Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoei, net een leuke game gehad! Tegenstander begint met 4 warpgate push (PvP), ik ging voor vroege stalkers & expand. Ik kan de eerste aanval afhouden, en wil dan een beetje aggression doen. Observer+blink stalkers dan maar. Toen ging hij proxy bij mn second natural. Ik ben toen aangezien ik toch al een twilight council had, voor een DT drop in zn main gegaan met een warp prism (die ik ook al kon maken aangezien ik observers nodig had om naar highground te blinken). Heb al zn probes in enkele seconden vermoord. Toen was het al gauw gg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:31

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Ik heb Starcraft II ook maar gekocht, lange tijd Company of Heroes gespeeld , maar was hier naar verloop van tijd toch op uitgekeken.

Ik moet zeggen dat het echt een leuk spel is, heb gisteren voor het eerst eens wat multiplayer potjes gespeeld en het werkt prima. Wel nog even wat oefenen.

Daarnaast draait het ook prima op mijn Thinkpad T61p , dit had ik eigenlijk niet echt verwacht. Chapeau voor de makers van het spel dus.

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 01:20
Houdt het nuttig, staat ook in de topicwaarschuwing.

[ Voor 85% gewijzigd door psychoclown op 04-08-2010 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die speelt met de grid shortcuts? Ik heb het gister een kans gegeven. En op zich is het een best logische benadering van shortcuts. Dingen die je bouwt zie je rechtsonder in het menutje 3 rijen van 5. En die zijn dan gekoppelt aan qwert, asdfg, zxcvb. Dus een drone is altijd Q ongeacht ras. Bouwen zit links onder en is dus z.
Skills zijn dus ook z x c.
Klinkt logisch, maar mijn god ik kan er maar niet aan wennen. Vooral de z knop om iets te bouwen irriteerde me. Plus het zit er zwaar ingebakken dat wanneer ik een supply depot wil bouwen ik aan S denk en niet aan E.
Zo heb ik dus een paar keer reactors gebouwd ipv techlabs :D X is voor de tweede add-on dus reactors.
Ipv vikings lift ik mijn airport op. Load ik perongeluk meerdere male scv's in mijn command centre. Lopen mijn units dwars door een leger heen zonder aan te vallen. Aangezien attack geen a meer is maar T. En lopen high templars niet te stormen aangezien het geen T meer is maar Z. En warpgates kreeg ik ook niet meer geselecteerd aangezien het geen W maar Y is.
Leuk, maar voor mij werkt het niet. Hoewel bunkers en cybernetics bouwen een stuk makkelijker is ZZ ipv BY en BU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:41
Gister ben ik na vijf potjes 3on3 die we 3-2 hebben gespeeld in de Bronze league geplaatst met wat maatjes van me.

Van de twee losses werden we één keer heel zwaar geowned door jongens die erg goed waren in mirco, en die duidelijk al veel met elkaar hadden gespeeld.
De andere loss was ongelukkig, we hadden de overhand, maar konden het niet afmaken. Na verloop van tijd was één van hun zo sterk dat hij ons alle 3 zo kon wegvagen!

In 1on1 lijkt het na verloop van tijd te gaan om wie de meeste airunits heeft. In mijn laatste potje van gister was ik dat, en daardoor kon ik ook met mijn tanks goed duwen. Na 1 uur en 20 minuten maakte ik uiteindelijk mijn tegenstander af. “gg, you should have killed me faster, I was out of resources the last 15 minutes”. Kortom, ondanks de win toch als een newbie gespeeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:07

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Laten we het ontopic houden, een discussie over illegale versus legaal hoort hier niet thuis.

[ Voor 86% gewijzigd door psychoclown op 04-08-2010 12:12 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSolutioner
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04-2024

TheSolutioner

Enemy Terrorist

Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 11:55:
Iemand die speelt met de grid shortcuts? Ik heb het gister een kans gegeven. En op zich is het een best logische benadering van shortcuts. Dingen die je bouwt zie je rechtsonder in het menutje 3 rijen van 5. En die zijn dan gekoppelt aan qwert, asdfg, zxcvb. Dus een drone is altijd Q ongeacht ras.
Bij Protoss (althans bij mij) is een probe (worker) op de E knop. Terwijl deze wel helemaal links in het rijtje zit.

Edit: Leren lezen.

You shall not pass!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
wimpie007 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 09:59:
Hmz,

Het lijkt erop dat ik SC2 alleen in Vista kan spelen zonder dat ie vastloopt.
Driver issue ofzo?

Ik krijg in XP SP3 allemaal artifacts en freezes (nee kaart wordt niet te warm) tijdens het spelen dus niet in de menu's terwijl ik in Vista nergens last van heb en hem daar zelfs OC-ed heb lopen.
Ik heb dit ook gehad met mijn 8800gt. Ik heb de nieuwste nvidia drivers geïnstalleerd en had er geen last meer van. Kijk ook hier eens naar:

nieuws: Bug in menu StarCraft II laat sommige grafische kaarten doorbranden

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 11:55:
Iemand die speelt met de grid shortcuts? Ik heb het gister een kans gegeven. En op zich is het een best logische benadering van shortcuts. Dingen die je bouwt zie je rechtsonder in het menutje 3 rijen van 5. En die zijn dan gekoppelt aan qwert, asdfg, zxcvb. Dus een drone is altijd Q ongeacht ras. Bouwen zit links onder en is dus z.
Skills zijn dus ook z x c.
Klinkt logisch, maar mijn god ik kan er maar niet aan wennen. Vooral de z knop om iets te bouwen irriteerde me. Plus het zit er zwaar ingebakken dat wanneer ik een supply depot wil bouwen ik aan S denk en niet aan E.
Zo heb ik dus een paar keer reactors gebouwd ipv techlabs :D X is voor de tweede add-on dus reactors.
Ipv vikings lift ik mijn airport op. Load ik perongeluk meerdere male scv's in mijn command centre. Lopen mijn units dwars door een leger heen zonder aan te vallen. Aangezien attack geen a meer is maar T. En lopen high templars niet te stormen aangezien het geen T meer is maar Z. En warpgates kreeg ik ook niet meer geselecteerd aangezien het geen W maar Y is.
Leuk, maar voor mij werkt het niet. Hoewel bunkers en cybernetics bouwen een stuk makkelijker is ZZ ipv BY en BU
Klinkt wel interessant, ik switch nog wel is tussen T en P, het is dan altijd zo wennen dat je SCV shortcut net anders is dan een Probe. Waar kan ik die setting vinden? Gewoon bij gameplay?

