Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sl473R
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 22:48
TjaBske schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:53:
Tijdens selectie had ik 2/5 gewonnen en werd in bronze geplaatst terwijl een maat van mij dezelfde win aantal had in selectie en hij kwam in silver... Wordt er nog naar stats gekeken oid?
De plaatsing in de leagues zijn niet alleen afhankelijk van win/loss ratio. Die maat van jou heeft waarschijnlijk twee mensen verslagen die in een hogere league zitten dan de twee die jij hebt verslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:41

Rannasha

Does not compute.

TjaBske schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:53:
Iemand al promotie gehad naar een hogere league? Het is me nog een beetje onduidelijk hoe die skill bepaling van de leagues nou precies werkt :P.
Ben al 2x gepromoveerd. Begon in Bronze, zit nu in Gold. Geen idee wat precies de trigger was, maar ik merkte wel dat ik steeds minder tegenstanders tegenkwam die echt een pushover waren, dus ik werd wel steeds vaker gematched tegen hoger gerankte tegenstanders.

Gewoon blijven spelen, promo komt vanzelf :)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

FragNeck schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:14:
[...]

Dat verschil is ook groot.
Ik merkte het zelf ook, in het begin gaat het allemaal wel, maar na lvl 4 of zo dan wordt het toch beduidend lastiger op hard.

Het verschil tussen hard en brutal schijnt ook noemenswaardig te zijn :D
* Anoniem: 159816 pimpt met zijn Kerrigan avatar

Brutal is niet extreem moeilijk. Er zijn een paar missies die was lastig zijn. Maar zodra je tanks hebt wordt het allemaal wat easier. Alleen engine of destruction is echt een bitch, daar kostte het mij echt veel tijd om de juiste unit combo te vinden. Ook The Moebius Factor is lastig. Als tip wil ik je in ieder geval meegeven: de nieuwe unit voor een missie is niet altijd de beste keuze. Welcome to the jungle, Super Nova, The Great Train Robbery: allemaal vrij easy als je weet wat je moet doen. Nog wel vaak saven, want 1 foutje en je bent de sjaak...maar okay .

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 03-08-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 23:21

Mystic_X

What does this button do

Irritant matchmaking systeem, laat mij alleen maar tegen gold en silver knokken terwijl ik brons ben.
Laatste 2 potjes net verloren was close. Daarvoor 2 gewonnen.
Maar ik wil gewoon tegen mensen uit mijn eigen divisie spelen en mijn divisie winnen.

Promoot me of laat me tegen mensen uit brons spelen klote systeem.

Valt me trouwens op dat ik veel tegen protoss speel.

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
Ik vind overigens dat de topicstart wel iets beter en uitgebreider kan, vooral de techtree en afbeeldingen van units mag wel iets geavanceerder, 't is maar een idee :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:25

ShadowBumble

Professioneel Prutser

SuX DeLuXe schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:58:
Ik vind overigens dat de topicstart wel iets beter en uitgebreider kan, vooral de techtree en afbeeldingen van units mag wel iets geavanceerder, 't is maar een idee :9
Not enough resources for upgrade.

Kortom even met ze alle SVC's bouwen en misschien dat we dan met ze allee een bijdrage kunnen leveren aan info die er nog in kan/moet ?

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:05

Bezulba

Formerly known as Eendje

Mystic_X schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:57:
Irritant matchmaking systeem, laat mij alleen maar tegen gold en silver knokken terwijl ik brons ben.
Maar ik wil gewoon tegen mensen uit mijn eigen divisie spelen en mijn divisie winnen.

ik weet niet of het zo is, maar kan het niet zo zijn dat er gewoon geen bronze spelers online waren die een potje willen spelen en dat het systeem je daarom maar tegen the next best thing laat gaan?

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
ShadowBumble schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 17:01:
[...]

Not enough resources for upgrade.

Kortom even met ze alle SVC's bouwen en misschien dat we dan met ze allee een bijdrage kunnen leveren aan info die er nog in kan/moet ?
is in principe allemaal te jatten van een site als www.sc2armory.com toch?

Als ik trouwens op www.xfire.com kijk, dan staat Starcraft 2 op de 4e plaats qua aantal uren gespeeld, dat is best wel hoog voor een RTS-game moet ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:10
Volgens mij heeft Blizzard nog niet precies verteld hoe het ranking system werkt. Ik merkte wel dat ik na een winning streak opeens 4-5 potjes achter elkaar verloor. Toen ik het profiel van de winnende tegenstanders bekeek zag ik dat deze allemaal Gold waren. Misschien was het systeem even aan het testen of ik Silver al was ontgroeid.....niet dus :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
Heb nu net de Supernova missie op hard af.
Was de eerste missie waar ik echt in de problemen zat.(te veel air units gebouwd terwijl het met een gebalanceerde ground force veel makkelijker ging.)Was ook tevens de eerste missie die ik niet in een keer heb gehaald.
Naja vanavond maar eens kijken hoe de laatste 5 missie`s zijn.

Heb eerlijk gezecht de Mp nog niet weer aangeraakt sinds de beta,aangezien ik eerst goed met de hotkeys wil kunnen omgaan.

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
Ik heb dus de hotkeys op Grid gezet in het menu. Dit is even wennen, maar daarna spelen terran/zerg/protoss door elkaar veel fijner.

Je hebt gewoon de eerste 5 toetsen van alle 3 de rijen op je toetsenbord in een logische volgorde, zonder dat je ooit moet zoeken.

Nu echter wel starcraft niet meer aanraken voor 8 dagen, aangezien ik op vakantie ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:27
Vind SC2 wel een leuk spel om online te spelen. Ik mis alleen een beetje het community gevoel zoals MMO's. Zit alleen een beetje achter mijn PC te spelen. Zie ik misschien iets over het hoofd? Het is gewoon iets leuker dat je ergens bij kan horen dan voor jezelf te moeten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-06 08:37
Hogader schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 18:03:
Ik heb dus de hotkeys op Grid gezet in het menu. Dit is even wennen, maar daarna spelen terran/zerg/protoss door elkaar veel fijner.

Je hebt gewoon de eerste 5 toetsen van alle 3 de rijen op je toetsenbord in een logische volgorde, zonder dat je ooit moet zoeken.

Nu echter wel starcraft niet meer aanraken voor 8 dagen, aangezien ik op vakantie ga.
sterkte, ik moest al 4 dagen wachten omdat ik op vakantie was :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291856

Mystic_X schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:57:

Er word natuurlijk wel eerst getest of je die leagues wel aan kan. Ik zit in platinum, maar ik zit ook vaak tegen diamond en gold. Als je de hogere games verliest, kom je vanzelf wel weer tegen bronze.
Als je sc2 speelt om alleen maar te winnen, moet je maar zo goed worden dat je in diamond iedereen met 5 vingers in je neus verslaat, anders zal je altijd wel rond de 50% win/loss houden.

Kijk maar is naar je eigen ratio, na zo een 50 games is het meestal prima gebalanceerd.

Single player is leuker dan ik dacht... Ik dacht, elke missie hetzelfde verhaal, geen drol aan, waarom zijn er geen cheats maar als je iets verder komt in de campaign is het wel grappig (wel brutal ofc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
FragNeck schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 13:35:

In de Campaign begin je zoals vrijwel iedere single player game met de basis units, en worden deze uitgebreid met meer units bij diverse missies.

