Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:09

NoTimeRemains

I know

Shadrin schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:37:
Mules helpen, vooral aan het begin, heel erg met je mineral inkomen. Hierdoor kun je sneller je economie opbouwen en je prodcutie op gang brengen.
En als je nietop een andere manier kan scoouten kun je de basis van je tegenstander scannen om te zien wat hij aan het doen is.
en natuurlijk gebruiken voor cloaked units in je basis

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sl473R
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 22:48
Anoniem: 139386 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:33:
Ook ik heb eigenlijk altijd dezelfde build met terran.
9 scv een depot
11 barracks en daarna een ref

Maar orbital command wacht ik vaak nog even mee, kan iemand mij uitleggen waarom die zo belangrijk is ?
Het grootste voordeel is het oproepen van een mule; geeft ongeveer 240-300 minerals. Tevens repareert de mule echt heel erg snel. Je kan de mule bijvoorbeeld bij je wall plaatsen bij een aanval. De scan is heel erg handig om bijvoorbeeld cloaked units zichtbaar te maken of gewoonweg de basis van de tegenstander te scouten. Normaal gesproken zou ik niet gebruik maken van de supply drop, omdat de andere twee abilities vaak veel beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 17:54
Sl473R schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:55:
[...]

Het grootste voordeel is het oproepen van een mule; geeft ongeveer 240-300 minerals. Tevens repareert de mule echt heel erg snel. Je kan de mule bijvoorbeeld bij je wall plaatsen bij een aanval. De scan is heel erg handig om bijvoorbeeld cloaked units zichtbaar te maken of gewoonweg de basis van de tegenstander te scouten. Normaal gesproken zou ik niet gebruik maken van de supply drop, omdat de andere twee abilities vaak veel beter zijn.
Discutabel :), zoals creatieve spelers hebben laten zien is een vroege sup depo drop zeker geen slechte beslissing. Het geef je 100 minirals extra om bv sneller een CC te bouwen en te expanden of marines te maken (al heb je daar als het goed is geen extra minirals voor nodig).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315662

ik heb 2 dingen die me opvallen
1. op ranking sites (sc2ranks.org oid) staat vaak bij een speler 1 race, moet je later in het spel een race kiezen of is dat gewoon de meeste gebruikte?
2. als ik een game speel en er staat aan het begin dat een tegenstander favored is (ja dat weet ik zeker) en ik win dan, dan staat er in het scorescherm: you we're favored, dit is ook met slightly favored of teams are even maar het klopt altijd als ik verlies. heeft iemand dit probleem ook?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 315662 op 09-08-2010 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:25

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Anoniem: 315662 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:13:
ik heb 2 dingen die me opvallen
1. op ranking sites (sc2ranks.org oid) staat vaak bij een speler 1 race, moet je later in het spel een race kiezen of is dat gewoon de meeste gebruikte?
2. als ik een game speel en er staat aan het begin dat een tegenstander favored is (ja dat weet ik zeker) en ik win dan, dan staat er in het scorescherm: you we're favored, dit is ook met slightly favored of teams are even maar het klopt altijd als ik verlies. heeft iemand dit probleem ook?
Me ik ben altijd aan het einde van de battle favored maar heb er nooit echt opgelet in het loading screen tbh

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
http://starcraft2.ingame....?gid=32&tid=687&mode=grid

lol ik zit nu in 1/8 finale van tourny. gaat lekker

3x ZvT Gewonnen en 1x ZvZ gewonnen.

Kan gestreamt worden @ http://www.livestream.com/bescene maar maybe niet mijn match.

wist niet dat mijn ZvT zo goed was .... ;D

replays van iedereen in tour @ http://starcraft2.ingame.de/filebase/?cat=1011

edit:
en lig eruit ZvP

[ Voor 14% gewijzigd door Muta op 09-08-2010 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315662

Muta schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:20:

Kan gestreamt worden @ http://www.livestream.com/bescene maar maybe niet mijn match.

kan je eigenlijk iets winnen met dit soort toernooien of is het gewoon voor de lol?

offtopic:
hoe maak je een onderschrift onder je post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
Anoniem: 315662 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:34:
[...]

kan je eigenlijk iets winnen met dit soort toernooien of is het gewoon voor de lol?
ik doe het alleen voor de lol, en kijken hoe het met mn niveau zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23844

ff wat humor tussendoor :)

http://www.gonrad.com/201...b61c080fa3b07f7af6941.jpg

Het begin is... prachtig! 8)7 _/-\o_

Maak dan wel een thumbnail van je plaatje want nu de afbeelding en te groot en bijna 2MB.

[ Voor 23% gewijzigd door psychoclown op 09-08-2010 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
omg ja, dat zie je voorlopig niet meer, en het is nog een perfecte basetrade ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 23844 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:45:
ff wat humor tussendoor :)

[video]

Het begin is... prachtig! 8)7 _/-\o_
hahahahahahahaha GE NI AAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

OMFG die is echt leuk dat begin :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb ook weleens zoiets gedaan. Die wel jammer genoeg verloren, maar dat was heel close ook. Ik maakte in basis van tegenstander, tegenstander vlak buiten mijn basis maar had ik niet in de gaten, en zo verloren we beide onze basis, ik had er alleen toen nog niet aan gedacht te liften.

Mijn tegenstander had inderdaad wel zijn basis gelift en in mijne gevlogen. Ik had daarna een andere begonnen.

[ Voor 16% gewijzigd door Sissors op 09-08-2010 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

MrVegeta schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:59:
[...]

Discutabel :), zoals creatieve spelers hebben laten zien is een vroege sup depo drop zeker geen slechte beslissing. Het geef je 100 minirals extra om bv sneller een CC te bouwen en te expanden of marines te maken (al heb je daar als het goed is geen extra minirals voor nodig).
Sterker nog; als ik vanaf 2 bases en merk dat het potje macro gericht gaat worden dan call ik ook supplies down. Dat zijn 100 minirals die niet vanaf mijn miniral line komen -> minder snel mined out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
Anoniem: 159816 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 21:40:
[...]

Sterker nog; als ik vanaf 2 bases en merk dat het potje macro gericht gaat worden dan call ik ook supplies down. Dat zijn 100 minirals die niet vanaf mijn miniral line komen -> minder snel mined out.
maar als je opp erachter komt dat je heel veel dual supplies hebt, moet je dus hem niet alleen map control weigeren, maar ook je main in de verdedeging houden. Dus als je een beetje slimme opp hebt, dan heb ej een probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-05 09:01

Krizzie

Progressive Music \o/

Lol @ Strip! :D

Wat is backdoorslopen toch leuk met Protoss, zit met 1n1 in Silver en 2n2 in Gold en in beide werkt het als een trein. :P

Met de scout Probe beetje door de base ploegen, als er niet op wordt gereageerd even snel buiten beeld een pylon bouwen en daarna weer beetje door z'n basis ploegen (als of ik even het eiland verkend had) en dan weer vrolijk back to base. Zodra warpgate geresearched is, langzaam een legertje warpen in z'n base en slopen maar.

Als de Pylon echt lang on opgemertkt blijft dan gooi ik er meestal een zooi DT's heen en dan is het snel GG. :D

offtopic:
Jaaa I know, Het geintje zal in hogere ladders waarschijnlijk niet van toepassing zijn omdat er op gerekend wordt. :P

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-05 18:16
ShadowBumble schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 21:36:
[...]

OMFG die is echt leuk dat begin :D
Ik weet niet wat leuker is, de base swap of die gay commentator die helemaal gek wordt haha.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

YoshiBignose schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 21:58:
[...]

Ik weet niet wat leuker is, de base swap of die gay commentator die helemaal gek wordt haha.
De combinatie ;)

Hier heb ik nog een replay van wat ik zojuist gespeelt heb wil wel wat feedback hebben erover.

Replay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadrin
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-05 09:36
Ik krijg een server not found melding Shadow

"The greatest harm can result from the best intentions"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Shadrin schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:23:
Ik krijg een server not found melding Shadow
Fixed ;) tikfoutje in de URL just save as ;)

[ Voor 4% gewijzigd door ShadowBumble op 09-08-2010 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dacht net even wat te kijken van hydralisks, aangezien ondanks dat ik dacht beter bezig te zijn dan mijn zerg tegenstander (hij had nogal wat zerglings aan het begin gesuicide op een bunker van mij) ik toch van hem verloor. Gedeeltelijk door nydus worm in mijn basis, ik had gezien dat hij ermee bezig was en dan nog het ene stukje waar ik geen scout in mijn basis had gezet kwam die nydus worm.

Ander gedeelte was hydralisks. Ging redelijk wat marauders tegen ze maken, dacht wel dat dat armored units waren, niet dus :(
Vooral bij zerg zijn die units en buildings nog niet helemaal bij mij opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadrin
ShadowBumble schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:18:
Hier heb ik nog een replay van wat ik zojuist gespeelt heb wil wel wat feedback hebben erover.

Replay
Ok ik heb de replay gekeken, het grootste gedeelte op x8 snelheid omdat het nogal duurde en er ingame niet veel gebeurde :)

- Je vergat 1 SCV aan het werk te zetten. Deze stond 25 seconden niets te doen. Dat zijn in potentie een hoop minerals die je nu misliep.

- Je bouwde je eerste SCV pas toen je al meer dan 200 minerals had. Zorg dat je, zeker in het begin van een game, constant SCV's bouwt.

- Je bouwt een barracks voordat je een supply depot gebouwd had. Het is in de regel beter eerst een supply depot te bouwen zodat je constant scv's kunt blijven maken.

- Je cancelde je barracks 2 of 3 keer, geen idee waarom, maar het is in regel beter om een barracks af te maken ;). tenzij het een proxy barracks is bij de basis van je tegenstander en die aanvalt.

- De baselift was een goede reactie, al had je er mijns inziens niet mee mogen winnen. Als je tegenstande logisch nagedacht had, had hij gezien waar je de base naartoe verscheepte en had hij je aangevallen voor je troepen kon opbouwen. Toen je eenmaal in turtle postitie was deed je het dan wel weer aardig :)

- Je minerals op de bank liepen erg hoog op. Ik zag op een gegeven moment 2500+ minerals. Probeer dit lager te houden door constant units te produceren, expansions te maken etc.

- Als je een engineeringbay bouwt, kennelijk voor turrets, kun je die net zo goed ook gebruiken om upgrades voor je infantry te kopen.

Ok, wat advies, inclusief een simpele opening build order, om te verbeteren:

(1) Zorg dat je aan het begin alle SCV's aan het werk zet (let op het groene icoontje linksonder dat aangeeft dat je idle SCV's hebt)

(2) Zodra je scv's aan het werk zijn bouw je meteen een SCV vanuit je command centre en zorg dat je constant scv's blijft bouwen.

(3) Bouw een supply depot zodra je supply op 10/11 (zie rechtsboven in je scherm) staat. Dat is dus wanneer je 9e scv klaar is en je 10e gemaakt wordt.

(4) Bouw een barracks zodra je 150 minerals hebt terwijl je constant scv's blijft bouwen. Dit zou rond 12/19 supply moeten zijn.

