Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-09 20:37

Kingpinda

Citizenship is earned.

daanteb schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 13:43:

dat zijn idd die keuze missies, tijden worden blijkbaar niet opgeslagen maar hij slaat wel op of je em uitgespeeld hebt. ik heb de andere keuze missies tijdens mijn campaign gedaan en ik kreeg na de laatste missie gewoon al mn portraits terwijl er nu nog steeds geen tijden bijstaan.
Op zich wel logisch. Die alternate missions doe je vaak pas later. Heb zo bijvoorbeeld de haven fall mission vrij op het eind gedaan. Zerg obliterated met Battle Cruisers. Dus als je deze missie doet heb je het arsenaal wat je hebt vrijgespeeld, omdat je de missie nog nooit eerder hebt gedaan. Met behoorlijk advanced weaponry research en tech denk ik dat blizzard heeft besloten dat het dan ook niet eerlijk is om hier een beste tijd aan te geven omdat je dan voor die missie OP bent.

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo hip om te zeggen dat hard counters niet bestaan sinds day 9 er een vid over heeft gemaakt.

Oh hi collosi and stalkers. Meet my marauders and vikings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het ook niet helemaal eens met day9, counters bestaan wel. Hij noemt het alleen anders, een 'reaction'. In de volksmond is dit gewoon een simpele counter. Collossi en stalkers zouden eventueel mogelijk kunnen winnen van mauraders en vikings, maar dan moet de protoss speler extreem goed zijn en de terran speler extreem slecht, of de map positie moet heel erg in het voordeel van de protoss zijn.

Denk je echt dat je 50 marines zo kan micro'en dat ze 10 banelings en 15 zerglings tegen kunnen houden? Ik denk het niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarify
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-01 14:11
Oke na dat trukje wat ik had gedaan (memory freq to 666mhz) lijkt het probleem een beetje verholpen; desalniettemin was ik even een broodje maken en toen ik terug kwam zag ik een zwart scherm. (geen idee wat het was)

Ik gok er maar op dat mijn systeem aan vernieuwing toe is (dat kan ook wel kloppen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-09 12:27

Wiebbe

<none />

Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 14:24:
Ik ben het ook niet helemaal eens met day9, counters bestaan wel. Hij noemt het alleen anders, een 'reaction'. In de volksmond is dit gewoon een simpele counter. Collossi en stalkers zouden eventueel mogelijk kunnen winnen van mauraders en vikings, maar dan moet de protoss speler extreem goed zijn en de terran speler extreem slecht, of de map positie moet heel erg in het voordeel van de protoss zijn.

Denk je echt dat je 50 marines zo kan micro'en dat ze 10 banelings en 15 zerglings tegen kunnen houden? Ik denk het niet..
De enige reden dat Day9 het zo noemt, is omdat hij vindt dat je twee soorten counters hebt. Dus de verzamel naam counter probeerde hij uit de weg te gaan :P

Ik denk het wel hoor LoloftheRings, die 50 marines zijn er echt veel hoor en blings zijn mooi neo-groen om je te helpen met het targetten ;) (Wil niet zeggen dat het niet moeilijk, is, maar het kan wel)

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 15:01
coptician schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 13:54:
[...]

Hard counters bestaan niet. Banelings zijn goed tegen Marines, maar met goede micro kunnen marines zich verspreiden en de banelings kunnen dan veel minder goed functioneren. Marauders zijn zelfs zeer goed tegen banelings omdat ze niet light zijn (en bijna niemand gaat voor pure Marines), dus Banelings zijn niet 'het antwoord' tegen Marines, dus geen hard counter. Strategien kunnen andere strategien verslaan, maar dat gebeurt zelden op basis van een enkele unit en veel meer op de juiste plaats en de juiste tijd.

Als je je bezig houdt met counters heb je snel de neiging om 'het perfecte' leger op te bouwen. Voorbeeld: Je Protoss tegenstander houdt de Overlords tegen en je hebt geen idee wat 'ie doet. Je ziet vier Stalkers en je bent bang voor Void Rays, dus je gooit een Hydra den neer en maakt een zooitje Hydras, maar dan ben je bang voor Colossi en maak je een Spire en een zooitje Corruptors, en dan ben je bang dat 'ie mass Stalker gaat dus gooi je een Infestation Pit neer en maak je een Hive en gooi je een Ultralisk Cavern neer en heb je zoveel tech structures gemaakt dat je tegenstander je gemakkelijk verslaat met pure ground-units, omdat je al je geld uitgaf aan tech structures.
Net als de lui hierboven vind ik het "onzin" dat er geen hardcounters zijn. Of tenminste dat je die niet zo mag benoemen. Banelings winnen het van Marines, bijna altijd. Zelfs op de hogere niveaus waarin Micro geen probleem is zijn banelings geweldig tegen Marines. En of het nou een gewone counter of een hardcounter is, tomato tomáto zeg.

Ik begin eindelijk wat op mijn oude niveau te komen heb ik het idee. Maar ik had net een game op LT tegen een Zerg, hij had zijn zerglings eerder tegen mijn basis aan te kloppen dan ik mijn wallof af had. Ik was mijn laatst sup depo aan het bouwen en dan kan je dat ding niet repareren. Ik had nog niet eens 1 marine terwijl ik op 11 al aan een Raxx begin. Prrrt. Maar goed, ik cheese en rush ook dus ach. The balance has been restored.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadrin
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 14:25
furby-killer schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 12:45:
[...]

Heb er een hoop verloren :P

Mjin build order lijkt redelijk op wat andere doen, dus denk ik eerder ik het het in verdere taktiek met de units moet zoeken.
Anders post je even een paar van die replays. Dan kunnen we kijken of wij misschien zien wat er mis gaat.

"The greatest harm can result from the best intentions"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:41
Net even iets doms gedaan: iPhone opnieuw geïnstalleerd zonder van tevoren mijn authenticator uit Battle.net te verwijderen. En nu kom ik er dus niet meer in...

Even met Blizzard gebeld, wat een knuppels werken er daar zeg. Na twintig minuten gewacht te hebben kreeg ik een gast aan de lijn die mij in zeer beroerd Engels probeerde uit te leggen dat ik naar www.wow-eu.com moest gaan om een formulier in te vullen. Op mijn aandringen dat dit geen site van Blizzard is en dat hij waarschijnlijk www.wow-europe.com bedoelde kreeg ik niet echt reactie.

Net op hoop van zegen maar even zo'n formulier ingevuld (ik moest een scan van mijn paspoort bijvoegen). Met een beetje mazzel hoef ik niet heel lang te wachten voor ik weer kan spelen. Iemand ervaring hiermee?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Ik ga het gewoon schaamteloos hier vragen. Ik ben opzoek naar een paar mensen die met een vast groepje 2on2, 3on3 en 4on4 willen spelen :) Ken te weinig Nederlandse mensen die het spel een beetje redelijk kunnen. Niet alleen is het leuk om samen te spelen maar leer je ook van elkaar en maak je elkaar zo hopelijk beter! Speel momenteel met één GoTTer samen maar meer en grotere games is natuurlijk leuk! So let me know via reply of DM :)

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
posttoast schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 15:42:
Net even iets doms gedaan: iPhone opnieuw geïnstalleerd zonder van tevoren mijn authenticator uit Battle.net te verwijderen. En nu kom ik er dus niet meer in...

Even met Blizzard gebeld, wat een knuppels werken er daar zeg. Na twintig minuten gewacht te hebben kreeg ik een gast aan de lijn die mij in zeer beroerd Engels probeerde uit te leggen dat ik naar www.wow-eu.com moest gaan om een formulier in te vullen. Op mijn aandringen dat dit geen site van Blizzard is en dat hij waarschijnlijk www.wow-europe.com bedoelde kreeg ik niet echt reactie.

Net op hoop van zegen maar even zo'n formulier ingevuld (ik moest een scan van mijn paspoort bijvoegen). Met een beetje mazzel hoef ik niet heel lang te wachten voor ik weer kan spelen. Iemand ervaring hiermee?
Mijn account was eens gehacked, gebeld met Blizzard en toen kreeg ik er ook een niet native Engels sprekende kerel maar die kon mij wel helpen. Ik heb toen ook een copy moeten maken, dan van mijn rijbewijs. Dat checken ze met je ingevoerde account gegevens. Komen ze overeen, bam your back. Hoe lang het duurt verschilt. Maar wel supermatig zeg :/

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een vraagje voor de mensen onder ons :)

hoe krijgen jullie het voor elkaar om "welcome to the jungle te doen op hard ?"

