Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Er staat een linkje bovenaan de pagina, met alle winkels waar ze hem verkopen inclusief prijs. Veel makkelijker kan tweakers het niet maken...

[ Voor 10% gewijzigd door TJHeuvel op 05-08-2010 16:51 ]

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Damn, wat is die Blizzard Downloader traag zeg... Gaat met 40 kb/s :S Iemand tips om te versnellen?!

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter_Aragorn schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 16:51:
Damn, wat is die Blizzard Downloader traag zeg... Gaat met 40 kb/s :S Iemand tips om te versnellen?!
kan aan het moment liggen, ik heb em met ongeveer 1.5 MB/s binnengehaald :)

Je kunt eventueel P2P uitzetten, wellicht scheelt dat

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2010 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
P2P is toch juist sneller? Ik download normaal met 1,1 MB/s, dus dit is wel erg traag!

[ Voor 53% gewijzigd door Peter_Aragorn op 05-08-2010 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter_Aragorn schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 17:06:
P2P is toch juist sneller? Ik download normaal met 1,1 MB/s, dus dit is wel erg traag!
hangt ervanaf, als P2P je upload dichttrekt dan niet, maar als je daar normaal gesproken geen last van hebt dan suckt het gewoon ff op dit moment denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
I hope so :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 17:08:
[...]

hangt ervanaf, als P2P je upload dichttrekt dan niet, maar als je daar normaal gesproken geen last van hebt dan suckt het gewoon ff op dit moment denk ik...
Het viel me op dat de downloader vandaag extreem traag is. Hij haalde het inderdaad maar binnen met ~1MB/sec met een upload van ~100KB/sec (toevallig een herinstall van mijn laptop). En dat op het werk met een 50/50Mbit glas verbinding....

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 15:47

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Waarvan volgens mij de eerste twee genoemde leagues invite only zijn. Welke divisies er zijn valt niet te zeggen, want voor zover ik weet worden divisies automatisch aangemaakt naar gelang er meer nodig zijn. Ze proberen het aantal spelers per divisie laag te houden, zodat je niet 69241th in je divisie wordt. Dat is slecht voor je zelfvertrouwen :P
Ohh, omdat die divisions allemaal van die namen hebben als: ANSELM PSI dacht ik dat ze niet automatisch werden aangemaakt.. En wat is dan weer je Bonus Pool? :F

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 15:01
Bonus Pool krijg je wanneer je je niet speelt zodat je wat op de zelfde hoogte als je vrienden die veel spelen blijven. Theorie, leuk. Praktijk minder.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 20:33

Greebs

inert

ElmarNieser schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 17:20:
[...]

Ohh, omdat die divisions allemaal van die namen hebben als: ANSELM PSI dacht ik dat ze niet automatisch werden aangemaakt.. En wat is dan weer je Bonus Pool? :F
Ze worden wel automatisch aangemaakt :) Zie het als dat je in divisie AP zit, ze hebben gewoon wat woorden aan de letters gehangen nog (geen idee of er ook verschillende per letter zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Bomin schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 17:28:
[...]

Ze worden wel automatisch aangemaakt :) Zie het als dat je in divisie AP zit, ze hebben gewoon wat woorden aan de letters gehangen nog (geen idee of er ook verschillende per letter zijn).
Nou dan is het ze wel gelukt om mij te laten denken dat mijn 1e plek in de divisie heel speciaal is |:( ;)

De uitleg over de bonus pool begrijp ik nog niet helemaal. Klopt het dus dat als je bonus pool 50 is, dat je dan kans hebt om een betere (moeilijkere) tegenspelen te treffen dan als je in bonus pool 212 zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 11:43
Ik heb 'm bij de mediamarkt gehaald voor 44.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:58
ElmarNieser schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 17:48:
[...]

Nou dan is het ze wel gelukt om mij te laten denken dat mijn 1e plek in de divisie heel speciaal is |:( ;)

De uitleg over de bonus pool begrijp ik nog niet helemaal. Klopt het dus dat als je bonus pool 50 is, dat je dan kans hebt om een betere (moeilijkere) tegenspelen te treffen dan als je in bonus pool 212 zit?
Nee je bonus pool groeit op het moment dat je niet speelt, max is geloof ik 200. Stel je staat nummer 1 in je divisie en daarna speel je een week niet. Als je terug komt ben je gezakt naar plaats 50. Als je nu weer gaat spelen krijg je je standaard punten voor winst plus punten uit de bonus pool. Hierdoor kom je sneller terug op de positie waar je 'hoort'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Polster schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 18:01:
[...]

Nee je bonus pool groeit op het moment dat je niet speelt, max is geloof ik 200. Stel je staat nummer 1 in je divisie en daarna speel je een week niet. Als je terug komt ben je gezakt naar plaats 50. Als je nu weer gaat spelen krijg je je standaard punten voor winst plus punten uit de bonus pool. Hierdoor kom je sneller terug op de positie waar je 'hoort'.
IC thanks :P maar kan het wel kloppen dan als ik hoger in me Division Rank klim. Ik steeds betere (moeilijker te verslaan) tegenstanders krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-09 20:18
dat klopt als een bus ;)

Dat is ook het hele idee van de matchmaking :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

!GN!T!ON schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 18:30:
dat klopt als een bus ;)

Dat is ook het hele idee van de matchmaking :P
Ik was in de veronderstelling dat hij altijd iemand uit de bronze leage zoekte als je in de bronze leage zat. Ik wist niet dat hij dus ook nog ging kijken naar de onderlinge prestaties binnen die leage.

Maar eht klinkt allemaal als een zeer redelijk systeem! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Zou het helpen als we met zijn allen een lijstje maken wat wat doet?
Bijvoorbeel als je met Taran's iets bouwt wat je krijgt nast Tech research?

De 'bindings' moet ik nog even testen hoe dat gaat.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modest71 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 18:44:
Nee.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2010 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

Modest71 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 18:44:

De 'bindings' moet ik nog even testen hoe dat gaat.
Weet niet zeker of ik je post goed begrijp, maar de tech trees zijn gewoon ingame te vinden onder de help.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Ohja ik had toch nog 1 vraagje over de divisions, liggen alle divisions parralel aan elkaar? Of zit er ook niveau verschill in de divisions?

Kan ik dus klimmen naar een hogere Division binnen mijn Leage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
vandaag nog geen 1 lagvrij potje kunnen spelen, wat een ongelofelijke aanfluiting. Hoe kan dit nou zeg, ik heb dagenlang nergens last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ElmarNieser schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 18:56:
Of zit er ook niveau verschill in de divisions?
ja, je word immers at random in een division gedumpt
Kan ik dus klimmen naar een hogere Division binnen mijn Leage?
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 15:13
Even een noobvraagje:

Is het zo dat de upgrades die je in SP selecteert en gebruikt ook van invloed zijn op je online games?
Ik hoop dat dit niet het geval is :O

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Y3LLoW schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 20:07:
Even een noobvraagje:

Is het zo dat de upgrades die je in SP selecteert en gebruikt ook van invloed zijn op je online games?
Ik hoop dat dit niet het geval is :O
Nee. Singleplayer en Multiplayer kan je beter als twee aparte spellen zien, hoewel ze veel op elkaar lijken. In de singleplayer was er geen hoge nood voor balance van de races, dus kon Terran makkelijk wat meer en betere units hebben (mercenaries, goliath etc). In de multiplayer is de balance van belang, en heeft Terran dus niet al die voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen idee of dit echt sneller is dan een normale fast expansion, maar ik vind het wel een leuke build voor zvp op metalopolis en heeft bij mij nog nooit gefaalt:

tot 10 food drones
extractor, drone, cancel extractor
2 extractors, drone (rally op je expo), cancel extractors
met laatste drone hatch maken
spawning pool zodra je het kan betalen
2 extractors, 2 drones, cancel extractors
overlord

Vanaf dit punt moet je 2 queens en de hoeveelheid zerglings/spine crawlers maken om de zealots te kunnen tegenhouden, misschien heb je ook nog wel drones nodig om het te overleven. Als je genoeg zerglings hebt om je tegenstander terug te pushen kan je hem kort containen zodat je meer drones kan maken en kan door techen naar zergling/roach/hydra en als de protoss air of colossus gaat ook corruptors.
De zealots overleven vergt wat micro, maar het is me net vrij close gelukt tegen een 3 gate chrono boost rush met close spawns, dus het is te doen.

