Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

bwerg schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:41:
Voor gamen moet je toch vooral op de GPU letten. Die is bij laptops en kant- en klaar-pc's meestal de zwakste schakel.
Voor TF2 maakt het minder uit, game is nogal CPU dependent, zoals ik een pagina terug ook al zei.
MrAngry schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:52:
Weet iemand nog een goede config, tf2 loopt een beetje stroef, ik heb m0re fps config geprobeerd, maar de models glimmen een beetje raar waardoor ik niet goed meer kan zien wie rood of blauw is.
Je moet in je Launch Options van TF2 even de lijn -dxlevel 81 of -dxlevel 80 invullen. Dan resetten je graphics, dus die moet je opnieuw instellen, maar je models glimmen niet meer en je hebt veel FPS. Enjoy! :> Vergeet niet na de eerste keer opstarten met -dxlevel dat weer weg te halen, anders resetten elke keer je graphics. Mocht je m0res nou weer willen deinstalleren kan je de autoexec weggooien en -dxlevel 90 invullen bij Launch options.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Standaard instellingen van TF2 ( high settings en AA op 4x) haal ik een fps van 50 a 60 AVG.
op drukke servers zakt die dan terug naar 35 :( en bij TF2 is dat vervelend.

GTA IV op een resolutie van 1280x920 of zo iets in de buurt alles op high heb ik een fps van 32 ;)

De oorzaak hiervan is mijn videokaart een NVida GT320 1GB
Deze kaart is vergelijkbaar met een 9500 maar dan 10% langzamer.
Hierdoor draait TF2 niet lekker. dus gebruik ik gewoon weer een dikke config eroverheen ;)

ik ga over 2 maandjes ongeveer een GTX460 halen die ongeveer 200 euro kost en behoorlijke prestaties geven voor die prijs. TF2 zal dan super draaien op mijn systeem want qua CPU i7 en 6GB aan geheugen kan het niet liggen.

[ Voor 10% gewijzigd door Pykow op 18-08-2010 22:34 ]

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pykow schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:33:

De oorzaak hiervan is mijn videokaart een NVida GT320 1GB

TF2 zal dan super draaien op mijn systeem want qua CPU i7 en 6GB aan geheugen kan het niet liggen.
Welke DERP oem durft zon brakke videokaart in zon highend systeem te stoppen?
Dat is effectief hetzelfde als een benzine slurpende Hummer verkopen met een 5 liter benzinetank.

• Svardskampe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-03 01:09
(jarig!)
Misschien was zijn oude overleden en had hij deze erin gestopt voor zolang om de periode te overbruggen naar een nieuwe videokaart? Het is pas sinds heden dat Nvidia weer komt met een degelijke mid tot net geen high end kaart op de markt bracht.
offtopic:
Nu niet om te zeggen dat ATI bagger is (ikzelf een 5850 en mijn broertje een 5750), maar sommige mensen zweren bij Nvidia. Met ATI moet je echt geluk hebben bij die drivers, geen PhysX wat steeds meer voorkomt. Persoonlijk heb ik nog geen echte issues gehad met Nvidia (retail)kaarten, en al wel met ATI's. Daarentegen moet wel gesteld worden dat Nvidia nogal snel driver support laat vallen voor hun iets oudere kaarten.
(Met name wrok voor de FX5000 series. Games vertoonden bugs dat aan de driver lag, die pas opgenomen werden in latere versies die de 5000 serie niet ondersteunden, terwijl bijvoorbeeld Battlefield 1942 prima te spelen was op zelfs een FX5200.)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:32

D4NG3R

kiwi

:)

Sedative schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 02:40:
Misschien was zijn oude overleden en had hij deze erin gestopt voor zolang om de periode te overbruggen naar een nieuwe videokaart? Het is pas sinds heden dat Nvidia weer komt met een degelijke mid tot net geen high end kaart op de markt bracht.
offtopic:
Nu niet om te zeggen dat ATI bagger is (ikzelf een 5850 en mijn broertje een 5750), maar sommige mensen zweren bij Nvidia. Met ATI moet je echt geluk hebben bij die drivers, geen PhysX wat steeds meer voorkomt. Persoonlijk heb ik nog geen echte issues gehad met Nvidia (retail)kaarten, en al wel met ATI's. Daarentegen moet wel gesteld worden dat Nvidia nogal snel driver support laat vallen voor hun iets oudere kaarten.
(Met name wrok voor de FX5000 series. Games vertoonden bugs dat aan de driver lag, die pas opgenomen werden in latere versies die de 5000 serie niet ondersteunden, terwijl bijvoorbeeld Battlefield 1942 prima te spelen was op zelfs een FX5200.)
offtopic:
Zullen we maar niet beginnen over de problemen die alle 8800GT en 9800GT kaarten hebben tegenwoordig? Hardwarematig is Nvidia gewoon van veel lagere kwaliteit. Softwarematig staan ze wel weer een tandje voorop... Het probleem is dus wel dat Software zo gefixed kan worden, en hardware niet :+

Vandaag ook weer een lol gehad op TF2.

Een of andere minigames server, eerst had ik Tag (Tikkertje) soort van FFA met scouts. 1 persoon krijgt een wapen (Melee) en moet een ander meppen. Dan krijgt die ander weer een wapen, ect ect :P Tot de timelimit. De persoon die het minste vaak de "tikker" is geweest heeft gewonnen (Persoon die als 1e tikker is krijgt niet een extra tik ofzo nee, iedereen begint met 0 tags).

En daarna dodgeball met Sandmans :P 2 teams van 6v6.

Hide n Seek ook nog (standaard meuk)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

hide and seek en dodgeball zijn zeker wel leuk ! :P

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

bwerg schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:41:
Voor gamen moet je toch vooral op de GPU letten. Die is bij laptops en kant- en klaar-pc's meestal de zwakste schakel.
Klets (sorry dat ik het zeg). Als je goed rondshopt krijg je meestal toch een vrij redelijke videokaart. Het is misschien geen zwaar overklokbare SLI opstelling die je krijgt, maar over het algemeen kun je best wat redelijk spul vinden (als je maar goed kijkt). Al mijn laptops hebben tot nu toe vrij redelijke videokaarten gehad, dat is ooit begonnen met een radeon 9000 (en die heeft een aantal jaren goed mee kunnen draaien totdat ATI besloot geen drivers meer te maken). Zolang je op een laptop maar dedicated geheugen voor de videokaart hebt kom je een heel eind.

