Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
Bah heb ik tijd voor Sc2 ligt b-net er uit.Naja straks maar weer proberen.
Ga eens lekker online spelen.(als ze het vandaag nog fixen.)Moet de placement matches nog doen.

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 19:28

3xNix

golfr in hart en nieren

Arf, na heeeeel lang spelen en restart/load mission uitgespeeld voor achieves... staan de achievements uit :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
ik ben zojuist ingelogt.. het duurde wel ff en ik zag me profiel foto niet maar na 1 minuut kwam die erdoorheen. heb wel het gevoel dat alles een beetje traag is maar zojuist een custom game created en dat gaat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 15:47

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Mja uit de Alpha release nog geloofik :o

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan hier ook niet inloggen. Balen. Had net zin om verder te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12-2022
Net gekocht, account aangemaakt, spel geïnstalleerd, inloggen in game, maar als ik een character naam kies, springt hij na een minuut weer naar het inlog venster :'(, hopelijk gewoon een probleem aan server zijde zoals ik het hier lees.

[ Voor 17% gewijzigd door datkanveelbeter op 04-08-2010 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
DiedX schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:48:
[...]

Late 2009 MBP 13". Draait prima, maar inderdaad alles low. En balen dat de zaak eruit ligt :(
Thanks beide! Nu nog ff ergens kopen :)

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Laatst online: 03-04 10:06
ik ben gewoon ingelogt.. 1 minuutje wachten op inlog scherm. kan gewoon spelen alleen soms wel error met joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-08 23:32

DarkKnight

Narf

Ik kon net gewoon inloggen, met achievements etc. Alhoewel er nog staat dat er problemen zijn en dat ze van tijd tot tijd de service kunnen/zullen herstarten. Nouja, ik ga het er gewoon op wagen en proberen om de Hard-Achievements te doen.

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 15:32
Gohan-san schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:18:

spoiler:
Dat haar inderdaad viel mij ook op, op zich heb je wel een aannemelijke theorie (damn wou dat ik meer SC2 lore gelezen had snap er nog niet heel veel van 8) )
Maar er is dus een Overmind ergens die de uber bad dude is en er voor zorgt dat de Zerg alle andere werelden wil vernietigen.
En Kerrigan zou de enige sleutel persoon zijn omdat dit tegen te gaan. wat dan inderdaad zou betekenen dar Kerrigan met een soort van Renegade zergs zich tegen die overmind afzet?
(Beetje als Raynors raiders vs Dominion/Mengks ;))? wat dan ook wel weer staaft met de titel "heart of the swarm"
Spoiler SC1, Brood War en SC2:
spoiler:
Nee, de Overmind werd al gedood op het einde van Starcraft 1. De missie in Starcraft 2 met Zeratul, Echoes of The Future, speelt zich dan ook af bij het lijk van de Overmind. Tijdens Starcraft: Brood War heeft Kerrigan alle andere personen/wezens die controle over de swarm uitoefenen uitgeschakeld en heeft zij als enige controle of de swarm.
Het is natuurlijk niet onmogelijk dat er andere facties of wezens zijn die wel kunnen proberen controle over (gedeeltes van) de swarm proberen te krijgen. Ik denk hierbij aan 'renegade' cerebrates (als die nog leven), experimentele technologie van de Terrans, Hybrids met het speciale krachten,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 15:13
Aangezien ik net mijn eerste stapjes in de wereld van Starcraft heb gezet(SP) heb ik een paar vraagjes:

Hoe bewegen jullie de camera, met pijltjes of muis? Pijltjes is opzich wel handig maar dan kun je weer niet goed bij de andere knoppen op je tobo.

Hoe de-selecteer je een unit?

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Hoe bewegen jullie de camera, met pijltjes of muis?
Minimap ;). De rest is veeeeel te traag.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-09 22:38
Docho schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 18:51:
[...]

Spoiler SC1, Brood War en SC2:
spoiler:
Nee, de Overmind werd al gedood op het einde van Sarcraft 1. De missie in Starcraft 2 met Zeratul, Echoes of The Future, speelt zich dan ook af bij het lijk van de Overmind. Tijdens Starcraft: Brood War heeft Kerrigan alle andere personen/wezens die controle over de swarm uitoefenen uitgeschakeld en heeft zij als enige controle of de swarm.
Het is natuurlijk niet onmogelijk dat er andere facties of wezens zijn die wel kunnen proberen controle over (gedeeltes van) de swarm proberen te krijgen. Ik denk hierbij aan 'renegade' cerebrates (als die nog leven), experimentele technologie van de Terrans, Hybrids met het speciale krachten,...
spoiler:
waarbij gezegd moet worden: Ghosts (of beter gezegd, mensen met een hoog PSI, kunnen ook Controle over de Zerg uitvoeren, dat was namelijk de reden dat Kerrigan Infected door de Overmind. Je ziet het in SC2 ook terug als je de Nova missie speelt, zij kan daar ook op human's "mind control" gebruiken, en uit SC1/boeken blijkt dat Kerrigan tijdens haar Ghost training ook al commando's aan Zerg kon geven.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertos147
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-08 08:18

Robertos147

Volvo meneer

Battlenet is weer aan het kutten? Ik wil me maat toevoegen op me nieuwe account, maar ik kan niet een email invoeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een vraagje over de laatste keuzemissies BotB/StS:
spoiler:
Kun je na het voltooien van een van deze missies de andere nog spelen, net als met de andere keuzemissies? En kun je na die missie, en na de laatste missie, via de Archives nog de oude missies spelen voor achievements?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight

DarkKnight

Narf

Angeloonie schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 19:41:
Even een vraagje over de laatste keuzemissies BotB/StS:
spoiler:
Kun je na het voltooien van een van deze missies de andere nog spelen, net als met de andere keuzemissies? En kun je na die missie, en na de laatste missie, via de Archives nog de oude missies spelen voor achievements?
Ja, je kan alle missies spelen via de Archives.
spoiler:
Behalve de geheime missie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DarkKnight schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 19:43:
[...]

