Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

no nee? volgens mij zijn 3 marines redelijk equal tegen 1 void ray, zelfs zonder stim.

armored units moet je inderdaad niet inzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 17:54
Cronax schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:41:
[...]

Tegen voidrays zijn vikings met battlecruisers erg sterk, zeker als je er een paar missile turrets bij kan zetten.

Dat is een grapje wat een vriend van me erg effectief gebruikt, SCV meesturen met zijn leger, net erachter een missile turret of wat neersmijten en dan met jouw leger het leger van de tegenstander erheen lokken.

[...]

Hangt er van af, als een paar van die voidrays op stoom komen met die stevige beam dan blijft er van je marines niet veel over...
Battlecruisers goed tegen Void Rays? Hoezo dat dan? Hoe sterker de unit is (qua HP) hoe beter de Void Ray het er tegen doet, of zie ik dat verkeerd?

Als je VR's hun gang laat gaan zijn ze niet meer te stoppen :(.

[ Voor 4% gewijzigd door MrVegeta op 10-08-2010 16:51 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07-2024
>.< gisteren tot 6.00 eindelijk campaign uitspeeld op brutal :(... heeft iemand een makkelijke manier om de laatste missie uit te spelen op brutal... ? want ik heb 6x over moeten doen

mass voidrays?
vikingen hebben een grote range.... dus op de reapers manier doen. mass marines en stimpack. vergeet niet voidrays zijn best duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12-2021
Het was een waar bloedbad met die marines :D Allemaal 3/3 upgrades maar toch het was in 5 seconden over! 150 food marines met wat medivacs. (had zelfs wat scv's gekilled.)

Vikings en Battlecruisers. Misschien nog thors erbij voor de splash damage? Ik deed ook de yamoto beam, maar die schiet zo traag dat de BC al stuk was :D
En een redelijke toss kan de beams zelf chargen natuurlijk, naast het feit dat de voidrays makkelijk chargen op meaty units als een BC en thor.
Of inderdaad langzaam uit je base pushen met missile turrets en je army.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
VP. schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:47:
[...]
Leuk trouwens die Insane A.I.. Ik heb 3 expansions (inclusief gold), en hij geen. Ik weet uiteindelijk te winnen, staat er in het scorescherm dat hij alsnog meer resources had 8)7 Het is dus confirmed dat Insane cheat :(
Ja, ik heb een keer een replay van een potje tegen Insane AI bestudeerd, en waar mijn SCV 5 minerals per keer ophaalt als hij aan het minen is, neemt die van de Insane AI 7 minerals mee naar huis. Dat is dus 40% meer minerals bij een gelijk aantal SCV's! Het is me ook nog niet gelukt om ervan te winnen. Blijven oefenen maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:16
ook zorgen dat je die voidrays niet aanvalt als ze nog gebouwen aan het slopen zijn, die dingen snijen door je leger heen als ze fully charged zijn.

| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Geforce 5080 Xtreme Waterforce | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
VP. schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:47:
[...]

Totdat ze opgeladen zijn ;)

Leuk trouwens die Insane A.I.. Ik heb 3 expansions (inclusief gold), en hij geen. Ik weet uiteindelijk te winnen, staat er in het scorescherm dat hij alsnog meer resources had 8)7 Het is dus confirmed dat Insane cheat :(
Klopt, dit is bekend, onderdeel van wat de A.I. zo hard maakt, zodra ze boven hard (misschien zelfs al Normal) uitkomen krijgen ze volgens mij per 5 minerals meer minerals bijgeteld bij het inleveren, bijvoorbeeld 7 of 8.
MrVegeta schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:50:
[...]

Battlecruisers goed tegen Void Rays? Hoezo dat dan? Hoe sterker de unit is (qua HP) hoe beter de Void Ray het er tegen doet, of zie ik dat verkeerd?

Als je VR's hun gang laat gaan zijn ze niet meer te stoppen :(.
Alleen battlecruisers niet, maar als ondersteuning van vikings, met behulp van wat Yamato Cannons wel. Ze zijn net iets lastiger te killen als een viking en kunnen best snel terugschieten. De juiste combinatie weet ik niet precies, maar mijn legertje van rond de 20 voidrays werd ondanks micro goed in de pan gehakt door een combi van vikings en BC's, misschien met iets van 6 marines erbij ofzo...
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:48:
no nee? volgens mij zijn 3 marines redelijk equal tegen 1 void ray, zelfs zonder stim.

armored units moet je inderdaad niet inzetten...
Als de protoss speler wat kan microen heb je een probleem met je marines, die hebben minder range. Als de protoss dan de speed upgrade heeft voor zijn voidrays (en die heeft hij als hij niet suicidaal is :P) dan kan hij je marines mooi op afstand houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 30-05 14:50

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Cronax schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:02:
[...]

Klopt, dit is bekend, onderdeel van wat de A.I. zo hard maakt, zodra ze boven hard (misschien zelfs al Normal) uitkomen krijgen ze volgens mij per 5 minerals meer minerals bijgeteld bij het inleveren, bijvoorbeeld 7 of 8.

[...]
Nee dat klopt niet geheel. Ik kan even geen bron (battle.net forums liggen eruit) vinden, maar ik heb ergens bevestigd gezien dat de Insane AI de enige AI is die cheat. De rest speelt helemaal eerlijk :)

edit:
@ hieronder, natuurlijk de APM is compleet onvergelijkbaar ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Cloud op 10-08-2010 17:27 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Cloud schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:23:
[...]

Nee dat klopt niet geheel. Ik kan even geen bron (battle.net forums liggen eruit) vinden, maar ik heb ergens bevestigd gezien dat de Insane AI de enige AI is die cheat. De rest speelt helemaal eerlijk :)
Wel eerlijk ja, maar met een bizar hoge APM :) Hij kan alles oneindig snel bouwen en micro-en, voor zover de AI dat doet dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

MrVegeta schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 04:02:

Ik had net wel een gaaf potje trouwens, één van mijn betere potjes denk ik :/ TvT aka SIEGE TANKS. Zal even kijken of ik hem kan uploaden.
TvT is echt zo retarded. Degene met de meeste vikings wint (excl evt. pdd's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:08

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Cloud schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:23:
[...]

Ongetwijfeld. Maar een 2v2 tegen twee terrans op hard blijft vrij lastig. :+ Op de een of andere manier weten die je te spammen met Marauders nog voordat je basis goed en wel staat. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Voor de zerg spelers: banelings zijn echt relaxed om te gebruiken. Het vereist wat oefening om ze goed te besturen en je moet aan de mindset gewend raken dat je je units opoffert.

Early game zijn ze onwijs hard tegen bijvoorbeeld protoss. Je pakt z'n zealots er heel hard mee en een eventuele wall kun je ook weghalen. Met een groep speedlings erbij als backup pak je ook stalkers makkelijk aan.

Het grootste voordeel hiervan is dat je als zerg goed kunt pressuren, iets dat vrij moeilijk is met kwetsbare units.

Vandaag nog hard verloren van een toss die mass zealot + een paar carriers ging. Ik focuste teveel op hydras wat goed werkte tegen de carriers, maar met charge en weapon+1 zijn zealots een verschrikking tegen hydras...wat ik niet had verwacht trouwens.. daar waren banelings dus vet hard geweest (of roaches)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Morphs schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:35:
Voor de zerg spelers: banelings zijn echt relaxed om te gebruiken. Het vereist wat oefening om ze goed te besturen en je moet aan de mindset gewend raken dat je je units opoffert.