Ik zou de snelheid een keer moeten testen met een normale build. Het is in ieder geval wel grappig om te doen :P

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2010 20:23 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Hmmm, ik kan SCII niet meer opstarten. Ik krijg steeds een scherm met "launcher connecting to patch server". Dit blijft een tijdje zo staan, en daarna crashed het. Meer hier last van?

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
(Met Addiscount al vanaf € 43,15!)

mediaoffer.nl, even bij addiscount registeren voor een kortingscoupon en dan heb je hem voor die prijs incl.verzenden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
Vet, net een potje tegen een random gedaan. Het ging vrij gelijk op, duurde ongeveer een half uur. Op het laatst toch gewonnen!

Na afloop even gekeken, hij bleek diamond te zijn ik gold :D

[ Voor 8% gewijzigd door TJHeuvel op 05-08-2010 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Placement matches gedaan, 1v1 gold 4/5 gewonnen. 1 verloren door lag, durp. Zat wel met hart in de keel 4 potje :D. Maar ik ben het nog niet verleerd gelukkig...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
Hebben trouwens meerdere mensen last van hickups bij het online spelen? Dit begint gelijk aan de start van de game en gaat ook niet meer weg.

Ook vraag ik me af hoe je bijv. promoveert van brons naar zilver. Ik sta nu op plek 20 van mijn bronze divisie maar moet ik eerste zijn om te promoveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
(search?)

Nee, promotie maken doe je door matches te winnen. Je wordt geplaatst tegen spelers uit allerlei leagues. Win je een paar keer van gold of hoger dan ga je naar boven. Opzich maakt de positie waar je in staat weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 20:22:
Ik heb geen idee of dit echt sneller is dan een normale fast expansion, maar ik vind het wel een leuke build voor zvp op metalopolis en heeft bij mij nog nooit gefaalt:

tot 10 food drones
extractor, drone, cancel extractor
2 extractors, drone (rally op je expo), cancel extractors
met laatste drone hatch maken
spawning pool zodra je het kan betalen
2 extractors, 2 drones, cancel extractors
overlord

Vanaf dit punt moet je 2 queens en de hoeveelheid zerglings/spine crawlers maken om de zealots te kunnen tegenhouden, misschien heb je ook nog wel drones nodig om het te overleven. Als je genoeg zerglings hebt om je tegenstander terug te pushen kan je hem kort containen zodat je meer drones kan maken en kan door techen naar zergling/roach/hydra en als de protoss air of colossus gaat ook corruptors.
De zealots overleven vergt wat micro, maar het is me net vrij close gelukt tegen een 3 gate chrono boost rush met close spawns, dus het is te doen.

Ik zou de snelheid een keer moeten testen met een normale build. Het is in ieder geval wel grappig om te doen :P
euh.... vond al 2 op gas best veel... wat jij doet is 4 op gas?...
vergeet niet dat je tijdverliest met je drones die moet lopen naar de exp gas he?
ennuh die queens + lords... kan je ook flink tijdwinst opleveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
Woot, net naar Platinum gepromote!
Het was ook m'n 10e win, dus direct een nieuwe portrait erbij :)

Tauren Marine, of Zealot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xhale
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:20
Hij cancelled de extractors dan ook, dit is een truukje om een extra larva te krijgen als ik het goed begrijp.

Make a program idiotproof and someone will make a better idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Laatst online: 09-09 22:47
Xhale schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 21:19:
Hij cancelled de extractors dan ook, dit is een truukje om een extra larva te krijgen als ik het goed begrijp.
Nee, dat is een truukje om meer drones te krijgen dan je foodsupply toelaat...
en soms is lezen een kunst... 2e regel... lopen naar de gas exp kost ook tijd he...

lopen naar de gas, 2 extractor bouwen, 2 drones bouwen, 2 extract cancelen.. terug lopen naar de base en verder gaan minen... obvious?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Je verliest wel 25% door de extractor te cancellen, maar aangezien dat ding vrijwel niks kost zijn je verliezen ook minimaal :P

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 07:51

VP.

Damn, wat haat ik turtelende Terrans. Wat doen jullie er tegen?

Net weer een potje. Ik doe een 2 gate/robo push, hij weert het met een berg siege tanks. Hij blijft zich opsluiten in zijn basis, dus ik besluit maar te gaan expanden. Ik tech naar Colussus, en probeer het opnieuw. Hij countered dit met Vikings. Omdat hij heel passief speelt, expand ik nog maar een keer. Nu probeer ik te techen naar Carriers, want ja.. wat moet ik anders? De game is inmiddels al 30 minuten aan de gang. Hij doet een timing push met een berg tanks/marines/vikings en sloopt me.

Hij was overigens een Diamond speler, terwijl ik maar Platinum ben. Hij was sowieso beter. Maar toch kreeg ik er geen speld tussen. Wat deed ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

Nou je hebt geen haast lijkt mij als je hem contained hebt tot 1-base, dus lekker rustig je army opbouwen totdat je echt genoeg hebt om hem te breken, en anders die timing push afwachten en op een locatie vechten die jou goed uitkomt.

Verder zou ik wel voor wat andere units zijn gegaan. Handvol Immortals met Chargelots voor de tanks (of zelfs enkel Chargelots), High Templars voor de marine ball (wel goed micro'n), en wat (Blink) Stalkers als AA. Ook lekker alle upgrades pakken tot 3/3(/3).

Colossus is idd goed voor de marine ball, maar verder houdt het dan wel op, en ze zijn vrij moeilijk te verdedigen tegen Vikings met hun lange range. Als hij zijn Vikings tenminste in de buurt van z'n tanks/marines houdt, want dan wordt je AA neergeschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sl473R
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 12:33
VP. schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 21:50:
Damn, wat haat ik turtelende Terrans. Wat doen jullie er tegen?

Net weer een potje. Ik doe een 2 gate/robo push, hij weert het met een berg siege tanks. Hij blijft zich opsluiten in zijn basis, dus ik besluit maar te gaan expanden. Ik tech naar Colussus, en probeer het opnieuw. Hij countered dit met Vikings. Omdat hij heel passief speelt, expand ik nog maar een keer. Nu probeer ik te techen naar Carriers, want ja.. wat moet ik anders? De game is inmiddels al 30 minuten aan de gang. Hij doet een timing push met een berg tanks/marines/vikings en sloopt me.