Ja, je kan alle missies spelen via de Archives.
spoiler:
Behalve de geheime missie
En als ik die al heb?
spoiler:
Heb die missie al unlocked en gespeeld, maar moet alleen die achievement voor Hard nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07:51

VP.

Om maar even mee te doen in de sc2sig hype :P

Afbeeldingslocatie: http://sc2sig.com/s/eu/240211-1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 15:13
Y3LLoW schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 18:58:
Aangezien ik net mijn eerste stapjes in de wereld van Starcraft heb gezet(SP) heb ik een paar vraagjes:

Hoe bewegen jullie de camera, met pijltjes of muis? Pijltjes is opzich wel handig maar dan kun je weer niet goed bij de andere knoppen op je tobo.

Hoe de-selecteer je een unit?
Kan iemand mij antwoord geven op mijn laatste vraag?

En hoe selecteer je bijvoorbeeld alle units van een bepaald type?

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

RTFM, het wordt zelfs ingame uitgelegd :|

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight

DarkKnight

Narf

Angeloonie schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 19:51:
[...]

En als ik die al heb?
spoiler:
Heb die missie al unlocked en gespeeld, maar moet alleen die achievement voor Hard nog
Even gechecked: Ook beschikbaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 19:48
Ligt het aan mij of wordt er veel gecheesed vandaag, van de 5 potjes die ik heb gespeeld was er maar 1 normaal.

Ik had ook even zon "I suck at starcraft moment", kom tegen een random, ik scout en zie zerg 6 probes en 1 pool, op dat moment hoor ik your base is under attack, hij haalde mijn pylon neer voor de eerste zealot klaar was en toen was het over.

3 potjes later, weer een random, zelfde verhaal eigenlijk maar ik dacht slim te zijn en 2 pilons bij mijn 2 gateways te zetten maar beiden waren kapot voor mijn eerste zealots klaar waren (hadden we iets van dat eerste potje geleerd, nee dus :p).

Als ter gooide ik gewoon mijn hele ramp dicht, maar bij protos laat ik 1 stukje open waar ik een zealot in parkeer, maar die is bij een 6 pool dus blijkbaar nog niet klaar.

Hoe wapenen jullie je hier tegen, ik moet de replay eens bekijken, misschien dat mijn timing voor mijn eerste gateway iets sneller kon, maar bij 6 pool staan ze toch erg snel in je basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
Zojuist wat posts getrashed, Bedelen om trialkeys valt onder spam, let hier dus op!

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sneezydevil schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 21:02:
Ligt het aan mij of wordt er veel gecheesed vandaag, van de 5 potjes die ik heb gespeeld was er maar 1 normaal.

Ik had ook even zon "I suck at starcraft moment", kom tegen een random, ik scout en zie zerg 6 probes en 1 pool, op dat moment hoor ik your base is under attack, hij haalde mijn pylon neer voor de eerste zealot klaar was en toen was het over.

3 potjes later, weer een random, zelfde verhaal eigenlijk maar ik dacht slim te zijn en 2 pilons bij mijn 2 gateways te zetten maar beiden waren kapot voor mijn eerste zealots klaar waren (hadden we iets van dat eerste potje geleerd, nee dus :p).

Als ter gooide ik gewoon mijn hele ramp dicht, maar bij protos laat ik 1 stukje open waar ik een zealot in parkeer, maar die is bij een 6 pool dus blijkbaar nog niet klaar.

Hoe wapenen jullie je hier tegen, ik moet de replay eens bekijken, misschien dat mijn timing voor mijn eerste gateway iets sneller kon, maar bij 6 pool staan ze toch erg snel in je basis.
Is een 9 pylon 10 gate niet snel genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Lees mijn waarschuwing en de topicwaarschuwing nog eens, het bedelen om trial keys is niet de bedoeling.

[ Voor 140% gewijzigd door psychoclown op 04-08-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:03
Sneezydevil schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 21:02:

Een 6 pool scouten lijkt me instant win tbh. Je gooit gewoon je ramp dicht met 1 plaatsje over voor de zealot. Je wacht dus even met probes bouwen terwijl je uw focused op 2 gates en 2 zealots. Laat ze dan maar beuken op je ramp terwijl jij kan techen naar stalkers. Let wel op voor een burst op je zealots.
Peter_Aragorn schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 21:40:
Is het trouwens mogelijk om als PC-gebruiker online tegen een Mac-gebruiker te spelen? Of is het PC tegen PC en Mac tegen Mac?
Alles door elkaar schat ik, lijkt me meest logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadrin
  • Laatst online: 22-09 14:25
Iedereen speelt tegen elkaar, ongeacht het platform waar ze op spelen.

"The greatest harm can result from the best intentions"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ze zijn lekker bezig met B.NET vandaag... Ligt er nu weer zo goed als uit en Achievements weer uitgeschakeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-09 19:15
Imperium schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 22:07:
Ze zijn lekker bezig met B.NET vandaag... Ligt er nu weer zo goed als uit en Achievements weer uitgeschakeld...
Yep, maar wat ik wel irri vind sinds de patch. Is dat je moet inloggen om replays te kijken.
Vind ik niet zo handig als bnet er uit ligt en je replays wilt kijken ....

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Bah, alweel eruit zoals hierboven algemeld. Wel lief dat je je game mag afmaken, al krijg je er geen stats voor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Imperium schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 22:07:
Net wanneer ik m'n "Maar-ked for Death" in "A Sinister Turn" heb gehaald :(

Hopelijk kan het straks wel als ik m'n savegame laad, want dan is het instant win :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Shadrin schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 21:51:
Iedereen speelt tegen elkaar, ongeacht het platform waar ze op spelen.
Kijk eens aan, dat is wel vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik vind het wel bezwaarlijk dat je nu ook geen singleplayer kan spelen omdat Bnet eruit ligt.. Ben daar niet de enige in lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 19:48
Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 21:40:
[...]

Is een 9 pylon 10 gate niet snel genoeg?
2 minuut 45 stonden ze de eerste keer op mijn pylon te kloppen, ik had iets sneller kunnen zijn misschien, maar toch niet heel veel, in de replay zie ik dat hij wel geluk heeft gehad 4 player map en hij had gelijk de goede, zelfs zijn overlord was nog niet bij een basis om te scouten.
Paterpor schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 21:51:
[...]

