Verwijderd

Beakzz schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 23:38:
[...]

Wat heb je nou aan een goede k/d als het team waar je mee speelt er geen hol mee opschiet ? Zoek dan een gewone Dm game of snap ik je nu niet helemaal ? Het spel heet TEAM fortress 2 dus het is wel zo leuk als je meehelpt dat je team wint. En of dat nou een stel noobs zijn of je vaste clan dat moet eigenlijk niet uitmaken.
Of ben jij er zo 1 die ook lekker de scout met de koffer laat weg rennen omdat je een ander sneller kan raken ? No offence verder maar ik probeer je te begrijpen ;)
Nee, je maakt die scout en al zijn buddies dood voordat ze uberhaupt bij de koffer op cap zijn. Iedereen die zegt dat kills en zeker kpd niet uitmaakt snapt de game gewoon niet. Als je dood bent kan je 20 seconden niets betekenen voor je team. Dode spelers kunnen niet cappen, dode spelers kunnen niet defenden. Let maar eens op hoe de meeste punten worden gecapped. 9 van de 10 keer komt het omdat er een demo met uber doorheen walst en 3 sentries + 4 enemies sloopt. Alle defensive acties op maps zoals Dustbowl rusten op een demo of soldier die ervoor zorgt dat de vijand nooit de kans krijgt uberhaupt een fatsoenlijke push te maken (6v6 is wat anders, andere meta game). Hoe doe je dat? Juist, veel doodmaken zonder zelf dood te gaan. Zeker aangezien offense een spawn advantage heeft.

Weet niet of je SC2 speelt en day9 volgt? Een van de meest solide strats in rts games is nog altijd to just fucking kill him. Kleine picks en harrassment zijn leuk, maar een solide macro game wint meestal de games. Dat kan je ook naar TF2 doortrekken.

Het opofferen van je eigen leven voor je team is op een pub zelden nodig, omdat het niveau van de gemiddelde tegenstander toch te laag is om gebruik te maken van tijdelijke zwaktes in je eigen team. De suicide run op een medic voor een pick of om een uber te forcen, of jezelf opofferen om een punt te blocken of te cappen in 6v6 is al een kunst op zich.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2010 23:56 ]

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:55

g0tanks

Moderator CSA
Ik zal je even uitleggen wat ik precies bedoel. In principe geldt dit alleen voor wanneer ik sniper speel, aangezien als ik een heavy class speel ik automatisch toch wel op de frontlinie sta om te cappen o.i.d.

Ik probeer de vijand te weerhouden van cappen of verdedigen, dat doe ik door ze te headshotten als ze bijvoorbeeld op het punt of naast de cart staan. Maar mij zul je niet het initiatief zien nemen om op het punt te gaan staan. Ook zul je niet zien dat ik het punt op spring om vervolgens makkelijk dood te gaan en 3 seconden te winnen voor mijn team.

Ik ben van mening dat ik genoeg doe voor mijn team door een gebied te clearen. Echter gebeurt het vaak dat mijn team dan gewoon niet pusht. Ik heb vaak dat mijn team verliest, terwijl ik ruim bovenaan sta (ook hoger dan de 1ste van het vijandelijke team) met een k/d > 5.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Verwijderd

g0tanks schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 23:55:
Ik zal je even uitleggen wat ik precies bedoel. In principe geldt dit alleen voor wanneer ik sniper speel, aangezien als ik een heavy class speel ik automatisch toch wel op de frontlinie sta om te cappen o.i.d.

Ik probeer de vijand te weerhouden van cappen of verdedigen, dat doe ik door ze te headshotten als ze bijvoorbeeld op het punt of naast de cart staan. Maar mij zul je niet het initiatief zien nemen om op het punt te gaan staan. Ook zul je niet zien dat ik het punt op spring om vervolgens makkelijk dood te gaan en 3 seconden te winnen voor mijn team.

Ik ben van mening dat ik genoeg doe voor mijn team door een gebied te clearen. Echter gebeurt het vaak dat mijn team dan gewoon niet pusht. Ik heb vaak dat mijn team verliest, terwijl ik ruim bovenaan sta (ook hoger dan de 1ste van het vijandelijke team) met een k/d > 5.
Tja, dan moet je ook gewoon medic spelen en mijn ass healen. Doen we eerst alles doodmaken, en dan cappen. ;)

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:43
Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 23:52:
[...]

Nee, je maakt die scout en al zijn buddies dood voordat ze uberhaupt bij de koffer op cap zijn. Iedereen die zegt dat kills en zeker kpd niet uitmaakt snapt de game gewoon niet. Als je dood bent kan je 20 seconden niets betekenen voor je team. Dode spelers kunnen niet cappen, dode spelers kunnen niet defenden. Let maar eens op hoe de meeste punten worden gecapped. 9 van de 10 keer komt het omdat er een demo met uber doorheen walst en 3 sentries + 4 enemies sloopt. Alle defensive acties op maps zoals Dustbowl rusten op een demo of soldier die ervoor zorgt dat de vijand nooit de kans krijgt uberhaupt een fatsoenlijke push te maken (6v6 is wat anders, andere meta game). Hoe doe je dat? Juist, veel doodmaken zonder zelf dood te gaan. Zeker aangezien offense een spawn advantage heeft.

Weet niet of je SC2 speelt en day9 volgt? Een van de meest solide strats in rts games is nog altijd to just fucking kill him. Kleine picks en harrassment zijn leuk, maar een solide macro game wint meestal de games. Dat kan je ook naar TF2 doortrekken.

Het opofferen van je eigen leven voor je team is op een pub zelden nodig, omdat het niveau van de gemiddelde tegenstander toch te laag is om gebruik te maken van tijdelijke zwaktes in je eigen team. De suicide run op een medic voor een pick of om een uber te forcen, of jezelf opofferen om een punt te blocken of te cappen in 6v6 is al een kunst op zich.
K snap je punt. Waarschijnlijk ben ik te vaak op direct respawn servers geweest de laatste tijd, want dan is je verlies natuurlijk kleiner. Vraag me trouwens wel af hoe je dat met bv. een pyro ooit voor elkaar krijgt. Mijn ervaring is dat je alleen een kans hebt om weg te komen als je van achteren nadert.

Zijn jullie trouwens allemaal vroeg slapers ? De server is steeds leeg na 12 uur :) Ja kweet dat er andere dingen zijn op zaterdagaaf maar kvoel me niet lekker dus wil schieten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beakzz schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 23:59:
[...]

K snap je punt. Waarschijnlijk ben ik te vaak op direct respawn servers geweest de laatste tijd, want dan is je verlies natuurlijk kleiner. Vraag me trouwens wel af hoe je dat met bv. een pyro ooit voor elkaar krijgt. Mijn ervaring is dat je alleen een kans hebt om weg te komen als je van achteren nadert.

