Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-07-2017
iPhone 4 is een kleine maand uit in NL, overal niet meer verkrijgbaar of een wachtlijst.

Ik ben ook overstag gegaan hiervoor de BlackBerry Storm, HTC MAGIC en de HTC HD2 ipv 3GS.

De Magic en de HD2 heb ik nog steeds in gebruik.
Nu de iPhone 4 besteld omdat ik voorheen nog voorkeuren had waaraan de 3GS niet aan voldeed.
De camera moet minstens 5mp zijn en dat is nu een feit.
multitasken maar dan beter dan de HD2 dat heeft of eerder kan, ook dat is nu een feit.
Scherper display en hogere resolutie..wederom een feit.
Meer geheugen en snelheid.
De gebruiksvriendelijkheid was er al en de bediening is subliem.
eerlijkheidshalve ben ik me er ook meer in gaan verdiepen.

En merk ik dat de negativiteit eerder door niet iPhone gebruikers dan door ervaren gebruikers wordt rondgebazuind.(inclusief mezelf)
De iPhone is perfectie ten top als je hem op dagelijks gebruik beoordeelt.
Doet wat het moet doen.
En out off the box is hij gewoon the shhhh.

Windowsmobile is niks meer zonder HTC (Sense) en is nog steeds buggy.
Android is goed aan het ontwikkelen en wordt in mijn ogen de grootste concurent van... you name it welk ander platform.

Apple hoeft zich niet druk te maken want de hele markt kijkt over hun schouders mee en neemt zaken over.
De hele marketing strategie is what it is....die neem ik erbij. Wat heet,geen keus behalve 16 of 32 GB zwart of wit (later stadium). Dus de keuze ligt bij de persoon.

Ik ben benieuwd want een paar keer ermee spelen is toch te weinig om een goed oordeel te kunnen geven.
En BTW ik wil helemaal niet oordelen ik wil hem kunnen gebruiken.Dussss laat maar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:25
iPhone 4 Dock binnen! :)

Afbeeldingslocatie: http://kttns.org/jk0ym

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Had hem zelf in de Apple store in Chicago vorige week gescoord :)

Ter info; de iPhone 4 past ook in een Brodit passive houder van de 3G/3GS. Hij zit wat 'losjes' maar past gewoon.

Ook geen probleem met de Gateway 300, hij speelt gewoon af, alle bedieningen doen het en hij laadt ook gewoon op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
>> NickH in "[iPhone 4] Discussie over de antenne"

[ Voor 87% gewijzigd door NickH op 10-08-2010 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn85
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 19:18
Bij mij reset het 'tijd sinds volledig opgeladen' nadat ik hem opnieuw op heb gestart. Weet iemand of dit hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:17
De discussie over de antenne moet in [iPhone 4] Discussie over de antenne. De discussie wordt opgedeeld om het overzichtelijk te houden. Ik snap dat mensen het hier melden als onderdeel van algemene ervaringen, maar ga er dan niet hier over discussiëren, maar doe dat in het bovengenoemde topic.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Martijn85 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:42:
Bij mij reset het 'tijd sinds volledig opgeladen' nadat ik hem opnieuw op heb gestart. Weet iemand of dit hoort?
bij mij is dat wel zo, viel mij van de week ook op (iOS4)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn85
Slasher schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:24:
[...]

bij mij is dat wel zo, viel mij van de week ook op (iOS4)
Jammer, wil best weten hoeveel ik uit een lading haal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:17
Maar waarom moet je de iPhone dan opnieuw opstarten? Ik heb hem nog helemaal niet aan / uitgedaan sinds ik hem heb, behalve dan voor de 4.0.1 update.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeyore98
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-08 19:50
OnTheJazz schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:00:
Net uit de verpakking (iPhone 4 16gb simlockvrij uit de UK via Borderlinx)
Thanks voor je duidelijke ervaringsbeschrijving !

Vraagjes: waar had je de iPhone besteld ? Hoe lang heb je moeten wachten eer je hem had ? En wat waren de kosten die je aan Borderlinx moest betalen voor het doorsturen naar jou (dat laatste krijg ik maar niet duidelijk daar, niet uit de calculator en niet uit de chat want die verwijst ook naar de calculator.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
eeyore98 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:30:
[...]

Thanks voor je duidelijke ervaringsbeschrijving !

Vraagjes: waar had je de iPhone besteld ? Hoe lang heb je moeten wachten eer je hem had ? En wat waren de kosten die je aan Borderlinx moest betalen voor het doorsturen naar jou (dat laatste krijg ik maar niet duidelijk daar, niet uit de calculator en niet uit de chat want die verwijst ook naar de calculator.)
Daar is een heel topic over: [iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 5

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn85
Hoedje schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:25:
Maar waarom moet je de iPhone dan opnieuw opstarten? Ik heb hem nog helemaal niet aan / uitgedaan sinds ik hem heb, behalve dan voor de 4.0.1 update.
Als ik wat geïnstalleerd heb via Cydia moet dat wel eens. Als ik alles eenmaal heb zoals ik het wil verwacht ik ook niet dat ik dat vaak meer zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
Weet iemand of een iPhone 3GS aan kan, zonder dat er een schempje is aangesloten. Dus de iPhone heeft, letterlijk, geen scherm. Wel een digitizer. Of moeten alle connectors aangesloten zijn voordat de iPhone aan kan?

Heb hier een iPhone 3GS liggen zonder scherm, maar hij gaat nu niet aan. Ik vermoed dat de batterij het niet meer doet, maar misschien kan een iPhone 3GS uberhaupt niet aan als het scherm niet is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11-2024

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

Ik zie hier op het forum meerdere mensen voorbijkomen die zo'n Iphone dock kopen, wat ik me echter afvraag is: waarom eigenlijk. Wat is de meerwaarde van het dock boven de kabel?

NB: zelf hoop ik binnenkort de Iphone 4 te krijgen, heb nog niet eerder met een Iphone gewerkt.

Gemberthee: water met een smaakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Zelf heb ik ook een iPhone dock voor de 3g en 3gs maar we gebruiken hem zelden, meestal even de kabel erin op de bank om op te laden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
anonimoes schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:38:
[...]

Ik zie hier op het forum meerdere mensen voorbijkomen die zo'n Iphone dock kopen, wat ik me echter afvraag is: waarom eigenlijk. Wat is de meerwaarde van het dock boven de kabel?

NB: zelf hoop ik binnenkort de Iphone 4 te krijgen, heb nog niet eerder met een Iphone gewerkt.
voor de looks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

anonimoes schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:38:
[...]

Een iPhone-dock is gewoon een bureaustandaard. De universele dock heeft daarnaast nog een audio en video-uitgang en vooral die audio-uitgang is nuttig als je de iPhone/iPod op een versterker wilt aansluiten, want de hoofdtelefoonuitgang is een bijzonder slechte line-out.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:42
Jumpman schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 18:56:
[...]