Early game zijn ze onwijs hard tegen bijvoorbeeld protoss. Je pakt z'n zealots er heel hard mee en een eventuele wall kun je ook weghalen. Met een groep speedlings erbij als backup pak je ook stalkers makkelijk aan.

Het grootste voordeel hiervan is dat je als zerg goed kunt pressuren, iets dat vrij moeilijk is met kwetsbare units.

Vandaag nog hard verloren van een toss die mass zealot + een paar carriers ging. Ik focuste teveel op hydras wat goed werkte tegen de carriers, maar met charge en weapon+1 zijn zealots een verschrikking tegen hydras...wat ik niet had verwacht trouwens.. daar waren banelings dus vet hard geweest (of roaches)..
Cost for cost kost het je meer aan blings dan hij aan zealots verliest. bling kost 50/25 en je hebt er iets van 5-6 nodig om een zealot te mollen? Zelfs als je goed gebruik kan maken van de splash moet je dan goed je best doen om break-even te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:46
Nee toch? Met 6 banelings krijg je toch wel 6 zealots neer?

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-05 18:39
Weet iemand overigens een manier om Thors te counteren, als zerg? Ik had laatst een potje waar mijn tegenstander iets van 8 thors had! Maakte niet uit wat ik op hem af stuurde, alles ging gewoon plat. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:22
Ultralisks. Maar 8 Thors is denk ik lastig te stoppen dan heeft hij al teveel overhand gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-05 18:39
Daar geef ik je idd gelijk in, al snap ik niet precies hoe.. hij had geen expansions en ik zat steeds zijn gatherers te harassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Ugh, 6 TvT matches achter elkaar. 7e Zerg, geen rush. Maar een baneling bust (duh...), ik hou het nog aardig tegen en tech snel naar Banshees, ik heb er 2 uit + cloak, heeft hij sporecrawlers + overseers.

Okay, is hij zo goed dat hij _zonder_ scouten wist dat ik voor Banshees ging of gewoon lucky dat ik niet ging steamrollen?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sl473R
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 22:48
MrVegeta schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:18:
Ugh, 6 TvT matches achter elkaar. 7e Zerg, geen rush. Maar een baneling bust (duh...), ik hou het nog aardig tegen en tech snel naar Banshees, ik heb er 2 uit + cloak, heeft hij sporecrawlers + overseers.

Okay, is hij zo goed dat hij _zonder_ scouten wist dat ik voor Banshees ging of gewoon lucky dat ik niet ging steamrollen?
Als hij heeft gezien dat je iets van 2x gas pakte kan hij een mech/banshee rush verwacht hebben. Anders is het echt puur geluk als hij niet heeft gescout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Hm ja, opzich zou dat nog kunnen... hij heeft het sowieso wel slim gespeeld maar ik word wel wat moe van a: zergling rush of b: baneling bust. Hij lijkt niet dat de Zerg veel andere openingen heeft.

Trouwens, weet iemand toevallig of Day9 (of iemand anders) een cast heeft over wat te doen met scouting info? Ik ga tegenwoordig vrij vroeg scouten (10/11). Als Zerg geen pool heeft wanneer ik in zijn basis ben maar ééntje maakt weet ik iig (duurrp) dat ik niet wordt gerushed en dat hij misschien een expand probeert te pakken, maar wat betekend het als hij 1 of 2 gas pakt? Dat soort dingen, van Terran weet ik het vaak wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Laatst online: 21-07-2024
MrVegeta schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:36:
Hm ja, opzich zou dat nog kunnen... hij heeft het sowieso wel slim gespeeld maar ik word wel wat moe van a: zergling rush of b: baneling bust. Hij lijkt niet dat de Zerg veel andere openingen heeft.

Trouwens, weet iemand toevallig of Day9 (of iemand anders) een cast heeft over wat te doen met scouting info? Ik ga tegenwoordig vrij vroeg scouten (10/11). Als Zerg geen pool heeft wanneer ik in zijn basis ben maar ééntje maakt weet ik iig (duurrp) dat ik niet wordt gerushed en dat hij misschien een expand probeert te pakken, maar wat betekend het als hij 1 of 2 gas pakt? Dat soort dingen, van Terran weet ik het vaak wel...
6pool rush = scouten + 1 bunker
baneling = 1 wall + 1 bunker

ohja reapers zijn best hard tegen die kutdingetjes :P
gisteren had ik in een 3v3... 6pool rush + 2x 3 zeal rush alleen tegen gehouden 1 bunker en 2 reapers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
1 Bunker is echt niet genoeg tegen Banelings, laatst had ik een potje, 2 bunkers + 2 sup depos + 2 hellions. Allemaal in één baneling bust weg. Zelfs die zerg speler had zoiets van "lol". Enige manier om baneling bust goed tegen te houden zijn 3 siegetanks...

Mjah, reapers is opzich ook wel een goede. Oh ja "pro tip". Als je ziet dat hij baneling bust probeerd te doen vlieg je Raxx Factory / Starport voor je ramp zodat hij daardoor heen moet. Gooi er 3 SCV's achter en dan komt die er niet doorheen. Moet je ff goed opletten hoe je production gaat lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrVegeta schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:18:
Ugh, 6 TvT matches achter elkaar. 7e Zerg
terran is inderdaad *iets* te populair op dit moment, zo'n 15% speelt protoss en 5% zeg, de rest terran.

in het practice gedeelte, that is.
Castor385 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:47:
een baneling doet 35 damage, een zealot heeft 150HP

150/35= 4,3

en ik denk niet dat je 5 zealots per keer raakt...

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 10-08-2010 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Ik heb er normaal niet zo'n last van hoor dat er zoveel Terran zijn. Maar viel me nu echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadrin
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-05 09:36
MrVegeta schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:36:

Kijk eens naar http://www.livestream.com/trumpsc hij streamt bijna dagelijks vanaf ongeveer 22.00 uur. Hij legt uit wat hij doet en waarom, waaronder ook wat voor informatie hij uit z'n scoutinginfo haalt.

Over je gas kwestie. 1 gas kan zowel ling speed zijn als 1 base roach en zelfs fast lair. Probeer je scout in de base te houden om te zien of z'n pool gaat bubbelen. Wanneer dat niet het geval is is het vaak 1 van de andere twee en kun je later scannen om te zien of z'n lair up is of er een roachwarren gebouwd is.

2 gas is meestal sneltechen naar lair + muta's (meestal 1base) kan soms ook naar hydralisks zijn, maar dat zie ik veel minder.
De reactie hierop die ik gebruik is 2 barracks met techlab, 1 factory voor hellions. En dan rond 50 food pushen met 4 hellions en een zootje marauders.

En over 6-pooling gesproken:

http://rts-sanctuary.com/replay.php?187849
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:49:
[...]

terran is inderdaad *iets* te populair op dit moment, zo'n 15% speelt protoss en 5% zeg, de rest terran.

In diamond kom ik juist buitensporig veel Protoss tegen, iets van 60% van m'n games vandaag en gisteren waren tegen Protoss.

[ Voor 10% gewijzigd door Shadrin op 10-08-2010 19:57 ]

"The greatest harm can result from the best intentions"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:09
Ging het voor het eerst vandaag een beetje goed (lees: ik versloeg de tegenstander zijn void ray aanval met een aanval marines), krijg ik een disconnect -_-. Forums zijn ook offline.