Pas overigens wel op, want er zijn een aantal ATI chipsets die werken als intergrated graphics en dus memory pakken uit je ram.

Vergeet ook niet dat een laptop over het algemeen maar een beperkte resolutie heeft, dus dan kan je er wel een super turbu quad sli opstelling ingooien, maar voor die 1366*768 resolutie is dat een beetje overdreven. Voor huis-tuin-en-keuken gebruikers is een standaard video kaart uit een goede OEM PC of een fatsoenlijke laptop (zoals de PB laptop die genoemd werd) meer als voldoende. Daarnaast hebben veel mensen ook aan hun PC maar een matige monitor hangen en boeit het ze werkelijk geen bal als de resolutie wat naar beneden geschroefd moet worden (of wat details moeten ontbreken). Ik draaide op mijn 1680x1050 ook een hele tijd een iets lagere resolutie in games (mijn 2400pro trok het niet altijd even lekker). Zolang het werkt en gewoon netjes oogt zal het 9 van de 10 mensen weinig boeien (zeker de casual gamers niet).

Het leveren van OEM machines of laptops met zware videokaarten is echt een zeer kleine markt, niemand gaat zich daar in verdiepen (sowieso krijg je dan ook weer te maken met voorkeuren van de zware gebruikers, de een wil absoluut een NVIDIA en een ander moet en zal een ATI). Als je fanatiek wilt gamen zou je sowieso wat minder snel voor een laptop kiezen vanwege de beperkte uitbreidbaarheid, maar de die-hards die echt top-performance willen halen bouwen hun machine zelf en besprenkelen hem daarna met elfen-stof.

Overigens is bij de meeste laptops eerder de HDD de zwakste schakel...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:51

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Zullen we trouwens, for the love of god, het technische gedeelte van TF 2 achterwege laten in een topic dat staat in Spielerij? Je kan er namelijk donder op zeggen dat er een admin komt langswandelen die het tever offtopic vind gaan. Just so you know

Daarnaast is het echt een discussie zou oud en zo lang als de baard van Mozes. en die is ook al meerdere keren de revue gepasseerd.

ANYWAY: Laatste tijd te weinig tijd voor TF2 gehad. ETF2L seizoen is weer voorbij (ik geloof dat T3 het niet eens zo slecht gedaan heeft in de div: we zijn 3de geworden :P) en het normale school/werk leven gaat ook weer van gang. Kan er eindelijk weer normaal getraind worden :P

Xbox Live ID:Notna8310

Ja, ik scroll er ook telkens voorbij, die technobabble.

Team heeft inderdaad goed gedaan. Derde in divisie 5, in een groep waarvan de winnaar al vanaf het begin vast stond. Ook PCW's gaan de laatste tijd lekker. In het spelen voor de match peppen we elkaar altijd op door te zeggen dat we bruut geraped gaan worden, maar we winnen vrij veel. Maandag nog van een Div 4 team (alles verloren in eigen duiv, maar toch). Hoewel we gisteren best veel moeite hadden om een gelijkspel op badlands af te dwingen tegen een div 6 team. Gelukkig ging Gullywash weer een stuk beter met 5-1, ofzo.

• GonzoNL
  • Laatst online: 29-12-2021

GonzoNL

You call that breaking a spine

Yup, mooi resultaat zo in het zomerseizoen. Ik wacht nog tot de etf2l een mooie nieuwe beker op onze teampagina zet. :D

GW: [DotB] - GW-NL | TF2: GoTTF2 | SW:ToR: Phoenix Rising

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

.Gertjan. schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 07:57:
Overigens is bij de meeste laptops eerder de HDD de zwakste schakel...
Stiekem heeft je HDD niets meer te maken met TF2 zodra het spel geladen is en een beetje mid-range videokaart wordt meestal pas geleverd als er een i7 in een pc zit dus ik blijf bij mijn stelling.
(als we deze discussie in [ small ]-tags voeren, mag het dan wel O-) )

Verder, iets TF2-inhoudelijker: kKaltUu lijkt bezig te zijn met wat alfa-maps dus kom vooral playtesten binnenkort. :)

[ Voor 10% gewijzigd door bwerg op 19-08-2010 12:23 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

bwerg schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 12:21:
[...]

Stiekem heeft je HDD niets meer te maken met TF2 zodra het spel geladen is en een beetje mid-range videokaart wordt meestal pas geleverd als er een i7 in een pc zit dus ik blijf bij mijn stelling.
(als we deze discussie in [ small ]-tags voeren, mag het dan wel O-)
Voor TF2 niet, maar het is meestal wel de algemene bottleneck :) bij andere zaken, jij sprak ook over het feit dat de video kaart het over het algemeen de zwake schakel was...

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Gister hebben we angkor op de server gespeeld, alfamap wat we wilden playtesten.
Behoorlijk goed ontwerp en uitgedacht, en leuke triggers bij een payloadpunt, zodat er een cp punt gecapt moet worden om de volgende deur te openen.

Hierbij zat de server nog steeds bomvol, en de map had een hele goede dynamiek.
Als de map van bwerg ook playtesting nodig heeft (of die van iemand anders for that matters) denk ik niet dat het een erg slecht idee is om het op een avond op de server te zetten en te kijken wat ervan komt.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Angkor map viel me inderdaad niet tegen, al is er wel nog een heel hoop werk te verzetten.

De 2de stage was qua layout niet helemaal ideaal. Als je als defence ergens links naar beneden sprong kwam je voor de dichte deur van het eerste punt, en moest je een aardig stuk terug open om bij de blue spawn te komen.

