"The greatest harm can result from the best intentions"
In de practise league word ik finaal keer op keer geslacht toen mijn placements gedaan 2 won 3 lost en werd in de brons league gegooitKevinp schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:27:
[...]
Practice league is onzin, als je bij de placement matches goed doet kom je hoog anders laag. Je leert dan vanzelf als je het goed doet, en komt dan wel omhoog (of gaat omlaag).
Ben ook benieuwt hoeveel ik moet winnen om een laegue omhoog geplaatst te worden.
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
En dan online. Mja als protoss ben je best langzaam over het algemeen. zo'n gateway kan alleen zealots maken en die gaan niet heel snel en die marines hebben er meestal al 2 dood voor ze bij de marines zijn. Maar door snel te werken en gateways te maken en dat ding zodat ik sentries heb blijf ik langer in leven. 1 of 2 stalkers gaan naar me mineral plek, die ik zoveel mogelijk dicht bouw zodat reapers er niet snel in kunnen. en sentries bij de ramp om forcefield te plaatsen om een rush tegen te stoppen zodat ik net wat meer units heb en net die +1 ground voor ik ze zelf aanval. Forcefield midden in de marine, zitten ze op 2 helften. easy picking.
Maar on a side note: dat guardian shield van sentries is zo onwijs goed. En die senties aanzig zijn heel goed tegen muta's ik had 7 sentries of zo, hij komt met 20 muta's en ik had nog 5 sentries over en hij geen muta's. Ze staan niet bekend als " counter" maar damn, dat ging echt ff heel snel.
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Verwijderd
zealot > 2 marinesye-roon schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:40:
En dan online. Mja als protoss ben je best langzaam over het algemeen. zo'n gateway kan alleen zealots maken en die gaan niet heel snel en die marines hebben er meestal al 2 dood voor ze bij de marines zijn. Maar door snel te werken en gateways te maken en dat ding zodat ik sentries heb blijf ik langer in leven. 1 of 2 stalkers gaan naar me mineral plek, die ik zoveel mogelijk dicht bouw zodat reapers er niet snel in kunnen. en sentries bij de ramp om forcefield te plaatsen om een rush tegen te stoppen zodat ik net wat meer units heb en net die +1 ground voor ik ze zelf aanval. Forcefield midden in de marine, zitten ze op 2 helften. easy picking.
10 zealots < 20 marines
een thor kost evenveel als 2.5 muta's, 15 muta's verslaan 5 thors (mits goed gemicrod, al stelt dat niet veel voor)Maldred schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:31:
[...]
Muta's zou ik niet direct gebruiken tegen thors. Als ze in pack zijn, gaan ze er meteen allemaal aan. Verspreid lukt het al wat beter, maar dan nog.
punt is dat er naast thors vooral hellions en siege tanks staan, en die doen niets tegen muta's.
Hmm, sry maar dat zie ik dus echt niet gebeuren. 20 muta's tegen 7 sentries en al de muta's dood en maar 2 sentries dood? Dat kan dus echt niet, behalve als de muta's nooit hebben aangevallen.ye-roon schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:40:Maar on a side note: dat guardian shield van sentries is zo onwijs goed. En die senties aanzig zijn heel goed tegen muta's ik had 7 sentries of zo, hij komt met 20 muta's en ik had nog 5 sentries over en hij geen muta's. Ze staan niet bekend als " counter" maar damn, dat ging echt ff heel snel.
Verwijderd
Ik vindt stategy guides meestal maar onzin. De singleplayer strategiën zou ik nooit gebruiken omdat ik het leuker vindt om zelf uit te zoeken hoe je een missie het best aan kan pakken.Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:58:
Iemand die de strategy guide heeft gekocht? Zo ja, wat vinden jullie ervan? Ik zag hem zojuist liggen in de mediamarkt, zag er wel goed uit maar toch maar niet gekocht.
En de multiplayer strategiën zijn meestal al achterhaald voordat de guide geprint wordt. Omdat, zeker waaneer een spel net uit is, er om de haverklap nieuwe strategiën bedacht worden.
Dus, pure geldklopperij als je het mij vraagt
Meen van wel...gewoon in het "msn-achtige" windowtje rechtsonder in de main screen kun je naast je naam je beschikbaarheid aanvinken in een dropdown lijstjeCyCloneNL schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:54:
Weet iemand of er een manier is om je battle.net status naar offline te zetten? Ik zou graag ongestoord singleplyer willen spelen
Edit naar hierboven:
Een strategy guide is alleen maar valide bij de laatste patch waarbij de guide geschreven is...
[ Voor 12% gewijzigd door Joarie op 09-08-2010 12:03 ]
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Ja, maar dat is slechts in busy of away. Offline kan denk ik niet.Joarie schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:02:
[...]
Meen van wel...gewoon in het "msn-achtige" windowtje rechtsonder in de main screen kun je naast je naam je beschikbaarheid aanvinken in een dropdown lijstje
In mijn ogen als je te veel heb bouw je te weinig.Sl473R schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:33:
[...]
Veel spelers hebben dit en het is ook erg moeilijk om het te voorkomen. Even een paar tips voor de terran:
1. Wanneer je op het begin te veel minerals hebt is het goed om een expansion op te zetten, mits je het kan verdedigen.
2. Wanneer je later in het spel zit en te veel minerals hebt, maak dan bv mass marines met wat hellions (kosten beiden geen gas). Zorg er voor dat je dan een reactor aan je productie gebouw hebt staan. Heb je ook nog een klein beetje gas over, dan kan je ook marauders maken.
3. Zodra je op het begin veel gas hebt, tech dan naar mech (tank/thors) of air units. Probeer dan upgrades te doen zoals siege mode of infernal preigniter.