Zijn jullie trouwens allemaal vroeg slapers ? De server is steeds leeg na 12 uur :) Ja kweet dat er andere dingen zijn op zaterdagaaf maar kvoel me niet lekker dus wil schieten >:)
Ah, de pyro discussie. Een pyro is 99,99% slechter in de sneaky ambush taak dan een soldier of demo is. Die klasses zijn echter ook nog in elk opzicht beter dan de pyro. Een team heeft zelfs geen pyros nodig voor spychecks, een goede speler herkent een spy al aan zijn movement en positie. Er is een reden dat een pyro amper wordt gebruikt in 6v6 ;). Ook het jugglen van een uber kan je perfect doen als soldier of demo. Appeltje eitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soldiers en demo's missen echter het psychologische effect dat een reflected rocket of granade kan hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

En de tauntkill van de pyro is toch echt beter dan die van soldier :+

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-08 03:27
[b][message=34710433,noline]
De quote van day9 die je aan haalt gaat trouwens 2 kanten op. Af en toe hoef je echt niet moeilijk te doen met uber of spy's, de overgrote meerderheid aan sentry's kun je kapot maken door gewoon een punt te vinden waar je buiten de range van sentry sticky's kunt lobben.

Zelfde geld natuurlijk voor de objectives. Af en toe kun je natuurlijk ook gewoon voor de objective gaan. Zeker op payload maps kun je soms de cart een flink zet geven en cappen. Maar voor de rest gaat het idd om frags (waar op offence kills belangrijk zijn en op defence weinig death's).

[ Voor 6% gewijzigd door RaCio op 19-09-2010 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LUH-3417 schreef op zondag 19 september 2010 @ 00:27:
Soldiers en demo's missen echter het psychologische effect dat een reflected rocket of granade kan hebben. :)
Het "ok-dan-krijg-je-wel-shotgun-meatshots-van-mij" effect? :+
RaCio schreef op zondag 19 september 2010 @ 01:44:
[...]

De quote van day9 die je aan haalt gaat trouwens 2 kanten op. Af en toe hoef je echt niet moeilijk te doen met uber of spy's, de overgrote meerderheid aan sentry's kun je kapot maken door gewoon een punt te vinden waar je buiten de range van sentry sticky's kunt lobben.

Zelfde geld natuurlijk voor de objectives. Af en toe kun je natuurlijk ook gewoon voor de objective gaan. Zeker op payload maps kun je soms de cart een flink zet geven en cappen. Maar voor de rest gaat het idd om frags (waar op offence kills belangrijk zijn en op defence weinig death's).
Longrange sentries kapot spammen valt juist perfect on "just kill him".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Wanneer krijgt Koeitje een ban voor winning-team-joining.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cabo schreef op zondag 19 september 2010 @ 11:44:
Een internationale medic staking is veeeel erger voor hem.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-08 17:38
Cabo schreef op zondag 19 september 2010 @ 11:44:
Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 11:49:
[...]Een internationale medic staking is veeeel erger voor hem.......
En niet ragen op medics die hem niet healen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:04

Bezulba

Formerly known as Eendje

g0tanks schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 23:55:

als sniper gaan cappen zou ook een beetje vreemd zijn aangezien die met een vloek en een zucht tegen de vlakte gaan.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

yay, ik heb eindelijk tf2 weer goed lopend..
Dus als het vanavond gezellig wordt op de tf2 GoT pub dan kan ik weer gezellig mee doen =D

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:41
Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 00:07:
[...]

Ah, de pyro discussie. Een pyro is 99,99% slechter in de sneaky ambush taak dan een soldier of demo is. Die klasses zijn echter ook nog in elk opzicht beter dan de pyro. Een team heeft zelfs geen pyros nodig voor spychecks, een goede speler herkent een spy al aan zijn movement en positie. Er is een reden dat een pyro amper wordt gebruikt in 6v6 ;). Ook het jugglen van een uber kan je perfect doen als soldier of demo. Appeltje eitje.
Er is 1 ding dat een pyro beter kan, en dat is totale chaos creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:46
Killzone schreef op zondag 19 september 2010 @ 14:35:
[...]

En ubers afhouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Een goede soldier/demo kan dat in principe net zo goed, misschien zelfs wel beter. Met een stickytrap kan je bijv. iemand een aardig eind laten vliegen om zo degene van zijn medic te scheiden.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killzone schreef op zondag 19 september 2010 @ 14:35:
[...]

Dat doet een demo beter, door zijn veel hogere dps en de mogelijkheid om ee fatsoenlijke ambush te creeeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:56
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/28bd8he.png

:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goddanks heeft Valve het spel zo gedesigned dat ook de demo zijn cons heeft, en de pyro zijn pro's.

Prima dat je met een demo kunt jugglen, moet je alleen die uber wel zien aankomen want je sticky ontploft niet a la minute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 11:25:

[...]

Longrange sentries kapot spammen valt juist perfect on "just kill him".
Zeker. Ging er enkel om dat kpd het beste middel is, niet het doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 16:13:
[...]

Dat doet een demo beter, door zijn veel hogere dps en de mogelijkheid om ee fatsoenlijke ambush te creeeren.
Nope, een dikke vlammenzee die iedereen in brand zet is veel chaotischer. Daarnaast zijn spelers die in brand staan, snel geneigd terug te trekken en te healen :) . Een pyro is vaak snel dood bij een ambush, maar vaak richt iedereen z'n aandacht op die ene pyro die van achter komt, waardoor het team de kans krijgt te pushen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killzone schreef op zondag 19 september 2010 @ 16:58:
[...]

Nope, een dikke vlammenzee die iedereen in brand zet is veel chaotischer. Daarnaast zijn spelers die in brand staan, snel geneigd terug te trekken en te healen :) . Een pyro is vaak snel dood bij een ambush, maar vaak richt iedereen z'n aandacht op die ene pyro die van achter komt, waardoor het team de kans krijgt te pushen :) .
Waarom zou je 3 man in de fik willen zetten als je zo ook dood kan maken in de tijd die het een pyro kost uberhaupt bij zijn targets te komen? Daarnaast zijn spelers die dood zijn verplicht om op de respawntimer te wachten :). Een demo overleeft vaak deze acties, waardoor hij en zijn team een groot voordeel hebben, waardoor het team het punt ook pakt :). Waarom denk je dat pyro's nog steeds geen vast onderdeel zijn van comp tf2? Hell, een sniper of een spy is beter in de pick te krijgen die een push mogelijk maakt.

Pyro is echt een compleet overbodige class. Te weinig dps, te weinig range, te langzaam, te snel dood. Enige voordeel is dat je niet hoeft te mikken. Durr durr.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 17:24:
[...]

Pyro is echt een compleet overbodige class. Te weinig dps, te weinig range, te langzaam, te snel dood. Enige voordeel is dat je niet hoeft te mikken. Durr durr.
Waarom zou je een medic willen? Te weinig DPS, maakt geen kills, geen range en is te langzaam en tevens te snel dood. Het enige voordeel is dat hij andere zou kunnen healen.
Iedere class, ja iedere, heeft zijn voordeel op bepaalde momenten, voor de ene class vaker dan de andere maar dat hij in situatie X niet goed is betekend niet dat hij in situatie Y het best is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
YouTube: TF2 || Pyro Middle

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Inb4 koeitje: Nee dat is een waardeloos prutsteam, telt niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svardskampe
  • Laatst online: 04-03 01:09
Pyro is een van de betere manieren om een sniper ten eerste al te kunnen afleiden om op de andere teammaten te schieten, en daarnaast hem in de fik te zetten denk ik. Spycheck is natuurlijk ook een bekende factor, en inderdaad kunnen andere classes dat ook, maar niets valt zoveel op als een brandend ventje dat toch wel geen spy zou kunnen zijn.
Ook heel handig tegen scouts vind ik; voordat een scout mij backpusht voor de afgrond, sta ik al klaar om hem in de lucht van zijn baan te brengen. Ook heel handig om ze met een puff of flame wat damage af te doen als ze toevallig eens voorbij racen.