Een 6 pool scouten lijkt me instant win tbh. Je gooit gewoon je ramp dicht met 1 plaatsje over voor de zealot. Je wacht dus even met probes bouwen terwijl je uw focused op 2 gates en 2 zealots. Laat ze dan maar beuken op je ramp terwijl jij kan techen naar stalkers. Let wel op voor een burst op je zealots.
Mijn scout komt net iets eerder aan dan zijn lings, echt niet veel. ik kreeg er niets eens een tweede pylon by geplaatst in die tijd laat staan een tweede gateway en zealot.

De pylons gaan te snel neer en zonder pylons geen production.

Ik heb ook wel al van 6 pool gewonnen, maar vroeg my af of andere protoss onder de 3 minuten hun eerste zealot hebben, of dat het beter is te leven met het feit dat een goed uitgevoerde 6 pool slecht voor me kan aflopen, en die loss dan maar voor lief te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Imperium schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 22:20:
Ik vind het wel bezwaarlijk dat je nu ook geen singleplayer kan spelen omdat Bnet eruit ligt.. Ben daar niet de enige in lijkt me?
Er hoort een play offline functie in te zitten, maar die is buggy atm.
Wat een onzin is aangezien mensen die het spel niet gekocht hebben wel gewoon offline kunnen spelen. En jij die het gekocht hebt niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Ach, het spel is nog geen week gelanceerd.
Ik vind het nog wel heel netjes gaan...

Als ik terug denk aan de release van WoW, was het continu 'server will be restarted in 15 minutes', iedere dag weer.

Als dan de servers weer up kwamen, dan waren ze zo overbeladen dat niemand er in kwam voor de eerste 45 minuten...

Dat was pas klote :P

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 22:23:
[...]

Er hoort een play offline functie in te zitten, maar die is buggy atm.
Wat een onzin is aangezien mensen die het spel niet gekocht hebben wel gewoon offline kunnen spelen. En jij die het gekocht hebt niet.
Play as Guest werk altijd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sneezydevil schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 22:22:
Ik heb ook wel al van 6 pool gewonnen, maar vroeg my af of andere protoss onder de 3 minuten hun eerste zealot hebben, of dat het beter is te leven met het feit dat een goed uitgevoerde 6 pool slecht voor me kan aflopen, en die loss dan maar voor lief te nemen.
dat kan, met mijn proxy gateway build heb je @ 3:11 3 zealots op een willekeurige plek, als protoss ben je dan meteen dood, en als terran ook als hij niet snel genoeg een repair scv stuurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Ok nu ineens moet ik weer Placement Matches gaan spelen voor de 1 vs 1 Leage? Ik ging net zo lekker :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ElmarNieser schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 22:23:
[...]

Play as Guest werk altijd toch?
start settings network connections disable lan. Probeer het. Bij mij werkte het niet. En op het bnet forum hadden er meer mensen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 15:32
Je internetconnectie even uitschakelen, SC2 opstarten, proberen in te loggen in Bnet, dan krijg je het bericht dat je offline kan spelen.

Niet echt netjes geregeld maar het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Na de campaign op hard uitgespeeld te hebben (op de laatste missie na :P) met niet al teveel moeite en een flink gedeelte van de achievements denk ik probeer het eens opnieuw met insane en ondertussen de geheime missie meepakken met wat andere tech upgrade keuzes die bij laatste missie van pas gaan komen. Dat valt toch even vies tegen! De eerste 5 missies gaan nog wel maar daarna wordt het een stuk lastiger. Het verschil tussen hard en insane is best groot. Ik heb zo'n gevoel dat dit me nog wel even bezig gaat houden tot ik het Sarah Kerrigan portrait heb :).

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu battle.net er uit ligt, en blijkbaar Achievements kaduk zijn, kan ik singleplayer doen, en trekt ie dan LATER als alles weer up is m'n achievements gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Game is binnen, 10 missies gedaan.. maar kon het niet laten om toch alvast multiplayer op te starten.

Helaas kan hij geen game vinden, het quickmatch gedeelte blijft leeg? Ligt dit aan B-net? Custom game lijst ziet hij wel games.. maar quick match venster blijft leeg..

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 15:01
apNia schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 22:51:
Nu battle.net er uit ligt, en blijkbaar Achievements kaduk zijn, kan ik singleplayer doen, en trekt ie dan LATER als alles weer up is m'n achievements gelijk?
Nee :(.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Godsamme. Dan heeft single player ook geen nut. Ik wil geen achievements mislopen. Flikkers met hun battle.net !@#

Bouw dat dan op z'n minst in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 22:56:
Godsamme. Dan heeft single player ook geen nut. Ik wil geen achievements mislopen. Flikkers met hun battle.net !@#

Raggggge moaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Zou een beetje gevoellig zijn voor gesjoemmel dan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat is waar...
Hehehe dit is het eerste wat ik zag van Starcraft 2, helemaal van slag. Uit de tijd dat alles er nog anders uit zag (Watchtower, andere stenen, Sentry heette nog de Nullifier en had een lange staart en Stalkers nog met hun oude design)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

Je kan best achievements halen. Bijvoorbeeld als je een missie onder de 20 min moet halen, doe je dat en sla je je save game op op 19;30 :). Je moet even de achievement lijst opzoeken maar het kan dus wel :).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TtL8e7ay
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-05-2017
Is er een bronze player die een 1v1 wil doen?
MuadDib.746
Match finder ligt er uit namelijk. See you ingame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Laatst online: 09-09 22:47
Ok dit is .................

kom ik thuis, alt-tab me sc2 te voorschijn...
lekker nog online... krijg ik te horen... dat de server plat ligt.... je kan wel custom spelen maar euh....

naja... ga ik dan maar me pc rebooten... kom ik ineens niet meer in....
dit is kut :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We are planning to make bnet so good that you won't even want to play offline.

i.e. achievements kun je alleen halen als je online bent en onze servers het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Ze hebben bij Bliztard science vessels nodig :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 23:09:
[...]

