Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sl473R
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 12:33
MrVegeta schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 16:10:
[...]

Tegen protoss, meeeh, laatst zag ik dus een kerel 4 gates maken en verder niets. Ik weet niet of ik zijn gas heb gespot of niet, dus ik maak siegetanks + marauders. Komt die aan met ... Void Rays, whuuuut. Nee scouting dat kan van mijn kant wel beter.
Persoonlijk vind ik het fijn om na de "early scout" een tweede scv of een marine te sturen. Met een beetje mazzel zie je dan wat de tegenstander van plan is (expansion / groot leger / tech). Je zou ook een scan kunnen gebruiken, maar houd er rekening mee dat het vaak beter is om een mule te maken voor de 240-300 minerals. Eventueel in de latere stages van een game kan een medevac of een viking uitkomst bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

De eerste game waarin ik daadwerkelijk goed scoutte liep ook dramatisch af, al had ik al zo'n gevoel dat het te makkelijk ging..

Het was PvP, ik was vrij snel met m'n Zealots dus de scout van zijn kant werd al op de ramp gekilled. Ik stuurde mijn scout daar meteen achteraan, zie wat gas staan, cybernetics core, en twee gateways. Ze kregen helaas mijn scout wel te pakken (lastig bouwen en scouten tegelijkertijd :+) maar ik had genoeg gezien, dacht ik. Dus ik mass wat Zealots, een stuk of 6 en ga op pad. Mijn eerste wave werd weggevaagd maar nam ook een aanzienlijk deel van zijn Zealots mee.

Nu komt het punt dat ik had moeten denken 'wtf!', maar wat niet registreerde :P Ik kwam dus terug met weer een groep Zealots een kleine twee minuten daarna, hooguit. Zijn aantal Zealots was amper veranderd! Ik, in al mijn blijdschap zo'n idioot te treffen, vaagde de rest weg en begon met opruimen van zijn basis. Ondertussen wat Immortals ook naar locatie gestuurd. Op een gegeven moment gaat zijn Nexus, maar komt niet de 'Player 2 will be revealed message'. Toen begon er iets te dagen :+

Tegen de tijd dat ik zijn verre expansion vond was het al te laat; mass void. De snaak heeft dus na mijn eerste scout meteen een expansion gestart aan de andere kant van de map en is daar rustig door gaan bouwen.

Wel een nuttig leer momentje kan ik zeggen :) Verder van de drie games in Bronze tot nu toe nul gewonnen, zijn er meer die zo slecht zijn begonnen? Hoe zouden jullie de bovenstaande situatie ontdekt en behandeld hebben? Ik heb de replay nog niet gezien trouwens, dat komt vandaag.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadrin
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 14:25
Cloud schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 16:54:

Wel een nuttig leer momentje kan ik zeggen :) Verder van de drie games in Bronze tot nu toe nul gewonnen, zijn er meer die zo slecht zijn begonnen? Hoe zouden jullie de bovenstaande situatie ontdekt en behandeld hebben? Ik heb de replay nog niet gezien trouwens, dat komt vandaag.
Niet in de retail, maar in de beta werd ik na m'n placement in gold geplaatst omdat ik wat geluk had met zwakke tegenstanders. Vervolgens veloor ik iets van 10 partijen voordat ik teruggeplaatst werd naar bronze :)

Over de game vindt ik het alstig wat te zeggen zonder de replay te zien. Als je die ergens upload en hier post wil ik wel even kijken.
Protoss is niet bepaald m'n sterkste ras (ben normaal gesproken terran), maar ik kan denk ik wel wat tips geven over je scouting.

"The greatest harm can result from the best intentions"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 19:48
Cloud schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 16:54:
....

Ik ben zelf ook behoorlijk slecht begonnen, en waarschijnlijk, was ik er ook pas achter gekomen op het moment dat hij niet revealed werd.

Je leert steeds meer taktieken kennen die mensen gebruiken en nu win ik steeds meer, zo laat ik me minder snel door DT's en Void Rays verrassen, nu speel ik voornamelijk tegen gold lvl players die dus altijd favored zijn, zelf ben ik nog steeds brons en zal dat ook nog wel een tijdje blijven ook, of is het systeem slim genoeg me omhoog te plaatsen als ik regelmatig van gold players win maar niet #1 in mijn divisie sta (daar staat namelijk iemand die gewoon veel speelt).

Ow even nog een vraag van mijn kant hoe chrone boosten jullie? ik druk 4 "hotkey van mijn nexus" c en dan klik ik met de muis op het gebouw.

Maar vandaag zag ik iemand die dat leek te doen zonder met de muis te klikken, is daar een handigheidje voor dat ik niet ken?

[ Voor 11% gewijzigd door Sneezydevil op 08-08-2010 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douw3rd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-04-2023
Heb het spel nu twee dagen, en geniet er behoorlijk van, wat een machtig spel :D

Na 1 pract match waagde ik het er op en ging aan de placements, waar ik tot mijn verbazing nog 3 wins uit haalde. Gaf wel een een leuk gevoel; winnen van races die ik niet eens ken of gespeeld heb :P Werd in silver gekeeperd, en na paar matches naar gold geslingerd, waar ik bijzonder leuke matches heb. Top spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scouten doe ik met zerg de hele game door. Ik begin met een drone + overlord, tegen terran de overlord in de buurt van zn base houden, maar niet erin omdat ie dan door een marine neer kan worden gehaald. Na de drone scout probeer ik eigenlijk constant met een zergling zn base in te komen, of in ieder geval zn leger te spotten. Als ik lair bereikt heb maak ik een overseer, en drop zo nu een dan een changeling zn base in. Deze changeling is meestal precies op tijd om eventuele banshees, void rays of mutas te spotten. Daarna probeer ik zo veel mogelijk met 1 of 2 zerglings zijn leger te checken, als er iets niet in de haak is zie je het snel genoeg (als hij bijvoorbeeld veel minder units heeft dan je verwacht, kan zomaar een battlecruiser tech zijn :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Void rays spammen lijkt wel een ERG populaire tactiek tegenwoordig. Had er zo twee na elkaar vandaag.

De eerste wil ik scouten: staat zijn base vol met cannons, dus begin ik siege tanks te maken om daar een opening te maken. Net wanneer ik dan richting zijn base wil vertrekken wordt ik overrompeld door een hoop void rays waartegen ik simpelweg te weinig kon doen. GG.
De tweede tegenstander scout ik weer: Opnieuw staat het vol met cannons :O. Dan maar meteen twee airports + reactors neergezet en vikings beginnen pompen. Met een hele zooi vikings richting zijn base vertrokken en ja hoor: halverwege kom ik zijn 6 void rays tegen die in minder dan 10 seconden en zonder zelf een unit te verliezen neergaan. Meteen doorgetrokken naar zijn base waar ik land en alles 1 voor 1 kan uitschakelen aangezien hij zelf ook NIETS van andere units had gemaakt. Voelt toch best wel goed om van zo iemand te winnen :)

Dat gezegd zijnde, vind ik photon cannons best wel imba. Zet daarvan een paar neer als protoss speler en niets van 1st tier geraakt nog binnen zijn basis. Je zou verwachten dat zoiets toch wel IETSJE verder in de techtree staat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:59

ShadowBumble

Professioneel Prutser

MrVegeta schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 16:10:
[...]