4. Zet al je unit productie gebouwen naar een hotkey, zodat je gelijk kan zien of het gebouw iets aan het produceren is. "Spam" die hotkeys regelmatig en maak units als je dat kan.
5. Probeer zo min mogelijk mogelijk bunkers en turrets te gebruiken. In sommige gevallen is het zeker nodig, maar probeer er niet te veel van te maken.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
http://rapidshare.com/files/411907379/Spannend.SC2Replay
Nog pro's hier met opmerkingen?
[ Voor 5% gewijzigd door YoshiBignose op 09-08-2010 12:22 ]
Facts don't care about your feelings
Vergeet deze niet:Pindamann schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 03:37:
http://sc2casts.com/cast1...nt-Misc-Game-Ladder-Game#
EPIC game tussen Protoss en Terran. Echt ongelofelijk hoe close het allemaal is en hoe vaak de game omkeerd. Beste replay die ik heb gezien tot dusver!
http://sc2casts.com/cast4...vitational-EU-Semi-Finals
(Nog zo'n epic game
Ik heb nog wat moeite met het laag houden van mijn minerals op het moment (speel vooral als Zerg). Ook in de mid-game raak ik ook een beetje uit mijn ritme met meerdere hatcheries en meerdere queens (veel te traag af en toe met Inject Larva).
Oefenen, oefenen en nog eens oefenen
Verwijderd
Volgens mij kreeg je je punten gewoon mee.. Als ik het me goed herinner. Ik sta nu dik 1e in platinum, hopen dat ik binnenkort in diamond kom.. Speel bijna alleen maar tegen diamond trouwensShadrin schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:57:
Hmm, net gepromoveerd naar diamond en ik sta meteen vierde met 329 punten (was platinum met 511) Was het voorheen niet zo dat je na een promotie met 0 punten (en een sloot bonuspoints) begon in de nieuwe league?
Ik en Sneek gaan proberen een zelfde soort toernooi op te zetten als in de beta, daar hebben we een aantal spelers nodig die ons kunnen ondersteunen. Dus ja, als je zin hebt om wat organiseren etc dan kunnen we kijken of je bij de BlizzBoy crew kanMuta schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 03:37:
als het via de blizzboys niet snel lukt kunnen we zelf toch ook iets organiseren?
ik wil wel mee organiseren eventueel
wel 1 toernooi dan, dus maybe even pech voor de wat mindere spelers, maar als het een succes is. En goed te managen, dan wil ik best een toernooi voor ook de mindere spelers organiseren.
Wie wil mij helpen eventueel?
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Om al die achievements (relatief) snel te halen:ye-roon schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:40:
Na de game wel wat online gespeeld te hebben en de campaign ook al uitgespeeld op normal, ben ik opnieuw begonnen met de campaign, deze keer op hard. En de ervaring van online spelen komt daar toch best goed van pas. Ik merk dat ik veel meer micro manage en dat heeft ze voordelen. Zo pomp ik veel meer units in korte tijd. Rede dat ik op nieuw begonnen ben is dat ik ook die stomme achievements wil van het upgraden van je units. Dat plaatje van die dude in de armory is namelijk best wel tofDus tot nu toe bijna al mijn infantry geupgrade. Ik denk dat ik hierna voor alle buildings ga. En daarna zie ik wel
En ben de " hard" achievements aant halen, ook leuk sommige best lastig andere super easy.
Speel tot je alle units vrij hebt gespeeld, zonder ook maar iets te upgraden.
Je hebt dan genoeg geld om een gehele groep te upgraden. Save eerst je game, upgrade 1 gehele groep, je krijgt de achievement. laad dan opnieuw je savegame, en doe het opnieuw bij een andere groep
Verwijderd
Ik heb je replay bekeken, goed uitgespeeld maar ik heb toch een paar kritische punten:YoshiBignose schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:22:
Zo, spannend potje net tegen Protoss. Dacht hij massed wel zealots maar toen ik met m'n muta's kwam had die al veel stalkers. Gelukkig wist ik zijn expansion te vernietigen, maar hij viel me daarna zo hard aan dat ik bijna dacht dat het over was. Doorvechten tot het einden nog gewonnen ook...
http://rapidshare.com/files/411907379/Spannend.SC2Replay
Nog pro's hier met opmerkingen?
- Je maakte een zeer vroege pool. Als de eerste wave van zerglings mislukt, is het echt zonde van je minerals.
- Maak meer drones. Als het kan, maak je drones met zerg. Hoe grotere economy, hoe meer units, hoe makkelijker je game. Probeer de hele game door drones te maken.
- Als je dan toch een 10 pool doet, probeer dan langs de zealots te rennen zodat je zijn probes kan aanvallen. 4 dode probes is een grotere schade dan 2 dode zealots.
- Je had veel meer voordeel gehad in de early game als je speed zodra het mogelijk was (met de eerste 100 gas) had. Je gebruikte je zerglings veel. Speed heeft een grote invloed op de damage van zerglings, omdat ze dan sneller surrounden en ook sneller bij de vijand zijn.
- Aangezien je voor muta ging (kost veel gas) had je veel eerder je 2e gas moeten pakken. Zo had je meer mutas (en sneller) kunnen maken.
- Naar mijn ervaring is zergling roach hydra (juiste hoeveelheden moet je op gevoel doen..) veel stabieler dan zergling muta, maar je deed het toch goed met zergling muta. Dit is meer een voorkeur eigenlijk.
- Na 15 minuten gebruikte je je queen bijna niet meer. Probeer constant je 2 bases onder te spugen met larvae, en verbind je bases met creep. Als je merkt dat je veel energy over hebt, gooi dan gewoon 4 creep tumors neer richting je vijand, een creep snelweg is heel effectief. Je hebt hier sight op, en je units gaan veel sneller.
