Ervaring werken bij Logica, nu onderdeel van CGI (Deel 4) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 43 Laatste
Acties:
  • 428.150 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:01

avotar

P0werd by Black Coffee

Edjaaah schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 11:40:
[...]

Jammer dat hij reageert op zo'n oud artikel. Juist het meest recente artikel geeft de klanttevredenheid aan, je kan daar dan mooi inhaken op de blijk van tevredenheid vanuit Logica richting de consultant.... Gemiste kans.
Meh, het komt me nogal kort door de bocht over als ik heel eerlijk ben.
Lekker makkelijk om een mailtje te sturen dat je je werk doet en er vervolgens niet veel bij krijgen. Wie weet wat er allemaal nog meer speelt of bij welk onderdeel hij zit.
Dat maakt nogal uit begrijp ik.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

jullie hebben wel een terechte opmerking. Sun-tzu zit er iets minder in, die beschouwde zijn soldaten tenminste als zn eigen zoons en behandelde ze daarnaar. En allemaal gelijk, ook dat zit er bij ons niet in.

zal wel von Clausewitz zijn. die had iets minder scrupules.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-09 12:44
Koos heeft zo te zien Google Translate gebruikt om het bericht te 'ver-engelsen'. Wat vreselijk om het te lezen.

Dat terzijde is het inderdaad een verhoging van niets (percentueel gezien dan). In absolute getallen zal het niet al te slecht zijn. Zoals Avotar zal zegt, het is voor mij moeilijk oordelen zonder alle achtergrond informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Testert schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 10:05:
[...]

Jemig... Dat jij je bed nog uit kunt komen 's morgens. Je wekt nu een beetje de indruk alsof Wilbert Ahmedineboom het liefst internet zou verbieden. Volgens mij is OneLogica iets waar we nu naartoe aan het werken zijn en niet iets wat geclaimd wordt al realiteit te zijn.
Dan lees je het niet goed, of ik verwoord het verkeerd.
Maar goed dingen geheim houden werk nu eenmaal het beste als er weinig communicatie en informatiestromen zijn.

OneLogica roepen ze al 3 jaar en in praktijk komt daar heel weinig van terecht. Managers kijken nog steeds vooral onder eigen mensen, resourcing applicatie is niet uniform ( ja dat kost tijd ), en het is nog steeds lastiger om jobs te krijgen in buitenland, iets met marge enzo.
Overigens er wordt beweerd, we zijn one logica en niet we worden one logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
zircondan schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 12:21:
Koos heeft zo te zien Google Translate gebruikt om het bericht te 'ver-engelsen'. Wat vreselijk om het te lezen.

Dat terzijde is het inderdaad een verhoging van niets (percentueel gezien dan). In absolute getallen zal het niet al te slecht zijn. Zoals Avotar zal zegt, het is voor mij moeilijk oordelen zonder alle achtergrond informatie.
Dat weet je niet. Ik heb ook verhogingen genoeg gehoord in de categorie van een keer met het gezin naar de Mac en het is op.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeyenl9393
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-04 11:18
Shadowhawk00 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 12:24:
[...], en het is nog steeds lastiger om jobs te krijgen in buitenland, iets met marge
[...]
ik heb hier persoonlijk heel andere ervaringen mee,ik vertrek over 2 weken voor mijn buitenlandse opdracht,en dat is al de 3e dit jaar. Zulke opdrachten liggen inderdaad niet voor het oprapen,maar als je je er hard genoeg voor maakt zijn ze wel te vinden hoor

[ Voor 0% gewijzigd door hawkeyenl9393 op 04-10-2010 13:05 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 11:04
Wijnands schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 12:45:
[...]

Dat weet je niet. Ik heb ook verhogingen genoeg gehoord in de categorie van een keer met het gezin naar de Mac en het is op.
Maar dan kan je wel elke maand naar de mac :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
hawkeyenl9393 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 13:02:
[...]

ik heb hier persoonlijk heel andere ervaringen mee,ik vertrek over 2 weken voor mijn buitenlandse opdracht,en dat is al de 3e dit jaar. Zulke opdrachten liggen inderdaad niet voor het oprapen,maar als je je er hard genoeg voor maakt zijn ze wel te vinden hoor
Dit zal dan wel heel erg competence en manager gebonden zijn. Bij mij is het een keer afgeketst op marge en was het volgens mijn manager bijna niet mogelijk.

Ik kan het blog van kieboom niet meer vinden op de nieuwe website, niet dat ik veel tijd heb om te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 16:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mwah, ik denk dat het nog meer te maken heeft met het feit dat hawkeyenl nu eenmaal bij een vestiging zit waar de mensen over het algemeen nogal (ver) onder de eikpunten zitten waardoor marge een veel kleiner probleem zal worden.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
Shadowhawk00 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 15:36:
[...]

Dit zal dan wel heel erg competence en manager gebonden zijn. Bij mij is het een keer afgeketst op marge en was het volgens mijn manager bijna niet mogelijk.

Ik kan het blog van kieboom niet meer vinden op de nieuwe website, niet dat ik veel tijd heb om te zoeken.
Zoeken op persoon Kieboom, dan door naar zjin persoonlijke profiel. Hier weer zoeken naar blogposts. heb er ook ff over gedaan de eerste keer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db_killer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-09-2021
prutser387 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 15:51:
[...]

Zoeken op persoon Kieboom, dan door naar zjin persoonlijke profiel. Hier weer zoeken naar blogposts. heb er ook ff over gedaan de eerste keer :P
Een andere mogelijkheid is om naar latest te gaan, dan blogposts en dan zoeken op Kieboom. Beide mogelijkheden zijn in ieder geval omslachtig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

db_killer schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 21:01:
[...]

Een andere mogelijkheid is om naar latest te gaan, dan blogposts en dan zoeken op Kieboom. Beide mogelijkheden zijn in ieder geval omslachtig. :)
tja, hetzelfde hier - techniek voorop, de gebruikers zoeken het maar uit ... maar dat is natuurlijk wel te verwachten bij een IT bedrijf intern :+ , Wij doen het beter bij onze klanten, toch?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeyenl9393
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-04 11:18
Shadowhawk00 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 15:36:
[...]

...
Ik kan natuurlijk alleen spreken uit eigen ervaring, het kan er op een andere vestiging/practice natuurlijk heel anders aan toe gaan. Ik zou in ieder geval zon soort discussie wel aan willen gaan met mijn leidinggevende, aangezien dit (voor mij iig) een van de soort opdrachten zijn die je bij kleinere bedrijven niet (vaak) zal krijgen.
Janoz schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 15:41:
Mwah, ik denk dat het nog meer te maken heeft met het feit dat hawkeyenl nu eenmaal bij een vestiging zit waar de mensen over het algemeen nogal (ver) onder de eikpunten zitten waardoor marge een veel kleiner probleem zal worden.
_O- :Y

[ Voor 0% gewijzigd door hawkeyenl9393 op 05-10-2010 22:04 . Reden: Tekst in quote geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

@franssie: helemaal gelijk.Nog zo'n voorbeeld: Timenet. Gelukkig doen we het inderdaad veel beter bij onze klanten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
peter00 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 09:00:
@franssie: helemaal gelijk.Nog zo'n voorbeeld: Timenet. Gelukkig doen we het inderdaad veel beter bij onze klanten..
Ach, ik heb wel 's bij een klant gezeten waar je uren in SAP moest invoeren. Daarbij vergeleken was timenet een wonder van snelheid en gebruikersvriendelijkheid.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoed dat peter00 doelt op de vervanging van Timenet in het begin van dit jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 09:45:
Ik vermoed dat peter00 doelt op de vervanging van Timenet in het begin van dit jaar...
Hij legt de lat dan ook wel heel erg hoog natuurlijk als het beter moet dan die vervanging.

Maar het is wel grappig dat dingen afhangen van manager/vestiging/competence bij een bedrijf dat claimt "one logica" te zijn, je zou verwachten dat het dan overal hetzelfde zou zijn :P

Iemand wel eens gebruik gemaakt van de logica regeling voor Compensation leave? ik zit er al een aantal jaar maar heb eigenlijk alleen de regelingen die bij de klant golden gebruikt of kunnen gebruiken. De klant moet je uren toch aftekenen en als die niet meer dan 40uur/week aftekend werkt dit toch niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadowhawk00 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:18:
[...]
Maar het is wel grappig dat dingen afhangen van manager/vestiging/competence bij een bedrijf dat claimt "one logica" te zijn, je zou verwachten dat het dan overal hetzelfde zou zijn :P
Mwaoh, het meeste hangt toch echt van de consultant zelf af. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Shadowhawk00 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 09:18:
[...]
Dat zal dan van manager op manager verschillen wij moeten wel ( ben al een tijdje niet idle ) gewoon 8 uur op kantoor aanwezig zijn. Ik had bijna wikipedia uit 8)
Klinkt alsof je je écht nuttig hebt gemaakt in je idle tijd 8)

* pagani heeft weinig boodschap aan (deels) idle collega's die klagen weinig salarisverhoging te krijgen terwijl ze hun idletijd niet nuttig hebben besteed

Er is genoeg te doen, interne projecten, cursussen, zelf iets nuttigs bedenken etc. Maar ja, initiatief he, daar zijn sommigen vrij vreemd van. Wachten tot de baas werkzaamheden voor je regelt. Als je dat wil moet je ambtenaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:42
johnnyv.nl schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:47:
[...]

