Gisteren de upgrade gemaakt naar de Aeotec USB Stick - Z-wave Plus Gen-5 en een verse installatie van Domoticz op mijn intel nuc. De eerste sensor die aangesloten werd was de woonkamer verlichting. Aangezien ik 10x 40w GUI10 heb een mooi project om meteen te vervangen door LED verlichting; Philips; de GUI10 4w warm glow
tip: Bij de Hornbach kosten ze €11.95 maar bij de Philips MyShop €7.99; door middel van de prijsgarantie die Hornbach heeft kun je ze bij de Hornbach dus kopen voor €7.19 / stuk
Omdat ik meer halogeen verlichting wil gaan vervangen (52 spotjes om precies te zijn) waarvan een groot deel dimbaar moet worden heb ik direct 5x Fibaro Dimmer 2 (FGB-212) en 5x bypass 2 (FGB-002) gekocht omdat ik dacht dat ik dat nodig ging hebben.
Installatie was ff schrikken want de FGB-212 is vrij groot (5mm dikker dan het oude model) en het paste niet achter mijn pulsdrukker totdat ik wat plastic pootjes van de achterkant van de pulsdrukker af had geknipt die ik toch niet nodig had.
In eerste instantie gingen de lampen wel aan, maar vrijwel direct weer uit; dit had te maken met
OpenZWave: Alarm Level: Secure; uiteindelijk ging dit probleem vanzelf weg na diverse instelpogingen en calibraties.
Maar nu het probleem; knipperen van de lampen. Als de (LED) lampen aanstaan gaan ze ineens vrij random knipperen. Goed kans dat het dan weer een tijd goed gaat maar dan flikkeren ze weer ff. Ondanks dat de dimmer op bijv. 40% staat en dit probleem doet zich voor met bypass en zonder bypass. Overigens zijn de Philips lampen zonder bypass te dimmen bijna uit zoals het er nu naar uit ziet.
De meterkast is compleet vervangen door een nieuwe kast en nieuwe zekeringen en ook de bekabeling is nieuw. Schijnbaar zijn er
meer mensen met dit probleem, en het advies is om de blue wire er dan vanaf te halen. Dat gaan we dan maar doen, keep you posted.