Ik snap er niets van. Ik heb een iPhone i150 abonnement met 2048/384 Kbps, en ik haal volgens snelheids testen ook snelheden van 3600/384 Kbps. Het kan dus aan twee dingen liggen, de test methoden zijn niet goed, of de snelheid is hoger als men opgeeft.

Iemand een website die representatief is?
Speedtest.net heeft een app die je kan gebruiken. Via T-mobile test je via hun proxyservers als je een webbased test gebruikt maar deze app laat een goed beeld zien.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Met een Dock ziet het er veel chiquer uit! En je hoeft je iPhone niet neer te leggen dus hij beschadigd niet zo snel.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn iPhone nu ook een week en ik ben er tot nu toe niet heel erg blij mee.
Ik heb ook al een paar keer dropped calls gehad en daarnaast ziet mijn iPhone4 mijn Wi-Fi netwerk niet tenzij ik er letterlijk 10 centimeter vanaf sta. Ook werkt mijn bluetooth icm Parrot helemaal niet.

Mijn iPhone 3G ziet mijn Wi-Fi wel gewoon van een grotere afstand(bv andere kamer) en mijn iPhone 4 dus helemaal niet. Wordt er nu een beetje pissig van, ik betaal veel geld voor een telefoon van notabene Apple(hoge kwaliteit) en je zou ten minste verwachten dat er bijna geen problemen mee zijn. Dropped calls vind ik niet zo heel erg omdat ik binnenkort een hoesje krijg, maar dat Wi-Fi gewoon bagger oftewel niet werkt dat had ik niet verwacht. Als iemand weet wat ik moet doen om mijn Wi-Fi te fixen zeg het me, heb alles namelijk al geprobeerd: vliegtuigmodus aan/uit, router reset, change naar b/g etc, gerestored, echt alles....
Heel irritant dat Wi-Fi probleem, ik las al op internet dat een aantal mensen precies hetzelfde hebben, tijd dus om naar ThePhoneHouse te gaan en hopelijk krijg ik meteen een nieuwe. (zal wel niet) :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 18:10
Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:51:
tijd dus om naar ThePhoneHouse te gaan en hopelijk krijg ik meteen een nieuwe. (zal wel niet) :S
Lijkt me wel. Dit is een typisch gevalletje van DOA. Als je ten minste binnen een paar dagen terug gaat he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey jpbosk bedankt voor je comment, wat betekent DOA precies?( kan het evt ook googlen hoor haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdgut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:07
Dead On Arrival is hoe ze dat noemen.
Dat hij dus beschadigd bij jou aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Ik heb de iPhone 4 16 GB nu sinds vorige week donderdag en moet zeggen dat ik nog niet veel heb gemerkt van wegvallende gesprekken. Zowel binnen als buiten geen problemen, al heb ik vaak maar twee tot drie streepjes.
Wi-Fi werkt ook perfect thuis en op het werk, dus ik heb er geen problemen mee.

[ Voor 32% gewijzigd door McWolf82 op 10-08-2010 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt rdgut!

Ik heb dit topic trouwens niet helemaal door gelezen maar is dit probleem al een keer eerder gemeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn85 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:42:
Volgens mij is dit sinds 1.0 al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokuta
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 16:33
Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:37:
[...]
Ik ben erg benieuwd of je na 2 maanden (of eerder) je ervaring wil posten. Voornamelijk of iOs nu beter aanvoelt of Android.
Zo ie zo ben ik ook van andere gebruikers benieuwd of Android nou echt zo superieur is aan iOs zoals door inmiddels veel mensen wordt beweerd (meeste op frontpage tweakers en android forums).
[...]
Op basis van mijn ervaring met de iPod Touch 2g en nu een dagje de iPhone 4 (32gb):

Wat mij bij veel Android telefoons mateloos irriteerde was de schokkerigheid waarmee het menu reageerde. Eerlijk is eerlijk, ik heb nog geen ervaring met de meest recente Android telefoons, maar ook op mijn Spica scrollt het menu schokkerig. Zoomen gaat schokkerig, alles lijkt gewoon "net niet" vloeiend te gaan. Vergelijk het zoomen in de browser bijvoorbeeld met Google Maps (welke wel vloeiend lijkt te werken).

Voor veel mensen zal dit een klein detail zijn, maar voor mij was het gevoel dat iOS gaf, nl. dat van volledige vloeiendheid, doorslaggevend. Verder:
  • Android leent zich op veel vlakken voor tweaks. De standaard instellingsmogelijkheden zijn groter, de support voor plugins lijkt groter (denk aan alternatieve launchers etc) en over het algemeen doet het platform opener aan.
  • iOS daarentegen voelt solide en "af" aan. Hoewel jailbreaken een wereld van tweaks en mogelijkheden opent, biedt iOS naar mijn persoonlijke mening "af fabriek" een completere ervaring aan. Het voelt geintegreerd en als macgebruiker is alles erg herkenbaar. (niet dat ik hier een groot probleem mee had met Android, maar kleine dingen als het verwijderen van apps was toch even zoeken)
  • Android geeft het gevoel meer potentieel te hebben. Van wat ik heb gezien en gelezen (en zelf heb gespeeld) lijkt het er op dat Android aan het begin van zijn kunnen staat en in de toekomst veel nieuws kan gaan brengen. Keerzijde is dat ik bij verschillende firmwares op mijn Spica niet blij was met de stabiliteit. Foutmeldingen, vastlopers enzovoorts (zowel bij officiele als officieuze firmwares), wat op zich geen drama is maar toch een wat teleurgesteld gevoel geeft.
  • iOS geeft daarentegen een solide indruk, maar wel eentje die je het liefst voor alles laat betalen. Hoewel er veel gratis apps te downloaden zijn, zit veel functionaliteit in betaalde apps. Ik denk niet dat dit erg anders is als in Android, echter, ik krijg het gevoel dat iOS zich meer richt op paid-apps (betalingen vanuit apps zelf, maar ook een stuk synchronisatie (mobileMe), natuurlijk de integratie met iTunes, enzovoorts)
Het enthousiasme waar je over schrijft is heel herkenbaar. Van de andere kant, ik kocht een Spica (EUR. 250) als tijdelijke telefoon, wetende dat er betere uit gingen komen, dat het een plastic speeltje was enzovoorts. De iPhone is van een heel andere orde, dus mijn vergelijking is niet echt eerlijk. Ik heb (nog) geen jailbreak gedaan, maar ook nu al voel ik (meer als met Android, vreemd genoeg) de neiging om er mee te spelen, om alle functies te ontdekken en gewoon dat algemene gevoel van blijheid met een nieuwe aankoop.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, ik denk dat mijn mening met de juiste kennis / andere telefoons / andere houding best wel anders had kunnen zijn. Vooralsnog ben ik in de wolken met m'n iPhone 4 32GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
Voor de geinteresseerden:

