Domotica. Ervaringen en vragen.

Pagina: 1 ... 35 ... 76 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Sinds enige tijd ben ik in een nieuwbouw huurappartement komen te wonen. In dit complex is een Urmet intercom systeem geinstalleerd en in elk appartement hang deze handset.

Zijn er al domotica systemen waarbij dit extern systeem geïntegreerd is of in de nabije toekomst geïntegreerd wordt?
Zijn er nog meer mensen die naar eenzelfde oplossing op zoek zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:16
^ ga er maar vanuit dat het een gesloten systeem is.
Meestal is er bij huur woning meer een prijs gerelateerd oplossing gekozen dan 1tje die makkelijk te integreren is in een ander systeem ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Nu online
Omdat het een huurwoning betreft ging ik er vanuit dat het met een standaard protocol zou werken welke dan weer makkelijk te integreren is.

Volgens de brochure heeft de Signo de volgende systeemcompatibiliteit: IPervoice, 2-draadssysteem, 2Voice, BitbusVOP en 4+en.

Ik zie dat de Signo met vier kabels is aangesloten, hieronder een foto van het systeem.
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/1269sav.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door nielsn op 07-08-2014 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
tcviper schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 17:47:
Ja dat kan inderdaad ook (deed ik voorheen, maar wilde es proberen als ik de pi alles liet doen), probleem was alleen dat dingen zoals gas niet juist aankomen van domoticz > fibaro, sommige dingen werken weer wel goed. Maar ik moet zeggen naar wat optimalisatie en zojuist weer update van domoticz dat het een stuk sneller is nu en zeer goed werkt met domoticz :)

Verder nog de vraag of iemand weet als je sensor hebt (contact voor deuren), domoticz ziet de sensor (onder switch) en als ik deur open doe zegt ie open en als ik deur sluit zegt ie closed dus dat is goed, maar nu wil ik dus eigenlijk dat als de lamp in de keuken nog niet aan is en het na sunset is dat ie de lamp aanmaakt als de deur open gaat (mits die al aan was). Enig idee hoe dat te realiseren? want met scene gaat dat niet zo gemakkelijk blijkbaar
Maak een virtuele schakelaar aan (in mijn geval genaamd "Donker")
Afbeeldingslocatie: http://i807.photobucket.com/albums/yy351/rainbowchild_photos/virtueel.jpg

Stel de timer van de schakelaar in:
Afbeeldingslocatie: http://i807.photobucket.com/albums/yy351/rainbowchild_photos/virtueeltimer.jpg

Maak een "gebeurtenis" aan:
Afbeeldingslocatie: http://i807.photobucket.com/albums/yy351/rainbowchild_photos/event.jpg

Voeg nog wel je deursensor met een AND toe....!!

Als je de lamp maar voor even aan wil zetten bij het openen van de deur kun je ook deze gebruiken:
Afbeeldingslocatie: http://i807.photobucket.com/albums/yy351/rainbowchild_photos/1minuut.jpg
Maar realiseer je wel, dat als je weggaat je ook de deur open doet......

Succes!

[ Voor 10% gewijzigd door Shaggie_NB op 07-08-2014 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

@tcviper: je kunt je Pi ook opvoeren he… heb je standaard setjes voor de koeling:)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:30
Werkt prima :) Ben nu inmiddels zeer tevreden ding doet nauwelijks onder aan de Fibaro HC2 zelf :P
Overigens Shaggie_NB, Open en Closed zijn 2 aparte settings bij de Fibaro door sensor dus ik kan puur zeggen if open ;)

Thx voor al de hulp allemaal :) Heb zojuist mijn Fibaro HC2 controller uitgetrokken nu volledig over op Domoticz op de PI :)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

en dat terwijl je nog zo negatief was;)
HC2 nu in de verkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
nielsn schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 17:58:
Omdat het een huurwoning betreft ging ik er vanuit dat het met een standaard protocol zou werken welke dan weer makkelijk te integreren is.

Volgens de brochure heeft de Signo de volgende systeemcompatibiliteit: IPervoice, 2-draadssysteem, 2Voice, BitbusVOP en 4+en.

Ik zie dat de Signo met vier kabels is aangesloten, hieronder een foto van het systeem.
[afbeelding]
Als je de line out eraf haalt zullen je boven buren niet vrolijk worden verwacht ik :X
Bij Siedle of Gira had je nog wel wat mogelijkheden gehad, maar dit systeem ken ik verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
DRuw schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 20:55:
en dat terwijl je nog zo negatief was;)
HC2 nu in de verkoop?
Hey, soms kan zoiets ff frustrerend zijn maar ik heb super veel vertrouwen in de ontwikkeling van domoticz en zie hoe enorm veel goede updates er constant worden uitgebracht :) Ik wacht het nog even een weekje ofzo af en dan denk ik dat ik de HC2 in de verkoop gooi ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Dat mag gerust een flinke ommezwaai worden genoemd inderdaad... ;)

Aangezien ik ook een HC2 heb ben ik wel benieuwd wat jou er uiteindelijk toe beweegt om op Domoticz over te stappen. Ik zit zelf namelijk ook een beetje te volgen of ik het ernaast ga zetten, maar heb op dit moment niet de tijd om te gaan pielen.

Welke hardware gebruik jij op dit moment? Nog problemen tegengekomen met dingen die op HC2 wel werkten en die je nu niet kunt, of juist dingen die je nu ineens wel kunt doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Omdat ik graag een apparaat wilde waarmee ik alles aan kan sturen, en niet alleen wat Fibaro wil. Nu heb ik dus een RFXCom eraan hangen voor onze Somfy rolluiken, garage deur en Klik aan spul en een z-wave module op de printplaat om alle Fibaro hardware aan te spreken, een interface en een iphone/android mobiele site > app die 10x sneller werkt dan die Fibaro app ooit deed. Er is niks wat ik met de HC2 wel kon en nu niet, dankzij de geweldige devs van domoticz! Kan zelf mijn Toon thermostaat nu aanspreken.

