Ervaring werken bij Logica, nu onderdeel van CGI (Deel 4) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 43 Laatste
Acties:
  • 428.150 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Shadowhawk00 schreef op maandag 20 september 2010 @ 13:54:
[...]

Is niet zo heel vreemd hoor. Als deze mensen zijn overgenomen zijn daar afspraken over gemaakt en dit kan best bij die afspraken horen. Gebeurt wel vaker dat als er een afdeling overgenomen wordt dat de regeling voor die mensen veel gunstiger is.
Interessant ≠ vreemd

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

styx1

prutser

Wat als je weg gaat tijdens je proeftijd? Dus tijdens je masterclass. Moet je dan ook een boete betalen(amorsatie)?

Zo ja, dan lijkt het mij niet echt een proeftijd te zijn.

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

styx1 schreef op zondag 26 september 2010 @ 16:05:
Wat als je weg gaat tijdens je proeftijd? Dus tijdens je masterclass. Moet je dan ook een boete betalen(amorsatie)?

Zo ja, dan lijkt het mij niet echt een proeftijd te zijn.
Ja dat werd mij ook niet duidelijk uit het contract. Volgens mij mag je tijdens je proeftijd gewoon opzeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryankn
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 september 2010 @ 19:16:
[...]

Ja dat werd mij ook niet duidelijk uit het contract. Volgens mij mag je tijdens je proeftijd gewoon opzeggen
Opzeggen in je proeftijd kan inderdaad, maar dan moet je dus wel ff die 15k ophoesten (blijkt bij navraag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Je hebt vrijwillig een contract getekend, daar moet je dan dus ook de gevolgen van dragen. Idem voor het breken van je leasecontract.

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:06
Ik verwacht deze week een telefoontje... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 11:04
Verwijderd schreef op zondag 26 september 2010 @ 19:16:
[...]

Dit klopt inderdaad niet. Daar heb ik destijds ook vragen over gesteld. Maar je arbeidscontract mag je zonder voorwaarden ontbinden. De amortisatieregeling valt daar echter niet onder.

Daarom is het moment van tekenen een beetje raar en is er eigenlijk sprake van een eenzijdige proeftijd. Immers jij kan zelf eigenlijk al niet meer 'zonder consequenties' ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
prutser387 schreef op maandag 27 september 2010 @ 09:28:
[...]

Dit klopt inderdaad niet. Daar heb ik destijds ook vragen over gesteld. Maar je arbeidscontract mag je zonder voorwaarden ontbinden. De amortisatieregeling valt daar echter niet onder.

Daarom is het moment van tekenen een beetje raar en is er eigenlijk sprake van een eenzijdige proeftijd. Immers jij kan zelf eigenlijk al niet meer 'zonder consequenties' ontbinden.
Dat zie je wel bij meer bedrijven eigenlijk dat ze je op die manier binden. Maar goed jij krijgt wel een training, die je veel goedkoper op een school had kunnen volgen, en salaris terwijl je niets opleverd de eerste tijd. Dus zo gek vind ik het niet dat logica daar een soort van garantie voor wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
Maar nu is het dus het geval, dat als je na 1 week weggaat en dus maar 1/6e van de training hebt gehad toch het hele bedrag moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Laatst online: 30-09-2024
Ik zou het jammer vinden als teleurgestelde collega's vrijdag dit forum weer weten te vinden. Het geeft zo'n vertekend beeld als 10 ontevreden medewerkers daar meerdere berichten over plaatsen. Wie weet zijn er wel 5000 dik tevreden? Daarom sluit ik mij aan bij de oproep van Kieboom om het netjes en intern te houden.Bespreek met je manager(s) wat je er van vind en/of ga lekker intern met collega's mailen.

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
*mompelt iets over vrijheid van meningsuiting en zo...*
De reden voor mij om me hier te uiten is het feit dat er ook niet naar m'n manager geluisterd wordt... :(

[ Voor 0% gewijzigd door Parody op 27-09-2010 11:00 . Reden: Nederlands is best moeilijk... ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leovries
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-10-2016
Iemand enig idee of er echt gewacht wordt tot vrijdag (of donderdag) om bekend te maken wat er te verdelen valt? Hoe wordt dit gecommuniceerd? Krijg je een telefoontje van je mngr of krijgen we allemaal deze week (op dezelfde dag) een brief thuisgestuurd?

p.s. als men ervoor kiest om iedereen op dezelfde dag per brief te laten weten wat er in het vat zit zullen ze hier aparte afspraken voor moeten maken met TNT ;) want die nemen het op dit moment niet zo nauw met de bezorgtijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Testert schreef op maandag 27 september 2010 @ 10:09:
Ik zou het jammer vinden als teleurgestelde collega's vrijdag dit forum weer weten te vinden. Het geeft zo'n vertekend beeld als 10 ontevreden medewerkers daar meerdere berichten over plaatsen. Wie weet zijn er wel 5000 dik tevreden? Daarom sluit ik mij aan bij de oproep van Kieboom om het netjes en intern te houden.Bespreek met je manager(s) wat je er van vind en/of ga lekker intern met collega's mailen.
Spreek jij wel eens met collega's? Van de collega's die ik spreek is toch snel 80% ontevreden, die zitten echt niet allemaal te posten op tweakers of computable. Je manager kan er zelf ook weinig aan doen, dat werd wel duidelijk toen heel Logica een paar maanden geleden dezelfde mail kreeg en de manager onderin van niets wist.

Een aantal mensen zien dit als een weg, en naar mijn idee heeft het gewerkt. Dat dit niet de beste, mooiste manier is kan ik het mee eens zijn. Maar dit gebeurd niet als het allemaal goed zit en als we gehoort werden. Ik heb zelfs echt het idee dat 'de actie' vorige keer geholpen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leovries
Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 11:03:
[...]

Spreek jij wel eens met collega's? Van de collega's die ik spreek is toch snel 80% ontevreden, die zitten echt niet allemaal te posten op tweakers of computable. Je manager kan er zelf ook weinig aan doen, dat werd wel duidelijk toen heel Logica een paar maanden geleden dezelfde mail kreeg en de manager onderin van niets wist.

Een aantal mensen zien dit als een weg, en naar mijn idee heeft het gewerkt. Dat dit niet de beste, mooiste manier is kan ik het mee eens zijn. Maar dit gebeurd niet als het allemaal goed zit en als we gehoort werden. Ik heb zelfs echt het idee dat 'de actie' vorige keer geholpen heeft.
Dat het mngt de reacties van juli gezien/gehoord heeft lijkt mij wel duidelijk gezien de brief die Wilbert enkele weken terug heeft gestuurd. Of het gewerkt heeft weten we later deze week....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
Door het en public te ventileren wordt er niet ineens wèl naar je geluisterd. Daarbij, iedereen begrijpt dat imagoschade niet bijdraagt aan de salarisruimte. Feit is dat we lang niet allemaal worden onderbetaald en starters zijn daar een groep van. Door het beeld te creëren dat we onderbetaald worden, wordt het moeilijker om goede mensen binnen te halen. Enerzijds doet recruitment zijn stinkende best om masterclasses te vullen, anderzijds zit eigen personeel die effort weer ongedaan te maken!