Ik was gister bij Vodafone Arnhem om te informeren naar wat abonnementjes. Door het gesprek heen en lang verhaal is me verteld dat het niet is uitgesloten dat Vodafone de iPhone 4 gaat verkopen. Eind augustus zouden ze 't weten en de kans is groot dat ze dat gaan doen zoals nu gedaan wordt met de 3GS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Dus na een lang gesprek en heel verhaal weet je nog totaal niets, omdat Vodafone ook gewoon niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Mijn ervaring met de iPhone4 (sinds gisteren). Kom van de BlackBerry 8900 af en het was toch even wennen. Eigenlijk niets dan positiefs, het enige wat nog niet goed lukt is snel typen. Dat ging met de BB blind, tikte ik makkelijk een half a4tje e-mail op. En ik mis het status ledje. Mijn telefoon staat altijd op trillen/stil en moet nu de telefoon uit standby halen om te kijken of ik nog nieuwe sms/e-mail heb. Verder is alles erg mooi en snel. :)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:05
hebben er meer mensen last van dat je slecht te horen bent voor de andere kant als je een bluetooth set gebruikt?
Was eerst bang dat het aan m'n microfoon van de auto lag (ingebouwde bluetooth van bmw), maar na wat zoeken zie ik dat het probleem in iOS4 veel vaker voorkomt, zowel op iPhone 3G(S) als iPhone 4. En zowel met handsfree carkits als met BT headsets.
Vervelende is dat er geen oplossing voor is behalve downgraden of wachten op iOS 4.1.

Heb het ook even geprobeerd door m'n voicemail in te spreken en af te luisteren, het valt soms weg en t klinkt alsof je heel ver weg bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:50

robertwebbe

Robert Webbe

rdgut schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:29:
Dead On Arrival is hoe ze dat noemen.
Dat hij dus beschadigd bij jou aankomt.
Niet helemaal. Pas als het toestel gewoon echt niet aan gaat, dan is het een dead on arrival.
In het genoemde geval is er slechts alleen een probleem met de wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:06
Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:51:
Ik heb mijn iPhone nu ook een week en ik ben er tot nu toe niet heel erg blij mee.
Ik heb ook al een paar keer dropped calls gehad en daarnaast ziet mijn iPhone4 mijn Wi-Fi netwerk niet tenzij ik er letterlijk 10 centimeter vanaf sta. Ook werkt mijn bluetooth icm Parrot helemaal niet.

Mijn iPhone 3G ziet mijn Wi-Fi wel gewoon van een grotere afstand(bv andere kamer) en mijn iPhone 4 dus helemaal niet. Wordt er nu een beetje pissig van, ik betaal veel geld voor een telefoon van notabene Apple(hoge kwaliteit) en je zou ten minste verwachten dat er bijna geen problemen mee zijn. Dropped calls vind ik niet zo heel erg omdat ik binnenkort een hoesje krijg, maar dat Wi-Fi gewoon bagger oftewel niet werkt dat had ik niet verwacht. Als iemand weet wat ik moet doen om mijn Wi-Fi te fixen zeg het me, heb alles namelijk al geprobeerd: vliegtuigmodus aan/uit, router reset, change naar b/g etc, gerestored, echt alles....
Heel irritant dat Wi-Fi probleem, ik las al op internet dat een aantal mensen precies hetzelfde hebben, tijd dus om naar ThePhoneHouse te gaan en hopelijk krijg ik meteen een nieuwe. (zal wel niet) :S
Las gisteren een verhaal van een Belg op iphoneclub, die had ook een soortgelijke ervaring: het werkte allemaal wel, maar niet goed genoeg. De winkel (Mobistar?) wilde het apparaat niet terugnemen, omdat het niet stuk was. Hij trok de stoute schoenen aan en kocht een 2e iPhone 4. Die had de genoemde problemen niet: WiFi werkte een stuk beter, 3G bereik was 3x zo goed (met dezelfde sim) etc. Er zijn, denk ik, gewoon toestellen die niet helemaal lekker werken, daar moet je gewoon mee terug. Probeer het met: 'ik heb paralel-tests uitgevoerd met een vriend van me die ook een iPhone heeft, en deze presteert onder de maat.', zoiets.

Die Wifi, bleutooth en GSM zitten toch op 1 chip? Als die niet lekker werkt, zit je meteen met brakke draadloze functionaliteit.

[ Voor 3% gewijzigd door autoreverse op 11-08-2010 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Laatst online: 10:42

TDB

Weet er iemand een app waarmee ik in 1x bluetooth kan aan- en uitzetten voor iOs4? Ik heb geen zin om dat iedere keer via instellingen->etc->etc te regelen. Ik had via Cydia de app van bigboss geinstalleerd maar deze werkt niet voor de iOs4.

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Laatst online: 08:53

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ik ben benieuwd of meer mensen last hebben (gehad) van stofjes tussen de LCD en de glasplaat van de 3GS. Voor mij is het nu al de 2e keer dat dit gebeurt binnen 13 maanden!

De eerste keer is de telefoon netjes omgeruild via garantie, maar ik ben hem wel 2 weken kwijt geweest. De verkoper zei toen dat dit tegenwoordig nagenoeg nooit meer voorkomt bij mobiele telefoons en dat hij dit de laatste jaren niet in zijn winkel tegen is gekomen.
Ik deed het dus af als incident, maar nu het weer gebeurt, ben ik daar niet meer zo zeker van...
Ik bescherm mijn 3GS met een Incipio Feather hoesje (altijd erom) en een Artwizz screen protector. Hij ziet er dus letterlijk als nieuw uit, en nu dit. Ben nieuwsgierig of dit vaker voorkomt en of er een simpele fix is (evt met oorzaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey autoreverse bedankt voor je post. Ik zal deze week naar de shop gaan en het probleem uitleggen, i'll keep you updated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TDB schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:19:
Weet er iemand een app waarmee ik in 1x bluetooth kan aan- en uitzetten voor iOs4? Ik heb geen zin om dat iedere keer via instellingen->etc->etc te regelen. Ik had via Cydia de app van bigboss geinstalleerd maar deze werkt niet voor de iOs4.
Met SBSettings kun je dergelijke zaken gemakkelijk in 1 keer uit- en aanzetten. (3G, Bluetooth, Wi-Fi, ..).
Gratis te downloaden in Cydia :)
woelders schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:38:
Ik ben benieuwd of meer mensen last hebben (gehad) van stofjes tussen de LCD en de glasplaat van de 3GS. Voor mij is het nu al de 2e keer dat dit gebeurt binnen 13 maanden!