Verder meen ik dat in de derde stage de cabinet in de spawn ontbrak, en je in de spawn niet kon class-changen zonder dood te gaan.
Alpha maps uittesten is altijd een risico maar af en toe moet je gewoon wat nieuws uitproberen. We hadden gisteravond twee goede teams met pl_angkor_a3 dus er zat aardig wat dynamiek in. Ik had al van tevoren de map even bekeken en was eerst bang dat je snel zou verdwalen maar dat viel eigenlijk heel erg mee. Leuke is dat door de diverse platforms/etages je op meerdere etages tegelijjk gevechten plaats ziet vinden. De map is leuk voor RJ soldiers, demo's en scouts en ik denk dat elke class wel in z'n element is op deze map. Genoeg hoekjes en gaatjes voor spies, snipers, engies en pyro's .En heavies moeten toch wel de kar duwen.

Enige minpunten vanuit mijn perspectief zijn afgezien van ammo/hp placement op latere stages zijn de blu spawn op stage1 en een paar lange sightlines voor snipers. Nu hadden we twee goede teams dus uitbreken lukte wel maar met een slecht team zonder medics kan ik me voorstellen dat je vastzit in de spawn.
Wat betreft snipers zijn er hier en daar wat lange sightlines. Gelukkig is er meestal wel wat dekking en een andere route.

Andere alhpa maps zijn natuurlijk welkom. Dus Bwerg, als je denkt dat je map een beetje speelbaar is kunnen we hem best eens bekijken en een playtest doen.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
http://store.valvesoftware.com/product.php?i=G0327

hebbe hebbe hebbe :D

-edit-
ze hebben dr ook een paar van portal, maar geen van half-life :(

[ Voor 33% gewijzigd door Cornelisjuh op 19-08-2010 14:00 ]

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

De map is wel ongeveer af, enkel is de spawn nog helemaal kaal en saai en moet ik nog even wat visleafs maken (indeling van ruimtes, zeg maar) om de performance een beetje goed te houden. één gang twijfel ik nog over of dat gewoon een lange saaien gang moet blijven of dat ik er nog een ruimte van moet maken met trapjes of zo, de gang is eigenlijk net wat te lang zo. De lay-out is ongeveer dit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PRhDeOH7u2hsbGP0oylHpwTC/thumb.jpg
Voor de duidelijkheid, het is dus een CP waarbij eerst om het bovenste punt gevochten wordt, dan die in het midden en dan die onderaan vlak bij de spawn. Paint is trouwens nog moeilijker te gebruiken dan de map-editor. :P

Bij het bovenste vraagteken vraag ik me af of dat geen bottleneck wordt omdat dat de enige ingang is naar de ruimte bovenaan. Aan de andere kant moet je toch blijven aanvallen bij CP dus zal het misschien wel meevallen met campers. Ook vraag ik me af of de ruimte onderin met het andere vraagteken het midden niet te veel gaat zorgen voor spies/backburnende pyro's die te gemakkelijk in het gebied van de tegenstander komen, maar dat is misschien wel op te lossen met deurtjes die alleen werken als er om de onderste twee punten gevochten wordt.

• Become
  • Laatst online: 09:43
Ik zou idd uitkijken met het mogelijk maken om meteen naar de spawn van de tegenstander te lopen, dat nodigt behoorlijk uit tot spawncampen. Daarnaast krijg je denk ik met zo'n gedeelde ruimte in het begin (waar je vraagteken staat) het probleem dat het mid-gevecht zich verplaats van mid naar die ruimte.

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

De gangen vanaf die middelste ruimtes naar de spawn sluit ik sowieso wel met deurtjes tot het om één van de twee laatste points gaat. Voor de bovenste ingangen moet ik nog even kijken wat ik er mee doe, eventueel kan ik ze entrance-only maken en de uitgang dan naar boven naar de pijltjes in het midden, dat zou het wat onaantrekkelijker maken om die middelste ruimte te gebruiken als afsnijroute. Maar het is sowieso wat lastig te beoordelen zo, want er zit natuurlijk meer in dan wat er in dat plaatje past, die onderste gang van de middelste ruimte naar de spawn loopt bijvoorbeeld wel om.

• Become
  • Laatst online: 09:43
Ja het is lastig om iets te zeggen alleen op basis van die tekening, dus kom maar op met die playtest :9

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
bwerg schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:58:
De gangen vanaf die middelste ruimtes naar de spawn sluit ik sowieso wel met deurtjes tot het om één van de twee laatste points gaat. Voor de bovenste ingangen moet ik nog even kijken wat ik er mee doe, eventueel kan ik ze entrance-only maken en de uitgang dan naar boven naar de pijltjes in het midden, dat zou het wat onaantrekkelijker maken om die middelste ruimte te gebruiken als afsnijroute. Maar het is sowieso wat lastig te beoordelen zo, want er zit natuurlijk meer in dan wat er in dat plaatje past, die onderste gang van de middelste ruimte naar de spawn loopt bijvoorbeeld wel om.
Als ik dit zo zie (en de lay-out erbij pak) dan is het tè compact om nog teleports nodig te maken. Naar mid is het verste, de rest zou dan allemaal dichterbij zijn. Is dat je bedoelling/intentie?

P.S.: In Paint kan je ook als .PNG opslaan. Dat is bij dit soort lijntekeningen veel beter. (Geen blokjesvorming/artefacten)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• rinusnl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09-2024
.Gertjan. schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 19:37:
[...]

De packard bell kan ik je zeker aanraden. Ik heb deze een tijdje geleden gekocht voor mijn eigen bedrijfje (freelance software development) en ik ben zeer goed te spreken over de performance (was toen een van de weinige laptops die i3+4gb had).

Ik heb hier ook keertje TF2 en HL2:LostCoast op gespeeld en de performance was zeer goed. De videokaart die erin zit (de radeon 5470) is krachtig genoeg om even vooruit te kunnen. Daarnaast wijzen de benchmarks uit dat de i3 over het algemeen krachtiger is dan de meeste c2d processors in laptops.

Deze laptop is wat mij betreft veel "bang for bucks".