Gebruik Domoticz Open Z-Wave in plaats van de bijgeleverde z-wave-gateway.

Opsomming van mijn hardware is nu:

- Raspberry PI B model met 32Gb Transcend SDHC kaart, - RFXCom 433E USB transmitter, - Razberry z-wave module voor Raspberry PI (ingeprikt op printplaat), Lan kabel naar mijn netwerk.
- 5x Fibaro Wallplug, 2x Fibaro Deur sensors, 2x Fibaro Switch, 2x Fibaro RGBW Controller voor LED strips, Somfy rolluiken, Toon Thermostaat (werkt nu rechstreeks in Domoticz), P1 meter kabel (USB) naar mijn slimme meter en koppeling met zonnepanelen via SMASpot.

[ Voor 3% gewijzigd door tcviper op 08-08-2014 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:07

HeroS

SmartHome Nerd

Iemand dit product al gezien:
http://littlebits.cc/cloud

Erg leuk!

Afbeeldingslocatie: http://d2z4tuy4a1equf.cloudfront.net/assets/cloud/new/cloud-module-a71681b0e2ff1ec1c6e8cbfa0c9c9a1d.jpg

[ Voor 67% gewijzigd door HeroS op 08-08-2014 20:43 ]

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Ik vind het maar verdacht dat ze niet even duidelijk laten zien hoe je iets aansluit. Dus of dat dmv extra aansluitbordjes moet etc. Want in het promo filmpje lijkt het net als je iets tegen een bestaand dom apparaat klikt en hoppa het is te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Je moet ff bij de voorbeelden/projecten kijken.

Maar het zal vast wel ingewikkelder zijn als het lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Ik hoop van het weekend te gaan stoeien met Kinect en mijn HomeSeer installatie.
Dus gestures om scenes te triggeren. Spraak zou ook kunnen maar dat lijkt mij niks ;)
Z'n oplossing lijkt mij in ieder geval handiger dan die Fibaro pad die ik eens voorbij heb zien komen.

De plugin voor Kinect ondersteund o.a. aanwezigheid detectie (inclusief de hoeveelheid mensen)
Afbeeldingslocatie: http://board.homeseer.com/attachment.php?attachmentid=41246&d=1381322363
Afbeeldingslocatie: http://board.homeseer.com/attachment.php?attachmentid=41247&d=1381322363

Plaatjes zijn hotlink dus als ze niet werken laat het dan even weten zodat ik ze op tweakimg gooi.

edit: helaas door storingsdienst verplichtingen de pakketjes bezorger gemist :(

[ Voor 5% gewijzigd door The-Source op 09-08-2014 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Review van Skybell is ook af:
http://www.domotica-blog.nl/post/skybell-review

Leuk product! maar niet goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAL86
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 17:23
De eerste stap is gezet met Domoticz en het uitlezen van de P1 port van mijn slimme meter. De rest van het huis is alles draadloos (elk lichtpunt) alleen niet dmv KaKu of Zwave wat ik hier vaker zie terugkomen maar met KNX. Dit gaat op een andere frequentie, in de 800 range. Nu heb ik hier transceivers voor gevonden.., iemand ervaring met het koppelen van KNX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Dus je hebt al knx rf componenten maar nog niet de ontvanger? Over het algemeen zijn dan alleen de zenders draadloos ( je knoppen zegmaar ) je actoren zitten dan net zoals normaal in de meterkast.
Eerlijk gezegd als je toch al draadloos bezig gaat zie ik geen toevoeging in KNX tov z-wave.
Zeker niet als je leuke grafische interfaces wil maken want dan zit je bijna altijd vast aan de gira homeserver of een bepaald Schneider moduletje waarin je met lua en HTML5 kan knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenpeiffer
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-05-2024
Mocht iemand hier overwegen om een Fibaro HC2 te kopen, ik verkoop de mijne.
De reden is niet dat ik ontevreden ben over het gebruik, maar de mogelijkheden zijn net niet wat ik zoek.
Als er iemand is die interesse heeft, bieden kan op: marktplaats http://link.marktplaats.nl/m835724756

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAL86
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 17:23
The-Source schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 11:02:
Dus je hebt al knx rf componenten maar nog niet de ontvanger? Over het algemeen zijn dan alleen de zenders draadloos ( je knoppen zegmaar ) je actoren zitten dan net zoals normaal in de meterkast.
Eerlijk gezegd als je toch al draadloos bezig gaat zie ik geen toevoeging in KNX tov z-wave.
Zeker niet als je leuke grafische interfaces wil maken want dan zit je bijna altijd vast aan de gira homeserver of een bepaald Schneider moduletje waarin je met lua en HTML5 kan knutselen.
De actoren zitten niet in de meterkast maar in de lichtpunten en worden gevoed met de normale electricteits draden. Verder hebben we nooit de keuze gehad en heeft de bouwer gewerkt met KNX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Vandaag weer even bezig geweest met wat scriptjes en Tablet interface.
En moet zeggen zo langzamerhand begint alles weer goed vorm te krijgen.
Aardig to-do lijstje afgewerkt en laatste componenten ga ik morgen overzetten. Wake-up light script heb ik ook weer af en daarnaast gelijk voorbereid om op meerdere manieren getriggert te worden. De manieren zijn simpel gezegd, Tasker die een URL aanroept, input veld in HsTouch interface of door spraak ingesteld.
Hieronder ook nog even een opzetje wat ik in de tussentijd heb gemaakt.
HStouchTablet
De verlichte knopjes geven simpel gezegd aan dat het apparaat aan is. Ik zou namelijk ook nog verschillende kleuren opgeven voor specifieke dim-level niveau maar dat heb ik nu nog niet ingesteld. Tevens moet er nog een regelaar in voor dim-level van de dimbare lampen.
De knop homeserver stuurt bij het toetsen ervan een WOL naar de server. Uitzetten is een heel ander verhaal maar misschien dat ik mij er ooit nog in ga verdiepen :P

Hieronder nog wat meer foto's maar dan van de webinterface (die eigenlijk alleen voor beheer is / simpele bediening)
Als eerste een stukje van event(scene) welke getriggert word wanneer alarm word uitgeschakeld
events-alarmin

Hier onder zie je dat je het geheel vrij overzichtelijk kunt indelen
event groepen

Klein overzicht van de apparaten welke ik zoal heb (audio onderdelen heb ik er even uit gefilterd om het een beetje overzichtelijk te houden ;) )
woonkamerdevices
In het bovenstaande device management kun je zelf aangeven welke etage en kamer je wilt weergeven en daarnaast ook nog in de laatste kolom welk type apparaat. Zo zou je dus kunnen zeggen ik wil elke etage en alle kamers hebben maar alleen de dimbare lampen, of dimbare lampen en de on/off lampen etc.