(5) Bouw een refinery zodra je 75 minerals hebt, zou rond 13/19 supply moeten zijn. Stop 2 extra scv's in je refinery zodra

(6) Bouw je orbital command zodra je barracks klaar is en bouw constant marines uit je barracks.

(7) Bouw wanneer je de minerals ervoor hebt nog 2 barracks

(.8) Bouw aan je 3 barracks 2 tachlabs en 1 reactor zodra je genoeg marines hebt om vroege rushes af te slaan. (Stuk of 5-6 is meestal wel genoeg)

Vanaf hier kun je doen wat je wilt. Zorg dat je supply depots bouwt vóórdat je supplycapped bent. Zorg ook dat je constant scv's blijft bouwen en ook dat je constant units uit je barracks blijft maken.

Als je dit alles wat veel vindt om te onthouden focus je dan op het constant bouwen van SCV's het constant bouwen van units zodra je barracks hebt. En zorg dat je supply niet gecapped raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sl473R
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 22:48
ShadowBumble schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:35:
[...]

Fixed ;) tikfoutje in de URL just save as ;)
Beste Shadow,

Ik heb alleen de eerste 8 minuten van het potje gekeken. Klopt het dat je vrij nieuw bent tot het spel? Probeer eens de volgende build order te doen:

10 depot
12 barracks
14 depot

De nummers staan voor de hoeveelheid "food" dat rechtsboven in het scherm staat. Maak ook de gehele tijd SCV's, zodat je op het begin een goede economie hebt. Zodra je wall staat kan je een paar dingen doen, het makkelijkste is om MMM te gaan. Er zijn meerdere guides te vinden hoe dit moet, dus je moet even zelf zoeken :)

EDIT: Wat Shadrin zegt dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik maak als terran (in 3vs3 of meer) altijd zo snel mogelijk cloaked banshees. Werkt zeer goed aangezien je heel snel al een van de vijanden volledig kan uitschakelen of zodanig verzwakken dat je er een tijd geen last van hebt..

Sowiewo maak ik als terran bijna altijd vrijwel alleen air units, een combinatie van vikings en banshees de dood in jagen door de vijand eens lekker af te zwakken (zorg dat je een goede defensieve teammate hebt en wat troepen achter de hand hebt), en dan een enorme vloot BC,s. Kan soms erg goed werken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Nu ik wat hoger speel moet ik zeggen dat mijn Banshee rush vaker en vaker faalt. Zerg gaat meestal standaard voor lair tech + overseer waardoor je banshees niets waard zijn en protoss heeft vaak snel een robo bay.

Maar ja, wanneer je 2 banshees (cloacked) in een basis hebt en ze hebben geen detection is het snel game over :').

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Shadrin schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 23:15:
- Je vergat 1 SCV aan het werk te zetten. Deze stond 25 seconden niets te doen. Dat zijn in potentie een hoop minerals die je nu misliep.
Hmmm daar moet ik even op letten inderdaad ik vergeet ze veel te vaak
- Je bouwde je eerste SCV pas toen je al meer dan 200 minerals had. Zorg dat je, zeker in het begin van een game, constant SCV's bouwt.
Had gequeed en moest even richting het toilet ;) toen ik terug kwam was de game al begonnen :P
- Je bouwt een barracks voordat je een supply depot gebouwd had. Het is in de regel beter eerst een supply depot te bouwen zodat je constant scv's kunt blijven maken.
Okay das altijd bruikbaar.
- Je cancelde je barracks 2 of 3 keer, geen idee waarom, maar het is in regel beter om een barracks af te maken ;). tenzij het een proxy barracks is bij de basis van je tegenstander en die aanvalt.
Wou de entrance wallen maar de positie was verkeerd, cancels komen meestal door besluiteloos te zijn wat ik nu ga doen.
- De baselift was een goede reactie, al had je er mijns inziens niet mee mogen winnen. Als je tegenstande logisch nagedacht had, had hij gezien waar je de base naartoe verscheepte en had hij je aangevallen voor je troepen kon opbouwen. Toen je eenmaal in turtle postitie was deed je het dan wel weer aardig
Dat kon niet want hij moest eerst door een berg rocks heen op de ramp daarom had ik ook die positie gekozen :D
- Je minerals op de bank liepen erg hoog op. Ik zag op een gegeven moment 2500+ minerals. Probeer dit lager te houden door constant units te produceren, expansions te maken etc.
Daar heb ik echt totaal geen rekening mee gehouden inderdaad
- Als je een engineeringbay bouwt, kennelijk voor turrets, kun je die net zo goed ook gebruiken om upgrades voor je infantry te kopen.
True zeker met zullke hoge minerals zag net pas in de replay hoe hoog het was ingame bijna niet naar gekeken.
Genoteerd als je dan toch bezig ben en in minerals omkomt

Ok, wat advies, inclusief een simpele opening build order, om te verbeteren:

(1) Zorg dat je aan het begin alle SCV's aan het werk zet (let op het groene icoontje linksonder dat aangeeft dat je idle SCV's hebt)

(2) Zodra je scv's aan het werk zijn bouw je meteen een SCV vanuit je command centre en zorg dat je constant scv's blijft bouwen.

(3) Bouw een supply depot zodra je supply op 10/11 (zie rechtsboven in je scherm) staat. Dat is dus wanneer je 9e scv klaar is en je 10e gemaakt wordt.

(4) Bouw een barracks zodra je 150 minerals hebt terwijl je constant scv's blijft bouwen. Dit zou rond 12/19 supply moeten zijn.

(5) Bouw een refinery zodra je 75 minerals hebt, zou rond 13/19 supply moeten zijn. Stop 2 extra scv's in je refinery zodra

(6) Bouw je orbital command zodra je barracks klaar is en bouw constant marines uit je barracks.

(7) Bouw wanneer je de minerals ervoor hebt nog 2 barracks

(.8) Bouw aan je 3 barracks 2 tachlabs en 1 reactor zodra je genoeg marines hebt om vroege rushes af te slaan. (Stuk of 5-6 is meestal wel genoeg)

Vanaf hier kun je doen wat je wilt. Zorg dat je supply depots bouwt vóórdat je supplycapped bent. Zorg ook dat je constant scv's blijft bouwen en ook dat je constant units uit je barracks blijft maken.

Als je dit alles wat veel vindt om te onthouden focus je dan op het constant bouwen van SCV's het constant bouwen van units zodra je barracks hebt. En zorg dat je supply niet gecapped raakt.
Thanks zal er eens mee gaan oefen zodat die build order en vlekkeloos uitkomt. nogmaals bedankt voor het advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadrin
Dat kon niet want hij moest eerst door een berg rocks heen op de ramp daarom had ik ook die positie gekozen
Leuk idee inderdaad, maar als hij al z'n unit direct op die rocks af gestuurd had (in plaats van allee andere rocks) had je daar niets tegen kunnen doen.

En graag gedaan hoor. Oefen even een week ofzo en laat dan nog eens een replay zien, dan kijk of je voortgang gemaakt hebt en heb ik mogleijk nog wel wad advies voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Shadrin schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 23:51:
En graag gedaan hoor. Oefen even een week ofzo en laat dan nog eens een replay zien, dan kijk of je voortgang gemaakt hebt en heb ik mogleijk nog wel wad advies voor je :)
Zal ik zeker doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

MrVegeta schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 23:22:
Nu ik wat hoger speel moet ik zeggen dat mijn Banshee rush vaker en vaker faalt. Zerg gaat meestal standaard voor lair tech + overseer waardoor je banshees niets waard zijn en protoss heeft vaak snel een robo bay.

Maar ja, wanneer je 2 banshees (cloacked) in een basis hebt en ze hebben geen detection is het snel game over :').
Het was men favo tactiek in het begin, maar gebruik het nu helemaal niet meer. Eens je hogerop de ladder klimt trapt haast niemand daar nog in :O

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-05 22:42

xos

Ik begreep nooit waarom Blizzard zowel warcraft als starcraft in hun assortiment zaten. Warcraft 3 heb ik een aantal maanden aardig fanatiek gespeeld dus vandaag dit spel ook maar eens aangeschaft. Na eerste 3 campaign missies gedaan te hebben heb ik 3 rondes tegen de AI gespeeld. Op normaal geen probleem, de eerste keer op hard compleet kansloos ingemaakt en de derde keer op hard gewonnen (alle 3 tegen terran). Eerste bevinding is dat dit spel de nadruk legt op het macro aspect en multitasken. In plaats van een handvol gebouwen die aandacht nodig hebben en een betrekkelijk klein leger heb je er nu al snel 10 gebouwen en een gigantisch leger die geregeld aandacht vergen.

Naarmate het spel vordert merk ik dat ik het niet meer bij hou en mijn grondstoffen oplopen. Met name als de grondstoffen van 3 plaatsen of meer binnenkomen gaat het erg hard. Hoe doen jullie dit, hotkeys en verder oefenen oefenen en nog eens oefenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Boeboe schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 00:09:
[...]

Het was men favo tactiek in het begin, maar gebruik het nu helemaal niet meer. Eens je hogerop de ladder klimt trapt haast niemand daar nog in :O
Banshees zijn nog steeds erg sterke units, hun DPS is tegen grond erg sterk en met cloak zijn het prima units. Ze hebben tevens een flinke range om mee te herassen :).

Wat ik vandaag probeerde was 3 ghosts in een medivac, droppen aan de rand van opp zijn basis. Cloaken, min line in en schieten maar. 3 ghosts one shotten een worker, gaan ze weg rennen gooi je er nog wat snipes uit (of terug naar de medivac). Was wel grappig om te zien, ghosts zijn tegen P/Z sowieso sterkte units (Z vanwege snipe, P voor EMP) tegen terran wat minder maar Medivacs of CC EMP'en is altijd vervelend :p.
xos schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 00:17:
Ik begreep nooit waarom Blizzard zowel warcraft als starcraft in hun assortiment zaten. Warcraft 3 heb ik een aantal maanden aardig fanatiek gespeeld dus vandaag dit spel ook maar eens aangeschaft. Na eerste 3 campaign missies gedaan te hebben heb ik 3 rondes tegen de AI gespeeld. Op normaal geen probleem, de eerste keer op hard compleet kansloos ingemaakt en de derde keer op hard gewonnen (alle 3 tegen terran). Eerste bevinding is dat dit spel de nadruk legt op het macro aspect en multitasken. In plaats van een handvol gebouwen die aandacht nodig hebben en een betrekkelijk klein leger heb je er nu al snel 10 gebouwen en een gigantisch leger die geregeld aandacht vergen.

Naarmate het spel vordert merk ik dat ik het niet meer bij hou en mijn grondstoffen oplopen. Met name als de grondstoffen van 3 plaatsen of meer binnenkomen gaat het erg hard. Hoe doen jullie dit, hotkeys en verder oefenen oefenen en nog eens oefenen?
Het is vooral wennen en counteren. Elke game moet je van te voren bedenken wat je wilt gaan doen (verschilt per map). Daar ga je naar toe werken. Eenmaal je een expension of 2 hebt gaan de resources oplopen. Dan kan je switchen naar hogere tech units zoals (als Terran) siegetanks/banshees/vikings of mss wat Thors, dezen kosten veel resources maar zijn goed sterk. Als je op 3 base zit en je blijft marines pompen, dan gaat dat gewoon niet goed lukken.