Let op, dit was zeer kritisch
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2010 12:55 . Reden: kleine toevoeging ]
Pool kost 250 je moet de kosten van de drone erbij nemen, zeker in het begin is dat best veel.Houdt er wel rekening mee dat terrans die extra barracks ook nodig hebben om snel genoeg units te produceren. Aangezien zij maar 1 buildque (2 met een ractor, maar alleen voor marines) krijgen per barracks
Bovendien klopt je beredenering niet. Een spawningpool kost 200 minerals en een barracks kost 150. Dus 2 voor de prijs van 1 is een tikkeltje overdreven
En ook in het begin heb ik 3 slots waar ik mjin drones/overlords/zerglings moet maken ( met queen wordt dit 7 maar dat is veel micro )
Maar zerg is niet slecht alleen in het begin heb je gewoon een paar nadelen en voordelen die heel anders uitspelen dan bij de andere rassen.
Humans en Protos werken vrij standaard zerg heel anders.
Creep kan je trouwens als tegenstander ook gewoon wegschieten.
Iemand schreef het hierboven wat wil je met infestors doen tegen een competente human speler, Mind control werkt niet echt want dan focussed hij je infestor gewoon.
Bedankt!Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:54:
[...]
Ik heb je replay bekeken, goed uitgespeeld maar ik heb toch een paar kritische punten:
Huh, hoe dan?Shadowhawk00 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:57:
[...]
[ Voor 121% gewijzigd door YoshiBignose op 09-08-2010 12:58 ]
Ik weet niet precies de range van zo'n infestor maar ik dacht dat ze Siege Tanks makkelijk outrangeden. Als je met 3 infestors 3 siege tanks kan pakken kan je heel wat schade uitrichten op zijn leger.Shadowhawk00 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:57:
Iemand schreef het hierboven wat wil je met infestors doen tegen een competente human speler, Mind control werkt niet echt want dan focussed hij je infestor gewoon.
[ Voor 88% gewijzigd door MrVegeta op 09-08-2010 13:02 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Creep tumors kun je vinden met detection. Ze zijn normaal gesproken cloaked.
[ Voor 7% gewijzigd door Shadrin op 09-08-2010 13:02 ]

Part 1:
Part 2:
Jawel. Alleen als je ze bouwt, dan zijn ze niet cloaked. Zijn ze klaar, dan wel.
Ik was dus zo hard creep aan het verspreiden, dat hij zelfs in z'n eigen base niks meer kon bouwen, lol
[ Voor 20% gewijzigd door Pedr0 op 09-08-2010 13:16 ]
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Wat doen die infestors dan?MrVegeta schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 13:01:
Creeptumors bedoelt die denk ik.
[...]
Ik weet niet precies de range van zo'n infestor maar ik dacht dat ze Siege Tanks makkelijk outrangeden. Als je met 3 infestors 3 siege tanks kan pakken kan je heel wat schade uitrichten op zijn leger.
het enige ik weet is da die Infested terrans spawnen, meer weet ik nie, dermee ik ze altijd links laat liggen
@Pedr0, da's echt geniaal
Banelings, Infestors, ...
Ik heb de replay net ook bekeken en ik denk dat het balangrijkste punt is dat je te weinig drones maakt.Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:54:
[...]
Ik heb je replay bekeken, goed uitgespeeld maar ik heb toch een paar kritische punten:
- Je maakte een zeer vroege pool. Als de eerste wave van zerglings mislukt, is het echt zonde van je minerals.
- Maak meer drones. Als het kan, maak je drones met zerg. Hoe grotere economy, hoe meer units, hoe makkelijker je game. Probeer de hele game door drones te maken.
- Als je dan toch een 10 pool doet, probeer dan langs de zealots te rennen zodat je zijn probes kan aanvallen. 4 dode probes is een grotere schade dan 2 dode zealots.
- Je had veel meer voordeel gehad in de early game als je speed zodra het mogelijk was (met de eerste 100 gas) had. Je gebruikte je zerglings veel. Speed heeft een grote invloed op de damage van zerglings, omdat ze dan sneller surrounden en ook sneller bij de vijand zijn.
- Aangezien je voor muta ging (kost veel gas) had je veel eerder je 2e gas moeten pakken. Zo had je meer mutas (en sneller) kunnen maken.
- Naar mijn ervaring is zergling roach hydra (juiste hoeveelheden moet je op gevoel doen..) veel stabieler dan zergling muta, maar je deed het toch goed met zergling muta. Dit is meer een voorkeur eigenlijk.
- Na 15 minuten gebruikte je je queen bijna niet meer. Probeer constant je 2 bases onder te spugen met larvae, en verbind je bases met creep. Als je merkt dat je veel energy over hebt, gooi dan gewoon 4 creep tumors neer richting je vijand, een creep snelweg is heel effectief. Je hebt hier sight op, en je units gaan veel sneller.
Let op, dit was zeer kritischProbeer per game 1 of 2 punten te pakken, allemaal tegelijk gaat hem niet worden.
Na 19 minuten had je 19(!!) drones.
Verder had je geregeld veel te veel minerals op de bank staan (500 - 1000). Probeer efficiënter te zijn in je uitgaven. Je had namelijk genoeg larva om drones of units te maken. Rond 12 minuten had je iets van 7 ongebruikte larva terwijl je 500+ minerals had. 7 drones hadden je op dat moment zeker kunnen helpen
Je expansion was erg laat. Als je voor muta's gaat heb je eigenlijk niet genoeg aan het gas van 1 base. Als je sneller een expansion gemaakt had met 2 extractors en een hele hoop meer drones zou je veel meer muta's kunnen maken.
Verder hadden die aanvallen die je deed erg weinig nut. De eerste verloor je 6 zerglings (150 minerals) en doodde je 1 zealot (100 minerals).