* ed73 heeft weinig boodschap aan (deels) idle collega's die klagen weinig salarisverhoging te krijgen terwijl ze hun idletijd niet nuttig hebben besteed

Er is genoeg te doen, interne projecten, cursussen, zelf iets nuttigs bedenken etc. Maar ja, initiatief he, daar zijn sommigen vrij vreemd van. Wachten tot de baas werkzaamheden voor je regelt. Als je dat wil moet je ambtenaar worden.
Het erge is dat de niet-initiatiefrijke mensen zoals je in bovenstaande aangeeft (en ook deels idle zijn geweest), wel meer verhoging krijgen dan ondergetekende (niet idle, boven verwachting etc) alleen maar omdat ze in de juiste practice zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 09:45:
correct. of liever: de poging daartoe. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:50

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

ed73 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 17:03:
[...]

Het erge is dat de niet-initiatiefrijke mensen zoals je in bovenstaande aangeeft (en ook deels idle zijn geweest), wel meer verhoging krijgen dan ondergetekende (niet idle, boven verwachting etc) alleen maar omdat ze in de juiste practice zitten.
Je kunt altijd nog overstappen naar een practice waar het wel 'goed' gaat...

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Niet dat dat een garantie is, want ook daar wordt op individuele basis bepaald. Een practice als T&QM heeft relatief veel mensen die een groot deel van hun carrière stilgestaan hebben. Denk dan bijvoorbeeld aan mensen die in 2007 zijn binnengekomen en nog net de startersverhogingen meegekregen hebben, maar verder niets. Alleen aangeven dat iemands utilisatie en prestatie goed zijn geweest en er geen verhoging plaatsvindt is gewoon nietszeggend. Daarvoor is contextinformatie nodig. Wij op dit forum hebben geen idee hoe iemand betaald wordt ten opzichte van iemands peers en schaalnormen. En natuurlijk zullen er mensen zijn die benadeeld worden door de gekozen aanpak. Dat hou je toch altijd? Met welke aanpak dan ook? Soit, die ontevredenheid kan ik niet wegnemen en die behoefte heb ik ook niet.

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
johnnyv.nl schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:47:
[...]

Interne projecten eh nee niet beschikbaar dit is vestiging afhankelijk rotterdam heeft er blijkbaar veel van andere vestigingen niet.
cursussen, eh enig idee hoeveel moeite je moet doen voor 30e budget voor een boek? Tenzij je direct de practicemanager belt heel veel :P
Zelf iets bedenken is nog wel het meest handige doe ik ook meestal wel maar dan kom je alsnog wel op wikipedia om dingen op te zoeken >:)

Dat van de wikipedia was sarcastisch natuurlijk. Hoewel het wel aangeeft hoeveel het de managers interresseerd wat je precies aan het doen bent.

Maar dan nog is het vreemd dat je afhankelijk van practice een verhoging krijgt, One Logica ?. Overigens zijn er wel meer vreemde regeltjes ( lees regels om geld te verdienen ten koste van medewerkers ) maar gelukkig kan je met de klant meestal wel wat regelen.

[ Voor 25% gewijzigd door Shadowhawk00 op 07-10-2010 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Shadowhawk00 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:44:
[...]

cursussen, eh enig idee hoeveel moeite je moet doen voor 30e budget voor een boek? Tenzij je direct de practicemanager belt heel veel :P
Mijn manager vindt het echt geen probleem als ik een boek wil kopen. Er is wel een voorwaarde. Mocht je het niet meer gebruiken dan zal het je terug moeten geven aan de vestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
IUser schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 12:19:
[...]

Mijn manager vindt het echt geen probleem als ik een boek wil kopen. Er is wel een voorwaarde. Mocht je het niet meer gebruiken dan zal het je terug moeten geven aan de vestiging.
Was toen ik idle zat net tijdens de tijd dat er nergens budged voor was.
Zal nu neem ik aan wel wat anders zijn maar om te stellen dat je altijd als je idle bent een cursus kan doen is niet altijd zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-learning? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
De Employee value proposition biedt toch heeeele interessante trainingen en cursussen. NOT.

Zegt Logica dat ze meer voor de medewerker gaan doen. Komt er toch een lijst van zwaar nutteloze trainingen langs (allemaal e-learning volgens mij) en dan met titels als 'driving value'. Nou dan weet je alweer genoeg.

Jammer dat een bedrijf zijn medewerkers niet serieus neemt maar wel het lef heeft om ze gewoon keihard (een oor aan) te naaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Meest beroerde omgeving om iets van te leren imho

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Leuk voor technical skills, maar dan heb je meer aan google, compleet zinloos voor softskills.
Je kan beter google gebruiken om iets te vinden om van te leren dan e-learning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadowhawk00 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 09:42:
[...]

Leuk voor technical skills, maar dan heb je meer aan google, compleet zinloos voor softskills.
Je kan beter google gebruiken om iets te vinden om van te leren dan e-learning.
Eeuuhh, je was aan het klagen dat je geen boeken kon krijgen...

Begrijp ik nu goed dat je van mening bent soft skills wel uit een boek te kunnen leren, maar niet via e-learning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

Vandaag was dan Schuyts 10-10-10 feestje, ben bang dat we het niet gehaald hebben :(, of is er toch nog iets mee gedaan? (Ex-Logica)

E-Developing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

10-10-10:
[cynicus]
10% meer verloop
10% minder omzet
10 indiase callcenters erbij
10 kantoren in nederland dicht
10% lagere onkosten van de consultants
10% meer dividend
[/cynicus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 00:09

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Batsies schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 21:01:
Vandaag was dan Schuyts 10-10-10 feestje, ben bang dat we het niet gehaald hebben :(, of is er toch nog iets mee gedaan? (Ex-Logica)
Hier moest ik vandaag ook aan denken.. Was een groot feest beloofd en alles. (ex-Logica(cmg)

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:00:
[...]

Eeuuhh, je was aan het klagen dat je geen boeken kon krijgen...

Begrijp ik nu goed dat je van mening bent soft skills wel uit een boek te kunnen leren, maar niet via e-learning?
Nee er was geen budget voor een avondcursus + boek, ja je weet wel een cursus waarbij er nog mensen zijn die dingen kunnen uitleggen enzo.
Bepaalde dingen zou je best via e-learning kunnen leren natuurlijk maar dan moet je die wel hebben, meeste nieuwe technieken zitten er niet op ( laatste keer dat ik keek is een tijdje geleden ) en wat er wel op staat is niet relevant of weet ik meestal al. Dingen waar je niets mee gaat doen de komende 2 jaar kan je net zo goed niet doen want die ben je toch wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
Mijn mening is en blijft, studeren is een investering voor jezelf. Ja Logica heeft hier ook wat aan, maar laten we eerlijk wezen, op een dag stappen jij en ik naar een andere werkgever.

Veel boeken die ik heb gekocht heb ik zelf betaald en studeren doe ik 's avonds en in het weekend, in mijn eigen tijd. Gelukkig heb ik een manager die mij help en gewoon de boeken alsnog betaalt. Het is raar dat er binnen Logica inderdaad nog per practice wordt anders gedacht over zaken zoals studie, een boek kost toch niets? Raar dat managers hier dan moeilijk over doen.

Binnen Logica zijn er enorm veel interne projecten, kijk maar in LARA en zoek op Pacemaker ;), hier zitten interessante technische uitdagingen tussen. Als het dan toch echt allemaal tegen zit, probeer zelf iets te maken om jezelf te ontwikkelen, gelukkig hebben wij nog het internet en Wikipedia (ook al heb je het al uit :P).

Trouwens vergis je niet, onze E-Learning omgeving biedt veel soft-skills courses aan, zelf een paar gevolgd en na velen open deuren ben ik wel bewuster van vele dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Batsies schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 21:01:
Er zou toch een groot feest gehouden worden op het strand ofzo? Van het weekend mijn brievenbus in de gaten gehouden, maar geen uitnodiging ontvangen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 16:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

zircondan schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 09:24:
Mijn mening is en blijft, studeren is een investering voor jezelf. Ja Logica heeft hier ook wat aan, maar laten we eerlijk wezen, op een dag stappen jij en ik naar een andere werkgever.