En een pyro hoeft geen suicidekill te zijn. Als je de map kent, en vooral weet waar de healthpacks liggen is het gewoon steeds kwestie van healthpack naar healthpack te gaan en ondertussen achter een hoekje wachten of er wel niet toevallig iemand voorbij komt :)

[ Voor 18% gewijzigd door Svardskampe op 19-09-2010 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
Killzone schreef op zondag 19 september 2010 @ 19:22:
[...]

Inb4 koeitje: Nee dat is een waardeloos prutsteam, telt niet!
1 filmpje telt sowiezo niet als argument :P

Je kunt als elke class een hoop man slopen. Met sommige classen gaat dat alleen gewoon een stuk beter.
Maakt dit een combat medic beter als een soldier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
[...]

Waarom zou je 3 man in de fik willen zetten als je zo ook dood kan maken in de tijd die het een pyro kost uberhaupt bij zijn targets te komen? Daarnaast zijn spelers die dood zijn verplicht om op de respawntimer te wachten :). Een demo overleeft vaak deze acties, waardoor hij en zijn team een groot voordeel hebben, waardoor het team het punt ook pakt :). Waarom denk je dat pyro's nog steeds geen vast onderdeel zijn van comp tf2? Hell, een sniper of een spy is beter in de pick te krijgen die een push mogelijk maakt.

Het concept van "Leuk" is je nog steeds vreemd zie ik. :/

Ik beleef als Pyro gewoon veel lol! Lekker rellen/verstoren/chaos creën, tegenstanders long range met de flare in de fik zetten, in de afgrond airblasten, jugglen, übers uit elkaar trekken, deflecten, enzovoorts.

Te weinig damage per second? Boeiuh!
Te weinig range? Flare komt een heel eind hoor!
Te langzaam? Een soldier is trager dan een pyro.
Te snel dood? Dan zijn je tactics verkeerd.
Niet hoeven mikken? Oh, dus dat hoeft niet met de flaregun?

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-07 11:54
Pyro is de enige class, buiten sniper met jarate, die een spy kan marken.
En de flare gun is uber als je er goed mee kunt omgaan :p.

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
wsLy schreef op zondag 19 september 2010 @ 22:36:
Bleeding damage van de engineer (Southern Hospitality) werkt volgens mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wsLy schreef op zondag 19 september 2010 @ 22:36:
Waarom een spy marken als tie maar 125hp is en zo traag is als een slak? Je kan 'm ook gewoon doodmaken? 2 shotgun schoten, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 23:03:
[...]

Waarom een spy marken als tie maar 125hp is en zo traag is als een slak? Je kan 'm ook gewoon doodmaken? 2 shotgun schoten, klaar.
Ik zou net zeggen, als je hem raakt is hij ook niet meer onzichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20
Conclusies:
Pyro is een waardige toevoeging aan het spel, en is niet "nutteloos". In 6v6 games is hij helaas niet flexibel genoeg om waardevol te zijn, t.o.v. andere classes. Er zijn taken waar de pyro in uitblinkt, maar deze taken kunnen ook worden uitgevoed door een andere class, mits de speler daar inzicht en "talent" (eejjj Koeitje) voor heeft. Deze overlap zorgt er vaak voor dat de Pyro in de handen van behendigde spelers minder voordelen heeft dan een andere class.

Einde discussie!
Nieuwe discussie:

Wanneer komt de Polypack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoop snel. Backpack loopt over van verschillende soorten metaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Laatst online: 14-08 13:04
Oh nee, niet weer een discussie over Valve Time. :+
Zoals altijd: we krijgen het wanneer ze er klaar mee zijn.

Doen jullie hier nog iets om jezelf te 'calibreren' als je net begint met spelen? Ik was gisteren in de setuptijd wat aan het proberen, maar ik merkte dat ik eigenlijk niet schoot waar ik wou schieten. (Als scout 90' schot op een poster/spray op de muur.) Ik had telkens last van overshoot... Misschien m'n sensitivity wat aanpassen?

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
DeX schreef op maandag 20 september 2010 @ 07:29:
Conclusies:
Pyro is een waardige toevoeging aan het spel, en is niet "nutteloos". In 6v6 games is hij helaas niet flexibel genoeg om waardevol te zijn, t.o.v. andere classes. Er zijn taken waar de pyro in uitblinkt, maar deze taken kunnen ook worden uitgevoed door een andere class, mits de speler daar inzicht en "talent" (eejjj Koeitje) voor heeft. Deze overlap zorgt er vaak voor dat de Pyro in de handen van behendigde spelers minder voordelen heeft dan een andere class.

Einde discussie!
Nieuwe discussie:

Wanneer komt de Polypack?
Bwa, einde discussie.... >:)

Ik wil nog toevoegen: pyro spreekt mij vooral aan als serieuze "utility" class, een beetje Kredit to team spelen ipv de pure k/d ratio whoring ;):
  • ubers verstoren met airblast
  • In brand staande maatjes uitdoven
  • Paniek zaaien terwijl de vijand een push aan het voorbereiden is (gewoon der doorheen rennen, liefst van achteruit)
  • rockets/stickies blasten/reflecten
  • Homewrecker sappers meppen
  • Spy-tje stook >:) (vooral leuk rond een cart die door een paar heavies naar voren wordt gerushed

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:08
DeX schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 21:19:
[...]

Ik speelde ehm vaak in TFC, waar het leuk was ook voor andere classes te spelen. Medic met conc jump, solly, of pyro met incendiaries. Maar in TF2 hebben ze niets/weinig veranderd aan de map, terwijl de gameplay heeeel anders is. De afstand tussen de battlements is leuk voor snipers, maar je kan er verder als andere class weinig doen. Hierdoor is het vaal uitnodigend daar als sniper te staan, en door de lange afstand is het geen punt andere classes useless te maken (als goeie sniper dan). Andere wapens behalve de sniper uitrusting hebben simpelweg weinig effect op long range. Projectiles ontwijk je makkelijk, en dan heb je tijd zat om een HS te maken.