De eerste keer is de telefoon netjes omgeruild via garantie, maar ik ben hem wel 2 weken kwijt geweest. De verkoper zei toen dat dit tegenwoordig nagenoeg nooit meer voorkomt bij mobiele telefoons en dat hij dit de laatste jaren niet in zijn winkel tegen is gekomen.
Ik deed het dus af als incident, maar nu het weer gebeurt, ben ik daar niet meer zo zeker van...
Ik bescherm mijn 3GS met een Incipio Feather hoesje (altijd erom) en een Artwizz screen protector. Hij ziet er dus letterlijk als nieuw uit, en nu dit. Ben nieuwsgierig of dit vaker voorkomt en of er een simpele fix is (evt met oorzaak).
Je werkt toevallig niet in de houtsector oid? :9
(Ik had een vriend die als beroep timmerman is, en die had er ook al eens last van gehad met een 2G)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2010 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Laatst online: 08:53

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:53:

[...]

Je werkt toevallig niet in de houtsector oid? :9
(Ik had een vriend die als beroep timmerman is, en die had er ook al eens last van gehad met een 2G)
Haha :) ! Nee, doe gewoon kantoorwerk, telefoon ligt overdag gewoon voor me op het bureau, als ik aan de wandel ga doe ik hem in mijn broekzak (pantalon, niet pluizig of stoffig) en thuis ligt 'ie vaak op tafel of bij de pc. 's Nachts in de dock op het nachtkastje.

Niets speciaals dus lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:36
Even een vraag. Is de Iphone4 compatible met de Bose Sounddock? (Ongeveer 1 jaar oud, niet de portable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Gegarandeerd compatible. Mijn Carcomm autodock voor de 3G(s) werkt ook vlekkeloos, laden en muziek spelen. Echter passen is een ander verhaal. Zal er wat losjes in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangnl
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:26
Oops foutje

[ Voor 86% gewijzigd door bangnl op 11-08-2010 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Laatst online: 10:42

TDB

Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:53:
[...]
Met SBSettings kun je dergelijke zaken gemakkelijk in 1 keer uit- en aanzetten. (3G, Bluetooth, Wi-Fi, ..).
Gratis te downloaden in Cydia :)
Perfect, dank!

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Twee delen terug las een ervaring van iemand die zijn Belgische iPhone bij een Nederlandse Saturn had ingeleverd en gerepareerd terug kreeg. Nu is mijn vraag, zijn er meer mensen met een soortgelijke ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkMASTERPRO
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-07 14:02
autoreverse schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:14:
[...]

Las gisteren een verhaal van een Belg op iphoneclub, die had ook een soortgelijke ervaring: het werkte allemaal wel, maar niet goed genoeg. De winkel (Mobistar?) wilde het apparaat niet terugnemen, omdat het niet stuk was. Hij trok de stoute schoenen aan en kocht een 2e iPhone 4. Die had de genoemde problemen niet: WiFi werkte een stuk beter, 3G bereik was 3x zo goed (met dezelfde sim) etc. Er zijn, denk ik, gewoon toestellen die niet helemaal lekker werken, daar moet je gewoon mee terug. Probeer het met: 'ik heb paralel-tests uitgevoerd met een vriend van me die ook een iPhone heeft, en deze presteert onder de maat.', zoiets.

Die Wifi, bleutooth en GSM zitten toch op 1 chip? Als die niet lekker werkt, zit je meteen met brakke draadloze functionaliteit.
Nee niet helemaal, WiFi en bluetooth zitten wel op een chip.

Broadcom BCM4329FKUBG 802.11n with Bluetooth 2.1 + EDR and FM receiver.
Broadcom BCM4750IUB8 single-chip GPS receiver.

Daarnaast zijn er nog 2 aparte chips die voor de gsm functionaliteit zorgen

Skyworks SKY77542 Tx–Rx iPAC™ FEM for Dual-Band GSM/GPRS: 880–915 MHz and 1710–1785 MHz bands.
Skyworks SKY77541 GSM/GRPS Front End Module

Bron:
http://www.ifixit.com/Teardown/iPhone-4-Teardown/3130/1

Bij stap 16 en 18. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida
  • Laatst online: 21:39

Keida

dr.

woelders schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:20:
[...]

Haha :) ! Nee, doe gewoon kantoorwerk, telefoon ligt overdag gewoon voor me op het bureau, als ik aan de wandel ga doe ik hem in mijn broekzak (pantalon, niet pluizig of stoffig) en thuis ligt 'ie vaak op tafel of bij de pc. 's Nachts in de dock op het nachtkastje.

Niets speciaals dus lijkt me?
Met mijn 3G heb ik precies hetzelfde, maar dan ook extreem veel stof erin gekregen bij verbouwing van huis..... kon af en toe via de onderkant (snoeraansluiting) zo stof door de case naar buiten blazen.... :X

Iphone 4 heeft dat nu juist niet meer, zit geen ruimte meer tussen...

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb 'n tijd terug SBS-Settings geïnstalleerd via Cydia en weet niet hoe ik dit van mijn toestel kan verwijderen ? Iemand die mij het antwoord wilt geven, alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
Cydia starten, vervolgens op "Manage" klikken, daarna op "Packages" klikken en daar moet ie tussen staan. Erop klikken en dan rechtsboven "Remove".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe firmware met oa een fix voor de pdf exploit:
http://www.redmondpie.com...gs-ipod-touch-ipad-3.2.2/

(Voor diegenen met een jailbreak, do not update :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
M'n iPhone 4 is ook geupdate.
Ben benieuwd hoelang het duurt voordat www.jailbreakme.com weer werkt! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:52
Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 21:12:
Hallo, ik heb 'n tijd terug SBS-Settings geïnstalleerd via Cydia en weet niet hoe ik dit van mijn toestel kan verwijderen ? Iemand die mij het antwoord wilt geven, alvast bedankt.
SBS-Settings? Daar kun je Gerard Joling mee blocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 21:52
Kn4kw0r5t schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 01:15:
Voor de geinteresseerden:

Ik was gister bij Vodafone Arnhem om te informeren naar wat abonnementjes. Door het gesprek heen en lang verhaal is me verteld dat het niet is uitgesloten dat Vodafone de iPhone 4 gaat verkopen. Eind augustus zouden ze 't weten en de kans is groot dat ze dat gaan doen zoals nu gedaan wordt met de 3GS
Ik werd een paar weken geleden gebeld door Vodafone omdat mijn abonnement bijna afloopt en of ik geïnteresseerd was om een mooie aanbieding samen te stellen. Ik heb toen gezegd dat ik dat best wel wilde, maar dat ik wel een iPhone 4 wilde hebben (die was toen net onthuld). Toen is mij aan de telefoon gezegd dat dat heel goed mogelijk was, maar dat ik dan tot september moest wachten en dan zouden hun hem aan mij kunnen leveren............. Zodra ze hem konden leveren wordt ik gebeld.