Ik heb bar weinig geld etc, en die gas rune's worden ook vaak helemaal aan de andere kant van de kaart gecapped door de protos. wat dus niet moet :S

Want ik wil de achievment hebben om hem te doen op hard zonder dat de proto's er ook maar 1 weg te sealen.
Op hard hem uitspelen lukt me nog wel. maar niet zonder dat hun er 1 cappen.
Miss ik iets ?.
Iemand tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
MrVegeta schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 15:49:
[...]

Mijn account was eens gehacked, gebeld met Blizzard en toen kreeg ik er ook een niet native Engels sprekende kerel maar die kon mij wel helpen. Ik heb toen ook een copy moeten maken, dan van mijn rijbewijs. Dat checken ze met je ingevoerde account gegevens. Komen ze overeen, bam your back. Hoe lang het duurt verschilt. Maar wel supermatig zeg :/
Ja, is gewoon ook dom van mezelf natuurlijk. Er staat overal met koeienletters dat je eerst je authenticator moet disablen voor je je iPhone opnieuw installeert. Maar ja, aangezien ik dat niet vaak doe (dit was de eerste keer) zit dat ook niet echt in het geheugen gebrand. Laat het een waarschuwing zijn voor andere mensen :)

Maar wel lichtelijk idioot dat die gast me naar een site stuurde die helemaal niet van Blizzard was.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 14:43
Mektheb schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 15:51:

Ik heb bar weinig geld etc, en die gas rune's worden ook vaak helemaal aan de andere kant van de kaart gecapped door de protos. wat dus niet moet :S

Want ik wil de achievment hebben om hem te doen op hard zonder dat de proto's er ook maar 1 weg te sealen.
Miss ik iets ?.
Iemand tips ?
spoiler:
als je alle protoss uitschakelt heb je automatisch gewonnen. dus eerst een leger maken en de middelste basis uitschakelen en zelf pakken, ondertussen oppassen dat ze geen gas closen. meestal met 4 marines met stim target de probe moet genoeg zijn, daarna gewoon terug trekken. de achterste basis aanpakken moet je echt wel een flink leger voor hebben omdat het lastig is de ramp op te komen met al die collossus. als je eenmaal die ramp opbent kun je het wel opruimen :)

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daanteb schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 16:00:
[...]

spoiler:
als je alle protoss uitschakelt heb je automatisch gewonnen. dus eerst een leger maken en de middelste basis uitschakelen en zelf pakken, ondertussen oppassen dat ze geen gas closen. meestal met 4 marines met stim target de probe moet genoeg zijn, daarna gewoon terug trekken. de achterste basis aanpakken moet je echt wel een flink leger voor hebben omdat het lastig is de ramp op te komen met al die collossus. als je eenmaal die ramp opbent kun je het wel opruimen :)
dat dacht ik al :), maar ik stuit tegen het probleem aan dat ze ze closen achterin ergens op de map en dat ik dus door de massa's heen moet van stalkers en voidray's en pylon's met photons voor ik er ben en dan is die al dicht.
spoiler:
Maar als ik je dus goed begrijp, moet ik zo snel mogelijk een army pompen om die middelste base te killen, vervolgens drone's snipen met air of marines totdat ik genoeg army / geld heb om richting bases 2 te gaan.
en hopen me snipen van drone's lukt elke x .

goeie tip <3 ty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 14:43
Mektheb schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 16:07:
[...]

dat dacht ik al :), maar ik stuit tegen het probleem aan dat ze ze closen achterin ergens op de map en dat ik dus door de massa's heen moet van stalkers en voidray's en pylon's met photons voor ik er ben en dan is die al dicht.
spoiler:
Maar als ik je dus goed begrijp, moet ik zo snel mogelijk een army pompen om die middelste base te killen, vervolgens drone's snipen met air of marines totdat ik genoeg army / geld heb om richting bases 2 te gaan.
en hopen me snipen van drone's lukt elke x .

goeie tip <3 ty
spoiler:
ja idd je moet wel mazzel hebben dat ze niet wat achterin sluiten, maar als je die voorin niet pakt gaan ze meestal daarvoor. je kan ook beide kanten van hun achterste basis sluiten met bunkers etc, daar moet het leger vandaan komen als je gas pakt of er gas gesloten wordt, hoef je de basis niet eens te slopen. maar basis slopen is wel een archievement dacht ik :P

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daanteb schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 16:13:
[...]

spoiler:
ja idd je moet wel mazzel hebben dat ze niet wat achterin sluiten, maar als je die voorin niet pakt gaan ze meestal daarvoor. je kan ook beide kanten van hun achterste basis sluiten met bunkers etc, daar moet het leger vandaan komen als je gas pakt of er gas gesloten wordt, hoef je de basis niet eens te slopen. maar basis slopen is wel een archievement dacht ik :P
Feats of Strength geloof ik zelfs, maar enorm bedankt :)
gistere 4uur lang hoofdpijn er aan gehad ;)

Maar tot nu toe alles op hard en elke achievment gehaald tot die missie dus :) gaat wel lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Mektheb schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 15:51:

Miss ik iets ?.
Iemand tips ?
Ik had gewoon 4/5 Hellions klaar staan welke ik Shift klikte op de probe en dan weer terug mijn basis in. Heb er maar 1 verloren op de gehele map volgens mij. Daarna een M&M&M force opbouwen en 7x gas pikken. Heb hem easy gehaald op Hard + achievemet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tegen protoss eikeltjes die cannons aan het begin pylon in je basis zetten, wat tegen te doen? Ik probeer hem meestal wel met een SCV dood te krijgen/te laten vluchten, maar in principe kan hij zo lang als hij wil dan rondjes rennen. Meer SCVs zou misschien helpen, maar die zijn dan geen resources aan het halen voor mij. Of hem met rust laten en hopen dat je op tijd marines hebt om pylon omver te gooien voordat cannons komen?

Denk nu zo ongeveer voor het eerst van een silver gewonnen, die was protos en deed cannons voor mijn ramp. Wat kan je daar het beste tegen doen?

Ik ging maar voor langzaam terugtrekken gezien hij langzaam vooruit ging met die cannons maken, totdat ik siege tanks had en toen de handel langzaam afschieten van afstand. Hij had probeerde dat te counteren met void rays, maar een enkele void ray die net gemaakt is tegen 20 marines doet weer weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:58
Je moet toch wat workers van je mineral line afhalen want als een cannon af is maak je geen kans meer. Je income daalt wel maar vergeet niet dat je Protoss tegenstander veel geld in die pylons en cannons investeert die hij niet aan nieuwe probes of een leger kan uitgeven. Jij kan tijdens zijn harrass gewoon SCV's blijven maken en een leger. Nadat je hem je basis uit hebt gekregen sta je er zeer waarschijnlijk veel beter voor dan de protoss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb het probleem dat als ik een 2v2 ga starten met een vriend, dat in mijn multiplayer scherm blijft staan dat ik 5 placement matches moet spelen.

Het gekke is dat ik allang geplaatst ben met dat 2v2 team, en als ik in het loading screen kom, dan geeft hij ook aan wie er favored is (dat heb je niet als je nog placement matches moet doen)

heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Het is bij alle 2v2 teams die ik speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

RonnieB82 schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 17:09:
Ik heb het probleem dat als ik een 2v2 ga starten met een vriend, dat in mijn multiplayer scherm blijft staan dat ik 5 placement matches moet spelen.

Het gekke is dat ik allang geplaatst ben met dat 2v2 team, en als ik in het loading screen kom, dan geeft hij ook aan wie er favored is (dat heb je niet als je nog placement matches moet doen)

Misschien bedoelen ze 1v1 placement matches?

