Ervaring werken bij Logica, nu onderdeel van CGI (Deel 4) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 43 Laatste
Acties:
  • 428.150 views

Onderwerpen

Verwijderd

Mijn manager vertelde me gister dat hij vandaag het budget voor zijn team te horen zou krijgen.
Waarschijnlijk geldt dit voor iedere manager.

Vanaf vanmiddag telefoontjes? Of tóch pas morgenmiddag :)

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

Wijnands schreef op donderdag 30 september 2010 @ 11:23:
[...]

Sjit, je hebt me door.

Nah, seriously, gebrek aan cafetariamodel zit mij ook al een tijdje dwars zeker omdat ik het idee heb dat het op zich helemaal niet duurder hoeft te zijn voor logica.
dat is mijn hele probleem. Niet duurder voor Logica ≠ beter voor ons. Stel: het secundaire arbeidspakket kost logica bedrag X per werknemer gemiddeld. Uit X moeten betaald worden: de auto, pensioen, ongeschiktheidsverzekering, ziektekostenpremie.

Zoals het nu is, is voor ieder van bovengenoemde zaken een basisnorm afgesproken, welke ongetwijfeld jaarlijks de inflatie volgt, dus jaarlijks meer kost voor logica. Ga je dat op een hoop gooien in het cafetariamodel in een totaalbedrag per deelnemer, kun je met de kaasschaaf (of door niet te indexeren) daar kosten mee beheersen => makkelijker en beter voor logica, want een procentje per jaar, dat merkt niemand.

Bijkomend voordeel (voor logica dan) is dat door de keuzemogelijkheid binnen dat pakket, die NIET procentuele maar ABSOLUTE keuzebedragen vereist je de verantwoordelijkheid bij de afnemer legt. Zo van: " Jij kiest toch voor een grotere auto? tja, het moet ergens vandaan komen.."

keuzevrijheid? Ammehoela. Pensioen, Verzekeringen, WIA,WAO, het moet gewoon goed geregeld worden, niet op een hoop geflikkerd en aan jou de keuze. Een groot aantal keuzes kun je niet eens overzien, daar heb je per definitie geen kennis van, we zijn geen actuarissen.

zeg dan waar het op staat: " het cafetariamodel is een manier voor Logica om de kosten te beheersen en de drukken. Dit kan gevolgen hebben voor de secundaire arbeidsvoorwaarden van de individuele werknemer", maar verkoop het niet als iets dat goed voor ons is.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:50

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 11:31:
Vanaf vanmiddag telefoontjes? Of tóch pas morgenmiddag :)
Retorische vraag lijkt me... (morgenmiddag vermoed ik ;))

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
peter00 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 11:57:
[...]

zeg dan waar het op staat: " het cafetariamodel is een manier voor Logica om de kosten te beheersen en de drukken. Dit kan gevolgen hebben voor de secundaire arbeidsvoorwaarden van de individuele werknemer", maar verkoop het niet als iets dat goed voor ons is.
Het enige grote voordeel hiervan is dat je bedrijven makkelijker kan vergelijken dus makkelijker de stap maakt naar een andere detacheerder of bedrijf.
Maar goed kostenbesparingen zijn meestal ( niet altijd ) negatief voor de werknemer en dat wordt meestal op een heel andere manier gebracht. Win-Win binnen logica bestaat meestal niet het is WIN voor logica en de medewerker heeft misschien ook een win of een loss who gives a crap voor iedere medewerker 10 andere.
Daarom dat ze ook niet happy zijn met berichten op openbare fora.

Ik heb ook kostenbesparingen gehoord van bedrijven waar ik zoiets had van ja dat kan inderdaad ook daar schieten de medewerkers en het bedrijf wat mee op.

Net telefoontje gehad over de salarisverhoging ( inflatiecorrectie ) maar goed was hoger dan ik initeel verwachte.
In je contract staat dat je een jaar lang niet mag werken bij/voor relaties waar je via Logica het laatste half jaar hebt gewerkt. Dat betekent mi dat als je uit dienst treedt je bij de relatie een jaar niet mag werken. Of dat je in dienst bij Logica blijft en een half jaar ergens anders gaat werken/idle bent, dan mag je naar de relatie. Dus met je nieuwe werkgever afspreken dat je over een half jaar komt en hij jou niet meer inhuurt,dan denk ik dat Logica wel overstag gaat. Wellicht kun je een sabbatical van een half jaar opnemen dan ben je ook nog in dienst van Logica. Als je bij je beoogde werkgever er veel op vooruit gaat of een hogere functie gaat bekleden zou je een rechtsgang kunnen overwegen.
En dat denk je dat er gebeurd als jij bij een klant zit die zeg 15-20 medewerkers van logica inhuurt en je wilt overstappen en de klant wil dat ook heel erg graag >:).
Logica: Maar dat mag niet
Klant : als hij niet kan komen hoeven we die andere ook niet meer
Logica : Ok hij mag komen hoor.

[ Voor 30% gewijzigd door Shadowhawk00 op 30-09-2010 12:28 ]

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Wijnands schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:12:
[...]

Omdat je mij bijvoorbeeld via het normale mail kanaal kan contacten. Zal binnenkort ook nog wel iets roepen via de nieuwsbrief die jullie toch allemaal krijgen.
Wanneer ontvangen we de OR nieuwsbrief? :)

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:01

avotar

P0werd by Black Coffee

Shadowhawk00 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 12:25:
[...]

[...]