Plus het singeplayer element van deze game is toch goed uitgewerkt, ook de filmpjes tussendoor, het verhaal zijn echt goed gedaan.

Daarnaast zijn er nog 26 (?) speciale missies waarbij je op verschillende niveaus om te gaan tegen diverse tegenstanders en hoe je om moet gaan in diverse situaties.

Als je die gedaan hebt, dan ga je wat 1vs1 tegen de AI doen dmv skirmisch, en dan online.

Althans, dat is wat ik ga doen.

- Campaign uitspelen
- 26 speciale missies
- Skirmisch vs AI (ook met de twee andere rassen, omdat je wil weten en herkennen hoe de andere units er uit zien, wat hun zwaktes zijn etc. etc.)

En dan online.
Misschien kan je die speciale missies (Challenges) beter ook tussendoor je campaign doen. Je leert daar genoeg strategieen (wat is sterk tegen wat? efficient building order, etc...) die je tijdens de campaign kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:37
Hogader schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 18:03:

Wat betekent dat... hotkeys op grid?

Edit:
Overigens, ik kan alleen in de weekenden spelen :(
Doordeweeks zit ik voor mijn werk 350km van huis zonder pc.
Ik baal nu wel erg dat ik maar zo kort kan genieten van SC2. Moet namelijk wel meer dingen doen in het weekend dan enkel SC2 :(

[ Voor 19% gewijzigd door Refragmental op 03-08-2010 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

admiral866 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:02:
[...]
Je OS zou ik sowieso op de SSD zetten
Ja, uiteraard, maar ik ben te lui om alles opnieuw te installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Refragmental schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 18:21:
[...]

Wat betekent dat... hotkeys op grid?
Zelfde als bij WC3, dat je keys in het vakje rechts onderaan, wat 4 bij 3 is, overeenkomt met de toetsen;
qwer
asdf
zxcv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
geweldig potje net, een protoss player wou een cheese op mij proberen en zette flink wat cannons in men natural.
Ik dacht nu moet ik het wel winnen want ik wil niet verliezen van een cheese gastje :p.
Ik breid rustig uit en wacht af, ik ga via de andere uitgang van men basis (met rotsen) eruit en met speedlings maak ik zen basis af want hij had totaal geen troepen.
Ik heb gebruik gemaakt van map domination en heb rustig naar broodlords geupgrade en hem met de grond gelijk gemaakt.
Heerlijk gevoel is dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:46
is dat niet gewoon leed vermaak

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-06 12:21

Pindamann

Human

maniak schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 18:12:
Vind SC2 wel een leuk spel om online te spelen. Ik mis alleen een beetje het community gevoel zoals MMO's. Zit alleen een beetje achter mijn PC te spelen. Zie ik misschien iets over het hoofd? Het is gewoon iets leuker dat je ergens bij kan horen dan voor jezelf te moeten spelen.
Kom anders eens langs op het Starcraft2 IRC kanaal van Tweakers:
irc.tweakers.net
#sc2

In 2v2 of meer samen spelen met voicechat is leuk! Terwijl je speelt tactiek overleggen enzo.

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
Pindamann schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 18:42:
[...]

irc.tweakers.net
#sc2

In 2v2 of meer samen spelen met voicechat is leuk! Terwijl je speelt tactiek overleggen enzo.
dat ga ik maar eens doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:37

Kluus

Gang is alles

YouR schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 18:35:
geweldig potje net, een protoss player wou een cheese op mij proberen en zette flink wat cannons in men natural.
Ik dacht nu moet ik het wel winnen want ik wil niet verliezen van een cheese gastje :p.
Ik breid rustig uit en wacht af, ik ga via de andere uitgang van men basis (met rotsen) eruit en met speedlings maak ik zen basis af want hij had totaal geen troepen.
Ik heb gebruik gemaakt van map domination en heb rustig naar broodlords geupgrade en hem met de grond gelijk gemaakt.
Haha, ik kom tegenwoordig ook vaak tegen van die cheesy gasten, bunkers voor je ramp bouwen etc :P. Ik laat ze maar en ga gewoon voor medivacs, en als ik er een stuk of 5 heb + mn marauder/marine legertje inderdaad hun basis rapen :P. Als ik ze bezig zie voor mn basis denk ik alleen booring, dat wordt weer een win...

Daarom heb ik nu al 10 potjes na elkaar geen replay meer gezien... Valt gewoon niks te leren.

[ Voor 8% gewijzigd door Kluus op 03-08-2010 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358430

Anoniem: 117217 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:03:
[...]
Als je meer wil weten over het starcraft 2 ranking systeem is dit goeie lectuur: http://www.sirlin.net/blo...ft-2s-ranking-system.html
Thnx voor de link, vind het ranking systeem best goed werken, laat me net genoeg winnen om fanatiek door te spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ben gepromoveerd van bronze naar Silver, waar ik nu op nummer twee sta *O*

Merk wel dat men banshee rush tactieken hier lang niet zo effectief zijn. De vijand zit niet zomaar te wachten tot ik langskom :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-06 08:10

PromWarMachine

Forsaken Archer

Iemand die alle challenges op gold heeft?
Ik moet er nog 2.

Psionic assault (met templars en sentries), maar daar heb ik het idee dat ik zelf wat fout doe en dat ik nog wel mogelijkheden zie om die eens te halen.

Covert ops (met ghosts en ravens), ik ben totally clueless. Alle andere challenges heb ik op gold, maar bij deze challenge haal ik silver niet eens. Het is te doen blijkbaar, aangezien ik mensen heb gezien die ze op gold hebben, maar hoe? :X

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-06 13:39

VP.

PromWarMachine schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 19:30:
Ik moet er nog 2.

Psionic assault (met templars en sentries), maar daar heb ik het idee dat ik zelf wat fout doe en dat ik nog wel mogelijkheden zie om die eens te halen.

Covert ops (met ghosts en ravens), ik ben totally clueless. Alle andere challenges heb ik op gold, maar bij deze challenge haal ik silver niet eens. Het is te doen blijkbaar, aangezien ik mensen heb gezien die ze op gold hebben, maar hoe? :X
*raises hand*

Met Covert Ops is het de truc om je nukes heel zorgvuldig te plaatsen. Verder kan je Hunter Seeker Missiles gebruiken voor grote groepen die in je weg staan. Ook moet je rap doorgaan, want je hebt niet veel tijd. Ik vond dit ook de moeilijkste challenge, maar hij is alsnog goed te doen.