Let wel op! Er is ook een TJ75 op de markt met alleen een intergrated video chip, deze kan wel meekomen in 1080p video, maar zal bij een game als TF2 niet lekker mee komen.
bedankt voor je uitleg! ik heb nog even rond gekeken op nog meer van dit soort gelijke laptops maar dan kom ik gelijk 50 euro of meer boven mijn budget uit. dus deze ga ik vanavond ook bestellen! thanx
bwerg schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:30:
De map is wel ongeveer af, enkel is de spawn nog helemaal kaal en saai en moet ik nog even wat visleafs maken (indeling van ruimtes, zeg maar) om de performance een beetje goed te houden. één gang twijfel ik nog over of dat gewoon een lange saaien gang moet blijven of dat ik er nog een ruimte van moet maken met trapjes of zo, de gang is eigenlijk net wat te lang zo. De lay-out is ongeveer dit:

[afbeelding]
Voor de duidelijkheid, het is dus een CP waarbij eerst om het bovenste punt gevochten wordt, dan die in het midden en dan die onderaan vlak bij de spawn. Paint is trouwens nog moeilijker te gebruiken dan de map-editor. :P

Bij het bovenste vraagteken vraag ik me af of dat geen bottleneck wordt omdat dat de enige ingang is naar de ruimte bovenaan. Aan de andere kant moet je toch blijven aanvallen bij CP dus zal het misschien wel meevallen met campers. Ook vraag ik me af of de ruimte onderin met het andere vraagteken het midden niet te veel gaat zorgen voor spies/backburnende pyro's die te gemakkelijk in het gebied van de tegenstander komen, maar dat is misschien wel op te lossen met deurtjes die alleen werken als er om de onderste twee punten gevochten wordt.
zier al leuk uit zeg! ik ben benieuwd hoe die gaat spelen O+
misschien een oplossing om je vraagteken teverlichten, om een gang/ tunnel temaken van de middelste cap naar de groote cap, en dan buitenom, zo heb je een ingang meer waar je weer een keuze heb.

[ Voor 25% gewijzigd door rinusnl op 19-08-2010 15:36 ]

• Cornelisjuh
Ik weet natuurlijk niet wat de schaal is, maar je map ziet er verleidelijk uit voor spawn rapers.

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

CapTVK schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:33:
ik denk dat elke class wel in z'n element is op deze map
We hebben niet lang genoeg gespeeld om daar echt een oordeel over te geven, maar mijn eerste indruk was dat dit (nog) niet helemaal opgaat.
De map is vrij open en de 'ruimten' zijn iets te ruim. Je kunt als spy niet in 1x cloaked door één ruimte, maar eindigt dan ergens in het midden. In vrijwel alle standaard mappen heb je altijd wel een hoekje of nisje binnen je cloaktijd om te schuilen. Ook voor pyro en in zeker zin hwg is het redelijk nadelig. Het is vooral de sniper die er baat bij heeft.

Verder vond ik het zeker geen slechte opzet, maar hij is nog niet klaar. Er zijn vrij veel dode ruimtes waar niets is. De cart komt er niet in de buurt, en ze geven geen toegang tot andere delen van de map waar dat wel is. Leuk voor een teleport-exit, maar het maakt de map onnodig groot. Maar in ieder geval een good job so far.

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

JumpStart schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:18:
[...]

Als ik dit zo zie (en de lay-out erbij pak) dan is het tè compact om nog teleports nodig te maken. Naar mid is het verste, de rest zou dan allemaal dichterbij zijn. Is dat je bedoelling/intentie?
Het is wel de bedoeling dat je een afsnijroute hebt naar de laatste point, aangezien er bij andere CP-maps vaak een tweede en derde spawn is dichter bij het laatste punt en dat is in deze map niet. Maar de route via de middelste ruimte is behoorlijk om dus een teleport daar is toch wel een stuk sneller.

• RaCio
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-08 03:27

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:48

g0tanks

Moderator CSA
Waarom doet de server het niet meer?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb even gekeken voor jullie :)

Plugin error : Sourcemod : pregamemayhem.smx

Server was gewoon up.. maar blijkbaar is op bovenstaande error blijven hangen.. de auto restart werkte niet omdat de server gewoon up was.. :(

Heb hem handmatig opnieuw opgestart voor jullie, als die error volgende keer weer naar voren komt.. misschien even kijken wat die plugin precies doet en of die wel stabiel te noemen is ;) (ik heb hem er niet opgzet :))

Mijn V&A

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:22
Die pregame mayhem is wel donders irritant trouwens, dus als dit een reden kan zijn om hem eraf te halen dan lijkt me dat een goede zaak.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-08 17:38
MrAngry schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 19:20:
Die pregame mayhem is wel donders irritant trouwens, dus als dit een reden kan zijn om hem eraf te halen dan lijkt me dat een goede zaak.
Ik dacht dat de meerderheid die plugin wel leuk vond, als dat niet zo is zal ik hem wel verwijderen. (En zeker als hij crashes veroorzaakt)

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Wat was dat ook alweer, dat je voor een potje begon alleen maar crits had of zoiets toch? Ik vond het ook wel grappig. Crashes zijn wat minder.

*gaat weer verder met map-editen* :P

[ Voor 25% gewijzigd door bwerg op 19-08-2010 20:24 ]

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

bwerg schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 20:24:
Wat was dat ook alweer, dat je voor een potje begon alleen maar crits had of zoiets toch? Ik vond het ook wel grappig. Crashes zijn wat minder.

*gaat weer verder met map-editen* :P
Dat was toch dat je pre-game even lekker kon team-killen (als je pc snel genoeg is om op tijd op de server te zitten).

Verwijderd

.Gertjan. schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:16:
(als je pc snel genoeg is om op tijd op de server te zitten).
Als je pc snel genoeg is om op tijd op de server te zitten. :-(

Meestal is er al bijna een minuut van de ronde voorbij voordat mijn pc van map gewisselt is.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2010 21:23 ]

Asskicker schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 19:49:
Ik dacht dat de meerderheid die plugin wel leuk vond, als dat niet zo is zal ik hem wel verwijderen. (En zeker als hij crashes veroorzaakt)
Ik heb liever sudden death, eventueel met friendly fire, dan pre-start dominations.

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20
Eerste Highlander oefenpot: :D

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Die was inderdaad niet verkeerd. Ik was al bijna weer vergeten hoe het was om te winnen na de laatste 10 pcw's te verliezen ofzo. 8)7

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• DeX
g0tanks schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 22:16:
[...]