We are planning to make bnet so good that you won't even want to play offline.

i.e. achievements kun je alleen halen als je online bent en onze servers het doen.
Ja goed hoor. TBH had ik het niet verwacht, ik had zoiets van "zeur niet, je bent toch constant online". Maar nu word je toch weer even met je neus op de feiten gedrukt hoe afhankelijk je bent. Want dan mag jouw verbinding wel up zijn, hun lopen blijkbaar wat aan te kloten.

Leuk om om deel 2 weer eens te zien van de Battle Report. Zag je dat een Merc Compound nodig was voor Reapers, die er toen ook uit zag als een soort bar :)

En de Raven heet Nighthawk :D
En een aanval die de Raven volgens mij (!) alleen maar in Single Player heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach, ik lig er niet wakker om. Blizzard is altijd goed geweest voor hun spelers, een occasional downtime is dan niet zo erg, zeker niet omdat dit volgens mij pas de eerste keer is sinds de release, en er toch honderduizenden online zijn..

Dit soort dingen zijn nodig om de service beter te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight

DarkKnight

Narf

Oh, log net in en krijg dat achievements are disabled until further notice. Dan een paar seconden later "Achievements have been restored". Nu is de vraag, blijft dat zo of gaat het er nog uitvliegen... *slap Blizzard*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oeh nee dit was het eerste wat ik zag van Starcraft 2 geloof ik: http://www.youtube.com/watch#!v=sD9pANxrKkI&feature=related

Good memories :)
Leuk om te zien hoe het nog duidelijk in ontwikkeling was.

(ben gamedeveloper, dus ik vind dat misschien leuker dan jullie ;))

edit: hehehe die Phoenix overload ability, die hebben we ook nooit meer terug gezien :)

edit: hahaha die abilities van de Protoss Mothership ook, jammer dat je die niet meer ziet.. hard overpowered :)

[ Voor 31% gewijzigd door apNia op 04-08-2010 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mine!
Afbeeldingslocatie: http://starcraft.incgamers.com/gallery/data/525/thumbs/Zeratul_portrait.jpg

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:52

Pelle

🚴‍♂️

Net met veel pijn en moeite de laatste mission uit de Protoss sidetrack gedaan, en werd ik opeens verrast door het feit dat ik geen achievements had. Ik snapte er niks van, want volgens mij had ik 15 + 10 moeten krijgen. Maar dat komt dus blijkbaar door Battle.net dat eruit ligt? Grmbl. Nou moet ik dat level zeker overnieuw doen om die achievements alsnog te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pelle schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 23:48:
Net met veel pijn en moeite de laatste mission uit de Protoss sidetrack gedaan, en werd ik opeens verrast door het feit dat ik geen achievements had. Ik snapte er niks van, want volgens mij had ik 15 + 10 moeten krijgen. Maar dat komt dus blijkbaar door Battle.net dat eruit ligt? Grmbl. Nou moet ik dat level zeker overnieuw doen om die achievements alsnog te krijgen?
Gewoon je laatste save laden wanneer B.net weer OK is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niosus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-09 10:51
Yuk, verlies de laatste tijd een hoop spelletjes in platinum, mijn macro op lange termijn is gewoon niet wat het zou kunnen zijn. Maar ik heb ook geen zin in een demote ;) Heb dus besloten om sneller aan te vallen ! MMM gaat redelijk, maar die mauraders kosten bij 3 keer zoveel als een marine terwijl je meer hebt aan 3 marines voor de meeste gevechten. Wat blijkt? Mass Marine werkt zonder probleem in de platinum league, beginnen met 3 barracks ( 2reactor, 1 lab voor upgrades) en zo goed als geen gas nemen. Juist genoeg gas voor de addons, stimpack en shield. Nadat je genoeg gas hebt gewoon de SCVs er uit halen en terug minerals laten minen.

Met 3 barracks maak ik 5 marines per keer, en ik wacht tot de upgrades klaar zijn. Rond 8-9 minuten heb ik ongeveer 50 marines en zijn de upgrades klaar. Elke race die een expo neemt is dan gewoon dood. De enige echte counters die doenbaar zijn binnen die tijd is mass baneling en protoss heeft problemen als ze puur zealots gaan, want hij kan nooit al zijn zealots tegelijk laten aanvallen maar ik kan dat wel met mijn marines. Terran counter is siege tanks, hellions geraken niet eens in de buurt!

Belangrijk is dat je om de X minuten een scan doet. Als je een baneling nest ziet -> meteen aanvallen (tenzij hij al banelings heeft, dan weet ik het niet echt... nog nooit voor gehad). En als je gescout wordt een secondje of 20 wachten en dan een scan doen.

Ook zeer handig is is dat je na een mislukte aanval nog steeds een gigantische productiecapaciteit hebt, en je leger heeft zeker pijn gedaan. Je hebt al een refinery dus als je de tweede meteen bijbouwt als je voelt dat het mis gaat heb je een goede gasincome en is overschakelen naar mech geen probleem aangezien je toch een ziljard marines hebt die een counterattack met gemak kunnen afslaan!

Het voelt een beetje cheesy, maar ik wil eerst in de top50 staan van mijn league voor ik weer wat experimenteer,, snappy? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TtL8e7ay
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-05-2017
Niosus schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 00:40:
Mass Marine werkt zonder probleem in de platinum league
En wat als een protos 10 chargelots + 4 sentries + 4 colossi heeft na 9 min.? Dat kost zo'n 1000 + 200 + 1200 = 2400 + wat tech. Dat is ongeveer net zoveel als die 50 marines van 50, maar volgens mij sterker... of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:46

PromWarMachine

Forsaken Archer

CruzLee schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 01:02:
[...]

En wat als een protos 10 chargelots + 4 sentries + 4 colossi heeft na 9 min.? Dat kost zo'n 1000 + 200 + 1200 = 2400 + wat tech. Dat is ongeveer net zoveel als die 50 marines van 50, maar volgens mij sterker... of niet?
Best aardig bedacht, maar je rekent hierbij alleen de minerals.
4 sentries + 4 colossi is uit m'n hoofd 1200 gas.
2x Robotics Facility is nog eens 300 gas.
1x Robotics Bay is 200 gas.