Als je er echt niet uitkomt, kan je altijd nog op YouTube kijken hoe andere mensen het gehaald hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

ik heb ze allemaal op gold :) ik zal wel even kijken wat ik ookalweer had gedaan...

spoiler:
ghost splitten, een groep naar boven en de andere naar onder, ravens naar het midden om de 2 detectors uit de weg te ruimen.

ik had hem overigens met 20 kills teveel, dus zo moeilijk is hij niet :)

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 03-08-2010 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Covert Ops:

spoiler:
Lol, dit vond ik juist de makkelijkste :P Had de 1e keer spelen niet helemaal door wat de bedoeling was, en had alleen Bronze. :P Tweede keer heb ik het met exact 150 kills gehaald, een zergling in de laatste seconde :+ Maar ik had zo 200 kunnen hebben als ik wat vaker met andere groepjes iets had gedaan.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi1r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-04-2021

Obi1r

The Dub Conqueror

Ik ga het spel straks installeren op m'n SSD, heeft iemand een tip hoe ik het grafische gedeelte van het spel instel? Ik heb een ATI Radeon 4350 maar een stevige PC; AMD Phenom II X6 1055T met 4 Gb ram, en Win 7 Ult. 64 bit.
Omdat m'n kaart de zwakste schakel is, zal ik hierdoor wat moeten aanpassen... maar weet niet goed wat- ik heb niet veel ervaring met PC gamen ;)

Elke vrijdag om 19:00u Obi's Dubkapital Radio op channel ONE van www.intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:34
zo, vandaag mijn eerste 6 potjes gespeeld. resultaat: 4 verloren, 2 gewonnen :-(
Waarvan 4 keer tegen Terran, 1 x protoss, 1x zerg ( ik terran)

de protoss en zerg games heb ik verloren. Bij de protoss kwam dit door een void raid invasie. Bij zerg een zergling rush al vroeg in het spel. ( met nog support van roaches , best sterk voor een basic unit 16 damage ? :P )

anyway, ik heb wel alle replays opgeslagen en bekeken. Qua start van elke game lopen de tegenstander en ik gelijk aan elkaar op. ( zelfde groei in economy, units e.d.) Alleen heb ik geloof ik een beetje last van "gunshy" ( zoals cinicalbrit het noemt ;) ) Wat inhoudt dat ik bij een aanval in principe de overhand zou hebben gehad, maar ik niet aanval omdat ik denk dat mijn legertje toch niet groot genoeg is:p.

Wat overigens irritant is, is dat bij elk potje de toegangswegen naar het kamp afgesloten zijn ( steen ervoor ofzo) waardoor scouten niet kan in het begin. ( tenzij je vliegunits hebt, zoals de overlord die zerg heeft in het begin of al snel reapers moet maken)

maarja, gelukkig zijn het nog de "testgames" ( waarvan je er 50 hebt).

Overigens is dit op mijn trial account (nogmaals bedankt YouR ;) ), ik neem aan dat ik deze gewoon kan upgraden naar een volwaardig account met behoud van alle data/historie?

verslavend spel :-) Nu maar even pauze pakken en mijn resterende gametime ( 4,25 uur ) verdelen over deze week :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Obi1r schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 19:59:
Ik ga het spel straks installeren op m'n SSD, heeft iemand een tip hoe ik het grafische gedeelte van het spel instel? Ik heb een ATI Radeon 4350 maar een stevige PC; AMD Phenom II X6 1055T met 4 Gb ram, en Win 7 Ult. 64 bit.
Omdat m'n kaart de zwakste schakel is, zal ik hierdoor wat moeten aanpassen... maar weet niet goed wat- ik heb niet veel ervaring met PC gamen ;)
Het spel pakt automatisch de instellingen waarvan het denkt dat het het beste past bij je systeem. Daarvandaan kun je dan gaan varieren. Als het soepel genoeg draait de boel een beetje omhoog schroeven, enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Pindamann schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 18:42:
[...]

irc.tweakers.net
#sc2

Ja, het wordt echt tijd dat ze met chat channels komen. In WC3 was dat erg relax. Kon je gewoon in de Nederlandse channel of in die van diverse clan channels mensen ontmoeten en met of tegen hen spelen.
Het gebrek van chat channels (en clan support) is wel echt een heel groot gemis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
Ik moet er nog 2.

Heb hem zelf nog niet op gold, maar de strategie die goed kan werken is telkens de enemy blokkeren met shields van de sentry's en dan storm eroverheen van de templars. als je dit bij de ramp doet dan is de ruimte het kortst en kan dit het makkelijkst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi1r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-04-2021

Obi1r

The Dub Conqueror

Bedankt Species! Het zal er wel van komen dat ik een betere kaart koop, maar dat moet wel een stabiele zijn, die niet erg warm word en de fan weer flink van zich gaat laten horen... ben erg gestelt op m'n stille PC. M'n laatste kaart was een 8800GT en zo'n hoef voor mij niet meer... andere tips?

[ Voor 52% gewijzigd door Obi1r op 03-08-2010 20:39 ]

Elke vrijdag om 19:00u Obi's Dubkapital Radio op channel ONE van www.intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wayland
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-08-2022
wat zo'n protoss me net toch heeft geflikt....

komt hij(relatief vroeg voor een scout) met z'n probe, en zet een pylon midden in me basis, ik was me racks nog aan het bouwen dusja, kon er nog niet veel tegen doen(dacht niet dat het nodig was scv's van de mineral line af te halen)
Is de pylon klaar knalt hij zich 3 photon cannons neer!!!! :S
ja toen die klaar waren was er geen houden meer aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Wayland schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 21:18:
wat zo'n protoss me net toch heeft geflikt....

komt hij(relatief vroeg voor een scout) met z'n probe, en zet een pylon midden in me basis, ik was me racks nog aan het bouwen dusja, kon er nog niet veel tegen doen(dacht niet dat het nodig was scv's van de mineral line af te halen)
Is de pylon klaar knalt hij zich 3 photon cannons neer!!!! :S
ja toen die klaar waren was er geen houden meer aan...
Da's een klassieke "cheese". Zodra je tegen Protoss speelt moet je eigenlijk direct een worker achter de probe aansturen zodat je hem onder druk houdt. Hij kan nog steeds een pylon plaatsen natuurlijk. Zodra je de pylon ziet, meteen nuken met je SCVs. Want zonder pylon kunnen de cannons niets.

Een 2e cheese is als de probe de pylon plaatst in een hoekje van je basis. Hij kan dan zodra hij een Warpgate heeft, units direct je basis binnen warpen. Daarom moet je de probe continu volgen om te voorkomen dat hij zich in deze hoekjes verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

Disapointment!
na vijf keer proberen eindelijk 1vs4insane ai gewonnen. Blijkt dat het geen achievement waard was. In alle versies bestaat deze easy tot en met very hard, maar insane ho maar.
En raad eens welke nog leeg staat. 1vs 2 insane ai. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann

Pindamann

Human

Anoniem: 155599 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 21:57:
Disapointment!
na vijf keer proberen eindelijk 1vs4insane ai gewonnen. Blijkt dat het geen achievement waard was. In alle versies bestaat deze easy tot en met very hard, maar insane ho maar.
En raad eens welke nog leeg staat. 1vs 2 insane ai. -O-
Haha dan voel jeje best genaaid ja :D

Dat had ik in de campaign telkens dat ik focusde op dingen waar je toch niks voor kreeg en iets anders dat ff mis ging dan weer wel >_>

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:56

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Single player was wel snel uitgespeeld en erg makkelijk. Ben absoluut geen diehard RTS speler, maar op normal heb ik geen enkele missie overnieuw moeten doen of uberhaupt het lastig gehad.