[ Voor 46% gewijzigd door MrVegeta op 10-08-2010 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358430

lol!

*wishes dat zijn hertentamen over sc2 ging* :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358309

ShadowBumble schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:41:
[...]

[...]

Win = 1 t/m 3 points
Loose = 17 t/m 25 points

ik voel me genept

Maar speel ze er vanavond wel weer bij :D
Ik heb niks te klagen, 45-50 punten als ik win en 1 of 2 punten in de min als ik verlies, maar bijna al me opponents zijn ook favoriet.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 358309 op 10-08-2010 03:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

Ja we snappen het wel.
Veel winnen > Favored > Meer punten.
Veel verliezen > zelf favored > Meer punten verliezen.
Bonus pool > nog meer punten.

Hoeveel punten je krijgt, zal me een worst wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358309

Anoniem: 155599 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 03:42:
Hoeveel punten je krijgt, zal me een worst wezen.
Om precies te zijn voor de laatste 5 potjes:

lose -1
lose -2
win 45
win 49
win 46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Wie gaat met mij mee kijken :D

http://www.ustream.tv/day9tv

Ik had net wel een gaaf potje trouwens, één van mijn betere potjes denk ik :/ TvT aka SIEGE TANKS. Zal even kijken of ik hem kan uploaden.

http://www.no-illusions.nl/random/Kulas_Ravine.SC2Replay

btw, niet al je replays worden automatisch opgeslagen :/

Afbeeldingslocatie: http://www.no-illusions.nl/random/Screenshot2010-07-29%2018_56_26.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.no-illusions.nl/random/Screenshot2010-07-31%2015_21_29.jpg

[ Voor 97% gewijzigd door MrVegeta op 10-08-2010 04:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 14:30
Muta schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:20:

edit:
en lig eruit ZvP
Krijg je daarvoor een random invite? Of moet je jezelf ergens inschrijven?
Ben zelf ook wel benieuwd waar ik sta :)

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-05 12:48
Volgens mij ging het hier om:
http://starcraft2.ingame....?gid=32&tid=687&mode=info

Daar kon je je gewoon voor inschrijven.
Muta, heb je een replay van die ZvP match? Ben wel benieuwd ;) Die site is niet te bereiken.

edit: Meh, ik zie dat ik toch mee had moeten doen, er waren maar 148 signups.

[ Voor 23% gewijzigd door Morphix op 10-08-2010 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339794

Wat kan je zo doen tegen terran vs terran wanneer een speler afkomt met een groep of 15 banchees en dat ze dan nog in cloacking mode gaan. Ik had anti air turrest maar bleken niet veel neer te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:04
Goede morgen allemaal!

Gister had ik zo een ontzettende pech (en misschien lack aan ervaring…).
In een 1vs1 zat ik op een map met 6 mogelijke startpunten. Ik zat een beetje links boven, dus ik ging ervan uit dat hij wel ergens rechtsonder zou zitten. Niet dus, ondertussen dus maar linksonder scouten en reapers maken. Toen mijn 3 reapers af waren stuurde ik ze alvast naar rechtsmidden om zo via de achterkant van zijn basis scv’s te herassen.

Je raad het al, hij zat gewoon rechts boven, en mijn reapers hadden toevallig een way-point midden in zijn ingang, waar dus marines stonden te wachten voor zijn eerste aanval. Bbye reapers, en hallo rush op mijn basis. De eerste aanval kon ik nog net afslaan, de tweede ook. Maar toen was het voorbij.

Als mijn reapers gewoon goed waren aangekomen had hij niet durven aanvallen, en was hij minimaal 8 scv’s kwijt geraakt omdat zijn defense zo ver uit zijn base stond…. :( In de replay was te zien dat mijn economie aanzienlijk groter was.

2vs2 was daarentegen wel een succes! 5 placement matches waren goed voor 4-1 en een gold league plaatsing! De eerste game was vlak voor het eten. Daarom wilden we rushen, maar ik werd al direct door beide tegenstanders onder druk gezet. Toen ik 20 minuten lang de aanvallen af had gehouden moest ik toch echt gaan. Mijn zerg maatje ging daarom all out attack, ik hielp door nog even te scannen voor ik echt afk ging. Een uurtje later kom ik terug bij mijn pc met een ‘victory’ scherm ;) Winnen kan zo gemakkelijk zijn….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
@Karlsreteep
Zorgen dat je zelf air hebt, je turrets zien de banshees altijd.
Marines zijn wel aardig maar niet echt supper tegen banshees.
Scanner sweep + air

@hulkie
Tja als je dat soort cheesy dingen gaat doen die alleen werken als de tegenstander ze niet ziet dan kan je verwachten dat het fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-05 09:13

RaseriaN

So much choices..

Lief dagboek,

* RaseriaN moppelt iets over verkeerd topic..

Gisteren mezelf dan eindelijk er toe gedwongen om de tutorials van TotalBiscuit te kijken en toch maar eens wat tips te gaan zoeken op wat beter te gaan worden.Ben zelf altijd een C&C/RA gamer geweest en dat speelt wat mij betreft, heel anders dan SC2. Moet wel zeggen, het spel is gruwelijk verslavend :P

Anyways.. van mn 3 placements matches die ik gespeeld heb, heb ik er helaas maar 1 gewonnen.
De 2e verloor ik nogal door mn eigen schuld (ik wist dat hij met Zealot Rush kwam en toch niet genoeg defense maken achter mn wall... dus kansloos verloren :)) En de 3e verloor ik eigenlijk hetzelfde, alleen dan tegen een Hydra Rush en idem qua verdediging. Moet echt oefenen om meer Marines/Marauders te spammen ipv proberen te techen in het begin. Qua economy zit ik gelijk met mn tegenstanders dus daar zit, gelukkig, het probleem niet. :)

Zal wel ergens in Bronze uitkomen.. maar ach, oefening baart kunst zullen we maar zeggen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:22
Anoniem: 339794 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:14:
Wat kan je zo doen tegen terran vs terran wanneer een speler afkomt met een groep of 15 banchees en dat ze dan nog in cloacking mode gaan. Ik had anti air turrest maar bleken niet veel neer te schieten.
Uhmm....mischien het niet zo ver laten komen? Als hij 15 banshees heeft, had jij allang een gemixt leger kunnen hebben en zijn basis kunnen pakken.
Maarre, je kunt beter 1 Raven hebben aangezien die cloak detecteert en niet aangevallen kan worden door banshees (banshees kunnen alleen naar de grond schieten). Vervolgens doe je er een paar vikings (of marines + medivac) erbij en je kunt ze zonder problemen neerhalen. Een scan van je command centre helpt ook, zij het tijdelijk.

Zucht...gisteren een potje 2 vs medium AI (P+Z tegen Z+Z). Ik begin lustig te bouwen en besluit na mijn cyb core eens te kijken wat mijn medestander voor openingsstrat heeft: 1 spawn-pool en alleen maar Queens in zijn queue 8)7. Ik moest toen alle kunsten vertonen om zo snel mogelijk een DT zijn kant op te krijgen als steun aangezien hij natuurlijk compleet overrompeld werd. Het bleek dan ook zijn eerste potje te zijn :+

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Zal me ook even melden in dit topic.
Sinds vrijdag de game gekocht, had daarvoor de minder legale versie :P
De game is gewoon erg vermakelijk, goede campaign, vrij goede gfx, gelikte presentatie/gui.
Ben meer van de shooters maar dit is een leuke afwisseling.

Momenteel speel ik de campaign op hard en dat is best lastig!
Daarna ga ik pas online maar daar verwacht ik niet veel van hehe als rts noob.

Moet wel leren de hotkeys te gebruiken en dingen te queuen, bij sommige single player missies is dat al een must: missie met de laser bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-05 14:12
hulkie schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:15:
Goede morgen allemaal!

Gister had ik zo een ontzettende pech (en misschien lack aan ervaring…).
In een 1vs1 zat ik op een map met 6 mogelijke startpunten. Ik zat een beetje links boven, dus ik ging ervan uit dat hij wel ergens rechtsonder zou zitten. Niet dus, ondertussen dus maar linksonder scouten en reapers maken. Toen mijn 3 reapers af waren stuurde ik ze alvast naar rechtsmidden om zo via de achterkant van zijn basis scv’s te herassen.

Je raad het al, hij zat gewoon rechts boven, en mijn reapers hadden toevallig een way-point midden in zijn ingang, waar dus marines stonden te wachten voor zijn eerste aanval. Bbye reapers, en hallo rush op mijn basis. De eerste aanval kon ik nog net afslaan, de tweede ook. Maar toen was het voorbij.

Als mijn reapers gewoon goed waren aangekomen had hij niet durven aanvallen, en was hij minimaal 8 scv’s kwijt geraakt omdat zijn defense zo ver uit zijn base stond…. :( In de replay was te zien dat mijn economie aanzienlijk groter was.

2vs2 was daarentegen wel een succes! 5 placement matches waren goed voor 4-1 en een gold league plaatsing! De eerste game was vlak voor het eten. Daarom wilden we rushen, maar ik werd al direct door beide tegenstanders onder druk gezet. Toen ik 20 minuten lang de aanvallen af had gehouden moest ik toch echt gaan. Mijn zerg maatje ging daarom all out attack, ik hielp door nog even te scannen voor ik echt afk ging. Een uurtje later kom ik terug bij mijn pc met een ‘victory’ scherm ;) Winnen kan zo gemakkelijk zijn….
Over dit verhaal heb ik wel een vraag: Zijn de spawns altijd hetzelfde op iedere map of kan dit verschillen?
Zo ja, is er iets waar bij alle maps de spawns staan aangegeven?

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-05 13:36
Y3LLoW schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:01:
[...]

Over dit verhaal heb ik wel een vraag: Zijn de spawns altijd hetzelfde op iedere map of kan dit verschillen?
Zo ja, is er iets waar bij alle maps de spawns staan aangegeven?
je hebt op sommige mappen 2 spawnpoints en dan is het wel duidelijk waar de tegenstander zit, maar je hebt ook 4 en 6 spawnpoints (of 8 ) en dan word je random ergens geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeeps
  • Laatst online: 11-07-2023
Volg het Starcraft 2 forum al een tijdje en dacht, laat ik mijn ervarigen ook maar eens posten.

Ben ongeveer een weekje terug begonnen met de campain op Hard, gaat opzich vrij aardig, maar merk wel dat sommige missies echt heel makkelijk zijn en andere dan weer vrij lastig. Wat opzich dan wel weer vreemd is, het niveau van de missies verschild voor mij dus heel erg.