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-09 10:37

Pindamann

Human

Ik snap die grid shortcuts niet zo. De standaard shortcuts spreken ook aardig voor zich toch? Zijn wel tikkie anders met elk ras maar E A V B C zijn wel keys die overal terug komen.

De shortcuts zijn ook genoemd naar het gebouw of unit dat je vaak wilt bouwen. Dus Extractor zit op E etc. Gaat niet overal op maar het spreekt aardig voor zich

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Die grid shortcut wil ik ook nog proberen, alleen zit je attack dan op T (ipv A), en de Protoss warpgate op Y (ipv W), vooral die laatste lijkt me echt NIET handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 22:38

PromWarMachine

Forsaken Archer

CyCloneNL schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:03:
[...]

Klinkt wel interessant, ik switch nog wel is tussen T en P, het is dan altijd zo wennen dat je SCV shortcut net anders is dan een Probe. Waar kan ik die setting vinden? Gewoon bij gameplay?
Options > hotkeys.

Ik gebruik het niet en ben bijna altijd random qua ras. Veel problemen heb ik er niet mee, maar de gebouwen die ik minder gebruik, weet ik (nog) niet qua hotkey. Dat gaat dan vooral om een ghost academy, een fusion core, een nydus en een fleet beacon. Zou niet weten wat de hotkeys daarvan zijn.

Workers en overige tier 1 units gaan geheel op de automatische piloot. Volgens mij is het een kwestie van wennen. :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bechown
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-05-2023
Damn wat een leuk spel en weer de goede diepgang die we van Blizz gewend zijn..

Ben van plan een ras te mainen.. Protoss maar ben bang dat het ras niet goed bij me past.. behalve de cheese tactics is protoss meer midgame dat de volle potentie eruit komt.. Kan het totaal mis hebben aangezien ik total newb ben.. Is er btw een site waar builds een beetje uitgelegd worden? Heb nog geen filmpje gezien waar de commentator de kant van de Protoss meer belicht.. moet nog day9 gaan bekijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyCloneNL schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:03:
[...]

Vind ik sowieso jammer, in combinatie met dat je ze (zover ik kon zien) niet kon aanpassen. Wel een missertje dat je niet je eigen favorieten kan gebruiken, en had ook al standaard wel dingen als probe, scv en drone dezelfde hotkey mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Slow-chat is niet de bedoeling net als de heren hierboven houdt het nuttig.

[ Voor 91% gewijzigd door psychoclown op 04-08-2010 12:42 ]

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSolutioner

TheSolutioner

Enemy Terrorist

bechown schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:14:
Damn wat een leuk spel en weer de goede diepgang die we van Blizz gewend zijn..

Ben van plan een ras te mainen.. Protoss maar ben bang dat het ras niet goed bij me past.. behalve de cheese tactics is protoss meer midgame dat de volle potentie eruit komt.. Kan het totaal mis hebben aangezien ik total newb ben.. Is er btw een site waar builds een beetje uitgelegd worden? Heb nog geen filmpje gezien waar de commentator de kant van de Protoss meer belicht.. moet nog day9 gaan bekijken..
Protoss kan early game ook heel goed zijn, met de warp prism harass tactiek. Al aantal keer een 2v2 gewonnen na 8.5 minuut met deze tactiek, als het misgaat kan het heel goed zijn dat je de sjaak bent. Je hebt namelijk weinig tot geen tijd om defense te bouwen in je base, dat moet je 2v2 partner dan verzorgen. Voor de duidelijkheid, warp prism tactic is zo snel mogelijk robotic facility bouwen en een warp prism maken. 4 Zealots erin en dan 3 of 4 gateways. Wel natuurlijk z.s.m. warp gate techen. Dan je zealots unloaden in zijn base bij zijn drones, warp prism deployen en dan stalkers warpen. Kan mis gaan, of je kan meteen winnen.

You shall not pass!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PromWarMachine schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:13:
[...]

Options > hotkeys.

Ik gebruik het niet en ben bijna altijd random qua ras. Veel problemen heb ik er niet mee, maar de gebouwen die ik minder gebruik, weet ik (nog) niet qua hotkey. Dat gaat dan vooral om een Ghost academy, een fusion Core, een nydus en een fleet beacon. Zou niet weten wat de hotkeys daarvan zijn.

Workers en overige tier 1 units gaan geheel op de automatische piloot. Volgens mij is het een kwestie van wennen. :)
Nydus zou ik niet weten. En wanneer maak je gehaast een fleet beacon :P?

<<--internethero.
Werd net aangesproken ingame door een totale onbekende. Nog nooit tegen gespeeld, geen real id, niks.
Bleek dat hij een post van mij op het bnet forum had gelezen en daarna mijn achievements had gechecked. En dat hij ff wou zeggen hoe insane mijn achievements waren.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2010 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Hoe kun je eigenlijk je Real ID zien?
Ik zie jullie wel eens posten dat je nr 512 bent of zo, waar kun je dat terug vinden?

ik heb gekeken in het spel bij profile etc, en op de battlenet site, maar ik kan hier niets over terug vinden.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:07

ShadowBumble

Professioneel Prutser

FragNeck schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:41:
Ik zie jullie wel eens posten dat je nr 512 bent of zo, waar kun je dat terug vinden?

ik heb gekeken in het spel bij profile etc, en op de battlenet site, maar ik kan hier niets over terug vinden.
Je RealID is je email adress waarmee je inlogged op Battle.net dat nummer waar je het over hebt is je character nummer ;) niet je realid dit kan je vinden door even je muis boven het portrait te houden en dan de tooltip te lezen.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Real ID is je email adres.
De andere manier van toevoegen is op characternaam en een nummer. Dit nummer kan je terug vinden door je muis op je character naam te houden rechts bovenin het battle.net menu. Ook staat het rechtsboven in de dialoog als je een vriend wil toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 22:38

PromWarMachine

Forsaken Archer

Real ID --> Je Battle.net e-mailadres
Nickname --> Nickname gekozen bij het registratieproces
Identifier --> 3 cijferig automatisch gegenereerd getal dat je kunt vinden door over je portrait te hooveren ingame (rechtsbovenin) of inloggen op StarcraftII.com

Te laat :z
<<--internethero.
Werd net aangesproken ingame door een totale onbekende. Nog nooit tegen gespeeld, geen real id, niks.
Bleek dat hij een post van mij op het bnet forum had gelezen en daarna mijn achievements had gechecked. En dat hij ff wou zeggen hoe insane mijn achievements waren.
Lol. Er komen steeds meer mensen die de campaign op Brutal hebben uitgespeeld. Dat Kerriganicoontje is wel cool tho. Ben bezig met de campaign op Hard, maar vindt MP veel leuker.