Veel boeken die ik heb gekocht heb ik zelf betaald en studeren doe ik 's avonds en in het weekend, in mijn eigen tijd. Gelukkig heb ik een manager die mij help en gewoon de boeken alsnog betaalt. Het is raar dat er binnen Logica inderdaad nog per practice wordt anders gedacht over zaken zoals studie, een boek kost toch niets? Raar dat managers hier dan moeilijk over doen.
Bij onze practice regelen we gewoon zelf workshops en presentaties. Er is altijd wel iemand die zich ergens in verdiept heeft en daar een goed verhaal van weet te maken. Kost alleen wat eten voor logica en wat eigen tijd voor de mensen.
Trouwens vergis je niet, onze E-Learning omgeving biedt veel soft-skills courses aan, zelf een paar gevolgd en na velen open deuren ben ik wel bewuster van vele dingen.
Dergelijke traningen worden inderdaad compleet onderschat, maar ik ben zelf van mening dat je dergelijke dingen niet via E-Learning onder de knie kunt krijgen. Je bent zelf de meest slechte en subjectieve beoordelaar van je eigen gedrag en daarnaast compleet blind voor je eigen trekjes. Je zult toch een vorm van feedback moeten hebben van iemand anders die je gedrag observeert en je zo op bepaalde dingen kan wijzen. POPT en Effectief Communiceren zijn bv cursussen die gewoon niet via E-learning kunnen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
zircondan schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 09:24:

Binnen Logica zijn er enorm veel interne projecten, kijk maar in LARA en zoek op Pacemaker ;), hier zitten interessante technische uitdagingen tussen. Als het dan toch echt allemaal tegen zit, probeer zelf iets te maken om jezelf te ontwikkelen, gelukkig hebben wij nog het internet en Wikipedia (ook al heb je het al uit :P).

Studeren is ook nivesteren in jezelf en dit kan je ideaal doen als je idle zit.
Interne projecten zijn beperkt qua regio. Laatste keer was er maar 1 intern project beschikbaar dat was inclusief pacemaker. Dus dan is de keuze beperkt en dan moet het ook maar in je persoonlijke planning passen.
Ik blijf van mening dat Soft skills leren interactie met mensen vereist om het goed te doen, je leert meer van de praktijk dan van een boek lezen hoewel dat laatste wel wat kan helpen. En dat bied E-learning gewoon niet genoeg naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Shadowhawk00 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 10:20:
[...]

Studeren is ook nivesteren in jezelf en dit kan je ideaal doen als je idle zit.
Interne projecten zijn beperkt qua regio. Laatste keer was er maar 1 intern project beschikbaar dat was inclusief pacemaker. Dus dan is de keuze beperkt en dan moet het ook maar in je persoonlijke planning passen.
Ik blijf van mening dat Soft skills leren interactie met mensen vereist om het goed te doen, je leert meer van de praktijk dan van een boek lezen hoewel dat laatste wel wat kan helpen. En dat bied E-learning gewoon niet genoeg naar mijn idee.
Ik krijg steeds meer het "Franse gans" idee, wachten tot je gevoerd wordt. Uit niets blijkt dat je zelf initiatief hebt getoond om iets te organiseren. Zoals hierboven al gezegd kun je prima met collega's kijken wat er qua kennis te delen valt, te organiseren valt etc. Een beetje initiatief mag je van Logicanen toch wel verwachten imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
johnnyv.nl schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:23:
[...]

Ik krijg steeds meer het "Franse gans" idee, wachten tot je gevoerd wordt. Uit niets blijkt dat je zelf initiatief hebt getoond om iets te organiseren. Zoals hierboven al gezegd kun je prima met collega's kijken wat er qua kennis te delen valt, te organiseren valt etc. Een beetje initiatief mag je van Logicanen toch wel verwachten imho.
Ik weet niet waar je dat uit opmaakt overigens, mijn reactie was meer gericht op dat je alles zelf maar moet zien te regelen. Zeggen dat er niets is betekend niet dat je niets onderneemt maar alleen dat er niets geregeld is en je alles zelf mag doen.
Het is makkelijk roepen maar we hebben interne projecten ( niet overal ) en trainingen via Elearning ( niet voor idereen zinnig ) dus is het makkelijk om iets zinnigs te doen. Gelukkig zijn er ook genoeg dingen buiten logica waar je jezelf kan verbeteren.
En je kan natuurlijk zelf wat bedenken maar dan zie ik niet in waarom ik dat op kantoor op een laptop moet doen terwijl ik thuis een beter systeem heb staan met een snellere internetverbinding ( Ja er zijn collega's die 30 min naar huis rijden daar iets downloaden op USB zetten en dan terug naar kantoor gaan omdat dat de snelste manier is)

[ Voor 14% gewijzigd door Shadowhawk00 op 12-10-2010 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Nu val je weer terug op de niet-soft-skills. Ik doelde op je "met e-learning verbeter je je soft skills niet". Bedenk dan een manier om je soft skills te verbeteren zonder te gaan zitten wachten tot er een dergelijke training wordt aangeboden. Geef presentaties aan collega's over (delen van) je kennis, werk mee in salestrajecten, kijk eens bij een andere BU wat daar gebeurt, bedenk gewoon zelf iets.

edit:
Of wordt GameGuide voor Bloom/Kids moving the world :*)

/spam

[ Voor 9% gewijzigd door pagani op 13-10-2010 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonite
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 20:48

demonite

the way is up

En je kan natuurlijk zelf wat bedenken maar dan zie ik niet in waarom ik dat op kantoor op een laptop moet doen terwijl ik thuis een beter systeem heb staan met een snellere internetverbinding.
Wat is er mis met kantoor? Ik snap ook wel dat je er niet voor hebt gekozen om idle te zitten, maar je wordt wel elke dag betaald, is het dan teveel gevraagd om op z'n minst op kantoor te verschijnen? Probeer er wat van te maken als je idle zit, werk of aan je eigen skills zodat je beter inzetbaar bent of help mee aan andere projecten, bids, weet ik veel.
( Ja er zijn collega's die 30 min naar huis rijden daar iets downloaden op USB zetten en dan terug naar kantoor gaan omdat dat de snelste manier is)
Dat meen je toch niet? Tenzij dat wat er gedownload moet worden business critical is kan ik dit echt niet geloven... Ik geloof dat dit de keerzijde is van onze drang naar uitbreiding als dit soort figuren m'n collega's zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Dat meen je toch niet? Tenzij dat wat er gedownload moet worden business critical is kan ik dit echt niet geloven... Ik geloof dat dit de keerzijde is van onze drang naar uitbreiding als dit soort figuren m'n collega's zijn..
Als je met business critical bedoelt dat je niets kan doen verder zonder die software voor dat interne project dan is het antwoord JA. Maar natuurlijk gaat logica niet omvallen als jij 8uur+ bezig bent met een download ( die thuis 30min duurt ).
Hoewel je mij mag uitleggen hoe je collega's die met een bepaald pakket moeten werken kwalijk kan nemen dat de internetverbinding zo slecht is.
Bedenk dan een manier om je soft skills te verbeteren zonder te gaan zitten wachten tot er een dergelijke training wordt aangeboden.
Dit doe ik voornamelijk nu in eigen tijd, ok niet aan collega's, omdat dat gewoon het beste/makkelijkste is zeker nu ik weer bij een klant zit. Mijn probleem is meer met de mensen die zeggen dat alles zo makkelijk is en geregeld is voor je, want dat is het dus niet overal. Misschien op bepaalde kantoren dat alles geregeld is als je idle bent maar op sommige locaties is er niets geregeld, nog niet eens een PC ( en dan wordt iets zinnigs doen op kantoor toch erg lastig, en ja niet iedereen heeft een laptop )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
Jongen, klaar! Wat mij betreft mag je ophouden met je verdediging. Bij sommigen is het beeld ontstaan dat je heel veel klaagt en dat dan blijkt dat je zelf weinig inspanning levert. So what. Ik erken dat ons interne netwerk niet het snelste is, maar als mij gevraagd wordt waarin extra effort gestoken wordt dan is dan weet ik wel andere vlakken dan op het faciliteren van unbillable internetters.

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db_killer
Shadowhawk00 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 08:52:
[...]

Als je met business critical bedoelt dat je niets kan doen verder zonder die software voor dat interne project dan is het antwoord JA. Maar natuurlijk gaat logica niet omvallen als jij 8uur+ bezig bent met een download ( die thuis 30min duurt ).
Hoewel je mij mag uitleggen hoe je collega's die met een bepaald pakket moeten werken kwalijk kan nemen dat de internetverbinding zo slecht is.