Na ongeveer halverwege de campain te zijn dacht ik, laat ik ook maar even wat matches gaan spelen, eerst een beetje tegen de A.I. gespeeld met verschillende races en daar kwam ik er toch al snel achter dat terran mij het beste ligt. Heb een aantal verschillende builds uitgeprobeerd en daar heb ik een beetje op proberen te oefenen in de practice league en tegen A.I. De build die ik nu gebruik is
10/11 supply
12/19 Rax (met builder van supply), meteen marines maken
14/19 supply (met zelfde builder, laatste om ramp te blocken) daarna scouten met deze builder
15/19 refinery (meteen 3 erop)
19a20/27 OC (na OC, meteen een scan als builder is gesloopt voordat ik iets zag, anders een mule)
Daarna snel een factory, meteen tech lab (techlab meteen seige tech, en meteen seige tank bouwen)
Daarna 2e refinery
Dan armory
Dan expand
Ondertussen supply bouwen (eigenlijk constant met 1 builder supply maken)
Dan 2e factory met techlab

Dan maak ik tanks/thors in verhouding 2a3 tanks / 1 thor in het begin, daarna 1 a 2 tanks/1thor

Zodra ik +-6-7 tanks en 3 thors heb val ik aan. Als aanval lukt = win als aanval mislukt 3e factory, upgrades researchen 3e expand, daarna techen naar BC

Dit is opzich vrij goed gegaan in de practice league en de placement matches (bijna iedereen is na eerste aanval weg), waarbij ik dus op het volgende probleem kom. Na 4/5 van mijn placement matches te hebben gewonnen ben ik geplaatst in de platinum league, maar mijn laatste potje was tegen iemand uit de platinum league en daar werdt ik best wel door geowned (niet heel zwaar, maar toch, hij was duidelijk beter). Nu zie ik er eigenlijk best een beetje tegen op om in de leugue te gaan spelen omdat ik eigenlijk bang ben zwaar geowned te worden :-)

Nu vraag ik me af, kan ik me met een dergelijke build handhaven in de platinum league, of moet ik dan echt wat anders verzinnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
[b][message=34493271,noline]Zucht...gisteren een potje 2 vs medium AI (P+Z tegen Z+Z). Ik begin lustig te bouwen en besluit na mijn cyb core eens te kijken wat mijn medestander voor openingsstrat heeft: 1 spawn-pool en alleen maar Queens in zijn queue 8)7. Ik moest toen alle kunsten vertonen om zo snel mogelijk een DT zijn kant op te krijgen als steun aangezien hij natuurlijk compleet overrompeld werd. Het bleek dan ook zijn eerste potje te zijn :+
Dit klinkt herkenbaar, alleen mijn medestander maakt eigenlijk alleen maar defence en 5-6 units. Als hij wordt aangevallen kan hij het wel afhouden maar als ik wordt aangevallen is het 2 vs 1 :(
En dat gewoon niet willen leren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyboria
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09-2021
Dit toont weer aan hoe belangrijk het is om te scouten en constant te kijken naar wat de tegenstander aan het doen is.

Ben voorlopig vrij goed bezig. Mijn eerste wedstrijden heb ik er 4 van de 5 gewonnen en ik werd ingedeeld in de gold league. Daar verloor ik de eerste 2 ( afleiding door de ouders ) maar de 2 volgende dan weer gewonnen.

Ik ga vanavond eens met zerg en toss tegen AI spelen puur en alleen om te kijken hoe die gebouwen/units werken. Ik weet er voorlopig te weinig van en toch belangrijk om te weten. En daarna terug mulitplayer online ofc :p.

Heeft het uitspelen van de single player campagne enig voordeel voor online play btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Laatst online: 23:22
Shadowhawk00 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:22:
[...]

Dit klinkt herkenbaar, alleen mijn medestander maakt eigenlijk alleen maar defence en 5-6 units. Als hij wordt aangevallen kan hij het wel afhouden maar als ik wordt aangevallen is het 2 vs 1 :(
En dat gewoon niet willen leren :(
Oh maar hij had echt niet meer dan een hoop drones en 1 of 2 queens terwijl ik rustig de inkomende waves aan het afslaan was met een gezonde mix aan Toss units (met 2 expansions). Op een gegeven moment was ik klaar met het gepruts en heb de 2 AI's opgerold. Was voor mij ook meteen de bevestiging dat ik eigenlijk niks meer op medium te zoeken heb.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Het gaat steeds beter:
Afbeeldingslocatie: http://sc2sig.com/s/eu/455721-1.png

Merk wel dat de Gold leage echt een stuk lastiger is... Heb het meeste moeite tegen Terrans die een zeer snelle MM push doen.... Dan heb ik meestal net een blokkade met 1 Zealot en 2 Stalkers en hebben zij 3 Marauders en 3 marines ofzo....

Iemand tips voor deze situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Laatst online: 31-05 15:14

Bob

Flappertje schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:14:
Volg het Starcraft 2 forum al een tijdje en dacht, laat ik mijn ervarigen ook maar eens posten.

Ben ongeveer een weekje terug begonnen met de campain op Hard, gaat opzich vrij aardig, maar merk wel dat sommige missies echt heel makkelijk zijn en andere dan weer vrij lastig. Wat opzich dan wel weer vreemd is, het niveau van de missies verschild voor mij dus heel erg.

Na ongeveer halverwege de campain te zijn dacht ik, laat ik ook maar even wat matches gaan spelen, eerst een beetje tegen de A.I. gespeeld met verschillende races en daar kwam ik er toch al snel achter dat terran mij het beste ligt. Heb een aantal verschillende builds uitgeprobeerd en daar heb ik een beetje op proberen te oefenen in de practice league en tegen A.I. De build die ik nu gebruik is
10/11 supply
14/19 supply (met zelfde builder, laatste om ramp te blocken) daarna scouten met deze builder
19a20/27 OC (na OC, meteen een scan als builder is gesloopt voordat ik iets zag, anders een mule)
Daarna snel een factory, meteen tech lab (techlab meteen seige tech, en meteen seige tank bouwen)
Daarna 2e refinery
Dan armory
Dan expand

Dan maak ik tanks/thors in verhouding 2a3 tanks / 1 thor in het begin, daarna 1 a 2 tanks/1thor

Zodra ik +-6-7 tanks en 3 thors heb val ik aan. Als aanval lukt = win als aanval mislukt 3e factory, upgrades researchen 3e expand, daarna techen naar BC

Dit is opzich vrij goed gegaan in de practice league en de placement matches (bijna iedereen is na eerste aanval weg), waarbij ik dus op het volgende probleem kom. Na 4/5 van mijn placement matches te hebben gewonnen ben ik geplaatst in de platinum league, maar mijn laatste potje was tegen iemand uit de platinum league en daar werdt ik best wel door geowned (niet heel zwaar, maar toch, hij was duidelijk beter). Nu zie ik er eigenlijk best een beetje tegen op om in de leugue te gaan spelen omdat ik eigenlijk bang ben zwaar geowned te worden :-)

Nu vraag ik me af, kan ik me met een dergelijke build handhaven in de platinum league, of moet ik dan echt wat anders verzinnen?
Ik ben bronze, dus je moet niet luisteren :)
Ik denk dat je een stevige standaard build hebt, maar in hogere leagues komt het er op aan goed te reageren op wat je ziet met je scout en de manier waarop je wordt aangevallen. Je moet dus tijdens het spel je build kunnen aanpassen. Een uber build die je gewoon moet maken en waarmee je automagisch wint bestaat niet, alleszins, dat is de nachtmerrie van het Blizzard balance team.

Edit:
wat is je anti rush? zie ik niet onmiddellijk, tenzij die marines er snel genoeg uit komen, maar ik kan me voorstellen dat dat niet altijd voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

MrVegeta schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 23:22:

In 1vs1 is dat erg kut ja. Met een team kan je zeggen dat 1 snel even vikings of void rays rushed, dan heb je bijna gegarandeerd een zerg in 1 keer dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Laatst online: 23:04
Shadowhawk00 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:20:

@hulkie
Tja als je dat soort cheesy dingen gaat doen die alleen werken als de tegenstander ze niet ziet dan kan je verwachten dat het fout gaat.
Dat is dus niet helemaal waar. Alleen een erg slechte speler gaat dood aan 3 reapers. De meeste spelers waar ik nu tegen speel ondervinden alleen een beetje last, en een klein deukje in hun economie + onzekerheid van mijn haressment. Dat is net hetgeen ik nodig heb om een klein voordeel te behalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lewt
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-04 11:22
Ik volg het forum al enige tijd maar omdat ik niet heel veel kan spelen maar daar gaat verandering in komen dit weekend en die 2 weken daarop. Ik zoek dan nog een maatje voor 2vs2 die ook een microfoon heeft want anders vind ik het niet zo handig. Mijn collega, die altijd maar lukraak alle games koopt op steam (hij heeft er ongeveer 400) daarvan kreeg ik 2 keys en ik heb de beta ook plat gespeeld. Nu heb ik er ongeveer 14 uur opzitten (2x7uur van de keys) en heb de game gister bij gcshop.nl gekocht. Als het goed is komt deze vandaag binnen (maar ik werk nu) dus ik hoop dat er iemand op het afleveradres is.

Vanaf zaterdag tot 29 augustus kan ik veel spelen (zo lijkt het nu tenminste) ik speel ongeveer op gold en speel Protoss. Daarna wordt het wat minder omdat dan school en stage weer begint en dan heb ik alleen de avonden.

Ik speel meestal met deze BO:

*9 pylon
*13/14 gateway
*15 gas
*17 pylon
*18 core

Maar ik speel nogwel met wat wijzigingen wat mij op dat moment goed lijkt. Ik probeer te letten dat ik laag in mijn mineral count blijf en genoeg gas heb voor techen en voor mijn units. Omdat Protoss zo heavy gas is moet dat ook nog wat geperfectioneerd worden maar ik heb wel vertrouwen in mijzelf. Ik probeer wat hoger te komen en ben wel redelijk competitief maar ik speel ook voor plezier. Dat heb ik al wel alleen maar 2vs2 lijkt me ook erg leuk.

Probeer ook eens deze link voordat je iets post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Joarie schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:35:
[...]

Oh maar hij had echt niet meer dan een hoop drones en 1 of 2 queens terwijl ik rustig de inkomende waves aan het afslaan was met een gezonde mix aan Toss units (met 2 expansions). Op een gegeven moment was ik klaar met het gepruts en heb de 2 AI's opgerold. Was voor mij ook meteen de bevestiging dat ik eigenlijk niks meer op medium te zoeken heb.
O ja, wij speelden hard omdat ik medium echt niet ga doen, met terrans op hard kan ik er wel 2 afslaan maar dat hangt af van de map en van de terrans. met zerg is dat toch ietsje lastiger vind ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeeps
  • Laatst online: 11-07-2023
Bob schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:43:
[...]

wat is je anti rush? zie ik niet onmiddellijk, tenzij die marines er snel genoeg uit komen, maar ik kan me voorstellen dat dat niet altijd voldoende is.
Meestal bouw ik rond de 6 marines, na de 6 beginnen mijn tanks er al uit te rollen, dus bouw ik geen marines meer, die minerals kan ik dan beter gebruiken voor een expansion. Ben wel een paar keer gerushed en meestal rennen ze weg als ze 1 shot van een seige tank op zich krijgen omdat ze weten dat ze er met 10-14 marines of 6-8 zealots niet door gaan komen tegen een wall, 6 marines en 1-2 tanks. Als ik zie dat hij voor snelle starport gaat bouw ik wat sneller een engineering bay voor de turrets. Punt is dat je met die 6 marines en een wall toch al gouw tegen een rush bestand bent. Heb nog niet tegen een zerg gespeeld, dus weet niet hoe het dan gaat.