Maak het compacter, en je zult zien dat het het een stuk dynamischer word op de battlements.
De TFC versie van 2fort kampte met andere problemen. Omdat ze kleiner was was er ook meer spam (remember demo/hw met mirv spam?). Medics waren een one-man army met hun concs, grenades en shotgun (zeker in de latere jaren toen bhopping ook een factor werd). Snipers en pyros werden niet gebruikt wegens te zwak.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VyperX schreef op maandag 20 september 2010 @ 07:41:

Doen jullie hier nog iets om jezelf te 'calibreren' als je net begint met spelen? Ik was gisteren in de setuptijd wat aan het proberen, maar ik merkte dat ik eigenlijk niet schoot waar ik wou schieten. (Als scout 90' schot op een poster/spray op de muur.) Ik had telkens last van overshoot... Misschien m'n sensitivity wat aanpassen?
Het duurt altijd een tijden voordat je de juiste muis setting hebt gevonden. ik raad je zeker aan om je sensitivity aan te passen en testen wat het beste voor jou is.

zelf test ik mijn aim op een map tr_rocketshooting. als ik geen juggle airshot kan maken. dan moet ik dus me snelheid aanpassen.zo kwam ik erachter dat mijn muis te traag stond en heb ik hem in kleine stapjes verhoogd.
BTW ik heb net een G500 gehaald en Windows zet steeds een vinkje aan bij helpen bij precies wijzer ofzo iets. zorg ervoor dat je dat uitvinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Gewoon in de BoX midair server 1800 punten proberen te halen vanaf 1500, als je dan nog niet ingespeeld bent, moet je Flora's Peach Farm spelen :+

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:42
Ik gebruik een 45 graden draai, vanoudsher (Q1, CS) wil ik met een bepaalde polsbeweging 45 graden willen draaien en daar stel ik de sensitivity op af.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
VyperX schreef op maandag 20 september 2010 @ 07:41:

Vaak ga ik gewoon even inspelen. Vooral in het begin probeer ik eerst rustig te aimen, en niet proberen te flickshotten. Daarmee krijg ik weer een beetje gevoel. Als dat lekker gaat dan lukt de rest meestal ook wel :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kKaltUu schreef op maandag 20 september 2010 @ 11:44:
Gewoon in de BoX midair server 1800 punten proberen te halen vanaf 1500, als je dan nog niet ingespeeld bent, moet je Flora's Peach Farm spelen :+
1800 punten kan je halen met je ogen dicht :+ .
DexterBelgium schreef op maandag 20 september 2010 @ 09:32:
[...]

Ik wil nog toevoegen: pyro spreekt mij vooral aan als serieuze "utility" class, een beetje Kredit to team spelen ipv de pure k/d ratio whoring ;):
  • ubers verstoren met airblast
  • In brand staande maatjes uitdoven
  • Paniek zaaien terwijl de vijand een push aan het voorbereiden is (gewoon der doorheen rennen, liefst van achteruit)
  • rockets/stickies blasten/reflecten
  • Homewrecker sappers meppen
  • Spy-tje stook >:) (vooral leuk rond een cart die door een paar heavies naar voren wordt gerushed
• Komt zelden voor dat het effect heeft. Ik vind het meestal juist wel fijn, nog een free kill erbij.
• Medic is daar beter in
• Dat vind ik ook wel fijn, weer iemand minder om dood te maken in de push (wanneer gaan mensen doorhebben dat dit alleen nut heeft als je ook daadwerkelijk de medic sloopt)
• Altijd lief, moet ik weer op 2 drukken en 3 keer met mijn muisklikken. Zelfs tegen spelers als Sneis is het gevecht 9 van de 10 keer in het voordeel van de soldier.
• De ene zinloze class die de andere zinloze class aanpakt.
• Leuk, maar ik maak ze liever dood. Als spy kan je trouwens in DM ook nog wel winnen van de meeste pyro's ;) .

Als je overshoot moet je sens gewoon omlaag. Je hebt mouseacceleration ook al uitstaan neem aan?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2010 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Engineer nutteloos ? Een goede engineer is essentieel ! Teleport verstopt dichtbij de laatse CP, een sentry bij de teleport om te verdedigen en een dispencer voor ammo resuply en healing. Op die manier zal jouw team blijven komen en op een goede teaming dat de meeste van de tegenstander nog in respawntime zit heb jij het potje gewonnen :) Het is Team Fortress, niet Solo Fortress ;)

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Mouse acceleration staat altijd uit, anders is het echt onmogelijk om consistent te kunnen mikken.

Ik ga inderdaad m'n sensitivity wat omlaag zetten, zal weer wennen worden. Was vooral op zoek naar goede manieren om snel te kunnen testen of de sensitivity goed is (behalve uitgebreid spelen).

@Cornelisjuh: Meestal trekt een sentry juist de aandacht van een soldier/demo... Daarna blijven ze zelden lang staan zolang je geen backup hebt van je team.

[ Voor 21% gewijzigd door VyperX op 20-09-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cornelisjuh schreef op maandag 20 september 2010 @ 15:48:
Engineer nutteloos ? Een goede engineer is essentieel ! Teleport verstopt dichtbij de laatse CP, een sentry op de teleport te verdedigen en een dispencer voor ammo resuply en healing. Op die manier zal jouw team blijven komen en op een goede teaming dat de meeste van de tegenstander nog in respawntime zit heb jij het potje gewonnen :) Het is Team Fortress, niet Solo Fortress ;)
Zoals al eerder vermeld: een goede demo doet dat alles alleen dan beter. Dode tegenstanders kunnen geen damage doen, dode tegenstanders geven ammo. Ik zie het nut niet meer van een engineer? 1 demo countert 3 engi's op zijn sloffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 september 2010 @ 15:50:
[...]

Zoals al eerder vermeld: een goede demo doet dat alles alleen dan beter. Dode tegenstanders kunnen geen damage doen, dode tegenstanders geven ammo. Ik zie het nut niet meer van een engineer? 1 demo countert 3 engi's op zijn sloffen.
Rrright, dus een demoman kan teammaatjes teleporten?

Koeitje, je blijft gewoon door een heel sterk competitie-getinte bril naar het hele spel kijken. Compo or die! Gaat het ooit tot je door dringen dat medespelers TF2 mogelijk anders zien dan jij zelf?

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Engeneer met unlocks is trouwens ook heel leuk in 6vs6. Zeker als je tegenstander er nog niet op ingespeeld is. Komen ze in met een uber op de sentry te slopen, pak je hem op en wordt je zelf geuberd. Of je sentry staat inmiddels al aan de andere kant en pakt ze als ze, zonder uber terugtrekken. Om nog maar te zwijgen van de mini-sentry spam. :)

En inderdaad, een demo kan dat allemaal beter, maar daarvan mag je er helaas maar één hebben in 6vs6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JumpStart schreef op maandag 20 september 2010 @ 15:59:
[...]

Rrright, dus een demoman kan teammaatjes teleporten?

Koeitje, je blijft gewoon door een heel sterk competitie-getinte bril naar het hele spel kijken. Compo or die! Gaat het ooit tot je door dringen dat medespelers TF2 anders zien dan jij zelf?
Je hoeft geen teammaatjes te teleporten. Die gaan namelijk niet zo vaak dood als je veel demo's in je team hebt. En als je demo teammaat doodgaat dan sticky jumped hij weer naar voren.

