Ervaring werken bij Logica, nu onderdeel van CGI (Deel 4) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 43 Laatste
Acties:
  • 428.150 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadowhawk00 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:29:
[...]

....

Ergens is dat ook heel logisch bedrijven huren je in vanwege je kennis en skills niet vanwege je uiterlijk anders hadden ze wel een fotomodel gekozen.
Ik heb het dan ook niet eens over de klanten, het gaat erom dat je de moeite en tijd neemt om netjes in pak te verschijnen. De persoon tegenover je zit toch ook niet in een spijkerbroek?
Wat heb je te verliezen als je netjes in pak verschijnt? Liever over-dressed, dan.... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:37:
[...]
Ik heb het dan ook niet eens over de klanten, het gaat erom dat je de moeite en tijd neemt om netjes in pak te verschijnen. De persoon tegenover je zit toch ook niet in een spijkerbroek?
Wat heb je te verliezen als je netjes in pak verschijnt? Liever over-dressed, dan.... :F
Je moet komen waarin je je prettig voelt. Als je je niet lekker voelt bij je uitstraling of je kleding dan heeft dat ook een negatief effect op je gesprek. Als jij nooit in pak loopt en dat niet prettig vind zitten dan zal je als je op een solicitatie in een pak zit toch onbewust anders reageren.
Uiteraard in een afgetrapte spijkerbroek met sportschoenen en een oud T-shirt komen moet je niet doen maar een nette spijkerbroek met een bloes erboven is niets mis me.
En ja mijn gesprekspartner tijdens mijn solicitatie zat in een spijkerbroek.

Nogmaals ik reageer vanuit mijn situatie bij zowel de klant als mijn solicitatie bij logica. Als het in de regio branche waar jij zit anders is dan kan dat. Je hebt verschillende vestigingen die allemaal toch anders normen hebben en verschillende branches die andere normen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga dus daarheen voor een afstudeerplek en voor de functie software engineer. In principe geen contact met de klanten, ik ga me wel netjes kleden dus geen spijkerbroek met t-shirt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

better safe than sorry. Gewoon in pak gaan. Hoe wil je overkomen?

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als een mannelijke sollicitant níet in pak komt solliciteren kan hij bij mij geheid rekenen op een vraag om te achterhalen of hij wel op z'n gemak is in nette kledij en binnen bedrijven waar een dergelijke dresscode geldt. Ik zit zelf in de industriële automatisering (MIT) en daar verschilt het per klant of soms zelfs bij de klant per afdeling/meeting wat de dresscode is. Intakes bij de klant kun je eigenlijk niet overdressed voor komen, maar in m'n pak een productievloer oplopen kan afhankelijk van de mensen die daar rondlopen averechts werken.

Nu staat er in je profiel dat je vrouw bent, dat maakt het (zonder positief danwel negatief te willen discrimineren) net wat anders. Ik verwacht van een vrouwelijke sollicitant nette kleding (of dat nou een pak is, een mantelpak of iets anders nets maakt me weinig uit) Kom je níet in het net (spijkerbroek :F ) dan kun je dezelfde vragen verwachten als de mannelijke sollicitanten.

Belangrijkste búiten het pak is (voor mij) de verzorgdheid (zowel uiterlijk als houding, spraak, sociaal e.d.)

Tja, en technische kennis. Dat test je lastig in een sollicitatiegesprek. Sowieso zit ik in een érg specifieke tak van sport, waar veel sollicitanten geen ervaring mee zullen hebben. Hebben ze dat wel (of zeggen ze dat te hebben) dan kom je er al snel achter of dat echt zo is.

(overigens heb ik het aan-de-andere-kant-van-de-tafel-zitten vóór mijn Logica tijd gedaan, plus zijn het míjn visies. Het hangt van de managers en medewerkers waar je de afspraak mee hebt af hoe zij er over denken)

Bijna vergeten: Succes!

[ Voor 3% gewijzigd door pagani op 19-10-2010 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip op de man gespeelde reactie*

[ Voor 92% gewijzigd door Rukapul op 19-10-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Misschien wat vroeg om hierover te beginnen maar ach een keer positief zou ook kunnen.

Wat zouden we dit jaar als verrassing met Sinterklaas krijgen? Vorig jaar met de crisis viel het wat teggen maar we hebben er goed om kunnen lachen maar wat zou het dit jaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben we wat met Sinterklaas gehad?
Wij toch echt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Hij bedoelt vast de kinderen ;).

[ Voor 7% gewijzigd door Kickasz op 20-10-2010 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:18:
Hebben we wat met Sinterklaas gehad?
Wij toch echt niet...
Bij mij kwam rond sinterklaas ( het kan best een paar dagen voor of na 5december geweest zijn ) mijn manager langs met iets lekkers voor bij de koffie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db_killer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-09-2021
Shadowhawk00 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 08:28:
Misschien wat vroeg om hierover te beginnen maar ach een keer positief zou ook kunnen.