Dit is gewoon mijn standaard build, ik wijk er in bepaalde gevallen wel een beetje vanaf, maar nooit echt heel veel, vaak maak ik alleen minder of meer thors afhankelijk van zijn army en bouw ik wel of geen turrets.

Merk gewoon dat deze build tegen veel spelers (in de league placement matches) goed werkt, maar vraag me dus af hoe dit in de platinum league is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-05 17:08
<verhaal>

ik zou eerder scouten. ikzelf scout meestal met de probe die mn gateway maakt, op kleine maps met 2 spawnlocaties zelfs met de probe die mn eerste pylon maakt om te kijken of ik niet ergens gecheesed wordt. als je pas scout zodra je wall off klaar is heeft hij helemaal genoeg tijd een wall klaar te hebben.

en ik zou ook eerder aanvallen. als je pas aanvalt wanneer je 3 thors hebt geef je je tegenstander veel vrijheid om te expanden. hij zal als het goed is niet stilletjes in z'n main wachten tot jij eraan komt :P daar komt bij als je vroeg aanvalt kun je ook zien hoe z'n leger eruit ziet. als je al vroeg voidrays ziet ofzo kun je die tanks en thors wel later zitten en meteen voor vikings gaan.

tenslotte probeer ook wat andere builds, doe eens een vroege reaper en kijk of je ermee weg kan komen :) of gewoon de std m+m+m bal.

heb ngo een vraagje, zijn er hier nog spelers die vaak voor templars gaan? ik heb wel vaak het idee om templar/storm te maken maar merk vaak dat ik stiekem gewoon voor collossus ga omdat dat zoveel makkelijker is. als ik daadwerklijk storm maak verlies ik ook vaak, maar weet niet of dat nou door ervaring komt of dat storm gewoon slechter is. iemand nog pro templar tips? :)

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Laatst online: 31-05 15:14

Bob

Flappertje schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:57:
[...]

Meestal bouw ik rond de 6 marines, na de 6 beginnen mijn tanks er al uit te rollen, dus bouw ik geen marines meer, die minerals kan ik dan beter gebruiken voor een expansion. Ben wel een paar keer gerushed en meestal rennen ze weg als ze 1 shot van een seige tank op zich krijgen omdat ze weten dat ze er met 10-14 marines of 6-8 zealots niet door gaan komen tegen een wall, 6 marines en 1-2 tanks. Als ik zie dat hij voor snelle starport gaat bouw ik wat sneller een engineering bay voor de turrets. Punt is dat je met die 6 marines en een wall toch al gouw tegen een rush bestand bent. Heb nog niet tegen een zerg gespeeld, dus weet niet hoe het dan gaat.

Dit is gewoon mijn standaard build, ik wijk er in bepaalde gevallen wel een beetje vanaf, maar nooit echt heel veel, vaak maak ik alleen minder of meer thors afhankelijk van zijn army en bouw ik wel of geen turrets.

Merk gewoon dat deze build tegen veel spelers (in de league placement matches) goed werkt, maar vraag me dus af hoe dit in de platinum league is :-)
Mja ok, wall + siege erachter = pijn :)
Laat alleszins weten hoe het gaat in de platinum, ben benieuwd. Nog een gaatje: dark templars (mssn is OC genoeg)? Verder weet ik niet hoe goed thors zich staande houden tegen void rays, als die zich elk focussen op een thor kan dat ook stevig pijn doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12-2021
Flappertje schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:57:
[...]

Het is goed om een strategy te hebben. En dat is deze build het is gewoon een solide build. Waar je nu aan kan werken zijn kleine nuances. :) Zo als vs TvT en je ziet een snelle techlab is er een kans voor een reaper haras. 1 of 2 marauders zijn dan al genoeg. ipv 6 marines. Marines werken ook, maar die gaan makkelijker dood vs een reaper en persoonlijk vind ik een marauder handiger met een TvT.
Of je probeert wat te poken met een hellion erbij vs protos of zerg. Houdt je tegenstander bezig en je krijgt meer info over wat je tegenstander doet. Gelukkig is dit spel niet zo van 1 strat beats all. of er is maar 1 strat vs toss of zerg of terran. Het is lekker dynamisch en vermoeiend soms. Tuurlijjk wil je niet verliezen, maar zo leer je wel het meest. Gelukkig zijn er zoveel spelers die beter zijn dan ons en kan je lekker hun strategien afkijken als je moeite hebt met een matchup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Laatst online: 29-05-2024
waarschijnlijk weer een domme vraag maar in de SP zat een vuur mannetje (weet zijn naam even niet) waarom krijg je die niet in de VS A.I.

en ik heb al die filmpjes van i suck at starcraft 2 gekeken maar het lukt me nog steeds niet om A.I op medium te verslaan (een keer gelukt in 2vs2)

met de MM rush is het een keer gelukt
met reaper harassment lijkt het te werken tot er uit de fog of war ineens een leger mij verpletter waar ik dan met een handvol marines en wat helions sta te verdedigen.

APM is 40 gemiddeld.

ik kijken elke A.I. match de replay en de A.I. doet altijd het zelfde en nog fopt ie me steeds :(
tijdens die filmpjes van i suck at starcraft. heb ik geleerd om niet net als in RA2 turtle te spelen. maar gewoon vroeg in het spel al een tacktiek te verzinnen te scouten en daar je tacktiek op aan te passen.
ik probeer goed op counters te letten. en steeds druk op de verdediging van de tegenstander(s) te zetten.
maar het lukt me gewoon niet.

ik wil uiteindelijk multi gaan doen, maar heb geen zin om 300 keer te verliezen. ben al een slechte verliezer :P

[ Voor 26% gewijzigd door Proxx op 10-08-2010 11:30 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-05 21:57
Proxx schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:24:
waarschijnlijk weer een domme vraag maar in de SP zat een vuur mannetje (weet zijn naam even niet) waarom krijg je die niet in de VS A.I.

en ik heb al die filmpjes van i suck at starcraft 2 gekeken maar het lukt me nog steeds niet om A.I op medium te verslaan (een keer gelukt in 2vs2)

met reaper harassment lijkt het te werken tot er uit de fog of war ineens een leger mij verpletter waar ik dan met een handvol marines en wat helions sta te verdedigen.

APM is 40 gemiddeld.

ik kijken elke A.I. match de replay en de A.I. doet altijd het zelfde en nog fopt ie me steeds :(
tijdens die filmpjes van i suck at starcraft. heb ik geleerd om niet net als in RA2 turtle te spelen. maar gewoon vroeg in het spel al een tacktiek te verzinnen te scouten en daar je tacktiek op aan te passen.
ik probeer goed op counters te letten. en steeds druk op de verdediging van de tegenstander(s) te zetten.
maar het lukt me gewoon niet.

ik wil uiteindelijk multi gaan doen, maar heb geen zin om 300 keer te verliezen. ben al een slechte verliezer :P
Firabats, deze zijn niet in Multi beschikbaar, ook medic niet, enz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs
Hehe, niet te veel vastbijten als je medium computer niet kan verslaan. Zoals je zegt doet de computer steeds (ongeveer) hetzelfde. Sommige strats werken gewoon niet tegen de computer. Je kan er vanuit gaan dat de computer in het begin ijzer sterk is. Dus een reaper rush uitvoeren is dan bijna niet te doen. vs Hard of moeilijker loopt de computer helemaal voor op je, omdat het meer resources krijgen.

Je leert wel goed verdedigen tegen de computer :) Zodra je een beetje kan bouwen en verdedigen, ga dan lekker de practice matches doen. Want strats tegen de computer werken niet altijd tegen humans
Proxx schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:24:

APM is 40 gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraag me af hoe sommige het doen, ik zit in de silver league, en kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik zo tegen veel zou winnen. Moet toch iets fout doen, als ik denk eentje wel redelijk te hebben gespeeld zal ik ook eens replay uploaden.

Anyway back to you, ik kan je verzekeren dat je redelijk snel tegen een tos zal komen te spelen die void rays/carriers maakt. En dan zijn een paar marines en thors lang niet genoeg verdediging daartegen.

Heb zelf gisteren wraak genomen voor het aantal keren dat ik door void rays verloren heb nu (en nog een keer in een 3v3 waar ik wel nog platinum zit verloren door void rays). Had hem met orbital command gescanned toen hij zijn eerste had, en toen onmiddelijk zo ongeveer puur vikings gaan maken. Aangevallen met wat marines + hellions + marauders + 12 vikings ofzo. Hij had toen paar stalkers, zooi zealots en 6 void rays. Maar was redelijk makkelijk zijn leger op te splitsen waardoor ik alleen tegen zijn void rays vocht, die ook nog eens niet gemicrod werden. Uiteindelijk toen al zijn void rays dood, en ik enkel mijn hellions kwijt en nog wat random dingen, geen vikings. Vikings naar assault modus, zealots/stalkers dood, gg.
Mja ok, wall + siege erachter = pijn
Niemand bij zijn volle verstand zal ook een frontale aanval doen tegen siege tanks achter wall op een cliff. Ze zullen of wachten tot je gewoon door je resources heen raakt en zelf expanden, air units maken, cloaked, etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Sissors op 10-08-2010 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
Patvs schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:33:
Hehe, niet te veel vastbijten als je medium computer niet kan verslaan. Zoals je zegt doet de computer steeds (ongeveer) hetzelfde. Sommige strats werken gewoon niet tegen de computer. Je kan er vanuit gaan dat de computer in het begin ijzer sterk is. Dus een reaper rush uitvoeren is dan bijna niet te doen. vs Hard of moeilijker loopt de computer helemaal voor op je, omdat het meer resources krijgen.