En dat denk je dat er gebeurd als jij bij een klant zit die zeg 15-20 medewerkers van logica inhuurt en je wilt overstappen en de klant wil dat ook heel erg graag >:).
Logica: Maar dat mag niet
Klant : als hij niet kan komen hoeven we die andere ook niet meer
Logica : Ok hij mag komen hoor.
Jij bent zeker een tester dat je in uitzonderingen denkt :P

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 11:04
Inderdaad. verwacht maar niet dat als er een 'ander pakket' komt qua secundaire arbeidsvoorwaarden dat het personeel hierop vooruit gaat.

De OR geeft dan waarschijnlijk een negatief advies. Wilbert zegt "Leuk zo'n advies" en gooit het advies in de prullenbak en voert lekker zijn eigen plannetje door. Zo gaat het toch al een paar jaar.....

Alle wijzigingen die afgelopen jaren hebben plaatsgevonden zijn in nadelig voor de werkende mensen en zijn positief voor Wilbert zijn verborgen agenda (saneren, kosten drukken, winst stijgen, aandelenkoers)

Verwijderd

BadpunK schreef op donderdag 30 september 2010 @ 12:21:
[...]

Retorische vraag lijkt me... (morgenmiddag vermoed ik ;))
Op de vorige pagina heb ik al gezegd dat collega's al gebeld zijn, inmiddels ben ik ook gebeld. De collega's die ik gehoord heb hebben iets van 3 tot 4% gehad (het zou goed kunnen dat er collega's zijn die ik niet gesproken heb die niets hebben gehad), afhankelijk van hoe ver ze achter liepen.
Dit lijkt heel wat, maar als je ver achter loopt schiet dit niet echt op (want je praat over zo'n 100). Over het algemeen geen positieve stemming in het team, maar ik had echt niet meer verwacht.

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

prutser387 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 12:31:
Inderdaad. verwacht maar niet dat als er een 'ander pakket' komt qua secundaire arbeidsvoorwaarden dat het personeel hierop vooruit gaat.

De OR geeft dan waarschijnlijk een negatief advies. Wilbert zegt "Leuk zo'n advies" en gooit het advies in de prullenbak en voert lekker zijn eigen plannetje door. Zo gaat het toch al een paar jaar.....

Alle wijzigingen die afgelopen jaren hebben plaatsgevonden zijn in nadelig voor de werkende mensen en zijn positief voor Wilbert zijn verborgen agenda (saneren, kosten drukken, winst stijgen, aandelenkoers)
Welke verborgen agenda.. volgens mij heeft hij deze doelstelling toch vaak genoeg gewoon uitgesproken.. laten we wel zijn. .welke CEO heeft winstmaximalisatie niet als doelstelling.... ?
Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 12:31:
[...]

Op de vorige pagina heb ik al gezegd dat collega's al gebeld zijn, inmiddels ben ik ook gebeld. De collega's die ik gehoord heb hebben iets van 3 tot 4% gehad (het zou goed kunnen dat er collega's zijn die ik niet gesproken heb die niets hebben gehad), afhankelijk van hoe ver ze achter liepen.
Dit lijkt heel wat, maar als je ver achter loopt schiet dit niet echt op (want je praat over zo'n 100). Over het algemeen geen positieve stemming in het team, maar ik had echt niet meer verwacht.
Waarom is er geen positieve stemming..? 4% niet hoog genoeg?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Verwijderd

avotar schreef op donderdag 30 september 2010 @ 12:36:
[...]

Welke verborgen agenda.. volgens mij heeft hij deze doelstelling toch vaak genoeg gewoon uitgesproken.. laten we wel zijn. .welke CEO heeft winstmaximalisatie niet als doelstelling.... ?

[...]

Waarom is er geen positieve stemming..? 4% niet hoog genoeg?
Meer in de zin van 100 euro is niet genoeg. Er zijn er velen die het idee hebben bij andere bedrijven 500 meer te krijgen (met dezelfde voorwaarden) dat is eigenlijk het punt. Ik denk dat 4% opzichzelf niet verkeerd is en 400 niet realistisch is qua salaris verhoging. Aan de andere kant, er wordt al 4 jaar gezegd dat het salaris de volgende keer wordt recht getrokken...

Logica heeft het probleem dat het al jaren een iets minder betaald dan de concurrentie, dit is gewoon moelijk in te halen.
____
*Edit
Ter verduidelijking, ik heb het over collega's die ik gesproken heb en over 3 tot maximaal 4% wat deze collega's gekregen hebben. Er zijn er x die onder hun schaal zaten en die ik gesproken heb die 4% hebben gehad, een aantal andere hebben 3% gehad. En wellicht dat er nog vele in het team zijn die minder hebben gehad...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2010 14:08 . Reden: onvolledig ]

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

nou, als het 4% wordt bij mij maak ik een rondedansje en trakteer op taart, kan ik je vertellen. Dan zou ik echt uitermate tevreden zijn !

hebben jullie ook dat nostalgische eindexamengevoel? :)
/* het volume van zn mobiel op max zetten doet */

edit: net gebeld.2% bruto. jammer collega's, het wordt dus geen taart. :|

[ Voor 13% gewijzigd door peter00 op 30-09-2010 13:38 ]

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Testert is tevreden, onder voorbehoud dat ook het budget voor 1 januari wordt goedgekeurd :)

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Verwijderd

Testert schreef op donderdag 30 september 2010 @ 14:05:
Testert is tevreden, onder voorbehoud dat ook het budget voor 1 januari wordt goedgekeurd :)
Wat is het budget voor januari, daar heb ik dan weer weinig over gehoord...