Mij lijkt het dat ze zulke beloftes niet kunnen maken als ze niet zeker weten of ze hem gaan leveren of niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 21:39:
[...]

SBS-Settings? Daar kun je Gerard Joling mee blocken?
_/-\o_ Ik moest lachen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Jeroen797 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 21:42:
[...]

Ik werd een paar weken geleden gebeld door Vodafone omdat mijn abonnement bijna afloopt en of ik geïnteresseerd was om een mooie aanbieding samen te stellen. Ik heb toen gezegd dat ik dat best wel wilde, maar dat ik wel een iPhone 4 wilde hebben (die was toen net onthuld). Toen is mij aan de telefoon gezegd dat dat heel goed mogelijk was, maar dat ik dan tot september moest wachten en dan zouden hun hem aan mij kunnen leveren............. Zodra ze hem konden leveren wordt ik gebeld.

Mij lijkt het dat ze zulke beloftes niet kunnen maken als ze niet zeker weten of ze hem gaan leveren of niet......
Vodafone telesales gaat via een extern bedrijf (Unamic/HCN http://www.unamic.com). En uiteraard hebben ze jou verteld dat je hem via Vodafone kunt krijgen. Dan stap je in ieder geval nog niet over naar een andere provider, en blijf je wachten tot je de iphone 4 bij vodafone kunt krijgen ;)

Let wel, ik wil niet zeggen dat ik zeker weet dat Vodafone de iphone 4 niet gaat leveren. Ik probeer enkel aan te geven dat je niet zomaar alles moet aannemen wat je van een telefonische verkoper te horen krijgt.

* addictive heeft zelf telesales voor Vodafone gedaan. Destijds wil intern bij Vodafone, maar daar hoorde ik collega's af en toe ook de grootste onzin uitkramen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
Ach, ik ben benieuwd. Wordt doodsbang bij het idee dat ik naar T-Mobile moet overstappen

@ Bosmonster
:)

[ Voor 10% gewijzigd door Kn4kw0r5t op 11-08-2010 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Ik heb sinds dinsdag mijn iPhone4 binnen!
Een verademing na 2 jaar een 3G te hebben gebruikt, wat een snelheid en scherpte (ook de camera ja)!

Las in dit topic dat je aan de hand van het serienummer de productieweek kon achterhalen:
8-7-0-31-XXXA4S is die van mij.
Dat betekent dus week 31 (vorige week) :S
En dan zo snel hier vanuit China?
Dat is een logistiek wonder wat mij betreft! :P

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik heb 'm vorige week donderdag opgehaald (week 31) en de mijne is van Week 30. Gewoon perfecte vorm van JIT. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rivanov schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 21:28:
M'n iPhone 4 is ook geupdate.
Ben benieuwd hoelang het duurt voordat www.jailbreakme.com weer werkt! :+
Die site werkt nog steeds, maar enkel met de firmware 4.0.1. of lager. Normaal gezien zal jailbreakme.com ook nooit werken voor hogere firmwares, aangezien vanaf nu de pdf exploit gefixed is. Het zal dus hoogstwaarschijnlijk terug jailbreaken "op de oude manier" zijn :)

maarja, dit moet eigenlijk meer in het jailbreaktopic

• nicow101
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-08 21:49
[b]Dat is een logistiek wonder wat mij betreft! :P
Ach hoe lang doet zo'n vliegtuug er nu helemaal over... _/-\o_

Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ZiegoM schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 22:32:
Ik heb sinds dinsdag mijn iPhone4 binnen!
Een verademing na 2 jaar een 3G te hebben gebruikt, wat een snelheid en scherpte (ook de camera ja)!

Las in dit topic dat je aan de hand van het serienummer de productieweek kon achterhalen:
8-7-0-31-XXXA4S is die van mij.
Dat betekent dus week 31 (vorige week) :S
En dan zo snel hier vanuit China?
Dat is een logistiek wonder wat mij betreft! :P
Het maakt wel vrij duidelijk dat er gewoon echt nul voorraad is. Alles gaat direct vanuit de fabriek naar de klant toe.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Rivanov
Op dit moment nog wel ja.

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Voordeel van het model van de 4 vind ik dat als 'ie plat op tafel ligt, ook meteen stevig ligt. Omdat hij scherpe hoeken heeft vóélt het gewoon degelijk.

• Rivanov
Klopt, de 3G en 3GS wiebelden altijd op en neer. Nu heb je echt een stevig toestel in je handen..

• TF
  • Laatst online: 16:49

TF

bla bla

ik gebruik hem nu bijna een week en ben nog niet echt tevreden. Hij is mooi en kan van alles. Maar ik kan slecht wennen aan dat touchscreen als je van een BB afkomt. Daarnaast ben ik niet wild van de camera en verlies ik vaak verbinding met 3g als ik hem vast heb.

Hoop dat het nog beter gaat worden anders ga ik terug naar BB

• Bosmonster
NickH schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 08:46:
Voordeel van het model van de 4 vind ik dat als 'ie plat op tafel ligt, ook meteen stevig ligt. Omdat hij scherpe hoeken heeft vóélt het gewoon degelijk.
Die scherpe hoeken ging ik me juist aan irriteren na een tijdje. Geen last meer van met bumper. Voor de 3GS nooit een case gebruikt, maar die vond ik ook een stuk lekkerder in de hand liggen.

• Joepv
TF schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 09:31:
ik gebruik hem nu bijna een week en ben nog niet echt tevreden. Hij is mooi en kan van alles. Maar ik kan slecht wennen aan dat touchscreen als je van een BB afkomt. Daarnaast ben ik niet wild van de camera en verlies ik vaak verbinding met 3g als ik hem vast heb.
Dat typen heb ik ook last van als ex BB gebruiker. Daar tikte ik blind hele verhalen op en die snelheid haal ik nu niet. Type veel fouten doordat ik perongeluk een andere letter/cijfer aantik. En het automatisch aanpassen van woorden werkt slecht, maar misschien dat ik dit nog ergens kan instellen. Want soms wijzigt die me gewoon woorden wat ik niet wil.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

• D-Ed
  • Niet online

Wat had je verwacht van de camera?? Mijn collega heeft de 4 nu een aantal dagen en we zijn hier op het werk juist zéér lovend over de camera.... Het wennen als je van een BB af komt kan ik me ook wel voorstellen maar goed, dat is dus nog ff wennen ;) 3g verbinding verliezen is gewoon klote!

Verwijderd

Joepv schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 10:07:
[...]

Dat typen heb ik ook last van als ex BB gebruiker. Daar tikte ik blind hele verhalen op en die snelheid haal ik nu niet. Type veel fouten doordat ik perongeluk een andere letter/cijfer aantik. En het automatisch aanpassen van woorden werkt slecht, maar misschien dat ik dit nog ergens kan instellen. Want soms wijzigt die me gewoon woorden wat ik niet wil.
Daar moet je inderdaad aan wennen, nu lijkt het alsof het automatisch aanpassen meer woorden fout maakt dan juist, maar dat zal wel beteren naarmate je hem langer gaat gebruiken.