[ Voor 35% gewijzigd door The-Source op 10-08-2014 22:14 . Reden: Wat extra foto's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Om een eigen Jaga DBE-systeem te maken lijkt de eenvoudigste oplossing in mijn geval om een RGBW-module aan te sluiten op een aantal fans. Relatief goedkoop en perfect te integreren in de rest van het domoticasysteem. Aangezien die module met PWM werkt vroeg ik me af of dit een probleem oplevert in combinatie met 2pins fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
HvB83 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 08:56:
Om een eigen Jaga DBE-systeem te maken lijkt de eenvoudigste oplossing in mijn geval om een RGBW-module aan te sluiten op een aantal fans. Relatief goedkoop en perfect te integreren in de rest van het domoticasysteem. Aangezien die module met PWM werkt vroeg ik me af of dit een probleem oplevert in combinatie met 2pins fans.
Als het gelijkstroom fans zijn zou het geen probleem moeten zijn. In de handleiding staat namelijk ook dat je er fans op aan kunt sluiten. Je kunt ook het minimale dimniveau opgeven mochten ze sterk gedimd niet meer werken.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 22:48
Ik ben van plan om op m'n nieuwe huis zonnepanelen te plaatsen maar, wil deze dan graag inlezen in een domotica product. Wat raden jullie aan? De omvormer kan gekocht worden met een Wifi module maar, vraag me af of dat überhaupt bruikbaar is bij een Zipato/Fibaro systeem.

Hierbij dus dat ik momenteel nog geen domotica systeem heb voor het nieuwe huis.

Heb een HomeWizard momenteel maar, ik vind de mogelijkheden te beperkt hierbij.

[ Voor 23% gewijzigd door Steefph op 11-08-2014 17:37 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Wat wil je doen?
puur je stroomverbruik en terugwinning meten?
dat kan simpelweg door een slimme meter uit te lezen in een controller zoals een vera of met domoticz.
kortom: wat wil je precies doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Gewoon P1 meter kabel via USB naar een raspberry of andere pc met Domoticz erop en dat kun je dan eventueel doorsturen naar Fibaro (Fibarolink in Domoticz), dat is teruglevering, verbruik en gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:55
The-Source schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 11:02:
Met KNX zit je niet vast aan gira en schneidee voor visualisatie. Gewoon een knx-ip router kopen en je heb verschillende dure tot goedkope pakketten waar je uit kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
Steefph schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 17:33:
Ik ben van plan om op m'n nieuwe huis zonnepanelen te plaatsen maar, wil deze dan graag inlezen in een domotica product. Wat raden jullie aan? De omvormer kan gekocht worden met een Wifi module maar, vraag me af of dat überhaupt bruikbaar is bij een Zipato/Fibaro systeem.

Hierbij dus dat ik momenteel nog geen domotica systeem heb voor het nieuwe huis.

Heb een HomeWizard momenteel maar, ik vind de mogelijkheden te beperkt hierbij.
Met de Fibaro Wall Plug lukt het in ieder geval niet om opbrengst te meten. Deze meet alleen verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 22:48
DRuw schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 18:28:
Wat wil je doen?
puur je stroomverbruik en terugwinning meten?
dat kan simpelweg door een slimme meter uit te lezen in een controller zoals een vera of met domoticz.
kortom: wat wil je precies doen?
Stroomverbruik en terugwinning is makkelijk via de P1 maar, hoe doen jullie het met het uitlezen van de opbrengst.

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 10:00
Zijn er al ervaringen met de nu (in NL) goed verkrijgbare Dana Locks?

• AtlonXP1800
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

Geen ervaring mee, maar net even gegoogled, ziet er goed uit.
Wat ik alleen niet kan vinden of dit nou eindelijk eens een variant is die om kan gaan met 3-punt sloten, enig idee?

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Die Dana Lock zouden met een 3 punts aansluiting moeten werken. "Ken" iemand die zelf een 5 punts aansluiting heeft.

Zelf nog niet getest.

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

• tcviper
Leuk, maar totale onzin natuurlijk mits je in een hotel ofzo zit. Als je nog niet eens je eigen toilet rol kunt vervangen/in de gaten houden, hoever is het dan gekomen :P En alweer een app erbij........

[ Voor 8% gewijzigd door tcviper op 14-08-2014 11:02 ]

• HvB83
Nou, ik denk dat het in ons huis toch tot een beetje minder discussies zou leiden. ;)

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Geinig, maar ik denk dat het zorgen dat je altijd minstens één reserverol op het toilet hebt ook gaat werken. In elk geval: dat werkt bij ons prima. Zodra je die gebruikt, vul je die na afloop van het bezoek weer aan.

In een hotel zorgt de schoonmaakploeg normaal gesproken voor vervanging lijkt me. Ik heb in een hotelkamer in elk geval nog nooit zonder gezeten. Alleen voor toiletten in meer publieke plekken zoals in een restaurant of op een camping ofzo zie ik er wel wat in, maar daar hangen vaak veel grotere rollen binnen een behuizing.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• DRuw

DRuw

HvB83 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 11:28:
Nou, ik denk dat het in ons huis toch tot een beetje minder discussies zou leiden. ;)
heeft hij ook een "laatste velletjes meting" dan?