Hij was overigens een Diamond speler, terwijl ik maar Platinum ben. Hij was sowieso beter. Maar toch kreeg ik er geen speld tussen. Wat deed ik verkeerd?
Aangezien hij puur verdedigt heeft hij waarschijnlijk alleen siege tanks. Gewoon er voor zorgen dat je expand. Ook er voor zorgen dat hij maar op 1 basis kan blijven scheelt echt een hoop. Als hij toch besluit te expanden kunnen er twee dingen gebeuren; hij laat alles bij zijn basis staan of hij verdeelt de siege tanks over de twee basisen. Kill de expansion als je kan wanneer hij het verdeelt. Als hij besluit de expansion te verdedigen met al zijn forces kan je bijvoorbeeld een drop doen achterin zijn main basis. Op een gegeven moment heeft hij geen recources meer en kan je makkelijk voor de win gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Brabrabrbarab Void Rays zijn OP ;). Wanneer een charged void Charged is (Imah charging mah lazor) zijn er weinig dingen die ze kunnen stoppen :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of zoals day9 zegt, gewoon geld tegenaan gooien die mineral source gaat een keer op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik net met terran tegen protos. Dacht voor de verandering dat ik in ieder geval redelijk de druk op hem hield. Maar wtf doe je tegen hem als hij dan mothership + void rays + carriers enkel maakt? Ik heb 50% vikings gedaan + wat thors en marines. Net nog nagezocht, dat zouden inderdaad alle 3 counters moeten zijn, maar ondanks dat ik betere eco had en die dingen massaal aan het uitpompen was, hij won elk gevecht. En degene die ik misschien had kunnen winnen vortexes hij gewoon mijn halve leger waardoor ik alsnog kansloos ben. Echt geen flauw benul wat ik daar tegen moet doen.
Volgens mij kan je ook beter dan je leger op 1 bal bij elkaar houden zodat tenminste alles gevortexed wordt ipv de helft.

Daarvoor tegen een zerg gespeeld wat redelijk gelijk opging. Uiteindelijk werd ik sterker, had mooi leger, maar hij was irritant aan het doen met groep vliegende dingen. Dus ik besluit maar gewoon zijn basis aan te vallen, vaag dat weg, mijn basis stelt ook niet meer veel voor maar heb zooi SCVs gered en met leger en ben opweg naar zijn nieuwe basis wat uit 2 gebouwen bestaat.

Dus situatie: Ik heb nog flink leger, 15 SCVs, geen gebouwen. Hij heeft nauwlijks gebouwen, nauwlijks drones en zijn vliegende leger is geen partij voor mijn leger, komt er ineens in beeld te staan dat ik verloren heb. Blijkbaar verlies je als je geen gebouwen meer hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Sissors op 05-08-2010 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
MrVegeta schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 22:24:
Brabrabrbarab Void Rays zijn OP ;). Wanneer een charged void Charged is (Imah charging mah lazor) zijn er weinig dingen die ze kunnen stoppen :(.
Probeer er eens een sloot marines tegenover te zetten, dat helpt. Ik speel zelf 'toss, met genoeg marines hak je ze in de pan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tappone
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-08 13:35
Yep, als je hem tot 1 basis kan houden, zelf lekker uitbreiden, income bouwen, 200/200 bouwen en inderdaad lekker geld tegen hem aan gooien :p Wat ik in de beta veel tegen turtles deed (terran) was iets uitbreiden, 2-3 camps, een hele meut gateways en dan warp prisms achter in z'n basis sturen. Hiermee lekker units inwarpen (evt. met chronoboosts op je warpgates) en lekker irritant zijn, als je toch geld zat hebt :)

I have ADOHLAS syndrom : Attention Deficit Oh Hey Look A Squirrel! Tappie#1541

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Dit soort replies mag je achterwege laten.

[ Voor 143% gewijzigd door PromoX op 05-08-2010 23:10 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
CyCloneNL schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 22:30:
[...]

Probeer er eens een sloot marines tegenover te zetten, dat helpt. Ik speel zelf 'toss, met genoeg marines hak je ze in de pan.
Charged VR maken plasma gehakt van Marines ;). Maar goed, ik scande, zag 4 gateways dus ging niet van Void Rays uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over de Media Blitz > Blitzkrieg achievement:

spoiler:
Heb de eerste keer spelen er 40 minuten over gedaan, maar heb toen onwijs zitten kloten (bunkers bouwen om te defenden e.d. bij de radiotorens, wist niet wat er zou gebeuren) :P Weet wel dat hij eigenlijk helemaal niet moeilijk is, maar om het binnen 20 minuten te doen wordt krap denk ik.

Ik ga hem doen met:
- Odin
- 3-4 Science Vessels om te healen
- 3-4 Thors
+ 1-2 upgrades

Zou het daarmee gaan lukken? Basis zelf slopen is geen probleem, maar misschien de reinforcements wel..

[ Voor 8% gewijzigd door Angeloonie op 05-08-2010 23:15 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruik scv's, die worden nooit aangevallen tenzij er verder niemand in de buurt is.

ik heb destijds ook de welcome to the jungle archievement gehaald, die ene waar er geeneen SCV mag sterven, met niets meer dan repair scv's en een evengroot aantal goliaths

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 14:43
Angeloonie schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 23:05:
Over de Media Blitz > Blitzkrieg achievement:

spoiler:
Heb de eerste keer spelen er 40 minuten over gedaan, maar heb toen onwijs zitten kloten (bunkers bouwen om te defenden e.d. bij de radiotorens, wist niet wat er zou gebeuren) :P Weet wel dat hij eigenlijk helemaal niet moeilijk is, maar om het binnen 20 minuten te doen wordt krap denk ik.

Ik ga hem doen met:
- Odin
- 3-4 Science Vessels om te healen
- 3-4 Thors
+ 1-2 upgrades

Zou het daarmee gaan lukken? Basis zelf slopen is geen probleem, maar misschien de reinforcements wel..
spoiler:
ik heb het ook met iets van 6-7 thors gedaan + scvs om te repareren. probeer in het eerste stuk de factories en de starports te slopen, kan als het goed is net binnen de tijd :P en het gaat erom ff een min op de beacon te staan, je hoeft niet alles te slopen. scheelt ook weer tijd :)

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
  • Laatst online: 27-04-2023
Iemand een idee over dit?

Als ik kijk bij mijn profiel, dan staat er bij 3vs3 12 games waarvan 9 gewonnen. Kijk ik in de ladder, dan staat er 9 games, waarvan 7 gewonnen. Klopt dus niet helemaal. Al eerder iemand gehad?
Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 23:19:
gebruik scv's, die worden nooit aangevallen tenzij er verder niemand in de buurt is.

ik heb destijds ook de welcome to the jungle archievement gehaald, die ene waar er geeneen SCV mag sterven, met niets meer dan repair scv's en een evengroot aantal goliaths
Scv's worden alleen aangevallen als je ze ook echt zelf laat aanvallen. Anders worden ze gezien als passief en dus niet meteen een bedreiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook maar eens wat posten hier, volg de topics (en de BlizzBoys casts (ik kijk al uit naar het volgende toernooi ;))) sinds de beta.

In de beta heb ik eigenlijk alleen maar Zerg gespeeld in de bronze 1v1 league, tijdje in de top 3 gestaan maar volgens mij werkte het promotie systeem toen nog niet zoals het nu werkt. Toen wilde ik bij de launch Protoss proberen, daarmee 3/5 placement matches gewonnen en in de Gold league geplaatst. Uiteindelijk weer terug naar Zerg en dat bevalt mij goed.