Wat zouden we dit jaar als verrassing met Sinterklaas krijgen? Vorig jaar met de crisis viel het wat teggen maar we hebben er goed om kunnen lachen maar wat zou het dit jaar zijn.
Wij krijgen altijd netjes een chocoladeletter. Normaal gesproken krijg je met kerst iets.

Trouwens, bij jou valt volgens mij alles tegen:
  • Niet thuis zitten als je idle bent
  • Lange reistijd
  • Compensatie van eigen tijd
  • Het salaris
  • En nu ook nog eens het presentje met Sinterklaas
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
db_killer schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:04:
[...]

Wij krijgen altijd netjes een chocoladeletter. Normaal gesproken krijg je met kerst iets.

Trouwens, bij jou valt volgens mij alles tegen:
  • Niet thuis zitten als je idle bent
  • Lange reistijd
  • Compensatie van eigen tijd
  • Het salaris
  • En nu ook nog eens het presentje met Sinterklaas
:P
Niet overdrijven he zo erg ben ik ook niet, en de meeste texten zijn uit geband gerukt na een reply/post of 10.
Ik heb volgens mij nog niets gezegt over de reistijd alleen dat ik het veel heb.
Compensatie van eigen tijd ook niet, alleen over het "moeten" overwerken in eigen tijd. Compensatieregelingen zijn tot nu toe altijd goed geregeld bij de klant ( door de klant ) dus daar kan ik niet over klagen.

Maar eh jullie kregen een hele chocoladeletter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Ik heb nog nooit wat gehad tijdens Sinterklaas of met Kerst.
Ben blij dat ik bij de klant wel altijd iets krijg... :D

Overigens, ik lees hier toch wel grote verschillen als ik die vergelijk binnen mijn practice. Training volgen is toch echt eigen tijd en niet een combinatie van 50/50. Laat staan dat je waardering krijgt voor een training geven of een trekkersrol nemen bij een CWG.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 19:04

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Je bedoeld het stukje banketstaaf? Ze hadden van mij beter niets kunnen doen, dan apart naar de klant toe rijden om met een paar (logica-)collega's een banketstaaf te delen. Terwijl andere detacheerders wel met stapels binnen kwamen. Op een dergelijke manier, maak je jezelf tot spot. Als men zoiets opzet kan het beter goed gebeuren, dan half...

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

bij de klant is het ieder jaar feest hier. Een giga Kerst diner (met een hoofdletter K) met alle collega's,internen, concullega's. Beslist geen vetkleffe, veeltezoute chinees uit de magnetron. alweer een reden om niet op kantoor te zitten. Leve de Klant. Who cares about the bonus.

Dit jaar doen we bij Logica de Kerst "Dickens Style" . Kerstavond (over)werken, tenzij je bij de klant eruit getrapt wordt, Oudjaarsdag uurtje eerder naar huis (wel compenseren!) en je mag blij zijn dat je op 3 januari terug mag komen.

En ach Sinterklaas...Leuk voor de kinderen. Doen ze best leuk bij LOG, niks op aan te merken.

zo. lunchpauze zit erop. Genoeg gelachen, aan t werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 23:05:
Ik heb komende woensdag gesprek bij Logica, het beste is voor te bereiden, maar ik weet niet hoe. Wat betreft dress code, is toch ook netjes in pak? Is niet duidelijk op de site aangegeven, bij Sogeti is het redelijk formeel.
We zijn natuurlijk nu wel erg benieuwd hoe het gesprek is gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, vandaag gesprek gehad en ging goed. Ik heb echt zin in om bij Logica af te studeren, vooral mogelijkheid om zelf opdrachten te bedenken, innovatieve ideeën.

Wat betreft mijn kleding was gewoon netjes, zag dat de mensen van de receptie er super netjes uitzagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:01

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 23:30:
Ok, vandaag gesprek gehad en ging goed. Ik heb echt zin in om bij Logica af te studeren, vooral mogelijkheid om zelf opdrachten te bedenken, innovatieve ideeën.

Wat betreft mijn kleding was gewoon netjes, zag dat de mensen van de receptie er super netjes uitzagen.
Gefeliciteerd in dat geval.. Wij zijn ook veel leuker dan Sogeti / Cap :D

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

avotar schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 08:44:
[...]

Gefeliciteerd in dat geval.. Wij zijn ook veel leuker dan Sogeti / Cap :D
Ondanks het gezeik hier, heeft Avotar wel een punt. :*)

gefeliciteerd en welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende week wordt er een open huis georganiseerd bij Logica Rotterdam, alle oud-studenten worden uitgenodigd en ik mag komen :) Vind ik wel leuk, kan ik ook beetje meedraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-09 12:44
Logica is een top bedrijf om voor te werken, anders zat ik er niet ;).

Welkom alvast! Waar ga je afstuderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 23:30:

Weet je ook al wat je gaat doen? Als in heb je al ideeen welke richting je je afstudeer opdracht uit wilt laten gaan?. Overigens zijn de afstudeeropdrachten die ik gezien hebt best wel geinig.