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Vandaag deze binnen gekregen:
Afbeeldingslocatie: http://www.domotica-blog.nl/download/swiid.jpg

>> http://www.swiid.com/en/produits.html#swiidinter

Binnenkort volgt een review.

[ Voor 19% gewijzigd door HeroS op 14-08-2014 21:31 ]

• DRuw

DRuw

Nijs! Eindelijk een fatsoenlijke snoerdimmer!
Gaatje in de markt achtergelaten door qees :)

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 08:53
Hoezo heb je die nu al? Ook een kickstarter project geweest?
Hebben! :9~

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 15:00
Zoals ik het lees, geen dimmer, maan on/off?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Inderdaad geen dimmer..een "normale" aan/uit.

Geen kickstart project geweest maar van een "nieuwe" speler op de markt. Ik heb zo me contacten om aan nieuwe spullen te komen :) In oktober komt die op de markt gaat de zelfde prijs worden als het Fibaro spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumperke
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 11:37
Ik heb zojuist een HC2 met 5 inbouwmodules en een fibaro tussenstekker besteld maar nu heb ik nog puls schakelaars nodig en daar kom ik niet helemaal uit..

Welke heb ik nodig voor een enkele en een dubbele schakelaar? Ik wil er ook mee kunnen dimmen.
Ik kijk momenteel op deze website http://www.elektrototaalm...iaal/jung/basiselementen/

Je hebt bijv. een enkele pulsdrukker met 1x maakcontact en met 2x maakcontact. Wat houd dit in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

enkele of dubbele schakelaar.
gezien je een dimmer module heb kun je er met 1 prima bedienen. wil je de 2e contact ook aansluiten (kun je scenes mee starten schijnt het, doe het zelf niet) dan kun je de dubbele doen en ze beiden aansluiten.
maakcontact wil niets anders zeggen dan dat als je de knop indrukt er contact wordt gemaakt:)

@hero, jammer van de prijs....;) enneh schakelaar is leuk maar in 90% van de snoerdingen zijn het lampen die je wilt dimmen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumperke
@DRuw, Dat van een elke en een dubbele module snapte ik inderdaad maar dan van 'maakcontact' niet.

Ik wil er eigenlijk hebben die standaard op een middenstand staan. En als ik een dimmer gebruik dan naar boven drukken is dimmen en naar onder is feller. Welke kan ik daar voor pakken?

[ Voor 17% gewijzigd door Bumperke op 15-08-2014 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Ik vind het een grappig ding Hero. Goed dat er iemand is die in het gat springt wat Qees heeft achtergelaten. Voor een aan/uit schakelaar heb ik nog wel een toepassing voor een sfeerlamp, maar voor veel andere verlichting zijn dimmers inderdaad wenselijk. Hoewel... hoeveel van ons hadden in het pre-domotica tijdperk op alle posities een dimmer waar dat nu ook het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

oeh, een uitdaging:)
ik denk dat je daar een rolluikschakelaar voor moet hebben.
die hebben neutral in het midden en boven en beneden zijn 2 apparte maak contacten maar ik twijfel of dit in te stellen is in de module.
de module verwacht gewoon een signal van een schakelaaringang: indrukken is aan of uit en ingedrukt houden is dimmen omhoog/omlaag...

@Hvb83: Ik heb volgens mij nergens een dimmer nu waar ik dat eerst niet had hoor... alles waar het kon dimde ik sowieso al (of ik het gebruikte is een 2e maar de functie was er wel)

[ Voor 20% gewijzigd door DRuw op 15-08-2014 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
In m'n vorige huis had ik het alleen in de woonkamer gemaakt, maar verder nergens. Toen we naar dit huis verhuisden hebben we gelijk de domotica aangebracht, maar daar zat het vanuit de vorige bewoner ook alleen in de woonkamer.

Dus jij had al gewoon een erg luxe uitgevoerd huis DRuw! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:52

Patrick89

PSN : Gamesource

Heeft iemand nog een tip voor gordijnen?
Ik wil een stuk van 1m en 3m apart kunnen bedienen, nou is somfy echt een hele dure oplossing.

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumperke
@DRuw, dat bedoel ik ook.. ik heb nu wipschakelaar die dus altijd 1 kant op staan. Nu wil ik dus een nieuwe schakelaar altijd terug springt naar dezelfde positie. En die ik dan dus ook kan gebruiken om te dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:39
Je had het eerder over een pulsdrukker die zowel een "boven" als een "onder" contact heeft.
De Fibaro FGD211 kan dat niet aan.. S1 is een maakcontact voor het dimmen en S2 is een extra contact voor het triggeren van scenes of rechtstreeks schakelen van een ander zwave device.

Heb zelf de Jung 535-EU (serie impulsdrukker) om ook de S2 te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

pcies, dat zei ik...
maar wat je nodig hebt zijn gewone pulsdrukkers.
die staan 1 kant op en veren terug na die kant als je hem indrukt en dan loslaat.
deze bijvoorbeeld: https://www.klusspullen.n...busch-jaeger/pulsdrukkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aard01
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:50
Patrick89 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:29:
Heeft iemand nog een tip voor gordijnen?
Ik wil een stuk van 1m en 3m apart kunnen bedienen, nou is somfy echt een hele dure oplossing.
Zoek in ditzelfde forum eens op 'gordijnrail'. Gegarandeerd dat je wat vindt... (goedkope rail met motortje bedienen via Fibaro module via ZWave)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09 07:08
HeroS schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 20:08:
Review van Skybell is ook af:
http://www.domotica-blog.nl/post/skybell-review

Leuk product! maar niet goedkoop.
Hoe kom je zo goedkoop aan een Skybell. Ik kom ze op ebay niet goedkoper tegen dan 150 euro.
Daarnaast vind ik de beeldkwaliteit echt ondermaats, had op zijn minst voor deze prijs een (720p) hd lens verwacht. Verder heb je er weer een aparte app voor nodig (correct me if I'm wrong). Maar ja, het geld zal waarschijnlijk wel in de design en gadgetgehalte liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Gewoon mazzel gehad en was ook een gokje omdat de verkoper zei dat die niet werkte.

