Sl473R schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:21:
[...]
Zodra je de protoss scout ziet, zet er een scv achteraan zodat je meteen kan zien of hij een pylon bouwt... Is dit het geval doe ik meestal ongeveer 8 scv's op de pylon. Niet zozeer alles, want je wil nog wat income houden voor een paar marines die de probe kunnen neerhalen.
Belangrijkste is iedergeval het achtervolgen van de probe of in ieder geval een rondje door de basis gaan.
Nog andere ideeen hierover (protos cannon rush counteren)?
Ik heb wat gegoogled en het aantal nuttige reacties op mensen met dezelfde vraag was diep triest. Voornamelijk van het niveau: "beter scouten", "probe killen", "het is makkelijk te counteren" en "iedereen die ervan verliest is een noob". Oftewel leuke uitspraken, maar nagenoeg geen enkel nuttig advies.
Scouten is mijn probleem iig niet, ik zorg altijd dat voordat ik aan mijn wall ga beginnen mijn basis van binnen geen scouts heeft. Dus als de probe komt zie ik hem bij mijn SCV die eerste supply aan het maken is.
Probe killen is wat veel zeggen, maar hoe doe je dat als hij niet een complete idioot is? SCV is even snel als probe. Tuurlijk door meer te gebruiken kan ik proberen hem de weg af te snijden, maar nagenoeg altijd overleeft hij dat nog wel en gaan zijn shields weer lekker regenen, loopt hij basis uit en daarna net zo snel weer erin. Ik kan het niet veroorloven om 5 SCVs bij mijn ingang neer te zetten omdat zijn probe misschien weer komt.
Enkel als hij besluit zijn probe tussen mijn command center en minerals door te laten gaan is hij wel redelijk makkelijk dood, maar de meeste zijn zo aardig.
Dus tenzij iemand nog een goede manier weet zie ik het eigenlijk onderhand als verspilling van resources om te proberen zijn probe dood te krijgen met SCVs.
Dan de hier aangehaalde mogelijkheid pylons te vernietigen. Maar als hij die op tijd cancelled krijgt hij toch al zijn resources terug terwijl ik het merendeel van mijn SCVs moet gebruiken om dat ding neer te krijgen. En dan gooit hij net zo hard er eentje neer, en met de extra resources die hij ondertussen heeft (terwijl ik nagenoeg geen op resources dan heb) gooit hij nog een tweede neer.
Enige wat ik nog niet geprobeerd heb is base liften en/of zijn basis rushen (desnoods met je eigen SCVs aangevuld met wat marines van vooruitgeschoven barracks).
Oftewel, nog andere ideeen/taktieken/dingen die ik mis?
Btw, dit is enkel over cannons die in je basis worden gegooid. De laatste 2x dat ze ze in mijn natural hebben gedaan en daarvandaan vooruit verloren ze omdat ik genoeg tijd had om siege tanks te krijgen en de handel van afstand neer te halen.