Receptie en sales zien er over het algemeen wel netjes uit, je gaat naar rotterdam dus daar zal het ook wat anders zijn waar ik gewend ben. Jij hebt tenminste het parkeerprobleem niet want ze zitten lekker dicht bij een station ( zitten niet veel bedrijven en dat is toch wel heel handig )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Logica is inderdaad een leuk bedrijf om voor te werken, en er af te studeren is echt helemaal super kan ik uit eigen ervaring vertellen :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga later afstuderen bij Logica in Rotterdam bij Alexandrium, omdat ik nog in tweede jaar zit duurt het nog wel even voor ik ga afstuderen, maar ik heb er al veel zin in.

Wat betreft wat ik ga doen, ik denk iets met Java, wat precies van Java weet ik nog niet, want ik weet nog niet wat voor mogelijkheden binnen Java allemaal mogelijk is... zit zoals ik al zei in het tweede jaar. Maar ik heb al twee opdrachten "gereserveerd", een is met social media hoe we die in goede banen kunnen leiden, de ander is het zoeken van dingen door stem te gebruiken om bijv. vragen te stellen en een antwoord terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 16:15:
Ik ga later afstuderen bij Logica in Rotterdam bij Alexandrium, omdat ik nog in tweede jaar zit duurt het nog wel even voor ik ga afstuderen, maar ik heb er al veel zin in.
Is het voor de ervaring opdoen niet verstandiger om stage en afstuderen bij 2 bedrijven te doen? Op die manier krijg je toch weer een andere indruk, andere gewoontes, technieken die je leert.
Beetje offtopic ik weet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoef geen stage te lopen in verband met mijn versnelde opleiding, dus rest er alleen nog het afstuderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi iedereen,

Dikke week geleden ook bij Logica Eindhoven gesolliciteerd. Ben gewoon netjes in pak gegaan, zonder das uiteraard. Drie gesprekken gehad, Practice Director, Practice Manager en Senior Consultant.

Iedereen was zeer vriendelijk naar mijn mening, Logica ziet er ook een hartstikke leuk bedrijf uit, leerrijk, kansen etcetc ...

Heb ook een contract aangeboden gekregen voor een master class, en dat ook netjes aanvaard en teruggestuurd met me handtekening.

Kijk er alvast al naar uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

je klinkt zelf ook enthousiast. een goed begin is het halve werk.

welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
Welkom!

Altijd goed om een nieuwe enthousiaste collega te mogen verwelkomen!
In welke Practice kom je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microsoft Practice

Ik ga deelnemen aan de Junior .NET MasterClass...

Leuk dat jullie via deze weg reeds een duwtje in de rug geven :-)
zircondan schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 21:35:
Welkom!

Altijd goed om een nieuwe enthousiaste collega te mogen verwelkomen!
In welke Practice kom je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 21:40:
Microsoft Practice

[...]
Dat is best een leuk team tenminste voor zover ik er de mensen ken. Nogal jonge club maar dat is wel leuk.
Als je hoogtevrees hebt niet te dicht bij de ramen gaan staan in eindhoven 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie gaat naar de Open Huis/5 jaar WT viering van Logica?

Beste oud-WT-er, begeleiders en collega’s,

Working Tomorrow bestaat 5 jaar! Wij willen jou graag samen met alle (oud) studenten, projectleiders en begeleiders uitnodigen om dit te vieren!

Tijdens onze open dagen laten we jullie graag onze innovatieve demo’s zien.
Ook nieuwsgierig hoe het nu met Working Tomorrow gaat? Onder het genot van een drankje en een hapje kun je kennis maken met de huidige studenten en zien waar zij mee bezig zijn. En uiteraard kun je bijpraten met je collega-studenten uit jouw jaar.

Geef je op en vermeld naar welke locatie je wilt komen.

workingtomorrow.nl@logica.com

Amstelveen (Prof. W.H. Keesomlaan) 21 oktober, 16.00 uur
Arnhem (Meander 901) 3 november 16.00 uur
Groningen (Eemsgolaan 1) 5 november 16.00 uur
Nieuwegein (Merweplein 23) 4 november, 16.00 uur
Rotterdam (George Hintzenweg 89) 28 oktober, 16.00 uur
Rijswijk (Laan van Zuid Hoorn 70) 27 oktober, 16.00 uur

Ik ga in ieder geval heen :)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2010 16:06 . Reden: Meer informatie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Ik ga naar die van A'veen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik naar die van Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
[klaagmodus]Wat? Nee, dat is echt véél te ver weg [/klaagmodus]

Ik kan helaas niet, zit een beetje ver weg ;) Maar altijd een goed idee om te laten zien waar de afstudeerders mee bezig zijn (geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het als event geplaatst op hyves: http://www.hyves.nl/agend...en_Huis_5_jaar_WT_viering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• species2175
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-12-2020
Hoi,

Ik kwam dit forum-topic toevallig tegen en nu wil het geval dat ik door Logica ben benaderd om naar hen over te stappen. Ik heb al voor een redelijk groot bedrijf gewerkt maar toen ik daar begon waar we ongeveer 500%(!) kleiner.