Qua build time ben je kwijt 65 (gateway) + 50 (core) + 65 (rob fac) + 65 (rob bay) = 245s, als je geen seconde verliest en continue resources zou hebben, exclusief de build time van de units. Voor een collosus is dat 75s per stuk.

Eigenlijk heb ik er nu al zoveel werk in gestopt dat ik morgen wel eens in een custom game wil kijken hoe snel ik die 10 zealots (zonder charge..) + 4 sentries + 4 colossi bij elkaar kan krijgen. :P

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een terran die siege tanks maakt tegen terran? Madness i say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Ugh, Blizzard fix je servers/achievement zeg. Ik wil alles scoren vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:25
Kolere, wat een geneuzel dat Bnet er even uitligt zeg.... Er zijn wel ergere dingen die kunnen gebeuren.

On-topic: tegen AI spelen is in SC2 in ieder geval een stuk interessanter dan in SC1 :D. Zet de AI op insane en het is niet bepaald een walk-over :D

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nu nog spelen? Vorenii - 280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Chief-XL schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 02:48:
Kolere, wat een geneuzel dat Bnet er even uitligt zeg.... Er zijn wel ergere dingen die kunnen gebeuren.

On-topic: tegen AI spelen is in SC2 in ieder geval een stuk interessanter dan in SC1 :D. Zet de AI op insane en het is niet bepaald een walk-over :D
Even? De problemen zijn er nog steeds. Tenminste voor mij.

Ik krijg nu niet een update dat ik een achievement heb gehaald maar als ik in de summary kijk heb ik ze wel. Goed, alle missies gespeeld op hard en alle achievements gehaald! Brutal komt een andere keer denk ik, ik vond de meeste missies niet heel erg moeilijk en dat terwijl ik dan voor de achievements ging dus zal wel niet zo heel lang duren voor ik die klaar heb.

Ik moet binnenkort maar online... :X

Trouwens, hadden meer lui last van het "e" drukken voor een SCV na de Zeratul missies :p. Nogal vervelend, vond het trouwens wel een voorspelbaar einde maar goed, eind animatie zag er erg goed uit. Iemand enig idee of we in de overige expensions ook als Terran spelen?

Trouwens, weet iemand een site waar veel modders op zitten? Ik ben nog altijd benieuwd of er wordt gewerkt aan een SC 1 conversion.

http://starcraftreborn.com/ hmm...

[ Voor 6% gewijzigd door MrVegeta op 05-08-2010 03:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-09 10:37

Pindamann

Human

Als je deze 2 vids bekijkt hebt je haast het idee dat Terran wat aan de sterke kant is:

YouTube: ‪IdrA vs. Silver g1 - StarCraft 2 Commentary (#66)‬‎

YouTube: ‪IdrA vs. Silver g2 - StarCraft 2 Commentary (#67)‬‎

Waarbij in de eerste Terran wint zonder te scouten en gewoon mech te bouwen. Idra is een van de beste Zerg spelers :0

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik me afvraag, als je die bekijkt zijn ze een hoop aan het scouten met drones/SCVs, je wil inderdaad weten waar je tegenstander is, maar kost dat niet veel te veel resources doordat ze ook resources hadden kunnen gatheren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 13:04
Ja, het kost wat resources.... Maar door de informatie die je krijgt kan je voorkomen dat je verliest aan hele specifieke snelle aanvallen. Door vroeg te scouten heb je genoeg tijd om een counter voor te bereiden.

Tenzij je zerg bent natuurlijk, dan scout je gewoon met Overlords :)

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-09 20:05
VyperX schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 08:22:
Ja, het kost wat resources.... Maar door de informatie die je krijgt kan je voorkomen dat je verliest aan hele specifieke snelle aanvallen. Door vroeg te scouten heb je genoeg tijd om een counter voor te bereiden.

Tenzij je zerg bent natuurlijk, dan scout je gewoon met Overlords :)
Dat gaat natuurlijk niet altijd op. Op een redelijk kleine map zoals "Scrapstation" kan je wel snel met Overlords scouten ja. Maar op wat grotere mappen ben je dan niet snel genoeg en moet je wel met een drone scouten!

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pedr0 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 08:34:
[...]

Dat gaat natuurlijk niet altijd op. Op een redelijk kleine map zoals "Scrapstation" kan je wel snel met Overlords scouten ja. Maar op wat grotere mappen ben je dan niet snel genoeg en moet je wel met een drone scouten!
Maar wat verwacht je dan precies te zien met een drone? Bijvoorbeeld tegen terran, wat hij ook doet, bijna altijd zal hij een barracks hebben die zijn ramp blokkeerd. Daar kan je niet aan zien dat hij marine rush wil doen. En als hij al marines heeft en hij ze een beetje verstopt is het kleine kans dat je drone ze vindt.

[ Voor 8% gewijzigd door Sissors op 05-08-2010 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Betthen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09-2022
als newb nog een vraag over hotkeys... zie mensen aanvallen/bouwen tegelijk, en wat ik begrijp is dat via hotkeys een stuk sneller... is het dan van:
2 barracks in een groep zetten mbv ctrl+5(of welk nummer ook) en dan daarna deze selecteren met 5 > E om bv medic te bouwen, of heeft elke type gebouw ook een eigen hotkey al van zichzelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
furby-killer schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 09:09:
[...]

Maar wat verwacht je dan precies te zien met een drone? Bijvoorbeeld tegen terran, wat hij ook doet, bijna altijd zal hij een barracks hebben die zijn ramp blokkeerd. Daar kan je niet aan zien dat hij marine rush wil doen. En als hij al marines heeft en hij ze een beetje verstopt is het kleine kans dat je drone ze vindt.
Als protoss scout ik altijd na m'n eerste pylon, waardoor je naar binnen loopt nog voordat hij z'n barracks af heeft. Bovendien, met 1 supply en 1 barracks kan je lang niet alle ramps dichtbouwen.