Als iemand zin heeft om wat 1v1/2v2/3v3/4v4 te doen mag je mij wel toevoegen, ben eigenlijk altijd wel in voor een potje.

Heeft iemand Spectre portret al? Ik heb bijna alle challenges op goud, maar het is me nog niet gelukt om de laatste challenge te halen. Zit steeds te klooien met die workers in het begin, waardoor ik er bij de 1e rush al een aantal verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 23:35:
Heeft iemand Spectre portret al? Ik heb bijna alle challenges op goud, maar het is me nog niet gelukt om de laatste challenge te halen. Zit steeds te klooien met die workers in het begin, waardoor ik er bij de 1e rush al een aantal verlies.
easy ;)

spoiler:
stuur een SCV naar de plek waar de probe zijn 2e gateway bouwt
vervolgens bouw je, in range van zijn gateway/pylon een bunker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maldred schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 23:24:
Iemand een idee over dit?

Als ik kijk bij mijn profiel, dan staat er bij 3vs3 12 games waarvan 9 gewonnen. Kijk ik in de ladder, dan staat er 9 games, waarvan 7 gewonnen. Klopt dus niet helemaal. Al eerder iemand gehad?

[...]

Scv's worden alleen aangevallen als je ze ook echt zelf laat aanvallen. Anders worden ze gezien als passief en dus niet meteen een bedreiging.
Je placement matches tellen ook mee voor je win/loss op je profiel. Maar dan zou je dus niet 12, maar 14 games moeten hebben daar. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha dikke lol

Ik was net op sterven na dood, had nog wel heel veel minerals in de bank maar kon er weinig mee doen omdat hij met een mix van high templar, stalkers, zealots en immortals mijn halve basis had omgelegd. Ik kon uiteindelijk de aanval nog net afslaan.

Vervolgens liet hij me even met rust wat mij in staat stelde om de vele minerals in de bank om te zetten in 6 barracks en mass marines met stimpack en shield te gebruiken.

heb toen zijn leger + basis simpelweg overrompeld, terwijl hij dit makkelijk had kunnen winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan ben je ook wel een druif deluxe :D

Probeer niet de wijze meneer uit te hangen, 't is gewoon een tip; maar over het algemeen is de regel als je minerals in de 4 cijfers komen (ik probeer ze iig niet hoger dan 600-700 te laten komen vaak) dat je fout bezig bent. Dus nu pakt het goed uit, maar waarschijnlijk had ie het al niet gewonnen als je je minerals goed had benut :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraagje voor de betere spelers hier:

Wat te doen tegen protos kanonnen als ze voor je basis staan, vernietigen meteen (maar die dingen zijn tering goed, en meestal zijn ze niet aardig genoeg pylon op makkelijke plek voor de kanonnen neer te zetten), of eromheen?

En hetzelfde voor als hij geturtled in zijn basis zit, toch een ingang vinden maar waarschijnlijk worden afgeslacht door die photon canons, of gewoon expanden. Maar dat probeerde ik en dan werd ik door void rays + carriers+mothership keer op keer afgeslacht.

Waarmee we bij mothership komen, je leger verspreiden of juist bij elkaar houden? Als je ze verspreid vortexed hij de helft en kan hij de andere helft makkelijk vernietigen. En als hij ook maar 1 probe heeft dan slachten zijn carriers ghosts af voor dat die emp kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 19:48
Ik heb gisteren toevallig ook tegen turtel terrans gespeeld, ik was in het begin een beetje bang dat het slecht voor me zou aflopen, aangezien ze 2-3 leagues hoger dan ik stonden, en ik over het algemeen de meeste problemen tegen terrans heb.

Heb gewoon geprobeerd ze op maar 1 basis te houden, wat heer aardig lukte. Zelf snel geteched en ondertussen wat harass met void rays en warp prism en dt's. Geen van allen had aan de achterzijde van hun base detectors, dus tegen de tijd dat ze de dt's ondekten, was hun mineral line weg.

Het is trouwens wel makkelijk punten pakken in de bronze league, aangezien al mijn tegenstanders favored zijn, krijg ik 40 punten voor een win en gaan er maar 4 af voor een loss.

Verder vind ik het wel leuk, een beetje met die 6-7 pool zergs te spelen nu ik dat wat beter onder controlle heb, eentje viel met zijn zerglings aan, dit werd afgeslagen, door zealots. Toen zei hij "gg", dus ik ook "gg", maar hij gaf nog niet op, toen ging hij banelings maken, maar dat had ik allang gezien met mijn observer, dus ik mijn units een beetje verspreid opgesteld zodat ze niet allemaal in 1 keer dood gingen van de splash dmg.
Dat mislukte dus ook, dus hij weer "gg" en ik weer "gg", maar opgeven deed hij toch nog steeds niet toen heb ik er maar een einde aan gemaakt en ben met een legertje zijn basis binnen gelopen (had ik al veel eerder kunnen doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-09 00:17

Maduth

Probeersel

Grappig om te lezen dat 'iedereen' hier al in de competities bezig is, ben nog steeds met de SP bezig. Gisteren ook voor het eerst pas echt duidelijk een match van de AI gewonnen op normaal in MP (jaja... overwinning... u leest het goed :) ). Verbaas me gewoon over de hoeveelheid SVC's die je moet maken, dan is het namelijk gewoon te doen. Attack afslaan en dan met een groep coutneren.

Alleen als er nog tips zijn van build volgordes/tech ontwikkelingen, ik hou me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:02
Gisteren een ZvZ en ik ging 8 pool (dunno waarom, maar voelt goed) en wist meer zerglings te krijgen dan hij, had z'n queen, spinecrawler en mineral line al down en hij komt met GG

ik ook: gg F10 surrender

@!#@@#*!

: (

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

ImdaMned schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 08:41:
Gisteren een ZvZ en ik ging 8 pool (dunno waarom, maar voelt goed) en wist meer zerglings te krijgen dan hij, had z'n queen, spinecrawler en mineral line al down en hij komt met GG

@!#@@#*!

Snaai ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
  • Laatst online: 27-04-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 00:02:
[...]

Je placement matches tellen ook mee voor je win/loss op je profiel. Maar dan zou je dus niet 12, maar 14 games moeten hebben daar. Vreemd.
Die tellen idd ook mee met win/loss, maar die staan ook in de leagues(de rest van mijn leagues werken wel gewoon goed). Idd wat raar, maar ga er voor de rest niet echt wakker van liggen :).
furby-killer schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 08:09:
Vraagje voor de betere spelers hier:

Wat te doen tegen protos kanonnen als ze voor je basis staan, vernietigen meteen (maar die dingen zijn tering goed, en meestal zijn ze niet aardig genoeg pylon op makkelijke plek voor de kanonnen neer te zetten), of eromheen?

En hetzelfde voor als hij geturtled in zijn basis zit, toch een ingang vinden maar waarschijnlijk worden afgeslacht door die photon canons, of gewoon expanden. Maar dat probeerde ik en dan werd ik door void rays + carriers+mothership keer op keer afgeslacht.

Waarmee we bij mothership komen, je leger verspreiden of juist bij elkaar houden? Als je ze verspreid vortexed hij de helft en kan hij de andere helft makkelijk vernietigen. En als hij ook maar 1 probe heeft dan slachten zijn carriers ghosts af voor dat die emp kunnen doen.
Kanonnes zijn alleen in het begin goed. Als je al wat verder bent gevorderd, nml 10+ leger, zijn die echt slecht. En bedoel je dat je gecheesed wordt of gewoon bij je expansion kanonnen krijgt?