Logica is dus IMHO een 'verrekte' groot bedrijf :)
Zo'n groot bedrijf heeft veel voordelen:
- Veel kennis
- Grote klanten
- Goede voorwaarden
- Veel mogelijkheden voor door te groeien
- etc

Maar ook nadelen:
- Weinig invloed
- Minder persoonlijk (uiteindelijk gaat het om de grote getallen)
- Alle regeltjes liggen vast
- etc

Ik heb al een heel stuk over Logica gelezen over dit forum maar ik zou graag antwoord willen op het volgende:
- In hoeverre wordt er rekening gehouden met de wensen van de medewerker ten aanzien van bijvoorbeeld:
- Uit te voeren werkzaamheden
- Locatie (reistijd) van de werkzaamheden (persoonlijk vind ik 1 uur enkele reis max)
- Hoe wordt er omgegaan met 'vergoeding' van bijv werkzaamheden na werktijd (vergaderingen, extra uitzoekwerk, bijwonen/geven van workshops)
- Hoe wordt Logica door de medewerker ervaren: informeel / formeel / hoe menselijk gaat men met medewerkers om

Ik weet het: ik vraag nogal wat maar ik wil dan ook voorkomen dat ik met deze overstap de 2de misstap achter elkaar maak |:( |:(
Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 21:52
Logica is inderdaad een groot bedrijf. Dat betekent dat er misschien geen algemene antwoorden zijn op je vragen. Hoe je het bedrijf zult ervaren kan van afdeling tot afdeling verschillen. Op je sollicitatiedag zul je met twee leidinggevenden en een consultant van jouw beoogde afdeling spreken. Ga er met een positieve en open houding naartoe, en kijk gewoon of je een klik ervaart.

Ik heb zelf bij twee vestigingen gewerkt. Wat me vooral is bevallen is dat er vrij veel ruimte is voor initiatief. Doe lekker je werk voor de klant en als je nog wat energie over hebt dan mag je die naar hartelust inzetten voor de eigen organisatie. Denk aan recruitment, coachen van juniors of afstudeerders, interne projecten en offertes. Dat geeft je een kans om je talenten te verbreden en wordt ook gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
species2175 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 19:28:
Hoi,

Ik kwam dit forum-topic toevallig tegen en nu wil het geval dat ik door Logica ben benaderd om naar hen over te stappen. Ik heb al voor een redelijk groot bedrijf gewerkt maar toen ik daar begon waar we ongeveer 500%(!) kleiner.

Logica is dus IMHO een 'verrekte' groot bedrijf :)
Zo'n groot bedrijf heeft veel voordelen:
- Veel kennis
- Grote klanten
- Goede voorwaarden
- Veel mogelijkheden voor door te groeien
- etc

Maar ook nadelen:
- Weinig invloed
- Minder persoonlijk (uiteindelijk gaat het om de grote getallen)
- Alle regeltjes liggen vast
- etc

Ik heb al een heel stuk over Logica gelezen over dit forum maar ik zou graag antwoord willen op het volgende:
- In hoeverre wordt er rekening gehouden met de wensen van de medewerker ten aanzien van bijvoorbeeld:
- Locatie (reistijd) van de werkzaamheden (persoonlijk vind ik 1 uur enkele reis max)
- Hoe wordt er omgegaan met 'vergoeding' van bijv werkzaamheden na werktijd (vergaderingen, extra uitzoekwerk, bijwonen/geven van workshops)
- Hoe wordt Logica door de medewerker ervaren: informeel / formeel / hoe menselijk gaat men met medewerkers om

Ik weet het: ik vraag nogal wat maar ik wil dan ook voorkomen dat ik met deze overstap de 2de misstap achter elkaar maak |:( |:(
Alvast bedankt!!
Logica is een detacheerder ( aka uitzendbureau in bepaalde regio's ) dat moet je wel goed beseffen. Er is veel afhankelijk van de klanten waarvoor je gaat werken en leuke opdrachten kunnen zomaar uit het niets verdwijnen of verschijnen en je hebt daar niet altijd evenveel invloed op ( als het geld op is bij de klant is het einde oefening ). Doorgroeien is dus ook grotendeels afhankelijk van die klanten als je bij een goede klant terecht komt heb je geluk zit je toevallig bij een klant die detacheerders echt ziet als extra handjes pech, natuurlijk kan hoe je je opdracht vervult wel iets invloed hebben het is niet helemaal zwart-wit.
Afhankelijk van welke regio zijn er wel of geen interne projecten hoe leuk/interresant deze zijn is zeer persoonlijk.