Je leert wel goed verdedigen tegen de computer :) Zodra je een beetje kan bouwen en verdedigen, ga dan lekker de practice matches doen. Want strats tegen de computer werken niet altijd tegen humans

[...]
ja maar ik heb van medium toch het gevoel "normaal" wat dus een normale tegenstander moet zijn.
niet dus :P nog 3 potjes en ik ken de hele built order van de A.I. uit mijn hoofd.
3x suv 1x supply depo 1x barrack 1x supply 2x marine 1x techlap 3x marauder .... ofzoiets

moet wel zeggen dat het toch wel enig nut heeft tegen de A.I. aangezien mijn APM met 20 omhoog gegaan is. mijn micro management is sterk verbeterd. reapers rond een basis laten lopen zodat de verdedigende partij ze niet te pakken krijgt. of al je M en M groeperen om zo meer firepower te krijgen op bepaalde targets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 22:56
Hebben jullie ook het gevoel dat Zerg het zwakkere ras is in bijna alle matchups en situaties ? Ik heb vrij weinig 1v1 ervaring met Zerg, ben vooral aan het kloten in 2v2/3v3/4v4. APM gaat al aardig omhoog; richting de 80. Macro'en is niet echt een probleem meer, maar mijn unitkeuze en moment om aan te vallen zijn meestal slecht. Teveel zerg units hebben gewoon keiharde counters lijkt het wel; je bent zo extreem kwetsbaar (bv tegen Marine marauder medivac bal met al dan niet siege tanks of muta's tegen thors). Gewoon defenden, macro'en en dan overrunnen lijkt de enige optie in bijna alle scenario's. Toch jammer dat zerg in die positie wordt gedwongen vaak.. speelde eerst veel terran en dan kan je toch op veel meer verschillende manieren succesvol spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05 19:08

ye-roon

knaak

Patvs schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:33:

[...]
Idd, de AI is int het begin INSANELY fast. Ik heb nu paar keer 2vsA.I. gedaan met een vriend van me en op Hard werden we in het begin hard gepwned. We speelden 2 keer PPvsZZ. Wij was protoss. En we moesten maar net geluk hebben wie eerst aangevallen werd, ze komen echt zo snel met zo veel roaches/hydra's. Maar goede ramp management en met de units van beide teams de begin attacks afgeslagen. En toen we daar voorbij waren ging het een stuk makkelijker. Het leek alsof de AI meer ging voor big units en minder voor iffeciency. Ik ging mainly voor mech en ground army. En hij ging voor een air army en we hebben een leger gebouwd, alle attacks uitgehouden, en vervolgens met na 1 push van de AI, in 1 big push alles vernietigd.

vs humans werkt dat echt niet, maar kan je wel langer doen over je base building en humans gooien geen resources weg dus dat scheelt ook. Maar 2 hard AI waren best moeilijk :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 23:27

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@Proxx
Op zich niet erg hoor. Ik ben zelfs nog even doorgegaan met spelen tegen de AI totdat ik Hard kon verslaan. Je leert er in elk geval op een rustige manier mee macro'en/micro'en. Gewoon gevoel op doen. :) Maar toen begon ik me er al op te betrappen dat ik inspeelde op de 'voorspelbaarheid' van de AI. Daarna ben ik maar gaan spelen tegen menselijke tegenstanders.

Inmiddels mijn eerste Bronze league game gewonnen met twee verstopte stargates en een void ray aanval na zijn mislukte aanval op mijn main.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
die ene keer dat ik trouwens de A.I. met M&M tactiek verslagen had heb ik de build order van de A.I. na gespeeld. Koekje van eigen deed zullen we het maar noemen.

alles gebouwd tot aan de 2e barrack precies op de zelfde plek als dat de a.i dat zou doen :P
en die voorspelbaarheid. daarom wisselde ik gisteren van terran vs terran naar zerg en protoss maar de build order is op een paar dingen na nog precies het zelfde :P

[ Voor 24% gewijzigd door Proxx op 10-08-2010 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs
@ Proxx: Ik voorzie nu al een Grootse Starcraft speler! Knap dat je zo leergierig bent dat je gewoon de replays tegen de AI kijkt. Naarmate je meer routine krijgt in de builds en bewegen van je units gaat je APM onbewust omhoog. Oefening baard kunst :)
Mijn apm is gemiddeld maar 40-60 ofzo, maar tijdens battles schiet het omhoog naar 180-250. Dan denk je niet meer je doet gewoon. Vraag me af wat me APM in Theoriecraft zou zijn :)

@Ye-roon: Ik wilde me storten op de Outmatched vs 2 Insane AI proberen en ik dacht dat het makkelijker verdedigen was met Protos. Maar dat valt vies tegen zeg. Ik denk dat het met terran wel lukt, alleen kan mijn laptopje het niet aan nu. Ik wacht met smart tot ik weer op mijn PC kan! Hoe houd je die hordes vs AI tegen met protos? Maze + canons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadrin
De build die ik nu gebruik is
10/11 supply
Daarna 2e refinery
Dan armory
Dan expand

Het enige wat ik je zou aanraden om te wijzigen is de inefficiëntie in de opening.

Ten eerste is je scout erg laat. Als je pas na 2 supply depots en een barracks gaat scouten is de kans dat je daadwerkeljik wat ziet in de basis van de tegenstander erg klein. Terrans hebben vaak de ramp al dichtgebouwd, Protoss heeft dan vaak al minimaal een zealot en vaak is er dan al een stalker onderweg, Zerg kan dan al zerglings hebben.
Persoonlijk scout ik altijd na m'n eerste supply depot en gebruik ik een tweede scv om m'n barracks te bouwen. Hiermee ben ik altijd op tijd in de basis van m'n tegenstander om te zien wat ik moet zien.

Ik zou je het volgende aanraden:

10/11 Supplydepot
12-19 Rax
13/19 Refinery
15/19 Orbital
2e supply depot terwijl je orbital aan het bouwen is.
Mule zodra orbital klaar is
Factory met eerste 100 gas
2e refinery zodra je factory aan het bouwen is.
Hierna lijk jij me creatief genoeg om zelf wat uit te vogelen.

Bovenstaande build order heeft het voordeel dat je constant scv's kunt maken (en units zodra je barracks/factory af is) zodat je de maximale economie opstart aan het begin.
Je ramp is wat later geblocked, maar dat maakt niet zoveel uit aangezien je scout veel eerder is. Het enige waar je voor op moet passen met een open ramp is een Zergling rush (6/7/8/9 pool), als je dat ziet kun je alsnog je opening iets aanpassen en snel een 2e suplly depot bouwen. Je economie is dan meteen al sterker dan die van de zerg aangezien de zerg economie opoffert voor een extreem vroege rush.

Tegen protoss en terran wall ik m'n ramp niet dicht. Al bouw ik tegen protoss soms wel een bunker die ik dan salvage wanneer ik genoeg units heb voor de verdediging. Er is op zich niets mis mee om het wel te doen, maar ik vindt het niet nodig.

En tot slot, wees niet zo bang om te verliezen. Je leert over het algemeen meer van verloren potjes dan van gewonnen potjes.
Mensen zien namlijk een overwinning als bevestiging dat ze alles goed deden (wat zeker niet altijd het geval is). Terwijl een verlies vaak duidelijk aan kan geven wat er fout ging, als je er tenminste voor openstaat die aanwijzijngen op te nemen (wat best lastig is als je net vrloren hebt).
Kijk in ieder geval alle replays van verloren partijen en probeer te achterhalen wat er mis ging.

Succes!
Cloud schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:50:

Inmiddels mijn eerste Bronze league game gewonnen met twee verstopte stargates en een void ray aanval na zijn mislukte aanval op mijn main.
Gefeliciteerd met je eerste win! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Shadrin op 10-08-2010 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 23:27

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Was er zelf ook wel blij mee :) Maar inderdaad, je leert meer van je verloren potjes. Al heb ik er nu de gewoonte van gemaakt al m'n replays te saven en sowieso al m'n losses minimaal een keer terug te kijken.

Wat wel goed gaat is dat ik het inmiddels redelijk voor elkaar weet te krijgen om m'n mineral count laag te houden en niet supplyblocked te raken. Zodra je die twee zaken goed geregeld hebt, heb je doorgaans gewoon meer unitproductie/tech en dat helpt gewoon dik.

Trouwens, zoals iemand eerder ook al zei; ik zag bij die gewonnen match dat hij favored was (toen dacht ik nog, shit ik wil ook wel eens winnen). Toen ik eenmaal gewonnen had, kreeg ik blijkbaar minder punten omdat nu ík ineens 'slightly favored' was :? Heel apart. Het lijkt er dus op dat ze eerst de nieuwe ranking toepassen dankzij je win en dáárna pas punten uit gaan delen? Beetje een catch22 maar daar lijkt het wel op.

edit:
@ hieronder, die link gaat in m'n bookmarks :o

[ Voor 12% gewijzigd door Cloud op 10-08-2010 12:25 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-05 12:48
Op de b.net fora staat een handig protoss guide (klik) . Zeker aan te raden voor spelers die moeite hebben met hun build orders.

Ik zou als T tegen protoss toch wel degelijk m'n ramp wallen. Tegen een zealot rush sowieso essentieel, maar ook wil je niet hebben dat de army van P zomaar even binnen komt wandelen. Zodra een Immortal jouw sieged tank makkelijk bereikt ben je de sjaak. Met marauders kun je natuurlijk zealots wel stoppen, maar dat is best micro intensief en voor beginnende spelers zeker niet makkelijk. Early game kan een bunker inderdaad genoeg zijn, maar je maakt het jezelf wel onnodig moeilijk (als lagere league speler). Het is volgens mij in ieder geval een stuk makkelijker als je gewoon je ramp walled.

[ Voor 61% gewijzigd door Morphix op 10-08-2010 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadrin
Cloud schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:22:
Was er zelf ook wel blij mee :) Maar inderdaad, je leert meer van je verloren potjes. Al heb ik er nu de gewoonte van gemaakt al m'n replays te saven en sowieso al m'n losses minimaal een keer terug te kijken.

Wat wel goed gaat is dat ik het inmiddels redelijk voor elkaar weet te krijgen om m'n mineral count laag te houden en niet supplyblocked te raken. Zodra je die twee zaken goed geregeld hebt, heb je doorgaans gewoon meer unitproductie/tech en dat helpt gewoon dik.

Trouwens, zoals iemand eerder ook al zei; ik zag bij die gewonnen match dat hij favored was (toen dacht ik nog, shit ik wil ook wel eens winnen). Toen ik eenmaal gewonnen had, kreeg ik blijkbaar minder punten omdat nu ík ineens 'slightly favored' was :? Heel apart. Het lijkt er dus op dat ze eerst de nieuwe ranking toepassen dankzij je win en dáárna pas punten uit gaan delen? Beetje een catch22 maar daar lijkt het wel op.

edit:
@ hieronder, die link gaat in m'n bookmarks :o
Als je je mionerals laag houdt, je supply in de gaten houdt én zorgt dat je constant probes bouwt ben je al een aardig eind op weginderdaad.

Voor wat betreft de punten, ik heb dat wel eerder gehoord, maar ik heb er zelf nog nooit op gelet.
Bovendien speel ik bijna alleen nog maar even matches. Dus mijn punten gaan nagenoeg W= +10 en L= -10
Daarbij komt dat ik maar niet meer zo let op m'n punten. Voordat ik nummer 1 in mijn divisie kan worden moet ik nog wat verbeteren. Dus daar focus ik me maar op :)
Morphix schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:23:
Op de b.net fora staat een handig protoss guide (klik) . Zeker aan te raden voor spelers die moeite hebben met hun build orders.
Dankje zeer nuttig. Ik speel geen protoss, maar mocht ik daar mee willen beginnen heb ik nu een redelijk start.

[ Voor 11% gewijzigd door Shadrin op 10-08-2010 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Ik ben in de campaign op het stuk aangekomen waarin er vertelt wordt dat ik niet meer naar andere planeten kan om mijn missies eventueel te doen.