Hier en daar zitten dingen scheef, dat klopt. Mensen die meer verantwoordelijkheden hebben gekregen, mensen die net geen junior meer zijn, mensen bij een vestiging waar zuinig aan gedaan werd/wordt. Begrijpelijk als je ontevreden bent. Natuurlijk heb je de vrijheid om je mening te uiten. Vooral doen. Zo heb ik ook de vrijheid een oproep te doen niet onnodig schade toe te brengen aan een bedrijf waar je werkt en die mening te uiten via de juiste kanalen: intern.

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Klopt, starters worden inderdaad niet onderbetaald. Wanneer je echter ook maar enige vorm van groei doormaakt, word je dat wel. Dat is dan ook de reden dat velen binnen 1,5 tot 3 jaar opstappen. Als je dan opstapt, dan gaat Logica je proberen te binden d.m.v. amortisatie- en lease overeenkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Testert schreef op maandag 27 september 2010 @ 11:17:
Door het en public te ventileren wordt er niet ineens wèl naar je geluisterd. Daarbij, iedereen begrijpt dat imagoschade niet bijdraagt aan de salarisruimte. Feit is dat we lang niet allemaal worden onderbetaald en starters zijn daar een groep van. Door het beeld te creëren dat we onderbetaald worden, wordt het moeilijker om goede mensen binnen te halen. Enerzijds doet recruitment zijn stinkende best om masterclasses te vullen, anderzijds zit eigen personeel die effort weer ongedaan te maken!

Hier en daar zitten dingen scheef, dat klopt. Mensen die meer verantwoordelijkheden hebben gekregen, mensen die net geen junior meer zijn, mensen bij een vestiging waar zuinig aan gedaan werd/wordt. Begrijpelijk als je ontevreden bent. Natuurlijk heb je de vrijheid om je mening te uiten. Vooral doen. Zo heb ik ook de vrijheid een oproep te doen niet onnodig schade toe te brengen aan een bedrijf waar je werkt en die mening te uiten via de juiste kanalen: intern.
Dan moeten ze maar zorgen dat we geen reden hebben om hier te posten. Zolang kieboom en consorten nog steeds geen enkel gevoel voor realiteit hebben en geen feeling met de medewerkers blijf je dit gewoon houden.
Dat het moeilijker is goede mensen binnen te halen heeft het management aan zichzelf te danken wij beschadigen het bedrijf niet maar het management. Eerst mensen ontslaan en ervaren mensen wegpesten met een slecht beleid en dan klagen dat je geen mensen hebt. Beleid zou moeten zijn mensen te houden en niet voor jou 10 anderen.
Juist doordat we hier posten wordt er geluisterd wat hebben we eraan om intern te communiceren? Helemaal niets krijgen we weer loze beloften. Als het hier staat is dat negatieve publiciteit die ervoor zorgt dat anderen het ook lezen en dus moeten ze wel reageren. Het in de doofpot stoppen heeft nog nooit wat opgelost.

O en als je hier post krijg je geen telefoontjes van hoger management erover en kunnen ze het ook niet tegen je gebruiken bij de volgende ontslagronde.

Maar jij hebt inderdaad ook de vrijheid om ons te vragen om niet te posten en wij hebben de vrijheid om die vraag negatief te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onze geliefde Kieboom zei het volgende:

"Vanaf 30 september word jij door je manager geïnformeerd over wat deze salarisronde voor jou betekent en je manager zal je meer uitleg geven."

Dus sowieso vanaf donderdag pas en misschien zelfs nog later dan deze week !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-08 21:24
prutser387 schreef op maandag 27 september 2010 @ 10:08:
Maar nu is het dus het geval, dat als je na 1 week weggaat en dus maar 1/6e van de training hebt gehad toch het hele bedrag moet betalen.
Ik denk dat een belletje naar je rechtshulpbureau voldoende is om het hele bedrag van tafel te vegen.
Dit houdt voor geen enkele rechter stand.
Anders is er namelijk geen sprake van een proeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik ben ook benieuwd naar vrijdag. Ik hoop dat het netjes gedaan zal worden. Heb een paar jaar geleden meegemaakt dat de brieven op vrijdag aankwamen en werkelijk het volledige MT op die dag thuis zat te werken of anderszins niet bereikbaar was.

Klaagmuurtje op yammer aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelMrrs
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-01 12:47
leovries schreef op maandag 27 september 2010 @ 11:01:
Iemand enig idee of er echt gewacht wordt tot vrijdag (of donderdag) om bekend te maken wat er te verdelen valt?
De managers werken deze week nog even snel een cursusje "slecht nieuws gesprek" af (zonder amortisatieregeling).

Ga er maar vanuit dat het vrijdag wordt dat je wat hoort, kun je in het weekend een beetje stoom afblazen. Ow, de loonruimte is dit jaar 3%, houd er rekening mee dat er nog wel verschil tussen de diverse practices zit. De 3% wordt namelijk weer verder verdeelt aan de hand van een verdeelsleutel en die is mede afhankelijk van de prestaties van de practice. Hier gaat ook nog de gegarandeerde verhoging voor de ING'ers vanaf, dus dan blijft er een procentje of 2% over om verdeelt te worden.

Mwa, dat klinkt al met al dan weer redelijk marktconform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Wijnands schreef op maandag 27 september 2010 @ 17:51:
Ik ben ook benieuwd naar vrijdag. Ik hoop dat het netjes gedaan zal worden. Heb een paar jaar geleden meegemaakt dat de brieven op vrijdag aankwamen en werkelijk het volledige MT op die dag thuis zat te werken of anderszins niet bereikbaar was.

Klaagmuurtje op yammer aanmaken?
Dat zou wel echt een stunt zijn ja. Als ze dat doen vrijdag dan zeggen ze eigenlijk klaag maar zoveel je wilt op elk publiek forum dat je kent. Maar goed even afwachten ik neem aan dat ze toch niet zo dom zijn, tenzij ze MT geoutsourced hebben naar de WSD natuurlijk :P

Wel zwak dat ze het door de managers laten uitleggen heb dan ook de ballen om het op de practice meeting uit te leggen en mensen gewoon direct te zeggen dat ze niet belangrijk zijn.
Mwa, dat klinkt al met al dan weer redelijk marktconform.
1% per jaar is een inflatiecorrectie.

[ Voor 18% gewijzigd door Shadowhawk00 op 28-09-2010 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:23

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Shadowhawk00 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 09:09:
1% per jaar is een inflatiecorrectie.
Inflatie in 2008: 1.945%
inflatie in 2009: 1.107%

Dus je hebt alleen al een verhoging van 3.05% nodig om de inflatie van de afgelopen 2 jaar te corrigeren. Dan praten we dus nog geen eens over een salarisverhoging.....

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 16:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

....plus dat we al halverwege het 3e jaar zitten. Daarnaast is de cumulatieve inflatie over de afgelopen 2 jaar geen 3.05, maar 3.07. Percentages kun je niet zomaar optellen he ;)

1.01945 * 1.01107 = 1.03073

En als we het laatste half jaar meetellen en uitgaan van een inflatie van 1.5% dit jaar (even vlotte search op google dus ik kan er compleet naast zitten) dan is de invlatie voor het halve jaar 0.746.

1.01945 * 1.01107 * 1.00746 = 1.0384246

Dus alles onder de 3.84% is nog niet eens inflatie correctie (en dan heb ik het nog niet eens over het gemiste loon over de afgelopen tijd)

[ Voor 85% gewijzigd door Janoz op 28-09-2010 09:50 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:50

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

..ben benieuwd met wat voor stunt ze vrijdag gaan aankomen..