Bij een mothership zal ik dicht bij elkaar blijven. Als hij vortex doet, heeft hij er niks aan. Want je hele leger verdwijnt, en komt ook weer meteen terug. Vortex is alleen handig om te ontsnappen of om een deel weg te halen voor 10 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:59

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Zo gister avond nog even na het Raiden zitten Stacraften voor ruim 2 uurtjes :D

2x Games gespeelt in de practise League eentje gewonnen andere verloren.
daarna nog even bezig geweest met de Best Defense Achievement voor de MIssie Zero Hour ( laatste die ik nodig heb tot ik alle Mar Sara achievements heb completed ) maar na een try of 10 er mee opgehouden ik kom net dat laatste beetje te kort om door zijn defenses heen te komen.

Kortom heb me weer kostelijk vermaakt van de Speler tegen wie ik verloren had nog een tijdje mee zitten chatten en leuke tips van gehad :D

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Die "best defense" achievement lukt me helemaal niet, ik krijg nog niet eens 1 basis neer. Hoe krijgen anderen dat in hemelsnaam klaargespeeld?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Boeboe schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 09:06:
Die "best defense" achievement lukt me helemaal niet, ik krijg nog niet eens 1 basis neer. Hoe krijgen anderen dat in hemelsnaam klaargespeeld?
Het is opzich niet heel moelijk alleen je macro en micro management moet toch wel redelijk op orde zijn, mijn is het overigens ook niet gelukte verste wat ik kwam was 3 Hatcheries en de 4de was halverwege stuk voordat ik de pijp uit ging.

Tips die ik je kan geven

spoiler:
3x Barracks ( 2x Reactor, 1x Tech Lab )
de Reactors laat je marines spammen terwijl het techlab er Medics uitpompt.

Oh en vergeet je Armor en Weapon niet te upgraden in de engineering bay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, zelf ook een weekje bezig met StarCraft II.

SP erg leuk, nog niet uitgespeeld omdat ik afwissel met MP. Heb 5 oefenmatches gedaan en natuurlijk gigantisch afgemaakt en daarna 5 placement matches gedaan en ook afgemaakt.

Zit nu in Bronze en als het goed is, is dit de laagste divisie nietwaar? Ook hier wordt ik grandioos afgemaakt.
Heb een aantal keer geprobeerd om iets snel te doen en snel te winnen, maar ik kan dat niet en is ook niet mijn stijl. Vind het gruwelijk irritant elke keer weer opnieuw te beginnen met alles bouwen dus ik ben meer van het turtle type.

Moet wel leren niet snel aan mijn ondergang toe te geven. Ging gister op zich goed. Had een speler die volgens de matchmaking even slecht was als ik, beide waren turtle. Ik had de ingang naar mijn basis geblokkeerd en liep units out te pompen en te techen.

Hij was helaas sneller met meer units en toen ik dacht, nu val ik aan werd ik door zijn team afgemaakt en deed toen gelijk surrender want ik ging toch niet winnen.

Terwijl dat niet zo had hoeven zijn natuurlijk, had best nog een basis kunnen bouwen en nog meer units. Het had zo een match van 90 minuten kunnen worden.

maar ja, ik doe gelijk surrender bij een te grote overmacht. :P

Iemand tips voor een meganoob? Kan iemand ook uitleggen wat build orders zijn en wat ermee bedoeld wordt? Heb weleens een buildorder gezien maar zoals de buildorder geschreven is zegt mij zeer weinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooof
  • Laatst online: 26-08-2024
ImdaMned schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 08:41:

@!#@@#*!

Haha dat heb ik dus ook een keer gehad, alleen zat ik dan aan de verliezende kant. Het kwam neer op 2 grote legers in het midden van de map, en hij hield net wat meer over als mij. Ik netjes "GG" zeggen, hij antwoordt met "GG" en verlaat de game. Ik had bij het score screen pas door wat er eigenlijk was gebeurt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 13:34

IWriteCode

Less = more

Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 09:20:Iemand tips voor een meganoob? Kan iemand ook uitleggen wat build orders zijn en wat ermee bedoeld wordt? Heb weleens een buildorder gezien maar zoals de buildorder geschreven is zegt mij zeer weinig...
Ik zou vooral veel replays kijken... zowel van je eigen games, als games van de pros... ook die I suck at starcraft videos zijn erg goed.

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 12:43
gisteren In Utter Darkness op brutal gedaan ! :) eindelijk gelukt. probeerde het eerst met dezelfde taktiek als op Hard, maar ik werdt compleet van de kaart geveegd bij 1500 a 1600 kills

maar nu toch the winnende manier gevonden. ben geëindigd op 2900 nogwat kills en toen heb ik het opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Gesnaakte schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 09:47:
gisteren In Utter Darkness op brutal gedaan ! :) eindelijk gelukt. probeerde het eerst met dezelfde taktiek als op Hard, maar ik werdt compleet van de kaart geveegd bij 1500 a 1600 kills

maar nu toch the winnende manier gevonden. ben geëindigd op 2900 nogwat kills en toen heb ik het opgegeven.
Ja, die kijk ik ook. Totalbiscuit maakt erg leuke filmpjes en zijn altijd leuk om te zien en horen. Goede humor, toffe accent. Kende hem van zijn cataclysm filmpjes en hij legt het idd perfect uit. Hij sucked net zo hard als ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Gister een match gespeeld tegen een Turtle-Zerg, zelf speelde ik als Protoss. Ik had een snelle robo gemaakt zodat ik een observer kon sturen. Die observer kreeg ik via wat handige micro precies op zo'n locatie in zijn basis dat hij mij niet zag, maar ik een groot deel van zijn spul wel.

Toen wist ik nog niet dat hij een turtle deed, maar ik vermoedde een nydus want ik zag roaches en hydra's. Dus mijn basis een beetje verkend, maar geen overlord te bekennen. Toen besloot ik voor een void ray rush te gaan met viertal immortals als grond backup. Dus die immortals in warp prisms, komen we daar aan; heeft hij praktisch zijn hele basis omringt met spores :P Ik toch een poging wagen maar het waren er op dat punt teveel. Wel een aantal stuk gekregen maar het mocht niet baten. Ik zag daarna dat hij al snel weer een paar uit de grond stampte.

Toen ben ik naar de compleet andere zijde gevlogen, waar ze ook stonden maar in veel mindere aantallen. Snel met de void rays twee spores uitgeschakeld, warp prisms op unload all en daarna op 'netwerk modus'. Ondertussen ook nog de kans gezien om dark templars te kunnen krijgen en een tweetal extra warp gates gebouwd. Prism op 'netwerk' mode en ik warpte de DT's er per 4 in. Samen met de 4 immortals (wat zijn die dingen toch hard) was het een eitje om de basis schoon te vegen :P

Ik was uiteindelijk best wel gelukkig met hoe ik gespeeld had, ik bleef doorbouwen en ook in de mid-game kwam mijn mineralcount niet vaak boven de 700. Meestal gaat het begin wel goed, maar halverwege dan bouw/research ik niet genoeg meer en dan heb je zomaar een paar duizend :) Zonde is dat. Dit was mijn laatste practise league match, ik ga nu maar voor de placements. Al hoop ik wel dat de lag dan weg is, want daar had ik gister toch wel wat last van.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:09
Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 09:56:
[...]