Gelukkig ben ik niet de enige, hoop ik :p.

Denk (lees: weet) dat dat komt omdat de meesten de campaign gespeeld hebben en dus met de terran bekend zijn. Doe ik ook, ;).

[ Voor 46% gewijzigd door YopY op 10-08-2010 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net weer een protoss die mijn base vol zet met cannons, ik zie echt niet wat je er tegen kan doen.

Pylons doden met SCVs kost veel te veel tijd
Probe doden met SCVs is onmogelijk als hij ook maar een klein beetje oplet
Pylons doden met marines/marauder is onmogelijk want dan heeft hij cannons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 12:33
Wat mij met name opvalt in dit topic is het feit dat ik nog geen klachten zie over hacks.

Er is naar mijn weten al een maphack uit voor sc2 :(

Als ik terug kijk naar starcraft 1 was het op een gegeven moment gewoon normaal dat men de beschikking had over een maphack (niemand keek er niet meer van op).

Ik hoop echt dat dit vrij beperkt blijft in SC 1, want mh is gewoon de aimbot van rts games...

Wat betreft expansion: zouden er veel nieuwe units komen met de expansions of zal het met name sp based zijn?

Verder ben ik op zoek naar een bepaalde standaard voor groeperen (gebouwen etc is me duidelijk), maar hoe groeperen jullie je units als je pak hem beet een leger van 50 pop heb? Doen jullie dat op basis van air ground groeperen, all in?? of op basis van armor categorie?

Doel is zo goed mogelijk je micro kunnen uitvoeren (rock scissor paper principe).

[ Voor 5% gewijzigd door PacinoAllstars op 10-08-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:48
Shadrin schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:56:
[...]

In diamond kom ik juist buitensporig veel Protoss tegen, iets van 60% van m'n games vandaag en gisteren waren tegen Protoss.
Puur toeval, ik kom alle rassen even vaak tegen. Zerg lijkt wat minder vertegenwoordigt in Diamond, maar verder is het redelijk uitgebalanceerd. Wat ongetwijfeld Blizzards bedoeling is geweest ;)
Wat betreft expansion: zouden er veel nieuwe units komen met de expansions of zal het met name sp based zijn?

Verder ben ik op zoek naar een bepaalde standaard voor groeperen (gebouwen etc is me duidelijk), maar hoe groeperen jullie je units als je pak hem beet een leger van 50 pop heb? Doen jullie dat op basis van air ground groeperen, all in?? of op basis van armor categorie?

Doel is zo goed mogelijk je micro kunnen uitvoeren (rock scissor paper principe).
1a :Y)

Ik speel Protoss en ik heb meestal al m'n units in één groep (ground en air is wel gescheiden, maar de keren dat P air heeft is op één hand te tellen). Alleen units met ability's of drops groep ik op 2 of 3. High Templars bijvoorbeeld. Dan met control + klik selecteer ik bijvoorbeeld m'n stalkers en focus ik fire. Units die getarget worden haal ik weg.
Grote battles zijn wel iets lastiger en moeilijker te microën, maar het idee is hetzelfde. Microën leer je vanzelf. Probeer gewoon aan te vallen als je leger nog niet zo groot is, maak een mooie timing push.

[ Voor 71% gewijzigd door Morphix op 10-08-2010 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sl473R
furby-killer schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:04:
Net weer een protoss die mijn base vol zet met cannons, ik zie echt niet wat je er tegen kan doen.

Pylons doden met SCVs kost veel te veel tijd
Probe doden met SCVs is onmogelijk als hij ook maar een klein beetje oplet
Pylons doden met marines/marauder is onmogelijk want dan heeft hij cannons
Zodra je de protoss scout ziet, zet er een scv achteraan zodat je meteen kan zien of hij een pylon bouwt... Is dit het geval doe ik meestal ongeveer 8 scv's op de pylon. Niet zozeer alles, want je wil nog wat income houden voor een paar marines die de probe kunnen neerhalen.

Belangrijkste is iedergeval het achtervolgen van de probe of in ieder geval een rondje door de basis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
PacinoAllstars schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:04:
Wat mij met name opvalt in dit topic is het feit dat ik nog geen klachten zie over hacks.

Dat lijkt me sterk, heb je daar ook maar enig bewijs van. Behalve dat je potjes verliest terwijl dat HELEMAAL NIET KAN!@!@~~@##!!112

Volgende delen gaan (afaik) single player worden. Er is zoveel gesleuteld aan de balance van de game die we nu spelen, of er moeten (weer) beta keys worden uitgegeven zodat zij de MP kunnen testen. Kwamen er nieuwe units met broodlord voor MP?

3 = rax.
4 = fac/star
5 = CC

1 zijn marines/medivacs
2 zijn siegetanks

Soms heb ik op 6 nog ghosts/ravens of een andere micro intensieve groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:24
Tja maphack is altijd lastig, bij DOTA wordt er ook MAPHACK!! geroepen door iedereen die 3x gekilled wordt door dezelfde persoon, maar het is zelden waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Trouwens is hier iemand met PHP skillz die interesse heeft om te helpen met _het_ aankomende toernooi? Opzich hoeft er niet veel te gebeuren, gebruikers moeten hun b.net naam/ident + got nick + league doorvoeren. Dit moet naar de database en die moet dus random de gegevens terug geven (of laten zien op de site). Als iemand interesse heeft, drop me even een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

[...]
En heb je ENIGE basis voor die cijfers? Zowat 90% van mijn matches kom ik juist tegen protoss spelers uit (silver)

*edit* bedankt, Sl473R. In alles boven bronze is protoss dus inderdaad zeer ruim het meestgebruikte ras.

[ Voor 13% gewijzigd door boe2 op 10-08-2010 20:36 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sl473R
Boeboe schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:30:
[...]

En heb je ENIGE basis voor die cijfers? Zowat 90% van mijn matches kom ik juist tegen protoss spelers uit (silver)
De volgende website heeft informatie wat betreft de verschillende rassen en dergelijke:

http://sc2ranks.com/stats/all/1/all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadrin
Boeboe schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:30:
[...]

http://sc2ranks.com/stats

Onder het kopje Race distribution by league. Bijna 44% Terran in Bronze

http://sc2ranks.com/stats/eu/1/all

Op de europese server zelfs 46.5% Terran in bronze.
En 35% Protoss in diamond, vandaar dat ik die zo vaak tegenkom.

[ Voor 19% gewijzigd door Shadrin op 10-08-2010 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Castor385 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:47:
Als je alle zealots tegelijk raakt misschien. Slimme toss ziet ze aankomen en stuurt er 1 zealot in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-05 18:16
Interessant die cijfers, maar toch opvallend dat Zerg door de minste mensen gespeeld wordt :P ik speel alleen maar Zerg :P

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Shadrin schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:35:
[...]

En 35% Protoss in diamond, vandaar dat ik die zo vaak tegenkom.
Ruwweg een derde kiest uit drie races Protoss. Dat noem ik een statistisch gemiddelde. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
MrVegeta schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:23:
[...]

Dat lijkt me sterk, heb je daar ook maar enig bewijs van. Behalve dat je potjes verliest terwijl dat HELEMAAL NIET KAN!@!@~~@##!!112

[...]