Reapers zijn echt niet imba, tenzij je op steps of war vs Protoss speelt. Maar anders nee, een snelle reaper rush heb je niets aan want de stalker is even snel er uit. Ook heb je eigenlijk 3 reapers nodig om een Worker unit neer te halen. Dus, ach...
Ik gebruik ook veel reaper maar niet zo zeer om alle worker om te leggen maar om de aandacht en "beveiliging" bij de gate weg te halen zodat mijn marines redelijk rustig door kunnen lopen )

Mijn reapers hoeven je economy niet te crushen je irriteren is genoeg ;)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je in je eerste game een keer een scan had moeten gebruiken na 4/5 minuten ofzo, als je niet op een andere manier had kunnen scouten. Op die manier weet je wat er aan kan komen. Heb even gekeken en de snelste tijd waarop een voidray gebouwd is rond de 5min (gametime)

Wat betreft de cannons is het denk ik het beste om te expanden als de protoss turtelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 11:52
Vandaag een paar 3v3, 4v4 games gedaan man wat is dat uber als iedereen de rushes heeft overleefd en met Tier 3 unit's op elkaar inhakt :P Een complete chaos.

Helaas zijn we ook een paar keer gruwelijk hard geowned. o.a. door een early Mothership (cloaking / shield) / Void Ray attack. En tegen 3 Terran players massive marine / medivac attack. Werkelijk massive! Ik heb nog wel wat te leren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@et36s veel leer je niet in 3v3, zoals je zelf zegt, het is chaos :P maar wel een leuke chaos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
zijn er eigenlijk ook negatieve kanten aan dit spel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jazeker: je sociale leven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Je bedoelt natuurlijk het gebrek aan Sociaal leven tijdens het spelen van deze game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 15:01
tennisbal schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 19:35:
Opzich is het een vrij steile leercurve voor nieuwelingen en moet je wel behoorlijk doorzetten mocht je er goed in worden (een shooter is bv alleen richten en schieten) maar hier zit je met veel meer dingen in de basis. Maar wanneer je leuke games speelt komt dat vanzelf. Als je een RTS fan bent zit je hier wel goed mee.

Blizzard ondersteunt zijn games superlang en is altijd bezig met balans (problemen) dus je weet zeker dan die 40/50E die je uitgeeft geen weggegooid geld zijn

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Is er nog iemand die mij kan vertellen hoe ik de map kan bewegen met WSAD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 20:33

Greebs

inert

PilatuS schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 20:31:
Heb je het al eens geprobeerd aan te passen in de keybindings? Zomaar een idee.

Never mind, ik heb te snel een grote bek :X , je kunt de keybindings niet zelf aanpassen volgens mij. In dat geval geen idee, maar ik verwacht ook bijna niet dat iemand hier het wel zal weten.

[ Voor 27% gewijzigd door Greebs op 08-08-2010 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Dit is wel triest zojuist gewonnen van iemand die 3 expensions had.

Uiteindelijk heb ik het gedaan met dit team.

- 4x Reavers ( Quick Scouting )
- 5x Banshee's ( Met Cloak )
- 2x Tanks ( Met Siege )
- 5x Maurenders
- 2x Medivac's ( Vol met Marines )

---

Mijn Base

1x Barracks met Tech lab
1x Starport met Tech lab
1x Factory met Tech Lab
1x Engineering Bay

uiteindelijk bleek hij al zijn forces in te hebben gericht op alleen vikings :S en hier en daar een turret vol marines.

Ik ben nou geen ster in SC2 online maar dit sloeg toch wel alles hoe makelijk ik er doorheen ramde.

[ Voor 10% gewijzigd door ShadowBumble op 08-08-2010 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
onzin, me 5 dichtbijzijnste personen die ik ken spelen het ook :P, en me broer ook :D
hoezo niet sociaal met ze 6e op skype ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:55

Kettrick

Rantmeister!

MrVegeta schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 19:50:
[...]
Opzich is het een vrij steile leercurve voor nieuwelingen en moet je wel behoorlijk doorzetten mocht je er goed in worden (een shooter is bv alleen richten en schieten) maar hier zit je met veel meer dingen in de basis.
Dat is een subtiele manier om te zeggen dat je de eerste 50 matches genadeloos op je ******* krijgt :>. Ik heb nu een stuk of vijf multiplayer games gedaan (2x2) en heb één keer gewonnen omdat mijn medespeler erg goed was :').

Ik ben overigens nooit echt een RTS held geweest, maar vind het aardig demotiverend dat je base na een tijd hard werk binnen enkele minuten om zeep geholpen wordt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om nom nom net 5 keer achterelkaar gewonnen. Waarvan de laatste een cheese was van de hoogste gaylord klasse. Een rax bij mijn ramp met een marine eruit terwijl mijn rax nog niet af was.
Hij kreeg genoeg scv kills die een bunker probeerde te maken. Maar daarna was het gedaan. Siege tanks hebben tig marines afgemaakt. En de knakker reageerde ook niet al te snel op een viking in zijn basis. Op een gegeven moment een mule ernaast gestuurd om de viking weer te repareren.

En sinds ik thors bouw heb ik idd een stuk minder last van muta's.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
". Op een gegeven moment een mule ernaast gestuurd om de viking weer te repareren."

Oh shit, da's een pro play.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
PilatuS schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 20:31:
options > hotkeys ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
ShadowBumble schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 20:43:
Dit is wel triest zojuist gewonnen van iemand die 3 expensions had.

Uiteindelijk heb ik het gedaan met dit team.

- 4x Reavers ( Quick Scouting )
- 5x Banshee's ( Met Cloak )
- 2x Tanks ( Met Siege )
- 5x Maurenders
- 2x Medivac's ( Vol met Marines )

---

Mijn Base

1x Barracks met Tech lab
1x Starport met Tech lab
1x Factory met Tech Lab
1x Engineering Bay

uiteindelijk bleek hij al zijn forces in te hebben gericht op alleen vikings :S en hier en daar een turret vol marines.

Ik ben nou geen ster in SC2 online maar dit sloeg toch wel alles hoe makelijk ik er doorheen ramde.
Reavers? Welke game speel je? ;).
Mektheb schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 20:43:
[...]

onzin, me 5 dichtbijzijnste personen die ik ken spelen het ook :P, en me broer ook :D
hoezo niet sociaal met ze 6e op skype ;)
Ik ben eigenlijk de enige PC gamert in mijn vriendenkring, ook de enige internet held. Dus al mijn meme (pedobear, lolcat) grappen gaan verloren :(. Ik zou wat meer moeten lannen... maar om nou in je eentje naar een lan te gaan. Ugh.
Kettrick schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 20:44:
[...]

Dat is een subtiele manier om te zeggen dat je de eerste 50 matches genadeloos op je ******* krijgt :>. Ik heb nu een stuk of vijf multiplayer games gedaan (2x2) en heb één keer gewonnen omdat mijn medespeler erg goed was :').

Ik ben overigens nooit echt een RTS held geweest, maar vind het aardig demotiverend dat je base na een tijd hard werk binnen enkele minuten om zeep geholpen wordt :(
Ja dat is zuur maar de voldoening is groot wanneer jij met goede tactiek je tegenstander kan pakken. Lekker veel filmpjes kijken helpt ook hoor. Dat deden wij ook massaal in de beta ;).

[ Voor 22% gewijzigd door MrVegeta op 08-08-2010 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Laatst online: 09-09 22:47
Lees de topicwaarschuwing, houdt het ontopic en nuttig.

[ Voor 86% gewijzigd door psychoclown op 08-08-2010 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 20:55:
". Op een gegeven moment een mule ernaast gestuurd om de viking weer te repareren."