Ik zag er trouwens ook 1 op marktplaats voor 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

@Patrick89: wat aard zegt. je kunt ze vinden als kallox of schadebo geloof ik.
Ik heb ze ook voor mijn achterramen.
maken wel aardig wat geluid maar het is neit dat je ze iedere 10 mins gebruikt.
voor 1m breedte alsnog een dure oplossing overigens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Samsung neemt smarthings over

http://www.channelconnect...et-domotica-overname.html

Hopelijk goed nieuws voor zwave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

ja toch ben ik bang dat dergelijke merken de boel gaan afschermen om zo hun spul te beschermen, zegmaar hetgeen danfoss en honeywell doen ongeveer. :F

[ Voor 25% gewijzigd door DRuw op 15-08-2014 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-07 17:56
Bij de Lidl, auriol weerstation te koop voor tientje. Zou die het doen met de RFXcomE? Vind zo even snel geen ondersteuning in de plugin pre-beta. Maar welllicht in de documentatie?

[ Voor 35% gewijzigd door fabstar81 op 15-08-2014 20:36 ]

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dshop
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-10-2021
fabstar81 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 20:35:
Bij de Lidl, auriol weerstation te koop voor tientje. Zou die het doen met de RFXcomE? Vind zo even snel geen ondersteuning in de plugin pre-beta. Maar welllicht in de documentatie?
Even op deze link klikken en de TAB "Will support" klikken.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Je bedoeld "nee" dus;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Nu online
Ik woon in een (huur)appartement op drie hoog en ik zou graag wat weergegevens verzamelen in Domoticz. Nu weet ik dat de sensoren voor de temperatuur en regen op een vaste hoogte moeten staan voor de exacte metingen.

Krijg grote afwijkingen wanneer ik een temperatuurmeter, windmeter en een regenmeter aan mijn balkon bevestig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dshop
Tenzij het een kloon is van een bestaand product, ik wil indien nodig wel voor je testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatsek
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 17:08
Weet iemand hoe ik een Nuon meterlezer (van greenwave) kan resetten, of ontkoppelen van het huidige z-wave netwerk? Ik wil hem graag aan mijn Domoticz server koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Whatsek schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 23:35:
Weet iemand hoe ik een Nuon meterlezer (van greenwave) kan resetten, of ontkoppelen van het huidige z-wave netwerk? Ik wil hem graag aan mijn Domoticz server koppelen.
Als je z'n powernode bedoeld dan gaat het als volgt.
You can start the exclusion process through your Gateway user interface or by pressing and holding the Gateway
network button for five seconds until the “exclusion mode” pattern appears on the Gateway activity indicator. When
this is completed, the Gateway is ready to perform the exclusion of the PowerNode.
To complete the process you must perform the following steps:
1. Unplug the PowerNode from the wall socket.
2. Locate the network button on the PowerNode. It is a small round button on the side of the device,
marked with the sync symbol.
3. Press and hold the network button while plugging the PowerNode into a wall socket. Keep the button
pressed for five seconds until the activity indicator begins to flash rapidly, indicating that the exclusion
process has completed. Your PowerNode is now free of its former association, and you can perform an
inclusion process to include it in your GreenWave Reality home network (refer to the “Network Inclusion
Process” section above).
If the network indicator and power button symbol flash together slowly for five seconds, then the exclusion process
failed, and you must start over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-07 17:56
Dshop schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 13:35:
[...]

Tenzij het een kloon is van een bestaand product, ik wil indien nodig wel voor je testen ;)
ik ben helaas niet erg op de hoogte van al die weerstations :? dus zou ook geen kloon herkennen. als het al een kloon is dan kan ik mij voorstellen dat dat van een ook niet al te duur merk is. als je het al voor een tientje kan verkopen :o

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatsek
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 17:08
The-Source schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 00:44:
[...]

Als je z'n powernode bedoeld dan gaat het als volgt.

[...]
Nee, die doen het prima, het gaat om de meterlezer:

http://www.nuonenergiewinkel.nl/8741/e-manager-meterlezer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:09
nielsn schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 12:18:
Ik woon in een (huur)appartement op drie hoog en ik zou graag wat weergegevens verzamelen in Domoticz. Nu weet ik dat de sensoren voor de temperatuur en regen op een vaste hoogte moeten staan voor de exacte metingen.

Krijg grote afwijkingen wanneer ik een temperatuurmeter, windmeter en een regenmeter aan mijn balkon bevestig?
Lijkt mij met temp, wind en regen niet zo aan de orde.

Een evt. barometer gaat wel een verkeerde meting geven, dat wil je op zeeniveau meten. Zie ook:
Aangezien het ene weerstation hoger boven zeeniveau ligt dan het andere, worden door alle weerstations op aarde niet zonder meer vergelijkbare luchtdrukwaarden gemeten. Om een juiste vergelijking te kunnen maken, wordt de luchtdruk van de meeste weerstations op aarde herleid naar het gemiddelde zeeniveau. Bij erg hoog gelegen bergstations wordt een andere methode gebruikt.
Wikipedia: Luchtdruk

Wind zal iets meer aan geven waarschijnlijk, omdat het op 3 hoog wat harder waait dan beneden denk ik. Temperatuur en regen zal maar klein verschil zijn vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mijn vriendin en ik hebben ons eerste huis gekocht en zijn nu ook (deels noodgedwongen, leg ik zo uit) aan het kijken naar domotica. Het zal beginnen met draadloze bediening van de verlichting, omdat we in de keuken een muur hebben uitgebroken waar een lichtschakelaar in zat.

Ik neig naar Z-wave, hoewel ik op papier Zigbee interessanter vond. Maar daar is nog altijd vrij weinig voor te krijgen en hoe mooi en open het ook begon, ik heb het idee dat alle deelnemers het zo gesloten mogelijk houden :( Aangezien het om een bestaand huis gaat, heb ik geen mogelijkheden (nouja, zin) om extra bedrading te trekken voor "hardwired schakelen".