• Roadman
  • Laatst online: 15:06
Budget voor 1 januari?
U gaat voor de anomalie?

• ComPeter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:56

ComPeter

iddqd idkfa

Mijn manager houdt de volgorde van slecht naar beter nieuws aan.

Ik hoop dat ik voorlopig nog niet gebeld word

iddqd idkfa

• Roadman
* Roadman is tevreden

[ Voor 6% gewijzigd door Roadman op 30-09-2010 14:32 ]

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Ik zie mensen berichten plaatsen over verhogingen tussen de 2 tot 4% en ik zie mensen berichten plaatsen dat ze tevreden zijn. Iets in mij zegt dat degene die tevreden zijn (ruim) boven de eerstgenoemde percentages zitten... Als ik kijk naar mijn salaris en wat mij procentueel tevreden stelt dan was ik nu zeer ontevreden geweest.

Democratie kost een Fortuyn

• ComPeter

ComPeter

iddqd idkfa

Edjaaah schreef op donderdag 30 september 2010 @ 14:36:
Als ik kijk naar mijn salaris en wat mij procentueel tevreden stelt dan was ik nu zeer ontevreden geweest.
Leg uit dit snap ik niet 8)7

iddqd idkfa

• Roadman
Edjaaah schreef op donderdag 30 september 2010 @ 14:36:
Iets in mij zegt dat degene die tevreden zijn (ruim) boven de eerstgenoemde percentages zitten...
Klopt.

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Hij verdient maar 1500 euro .. dus hij is ontevreden met 60 euro erbij ;)

• Edjaaah
avotar schreef op donderdag 30 september 2010 @ 14:41:
Hij verdient maar 1500 euro .. dus hij is ontevreden met 60 euro erbij ;)
Daar komt het idd op neer ;) 4% zou nog geen 100€ geweest zijn.

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:42
Duidelijk niet tevreden, onder level, boven verwachting, 100% utilisation, maar een lage verhoging? Krijgen de mensen in de Randstad weer alles?

[ Voor 6% gewijzigd door ed73 op 30-09-2010 14:51 ]

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Ik ben net gebeld en ben er 3,9% op vooruit gegaan, verwachtte niet bijzonder veel dus uiteindelijk valt het mee.
Voordat ik heel hard ga juichen wil ik toch eerst de ranking nog zien om te kijken waar ik sta.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Verwijderd

Indeed, januari mogelijk een tweede ronde voor enkelen zover ik gehoord heb.

• prutser387
4,8% :)

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Voor degenen die zitten te miepen dat het 'slechts' een inflatiecorrectie is:
- Inflatie in 2009 was 1,2%
- Inflatie augustus 2010 was 1,5% (gemiddelde tot nu toe niet zo gauw gevonden)

Het argument over de inflatiecorrectie klopt hier mee niet. Dat je de correctie misschien te weinig vind, dat is een ander verhaal ;)

De % die hier genoemd worden, van 2% tot 4%, zijn dat normale correcties zonder promotie? Of kan je promotie maken zonder salarisstijging? Ik werk niet bij Logica, vandaar mijn vraag.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• JohnnyBravo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03-2022

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

4.25%.. maar op een laag salaris is het snel een paar procent. Wel in lijn der verwachting, tevredenheid.. mwah.

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

Verwijderd

Motrax schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:27:
Of kan je promotie maken zonder salarisstijging? Ik werk niet bij Logica, vandaar mijn vraag.
Dat is inderdaad mogelijk.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Motrax schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:27:

De % die hier genoemd worden, van 2% tot 4%, zijn dat normale correcties zonder promotie? Of kan je promotie maken zonder salarisstijging? Ik werk niet bij Logica, vandaar mijn vraag.
Het gaat hier inderdaad om normale correcties. Ik heb de laatste 3 jaar niemand gesproken die verhoging kreeg vanwege een promotie.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Voor de stats; 1,9%

• Donde
2 jaar geen salarisverhoging ontvangen en dan word je blij gemaakt met 90 euro. Chapeau Logica!

In ieder geval bedankt voor het vertrouwen en het extra zetje in de rug. Nu heb ik meer motivatie gekregen om Logica te verlaten! :)

• Viper®
  • Niet online
Hey Donde

da's meer dan mij

Overigens heb ik vernomen dat er een intentie is voor een verhoging in januari voor een groep tot een bepaalde grens

[ Voor 59% gewijzigd door Viper® op 30-09-2010 15:44 ]

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:10
Ik krijg er in ieder geval na twee jaar hard werken helaas niets bij. Klantjes tevreden, certificeringen allemaal gehaald en veel voor het bedrijf gedaan in eigen tijd. Helaas helaas... voor Logica.

Emos

• Edjaaah
Het gaat ook niet om een inflatiecorrectie. Het is een reguliere salarisronde, maar omdat de verwachtingen zo laag gehouden zijn is het benoemd tot een inflatiecorrectie...

Ik heb inmiddels een bevestiging voor mezelf dat ik er twee weken geleden goed aan heb gedaan mijn ontslag in te dienen.

[ Voor 26% gewijzigd door Edjaaah op 30-09-2010 15:45 ]

• db_killer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-09-2021
Edjaaah schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:44:
Het gaat ook niet om een inflatiecorrectie. Het is een reguliere salarisronde, maar omdat de verwachtingen zo laag gehouden zijn is het benoemd tot een inflatiecorrectie...