Ja, die kijk ik ook. Totalbiscuit maakt erg leuke filmpjes en zijn altijd leuk om te zien en horen. Goede humor, toffe accent. Kende hem van zijn cataclysm filmpjes en hij legt het idd perfect uit. Hij sucked net zo hard als ik.
Volgens mij heb je de verkeerde gequote ;) De filmpjes van hem zijn inderdaad erg onderhoudend en duidelijk

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-09 09:27
Gisteravond heb ik de Campaign uitgespeeld. Wat waren die laatste drie missies epic zeg. Nu ga ik lekker al die missies eens op hard en brutal proberen. De eerste missie op brutal was nog wel te doen. Verder heb ik het nog niet geprobeerd.

Ook nog een paar potjes online gespeeld, maar dat mag geen naam hebben. 2 keer dik ingemaakt. Ik moet nog een hoop leren met betrekking tot scouten enzo. De lag was ook niet grappig trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wayland
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-08-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 09:20:
Nou, zelf ook een weekje bezig met StarCraft II.

SP erg leuk, nog niet uitgespeeld omdat ik afwissel met MP. Heb 5 oefenmatches gedaan en natuurlijk gigantisch afgemaakt en daarna 5 placement matches gedaan en ook afgemaakt.

Zit nu in Bronze en als het goed is, is dit de laagste divisie nietwaar? Ook hier wordt ik grandioos afgemaakt.
Heb een aantal keer geprobeerd om iets snel te doen en snel te winnen, maar ik kan dat niet en is ook niet mijn stijl. Vind het gruwelijk irritant elke keer weer opnieuw te beginnen met alles bouwen dus ik ben meer van het turtle type.

Moet wel leren niet snel aan mijn ondergang toe te geven. Ging gister op zich goed. Had een speler die volgens de matchmaking even slecht was als ik, beide waren turtle. Ik had de ingang naar mijn basis geblokkeerd en liep units out te pompen en te techen.

Hij was helaas sneller met meer units en toen ik dacht, nu val ik aan werd ik door zijn team afgemaakt en deed toen gelijk surrender want ik ging toch niet winnen.

Terwijl dat niet zo had hoeven zijn natuurlijk, had best nog een basis kunnen bouwen en nog meer units. Het had zo een match van 90 minuten kunnen worden.

maar ja, ik doe gelijk surrender bij een te grote overmacht. :P

Iemand tips voor een meganoob? Kan iemand ook uitleggen wat build orders zijn en wat ermee bedoeld wordt? Heb weleens een buildorder gezien maar zoals de buildorder geschreven is zegt mij zeer weinig...
De build orders zijn meestal aangeven in supply.

mijn huidige build order die aardig werkt.(voor terran)

SCV's pompen tot 9 supply. dan bij mijn ramp een supply depot maken.
En gewoon SCV's door blijven maken maken, maar wel zodat als de SCV klaar is met de supply depot, hij daarna zsm een barracks kan maken, bij de ramp.(daarna met die SCV ga ik scouten), en tijdens het bouwen van mn barracks, bouw ik ook een refinery. Als de barracks klaar is, maak ik gelijk een orbital command. en maak ik 2 marines(en mijn wall-off afmaken met nog een supply depot). daarna zet ik een reactor op mn barracks. (ik ben dan meestal ook met mn scout in de tegenstander zn base, lijkt het erop dat hij een rush, of andere druk gaat zetten. dan maak ik nog een barracks bij, met techlab), anders gelijk een factory, met techlab. en daarna een starport, met reactor.
Met de factory siege tanks maken en op goeie plekken neerzetten. en zsm siege tech onderzoeken. en met de starport vikings pompen, en daarmee nog eens de vijand scouten + eventueel wat harrasment(vikings zijn samen met helions en zerglings(en een dropship vol marines/marauders met stimpack :P ) ideaal voor harrasment).
Daarna fusion core voor mn BC's :D(en 2 extra starports met techlab bij bouwen). Engineering bay voor wat AA, en armory voor upgrades.
Meestal is nu ook mn 2de command center klaar(die bouw ik tussendoor altijd als ik wat minerals over heb) en laat ik dan naar mn expo vliegen(vergeet nooit eerst orbital command erop te zetten voordat je hem weg laat vliegen). Daarna heb ik meestal best wat vikings + BC's om hem eens aan te gaan vallen.

Hoop dat je er wat aan hebt ;)
Ik win ongeveer 50% ermee in platinum.

(ook lekker irritant voor je tegenstander, vooral zerg. is een bunker te maken op de plek waar hij zn eerste expo wilt maken, en daar wat marines/marauders in stoppen. Weet je ook gelijk wanneer hij zn expo wilt pakken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip. Zal het vanavond eens proberen. Zal ongetwijfeld trager gaan dan zoals jij het doet, maar is een goed begin om mee te oefenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 13:34

IWriteCode

Less = more

Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 10:24:
Bedankt voor de tip. Zal het vanavond eens proberen. Zal ongetwijfeld trager gaan dan zoals jij het doet, maar is een goed begin om mee te oefenen!
Dat is gewoon een kwestie van vaak doen :-) Die video van day9 over terug naar de basis... is ook heel erg aardig... http://day9tv.blip.tv/file/3732340/

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IWriteCode schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 10:29:
[...]

Dat is gewoon een kwestie van vaak doen :-) Die video van day9 over terug naar de basis... is ook heel erg aardig... http://day9tv.blip.tv/file/3732340/
Vooral de day9 tip dat je altijd vooruit moet denken zodat je altijd gericht aan het bouwen/upgraden bent. In je hoofd moet je *altijd* een aantal stappen verder in het spel zijn :) (dus ook midgame!!) zie het als een potje schaken (volgens mij maakt day9 ook die vergelijking!) daar kun je het je ook niet permitteren om tegen een goede speler zetten 'weg te geven'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09 18:22

Eijkb

Zo.

Wayland schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 10:14:
[...]

De build orders zijn meestal aangeven in supply.

mijn huidige build order die aardig werkt.(voor terran)

// BUILD ORDER

Hoop dat je er wat aan hebt ;)
Ik win ongeveer 50% ermee in platinum.
Tegen de AI (Hard) wordt je nog voor je wall klaar is al omgelegd met deze buildorder. Je begint te laat met je marines. Dat laat maar weer eens zien dat vs AI compleet anders is als tegen een echte tegenstander.

@Sojiro: Qua traagheid: oefen een paar keer met hotkeys tegen bv. de AI. Als je dat in de vingers hebt kan je tijdens het scouten de complete buildorder afwerken (bij wijze van schrijven).

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor wel vaker over hotkeys. Hoe werkt dat dan precies? En op de StarCraft forum las ik eens iets over een Grid Layout. Dat dat dan makkelijker zou zijn als je verschillende rassen speelt.

Ik wil niet pro worden, maar wil wel een potje kunnen spelen en weten wat ik doe. StarCraft is wel ff wat anders dan Red Alert. :P

Allemaal bedankt voor de adviezen trouwens. Wordt gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Gridlayout is heel simpel:

De knopjes rechtsonderin het scherm, waar alle acties/gebouwen staan, staan in een grid van 4 bij 4 (zeg ik uit mijn hoofd). Als je je hotkeys op 'grid layout' zet, dan worden de toetsen letterlijk in dezelfde vorm op je toetsenbord gebind, dus:

code:
1
2
3
q w e r
a s d f
z x c v

zodat ze overeen komen met dezelfde posities in het grid in je scherm. :) Op zich mooi, alleen het gekke is dus dat bijvoorbeeld het commando Attack niet meer de sneltoets A heeft, of een SCV niet meer met de S gebouwd wordt, etc. Ik vind het niet prettig werken omdat ik al teveel aan de andere hotkeys gewend ben. Maar zoals day[9] ook zegt; als je iets aan je setup verandert, probeer die settings dan ook meteen 10 matches te gebruiken voordat je besluit of het handig is of niet. En dat heb ik nog niet gedaan ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Ter illustratie, zo dus (via google):

Afbeeldingslocatie: http://d.imagehost.org/0940/gridmain.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 07:51

VP.