Cane is dat geloof ik, die eerste rode planeet.

Houdt dit in dat ik ook mijn missies op HARD niet meer kan doen?
Ik heb nu alle planeten gedaan, ook de missies die je overslaat door bepaalde keuzes in de game, en ook de secret missie.

Maar ik wil voor alles de achievements halen, kan dat nog als ik verder ga met de 'laatste' missies?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
"Char" heet de planeet. Je kan er heen gaan, game uitspelen en dan later kan je missies uitkiezen en de achievements voor die missies halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarify
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-01 14:11
als het goed is is mijn nvlddmkm.sys eindelijk verholpen :D
Heb de 1e missie op Char gedaan zonder crash.
Gewoon de graphics die mijn videokaart belasten op low gezet; nu ziet het er een beetje cartoony uit maar ach beter dan niets he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220612

Houd er echter rekening mee dat er een geheime missie is en dat je die alleen voordat je naar char gaat kan bereiken. Voor meer info even googlen

*edit* oops, te snel gelezen. die missie heb je dus al gedaan.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 220612 op 10-08-2010 13:23 . Reden: eerdere post niet goed gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Anoniem: 220612 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:17:
Houd er echter rekening mee dat er een geheime missie is en dat je die alleen voordat je naar char gaat kan bereiken. Voor meer info even googlen

*edit* oops, te snel gelezen. die missie heb je dus al gedaan.
;)

Maar bedankt voor de replies.

Dan kan ik in ieder geval veilig aan de nieuwe missies beginnen, en later terug gaan voor de hard modus.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 10:27
Zo, ook gisteren SC2 aangeschaft na het een half dagje 'geleend' te hebben. Tot nu toe alleen de SP campain gespeeld maar na TotalBiscuits filmpjes gezien te hebben, heb ik veel zin om MP te gaan spelen. Ik zuig ongetwijfeld nog enorm (ben meer een FPS speler, hoewel ik daar zo'n 14 jaar geleden wel m'n hoogtepunt in had), maar heb in ieder geval al een hoop theorie opgedaan. Dus wie weet zie ik binnenkort mensen online :P

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368858

Volg deze thread al sinds deel 5, want op mn werk is tweakers 't enige starcraft2 forum wat niet geblocked is...

Valt me op dat de attitude tegen de grote aantallen nieuwe spelers erg goed is btw, zie je in niet veel Fora.

Zelf speel ik random in de Diamond league ranked tussen de 20-50, met een win:loss ratio van 2:1. en een apm tussen de 60/90 afhankelijk van de race die ik speel. Moet wel zeggen dat ik veel van m'n wins erg cheap behaal met dubbele barracks @ 8 supply voor z'n base. photon cannon rush in z'n base en meer van zulke ongein. Maar dat slaagt uiteraard niet altijd, en vaak ben ik genoodzaakt te switchen naar een mid late game als de "cheese" faalt. Zerg rush ik overigens nooit mee.

De reden voor deze post is echter dat ik me afvraag hoe het kan dat in 2v2 en 3v3 ik niet boven de gold league kom, en niet weet hoe anders deze matches benaderd moeten worden dan die van 1v1. Het loopt vaak uit op base-race matches en bijna altijd early pressure / rush van beide teams.
Ik speel 2v2 en 3v3 met maten die in de gold league en platinum league spelen in 1v1 en zo rond de 40-55 apm hebben. Ik merk dat mijn teamgenoten over 't algemeen niet expanden als ze de kans hebben en weinig tot niet Microën met hun units om het meeste eruit te halen. (bijv anti armor hotkeyen en anti light hotkeyen en consequent in fights targets picken) Nee, het is meer attack move in enemy base en gaan met die banaan...

Mijn speelfilosofie in 1v1 is over het algemeen dat ik constant wil weten wat de tegenstander doet zodat ik nooit in het donker speel, met terran scan vrij veel, (bijna meer dan mules), met Protoss observer, met Zerg overlord speed vroeg researchen en vervolgens rondvliegen over z'n base. Maar in de hektiek en grotere schaal van 2v2 en vooral 3v3/4v4 vind ik dit moeilijk bij te houden(Als je de build van 1 tegenstander countered dan zul je net zien dat z'n teammate jou weer countered.)

Wat is nu het succes recept die ik zoek zoals ik die in 1v1 heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Laatst online: 04-06-2024
Anoniem: 368858 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:56:
Volg deze thread al sinds deel 5, want op mn werk is tweakers 't enige starcraft2 forum wat niet geblocked is...

Valt me op dat de attitude tegen de grote aantallen nieuwe spelers erg goed is btw, zie je in niet veel Fora.

Zelf speel ik random in de Diamond league ranked tussen de 20-50, met een win:loss ratio van 2:1. en een apm tussen de 60/90 afhankelijk van de race die ik speel. Moet wel zeggen dat ik veel van m'n wins erg cheap behaal met dubbele barracks @ 8 supply voor z'n base. photon cannon rush in z'n base en meer van zulke ongein. Maar dat slaagt uiteraard niet altijd, en vaak ben ik genoodzaakt te switchen naar een mid late game als de "cheese" faalt. Zerg rush ik overigens nooit mee.

De reden voor deze post is echter dat ik me afvraag hoe het kan dat in 2v2 en 3v3 ik niet boven de gold league kom, en niet weet hoe anders deze matches benaderd moeten worden dan die van 1v1. Het loopt vaak uit op base-race matches en bijna altijd early pressure / rush van beide teams.
Ik speel 2v2 en 3v3 met maten die in de gold league en platinum league spelen in 1v1 en zo rond de 40-55 apm hebben. Ik merk dat mijn teamgenoten over 't algemeen niet expanden als ze de kans hebben en weinig tot niet Microën met hun units om het meeste eruit te halen. (bijv anti armor hotkeyen en anti light hotkeyen en consequent in fights targets picken) Nee, het is meer attack move in enemy base en gaan met die banaan...

Mijn speelfilosofie in 1v1 is over het algemeen dat ik constant wil weten wat de tegenstander doet zodat ik nooit in het donker speel, met terran scan vrij veel, (bijna meer dan mules), met Protoss observer, met Zerg overlord speed vroeg researchen en vervolgens rondvliegen over z'n base. Maar in de hektiek en grotere schaal van 2v2 en vooral 3v3/4v4 vind ik dit moeilijk bij te houden(Als je de build van 1 tegenstander countered dan zul je net zien dat z'n teammate jou weer countered.)

Wat is nu het succes recept die ik zoek zoals ik die in 1v1 heb?
Wat volgens mij het grote verschil maakt is je teamgenoot, en hoe je daarmee communiceert. Als je met een 'random' teamgenoot tegen een goed geolied team komt die dan ook nog eens op skype/ventrilo/etc zitten dan kan je eigenlijk al wel inpakken. Goed communiceren, zorgen dat jouw build aansluit op die van je teamgenoot en omgekeerd, goed scouten, info aan elkaar doorgeven en veel samen spelen zodat je op elkaar ingespeeld raakt =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 09:47
Net wel een heel vaag potje, ZvT, ik ga mass roaches en de terran speler had dat door, hij ging dus voor marauders. Kom ik aan met flying, harass z'n basis en potje is klaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.gamereplays.org/community/uploads/repimgs/repimg-33-137479.jpg

Misschien wilt iemand wat tips/hints geven zodat ik kan verbeteren? De bunker bij mijn basis was bijna al een doodslag, maar gelukkig op tijd opgemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-05 16:38

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Patvs schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:03:

@Ye-roon: Ik wilde me storten op de Outmatched vs 2 Insane AI proberen en ik dacht dat het makkelijker verdedigen was met Protos. Maar dat valt vies tegen zeg. Ik denk dat het met terran wel lukt, alleen kan mijn laptopje het niet aan nu. Ik wacht met smart tot ik weer op mijn PC kan! Hoe houd je die hordes vs AI tegen met protos? Maze + canons?
De meeste outmatched waaronder deze tot nu toe heb ik gehaald dmv offensieve photon cannons.
Gelijk een probe die kant op die een pylon, forge en cannon's bouwt. Niet te dichtbij, want dan vallen scv's aan.
Hiervoor moeten de AI's wel bij elkaar zitten.

Andere die ik nog ga testen is met Terran vs. 3-4 zerg: Zodra je aangevallen wordt naar een eiland vliegen. Ze komen met roaches en zergling, dus in de lucht zijn ze veilig.

Vorige keer dat ik dit deed had ik te weinig turrets gebouwd, waardoor overlords units konden droppen helaas.

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Patvs schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:03:
@ Proxx: Ik voorzie nu al een Grootse Starcraft speler! Knap dat je zo leergierig bent dat je gewoon de replays tegen de AI kijkt. Naarmate je meer routine krijgt in de builds en bewegen van je units gaat je APM onbewust omhoog. Oefening baard kunst :)
Mijn apm is gemiddeld maar 40-60 ofzo, maar tijdens battles schiet het omhoog naar 180-250. Dan denk je niet meer je doet gewoon. Vraag me af wat me APM in Theoriecraft zou zijn :)

die hordes zijn best makkelijk te verdedigen door zealots en sentries. Het chokepoint bij je basis klein maken met buildings, zealots op HOLD in de opening en genoeg sentries om met forcefield je ingang dicht te gooien. volhouden met forcefields tot je genoeg units heb kunnen in warpen en dan een paar de ramp op laten komen, forcefield int midden zodat je ze split, kill eerste gedeelte, rinse and repeat tot alles dood is. in de tussen tijd zo veel mogelijk units maken en techen voor armor en damage. En kijken of je gaat voor stargates of robotics. immortals zijn erg goed tegen de begin units van de zerg en met een guardian shield over je immortals zijn ze nog is extra hard dood te krijgen. Daarna wat colossi met range upgrade en damage upgrade en dan met een mix van sentries (niet heel veel, maar genoeg om guardian shield up te houden, immortals voor de frontline, blink stalkers voor anti air en terug blinken. misschien een paar carriers en een mothership, turtlen en het lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

whuuut verkeerde topic

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 10-08-2010 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo
  • Laatst online: 17-03 21:35

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

ye-roon schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:30:
[...]
en met een guardian shield over je immortals zijn ze nog is extra hard dood te krijgen.
Afaik zijn dat 2 precies dezelfde eigenschappen? Vullen die elkaar wel aan of telt er gewoon maar 1 van de 2 shields?

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368858

Terran M&M ball met stimpack is een van de makkelijkst uit te voeren maar desondanks een van de effectiefste builds, Zerg en Protoss hebben naar mijn mening niet zo'n makkelijk uit te voeren early build met toch zoveel punch en mobiliteit. Als zerg counter ik het door een stuk of 3 a 4 spinecrawlers te bouwen + roaches/zerglings met BURROW op het pad van de aanvallende M&M ball te zetten en vervolgens er midden in te unburrowen. Zerglings zijn meteen in melee range, waar marines en marauders niet willen zijn.
Als protoss vin ik het pittiger, zeker als de Terran een ghost meneemt met EMP, een volledig ge-EMP'd protoss army is zo weg tegen M&M. full zealots+voidrays(maar 1 of 2 voidrays) is meest wat bij mij werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 16:58
Zelf vind ik een vroege MM(M) push ook erg lastig te counteren als Protoss. Ze beuken echt overal doorheen en je hebt gewoon een hoop units te killen. De enige echte counter is daarom AoE + meatshield. En AoE heb je alleen in de vorm van High Templar of Collosus. Dat is redelijke hoge tech en daarom nog niet altijd beschikbaar.