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Zoals ik al eerder heb gezegd, reken op een marktconforme salarisverhoging, niet op een verhoging naar een marktconform salaris. Dus met de eerder genoemde inflatiepercentages zul je er nog steeds op achteruit gaan... Uitzonderingen daargelaten.

[ Voor 5% gewijzigd door Edjaaah op 28-09-2010 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
BadpunK schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 09:54:
..ben benieuwd met wat voor stunt ze vrijdag gaan aankomen..
Ben benieuwd of we vrijdag een deel 5 nodig gaan hebben voor de negatieve reacties hier of dat we toch nog met deel 4 toekomen.

Ach ja het maakt de overstap naar een ander bedrijf alleen maar makkelijker en eigenlijk waarom zouden wij niet van detacheerder wisselen de top doet het ook met success. 8)

[ Voor 22% gewijzigd door Shadowhawk00 op 28-09-2010 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Edjaaah schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 10:23:
Zoals ik al eerder heb gezegd, reken op een marktconforme salarisverhoging, niet op een verhoging naar een marktconform salaris. Dus met de eerder genoemde inflatiepercentages zul je er nog steeds op achteruit gaan... Uitzonderingen daargelaten.
Ik reken ook absoluut niet op meer dan 3%. Het punt is imho meer dat je niet zomaar een compleet jaar weg zou moeten denken. Dan zou je ook 5 jaar niks kunnen doen en dan gaan pochen met een boven de markt verhoging van 7%..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:01

avotar

P0werd by Black Coffee

Shadowhawk00 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 10:42:
[...]

Ben benieuwd of we vrijdag een deel 5 nodig gaan hebben voor de negatieve reacties hier of dat we toch nog met deel 4 toekomen.

Ach ja het maakt de overstap naar een ander bedrijf alleen maar makkelijker en eigenlijk waarom zouden wij niet van detacheerder wisselen de top doet het ook met success. 8)
Ik hoop eigenlijk dat het een beetje mee gaat vallen met de negatieve reacties, maar ik weet zeker dat ze bij de computable er nu al iemand vrij voor hebben gemaakt.

Jammer, want ik weet zeker dat voor een aantal "vaste klagers" hier, geen enkele salaris verhoging hoog genoeg zal zijn voor een positievere opmerking.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Moah... Als ze me een 12% salarisverhoging zouden geven ga ik zeker niet klagen! ;) Helaas zit dat er gewoon niet in op de reguliere manier. Het enige dat je kunt doen is met een goede aanbieding van een concurrent gaan zwaaien. Als ze je echt willen behouden (en jij niet weg wilt) komen ze wel over de brug, al is het maar halverwege...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

avotar schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 10:55:
[...]
Jammer, want ik weet zeker dat voor een aantal "vaste klagers" hier, geen enkele salaris verhoging hoog genoeg zal zijn voor een positievere opmerking.
Ik heb namelijk het idee gekregen, dat er door het geklaag alsnog een "salarisverhoging", lees kleine tegemoetkoming, wordt doorgevoerd.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db_killer
  • Laatst online: 06-09-2021
Waarom heb ik zo'n vermoeden dat de mensen die hier het hardst schreeuwen eigenlijk het minste recht hebben op een salarisverhoging. Hard schreeuwen ≠ Goed presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
db_killer schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 11:53:
Waarom heb ik zo'n vermoeden dat de mensen die hier het hardst schreeuwen eigenlijk het minste recht hebben op een salarisverhoging. Hard schreeuwen ≠ Goed presteren.
Interessant idee. Beetje kip/ei misschien? Je gaat slechter presteren omdat je minder binding met het bedrijf voelt en komt zo in een negatieve spiraal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db_killer
Wijnands schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 11:58:
[...]

Interessant idee.Beetje kip/ei misschien? Je gaat slechter presteren omdat je minder binding met het bedrijf voelt en komt zo in een negatieve spiraal?
Inderdaad. Maar bekijk het ook eens vanuit het oogpunt van de werkgever. Zou jij als werkgever mensen die toch niet tevreden te krijgen zijn een salarisverhoging geven of zou je dit besteden aan mensen die wel binding met het bedrijf hebben? De eerste groep zal ondanks de verhoging een half jaar later toch wel weer aan het klagen zijn, terwijl de tweede groep juist nog meer binding met het bedrijf krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Hoe goed of slecht een bedrijf het ook doet een ontevreden en zeer vocale minderheid heb je altijd. Wat mij meer zorgen baart, en dat zie ook bij mensen van concullega's trouwens, is die stille middenmoot die alles slikt en netjes z'n best blijft doen. Juist uit die geledingen zie ik er de laatste tijd toch steeds meer van werkgever wisselen.
Dat gaat dan meestal niet met slaande deuren en grote woorden maar ze gaan wel. Uit dat kamp zie ik ook steeds meer mensen onvrede ontwikkelen. Ik ken er persoonlijk een aantal die vorig jaar nog bij wijze van spreken met z'n allen het grote Logica lied zouden zingen voor de deur van het hoofdkantoor en die nu toch enige onvreden uiten.

Maar ja, uiteindelik heb ik het toch over een niet-representatieve steekproef. We gaan 't zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Parody schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 11:34:
Het enige dat je kunt doen is met een goede aanbieding van een concurrent gaan zwaaien.
En zelfs dat is verschillend per manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

db_killer schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 11:53:
Omdat het een aanname is en ik eigenlijk wel benieuwd ben wat jouw definitie van 'goed presteren' is.

Daarnaast valt het mij wel op dat de middengroep van het bedrijf de laatste paar maanden harder krimpt, dan dat er mensen worden aangenomen met dezelfde ervaring. Dit strookt ook met de ervaringen van Wijnands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Wijnands schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 12:11:
Hoe goed of slecht een bedrijf het ook doet een ontevreden en zeer vocale minderheid heb je altijd. Wat mij meer zorgen baart, en dat zie ook bij mensen van concullega's trouwens, is die stille middenmoot die alles slikt en netjes z'n best blijft doen. Juist uit die geledingen zie ik er de laatste tijd toch steeds meer van werkgever wisselen.

Maar ja, uiteindelik heb ik het toch over een niet-representatieve steekproef. We gaan 't zien.
Is vrij normaal hoor, meeste mensen die klagen hebben nog het idee dat het kan werken als mensen niets zeggen zijn ze of tevreden of hebben ze het opgegeven en zoeken ze rustig naar iets anders. Waarom zou je nog moeite steken in een verloren zaak toch dus klagen doe je dan ook niet meer.

Overigens is het wel grappig dat binding met het bedrijf gezien het hogere management gewoon rondjes loopt tussen de verschillende detacheerders. We draaien om de zoveel jaar een slagje door en krijgen de CEO van een andere detacheerder.

Detacheerders moeten gewoon uitgaan van personeel dat niet heel veel binding heeft want je zit toch ( als het goed is ) 100% van je tijd bij de klant en je hebt daar toch de mensen waar je mee samenwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db_killer
BadpunK schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 12:48:
[...]

Omdat het een aanname is en ik eigenlijk wel benieuwd ben wat jouw definitie van 'goed presteren' is.

