Yuk, verlies de laatste tijd een hoop spelletjes in platinum, mijn macro op lange termijn is gewoon niet wat het zou kunnen zijn. Maar ik heb ook geen zin in een demote

Heb dus besloten om sneller aan te vallen ! MMM gaat redelijk, maar die mauraders kosten bij 3 keer zoveel als een marine terwijl je meer hebt aan 3 marines voor de meeste gevechten. Wat blijkt? Mass Marine werkt zonder probleem in de platinum league, beginnen met 3 barracks ( 2reactor, 1 lab voor upgrades) en zo goed als geen gas nemen. Juist genoeg gas voor de addons, stimpack en shield. Nadat je genoeg gas hebt gewoon de SCVs er uit halen en terug minerals laten minen.
Met 3 barracks maak ik 5 marines per keer, en ik wacht tot de upgrades klaar zijn. Rond 8-9 minuten heb ik ongeveer 50 marines en zijn de upgrades klaar. Elke race die een expo neemt is dan gewoon dood. De enige echte counters die doenbaar zijn binnen die tijd is mass baneling en protoss heeft problemen als ze puur zealots gaan, want hij kan nooit al zijn zealots tegelijk laten aanvallen maar ik kan dat wel met mijn marines. Terran counter is siege tanks, hellions geraken niet eens in de buurt!
Belangrijk is dat je om de X minuten een scan doet. Als je een baneling nest ziet -> meteen aanvallen (tenzij hij al banelings heeft, dan weet ik het niet echt... nog nooit voor gehad). En als je gescout wordt een secondje of 20 wachten en dan een scan doen.
Ook zeer handig is is dat je na een mislukte aanval nog steeds een gigantische productiecapaciteit hebt, en je leger heeft zeker pijn gedaan. Je hebt al een refinery dus als je de tweede meteen bijbouwt als je voelt dat het mis gaat heb je een goede gasincome en is overschakelen naar mech geen probleem aangezien je toch een ziljard marines hebt die een counterattack met gemak kunnen afslaan!
Het voelt een beetje cheesy, maar ik wil eerst in de top50 staan van mijn league voor ik weer wat experimenteer,, snappy?