En hoezo kijk ik door een competieve bril naar de game? Ik speel deze game al sinds de release op de GoT publics en ben daar praktisch altijd de factor die ervoor zorgt dat een team wint (of verliest, in het geval van de tegenstander). Aan mijn stats kan je ook zien dat ik zo ongeveer de meest effectieve speelstijl voor op publics erop nahoud (samen met Waster hoogste kills per minuut, een stat die zeer belangrijk is. Dit was met de oude stats ook al het geval, met een sample size van zo'n 10k+ frags geloof ik). Lijkt mij dat ik mij daar wel mee kwalificeer om commentaar te leveren op de meta game van publics.
LUH-3417 schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:05:
Engeneer met unlocks is trouwens ook heel leuk in 6vs6. Zeker als je tegenstander er nog niet op ingespeeld is. Komen ze in met een uber op de sentry te slopen, pak je hem op en wordt je zelf geuberd. Of je sentry staat inmiddels al aan de andere kant en pakt ze als ze, zonder uber terugtrekken. Om nog maar te zwijgen van de mini-sentry spam. :)

En inderdaad, een demo kan dat allemaal beter, maar daarvan mag je er helaas maar één hebben in 6vs6.
Precies. Daarom zit er die limit op demo's. Als er geen classlimits waren bestond elk team uit 4 demo's en 2 medics.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2010 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

je weet toch, demo's kunnen pro teleporten! Helaas alleen hunzelf en met als nadeel dat je 75% van je health kwijt bent, maar je komt de hele map over!

Engineers zijn in een hoop gametypes echt wel een toegevoegde waarde, net zoals een scout in bijv payload bijna nutteloos is.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eendje schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:07:
je weet toch, demo's kunnen pro teleporten! Helaas alleen hunzelf en met als nadeel dat je 75% van je health kwijt bent, maar je komt de hele map over!

Engineers zijn in een hoop gametypes echt wel een toegevoegde waarde, net zoals een scout in bijv payload bijna nutteloos is.
Daarvoor heb je hp packs en medics.

Scout is zeer goed op een aantal plekken op payload maps. Beter dan een engi ooit zal zijn. Maar het aantal goede scouts op publics is op 1 hand te tellen.

Mag ik nu eens een vraag stellen? Wat kwalificeert jullie als expert op het gebied van de meta game van tf2 publics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Countervraag, waarom zou jouw mening beter zijn dan die van mij? Omdat jij veel meer kills hebt dan ik? Omdat jij altijd wint? Jouw mening heeft net zo veel gewicht als die van mij. Ik ben van mening dat pyro's wel een toegevoegde waarde zijn in pubs en dat engineers ook veel nut hebben. Dan kan jij misschien vinden dat iedereen een spy moet kunnen herkennen aan z'n dansje en dat je hem op 2km afstand al kan neerschieten, maar dat gebeurt niet. Ik ben altijd heel blij als er een pyro aan spychecks doet want anders hebben die !(%!@&%&(!@ spies helemaal de vrije hand op publics.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eendje schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:16:
Countervraag, waarom zou jouw mening beter zijn dan die van mij? Omdat jij veel meer kills hebt dan ik? Omdat jij altijd wint? Jouw mening heeft net zo veel gewicht als die van mij. Ik ben van mening dat pyro's wel een toegevoegde waarde zijn in pubs en dat engineers ook veel nut hebben. Dan kan jij misschien vinden dat iedereen een spy moet kunnen herkennen aan z'n dansje en dat je hem op 2km afstand al kan neerschieten, maar dat gebeurt niet. Ik ben altijd heel blij als er een pyro aan spychecks doet want anders hebben die !(%!@&%&(!@ spies helemaal de vrije hand op publics.
Omdat ik een zeer goed besef heb van de metagame (of in ieder geval beter dan een zeer groot deel van de tf2 spelers)? Ik weet niet of jij bijvoorbeeld ook StarCraft2 speelt, maar ik neem daar het advies van een top Diamond speler serieuzer dan dat van een Silver speler. Dat voor jou pyro's veel nut hebben is omdat jij de game nog niet goed genoeg beheerst om spies te herkennen zonder ze uberhaupt te raken. Ik heb er als soldier of demo echt totaal geen moeite mee om de spies er tussen uit te pikken. Dat is hetzelfde als een 6 pool rush overpowered te noemen in StarCraft2, omdat je simpelweg de mechanics nog niet hebt om het fatsoenlijk te counteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
eendje schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:16:
Helemaal mee eens. Ben ook van mening dat geen een class waardeloos is, als je ze maar op de goede momenten gebruikt. En alleen omdat de demo meer divers is en je hem vaker kan gebruiken betekend dat niet automatisch dat het een superieure class is.

Als jij eenmaal een base hebt als engie met een paar heavy's en medics die het verdedigen is het fort nauwelijks stuk te maken. Ook al speel je zelf voor het team moeten de andere dat ook doen.

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:07:
[...]

Je hoeft geen teammaatjes te teleporten. Die gaan namelijk niet zo vaak dood als je veel demo's in je team hebt. En als je demo teammaat doodgaat dan sticky jumped hij weer naar voren.
Dat werkt alleen als de tegenpartij weinig demo's heeft. Anders breng je beide evenveel dps ten tonele (ik ga hier uit van gelijkwaardige teams) en ben je in balans. De partij die de verre cap moet pakken is dan in het nadeel.
[...]

En hoezo kijk ik door een competieve bril naar de game? Ik speel deze game al sinds de release op de GoT publics en ben daar praktisch altijd de factor die ervoor zorgt dat een team wint (of verliest, in het geval van de tegenstander). Aan mijn stats kan je ook zien dat ik zo ongeveer de meest effectieve speelstijl voor op publics erop nahoud (samen met Waster hoogste kills per minuut, een stat die zeer belangrijk is. Dit was met de oude stats ook al het geval, met een sample size van zo'n 10k+ frags geloof ik). Lijkt mij dat ik mij daar wel mee kwalificeer om commentaar te leveren op de meta game van publics.
Je neemt aan dat de ideale speler een technisch perfecte speler is, of in ieder geval zou moeten zijn, die kiest voor de meest effectieve stijl, 100% resultaatgericht. Waar is de lol? De gein? De hilariteit? De voldoening? De variatie? Stats zijn niet voor iedereen belangrijk. Kills per minute? Damage per second? Dat bepaalde dingen effectiever kunnen dan $CLASS? Daar tilt niet iedereen zo zwaar aan als jij.

Je be- en veroordeelt iedereen die anders naar dit spel kijkt dan jezelf. Iets anders dan de meest effectieve methode is in jou ogen een slechte methode. ALS je competatief speelt dan is dit een legitieme insteek. Dan gaat het puur om scoren en winnen. Echter, op een public gaat het niet per sé, of liever: niet alléén om de punten. Dat laatste is iets dat je nog steeds niet erkent. Om die reden stel ik dat je (te veel) de boel bekijkt door een competitie-bril.
Precies. Daarom zit er die limit op demo's. Als er geen classlimits waren bestond elk team uit 4 demo's en 2 medics.
In competitie misschien. Niet op pubs. Op pubs telt namelijk meer dan alleen effectiviteit. Als je nog steeds niet snapt dan is verdere discussie gewoon compleet kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Deze discussie is een beetje een herhaling van zetten. Het enige waar we het over eens kunnen zijn is dat de pyro een buff kan gebruiken omdat ie op dit moment relatief slecht uit de verf komt tegenover de andere classes (als beide spelers >=medium skills hebben).

Misschien is het leuker om te discussieren over hoe de pyro te verbeteren is zodat je er wat meer aan hebt.
Bv, minder damage falloff op de flame thrower? Of ietsje meer health? Of lompere after burn?