[...]

Dit doe ik voornamelijk nu in eigen tijd, ok niet aan collega's, omdat dat gewoon het beste/makkelijkste is zeker nu ik weer bij een klant zit. Mijn probleem is meer met de mensen die zeggen dat alles zo makkelijk is en geregeld is voor je, want dat is het dus niet overal. Misschien op bepaalde kantoren dat alles geregeld is als je idle bent maar op sommige locaties is er niets geregeld, nog niet eens een PC ( en dan wordt iets zinnigs doen op kantoor toch erg lastig, en ja niet iedereen heeft een laptop )
8uur+? Ik weet niet op welke vestiging jij zit, maar bij ons is de verbinding uitstekend.

Wat betreft het 'alles geregeld zijn', voor jou wordt zeker 's ochtends ook nog het brood gesmeerd? Eigen initiatief is geen vies woord hoor. Eigenlijk is het erg triest dat er mensen zijn die vinden dat alles voor hun geregeld moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:24

Arfman

Drome!

Ik vind dat bepaalde mensen wel erg snel tot conclusies komen, ik haal niet uit het verhaal van Shadowhawk wat jullie er blijkbaar wel uithalen. Het zal wel ..

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
@Arfman

Klagen is altijd fijn, maar het geeft zo'n eenzijdig beeld van het bedrijf. Hopelijk zien de lezers ook dat het niet alleen maar slecht is bij Logica. Mijn beeld van Logica is dat het nog steeds een goed bedrijf is, tuurlijk vroeger groeide de bomen tot aan de hemel en dat is nu niet meer zo, maar dit geldt ook voor onze concurrenten. Het is gewoon jammer als iemand zich alleen maar negatief uitlaat hier op het forum en zo een slecht beeld schets van een prima bedrijf!

Het internet is soms ver van optimum maar gelukkig hebben wij meerdere proxy's waar we uit kunnen kiezen ;). Het is mij nog nooit overkomen dat alle 3 de proxies eruit liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Schetst hij een slecht beeld of een realistisch beeld? Bepaalde zaken zie ik vaker terugkomen en niet alleen bij hem, en ook bij mensen die ik zelf wel eens spreek.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Leuke actie weer vanuit de practise.
Er wordt overdag een training georganiseerd(docent is een Logica collega), en daaraan mag iedereen deelnemen vanuit de practise, maar als je de training wilt volgen moet je wel even een private holiday voor opnemen! 8)7

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
Ik weet niet of hij een realistisch beeld schets. Naar mijn eigen mening schets hij het beeld donkerder voor dan nodig is. Mischien ligt het ook wel aan mij dan ik een rasoptimist ben.

Alleen wat ik zie ik dat er gelukkig ook nog andere collega's zijn die gelukkig ook pragmatisch en hetzelfde over bepaalde zaken denk als ik. Tuurlijk is het fijn en leuk als een bedrijf alles voor je regelt. Tuurlijk is het leuk als een studie 100% wordt betaald zonder dat ik maar iets hoef te investeren in tijd. Het is echter ook zo dat vroeger (voor de crisis) de wereld wel erg mooi was in de ICT. Men is naar mijn mening lui en verwend geraakt en ik zie nu alle trekken van ontwenningsverschijnselen. Men gaat pijnpunten highlighten en vooraal zeuren over hoe slecht het nu wel niet is in vergelijking met vroeger.

Dit geeft een scheef beeld. Kijk naar de markt, niet overal gaat het goed, een bedrijf dat wilt overleven moet soms impopolaire maatregelen nemen. Ik ben overtuigd van het feit dat er betere tijden zullen aanbreken.

Als ik in mijn omgeving rondkijk zie ik echt dat ik als ICT'er goed verdien en veel leuke extra's krijg (secundaire arbeidsvoorwaarden). Waar ik dan vele ICT’ers op betrapt is dat men niet genoeg neemt met wat men al heeft tijdens de mindere tijden maar harder gaat klagen om wat men nu niet heeft. Dit vind ik jammer, negativiteit trekt ook andere collega’s en eventueel zelfs andere mensen met zich mee en het gevaar is dat je in een spiraal komt. Vergeet niet, er zijn ook leuke dingen aan Logica, helaas moet ik bekennen dat deze de laatste tijd overschaduwd worden door de minder leuke dingen, maar overdrijven is ook een kunst. Of studie is niet goed, of internet is niet goed, of er is te weinig keus… en dit denk ik is waar ik en de andere posters schadowhawk op betrappen.

Maar vergeet niet mensen, gelukkig zijn er nog andere bedrijven! Wat ik nooit snap is dat sommige mensen klagen maar wel braafjes blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
De internverbinding in rotterdam is echt om te huilen, het lijkt wel alsof het hele kantoor via een middelmatige ADSL verbinding verbonden is met het net.

En als je je ontslag hebt ingediend wil Logica geld op je verdienen met kromme berekeningen over kosten, leaseboetes, vakantiedagen, etc. ;w

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Donde schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:54:
Er wordt overdag een training georganiseerd(docent is een Logica collega), en daaraan mag iedereen deelnemen vanuit de practise, maar als je de training wilt volgen moet je wel even een private holiday voor opnemen! 8)7
Dat is bij de practice meetings toch ook zo dat je maar vrij moet nemen om naar de meeting te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Shadowhawk00 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:43:
[...]

Dat is bij de practice meetings toch ook zo dat je maar vrij moet nemen om naar de meeting te komen.
De practice meetings zijn meestal in de avonduren en dan is het vrije tijd die je opgeeft. Bij deze training moet je een vakantiedag opnemen.

Ik ben jaren altijd aanwezig geweest op meetings. Sinds kort ben ik gestopt om meetings te bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonite

demonite

the way is up

Helemaal eens met Zircondan! Ik bekijk dit topic zo af en toe, maar de laatste tijd spat de negativiteit er vanaf niet normaal meer. Terwijl het naar mijn mening (en blijkbaar ben ik daarin niet alleen) allemaal echt zo slecht niet is als hier af en toe geschetst wordt. Ook als ik het salaris en alle secundaire voorwaarden vergelijk met de conculega's in mijn directe omgeving doen we het helemaal niet verkeerd. Vandaar een beetje tegengas op al die negativiteit.
Hier meteen weer een mooi voorbeeld van het negatief bekijken vd zaak. Als je daar zo'n probleem mee hebt kom je toch niet, je hebt een keuze hoor.. Je kan het ook zien als een avondje in een bijzondere omgeving waar je wat meer te weten komt over het bedrijf waar je werkt, misschien wel een interessante presentatie of 2, prima eten en drinken gezellig met je collega's. Daarvoor wil ik best wel eens in de 3 maanden een paar uur compenseren door 's wat vroeger op te staan of een uurtje langer door te werken. Iets met motivatie en welwillendheid.
De internverbinding in rotterdam is echt om te huilen, het lijkt wel alsof het hele kantoor via een middelmatige ADSL verbinding verbonden is met het net.
Misschien zijn er teveel idle collega's die allemaal de image van VS2010 aan het downloaden zijn omdat ze anders niet verder kunnen.. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

naar aanleiding van een ervaring alhier even een kleine waarschuwing voor de billables onder ons:
laat je niet (meer) verleiden tot het meewerken aan offertes (waarschijnlijk ook het geven van trainingen). Dit gaat in je case opgenomen worden als unbillable tijd. En we weten allemaal op welke Lijst we komen als we lang unbillable zijn....je gelooft t niet, maar het gebeurt echt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonite

demonite

the way is up

Donde schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:54:
Het is overigens practice met een 'c'. Maar dat is inderdaad een beetje vreemd. Aangezien ook een private holiday ten koste gaat van de billable uren. Ik zou je practice manager eens om uitleg vragen wat de reden hierachter is. Ik ben erg benieuwd! Dit is overigens de eerste keer dat ik zoiets hoor. Ik heb begin dit jaar 2 trainingen gevolgd en deze waren 50-50, 2x 4 uur 's middags en 2x 4 uur 's avonds (of te wel 8 uur eigen tijd en 8 uur unbillable).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonite

demonite

the way is up

peter00 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:40:
naar aanleiding van een ervaring alhier even een kleine waarschuwing voor de billables onder ons:
laat je niet (meer) verleiden tot het meewerken aan offertes (waarschijnlijk ook het geven van trainingen). Dit gaat in je case opgenomen worden als unbillable tijd. En we weten allemaal op welke Lijst we komen als we lang unbillable zijn....je gelooft t niet, maar het gebeurt echt!
Nee dat geloof ik niet nee.. Maar vertel verder, ik ben benieuwd naar je ervaring. Over welke Lijst heb je het eigenlijk? En denk jij serieus dat het geven van een training niet gewaardeerd wordt? Ik heb hier mensen loonsverhoging voor zien krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
demonite schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:42:
[...]