Kennis zit er wel wat maar over het algemeen is dat vrij veel algemene kennis, omdat mensen over het algemeen bij klanten zitten is het niet zo dat je makkelijk als je ergens niet uitkomt een collega kan bellen, tenzij die toevallig ook bij die klant zit of het een algemene vraag is ( maar voor dat laatste heb je google ).
Workshops zijn wel aardig maar ook weer afhankelijk van waar je zit en welke vestiging het is. Als je vanaf eindhoven naar amstelveen moet in de avond voor 3 uurtjes workshop gaat dat natuurlijk minder makkelijk.

In hoeverre er rekening gehouden wordt met reistijd en opdracht hangt af hoe sterk je je daarvoor maakt. Manager zal er zelf niet heel snel mee komen van hm dit is wat ver weg voor je dat zal je echt zelf moeten doen, tenminste dat is mijn ervaring. Uit te voeren werkzaamheden idem.
Vergoeding is heel simpel. Geen tenzij een klant ervoor wil betalen. Meetings/trainingen/workshops is allemaal eigen tijd, ze verwachten wel dat je komt btw ( hoewel mijn manager bij mij die verwachting een beetje heeft bijgesteld :P ) de meetings zijn niet echt verplicht maar of er consequenties aanhangen durf ik niet te garanderen misschien wel misschien niet.

Hm afgezien van de laatste reorganisatie waarbij mensen bijna 4 maanden in onzekerheid zaten of ze wel of niet konden blijven werken valt het volgens mij redelijk mee. Het blijft een groot bedrijf en uiteindelijk ben je gewoon een nummer natuurlijk. Dat is natuurlijk een keuze die je moet maken een klein bedrijf is veel persoonlijker een groot bedrijf is dat zeer zeker niet.
Afhankelijk van je manager en hoe je het kan spelen kan je ondanks dat de regeltjes vast staan deze wel een beetje ombuigen, en natuurlijk bij de klant heb je andere regeltjes en is het een beetje mix-match van wat goed uitkomt.

Heb geprobeert het redelijk objectief te houden ( voor de verandering ) maar ik denk dat deze thread wel een duidelijk beeld geeft van logica zeker als je die combineert met bijvoorbeeld informatie van HR :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
species2175 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 19:28:

Alvast bedankt!!
Wat betreft wensen qua werkzaamheden is er veel mogelijk, maar je zit natuurlijk wel met projecten/klanten waar specifieke kennis (en dus werkzaamheden) gevraagd wordt.

De locatie is zoveel mogelijk in de regio, maar een uur max vind ik (persoonlijk) voor consultancy irreëel. Een uur max enkele reis houdt in mijn geval (woon normaal gesproken in Nijmegen) in dat ik daar driekwart van de tijd in de spits overheen ga als ik op kantoor in Arnhem moet verschijnen, en dat is dan een kilometer of 25. Kan me zo voorstellen dat de af te leggen afstand binnen een uur in de spits in de Randstad nog kleiner is. Om dan bínnen die afstand een project te vinden wat aansluit bij je profiel kan nog best lastig worden.

Vergaderingen na werktijd zijn eigen tijd, "extra uitzoekwerk" (overwerk?) kun je tijd-voor-tijd inruilen (compensation leave) Voor bepaalde zaken zijn er wel vergoedingen (bijv. een standaard onkostenvergoeding per maand)

En de ervaring Logica, tja. Dat verschilt volgens mij nogal per afdeling. Ikzelf zit op een afdeling waar de sfeer vrij informeel is, maar er zijn vast ook afdelingen waar het allemaal wat strakker ligt. Daarnaast heb je natuurlijk een (flinke) kans dat je bij of met een klant werkt, dan is de ervaring weer heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Een uur reistijd als maximum betekent dat je niet de detachering in moet willen gaan. Einde discussie :P Iedereen wil het liefst op vijf minuten fietsen wonen en werken, maar als je dat wil, dan moet je intern. Detachering gaat je die garantie niet geven en je moet bereidt zijn om wat verder te reizen afhankelijk van waar de klant zit.

Edit: ik spreek hier niet voor Logica specifiek, maar detachering algemeen. Mochten mensen van Logica hier een totaal ander beeld bij hebben dan staat het vrij om deze ervaringen te delen ;) Maar ik verwacht dat het met Logica niet veel anders is eerlijk gezegd :)

[ Voor 28% gewijzigd door Motrax op 26-10-2010 13:53 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Ik heb daar een ander beeld bij. Ik woon in Leeuwarden, waar een aantal klanten zitten in de financial hoek. Andere steden zijn Groningen en eventueel Zwolle. Zwolle is iets verder, maar ook weer niet veel verder dan een uur. Veel collega's met standplaats Groningen wonen iets centraler in het noorden en zijn vrijwel altijd binnen een uur ter plaatse. Dat je dan 1 keer in de week naar Den Haag of Amsterdam (een klant hoofdkantoor oid) moet voor teamoverleg of iets dergelijks, soit.

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woksie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Woksie

Gone

Me to, en misschien gelijk even bij TSE kijken voor de functie van Technical Software Engineer :P

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woksie schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 01:51:
[...]