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:35
RonnieB82 schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 17:09:

dit is een bekende bug. ik heb het ook bij alle teams maar niet bij 1vs 1

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook altijd dat de eerste 2 a 3 potjes online wat minder gaan en daarna heb je het gevoel weer in de vingers en krijg je vervolgens 5 of meer wins achter elkaar? Net alsof ik altijd weer even moet inkomen maar misschien is dat ook wel omdat ik maar eens per paar dagen speel door tijd tekort.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2010 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:58
Check ook eens tegen wie je speelt. Na een win streak wordt ik altijd tegen spelers uit een hogere divisie geplaatst waardoor ik weer een lose streak heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://art.penny-arcade.com/photos/957439412_cDdUj-L.jpg

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 10:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel zo mijn twijfels over het matchmaking systeem.. Ik zit nu al sinds de release in platinum en heb de afgelopen 3 of 4 dagen 16 games gespeeld, waarvan 15 wins. De meeste spelers zaten in diamond. Waarom in Brood Lord's naam kom ik niet in diamond? Ik had zelfs een win streak van 11.. :S

Edit: hehe afbeelding hierboven xD

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 18:29:
Ik heb wel zo mijn twijfels over het matchmaking systeem.. Ik zit nu al sinds de release in platinum en heb de afgelopen 3 of 4 dagen 16 games gespeeld, waarvan 15 wins. De meeste spelers zaten in diamond. Waarom in Brood Lord's naam kom ik niet in diamond? Ik had zelfs een win streak van 11.. :S

Edit: hehe afbeelding hierboven xD
Je wordt maar tussen de 20/30 games hoger of lager gezet naar een nieuwe divisie/league. Dus je zal toch nog ff wat meer moeten winnen ;)

Op zich maakt het niet echt uit, want je Matchrating score is niet afhankelijk van je league maar is gewoon persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Polster schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 17:51:
Check ook eens tegen wie je speelt. Na een win streak wordt ik altijd tegen spelers uit een hogere divisie geplaatst waardoor ik weer een lose streak heb.
Geen idee, ik zit nog in de practisch league, heb niet genoeg tijd om vaker te spelen ook al zou ik graag willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wiebbe schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 16:28:
[...]

Ik had gewoon 4/5 Hellions klaar staan welke ik Shift klikte op de probe en dan weer terug mijn basis in. Heb er maar 1 verloren op de gehele map volgens mij. Daarna een M&M&M force opbouwen en 7x gas pikken. Heb hem easy gehaald op Hard + achievemet.
je weeet de achievment inhoudt hun geen 1 mogen sealen ?.
maar ja op hard is de gewone missie niet zo lastig, maar ik wil voor de achievment + feat of strength gaan.

Heb de tips inmiddels opgevolgt en gaat al veel beter :), ze deden alleen iets ik niet had verwacht en toen was ik de sjaak maar ga hem zeker halen in deze dagen nogmaals thanks <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 14:03:
Zo hip om te zeggen dat hard counters niet bestaan sinds day 9 er een vid over heeft gemaakt.

Oh hi collosi and stalkers. Meet my marauders and vikings.
Gooi er een Raven in voor PDD en zijn stalkers zijn helemaal nutteloos en kunnen je vikings niet meer snipen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

daanteb schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 16:05:
[...]

wat misschien ook wel interessant is zijn die matches van silver vs idra (is wel tvz) paar pagina's terug. hij blockt onderaan zijn ramp zodat de tegenstander ook helemaal geen vision kan krijgen. hij is terran dus dan kan dat wel (liftoff) maar voor toss moet je toch een gaatje houden denk ik als je probes naar je 1e uitbreiding stuurt.
idra :X :') wat een triest ventje
Volgens mij was hij ook die speler die in de hdh invitational ragequitte toch?

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wayland
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-08-2022
furby-killer schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 16:47:
Tegen protoss eikeltjes die cannons aan het begin pylon in je basis zetten, wat tegen te doen? Ik probeer hem meestal wel met een SCV dood te krijgen/te laten vluchten, maar in principe kan hij zo lang als hij wil dan rondjes rennen. Meer SCVs zou misschien helpen, maar die zijn dan geen resources aan het halen voor mij. Of hem met rust laten en hopen dat je op tijd marines hebt om pylon omver te gooien voordat cannons komen?

Denk nu zo ongeveer voor het eerst van een silver gewonnen, die was protos en deed cannons voor mijn ramp. Wat kan je daar het beste tegen doen?

Ik ging maar voor langzaam terugtrekken gezien hij langzaam vooruit ging met die cannons maken, totdat ik siege tanks had en toen de handel langzaam afschieten van afstand. Hij had probeerde dat te counteren met void rays, maar een enkele void ray die net gemaakt is tegen 20 marines doet weer weinig.
Als hij zo snel in je basis is om pylons+cannons te maken wil dat zeggen dat hij behoorlijk heeft moeten snijden in zijn drones, dus zijn economie zal niet bijster zijn.
En je speel als terran? :P ik lift dan gewoon mn base, en zet hem op een ander stekkie :P Al zijn cannons in mn "oude" basis zijn dan wasted minerals van hem, daarna kan je altijd gemakkelijk zijn basis binnendringen en zijn probes een kopje kleiner maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 19:34:
[...]

Gooi er een Raven in voor PDD en zijn stalkers zijn helemaal nutteloos en kunnen je vikings niet meer snipen :P
seeker missles en pdd's. Die ga ik wat vaker gebruiken tegen zerg. Zo'n pdd werkt deze ook tegen muta's en hydra's en broodlords?

Was laatst tegen broodlords/hydra's bezig met Vikings/siege tanks. Ik denk dat ik misschien een stuk minder siege tanks bouw en van dat gas een paar raven bouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04-2023
Bokkie schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 19:40:
[...]

idra :X :') wat een triest ventje
Volgens mij was hij ook die speler die in de hdh invitational ragequitte toch?
Ragequit die 'kerel' niet overal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
hoe kan ik starcraft 2 van mijn mac verwijderen? beetje domme vraag misschien maar ik kan het nergens vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Inmiddels mijn placement matches afgemaakt. 4 verloren, 1 gewonnen. Ik verloor één game in minder dan 6 minuten :P Ik was nog met m'n eerste zealot bezig toen maar liefst 6 zerglings naar binnen liepen..

Geplaatst in Bronze natuurlijk, maar het eerste potje in Bronze ben ik ook keihard afgemaakt met een void ray rush. Geen goed begin, maar ik moet dan ook nog veel leren :+ Maar ja, wat wil je met een FPS achtergrond :P

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

tennisbal schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 19:50:
hoe kan ik starcraft 2 van mijn mac verwijderen? beetje domme vraag misschien maar ik kan het nergens vinden?
Misschien eens even gaan [google=uninstall applications mac]? We zijn geen helpdesk hier... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 07-08-2010 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Laatst online: 09-09 22:47
Cloud schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 19:52:
Inmiddels mijn placement matches afgemaakt. 4 verloren, 1 gewonnen. Ik verloor één game in minder dan 6 minuten :P Ik was nog met m'n eerste zealot bezig toen maar liefst 6 zerglings naar binnen liepen..

Geplaatst in Bronze natuurlijk, maar het eerste potje in Bronze ben ik ook keihard afgemaakt met een void ray rush. Geen goed begin, maar ik moet dan ook nog veel leren :+ Maar ja, wat wil je met een FPS achtergrond :P
al van dat soorten rushes begin ook een gruwelijk hekel te krijgen...
vooral de air...

denk je dat ie voidray rush gaat... pompt ie ineens een dikke mothership eruit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonglew00 schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 20:02:
[...]

vooral de air...

denk je dat ie voidray rush gaat... pompt ie ineens een dikke mothership eruit..
Free win dus. Mothership is vreselijk traag, kost jaren om naar toe te techen. Kwestie van out-macro-en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
Cloud schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 19:52:

Zo natuurlijk vind ik dat niet. Ik zat nml met 4 van de 5 in goud ;). Enja die void rushes komen echt mijn strot uit. Maar als het faalt van hun, hebben ze wel erg weinig en zijn ze veel kwijt.
Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 20:05:
[...]

Free win dus. Mothership is vreselijk traag, kost jaren om naar toe te techen. Kwestie van out-macro-en
Dat dus ;). Als je tijd hebt om tot een mothership te komen is het niet echt meer een rush ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://eu.battle.net/sc2/...8862/1/Terminator/matches << dat geloof je toch gewoon niet..

@ hierboven
Rare rushes enzo moet je gewoon gevoel voor krijgen. Als je ziet dat hij te weinig leger heeft, of een dikke wall maakt, of zijn choke extreem in de gaten houd, is er een grote kans op een banshee/void ray/wat dan ook aanval. Kwestie van scouten en counteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Live0n
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-04-2024
Wiebbe schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 18:45:
[...]