Het is overigens practice met een 'c'. Maar dat is inderdaad een beetje vreemd. Aangezien ook een private holiday ten koste gaat van de billable uren. Ik zou je practice manager eens om uitleg vragen wat de reden hierachter is. Ik ben erg benieuwd! Dit is overigens de eerste keer dat ik zoiets hoor. Ik heb begin dit jaar 2 trainingen gevolgd en deze waren 50-50, 2x 4 uur 's middags en 2x 4 uur 's avonds (of te wel 8 uur eigen tijd en 8 uur unbillable).
Yep, practice, zie mijn eerdere post. Simpel antwoord van PM was...volgen van de cursus mag niet ten koste gaan van billable uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db_killer
Donde schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:19:
[...]

Yep, practice, zie mijn eerdere post. Simpel antwoord van PM was...volgen van de cursus mag niet ten koste gaan van billable uren.
Dit antwoord betekend dus niet dat je een vrije dag op moet nemen. Het betekend dat je in ieder geval de uren dient te compenseren zodat je toch het normale aantal billable uren haalt. Stel de cursus is een volledige dag, dan zul je die acht uur moeten compenseren door een paar dagen langer te werken. Een vrije dag is natuurlijk ook een mogelijkheid, maar lijkt mij niet zo handig.

[ Voor 6% gewijzigd door db_killer op 15-10-2010 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
db_killer schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:38:
[...]
Dit antwoord betekend dus niet dat je een vrije dag op moet nemen. Het betekend dat je in ieder geval de uren dient te compenseren zodat je toch het normale aantal billable uren haalt. Stel de cursus is een volledige dag, dan zul je die acht uur moeten compenseren door een paar dagen langer te werken. Een vrije dag is natuurlijk ook een mogelijkheid, maar lijkt mij niet zo handig.
Overigens is dit wel vreemd mocht je idle zitten. Aangezien alles wat je dan doet toch niet billable is er geen verschil is tussen I en P schrijven is. En dat je geen compensatie uren kan krijgen omdat je idle zit, wat op zich logisch is natuurlijk.
Trouwens wat is het verschil tussen 8 uur vrije tijd opgeven in 1 blok of in 8 losse blokjes? Dus hoe je het ook draait hij zal een vrije dag moeten opofferen ( 1 dag = 8 uur )

Op zich appart mijn trainingen in het verleden waren ook altijd van 13:00 tot 22:00 ongeveer. 4 uur eigen tijd en 4 uur logica tijd. Dat was nog wel redelijk aangezien ik er natuurlijk ook op vooruit ga met een training.

Raar dat je voor een presentatie/training geven loonsverhoging krijgt, is het niet zo dat omdat je die presentatie geeft je in een andere schaal komt ofzo omdat je dan presentaties kan geven. ( X*Y matrix vul zelf de dimensies maar in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
db_killer schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:38:
[...]

Een paar dagen? Zeg maar gerust 1,5 week, iedere dag 1 uur, overwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db_killer
Shadowhawk00 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:02:
[...]

Overigens is dit wel vreemd mocht je idle zitten. Aangezien alles wat je dan doet toch niet billable is er geen verschil is tussen I en P schrijven is. En dat je geen compensatie uren kan krijgen omdat je idle zit, wat op zich logisch is natuurlijk.
Trouwens wat is het verschil tussen 8 uur vrije tijd opgeven in 1 blok of in 8 losse blokjes? Dus hoe je het ook draait hij zal een vrije dag moeten opofferen ( 1 dag = 8 uur )
Als je idle zit zal dit niet voorkomen omdat de curus dan niet ten koste gaat van billable uren.

Inderdaad, je moet een vrije dag opofferen, dit is echter iets anders dan een vrije dag opnemen. Maar ik ben het met je eens, het blijft gewoon 8 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
db_killer schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:18:
[...]
Inderdaad, je moet een vrije dag opofferen, dit is echter iets anders dan een vrije dag opnemen. Maar ik ben het met je eens, het blijft gewoon 8 uur.
Wat is het grote verschil tussen 8uur verlof opnemen en 8uur verlof opnemen? Want dat is eigenlijk wat je doet hoe je aan dat verlof komt ( overuren of reguliere vakantiedagen) zou niets uit moeten maken.

Als je namelijk alles aan het einde van het jaar op 0 hebt staan heb je allebij evenveel uren gewerkt.

Vind het toch al een beetje rare regel die compensation leave. Wat is er mis met
gewerkte uren - contract uren + vorige saldo = nieuwe saldo vakantieuren? Maar goed dat gaan ze toch niet veranderen hoewel het naar mijn idee veel duidelijker en eerlijker is dan de huidige regeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Het heeft allemaal te maken met de (financieel) slechte positie van de Benelux binnen de groep. Het blijft raar dat, wanneer een cursus je inzetbaarheid verhoogt, dit niet ten koste van billable tijd mag gaan...

Een kat in het nauw maakt rare sprongen, dat zie je wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonite

demonite

the way is up

Is het nou zo moeilijk om te begrijpen dat als je meer doet als 8uur je tijd uitzitten en bv een cursus gaat geven dat je daardoor stijgt op de ranking en een hogere beoordeling krijgt tijdens je YER en dat je daarom ook een hogere salarisverhoging krijgt? Of zelfs een anomalie als de reguliere salaris ronde niet door kan gaan vanwege tegenvallende resultaten? Maar besides the point, Peter00 suggereerde dat je hiermee op 1 of andere evil lijst te recht komt. Dat slaat echt helemaal nergens op. En het verhaal dat je een private holiday moet opnemen blijkt dus ook niet waar te zijn. Zo gek vind ik het niet dat in een tijd waarin de salaris ronde bijna niet door is gegaan dat dan elk billable uur telt.

Dit topic is wel een eyeopener voor mij hoor, ik begin steeds beter te begrijpen waarom de resultaten zo tegenvallen... en maar klagen.. Misschien dat we de 'Ja maar show' nog maar een keertje moeten laten komen, al heeft dat waarschijnlijk geen zin want de practice meeting is niet in de baas z'n tijd dus komen we maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Laatst online: 15:06
Man man man, wat een negativiteit hier.
Zijn jullie nou nog niet klaar met zeuren?

Dat jullie nog tijd hebben, tussen de sollicitaties door, om zoveel te zeuren zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Er wordt altijd geklaagd, bij elke werkgever. Dat merk ik "in the field" bij "externen" en ook in de andere werkgeverstopics hier op GoT. Als je echter de topics volgt en ook tussen de regels doorleest, heb je al snel in de gaten bij welke werkgever het echt erg is en waar het nog wel meevalt. Ik heb zo mijn ideeën/waarnemingen daarover, ik kan me voorstellen dat als je keihard wordt afgerekend op billable uren en idle zitten een soort strafkamp is waarbij je 8 uur op kantoor moet zitten waar er vervolgens in sommige gevallen niets te doen is je positiviteit over een werkgever ver te zoeken is. Maar Roadman, blijkbaar vind jij dat niet, dus verblijd ons met je verhalen over hoe goed je het hebt bij Logica :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Mijn salaris verhoging was boven mijn verwachting
Ik volg een trainingsprogramma welke meer dan voor 50% in mijn bilable gegeven wordt.

Men moet alleen niet zo blijven hangen in het gezeur.
Je kunt twee dingen doen, nadat je je ongenoegen kenbaar hebt gemaakt.
Een tandje bijschakelen of elders gaan solliciteren.

Van een ding weet ik zeker dat het niet werkt en dat is blijven klagen en niks doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

demonite schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:24:
Peter00 suggereerde dat je hiermee op 1 of andere evil lijst te recht komt. Dat slaat echt helemaal nergens op. En het verhaal dat je een private holiday moet opnemen blijkt dus ook niet waar te zijn. Zo gek vind ik het niet dat in een tijd waarin de salaris ronde bijna niet door is gegaan dat dan elk billable uur telt.
je moet wel ff lezen vriend.
van die offertes weet ik zeker, uit eerste hand, de rest is extrapoleren. . Het is een waarschuwing. doe er mee wat je wilt, maar ik weet t wèl. Ik schiet er namelijk niets mee op, alleen schiet ik er bij in. Vrije tijd, verhoging (vanwege die ranking), cv-waardig materiaal, waardering, loyaliteit. Homo Economicus. Ik kijk bij iedere activiteit wat ik er op korte termijn beter van word. Doet de baas ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:12

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Sorry hoor, maar dit is totale onzin. Als je billable bent en toch moet meewerken aan een offerte krijg je daar netjes een projectcode voor. Je hoeft dus helemaal niet op idle te schrijven. Idem voor traingen: als Logica jou vraagt een training voor te bereiden hoor je daar een code voor te krijgen. Als dit bij jou niet zo is zou ik maar eens met je manager gaan praten....