De challenges zijn wel leuk. Moet er nog 2 op gold. Vanavond weer die hard MP.

Heb wel een paar keer gehad dat ik 3v3 of 2v2 deed en dat de vijand dan zei: "gg <mijn ras>" of "you carried the game". Dat is ook wel leuk, hoewel het lang niet altijd de waarheid was. :+

[ Voor 38% gewijzigd door PromWarMachine op 04-08-2010 12:47 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-09 21:53

Valkyre

Kitesurf FTW!

Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 10:59:
[...]

spoiler:
nee de volgende uitbereiding is in tijdsvolgorde, het verhaal gaat dus verder. Dat stukje wat je ziet is gewoon een flashback over wat er is gebeurd, waardoor zij queen of blades is geworden.
spoiler:
Aan het einde van de terran campaign, samen met die artifact word kerrigan toch gecleansed van het Zerg gedeelte en is ze weer Human. Raynor draagt haar die grot uit, en dan is de SP afgelopen.

Als we de tijdsvolgorde dan aanhouden dan spelen wij als spelers, Zerg zonder Kerrigan?

Die flashback wat jij bedoelt zijn die Zeratul missies denk ik?

[ Voor 5% gewijzigd door Valkyre op 04-08-2010 12:46 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij verklaren waarom ik via battle.net 59,99 euro moet betalen terwijl hij een stuk goedkoper (+- 45,- euro) in de andere webshops ligt?
Probleem is namelijk dat ik vanavond wil spelen maar als ik hem met de post laat komen, moet ik zeker 1-2 dagen wachten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:13:
Kan iemand mij verklaren waarom ik via battle.net 59,99 euro moet betalen terwijl hij een stuk goedkoper (+- 45,- euro) in de andere webshops ligt?
Probleem is namelijk dat ik vanavond wil spelen maar als ik hem met de post laat komen, moet ik zeker 1-2 dagen wachten. :P
lekkere retorische vraag....

de concurrentie op het internet is enorm, dus gaan webshops met spotprijzen werken, om maar bekend en vertrouwt te raken....

blizzard hoeft geen vertrouwen op te bouwen met hun eigen webshop en kan dus makkelijk wat meer vragen voor hun games die ze verkopen online... logisch toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:13:
Bij de MM is ie 49, voor de 5e verschil zou ik hem lekker gelijk halen bij de MM

Wel nog een andere vraag:

De meeste cutscenes zijn ingame gerenderd zeg maar, wel mooi maar niet fantatisch.
De enige die ik tot nu toe gezien heb die prerendered was(en er dus mega vet uitzag) was die met Zeratul, komen er nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:14

Rannasha

Does not compute.

Gohan-san schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:45:
[...]

spoiler:
Aan het einde van de terran campaign, samen met die artifact word kerrigan toch gecleansed van het Zerg gedeelte en is ze weer Human. Raynor draagt haar die grot uit, en dan is de SP afgelopen.

Als we de tijdsvolgorde dan aanhouden dan spelen wij als spelers, Zerg zonder Kerrigan?

spoiler:
Aan het einde van de campaign heeft Kerrigan nog steeds het "Medusa"-haar wat ze had als de Queen of Blades. Dus helemaal menselijk is ze nog niet.

Als ik zou moeten gokken, zou ik zeggen dat in de volgende campaign je begint met Kerrigan die bijna alle controle over de Zerg kwijt is en je die langzaam terug verovert door artifacts te vinden, opstandige Zerg uit te schakelen, enz... Dat past goed bij het standaard model waar je eerst met alleen basis units speelt en na verloop van tijd steeds geavanceerdere units krijgt.

@wimpie007: Ja. Maar de meerderheid van de cutscenes blijft toch realtime rendered. Overigens gaan die er beter uitzien als je je graphics settings omhoog schroeft.

[ Voor 7% gewijzigd door Rannasha op 04-08-2010 13:22 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
wimpie007 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:20:
[...]

Bij de MM is ie 49, voor de 5e verschil zou ik hem lekker gelijk halen bij de MM

Wel nog een andere vraag:

De meeste cutscenes zijn ingame gerenderd zeg maar, wel mooi maar niet fantatisch.
De enige die ik tot nu toe gezien heb die prerendered was(en er dus mega vet uitzag) was die met Zeratul, komen er nog meer?
laatste scene is natuurlijk zo mooi, maar volgens mij valt het verder wel mee, kga er vanuit dat je die van kerrigan in new gettysburg (ofzoiets) al gehad hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Ik had dit spel beter niet kunnen kopen denk ik :P
Daar gaat m'n sociale leven... Als ik denk hoeveel uur ik er aan ga besteden...

De talloze manieren van basis opzetten, de tactieken die je tegenstander toepast, en uiteraard de verschillende rassen die andere tactieken vergen...
Oneindig veel opties.

Trouwens nog bedankt voor de snelle reacties op m'n eerdere vraag over het real-ID. 8)

Vraagje, zijn alle multiplayer maps uitgerust met zogenaamde barrieres van stenen (2000hp) om een directe rush uit te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-09 22:38
FragNeck schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:39:
Ik had dit spel beter niet kunnen kopen denk ik :P
Daar gaat m'n sociale leven... Als ik denk hoeveel uur ik er aan ga besteden...

De talloze manieren van basis opzetten, de tactieken die je tegenstander toepast, en uiteraard de verschillende rassen die andere tactieken vergen...
Oneindig veel opties.