Oh shit, da's een pro play.
:D

mules maken om de mineral line van je tegenstander uit te moorden is ook te grappig >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Kunnen mules dan wel aanvallen? Ik dacht dat ze alleen konden minen/repairen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 21:02:
Kunnen mules dan wel aanvallen? Ik dacht dat ze alleen konden minen/repairen.
20 cc's full energy iedere mule een mining trip laten maken? :P
Lolz
I'm in your base stealing your minerals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik dacht het wel, ik heb het aleen nooit geprobeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
"iz stealing ur goldz". Zou wel geniaal zijn trouwens. moet je een CC vlakbij de gold laten vliegen (zijn expension). neer zetten er achter, en dan mules dumpen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douw3rd
  • Laatst online: 23-04-2023
mules (iig van terran) zijn melee, kunnen aanvallen, maar doen bijzonder weinig damage, en worden zonder pardon aan stront gehakt. Misschien leuk als last resort - chaos maken door al je mules met je leger er op te gooien, misschien is het dan voor hem moeilijker te micro'n, maar verwacht niet dat je mules aanzienlijke schade doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Daar kan je een aantal profielen kiezen, maar je kan zelf niets aanpassen. Ook zit WSAD in geen van alle profielen. Je kan het zelf dus in het spel nooit kiezen. Er schijnt wel iets van een script te zijn zodat het wel kan, alleen vind ik daar niet genoeg info over om het voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan natuurlijk een MULE droppen zodat deze aan gort word geschoten door siege tanks, midden in het vijandelijke leger _O-

dat zal me wat worden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tennisbal schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 19:35:
Die lijst is al zo vaak langs gekomen dat mensen het niet leuk vinden als ik hem weer post ;)
(tl;dr, het is goed spel, maar er zijn nog zat verbeter punten)

Zie net dat mule ook gas zou moeten kunnen, meen me te herinneren dat toen ik dat probeerde hij weigerde. Al lijkt het me sowieso niet heel handig, aangezien je toch meestal al 3 SCVs per gas dingetje hebt.

Net grappig spel gehad tegen zerg, een golden speler. Probleem voor mij tegen zerg is dat ik niet echt weet waar alle zerg gebouwen goed voor zijn.

Uiteindelijk had ik main map in handen compleet, en hij zat op een eilandje nadat onze beide basissen door elkaar vernietigd waren. Hij had zijn eilandje compleet met spore throwers omringd. Eerste aanval erop verliep nogal desastreus, toen viel hij mij aan met zijn vliegende dingetjes maar die hadden geen kans tegen mijn vloot. Uiteindelijk met 8 battlecruisers, 6 banshees, 20 vikings ofzo aangevallen na een paar spore throwers van afstand met yamato cannon vernietigd te hebben. Merendeel verloren, maar een zooi vikings lukte het om in assault modus te komen, waarmee ze de handel konden afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-09 11:28
Woei gepromoveerd naar diamond :)

Hopelijk word't nu niet al te moeilijk haha :d

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 21:14:
je kan natuurlijk een MULE droppen zodat deze aan gort word geschoten door siege tanks, midden in het vijandelijke leger _O-

dat zal me wat worden :')
Mulebombs. I like the sound of that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:55

Kettrick

Rantmeister!

Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 21:24:
[...]

Mulebombs. I like the sound of that.
Epic!

Ik ga het vanavond meteen proberen, zit toch nog in de unranked fase :*)
MrVegeta schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 20:56:
Ja dat is zuur maar de voldoening is groot wanneer jij met goede tactiek je tegenstander kan pakken. Lekker veel filmpjes kijken helpt ook hoor. Dat deden wij ook massaal in de beta ;).
Ik ben helaas te lui om fanatiek dingen te gaan lopen bekijken voor een spel, om die reden ben ik ook nooit een die-hard WoW speler geweest :| . Het is opzich jammer ( maar niet gek ) dat je prima de campaign kan spelen en vervolgens op je lazer krijgt in de multiplayer mode. Ik ben bang dat mijn actions-per-minute ratio gewoon te laag is :').

[ Voor 56% gewijzigd door Kettrick op 08-08-2010 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

PilatuS schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 21:14:
[...]

Daar kan je een aantal profielen kiezen, maar je kan zelf niets aanpassen. Ook zit WSAD in geen van alle profielen. Je kan het zelf dus in het spel nooit kiezen. Er schijnt wel iets van een script te zijn zodat het wel kan, alleen vind ik daar niet genoeg info over om het voor elkaar te krijgen.
Maar als je map movement op WASD gaat mappen, wat doe je dan met alle hotkeys die daar origineel onder zaten? Op je pijltjestoetsen mappen ofzo :?. En waarom zou je uberhaupt de map met je toetsen willen rondbewegen?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Boeboe schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 21:35:
[...]

Maar als je map movement op WASD gaat mappen, wat doe je dan met alle hotkeys die daar origineel onder zaten? Op je pijltjestoetsen mappen ofzo :?. En waarom zou je uberhaupt de map met je toetsen willen rondbewegen?
Daar heb ik 3 pagina's terug ook al antwoord op gegeven aan iemand die precies hetzelfde vroeg. Ik gebruik de hotkeys dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kettrick schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 21:29:
[...]
Ik ben helaas te lui om fanatiek dingen te gaan lopen bekijken voor een spel, om die reden ben ik ook nooit een die-hard WoW speler geweest :| . Het is opzich jammer ( maar niet gek ) dat je prima de campaign kan spelen en vervolgens op je lazer krijgt in de multiplayer mode. Ik ben bang dat mijn actions-per-minute ratio gewoon te laag is :').
ach, ik heb ook maar 20 APM, maar was wel mooi winnaar van het beta SCRUBS toernooi
van de top 4 zat iedereen in gold/plat (wat nu pat/diamond is), ik ik had al tijden niet gespeeld en zat nog steeds in bronze _O-

nee, apm zegt niet alles, vooral niet als je waypoints aan het spammen bent :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 21:51:
[...]

ach, ik heb ook maar 20 APM, maar was wel mooi winnaar van het beta SCRUBS toernooi
van de top 4 zat iedereen in gold/plat (wat nu pat/diamond is), ik ik had al tijden niet gespeeld en zat nog steeds in bronze _O-

nee, apm zegt niet alles, vooral niet als je waypoints aan het spammen bent :/
Even denken hoor maar ik dacht dat lesser scrubs, bronze/silver was en scrubs was silver/gold (grotendeels silver) en elite was platinum.

Ik weet tevens niet meer of je een freewin hebt gekregen etc, ik zat ook in scrubs en ben uitgeschakeld halverwege maar goed :).

Binnenkort komt er weer een nieuw toernooitje :).

Op ons niveau is APM niet super belangrijk nee maar als je kijkt naar Jerome en Muta (dacht ik) die spelers ownde iedereen 3 keer makkelijk op het toernooi en die hadden ook een constante APM van ~120.

En het is onzin dat je zegt dat APM niet zoveel zegt, je zou bijna de leagues kunnen opdelen in APM.

Bronze is 10/20 APM,
Silver is 20/40 APM,
Gold is 40/80 APM,
Platinum is 80/120 apm
Diamond is 120+ apm (gemiddeld) en daar zit weinig way point spam in. :)

Als je in Silver speelt met een apm van +60 dan zit daar veel spam in omdat als je daadwerkelijk zoveel "goede" kliks zou hebben dat je dan wel hoger zou spelen.

[ Voor 29% gewijzigd door MrVegeta op 08-08-2010 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
APM is een hele slechte indicatie van een gedeelte van wat je goed moet doen. Oftewel: negeer het nou gewoon eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol who died and made you king of apm?
Dus jouw apm zit gemiddeld boven de honderd? :P. Seriously je moet die cijfers toch ergens vandaan halen. En waar beter vandaan dan bij jezelf. Heb je echt zo'n hoge gem apm?.