Cloud schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 11:10:

De knopjes rechtsonderin het scherm, waar alle acties/gebouwen staan, staan in een grid van 4 bij 4 (zeg ik uit mijn hoofd). Als je je hotkeys op 'grid layout' zet, dan worden de toetsen letterlijk in dezelfde vorm op je toetsenbord gebind, dus:

code:
1
2
3
q w e r
a s d f
z x c v

zodat ze overeen komen met dezelfde posities in het grid in je scherm. :) Op zich mooi, alleen het gekke is dus dat bijvoorbeeld het commando Attack niet meer de sneltoets A heeft, of een SCV niet meer met de S gebouwd wordt, etc. Ik vind het niet prettig werken omdat ik al teveel aan de andere hotkeys gewend ben. Maar zoals day[9] ook zegt; als je iets aan je setup verandert, probeer die settings dan ook meteen 10 matches te gebruiken voordat je besluit of het handig is of niet. En dat heb ik nog niet gedaan ;)
Grid Layout werkt trouwens het beste als je random speelt. Ik heb het ook een tijdje in de beta gedaan, en één van de lastigste dingen was om alle hotkeys te onthouden. Door middel van Grid Layout heb je hier dus geen last meer van :)

Inmiddels weer terug naar Protoss, zonder grid layout :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik heb op internet het volgende gevonden (goede begin strategie voor terran 1vs1 en 2vs2 wil soms ook lukken).

http://starcraft2terranstrategies.com/

De bovenste, reaper rush build.

Op 9/11 SCV's bouw je barracks, tegelijkertijd een refinery, daar zet je 3 SCV's op. Dan bouw je je 10e SCV, maar niet meer. Als je barracks klaar zijn heb je als je het goed deed genoeg gas/minerals voor een tech lab, bouw die. Zet nu je rally point naar de tegenstander(van barrack), dan bouw je een reaper en voila, je loopt gelijk voor op je vijand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 11:03:
Ik hoor wel vaker over hotkeys. Hoe werkt dat dan precies? En op de StarCraft forum las ik eens iets over een Grid Layout. Dat dat dan makkelijker zou zijn als je verschillende rassen speelt.

Ik wil niet pro worden, maar wil wel een potje kunnen spelen en weten wat ik doe. StarCraft is wel ff wat anders dan Red Alert. :P

Allemaal bedankt voor de adviezen trouwens. Wordt gewaardeerd!
Check http://day9tv.blip.tv/file/3732340/. Daarin worden een paar dingen uitgelegd, welke ik erg handig vind (als noob zijnde):

1) Dingen waar je persé aan moet denken. Bouwen van werkers, geld laag houden en zorgen voor je foodcap (genoeg supplies, pylons e.d).

2) Hotkeys. Hij laat heel duidelijk zien wat de voordelen zijn van het gebruik van hotkeys. Als zou je alleen aandachtspuntje 1 onder hotkeys onderbrengen, het scheelt zo véél tijd!

Als je dat combineert heb je zoveel tijd over om gewoon eens na te denken over hoe je het verdere spel gaat inrichten zonder dat je tegen noob problemen aanloopt, bv. veel geld, maar geen ruimte om units te bouwen omdat je supply vergeten bent wat mij overkomt 8)7

En wat ik bij Supreme Commander gedaan heb, ga ik ook eens op SC2 toepassen. Skirmish potjes spelen tot 5 minuten. Gewoon om handigheid te krijgen in 1 & 2 en een buildorder uit te denken. Met welke SVC bouw ik het supply depot (met 9 of 10?), met welke SVC ga ik gas ontmijnen, etc.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Damn, met Starcraft II ga ik mij in september wel vermaken, na de herexamens!

Ben tot nu toe altijd een FPS fan geweest, maar ik denk dat ik toch maar eens het RTS genre ga verkennen, en wel met deze game natuurlijk.

Ik merk dat er een ontzettend hoge learning curve in zit om mee te kunnen online, maar ik wil mij er echt in verdiepen! :D
De vergelijkingen dat Starcraft een soort van Chess is, kan ik zeker aannemen. :)

*Asgaro zet intussen al wat interessante sites in zn favorieten voor later* :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Eijkb schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 11:50:
[...]

En wat ik bij Supreme Commander gedaan heb, ga ik ook eens op SC2 toepassen. Skirmish potjes spelen tot 5 minuten. Gewoon om handigheid te krijgen in 1 & 2 en een buildorder uit te denken. Met welke SVC bouw ik het supply depot (met 9 of 10?), met welke SVC ga ik gas ontmijnen, etc.
Dan is deze link ook wel handig: http://starcraft.incgamers.com/forums/showthread.php?p=34102. Daar kun je de Buildorder tester downloaden die day[9] en anderen ook gebruiken voor hun tutorials. Zelf nog niet gebruikt overigens, maar wel erg handig voor precies de situatie die jij beschrijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Cloud schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 11:10:

code:
1
2
3
q w e r
a s d f
z x c v

Ik vond de grid layout in wc3 erg handig, maar toen zat Attack ook alsnog op A. Nu kan ik echt niet wennen aan een attack move met een andere toets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Cloud schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 12:26:
[...]

Dan is deze link ook wel handig: http://starcraft.incgamers.com/forums/showthread.php?p=34102. Daar kun je de Buildorder tester downloaden die day\[9] en anderen ook gebruiken voor hun tutorials. Zelf nog niet gebruikt overigens, maar wel erg handig voor precies de situatie die jij beschrijft :)
Je kan beter die van TeamLiquid ( QXC is ermee gestopt en dit is een reincarnation van het project ) nemen staat op hun fora die is beter bij gewerkt dan de gene op incgamers ;) Ik gebruik hem momenteel offline om bekend te worden met quick hotkey building and control ( zoals ik het zelf maar even gedoopt heb :D )

Deze dus : Click!

[ Voor 21% gewijzigd door ShadowBumble op 06-08-2010 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@ShadowBumble
Bedoel je deze link? In dat geval bedankt, had geen idee dat die van incgamers out-dated was. :) Zal vanavond deze eens proberen om m'n protoss early-game nog wat te versterken.

edit:
Ah niet dus ;) Dit is ook echt een andere tester, niet gemaakt door qxc. Zal deze ook eens testen.

[ Voor 17% gewijzigd door Cloud op 06-08-2010 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Cloud schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 13:17:
@ShadowBumble
Bedoel je deze link? In dat geval bedankt, had geen idee dat die van incgamers out-dated was. :) Zal vanavond deze eens proberen om m'n protoss early-game nog wat te versterken.
Nee QXC is al outdated aangezien hij in P2 van Beta gestopt is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Moet je SCII gewoon niet eerst een tijdje spelen voordat je echt gaat kijken naar een micro-strategieën?