Je wordt maar tussen de 20/30 games hoger of lager gezet naar een nieuwe divisie/league. Dus je zal toch nog ff wat meer moeten winnen ;)

Op zich maakt het niet echt uit, want je Matchrating score is niet afhankelijk van je league maar is gewoon persoonlijk.
Hm, mijn broertje werd na 8 games een league omhoog gezet (hij won er 6). dus 20/30 games is niet altijd zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarify
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-01 14:11
ik baal zo van mn PC; crashed hij op het laatste moment van de missie..., anders moet ik maar alles op mijn macbook gaan spelen (alles op low :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slamdance
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 13:57
Mektheb schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 19:33:
[...]

je weeet de achievment inhoudt hun geen 1 mogen sealen ?.
maar ja op hard is de gewone missie niet zo lastig, maar ik wil voor de achievment + feat of strength gaan.

Heb de tips inmiddels opgevolgt en gaat al veel beter :), ze deden alleen iets ik niet had verwacht en toen was ik de sjaak maar ga hem zeker halen in deze dagen nogmaals thanks <3
Vandaar ook de 4/5 helions om snel die probe die dat ding aan het sealen is te snipen. Als die probe dood is, dan kan protos niet verder sealen.

Ik heb vanochtend hetzelfde gedaan om de hard achievement te halen, maar dan met 4/5 reapers.
Je verliest er alleen wel wat meer van. De feat of strength is overigens ook gewoon op normal difficulty te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo. had de placement matches gedaan. 3 verloren 2 gewonnen, maar van die 2 was er 1 die binnen 30 seconden opgaf. dus dat was niet echt een win. en die andere winst was dat hij waarschijnlijk AFK was haha. totaal geen reactie bij mijn aanval :D:D

nu iets van 10 potjes in bronze gespeeld en ja hoor: DE EERSTE WIN IS BINNEN :D:D

wat ben ik slecht in dit spel zeg. deze keer redelijk goed gebuild. alleen geen uitbreiding. daar ging ik denk al mis. maar omdat de andere mij aan bleef vallen en ik elke keer de aanval af kon slaan kreeg ik de overhand. 3 gateways met alleen stalkers laten spammen. hele groep naar binnen en gewonnen.

bak er nog steeds geen drol van, maar wel leuk om een keer te winnen ::D:D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:13
Heb nog 2 uur over van de 7 hour trial. Heb de game dus maar besteld. Denk dat ik hem pas woensdag ofzo binnenkrijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb al even rond gezocht maar kan het antwoord niet vinden. Hoe zorg ik ervoor dat ik de map kan bewegen met WSAD ipv de pijltjes toetsen ? Als ik via Google zoek kom ik wel een script tegen, alleen staat er niet bij waar je die moet invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 11:52
Ach Degged was ik maar in The Bronze League ingedeeld. Ik ben in de Silver League ingedeeld omdat ik mijn placement matches redelijk doorkwam :P Nu wordt ik afgeslacht.

Maar wat ik vreemd vond laatst een 3v3 partij gespeeld. Ik en mijn teamgenoten zaten in de Silver, Bronze league en onze tegenstanders in de Platinum, Gold league. Uiteraard verloren met een Void Rush, DT rush, Cloaked Banshee's :P Maar die replay heeft me iig geholpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10-2023

sanderander

anders

MrVegeta schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 21:22:
Ik en Sneek hebben het er over gehad een poosje geleden, het "HWH" (Haters will Hate) maar ik was "gay" want ik wilde eerst de SP uitspelen :D. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe lang Sneek weg is en ik ben bezig een opzetje te maken voor een nieuw (niet Starcraft) channel op youtube... maar ik vond het vorige toernooi wel leuk op het "gedoe" na dus er komt sowieso nog wel wat :). Het casten was altijd wel leuk om te doen en nu de game uit is kan het wat relaxter allemaal.

Ghe Imda, hoe is het in Lingering? Jammer dat SCII geen /trade heeft :(
Ik heb geen idee wat je zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tellen de matches in de practisch league ook als placement matches, of krijg je na die 50 practisch league matches nog 5 placement matches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 22:59:
Tellen de matches in de practisch league ook als placement matches, of krijg je na die 50 practisch league matches nog 5 placement matches?
Denk ook nog 5 placement matches. Niet echt zeker, want ik heb de practice leagues nooit gedaan.

Speel random, en ik krijg dus ook af en toe terran(best vaak eigenlijk). en ik blijf me verbazen om de kracht van mmm. Soms echt niet te doen. Daarmee kan je dus echt alles mollen. Behalve full air ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagio
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 17:19

Contagio

Vullend

PilatuS schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 22:14:
Ik heb al even rond gezocht maar kan het antwoord niet vinden. Hoe zorg ik ervoor dat ik de map kan bewegen met WSAD ipv de pijltjes toetsen ? Als ik via Google zoek kom ik wel een script tegen, alleen staat er niet bij waar je die moet invoeren.
Waarom zou je dat willen? Alle hotkeys voor een snelle besturing zitten rond en vooral op WSAD, waarom zou je die knoppen voor iets zoals map bewegen willen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 19-09 12:42
Vandaag een 3vs3 placement match gedaan nadat ik protos door had (eerst tegen computer op medium) de eerste keer werd ik zelfs daar nog ingemaakt.

Nu zat ik eigenlijk precies verkeerd, maar op een of andere manier was ik dreigend genoeg om niet aangevallen te worden.

Wat me in de replay opviel is dat 2 van de 3 tegenstanders alleen z'n eigen basis deden verdedigen, en dat er verder niks gebeurde. Dus in die tijd had ik al twee volledige "oogst" machines gaande (inclusief één op van die gouden cristallen).

Ik had dan ook verreweg de meeste recourses. En steeds een mooi legertje klaar staan om of aan te vallen of te verdedigen.

Al met al wel een leuke match.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Contagio schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 23:10:
[...]

Waarom zou je dat willen? Alle hotkeys voor een snelle besturing zitten rond en vooral op WSAD, waarom zou je die knoppen voor iets zoals map bewegen willen gebruiken?
Omdat ik niet de behoefte heb om dit spel als 'pro' te gaan spelen. Ik vind het leuk om de singleplayer te spelen en ik hoef niet eens online te gaan. Dan heeft het voor mij ook geen nut om alle hotkeys te gaan leren. Dan gebruik ik de toetsen die ik toch niet gebruik graag voor het bewegen van de map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eum heeft iemand tips bij de missie dat je van de settlements moet clearen,
alvoren de missie te kiezen moet de kant kiezen voor welke je strijd, bij de ene moet je dan die dorpen beschermen tegen de infecties en infecties uitroeien en de andere weet ik niet :P

heeft iemand daar tips voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

eendje schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 13:24:
wtf doe je tegen die exploderende pleuris zerg? ik kan marines bouwen tot ik een ons weeg, maar 50 marines, 1 zo'n ding en hop, 50 dode marines.. en hij heeft ze al voordat ik uberhaupt iets heb wat ze op afstand kan neer schieten... ik haat dit spel
Banelings zijn ook de hard counters vs marines, maak dus wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slamdance
Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 23:24:
eum heeft iemand tips bij de missie dat je van de settlements moet clearen,
alvoren de missie te kiezen moet de kant kiezen voor welke je strijd, bij de ene moet je dan die dorpen beschermen tegen de infecties en infecties uitroeien en de andere weet ik niet :P

heeft iemand daar tips voor
Die missie is vrij simpel.

Zo heb ik m vandaag gedaan voor de House Call achievement (Complete mission with five settlements protected on Hard difficulty):

spoiler:
zorg er voor dat je zo snel mogelijk de niet geïnfecteerde settlements beschermt als ze geinfecteerd worden (krijg je melding van). Maak voor dat doel Vikings. Maak met je vikings eerst de ultralisks af, en daarna de broodlords en overseers / overlords. (probeer bij het afmaken van de ultralisks geen / zo min mogelijk vikings te verliezen) als alle air dood is land je met je vikings in een hoekje en maak je zo alle overige units en de sproei installatie af.

Ondertussen maak je een marine / medic bal waar je als je denkt dat deze groot genoeg is de 3 zerg basissen 1 voor 1 mee uitroeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slamdance schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 21:15:
[...]

Vandaar ook de 4/5 helions om snel die probe die dat ding aan het sealen is te snipen. Als die probe dood is, dan kan protos niet verder sealen.

Ik heb vanochtend hetzelfde gedaan om de hard achievement te halen, maar dan met 4/5 reapers.
Je verliest er alleen wel wat meer van. De feat of strength is overigens ook gewoon op normal difficulty te halen.
inmiddels heb ik hem done, helions indeed en zodra je de 2e base heb, heb ik gewoon mass marines met goliaths gemaakt.