Ik doe het wel rustig aan hier met gem 47 in plat 1.
MrVegeta schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 22:03:
[...]Platinum is 80/120 apm
Diamond is 120+ apm (gemiddeld) en daar zit weinig way point spam in. :)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2010 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toernooitje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 20:33

Greebs

inert

Ja ik houd het ook prima vol in Platinum, met gemiddeld 50 APM, soms in een heel intensief potje eens richting de 80 maar dat is wel een uitzondering. Maar ik merk wel dat nog net iets meer APM me niet zou misstaan, voel me af en toe een beetje beperkt qua snelheid in multitasken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
  • Laatst online: 27-04-2023
Alright, apm discussie dus toch :) 8)7

Iedereen heeft zijn eigen mening over apm, laat het mss gewoon zo. We komen er toch niet uit.

btw, apm van 30 in plat, en ik doe het daar redelijk goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 22:03:
[...]

Even denken hoor maar ik dacht dat lesser scrubs, bronze/silver was en scrubs was silver/gold (grotendeels silver) en elite was platinum.

Ik weet tevens niet meer of je een freewin hebt gekregen etc, ik zat ook in scrubs en ben uitgeschakeld halverwege maar goed :).
nee, ik was diegene die perse geen freewin wou pakken :Y) waardoor het hele toernooi vertraging opliep 8)7

en scrub was inderdaad bronze, maar ten tijde van de 1/2e finalewaren alle spelers die nog over waren gepromoveerd, behalve ik dus

anyway, ik ben wel in voor een toernooitje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Iemand ooit wel eens gekeken naar bevoorbeeld Silver zijn APM ;) die is echt niet hoger gemiddelt dan 120+ toch speelt hij de ene naar de andere topspeler weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 22:40:
Lol who died and made you king of apm?
Dus jouw apm zit gemiddeld boven de honderd? :P. Seriously je moet die cijfers toch ergens vandaan halen. En waar beter vandaan dan bij jezelf. Heb je echt zo'n hoge gem apm?.

Ik doe het wel rustig aan hier met gem 47 in plat 1.

[...]
Ej! Ik trek die cijfers ook uit mijn duim om wat (overdreven) verschil te laten zien, ik weet het ook niet. Maar het is wel zo dat spelers in bronze een veel lagere apm hebben dan spelers in diamond. Daar kan je toch wel een conclusie uit trekken lijkt me.

En natuurlijk zal je spelers hebben met 30APM die spelers met 120APM verslaan maar (ik denk) dat gemiddeld mijn punt toch blijft staan.
:D, ik heb Sneek al een poosje niet gesproken omdat ik wat moe werd van al die resets in de beta maar ik heb er weer zin in. Even wachten tot die terug is, gaan we dan wat leuks regelen.
Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 22:57:
[...]

nee, ik was diegene die perse geen freewin wou pakken :Y) waardoor het hele toernooi vertraging opliep 8)7

en scrub was inderdaad bronze, maar ten tijde van de 1/2e finalewaren alle spelers die nog over waren gepromoveerd, behalve ik dus

anyway, ik ben wel in voor een toernooitje
Was niet als een flame bedoelt ofzo hoor :), het is alweer een poos geleden dat het toernooitje draaide :).

Ik ben ook wel in voor een toernooitje :).

[ Voor 4% gewijzigd door MrVegeta op 08-08-2010 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste keer dat ik mijn apm checkte zat ik op ~75 ingame (dus iets meer realtime ivm gamespeed), en sta nu 9de in mijn plat div waar ik het meeste zonder veel problemen win. Als ik verlies is het meestal door een error in mijn micro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
als het via de blizzboys niet snel lukt kunnen we zelf toch ook iets organiseren?

ik wil wel mee organiseren eventueel :)

wel 1 toernooi dan, dus maybe even pech voor de wat mindere spelers, maar als het een succes is. En goed te managen, dan wil ik best een toernooi voor ook de mindere spelers organiseren.

Wie wil mij helpen eventueel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-09 10:37

Pindamann

Human

http://sc2casts.com/cast1...nt-Misc-Game-Ladder-Game#

EPIC game tussen Protoss en Terran. Echt ongelofelijk hoe close het allemaal is en hoe vaak de game omkeerd. Beste replay die ik heb gezien tot dusver!

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Net m'n placement matches voor 1v1 gespeeld en ik ben onterecht in platinum geplaatst.

Eerste match was een noob, tweede een door mij gecounterde terran MM all-in rush, derde een geslaagde baneling bust van mij en alleen de vierde was een mooie match die ik maar net won (beide geen basis meer). Laatste match verloor ik tegen een 4 gate protoss.

Nu weet ik wel zeker dat ik niet in platinum thuis hoor. Ik heb nooit SC1 gespeeld en ook de beta niet. Ik ben goed met DOW2 maar dat is veel meer gebaseerd op micro en constant aanvallen icm unit preservation en bij Starcraft is bv. mijn mid game macro echt niet goed.

Ik vraag me dan ook af wat me nu te wachten staat? Is het matchmaking systeem zo dat ik gewoon meer moet spelen om wel in de juiste league te komen en moet ik me gewoon voorbereiden op een lange streak van losses. Zo ja, hoe lang gaat het duren totdat de ranking redelijk gaat kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
http://starcraft2.ingame....?gid=32&tid=687&mode=info

toernooitje dat morgen om 18.30 is (maandag)
heb me net ingeschreven, beetje kromme site, maja boeie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 10:42

Auredium

Informaticus Chaoticus

Na het uitspelen van de campaign maar eens begonnen met online te spelen. Op het moment verlies ik nog meer dan dat ik win. Wel speel ik graag 4 tegen 4 matches of FFA matches. Ik heb de principes goed onder de knie gekregen.

Overigens zit er een huge ass bug in Starcraft (meerdere maar deze is van belang) in MP spellen kun je als Terran voor 400 crystal een nieuwe basis bouwen, je hebt de 100 Vespian gas niet nodig want die wordt niet van je conto af getrokken als je geen vespian gas hebt. Ofwel; in het begin kun je als Terran met slechts 400 crystal en GEEN vespian gas al een nieuwe basis erbij bouwen.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:59
Auredium schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 08:37:

Overigens zit er een huge ass bug in Starcraft (meerdere maar deze is van belang) in MP spellen kun je als Terran voor 400 crystal een nieuwe basis bouwen, je hebt de 100 Vespian gas niet nodig want die wordt niet van je conto af getrokken als je geen vespian gas hebt. Ofwel; in het begin kun je als Terran met slechts 400 crystal en GEEN vespian gas al een nieuwe basis erbij bouwen.
een command center kost altijd alleen maar 400 crystals. die van de protos ook 400 crystals en van zerg 300
geen enkel hoofdgebouw kost vespene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Boeboe schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 17:53:
Void rays spammen lijkt wel een ERG populaire tactiek tegenwoordig. Had er zo twee na elkaar vandaag.

De eerste wil ik scouten: staat zijn base vol met cannons, dus begin ik siege tanks te maken om daar een opening te maken. Net wanneer ik dan richting zijn base wil vertrekken wordt ik overrompeld door een hoop void rays waartegen ik simpelweg te weinig kon doen. GG.
De tweede tegenstander scout ik weer: Opnieuw staat het vol met cannons :O. Dan maar meteen twee airports + reactors neergezet en vikings beginnen pompen. Met een hele zooi vikings richting zijn base vertrokken en ja hoor: halverwege kom ik zijn 6 void rays tegen die in minder dan 10 seconden en zonder zelf een unit te verliezen neergaan. Meteen doorgetrokken naar zijn base waar ik land en alles 1 voor 1 kan uitschakelen aangezien hij zelf ook NIETS van andere units had gemaakt. Voelt toch best wel goed om van zo iemand te winnen :)

Dat gezegd zijnde, vind ik photon cannons best wel imba. Zet daarvan een paar neer als protoss speler en niets van 1st tier geraakt nog binnen zijn basis. Je zou verwachten dat zoiets toch wel IETSJE verder in de techtree staat.