We zoeken alleen nog een oplossing voor de thermostaat die in dezelfde muur zat. Dat draadje houdt nu boven in het plafond min of meer op en we willen liever niet zo'n kabelbuisje over het plafond naar de muur die er nog wel staat...
ThinkPadd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 11:30:
[...]

Wind zal iets meer aan geven waarschijnlijk, omdat het op 3 hoog wat harder waait dan beneden denk ik. Temperatuur en regen zal maar klein verschil zijn vermoed ik.
Dat vraag ik me af: veel windmeters zitten op het dak van een huis, wat ook snel gelijk staat aan "3 hoog op een balkon". Wat meer zal uitmaken is de windrichting: als de wind van "achter" het appartement komt, zal je windmeter weinig meten, vrees ik :)

[ Voor 23% gewijzigd door Grrrrrene op 20-08-2014 20:01 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Grrrrrene schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 20:00:
bla
We zoeken alleen nog een oplossing voor de thermostaat die in dezelfde muur zat. Dat draadje houdt nu boven in het plafond min of meer op en we willen liever niet zo'n kabelbuisje over het plafond naar de muur die er nog wel staat...
bla
In principe kun je een schakelmodule bij je ketel doen en een thermometer in je huis en de rest door een controller laten regelen. Wil je dan een setpoint veranderen kan dat via de pc/telefoon/tablet (oftewel de controller interface).
Er zijn wel aan/uit thermostaten op batterijen en voor zwave maar het zijn niet de fraaiste momenteel... en niemand die daar wat aan lijkt te doen ook |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb nog wat kaku materiaal over waaronder een paar stekker schakelaars en nog een simpele schakelzender. Laatst heb ik twee stekker schakelaars bij mijn vloerverwarming geplaatst. Vervolgens heb ik in domoticz geprogrammeerd dat de twee pompjes 's nachts 10 minuten draaien om er voor te zorgen dat ze niet vastlopen. Nu wilde ik het eigenlijk ook zo gaan maken dat als de thermostaat aanspring de pompjes ook aan gaan om zo efficient met de energie om te gaan.

Ik dacht eraan om het zendertje parrallel aan de schakeldraden van de ketel te zetten echter is het zo dat ik de ketel aanstuur via een opentherm signaal waardoor dit niet gaat werken. Bij een aan/uit thermostaat was dit prima te regelen. Weet iemand misschien hoe ik een "aan" signaal van de ketel kan krijgen? Misschien toch op de één of andere manier via het opentherm signaal? Het gaat om een intergas hre 36/30 ketel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Iets vogelen met een Fibaro universele sensor wellicht?
Deze: http://www.wirelesswonen.nl/FIB_FGBS-001
Ik zet overigens nog steeds grote twijfels bij het nut/winst van opentherm maargoed :+

[ Voor 29% gewijzigd door DRuw op 20-08-2014 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Mijn vriendin en ik hebben ons eerste huis gekocht en zijn nu ook (deels noodgedwongen, leg ik zo uit) aan het kijken naar domotica. Het zal beginnen met draadloze bediening van de verlichting, omdat we in de keuken een muur hebben uitgebroken waar een lichtschakelaar in zat.

Ik neig naar Z-wave, hoewel ik op papier Zigbee interessanter vond. Maar daar is nog altijd vrij weinig voor te krijgen en hoe mooi en open het ook begon, ik heb het idee dat alle deelnemers het zo gesloten mogelijk houden :( Aangezien het om een bestaand huis gaat, heb ik geen mogelijkheden (nouja, zin) om extra bedrading te trekken voor "hardwired schakelen".

[...]

Dat vraag ik me af: veel windmeters zitten op het dak van een huis, wat ook snel gelijk staat aan "3 hoog op een balkon". Wat meer zal uitmaken is de windrichting: als de wind van "achter" het appartement komt, zal je windmeter weinig meten, vrees ik :)
Van Z-wave / Zigbee spul ben ik niet op de hoogte qua thermostaten, maar je hebt qua normale kamerthermostaten ook bijv. de Remeha iSense RF

Blueone schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 21:11:
[..]
Weet iemand misschien hoe ik een "aan" signaal van de ketel kan krijgen? Misschien toch op de één of andere manier via het opentherm signaal? Het gaat om een intergas hre 36/30 ketel.
Heeft je ketel niet een connector waar een extra pomp op kan worden aangesloten? En wat voor afstand zit er tussen je vloerverwarming en ketel? Dan is een draad trekken misschien makkelijker.
Als je geen aansluiting hebt voor een extra pomp kun je misschien ook aftappen van de interne pomp (als dat geen modulerende pomp is). Wel opletten dat je het relais in de ketel niet overbelast.

Overigens wel goed dat je er mee bezig bent, valt snel geld mee te besparen. Begin dit jaar bij m'n ouders uitgevoerd: ThinkPad's TweakBlog: Waarom een pompschakelaar op je vloerverwarming zin heeft

[ Voor 25% gewijzigd door ThinkPad op 20-08-2014 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
[...]

Heeft je ketel niet een connector waar een extra pomp op kan worden aangesloten? En wat voor afstand zit er tussen je vloerverwarming en ketel? Dan is een draad trekken misschien makkelijker.
Als je geen aansluiting hebt voor een extra pomp kun je misschien ook aftappen van de interne pomp (als dat geen modulerende pomp is). Wel opletten dat je het relais in de ketel niet overbelast.

Overigens wel goed dat je er mee bezig bent, valt snel geld mee te besparen. Begin dit jaar bij m'n ouders uitgevoerd: ThinkPad's TweakBlog: Waarom een pompschakelaar op je vloerverwarming zin heeft
De ketel heeft helaas geen extra uitgang, ik was zojuist wel even de installatiehandleiding aan het lezen en dat dat er ook iets van een uit of ingang opzit voor om een tweewegklep aan te sturen (pag 54 van deze pdf
Dan is een draad trekken misschien makkelijker.
Dat is natuurlijk veels te makkelijk, het moet moeilijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 15:15

Tim Schuhmacher

abasios

(deels noodgedwongen, leg ik zo uit)
Ik ben verder niet nieuwsgierig, maar...?