Trouwens nog bedankt voor de snelle reacties op m'n eerdere vraag over het real-ID. 8)

Vraagje, zijn alle multiplayer maps uitgerust met zogenaamde barrieres van stenen (2000hp) om een directe rush uit te sluiten?
Nee, alleen de practice maps.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

FragNeck schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:39:

Nee, dit is alleen in de practise league zo. De practise league maps zijn aangepaste versies van de echte maps waar ze de rotsen hebben toegevoegd.

De gewone maps hebben wel her en der vernietigbare rotsen, maar die zijn er om een expansion of een zij-ingang van je main te blokkeren. De voordeur staat altijd open in de echte maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Ik vind de cutscenes echt niet lelijk (heb alles op Ultra), maar het acteer werk is soms wel wat matig inderdaad ;)

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Species5618 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:41:
[...]

Nee, dit is alleen in de practise league zo. De practise league maps zijn aangepaste versies van de echte maps waar ze de rotsen hebben toegevoegd.

De gewone maps hebben wel her en der vernietigbare rotsen, maar die zijn er om een expansion of een zij-ingang van je main te blokkeren. De voordeur staat altijd open in de echte maps.
Bedankt M1lamb3r en Species5618

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:05
Na een reeks in de silver league gespeelt te hebben zojuist promotion naar golden league, sta er tevens bijna gelijk in de top 10 van mijn ladder omdat je score blijkbaar meeneemt :p.

Ligt het trouwens aan mij of zijn de + scores van winst over het algemeen stukken hoger dan de - scores bij verlies? Krijgt vaak ca 30 punten voor winnen, en ongeveer 5 a 10 punten aftrek per loss. Met een 50% w/l ratio bij gewoon wat potjes doorspelen werk je jezelf heel gemakkelijk op naar de top binnen je ladder enkel door meer te spelen, niet zozeer obv betere skill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Weet ook niet hoe dat scoresysteem werkt, maar ik denk dat naarmate je meer speelt het wel minder zal stijgen. Ik zit in 1v1 brons en 2v2 zilver. Je merkt wel verschil in niveau, bij 1v1 win ik nu bijna alles :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huarru
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-09 21:23
Speel Starcraft 2 nu een poosje en heb de campaign afgerond. Heb wat placement matches gedaan en zoek nu een vaste partner voor 2vs2 matches :D ?!?! Iemand interesse? PM me hier of op battle.net. Zie OP voor me battle.net friendcode.

Kan persoonlijk nu al niet wachten tot de single player verhaal verder gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
psychodude schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:54:
Na een reeks in de silver league gespeelt te hebben zojuist promotion naar golden league, sta er tevens bijna gelijk in de top 10 van mijn ladder omdat je score blijkbaar meeneemt :p.

Ligt het trouwens aan mij of zijn de + scores van winst over het algemeen stukken hoger dan de - scores bij verlies? Krijgt vaak ca 30 punten voor winnen, en ongeveer 5 a 10 punten aftrek per loss. Met een 50% w/l ratio bij gewoon wat potjes doorspelen werk je jezelf heel gemakkelijk op naar de top binnen je ladder enkel door meer te spelen, niet zozeer obv betere skill?
Sirlin legt het punten systeem uit, een tip van de sluier, het werkt net zoals WoW met een bonuspunten voorraad systeem die je kan opsparen voor een paar dagen en weer kan uitgeven met een paar potjes spelen.
http://www.sirlin.net/blo...ft-2s-ranking-system.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Je hebt een "bonus pool" die met de tijd langzaam oploopt. Als je wint, krijg je het dubbele aantal punten, zolang er nog genoeg in je bonus pool zit. Bij verlies, verlies je gewoon het standaard aantal en gebeurt er niets met je bonus pool. Op deze manier zullen mensen die regelmatig spelen een hogere ranking krijgen dan mensen die weinig spelen (maar dezelfde win-loss verhouding hebben).

Daarnaast kan het zijn dat het systeem je aan het beoordelen is voor promotie en je dus tegen hoger geplaatste tegenstanders wordt gezet. Dan levert een winst meer op en een verlies kost minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 19:28

3xNix

golfr in hart en nieren

spoiler:
Wat ik opzich wel vreemd vind.
Zodra Raynor weet dat hij Mensk gaat aanvallen zie je dat hij 1 kogel in z'n revolver heeft.
Onder het mom van, deze is voor mensk bedoeld.

Jammer vind ik dat je mensk nooit uitschakelt en dat hij die kogel voor Tychious gebruikt...
Naar mijn gevoel is de campaign niet af als mensk niet dood is.

Ik had graag gezien dat Raynor met Kerrigan alsnog in mission 27? achter mensk aan had gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Muta schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:26:
[...]

laatste scene is natuurlijk zo mooi, maar volgens mij valt het verder wel mee, kga er vanuit dat je die van kerrigan in new gettysburg (ofzoiets) al gehad hebt?
Uhm nee zegt me niet zoveel eigenlijk die missie
Wanneer krijg je die?

Sowieso mis ik soms de samenhang of het ontstaan van een nieuwe missie

[ Voor 12% gewijzigd door wimpie007 op 04-08-2010 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-09 22:38
spoiler:
Tja hij zegt het ervoor al he: "We all got our choices to make" Hij vind Sarah redden belangrijker dan Mengsk ombrengen dus ;)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twee vraagjes:

1) wat krijg je terug als je een gebouw cancelt?
2) hoe krijg je dat wat je vaak in gerecorde replays (op HDStarcraft, husky, day9 etc) ziet, dat ze een toets oid indrukken, dat je de naam van 1 speler GROOT in beeld ziet en dat je ziet wat die andere speler allemaal gezien heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSolutioner

TheSolutioner

Enemy Terrorist

apNia schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 14:38:
Twee vraagjes:

2) hoe krijg je dat wat je vaak in gerecorde replays (op HDStarcraft, husky, day9 etc) ziet, dat ze een toets oid indrukken, dat je de naam van 1 speler GROOT in beeld ziet en dat je ziet wat die andere speler allemaal gezien heeft?
1) Volgens mij alles
2) Volgens mij ctrl+v (weet ik niet zeker meer)

You shall not pass!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee vraagjes:

1) ik dacht 75% van je minerals en gas
2) In replay selecteer je op een speler ipv iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxors
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 12:59
Zit net mijn profiel te bekijken op battle.Net om te kijken hoe ver ik sta met achievements enzo.
Nu zitten er een aantal story mode achievements tussen welke vereisen dat je alle Base-upgrades hebt gekocht, of dat je alle infantry units hebt gekocht, of alle vehicle upgrades etc.