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukaso
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 01:53
furby-killer schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 09:09:
[...]

dan moet je dus eerder scouten dan dat hij zn wall opgebouwd heeft. Dat is ook wel logisch, want als die wall er al staat, kun jij er ook al met je overlord zijn. En als je toch al wat verder bent, kun je als zerg ook gewoon met een zergling scouten, aangezien die maar 25m kosten.
Betthen schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 09:23:
als newb nog een vraag over hotkeys... zie mensen aanvallen/bouwen tegelijk, en wat ik begrijp is dat via hotkeys een stuk sneller... is het dan van:
2 barracks in een groep zetten mbv ctrl+5(of welk nummer ook) en dan daarna deze selecteren met 5 > E om bv medic te bouwen, of heeft elke type gebouw ook een eigen hotkey al van zichzelf?
gebouwen hebben geen predefined hotkeys, dat moet je zelf doen. Je kunt ook alle gebouwen onder 1 nummer zetten, of elk gebouw onder een eigen nummer. Voor je commandcenters heb je dat wel, dat is [backspace].

[ Voor 31% gewijzigd door lukaso op 05-08-2010 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Ieder gebouw heeft zijn eigen hotkeys, zoals die e voor medics. Als je de zogeheten grid mode voor hotkeys aanzet, dan is het voor ieder ras gelijk. Ik kan er zelf alleen niet aan wennen dat de attack dan ineens niet meer op de a zit.

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Betthen
gnimmeL_kraD schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 09:34:
[...]

Ieder gebouw heeft zijn eigen hotkeys, zoals die e voor medics. Als je de zogeheten grid mode voor hotkeys aanzet, dan is het voor ieder ras gelijk. Ik kan er zelf alleen niet aan wennen dat de attack dan ineens niet meer op de a zit.
ja, dat een gebouw hotkeys heeft om units te produceren wist ik, maar bedoelde eigelijk dat als ik aan het aanvallen ben ofzo, dat ik niet terug hoef naar mijn eigen basis > barracks selecteren > E maar bv B kan klikken om barracks te selecteren en dan E, maar dat ik ds qua beeld bij mijn aanval blijf en toch bouw..
lukaso schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 09:33:
[...]

gebouwen hebben geen predefined hotkeys, dat moet je zelf doen. Je kunt ook alle gebouwen onder 1 nummer zetten, of elk gebouw onder een eigen nummer. Voor je commandcenters heb je dat wel, dat is [backspace].
Alle gebouwen onder 1 nummer, dan bedoel je toch wel alle zelfde soort gebouwen, dus barracks in 1 groep, factory in 1 groep ? Want zag dat barracks en factory dezelfde hotkeys gebruiken om units te bouwen.. kan je in opties ook barracks altijd onder een vaste hotkey zetten, of moet je dit per game handmatig doen met CTRL+nummer?

[ Voor 32% gewijzigd door Betthen op 05-08-2010 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Betthen schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 09:45:
[...]

ja, dat een gebouw hotkeys heeft om units te produceren wist ik, maar bedoelde eigelijk dat als ik aan het aanvallen ben ofzo, dat ik niet terug hoef naar mijn eigen basis > barracks selecteren > E maar bv B kan klikken om barracks te selecteren en dan E, maar dat ik ds qua beeld bij mijn aanval blijf en toch bouw..

[...]

Alle gebouwen onder 1 nummer, dan bedoel je toch wel alle zelfde soort gebouwen, dus barracks in 1 groep, factory in 1 groep ? Want zag dat barracks en factory dezelfde hotkeys gebruiken om units te bouwen.. kan je in opties ook barracks altijd onder een vaste hotkey zetten, of moet je dit per game handmatig doen met CTRL+nummer?
Je moet het handmatig doen, je kan echter wel alle gebouwen onder 1 hotkey zetten, en dan met tab tussen de verschillende gebouwen switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

Klopt,
Gewoon je barracks een nummer geven bijv (5). En tijdens je battle aan de andere kant van de map met behulp van de hotkeys blijven bouwen.
5 E, of kijken of je het techlab, stimpack kan maken terwijl je de tegenstander bezig houdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Betthen schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 09:45:
[...]

[...]

Je kan ook meerdere verschillende productiegebouwen onder 1 hotkey zetten. als je dan die hotkey indrukt, kun je erna met de tab knop tussen de gebouwen switchen.

(Al speel ik altijd met een hotkey per productie-groep, op 4 mijn command centre, 5 de barracks, 6 de factory's, en op 7 de starports)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Betthen
RonnieB82 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 09:52:
[...]

Je kan ook meerdere verschillende productiegebouwen onder 1 hotkey zetten. als je dan die hotkey indrukt, kun je erna met de tab knop tussen de gebouwen switchen.

(Al speel ik altijd met een hotkey per productie-groep, op 4 mijn command centre, 5 de barracks, 6 de factory's, en op 7 de starports)
Denk dat ik dat ook ga doen, alles los van elkaar.. ben blij dat ik het goed voor ogen had. bedankt allemaal voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dan moet je dus eerder scouten dan dat hij zn wall opgebouwd heeft. Dat is ook wel logisch, want als die wall er al staat, kun jij er ook al met je overlord zijn. En als je toch al wat verder bent, kun je als zerg ook gewoon met een zergling scouten, aangezien die maar 25m kosten.
Ja maar wat ik me dan afvraag is wat je verwacht te zien.

Ik begrijp dat je makkelijke met probe/scv/drone er kan zijn voor de wall up is. Maar of is er nog helemaal niks omdat je zo snel bent, en kan je dus ook nog niet zijn taktiek zien. Of zijn barracks zijn up (soms met dingetje waarvan ik even naam kwijt ben voldoende op ramp te blokkeren), maar dan zie je nog steeds enkel dat hij barracks up heeft wat altijd het geval zal zijn. En ook al zie je dat er wat marines uit komen, dat is tegen iig zerg nog steeds redelijk standaard om te zorgen dat hij niet met zerglings de handel molt.