Daarnaast valt het mij wel op dat de middengroep van het bedrijf de laatste paar maanden harder krimpt, dan dat er mensen worden aangenomen met dezelfde ervaring. Dit strookt ook met de ervaringen van Wijnands.
Je hebt elk jaar een review, dus daar kan je wel uit afleiden of je goed gepresteerd hebt (als het goed is weet je dit zelf ook wel voor je review). Waar het mij om gaat is dat hard schreeuwen niet gelijk staat aan goed presteren. Ik kom helaas teveel mensen tegen die vinden dat ze het geweldig doen en dit ook zo hard mogelijk van de daken schreeuwen, want dan vallen ze op bij het management. De realiteit wil echter nog wel eens wat andres zijn dan het geschreeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

db_killer schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:00:
[...]

Je hebt elk jaar een review, dus daar kan je wel uit afleiden of je goed gepresteerd hebt (als het goed is weet je dit zelf ook wel voor je review). Waar het mij om gaat is dat hard schreeuwen niet gelijk staat aan goed presteren. Ik kom helaas teveel mensen tegen die vinden dat ze het geweldig doen en dit ook zo hard mogelijk van de daken schreeuwen, want dan vallen ze op bij het management. De realiteit wil echter nog wel eens wat andres zijn dan het geschreeuw.
Volgens mij bestaat er geen enkele correlatie tussen goed presteren en hard schreeuwen. Dus dat jij de conclusie trekt dat harde schreeuwers slecht presteren is net zo niet onderbouwt als hetgeen je tegen ageert.

En als het uberhaupt al enige invloed op presteren zou hebben dan zou dat imho voor de schreeuwert positief uitvallen. Bij exact gelijke kennis zal de schreeuwert immers eerder aan de bel trekken wanneer hij denkt dat er iets mis kan gaan dan de introverte collega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Ik kan uiteraard alleen voor mezelf spreken, maar ik zit in die middenmoot en ga nu weg. De afgelopen 4 jaar heb ik boven gemiddeld gescoord en ben een level omhoog gegaan. Ik zal meer gehad hebben dan m'n slechter presterende collega's de afgelopen jaren, maar dan nog zit ik maar net boven de inflatie de afgelopen 5 jaar. En da's gewoon niet voldoende voor mij. Solliciteren bij een conculega leverde netto meer dan 300 euro per maand op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db_killer
Janoz schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:08:
[...]

Volgens mij bestaat er geen enkele correlatie tussen goed presteren en hard schreeuwen. Dus dat jij de conclusie trekt dat harde schreeuwers slecht presteren is net zo niet onderbouwt als hetgeen je tegen ageert.

En als het uberhaupt al enige invloed op presteren zou hebben dan zou dat imho voor de schreeuwert positief uitvallen. Bij exact gelijke kennis zal de schreeuwert immers eerder aan de bel trekken wanneer hij denkt dat er iets mis kan gaan dan de introverte collega.
Die conclusie trek ik ook niet. Ik geef aan dat hard schreeuwen niet gelijk staat aan goed presteren. Dit betekend natuurlijk niet dat hard schreeuwen goed presteren uitsluit. Het valt mij alleen op dat deze twee wel vaak hand in hand gaan. Ik heb zelden echt goede consultants horen zeggen: 'Kij mij: wat ben ik toch enorm geweldig' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
Parody schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:09:
Ik kan uiteraard alleen voor mezelf spreken, maar ik zit in die middenmoot en ga nu weg. De afgelopen 4 jaar heb ik boven gemiddeld gescoord en ben een level omhoog gegaan. Ik zal meer gehad hebben dan m'n slechter presterende collega's de afgelopen jaren, maar dan nog zit ik maar net boven de inflatie de afgelopen 5 jaar. En da's gewoon niet voldoende voor mij. Solliciteren bij een conculega leverde netto meer dan 300 euro per maand op...
Volgens mij heb jij hier nog niks gepost. Misschien aardig om zowel oude als nieuwe gegevens te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

Edjaaah schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 12:36:
[...]

En zelfs dat is verschillend per manager.
nou vrienden, uit betrouwbare bron vernomen dat ook het concurrentiebeding weer van stal is gehaald voor collega's die er geen trek meer in hadden. Terwijl, mits slim gespeeld ,voor zowel Logica, de nieuwe werkgever als de ex-werknemer er een win-win-win situatie uit te halen is. Maar ja, korte termijn gewin is zoooooveel belangrijker.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:48:
[...]
nou vrienden, uit betrouwbare bron vernomen dat ook het concurrentiebeding weer van stal is gehaald voor collega's die er geen trek meer in hadden. Terwijl, mits slim gespeeld ,voor zowel Logica, de nieuwe werkgever als de ex-werknemer er een win-win-win situatie uit te halen is. Maar ja, korte termijn gewin is zoooooveel belangrijker.
Het concurrentiebeding is gewoon bangmakerij, indien ze dit strikt zouden kunnen hanteren zou je 1 jaar werkloos moeten blijven. Een rechter zal dit dan ook meteen van tafel vegen, je zult in feite altijd een concurrent blijven van Logica (mits je voor een klein bedrijf gaat werken).

Het relatiebeding is wel degelijk een punt, je mag namelijk het eerste jaar geen werk verrichten voor of contact opnemen met je vorige opdrachtgevers. Kort gezegd, géén klanten stelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 14:05:

Het relatiebeding is wel degelijk een punt, je mag namelijk het eerste jaar geen werk verrichten voor of contact opnemen met je vorige opdrachtgevers. Kort gezegd, géén klanten stelen.
En ook die vind ik wat discutabel. Als jij naar Cap, Atos of Ordina overstapt hoeveel heb je nou echt te zeggen over waar je terecht zult komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
[...]

Nou, dan zeg ik, tot ziens bij de rechtbank... :+

Paar jaar geleden heeft Logica geprobeerd om dit trucje bij een ex-collega uit te proberen, maar Logica heeft daarna, heel verstandig, de zaak laten vallen.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doorverhuren?
Logica zal dan een vast tarief per uur hanteren voor klandizie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 14:05:
[...]

Het concurrentiebeding is gewoon bangmakerij, indien ze dit strikt zouden kunnen hanteren zou je 1 jaar werkloos moeten blijven. Een rechter zal dit dan ook meteen van tafel vegen, je zult in feite altijd een concurrent blijven van Logica (mits je voor een klein bedrijf gaat werken).

En dan nog is het niet van veel waarde voor logica.
Volgens mij staat er trouwens maar 6 maanden nadat je contact gehad hebt via logica dus zodra je 6 maanden bij een klant weg bent mag je er gewoon gaan werken.
En als die klant je graag wil hebben is het ook heel simpel dan mag logica instemmen of zijn medewerkers terughalen van die klant en bij een beetje grote klant denk ik dat wel duidelijk is welke optie logica gaat kiezen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:42
[...]

Volgens mij hebben de gewone consultants bij Logica geen concurrentiebeding. Ik had hem tenminste niet in mijn contract staan. Wel een relatiebeding overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
t_captain schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 14:21:
Volgens mij hebben de gewone consultants bij Logica geen concurrentiebeding. Ik had hem tenminste niet in mijn contract staan. Wel een relatiebeding overigens.
Idem, geen concurrentie- wel een relatiebeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
En die relatiebeding is volgens mij alleen geldig voor de klanten waar JIJ de afgelopen 6 maanden voor hebt gewerkt.

[ Voor 55% gewijzigd door Donde op 28-09-2010 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Ja, klopt. Ik vraag me alleen af wat ze doen als je intern op een project hebt gewerkt voor bijv. Shell en je wil dan overstappen naar Shell :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Edjaaah schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 16:37:
Ja, klopt. Ik vraag me alleen af wat ze doen als je intern op een project hebt gewerkt voor bijv. Shell en je wil dan overstappen naar Shell :)
Ik denk dat je zoiets krijgt wat Shadowhawk00 al schreef:
Shadowhawk00 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 14:18:
[...]

