CapTVK schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 13:20:
[...]
Sorry hoor, maar wat is dat voor een onzin?
Waaraan jij je geld wil geven voor een goed doel is een keuze die je zelf maakt. Ik heb ook andere goede doelen. Een van de redenen voor mij om te geven is/was dat het een leuke actie in TF2 verband is. Nu ken ik de Child's Play charity al van heel ver terug toen de gasten achter Penny Arcade er net mee begonnen. Het is niet een of andere naamloze moloch waarvan je niet eens weet wat er met het geld gebeurt. Het is echt een charity die begonnen is bij hun in de achterkamer.
For the record: m'n paypal gechecked en het geld is keurig bij de child's play organisatie terecht gekomen.
Ik zeg ook nergens dat het geen goed doel is, ik zelf vind dat er "betere" "goede doelen" zijn om geld aan te geven. Daarnaast het verband met TF2 is sumier en puur om een doelgroep aan te spreken en dat zorgt er, in ieder geval niet bij mij, voor om meer donaties te krijgen. Tuurlijk is dat goed maar waarom moet er een tegenprestatie zijn van iemand met een bepaald item?
Tevens heb ik nergens aangegeven dat het een naamloze organisatie is maar dat je, zover ik kan zien, niet kan zien of het geld wel aankomt bij de organisatie. Schijnbaar kan je het wel zien, my bad ,maar in het 1ste opzicht kon ik het niet zien en nu nog steeds niet

.
Dat vind ik nog jammer van TF2, de random drops voegen vrijwel niets toe. Door de random drops zitten servers vol met "idlers" omdat ze zo graag een hoedje willen. Daarna komen ze nog met medailes voor de eerste 100.000 die een website zien en ergens op klikken en dan weer voor de persoon die op moment X iets craft. Het maakt het spel niet leuker, voegt weinig toe en een aantal spelers zal het irriteren.