3barracks pompen en 2 factory's en van plek naar plek met csv's en een vliegende commandcenter die land :)
en inderdaad dan was het erg makkelijk _/-\o_

Ben nu bezig met die Maw of the Void op Hard dat er geen unit in de rift kapot mag gaan, ff ploeteren nog
Heb ook de avond geprobeerd die ghost missie met die afro man te doen binnen 25min, was ik klaar en ja hoor 25min en 8sec ! aaaaaaaaa

Maar goed morgen weer een dag, heb al aardig wat verzameld ben vanplan morgen die jungle te gaan doen op normal en dan de protoss gewoon uitroeien.
Ligt het trouwens aan mij of zijn die zeratul missie's er niet ?, prophecy etc ik mis die elke x als ik campain compleet heb ik 21 / 26.
Ik zou wel wat fout doen ^^

En ik moet nog uitvinden hoe die ghost chick iets gewonnen heeft met poker, maar die komt vanzelf wel ondetussen ook bezig met de tech achievments van 10 dit 10 dat heb nu de normale melee unit's gedaan moet er nog 1 voor vehicle en zo bouw ik het op naar de volgende.
Vraag me niet waarom ik het doe, maar bij WoW ben ik ook verslaafd aan achievments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slamdance
Mektheb schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 01:16:
Heb ook de avond geprobeerd die ghost missie met die afro man te doen binnen 25min, was ik klaar en ja hoor 25min en 8sec ! aaaaaaaaa
Die heb ik toevallig vanavond ook gedaan, heb tot 4 keer toe een midway save geladen voordat ik eindelijk snel genoeg was.
Ligt het trouwens aan mij of zijn die zeratul missie's er niet ?, prophecy etc ik mis die elke x als ik campain compleet heb ik 21 / 26.
Ik zou wel wat fout doen ^^
spoiler:
Al eens een kijkje genomen in je laboratory nadat je de zeratul cutscene hebt gekregen? misschien is er wel wat nieuws om op te klikken ;)
En ik moet nog uitvinden hoe die ghost chick iets gewonnen heeft met poker, maar die komt vanzelf wel ondetussen ook bezig met de tech achievments van 10 dit 10 dat heb nu de normale melee unit's gedaan moet er nog 1 voor vehicle en zo bouw ik het op naar de volgende.
Vraag me niet waarom ik het doe, maar bij WoW ben ik ook verslaafd aan achievments.
Gewoon na elke missie een rondje socializen met de karakters waarvan hun naam gehighlight is, wie weet vertellen ze je dan wat nieuws ;)

Hoe werkt die tech achievement trouwens ? reset hij na elke playthrough ? als in moet je tijdens een playthrough alle tech van die unit group kopen, of kun je 5 vehicle tech kopen in playthrough 1 en vervolgens de 2e playthrough exact dezelfde tech voor in totaal 10 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
Ik vind dat hele gelul van hotkeys uit je kop leren enzo ook maar flauwekul...ik gebruik ze zelf eigelijk ook nooit (en nooit gedaan), ben ik nu meteen een n00b?
Ik beweeg liever snel met de pijltjes door de map heen om snel te zijn waar ik moet zijn ipv met die muis als een idioot te liggen pendelen op en neer.
De redenen dat ik potjes verlies, heeft imo ook totaal niks met hotkeys te maken. Maar meer met een verkeerde tactiek, de verkeerde units bouwen...dat soort dingen. Die hotkeys zijn misschien voor de echte pro's onmisbaar, ik heb het idee dat het allemaal weinig scheelt voor de gewone speler. Met clicks kun je ook heel rap werken en het zal niet veel schelen, als je maar op tijd de dingen klikt die je moet klikken...
Ik gebruik dan wel de toetsen ctrl+1,2,3 en shift+1,2,3 om units en/of gebouwen te groeperen, dat is voor mij voldoende.
Zelfde verhaal met dat APM, zegt eigelijk 3 x niks. Ja het zegt hoevaak je klikt in een minuut, maar 't gaat er toch om wat je doet met je APM en niet hoe hoog je APM ligt..

[ Voor 16% gewijzigd door SuX DeLuXe op 08-08-2010 03:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
SuX DeLuXe schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 03:10:
Ik vind dat hele gelul van hotkeys uit je kop leren enzo ook maar flauwekul...ik gebruik ze zelf eigelijk ook nooit (en nooit gedaan), ben ik nu meteen een n00b?
Eigenlijk wel.
Zelfde verhaal met dat APM, zegt eigelijk 3 x niks. Ja het zegt hoevaak je klikt in een minuut, maar 't gaat er toch om wat je doet met je APM en niet hoe hoog je APM ligt..
Dear Loard, niet weer hé.
[...]

vooral de air...

Ineens een Mothership :p.
Ik heb het toch ook niet tegen jou?

[ Voor 30% gewijzigd door MrVegeta op 08-08-2010 03:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 20:33

Greebs

inert

Ik beweeg liever snel met de pijltjes door de map heen om snel te zijn waar ik moet zijn ipv met die muis als een idioot te liggen pendelen op en neer.
De redenen dat ik potjes verlies, heeft imo ook totaal niks met hotkeys te maken. Maar meer met een verkeerde tactiek, de verkeerde units bouwen...dat soort dingen. Die hotkeys zijn misschien voor de echte pro's onmisbaar, ik heb het idee dat het allemaal weinig scheelt voor de gewone speler. Met clicks kun je ook heel rap werken en het zal niet veel schelen, als je maar op tijd de dingen klikt die je moet klikken...
Ik gebruik dan wel de toetsen ctrl+1,2,3 en shift+1,2,3 om units en/of gebouwen te groeperen, dat is voor mij voldoende.
Nee, het maakt je niet meteen een noob, maar het scheelt wel veel, het is niet voor niets dat je geen enkele Diamond speler zult vinden die geen hotkeys gebruikt (en Plat, Gold misschien zelfs ook wel).

Snap niet zo goed dat je nu juist aanhaalt dat je er niet van houdt om als een idioot met je muis in de rondte te pendelen, want dat moet dus zonder hotkeys veel meer.

Verder heb je wel gelijk dat het in eerste instantie draait om tactiek, strategie, timing etc. maar dat gaat hand in hand met de uitvoering daarvan.

APM discussie vind ik niet zo leuk om weer te gaan voeren, maar als je mid- en lategame zit helpt een wat hoger dan gemiddelde APM je zeker wel om beter te multitasken.

[ Voor 55% gewijzigd door Greebs op 08-08-2010 03:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. Maar je vind het niet erg dus, prima toch.

Hou scouten jullie en wat doen jullie met de informatie die je krijgt?
TvZ Ik scout nadat ik mijn 12rax afheb, de natural expansions en vervolgens de gouden/overige expansions. Als ik ze zie expanden bouw ik 2 marines en tech ik vrolijk door naar siegetanks, viking, expansion.
Moch ik geen expansion zien. Dan ga ik me echt zorgen maken en plaats ik een bunker onder mijn ramp en maak ik meer marines.
TvP, scout ik met een viking :') (beetje laat maar goed :P). En een turret bij mijn ramp voor dt's.
Terran, daar gooi ik een scan overheen ergens in de 20+food count. Meerdere barracks=turrets en wat vikings om dropships te onderscheppen.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2010 03:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansoon
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03-2021
MrVegeta schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 03:17:
[...]

Gebruik dan een PM...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Ik moet hem PM'en om te zeggen dat ik het niet tegen mij heb? En dat andere is gewoon wat toernooi info, iets waar jij niet zoveel mee te maken hebt blijkbaar ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansoon
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03-2021
MrVegeta schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 07:10:
[...]

Ik moet hem PM'en om te zeggen dat ik het niet tegen mij heb? En dat andere is gewoon wat toernooi info, iets waar jij niet zoveel mee te maken hebt blijkbaar ;).
Blijkbaar snap jij mijn opmerking niet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
MrVegeta schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 03:17:
[...]

Eigenlijk wel.

[...]

Dear Loard, niet weer hé.

[...]

Ineens een Mothership :p.

[...]

als je het nou ook onderbouwd dan mag je verder praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Bansoon schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 07:22:
[...]