De 2e aanval verloor je 12 zerglings (300min) en doodde je 2 zealots (200min)
In beide gevallen geen economische schade gedaan dus een nettoverlies. Die minerals had je dus beter kunnen besteden.
Advies om aan te werken:
(1) Zorg dat je veel meer drones bouwt. Per basis met 2 extractors heb je ongeeer 25-30 drones nodig voor optimale efficiëntie
(2) Neem een build die wat meer op economie gericht is ipv op vroeg aanvallen. De standaard 14 pool 15 hatch is een goed beginpunt:
* 9 Overlord
* 14 Spawning Pool
* 15 Hatchery
* 16 Queen
* 16 Extractor
* 18 Overlord
De nummers slaan op je supplycount en gaan ervanuit dat je constant drones maakt. Wanneer je expansion klaar is bouw je daar een paar spinecrawlers en een queen voor larva inject en vanaf dat moment kun je doen wat je wilt.
Als ik bij de terrans speel en ik val aan en ben bij de basis van het andere team en ze gebruiken bijvoorbeeld een Dark templar (cloaked) hoe kan ik deze dan zien?
Je kan een detector plaatsen maar die plaats je toch op je eigen basis?
Thnx
Een scan via je orbital command center of een raven meenemen.Obl1viA schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 13:52:
Even een vraagje:
Als ik bij de terrans speel en ik val aan en ben bij de basis van het andere team en ze gebruiken bijvoorbeeld een Dark templar (cloaked) hoe kan ik deze dan zien?
Thnx
[ Voor 3% gewijzigd door Lukin op 09-08-2010 13:55 ]
Upgrade je eigen command centre naar een Orbital command zodat je een scan kunt doen op de plek waarbij je aangevallen wordt. Die Dark Templars worden dan zichtbaar en gaan zeer snel neer tegen een marine.Obl1viA schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 13:52:
Even een vraagje:
Thnx
Of je stuurt een Raven mee die je bij je vliegbasis kunt bouwen.
Wat Lukin dus zegt
[ Voor 3% gewijzigd door Joarie op 09-08-2010 13:57 ]
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Maar ik heb nog nooit defensieve DT's gezien
defensieve DT's, zou je eens moeten doenMrVegeta schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:02:
Tegen protoss neem je sowieso Ghosts mee, EMP waar je wordt aangevallen en de units blijven een paar seconden zichtbaar. Bij een scan rennen ze "gewoon" uit jou scan, bij een EMP blijven ze zichbaar waar ze ook heen gaan.
Maar ik heb nog nooit defensieve DT's gezien.
Met die krengen red ik meestal net mijn medestanders in een early rush van medium/hard AI....later werken ze niet omdat de AI ook gaat scannen dan
Ook bedankt voor het advies. Als je het inderdaad zo zegt klinkt het ook allemaal heel logisch, maar je hebt het vaak niet door als je zelf gewoon speeltShadrin schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 13:42:
[...]
Ik heb de replay net ook bekeken en ik denk dat het balangrijkste punt is dat je te weinig drones maakt.
Verwijderd
leuk spel.
Wie wil er met mij een 2v2 team vormen?
Ik kan altijd, 24/7
Na de 5 placement matches staan we schat ik in silver of in gold,
en dan moeten we aan een echte specifieke 2v2 tactiek en strategie gaan werken....
Vriend mij!
Sentient
294
laast ook iemands basis om zeep geholpen maar geen revealed berichtje, was hij ergens ander carriers aan het maken
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
je bent niet eens onlineVerwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:06:
Hoi,
leuk spel.
Wie wil er met mij een 2v2 team vormen?
Ik kan altijd, 24/7
Na de 5 placement matches staan we schat ik in silver of in gold,
en dan moeten we aan een echte specifieke 2v2 tactiek en strategie gaan werken....
Vriend mij!
Sentient
294
Meteen een vraagje voor de terran pro’s: maken jullie gebruik van ghosts? En in welke fase van het spel, en hoe?
Op 1v1 maps alleen op scrap station, when I'm feeling lucky, dan wil ik nog wel eens de gold pakken maar anders dan dat bijna nooit puur omdat het dan stukken moeilijker verdedigen is.daanteb schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:07:
doen jullie wel eens ver weg expanden? bv helemaal aan de andere kant vd map? ik moet zeggen is wel een risico maar pakt vaak best goed uit. ik scout zelf alle expo's ook niet, misschien maakt mn tegenstander wel dezelfde fout.
laast ook iemands basis om zeep geholpen maar geen revealed berichtje, was hij ergens ander carriers aan het maken
de meeste gebruiken hem in mid-game tegen toss om de schild weg te EMP'en maar ik weet niet zeker hoorhulkie schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:15:
Ik expand soms aan de andere kant van de map. Dat werkt vaak best aardig, maar je moet wel redelijk snel zorgen voor een goede verdediging. In de loop van de game komt je tegenstander er toch wel achter… Een stealth detector erbij en wat units die ook tegen vliegende units zijn opgewassen is handig.
Meteen een vraagje voor de terran pro’s: maken jullie gebruik van ghosts? En in welke fase van het spel, en hoe?