Ik heb inmiddels een bevestiging voor mezelf dat ik er twee weken geleden goed aan heb gedaan mijn ontslag in te dienen.
Jammer dat je weggaat. Volgens mij ben jij ooit nog eens mijn manager geweest in een ver verleden :)

• Shadowhawk00
Emos schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:44:
Ik krijg er in ieder geval na twee jaar hard werken helaas niets bij. Klantjes tevreden, certificeringen allemaal gehaald en veel voor het bedrijf gedaan in eigen tijd. Helaas helaas... voor Logica.
Nou als je salarisverhoging berekend in salaris/uren kan je jezelf natuurlijk een salarisverhoging geven door alleen nog maar 40uur/week te werken en niets meer :P
Heb ooit berekend dat die meetings ongeveer 3% van het totaal waren en dat jaar mezelf maar een 3% verhoging gegeven.

• Sikkek
  • Laatst online: 22:52
Ook voor de stats: 4,34 % -> €160,-

• ComPeter

ComPeter

iddqd idkfa

Ook deze voor de stats

6,5% (200) erbij, ik ben blij, erg blij.

[ Voor 10% gewijzigd door ComPeter op 30-09-2010 16:36 ]

iddqd idkfa

• Edjaaah
ComPeter schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:34:
6,5% (200 euro) erbij, ik ben blij, erg blij.
Zo, toe maar :) Proficiat

• Viper®
  • Niet online
En jullie zaten al zo hoog :P

;( 50 euro

[ Voor 21% gewijzigd door Viper® op 30-09-2010 16:38 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 16:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

3% voor mij. Daarmee zou mijn verhoging boven het gemiddelde liggen. (boven verwachting beoordeling dit en vorig jaar). Het was wat ik verwacht had, maar mijn verwachtingen waren dan ook niet hoog.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Donde schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:41:
2 jaar geen salarisverhoging ontvangen en dan word je blij gemaakt met 90 euro. Chapeau Logica!

In ieder geval bedankt voor het vertrouwen en het extra zetje in de rug. Nu heb ik meer motivatie gekregen om Logica te verlaten! :)
idem ook voor mij.

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:28
3.9% Dus bovengemiddeld, maar was toch een tegenvaller.
Met zoveel positieve berichten over hoe goed Logica het doet, had ik 1% meer verwacht.
Dit jaar gewoon weer top presteren en afwachten!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:15

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

6.4% dus heb geen klagen :)

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

• Wijnands
Wij gaan het morgen horen. Wordt interessant want per morgen ben ik overgeplaatst! *O*

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:45

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Nieuwe rol/promotie?

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Nog geen 3%, alleen maar boven verwachting de laatste jaren en doe (nee.. dat wordt deed) zat in mijn eigen tijd voor Logica.
Ik ben zwaar teleurgesteld.. gezien dat de rest van de collega's om mij heen die gewoon hun uren maken en naar huis gaan hetzelfde krijgen.

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

avotar schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:21:
Nog geen 3%, alleen maar boven verwachting de laatste jaren en doe (nee.. dat wordt deed) zat in mijn eigen tijd voor Logica.
Ik ben zwaar teleurgesteld.. gezien dat de rest van de collega's om mij heen die gewoon hun uren maken en naar huis gaan hetzelfde krijgen.
het hadden mijn woorden kunnen zijn. ;(

Verwijderd

70 euro (3%).

Ik denk dat als ik echt een marktconform salaris wil, ik zal moeten gaan jophoppen.

• ed73
peter00 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:52:
[...]

het hadden mijn woorden kunnen zijn. ;(
En ook die van mij. En het erge is ook nog dat er collega's zijn welke een hogere verhoging hebben gekregen alleen maar omdat ze in een andere practice zitten en duidelijk minder presteren (en wel een soortgelijk salaris hebben). En je krijgt maar een kleine beetje meer dan collega's die deels op de bank hebben gezeten en dus geen geld in het laadje hebben gebracht.

[ Voor 14% gewijzigd door ed73 op 30-09-2010 21:58 ]

Verwijderd

2.1%, maar ik had al een goede ESR in december ontvangen!

• Wijnands
Ach, ik zie het niet als promotie, wel een nieuwe rol en naar PS, kijken of het daar leuk is.

• racoon
  • Laatst online: 29-09 19:46

racoon

mooowwww

Wijnands schreef op donderdag 30 september 2010 @ 22:04:
[...]

Ach, ik zie het niet als promotie, wel een nieuwe rol en naar PS, kijken of het daar leuk is.
Wat ga je dan doen?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leovries
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-10-2016
In het nieuwe regeerakkoord wordt gesproken over een verhoging van de basisverzekering voor de ziektekostenverzekering.

Logica betaalt de basisverzekering (grotendeels) voor haar medewerkers. Iemand enig idee wat de consequenties van deze verhoging voor ons zijn? Gaat Logica meer betalen of gaan wij dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook gebeld door m'n manager en net iets meer dan 2% gekregen. Ben er niet tevreden mee, iets wat ik ook meteen duidelijk gemaakt heb. Het is toch jammer steeds teleurgesteld te blijven worden, ondanks de beloften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

one logica is nu dus wel een gotspe gebleken.