En als die klant je graag wil hebben is het ook heel simpel dan mag logica instemmen of zijn medewerkers terughalen van die klant en bij een beetje grote klant denk ik dat wel duidelijk is welke optie logica gaat kiezen. >:)
Het leuke van die relatiebeding is, als je dus in de afgelopen 6 maanden bijv. voor ING hebt gewerkt, dat je dan wel weer kunt overstappen naar ABN AMRO ondanks dat dit ook een klant is van Logica.

[ Voor 12% gewijzigd door Donde op 28-09-2010 16:46 ]

• prutser387
Edjaaah schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 16:37:
Bedenk de meest nadelige situatie voor jezelf en ga er maar vanuit dat Logica dat aanhoudt.

Logica heeft zijn principes van beste werkgever of best betaalde werkgever al heel lang geleden over boord gegooid.

Nu ik eraan denk, het is bijna 10-10-10. Hoe staat het daar mee? :)

• Shadowhawk00
prutser387 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 08:17:
[...]

Bedenk de meest nadelige situatie voor jezelf en ga er maar vanuit dat Logica dat aanhoudt.

Logica heeft zijn principes van beste werkgever of best betaalde werkgever al heel lang geleden over boord gegooid.

Nu ik eraan denk, het is bijna 10-10-10. Hoe staat het daar mee? :)
Eerder bedenk de meest positieve situatie voor logica en ga er maar van uit dat logica dat gaat doen.

Zit er nog een groep mensen van logica dan zal je weinig problemen hebben als de klant je graag wil hebben. Ze gaan niet het risico nemen dat ze 1 maand later die groep op de bank hebben zitten en geen preferred supplier meer zijn.

10-10-10?? wat is er met die datum ??( behalve dat het misschien een ideale trouwdatum is )
Bericht over salaris krijgen we toch op 30-9.

• Roadman
  • Laatst online: 15:06
Iets met doelstellingen van Paul Schuyt op 10-10-10

• prutser387
Volgens mij was het iets met elk jaar 10% meer omzet, zodat we op 10-10-10 een omzet van 10 miljoen/miljard zouden hebben of winst van 10 miljoen ofzo. Er zaten i.i.g. een hoop 10-en in het verhaaltje en het duurde ongeveer 10 weken voordat die doelstelling in de doofpot werd gestopt :P

[ Voor 18% gewijzigd door prutser387 op 29-09-2010 09:36 ]

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Parody schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:09:
Da's wel netjes :) . Hoe heb je je eigen salaris vergeleken? Heb je al je sec. voorwaarden omgerekend naar netto bedragen en bij je salaris opgeteld?

• Shadowhawk00
Roadman schreef op woensdag 29 september 2010 @ 09:29:
Iets met doelstellingen van Paul Schuyt op 10-10-10
O dat. Managementgezever gaat er bij mij gewoon niet in, ik hoor dat gewoon niet eens meer.
Da's wel netjes . Hoe heb je je eigen salaris vergeleken? Heb je al je sec. voorwaarden omgerekend naar netto bedragen en bij je salaris opgeteld?
Scheelt ook weer dat logica aan het schrappen is in die voorwaarden dat maakt vergelijken een stuk makkelijker.

• maltesersnoepie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-09 14:57
Hoi logicanen, ondanks alle negatieve verhalen hier ben ik toch van plan om te tekenen voor een logica masterclass testen of java. Als starter vind ik het een goede manier om een aantal jaar ervaring op te doen.

Ik vroeg me af wat de dress code is tijdens de masterclasses, hopelijk dat iemand me dat kan en wil vertellen.

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

maltesersnoepie schreef op woensdag 29 september 2010 @ 09:59:
Hoi logicanen, ondanks alle negatieve verhalen hier ben ik toch van plan om te tekenen voor een logica masterclass testen of java. Als starter vind ik het een goede manier om een aantal jaar ervaring op te doen.

Ik vroeg me af wat de dress code is tijdens de masterclasses, hopelijk dat iemand me dat kan en wil vertellen.
Heel goed... :) En welkom :)

De dresscode is uiteraard op je eerste dag gewoon netjes jasje dasje en dat zal het de komende tijd zijn. Je kan het later laten afhangen van de rest van de deelnemers en de docent.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Shadowhawk00 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 09:50:
[...]

Scheelt ook weer dat logica aan het schrappen is in die voorwaarden dat maakt vergelijken een stuk makkelijker.
Waarin dan?

• prutser387
maltesersnoepie schreef op woensdag 29 september 2010 @ 09:59:

Beginnen altijd vol in pak inclusief stropdas. Bij ons waren er na een aantal weken een paar mensen die het 'aandurfde' om zonder stropdas te komen. :P

• maltesersnoepie
Dankjewel voor het antwoord. Mij is verteld dat ik op de 2 introductiedagen het beste in pak kan komen en op de volgende meetings in bussiness casual.

Ik heb nog een vraag over de kilometervergoeding.

In de topicstart staat onder het kopje "andere vervoersvergoedingen" het volgende:

Andere vervoersvergoedingen

Als je geen leaseauto neemt kan je kiezen voor kilometervergoeding of een OV vergoeding. Kilometervergoeding is als volgt:
0 km - 16.000 km EUR 0,27 waarvan EUR 0,19 netto EUR 0,08 bruto
16.001 km en hoger EUR 0,19 waarvan EUR 0,19 netto EUR 0,00
Je mag 13.500km prive rijden zonder extra kosten. Daarboven betaal je 0.12 euro per kilometer (aftrekbaar van de bijtelling).

Kan ik daaruit concluderen dat ik ook als ik niet kies voor een leaseauto maar prive ga rijden waarbij ik de kilometervergoeding krijg ik 13500 km prive kan rijden in mijn prive auto en daar kilometers voor declareren?

Ik dacht eigenlijk dat dit alleen het geval was mbt tot de leaseauto. Maar die 13500 staat niet onder het kopje leaseauto maar onder Andere vervoersvergoedingen. Is het nu alleen bij de leaseauto die 13500 of ook prive?

En hoe moet je het aantal gereden kilometers in je priveauto bijhouden en declareren?

[ Voor 109% gewijzigd door maltesersnoepie op 29-09-2010 13:26 ]

• Testert
Dat klopt. Als je privé gaat rijden met de leaseauto, zijn de eerste 13500 kostenloos. Daarna ga je er een schamele vergoeding voor betalen die gewoon op je netto loon ingehouden wordt zodra die grens gepasseerd wordt.

Als je afziet van een leaseauto en met je eigen wagen de zakelijke / woon-werk meters gaat maken krijg je daarvoor een kilometervergoeding. Daaraan is geen maximum hoeveelheid kilometers verbonden. Wel is het zo dat alles boven de 19 (?) cent wordt belast.
Ik reed de eerste tijd 120 km per dag in een oude aftandse Peugeot 205 uit '95 omdat ik een intern project deed. Dat was lucratief. Toen die wéér voor een > € 1.000,- beurt stond heb ik die ingeruild voor een leasewagen. Ik ga nu op de fiets naar de klant :)

13:34: De 13500 is alleen voor leasewagen. Met eigen auto mag je natuurlijk onbeperkt privé rijden, maar daar krijg je vanuit Logica geen vergoeding voor.