Voor 53 euro vind ik dit spel vrij duur voor wat het tot nu toe geboden heeft. De skirmish/multiplayer opties zijn ook redelijk gelimiteerd t.o.v. concurrenten en dat samen maakt dit spel best duur. Waarom het jaaaaren geduurd heeft voordat dit spel uitkwam is me een raadsel, zo geniaal vind ik hem uiteindelijk niet echt.

Of mis ik iets essentieels?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En ik heb al moeite met 1v1 hard ai :P

Eindelijk heeft SEA support het nodig gevonden mijn trials te verwijderen, en toen werkte het meteen, dus kan nu weer spelen :)

De hele manier waarop blizzard het online gedeelte heeft opgezet heeft redelijk wat weg van MW2, en het resultaat is hetzelfde, je mist inderdaad gewoon community gevoel. Daarvoor heb je chat channels en een game browser nodig.waarbij je zelf namen kan geven aan games. Al heb je sowieso wel wat minder community gevoel bij een spel met hoop mensen online zoals SC2 (in ieder geval ik denk dat er een hoop zijn). Als ik kijk bij AOE3 zijn het er een stuk minder, of iets compleet anders toen ik nog joint ops speelde. Dan ken je gewoon heel veel mensen die zelfde type spellen spelen als dat jij speelt, als dat er een paar duizend zijn wordt het lastiger.

Moet dan ook zeggen dat ik me er trouwens over verbaas hoe lang het duur nog voordat hij een match heeft gevonden. Nog steeds binnen 30 seconde ofzo, maar ik ging er eerst vanuit dat hij dat in een paar seconde wel had, vooral bij 1v1.

Heb nu 3 van mijn 5 placement matches alle 3 gewonnen. Enige die nog beetje spannend was was de laatste tegen zerg. Maar daar won ik ook gevecht voor de ingang van zijn basis door stimpack, en er kwamen nog 2 siege tanks aan en die gingen netjes zijn complete basis aan flarden schieten van afstand.

Wat ik wel mis zijn formaties. Vooral handig om die siege tanks bijvoorbeeld te beschermen, ze zijn wel heel lekker van afstand, maar dichtbij zjin ze zo dood.

@Nomad, even de fanboys daargelaten, ik denk dat je het voor flink gedeelte moet zien voor het online gedeelte. Daar is de gameplay gewoon goed met (schijnbaar) goede balans. Daarom vind ik het zo jammer, dat in tegenstelling tot wat de tweakers review beweerde, het multiplayer gedeelte buiten het spelen (dus game browser, etc) niet echt geweldig is gedaan.
En ja imo is het gewoon daarmee een goed spel, maar overhyped. Het heeft wel wat weg van MW2, met een prima gameplay online, maar hetgene eromheen heeft gaten.

[ Voor 14% gewijzigd door Sissors op 03-08-2010 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-05 17:08
Ik moet er nog 2.

psionic assault vond ik ook het lastigst, net gehaald met 150 kills (laatste is kill is lastig) :P wat je kan doen is na elke rush saven. en aan het eind archons maken. covert ops zo snel mogelijk naar de andere kant vd map met al die drones en met de raven flink turrets droppen.

vandaag ook laatste missie uitgespeeld. wel jammer dat de eerste 2 keuzes in de campaign verder niets uitmaakten, had gehoopt dat ze mij wel zouden helpen met de laatste missie :)

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nomad schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 22:07:
Single player was wel snel uitgespeeld en erg makkelijk. Ben absoluut geen diehard RTS speler, maar op normal heb ik geen enkele missie overnieuw moeten doen of uberhaupt het lastig gehad.

Voor 53 euro vind ik dit spel vrij duur voor wat het tot nu toe geboden heeft. De skirmish/multiplayer opties zijn ook redelijk gelimiteerd t.o.v. concurrenten en dat samen maakt dit spel best duur. Waarom het jaaaaren geduurd heeft voordat dit spel uitkwam is me een raadsel, zo geniaal vind ik hem uiteindelijk niet echt.

Op normal spelen en het te snel uitspelen dat doe je jezelf aan. Als je gears of war bijvoorbeeld op normal speelt dan rambo je er ook zo doorheen. Als je dat doorhebt zet je hem een tandje moeilijker. Of beter nog je begint moeilijk en zet als het nodig is het spel een tandje makkelijker.
En ik ben erg benieuwd hoe gelimiteerd dit spel is t.o.v. van welke concurenten. Ik zie toch een redelijk aantal opties, van comp stomp tot 4vs4.
Command and conquer 4 was de hele tijd 2500 punten verzamelen over and over again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann

Pindamann

Human

Hm? Ik heb geen idee waar je het over hebt man.

Vond het verhaal erg spannend en leuk, missies ontzettend gevarieëerd en het aantal missies dat er is verbaast me nog best. Heb ontzettend veel campaign gespeeld maar ben er nog steeds niet. Daarnaast is het hele battle.net en ranking systeem echt geweldig in elkaar gezet.

Ook ziet het er grafisch erg goed uit. Globaal lijkt het aardig kaal maar er zit heel veel detail overal in. Oh ben ik de cinematics helemaal vergeten! En de semi cutscenes. Je kunt gewoon duidelijk zien dat er ontzettend veel werk in zit. Alles is gewoon goed uitgewerkt.

Deze games is voor mij ruim zn geld waard.

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04-2023

Zoals hierboven al wordt gezegd. Zet het eens op brutal en kijk dan nog eens op singeplayer zo makkelijk is. Verschill tussen normal en hard is niet zo groot, maar brutal daarentegen wel.

En ik snap niet echt wat je meer wilt van multiplayer? Genoeg mogelijkheden. En als multiplayer jouw niks aan lijkt, verdiep je eens in de editor en maar voor ons eens een lekkere rpg ;). Alles kan met de editor :)

Ik sta op diamond nummer 1 :D , wel in 4vs4 maar toch ;). Kijken hoe lang dat gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En ik snap niet echt wat je meer wilt van multiplayer? Genoeg mogelijkheden. En als multiplayer jouw niks aan lijkt, verdiep je eens in de editor en maar voor ons eens een lekkere rpg . Alles kan met de editor
Weghalen van regio lock (bij voorkeur helemaal geen regios behalve voor automatische matchmaking)

Toevoegen van public chat channels

Toevoegen private chat channels (redelijk verschillende dingen dus aparte puntjes)

Clan support (niet naar gekeken nog maar schijnt er niet te zijn)

Game browser met custom namen

Normale ladders (oftewel, one ladder to rule them all + 1 ladder voor 1v1, 1 voor 2v2, etc).

En het merendeel zijn standaard aanwezig in zo ongeveer elke RTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213904

Ik las dat er bij elke aanschaf trialkeys waren voor vrienden, echter heb ik mijn versie online gekocht als digital download bij Blizzard, weet iemand hoe/of ik zo de keys nog kan krijgen? Ik heb een aantal vrienden die het willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 22:35
Inmiddels 25 2v2 potjes met mn vaste buddy, na een streak van 7 potjes winnen tegen silvers werden wij eindelijk silver.