Me to, en misschien gelijk even bij TSE kijken voor de functie van Technical Software Engineer :P
Zozo technisch, dus technisch informatica gestudeerd? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:21:
[...]
Technisch is wat anders dan het woord doet vermoeden. Het is gewoon programmeren in een andere omgeving dan banken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
Nou Schadowhawk00, TSE is net iets meer dan programmeren in een andere omgeving dan banken ;).

Het klopt dat je de T in TSE niet te zwaar moet pakken, maar zo lichtjes zoals Shadowhawk00 het zegt is ook weer iets te. Ik zelf zit in de TSE hoek en ben bezig met Linux, C maar ook gewoon Java en C# komen aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
zircondan schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:15:
Nou Schadowhawk00, TSE is net iets meer dan programmeren in een andere omgeving dan banken ;).

Het klopt dat je de T in TSE niet te zwaar moet pakken, maar zo lichtjes zoals Shadowhawk00 het zegt is ook weer iets te. Ik zelf zit in de TSE hoek en ben bezig met Linux, C maar ook gewoon Java en C# komen aan de orde.
Beetje wat ik eigenlijk wilde zeggen. Mensen denken bij technisch meteen aan machines / signalen en laag op de processor programmeren. Maar dat is niet altijd zo embedded programmeren gebeurt ook in C#.
Ach op metaniveau is het allemaal hetzelfde.
Er komt data in er gebeurt iets met die data en er gaat data uit :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Effe een kort vraagje, er is een inwerkperiode van twee maanden voorzien, de Master Class duurt 6 weken en dan moet je MCTS halen. In hoeverre moet je voor al deze examens geslaagd zijn om enigsinds te mogen blijven? Kort gezegd, als je niet slaagt, wordt je dan ontslagen tijdens je "inwerkperiode"?

Ik zou veronderstellen van niet, want die opleiding is nogal een kostelijke zaak voor Logica :)
Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 21:40:
Microsoft Practice

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Als het goed is (gebeurt niet altijd) heb je bij het tekenen van het contract ook een overeenkomst getekend voor de masterclass (vastleggen voor x jaar, anders terugbetalen, dat soort dingen). Daarin zal vast staan hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:33:
Effe een kort vraagje, er is een inwerkperiode van twee maanden voorzien, de Master Class duurt 6 weken en dan moet je MCTS halen. In hoeverre moet je voor al deze examens geslaagd zijn om enigsinds te mogen blijven? Kort gezegd, als je niet slaagt, wordt je dan ontslagen tijdens je "inwerkperiode"?

Ik zou veronderstellen van niet, want die opleiding is nogal een kostelijke zaak voor Logica :)

[...]
Ik weet van verhalen wel dat je erg eh goed moet zijn, wil je het niet halen van je examens overleven. Dat klinkt wat harsh, maar aan de andere kant, als je inderdaad kijkt naar de investering die Logica doet, is het halen van een examentje het minste wat je doen kan.. 8)

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woksie
  • Niet online

Woksie

Gone

Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:21:
[...]

Yes, Technische Informatica. Vorig jaar in April bij WT (IDT/JAVA) afgestudeerd, maar door de kredietcrisis werd er niemand aangenomen. Ondertussen niks gevonden, dus even daar kijken.
Volgens iemand die er nu werkt ligt de lat bij Logica nu laag 8)7

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Woksie schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:36:
[...]
Yes, Technische Informatica. Vorig jaar in April bij WT (IDT/JAVA) afgestudeerd, maar door de kredietcrisis werd er niemand aangenomen. Ondertussen niks gevonden, dus even daar kijken.
Volgens iemand die er nu werkt ligt de lat bij Logica nu laag 8)7
Tja na 1 jaar geen verhoging en dit jaar verlaat een beetje erbij kan je natuurlijk bedenken dat er redelijk wat mensen weg zijn gegaan en dat recruitment een extra uitdaging had. Je kan heel veel beloven dan maar als in intermediair en hier staat dat mensen weer niets verwachten is dat niet heel geloofwaardig.

Aan de andere kant laten veel bedrijven ontwikkeling in india doen en wat daar soms vandaan komt dan is het nooit heel erg moeilijk om die qualiteit te overtreffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, vandaag naar die Open Huis geweest, was gezellig en leuke projecten ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat was er allemaal te beleven dan :) ?
Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 20:56:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woksie
  • Niet online

Woksie

Gone

Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 20:56:
Serieus?
De projecten die daar gepresenteerd werden, werden meerendeels gepresenteerd door studenten die er niet aan hadden gewerkt en weinig meer konden vertellen dan wat er op het blaadje stond.
Ook werd mij steeds gevraagd wat voor studie ik deed, alsof ze verwachtten dat er mensen kwamen die nog moesten afstuderen :?

Van mijn lichting was er welgeteld 1, dat was omdat hij daar nu werkt. Een paar anderen die er ook werken waren te lui (:P) om te komen.
En qua leuke projecten: heb alleen maar BI'ers gesproken. Misschien zijn die projecten leuk voor hun, maar ik vind er niks aan.