[ Voor 9% gewijzigd door Testert op 29-09-2010 13:35 . Reden: Ingehaald door je edit en het was nog onjuist ook! ]

• maltesersnoepie
Ah ok dank je voor je antwoord.

Ik heb zelf ook zoiets. Ik heb een oude auto, die ook vierkanter is dan gestroomlijnd, maar verder technisch goed onderhouden is en goed rijdt. en ben van plan om te beginnen met die auto te rijden.

De redenen hiervoor zijn dat ik me niet meteen wil vastleggen op een 4 jarig leasecontract voor een nieuwe auto gezien het bijbehorende boetebeding en de bijtelling. Bovendien is die 220 euro per maand netto die ik bespaar aan de bijtelling een aanzienlijk aandeel van het netto loonbedrag van een starter.

Is het niet raar ten opzichte van de klant en of je collegas om in zo een vele jaren oude bak te rijden en hoe wordt daar tegenaan gekeken binnen de logica omgeving?

Eventueel wil ik net zoals Tester wel een auto gaan leasen. Ik vroeg me ook af of het ook mogelijk is om via logica bijv een paar jaar oude auto te leasen en of dat dan veel zou schelen?

En of iemand sowieso nog tips heeft mbt leasen via logica. Sorry als ik misschien heel newbie over kom maar als student ben je niet echt bezig met leasebakken en als ik op internet zoek op lease zie ik zo een overvloed aan advertenties dat ik niet echt vind wat nu het handigste is mbt tot hoe leasen bij logica geregeld is. Dank je voor je antwoord :)

[ Voor 29% gewijzigd door maltesersnoepie op 29-09-2010 13:51 ]

• Testert
Het zou inderdaad een slimme keus kunnen zijn om eerst een 2e hands lease te doen. Dan neem je een auto + contractrestant over van een collega die vertrekt. Soms is die ook nog bereid je een zak geld te geven om onder het contract afkopen uit te komen. Neem rustig de tijd om je keuze te maken en maak je niet druk om je auto. Op elk parkeerterrein staan oude barrels, belangrijker is dattie betrouwbaar is en dat je 'm schoon houdt.

• prutser387
je kan een auto overnemen van een collega die weggaat. Dan kan je een paar jaar oude auto leasen. Deze zijn qua kosten wel net zo duur als een nieuwe. Vaak nog duurder omdat oudere auto's bijna allemaal in de 25% bijtelling vallen, terwijl nieuwere auto's vaak in de 20% zitten.

Ook kan je vanuit Releaseplaza een auto overnemen. Die is vaak nog iets goedkoper in de lease omdat je dan op basis van het huidige leasetarief least i.p.v. het leasetarief op het moment van afsluiten oorspronkelijke leasecontract.

Qua het nemen van een leaseauto: De leasevergoeding van meer dan 600 eu (zal geen precieze bedragen noemen) krijg je alleen als je een leaseauto neemt. Bij concurrerende bedrijven krijg je een mobiliteitsvergoeding en krijg je dus 600 euro meer salaris als je geen leaseauto rijdt.

Dit is bij Logica niet zo. Daarom rijd bijna iedereen een leaseauto. De benzinekosten en onderhoud die je prive maakt, wegen niet op voor de kosten van een leaseauto (vind ik).

Beetje knappe middenklasser (Ford focus, opel astra, seat leon) kost je in benzine-uitvoering 200 euro netto per maand inclusief belasting. Je bent dan all-risk verzekerd, gratis benzine en 13000 km per jaar gratis in heel Europa. (met marge schrijven van je zakelijke kilometers kan je dit nog een stuk oprekken)

Daarnaast zit je aan een amortisatieregeling ook al 3 jaar vast. En veel werkgevers willen een leaseauto wel afkopen of overnemen als je naar hen overstapt.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:42
maltesersnoepie schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:19:
Andere vervoersvergoedingen

Als je geen leaseauto neemt kan je kiezen voor kilometervergoeding of een OV vergoeding. Kilometervergoeding is als volgt:
0 km - 16.000 km EUR 0,27 waarvan EUR 0,19 netto EUR 0,08 bruto
16.001 km en hoger EUR 0,19 waarvan EUR 0,19 netto EUR 0,00
Klopt. De eerste 16.000 zakelijke en woon-werk km's in een jaar worden vergoed tegen 27 cent per stuk.
Van die 27 zijn er 19 onbelast (het maximum wat de belastingdienst accepteert als netto vergoeding). De bovenste 8 cent vallen onder de inkomstenbelasting, waardoor je er 4 a 5 cent van overhoudt. Per saldo ontvang je dus 23 a 24 cent/km netto.

Boven de 16.000 km gaat de vergoeding omlaag naar 19 cent per extra km. Deze is volledig netto.

Alternatief is de OV-vergoeding. Dan krijgt je geen kilometervergoeding maar een netto vergoeding van je OV abonnement.
Je mag 13.500km prive rijden zonder extra kosten. Daarboven betaal je 0.12 euro per kilometer (aftrekbaar van de bijtelling).
[...]

Ik dacht eigenlijk dat dit alleen het geval was mbt tot de leaseauto. Maar die 13500 staat niet onder het kopje leaseauto maar onder Andere vervoersvergoedingen. Is het nu alleen bij de leaseauto die 13500 of ook prive?
Dan is dat een foutje in de documenten:) De 13.500 zijn inderdaad de vrije prive-kilometers voor leaserijders. Voor eigen rijders met een kilometervergoeding of OV vergoeding is dit getal niet van toepassing. Met je eigen auto mag je net zoveel prive rijden als je wil :)
En hoe moet je het aantal gereden kilometers in je priveauto bijhouden en declareren?
Op je timesheet schrijf je per dag de zakelijke kilometers (inclusief woon-werk verkeer). De som van die getallen in een periode is de basis voor de kilometervergoeding.

Declaratie is in principe niet nodig want dit wordt automatisch verwerkt in het salarissysteem voor die consultants die als "eigen rijder" in het systeem staan.

• Night-Reveller
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-09 13:50
Ik heb ook eerst een 2e hands leaseauto genomen. Dat vond ik veel beter bij mijn situatie passen: ik wilde me ook niet meteen vastleggen op een 4-jarig contract. Dus ik nam een leuke Alfa Romeo met nog een jaar te gaan op het contract. Na dat jaar wilde ik toch wel een andere, omdat deze toch erg duur bleek. Nu rijd ik veel goedkoper.
Dit is mijns inziens het grote voordeel van een lease auto overnemen; je kan veel makkelijker wisselen. Als je een andere auto wilt (b.v. gezinssituatie veranderd), hoef je hooguit 1 jaar te wachten. Daarnaast rijd je in de loop der jaren veel meer verschillende auto's en weet je sneller wat je fijn vind rijden.

Verwijderd

Sowieso, dit soort dingen worden straks allemaal duidelijk in de MasterClass. Daar gaat het alleen maar over auto leasen. Hoewel ik meer negatief in dit Topic ben dan als positief, denk ik dat Logica een mooi bedrijf is om te beginnen! Welkom.

In onze MC werd ook de vraag over het pak de eerste week gesteld en daarna zijn er velen casual gekomen. Eerste dag(en) gewoon in pak en stropdas, daarna das eraf en zo verder :)

• Edjaaah
Per 1-4-11 wordt bij Logica het zogenaamde cafetaria-model geïntroduceerd, waardoor je meer dan alleen kilometercompensatie krijgt voor het rijden van een eigen auto. En idd, tijdens je eerste 2 dagen kun je het beste in pak + stropdas komen (o.a. voor de foto op je badge). Tijdens de daadwerkelijke masterclass kun je gewoon in (nette) spijkerbroek en overhemd komen.