Altijd leuk, winnen van dudes met 200+ 2v2 potjes gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291856

4v4 diamond, haha. Ik heb het zelf nooit gespeeld, maar in profielen van anderen zie ik diamond spelers in 1v1, die platinum zijn in 2v2 en bronze in 4v4. Zegt genoeg voor mij :P

@Nomad
De genialiteit van dit spel zit in de mogelijkheden in de multiplayer. De single player is leuk, maar de multi geeft echt de kick voor de meeste mensen. Het spel zit dan vol spanning, en als je gewaagd bent aan je vijand, geeft het echt geweldige games. Je ziet ook dat door het ladder systeem ook de non-hardcore rts fans aan hun trekken komen. Er was voor de beta veel kritiek dat sc2 te makkelijk zou zijn. Hier is ook niet veel van waar, op hoger niveau telt elke seconde, wat veel oefening vergt.
Ik ben blij over hoe sc2 geworden is, vooral de multiplayer. Simpele opbouw van de game, maar de details en de 3 totaal verschillende rassen maken dit gewoon een geweldig spel. Zeker de 3 jaar wachten sinds de aankondiging waard :) (wat was het, mei 2007? xD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben jullie na SC2'en ook zo'n last er van dat het 'nerveuse' gedrag van SC2 doordruppelt in je dagelijks leven? :D

Ik zit nu te browsen en ik wil steeds op hotkeys 4 t/m 7 rammen om naar bepaalde sites te gaan. En steeds de neiging dingen te "selecteren". Zo stond ik net op m'n balkon te bellen met een vriend, en dacht ik ondertussen even wat auto's op het parkeerterrein te selecteren voor een fractie van een seconde, om ze te verschuiven.

Leuk spel is het toch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Laatst online: 28-11-2024
Zojuist ook maar mijn placement matches gedaan, wat blijkt ik kan er niks meer van zodra ik multiplayer speel :P , had ook niet helemaal mijn dag.

Je wil niet weten hoe vaak ik het geluid aan en uit heb gezet (crtl+s), ipv shift+s.

Uiteindelijk 2 van de 5 gewonnen en in brons terecht gekomen, dat is misschien maar beter ook, kan ik nog es winnen ook :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann

Pindamann

Human

furby-killer schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 22:34:
[...]

Weghalen van regio lock (bij voorkeur helemaal geen regios behalve voor automatische matchmaking)

Toevoegen van public chat channels

Toevoegen private chat channels (redelijk verschillende dingen dus aparte puntjes)

Clan support (niet naar gekeken nog maar schijnt er niet te zijn)

Game browser met custom namen

Normale ladders (oftewel, one ladder to rule them all + 1 ladder voor 1v1, 1 voor 2v2, etc).

En het merendeel zijn standaard aanwezig in zo ongeveer elke RTS.
Die regio locks gingen na verloop van tijd toch weg en chat channels komen toch ook nog?

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sl473R
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 22:48
Pindamann schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 22:49:
[...]

Die regio locks gingen na verloop van tijd toch weg en chat channels komen toch ook nog?
De regio lock blijft volgens mij in stand, zover bij mij bekend. Publieke chat komt wel in een volgende patch... bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
YouR schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 18:35:
Dat vraagt om een replay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320951

Dat ziet er niet heel moeilijk uit

heeft er iemand een trailkey over :X, wil namelijk kijken of scII wel op mijn systeempje draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Chat channels support komt nog, in de vorm van channels die je kan joinen op interesse...
niet echt handig, zolang er maar 1 groot nederlands kanaal kan zijn, scheelt al zoveel!

en clan support komt vast en zeker nog wel, en ook een beter systeem voor custom games, want het huidige is crap. (zie het volgende topic op Teamliquid http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=139745)

Algemene ladder zal nooit komen, na het invoeren van het league systeem.

Er komen nog geweldige patches aan, waar menig game developer wat van kan leren. Het jammere van blizzard is, dat het altijd zo lang duurt =[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Dat gevoel had ik ook toen ik op normal speelde, maar dat ging vrij snel over toen ik het op hard ging doen, toen verging het lachen me vrij snel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
Als jullie willen lachen, day9 heeft een broer, Tasteless, en hij is een legendarische commentator van proffesionele matches in Korea. Dus ik verplicht jullie allemaal dit filmpje te kijken, want je lacht je kapot

Het is trouwens wel Starcraft 1 :P

YouTube: Nick "Tasteless" Plott Quotes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Hard of Brutal spelen maakt de campaign leuker. Maar Starcraft koop je voor de multiplayer. De multiplayer gaat veel dieper dan games zoals C&C en AOE. Ook is de balance veel en veel beter.

Leesvoer :P: http://www.teamliquid.net/forum/index.php?show_part=34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Muta schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 23:21:
Als jullie willen lachen, day9 heeft een broer, Tasteless, en hij is een legendarische commentator van proffesionele matches in Korea. Dus ik verplicht jullie allemaal dit filmpje te kijken, want je lacht je kapot

Het is trouwens wel Starcraft 1 :P

YouTube: Nick "Tasteless" Plott Quotes
Nooit sc1 online gespeeld, maar het blijft mooie tv.
Tijd lang Klazart gevolgd. Wat een held was dat.

edit: oh dear

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 04-08-2010 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

apNia schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 22:47:
Hebben jullie na SC2'en ook zo'n last er van dat het 'nerveuse' gedrag van SC2 doordruppelt in je dagelijks leven? :D

Ik zit nu te browsen en ik wil steeds op hotkeys 4 t/m 7 rammen om naar bepaalde sites te gaan. En steeds de neiging dingen te "selecteren". Zo stond ik net op m'n balkon te bellen met een vriend, en dacht ik ondertussen even wat auto's op het parkeerterrein te selecteren voor een fractie van een seconde, om ze te verschuiven.

Leuk spel is het toch :+
Dit heb ik ook wel eens met games die ik vaak speel. Toen ik nog WOW speelde had ik af en toe het gevoel van "ik ga nog wel even daarheen, niet zoveel tijd nog, maar ik kan toch gewoon heartstonen" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139386

ok, nu word het irritant.

Ik zit nog steeds in de platinum league terwijl ik van mijn laatste 7 potjes er 1 gewonnen heb. Ik wil zo snel mogelijk lager geplaatst worden want zo is de lol er snel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
Anoniem: 139386 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 00:23:
ok, nu word het irritant.

Ik zit nog steeds in de platinum league terwijl ik van mijn laatste 7 potjes er 1 gewonnen heb. Ik wil zo snel mogelijk lager geplaatst worden want zo is de lol er snel af.
ik zal je uit je droom helpen, maar de league waar je inzit wil niet perse zeggen dat je spelers krijgt die VEEL beter dan je zijn. Als je vaker verliest gaat het systeem naar een "ranking" zoeken waarvan je wel kan winnen. Dat kan een aantal potjes duren, maar die komt er wel.

dus het kan dat als je je placement matches 0-5 verliest, maar eigenlijk een diamond player bent, al heel snel tegen mensen speelt die in een hogere league zitten dan jij zelf. En andersom dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139386

Jaa het potje na wat ik hierboven schreef won ik opeens weer eens van een Zerg speler, het lijkt erop dat ik de meeste problemen heb met Terran vs Terran, ik heb dan geen idee wat een goede tactiek kan zijn, omdat de andere speler vaak hetzelfde doet. Daar raak ik van in de war.

Was wel een heel leuk potje daarnet! Ik zag via een scout dat hij heel snel voor een expansion ging waardoor ik dacht; Hey, dat betekent dat hij minder resources heeft om units te bouwen, dus ik met een groepje marauders en marines ernaar toe en kreeg het voor elkaar hem goed onder druk te houden.