Maar dat grid, installeer je dat of stel je dat in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwings
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:25
Ik heb gisteren m'n eerste drie potjes online gespeeld (practice league) en ik moet zeggen dat het wel fucking spannend is zeg! Merk wel dat ik redelijk gun-shy ben, durf pas aan te vallen als ik of eerst zelf aangevallen ben of al een belachelijk leger heb. Nadeel is dat de ander dat dan meestal ook heeft :+

Toch twee van de drie gewonnen, dus ik ben tevreden :) Nog even door met practice league en dan aan de placement matches!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASK Kerrigan: Advice from the Queen of Blades
Dear Kerrigan,

My boyfriend and I have been together for three years. He can be very sweet, but he doesn't have a job and he spends every night playing video games. Whenever I ask him to spend time with me, he says he can't because it's raid night and he is the tank. I don't want to begrudge him the time he spends with his friends, but it seems like every night is raid night.

My mom says, if I love him and I am patient, he'll see what I'm worth and he'll change. But my friends say a man will never change, so I should either get used to it, or get out. What should I do?

Sincerely,

Konfused on Korhal

Kerrigan Sez:

Dear Konfused,

Your story reminds me of the time I fell in love with the acid-spewing canopy-crawlers of Forest-world VI. Whenever I tried to get close to them, they fired jets of hot bile at me and then went scampering off through the treetops. But I knew how to make them come around; I ordered my cerebrates to build a hive cluster, and then we systematically consumed all the organic life, until the entire planet was barren and covered with creep. We've since incorporated the genetic material of the canopy crawlers into our new banelings, and I just couldn't be happier.

The moral of the story is this: if you wait for a man to change, you'll be waiting forever, no matter how much you love him. You must force him to assimilate. Once you do, he will be compliant, although he will have a slightly increased tendency to explode.

But, whatever happens with your boyfriend, keep in mind that it won't matter in the long run. The Zerg are going to kill all of you anyway.

Keep the faith, Sister.

Kerrigan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Houdt het nuttig en ontopic, dit staat niet voor niets in de topicwaarschuwing.

[ Voor 95% gewijzigd door psychoclown op 06-08-2010 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Maduth schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 13:27:
Moet je SCII gewoon niet eerst een tijdje spelen voordat je echt gaat kijken naar een micro-strategieën?
Uiteraard, begin met de single player. Leuk spelen én mooi verhaal.

Maar voordat je online gaat is het wel handig wat MP Skirmish te doen tegen de AI. Dan leer je een beetje hoe je een standaard basis bouwt (de build order). En waarom dan niet alvast wat hotkeys gebruiken?

Ik gebruik die vooral voor het bouwen van SVC's en het beginlegertje en in battle voor de attack move. Verder nog niet echt, maar het went en al snel ga je ook special abilities erbij pakken van bepaalde units.

Dat zijn dingen die ik vroeger met de muis altijd vergat (gewoon select all en attack move op basis vijand ;-))

Ik wil maar zeggen: Als je je basisniveau meteen iets boven total noob legt, heb je die schare spelers alvast te pakken :+

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je je build order beter kan uitproberen tegen mensen, die spelen heel anders dan AI. Het maakt niet uit als je in de bronze league komt, als je beter bent dan dat kom je alsnog hoger. Gewoon online spelen, maakt niets uit als je verliest. Ga desnoods tegen een bekende spelen zodat je kan afspreken niet aan te vallen voor de eerste x minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:34
Ik ben nog steeds erg te spreken over de functie dat je je medespelers je leger kan laten besturen. Gisteren weer een heerlijk potje 3vsAI gedaan waarbij eentje met alle troepen rustig de AI kon dwarszitten en de rest kon expanden/aanvoeren van units

En ook de gouden tip gisteren/eergisteren om je medics/SCV's mee te sturen door ze met "m" toe te wijzen aan een unit....ik was altijd van select all en alles onder 1 hotkey te gooien waardoor SCV's ook gingen aanvallen 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door Joarie op 06-08-2010 14:07 ]

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 13:54:
Ik denk dat je je build order beter kan uitproberen tegen mensen, die spelen heel anders dan AI. Het maakt niet uit als je in de bronze league komt, als je beter bent dan dat kom je alsnog hoger. Gewoon online spelen, maakt niets uit als je verliest. Ga desnoods tegen een bekende spelen zodat je kan afspreken niet aan te vallen voor de eerste x minuten
Het is gewoon trail en error. Het maakt niet uit een paar keer op je bek te gaan als je maar van je fouten leert en het daarna beter doet :)
Ben gisteren een paar keer bezig geweest mijn eerste 5 games gespeeld en 1vs1, 2vs2 en 3vs3 gedaan. In het begin snapte ik er geen zak van. Terug gekeken, gelezen en vragen gesteld aan de gasten waar ik mee samen speelde en dan word het één en ander wel duidelijk hehe.

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadrin
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 14:25
Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 13:54:
Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Als het puur gaat om het leren van een nieuwe build order, is er niets mis mee tegen een zwakke AI of mbv een build order tester te oefenen.
Hierdoor leer je inderdaad niet goed spelen, maar als je een fout maakt in kun je simpelweg restarten en opnieuw beginnen. In een potje tegen een mens is het toch lastiger om te denken, "oeps per ongeluk m'n refinery voor m'n barracks gebouwd, well GG en opnieuw beginnen".

Als je eenmaal een paar build orders kent en je daar niet meer bij na hoeft te denken tijdens de opening van het spel heb je dan meer tijd om te letten op, bijvoorbeeld, je scouting en kun je reageren op wat je aantreft.

Zie het als het programmeren van je "vingergeheugen" waar je later in het spelen profijt van hebt. En het kost maar 5 minuten per test. Dus in een uur kun je 12 keer een build order proberen, terwijl je normaal gesproken in een uur niet veel meer dan 3-4 potjes speelt.

Edit: Ik bedacht nog dat er offline ook totaal geen druk is. Zelfs wanneer je jezelf wijs maakt dat het niet erg is om te verliezen is er online toch altijd enige druk om te winnen, als je competetief ingesteld bent tenminste.

[ Voor 20% gewijzigd door Shadrin op 06-08-2010 14:30 ]

"The greatest harm can result from the best intentions"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-09 10:37

Pindamann

Human

Denk dat het wel belangrijk is niet exact bread and butter build orders te gaan zitten leren. Doormiddel van de scout constateer je iets en dan ga je bedenken. Vroeg druk zetten of doortechen.

Makkelijker gezegd dan gedaan maar misschien goed om even bewust van te blijven :)

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

Pindamann schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 14:38:
Denk dat het wel belangrijk is niet exact bread and butter build orders te gaan zitten leren. Doormiddel van de scout constateer je iets en dan ga je bedenken. Vroeg druk zetten of doortechen.

Makkelijker gezegd dan gedaan maar misschien goed om even bewust van te blijven :)
Dat wel, maar het is ook verstandig om zelf het spel te blijven dicteren. Laat de ander maar op jou reageren. Hierdoor is hij altijd een flinke tijd later klaar met zijn juiste productiegebouwen. En kan je je voordeel nog eventjes uitbuiten. Een snelle buildorder kan daar goed bij helpen.

Met scouten zal ik alleen de strategie licht willen wijzigen om gebruik te blijven maken van de gebouwen die mij al veel geld hebben gekost. Anders loop ik ook al achter. (Let wel, tot nu toe alleen nog theoretisch getest)
Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  1. Houd het nuttig + ontopic
  2. Bedelen om trialkeys valt onder spam
  3. Posten van je account + id nummer valt daar eveneens onder
  4. Wil je in de spelerslijst komen te staan, stuur een DM naar Angeloonie