Volgende delen gaan (afaik) single player worden. Er is zoveel gesleuteld aan de balance van de game die we nu spelen, of er moeten (weer) beta keys worden uitgegeven zodat zij de MP kunnen testen. Kwamen er nieuwe units met broodlord voor MP?

3 = rax.
4 = fac/star
5 = CC

1 zijn marines/medivacs
2 zijn siegetanks

Soms heb ik op 6 nog ghosts/ravens of een andere micro intensieve groep.
Helder, met Broodwars kreeg iedereen er 2 units bij + enkele extra upgrades, zerg kreeg bijvoorbeeld die mutalisk die kon morphen en protos kreeg de arbiters etc.

Niet om lullig te doen over de hacks, maar er zijn dus hacks uit waardoor het mogelijk is dat je werkers auto harvesten en automatisch create worden (scheelt dus in je macro) + het map gebeuren uiteraard.

Verder is het mogelijk om een match te laten resulteren in een gelijkspel. Dus als je verliest gaat de game uit sync "and it all never happend'. (dit is ook de reden dat er al spelers zijn met 0 loss).

Zelf heb ik bij eigen weten niemand nog tegen gekomen, maar ik weet wel dat ze er zijn :+

Je zal na verloop van tijd zien dat dit in grotere mate toeneemt.

[ Voor 5% gewijzigd door PacinoAllstars op 10-08-2010 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Hm, lijkt me vrij riskant om hacks te gaan gebruiken. Denk dat Blizzard gewoon je account blokkeert als je wordt betrapt. Blizzard zal wel wat dingen hebben in gebouwd om hacks tegen te gaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-05 10:48
Damn, mijn starcraft 2 loopt weer vast na een minuut of 2 het spel te hebben geopend.
Hier had ik eerst ook al last van. Toen heb ik mijn videokaart driver vernieuwd en de fix van fps cap toegepast. Hierna had ik er een tijd geen last van. Tot vandaag, weer dezelfde klachten als eerst.

Het spel loopt vast en er treden artifacts op (tenminste ik denk dat het artifacts zijn), zijn er meer die hier last van hebben?

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SCIxX schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:26:
Tja maphack is altijd lastig, bij DOTA wordt er ook MAPHACK!! geroepen door iedereen die 3x gekilled wordt door dezelfde persoon, maar het is zelden waar.
Tja ik ken(de) iemand die DOTA speelde, zelf nooit gedaan. Maar die heeft me laten zien dat je probleemloos map hack kon gebruiken in DOTA. En was niks geavanceerds aan, toen hij diezelfde (per ongeluk, vraag me niet hoe je dat doet) in een rated game gebruikte had hij meteen een ban te pakken. Dus het kon gedetecteerd worden, alleen was het daar blijkbaar niet echt prioriteit voor non-rated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadrin
NMe schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:09:
[...]

Ruwweg een derde kiest uit drie races Protoss. Dat noem ik een statistisch gemiddelde. :P
Als je uitgaat van 3 rassen ja, maar er is ook nog random. De verdeling op de europese server is nu als volgt in diamond:

Random 9%
Protoss 35%
Terran 29%
Zerg 26%

Protoss steekt er dus wel degelik bovenuit.

Bron:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
aicaramba schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:19:
Damn, mijn starcraft 2 loopt weer vast na een minuut of 2 het spel te hebben geopend.
Hier had ik eerst ook al last van. Toen heb ik mijn videokaart driver vernieuwd en de fix van fps cap toegepast. Hierna had ik er een tijd geen last van. Tot vandaag, weer dezelfde klachten als eerst.

Het spel loopt vast en er treden artifacts op (tenminste ik denk dat het artifacts zijn), zijn er meer die hier last van hebben?
videokaart issue wanneer je artifacts ziet, wellicht hardware malfunction.

Speel is een andere game om te kijken of het sc2 only is (wel een zware game die wat vergt van je kaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07:46

VP.

Shadrin schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:56:
[...]

Kijk eens naar http://www.livestream.com/trumpsc hij streamt bijna dagelijks vanaf ongeveer 22.00 uur. Hij legt uit wat hij doet en waarom, waaronder ook wat voor informatie hij uit z'n scoutinginfo haalt.
Trump for president! Hij's weer live btw. Momenteel is hij iemand de fijne kneepjes aan het leren, straks zal hij wel weer gaan 1v1'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Shadrin schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:20:
[...]

Als je uitgaat van 3 rassen ja, maar er is ook nog random. De verdeling op de europese server is nu als volgt in diamond:

Random 9%
Protoss 35%
Terran 29%
Zerg 26%

Protoss steekt er dus wel degelik bovenuit.

Bron:
Dat had ik gezien (de post die ik aanhaalde bevatte die link ook) maar ik kan nou niet echt zeggen dat het verschil significant is. Een 30/30/30/10-verhouding (ruwweg) is best te verwachten bij dit soort games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:09

Gelukkig kunnen ze redelijk makkelijk je b.net account bannen als ze daarachter komen, en dan ben je als speler aardig ver van huis omdat je dan een nieuwe code moet hebben oid. Als het echt erg wordt zullen ze waarschijnlijk gelijke anticheatmaatregelen nemen als ze met WoW doen.
Afgaande op de units die toegevoegd werden met Brood War: Waarschijnlijk valt het wel mee, 2, misschien 3 units per partij. Bij het toevoegen van een unit moeten ze weer heel veel playtests doen om te kijken of de balans goed blijft - maar dat zullen ze waarschijnlijk nu ook wel doen.

Ook is het mogelijk dat ze bepaalde units zullen 'unlocken' - in de Terran campaign heb je immers een paar units die je niet in MP kunt gebruiken. Ik zou het niet erg vinden als ik Goliaths zou mogen gebruiken, ;).
De volgende website heeft informatie wat betreft de verschillende rassen en dergelijke:

http://sc2ranks.com/stats/all/1/all
Zie dat Zerg zwaar ondervertegenwoordigd is. Is die gewoon moeilijk te spelen of gewoon niet favoriet? Want qua average win ratio doen ze niet onder voor de anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sl473R schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:21:
[...]

Zodra je de protoss scout ziet, zet er een scv achteraan zodat je meteen kan zien of hij een pylon bouwt... Is dit het geval doe ik meestal ongeveer 8 scv's op de pylon. Niet zozeer alles, want je wil nog wat income houden voor een paar marines die de probe kunnen neerhalen.

Belangrijkste is iedergeval het achtervolgen van de probe of in ieder geval een rondje door de basis gaan.
Nog andere ideeen hierover (protos cannon rush counteren)?

Ik heb wat gegoogled en het aantal nuttige reacties op mensen met dezelfde vraag was diep triest. Voornamelijk van het niveau: "beter scouten", "probe killen", "het is makkelijk te counteren" en "iedereen die ervan verliest is een noob". Oftewel leuke uitspraken, maar nagenoeg geen enkel nuttig advies.

Scouten is mijn probleem iig niet, ik zorg altijd dat voordat ik aan mijn wall ga beginnen mijn basis van binnen geen scouts heeft. Dus als de probe komt zie ik hem bij mijn SCV die eerste supply aan het maken is.