Over de camera, ik snap niet hoe je hier niet tevreden kunt om zijn. Wel aspect van de camera bevalt jou dan niet als ik mag vragen? De geweldig scherpe foto's? De flitser? De tientallen apps die de camera nog dat tikkeltje beter maken? :9
Moest je je storen aan de "knop" op het scherm, er zijn nog altijd opties om het mogelijk te maken dat je een hardware knop gebruikt om foto's te nemen. Eventjes googlen levert snel resultaat op (tip: via jailbreak heb je een app ervoor, of camera+ uit iTunes kan via een workaround ook gebruik maken van een hardware knop)

Verwijderd

Jeroen797 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 21:42:
[...]

Wat natuurlijk ook kan, is dat Vodafone geïmporteerde iPhones aan hun klanten levert. Dat deden Vodafone en KPN toch met eerdere versies ook, gewoon om hun klanten niet kwijt te raken? Alleen vreemd dat je dan tot september zou moeten wachten.

• TF

TF

bla bla

Over de camera, dit was de beste van 6 stuks die ik gisteravond heb gemaakt. Vind ik dus niet goed, mijn nokia n82 maakte ze stukken beter (ook 5MP)

Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/twitpic/photos/full/144082647.jpg?AWSAccessKeyId=0ZRYP5X5F6FSMBCCSE82&Expires=1281605563&Signature=allRgbNLRCShDUIX67lQiaDWDdk%3D

Maar het ergst vind ik de verbinding. Van de 10 gesprekken die ik voer zijn er zeker 6 waarbij ik of de ander zegt :'ben je er nog'.. Bloedirritant.

Kun je eigenlijk binnen een week je abonnement nog afzeggen indien je ontevreden bent?

[ Voor 27% gewijzigd door TF op 12-08-2010 11:23 ]

Verwijderd

TF schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:16:
Over de camera, dit was de beste van 6 stuks die ik gisteravond heb gemaakt. Vind ik dus niet goed, mijn nokia n82 maakte ze stukken beter (ook 5MP)

[afbeelding]
Had je gedronken? ;) Want zo te zien heb je je hand niet erg stil gehouden.
Ikzelf kan best leuke kiekjes maken met de telefoon (mooier dan met mijn vorige SE die ook 5 mp had), maar nee het is geen spiegelreflex. Voor de rest fotografeerde je een lichtgevend object van veraf in de schemer, niet het makkelijkst voor een fototoestel.

• Robino
  • Laatst online: 15-09 20:42
TF schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:16:

[afbeelding]

Maar het ergst vind ik de verbinding. Van de 10 gesprekken die ik voer zijn er zeker 6 waarbij ik of de ander zegt :'ben je er nog'.. Bloedirritant.

Kun je eigenlijk binnen een week je abonnement nog afzeggen indien je ontevreden bent?
Totaal off-topic: maar in donkere omgevingen moet je ook geen prachtige foto's verwachten, al helemaal niet van een camera op een mobiel.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Joepv schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 10:07:
[...]

Ik heb m'n E72 een beetje verwaarloosd sinds ik weer een iPhone had (had eerst een iPhone, toen overgestapt naar een E72 en nu gewoon beide) maar die heb ik gisteren weer wat aandacht gegeven. De Nokia blijft toch echt een fijne telefoon! Mailnotificatie met preview in het homescreen en een pulserend ledje, precies zoals ik het wil. En de mogelijkheid om peak en off-peak tijden in te stellen voor mailnotificaties is ook fijn als de telefoon naast je bed ligt.

Verder vind ik typen op de iPhone nog steeds een ramp. De camera van de E72 is ook beter dan die van de iPhone. Op het scherm van de iPhone zien de foto's er natuurlijk geweldig uit, maar op de computer vallen ze tegen.

Ik gebruik de iPhone nu eigenlijk vooral als spelcomputer en om Twitter en mail te lezen. Ben er desondanks nog steeds superblij mee!

• TF

TF

bla bla

Canaria schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:32:
[...]

Ik heb m'n E72 een beetje verwaarloosd sinds ik weer een iPhone had (had eerst een iPhone, toen overgestapt naar een E72 en nu gewoon beide) maar die heb ik gisteren weer wat aandacht gegeven. De Nokia blijft toch echt een fijne telefoon! Mailnotificatie met preview in het homescreen en een pulserend ledje, precies zoals ik het wil. En de mogelijkheid om peak en off-peak tijden in te stellen voor mailnotificaties is ook fijn als de telefoon naast je bed ligt.

Verder vind ik typen op de iPhone nog steeds een ramp. De camera van de E72 is ook beter dan die van de iPhone. Op het scherm van de iPhone zien de foto's er natuurlijk geweldig uit, maar op de computer vallen ze tegen.

Ik gebruik de iPhone nu eigenlijk vooral als spelcomputer en om Twitter en mail te lezen. Ben er desondanks nog steeds superblij mee!
Mijn gevoel ook een beetje..... Ik krijg het gevoel toch te snel een iphone gekozen te hebben. Hij is mooi en prachtig met al die apps, dat heb je op bb niet.

Maar dat typen begint een showstopper te worden bij mij

• Rivanov
Krijg zojuist bevestiging dat mijn iPhone bumper verstuurd is.
Niet dat ik 'm ga gebruiken..

• Rokuta
Wat de camera betreft is het voor mij echt een lesje stilhouden aan het worden. De camera schiet erg mooie foto's wanneer er weinig tot geen beweging in beeld is (en ik de camera dus echt stil houd of neerzet) maar in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Nokia N82 die ik eerder gebruikte wordt ook bij lichte beweging het hele beeld wazig. Een tikje meer stabilisatie (softwarematig) zou welkom zijn, denk ik.

Eerlijk is eerlijk, in vergelijking met andere smartphones (3.2mp cameras etc) is de camera van de iPhone fantastisch, helder, levendige kleuren en scherp.
Heeft iemand al ervaring met iMovie op de iPhone 4? Ga er binnenkort maar eens mee spelen...