Die was inderdaad niet verkeerd. Ik was al bijna weer vergeten hoe het was om te winnen na de laatste 10 pcw's te verliezen ofzo. 8)7
Ik was verbaasd dat ik niet na 3 seconden geheadshot werd. Mij benieuwen hoe het er aan toe zal gaan :)

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Je had ook wel een beetje geluk dat het niet de beste spelers waren. :p

• DeX
g0tanks schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 22:23:
Je had ook wel een beetje geluk dat het niet de beste spelers waren. :p
Nee oké :)

Herpaderp

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Ik heb trouwens sinds vandaag last van een bug. Ik kan alles ingame horen behalve geluiden die ik zelf maak. Dus als ik schiet of op een muur sta te slaan hoor ik niets, als andere mensen dit doen hoor ik het wel. Heeft iemand dit eens eerder gehad, en zo ja, hoe fix je het? :P

Alhoewel het eerst best irritant was, is het eigenlijk best fijn om mee te spelen als je er aan gewend bent.

Volgende keer wil ik er bij zijn :)

Het GoT ETF2L highlander team zit nu bijna vol trouwens.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
* JumpStart had ook graag mee willen doen met de Highlander comp, als pyro uiteraard.

Maar ik weet vrijwel zeker dat ik niet flexibel genoeg ben om vaak genoeg mee te kunnen doen. Plus dat ik veel te gung ho ben eigenlijk en veeeel te veel kamikaze-acties doe. Daar is m'n gemiddelde K/D ratio dan ook naar.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Niks mis met kamikaze acties als je er iets mee kan bereiken. Maar in een match is dat niet altijd verstandig. :P

Weer een TF2 Robin walker interview. Een uitgebreide deze keer.
http://www.pcgamer.com/20...uture-of-team-fortress-2/
PC Gamer: It seems like the significant thing about the class updates was that for the whole period of time from the Medic update to the Engineer one, people knew what the schedule was. They knew there were going to be a certain number of updates. Do you think that was important?

Robin Walker: I think it’s important. Lots of customers seem worried that at any moment we’re just going to say “bye!” I guess I can understand that philosophy given that that’s how many other companies have worked. At some point we’re going to have to stop on TF2 and do something else. We’ll have to take a bunch of what we’ve learned here and apply it to other products. Probably the best answer I have to this is one I gave in an interview with a fansite recently where they asked “what guarantee can you give us that you won’t stop after the next update?” I can’t give them a guarantee, but the reality is that I couldn’t give them that guarantee at any point in the past.

If it had made sense for us to stop after the first two class updates then we probably would have stopped then. It didn’t make sense then and it doesn’t make sense now. We’re still learning and we’re still growing, building useful things both for our customers and for us and our future products, so at some point we’ll stop but for now we’ve got lots of ideas and lots of stuff we probably want to do.
...

For us it’s not about money, right? There’s a lot of other value we get. We really like the fact that we’re making a lot of customers really happy. We think that has a huge amount of value. We like the fact we’re exploring. We’ve learned a ton about how to do this kind of thing. This sort of process is important long term for maintaining the kind of products that we think are going to be very important in the future. Both for us, and for other people.

...

There are systems in the game that are tuned to specific numbers. The amount of damage the sniper rifle does fully charged, for instance. On a headshot it’s specifically tuned to the health of the other class, so there would be damage numbers we’d need to change. It’s hard for us to run that test and get good data, so, we’re probably going to gear up the TF2 public beta again soon and make it publicly available to everyone who owns TF. We’ll start running some more wide scale experiments there.

...
8)

[ Voor 23% gewijzigd door CapTVK op 20-08-2010 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svardskampe
(jarig!)
Ik heb trouwens het idee sinds vandaag dat de focus vooral ligt op het shortrange vechten, en het met zoveel mogelijk HP in die range te komen?
De gewone pistooltjes van egineer en scout zijn vrij underpowered (naar mijn mening), en je moet al stilstaan of aanvallend zijn met een heavy voordat een headshot enigszins succesvol is. (Sniper rifle lijkt overigens iets minder lekker te zijn dan in andere shooters, but that could be just me.), en het is echt gemakkelijk om een rocket van een soldier te ontwijken die een half uur over zijn vlucht doet.

Heb ik hier ongeveer gelijk of ben ik gedesillusioneerd door de recente potjes die ik gespeeld heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk het laatste. Combat is zowel long-, mid- als closerange. Het ligt helemaal aan welke classes tegenover elkaar staan en in welke ruimte. Een scout kan over een afstand van 400 meter weinig schade doen (ook al is het pistool zeker niet zwak), maar een goede sniper kan daarmee een heel vijandelijk team of afstand houden. Rockets zijn inderdaad te dodgen als je ze aan ziet komen, maar in kleine ruimten, of als de soldier op je af rocketjumped, wordt het een ander verhaal.

Speel maar eens mee als g0tanks sniper is, in het andere team. Dan merk je welke impact dat heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Laatst online: 14-08 13:04
@Sedative: TF2 heeft altijd al een groot verschil gehad tussen close-, mid- en long-range vechten. In het algemeen is het zo dat hoe meer close-range het gevecht het is, hoe sneller het afgelopen is. Dit komt voornamelijk door de damage drop-off, die letterlijk ervoor zorgt dat wapens op lange afstand minder damage doen (uitgezonderd de sniper rifle/huntsman).

Doordat de gevechten op lange afstand minder snel zijn gaan mensen vanzelf proberen om dichter bij elkaar te komen, waardoor je interessantere gevechten hebt.

In welk opzicht ben je gedesillusioneerd?

[ Voor 4% gewijzigd door VyperX op 20-08-2010 08:26 ]

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:50

The Zep Man

🏴‍☠️

VyperX schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 08:23:
@Sedative: TF2 heeft altijd al een groot verschil gehad tussen close-, mid- en long-range vechten. In het algemeen is het zo dat hoe meer close-range het gevecht het is, hoe sneller het afgelopen is. Dit komt voornamelijk door de damage drop-off, die letterlijk ervoor zorgt dat wapens op lange afstand minder damage doen (uitgezonderd de sniper rifle/huntsman).
En crits... en de flare gun... en de Sandman... en waarschijnlijk nog wat uitzonderingen.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Raketten en stickies en grenades... :) dus veel classes kunnen gewoon lekker op afstand blijven. Als solly kun je prima van 100 meter afstand raketten de drukte in schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:50

The Zep Man

🏴‍☠️

bwerg schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:10:
Raketten en stickies en grenades... :)
Volgens mij doen raketten toch echt minder schade op afstand. Grenades dacht ik ook.