• ThinkPad
Blueone schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 22:14:
[...]

De ketel heeft helaas geen extra uitgang, ik was zojuist wel even de installatiehandleiding aan het lezen en dat dat er ook iets van een uit of ingang opzit voor om een tweewegklep aan te sturen (pag 54 van deze pdf

[...]

Dat is natuurlijk veels te makkelijk, het moet moeilijk :+
Die aansluiting voor die klep zou je kunnen gebruiken, op plaatjes van die klep zie ik maar 2 aders, blauw en bruin. En je pomp is zo te zien ook gewoon een pomp met maar 2 draden, daar zou je hem ook nog bij aan kunnen sluiten. Tenzij het een modulerende pomp is (dat je ketel snelheid van pomp aanpast), dan wil dat niet.

Voor de zekerheid zou ik het wel met een extra 230V relais doen zodat je de elektronica van de ketel niet overbelast.

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 21-08-2014 00:09 ]

• tcviper
Iemand toevallig ervaring met de mensen achter: http://www.opentherm-gateway.com/ ?
Heb daar een opentherm-gateway WAN besteld 3 dagen geleden maar nog steeds niks en op emails antwoord niemand? Enig idee?

• HvB83
Niet zelf, maar het is geen scam als je dat bedoelt. Ik heb genoeg mensen gezien die zo'n ding hebben besteld en die hem ook geleverd hebben gekregen. Aangezien het volgens mij iets is "voor erbij", neem ik aan dat hij net wat anders aan z'n hoofd heeft. Even geduld zou ik zeggen.

Ben wel benieuwd naar je ervaringen. Ga je hem via Domoticz gebruiken of? En met thermostaat of stand-alone.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:07

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

tcviper schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 15:31:
Iemand toevallig ervaring met de mensen achter: http://www.opentherm-gateway.com/ ?
Heb daar een opentherm-gateway WAN besteld 3 dagen geleden maar nog steeds niks en op emails antwoord niemand? Enig idee?
http://www.domoticaforum.eu/viewforum.php?f=75 hier is men redelijk actief, maar weet niet of dat ook de mensen achter de site zijn.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tim Schuhmacher schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 23:55:
[...]

Ik ben verder niet nieuwsgierig, maar...?
Haha, ik hoopte dat de volgende zin duidelijk was, maar misschien was het iets te cryptisch ;)
Het zal beginnen met draadloze bediening van de verlichting, omdat we in de keuken een muur hebben uitgebroken waar een lichtschakelaar in zat
Die muur moest weg, maar de schakelaar hangt nu aan een flexibele PVC-buis (:r :r :r) aan het plafond. Dat ziet er niet uit en het is niet netjes weg te werken. Ik denk dat we de schakeldraad en de fasedraad doorverbinden en een Z-wave inbouwunit in de centraaldoos zetten, want waar de bekabeling van de schakelaar het plafond in gaat is 0,0 ruimte. In de centraaldoos uiteraard wel :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Avvd
  • Niet online
ThinkPadd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 00:01:
[...]

Die aansluiting voor die klep zou je kunnen gebruiken, op plaatjes van die klep zie ik maar 2 aders, blauw en bruin. En je pomp is zo te zien ook gewoon een pomp met maar 2 draden, daar zou je hem ook nog bij aan kunnen sluiten. Tenzij het een modulerende pomp is (dat je ketel snelheid van pomp aanpast), dan wil dat niet.

Voor de zekerheid zou ik het wel met een extra 230V relais doen zodat je de elektronica van de ketel niet overbelast.
Misschien dat ik ook nog iets kan met de opentherm gateway i.c.m. domoticz. Ik ga me eigen daar maar eens in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Afbeeldingslocatie: http://www.domotica-blog.nl/FILES%2F2014%2F08%2Fswiid-cord-switch-holding.jpg.axdx

Kleine preview gemaakt van de Swiid - Cord Switch:
http://www.domotica-blog.nl/post/swiid-cord-switch-preview

Nog geen volledige ondersteuning voor de Zipabox dus kan hem niet volledige testen. Maar eerst indruk is goed. Product is stevig en ziet er niet goedkoop uit. Jammer dat je de led niet uit kan zetten en het geen dimmer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:01
Iemand hier nog een Danfoss Living Connect thermostaatkraan "over" waar iemand genoeg van heeft? Ik bied me persoonlijk beschikbaar :)

Ben benieuwd naar de volledige review van het product hierboven. Is de "missing link" voor een aantal van mijn lampen!

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:39
@HeroS: dat ledje is natuurlijk makkelijk te tweaken (afplakken of weghalen) ;)
Vind het wel een apart product.. Speciaal voor mensen die wel alles draadloos willen, maar geen AB of scene-switches willen monteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ThinkPadd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 00:01:
[...]

Het is me gelukt en uiteindelijk zonder kosten :). Ik zag dat je sinds kort ook de eneco toon kon toevoegen in domoticz. Dit heb ik dus gedaan en daar heb je ook een "FlameOn" switch. Nu is het dus zo ingesteld dat de vloerverwarming pompjes aangaan als de ketel aan springt. Het werkt ook nog verassend snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Mocht je het gemist hebben..een leuk stukje over Domotica(-shop):
https://play.minoto-video.com/7062/uk8mWTQq4A2X.html

Goed gedaan Rob!

Mooi om te zien dat het logo van Zipato groot in beeld was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dshop
HeroS schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 11:29:
Mocht je het gemist hebben..een leuk stukje over Domotica(-shop):
https://play.minoto-video.com/7062/uk8mWTQq4A2X.html

Goed gedaan Rob!

Mooi om te zien dat het logo van Zipato groot in beeld was :)
Hallo Hero, binnenkort een filmpje online waar de logo's goed zijn weergegeven.
As. woensdag een stukje in de woonbijlage van de Telegraaf. :)
Bij Zipato was men erg blij met het item.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Laatst online: 22:17
Hey,

korte intro, wij hebben een eigen woning en ik wil hier het systeem van Fibaro voor gaan inzetten met Z-wave.
Vooral die Motion Sensor cat eye O+ , en de andere componenten zien er erg mooi uit.