Edit:
Canaria schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:32:
[...]
Verder vind ik typen op de iPhone nog steeds een ramp.
[...]
Ik kan me goed voorstellen dat het iets heel anders is als het typen op een hardware-keyboard. Toch moet ik zeggen dat de iPhone voor mij juist een verademing is: het schermtoetsenbord is zo veel beter en nauwkeuriger dan bijv. het schermtoetsenbord op mijn Samsung Spica, dat ik vrijwel geen typfouten meer maak en juist vlotter werk. Zou het een kwestie van gewenning kunnen zijn? (herinneringen van stylus-typen op een kleine Windows Mobile smartphone zorgen er wel voor dat ik op m'n knietjes dankbaar ben voor de vooruitgang in schermtoetsenborden)

[ Voor 36% gewijzigd door Rokuta op 12-08-2010 13:14 ]

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Rokuta schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:09:
Wat de camera betreft is het voor mij echt een lesje stilhouden aan het worden. De camera schiet erg mooie foto's wanneer er weinig tot geen beweging in beeld is (en ik de camera dus echt stil houd of neerzet) maar in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Nokia N82 die ik eerder gebruikte wordt ook bij lichte beweging het hele beeld wazig. Een tikje meer stabilisatie (softwarematig) zou welkom zijn, denk ik.
Dat, in combinatie met de locatie van de sluitertoets die ervoor zorgt dat je de iPhone niet anders dan krampachtig of veel te los kunt vasthouden bij het maken van een foto
[...]

Ik kan me goed voorstellen dat het iets heel anders is als het typen op een hardware-keyboard. Toch moet ik zeggen dat de iPhone voor mij juist een verademing is: het schermtoetsenbord is zo veel beter en nauwkeuriger dan bijv. het schermtoetsenbord op mijn Samsung Spica, dat ik vrijwel geen typfouten meer maak en juist vlotter werk. Zou het een kwestie van gewenning kunnen zijn? (herinneringen van stylus-typen op een kleine Windows Mobile smartphone zorgen er wel voor dat ik op m'n knietjes dankbaar ben voor de vooruitgang in schermtoetsenborden)
Ik zou het met een stylus juist gemakkelijker vinden. Vingers zijn te onnauwkeurig en dat merk ik vooral bij het selecteren binnenin een tekst. Mij lukt het nooit om de cursor precies tussen twee karakters te krijgen. Bijzonder onhandig als je een woord aan het begin van je tekst wilt verbeteren. Ik heb trouwens geen andere ervaring met capacitieve touchscreens, misschien scheelt dat, ik kan me goed voorstellen dat het bij een Samsung slecht werkt.

• Rivanov
Rokuta schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:09:

Eerlijk is eerlijk, in vergelijking met andere smartphones (3.2mp cameras etc) is de camera van de iPhone fantastisch, helder, levendige kleuren en scherp.
Heeft iemand al ervaring met iMovie op de iPhone 4? Ga er binnenkort maar eens mee spelen...

Edit:

[...]

iMovie werkt erg goed! :)

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Rivanov schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:00:
Krijg zojuist bevestiging dat mijn iPhone bumper verstuurd is.
Niet dat ik 'm ga gebruiken..
Waarom meld je het dan en waarom bestel je het dan als ik vragen mag?

Elect a clown, expect a circus.

Verwijderd

Krijg net een mailtje van Apple: de bumper is op de post. Kreeg eerst een levertijd van zo'n vier weken voorgeschoteld… toch knap van apple dat het allemaal zo vlot gaat..

Ik zal eerst eens kijken of het wat is.. Vind het eigenlijk wel een beetje zonde om die mooie RVS zijkant af te dekken..

• Rivanov
Slasher schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:34:
[...]

Waarom meld je het dan en waarom bestel je het dan als ik vragen mag?
Omdat het gratis is..
En om andere te laten weten dat de verzendtijd die Apple opgeeft als je 'm besteld onzin is. Want de oorspronkelijke verzenddatum zou 2 september zijn.

• Lawree
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-04-2024
Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:35:
Krijg net een mailtje van Apple: de bumper is op de post. Kreeg eerst een levertijd van zo'n vier weken voorgeschoteld… toch knap van apple dat het allemaal zo vlot gaat..

Ik zal eerst eens kijken of het wat is.. Vind het eigenlijk wel een beetje zonde om die mooie RVS zijkant af te dekken..
Ik had precies hetzelfde kwa levertijd, er stond 2-4 weken maar binnen een week was ie in huis.

De bumper ziet er degelijk uit en zit goed om het toestel heen, alleen de stoflaag die zich vormt langs de randen van de bumper heeft ervoor gezorgd dat ik nu weer geen hoesje gebruik. Zo is hij wel het mooist O-)

• D-Ed
  • Niet online
Canaria schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:25:
[...]

Dat, in combinatie met de locatie van de sluitertoets die ervoor zorgt dat je de iPhone niet anders dan krampachtig of veel te los kunt vasthouden bij het maken van een foto

[...]

Ik zou het met een stylus juist gemakkelijker vinden. Vingers zijn te onnauwkeurig en dat merk ik vooral bij het selecteren binnenin een tekst. Mij lukt het nooit om de cursor precies tussen twee karakters te krijgen. Bijzonder onhandig als je een woord aan het begin van je tekst wilt verbeteren. Ik heb trouwens geen andere ervaring met capacitieve touchscreens, misschien scheelt dat, ik kan me goed voorstellen dat het bij een Samsung slecht werkt.
Probeer je vinger eens op één plek stil te houden (een seconden of zo), er verschijnt dan een vergrootglas dat je precies op de plek kunt plaatsen waar je wenst in de tekst ;) (ik kwam er ook pas na een paar maanden achter toen ik de 3g had....)

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Vingers zijn te onnauwkeurig en dat merk ik vooral bij het selecteren binnenin een tekst. Mij lukt het nooit om de cursor precies tussen twee karakters te krijgen. Bijzonder onhandig als je een woord aan het begin van je tekst wilt verbeteren.
Dat had ik in het begin ook. De oplossing is heel simpel. Zet je vinger ergens op de plaats van het woord, laat je vinger op die plaats staan en ga met je hele hand naar links of rechts. Dan wordt het ineens veel makkelijker.
Verschuiven van je vinger is heel onnauwkeurig.

Have Fun Funske

• Martijn85
Rivanov schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:41:
[...]

Omdat het gratis is..
En om andere te laten weten dat de verzendtijd die Apple opgeeft als je 'm besteld onzin is. Want de oorspronkelijke verzenddatum zou 2 september zijn.
Heb er ook maar een besteld. Denk ook niet dat ik hem ga gebruiken. Je blijft een Hollander natuurlijk :P

Verzenddatum is bij mij 15 september

• Robino
  • Laatst online: 15-09 20:42
[...]

[...]