[ Voor 27% gewijzigd door MrAngry op 20-09-2010 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
@JumpStart: De discussie begon over het 'nut' van de verschillende classes. Ik kan in die zin best begrijpen dat Koeitje aangeeft dat demo's in het algemeen nuttiger zijn dan pyro's/engi's/spies. Ja, op publics waar mensen niet op spies letten kan een pyro nog steeds heel nuttig zijn, maar dan heb je daar meteen weer een voorwaarde aan vast gemaakt.

Verder wat betreft fun: er is niks zo leuk als Flappie uberen terwijl hij pyro of heavy speelt :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
JumpStart schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:44:
[...]
Je neemt aan dat de ideale speler een technisch perfecte speler is, of in ieder geval zou moeten zijn, die kiest voor de meest effectieve stijl, 100% resultaatgericht. Waar is de lol? De gein? De hilariteit? De voldoening? De variatie? Stats zijn niet voor iedereen belangrijk. Kills per minute? Damage per second? Dat bepaalde dingen effectiever kunnen als $CLASS? Daar tilt niet iedereen zo zwaar aan als jij.
Dat doet toch niks af aan claims die koeitje doet over effectiviteit van classen? :P

/me speelt zelf ook op pubs puur voor de fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik dacht dat de voorwaarde van een spel altijd was dat mensen fouten maken, als niemand fouten maakt wint er ook niemand 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Denk dat Koeitje teveel op publics is waar de spelers normaal wedstrijden spelen, want op een "normale"server heb je bijna geen demo's die verdedigen en je mag al van geluk spreken als je medicsupport krijg.
Dan heb je zonder engi in je verdediging al zo goed als verloren. En idd niet iedereen weet een spy in het heetst van de strijd er tussen uit te pikken en vaak verspil ik weer een rocket door een terug rennende teammaat die health dan wel ammo gaat halen.

Eigenlijk maakt mij het nut ook niet veel uit , want juist de afwisseling maakt het hele spel leuk. Misschien moet je als een pyro zo slecht is juist met die klasse spelen als handicap ;) Ben het er wel mee eens dat die klasse wat verder uitgewerkt mag worden. Vuurbommen ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Denk dat Koeitje teveel op publics is waar de spelers normaal wedstrijden spelen, want op een "normale"server heb je bijna geen demo's die verdedigen en je mag al van geluk spreken als je medicsupport krijg.
Dan heb je zonder engi in je verdediging al zo goed als verloren. En idd niet iedereen weet een spy in het heetst van de strijd er tussen uit te pikken en vaak verspil ik weer een rocket door een terug rennende teammaat die health dna wel ammo gaat halen.

Eigenlijk maakt mij het nut ook niet veel uit , want juist de afwisseling maakt het hele spel leuk. Misschien moet je als een pyro zo slecht is juist met die klasse spelen als handicap ;) Ben het er wel mee eens dat die klasse wat verder uitgewerkt mag worden. Vuurbommen ofzo :) edit : of een jerrycan waarmee je een spoor brandstof neer kan leggen en aansteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel alleen maar op de GoT public.

Geef de pyro een LG style wapen, en airblast jump mogelijkheden.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2010 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
  • Laatst online: 14-09 11:17
MrAngry schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:47:
Misschien is het leuker om te discussieren over hoe de pyro te verbeteren is zodat je er wat meer aan hebt.
Bv, minder damage falloff op de flame thrower? Of ietsje meer health? Of lompere after burn?
Ik ben voor de lompere afterburn. Vroeger (weet niet of het nog steeds zo is) stond er in het laadscherm van TF2 wel eens de tip dat je als pyro iemand in de fik kan zetten en dan gewoon verder kon lopen, omdat ze van de afterburn dood zouden gaan.

In de praktijk werkt dit alleen niet zo, omdat in de meeste maps er altijd wel een healthpack in de buurt ligt, en de meeste classes wel genoeg health hebben om die healthpack te pakken te krijgen voordat ze doodgaan. Zelfs snipers en spies overleven het gewoon meestal, ook al hebben ze het minste hp van alle classes (behalve een scout met een sandman dan, maar die kan weer een stuk sneller rennen)

Ik speel aardig vaak pyro, puur omdat ik het leuk vind. Ranks, punten en k/d boeien mij eigenlijk helemaal niks, en al helemaal niet binnen TF2. Het leuke aan TF2 is namelijk dat er ook een dosis humor in zit, waardoor ik het (nog) minder serieus speel dan andere shooters, puur en alleen voor vermaak. Scores maken mij helemaal niks uit. (alhoewel ik wel rekening houdt met de objectives, omdat winnen ook deel uitmaakt van het vermaak :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Gisteren trouwens Fragga op de server als sniper. Hij had mij twee keer geheadshot terwijl ik overhealed was (dus iets van 10-20 hp over na een headshot van 150 dmg), om vervolgens nog snel een keer 50 er af te halen met een quickscope/noscope bodyshot. Meestal kan je na het eerste schot wel snel wegduiken, maar hij was snel zeg. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
g0tanks schreef op maandag 20 september 2010 @ 18:13:
Gisteren trouwens Fragga op de server als sniper. Hij had mij twee keer geheadshot terwijl ik overhealed was (dus iets van 10-20 hp over na een headshot van 150 dmg), om vervolgens nog snel een keer 50 er af te halen met een quickscope/noscope bodyshot. Meestal kan je na het eerste schot wel snel wegduiken, maar hij was snel zeg. :o
Fragga is ook gewoon ziek goed als sniper, ik heb hem 1x gezien op HH en na 5 minuten was heel de server leeg door Fragga van 12 vs 12 ging het opeens terug naar 8 vs 4 omdat er niks meer aan was.

Daarnaast. Koeitje mening telt net zo zwaar mee als die van ieder andere tf2 gamer.
Maar koeitje heeft een te hoge eigendunk. Hij is misschien wel een goede gamer, maar verder wil ik hem ook niet kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Pykow schreef op maandag 20 september 2010 @ 18:50:
[...]

Fragga is ook gewoon ziek goed als sniper, ik heb hem 1x gezien op HH en na 5 minuten was heel de server leeg door Fragga van 12 vs 12 ging het opeens terug naar 8 vs 4 omdat er niks meer aan was.
Dat viel ook reuze mee. :Y)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BuNBMqe2e1acmdrEiKbTB4Ga/full.jpg

Nah, screenshot zegt natuurlijk niet zoveel. Het is niet heel moeilijk om een vijandelijke sniper te headshotten als hij bijv. bezig is met iemand anders. Was er op HH trouwens ook een andere sniper die tegen Fragga speelde? Meestal maak ik als sniper een stuk minder kills als er nog andere snipers zijn waar ik op moet letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
g0tanks schreef op maandag 20 september 2010 @ 18:13:
Diezelfde fragga die complimenten uitdeelde omdat ik 'em 3 keer juggle'end het ravijn in airblastte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
Leuk is dat heh, die airblast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pyro is eigenlijk een "fun"-class. Makkelijk te spelen en met een beetje skill (of per ongeluk) kan je er nog leuke acties mee uithalen ook. Zou me niet verbazen als de pyro class mede verantwoordelijk is voor de blijvende populariteit van TF2. :+

En meer buffs heeft de pyro eigenlijk niet nodig. De airblast is nu sneller dan de rocketfire-rate van een soldier en de mg van flamethrower en de backburner is een paar maanden geleden ook nog gebuffed.