Ik heb nu de campaign afgerond en vraag me nu dus af hoe ik die nu ooit moet gaan halen? De complete campaing een paar keer opnieuw doen om alle upgrades te unlocken gaat me te ver.

Tevens doe ik nu nadat ik de campaign heb uitgespeeld alle gemiste missies, oftewel de andere keuze in de 3 keuze missies. Nu zag ik tot mijn geluk dat ik in de Haven's Fall missie de beschikking had over alle upgrades, inclusief alle mercenaries die ik gekocht had tot aan het eind van de campaign. Lijkt me dat het niet de bedoeling is, en lijkt me een bug eigenlijk.
Iemand anders dit ook gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheSolutioner schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 14:45:
[...]

1) Volgens mij alles
Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 14:46:
[...]

1) ik dacht 75% van je minerals en gas
2) In replay selecteer je op een speler ipv iedereen.
1) dus niet helemaal zeker? ;)
2) je kan op een speler klikken maar dan krijg je niet groot die naam in beeld, vraag me af hoe dat zit
3) nog een vraag: soms ben ik m'n observer kwijt, gezien die half transparant is.. is er een makkelijke manier die terug te vinden ANDERS dan hotkeyen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg gisteravond met het completen van mijn 7e missie op 'Hard' ook opeens het '10 mission op Hard' achievement. Heel raar, was dus wel iets aan de hand schijnbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 19:28

3xNix

golfr in hart en nieren

apNia schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:04:
[...]

[...]

1) dus niet helemaal zeker? ;)
2) je kan op een speler klikken maar dan krijg je niet groot die naam in beeld, vraag me af hoe dat zit
3) nog een vraag: soms ben ik m'n observer kwijt, gezien die half transparant is.. is er een makkelijke manier die terug te vinden ANDERS dan hotkeyen?
Bij een replay:
Als je op 1 drukt zie je vision van Team/speler 1
Als je op 2 drukt zie je vision van Team/speler 2
etc...
Als je op E drukt zie je weer alles (zo uit m'n hoofd, dacht dat het de E was iig)

Vanavond weer spelen, kan niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:49
Wat een boring spel is dit zeg. Het is gewoon red-alert maar dan net iets anders. Ik kan maar niet begrijpen wat hier goed aan is.

Ik hou het nog geen half uur vol zo boring is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tappone
  • Laatst online: 14-08 13:35
Twee vraagjes:

1) 75% van resources
2) 1, 2 , 3, 4, etc indrukken (nummer van speler staat bij het camera menuutje)
3) eh, hotkeyen :p

I have ADOHLAS syndrom : Attention Deficit Oh Hey Look A Squirrel! Tappie#1541

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:46
RoaDHouse schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:10:
Wat een boring spel is dit zeg. Het is gewoon red-alert maar dan net iets anders. Ik kan maar niet begrijpen wat hier goed aan is.

Graag even voorzien van het label "Mijn mening over dit spel is als volgt..." waarna je argumentaties aanvoert om tot je eindconclusie te komen dat jij van mening bent waarom dit spel "boring" oftewel "saai" is.
Beetje minder flamen/trollen mag wel.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

RoaDHouse schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:10:

Je bent geen RTS fan dus? :)

Dingen lijken altijd op elkaar als je niet echt in het genre zit. Ik vind alle first-person-shooters op elkaar lijken omdat ik niet van dat speltype hou.

Mensen die regelmatig RTS spellen spelen zien wel degelijk de verschillen tussen spellen als Red Alert en Star Craft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann

Pindamann

Human

Species5618 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 14:11:
Je hebt een "bonus pool" die met de tijd langzaam oploopt. Als je wint, krijg je het dubbele aantal punten, zolang er nog genoeg in je bonus pool zit. Bij verlies, verlies je gewoon het standaard aantal en gebeurt er niets met je bonus pool. Op deze manier zullen mensen die regelmatig spelen een hogere ranking krijgen dan mensen die weinig spelen (maar dezelfde win-loss verhouding hebben).

Daarnaast kan het zijn dat het systeem je aan het beoordelen is voor promotie en je dus tegen hoger geplaatste tegenstanders wordt gezet. Dan levert een winst meer op en een verlies kost minder.
Ja maar how die bonus pool is alleen voor de rating binnen je league (die 100 mensen) en die staat compleet los van de ranking die je league bepaald. Waarbij de league overigens niet perse altijd direct afhankelijk is van die onzichtbare rating :o

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Laatst online: 14:49
Ik vind RTS echt wel leuk, maar als je dit spel nuchter bekijkt is het toch nix bijzonders, ik zit echt niet te stressen. Na een uurtje of 2 was ik er compleet zat van. Met C&C was dat toch wel anders hoewel de nieuwe series ook niet erg goed waren.

Ik kan de hype om dit spel gewoon niet begrijpen. Sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
RoaDHouse schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:22:
Ik vind RTS echt wel leuk, maar als je dit spel nuchter bekijkt is het toch nix bijzonders, ik zit echt niet te stressen. Na een uurtje of 2 was ik er compleet zat van. Met C&C was dat toch wel anders hoewel de nieuwe series ook niet erg goed waren.

Misschien is sci-fi je setting gewoon niet? :)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tappone
  • Laatst online: 14-08 13:35

Dat kan, smaken verschillen nou eenmaal :)

Weet iemand of de achievements alweer aanstaan? (kan de officiele nieuwsdingen niet vinden ;( )

I have ADOHLAS syndrom : Attention Deficit Oh Hey Look A Squirrel! Tappie#1541

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:46

Much better ;)

Idd, het is gewoon strikt genomen een RTS en biedt geen "grote" schokkende/vernieuwende wijzigingen ten opzichte SC1. Het is vooral een spel wat het moet hebben van een goed verhaal en zeer goede unit-balans (en support). C&C/RA heeft het bij mij ook in de laatste edities helemaal teleurgesteld, kan niet precies verwoorden wat het was maar het voelde gewoon niet meer goed (alleen Generals was een aangename verrassing na RA2, alleen de balans misschien zoek + belabberde pathfinding). Een RTS die wel wat nieuws bracht vond ik Company of Heroes met hun dekkingsysteem en capturepoints (voortkomend uit Warhammer).