Aangezien hij begin game voor zerglings en banelings ging hield ik hem op afstand om in de tussentijd via een reactor op mijn factory een aantal hellions te regelen + ik had onderhand de stimpack upgrade.

ik vol vertrouwen aanvallen, en dit ging in eerste instantie ook goed en kwam ver in zijn basis waar ik flink wat economische schade aan kon richten, helaas was het net niet genoeg want hij kon op het nippertje mijn aanval afslaan.

Vervolgens ging ik met de units die ik onderhand had getraind ( eindelijk de hot-keys enigzins onder de knie ) weer aanvallen waardoor zijn economy nog meer verzwakt werd. Hierna ging hij in een laatste desperate attack met een paar hydralisks en drones mijn expansion te lijf ( de main was al leeg ) en richtte hier flink wat schade aan.

Vervolgens kon ik met mijn laatste 8 marauders en een handjevol marines zijn basis op zijn knieën brengen.

Kijk, zo is het leuk! Spannende matches die beide kanten op kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe

ja sorry hoor maar wat wil je dan als je op normal speelt? Dat je 26 keer een bepaalde scene moet spelen voor je erdoorheen komt? Ik heb dan zelf de singleplayer nog niet gespeeld, alleen al aan de multiplayer heb ik gemerkt dat het een erg boeiende game is. Starcraft draait grotendeels toch wel om multiplayer...als je een spel alleen voor singleplayer koopt dan kan ik je idd nog begrijpen dat het duur is. Maar ik ga van dit spel misschien wel jaren genieten, dan is 45 euro opeens helemaal niet veel geld meer. En aangezien je jaren gebruik maakt van Battlenet, updates, etc. etc. wat allemaal tijd en geld kost voor Blizzard, vind ik het nog wel meevallen hoor.
Ik vind die donkere Starcraft 2 achtergrond op de frontpage van Tweakers.net trouwens erggggg vet _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door SuX DeLuXe op 04-08-2010 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:25

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Aangezien ik toch even geforced moet worden om mijn tactics aan te passen voor multi player ben ik vanavond maar begonnen om alle Mar Sara Missions alle achievements te halen.

Moet er gelukkig nog maar 2 ;) maar zeker bevoorbeeld "Be Quick or Be Dead" vereiste een andere aanpak als wat ik gewent was.

+ Ik heb besloten om maar van normal af te stappen en gewoon lekker standaard op hard te spelen het kietelt net iets meer op hard dan op Normal.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358309

Vergeleken met welke games bedoel je? Ik heb denk ik zo ongeveer iedere bekende RTS gespeeld heb de afgelopen 15 jaar en Starcraft 2 is de beste RTS die ik tot nu toe heb gespeeld gevolgd door SupCom: FA, Warcraft 3 en de oude Starcraft, de C&C serie is een lachertje sinds Westwood is overgenomen. En zoals al velen malen is gezegd, op normal spelen en daarna klagen dat je het te snel hebt uitgespeeld is niet helemaal terecht.

Starcraft 2 is zijn geld dubbel en dwars waard als je het mij vraagt, heb geen seconde spijt gehad van de aanschaf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann

Pindamann

Human

Nog even reclame maken voor het IRC kanaal!

irc.tweakers.net
#sc2

Het wordt nu lekker druk. Kunnen we weer mooi wat 2v2 3v3 en eventueel 4v4 samen spelen!

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mag schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 00:22:
[...]

Dit heb ik ook wel eens met games die ik vaak speel. Toen ik nog WOW speelde had ik af en toe het gevoel van "ik ga nog wel even daarheen, niet zoveel tijd nog, maar ik kan toch gewoon heartstonen" 8)7
Hahahaha ik heb het ook met WoW gehad. Maar vooral bij dingen die repitieve handelingen vereisen als Tetris of als ik een hele dag heb zitten 3D'en. Maar Starcraft 2 is echt een heel nieuw level of WTF omdat je je hersenen zo trained om constant aan 100 dingen tegelijk te denken. Denk dat je hoofd nog even tijd nodig heeft het los te laten ofzo. Heel bizar altijd :)

Maar goed om te weten dat er iig nog iemand is die dit heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358309

Wat is bij jullie de meest succesvolle strategie in 1vs1? Ik verdedig eigenlijk nooit, ik begin met een paar speldenprikjes te geven om de defense te testen op zwakke plekken en mijn tegenstander te forceren om in verdediging te gaan, daarna ga ik druk zetten op de plek waar de tegenstander het verwacht, zorgen dat hij niet uitbreid door zijn basis te blokkeren en ondertussen maak ik een paar battlecruisers die ik dan via de zijkant of achterkant van zijn basis laat aanvallen, erg simpel maar ze trappen er iedere keer weer in maar volgens mij speel ik ook een beetje onder me niveau in de praktisch league want ik sta nu op 12 games 9 wins. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe werkt dat offline play eigenlijk?

Net even getest, maar hij blijft zeggen dat ik hem moet activeren. Me dunkt dat ik dat al gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:24
Je moet inderdaad SC2 eenmalig activeren bij Blizzard na installatie voordat je gebruik kunt maken van de offline mode. Heb je eenmaal je SC2 geactiveerd dan kan je gewoon offline spelen maar worden je achievements niet bijgehouden

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 15:55
Oops, ik zou vanavond even de Protos missies halen... :X maar ja dan moet ik ook alle achievements hebben hé... die laatste is stom. Gefaald @ 2235 kills. Duurrp. Ben wel bijna klaar met de SP, ik heb eigenlijk alleen Char nog staan. Dus zo ff wat upgrades scoren en game over!

Op naar MP!

Maar eerst ga ik naar bed...

[ Voor 5% gewijzigd door MrVegeta op 04-08-2010 06:39 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
zal ff kijken ;)

Edit: http://www.sc2replayed.co...oss-zerg-blistering-sands

weet niet of het werkt, maar probeer maar :P

[ Voor 27% gewijzigd door YouR op 04-08-2010 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De multiplayer gaat veel dieper dan games zoals C&C en AOE.
Hoe bedoel je dat? Als je bedoelt beter balanced ben ik het met je eens, vooral dat met de paar games die ik tot nu toe heb gespeeld het erop lijkt dat het blind volgen van een BO van een pro minder goed werkt dan in AOE (wat ik wel groot voordeel vind). Maar ik zie niet echt in hoe het dieper is dan AOE.

En met wat er nog via patches zou komen, eerst zien, dan geloven. AOE3 zou scenario support krijgen vie patch, heeft 3 jaar ofzo geduurt. Al hebben ze na de storm van kritiek toen ze het zonder zichtbaar ranking systeem hadden gereleased dat wel heel snel ingebouwd.

Met terran gebruik ik aan het begin redelijk vaak ding van orbital command om te scouten. Tegen marines + marauders leken marines + hellions redelijk te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Pff was gister weer een lekkere sessie... Lastig opstaan deze morgen. Dit spel is echt te leuk!

Ben wel weer flink gestegen...
Afbeeldingslocatie: http://sc2sig.com/s/eu/455721-1.png

[ Voor 38% gewijzigd door ThaClown op 04-08-2010 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Species5618 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 21:31:
[...]