De Samsung Galaxy S heeft daarentegen juist swype. Het zou toch wel leuk zijn als Apple dat implementeert in iOS :P

• Rokuta
[...]
Ik zou het met een stylus juist gemakkelijker vinden. Vingers zijn te onnauwkeurig en dat merk ik vooral bij het selecteren binnenin een tekst. Mij lukt het nooit om de cursor precies tussen twee karakters te krijgen.
[...]
Helaas is (was?) het toetsenbord van veel Windows Mobile toestellen zo pietepeuterig klein dat je regelmatig mistikte, waardoor het snel invoeren van lange(re) stukken tekst vrijwel onmogelijk was. Nauwkeurigheid werd bepaald door het scherm, dat vaak niet echt lekker werkte. Capacitieve schermen waren voor mij echt een uitkomst, geen kwijtgeraakte stylussen (styli? stylii?) meer, en een veel "directer" gevoel. (wellicht persoonlijk, natuurlijk)
Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:35:
[...]
Is dan misschien de InvsibleShield iets voor je? Dan heb je toch beschermde zijkanten maar zie je er niets van. (zie ook het topic met kortingscodes)

• Bosmonster
D-Ed schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:05:
[...]

Probeer je vinger eens op één plek stil te houden (een seconden of zo), er verschijnt dan een vergrootglas dat je precies op de plek kunt plaatsen waar je wenst in de tekst ;) (ik kwam er ook pas na een paar maanden achter toen ik de 3g had....)
Lol, nice. Nooit geweten dat dat zo werkte :P

• Canerooo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 00:51
ik ben zeer lovend over de camera van de iphone 4, maakt mooi beeld, maar zodra ik overschakel naar de videocamera dan is die wat meer ingezoomd ten opzichte van de fotocamera van de iphone 4. hebben jullie hier ook last van? waarom is dit zo?

Verwijderd

Canerooo schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 17:18:
ik ben zeer lovend over de camera van de iphone 4, maakt mooi beeld, maar zodra ik overschakel naar de videocamera dan is die wat meer ingezoomd ten opzichte van de fotocamera van de iphone 4. hebben jullie hier ook last van? waarom is dit zo?
Resolutie

• Canerooo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 00:51
meer details please? waar kan ik de resolutie instellen? :P

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Canerooo schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 17:33:
[...]

meer details please? waar kan ik de resolutie instellen? :P
Nergens, wat ik overigens behoorlijk jammer vindt. Je kan dubbelklikken op het beeld zodat hij iets uitzoomt met zwarte balken (video is in 16:9, iphone scherm niet).

Ik zou graag zelf 640x480 mogelijkheid oid hebben voor filmpjes, omdat de 720p filmpjes nou niet echt een goede verticale sync hebben.

PSN: Shiver23

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Nou, vanavond heb ik een microsim gehaald bij Vodafone, was gewoon gratis.

Wel stuurde de iPhone na het plaatsen van de sim weer een FaceTime-sms'je...

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Bosmonster schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 09:56:
Die scherpe hoeken ging ik me juist aan irriteren na een tijdje. Geen last meer van met bumper. Voor de 3GS nooit een case gebruikt, maar die vond ik ook een stuk lekkerder in de hand liggen.
Ik heb met de ipad hetzelde, ik heb er meestal een rubberen hoesje omheen zitten juist voor de scherpe randen.

• Jornzor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-08 08:59
Is een Magneet slecht voor een iphone(3gs) als die in de buurt komt van een iphone of ertegen aan? En als het een hele sterke magneet is? sterke magneet is als je een stuk metaal er 1 cm vanaf houd dan plakt die gelijk eraan vast en moet je veel kracht zetten om hem los te krijgen? of kan dit geen kwaad voor een iphone?

AMD Ryzen 3900X, ASUS X570 ROG TRIX, 32GB Corsair RGB 3200MHZ, AMD RX6800XT 16GB, 1,5 TB M2 SSD, NZXT Kraken X62, NZXT H510 Elite Black, Corsair RM750x PSU

• anonimoes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11-2024

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

Jornzor schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 22:23:
Is een Magneet slecht voor een iphone(3gs) als die in de buurt komt van een iphone of ertegen aan? En als het een hele sterke magneet is? sterke magneet is als je een stuk metaal er 1 cm vanaf houd dan plakt die gelijk eraan vast en moet je veel kracht zetten om hem los te krijgen? of kan dit geen kwaad voor een iphone?
En je vraagt dit omdat je dit gedaan hebt of van plan bent te gaan doen? ;)

Ik heb ooit eens bij Brainiac of een ander dergelijk programma gezien dat ze laptops met magneten gingen bewerken. Daar bleek dat er pas schade optrad als je zo'n industriele magneet gebruikt waarmee ze ettelijke tonnen staal optillen... >:) Huis-tuin-en-keukenmagneten deden niets. Kan me voorstellen dat dat met de Iphone ongeveer net zo ligt maar heb geen ervaring.

Gemberthee: water met een smaakje.

• Jornzor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-08 08:59
OK het is een magneet afkomstig uit een HDD en die was vrij sterk en die kwam tegen mijn iphone aan maar er is niks mis mee met mijn iphone maar ik vroeg het gewoon af of het schadelijk was/is maar blijkbaar niet dus toch? als je reactie zo lees is het niet schadelijk dus?

AMD Ryzen 3900X, ASUS X570 ROG TRIX, 32GB Corsair RGB 3200MHZ, AMD RX6800XT 16GB, 1,5 TB M2 SSD, NZXT Kraken X62, NZXT H510 Elite Black, Corsair RM750x PSU

• Joepv
Heb het auto correctie woordenboek uitgezet vanmiddag en het typen gaat nu al een stuk sneller. Het is iig niet meer frustrerend. :)
Canaria schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 21:31:

Zie in MijnKPN dat ik 78 cent buiten de bundel heb gebruikt. Maar heb nog tegoed over, dus verwacht dat dit ook met FaceTime te maken heeft. Toen in de iPhone aanzette kreeg ik er een melding over en heb ook eens met die switch gespeeld om het uit te zetten.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Bosmonster schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 16:37:
[...]

Lol, nice. Nooit geweten dat dat zo werkte :P
rofl :P lijkt me typisch zo'n tweakers ding, vast de handleiding niet gelezen waar het vast wel instaat (geen idee, ik wist wel al dat het kon, ooit gezien bij de keynote van de 3G :P )
Canaria schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 21:31:

yeah bekend 'probleem', http://www.iphoneclub.nl/...tiveren-kost-21-eurocent/

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornson
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 23:23
Ik heb een probleem met de GPS.
Het logotje bovenin blijft in beeld. Ook als ik geen GPS app gebruik. Zelfs als ik alle apps uitschakel via het multitask menutje, blijft dat logotje in beeld.

Iemand een idee hoe dit kan en hoe het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

funske schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:06:
[...]

Dat had ik in het begin ook. De oplossing is heel simpel. Zet je vinger ergens op de plaats van het woord, laat je vinger op die plaats staan en ga met je hele hand naar links of rechts. Dan wordt het ineens veel makkelijker.
Verschuiven van je vinger is heel onnauwkeurig.
Bedankt voor de tip
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone 4] Discussie over de antenne

[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 10
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 3
[iPhone] Levertijden - deel 2

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.