Is wel vrij irritant van de zerg dat hun eerste gebouwtje meteen de duurste is van alle races.
Terran baracks = 150
Protos gateway = 150
zerg spaning pool = 250 ( 200+ drone )

En dat gaat dus steeds zo door alleen het hoofdgebouw is 50 goedkoper. Maar ik vind ze gewoon te leuk spelen om een ander race te nemen.
Dat was voor mij ook de reden om die practice matches na 5 keer maar te negeren. Als zerg player heb je gewoon een groot nadeel als je niet kan aanvallen. Als hij een stuk of 5 marines of stalkers bij die rotsen zet kost aanvallen gewoon te veel units en te veel tijd.

[ Voor 9% gewijzigd door Shadowhawk00 op 09-08-2010 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
  • Laatst online: 25-09 10:10
Na het uitspelen van de campaign maar eens begonnen met online te spelen. Op het moment verlies ik nog meer dan dat ik win. Wel speel ik graag 4 tegen 4 matches of FFA matches. Ik heb de principes goed onder de knie gekregen.

misschien keek je naar de bouwtijd van 100 sec ipv dat het vespene is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Ik heb dit tijdens de campaign gisteren ook gemerkt, maar ik ging er toen van uit dat het normaal was onder het moto: "Als je het hebt zullen we het je aanrekenen en anders is het gratis omdat je zonder command center maar weinig bent."

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Overigens zit er een huge ass bug in Starcraft (meerdere maar deze is van belang)
De ultralisk bedoel je? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 10:18
Gister ook het spel gekocht nadat ik een trialkey heb ontvangen en zag dat je via battlenet een auto-incasso kan doen en dat maar eens gedaan (wel duur... alleen key voor dat geld).

Lekker bezig met singleplayer om het een beetje door te krijgen. Heb namelijk nooit SC1 aangeraakt dus moet even een beetje wennen aan de units etc. Al een aantal games vs AI gedaan en er al 1 gewonnen.

Ik ga binnenkort wel wat filmpjes checken om wat beter te worden in volgorde van bouwen. Micro management komt wel goed (jaren wc3 ervaring).Dus als iemand nog filmpjes heeft (dm?)..
Liefst zoek ik een filmpje van een rush en defensief spelen.

En APM kun je alleen zien bij een replay? Zag het niet voorbij komen bij de stats tegen AI.

Maar eerst SP uitspelen voor ik online ga.

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

DarkY schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 09:17:
Gister ook het spel gekocht nadat ik een trialkey heb ontvangen en zag dat je via battlenet een auto-incasso kan doen en dat maar eens gedaan (wel duur... alleen key voor dat geld).

Lekker bezig met singleplayer om het een beetje door te krijgen. Heb namelijk nooit SC1 aangeraakt dus moet even een beetje wennen aan de units etc. Al een aantal games vs AI gedaan en er al 1 gewonnen.

Ik ga binnenkort wel wat filmpjes checken om wat beter te worden in volgorde van bouwen. Micro management komt wel goed (jaren wc3 ervaring).Dus als iemand nog filmpjes heeft (dm?)..
Liefst zoek ik een filmpje van een rush en defensief spelen.

En APM kun je alleen zien bij een replay? Zag het niet voorbij komen bij de stats tegen AI.

Maar eerst SP uitspelen voor ik online ga.
http://www.sc2casts.com dagelijks nieuwe filmpjes met commentaar ;) Ik doe ook niet anders als kijken om beter te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkY schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 09:17:
Dus als iemand nog filmpjes heeft (dm?)..
de filmpjes van silver zijn erg aan te raden ;)
YouTube: ‪starcraft 2 silver‬‎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
bedankt beide voor de snelle reacties ik zal beide links gelijk aan mijn Favo's toevoegen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
DarkY schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 09:30:
bedankt beide voor de snelle reacties ik zal beide links gelijk aan mijn Favo's toevoegen _/-\o_
Zie ook TS voor een behoorlijk aantal links naar filmpjes en casts onder de koppen "Replays" en "Tutorials"... :+

[ Voor 6% gewijzigd door Lukin op 09-08-2010 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-07 00:33
Zo 5 placement matches gespeeld.
5 loss :x

1 keer vs Zerg was het zeer nipt, we vielen allebij tegelijk elkaars base binnen :)
hij was iets beter dus deserved win imo.

1 keer vs zerg viel hij binnen, ik had meer units (zelfde unit power) maar ze stonden iets vaneen (had 2 bases vlak bijeen) resultaat loss.

1 keer vs Protoss, komt er iets cloaked binnen, killed al men units, en doet alles kapot. ( wist echt nie wat het was, nu weet ik da je uw overloard moet upgrade om het te detecten) -> zuur :(

1 keer vs terran, kwam hij met een transportship met marines en siegetanks, mijn units direct neer ( roaches met upgrades :x )

1 keer vs Protoss een dikke kamper met massaal veel defense waar ik niet doorgraakte, kwam (na lang) met mothership en weet ik veel welke airunits die al men hydralisks ( die ground units die vs air ook goed zijn)

Ik maak nog wel fouten maar zerg lijkt soms wel de zwakste van de 3 :x

Vaak verlies is tegen units die nog geen enkele upgrade level hebben terwijl de mijn al op lvl 2 staan.

Zerglings zijn volgens mij niet (totaal) opgewassen tegen marines/ zeolots, en da maakt het direct lastig vindik.

Zijn er Zerg's hier met was tips kwa units? zou graag met zerg blijve spele ( speel met cnc ook met GLA, beide zijn de underdog vin ik persoonlijk) ipv de klassieke terran.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Crysania schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 08:45:
[...]
een command center kost altijd alleen maar 400 crystals. die van de protos ook 400 crystals en van zerg 300
geen enkel hoofdgebouw kost vespene
Zerg kost 350, je bent namelijk een drone van 50 ook kwijt he :P
Vespene is altijd op 1 of andere manier te weinig beschikbaar. Kan ook aan mij liggen maar vooral vespene zorgt ervoor dat ik na een tijdje maar gewoon zerglings maak omdat ik verder niets kan maken.
Maar ach 100 zerglings kunnen ook redelijk damage doen als ze maar dichtbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik vind Starcraft online best leuk amar ik blijf bij mijn argument. Eigenlijk ligt het niet aan Starcraft, niet aan Blizzard en niet eens aan computerspellen in het algemeen. Mensen passen de snelste weg naar overwinning toe, niet omdat het perse de leukste is maar omdat er altijd wel iemand is die de snelste weg naar de overwinning toe past en die dus de grootste kans om te overwinnen en dus doet iedereen het.

Eigenlijk herken je de 'domme' strategieen redelijk snel, het rushen van dezelfde units non-stop.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
Lukin schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 09:40:
[...]

Zie ook TS voor een behoorlijk aantal links naar filmpjes en casts onder de koppen "Replays" en "Tutorials"... :+
Had de "noob" filmpjes wel gecheckt en verwachte dat de anderen ook van dat niveau zouden zijn... :X
Die gast is wel heel erg..