Da's een klassieke "cheese". Zodra je tegen Protoss speelt moet je eigenlijk direct een worker achter de probe aansturen zodat je hem onder druk houdt. Hij kan nog steeds een pylon plaatsen natuurlijk. Zodra je de pylon ziet, meteen nuken met je SCVs. Want zonder pylon kunnen de cannons niets.

Een 2e cheese is als de probe de pylon plaatst in een hoekje van je basis. Hij kan dan zodra hij een Warpgate heeft, units direct je basis binnen warpen. Daarom moet je de probe continu volgen om te voorkomen dat hij zich in deze hoekjes verstopt.
Veel beter een legertje maken en zodra hij dei cannons warped zijn pylon nuken. Met een beetje mazzel let hij niet op en heb je 3 inactive cannons in je basis. Zonder pylon doen protos gebouwen helemaal niets :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Silver is al een stuk pittiger dan Bronze. Mijn winrate duikt binnenkort wel weer onder de 50% denk ik :z
Afbeeldingslocatie: http://sc2sig.com/s/eu/258782-1.png

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Anoniem: 358309 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 02:37:
Wat is bij jullie de meest succesvolle strategie in 1vs1? Ik verdedig eigenlijk nooit, ik begin met een paar speldenprikjes te geven om de defense te testen op zwakke plekken en mijn tegenstander te forceren om in verdediging te gaan, daarna ga ik druk zetten op de plek waar de tegenstander het verwacht, zorgen dat hij niet uitbreid door zijn basis te blokkeren en ondertussen maak ik een paar battlecruisers die ik dan via de zijkant of achterkant van zijn basis laat aanvallen, erg simpel maar ze trappen er iedere keer weer in maar volgens mij speel ik ook een beetje onder me niveau in de praktisch league want ik sta nu op 12 games 9 wins. :P
Eerst eens kijken of hij toevallig zijn ramp gewoon open heeft staan, zo ja zeglings erin en pesten.
Meestal bouwen ze de ramp dan wel dicht.
Klein leger voor de deur van zerglings en dan met een overlord de achterkant naar een leuk plekje zoeken.
T2, hydras + zerglinks + banelings + ( wat verder interresant is ) + nydus chanel = surprise.

Meestal staat de verdediging bij de ramp en voordat die marines uit hun bunkertje zijn is de productie meestal weg. En ik kan snel reinforcen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-06 21:36

Valkyre

Kitesurf FTW!

MrVegeta schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 06:38:
Oops, ik zou vanavond even de Protos missies halen... :X maar ja dan moet ik ook alle achievements hebben hé... die laatste is stom. Gefaald @ 2235 kills. Duurrp. Ben wel bijna klaar met de SP, ik heb eigenlijk alleen Char nog staan. Dus zo ff wat upgrades scoren en game over!

Op naar MP!

Maar eerst ga ik naar bed...
Ik heb Char gisteravond gedaan, echt lastig was het niet, maar wel erg leuk zeg! mooi verhaal mooie cutscenes ben wel benieuwd hoe het nu verder gaat!

Wat ik mij wel afvroeg ik heb 26 missies gedaan (inclusied de bonus missie van "Media Blitz" maar schijnbaar zijn er nog 3 hoe kan ik het nu voor mekaar krijgen om die laatste 3 te doen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Gohan-san schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 09:33:
[...]

Ik heb Char gisteravond gedaan, echt lastig was het niet, maar wel erg leuk zeg! mooi verhaal mooie cutscenes ben wel benieuwd hoe het nu verder gaat!

Wat ik mij wel afvroeg ik heb 26 missies gedaan (inclusied de bonus missie van "Media Blitz" maar schijnbaar zijn er nog 3 hoe kan ik het nu voor mekaar krijgen om die laatste 3 te doen?
Je kan nog steeds "Continue Campaign" doen, waarmee je in het missie selectie scherm komt. Daar kun je nu de andere 3 missies ook kiezen en halen (en de bijbehorende cutscene te zien krijgen)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rilla
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-04 20:13
Als ik Starcraft 2 nu opstart en inlog op m'n account (met mn emailadres en ww) dan zie ik mijn character portrait niet en ik kan niet verder inloggen. Is dit een bekend probleem voor iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
rilla schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 09:41:
Als ik Starcraft 2 nu opstart en inlog op m'n account (met mn emailadres en ww) dan zie ik mijn character portrait niet en ik kan niet verder inloggen. Is dit een bekend probleem voor iemand?
Ja dat heb ik dus ook.... Misschien eventjes wat geduld ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-06 13:39

VP.

Gohan-san schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 09:33:
[...]

Zeratul missies gedaan? Alle sidemissies gedaan (je kan de "andere keuze" altijd later nog doen via het missie-scherm)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rilla
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-04 20:13
SjorsVN schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 09:48:
[...]

Ja dat heb ik dus ook.... Misschien eventjes wat geduld ofzo?
Lijkt er wel op :)

http://eu.battle.net/sc2/en/forum/topic/169349790?page=1#18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

rilla schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 09:41:
Voor WoW is het woensdag maintenance day. met als gevolg dat ook de inlogservers vaak op hun gat liggen.
Aangezien dat ook via battle.net 2 gaat is de kans groot dat dus alles wat via battle.net 2 gaat tijdens maintenance op hun gat ligt, dus ook starcraft 2 :)

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:42

Maduth

Probeersel

Nou na 4 avonden spelen, kan ik eindelijk een persoonlijke beoordeling geven over deze game.

Ten eerste, ik ben geen RTS player en was WoW de enige echt game ooit voor mij. Speelde veel er tussen door maar voor WoW, moest alles aan de kant.

Ten tweede, op LAN's werd ik altijd met rust gelaten met RTS omdat men het zielig vond dat ik anders zo snel het spel uit werd gedonderd. Met andere woorden, ik ben heel slecht in RTS.

Ten derde, viel mij oog op SCII door de liefde ik die aan het opbouwen was voor Warhammer 40K (welk ik nog steeds goed vind).

Dus na 4 avonden kan ik eindelijk zeggen: SOLD. :*)

De SP is leuk en prima te doen voor mij op normal, hoger zou voor mij funest zijn. De missie haal ik in een keer maar soms lukt het gewoon niet de overige achievements er bij te halen maar die doen we gewoon later nog een keer. Tevens gisteren voor het eerst een MP geprobeerd tegen de AI op normal... FAIL :X . Mijn voornamelijkste problemen zijn de shortcuts en tactiek. In het begin kreeg ik redelijk snel de economie draaiende en liep het gelijk op. Alleen de aanvalstactiek en hoe wat te produceren is nog een probleem van mij. Ook merkte ik bij de SP dat op een gegeven moment ik gewoon teveel units heb en daardoor inefficient te werk ga.

Maar uiteindelijk, het spel is zeker een toevoeging tot mijn collectie. Namelijk; ik wil spelen (ook vanavond); ik weet de namen van de characters (dus vind ik het interessant) en de vooruitgang is ook zichtbaar.

So be prepared :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-06 21:36

Valkyre

Kitesurf FTW!

M1lamb3r schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 09:35:
[...]