Dus jij hebt je DT's eerder dan een early rushJoarie schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:04:
[...]
defensieve DT's, zou je eens moeten doen
Met die krengen red ik meestal net mijn medestanders in een early rush van medium/hard AI....later werken ze niet omdat de AI ook gaat scannen dan

Gister toevallig. Potje TvT (god wat heb ik daar een hekel aan). Na een spannend begin ging hij op een gegeven moment turtelen. Had echt overal siege tanks staan, met als backup een zooi vikings. Ik had een mix van thors, battlecruisers, marauders, en een sloot scv's op auto repair. We zaten allebei op 200/200, en ik probeerde om een opening te forceren maar er was maar geen doorkomen aan en ik had geen zin om het wacht spelletje te spelen. Op een gegeven moment 3 Ghost academy's neergegooid, cloak geresearched en nukes gemaakt. Vervolgens bij mun eerstvolgende aanval 3 ghosts gecloaked en op verschillende plekken laten nuken. En toen was dan eindelijk zijn defence gebroken en was het gg. Maar wat is een turtelende terran toch vervelend zeg.hulkie schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:15:
Ik expand soms aan de andere kant van de map. Dat werkt vaak best aardig, maar je moet wel redelijk snel zorgen voor een goede verdediging. In de loop van de game komt je tegenstander er toch wel achter… Een stealth detector erbij en wat units die ook tegen vliegende units zijn opgewassen is handig.
maar goed, grootste probleem heb ik nog met het maken van genoeg productie buildings. meestal als mn 3e begint te lopen zit ik in een keer met een sloot minerals en denk ik shit, ik had al warpgates moeten maken.
Ik ben geen echte pro, maar:hulkie schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:15:
Tegen protoss open ik met marine ghost + stim. Dat zorgt ervoor dat ik de meeste gateway units makkelijk kan hebben. Voorbeeldje:
http://rts-sanctuary.com/replay.php?187601
Ik wil ook ghosts in de late game gaan gebruiken met nukes, maar wanneer het zo ver komt ben ik zo druk met macro en aanvallen / verdedigen dat ik vaak vergeet nukes en ghosts te maken
Tegen zerg bouw ik zelden ghosts, tenzij de tegenstander met een hoop infesters komt aanzetten.
Tegen terrans bouw ik eigenlijk nooit ghosts. Zouden wederom lategame wel handig kunnen zijn voor nukes, maar ook dan ben ik vaak te druk om er aan te denken.
ik hou van warp gates ^^ ben blij dat ik van zerg naar toss ben geswitched ik heb flink wat potjes gewonnen, sta 10de in men league (silver nog steeds) maar ik verlies nog steeds van gold dus promotie zit er nog ff niet indaanteb schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:25:
soms geeft het je een voordeel, als hij je aan de andere kant aanvalt heeft hij minder om te verdedigen wat jou een mooie kans geeft hem aan te vallen. kost je wel een expansion maar omdat het ver weg is raak je geen tech buildings kwijt en de workers zijn soms ook nog te redden.
maar goed, grootste probleem heb ik nog met het maken van genoeg productie buildings. meestal als mn 3e begint te lopen zit ik in een keer met een sloot minerals en denk ik shit, ik had al warpgates moeten maken.
Ach...je hebt wat meer rust met 3 vs 3 AIMrVegeta schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:24:
[...]
Dus jij hebt je DT's eerder dan een early rushdan tech je snel daarheen zeg
. Ik speel geen protoss, alleen Terran.
Maar probeer meestal 2-3 zealots 1 AI dwars te zitten en dan meteen door te techen naar DT voor die moeizame eerste momenten. 1 DT maakt al een heel groot verschil.
Verwijderd
Verwijderd
Eh... als je veel creep ziet goo ik er altijd een scan boven op om de tumors neer te halen. Ze zijn alleen wanneer ze net neergezet worden niet cloacked.
13range. Nothing outranges a siege tankMrVegeta schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 13:01:
Ik weet niet precies de range van zo'n infestor maar ik dacht dat ze Siege Tanks makkelijk outrangeden. Als je met 3 infestors 3 siege tanks kan pakken kan je heel wat schade uitrichten op zijn leger.
edit: whut zat ik op een oude pagina alweer.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2010 14:40 ]
Nog maar een keer posten. Join ook het IRC channelPindamann schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 01:36:
Nog even reclame maken voor het IRC kanaal!
irc.tweakers.net
#sc2
Het wordt nu lekker druk. Kunnen we weer mooi wat 2v2 3v3 en eventueel 4v4 samen spelen!
9800X3D | 3070
- Start met 11 SCV (Waarvan 10 minerals harvesten)
- Bouw Supply Depot
- Bouw 4 SCV (waarvan 2 onmiddelijk beginnen met het bouwen van Vespian gas factories en de andere twee ook vespian gaan harvesten)
- Barracks (meestal x2)
- Uitbreiding met 5 SCV's en meestal snel meer)
Vanaf dat punt kies ik eigenlijka fhankelijk van de situatie welke tactiek ik ga toepassen.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Verwijderd
Als je bij 11/11 pas een sup depot gaat bouwen, kun je een tijd lang geen scv's bouwen. Stuur een scv weg richting waar je een depot wilt hebben wanneer je 9/11 staat en je de 10/11 scv hebt in de bouwwachtlijn heb gezet.Auredium schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:55:
Meestal is mijn strategie als volgt (ik speel Terran):
- Bouw Supply Depot
- Bouw 4 SCV (waarvan 2 onmiddelijk beginnen met het bouwen van Vespian gas factories en de andere twee ook vespian gaan harvesten)
- Barracks (meestal x2)
Vanaf dat punt kies ik eigenlijka fhankelijk van de situatie welke tactiek ik ga toepassen.
bij de 12/18 wil je beginnen met een rax en bij de 13/18 aan het gas. Die rax moet iig sneller als 15/19 anders word je kapot gerushed en kom je niet snel genoeg bij je orbital command.
Eigenlijk bouw ik bij 7/11 mijn supply depot alVerwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:59:
[...]
Als je bij 11/11 pas een sup depot gaat bouwen, kun je een tijd lang geen scv's bouwen. Stuur een scv weg richting waar je een depot wilt hebben wanneer je 9/11 staat en je de 10/11 scv hebt in de bouwwachtlijn heb gezet.
bij de 12/18 wil je beginnen met een rax en bij de 13/18 aan het gas. Die rax moet iig sneller als 15/19 anders word je kapot gerushed en kom je niet snel genoeg bij je orbital command.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Verwijderd
Dan zit je nog met een inefficientie.Auredium schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:00:
[...]