Tijd terug las ik iets over videokaarten die er spontaan mee stoppen (iets met FPS cap in het menu).
Is dit probleem nog steeds actueel? Of al opgelost in patch 1.02.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-09 20:05
1 keer vs Protoss, komt er iets cloaked binnen, killed al men units, en doet alles kapot. ( wist echt nie wat het was, nu weet ik da je uw overloard moet upgrade om het te detecten) -> zuur :(
Zorg dat je genoeg scout met je drone/overlord. Desnoods vlieg je een Overlord in z'n basis, wetende dat hij toch dood gaat, maar dan weet je wel wat hij vanplan is. Zaken zoals DT's zie je al snel aankomen en kan je inderdaad snel 1 of 2 Overlord morfen naar Overseers. Het tweede wat je kan doen is een Evochamber bouwen en vervolgens wat SpineCrawlers neer te gooien. Deze dingen detecteren ook meteen cloaked units!
1 keer vs terran, kwam hij met een transportship met marines en siegetanks, mijn units direct neer ( roaches met upgrades :x )
TIP: Marines = Banelings!
Zorg sowieso altijd dat je de speedupgrade hebt voor je Zerglings.
1 keer vs Protoss een dikke kamper met massaal veel defense waar ik niet doorgraakte, kwam (na lang) met mothership en weet ik veel welke airunits die al men hydralisks ( die ground units die vs air ook goed zijn)
Je kan van te voren bedenken als je tegenstander flink z'n basis dicht aan het bouwen is (turtelen), dat hij iets van plan is. Vlieg sowieso een Overlord in zijn basis zodat je weet wat hij wil gaan doen.
In de meeste gevallen heb je genoeg tijd om te expanden, en het is dan ook verstandig zelf een early expand te doen en misschien wel een 3de basis erbij. Mapcontrol!
Vaak verlies is tegen units die nog geen enkele upgrade level hebben terwijl de mijn al op lvl 2 staan.
Bij Zerg gaat het om de aantallen, niet om de upgrades. Dit komt pas vanpas in midgame of endgame!
Zerglings zijn volgens mij niet (totaal) opgewassen tegen marines/ zeolots, en da maakt het direct lastig vindik.
Zorg dat je de counters goed kent...

Misschien dat andere Zerg spelers mee hier aan daar kunnen aanvullen....ik ben nog niet helemaal goed wakker. Tis maandag he ;)

TIP: Zerg Youtube channel, YouTube: ‪Kanaal van PsyStarcraft‬‎

[ Voor 3% gewijzigd door Pedr0 op 09-08-2010 10:17 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
BitchCrew schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 09:59:

1 keer vs Zerg was het zeer nipt, we vielen allebij tegelijk elkaars base binnen :)

1 keer vs zerg viel hij binnen, ik had meer units (zelfde unit power) maar ze stonden iets vaneen (had 2 bases vlak bijeen) resultaat loss.

Zijn er Zerg's hier met was tips kwa units? zou graag met zerg blijve spele ( speel met cnc ook met GLA, beide zijn de underdog vin ik persoonlijk) ipv de klassieke terran.
Zergs hebben de 'zwakste units'(uitzondering ultra), maar het hele ras is zeker niet zwak. Marines/zealots kan je erg goed counteren. Tegen marines zijn banelings erg goed. Die zijn ook goed tegen zealots, maar daar vind ik roaches toch net iets handiger.

Lings zijn zeker goed, maar je moet ze ook in massa hebben. 50 minerals voor 2 zergs, dus je hebt er ook snel veel. Maar je moet het niet zien als: ik heb 10 lings, hij 10 marines --> het gaat even op. Zo is het niet.

Als je ground gaat: lings, roaches, hydra's. Met veel hydra's. De roaches zijn de tanken, de hydra's de dmg's, de lings(kan je in banelings omvormen, het irritante, snelle gedeelte). Ook infestors zijn echt lekker, maar dat moet je mss even uitstellen totdat je de rest onder de knie hebt. Ultra's kan je erbij pakken als je al wat verder in het spel bent.

In de air zijn muta's de meest voorkomende units. Snel, erg handig om te kloten, maar ook wel redelijk zwak. Corrupters, de anti-air, zijn stevig, maar ik vind ze traag en gebruik het niet echt veel. Broodlords zijn echt goed tegen de grond, maar erg traag en toch redelijk goed te counteren.

Wat je als zerg zeker moet doen, is met je queen die tumors op de grond zetten om zo je ehmm slijm(hoe heet die shit?) te verspreiden over de map. Dat heeft 2 voordelen. Je units verplaatsen zich er sneller over, en je ziet heel veel van de map. Als je wordt aangevallen, dan zie je het leger aankomen over je slijm en weet je dus meteen waar je wordt aangevallen. Verder moet je een paar overlords omvormen tot overseers om onzichtbare units te kunnen zien.

Hoop dat je er iets aan hebt ;)

Edit: en wat Pedro0 zegt natuurlijk :). Ben te traag in typen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

in strenght:
1 Zergling < 1 Marine < 1 Zealot

in kosten:
1 Zergling < 1 Marine < 1 Zealot

Een zealot kost een wopping 100 crystal per zealot, een marine kost er 50 en een zergling feitelijk 25 als ik mij niet vergis. het gevolg is hiervan dat je bij zerg spelers heel vaak een zegling attack ziet, met name in het begin, een massa marine attack komt minder vaak voor en mass zealot bijna nooit.

Als je tegen een zerg speler speelt moet je rekening houden dat je een early attack krijgt van zerglings.
Als je tegen een marine speler speelt kan er een marine assault komen maar verwacht liever een reaper attack bij je resources (erg sneaky). Early attacks van Protoss zie ik vrijwel nooit omdat de startkosten erg duur zijn.

Later op de match zijn de resultaten vaak als volgt;
Zerg spelers doen of een zergling rush een hydralisk rush of een mutalisk rush.
Terran spelers doen of een mass thor of een mass battlecruiser attack.
Protoss doen vaak een mass Zealot, mass beamcannon of mass AA Walker (ben even naam kwijt).

Denkd at de meeste hier die tactieken zeer herkenbaar vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Merendeel van protoss die ik zie doen nu void rays, aangevuld met carriers.

En early attacks van protoss bestaat uit de poging je basis vol te gooien met canons.

[ Voor 37% gewijzigd door Sissors op 09-08-2010 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Laatst online: 23:07
Goede morgen allemaal,

Toen ik zaterdagochtend mijn laatste 3 placement matches speelde voor 1vs1 won ik de eerste 2 vrij makkelijk. De 3de werd ik hard in de pan gehakt. Tot mijn grote verbazing werd ik in de gold league geplaatst…

Gister heb ik nog wat 1vs1 matches kunnen spelen, en ik kan nog redelijk meekomen. Vaak verlies ik mid-game omdat ik niet genoeg initiatief neem en te weinig door tech. Ik blijf meestal een beetje hangen in banshees gecombineerd met vikings, en siege tanks gecombineerd met marines. Ik merk wel dat ik beter voor elkaar krijg mijn resources laag te houden.

Gisteravond heb ik 2on2 gespeeld met een andere newbie op SC2 gebied, de eerste 2 placement matches wonnen we door early herassing van mij en daarna gezamenlijk grondaanvallen. Zo lang je de druk erop kunt houden heb je het zelf echt een stuk makkelijker.

De derde pot deden we precies hetzelfde. We hadden een marginaal voordeel. Even veel uitbreidingen, maar we controleerden het midden van de map. Toch ging het na 40 minuten fout. Ze hadden allebei doorgeteched tot battlecruisers en de protos versie daarvan, wij niet. B bye, zwaai zwaai!

Is het echt zo handig om Thors te bouwen? Ze zijn in ieder geval niet goed voor mijn concentratie met Arnold achter de microfoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 13:46

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Protoss is meestal Void Rays of Photon Cannons. Vooral dat laatste werkt ook heel goed tegen AI's :D

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 20:17

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Wow dit topic gaat hard! :P

Ik heb de centen bij elkaar geschraapt om het te kopen en ben zowel de single player als de practice league matches aan het doen.

Online heb ik tot noch toe alles gewonnen want ze lijken altijd hetzelfde te gaan. De tegenstander gaat turtlen omdat ik en retesnelle marinerush op hem doe. Het resultaat is dat ik alle minerals en vespene geisers inpik over de hele map. Als ik dan scansweeps over zijn bunker doe zie ik alleen maar siegetanks en anti-air shit staan, en wat thors bij de ramp. Dat is vrij makkelijk te winnen, want ook al verlies ik vet veel units als ik aanval, ik kan altijd meer bijbouwen dan hij. Het potje eindigt dan altijd zo:
1. Ik val aan met vikings en thors.
2. Tegenstander slaat aanval af met zijn thors en loopt gelijk door naar mijn bunker.
3. Tegen de tijd dat hij er is staan er alweer drie battleships en zes thors klaar en slachten zijn resterende leger.
4. Tegenstander heeft niet genoeg minerals/gas om te herbouwen dus surrendered.
5. Ik eindig met 20k minerals en 8k gas.