Blijkbaar snap jij mijn opmerking niet :o
Jawel ;) maar Imda heeft zijn DM niet aanstaan dus dat gaat was lastig.
YouR schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 08:13:
[...]
als je het nou ook onderbouwd dan mag je verder praten.
Ik weet niet precies wat ik moet onderbouwen maar hey! laat ik het proberen.
De definitie van een n00b is nieuweling, het heeft weinig met skillniveau te maken. Maar imo als je jezelf een handicap oplegt door geen shortcuts gebruiken om dingen te bouwen of nog erger in een situatie dat je een EMP moet doen om te overleven etc, dan ben je een n00b. Maar zoals Outkees zegt, als jij er vrede mee hebt. Prima. Je hoeft ze ook niet uit je hoofd te leren, gewoon veel spelen en dan komt het vanzelf wel.
Je bent met je muis _nooit_ even snel en precies als met je toetsenbord met hotkeys. Om ergens heen te gaan klik ik (en iedereen) trouwens op de minimap, maar vaak ook scrollen door de map dmv de muis tegen een boven/zij-kant aan te drukken.
Shortkeys zijn voor iedereen die serieus wil spelen onmisbaar. Als je het voor de lol doet en niet zoveel geeft om een overwinning of verlies dan is het allemaal leuk en aardig. Als je serieus werkt om te winnen dan moet je het maximale uit jezelf en uit de game halen. Maar nogmaals, voor jou is het voldoende dus dan is het prima.
Eigenlijk zegt het niets, behalve dat goede spelers een hoge APM hebben, dus eigenlijk zegt het ook wel weer wat... de betere spelers hebben mid/end game vaak ook nog een hoge APM en daar zit heel weinig spam bij. Het zou opzich leuk zijn als er een APM counter zou zijn die bijhoud welke klik daadwerkelijk functioneel, dan kunnen we deze discussie achter ons laten.

Eens kijken, wat was er nog meer
[...]

vooral de air...

Een Mothership duurt lang om te maken en is zo enorm traag dat je die er uit kan kruipen. Als een mothership spawnt dan zit je al gauw midgame (15 min bezig) en heb je dus gewoon niet gescout aangezien het ook een dure unit is etc.

Prrt, en nu ga ik nog even slapen :/ en dan vanmiddag weer n00bs pwnen met mijn shortkey skills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:02
MrVegeta schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 08:39:
[...]

Jawel ;) maar Imda heeft zijn DM niet aanstaan dus dat gaat was lastig.
Direct messages Ja - Gebruikers kunnen mij een direct message sturen

Hier staat bij mij gewoon een vinkje : P
De definitie van een n00b is nieuweling, het heeft weinig met skillniveau te maken.
De definitie van een nieuweling is newbie of kort newb.
De definitie van een ervaren spelen die speelt als een newbie is n00b, nub, noob etc
Een Mothership duurt lang om te maken en is zo enorm traag dat je die er uit kan kruipen. Als een mothership spawnt dan zit je al gauw midgame (15 min bezig) en heb je dus gewoon niet gescout aangezien het ook een dure unit is etc.
Denk je dat ik (en andere newbies/nubs) het doorhebben dat er na 15 minuten een discrepantie zit tussen huidige units en en inkomsten? Ik mag al blij zijn dat ik na een scout zie der er een pylon mist in de base van de tegenstander en dat ik er 1 in mijn basis heb staan : D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ImdaMned schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 09:25:
[...]
De definitie van een nieuweling is newbie of kort newb.
De definitie van een ervaren spelen die speelt als een newbie is n00b, nub, noob etc
ehm.. speel jij ogame? Newb = noob. Het woord is precies hetzelfde. Noob word alleen overal en nergens gebruikt, ook als 'sukkel'. Newb word eigenlijk nooit meer gebruikt bij games, dit klinkt gewoon niet noob genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hebben jullie nog goede strategieën voor 4 vs 4? Ik en een paar vrienden doen het best goed in 3vs3, nog beter in 2vs2, maar in 4 vs 4 worden we totaal afgeslacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
Thomasthomas schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 10:22:
Hebben jullie nog goede strategieën voor 4 vs 4? Ik en een paar vrienden doen het best goed in 3vs3, nog beter in 2vs2, maar in 4 vs 4 worden we totaal afgeslacht...
Hmm, als je het in 3vs3 goed doet, dan toch ook in 4vs4? Gewoon toch met 1 man meer? Echt veel verschil is er niet tussen 3vs3 en 4vs4. Gewoon hetzelfde doen, alleen dan met 1 man meer ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slamdance schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 02:04:
[...]

Die heb ik toevallig vanavond ook gedaan, heb tot 4 keer toe een midway save geladen voordat ik eindelijk snel genoeg was.
zo moeilijk is die toch niet? ik had hem bij de 2e poging in 20:xx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slamdance
Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 10:43:
zo moeilijk is die toch niet? ik had hem bij de 2e poging in 20:xx :)
Klopt, maar ben niet snel genoeg geweest in het 1e stuk ( was vrij traag om de eerste forward position te securen, en had beide cellblocks ook gepakt). Hierdoor was het wat lastiger om de laatste basis op tijd te clearen.
En had geen zin om helemaal opnieuw te beginnen aangezien mijn eerste cleartime net boven de 25 minuten lag en het dus te doen was, vervolgens een paar keer een andere volgorde van clearen gebruikt tot ik de juiste had.

[ Voor 21% gewijzigd door Slamdance op 08-08-2010 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 10:13:
[...]

ehm.. speel jij ogame? Newb = noob. Het woord is precies hetzelfde. Noob word alleen overal en nergens gebruikt, ook als 'sukkel'. Newb word eigenlijk nooit meer gebruikt bij games, dit klinkt gewoon niet noob genoeg.
Newb = newbie en niet noob ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

YouR schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 10:58:
[...]

Newb = newbie en niet noob ...
Het staat voor precies hetzelfde anders hoor..

Newb = Newbie = Noob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 11:52
Nog even over die hot keys. Het voordeel is dat je net even sneller bent dan met de muis. Je hoeft ze niet te gebruiken maar stel je bent in de aanval met Marines / Marauders / Medivacs dan kan je ondertussen unit's blijven pompen door het gebruik van hot keys terwijl je ogen gericht houdt op de aanval. Stel dat je aanval de mist in gaat dan staat er al weer een nieuwe lading units voor je klaar voor de volgende aanval :) Uiteraard moet je dus wel zorgen dat je je macro op orde hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Live0n
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-04-2024
Ook even over die hotkeys: stel dat je 8 warpgates hebt en dat je stalkers maakt bij de tegenstander's basis. Dan is het toch makkelijkr om 's' -> klik -> s -> klik te doen dan s *sleep* klik *sleep* s *sleep* klik etc. te doen. Kan ook aan mij liggen hoor, maar het werkt voor mij wel fijner ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wiebbe schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 11:35:
[...]

Het staat voor precies hetzelfde anders hoor..

Newb = Newbie = Noob
Zo was het begonnen, en dat was 10 jaar geleden waar.

Maar tegenwoordig is newb=newbie = beginnende speler.

Noob = n00b= slechte speler/scheld woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

furby-killer schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 12:02:
[...]

Zo was het begonnen, en dat was 10 jaar geleden waar.

Maar tegenwoordig is newb=newbie = beginnende speler.

Noob = n00b= slechte speler/scheld woord.
Oh noes! Dat is een verkapte "Ik wordt al een oude gamer" (met mijn 25 jaar :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
Laten we zo'n non-discussie maar niet in het Starcraft 2 topic houden.. Het is offtopic en niet interessant houdt het dus, zoals in de de topicwaarschuwing staat, nuttig en ontopic.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Right tomato, tomatoes, patat, frites. En niemand die scout/reageert? -O-

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2010 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
De redenen dat ik potjes verlies, heeft imo ook totaal niks met hotkeys te maken. Maar meer met een verkeerde tactiek, de verkeerde units bouwen...dat soort dingen. Die hotkeys zijn misschien voor de echte pro's onmisbaar, ik heb het idee dat het allemaal weinig scheelt voor de gewone speler.
Je hebt gelijk, je verliest vast niet doordat je geen hotkeys gebruikt, maar hotkeys kunnen wel degelijk veel tijd schelen. Ik gebruik ze zelf ook niet, het wordt me allemaal net wat te veel. Dan moet je echt 100% geconcentreerd zijn op wat je doet. Ik speel het ook nog een beetje voor de ontspanning :P Zo lang ik gewoon zonder hotkeys speel kom ik toch qua matchmaking ongeveer tegen andere mensen die ook zonder hotkeys spelen :P en ik zit gewoon in de gold league.

Edit: ik gebruik wel ctrl+1+2+3. :P

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
posttoast schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 15:42:

Zo, om half twee vannacht kreeg ik een mailtje dat ze de authenticator van mijn Battle.net account verwijderd hadden. Binnen 12 uur dus, erg netjes. Volgende keer maar gewoon direct het webformulier van Battle.net support gebruiken dus.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadrin
Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 03:37:
[...]