Tsja soms echter is het gewoon lachen wanneer een T erin doorschiet door dat telkens te proberen, wanneer je dan eenmaal 6 collosus hebt is het gedaan met zijn leger.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320951

Als je 95 minuten niks te doen hebt en je hebt wel zin om 5 pracht games(!!!) te zien tussen TLO en Madfrog dan moet je zeker onderstaand filmpje kijken.
http://tv.esl.eu/de/vod/view/22308/high

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Tormbo schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:56:
[...]

Afaik zijn dat 2 precies dezelfde eigenschappen? Vullen die elkaar wel aan of telt er gewoon maar 1 van de 2 shields?
guardian shield is -2 incoming damage op ranged attacks. en dat stacked met het shield van immortals volgens mij, ze krijgen dan 8 damage damage op hun shields. Zal vanavond is testen met een vriend van me of zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadrin
Net een lekker TvZ gespeeld op metal:

http://rts-sanctuary.com/...rtal=SC2&showtopic=187824

Ik startte met een marauder / hellion timing psuh, die niet geheel werkte. Vooral omdat m'n uitvoering verre van perfect was, dat kan nog wat oefening gebruiken. M'n tegenstander kwam met een tegenaanval die ik maar net aan wist tegen te houden. Vervolgens maak ik 2 expansions en bereid ik me voor op een macro gevecht.

Veel drops over en weer, expansions over de hele map en uiteindelijke gevechten over de hele map tegelijker tijd met broodlords en al!.

Mochten mense tips/ideeën hebben hoor ik dat graag.

Wat ik zelf al bedacht had:

- ik vergat totaal om upgrades te kopen voor m'n infanterie
- ik lette niet goed genoeg op drops achter in m'n basis.
- het duurde eeuwen voor ik doorhad dat de early expansion van de zerg niet op z'n natural stond (het viel me pas erg laat op dat hij wel veel stuff had voor 1 base ;))
-M'n unitcontrol is niet echt best. 1a+click niveau zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs
@Ye-roon, damn Protos vereist veel micro :D
Terran is easy. Wall Off met bunker en 2 marauders erin. en dan TANKS. Na je tanks maak je BC en val je aan met tanks en BC. Redelijk early expo naar eiland.
Maar dat vind ik juist zo tof van Toss, Die ForceField kan je zo leuk gebruiken. Maar om dat uit te voeren wat je daar beschrijft heb ik stuk meer practice nodig met toss =)

Die offensive cannons is ook wel leuk, ik mis dat repairen alleen als je terren gewend bent :)

vRommelgen: nice man Random en Diamond league. Hoop dat ik ooit zo goed mag worden. Met random, heb je het idee dat je voor de "Cheese" kan gaan omdat je de element of suprise hebt? Voorals nog kan het nooit een allin attack zijn, toch?
MM- Ball is wel erg sterk en met 1 of 2 Medivacs kan je makkelijk droppen ook. je hoeft geen frontale gevecht aan te gaan, waar de tegenstander zichzelf goed gepositioneerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Patvs schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:52:
@Ye-roon, damn Protos vereist veel micro :D
Terran is easy. Wall Off met bunker en 2 marauders erin. en dan TANKS. Na je tanks maak je BC en val je aan met tanks en BC. Redelijk early expo naar eiland.
Maar dat vind ik juist zo tof van Toss, Die ForceField kan je zo leuk gebruiken. Maar om dat uit te voeren wat je daar beschrijft heb ik stuk meer practice nodig met toss =)

Die offensive cannons is ook wel leuk, ik mis dat repairen alleen als je terren gewend bent :)

vRommelgen: nice man Random en Diamond league. Hoop dat ik ooit zo goed mag worden. Met random, heb je het idee dat je voor de "Cheese" kan gaan omdat je de element of suprise hebt? Voorals nog kan het nooit een allin attack zijn, toch?
MM- Ball is wel erg sterk en met 1 of 2 Medivacs kan je makkelijk droppen ook. je hoeft geen frontale gevecht aan te gaan, waar de tegenstander zichzelf goed gepositioneerd heeft.
Gaap.

Protoss heeft HT en Sentury voor micro play, Terran heeft Ghosts en Ravens voor micro play, de laatste is vrij moeilijk om te gebruiken daarom zie je het weinig, als je tegen wat creatievere spelers speelt dan zie je wel meer dan tanks en bc's. Het is trouwens tanks en vikings...

Protoss is easy. Vroege voidrays backup met sloot stalkers/zealots en je wint :').

[ Voor 15% gewijzigd door MrVegeta op 10-08-2010 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
  • Laatst online: 27-04-2023
Ik zit in de teamleagues redelijk hoog en dit is ff mijn mening :) Enige wat anders is dat je nu gewoon goed moet samenwerken met je teamgenoten en dat je afhankelijk bent van je teamleden. Stel je zit in 3vs3 en 1 van je teamgenoot is gewoon echt slecht(te weinig scv's, niks bouwen, whatever), dan sta je al meteen achter, ook al doe jij het zelf goed. Of jij wordt aangevallen en je teamleden helpen jouw niet(erg irritant).

Daarnaast moet je ook samen aanvallen. Soms werkt solo aanvallen wel, maar niet echt vaak. Ook moet je de builds op elkaar afstemmen. Gaat er eentje mass ground, dan kan jij beter ook wat tegen air hebben.

En hier geldt ook, niet te lang wachten met aanvallen, anders staan er dadelijk 20 carriers voor je basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs
Mr. Vegeta we hadden het over outmatched custom game vs Insane AI. Dan gaan vikings niet echt helpen denk ik. Ik vind dat je de Force fields innovatiever kan gebruiken dan de abilities van een Ghost of Raven. Als je het over micro intensieve units hebt zijn dat de 2 van de terren, sure. Maar echt veel creatiever dan een defensive nuke, wordt het niet. De force field kan je de MM ball openbreken, je kan ervoor zorgen dat reapers niet meer op een cliff kunnen komen. Choke points maken. Ramp blokkeren (verdedigend en aanvallend). Maar dat weet je zelf ook wel.

Over je fast tech naar Banshees paar paginas terug. Vs zerg doe ik wel een fast tech naar vikings. 2 Vikings initieel om te scouten en overlords te pakken als het werkt maak ik max 4 vikings. Is dat geen leuke variatie op je banshee rush? Als ze dan nogsteeds voor muta's gaan heb je alvast een counter als ze voor hydras gaan kan je makkelijk MMball + raven's point defence drone gaan.

Ah even over FFA, Als terran heb ik geen idee wat ik tegen MASS voidrays kan doen. Ik bedoel dan als er nog 2 spelers over zijn, Protos en ik. Hij gaat MASS voidrays. Heb Vikings geprobeerd die worden opgegeten. BC's redden het niet en Mass Marines hielpen ook niet. (Dit natuurlijk over meerdere games en units zijn wel goed upgraded). Is het gewoon een certain win voor Protos en mag het niet zo ver komen? Wilde emp proberen met mass vikings, maar de ghosts ging te snel dood. (Denk dat ghosts prio hadden met Attack move van de tegenstander)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

ye-roon schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:27:
[...]

guardian shield is -2 incoming damage op ranged attacks. en dat stacked met het shield van immortals volgens mij, ze krijgen dan 8 damage damage op hun shields. Zal vanavond is testen met een vriend van me of zo :)
nee, eerst word de damage normaal berekend, en als deze groter is dan 10 word hardned shield in werking gezet.

guardian shield heeft dus alleen zin op aanvallen <10 dmg, zoals die van marines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:07

Auredium

Informaticus Chaoticus

Patvs schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:27:
Mr. Vegeta we hadden het over outmatched custom game vs Insane AI. Dan gaan vikings niet echt helpen denk ik. Ik vind dat je de Force fields innovatiever kan gebruiken dan de abilities van een Ghost of Raven. Als je het over micro intensieve units hebt zijn dat de 2 van de terren, sure. Maar echt veel creatiever dan een defensive nuke, wordt het niet. De force field kan je de MM ball openbreken, je kan ervoor zorgen dat reapers niet meer op een cliff kunnen komen. Choke points maken. Ramp blokkeren (verdedigend en aanvallend). Maar dat weet je zelf ook wel.

Over je fast tech naar Banshees paar paginas terug. Vs zerg doe ik wel een fast tech naar vikings. 2 Vikings initieel om te scouten en overlords te pakken als het werkt maak ik max 4 vikings. Is dat geen leuke variatie op je banshee rush? Als ze dan nogsteeds voor muta's gaan heb je alvast een counter als ze voor hydras gaan kan je makkelijk MMball + raven's point defence drone gaan.

Ah even over FFA, Als terran heb ik geen idee wat ik tegen MASS voidrays kan doen. Ik bedoel dan als er nog 2 spelers over zijn, Protos en ik. Hij gaat MASS voidrays. Heb Vikings geprobeerd die worden opgegeten. BC's redden het niet en Mass Marines hielpen ook niet. (Dit natuurlijk over meerdere games en units zijn wel goed upgraded). Is het gewoon een certain win voor Protos en mag het niet zo ver komen? Wilde emp proberen met mass vikings, maar de ghosts ging te snel dood. (Denk dat ghosts prio hadden met Attack move van de tegenstander)
Mass voidrays zijn easy te counteren met mass marines.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Laatst online: 04-06-2024
Patvs schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:27:
Tegen voidrays zijn vikings met battlecruisers erg sterk, zeker als je er een paar missile turrets bij kan zetten.

Dat is een grapje wat een vriend van me erg effectief gebruikt, SCV meesturen met zijn leger, net erachter een missile turret of wat neersmijten en dan met jouw leger het leger van de tegenstander erheen lokken.
Auredium schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:39:
[...]

Hangt er van af, als een paar van die voidrays op stoom komen met die stevige beam dan blijft er van je marines niet veel over...

[ Voor 13% gewijzigd door Cronax op 10-08-2010 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-06 13:39

VP.

Auredium schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:39:
[...]

Totdat ze opgeladen zijn ;)

Leuk trouwens die Insane A.I.. Ik heb 3 expansions (inclusief gold), en hij geen. Ik weet uiteindelijk te winnen, staat er in het scorescherm dat hij alsnog meer resources had 8)7 Het is dus confirmed dat Insane cheat :(

[ Voor 34% gewijzigd door VP. op 10-08-2010 16:48 ]

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  1. Houd het nuttig + ontopic
  2. Bedelen om trialkeys valt onder spam
  3. Posten van je account + id nummer valt daar eveneens onder
  4. Wil je in de spelerslijst komen te staan, stuur een DM naar Angeloonie