Vond het geen mislukking, maar het had veel beter gekund.

/Endofcriticism

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:33:

Ja, dat is een kostbare zaak. Je kunt het echter ook zien als een 'real life assessment' waarbij je gewoon gedurende 6 weken gevolgd wordt. Als ik voor de Masterclass Testing spreek wordt er zo nu en dan nog wel afscheid genomen van iemand. Andere bedrijven doen IQ testen ofzo, bij Logica wordt je 'in het wild' beoordeeld. Zo kun je ook eens rustig kijken hoe mensen omgaan met teamsgewijs werken, kritiek opnemen, theorie verwerken, zich aanpassen en presenteren. Als het beeld ontstaan is dat iedere nitwit & retard bij Logica aan de slag kan, dan is dat beeld niet juist! Natuurlijk heb ik wel eens mijn bedenkingen, maar ik ben gelukkig niet de manager die ze in projecten of bij klanten moet plaatsen :+

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Testert schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 09:32:
[...]
Andere bedrijven doen IQ testen ofzo, bij Logica wordt je 'in het wild' beoordeeld.
De manier hoe Logica het doet lijkt mij ook veel beter en meer praktijk gericht. In iedergeval beter dan hoe het bij Sogeti en Capgemini gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Beoordelingen van detacheerders als logica zijn toch altijd maar een wassen neus, hoe kan een manager mij nu beoordelen op mijn dagelijkse werkzaamheden als hij mij 1x in de 6 weken een uurtje ziet?
Klantbeoordelings formulieren geven maar een klein deel weer.
Collega beoordelings formulieren, ja je dacht toch niet dat ik niet iemand uitzoek waar ik een goede beoordeling van krijg.
Overigens gebeurt het ook vaak zat dat er een officiele beoordeling is en de off the record versie, dan krijg je toch eerlijke feedback maar zal je er nooit op beoordeeld worden. Zeker als de manager bij de klant ook gedetacheerd zit en dus precies weet hoe het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
Sjeddohok probeer rustig te lezen waar het over gaat: beoordeling van aspirant consultants. Periodieke review is nog niet ter sprake gekomen, maar ik ben wel benieuwd naar je voorstel om het beter te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Testert schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:20:
Sjeddohok probeer rustig te lezen waar het over gaat: beoordeling van aspirant consultants. Periodieke review is nog niet ter sprake gekomen, maar ik ben wel benieuwd naar je voorstel om het beter te doen.
Aspirant consultants zijn het als ze nog aan het soliciteren zijn he. Zodra ze aangenomen zijn krijgen ze soms een masterclass maar sommige worden direct ingezet. Overigens was dit ook niet iets tegen logica want alle andere detacheerders doen het ongeveer zo.
Maar ik zeg niet dat ik een beter manier weet om het te beoordelen want eigenlijk kan dat met de informatie die gegeven wordt gewoon niet. Soms moet je gewoon toegeven dat je met de gegeven informatie geen beslissing kan nemen.
Het is hetzelfde als mensen beoordelen tijdens een solicitatie je kan een beetje op je gevoel afgaan en op wat er op papier staat, hoe iemand echt is kom je pas achter als je er een tijd mee samenwerkt.
IQ tests, persoonlijkheids test, gesprek met een psycholoog zijn leuke dingen om het nog een beetje objectief te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was die salarisverhoging niet met terugwerkende kracht vanaf juli?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:37:
Was die salarisverhoging niet met terugwerkende kracht vanaf juli?
Nee.

[ Voor 40% gewijzigd door pagani op 29-10-2010 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja de projecten waren leuk om te horen, dus dat ze innovatieve projecten hadden.
Voor de rest babbelen met mensen is ook wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 17:26:
Nou ja de projecten waren leuk om te horen, dus dat ze innovatieve projecten hadden.
Voor de rest babbelen met mensen is ook wel leuk :)
Studenten krijgen meestal wel leuke projecten te doen of verzinnen die zelf. Maar zou je tijdens dit soort dagen wel saaie projecten willen laten zien? Reclame maak je met goede dingen niet met slechte :D

Nee de salarisverhoging was niet per juli, Als dingen te goed lijken om waar te zijn dan zit er een addertje onder het gras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje voor Logicanen, wat voor firmawagen rijden jullie rond?

Ik begin 1 feb ook bij Logica en ben eens benieuwd wat je nou net allemaal kan "kiezen" binnen budget... Wel is het zo dat ik begin in Logica Nederland, maar ik ben Belg, dus wordt grensarbeider. Ze hebben me van Logica beloofd dat ik een Belgische wagen kan kiezen, en die zijn goedkoper in aankoop (kan ot 4K schillen!)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 21:56:
Vraagje voor Logicanen, wat voor firmawagen rijden jullie rond?