Eigenlijk bouw ik bij 7/11 mijn supply depot al
Da's te vroeg. Als je de depot wat later bouwt (9/11 zoals outcast zei) kun je constant scv's bouwen en toch op tijd zijn zonder last te hebben van supply block.Auredium schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:00:
[...]
Valt mee, ik heb zelden potjes gehad waarbij 3% of minder inefficientie iets uit maakt.
Hangt ook af van wat voor soort potjes je speelt. Ik speel 4 versus 4 maar bij 2 versus 2 of 1 versus 1 kan ik mer voorstellen dat het belangrijker is om exact te managen. Bij 9/11 heb je inderdaad volgens de berekeningen genoeg om een scv en een supply depot gelijktijdig te bouwen en is je supply depot op tijd af om meer scv's te bouwen zodat je bij 11/11 niet vast zit. Maar ik neem het meestal niet zo nauw.
in het begin zijn zulke foutjes groter, dan tijdens het einde van je game. Probeer ALTIJD zo snel mogelijk een betere eco dan je opp te krijgen. dat is namelijk de key tot betere macro = groter army = win (normaal gesproken)Auredium schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:05:
[...]
Valt mee, ik heb zelden potjes gehad waarbij 3% of minder inefficientie iets uit maakt.
Hangt ook af van wat voor soort potjes je speelt. Ik speel 4 versus 4 maar bij 2 versus 2 of 1 versus 1 kan ik mer voorstellen dat het belangrijker is om exact te managen. Bij 9/11 heb je inderdaad volgens de berekeningen genoeg om een scv en een supply depot gelijktijdig te bouwen en is je supply depot op tijd af om meer scv's te bouwen zodat je bij 11/11 niet vast zit. Maar ik neem het meestal niet zo nauw.
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
Ik het niet eens met deze build. Het is belangrijk dat je non stop SCV's kan maken, wat niet mogelijk is met deze build. Ook zomaar 2x gas pakken is niet altijd de juiste keuze. Bij mij eigen games heb ik vaak gezien dat er zomaar een hoop gas wordt opgespaard, terwijl je dat nog niet kan uitgeven.Auredium schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:55:
Meestal is mijn strategie als volgt (ik speel Terran):
- Bouw Supply Depot
- Barracks (meestal x2)
Zelf begin ik meestal met het maken van een wall:
10 depot
12 rax
14 depot
Vanuit daar ligt het aan de tegenstander hoe ik verder ga. Bij MMM pak ik op 15 éénmaal gas en op 16 orbital command. Wanneer ik meer behoefte heb aan tanks/vikings bijvoorbeeld, pak ik op 15 en 16 tweemaal gas nadat de scout van de tegenstander dood is. Zo maak je het voor de tegenstander lastig om er achter te komen wat je aan het doen bent.
Is het niet een idee om deze informatie op de hoofdpagina te plaatsen?Pindamann schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:52:
[...]
Nog maar een keer posten. Join ook het IRC channel
[ Voor 0% gewijzigd door Sl473R op 09-08-2010 15:43 . Reden: spelling ]
Verwijderd
Wanneer maken jullie je 1e Orbital Command? Wat zijn jullie afwegingen? Ik vind het lastig om te bepalen wat nu het beste moment is daarvoor....
Nou ik denk het zeker wel. Bronze en Silver misschien nog niet maar alles daar boven moet je wel.Auredium schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:32:
Ik denk om eerlijk te zijn dat vrij weinig spelers met die precisie spelen, sterker nog ik weet het zo goed als zeker. Maar goed, wat jullie willen.
Ben wel benieuwd naar je onderbouwing hoe je dat zo zeker weet. Build Orders zijn altijd belangrijk, de eerste 5 minuten van je game bepalen de rest, als ik niet oplet en te laat er op uit trek om mijn depo te bouwen dan loop ik al achter tegen mijn tegenstander...Auredium schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:32:
Ik denk om eerlijk te zijn dat vrij weinig spelers met die precisie spelen, sterker nog ik weet het zo goed als zeker. Maar goed, wat jullie willen.
[ Voor 56% gewijzigd door MrVegeta op 09-08-2010 15:37 ]
Auredium schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:00:
[...]
Hey als je bij je 7e scv moet wachten op 100 mineralen had je intussen al 2 scv's af kunnen hebbenAuredium schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:05:
[...]
Waardoor je je mining ratio verhoogd!
Als je de supply bij je 9e scv (als die klaar is) bouwt, moet je hooguit 1 of 2 seconden wachten met het aanzetten van een nieuwe scv, waardoor je deze vlekkeloos kunt doorbouwen!
Verhoogt de hoeveelheid mineralen in het begin van het spel!
[ Voor 8% gewijzigd door nickko op 09-08-2010 15:38 ]
Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black
Verwijderd
Als je de Alu banshee rushTM gaat rond de 26 geloof ik.Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:33:
Terrans:
Wanneer maken jullie je 1e Orbital Command? Wat zijn jullie afwegingen? Ik vind het lastig om te bepalen wat nu het beste moment is daarvoor....
Je kunt 10/11 sup depot, 12rax, 13ref, 16O.C gaan.
Of Mocht je gek willen doen 10/11 sup depot, 11rax, 14 o.c.
Iedereen die de intentie heeft om goed te worden in dit spel speelt met die precisie.Auredium schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:32:
Ik begrijp uit jouw posts tot nu to dat je 4v4 speelt en je klinkt alsof je het spel vooral casual voor de lol speelt. Dat is natuurlijk prima en de manier waarop je speelt werkt ook prima in die setting, maar ga niet beweren dat inefficiëntie niet uitmaaktt want dat is natuurlijk absolute onzin.