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:41

Starcraft is zo populair omdat blizzard erg veel aandacht besteed aan het testen en balancen van het spel voor multiplayer.

Bij veel andere spellen heb je al heel snel "onstopbare" strategiën (bvb de rush in oude CnC, of 1 unit spammen in deel 4). Dan komt er 3 maanden laten een patch waardoor die taktiek waardeloos wordt, en een andere unit weer enorm imba wordt.
Of ze krijgen het nooit goed, of niemand speelt het spel meer tegen de tijd dat de balance goed is.

Vergelijk dat met een spel als Diablo2 en Starcraft, die 10 jaar na dato nog steeds support krijgen, en enorm veel gespeeld worden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024

Dat had ik met CC en eigenlijk alles na Dune2 van westwood.
Verschil met CC is echt verschilende units en het bouwen is logisch en eindelijk ook in Starcraft een echt werkende radar ( TA/subcom hadden dit al jaren )
Maar goed als je juist handig vind dat 3 fabrieken zorgen dat je 3x zo snel bouwt ipv 3 units zelfde snelheid tja dan is dat natuurlijk jou goed recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:41
Ik vind het wel grappig om de discussie te lezen over ‘ik vind het maar niks’ vs. ‘dit is de beste RTS’ in tijden. Voor mij is dit inderdaad de beste RTS sinds tijden, al ben ik een groter voorstander van het normale oorlogsthema in plaats van het SF-thema in SCII.

Ik heb al langs zien komen dat mensen C&C niets meer vonden sinds Westwood ermee is gestopt. Deze mening deel ik HELEMAAL! Ik heb Tiberian Sun helemaal kapot gespeeld omdat het zo ontzettend gebalanceerd was, en er veel ruimte was voor verschillende tactieken. Tot Westwood ermee stopte, en er dus geen support meer uitkwam heb ik gespeeld.

(Het wordt op dit moment nog gespeeld op een server die door een groep van voornamelijk Duitsers in de lucht wordt gehouden. Ze hebben zelfs hun eigen laddersysteem ontworpen!)

SCII is voor mij de eerste RTS sinds TS die hetzelfde gevoel geeft, en dat is mooi! Helaas ben ik nu slomer, en heb ik VEEL minder tijd, dus echt goed zal ik hier niet in worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Pindamann schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:13:
Ik snap die grid shortcuts niet zo. De standaard shortcuts spreken ook aardig voor zich toch? Zijn wel tikkie anders met elk ras maar E A V B C zijn wel keys die overal terug komen.

De shortcuts zijn ook genoemd naar het gebouw of unit dat je vaak wilt bouwen. Dus Extractor zit op E etc. Gaat niet overal op maar het spreekt aardig voor zich
Het voordeel van Grid is dat alle keys bij elkaar in de buurt zitten, zodat je linkerhand niet een stuk over het toetsenbord hoeft te bewegen naar bv de M (Move command, handig om bv Medivacs een unit te laten volgen, rechtsklikken is immers unit oppikken) of de P voor een Pylon, als je hand normaal gesproken ongeveer op de WASD positie is.

Ik ga ook Grid proberen, aangezien je niet een paar afzondelijke keys kan rebinden (schijnt binnekort met patch verholpen te worden; matig dat het spel nog niet helemaal af is terwijl het al in de winkel ligt)

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
HyperMan schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:28:
[...]

Het voordeel van Grid is dat alle keys bij elkaar in de buurt zitten, zodat je linkerhand niet een stuk over het toetsenbord hoeft te bewegen naar bv de M (Move command, handig om bv Medivacs een unit te laten volgen, rechtsklikken is immers unit oppikken) of de P voor een Pylon, als je hand normaal gesproken ongeveer op de WASD positie is.

Ik ga ook Grid proberen, aangezien je niet een paar afzondelijke keys kan rebinden (schijnt binnekort met patch verholpen te worden; matig dat het spel nog niet helemaal af is terwijl het al in de winkel ligt)
Dat grid heb ik ook geprobeerd.
Maar ik ben gewend om groepen units te stoppen met S (stop) en ik heb geen flauw idee wat die binding is wanneer ik Grid gebruik.

Verder vond ik het bij (komt ie weer) C&C handig dat de 'H' toets de shortcut was voor 'home' of base, dus direct naar je basis.

Die mis ik ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sl473R
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 12:33
FragNeck schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:29:
[...]

Verder vond ik het bij (komt ie weer) C&C handig dat de 'H' toets de shortcut was voor 'home' of base, dus direct naar je basis.

Die mis ik ook...
Ik neem aan dat je wel je hoofdgebouw aan een shortcut hebt toegewezen. Dan hoef je alleen maar 2x op die knop te drukken. Tevens kan je ook je camera "toewijzen" aan een bepaald punt door op ctrl+F8-F11 te drukken. Elke keer als je op de toegewezen functietoets drukt keert je camera op dat punt terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
hier kan je voor unit(s) en/of gebouwen je eigen shortcuts maken. veel handiger :)
[...]

Maar ik ben gewend om groepen units te stoppen met S (stop) en ik heb geen flauw idee wat die binding is wanneer ik Grid gebruik.

Die mis ik ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

[...]

Die mis ik ook...
Je kunt gewoon op met backspace langs je verschillende hoofdgebouwen fietsen. Check gewoon de lijst met key-bindings eens, er zijn nog veel meer handige shortcuts zoals: F1 = select idle worker, Space = direct naar plek van laatste 'alert' (bv Our SCVs are under attack) etc

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
HyperMan schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:43:
[...]