De buit ongelijk verdelen per practice, consultants die cross-practice aan het werk gezet worden (" ga jij maar even testen..", "projectleider? dan kun je ook service management!" )en vervolgens zien dat 9-5 ambtenaren uit de "verkeerde" practice net zoveel of meer krijgen dan overurendraaiende collega's met hart voor de bonus van salesmanagers.en dan per aangebrachte collega het equivalent krijgen van een etentje bij vd Valk (voor twee personen).

ik wil weer eerlijkheid, openheid en gelijkheid terug. Maar ja, das war einmal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Als ik toch als melkkoe aan het functioneren ben voor Logica, dan ga ik maar eens op de andere weilanden kijken waar ik tenminste fatsoenlijke en goed onderhouden gras te eten krijg... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Hm ik zie lage en hoge percentages langskomen, rare was dat ik volgens mijn manager meer dan gemiddeld had maar dat het gemiddelde geheim was. Dat laat bij mij meestal al een belletje rinkelen van, ze willen het mooier laten lijken dan het is.
Misschien handig om bij de % ook de practice te vermelden dan hebben we wat referenci.

4% ( was vroeger TSE hoe het nu heet weet ik niet )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
ed73 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 21:56:
En je krijgt maar een kleine beetje meer dan collega's die deels op de bank hebben gezeten en dus geen geld in het laadje hebben gebracht.
Dat een van jouw collega's deels op de bank heeft gezeten en meer krijgt, wil niet zeggen dat hij/zij minder presteert. Op de bank zitten hoeft niet aan de consultant te liggen, dus die hoort er ook niet op afgerekend te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night-Reveller
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-09 13:50
Van mijn kant nog een positief bericht: 225,- erbij (+7,3%). Dus het kan wél, Logica is niet zo'n slechte werkgever, maar je moet wel een goede manager hebben. Gelukkig heeft de mijne dit voor me kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Edjaaah schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 11:04:
[...]

Dat een van jouw collega's deels op de bank heeft gezeten en meer krijgt, wil niet zeggen dat hij/zij minder presteert. Op de bank zitten hoeft niet aan de consultant te liggen, dus die hoort er ook niet op afgerekend te worden.
Interessante stelling.. betekent dat dan volgens jou ook dat iemand die een volledig jaar 100% billable is geweest er net zo veel bij hoort te krijgen als iemand die al maanden idle is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
leovries schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 08:46:
In het nieuwe regeerakkoord wordt gesproken over een verhoging van de basisverzekering voor de ziektekostenverzekering.

Logica betaalt de basisverzekering (grotendeels) voor haar medewerkers. Iemand enig idee wat de consequenties van deze verhoging voor ons zijn? Gaat Logica meer betalen of gaan wij dat doen?
Beide. Logica betaalt de verzekering dus gaat meer betalen. En jij betaalt Loonheffing over het 'loon in natura'. Dus jij gaat 42% betalen van het bedrag wat Logica voor jou betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Ik mag toch hopen dat mensen die "op de bank" zitten ondertussen ook nuttige dingen doen voor Logica?

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-09 12:33
Dat er toch nog zoveel mensen werken bij Logica. Ik ben sinds ik er eind 2008 weg ging op papier 25% in salaris op vooruit gegaan. In praktijk ben ik er zelfs 64% op vooruit gegaan, omdat ik een bonus krijg die gerelateerd is aan mijn omzet.

Ik zou een ieder die ontevreden is, toch eens aanraden om je heen te gaan kijken. Alhoewel mensen dat ongetwijfeld al wel zullen doen :)

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
niemand die aan mijn 1,9% kan tippen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:20
Iemand die echt meerdere maanden idle is geweest zal waarschijnlijk minder gegroeid zijn in zijn functie dan iemand die op een project op niveau heeft gezeten. Een idle consultant die daarentegen actief zichzelf aan werk heeft proberen te helpen en stevig zichzelf heeft opgeleid kan best meer gegroeid zijn als eentje die keurig de uurtjes binnen heeft geharkt bij een heel simpel klusje wat iedereen had kunnen doen.

Verhogingen moet je deels zien als inflatiecorrectie en deels als groeiverhoging omdat je je functie beter bent gaan/kunnen uitvoeren. Billabiliteit is wel makkelijk te meten, maar meet niet precies de groei. Het kan wel als indicator kunnen dienen, maar als harde en doorslaggevende maatstaf is het onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Laatst online: 18:50

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

qadn schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 11:30:
Ik mag toch hopen dat mensen die "op de bank" zitten ondertussen ook nuttige dingen doen voor Logica?
Zorgen dat de plek warm blijft, totdat jij terugkomt om er plaats op te nemen...

On topic:
Ze hebben toch dat pacemaker gedoe hiervoor?

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Hebben mensen dan geen persoonlijke state-of-the-art ontwikkel projectjes en idee-en?

"ik heb niets te doen" gaat er bij mij niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 16:24

Arfman

Drome!

Laat me even vooropstellen dat ik hier lurk uit nieuwsgierigheid, op dit moment bij de overheid werk en geen enkel belang heb om naar Logica/een detacheerder te gaan. Als ik echter op de bank zou zitten bij een detacheerder zou ik zoveel mogelijk doen waar je anders geen tijd voor hebt/krijgt: MS certificaten behalen (neem aan dat Logica wel wat setjes zelfstudieboeken heeft of wil betalen), je verder verdiepen in de zaken waar je al mee bezig bent of juist eens kijken of programmeren niets voor je is als beheerder. Of denk ik nu heel krom? Op die manier maak je jezelf als bankzitter zo nuttig mogelijk.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
qadn schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 11:41:
Hebben mensen dan geen persoonlijke state-of-the-art ontwikkel projectjes en idee-en?