Je kan nog steeds "Continue Campaign" doen, waarmee je in het missie selectie scherm komt. Daar kun je nu de andere 3 missies ook kiezen en halen (en de bijbehorende cutscene te zien krijgen)
Ik heb de Zeratul missies ook gedaan (erg gaaf uitgewerkt!), ik heb wel gehad dat er op een gegeven moment 3 planeten te bezoeken waren en wanneer ik een bepaalde missie deed een andere wegviel.
Hopenlijk geef jij inderdaad de gouden tip en kan ik middels continue de 3 ontbrekende nog spelen! (maar goed dat ik dat vannacht om 0100 uur niet gezien heb!)

Die laatste Zeratul missie, damn wat gaaf zeg! omdat ik niet wist dat hij verder zou gaan na 1500, had ik niet echt een goede verdedging opgezet rond 2180 ofzo was het eindeverhaal voor mij :(

spoiler:
Wat ik mij nu afvraag in het volgende deel, is dat dan een tijdslijn na nu? of een parallel? aangezien Kerrigan nu weer human is en als ik het goed begrijp is zei diegene die de zerg tegen gaat houden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 08:55
Hmz,

Het lijkt erop dat ik SC2 alleen in Vista kan spelen zonder dat ie vastloopt.
Driver issue ofzo?

Ik krijg in XP SP3 allemaal artifacts en freezes (nee kaart wordt niet te warm) tijdens het spelen dus niet in de menu's terwijl ik in Vista nergens last van heb en hem daar zelfs OC-ed heb lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
Ik ben na mijn placement matches in Gold terecht gekomen en daar binnen 2 avondjes mezelf naar Platinum omhoog gewerkt. echter het gekke is dat toen ik in gold zat ik tegen gold en platinum spelers gezet werd. Maar toen ik eenmaal in Platinum kwam waren mijn 1e 3 matches tegen spelers uit silver. is dit een Bug ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04-2023
Flghter1982 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 10:06:
Ik ben na mijn placement matches in Gold terecht gekomen en daar binnen 2 avondjes mezelf naar Platinum omhoog gewerkt. echter het gekke is dat toen ik in gold zat ik tegen gold en platinum spelers gezet werd. Maar toen ik eenmaal in Platinum kwam waren mijn 1e 3 matches tegen spelers uit silver. is dit een Bug ofzo?
Nee. Toen jij nog in gold zat, moesten Platinum spelers ook tegen een lagere league(jij :) ). Nu zit jij in plat en moet je af en toe tegen een lagere league. Je speelt gewoon af en toe tegen mensen die slechter/beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Gisteren toch mijn eerste multiplayer games gedaan in de practice league.

1 win 1 loss, de eerste was een loss, ik terran tegen zerg.
Ik werd finaal ingemaakt door z'n vlieg units, door dat ik onvoldoende luchtafweer had gebouwd.

De tweede match was op zich een aardige, wel een korte maar toch gewonnen. Ook vs zerg, met als voordeel dat ik geanticipeerd had op een early strike, genoeg marines en vlammenwerp auto's gemaakt (geen idee nog uit m'n hoofd hoe die heten) tegen zijn units.

Dus hij komt aanvallen, ik verdedigen, en meteen doorrushen naar zijn base, waar ik met m'n bouwer (scv?) een barrack bouwde en tegelijkertijd een counter attack maakte. Waarna hij het opgaf.

Nog 48 practice battles te gaan :D

Ik denk dat ik bij de 40 of 35 of zo overstap naar protos om die eens te proberen, dat lijkt me ook wel een leuke race om te doen.

Zerg trekt me op de een of andere manier niet zo, maar wellicht dat daar nog verandering in komt.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117217 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:03:
[...]
Als je meer wil weten over het starcraft 2 ranking systeem is dit goeie lectuur: http://www.sirlin.net/blo...ft-2s-ranking-system.html
Niet op de link geklikt. Maar volgens mij is het wel een plan om zoiets in de TS te zetten. Hoe werkt de ladder/wanneer promoveer ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:46
Zo eerste vs AI match gewonnen van de Zerg (speelde zelf Terran). Wat mij opviel was dat de AI steeds hetzelfde geintje probeerde met steeds iets sterkere units. Als je dat door hebt dan is er natuurlijk niks aan en is het gewoon zorgen dat er een counter company klaar staat. Vervolgens toch maar besloten om via MMM hun basis binnen te stormen (backuped by siege tanks) en WOESH weg was zerg. ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Achievements are disabled until further notice. Staat mooi die nul naast men naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Heb sc2 ook gekocht na wat "proefdraaien" met de niet geheel legale versie. :+
Vroeger ook veel starcraft gespeeld (naast de C&C serie) en nu maar weer is de hobby oppakken en kijken of ik nog beetje meekom online met MP als ouwe loel zijnde met tijd teveel... :P

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausnr9
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-05 11:20
Anoniem: 155599 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 10:20:
Achievements are disabled until further notice. Staat mooi die nul naast men naam.
Weet iemand waarom deze zijn uitgeschakeld?
Ben ik zelf wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315662

Gohan-san schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 09:59:
[...]

Ik heb de Zeratul missies ook gedaan (erg gaaf uitgewerkt!), ik heb wel gehad dat er op een gegeven moment 3 planeten te bezoeken waren en wanneer ik een bepaalde missie deed een andere wegviel.
Hopenlijk geef jij inderdaad de gouden tip en kan ik middels continue de 3 ontbrekende nog spelen! (maar goed dat ik dat vannacht om 0100 uur niet gezien heb!)

Die laatste Zeratul missie, damn wat gaaf zeg! omdat ik niet wist dat hij verder zou gaan na 1500, had ik niet echt een goede verdedging opgezet rond 2180 ofzo was het eindeverhaal voor mij :(

spoiler:
Wat ik mij nu afvraag in het volgende deel, is dat dan een tijdslijn na nu? of een parallel? aangezien Kerrigan nu weer human is en als ik het goed begrijp is zei diegene die de zerg tegen gaat houden.
edit: foute info sorry

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 315662 op 04-08-2010 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232381

Bob schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:10:
[...]

Is de rest wel te doen op hard? Eergisteren wilde ik eens 'een' missie op hard spelen omdat normal veel te gemakkelijk is voor mij, maar Welcome to the jungle viel zwaar tegen ... Ik had de indruk dat het verschil tussen normal en hard heel groot was in die missie, hoe zit dat in de andere missies?
Gisteravond is me dan de hard achievement voor 'welcome in the jungle' wel gelukt.
Aanpak, veel meer marines/medics spammen dan Goliaths. En proberen twee groepen te creëeren die je kan afsturen op caps en/of gas claimen.
Vervolgens probeerde ik na een 'cap' af te stoppen van de Protoss meteen 2x gas te claimen, zo ging het op het end lekker snel. Oh ja en heel veel saven, soms is positie cruciaal en heb je bijna voorkennis nodig om nog op tijd een volgende cap te voorkomen.

Ik vond dit wel de moeilijkste 'hard' sinds 'Rush hour / best defence' trouwens. Nu vrolijk door met de rest :-)
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  1. Houd het nuttig + ontopic
  2. Bedelen om trialkeys valt onder spam
  3. Posten van je account + id nummer valt daar eveneens onder
  4. Wil je in de spelerslijst komen te staan, stuur een DM naar Angeloonie