Hoi,
na veel negatieve reacties wil ik mijn ervaringen toch ook even delen;
Dit is echt een supertoestel! Geen last van de gebruikelijke problemen!
+Ik had hiervoor een amoled samsung i8910,ook wel omnia hd. Dat scherm is wel iets mooier door de verzadigde kleuren en het lijkt iets scherper te zijn. Toch is het DHD scherm nog steeds geweldig, geen heimwee naar amoled.
+De batterij valt me alleszins mee , gister de hele dag wifi aan gehad, foto's, video's gemaakt, gesurft en gegamed! Na een uur of 6 was DHD leeg.Het was ook de bedoeling om zoveel mogelijk energie te verbruiken, ik wil proberen om de batterij te "wennen" aan hoog verbruik zodat hij straks bij normaal gebruik langer mee gaat (experimentje aangezien geen van de accu tips op de internets enig effect lijken te hebben) Nu heb ik vandaag de DHD normaal gebruikt tijdens mijn werk in de keuken, btj surfen via hsdpa

, smsen, bellen, friend stream updates een keer of 3 en ongeveer 2 uur muziek geluisterd. Na 11 uur zit ik nu op 50% batterij. Ik heb ook het zoeken naar open wifi aanstaan. De standby optie lijkt erg goed te werken (gewoon 1 x kort op de aan/uit knop) en verbruikt dan nauwelijks energie, wat zo hoort te zijn natuurlijk, maar dit was bij mijn omnia hd wel anders.
-Friend stream loopt wel vaak vast, waardoor ik deze moet force stoppen. Ook andere programma's hangen soms. Niets wat tot een algehele vastloper leidt.
- De uitstekende camera is vervelend als je je phone op tafel legt, dan wiebelt deze zodat je eigenlijk niet kan typen. De kwaliteit van foto's en video's is op het eerste gezicht duidelijk minder dan die van de omnia hd, ook een 8mp. De 2 video's die ik heb geschoten, hadden lags tijdens het opnemen en ook in de video zelf tot 5 seconden waarbij het beeld stilstaat. Meer tests nodig om daar iets zinnigs over te zeggen.
Ik kreeg een onverzegeld pakket en zelfs mijn batterijklepje zat niet goed dicht en ook de sticker zat niet op de batterij. heb het idee dat iemand DHD dus eerder in z'n bezit heeft gehad, maar heb geen flauw idee waarom deze geretourd is.Wel een 8gb kaartje. 1 jaar telefonisch/via mail verlengd bij vodafone op 15 oktober en 19 oktober binnen gekregen.Volgens mij zijn er wel 2 kleuren, ik heb de "bruine". Maar ja dit kleurverschil kan ook aan de foto liggen, hmmm.
DHD wordt na een tijdje en het openen van 20+ apps (gokje) wel een stuk trager. Een reset verhelpt dit!
Qua bouw is het een mooi toestel, met wat stomme foutjes, die klepjes zijn niet handig, maar ja, als je voorzichtig bent, is er niks aan de hand en hoe vaak gebruik je die dingen nu eigenlijk? De aan/uit knop vind ik erg onhandig, slecht voelbaar en je moet hem echt "actief" indrukken. Blind zoeken en indrukken is lastig. Zelfde geldt voor de volume rocker, maar in iets mindere mate omdat deze iets uitsteekt. Het scherm is ook onhandig geplaatst in de behuizing, je raakt iedere keer de rand van de behuizing als je bijvoorbeeld swypt. Niet erg ergonomisch doordacht ofzo.
De browser is geweldig! Ik was gewend aan opera mobile 10 s60 en die komt binnenkort ook voor android uit, waar ik naar uitkeek, maar ik weet niet of opera de android browser kan toppen. Pagina's laden snel, scrollen is snel en video's op bijvoorbeeld dumpert werken goed.
Waar ik achter kwam is dat dnla ook goed werkt. Ik heb een hdx1000 mediaplayer in mijn netwerk en ik was op de DHD een beetje door alles heen aan het spacen en klikte select player onder menu bij een foto aan en prompt stopte m'n serie met spelen en werd de foto op mijn tv geopend! Geniaal!
Al met al is dit een fantastisch, snel en mooi multimediatoestel waar ik een jaar lang van ga genieten!
[
Voor 7% gewijzigd door
Anoniem: 303254 op 21-10-2010 02:36
]