"ik heb niets te doen" gaat er bij mij niet in.
Ja dat is altijd leuk van idle zijn je kan zelf een beetje experimenteren met nieuwe dingen. Waar je nogmaal geen tijd voor hebt heb je dan ineens wel tijd voor.
Tenzij je een manager hebt die je snel aan het werk wil zetten voor een intern project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
Klopt hoor Arfman, mensen die niet ingezet zijn bij de klant werken aan interne projecten, geven of volgen trainingen, verdiepen zich in andere technologieën en meer van dat soort zaken.

Edit: Hoop ik dan altijd maar als fulltime billeble melkgeit :z

[ Voor 15% gewijzigd door Testert op 01-10-2010 12:25 ]

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Arfman schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 12:22:
MS certificaten behalen (neem aan dat Logica wel wat setjes zelfstudieboeken heeft of wil betalen)
Betalen? Kosten?

Als je Idle bent is het bij Logica wel de bedoeling dat je elke dag op kantoor komt en desnoods paperclippen aan elkaar gaat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

> 9%, grotendeels te beschouwen als correctie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leovries
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-10-2016
prutser387 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 11:29:
[...]

Beide. Logica betaalt de verzekering dus gaat meer betalen. En jij betaalt Loonheffing over het 'loon in natura'. Dus jij gaat 42% betalen van het bedrag wat Logica voor jou betaald.
Ok, want het is toch zo dat Logica mijn basispremie volledig betaald en die van mijn partner deels? Hoe zit dat precies met de aanvullende verzekeringen?
In het verleden interesseerde me dat niet zoveel maar nu het allemaal wat minder wordt tellen alle beetjes mee hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
avotar schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 11:23:
[...]

Interessante stelling.. betekent dat dan volgens jou ook dat iemand die een volledig jaar 100% billable is geweest er net zo veel bij hoort te krijgen als iemand die al maanden idle is?
Als je het op basis van billable uren doet ga je mensen belonen/bestraffen voor iets waar ze geen invloed op hebben. Dan kan je net zo goed een collectieve verhoging doorvoeren en helemaal geen beoordelingen meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 16:24

Arfman

Drome!

Donde schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 12:28:
[...]

Betalen? Kosten?

Als je Idle bent is het bij Logica wel de bedoeling dat je elke dag op kantoor komt en desnoods paperclippen aan elkaar gaat draaien.
Op kantoor komen ... ok, kan ik me iets bij voorstellen omdat anders mensen hun huis gaan schoonmaken/klusjes doen/auto wassen/etc., maar ik nam aan dat je dan daar wel tijd hebt/krijgt om in ieder geval iets nuttigs te doen. Lijkt mij, als totaal-niet-manager-zijnde, een redelijk goede tijdsbesteding (naast natuurlijk gewoon bezig zijn bij een klant).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Arfman schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 13:46:
[...]

Op kantoor komen ... ok, kan ik me iets bij voorstellen omdat anders mensen hun huis gaan schoonmaken/klusjes doen/auto wassen/etc., maar ik nam aan dat je dan daar wel tijd hebt/krijgt om in ieder geval iets nuttigs te doen. Lijkt mij, als totaal-niet-manager-zijnde, een redelijk goede tijdsbesteding (naast natuurlijk gewoon bezig zijn bij een klant).
Het schijnt dat je dan intern op één of andere project wordt gezet waar alle andere Idle consultants zitten. Tijdje terug heb ik 3 teamgenoten gesproken, die op de bank zaten, en geen van alle hebben op dat andere project gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Je wordt soms wel soms niet op een intern project gezet. Of je daar blij mee bent hangt denk ik af van het project en wat je daar moet doen.

Maar het is wel gestoord dat je op kantoor moet komen als je idle bent en er geen werk voor je is. Dingen uitzoeken kan ik even handig thuis en dat scheelt logica toch weer geld. Geen kosten voor benzine/ water/ licht/ werkplek.

Maar goed dan zou je besparen zonder dat de medewerker er op achteruit gaat en dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Shadowhawk00 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 14:05:Maar goed dan zou je besparen zonder dat de medewerker er op achteruit gaat en dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.
Dat kan zeker nooit de bedoeling zijn. Logica moet er natuurlijk ook profijt van hebben... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Shadowhawk00 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 13:22:
[...]

Als je het op basis van billable uren doet ga je mensen belonen/bestraffen voor iets waar ze geen invloed op hebben. Dan kan je net zo goed een collectieve verhoging doorvoeren en helemaal geen beoordelingen meer doen.
Lees dit nog eens een keer na. Want .. ik zie buiten wat anomalies weinig uit het oog springende verhogingen namelijk.
Vergeet niet dat het gros van de mensen die hier posten of komen klagen (zoals jij ), of komen opscheppen (zoals meneer "ik heb 9% maar het is nog te weinig")

[ Voor 29% gewijzigd door avotar op 01-10-2010 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db_killer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-09-2021
Shadowhawk00 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 14:05:
Je wordt soms wel soms niet op een intern project gezet. Of je daar blij mee bent hangt denk ik af van het project en wat je daar moet doen.

Maar het is wel gestoord dat je op kantoor moet komen als je idle bent en er geen werk voor je is. Dingen uitzoeken kan ik even handig thuis en dat scheelt logica toch weer geld. Geen kosten voor benzine/ water/ licht/ werkplek.

Maar goed dan zou je besparen zonder dat de medewerker er op achteruit gaat en dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.
Zo gestoord vind ik het niet. Natuurlijk kun je dingen uitzoeken thuis. Maar hoe weet Logica dat jij dingen thuis doet. Je zit namelijk idle en hebt dus geen deadlines of voortgang die eenvoudig te meten is zoals bij een project waar thuis werken vaak wel mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:42
leovries schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 12:55:
[...]