Je kunt gewoon op met backspace langs je verschillende hoofdgebouwen fietsen. Check gewoon de lijst met key-bindings eens, er zijn nog veel meer handige shortcuts zoals: F1 = select idle worker, Space = direct naar plek van laatste 'alert' (bv Our SCVs are under attack) etc
Misschien een goed idee.
Ik google straks wel even, ik heb er geen boekje bij, die kreeg ik niet bij Blizzard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

hulkie schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:08:
Ik vind het wel grappig om de discussie te lezen over ‘ik vind het maar niks’ vs. ‘dit is de beste RTS’ in tijden. Voor mij is dit inderdaad de beste RTS sinds tijden, al ben ik een groter voorstander van het normale oorlogsthema in plaats van het SF-thema in SCII.

....
SCII is voor mij de eerste RTS sinds TS die hetzelfde gevoel geeft, en dat is mooi! Helaas ben ik nu slomer, en heb ik VEEL minder tijd, dus echt goed zal ik hier niet in worden :)
Kijk, iemand waar ik het in grote lijnen zeker mee eens ben.

Ben pas sinds kort <2 jr bezig met online in multiplayer en (bijna) antiek voor game begrippen.
Maar vind het geweldig dat er door de verscheidenheid aan units en counters meerdere tactieken en technieken bestaan om je tegenstander te verrassen.
Na RA3 toch flink wennen aan een complexere gameplay (minerals, gas EN supply) Man, ik dacht dat alleen gold bijhouden lastig was. Wennen aan de hoeveelheden shortcuts. Nieuwe counters leren voor alle units. En micromanagement wil je een beetje goed worden.

Maarja heb geen haast en de ingamerating houd je op 50/50, dus ook voor mij zal het vermakelijk zijn. In RA3 moet je maar net een goede game vinden in een lobby, met opponents van ongeveer hetzelfde nivo. En bijkomend voordeel dat hier veeeeeeeeeeeeeel meer mensen online zijn zorgt ook voor betere matching...
Ook al is het niet echt mijn thema, ook dit lijkt me een spel wat ik graag wil beheersen en spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann

Pindamann

Human

HyperMan schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:28:
[...]

Als ik mijn hand normaal links heb liggen bij WASD kan ik simpel de M indrukken met mn duim :)

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gohan-san schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:45:
[...]

spoiler:

spoiler:
ja je hebt gelijk, ik had het over de zeratul missies maar was nog niet klaar met de campaign, ben dat nu wel en kwam mijn fout rechtzetten maar is al te laat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Pindamann schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:49:
[...]

Als ik mijn hand normaal links heb liggen bij WASD kan ik simpel de M indrukken met mn duim :)
Als ik dat doe voel ik me hele hand aanspannen, heb ik waarschijnlijk rsi in een week :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3xNix schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:09:
[...]

Bij een replay:
Als je op 1 drukt zie je vision van Team/speler 1
Als je op 2 drukt zie je vision van Team/speler 2
etc...
Als je op E drukt zie je weer alles (zo uit m'n hoofd, dacht dat het de E was iig)

Vanavond weer spelen, kan niet wachten.
Ja die kende ik ook, maar hoe krijg je in replays zo groot die naam in beeld? Dat krijg ik namelijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadrin
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 14:25
Battlenet lijkt wat issues te hebben. Ik heb net een potje gespeeld en probeerde daarna het profiel van m'n tegenstander te bekijken, maar dat wilde Bnet niet laden. Na een restart kan ik nu niet meer inloggen.

"The greatest harm can result from the best intentions"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kon inderdaad geen match meer starten (leer momentje, supply depot droppen om scv van zergs te redden en daardoor zergs binnen laten is slecht idee), en nu ook niet meer inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:41
Ik kan ook niet inloggen momenteel.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Laatst online: 03-09 15:47

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Yep ik kan ook niet meer inloggen :S zie me profiel foto ook niet

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb overigens een technisch probleem met sc2, is al sinds ik het geinstalleerd heb. Ik heb een dualscreen setup iedere keer als ik SC2 speel op men primair scherm en ik met men muis naar uiterst rechts ga ( richting mijn 2de scherm dus ) gaat de aanwijzer buiten het spel. Dit is dus zeer irritant want als ik dus naar rechts wil scrollen moet ik dit met de pijltjes doen, en dat zorgt voor wat problemen met men build online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-09 22:48
De boel ligt plat! Meteen maar de afwas doen ;)

SP op hard met alle bonus objectives is wel stukken leuker dan normal! Brutal lijkt me wat te veel van het goede...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit er nog op, maar kreeg wel de melding dat achievements down waren "until ferther notice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houston, we have a problem.

We hebben weer het oude bekende ik-kan-wel-inloggen-maar-niet-battle.net-in probleem. Tijdens de beta heeft het wel even geduurd voor we weer online konden, hopelijk fixen ze het deze keer sneller!

Wat is supernova lastig Oo (brutal ofc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:12
Hmm 5 placement matches 2v2 gedaan met een IRL vriend, alles gewonnen; platinum league geplaatst. Wij echt bang dat we geowned zouden worden, die vriend heeft minder gespeeld dan ik ook, maar 3 vd 4 matches gewonnen so far, nice :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-09 10:00

Chrisjuh_15

Facta non verba

ElmarNieser schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:08:
Yep ik kan ook niet meer inloggen :S zie me profiel foto ook niet
Heb hetzelfde hier. Was volgens mij in de beta ook één keer een dag.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
  • Laatst online: 25-09 10:10
apNia schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:16:
Ik zit er nog op, maar kreeg wel de melding dat achievements down waren "until ferther notice"
had ik vanochtend, daarna niet meer kunnen inloggen (direct daarna en nu weer geprobeerd, daartussen niet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:09:
Ik heb overigens een technisch probleem met sc2, is al sinds ik het geinstalleerd heb. Ik heb een dualscreen setup iedere keer als ik SC2 speel op men primair scherm en ik met men muis naar uiterst rechts ga ( richting mijn 2de scherm dus ) gaat de aanwijzer buiten het spel. Dit is dus zeer irritant want als ik dus naar rechts wil scrollen moet ik dit met de pijltjes doen, en dat zorgt voor wat problemen met men build online.
Hmm ik heb ook een dual screen setup win7 64bits, en heb er geen problemen mee :)
3xNix schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 14:16:
spoiler:
Wat ik opzich wel vreemd vind.
Zodra Raynor weet dat hij Mensk gaat aanvallen zie je dat hij 1 kogel in z'n revolver heeft.
Onder het mom van, deze is voor mensk bedoeld.