2v2 gaat niet anders. Ik werk altijd samen om altijd eerst de zwakkere va de twee eruit te rushen met marines en dan is het 2 tegen 1, zodat de tegenstander gaat turtlen...

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hulkie schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 10:44:
Is het echt zo handig om Thors te bouwen? Ze zijn in ieder geval niet goed voor mijn concentratie met Arnold achter de microfoon ;)
ja, thors ownen alles wat zerg heeft behalve zerglings, en die worden levend geroosters door hellions. letterlijk.
R420R schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 10:47:
pfff, maak dan een stuk of 10 stargates en bouw battecruisers >:)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2010 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51

Zerg de zwakste :') ik hoor wel eens andere verhalen. Maar 4 zerglings beaten een zealot hoor, de kosten zijn allebei 100 en 2 zerglings beaten een marine, de kosten zijn allebei 50. Conclusie, je bent nog gewoon erg slecht. Je kan beter even verdiepen in hoe je de economy beter opbouwt zodat je geld hebt om units te pompen.

Drones -> minerals. Elke keer als je 50 hebt maak je een nieuwe drone -> minerals. Totdat je er 10 hebt. Dan wachten tot 200 en bouw je spawning pool, direct bij de 50 weer nieuwe drone. Dan een overlord bij de 100. Als je pool klaar is maak je 3 zerglings (6 dus) en rush je. Daarna wat drones, refinery etc. hiermee zou je de bronze league wel mee moeten doorkomen :P

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 10:47:
[...]

Tell that to my poplimit van 200 :/ .

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R420R schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 10:51:
[...]

Tell that to my poplimit van 200 :/ .
je kan ook je eigen units aanvallen he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
YoshiBignose schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 10:50:
[...]

Zerg de zwakste :') ik hoor wel eens andere verhalen. Maar 4 zerglings beaten een zealot hoor, de kosten zijn allebei 100 en 2 zerglings beaten een marine, de kosten zijn allebei 50. Conclusie, je bent nog gewoon erg slecht. Je kan beter even verdiepen in hoe je de economy beter opbouwt zodat je geld hebt om units te pompen.

Drones -> minerals. Elke keer als je 50 hebt maak je een nieuwe drone -> minerals. Totdat je er 10 hebt. Dan wachten tot 200 en bouw je spawning pool, direct bij de 50 weer nieuwe drone. Dan een overlord bij de 100. Als je pool klaar is maak je 3 zerglings (6 dus) en rush je. Daarna wat drones, refinery etc. hiermee zou je de bronze league wel mee moeten doorkomen :P
Het is niet zo makkelijk als jij aangeeft. Veel terrans bouwen zichzelf in zodat je zerglings niet kunnen aanvallen. En zeker grote groepen marines winnen het van equal build zerglings omdat ze allemaal kunnen schieten en de zerglings met minder kunnen aanvallen.

Zerg is niet supper zwak ofzo, alleen kosten de gebouwen een stuk meer en in het begin is het lastiger om voldoende productie te hebben omdat je maar 3 lava hebt ( humans bouwen gewoon 2 baracks voor de prijs van 1 spawning pool ).
Late game is het wel handig dat als je een paar expansions hebt je in 30 seconden 60 hydras pompt. Soort van human wave attack ( maar dan zonder de humans )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 10:53:
[...]

je kan ook je eigen units aanvallen he?
Serieus? Dat wist ik niet eens! Dat komt misschien doordat ik geen filmpjes/tuts/buildorders op internet opzoek. Ik wil alles zelf uitzoeken. Een unieke tactiek is een onverslaanbare tactiek zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadowhawk00 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 10:55:
[...]

Zerg is niet supper zwak ofzo, alleen kosten de gebouwen een stuk meer en in het begin is het lastiger om voldoende productie te hebben omdat je maar 3 lava hebt ( humans bouwen gewoon 2 baracks voor de prijs van 1 spawning pool ).
duh, omdat je er ook maar eentje nodig hebt ;)

meteen de reden dat je als zerg beter je buildings moet beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 10:47:
[...]

ja, thors ownen alles wat zerg heeft behalve zerglings, en die worden levend geroosters door hellions. letterlijk.

[...]

En een paar lekkere infestors ownen al die thors ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:37
Sinds vorige week ook begonnen met Starcraft 2. Was al bekend met de eerste dus komt wel goed.
Ik speel voornamelijk Custom games want melee is niet zo mijn ding... Als iemand interesse heeft om eens samen te spelen, deze code heb je nodig: 967

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online

Zerg is volgens mij niet echt de zwakste (op misschien het allerhoogste nivo ZvsT na) maar heeft wel een andere speelstijl nodig dan T en P.

Zerg is om te beginnen veel meer een reactief ras dan Terran en Protoss. Vaak zal T en P de match dicteren en zal Zerg daarop moeten reageren. Expansion is de key bij Zerg en vaak zal je het moeten hebben van map control en mobiliteit. Zorg dat T en P niet kunnen expanden en expand zelf zo veel mogelijk. Gebruik hiervoor creep en overlords en scout constant naar je tegenstander zijn expansions en probeer te voorkomen dat hij verder uitbreidt. Early harrassment helpt hierbij een hoop en kan er voor zorgen dat je tegenstander in de defence gaat.
Bijt je ook niet vast in een build als je ziet dat de tegenstanders army compositie niet geschikt is voor je build. Zerg kan erg snel wisselen van compositie dus gebruik dat.

Bepaal waar je de battles wilt laten plaatsvinden (over het algemeen op creep en op open stukken van de map) en vermijdt battles op plekken waar Zerg het nadeel heeft. Gebruik flanking, burrow meerdere aanvalsrichtingen en andere technieken om het voordeel te krijgen in een gevecht.

Als dit je lukt gebruik je je economisch voordeel om de tegenstander te breken. Blijf constant larve injecteren met je queens om zo sneller te kunnen versterken dan je tegenstander.

Dus nogmaals zwakker weet ik niet maar je hebt wel een andere mindset nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 13:46

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Late game is het wel handig dat als je een paar expansions hebt je in 30 seconden 60 hydras pompt. Soort van human wave attack ( maar dan zonder de humans )
Daarom is de queen ook zo belangrijk. 4 extra larva. Dit vervangt eigenlijk de 2de baracks die een terran zou gebruiken.

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-07 00:33
Banelings heb ik nog nooit gemaakt,dat zijn de upgraded zerglings en die blazen zichzelf toch op he?
Die SpineCrawlers zet ik ook niets snel.

zal deze 2 eens toepassen.

Ik ga meestal snel de upgrades ( zet er soms 2 buildings voor zodat ik deze per 2 tegelijk kan doen), deze dus wat later doen en eerst voor aantallen doen dus.

Dus airunits zijn niet echt aan te raden als focus.
Maar tegen de schepen van Terran of toss zijn de muta's noch corruptor echt goed -> hydralisks zijn beter dan?

En tegen die thors? wat is daar goed tegen, want daar lijk ik niets tegen te kunnen counteren :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadrin
[...]