Nu is mijn vraag wij hebben 40mm inbouwdozen op de meeste plaatsen, sommige 50mm.
Ik wil de fibaro inbouw modules voor bij de lichtschakelaars, is dit mogelijk met 40mm?
Of kan ik de inbouwmodule ook bij de lamp monteren?

alvast bedankt.

mvg,

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Ik zou zelf kijken of je die inbouwdozen niet kunt vervangen voor nieuwe. Hangt wel af of je nog van plan bent te gaat stuccen of dat je ze er netjes uit kunt krijgen. Optie om in je centraal doos te plaatsen kan natuurlijk ook maar over het algemeen is dat aardig proppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
The-Source schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 18:29:
Ik zou zelf kijken of je die inbouwdozen niet kunt vervangen voor nieuwe. Hangt wel af of je nog van plan bent te gaat stuccen of dat je ze er netjes uit kunt krijgen. Optie om in je centraal doos te plaatsen kan natuurlijk ook maar over het algemeen is dat aardig proppen :P
Vervangen gaat helaas niet, vandaar mijn vraag, neem aan dat mensen hier wel 40mm inbouw dozen hebben en dit al geprobeerd of niet?

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Phyt_ schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 17:59:
Hey,

korte intro, wij hebben een eigen woning en ik wil hier het systeem van Fibaro voor gaan inzetten met Z-wave.
Vooral die Motion Sensor cat eye O+ , en de andere componenten zien er erg mooi uit.

Nu is mijn vraag wij hebben 40mm inbouwdozen op de meeste plaatsen, sommige 50mm.
Ik wil de fibaro inbouw modules voor bij de lichtschakelaars, is dit mogelijk met 40mm?
Of kan ik de inbouwmodule ook bij de lamp monteren?

alvast bedankt.

mvg,
De fibaro's kan je ook gewoon bij de lamp zetten, eroet dan wel een fase draad aanwezig zijn(bruine). De muur schakelaar kan je dan ook nog gewoon blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
Phyt_ schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 18:40:
[...]

Vervangen gaat helaas niet, vandaar mijn vraag, neem aan dat mensen hier wel 40mm inbouw dozen hebben en dit al geprobeerd of niet?
Het kan wel als je schakelaar niet te diep is en je verder geen lassen in dezelfde doos hoeft te maken. Aangezien je zowel voor de schakelaar als de module een bruine draad nodig hebt ontkom je daar al snel niet meer aan. Als je een dubbele doos hebt kun je misschien nog in de ene doos de lassen maken en in de andere de module plaatsen. En werken met flexibel draad naar de schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 08:54
Een andere mogelijkheid is om met een beitel de achterkant van het doosje eruit te tikken. Het ligt eraan wat voor muur je hebt, maar waarschijnlijk geeft dat al voldoende ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
Ok, thx voor de tips, zal morgen ff een malletje maken van de grote van de inbouw unit en eens door het huis lopen ;).
Ik denk dat de centraal doos sowieso wel moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:54
Om de temperatuur in ons huis per ruimte te kunnen regelen ben ik zoek naar een zoneregeling. Zo iets als Evohome alleen dan een systeem wat eenvoudig uitgebreid kan worden met andere domotica functionaliteiten.

Ik zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer. Ik kan wel draadloze radiator thermostaat vinden maar die werken weer niet samen met veel systemen. Wat ik dus wil is meerdere draadloze radiator thermostaten aan kunnen sluiten die elk de ketel kunnen laten opstarten.

Wie weet voor deze zoneregeling een goede domotica oplossing die redelijk out-of-the-box werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Als het niet de evohome mag zijn valt een echte out-of-the-box oplossing die ook andere domotica-functies kan vervullen eigenlijk een beetje af. Met Fibaro kan het in ieder geval niet zonder dat je uitgebreid met LUA aan de slag gaat. Vera ken ik op dat vlak te weinig, maar is over het algemeen ook niet zonder zelf in de code te duiken te doen.

Dan heb je nog Domoticz, die ken ik te weinig en ik weet niet of hij lekker met de Danfoss TRV's samenwerkt. Het antwoord daarop moet ik nog steeds krijgen.

De enige die het in concept echt out-of-the-box moet kunnen is Zipabox. Ik heb het een jaar geleden in de hoek gegooid, juist omdat hij niet lekker met de Danfoss kleppen wilde samenwerken; het klapte er elke keer uit. Inmiddels heeft Danfoss een nieuwe hardwarerevisie uitgebracht, die specifiek het probleem wat ik ervaarde zou moeten oplossen. Als het nu wel betrouwbaar werkt is de Zipabox wat mij betreft de mooiste plug 'n play oplossing die er op dit moment is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:01
Ik heb op dit moment een Domoticz setup met daarin een werken Danfoss Living Connect thermostaat die aangestuurd word via Zwave. Heb er deze week 2 bij gekocht om alle CV's te "moderniseren".

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:54
krizzziz schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 14:16:
Ik heb op dit moment een Domoticz setup met daarin een werken Danfoss Living Connect thermostaat die aangestuurd word via Zwave.
Interessant. Ik vraag me dan alleen af hoe dit werkt in combinatie met mijn CV. Er staat bijvoorbeeld bij dat de thermostaat geen terugkoppeling geeft over de temperatuur (klopt dat?). Hoe weet mijn CV ketel dan dat die weer moet uitschakelen? Wat voor device gebruik je überhaupt om je CV aan te sturen?

Hoe werkt dat eigenlijk met zo'n Zipabox? Heb je daar ook een CV module voor? Ziet er wel allemaal een beetje -nog in ontwikkeling zijnde- uit :|.

[ Voor 12% gewijzigd door zeezuiper op 26-08-2014 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Een aparte thermometer per ruimte en een schakelrelais bij je ketel.

Pagina: 1 ... 35 ... 76 Laatste