Ok, want het is toch zo dat Logica mijn basispremie volledig betaald en die van mijn partner deels? Hoe zit dat precies met de aanvullende verzekeringen?
In het verleden interesseerde me dat niet zoveel maar nu het allemaal wat minder wordt tellen alle beetjes mee hè.
In de oude tijd (t/m 2005) betaalde Logica de zorgpremie voor werknemer en partner. Toen was er nog geen sprake van basis- en aanvullende premie.

In 2006 zijn de kosten voor de werkgever enorm toegenomen door het nieuwe zorgstelsel. Toen heeft Logica besloten om te vergoeden:
a. basispremie werknemer
b. aanvullende premie werknemer
c. inkomensafhankelijke bijkdrage werknemer (conform wettelijke verplichting)
d. aanvullende premie partner

Dat (abcd) principe is meteen losgelaten want de vergoeding wordt geindexeerd o.b.v. de consumentenprijzen, en staat daarmee los van de ontwikkeling van de zorgpremie. Het kan dus gebeuren dat de premie 8% stijgt bij een inflatie van 2%, waardoor de vergoeding minder dekkend wordt voor de kosten. Er is in ieder geval geen 1:1 relatie meer tussen de hoogte van de vergoeding en de hoogte van de premie.

De vergoeding voor werknemer + partner is rond de 140 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avotar schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 14:59:
[...]

Lees dit nog eens een keer na. Want .. ik zie buiten wat anomalies weinig uit het oog springende verhogingen namelijk.
Vergeet niet dat het gros van de mensen die hier posten of komen klagen (zoals jij ), of komen opscheppen (zoals meneer "ik heb 9% maar het is nog te weinig")
Je rukt mijn post volledig uit z'n verband, dus dat wil ik toch even rechtzetten. Ja, ik heb een flinke verhoging gehad, maar daarmee zit ik nu tenminste wel binnen de salarisband van mijn functie (en werkzaamheden). Dus nee, ik ben niet ontevreden over mijn verhoging, en ja, Logica is een van de uitzonderingen (gelukkig) die mensen een hogere functie geeft zonder daarvoor te betalen.

Daarnaast is idle zitten niet altijd een eigen keuze, maar ik ken ook collega's die zich werkelijk te goed voelen voor elk werk dat ze aangeboden wordt. Voor dit soort mensen heb ik weinig behoefte om werkloosheidspremie af te dragen.

Misschien ben ik ouderwets ingesteld, maar als mijn baas iets vraagt iets te doen, moet ik toch verdomd goede redenen hebben om het niet te doen. Met een houding van 'daar heb ik geen zin in dus ik ben even onzichtbaar' ben je gewoon niks waard. Daarentegen is het de taak van de werkgever om z'n medewerkers gemotiveerd te houden, iets waar bij Logica ook wel wat aan schort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 15:47:
[...]
De vergoeding voor werknemer + partner is rond de 140 euro per maand.
bruto. De zorgpremie zelf dien je net zoals elke NL-er netto te voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:39
avotar schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 14:59:
[...]

Tja 9% van weinig is nog steeds niet veel :'(

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
db_killer schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 14:59:
[...]

Zo gestoord vind ik het niet. Natuurlijk kun je dingen uitzoeken thuis. Maar hoe weet Logica dat jij dingen thuis doet. Je zit namelijk idle en hebt dus geen deadlines of voortgang die eenvoudig te meten is zoals bij een project waar thuis werken vaak wel mogelijk is.
Klopt aan de andere kant als ze niets zinnigs te doen hebben binnen de vestiging en ik maar iets voor mezelf moet gaan doen kan ik ook net zo goed de hele dag zitten internetten. En als ze wel iets te doen hebben dan is het te controleren.

Over dat mensen opdrachten weigeren of niet willen doen dat is ook niet zo zwart wit. Als het een opdracht is die niet in jou straatje ligt en je er ook nog eens 3 uur per dag voor moet gaan reizen dan snap ik best dat mensen zeggen laat maar zitten ik wacht wel op iets beters. Je moet ook nog aan je prive leven denken, dat zal logica niet voor je doen, en dan is 12 uur per dag (=60uur pw ) met je werk bezig zijn toch wel erg veel.
Er zijn nog collega's die ook hobbies hebben, sporten of bij verenigingen zitten en als werkgever dan eisen dat ze dat opgeven gaat ook wat ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadowhawk00 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 16:19:
[...]

Klopt aan de andere kant als ze niets zinnigs te doen hebben binnen de vestiging en ik maar iets voor mezelf moet gaan doen kan ik ook net zo goed de hele dag zitten internetten. En als ze wel iets te doen hebben dan is het te controleren.