[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 20-08-2010 10:53 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat het punt hier meer zit in damage fallof. In TF2 zijn wapens minder effectief afhankelijk van de afstand. Wapens doen max dmg op close range, med dmg op med range (med range = lengte van een container op granary) en long range min dmg. Sommige wapens zoals de pistol hebben minder dmg falloff. Dus als je je afvraagt waarom je die scout aan de andere kant van de map niet kan killen met je minigun maar hij jou wel met z'n pistol is dat de reden. Kijk maar eens op de TF2 wiki als je wilt weten hoe veel dmg een shotgun bijvoorbeeld doet.

Oh ja, dmg falloff gaat ook op voor rockets (maar niet met buildings trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

The Zep Man schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:52:
[...]
Volgens mij doen raketten toch echt minder schade op afstand. Grenades dacht ik ook.
:X? Grenades toch zeker niet hoop ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verdorie, heb ik die nu gemist?

Geen wonder dat g0hax met zn team zo makkelijk won. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-08 03:27
bwerg schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:17:
[...]

:X? Grenades toch zeker niet hoop ik...
Grenades hebben geen damage dropoff, ze doen wel minder damage als ze eenmaal gestuiterd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Nee dan is het goed, ik was bang dat ik voor niets zat te oefenen om granaten met iets meer dan 45 graden hoogte af te schieten zodat ze vlak boven de grond ontploffen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GonzoNL

GonzoNL

Je moet oefenen dat ze op de tegenstander ontploffen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
bwerg schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:10:
Raketten en stickies en grenades... :) dus veel classes kunnen gewoon lekker op afstand blijven. Als solly kun je prima van 100 meter afstand raketten de drukte in schieten.
Wat ik dus altijd zo irritant vind is dat sollies op een plek gaan staan die normaal is bedoeld voor snipers en vervolgens van een kilometer afstand rockets gaan spammen. Helpt geen ruk en zorgt er ook nog eens voor dat ik niet kan snipen, omdat ze er of voor staan of de vijand juist die plek gaat spammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Liever een campende soldier dan een sniper :P Mocht iemand dan ook tips hebben voor servers waar die class uitgeschakeld is : GRAAG !!!

** Ziet allemaal geklaag over slechte teamwork/zoveelste loss.
** Ramt op TAB : Ja hoor !! Allemaal snipers die klagen 8)7

Altijd leuk zulk volk :F

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Dan moet je maar eens op een goede server gaan spelen, als dat zo vaak gebeurt. Verder kan ik met zekerheid zeggen dat ik meer kill als sniper dan zo'n campende soldier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

g0tanks schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:12:
Wat ik dus altijd zo irritant vind is dat sollies op een plek gaan staan die normaal is bedoeld voor snipers en vervolgens van een kilometer afstand rockets gaan spammen. Helpt geen ruk en zorgt er ook nog eens voor dat ik niet kan snipen, omdat ze er of voor staan of de vijand juist die plek gaat spammen.
Wat ik dus zo irritant vind is als jij me dominate als sniper. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GonzoNL

GonzoNL

Gedominate worden door een sniper doe je zelf, ook al is het g0hax. Je kan altijd revenge spy gaan. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GonzoNL schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 13:59:
Gedominate worden door een sniper doe je zelf, ook al is het g0hax. Je kan altijd revenge spy gaan. :p
ragespy is best spy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkxke
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-03 15:59
of in mijn geval...

fail spy
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
g0tanks schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:49:
Dan moet je maar eens op een goede server gaan spelen, als dat zo vaak gebeurt. Verder kan ik met zekerheid zeggen dat ik meer kill als sniper dan zo'n campende soldier.
Daar doel je niet op de GoT server? :) Al moet ik toegeven dat de laatste keer dat we 3 snipers in een team van 8 hadden RedHat netjes changde naar Solly :)
Nu kan 3 op de 8 nog best werken op defence... maar niet op offence.

Misschien dat die classlimits overigens kunnen worden aangepast naar percentuele limits? In een team van 12 zijn 3 snipers al veel, maar in een team van 4 gaat het echt helemaal nergens over.

[ Voor 15% gewijzigd door frickY op 20-08-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik heb welgeteld 5 minuten ervaring met spy dus daar ga ik geen revenge mee krijgen. Verder weet ik wel dat ik het zelf doe, ik was wat achievments aan het halen met de huntsman, daar ben ik verschrikkelijk slecht mee (ook 5 minuten ervaring nu :P). Maar ik heb mijn milestone nu dus mij kom je als huntsman-sniper niet meer tegen.

[ Voor 8% gewijzigd door bwerg op 20-08-2010 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Spy is gewoon O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Meestal falen zulke mensen als spies nog harder. :p Ook leuk als in een 1v1 situatie een scout zijn bat pakt omdat hij denkt dat ik 'maar' een sniper ben. :)

Er moeten trouwens weer dagelijkse STV demo's komen van de pub, ik had graag nog een keer willen zien hoe ik cabo perongeluk headshotte terwijl hij gecloakt was. _O-

[ Voor 18% gewijzigd door g0tanks op 20-08-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn goede en slechte snipers. Heb zelfs wel eens als heavy gehad dat ik een CP wilde cappen, een sniper zag en daarna 20 sec, in m'n eentje, op een CP staan lopen disco dansen met continu de gedachte "Die sniper moet toch eens een keer raak schieten? TOCH!?" Uiteindelijk werd ik er door 2 scouts afgeknald. :+
g0tanks schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 16:53:
[...]