Probe killen is wat veel zeggen, maar hoe doe je dat als hij niet een complete idioot is? SCV is even snel als probe. Tuurlijk door meer te gebruiken kan ik proberen hem de weg af te snijden, maar nagenoeg altijd overleeft hij dat nog wel en gaan zijn shields weer lekker regenen, loopt hij basis uit en daarna net zo snel weer erin. Ik kan het niet veroorloven om 5 SCVs bij mijn ingang neer te zetten omdat zijn probe misschien weer komt.
Enkel als hij besluit zijn probe tussen mijn command center en minerals door te laten gaan is hij wel redelijk makkelijk dood, maar de meeste zijn zo aardig.

Dus tenzij iemand nog een goede manier weet zie ik het eigenlijk onderhand als verspilling van resources om te proberen zijn probe dood te krijgen met SCVs.

Dan de hier aangehaalde mogelijkheid pylons te vernietigen. Maar als hij die op tijd cancelled krijgt hij toch al zijn resources terug terwijl ik het merendeel van mijn SCVs moet gebruiken om dat ding neer te krijgen. En dan gooit hij net zo hard er eentje neer, en met de extra resources die hij ondertussen heeft (terwijl ik nagenoeg geen op resources dan heb) gooit hij nog een tweede neer.

Enige wat ik nog niet geprobeerd heb is base liften en/of zijn basis rushen (desnoods met je eigen SCVs aangevuld met wat marines van vooruitgeschoven barracks).

Oftewel, nog andere ideeen/taktieken/dingen die ik mis?

Btw, dit is enkel over cannons die in je basis worden gegooid. De laatste 2x dat ze ze in mijn natural hebben gedaan en daarvandaan vooruit verloren ze omdat ik genoeg tijd had om siege tanks te krijgen en de handel van afstand neer te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:56

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Dit is nou precies wat me moedeloos maakt

Afbeeldingslocatie: http://www.shadowbumble.nl/score.jpg

Heb er specifiek opgelet ik was geen enkele keer favorite.

En wederom al mijn punten kwijt nadat ik 1 match verloren heb :S

[ Voor 17% gewijzigd door ShadowBumble op 10-08-2010 22:18 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
furby-killer schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:01:
[...]

Ik heb wat gegoogled en het aantal nuttige reacties op mensen met dezelfde vraag was diep triest. Voornamelijk van het niveau: "beter scouten", "probe killen", "het is makkelijk te counteren" en "iedereen die ervan verliest is een noob". Oftewel leuke uitspraken, maar nagenoeg geen enkel nuttig advies.

*knip*
Het gaat er om dat je HEM scout! Dus kijken wat zijn plan is...
Ik zal het niet ontkennen, het is een kut taktiek en ik HAAT het als mensen het doen. Want het toont aan dat het hun om de wins gaat, en niet om het spelplezier.

Maar als je dit dus ziet in zijn basis...
Afbeeldingslocatie: http://uppix.net/0/2/6/04dc6523bf13a21f50e96180b7914.jpg

(of waarschijnlijker, dat de Forge in aanbouw is)

...dan is de kans aanwezig dat ie met Photon Cannons gaat komen. Het nadeel er van is dat het economy intensive is. Photon Cannons zijn duur voor Protoss. Maw, counter je hem, dan heb je een goeie kans op overwinning, want dan heb je de edge.

[ Voor 15% gewijzigd door apNia op 10-08-2010 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
  • Laatst online: 27-04-2023
ShadowBumble schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:18:

[afbeelding]

Daar gaat het toch niet om? Het is toch veel belangrijker dat je gewoon vaker wint?
apNia schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:45:
[...]

Ik zal het niet ontkennen, het is een kut taktiek en ik HAAT het als mensen het doen. Want het toont aan dat het hun om de wins gaat, en niet om het spelplezier.

Maar als je dit dus ziet in zijn basis...
[afbeelding]

(of waarschijnlijker, dat de Forge in aanbouw is)

...dan is de kans aanwezig dat ie met Photon Cannons gaat komen. Het nadeel er van is dat het economy intensive is. Photon Cannons zijn duur voor Protoss. Maw, counter je hem, dan heb je een goeie kans op overwinning, want dan heb je de edge.
Hmm, als die dat in zijn basis bouwt, dan zuigt die als cannonrusher. De betere manier is dat ze een pylon bouwen in jouw startbasis, dan een forge erbij en dan cannons. Als ze de forge in hun eigen basis bouwen, dan zijn ze een extra 100 kwijt voor een pylon.

En ja, de enige goede manier om cannonrushes te counteren is om goed te scouten. Dat is gewoon de manier. Dit kan je doen op 2 manieren. Ofwel zet jij een gebouw aan de ingang neer en dan kijk je eens rond in je eigen basis. Zie je daar niks, gewoon de ingang in de gaten houden(met dat gebouw) en er is geen probleem. Of je scout zijn basis, zie je daar geen gebouwen staan na de normale tijd, dan is die ofwel een proxy ergens aan het bouwen, ofwel aan het cannonrushen(of hij is slecht en enorm traag).

Net een vet 4vs4 potje gehad, constant heen en weer. Mijn basis was 2 keer volledig vernield, en we hadden een dode ally, maar toch nog gewonnen *O*

[ Voor 3% gewijzigd door Maldred op 10-08-2010 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJBanthum
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-05 14:23
[...]

>verhaal<
Ik speel zelf als Zerg en als mij dit overkomt probeer ik rustig te blijven. Vooral dat: Rustig blijven. De cannons hoeven niet direct dood. Als je je basis niet uit kunt, macro dan door alsof je 1-base play doet. Je krijgt dan vanzelf units die een cannon kunnen slopen. Je tegenstander kan 2 dingen doen: of hij bouwt meer cannons, of hij gaat over op units. Hij kan niet allebei veroorloven. Je zult dus, als je tegenstander cannons maakt, meer units hebben dan hij. Als hij volledig op de cannons vertrouwd, moet je wachten tot je hem kan verslaan. Dat is dus niet als cannon 1 klaar is. Dan heb je zelf pas 2 marines oid. Als je rustig door macro'd zul je vanzelf de cannons kunnen verslaan of eventueel de pylon power vernietigen.

Het hangt dus heel erg af van de situatie. Heb je de mogelijkheid om te expanden weg van de cannons: doe dat. Probeer dit te verbergen. Ben je ingesloten op je ramp, dan kan dat niet en moet je dus 1-base playen en zorgen dat je uit de range van z'n cannons blijft. Bedenk ondertussen waar de zwakte ligt: pylon power? cannon range? Misbruik die zwakte. Ook is het de moeite waard om de probe in de gaten te houden. Kill de probe en je helpt jezelf enorm. Maar! Niet ten koste van alles! Hou units in leven, tenzij het het opofferen waard is.