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
Trainingen die ik voorbereid en geef schrijf ik op een daarvoor bestemde code. Dat hoort bij de anticipated billing in de kolom 'unbillable'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db_killer
Arfman schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 21:29:
ik kan me voorstellen dat als je keihard wordt afgerekend op billable uren en idle zitten een soort strafkamp is waarbij je 8 uur op kantoor moet zitten waar er vervolgens in sommige gevallen niets te doen is je positiviteit over een werkgever ver te zoeken is. Maar Roadman, blijkbaar vind jij dat niet, dus verblijd ons met je verhalen over hoe goed je het hebt bij Logica :)
Ten eerste wordt je niet keihard afgerekend op billable uren, maar op je preseten in een jaar. Jou presteren en je getoonde groei is niet direct gelinkt aan billable uren. Ten tweede als 8 uur op kantoor zitten in idle tijd beschouwd word als strafkamp, dan zegt dit veel over je mentaliteit. Je wordt betaald voor 40 uur in de week en als je dan die 40 uur per week op kantoor dient te zijn (ook al ben je idle) lijkt mij dit redelijk normaal. Daarbij zal je manager in idle tijd echt niet ieder uurtje tellen dat je aanwezig bent.

Als mensen nou eens doorkrijgen dat idle tijd, ook als er geen directe projecten zijn zeker wel nuttig besteed kan worden. Ga eens langs bij andere vestigingen praat daar met managers over wat je kan en dat je idle zit. Je zult zien dat zij dan ook moeite voor jou willen doen. Neem contact op met klanten of projectmanagers waar je eerder voor gewerkt heb om te kijken of zij nog opdrachten voor je hebben. Verdiep je in nieuwe technieken. Sluit je aan bij projecten die reeds draaien om te kijken of je jezelf daar nuttig kan maken. Loop ook naar je eigen manager toe en zeg dat je iets nuttigs wil doen in je idle tijd. 9 van de 10 keer heeft hij nog wel wat dingen liggen.

Helaas lijkt pro-activiteit tegenwoordig ver te zoeken en verwachten mensen dat hen alles wordt aangedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Trainingen, bids, pacemaker, etc. zijn allemaal unbillable. Het draagt niet direct bij aan het resultaat van Logica en als billable consultant kun je er beter zo ver mogelijk vandaan blijven. Mocht je benaderd worden om aan dergelijke praktijken mee te werken, zorg dan dat je onvoorwaardelijke toestemming van je manager hebt, zodat dit tijdens je review niet tegen je gebruikt kan gaan worden.
Roadman schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 21:50:
Mijn salaris verhoging was boven mijn verwachting
No offence, maar als je niets verwacht is € 50,- al boven verwachting. Als je gaat kijken dat de gemiddelde medewerker een compensatie had verwacht (realistisch of niet is een andere discussie) van twee jaar stilstand moet je ook het ongenoegen begrijpen.
Roadman schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 21:50:
Je kunt twee dingen doen, nadat je je ongenoegen kenbaar hebt gemaakt.
Een tandje bijschakelen of elders gaan solliciteren.
Ik ben het met je eens dat er een punt komt dat je op moet houden met zeuren. Zelf ben ik ook niet van het zeuren, maar wel van eerlijkheid en redelijkheid. Sinds ik mijn ontslag heb ingediend is het gezeik bij mij pas gestart en dan vind ik ook dat het hier gedeeld kan/moet worden.
db_killer schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 16:02:
Je wordt betaald voor 40 uur in de week en als je dan die 40 uur per week op kantoor dient te zijn (ook al ben je idle) lijkt mij dit redelijk normaal. Daarbij zal je manager in idle tijd echt niet ieder uurtje tellen dat je aanwezig bent.
Het is bekrompen en totaal niet van deze tijd om mensen 40 uur per week geld te laten kosten door ze op kantoor zitten. Men drinkt koffie, gebruikt het toilet, gebruikt de lift, stroom voor een laptop, de telefoon, een parkeerplaats, etc. Laat mensen lekker thuis zitten en via VPN twee keer per dag LARA in de gaten houden, die voorzieningen zijn er niet voor niets. Het komende beleid m.b.t. het gehuurde vastgoed speelt hier dan ook op perfecte wijze in. Overigens klopt het idd wel dat je manager echt niet je uren gaat klokken...
db_killer schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 16:02:
Helaas lijkt pro-activiteit tegenwoordig ver te zoeken en verwachten mensen dat hen alles wordt aangedragen.
Tot op zekere hoogte is dat ook zo... Daarom ben je een loonslaaf en geen zelfstandige.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben het totaal met jullie eens. Aan de andere kant drijft het huidige beleid deze mentaliteit op het spits en snap ik dat mensen dit gedrag gaan vertonen. Persoonlijk vind ik het ook niets en het past ook totaal niet bij mij. Gelukkig zit er over het algemeen op management niveau een beetje en op director niveau redelijk wat gezond verstand. Toch blijven ze allemaal marionetten van de joker en zijn ze vaak met handen en voeten gebonden, hoe vervelend ze dit zelf ook vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:12

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Edjaaah schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 18:26:
Trainingen, bids, pacemaker, etc. zijn allemaal unbillable. Het draagt niet direct bij aan het resultaat van Logica en als billable consultant kun je er beter zo ver mogelijk vandaan blijven. Mocht je benaderd worden om aan dergelijke praktijken mee te werken, zorg dan dat je onvoorwaardelijke toestemming van je manager hebt, zodat dit tijdens je review niet tegen je gebruikt kan gaan worden.
Ja, ze zijn unbillable, maar niet ongewaardeerd. Als men je vraagt mee te werken aan bids of andere zaken en je hebt er een code voor, zal en kan dit nooit tegen je gebruikt worden. Ik heb nog nooit gehoord van iemand die tijdens een review op z'n donder kreeg omdat hij aan een bid of training heeft meegewerkt. Als je idle bent is het natuurlijk zowiezo geen probleem. Als je billable bent moet er inderdaad toestemming van je directe manager en/of delivery manager zijn. Zolang het door Logica geinitieerd is hoef je je echt geen zorgen te maken. Je moet natuurlijk niet zelfstandig je positie onder druk zetten door zaken op te pakken die je billability negatief beinvloeden.

[ Voor 5% gewijzigd door Microkid op 16-10-2010 19:30 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Microkid schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:29:
[...]

Sorry hoor, maar dit is totale onzin. Als je billable bent en toch moet meewerken aan een offerte krijg je daar netjes een projectcode voor. Je hoeft dus helemaal niet op idle te schrijven. Idem voor traingen: als Logica jou vraagt een training voor te bereiden hoor je daar een code voor te krijgen. Als dit bij jou niet zo is zou ik maar eens met je manager gaan praten....
ben jij nou zo naief of ben je mennadzjer? Een projectcode, dan ben je billable....Tuuuuurlijk... Ik heb aan tientallen offertes meegewerkt, en daar netjes een code voor gekregen ja. Dat is niet hetzelfde als billable zijn hoor, maar voor de boekhouders om te zien wat die offerte gekost heeft. Wie betaalt dat werk denk je? Ook als een offerte verloren wordt? Dat noemen ze o-ver-head. Dat wordt betaald door ingezette consultants uit de ORR, nergens anders uit. Als je een jaar aan een offerte hebt gewerkt (ja die zijn er), dan ben je een jaar unbillable. Dan druk je op de winst, en helemaal als die verloren wordt
.
Unbillable is meer dan idleness alleen, dat gaat er over of je (tegenwoordig direct) inkomsten genereert. Intern project: idem. Waarom denk je dat Trainingen gereduceerd is tot een intranetportaal? Waarom het docentenbestand voornamelijk nog uit idle consultants of teammanagers bestaat? Daar krijg je toch ook een mooie docentencode voor?

Mijn betoog gaat er nu juist over, dat het kortetermijn-denken regeert, die geen rekening houdt met het feit dat kost voor de baat uit gaat, dat intern- en offertewerk investeringen vereist van ervaren collega's, en niet alleen sales-deskundologen en dat loyaliteit goud waard is voor Logica. En dat daar best wat meer aandacht voor mag komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
demonite schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:24:
Is het nou zo moeilijk om te begrijpen dat als je meer doet als 8uur je tijd uitzitten en bv een cursus gaat geven dat je daardoor stijgt op de ranking en een hogere beoordeling krijgt tijdens je YER en dat je daarom ook een hogere salarisverhoging krijgt? Of zelfs een anomalie als de reguliere salaris ronde niet door kan gaan vanwege tegenvallende resultaten? Maar besides the point, Peter00 suggereerde dat je hiermee op 1 of andere evil lijst te recht komt. Dat slaat echt helemaal nergens op. En het verhaal dat je een private holiday moet opnemen blijkt dus ook niet waar te zijn. Zo gek vind ik het niet dat in een tijd waarin de salaris ronde bijna niet door is gegaan dat dan elk billable uur telt.