Oftewel eigenlijk is mijn vraag, wat voor speciale taktieken kan je tegen scouten dan? Want aan het begin zal je standaard altijd zien dat er barracks + dingetje + wat marines gemaakt worden om de handel te blokkeren, onafhankelijk van de verdere taktiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Hey furby-killer speel je ook starcraft 2 :P

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YoshiBignose schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 10:06:
Hey furby-killer speel je ook starcraft 2 :P
Mijn aoe3 contacten hebben me gedwongen :( :P

Ik ben redelijk bagger though, zit nu in silver league en sinds placement matches alleen nog gewonnen van een bronze een iemand die zijn placement matches deed, en dat was net aan.

Mijn probleem is volgens mij echt op het moment dat ik teveel aan het counteren ben van de tegenstander. En als ik dan bijvoorbeeld cloaked banshees heb en op missile turrets stuit dan geef ik het te snel op ipv andere mogelijk te vinden. Moet echt meer een goede offensieve strategie hebben, en BOs copyen is saai.

Al was ik in aoe3 altijd wel stuk beter in team games (juist omdat dat minder BO copyen is), dus misschien hier ook wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Beste mensen,
Ik heb een, misschien domme, vraag;

Inmiddels heb ik een key gekregen van iemand uit America en deze geactiveerd op de eu.battle.net site.
Ik heb me kostelijk vermaakt en heb tegen mensen can USA kunnen spelen vanuit Nederland. Als ik mijn Account mijn status check zie ik:
=============================
Account Name
SCII-1
Product Level
Wings of Liberty (Trial)
(Expires: 08/16/2010 05:42 AM)

0 hours 48 minutes remaining
Region
North America (NA)

=============================

Nu vraag ik me dit af:
Ik ga het spel kopen maar ik vraag me af of ik iemand in USA mijn game moet kopen om met hun te kunnen spelen? (Dit omdat 450 mensen van mijn clan 90% "over de plas" zitten).

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
furby-killer schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 10:03:
[...]

Ik begrijp dat je makkelijke met probe/scv/drone er kan zijn voor de wall up is. Maar of is er nog helemaal niks omdat je zo snel bent, en kan je dus ook nog niet zijn taktiek zien. Of zijn barracks zijn up (soms met dingetje waarvan ik even naam kwijt ben voldoende op ramp te blokkeren), maar dan zie je nog steeds enkel dat hij barracks up heeft wat altijd het geval zal zijn. En ook al zie je dat er wat marines uit komen, dat is tegen iig zerg nog steeds redelijk standaard om te zorgen dat hij niet met zerglings de handel molt.

Oftewel eigenlijk is mijn vraag, wat voor speciale taktieken kan je tegen scouten dan? Want aan het begin zal je standaard altijd zien dat er barracks + dingetje + wat marines gemaakt worden om de handel te blokkeren, onafhankelijk van de verdere taktiek.
Je kan bv zien of iemand voor een early gas gaat, je kan zien of iemand voor een snelle spawning pool gegaan is. Je kan zien of voor meerdere gateways gaat of dat die meteen door teched naar stargates.

Je gaat natuurlijk (zeker tegen protoss) niet meteen weer weg nadat je gescout hebt, maar je blijft (dmv waypoints) in zijn basis rondlopen, en eventueel harrassen (als protoss bv met je drone zijn gas inpikken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Laatst online: 26-09 13:27
Je kunt niet met een SC2 versie die je hier koopt op de US servers spelen. Op mijn doosje staat ook "European servers only".

Edit: dit was dsu @ Modes71.

[ Voor 11% gewijzigd door Wmm op 05-08-2010 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-09 20:50

ye-roon

knaak

Ik heb nu sinds de release dit spel en na eerst de geweldige single player gespeeld te hebben ben ik me nu op de challenges en mutliplayer aan het storten. Echter dat multiplayer gebeuren ging in het begin wel lekker. Maar ik word nu toch echt doodgemaakt bij het leven :S Ik produceer toch echt units bij het leven, maar word gewoon overwhelmed. Ik ben zelf een protoss speler omdat ik dat hele zerg gewoon teveel werk vind. En terran, mja, niet mijn stijl. De stijl van de protoss pas gewoon beter bij me. Het is alleen zo dat in de practice league die stomme rotsen er zijn en dat werkt in me voordeel maar ook in me nadeel.

Ik kan niet echt specifieke voorbeelden geven omdat het te divers is wat ik tegen kom. En ik zit nog niet zo lang in de starcraft wereld om echt bekende protoss spelers te kennen. Dus kom ik eigenlijk op een vraag uit: heeft iemand namen van bekende protoss spelers zodat ik die kan youtuben / replays van kan downloaden.

Wat ik vooral veel zie zijn een shitload aan stalkers met sentries en dan hopen dat je het overleefd, maar als ik dat zelf doe ga ik dood :) Ik moet gewoon betere strats hebben :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukaso
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 01:53
furby-killer schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 10:03:
[...]

die barracks staan er idd altijd wel, maar vooral de volgende stap is interessant:
maakt hij een techlab aan zn eerste barracks => verwacht mogelijk reapers
maakt hij nog een tweede barracks => verwacht infantrie
maakt hij een factory => verwacht mech of hij gaat door naar air

ook het aantal refineries is interessant, als het er nul zijn, zal hij waarschijnlijk snel aan komen vallen met wat marines, zijn het er twee, dan kun je later wat geavanceerder spul verwachten.

staan er helemaal geen gebouwen, dan zou ik me ernstig zorgen gaan maken en eens rondom mn eigen basis gaan zoeken ;)

dit zijn natuurlijk wel allemaal worst-case scenarios waarin je tegen een ervaren speler speelt, maar het kan natuurlijk nooit kwaad om op het ergste voorbereid te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Wmm schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 10:15:
Je kunt niet met een SC2 versie die je hier koopt op de US servers spelen. Op mijn doosje staat ook "European servers only".