Zolang W+M1 een valide techniek is op de gemiddelde pub server denk ik niet gauw aan buffs.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-07 11:54
Vandaag was ik een jump aan het proberen om op badwater achter het rode team te komen.. echter de manier waarop ik het overleefde...
Eerste keer is een fail, geen zin om die eruit te knippen.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=X4ZRpmr-GAY]

En ja ik weet dat TF2 in het Nederlands is bij mij en nee ik krijg het niet goed ingesteld via steam, heb de taal al op Engels gezet bij de eigenschappen van het spel maar steam forceert het gewoon in het nederlands.

[ Voor 30% gewijzigd door wsLy op 20-09-2010 22:58 ]

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svardskampe
  • Laatst online: 04-03 01:09
Een leuke buff voor de pyro lijkt mij wanneer een vijand in de fik staat en botst onhandig tegen teammaten op, dat deze ook in de fik vliegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
wsLy schreef op maandag 20 september 2010 @ 22:57:
Vandaag was ik een jump aan het proberen om op badwater achter het rode team te komen.. echter de manier waarop ik het overleefde...
[video]

En ja ik weet dat TF2 in het Nederlands is bij mij en nee ik krijg het niet goed ingesteld via steam, heb de taal al op Engels gezet bij de eigenschappen van het spel maar steam forceert het gewoon in het nederlands.
Mwah, op een gemiddelde pub word je waarschijnlijk in mid air uit de lucht geschoten door een van de duizend sentries die er staan. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
CapTVK schreef op maandag 20 september 2010 @ 22:36:
Pyro is eigenlijk een "fun"-class. Makkelijk te spelen en met een beetje skill (of per ongeluk) kan je er nog leuke acties mee uithalen ook. Zou me niet verbazen als de pyro class mede verantwoordelijk is voor de blijvende populariteit van TF2. :+

En meer buffs heeft de pyro eigenlijk niet nodig. De airblast is nu sneller dan de rocketfire-rate van een soldier en de mg van flamethrower en de backburner is een paar maanden geleden ook nog gebuffed.

Zolang W+M1 een valide techniek is op de gemiddelde pub server denk ik niet gauw aan buffs.
Nee als je het zo stelt dan zou je idd niet aan buffs op de klassieke manier moeten denken, maar wat kan je doen om het skill plafond van de pyro te verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Het verbaast me overigens nog steeds dat sommige pyro's de airblast nog niet kennen. Laatst stond ik in de fik dus rende ik naar een healthpack. Jat een andere pyro hem vlak voor m'n neus weg zonder mij zelfs te extinguishen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
g0tanks schreef op maandag 20 september 2010 @ 23:18:
Het verbaast me overigens nog steeds dat sommige pyro's de airblast nog niet kennen. Laatst stond ik in de fik dus rende ik naar een healthpack. Jat een andere pyro hem vlak voor m'n neus weg zonder mij zelfs te extinguishen. 8)7
Of hij (zij?) had de backburner.

Die laatste snap ik nog steeds niet... 25% meer power, crits from behind, maar géén airblast. En ik weet niet of ze het ondertussen gefixed hebben, maar die crit registratie voor het backburnen werkte ook niet lekker. Doe mij maar de standaard vlammenwerper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20
JumpStart schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 07:16:
[...]

Die laatste snap ik nog steeds niet... 25% meer power, crits from behind, maar géén airblast. En ik weet niet of ze het ondertussen gefixed hebben, maar die crit registratie voor het backburnen werkte ook niet lekker. Doe mij maar de standaard vlammenwerper.
Sinds de 50 HP nerf van de BB, heb ik ehm niet meer terug gezien op de semi-pub servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Sinds de damage nerf van de normale flamethrower zie ik de BB juist weer meer terug. Het fenomeen is bekend als de 'DPS-pyro'. :+

Vind zelf de normale flamethrower wel het leukste, al is het maar om MarkyB te reflect-killen met z'n eigen pijlen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GonzoNL
  • Laatst online: 29-12-2021

GonzoNL

You call that breaking a spine

Ik had gister echt een pro backstab op Buffalo Bill. Ik kwam op hem aangelopen, stabte hem en werd gelijk door een raket weggeblazen, beetje airstraven erbij en ik kwam netjes met 5 hp om het hoekje op de grond.

In zo'n situatie is het toch makkelijker voor mij om te airstraven als na een rocket jump, want dan vergeet ik constant W los te laten.

GW: [DotB] - GW-NL | TF2: GoTTF2 | SW:ToR: Phoenix Rising

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon nooit rocketjumpen met W, ook niet als je vooruit wil gaan. Je komt veel verder door onder een kleine hoek te jumpen en dan in de goede richting te strafen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:56
g0tanks schreef op maandag 20 september 2010 @ 23:18:
Dat is waarschijnlijk iemand die doorhad dat jij die vervelende sniper bent en je die -25 van harte gunt. Ik gok op LUH.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:39
VyperX schreef op maandag 20 september 2010 @ 15:49:
Mouse acceleration staat altijd uit, anders is het echt onmogelijk om consistent te kunnen mikken.

Ik ga inderdaad m'n sensitivity wat omlaag zetten, zal weer wennen worden. Was vooral op zoek naar goede manieren om snel te kunnen testen of de sensitivity goed is (behalve uitgebreid spelen).

@Cornelisjuh: Meestal trekt een sentry juist de aandacht van een soldier/demo... Daarna blijven ze zelden lang staan zolang je geen backup hebt van je team.
Echt je sense vast leggen kost veel tijd en dan moet je steeds uit je comfortzone stappen. Gewoon ouderwets omklemmen of hoe ze dat ook op de basisschool noemden :P Als de sense te hoog, dan flink verlagen, als te laag, flink verhogen. Dag of langer meespelen, evalueren of je het te snel of te langzaam vinden en dan net iets minder verlagen of verhogen. Dat blijven herhalen totdat je de neiging hebt om tot de honderdsten te gaan :P Zo ging ik van sense 9 waar ik al eeuwen aan gewend was naar 3.25 oid geloof ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:39
CapTVK schreef op maandag 20 september 2010 @ 22:36:

Ik ga de laatste tijd idd steeds vaker pyro om de lol er in te houden, aangemoedigd door de maniacale lach van Flappie als hij een uber krijgt van Vyper :+. Slecht voor m'n score, dat wel, maar meh. De andere is de zwaard demo, maar die is dan weer goed voor je score omdat hij in de pub overpowered is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kingmob schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 17:35:
[...]

Echt je sense vast leggen kost veel tijd en dan moet je steeds uit je comfortzone stappen. Gewoon ouderwets omklemmen of hoe ze dat ook op de basisschool noemden :P Als de sense te hoog, dan flink verlagen, als te laag, flink verhogen. Dag of langer meespelen, evalueren of je het te snel of te langzaam vinden en dan net iets minder verlagen of verhogen. Dat blijven herhalen totdat je de neiging hebt om tot de honderdsten te gaan :P Zo ging ik van sense 9 waar ik al eeuwen aan gewend was naar 3.25 oid geloof ik :D
Dit is inderdaad de beste manier. Ik zit nu zelf met 0.05 sens intervallen te kloten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
[...]