• leovries
Edjaaah schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:09:
Per 1-4-11 wordt bij Logica het zogenaamde cafetaria-model geïntroduceerd, waardoor je meer dan alleen kilometercompensatie krijgt voor het rijden van een eigen auto. En idd, tijdens je eerste 2 dagen kun je het beste in pak + stropdas komen (o.a. voor de foto op je badge). Tijdens de daadwerkelijke masterclass kun je gewoon in (nette) spijkerbroek en overhemd komen.
Hoe kom jij aan die wijsheid (mbt cafetariamodel)?

• Shadowhawk00
t_captain schreef op woensdag 29 september 2010 @ 14:34:
[...]

Klopt. De eerste 16.000 zakelijke en woon-werk km's in een jaar worden vergoed tegen 27 cent per stuk.
Van die 27 zijn er 19 onbelast (het maximum wat de belastingdienst accepteert als netto vergoeding). De bovenste 8 cent vallen onder de inkomstenbelasting, waardoor je er 4 a 5 cent van overhoudt. Per saldo ontvang je dus 23 a 24 cent/km netto.

Boven de 16.000 km gaat de vergoeding omlaag naar 19 cent per extra km. Deze is volledig netto.
Eigenlijk is dit ook raar, stel dat jij voor logica bij een klant zit die verder weg een kantoor heeft heb je en meer reistijd en krijg je gemiddeld minder kmvergoeding dan iemand die wel in de regio een baan heeft. Wordt je uiteindelijk dubbel genaait.

Maakt voor mij overigens niet uit heb een leaseauto maar het geeft toch te denken.

Overigens als je nieuw bent kijk even goed naar de compensation leave regeling en als je bij een klant ook een soortgelijke regeling hebt vergelijk goed welke het beste uitkomt. Veel klanten hebben een eerlijkere regeling die nog makelijker werkt tenminste dat is mijn mening.

• db_killer
Shadowhawk00 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:09:
[...]

Eigenlijk is dit ook raar, stel dat jij voor logica bij een klant zit die verder weg een kantoor heeft heb je en meer reistijd en krijg je gemiddeld minder kmvergoeding dan iemand die wel in de regio een baan heeft. Wordt je uiteindelijk dubbel genaait.

Maakt voor mij overigens niet uit heb een leaseauto maar het geeft toch te denken.

Overigens als je nieuw bent kijk even goed naar de compensation leave regeling en als je bij een klant ook een soortgelijke regeling hebt vergelijk goed welke het beste uitkomt. Veel klanten hebben een eerlijkere regeling die nog makelijker werkt tenminste dat is mijn mening.
Bij een leaseauto is het hetzelfde geregeld. Als je teveel kilometers maakt moet je een diesel (of hybride, maar deze tel ik even niet mee) rijden. Een diesel is over het algemeen een stuk duurder dan een benzine versie. Als je dus bij een klant ingezet bent die ver weg is dan moet je uiteindelijk een duurdere diesel gaan rijden.

Verwijderd

Shadowhawk00 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 14:18:
[...]

En dan nog is het niet van veel waarde voor logica.
Volgens mij staat er trouwens maar 6 maanden nadat je contact gehad hebt via logica dus zodra je 6 maanden bij een klant weg bent mag je er gewoon gaan werken.
In je contract staat dat je een jaar lang niet mag werken bij/voor relaties waar je via Logica het laatste half jaar hebt gewerkt. Dat betekent mi dat als je uit dienst treedt je bij de relatie een jaar niet mag werken. Of dat je in dienst bij Logica blijft en een half jaar ergens anders gaat werken/idle bent, dan mag je naar de relatie. Dus met je nieuwe werkgever afspreken dat je over een half jaar komt en hij jou niet meer inhuurt,dan denk ik dat Logica wel overstag gaat. Wellicht kun je een sabbatical van een half jaar opnemen dan ben je ook nog in dienst van Logica. Als je bij je beoogde werkgever er veel op vooruit gaat of een hogere functie gaat bekleden zou je een rechtsgang kunnen overwegen.

• prutser387
Dat is op 1 april... Valt gelijk met de salarisverhoging van volgend jaar :P

• mbb26
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:21
Bron?

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

het is een publiek geheim dat er aan dat cafetaria model wordt gewerkt. Nieuw voor mij is wel de invoering per 1-4-2011.

Van mij hoeft t niet. is een leuke manier van kostenbesparingbeheersing. Creatief boekhouden over jouw rug. Keuzevrijheid? keuzestress! ik wil gewoon dat een aantal zaken goed geregeld is.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:23

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
peter00 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:32:
[...]

het is een publiek geheim dat er aan dat cafetaria model wordt gewerkt. Nieuw voor mij is wel de invoering per 1-4-2011.

Van mij hoeft t niet. is een leuke manier van kostenbesparingbeheersing. Creatief boekhouden over jouw rug. Keuzevrijheid? keuzestress! ik wil gewoon dat een aantal zaken goed geregeld is.
Kijk nog eens naar die datum. Zou jij dat geloven? O-)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Wijnands
Dat er al jaren aan gewerkt wordt weten we allemaal. Voor het eerst dat ik een vaste datum hoor. Heb wel wat andere inside information maar die ga ik ihier niet neerzetten.

• Parody
  • Niet online
Uit zeer betrouwbare bron heb ik hetzelfde gehoord. Ik verwacht dan ook wel dat ze het in gaan voeren, al blijf ik wat sceptisch over het tijdspad. Ze kunnen niet anders: concurrenten doen het ook! Op zich ben ik wel voor. Het stopt o.a. de huidige belachelijke situatie waar het goedkoper is om de goedkoopste leaseauto te nemen en op de stoep te laten staan dan geen leaseauto nemen. Keuze daarin vind ik prima, want het is nog steeds geregeld als je Logica de vrije hand geeft, en mogelijk voor jou persoonlijk beter geregeld als je zelf initiatieven neemt. Het is ook de bedoeling dat er een vast aantal uren cursus per jaar komt, wat zeker een hele verbetering zou zijn t.o.v. de huidige situatie waar je alleen een cursus krijgt als de zon, de maan, Venus, Mars en Alpha Centauri in de juiste verhouding tot elkaar staan. ;) Tenzij de klant erom vraagt (of betaalt) dan. (Ik overdrijf, ik weet het ;) Men is het leven aan het beteren)

@IUser: ja, ik ben stevig aan het rekenen geweest. :) 300 was nog vrij conservatief gerekend. Overigens ben ik daar niet gaan werken, want ik heb besloten de consultancy te verlaten en voor een vaste plek te kiezen. Meer bruto salaris, geen auto meer, maar wel een vaste reistijd van 10 minuten lopend, 36 uur en een CAO. Netto kan ik er op vooruit gaan als ik geen al te dure auto kies. ;) En als ik me ga vervelen kan ik altijd weer solliciteren, want ik heb zeker niet met tegenzin bij Logica gewerkt en ben in goed overleg weggegaan. Mijn belangrijkste reden om weg te gaan is dat ik sterk het gevoel heb dat er gewoon slecht/niet geluisterd wordt naar de werkvloer. Communicatie en vertrouwen zijn een groot goed, en daar schort het voor mij al een tijdje ernstig aan. Het mailtje van 6 juli was voor mij de druppel.