TvZ Ik scout nadat ik mijn 12rax afheb, de natural expansions en vervolgens de gouden/overige expansions. Als ik ze zie expanden bouw ik 2 marines en tech ik vrolijk door naar siegetanks, viking, expansion.
Moch ik geen expansion zien. Dan ga ik me echt zorgen maken en plaats ik een bunker onder mijn ramp en maak ik meer marines.
TvP, scout ik met een viking :') (beetje laat maar goed :P). En een turret bij mijn ramp voor dt's.
Terran, daar gooi ik een scan overheen ergens in de 20+food count. Meerdere barracks=turrets en wat vikings om dropships te onderscheppen.
Ik scout in alle MU's met de scv waarmee ik m'n eerste supplydepot gebouwd heb.

TvZ let ik op Pool timing. Als deze erg vroeg is maak ik extra haast met het dichtbouwen van m'n ramp ivm zergling rush. Als ik een snelle extractor spot let ik op of ik z'n pool zie bubbelen (=Zergling speed), indien dat niet hjet geval is wordt het waarschijnlijk een snelle lair tech en moet ik me voorbereiden op muta's of hydra's, afhankelijk van een scan een later.
Meestal scan ik ook vlak nadat m'n scout doodgaat om te kijken of er een baneling nest gebouwd wordt. Dit om m'n wall wat te verstevigen indien nodig.
Tegen een fast expand bereid ik een hellion + marauder timing push voor met een transitie naar thors tegen muta's.

TvP let ik vooral op z'n gas en z'n productiegebouwen. 2-gate zonder gas is meestal een zealot rush. In reactie daarop bouw ik m'n ramp dicht met een bunker en 2 supply depots (ik wall normaal gesproken niet tegen P). Veder probeer ik in ieder geval in de base te blijven tot ik z'n 2e pylon zie, als ik die niet zie wanneer dat normaal is ga ik scouten voor een proxy.
Wanneer ik de "normale"build zie van gate+cybernetics core scan ik later nog even om te zien hoeveel warpgates hij heeft en stuur ik vaak een 2e scout om te zien of hij expand of niet.
4-gates op 1 base is nogal all-in dus dan zet ik een goede verdedigende positie op met MM+ghost en stim en als ik genoeg tijd krijg ook siegetanks.
Tegen een fast expand bereidt ik een timing push voor om vervolgens tijdens of vlak na de push zelf te expanden.

TvT Let ik vooral op de addon die er op z'n rax zit en de timing van de rax. Is deze erg vroeg + Techlab is er waarschijnlijk al een reaper onderweg of in productie.
Meerdere barracks bereidt ik me voor op een MM push.
Wanneer ik hem na de rax voor een factory zie gaan scan ik later nog een keer om te proberen z'n starports te vinden en evt voor te bereiden op banshees.
Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 12:13:
Right tomato, tomatoes, patat, frites. En niemand die scout/reageert? -O-
Jawel hoor, maar het is zondag en ik ben net wakker dus dan duurt het even wat langer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:09
Gisteren toch nog een grappig potje gespeeld in de ladder (nog op Diamond, maar zal binnenkort wel teruggeplaatst worden, want ik zuig):

Map is Scrap Station. Ik ga voor een 12gate 14gate om een zealot push na 3 zealots te doen, maar zie dat 'ie een forge neer gooit dus ik switch asap naar gas en core omdat zealots geen zin hebben daartegen. Verwachtende dat 'ie maar 1 of 2 cannons maakt val ik aan met een Zealot/Stalker en 1 of 2 Sentries, nadat ik de rocks gekilled heb om snelle reinforcements te krijgen, maar hij heeft 4(!) cannons en een immortal, dus ik trek terug.

Game wordt wat rustig, ik heb 2base en hij heeft zijn natural niet genomen, en hij gebruikt een Warp Prism om in mijn base wat units te maken. Ze doen niet veel voor 'm maar ik vermoed dat hij de island heeft genomen omdat hij een warp prism heeft (en wist te redden), dus ik gooi 2 stargates neer en maak 4 void rays en kill met gemak z'n onverdedigde island (heel riskant van 'm, als hij 8 cannons neer had gegoid had ik 't niet eens geprobeerd, maar hij had hem wellicht pas net). Hij heeft ondertussen een leger gemasst als ik een ground push probeer, en ik trek terug voordat ik wat verlies. Ondertussen gooi ik een fleet beacon neer...

Een minuut later probeert hij aan te vallen maar ik gooi wat force fields neer dus hij trekt even terug. Dat geeft me wat tijd, dus mijn Nexus is bijna klaar met een 'special delivery'. Mothership! Ik blijf Void Rays maken terwijl de Mothership naar de 100 energy toewerkt. Bij ongeveer 80 energy probeert hij weer aan te vallen en force field ik weer, hij trekt terug en ik stuur de void rays en de Mothership naar binnen, Mass Recall mijn grondleger, en kill zijn overdaad aan cannons. Zijn leger kan niet lekker terug zijn basis binnenkomen en stroomt dus beetje bij beetje terug, wat ik makkelijk kill. GG!

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Dussch. Singleplayer uitgespeeld, gisteren eens die filmpjes gezien van 'I Suck at Starcraft 2' (goeie filmpjes overigens, nog meer van dat soort series?) om de basis van online eens te leren, en begonnen met die 50 'practice league' spellen.

Twee gespeeld, twee gewonnen :p. Beide tegenstanders waren niet echt snel met het opzetten van hun basis - bij de tweede, ik terran, hij ook, had ik een vijftal Reapers om zijn economie te vernietigen en stuurde er een legertje marines en marauders achteraan... hij had twee of vier marines en was nog maar net bezig een factory te bouwen.

Maar dat is niet erg. Ik was huiverig om het spel online te gaan spelen omdat ik bang was zwaar overlopen te worden, maar dat blijkt genoeg mee te vallen. Tenminste, hier ;p.

mbt APM: voor de meeste spelers is dit niet zo belangrijk, echter zodra het niveau stijgt moet je wel snel kunnen spelen. Gaat ook niet om dat je heel veel kunt klikken, maar dat je heel veel dingen tegelijk kunt regelen. Niks voor mij nog, maar ach, practice league.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
YoshiBignose schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 12:23:
[...]

Je hebt gelijk, je verliest vast niet doordat je geen hotkeys gebruikt, maar hotkeys kunnen wel degelijk veel tijd schelen. Ik gebruik ze zelf ook niet, het wordt me allemaal net wat te veel. Dan moet je echt 100% geconcentreerd zijn op wat je doet. Ik speel het ook nog een beetje voor de ontspanning :P Zo lang ik gewoon zonder hotkeys speel kom ik toch qua matchmaking ongeveer tegen andere mensen die ook zonder hotkeys spelen :P en ik zit gewoon in de gold league.

Edit: ik gebruik wel ctrl+1+2+3. :P
ja het probleem is ook als ik ze uit m'n hoofd ga leren gaan de online potjes ook helemaal de mist in omdat ik dan in het begin echt niet sneller ben dan normaal met de muis :/
Dan kun je wel zeggen ga dan tegen de CPU oefenen maar daar word je ook niet bepaald beter van als je allemaal verkeerde dingen gaat aanleren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadrin
Tenzij je echt een slecht geheugen hebt duurt dat niet zo lang. Als je maar consequent bent.
Elke keer als je het niet weet ga je met de muis naar de icon van de unit of upgrade en kijk je wat de hotkey is. Vervolgens druk je op die toets. Als je dat een potje of 5 lang doet weet je de meeste hotkeys voor units en veelgebruikte spells blindelings te vinden. Dingen die je minder vaak gebrukt, bijvoorbeeld upgrades, duren iets langer.
Misschien speel je de eerste paar potjes wat slechter omdat je moet wennen, maar daarna verbeter je snel omdat je minder tijd kwijt bent met het bouwen van units e.d. zodat je meer tijd over hebt voor andere zaken als micro en het bedenken van een aanvalsplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Shadrin schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 14:53:
Tenzij je echt een slecht geheugen hebt duurt dat niet zo lang. Als je maar consequent bent.
Elke keer als je het niet weet ga je met de muis naar de icon van de unit of upgrade en kijk je wat de hotkey is. Vervolgens druk je op die toets. Als je dat een potje of 5 lang doet weet je de meeste hotkeys voor units en veelgebruikte spells blindelings te vinden. Dingen die je minder vaak gebrukt, bijvoorbeeld upgrades, duren iets langer.
Misschien speel je de eerste paar potjes wat slechter omdat je moet wennen, maar daarna verbeter je snel omdat je minder tijd kwijt bent met het bouwen van units e.d. zodat je meer tijd over hebt voor andere zaken als micro en het bedenken van een aanvalsplan.
Ik gebruik hem ook voornamelijk voor het begin. Dus Supply depots, barracks, refinery's en bunkers, inclusief de units als Marines, Rauders, SVC's, Hellions doe ik met keyboard keys. De rest doe ik meestal wat langzamer en met mijn muis ;)

en ik zit toch in de platinum league. Maar later is de micro een stuk minder belangrijk dan de macro imho. Dan overleef je het wel wat minder.