Zo moeilijk is het niet om te zien wat voor wapen iemand heeft, ik had nog voor de zekerheid gekeken en hij had de normale flamethrower.
Shabbaman schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:05:
[...]

Dat is waarschijnlijk iemand die doorhad dat jij die vervelende sniper bent en je die -25 van harte gunt. Ik gok op LUH.
Nee, het was volgens mij geen regular. :+

Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 18:03:
[...]

Dit is inderdaad de beste manier. Ik zit nu zelf met 0.05 sens intervallen te kloten :+
Ik vraag me ook altijd af wat beter is. Meer DPI met een lage game sens of lage dpi (800) met een hoge game sens.

Momenteel speel ik met 800DPI en een in-game sens van 9.1

• RaCio
Gewoon de DPI op zn hoogst en ingame sens aanpassen naar behoefte. Verder mouse acceleration uit en windows sens op 6 (<- belangrijkst).

Als je je windows sens wilt aanpassen zonder je ingame sens te veranderen moet je je ingame sens vermenigvuldigen met de multiplier van de oude windows setting. Dus als je oude windows sens 4 is en je ingame sens 6.2 zet je de windows sens op het 6e streepje en de ingame sens op 3.1.

Windows sens multipliers: 1) 0.03125, 2) 0.0625, 3) 0.25, 4) 0.5, 5) 0.75, 6) 1, 7) 1.5, 8) 2, 9) 2.5, 10) 3, 11) 3.5

[ Voor 4% gewijzigd door RaCio op 22-09-2010 10:34 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Pykow schreef op woensdag 22 september 2010 @ 09:50:
Ik vraag me ook altijd af wat beter is. Meer DPI met een lage game sens of lage dpi (800) met een hoge game sens.

Dat komt omdat je het verkeerd begrepen hebt :

DPI = Resolutie van je muis !!!
Sensitivity = Hoe snel je muis over de resolutie van je scherm beweegt.

Echter zorgt de resolutie van je muis er weer voor dat meer pixels worden gescand door de hogere DPI en daardoor beweegt je muis weer sneller, omdat er meer informatie binnen komt.

Verder heeft de scan snelheid van je sensor hier ook nog eens effect op : Meer scan snelheid = snellere beweging en reactie van je muis, doordat dus alle informatie sneller wordt verwerkt. Zie het als een soort bandbreedte in je muis :)

Kortom : Om alles goed te benutten doe je de ingame sensitivity zo laag mogelijk en je DPI zo hoog mogelijk :)

Dit is allemaal gebaseerd op personlijke ervaring. Kunnen best wat foutjes in zitten!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 10:26
[video]

Je moet het onder de eigenschappen van Steam doen dan veranderd ie van taal. Bovendien de Nederlandse teksten zijn erg slecht vertaald vanuit het Engels.

Verwijderd

Pykow schreef op woensdag 22 september 2010 @ 09:50:
[...]

Ligt aan je muis. Bij de meeste muizen maakt het niet echt uit. Sommige muizen hebben extra issues op bepaalde dpi settings.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2010 12:15 ]

Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 12:14:
[...]

Ligt aan je muis. Bij de meeste muizen maakt het niet echt uit. Sommige muizen hebben extra issues op bepaalde dpi settings.
ik heb de logitech G500 en die heeft een dpi tussen de 200 en 5700.

en mijn windows settings staan goed, Snelheid : 6 en Precisie van de aanwijzer verbeteren heb ik uit staan.

Ik ga vanavond me DPI even op 5700 zetten en me ingame sens flink verlagen ;)
TR_rocketshooting en rollouts/rocketjumps uitoefenen met de nieuwe settings moet wel lukken ;)

Op me werk heb ik me muis even op 3200 DPI gezet ;) Logitech G9 om overal aan een snelheid te wennen

[ Voor 7% gewijzigd door Pykow op 22-09-2010 15:51 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Ehm, betekend een hoger DPI niet een langzaam bewegende muis(pointer)? Teminste, toen ik overstapte van 800 naar 3200 was het eerste wat ik moest doen de sensitivity in games (En Win7 overigens) verhogen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Nee, ik vrees dat je dan toch iets verkeerds hebt gedaan.

nee hij wordt juist veel sneller ;)
Gelukkig heeft een G500 en G9 een OTF button, waardoor ik kwam wisselen tussen DPI standen ;)

Verwijderd

Pykow schreef op woensdag 22 september 2010 @ 15:46:
[...]

ik heb de logitech G500 en die heeft een dpi tussen de 200 en 5700.

en mijn windows settings staan goed, Snelheid : 6 en Precisie van de aanwijzer verbeteren heb ik uit staan.

Ik ga vanavond me DPI even op 5700 zetten en me ingame sens flink verlagen ;)
TR_rocketshooting en rollouts/rocketjumps uitoefenen met de nieuwe settings moet wel lukken ;)

Op me werk heb ik me muis even op 3200 DPI gezet ;) Logitech G9 om overal aan een snelheid te wennen
Je kan gewoon omrekenen welke sens je nu moet hebben met je nieuwe dpi tov je oude dpi, om dezelfde sens te behouden.

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

[...]

ik wissel vaak tussen de 2. Als ik op een map zit waar ik mensen de afgrond in kan duwen pak ik de gewone, als ik verwacht vaak achter ze te komen pak ik de backburner. Hij doet merkbaar meer dmg en de compression blast is niet zo'n heel erg verlies als je toch alleen maar aan het flanken bent om achter ze te komen

blup

Verwijderd

eendje schreef op woensdag 22 september 2010 @ 17:28:
[...]

ik wissel vaak tussen de 2. Als ik op een map zit waar ik mensen de afgrond in kan duwen pak ik de gewone, als ik verwacht vaak achter ze te komen pak ik de backburner. Hij doet merkbaar meer dmg en de compression blast is niet zo'n heel erg verlies als je toch alleen maar aan het flanken bent om achter ze te komen
Scout is beter daarin. Als je daadwerkelijk ook kan mikken in ieder geval.
[video]
Dat kan veel eenvoudiger. Gewoon stickies voor je op de grond terwijl je naar buiten loopt, enkele passen uit elkaar, en jumpen op de 2de. Zo ben ik zelfs eens op het dak geland, en dan sta je daar met ~30% HP vanwege de zachte landing :) Maar anders kun je ook op het healthpack beneden landen :)
ik heb hem nu op 1.4 gezet ;) en me rollout gaat zelfs iets beter op badlands.
normaal heb ik bij de eerste jump 132 HP over en nu heb ik 145 ;) dus me timing is beter.

BTW ik weet niet hoe ik het moet uitrekenen.
Ook dat mensen praten over Centimeters etc. ik doe alles vanuit me pols dus zoveel beweeg ik me muis niet

• RaCio
Pykow schreef op donderdag 23 september 2010 @ 03:00:
BTW ik weet niet hoe ik het moet uitrekenen.
Ook dat mensen praten over Centimeters etc. ik doe alles vanuit me pols dus zoveel beweeg ik me muis niet
http://www.notalent.org/sensitivity/sensitivity.htm
Zit zelf op 17.7 cm / 360.
Die sens is op zich ook nog wel te doen om met je pols te aimen.
Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De gegevens van de tweakers server kun je hier vinden.
Vragen hierover kunnen dus achterwege gelaten worden!