Dit topic is wel een eyeopener voor mij hoor, ik begin steeds beter te begrijpen waarom de resultaten zo tegenvallen... en maar klagen.. Misschien dat we de 'Ja maar show' nog maar een keertje moeten laten komen, al heeft dat waarschijnlijk geen zin want de practice meeting is niet in de baas z'n tijd dus komen we maar niet.
Ja eigenlijk wel ja. Als je 4uur moet rijden per dag is dat wel iets meer dan een training geven van 4 uurtjes. Dus als je voor het 1 wel gewaardeerd wordt maar het andere niet slaat nergens op. Je kan niet van mensen verwachten dat ze meer dan 12 uur per dag met hun werk bezig zijn. Dan ben je gewoon niet reeel bezig, maar goed ik zal het mijn manager wel vragen dat scheelt toch weer 1 uur volgend jaar bij een positieve reactie. Bovendien kan je dan blijkbaar gewoon zorgen dat je opdrachten in de buurt krijgt en anders gewoon idle blijven, lijkt me niet de bedoeling.

Practice meetings, logica vind het niet belangrijk dus waarom zou ik daarvoor een halve vrije dag gaan opnemen. Je kan compenseren ja dan kan ik misschien bij de klant blijven slapen ik heb ook nog een sociaal leven.
En Compensation leave is hetzelfde als vrije dagen dat ze het anders noemen maakt het niet anders. Het is gewoon een extra manier om op personeel te kunnen verdienen. Gelukkig hebben ze bij klanten meestal wel een tijd voor tijd regeling waar je gebruik van kan maken als inhuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Shadowhawk00 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 21:16:
[...]

...

Practice meetings, logica vind het niet belangrijk dus waarom zou ik daarvoor een halve vrije dag gaan opnemen. Je kan compenseren ja dan kan ik misschien bij de klant blijven slapen ik heb ook nog een sociaal leven.
...
Sorry.. maar hoeveel uur moet je compenseren door naar een practice meeting te gaan... 1 uur .. 2 uur..?
Ik weet niet wat voor werktijden je hebt...? maar 4 keer een half uur.. :N

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
avotar schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 11:17:
[...]

Sorry.. maar hoeveel uur moet je compenseren door naar een practice meeting te gaan... 1 uur .. 2 uur..?
Ik weet niet wat voor werktijden je hebt...? maar 4 keer een half uur.. :N
Practice meeting begint al om 16:00, omdat ze er graag mijn tijd voor nemen. Dat is al 1.5 dan moet ik er ook nog gaan komen he sommige mensen kunnen niet teleporteren. Dat worden snel 2 uur dus dan kom je op 3.5 uur bijna een halve dag.
Dus effectief willen ze dat je die week even 8 uur overwerkt en dat allemaal onbetaald. Misschien leuk als je per dat 30 min aan reistijd hebt niet reeel als je 4 uur hebt dan zit je die week aan 70 uur, ik wil wat meer doen thuis dan alleen eten en slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waardeloos! zeker als je van ver komt is het gewoon niet te doen (denk aan de noordelijke of zuidelijke vestigingen)

Maar goed, het management team spreekt liever om 4 uur af, want ze willen natuurlijk zelf ook nog een beetje op tijd thuis zijn!

hoe jij het met je tijd regelt bekijk je zelf maar, of je betaalt zelf, of je laat de klant "betalen"

succes!!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2010 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Als ze die practice meetings om 18:30 laten starten en er om 22:00 uur pas een borrel start zijn mensen ook over de zeik, het kost hoe dan ook eigen tijd. En terecht! Je zit toch #&% niet meer op de middelbare school dat alles van 1 kant moet komen, komop zeg. Dat soort meetings zijn de enige waar je enige binding met je werkgever kan creëren, waarom zou je er niet bij aanwezig willen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Edjaaah schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:32:
Als ze die practice meetings om 18:30 laten starten en er om 22:00 uur pas een borrel start zijn mensen ook over de zeik, het kost hoe dan ook eigen tijd. En terecht! Je zit toch #&% niet meer op de middelbare school dat alles van 1 kant moet komen, komop zeg. Dat soort meetings zijn de enige waar je enige binding met je werkgever kan creëren, waarom zou je er niet bij aanwezig willen zijn?
Nee het hoeft niet allemaal van 1 kant te komen, maar dat willen ze bij het MT dus wel. Als ik naar de tandarts moet dan is dat toch ook eigen tijd? Maar een meeting moet ook eigen tijd zijn. Eigenlijk is alles eigen tijd dus wat komt er dan precies van die andere kant af ?

Als je aankomt van wij willen er de tijd voor nemen en jij moet die dus maar extra vrije tijd opofferen, en als je niet komt dan willen we dat jij aan ons verantwoording gaat afleggen waarom niet dan is mijn reactie.
Je kan de boom in en ik ga geen verantwoording afleggen over wat ik in MIJN vrije tijd doe.
Het is niet alleen wat je vraagt van je medewerkers maar ook hoe je het vraagt.

Maar waarom zou ik eigenlijk wel op die meetings aanwezig willen zijn? De Laatste keer dat ik er was ( met de Ja-Maar show ) was het eten gewoon slechter dan bij een afhaal chinees. Presentaties over het bedrijf kan je in deze tijd best via email doorsturen of via een webcast doen. En voor een borrel met mijn collega's hoef ik echt geen uur te gaan rijden dat kan ook heel goed op de vestiging zelf.
Dus om daar effectief 1 dag vrij voor op te offeren vind ik het echt niet waard. En logica geeft duidelijk aan die meetings ook niet belangrijk te vinden dus daar zit ik dan mooi op 1 lijn met het bedrijf waar ik voor werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 12:53:
waardeloos! zeker als je van ver komt is het gewoon niet te doen (denk aan de noordelijke of zuidelijke vestigingen)

Maar goed, het management team spreekt liever om 4 uur af, want ze willen natuurlijk zelf ook nog een beetje op tijd thuis zijn!

hoe jij het met je tijd regelt bekijk je zelf maar, of je betaalt zelf, of je laat de klant "betalen"

succes!!!
Sure, het MT werkt krapaan 40 uur :')

Je zult de keren moeten tellen dat ik ergens na zes/zeven uur afkomstig van de klant nog even snel wat op een van onze kantoren kom doen en de managers nog gewoon keihard aan het werk zijn. Het aantal idle zittende consultants dat dan nog even die extra effort geeft om een leuk projectje of cursusje op touw te zetten en er dus ook nog zit is met--zonder-hand te tellen.

(volgens mij hadden sommige collega's vóór ze de consultancy in gingen eens na moeten denken welke bedrijfstak ze in stapten)

Anyhow, al dat negatieve ongefundeerde gezeur hier maakt het beeld er nou niet bepaald beter op. Als je wíl zijn er genoeg kansen, maar je zult er ook zelf wat voor moeten doen.

* pagani gaf bij in dienst komen aan internationaal te willen werken, maar helaas waren er even geen internationale projecten waar ik op ingezet kon worden. Dus dan maar goed m'n best doen bij de nationale projecten en blijven aangeven waar mijn voorkeur naar uitgaat.

Drie keer raden wat ik vanaf morgen ga doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Shadowhawk00 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 11:30:
[...]

Practice meeting begint al om 16:00, omdat ze er graag mijn tijd voor nemen. Dat is al 1.5 dan moet ik er ook nog gaan komen he sommige mensen kunnen niet teleporteren. Dat worden snel 2 uur dus dan kom je op 3.5 uur bijna een halve dag.
Dus effectief willen ze dat je die week even 8 uur overwerkt en dat allemaal onbetaald. Misschien leuk als je per dat 30 min aan reistijd hebt niet reeel als je 4 uur hebt dan zit je die week aan 70 uur, ik wil wat meer doen thuis dan alleen eten en slapen.
Ach natuurlijk.. ik vergeet de 9 tot 5 mentaliteit.. dan valt het inderdaad niet mee wat eerder te vertrekken....
Shadowhawk00 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 17:47:
[...]

Maar waarom zou ik eigenlijk wel op die meetings aanwezig willen zijn? De Laatste keer dat ik er was ( met de Ja-Maar show ) was het eten gewoon slechter dan bij een afhaal chinees. Presentaties over het bedrijf kan je in deze tijd best via email doorsturen of via een webcast doen. En voor een borrel met mijn collega's hoef ik echt geen uur te gaan rijden dat kan ook heel goed op de vestiging zelf.
Dus om daar effectief 1 dag vrij voor op te offeren vind ik het echt niet waard. En logica geeft duidelijk aan die meetings ook niet belangrijk te vinden dus daar zit ik dan mooi op 1 lijn met het bedrijf waar ik voor werk.
Dan ga je er toch niet naar toe? Probleem opgelost zeg ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

johnnyv.nl schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 22:30:
[...]