@mdb00x
Meestal op 15 supply. Over het algemeen zijn m'n 15e scv en m'n barracks tegelijkertijd klaar en heb ik dan ook 150-200 minerals. Dus precies genoeg voor een marine en een orbital command.
[ Voor 13% gewijzigd door Shadrin op 09-08-2010 15:41 ]
True, de Alu (mrvegeta) Banshee rush doet niet aan een OC. Dan ga je als een gek 2 gas pakken en raggen met die shitVerwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:37:
[...]
Als je de Alu banshee rushTM gaat rond de 26 geloof ik.
Je kunt 10/11 sup depot, 12rax, 13ref, 16O.C gaan.
Of Mocht je gek willen doen 10/11 sup depot, 11rax, 14 o.c.
Laatste tijd sla ik de gas over en heb ik een sup depo drop om snel te kunnen expanden, ik merk namelijk aan mezelf dat ik vaak niet expand midgame, mocht het zover komen... "probleem" is dan wel weer dat ik met een enorme sloot minirals zit... maar er zijn ergere dingen.
[ Voor 23% gewijzigd door MrVegeta op 09-08-2010 15:39 ]
Verwijderd
Ik bouw 'm op 15 ongeveer. Gelijk nadat m'n rax klaar is. Door early gas heb ik dan meestal net genoeg over voor een factory. Ik speel eigenlijk bijna altijd met een combo van units van alle 3 de productie gebouwen. Ik heb bijv zo goed als altijd een raven.Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:33:
Terrans:
Natuurlijk afhankelijk van wat mijn tegenstander doet. Als ik een fast pool scout ga ik dat bijv niet doet. En aangezien ik bijna niet meer ramp block vs zerg bouw ik een bunker in mijn base zodra ik zie dat de lings eraan komen..
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2010 15:42 ]
Hangt een beetje af van welk gametype en/of matchup je speelt. P.F kan in bepaalde games ook goed zijn!Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:33:
Terrans:
In 1v1, hangt ook weer een beetje van je strategy af, als je voor snelle tech gaat vroege fac met 1 rax heb je vaak genoeg geld over om op 14 of 15 scv een O.C te bakken.
Als je dual of tripple rax gaat moet je hem er tussen schuiven, het is een rax of een O.C!
Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black
help !
Je win gister avond een zooitje matches en krijgt een zooitje points je verliest 1 match en gelijk al je punten weer weg
Verwijderd
Ik vind ghosts nog redelijk lastig doodgaan
Naar mijn mening zijn Ghosts een must vs Protos.
Goede uitwerking van Ghosts vs Protos zie je op Day9tv waar hij strategies van Bratok TvP uitlegt.
Terran heeft als enige ras (op de manier waarop Idra speelt met zerg na) ALTIJD de zelfde opening. Als je het meteen goed leert is het toch heerlijk dat je elke game hetzelfde kan starten?
Ik kan me voorstellen dat je met 3v3 en 4v4 een super early reaper rush doet om tijd te winnen voor de rest van je team, maar met 1v1 is dat een allin strat.
Gewoon zoals vaker gepost.
9 SCV Supply depot
11 SCV Barrack
12 Refinery
en 15/16 Orbital. (Veel nieuwe gasten onderschatten dit)
De tweede depot mag je zelf plaatsen wanneer je dat nodig vindt.
Hdhuskey heeft ook een mooie replay gepost van Thelittleone vs Thorzain. TvT Waar the little one grote mentale schade aanricht met NUKE rush
Verwijderd
Je vind het verliezen van punten niet leuk?ShadowBumble schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:47:
bah waar ik me echt aan irriteer is het volgende
Je win gister avond een zooitje matches en krijgt een zooitje points je verliest 1 match en gelijk al je punten weer weg
Trouwens als je een zooi wint dan kom je tegen slightly favored/favored en dan verlies je maar een paar puntjes en kun je er een hoop winnen.
Verwijderd
gaat prima, doe niet andersVerwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:48:
Kan het problemen opleveren als ik Starcraft 2 online ga spelen via een draadloze internetverbinding op een laptop? Heb hier namelijk geen ervaringen mee.
@iedereen die gereageerd heeft op mijn O.C. vraag, thanks!!!
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2010 16:08 . Reden: netwerk erbij vermeld :) ]
als je tegenstander druk heeft gezet en je hebt het afgeslagen zou dat een goed moment zijn om te expanden, hij doet waarschijnlijk hetzelfde. en een paar cannons is ook nooit verkeerd, zerglings zijn in 2 schoten dood. als het goed is maak je al een forge voor die +1 weapon. als je ziet dat je tegenstander ook expand heb je aan 1 of 2 cannons wel genoeg, doet hij dat niet moet je er een paar bijbouwen of bv een gateway tegen je cannons aanzetten zodat ze niet gesurround kunnen worden, je gateway is dan veilig totdat er hydra's komen.YouR schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:45:
Ik zit met een probleem, meestal als ik wil expanden naar men natural heeft men tegenstander net wat druk gezet en durf ik niks meer met als gevolg dat ik door 40 muta's overmeesterd word(10 phoenixes en 20 stalkers is niet genoeg
)
help !
Verwijderd
Nu ga ik waarschijnlijk offtopic, maar een kleine reactie zou ik wel pretig vinden.Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:03:
[...]
gaat prima, doe niet anders(edit: oh ja, ik zit op een g netwerk, niet op een n
)
Wat is het verschil tussen een g en een n netwerk?
Ik speel ook draadloos, geen problemen.
ik heb meestal dat winst me ongeveer 3x zoveel punten oplevert dan een loss... (oftewel, per gewonnen pot, kan ik er 3 verliezen)ShadowBumble schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:47:
Soms krijg ik 40 punten bij een win, en bij een loss kan het zijn dat ik slechts 1 of 2 punten verliesShadowBumble schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:47:
Verder erg verslavend spel....
