Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 03:37:
[...]
Ja. Maar je vind het niet erg dus, prima toch.
Hou scouten jullie en wat doen jullie met de informatie die je krijgt?
TvZ Ik scout nadat ik mijn 12rax afheb, de natural expansions en vervolgens de gouden/overige expansions. Als ik ze zie expanden bouw ik 2 marines en tech ik vrolijk door naar siegetanks, viking, expansion.
Moch ik geen expansion zien. Dan ga ik me echt zorgen maken en plaats ik een bunker onder mijn ramp en maak ik meer marines.
TvP, scout ik met een viking

(beetje laat maar goed

). En een turret bij mijn ramp voor dt's.
Terran, daar gooi ik een scan overheen ergens in de 20+food count. Meerdere barracks=turrets en wat vikings om dropships te onderscheppen.
Ik scout in alle MU's met de scv waarmee ik m'n eerste supplydepot gebouwd heb.
TvZ let ik op Pool timing. Als deze erg vroeg is maak ik extra haast met het dichtbouwen van m'n ramp ivm zergling rush. Als ik een snelle extractor spot let ik op of ik z'n pool zie bubbelen (=Zergling speed), indien dat niet hjet geval is wordt het waarschijnlijk een snelle lair tech en moet ik me voorbereiden op muta's of hydra's, afhankelijk van een scan een later.
Meestal scan ik ook vlak nadat m'n scout doodgaat om te kijken of er een baneling nest gebouwd wordt. Dit om m'n wall wat te verstevigen indien nodig.
Tegen een fast expand bereid ik een hellion + marauder timing push voor met een transitie naar thors tegen muta's.
TvP let ik vooral op z'n gas en z'n productiegebouwen. 2-gate zonder gas is meestal een zealot rush. In reactie daarop bouw ik m'n ramp dicht met een bunker en 2 supply depots (ik wall normaal gesproken niet tegen P). Veder probeer ik in ieder geval in de base te blijven tot ik z'n 2e pylon zie, als ik die niet zie wanneer dat normaal is ga ik scouten voor een proxy.
Wanneer ik de "normale"build zie van gate+cybernetics core scan ik later nog even om te zien hoeveel warpgates hij heeft en stuur ik vaak een 2e scout om te zien of hij expand of niet.
4-gates op 1 base is nogal all-in dus dan zet ik een goede verdedigende positie op met MM+ghost en stim en als ik genoeg tijd krijg ook siegetanks.
Tegen een fast expand bereidt ik een timing push voor om vervolgens tijdens of vlak na de push zelf te expanden.
TvT Let ik vooral op de addon die er op z'n rax zit en de timing van de rax. Is deze erg vroeg + Techlab is er waarschijnlijk al een reaper onderweg of in productie.
Meerdere barracks bereidt ik me voor op een MM push.
Wanneer ik hem na de rax voor een factory zie gaan scan ik later nog een keer om te proberen z'n starports te vinden en evt voor te bereiden op banshees.
Jawel hoor, maar het is zondag en ik ben net wakker dus dan duurt het even wat langer