Microén van abilities en stop/attack (voor hellion/reaper harass bijvoorbeeld) doe ik allemaal met keys en niet met mijn muis/

[ Voor 24% gewijzigd door Wiebbe op 08-08-2010 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Laatst online: 31-08 23:32

DarkKnight

Narf

SuX DeLuXe schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 14:40:
[...]

ja het probleem is ook als ik ze uit m'n hoofd ga leren gaan de online potjes ook helemaal de mist in omdat ik dan in het begin echt niet sneller ben dan normaal met de muis :/
Dan kun je wel zeggen ga dan tegen de CPU oefenen maar daar word je ook niet bepaald beter van als je allemaal verkeerde dingen gaat aanleren etc.
Is al meerdere keren gelinkt, maar ik ben de moeilijkste niet: http://day9tv.blip.tv/file/3732340/
Daar gaat Day[9] in op het leren van managen van hotkeys (en andere handige/goede dingen om aan te denken).

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
DarkKnight schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 15:01:
[...]

Is al meerdere keren gelinkt, maar ik ben de moeilijkste niet: http://day9tv.blip.tv/file/3732340/
Daar gaat Day\[9] in op het leren van managen van hotkeys (en andere handige/goede dingen om aan te denken).
thnx ga eens kijken voor de lol.
Wat vinden jullie trouwens van de Reapers bij Terran, vreselijk imba of toch niet?
Gister gewoon kansloos potje protoss vs terran, die gast bouwde gewoon 4 Reapers en 't was al over. Die dingen zijn onstopbaar of je moet al je halve base met cannons volbouwen.
Shadrin schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 14:53:
Tenzij je echt een slecht geheugen hebt duurt dat niet zo lang.
Mijn kortetermijngeheugen is best een zeef ja :+

[ Voor 15% gewijzigd door SuX DeLuXe op 08-08-2010 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
SuX DeLuXe schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 15:06:
[...]

Wat vinden jullie trouwens van de Reapers bij Terran, vreselijk imba of toch niet?
Gister gewoon kansloos potje protoss vs terran, die gast bouwde gewoon 4 Reapers en 't was al over. Die dingen zijn onstopbaar of je moet al je halve base met cannons volbouwen.

[...]

Alles behalve imba. Ze zijn erg zwak en als je eenmaal wat stalkers hebt zijn ze compleet nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadrin
Stalkers werken anders prima. Reapers beginnen namelijk helemaal niets tegen armored units. Eén stalker is, met wat micro, meer dan genoeg om 4 reapers te verslaan.
Om veilig te zijn bouw je na je eerste gate meteen een Cybernetics core. Dan zijn je stalkers ruim op tijd klaar om reapers af te weren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Maldred schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 15:11:
[...]

Alles behalve imba. Ze zijn erg zwak en als je eenmaal wat stalkers hebt zijn ze compleet nutteloos.
maar probleem is ze kunnen alle kanten op, ze rennen snel weg, En als je base niet voorbereid is op Reapers kan hij je hele economie binnen 5 minuten serieuze schade toebrengen...
Shadrin schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 15:11:
Stalkers werken anders prima. Reapers beginnen namelijk helemaal niets tegen armored units. Eén stalker is, met wat micro, meer dan genoeg om 4 reapers te verslaan.
Om veilig te zijn bouw je na je eerste gate meteen een Cybernetics core. Dan zijn je stalkers ruim op tijd klaar om reapers af te weren.
ja ik geloof best dat de Reaper zwakker is tegen Stalker, maar als jij de Terran gaat aanvallen (die baseblocked) en hij gebruikt 4 Reapers die jij zelf niet verwacht en komt ineens vanuit het niets tussen je minerals terecht, dan is het potje best wel gg.

[ Voor 45% gewijzigd door SuX DeLuXe op 08-08-2010 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 10:33

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik werd gister overrompeld door 1 marauder, ik had 3 zealots en hij kwam met 1 marauder binnen lopen, zealots konden er niet bij komen en voor ik het wist waren het er 3 en was het gg. Stalkers kwamen er aan, maar toen had hij al teveel marauders rond lopen. 8)7

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Laatst online: 31-08 23:32

DarkKnight

Narf

Krizzie schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 15:24:
Ik werd gister overrompeld door 1 marauder, ik had 3 zealots en hij kwam met 1 marauder binnen lopen, zealots konden er niet bij komen en voor ik het wist waren het er 3 en was het gg. Stalkers kwamen er aan, maar toen had hij al teveel marauders rond lopen. 8)7
Huh? Hoezo konden je zealots er niet bij? En 1 marauder tegen 3 zealots? Zou toch te doen moeten zijn, misschien zou je wel moeten micro'en door bijvoorbeeld elke zealot een andere pad te laten nemen richting de marauder maar zou toch mogelijk moeten zijn.

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadrin
SuX DeLuXe schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 15:12:

ja ik geloof best dat de Reaper zwakker is tegen Stalker, maar als jij de Terran gaat aanvallen (die baseblocked) en hij gebruikt 4 Reapers die jij zelf niet verwacht en komt ineens vanuit het niets tussen je minerals terecht, dan is het potje best wel gg.
Maar dat heeft dus niets met imba te maken. Dat is kennelijk een teken dat je beter met scouten zodat je jezelf kunt voorbereiden op zoiets.
En zoals ik al eerder zei, één stalker in je eigen base was genoeg geweest tegen die 4 reapers. Je doodt ze misschien niet, maar ze doen ook geen schade als je ze wegjaagt uit je basis en dan is het dus een nutteloze inverstering geweest voor je tegenstander.
Krizzie schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 15:24:
Als drie zealots verliezen van 1 marauder is er echt iets niet goed met je micro. Een marauder 1, misschien 2 (met concussive shells) zealots kiten met wat degelijke micro, maar 3 zijn er echt te veel IMHO.
Tenzij je alle drie de zealots geselecteerd had en met een rechtsklik achter de marauder aan stuurt. Je kan er beter 1 achteraansturen met rechtsklik en met de andere 2 proberen z'n vluchtweg te voorspellen om hem te onderscheppen.

Edit: Darkknight was me even voor :)

[ Voor 35% gewijzigd door Shadrin op 08-08-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
SuX DeLuXe schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 15:06:
[...]

[...]

Reapers zijn echt niet imba, tenzij je op steps of war vs Protoss speelt. Maar anders nee, een snelle reaper rush heb je niets aan want de stalker is even snel er uit. Ook heb je eigenlijk 3 reapers nodig om een Worker unit neer te halen. Dus, ach...
Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 03:37:

Leuke discussie hier!

Ik scout slecht ( :( ). Ik stuur natuurlijk wel de gebruikelijke SCV die kant op maar da's vaak meer om positie/ras te ontdekken dan vitale informatie. In de eerste paar minuten heb je er ook niet veel aan. "Oh loard, hij heeft een 6 pool?!" dan ben je al fucked. Tegen zerg moet je eigenlijk _altijd_ dichtbouwen. Je kan het risico gewoon niet nemen dat ie niet gaan zergrushen. Als je dan gaat scouten en je ziet een roach warren oid dan kan je opgelucht adem halen.

Tegen protoss, meeeh, laatst zag ik dus een kerel 4 gates maken en verder niets. Ik weet niet of ik zijn gas heb gespot of niet, dus ik maak siegetanks + marauders. Komt die aan met ... Void Rays, whuuuut. Nee scouting dat kan van mijn kant wel beter.

[ Voor 51% gewijzigd door MrVegeta op 08-08-2010 16:24 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  1. Houd het nuttig + ontopic
  2. Bedelen om trialkeys valt onder spam
  3. Posten van je account + id nummer valt daar eveneens onder
  4. Wil je in de spelerslijst komen te staan, stuur een DM naar Angeloonie