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Dat gebeurd in het begin wel vaker omdat het systeem dan nog moet vaststellen wat je eigenlijke sterkte is en je dus matched met spelers die op papier te sterk zijn. Wanneer je wint krijg je een sloot punten (plus evt bonuspoints) en wanner je verliest krijg je maar weinig aftrekpunten.RonnieB82 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:20:
[...]
ik heb meestal dat winst me ongeveer 3x zoveel punten oplevert dan een loss... (oftewel, per gewonnen pot, kan ik er 3 verliezen)
Op een gegeven moment houdt dat op. Ik krijg nu zo'n 12-15(exclusief bonuspoints) punten per win en 9-12 punten per verlies.
Verwijderd
Gelijk als m'n 1e rax af is dan kan het de gametime gebruiken om op te laden.Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:33:
Terrans:
RonnieB82 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:20:
[...]
ik heb meestal dat winst me ongeveer 3x zoveel punten oplevert dan een loss... (oftewel, per gewonnen pot, kan ik er 3 verliezen)
Win = 1 t/m 3 pointsFragNeck schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:27:
[...]
Soms krijg ik 40 punten bij een win, en bij een loss kan het zijn dat ik slechts 1 of 2 punten verlies
Verder erg verslavend spel....
Loose = 17 t/m 25 points
ik voel me genept
Maar speel ze er vanavond wel weer bij
Verwijderd
http://lmgtfy.com/?q=wifi+g+vs+nVerwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:16:
[...]
Nu ga ik waarschijnlijk offtopic, maar een kleine reactie zou ik wel pretig vinden.
Wat is het verschil tussen een g en een n netwerk?
Ja, dat zou ik me ook voelenShadowBumble schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:41:
[...]
[...]
Win = 1 t/m 3 points
Loose = 17 t/m 25 points
ik voel me genept
Maar speel ze er vanavond wel weer bij
Als ik win is het altijd rond 30-44 punten en als ik verlies zo iets rond de -3(ook al 0 gehad, of -1
Hoeveel punten je krijgt bij een win hangt van twee dingen af volgens mij 1. je bonus pool en 2. jou rating (niet te verwarren met ranking en leagues) vs je tegenstander. Als je bijvoorbeeld wint van iemand in gold (hogere rating) terwijl je in brons zit, grote + want dan doe je het erg goed en als je verliest kleine - omdat dat verwacht werd. Win of verlies je van iemand van je eigen rating dan zal dat niet heel veel punten opleveren / kosten.Maldred schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:47:
[...]
Ja, dat zou ik me ook voelen![]()
Als ik win is het altijd rond 30-44 punten en als ik verlies zo iets rond de -3(ook al 0 gehad, of -1)
Verlies je van iemand die een lagere rating heeft dan kost dat ook meer. Iemand in brons kan ook een hogere rating dan jou hebben omdat hij niet goed deed in placements maar wel goed doet in de ladder en dus bv.wint tegen gold spelers en dus ook veel punten bij winst opleveren en weinig bij verlies kosten maar omdat zijn promotie check nog niet is geweest zit hij nog in brons.
Zie ook http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=118212 voor MMR uitleg.
[ Voor 22% gewijzigd door Lukin op 09-08-2010 17:26 ]
Verwijderd
Voor een promotie naar een hogere league heb je een sloot wins, en 7 losses nodig. Begrijpt iemand deze logica? Ik won er idioot veel achter elkaar, had bijna een win/loss ratio van 2, maar ik kreeg mn promo pas na 7 losses gevolgd door 1 win na die grote hoeveelheid wins.. Een speler waar ik tegen speelde vertelde mij hetzelfde verhaal. Kan iemand dit uitleggen?
Voor alle mensen hierboven die zoeken naar een goede build order:
In de regel is je build order goed als je je minerals en gas op krijgt, jezelf niet supply blockt en je (bijna) constant workers aan het maken bent. Je kan natuurlijk afwijken op een bepaald punt om bijvoorbeeld banshee rushes of zoiets dergelijks te doen. Orbital command komt bij mij altijd uit op 16 food, maar bij mech builds (meer gas nodig) heb ik het soms pas bij 20 food.
OP TL.net heeft iemand er wat onderzoek naar gedaan. Mogelijjk dat hier http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=142211 een antwoord op je vraag in staat?
Dit stuk slaat vooral op jouw vraag:
Dus mogelijk een bug?Q: So what’s the deal with people stuck in Platinum who can’t get promoted to Diamond despite clearly belonging there?
A: Short answer? It’s a bug. Longer answer: a lot of people have suggested that the system requires you to lose in order to build its confidence factor. This is almost certainly incorrect. The system in theory learns enough about you from your wins to promote you. Intuitively, if your record is 60-5 against diamond players, you ought to be in Diamond. The TrueSkill system can determine this, and I would be dollars to donuts that Blizzard’s system can too, as designed anyways. Implementation may have introduced bugs that certain players hit under certain conditions. We don’t have enough evidence to flat out state that the system requires you to lose. It may be a workaround to the bug, however.
[ Voor 65% gewijzigd door Shadrin op 09-08-2010 18:27 ]
Verwijderd
9 scv een depot
11 barracks en daarna een ref
Maar orbital command wacht ik vaak nog even mee, kan iemand mij uitleggen waarom die zo belangrijk is ?
En als je nietop een andere manier kan scoouten kun je de basis van je tegenstander scannen om te zien wat hij aan het doen is.
Dit topic is gesloten.
- Houd het nuttig + ontopic
- Bedelen om trialkeys valt onder spam
- Posten van je account + id nummer valt daar eveneens onder
- Wil je in de spelerslijst komen te staan, stuur een DM naar Angeloonie