Als het echt dreigend wordt moet je soms aan de noodrem trekken en wat forceren. Misschien nog een handige tip: probeer je timings te perfectioneren. Dat kan tijdwinst opleveren die het verschil kan maken tegen een cannon rush!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
ShadowBumble schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:18:

[afbeelding]

Hm da's wel erg laag ja. Ik let zelf niet zo op de punten tbh, zit nu in plat en heb het moeilijk zat. Je kan wel zeggen het gaat om de winst etc maar als je jezelf wat ziet stijgen in de ranking dan is dat wel leuk :). Dus als je zo weinig punten scoort :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358309

Net 3 keer achter elkaar gehad dat ik aan het winnen was en opeens de melding "you are dropped" krijg en vervolgens de match geregistreerd staat als verloren, is dit een cheat ofzo? Op deze manier gaat het plezier er snel vanaf, ben ook meteen maar gestopt. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Nee da's geen cheat (mag ik hopen). Fout op B.net, het gebeurde ook vaak tijdens de beta wanneer servers aan het klapperen waren... wel zuur van je loss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-03 13:06
[...]

ik speel zelf altijd protoss en probeer altijd idd zn probe te killen, maar zoals sommigen hier zeggen is dat niet altijd even makkelijk. Echter, je moet beseffen dat dit een all in rush is. Je tegenstander heeft 0 units in zijn base. Wat je kunt doen is hem lekker zijn gang laten gaan met zijn photon cannons in je base, en gewoon op een andere plek een nieuwe base maken, wat zealots pompen, en hem slopen. Ik heb dit al 2x effectief gedaan tegen deze rush, en 2x werkte het. Soms heb je zelfs al wat zealots en stuur je die gewoon naar de ander z'n base. zeker NIET verspillen aan de photon cannons want daar gaan ze toch dood aan. Met terran is het nog makkelijk want dan til je idd gewoon je command centre op.

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:28

delorean7

Let's take the Aston toni

Ik heb behoorlijke performance problemen in 2v2 coop (tegen AI), na veel nazoeken lijkt mij E6400 toch echt de bottleneck te zijn en overweeg ik een cheap upgrade (E8400) of een algehele upgrade I3/I5 qua cpu. Ik kan alleen nergens benchmarks vinden over windows xp vs. windows 7. Heeft iemand SC2 benchmarks gezien tussn XP (32 bits) en windows 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RJBanthum schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 23:07:
[...]

Ik speel zelf als Zerg en als mij dit overkomt probeer ik rustig te blijven. Vooral dat: Rustig blijven. De cannons hoeven niet direct dood.
Het probleem is dus bij degene die het in mijn basis bouwen, niet degene die het bij de natural expansion bouwen. En als ze in mijn basis staan dan betekend het nagenoeg onmiddelijk dat ze ook bij mijn SCVs kunnen komen (zolang ze erbuiten zijn heb je de ramp als no building zone waar ze moeilijk langs komen).
Dus dan moeten ze wel onmiddelijk dood.
En ja, de enige goede manier om cannonrushes te counteren is om goed te scouten. Dat is gewoon de manier.
Wil niet vervelend zijn, maar dit is precies wat ik bedoel met reacties die nietszeggend zijn.

Ik ben nog geen één keer gehad dat iemand mij verrasde met een cannon rush in mijn basis. Elke keer heb ik hem gescout in mijn basis (en SCV naar zijne) en was het duidelijk wat hij ging doen. Ik zorg er ook altijd voor dat ik zeker weet dat mijn basis leeg is als ik aan wall begin, dus kunnen ze er onmogelijk in komen aan het begin zonder dat ik het merk.

Scouten is NIET het probleem. Je zegt dan wel makkelijk dat als je het gescout heb je het makkelijk kan counteren. Dat heb ik met wat googlen ook al vaak gelezen, scouten is geen counter, hij gaat net zo hard door met cannons in mijn basis zetten als ik hem gescout heb hoor. Dus de vraag is HOE kan je het dan counteren als je weet wat hij gaat doen. (Probe killen met SCVs lukt meestal niet als hij niet dom bezig is, en pylons met SCVs killen schiet niet op en dan cancelled hij hem gewoon en zet twee nieuwe neer, terwijl ik nagenoeg niks meer binnen krijg).

De volgende keer ga ik maar proberen als hij niet stom genoeg is om zijn probe dood te laten gaan aan mijn SCVs snel om mijn command center weg te vliegen. Zal ik echter wel lang genoeg mee moeten wachten, anders heeft hij nog niet veel resources in dan nutteloze cannons gestoken.

[ Voor 7% gewijzigd door Sissors op 11-08-2010 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@delorean7
Ik vermoed stiekem, dat niemand daar nog geïnteresseerd in is eerlijk gezegd. Niet lullig bedoeld hoor :P Maar ik denk dat het verschil nihil is, of anders zeker in het voordeel is van Vista/7. XP is gewoon oude koek en ik denk niet dat reviewers daar nog tijd aan willen verspillen. Niet voor niets raadt Blizzard zelf ook aan om Vista of 7 te gebruiken in de recommended specs.

Hier is overigens nog een CPU benchmark list van de SC2 beta: link. Kan misschien nuttig zijn; de E6400 zie je er niet op terug maar wel de E6600/E8400. Maar goed, vergeet ook de rest van je onderdelen niet. Een beetje geheugen is ook erg handig en een redelijke videokaart. Kijk gewoon naar de system requirements van Blizzard zou ik zeggen :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-05 14:12
Net mijn eerste placement match weten te winnen na er 2 verloren te hebben tegen veel te goede spelers voor mij.

Weten jullie tegen wie je deze placement matches speelt? Is het tegen andere ''placement-spelers'' of tegen gewone spelers die al geplaatst zijn?

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

even voor de duidelijkheid...

als je een photon cannon rush doet, zet je je forge dan in je eigen basis neer? of in die van de tegenstander.
dan kan je toch de forge slopen, of igg de pylon die daar aan vastzit (dan is zijn forge ook meteen nutteloos

en als ik zo naar de build times kijk dan heb je je barracks af op het moment dat zijn forge klaar is? dan hoef je alleen maar tijd te rekken totdat je eerste marine klaar is, zodat deze de probe kan uitmoorden.
met 5 scv's krijg je een pylon wel stuk, of de cannon.

puur in theorie uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@Y3LLoW
Ik heb één van m'n placement match tegenstanders gevraagd en die zei toen zelf ook in de placements te zitten. Maar ik vermoed dat je ook zeker een deel van de matches tegen ranked spelers speelt, want hoe moet Battle.net anders weten waar je geplaatst moet worden? :)

@darkstone
De Forge gaat typisch in de basis van de tegenstander. Iemand anders hier zei het ook al, maar zo voorkom je dat je 100 minerals uit moet geven aan een Pylon in je eigen basis die niet meehelpt met de cannon rush. En een Forge heeft nog weer meer hitpoints dan Pylons/Cannons, dus duurt helemaal lang om uit te schakelen met SCVs.

[ Voor 39% gewijzigd door Cloud op 11-08-2010 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

Y3LLoW schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 00:12:
Net mijn eerste placement match weten te winnen na er 2 verloren te hebben tegen veel te goede spelers voor mij.

Weten jullie tegen wie je deze placement matches speelt? Is het tegen andere ''placement-spelers'' of tegen gewone spelers die al geplaatst zijn?
Kun je checken bij match history > profiel van je tegenstander.

En als je echt moeite hebt met het tegenhouden van cheese. En denkt dat deze onhoudbaar is, imbalanced, overpowered, ongesteld, etc. Bekijk de replay en doe de cheese zelf. Dan kom je er gauw genoeg achter wat de counter is.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 11-08-2010 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Laatst online: 07-05 14:12
Cloud schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 00:16:
Ik heb één van m'n placement match tegenstanders gevraagd en die zei toen zelf ook in de placements te zitten. Maar ik vermoed dat je ook zeker een deel van de matches tegen ranked spelers speelt, want hoe moet Battle.net anders weten waar je geplaatst moet worden? :)
Haha dit klopt inderdaad.