Zoals ik al eerder gepost heb is Logica zeker geen hele slechte partij om voor te werken, maar je moet (zoals bij de meeste consultancy bedrijven) een beetje mazzel hebben met je manager en opdracht, en je moet een goed startsalaris bedingen waarin je rekening houdt met een beperkte salarisgroei. Als je er al langer werkt bereik je dat op dit moment alleen nog maar door hard te stampen/bedelen, en daar voelde ik me domweg te goed voor. Ik wens beloond te worden naar mijn prestaties, en niet naar hoe andere bedrijven mij van een afstandje beoordelen. YMMV. Wat ik wel begrepen heb is dat ze deze situatie willen doorbreken, dus met een beetje mazzel helpt het met de voeten stemmen dan toch nog voor de mensen die blijven. Ik hoop het iig wel, ik gun mijn oud-collega's uiteraard het allerbeste! :) Daar werken de meesten hard genoeg voor...

• Edjaaah
Je slaat de spijker op z'n kop Parody, voor mij geldt precies hetzelfde. Ik ga er netto ongeveer 500 euro op vooruit en mijn reistijd wordt straks 15 minuten i.p.v. > 1 uur :)

• prutser387
Heeft er iemand al een telefoontje gehad?

• Donde
prutser387 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 08:58:
Heeft er iemand al een telefoontje gehad?
Ik heb wel een telefoontje gehad. Maar dat ging weer over mijn timesheet...what's new... 8)7

• ComPeter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:56

ComPeter

iddqd idkfa

Nee

iddqd idkfa

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Wijnands schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:49:
Heb wel wat andere inside information maar die ga ik ihier niet neerzetten.
waarom zeg je het dan?

[ Voor 7% gewijzigd door peter00 op 30-09-2010 09:44 ]

• Donde
Inderdaad, ik ben wel benieuwd naar wat voor inside info.

• Wijnands
Omdat je mij bijvoorbeeld via het normale mail kanaal kan contacten. Zal binnenkort ook nog wel iets roepen via de nieuwsbrief die jullie toch allemaal krijgen.

• ComPeter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:56

ComPeter

iddqd idkfa

Wijnands schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:12:
[...]

Omdat je mij bijvoorbeeld via het normale mail kanaal kan contacten. Zal binnenkort ook nog wel iets roepen via de nieuwsbrief die jullie toch allemaal krijgen.
Ik weet je voornaam niet, eerste letter is voldoende

iddqd idkfa

• Wijnands
Grappig. Had laatst zelfs een tweaker op m'n prive mobiel aan de lijn. :-)

J.

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Wijnands schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:29:
Grappig. Had laatst zelfs een tweaker op m'n prive mobiel aan de lijn. :-)

.......
Sommige tweakers kijken wat langer dan hun neus lang is.. :)

wasn't me btw :D

Maar over het cafetaria-model verhaal... ik herinner me in de tijd van Theo B. dat hij het verhaal van het nieuwe salarissyteem met de banden al uitgebreid vooruitblikte op de introductie van het cafetaria-model en dat het "binnenkort" zou komen.
Hoe lang is dat nu geleden, een jaar of 3?

Komt heel erg over als het SoonTM van Blizzard.

Verwijderd

Er wordt al gebeld heb ik van collega's begrepen, zelf nog nix gehoord. 1 Heeft een kleine 4% gekregen, had een boven verwachting en zat onderaan level 2. Reken zelf maar uit :P

• Shadowhawk00
Wijnands schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:12:
[...]

Eh tenzij je een nieuwsbrief van MT stuurt krijgt toch alleen je practice die nieuwsbrief.

Of ben jij gewoon kieboom in vermomming dat kan natuurlijk ook >:)

• Shadowhawk00
db_killer schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:47:
[...]

Bij een leaseauto is het hetzelfde geregeld. Als je teveel kilometers maakt moet je een diesel (of hybride, maar deze tel ik even niet mee) rijden. Een diesel is over het algemeen een stuk duurder dan een benzine versie. Als je dus bij een klant ingezet bent die ver weg is dan moet je uiteindelijk een duurdere diesel gaan rijden.
Dit slaat toch ook nergens op eigenlijk. Omdat logica zich niet aan de afspraken houd worden de medewerkers gestraft met een hogere bijtelling. Toen in in dienst kwam was verteld dat logica in de regio zoekt naar werk en niet aan de andere kant van het land. ( goed dat ik in NL woon want hier is de andere kant niet zo heel ver in australie zou dat vervelender zijn )

• Wijnands
Shadowhawk00 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 11:05:
[...]

Eh tenzij je een nieuwsbrief van MT stuurt krijgt toch alleen je practice die nieuwsbrief.

Of ben jij gewoon kieboom in vermomming dat kan natuurlijk ook >:)
Sjit, je hebt me door.

Nah, seriously, gebrek aan cafetariamodel zit mij ook al een tijdje dwars zeker omdat ik het idee heb dat het op zich helemaal niet duurder hoeft te zijn voor logica.

Verwijderd

Shadowhawk00 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 11:06:
[...]

Dit slaat toch ook nergens op eigenlijk. Omdat logica zich niet aan de afspraken houd worden de medewerkers gestraft met een hogere bijtelling. Toen in in dienst kwam was verteld dat logica in de regio zoekt naar werk en niet aan de andere kant van het land. ( goed dat ik in NL woon want hier is de andere kant niet zo heel ver in australie zou dat vervelender zijn )
Deze vraag is ook gesteld als reply op een blog van R. Kieboom. Het ging om een persoon die 100 euro/maand meer moest betalen voor dezelfde auto (alleen diesel uitvoering) omdat hij verder moest werken. Hierop volgde weinig reactie. (zoek de blog 'oorkonde' van Kieboom).

• Edjaaah
Ik moet zeggen dat ik het nieuwe stukje tekst op het Blog van meneer Kieboom wel interessant vind. Logica (=consultant) doet goed werk, klant waardeert Logica (=consultant) en Logica waardeert de consultant. Ben benieuwd hoe lang deze cirkel rond blijft :)

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 11:24:
[...]

Deze vraag is ook gesteld als reply op een blog van R. Kieboom. Het ging om een persoon die 100 euro/maand meer moest betalen voor dezelfde auto (alleen diesel uitvoering) omdat hij verder moest werken. Hierop volgde weinig reactie. (zoek de blog 'oorkonde' van Kieboom).
Dat komt omdat het heel kortzichtig is...
en tegenlijk heel flauw. Ja, als je woont in de randstad, is je regio wat beperkt, maar als je in Zeeland woont, Friesland, Drenthe en wat meer buiten de regio's waar de klanten samengeklonterd zitten, kom je er al bijna niet onderuit om diesel te rijden.

Reacties op de blog als van die meneer doen mijn handen jeuken om te reageren, maar ik laat het uit fatsoen toch maar na. De mensen die nu benzine rijden moeten zich gewoon gelukkig prijzen dat ze benzine kunnen rijden. Diesels zijn veel duurder in de aanschaf en dus in de bijtelling.
Het is nou eenmaal niet anders... maar dat werkt overigens zo bij elke grotere ICT-detacheerder.

Bij mijn vorige klussen had ik hetzelfde probleem, als je aan de randen van je regio woont, is de kans op meer kilometers gewoon veel groter.
So be it.

Pagina: 1 ... 6 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.