Meestal falen zulke mensen als spies nog harder. :p Ook leuk als in een 1v1 situatie een scout zijn bat pakt omdat hij denkt dat ik 'maar' een sniper ben. :)

Er moeten trouwens weer dagelijkse STV demo's komen van de pub, ik had graag nog een keer willen zien hoe ik cabo perongeluk headshotte terwijl hij gecloakt was. _O-
Als crits aan staan is het helemaal feest. Met g0tanks weet je dat de eerste kukri hit een crit is. :P

STV's demo's zou zeker een leuke toevoeging zijn. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
Ik heb een spy-scriptje gemaakt :
alias "+Disguiseknife" "+attack; wait 4; +attack2; lastdisguise; wait 3"
alias "-Disguiseknife" "-attack; -attack2"

bind MOUSE3 "+Disguiseknife"
alleen wil hij daarna soms of niet cloacken, of hij raakt in een soort loop (ik hoor 5 keer het disguise geluidje en het duurt lang) Kan iemand mij helpen ? Voor de duidelijkheid, wat het zou moeten doen is dat als je iemand knifed hij gelijk cloacked+disguised, en dit zo snel mogelijk omdat je dan geen rook ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Op welke server heb je het getest? Het wait command is volgens mij niet toegestaan op de meeste servers. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Inderdaad, dus script is fail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
Cabo schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:17:
Inderdaad, dus script is fail :)
Kom dan met suggesties ipv het af te kraken :/ Spuit 11

Zijn er alternatieven voor wait command ?

[ Voor 15% gewijzigd door Cornelisjuh op 20-08-2010 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Hier staat vast wel wat tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:+

[ Voor 100% gewijzigd door frickY op 20-08-2010 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Lol, werd ik gisteren nog geowned, had ik vandaag een potje met K/D van 33/5 en 4 dominations (van de 5 tegenstanders :P).

En de feesthoedjes zijn niet voor TF2's 3e verjaardag maar omdat mijn map af is *O* dus zodra kKaltUu stopt met me negeren kan 'ie geplaytest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

bwerg schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:24:
Lol, werd ik gisteren nog geowned, had ik vandaag een potje met K/D van 33/5 en 4 dominations (van de 5 tegenstanders :P).

En de feesthoedjes zijn niet voor TF2's 3e verjaardag maar omdat mijn map af is *O* dus zodra kKaltUu stopt met me negeren kan 'ie geplaytest worden.
Alleen maar omdat ik je personal-medic-slave was :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Slave? Het was behoorlijk vrijwillig, toen ik ge-team-scrambled werd kwam jij 5 seconde later ook naar RED. :P

Ik weet niet of ik nou pro of n00b ben, ik sta steeds afwisselend bovenaan en dan weer onderaan, laat ik het er maar op houden dat ik een fun-playah ben. :)

[ Voor 42% gewijzigd door bwerg op 20-08-2010 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
bwerg schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:36:
Slave? Het was behoorlijk vrijwillig, toen ik ge-team-scrambled werd kwam jij 5 seconde later ook naar RED. :P

Ik weet niet of ik nou pro of n00b ben, ik sta steeds afwisselend bovenaan en dan weer onderaan, laat ik het er maar op houden dat ik een fun-playah ben. :)
Een pro staat altijd bovenaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat ligt maar net aan je definitie van 'pro'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svardskampe
(jarig!)
Ah vandaar :) weer wat geleerd.

Trouwens, veel mensen vinden het niet leuk als ik spycheck met de pyro met dit scriptje:

code:
1
2
3
alias "+sintel" " cl_yawspeed 3000; +right; +attack"
alias "-sintel" "-attack; -right; cl_yawspeed 210"
bind "Q" "+sintel"

Het stelt je in staat heel snel rondjes te draaien en je flamethrower af te vuren. Helpt goed tegen backstabbende spies :)
Maar is dit een exploit-achtig script zoals velen miepen en zou ik dit beter eruit jassen of kan ik het met een gerust hart blijven gebruiken?

[ Voor 4% gewijzigd door Svardskampe op 21-08-2010 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

bwerg schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:36:

Ik had geen zin om in BLU een faalpyro te dienen :P
Toen ik terug kwam bestond RED opeens voor 50% uit heavies :')

Was gisteren eindelijk blij dat mijn K/D abnormaal hoog was, laten we het er op houden dat we gewoon pro zijn, stonden plek 1 en 2 in de score en waren telkens MVP :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
Sedative schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 00:27:
Ah vandaar :) weer wat geleerd.

Trouwens, veel mensen vinden het niet leuk als ik spycheck met de pyro met dit scriptje:

code:
1
2
3
alias "+sintel" " cl_yawspeed 3000; +right; +attack"
alias "-sintel" "-attack; -right; cl_yawspeed 210"
bind "Q" "+sintel"

Het stelt je in staat heel snel rondjes te draaien en je flamethrower af te vuren. Helpt goed tegen backstabbende spies :)
Maar is dit een exploit-achtig script zoals velen miepen en zou ik dit beter eruit jassen of kan ik het met een gerust hart blijven gebruiken?
Ook bekend als de Pyro Panic Button™.

Dit script is in een van de eerdere topics ook al voorbij gekomen en werd toen ook niet als exploit gebrandmerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:45
g0tanks schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:12:
[...]

Af en toe speel ik eens op zo'n 24/7 2fort server en je moest eens weten hoeveel kills ik haal met mijn soldier door gewoon rockets te schieten van sniperdeck naar sniperdeck. Het wordt zelfs helemaal leuk als ik de RPG met snellere rockets bovenhaal, veel snipers incasseren gewillig een of meerdere van mijn rockets 8)7

Ik probeer wel zoveel mogelijk uit de LoS van mijn eigen teamsnipers te blijven, kwestie dat het andere team ook wat kanonnevoer heeft om op te schieten >:)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Sedative
Doe jezelf een plezier en speel zonder scripts. Kleine moeite om zelf even te spychecken, en kost nog minder ammo ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op de pub zal niemand heel hard gaan huilen over scripts, maar als je officials gaat spelen moet je even opletten.Bij ETF2L zijn bijvoorbeeld alle scripts, behalve het 'normal duck jump' script verboden. Je kan inderdaad het beste jezelf aanleren zonder wat voor vage scripts dan ook te spelen, zodat je nooit een probleem krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Mja, doe het duck-jumpen gewoon ook lekker zelf. :P zo moeilijk is het niet. Niet dat het mij iets boeit, ik speel toch alleen fun dus wat anderen doen zal mij een worst wezen, maar zo moeilijk zijn de combinaties niet en ik zou het zelf wat lame vinden als al mijn rocket-jumps optimaal lukken omdat ik een scriptje draai terwijl ik het misschien helemaal niet zelf kan.