Edit: dit was dsu @ Modes71.
Ik heb nu bijna 14uur gespeeld met 2 keys zonder problemen en deze waren afkomstig vanuit Amerika. Zie mijn "Region" hierboven. De derde is nu ook actief als deze op is. (ja, ik spaar voor een versie :) )

[ Voor 3% gewijzigd door XRayXI op 05-08-2010 10:26 ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 10:10
ye-roon schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 10:17:
Ik heb nu sinds de release dit spel en na eerst de geweldige single player gespeeld te hebben ben ik me nu op de challenges en mutliplayer aan het storten. Echter dat multiplayer gebeuren ging in het begin wel lekker. Maar ik word nu toch echt doodgemaakt bij het leven :S Ik produceer toch echt units bij het leven, maar word gewoon overwhelmed. Ik ben zelf een protoss speler omdat ik dat hele zerg gewoon teveel werk vind. En terran, mja, niet mijn stijl. De stijl van de protoss pas gewoon beter bij me. Het is alleen zo dat in de practice league die stomme rotsen er zijn en dat werkt in me voordeel maar ook in me nadeel.

Ik kan niet echt specifieke voorbeelden geven omdat het te divers is wat ik tegen kom. En ik zit nog niet zo lang in de starcraft wereld om echt bekende protoss spelers te kennen. Dus kom ik eigenlijk op een vraag uit: heeft iemand namen van bekende protoss spelers zodat ik die kan youtuben / replays van kan downloaden.

Wat ik vooral veel zie zijn een shitload aan stalkers met sentries en dan hopen dat je het overleefd, maar als ik dat zelf doe ga ik dood :) Ik moet gewoon betere strats hebben :)
zoek is op Youtube naar: Shoutcraft, Huskystarcraft of HDstarcraft.
zijn allemaal matches tussen platinum spelers en er zullen vast wel wat protoss spelers bijzitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 10:10
Modest71 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 10:26:
[...]

Ik heb nu bijna 14uur gespeeld met 2 keys zonder problemen en deze waren afkomstig vanuit Amerika. Zie mijn "Region" hierboven. De derde is nu ook actief als deze op is. (ja, ik spaar voor een versie :) )
Als je het spel vanuit de US komt dan kom je op de US servers koop je hem hier in de EU krijg je de europese versie.
Je kan hem volgens mij ook via de battle.net site kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
YouR schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 10:28:
[...]
Als je het spel vanuit de US komt dan kom je op de US servers koop je hem hier in de EU krijg je de europese versie.
Yup. Kan een US versie gewoon kopen via de battle.net site hij registreert hem onmiddelijk voor je. Voor de zekerheid zou ik je account dubbel checken op de status "NA Region" wanneer je het koop proces begint. Bij mij werkte het in ieder geval goed. Alleen een EU en US versie tegelijk op je PC willen hebben, daar deed de installer wat moeilijk over bij mij echter na wat renamen en maar voor lief hebben dat hij een aantal mappen leeghaald gaat alles nu goed zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
YouR schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 10:28:
[...]

Ja, dat vermoedde ik en ik denk dat ik dat maar ga proberen als mijn KEYs op zijn. Dat is voor mij in ieder geval goed nieuws en ik merk dat de LAG's niet meer zijn dan anderen. Ik ben alleen bang als ik deze via battle.net site bestel dat ik een EU versie krijg. (Dit i.v.m. het aanmaken van een account en je niet USA kan 'faken'). Trouwens nog iets: Om meerdere KEYs te activeren, moet je je registreren en activeren via ander email adressen. Ik ben verwend dankzij de KEY's aanvoer binnen ons clan om "To keep on going" :)
Lukin schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 10:42:
[...]

Yup. Kan een US versie gewoon kopen via de battle.net site hij registreert hem onmiddelijk voor je. Voor de zekerheid zou ik je account dubbel checken op de status "NA Region" wanneer je het koop proces begint. Bij mij werkte het in ieder geval goed. Alleen een EU en US versie tegelijk op je PC willen hebben, daar deed de installer wat moeilijk over bij mij echter na wat renamen en maar voor lief hebben dat hij een aantal mappen leeghaald gaat alles nu goed zo te zien.
Raar, ik kon Region NA niet uitvoeren en ik het aanmaken account moest ik terug gaan en de EU kiezen. Ook zoiets: Log je in voor het spel, dan is je Account Region op de EU. Speel je, en bekijk jeje status na het spel, dan staat hij op US.

[ Voor 33% gewijzigd door XRayXI op 05-08-2010 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarify
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-01 14:11
ik heb nog een lange weg te gaan voordat ik mij durft te laten zien op de online matches :+
eerst medium maar uitspelen, dan hard en dan ga ik wel rondsnuffelen!

[ Voor 28% gewijzigd door Scarify op 05-08-2010 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Modest71 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 10:44:
[...]

Ja, dat vermoedde ik en ik denk dat ik dat maar ga proberen als mijn KEYs op zijn. Dat is voor mij in ieder geval goed nieuws en ik merk dat de LAG's niet meer zijn dan anderen. Ik ben alleen bang als ik deze via battle.net site bestel dat ik een EU versie krijg. (Dit i.v.m. het aanmaken van een account en je niet USA kan 'faken'). Trouwens nog iets: Om meerdere KEYs te activeren, moet je je registreren en activeren via ander email adressen. Ik ben verwend dankzij de KEY's aanvoer binnen ons clan om "To keep on going" :)
USA kan je wel faken door een account aan te maken met een random US adres via google of bedoel je dat niet met "faken"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Lukin schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 10:47:
[...]

USA kan je wel faken door een account aan te maken met een random US adres via google of bedoel je dat niet met "faken"?
Nee, het aanmaken van account op https://eu.battle.net. Dat is wel een goeie van je. Ik heb niet geprobeerd om mijn account aan te maken op https://us.battle.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Modest71 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 10:48:
[...]
Nee, het aanmaken van account op https://eu.battle.net. Dat is wel een goeie van je. Ik heb niet geprobeerd om mijn account aan te maken op https://us.battle.net.
Zo heb ik het teminste gedaan en het werkt prima, gewoon us.battle.net en dan een US adres en voila "NA Region", bij de aanschaf van de digitale versie werdt niet eens naar mijn NL billing adres gekeken.

[ Voor 18% gewijzigd door Lukin op 05-08-2010 10:52 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  1. Houd het nuttig + ontopic
  2. Bedelen om trialkeys valt onder spam
  3. Posten van je account + id nummer valt daar eveneens onder
  4. Wil je in de spelerslijst komen te staan, stuur een DM naar Angeloonie