...
Binnen ons team is het eigenlijk niet echt verplicht om elke dag 8 uur op kantoor aanwezig te zijn als je Idle bent. We hebben toch geen manager meer nodig om te kijken of ik wel 8 uur aan het studeren ben als ik Idle ben?
Besides, ook op kantoor kan ik de hele dag lekker op tweakers.net zitten klagen over Logica ;)
Het is wel verstandig om je gezicht te laten zien, af en toe met collega's praten bij de koffie corner, klaar staan voor een intake en je secretaresse eens leren kennen, maar voor de rest, kan je ook lekker thuis aan de slag. En dat mag dus bij ons ook (Logica verkocht/verkoopt ook 'het nieuwe werken' bij klanten, dan kan je natuurlijk niet aankomen dat idle collega;s altijd op kantoor moeten zijn.)
Ik heb trouwens zelf 1 week Idle gezeten in 5 jaar tijd dus ik heb er gelukkig weinig ervaring mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:42
Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 15:55:
[...]

bruto. De zorgpremie zelf dien je net zoals elke NL-er netto te voldoen.
Klopt. De vergoeding valt onder het belastbaar inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook mensen die de afgelopen dagen niet zijn gebeld door hun manager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Verwijderd schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 16:09:
Zijn er ook mensen die de afgelopen dagen niet zijn gebeld door hun manager?
Als het goed is niet, ik heb begrepen dat ook de collega's die geen verhoging krijgen zijn gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
Edjaaah schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 11:04:
[...]

Ik heb helaas genoeg voorbeelden waar het volgens mij wel deels aan de consultant ligt (passief en laat het de managers maar regelen dat er werk komt).
En het blijft van de zotte dat je minder beloond wordt omdat je toevallig in een bepaalde practice zit; als ik naar me zelf kijk, kan ik namelijk wel zo in 3 of meer verschillende practices zitten. Ik houd niet zo van die hokjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

ed73 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 18:35:
En het blijft van de zotte dat je minder beloond wordt omdat je toevallig in een bepaalde practice zit; als ik naar me zelf kijk, kan ik namelijk wel zo in 3 of meer verschillende practices zitten. Ik houd niet zo van die hokjes.
Eens. Helaas is het wel de praktijk. Volslagen onverdedigbaar en het staat haaks op de one-logica gedachte. One logica zijn we alleen op de V&W rekening die aan de aandelhouders en commissarissen wordt gepresenteerd,al werk je voor drie practices tegelijk Voor de rest: Verdeel en heers. Ons (über)management is in de leer geweest bij Machiavelli en Sun-Tzu.

Oneerlijkheid en Ongelijkheid zijn makkelijk te handhaven als je Openheid hebt afgeschaft. Gelukkig hebben we internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Dat klopt overigens niet met Machiavelli.
Machiavelli raad altijd aan om de bedienden e.d. aan je te binden door gul te zijn, en als je iemand benadeeld het dan ook in een keer zo goed te doen dat ze er niet meer van kunnen terugkomen. (bijvoorbeeld door de hele familie uit te moorden).

maagoed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 17:34:
[...]

En dat mag dus bij ons ook (Logica verkocht/verkoopt ook 'het nieuwe werken' bij klanten, dan kan je natuurlijk niet aankomen dat idle collega;s altijd op kantoor moeten zijn.)
Dat zal dan van manager op manager verschillen wij moeten wel ( ben al een tijdje niet idle ) gewoon 8 uur op kantoor aanwezig zijn. Ik had bijna wikipedia uit 8)

Ja dat one logica bestaat inderdaad gewoon niet, dat is alleen een marketing term intern denken ze nog steeds in hokjes.
Maar goed gelukkig hebben we internet dus ze kunnen alles wel geheim willen houden maar uiteindelijk komt de waarheid toch boven water. En als mensen zich bedrogen voelen heb je een hele uitdaging om dat weer recht te trekken.

Weet iemand of je een default kan instellen voor practice meetings? Mijn stelling is dat aangezien ik niet heb aangemeld ik bij default afgemeld ben maar blijkbaar heeft het systeem een andere mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
peter00 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 17:18:
[...]

Ons (über)management is in de leer geweest bij Machiavelli en Sun-Tzu.
Machiavelli zie ik wel terug maar Sun Tzu???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
Shadowhawk00 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 09:18:
[...]

Dat zal dan van manager op manager verschillen wij moeten wel ( ben al een tijdje niet idle ) gewoon 8 uur op kantoor aanwezig zijn. Ik had bijna wikipedia uit 8)

Ja dat one logica bestaat inderdaad gewoon niet, dat is alleen een marketing term intern denken ze nog steeds in hokjes.
Maar goed gelukkig hebben we internet dus ze kunnen alles wel geheim willen houden maar uiteindelijk komt de waarheid toch boven water. En als mensen zich bedrogen voelen heb je een hele uitdaging om dat weer recht te trekken.

Weet iemand of je een default kan instellen voor practice meetings? Mijn stelling is dat aangezien ik niet heb aangemeld ik bij default afgemeld ben maar blijkbaar heeft het systeem een andere mening.
Jemig... Dat jij je bed nog uit kunt komen 's morgens. Je wekt nu een beetje de indruk alsof Wilbert Ahmedineboom het liefst internet zou verbieden. Volgens mij is OneLogica iets waar we nu naartoe aan het werken zijn en niet iets wat geclaimd wordt al realiteit te zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door Testert op 04-10-2010 10:06 . Reden: Slordigheidje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Iemand de nieuwe reactie gelezen op de blog van 16 juli van WB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComPeter

ComPeter

iddqd idkfa

Donde schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 10:12:
Koos is boos!!!

[ Voor 4% gewijzigd door ComPeter op 04-10-2010 12:40 ]

iddqd idkfa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:56

franssie

Save the albatross

En wel enigzins terecht - dat durf je thuis niet te vertellen idd.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Donde schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 10:12:
Jammer dat hij reageert op zo'n oud artikel. Juist het meest recente artikel geeft de klanttevredenheid aan, je kan daar dan mooi inhaken op de blijk van tevredenheid vanuit Logica richting de consultant.... Gemiste kans.

Pagina: 1 ... 7 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.