Het is niet zo makkelijk als jij aangeeft. Veel terrans bouwen zichzelf in zodat je zerglings niet kunnen aanvallen. En zeker grote groepen marines winnen het van equal build zerglings omdat ze allemaal kunnen schieten en de zerglings met minder kunnen aanvallen.
Als je tegen een groep marines die groot genoeg is om een zergling surround te voorkomen alleen nog maar zerglings hebt doe je iets verkeerd. Tegen die tijd moet je op z'n minst al roaches kunnen bouwen en waarschijnlijk zelfs al hydralisks.
Houdt er wel rekening mee dat terrans die extra barracks ook nodig hebben om snel genoeg units te produceren. Aangezien zij maar 1 buildque (2 met een ractor, maar alleen voor marines) krijgen per barracks
Bovendien klopt je beredenering niet. Een spawningpool kost 200 minerals en een barracks kost 150. Dus 2 voor de prijs van 1 is een tikkeltje overdreven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
BitchCrew schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:04:
Banelings heb ik nog nooit gemaakt,dat zijn de upgraded zerglings en die blazen zichzelf toch op he?
Die SpineCrawlers zet ik ook niets snel.
Banelings zijn erg fijn tegen Terran en kun je bijvoorbeeld gebruiken om een gat te slaan in zijn wall (target de supply depot) en om vervolgens je speedlings naar binnen te rushen. Ook blobs van zealots of marines sterven erg snel van een paar banelings. Als bonus kun je ze als mijnen gebruiken als je burrow researched.

Verder denk ik dat hij Spore crawlers bedoeld want deze hebben detection en zijn AA. Een spore crawler in je mineral line kan enorm helpen tegen cloaked / air harrassment.

Spine crawlers gebruik ik graag om mijn natural en ingang van mijn ramp te verdedigen en werken goed tegen early rushes en zaken als hellion harrass. Plaats eventueel 1 of 2 evo chambers voor je spine crawlers om wat dekking te geven tegen ranged attacks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-09 20:18
En tegen die thors? wat is daar goed tegen, want daar lijk ik niets tegen te kunnen counteren :s
Zerglings ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:34
Doh!! Ik gisteren maar zoeken hoe ik banelings kon maken (bij de larve)...ik kwam er maar niet uit....tja dat krijg je als je een sporadische pot Zerg doet waar je normaal altijd Protoss speelt.

Die detector tower van Terran ziet die ook cloaked units? Of is dat alleen weggelegd voor Turrets en Ravens? Lama, gevonden op de Wiki....volgende keer toch maar gewoon mijn DT's die cirkel insturen :)

Het valt me trouwens op dat de Medium Terran AI bijna precies weet waar hij een scan moet doen om mijn DT's te mollen...zelfs als mijn DT's in defense staan en nog niet eens units aanvallen...

[ Voor 6% gewijzigd door Joarie op 09-08-2010 11:22 ]

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Thors zijn zwak tegen zerglings en broodlords aan de zerg kant aan de protoss kan dark templers bijvoorbeeld.

Overigens kan ook een Terran speler vroeg aanvallen en harassment doen via reapers. Vaak zat als Terrran early ingame een zestal reapers achterlangs laten gaan en de volledige harvestgroep knockout geslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:21

Bob

Ik heb de centen bij elkaar geschraapt om het te kopen en ben zowel de single player als de practice league matches aan het doen.

Online heb ik tot noch toe alles gewonnen want ze lijken altijd hetzelfde te gaan. De tegenstander gaat turtlen omdat ik en retesnelle marinerush op hem doe. Het resultaat is dat ik alle minerals en vespene geisers inpik over de hele map. Als ik dan scansweeps over zijn bunker doe zie ik alleen maar siegetanks en anti-air shit staan, en wat thors bij de ramp. Dat is vrij makkelijk te winnen, want ook al verlies ik vet veel units als ik aanval, ik kan altijd meer bijbouwen dan hij. Het potje eindigt dan altijd zo:
1. Ik val aan met vikings en thors.
2. Tegenstander slaat aanval af met zijn thors en loopt gelijk door naar mijn bunker.
3. Tegen de tijd dat hij er is staan er alweer drie battleships en zes thors klaar en slachten zijn resterende leger.
4. Tegenstander heeft niet genoeg minerals/gas om te herbouwen dus surrendered.

2v2 gaat niet anders. Ik werk altijd samen om altijd eerst de zwakkere va de twee eruit te rushen met marines en dan is het 2 tegen 1, zodat de tegenstander gaat turtlen...
Als je steeds wint in de practice league kan je die misschien beter skippen, in de echte leagues zal je sneller leren. "Steeds hetzelfde" werkt daar normaal gezien niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadrin
Zerglings met speed upgrade.
Hydralisks met range upgrade.
Broodlords
Ultralisks.

Als terran heb ik de meeste moeite met een combinatie van zerlings en ultra's tegen thors. Zerglings doen dan dienst als kanonnenvoer en ultra's doen de daadwerkelijke schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zerglings, muta's doen het ook aardig, vooral als je bedenkt dat thors vaak gebruit worden icm grote aatallen hellions en siege tanks, welke beiden grond-only zijn.
Shadrin schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:25:
[...]
Als terran heb ik de meeste moeite met een combinatie van zerlings en ultra's tegen thors. Zerglings doen dan dienst als kanonnenvoer en ultra's doen de daadwerkelijke schade.
dat is niet waar, zerlings zijn hartstikke goed tegen thors.
het probleem is dat zerglings levend gerooster worden door hellions, en die zijn meestal aanwezig.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2010 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 19-09 12:42
Bob schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:23:
[...]

Als je steeds wint in de practice league kan je die misschien beter skippen, in de echte leagues zal je sneller leren. "Steeds hetzelfde" werkt daar normaal gezien niet :)
Practice league is onzin, als je bij de placement matches goed doet kom je hoog anders laag. Je leert dan vanzelf als je het goed doet, en komt dan wel omhoog (of gaat omlaag).

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadrin
Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:25:

het probleem is dat zerglings levend gerooster worden door hellions, en die zijn meestal aanwezig.
Wat ik bedoel met kanonnenvoer is dat de thor eerst focust op de zerglings zodat de ultra's zonder geraakt te worden dichterbij kunnen komen.
Zerglings zijn goed tegen thors omdat het er erg veel zijn en thors ze niet snel genoeg af kunnen schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:25:
[...]

zerglings, muta's doen het ook aardig, vooral als je bedenkt dat thors vaak gebruit worden icm grote aatallen hellions en siege tanks, welke beiden grond-only zijn.

[...]

Muta's zou ik niet direct gebruiken tegen thors. Als ze in pack zijn, gaan ze er meteen allemaal aan. Verspreid lukt het al wat beter, maar dan nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sl473R
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 12:33

Veel spelers hebben dit en het is ook erg moeilijk om het te voorkomen. Even een paar tips voor de terran:

1. Wanneer je op het begin te veel minerals hebt is het goed om een expansion op te zetten, mits je het kan verdedigen.
2. Wanneer je later in het spel zit en te veel minerals hebt, maak dan bv mass marines met wat hellions (kosten beiden geen gas). Zorg er voor dat je dan een reactor aan je productie gebouw hebt staan. Heb je ook nog een klein beetje gas over, dan kan je ook marauders maken.
3. Zodra je op het begin veel gas hebt, tech dan naar mech (tank/thors) of air units. Probeer dan upgrades te doen zoals siege mode of infernal preigniter.
4. Zet al je unit productie gebouwen naar een hotkey, zodat je gelijk kan zien of het gebouw iets aan het produceren is. "Spam" die hotkeys regelmatig en maak units als je dat kan.
5. Probeer zo min mogelijk mogelijk bunkers en turrets te gebruiken. In sommige gevallen is het zeker nodig, maar probeer er niet te veel van te maken.
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  1. Houd het nuttig + ontopic
  2. Bedelen om trialkeys valt onder spam
  3. Posten van je account + id nummer valt daar eveneens onder
  4. Wil je in de spelerslijst komen te staan, stuur een DM naar Angeloonie