[ Voor 6% gewijzigd door bwerg op 21-08-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:43

aapelite

Do the kirby!

Typisch dat er dan toch een script is doorgekomen als "normal". Scripten vind ik echt een nono. Tis net als doping in de sport, je ziet niet altijd direct dat iemand het gebruikt, waardoor je er vaak nog een tijd mee wegkomt. Maar het blijft valsspelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
aapelite schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 11:22:
Typisch dat er dan toch een script is doorgekomen als "normal". Scripten vind ik echt een nono. Tis net als doping in de sport, je ziet niet altijd direct dat iemand het gebruikt, waardoor je er vaak nog een tijd mee wegkomt. Maar het blijft valsspelen :P
Die vergelijking zou ik niet maken. Scripten is vergelijkbaar met het gebruiken van spike-schoenen bij een sprint wedstrijd: gebruik maken van alle externe hulpmiddelen om voordeel te krijgen. Doping, nee dat vergelijk ik met aimbots, wallhacks en speedhacks.

Valsspelen is het niet, maar echt "puur" is het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Ik vind dat scripting tot op zekere hoogte mag. In mijn medic cfg staat wat kleine meuk die ik handig vind:

code:
1
2
bind f "voicemenu 2 5; say_team CHARGED - CHARGED- CHARGED"
bind h "voicemenu 0 7; say_team FAKED UBAH"

Je maakt dan ook gebruik van scripts, maar imo is dat volledig legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een normaal crouch jump script mag gewoon hoor. Al gebruik ik het zelf ook niet. Speciale Crouch jump scripts zijn specifiek verboden omdat je vroeger een soort "duck"-spam script kon gebruiken waarmee je hitbox kleiner werd. Ik meen dat dit al heel lang geleden gefixed is en met het wait commando uitgeschakeld op de meeste server werkt het zeker niet. Scripting is trouwens wel toegestaan bij ETF2L.

Uit de general rules ETF2L:

6.5 addendum
For any scripts not mentioned here, you can use as general rule of thumb: anything that allows you to do something that would be impossible without that script is forbidden.

When in doubt, the admins decide on the legality of the script.

[ Voor 9% gewijzigd door CapTVK op 21-08-2010 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:43

aapelite

Do the kirby!

DeX schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 13:34:
[...]

Die vergelijking zou ik niet maken. Scripten is vergelijkbaar met het gebruiken van spike-schoenen bij een sprint wedstrijd: gebruik maken van alle externe hulpmiddelen om voordeel te krijgen. Doping, nee dat vergelijk ik met aimbots, wallhacks en speedhacks.

Valsspelen is het niet, maar echt "puur" is het ook niet.
Ik zou spike schoenen toch meer zien als het kopen van een gamingmuis tegenover een normaal kantoordingetje. Je past je gear aan om beter te presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik zie het meer als het kopen van een betere auto, een vergelijking is niets als het niet over auto's gaat.

@kKaltUu: reageer nou, ik wil playtesten. :D

[ Voor 18% gewijzigd door bwerg op 21-08-2010 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Check DM

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Lekker wat potjes gespeeld daarnet, stiekem is de medic best wel makkelijk leuk om te spelen, Pykow e.a. hadden niet zonder me gekund :P

[ Voor 14% gewijzigd door Statiegeld op 21-08-2010 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
frickY schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 10:07:
@Sedative
Doe jezelf een plezier en speel zonder scripts. Kleine moeite om zelf even te spychecken, en kost nog minder ammo ook.
Heb hem nu zelf ook, en gebruikt per 2 rondjes draaien ongeveer 5 ammo, dat is veel minder als normale spycheck. Het werkt vooral heel goed als je bij een engineer gaat staan

@discussie wel/geen script.
Je wordt er niet voor gebanned. En iedereen kan een script instaleren. Dan is er ook geen voorsprong dus ik vindt dat scripts gewoon mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Fl4pp13 schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 13:41:
Ik vind dat scripting tot op zekere hoogte mag. In mijn medic cfg staat wat kleine meuk die ik handig vind:

code:
1
2

Voice commands binden vind ik niet echt scripten IMHO. Ik heb ook de "DAMMIT DAG-NABIT" knop voor als het fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fl4pp13 schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 13:41:

code:
1
2

Maar die scripts veranderen dan ook helemaal niets aan de gameplay. Zijn gewoon chat berichten inclusief een soundje. Dat gebruik ik zelf ook;
code:
1
bind "F1" "voicemenu 2 0; wait 50; say_team Someone upgrade the teleport!; wait 250; voicemenu 1 3"

Noem ik liever een chat-macro dan script :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:32

D4NG3R

kiwi

frickY schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 16:20:
[...]

Maar die scripts veranderen dan ook helemaal niets aan de gameplay. Zijn gewoon chat berichten inclusief een soundje. Dat gebruik ik zelf ook;
code:
1
bind "F1" "voicemenu 2 0; wait 50; say_team Someone upgrade the teleport!; wait 250; voicemenu 1 3"

Noem ik liever een chat-macro dan script :)
Het zijn kleine dingetjes die vooral in clans veel handiger zijn, maar in een normale server met mensen die je niet kent heb je er weinig aan. Want niemand luistert naar chat commands op misschien de medic na.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

SNDRT schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 15:03:
Lekker wat potjes gespeeld daarnet, stiekem is de medic best wel makkelijk leuk om te spelen, Pykow e.a. hadden niet zonder me gekund :P
Ik ook niet, alhoewel ik je afentoe wel in de steek liet ;)

mgoed is wel weer leuk eerste potjes TF2 dit jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Check megaupload :)

En ja, medic vind ik ook het gemakkelijkst puntjes verzamelen.

[ Voor 18% gewijzigd door bwerg op 21-08-2010 18:07 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De gegevens van de tweakers server kun je hier vinden.
Vragen hierover kunnen dus achterwege gelaten worden!