Sure, het MT werkt krapaan 40 uur :')

Je zult de keren moeten tellen dat ik ergens na zes/zeven uur afkomstig van de klant nog even snel wat op een van onze kantoren kom doen en de managers nog gewoon keihard aan het werk zijn. Het aantal idle zittende consultants dat dan nog even die extra effort geeft om een leuk projectje of cursusje op touw te zetten en er dus ook nog zit is met--zonder-hand te tellen.

(volgens mij hadden sommige collega's vóór ze de consultancy in gingen eens na moeten denken welke bedrijfstak ze in stapten)

Anyhow, al dat negatieve ongefundeerde gezeur hier maakt het beeld er nou niet bepaald beter op. Als je wíl zijn er genoeg kansen, maar je zult er ook zelf wat voor moeten doen.

* avotar gaf bij in dienst komen aan internationaal te willen werken, maar helaas waren er even geen internationale projecten waar ik op ingezet kon worden. Dus dan maar goed m'n best doen bij de nationale projecten en blijven aangeven waar mijn voorkeur naar uitgaat.

Gefeli! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
avotar schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 08:03:
[...]

Ach natuurlijk.. ik vergeet de 9 tot 5 mentaliteit.. dan valt het inderdaad niet mee wat eerder te vertrekken....
Lezen is blijkbaar heel moeilijk.
9 tot 5 maak dat maar 7 tot 7 van, ik moet er nog komen he.
We zijn niet allemaal workaholic zonder een leven buiten logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadowhawk00 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 08:43:
[...]

Waarom werk je eigenlijk nog voor Logica?

Het gras moet vast groener zijn bij de buren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Shadowhawk00 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 08:43:
[...]

Nee, want over je reisafstand heb ik je nog niet horen klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
avotar schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 09:24:
[...]

Nee, want over je reisafstand heb ik je nog niet horen klagen.
Is dat de goden verzoeken of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Edjaaah schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 18:26:
No offence, maar als je niets verwacht is € 50,- al boven verwachting. Als je gaat kijken dat de gemiddelde medewerker een compensatie had verwacht (realistisch of niet is een andere discussie) van twee jaar stilstand moet je ook het ongenoegen begrijpen.
Mijn verwachting was niet 0
Gewoon een kwestie van verwachtingsmanagement vanuit je manager naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Roadman schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 10:04:
[...]

Is dat de goden verzoeken of?
Nee geowon een veel te flauwe opmerking van me.
Ik trek me maar terug denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Roadman schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 10:05:
Gewoon een kwestie van verwachtingsmanagement vanuit je manager naar jou toe.
Daarom heb ik voor de salarisronde mijn ontslag ingediend, ik had bij ons in het team waarschijnlijk een van de hoogste verhogingen gehad, maar de geschetste verwachting was voor mij niet genoeg. Dan heb ik liever dat het geld verdeeld wordt over de mensen die wel bij Logica willen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:42
johnnyv.nl schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 22:30:
[...]
* t_captain gaf bij in dienst komen aan internationaal te willen werken, maar helaas waren er even geen internationale projecten waar ik op ingezet kon worden. Dus dan maar goed m'n best doen bij de nationale projecten en blijven aangeven waar mijn voorkeur naar uitgaat.

:w johnnyv.sg :)

Ben je gaan klager maar een werker, wordt je zomaar op het vliegtuig gezet naar een ver land waar het momenteel 34 graden is. Een beetje klager had natuurlijk gaan zeuren over de woon-werk afstand of de hitte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
t_captain schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 12:33:
[...]
Een beetje klager had natuurlijk gaan zeuren over de woon-werk afstand of de hitte ;)
Nou ja het is natuurlijk best een eind dan toch :P, alleen je JC meeting elke 6 weken lijkt me een uitdaging voor je manager ;)
maar hitte 34 graden ? kom op het is wat warmpjes maar echt heet toch niet.
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb komende woensdag gesprek bij Logica, het beste is voor te bereiden, maar ik weet niet hoe. Wat betreft dress code, is toch ook netjes in pak? Is niet duidelijk op de site aangegeven, bij Sogeti is het redelijk formeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 23:05:
Ik heb komende woensdag gesprek bij Logica, het beste is voor te bereiden, maar ik weet niet hoe. Wat betreft dress code, is toch ook netjes in pak? Is niet duidelijk op de site aangegeven, bij Sogeti is het redelijk formeel.
voor zover het gesprek voor te bereiden is, eigenlijk niet want je wilt kijken of er een wederzijdse 'klik' is.
edit:
maar natuurlijk lees je wel even wat van de website en kijk je het jaar verslag in om te zien waar ze naartoe willen met het bedrijf en denk je na wat jij daarvan vindt

Vwb kleding, ga formeel, niet alleen bij Logica maar overal. Anders dan bij een feestje ben je bij een sollicitatie niet snel 'overdressed'. Ook bij een tweede gesprek hou je het redelijk formeel (dus gepoetste schoenen, niet nieuw en geen witte sokken maar wel een wit overhemd - das is optioneel in mijn mening maar als je er omdoet dan wel een strakke en geen stripfiguren, en sokken die bij je pak en/of schoenen passen). Als je het warm hebt doe je je jasje uit, als je zenuwachtig bent drink je water want dan kan je niet met koffiekopjes gaan rammelen - iets dat de sollicitant (jij) nog zenuwachtiger maakt en dat staat het gesprek in de weg, het gaat in het vinden van de klik uiteindelijk, en hoe meer je je op je gemak voelt hoe beter, maar een uber-relaxte vent in pyjama en pantoffels maakt bij weinig grote bedrijven een kans :+

[ Voor 14% gewijzigd door franssie op 18-10-2010 23:43 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 23:05:
Ik ging gewoon casual naar mijn solicitatie toe. Maar het hangt natuurlijk af van welke functie je naar soliciteerd natuurlijk. Ben je consultant dan wordt er niet veel qua kleding verwacht ga je voor sales kan ik me voorstellen dat een pak wel de bedoeling is.
maar een uber-relaxte vent in pyjama en pantoffels maakt bij weinig grote bedrijven een kans
Hm er zijn bedrijven waar je in die dresscode evenveel kans maakt als in pak. Ooit ergens gewerkt waar Vice-President er gewoon in ze zomer met sandalen en korte broek naar zijn werk kwam ( net zoals de rest van die afdeling ongeveer )

[ Voor 22% gewijzigd door Shadowhawk00 op 19-10-2010 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Shadowhawk00 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 08:44:
[...]
Ik ging gewoon casual naar mijn solicitatie toe. Maar het hangt natuurlijk af van welke functie je naar soliciteerd natuurlijk. Ben je consultant dan wordt er niet veel qua kleding verwacht ga je voor sales kan ik me voorstellen dat een pak wel de bedoeling is.
[...]

Hmmmm....als ik tegenover je zat was dit dan wel een minpunt voor je geweest.
Interesse tonen, maar ook zeker de moeite nemen om netjes te verschijnen op je sollicitatiegesprek is écht een vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Er bestaat een grote kans dat je bij de klant straks ook in pak moet, dus waarom dan je sollicitatie niet in pak gaan? Je wilt jezelf goed presenteren, bij Logica is een pak dan een pre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 08:48:
[quote]Shadowhawk00 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 08:44:
[...]
[...]

Hmmmm....als ik tegenover je zat was dit dan wel een minpunt voor je geweest.
Interesse tonen, maar ook zeker de moeite nemen om netjes te verschijnen op je sollicitatiegesprek is écht een vereiste.
Het is heel goed mogelijk netjes en toch casual te komen. Zoals ik al zei hangt het af van de job waar je op soliciteerd. Bij de klant word ( tenminste bij mijn functie ) niet verwacht dat ik in pak kom.

Sterker nog bij sommige klanten worden je kansen meteen een stuk kleiner als je in een pak of wat daarop lijkt komt. Is me ooit door mijn manager verteld dat ik daar zeker niet in pak naartoe moest.
Dat er ook bedrijven zijn die daar een andere visie op hebben en waar je wel in pak naartoe moet zal natuurlijk ook wel zo zijn. Het hangt heel erg af van de markt waarin je zit denk ik.

Ergens is dat ook heel logisch bedrijven huren je in vanwege je kennis en skills niet vanwege je uiterlijk anders hadden ze wel een fotomodel gekozen.
Pagina: 1 ... 8 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.