Dus ik zou hieruit op kunnen maken dat een lose tegen een platinum speler minder zwaar weegt dan tegen een bronze speler bijv.

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

delorean7 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 23:47:
Ik heb behoorlijke performance problemen in 2v2 coop (tegen AI), na veel nazoeken lijkt mij E6400 toch echt de bottleneck te zijn en overweeg ik een cheap upgrade (E8400) of een algehele upgrade I3/I5 qua cpu. Ik kan alleen nergens benchmarks vinden over windows xp vs. windows 7. Heeft iemand SC2 benchmarks gezien tussn XP (32 bits) en windows 7?
Met vista heb je gemiddeld 10% performance verlies en met Win7 5% performance verlies ten opzichte van XP, niet echt schokkende verschillen dus van wat ik mij kan van verschillende tests herinner, wel vreemd dat je E6400 de bottleneck is, weet je dat zeker? Want ik draai op een E5200 op ultra settings en heb zelfs al een 3vs3 gespeeld zonder performance problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maldred schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:59:
[...]
Daar gaat het toch niet om? Het is toch veel belangrijker dat je gewoon vaker wint?

[...]

Hmm, als die dat in zijn basis bouwt, dan zuigt die als cannonrusher. De betere manier is dat ze een pylon bouwen in jouw startbasis, dan een forge erbij en dan cannons. Als ze de forge in hun eigen basis bouwen, dan zijn ze een extra 100 kwijt voor een pylon.

En ja, de enige goede manier om cannonrushes te counteren is om goed te scouten. Dat is gewoon de manier. Dit kan je doen op 2 manieren. Ofwel zet jij een gebouw aan de ingang neer en dan kijk je eens rond in je eigen basis. Zie je daar niks, gewoon de ingang in de gaten houden(met dat gebouw) en er is geen probleem. Of je scout zijn basis, zie je daar geen gebouwen staan na de normale tijd, dan is die ofwel een proxy ergens aan het bouwen, ofwel aan het cannonrushen(of hij is slecht en enorm traag).

Net een vet 4vs4 potje gehad, constant heen en weer. Mijn basis was 2 keer volledig vernield, en we hadden een dode ally, maar toch nog gewonnen *O*
Nou dat haalt nogal het verrassingseffect weg. Volgens mij ben je namelijk sneller als je een eerste pylon daar bouwt, en vervolgens gelijk een cannon er in kan knallen. Het idee van zo'n rush is om te overwelmen, en dus asap cannons te hebben voor hij het door heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik begin wel een beetje moe te worden dat 90% van mijn tegenstanders terran spelen met altijd dezelfde MMM tactiek, lijkt wel alsof ze niks anders kunnen, helaas is die tactiek ook zo verdomt moeilijk om tegen te gaan zonder grote verliezen te leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Anoniem: 358309 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 00:52:
Ik begin wel een beetje moe te worden dat 90% van mijn tegenstanders terran spelen met altijd dezelfde MMM tactiek, lijkt wel alsof ze niks anders kunnen, helaas is die tactiek ook zo verdomt moeilijk om tegen te gaan zonder grote verliezen te leiden.
welk ras speel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar ik moe van wordt bij Terran is dat het altijd een beetje dezelfde potjes zijn. Ik scout, hij bouwt z'n ramp dicht - ik zit er net wel of net niet in. Mits ik er in ben en de map het toestaat proxy pylon. Dan kan ik voorlopig niks zien. De komende 5-10 mins is bouwen. Ik ga voor een tweede gateway want ik moet me indekken voor rushes. Vervolgens dan vaak een Robotics Facility voor de Observer.
Verder komt hij met een sloot MM(M). Ik counter dat met Stalkers, Immortals als er tanks zijn, en Colossii voor de MM balls, en daar blijft het vaak bij. Begint beetje boring speelstijl te worden van Terran spelers idd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:25

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Wat een heerlijke game is t toch! :) Maar hoe detect ik met Terran cloack units? Net 5 wins in a row in 1v1 en de 6de gebruikte alleen maar cloack units. Ik wist niet wat ik moest doen en gevolg was de gebroken winningstreak... :F

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
apNia schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 00:59:
Waar ik moe van wordt bij Terran is dat het altijd een beetje dezelfde potjes zijn. Ik scout, hij bouwt z'n ramp dicht - ik zit er net wel of net niet in. Mits ik er in ben en de map het toestaat proxy pylon. Dan kan ik voorlopig niks zien. De komende 5-10 mins is bouwen. Ik ga voor een tweede gateway want ik moet me indekken voor rushes. Vervolgens dan vaak een Robotics Facility voor de Observer.
Verder komt hij met een sloot MM(M). Ik counter dat met Stalkers, Immortals als er tanks zijn, en Colossii voor de MM balls, en daar blijft het vaak bij. Begint beetje boring speelstijl te worden van Terran spelers idd...
Tja, zerg speelt met zerg rush/baneling bust of early expand en dan muta's kotsen. Protoss komt met een sloot stalkers en voidrays. Dit zijn cookiecutter dingen (oid). Vreselijk standaard en je zal ze nog erg lang blijven zien. Het enige wat er voor jou opzit is creatiever proberen te spelen. HT plays, feedback/storm, senturys met illusion. Phoenix tanks optillen dat soort dingen.

Als zerg kan je lekker klooien met infestors en overseer harras. Maar zerg moet het niet echt van interessante units hebben maar meer van goede macro.

Ik als Terran ga eigenlijk nooit echt voor een complete MMM bal. Vind het ook weinig aan, siege tanks zijn gewoon verschrikkelijk goed om infanterie op afstand te houden dus die zal je bijna altijd tegen komen. Verder probeer ik de laatste games wat meer te Ghosten. Ravens vind ik nog steeds kut units omdat hun range zo klein is. Je moet echt in een sloot vikings vliegen voor je PDD dropt. Een hunter seeker is wel okay maar ook weer een te kleine range om echt goed te werken. En je kan maar één gebruiken wat ook nogal kut is.

Ghosts zijn best wel underrated. Tegen Terran zijn ze niet erg goed, tegen protoss zijn de EMP's natuurlijk wel tof maar verder... maar tegen Zerg zijn ze erg leuk om mee te spelen. Ze kosten helaas veel, en duren lang om te maken maar wanneer je +5 ghosts hebt tegen zerg, pffoeh. Snipe away, cloak en anders met medivacs er achter kunnen ze lang leven. Natuurlijk wel met een slootje marines er omheen :).

Punt is, de game is saai tenzij jij interessante plays doet. Doe eens een DT drop met een Warpship (of hoe dat ook heet). Drop eens siegetanks op een richel. Bouw een Thor, nah scratch that. Thors :').

[ Voor 4% gewijzigd door MrVegeta op 11-08-2010 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
yeah yeah eindelijk bericht dat morgen starcraft 2 binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139386

Scannen/Ravens/Turrets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas is terran ook mijn favoriete race, is het al sinds Starcraft 1, en op zich win ik ook meestal wel tegen MMM spelers door een battlecruiser rush te doen (voor zover je het een rush kan noemen) alleen vind ik dit meestal wat flauw om te doen, potje win ik dan binnen een paar minuten en geeft niet echt voldoening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Nog maar eens, EMP van een Ghost werkt ook (goed) tegen cloaked units zoals DT's. Natuurlijk ook tegen Banshees want hun energie is meteen weg.
Anoniem: 358309 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 01:10:
[...]