Jammer vind ik dat je mensk nooit uitschakelt en dat hij die kogel voor Tychious gebruikt...
Naar mijn gevoel is de campaign niet af als mensk niet dood is.

Ik had graag gezien dat Raynor met Kerrigan alsnog in mission 27? achter mensk aan had gegaan.
spoiler:
Er zijn nog 2 uitbreidingen te gaan, en ik neem aan dat hij nog wel een kogel ergens kan vinden ;)
Het was redelijk laat gistereavond, door wie werd tychus eigenlijk opgedragen om Kerrigan te dooden?
Species5618 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:20:
[...]

spoiler:
Aan het einde van de campaign heeft Kerrigan nog steeds het "Medusa"-haar wat ze had als de Queen of Blades. Dus helemaal menselijk is ze nog niet.

Als ik zou moeten gokken, zou ik zeggen dat in de volgende campaign je begint met Kerrigan die bijna alle controle over de Zerg kwijt is en je die langzaam terug verovert door artifacts te vinden, opstandige Zerg uit te schakelen, enz... Dat past goed bij het standaard model waar je eerst met alleen basis units speelt en na verloop van tijd steeds geavanceerdere units krijgt.

@wimpie007: Ja. Maar de meerderheid van de cutscenes blijft toch realtime rendered. Overigens gaan die er beter uitzien als je je graphics settings omhoog schroeft.
spoiler:
Dat haar inderdaad viel mij ook op, op zich heb je wel een aannemelijke theorie (damn wou dat ik meer SC2 lore gelezen had snap er nog niet heel veel van 8) )
Maar er is dus een Overmind ergens die de uber bad dude is en er voor zorgt dat de Zerg alle andere werelden wil vernietigen.
En Kerrigan zou de enige sleutel persoon zijn omdat dit tegen te gaan. wat dan inderdaad zou betekenen dar Kerrigan met een soort van Renegade zergs zich tegen die overmind afzet?
(Beetje als Raynors raiders vs Dominion/Mengks ;))? wat dan ook wel weer staaft met de titel "heart of the swarm"

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Wat zuur dat je nu ook geen singleplayer matches kan doen :( Toch wel een groot gemis!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Heb nu 3x(van de 3 games) online verloren, gaat echter steeds beter.

Terran is overduidelijk het beste :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Laatst online: 13:41
Bananenspin schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:18:
Wat zuur dat je nu ook geen singleplayer matches kan doen :( Toch wel een groot gemis!
dat kan wel met play as guest toch?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Iemand die hem op een MBP 13 inch 2010 model speelt? Ervaringen onder Mac OS X?

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
haarbal schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:20:
[...]

Zonder achievements ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Gohan-san schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:18:

spoiler:
Er zijn nog 2 uitbreidingen te gaan, en ik neem aan dat hij nog wel een kogel ergens kan vinden ;)
Het was redelijk laat gistereavond, door wie werd tychus eigenlijk opgedragen om Kerrigan te dooden?
spoiler:
Door Mengsk. Als Tychus Kerrigan zou vermoorden, kreeg hij zijn vrijheid terug.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 15:01
Daaaaaamnnnn it.

Haal ik net mijn allerlaatste achievement voor de Char missies klapt B.net er half uit :/ Brabrbarbabra!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

haarbal schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:20:
[...]

En dat ontdek ik inderdaad net haha thx! Wat stom :X

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Bananenspin schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:27:
[...]

En dat ontdek ik inderdaad net haha thx! Wat stom :X
Maar kun je dan ook verder met waar je was? de savegames staan dacht ik ook bij blizzard opgeslagen of heb ik het nu mis?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-CM11
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-06-2024
Gohan-san schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:31:
[...]

Maar kun je dan ook verder met waar je was? de savegames staan dacht ik ook bij blizzard opgeslagen of heb ik het nu mis?
Ook op je eigen PC:
C:\Users\*****\Documents\StarCraft II\Accounts\*********\*********\Saves
(Vista/7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Laatst online: 25-09 09:27
Peter_Aragorn schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:21:
Iemand die hem op een MBP 13 inch 2010 model speelt? Ervaringen onder Mac OS X?
Ik speel hem niet op een MBP, maar op een iMac uit juli 2008 en dat gaat zonder problemen, hoewel ik alles op low heb staan. Ik heb er wel 4GB geheugen inzitten, dus dat scheelt ook wel, maar zoals ik gewend ben van Blizzard, werkt het prima onder OS X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
TheSolutioner schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 14:45:
[...]

1) Volgens mij alles
Als je niet weet waar je het over hebt, antwoord dan niet :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 11:43
dev10 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:41:
[...]

Ik speel hem niet op een MBP, maar op een iMac uit juli 2008 en dat gaat zonder problemen, hoewel ik alles op low heb staan. Ik heb er wel 4GB geheugen inzitten, dus dat scheelt ook wel, maar zoals ik gewend ben van Blizzard, werkt het prima onder OS X.
Late 2009 MBP 13". Draait prima, maar inderdaad alles low. En balen dat de zaak eruit ligt :(

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Laatst online: 03-09 15:47

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

In the mean time:

http://eu.starcraft2.com/features/battlereports/1.xml

Zeer leerzaam en leuk :)

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-09 19:40
MrVegeta schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:25:
Daaaaaamnnnn it.

Haal ik net mijn allerlaatste achievement voor de Char missies klapt B.net er half uit :/ Brabrbarbabra!
Hier ook: kan wel mn password intypen maar bij het protrait hangt het. Kan niet meer inloggen sinds 15 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is barbarabrabrara voor een sfx?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2010 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:41

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:09:
Dat probleem heb ik dus ook, ik heb het opgelost met ultramon en een key bind voor het vast houden van de muis in mn primary monitor.

beetje omslachtig maar een andere oplossing heb ik niet gevonden :(

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  1. Houd het nuttig + ontopic
  2. Bedelen om trialkeys valt onder spam
  3. Posten van je account + id nummer valt daar eveneens onder
  4. Wil je in de spelerslijst komen te staan, stuur een DM naar Angeloonie