Helaas is terran ook mijn favoriete race, is het al sinds Starcraft 1, en op zich win ik ook meestal wel tegen MMM spelers door een battlecruiser rush te doen (voor zover je het een rush kan noemen) alleen vind ik dit meestal wat flauw om te doen, potje win ik dan binnen een paar minuten en geeft niet echt voldoening.
Battlecruiser rush. Klinkt op papier leuk en tegen mindere spelers werkt het ook. Ik deed het een keer tijdens een match in het BlizzBoy toernooi op Scrap Station (enige map waar het eigenlijk kan). Maar zodra je door een foutje je BC verliest is het eigenlijk game over voor je.

De kracht in de game (winnen) ligt vooral in het herassen van je tegenstander. Doe je 20 minuten niets behalve units kotsen, trek je er op uit en ga je dood. Ja, leuk... maar val je zijn eco lastig krijg je scouting. Hij moet units bouwen die wellicht niet op de planning stonden om jouw herass tegen te houden. 2 Banshees maken vrij vroeg en hij bouwt zijn basis vol turrets en dan met 3 tanks binnen rijden is ook leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 19:50
Waar ik moe van wordt bij Terran is...
@ ApNia misschien toch nog wat meer gamen ;) Ben juh de cloaked Banshee's al tegen gekomen? Vandaag kwam ik een tactiek tegen die ik nog niet had gezien in een 3v3 map. Raven's mass Turret Drop in mijn Protoss main base. Sloopte toch wel mijn economy @ main base. Het is dat ik nog hulp kreeg van een teamgast anders was het einde verhaal. En vandaag 2v2 Ghosts + Multiple Nukes. Uiteraard kan je ook je eigen stijl aanpassen zodat ze zich wel aan jou moeten aanpassen! Een tegenstander die goed scout moet zich dan wel aan jou aanpassen als je de 1e aanval afslaat.

Ik zie dat je met Protoss speelt en ik kwam dit tegen waarschijnlijk zelfs in dit forum ;)

http://eu.battle.net/sc2/en/forum/topic/283439083

Zo kan je dus meer variatie in je eigen spel aanbrengen. Succes!

[ Voor 3% gewijzigd door et36s op 11-08-2010 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrVegeta schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 01:14:
[...]

Battlecruiser rush. Klinkt op papier leuk en tegen mindere spelers werkt het ook. Ik deed het een keer tijdens een match in het BlizzBoy toernooi op Scrap Station (enige map waar het eigenlijk kan). Maar zodra je door een foutje je BC verliest is het eigenlijk game over voor je.

De kracht in de game (winnen) ligt vooral in het herassen van je tegenstander. Doe je 20 minuten niets behalve units kotsen, trek je er op uit en ga je dood. Ja, leuk... maar val je zijn eco lastig krijg je scouting. Hij moet units bouwen die wellicht niet op de planning stonden om jouw herass tegen te houden. 2 Banshees maken vrij vroeg en hij bouwt zijn basis vol turrets en dan met 3 tanks binnen rijden is ook leuk.
Ik zit ook maar in de silver league. :P
Vaak begin ik met een reaper rush op zijn SCV's maar dat begint steeds minder effectiever te worden omdat iedere terran speler dat doet en spelers er rekening mee houden, een banshee rush op zijn SCV's met stealth werkt vaak nog wel maar kost meer tijd,als het lukt is het vaak ook meteen einde game.
Als mijn SCV de scout overleeft bouw ik vaak een bunker en barracks voor zijn ingang en later wat siege tanks erbij, vaak verspilt hij dan veel resources om dat weg te krijgen. Als het spel gelijk opgaat wilt een goed geplaatste nuke soms het wel verschil maken tussen winnen en verliezen. Alleen vroege MM(M)'s zijn lastig te counteren, zelfs helions lijken kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beetje laat, maar hier verder!
[PC] StarCraft 2 - Deel 8

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
whoops

[ Voor 99% gewijzigd door apNia op 11-08-2010 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
  • Laatst online: 03-03-2022
[...]

Scouten is mijn probleem iig niet, ik zorg altijd dat voordat ik aan mijn wall ga beginnen mijn basis van binnen geen scouts heeft. Dus als de probe komt zie ik hem bij mijn SCV die eerste supply aan het maken is.

Probe killen is wat veel zeggen, maar hoe doe je dat als hij niet een complete idioot is? SCV is even snel als probe. Tuurlijk door meer te gebruiken kan ik proberen hem de weg af te snijden, maar nagenoeg altijd overleeft hij dat nog wel en gaan zijn shields weer lekker regenen, loopt hij basis uit en daarna net zo snel weer erin. Ik kan het niet veroorloven om 5 SCVs bij mijn ingang neer te zetten omdat zijn probe misschien weer komt.
Enkel als hij besluit zijn probe tussen mijn command center en minerals door te laten gaan is hij wel redelijk makkelijk dood, maar de meeste zijn zo aardig.

Dus tenzij iemand nog een goede manier weet zie ik het eigenlijk onderhand als verspilling van resources om te proberen zijn probe dood te krijgen met SCVs.

Dan de hier aangehaalde mogelijkheid pylons te vernietigen. Maar als hij die op tijd cancelled krijgt hij toch al zijn resources terug terwijl ik het merendeel van mijn SCVs moet gebruiken om dat ding neer te krijgen. En dan gooit hij net zo hard er eentje neer, en met de extra resources die hij ondertussen heeft (terwijl ik nagenoeg geen op resources dan heb) gooit hij nog een tweede neer.

Enige wat ik nog niet geprobeerd heb is base liften en/of zijn basis rushen (desnoods met je eigen SCVs aangevuld met wat marines van vooruitgeschoven barracks).

Oftewel, nog andere ideeen/taktieken/dingen die ik mis?

Btw, dit is enkel over cannons die in je basis worden gegooid. De laatste 2x dat ze ze in mijn natural hebben gedaan en daarvandaan vooruit verloren ze omdat ik genoeg tijd had om siege tanks te krijgen en de handel van afstand neer te halen.
Hoi allemaal,

Lees met plezier dit forum en heb vrij lang SC1 gespeeld. In die tijd had je ook die cannon rushes en wat ik meestal deed was 2 scv op die probe afsturen en attacken. rent ie weg dan liet ik 1 scv hem volgen en de andere attackte de pylon samen met nog een scv. Zijn economy kan nooit echt goed zijn als ie geen pylons heeft omdat ie deze cancelled bijvoorbeeld. Ondertussen blijf je scv's pompen en ga je verder met depot/barrack. Op deze manier zou je toch sneller een beter econ hebben en eerder marines waardoor een counter hem snel kan verassen. Maar ja ik weet niet of dit in SC2 werkt of dat ik iets over het hoofd heb gezien.(probeer microén te beheersen door begin units te koppelen aan een hotkey) Nu ik dit van jullie allemaal lees begint het toch te kriebelen om het spel maar te kopen en weer volop te gaan ladderen zolas in de SC1 tijd (misschien zijn er nog oude rotten uit die tijd en kennen mij mischien wel uit pG guild. heb nog wel leuke replays tegen ElkY)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  1. Houd het nuttig + ontopic
  2. Bedelen om trialkeys valt onder spam
  3. Posten van je account + id nummer valt daar eveneens onder
  4. Wil je in de spelerslijst komen te staan, stuur een DM naar Angeloonie