Ik begin 1 feb ook bij Logica en ben eens benieuwd wat je nou net allemaal kan "kiezen" binnen budget... Wel is het zo dat ik begin in Logica Nederland, maar ik ben Belg, dus wordt grensarbeider. Ze hebben me van Logica beloofd dat ik een Belgische wagen kan kiezen, en die zijn goedkoper in aankoop (kan ot 4K schillen!)...
Opel Meriva, ik betaal zelf nooit bij aan een auto dus dit was wat ik kon leasen.
Zorg wel dat je die afspraak van een belgische auto mogen leasen op papier hebt zodat ze het niet vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ik heb dit jaar een eigen salarisverhoging gecreëerd door van een BMW 118d via een VW Polo naar een Fiat 500 over te stappen. Deze kost me netto 70 euro/maand tegenover bijna 400 euro/maand voor de BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
johnnyv.nl schreef op maandag 01 november 2010 @ 16:30:
Ik heb dit jaar een eigen salarisverhoging gecreëerd door van een BMW 118d via een VW Polo naar een Fiat 500 over te stappen. Deze kost me netto 70 euro/maand tegenover bijna 400 euro/maand voor de BMW.
:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus jij hebt een Fiat 500 en je moet nog 70 eur/mnd betalen op je wagen? Die kost nieuw 12000... Met het budget van logica moet je dat toch we'll kunnen trekken zonder netto te moeten inleveren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Van het leasebudget gok ik zo.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 18:48:
Dus jij hebt een Fiat 500 en je moet nog 70 eur/mnd betalen op je wagen? Die kost nieuw 12000... Met het budget van logica moet je dat toch we'll kunnen trekken zonder netto te moeten inleveren??
Een Fiat 500 diesel is 19.500, niet 12.000 euro. Daarnaast vergeet je even de bijtelling. M'n eigen bijdrage is negatief, maar door de bijtelling kom ik uit op 70 euro/maand netto. De enige andere auto's in die leaseprijsklasse zijn de polo, ibiza e.d. (de Fiat doet het qua leaseprijs nog betrekkelijk goed door de restwaarde)

De Fiat kon ik overnemen met nog krap twee jaar looptijd en laat ik nu net de komende tijd voor waarschijnlijk 3/4 van de tijd in het buitenland zitten. Zonde dus om iets duurders te rijden wat dan continu stil staat en waar ik verder niks aan heb.
Heerlijk gefundeerde post, echt tweakers/Logica waardig!

[ Voor 9% gewijzigd door pagani op 02-11-2010 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
johnnyv.nl schreef op maandag 01 november 2010 @ 16:30:
Creatieve oplossing, alleen jammer dat we niet het hele verschil krijgen, afhankelijk wat er gaat gebeuren met het cafetaria model kan het zijn dat je straks gewoon kan kiezen tussen auto of meer salaris
(tenminste andere bedrijven hebben dat ook zo gedaan ), maar dat is natuurlijk hopen niemand weet officieel nog hoe ze het gaan invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Laatst online: 07:01
Hoe of of ze het gaan invoeren?
Dat cafetaria model zou 3 jaar geleden toch al komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Roadman schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 09:37:
Hoe of of ze het gaan invoeren?
Dat cafetaria model zou 3 jaar geleden toch al komen?
Klopt maat het lijkt erop dat ze er nu wat drukker mee bezig zijn. Misschien kieboom eens aan de tand voelen hierover :).
Maar goed wist niet dat ze er al 3 jaar mee bezig zijn, aan de andere kant timenet vervanging zou ook begin dit jaar ingevoert gaan worden.
Ach ja een IT dienstverlener die zijn eigen systemen niet op orde heeft is tegenwoordig zo vreemd niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
Shadowhawk00 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 10:05:
Ach ja een IT dienstverlener die zijn eigen systemen niet op orde heeft is tegenwoordig zo vreemd niet meer.
Ik zou me zorgen maken over idleness en de BCR toeslag als alles perfect geregeld zou zijn! Er moet ook wat overblijven voor de pacemaker projectjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Testert schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 10:25:
[...]

Ik zou me zorgen maken over idleness en de BCR toeslag als alles perfect geregeld zou zijn! Er moet ook wat overblijven voor de pacemaker projectjes?
Gewoon op projectcode en anders intern doorbelasten zoals in ieder ander bedrijf.
Tegen kostprijs iets ontwikkelen zal nog altijd goedkoper zijn dan licenties kopen lijkt me dan...

Het gerucht gaat dat het cafetaria-model ergens in april in SAP mogelijk moet worden, misschien vanaf juli 2011? Grappig dat zelfs managers hier niet van op de hoogte zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Testert schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 10:25:
[...]

Ach er zijn best wel dingen die beter kunnen en anders vinden we wel wat hoor. Perfect zou betekenen dat de software ook bugvrij zou zijn ( tegen die tijd zijn wij wel met pensioen )
Ja he he anders hebben de idle consultants niets beters meer te doen dan wikipedia uitlezen :P.
Maar was pacemaker niet bedoelt om inzetbaarheid te vergroten dus om specifiek opdrachtjes en trainingen te doen waar vanuit de klant vraag naar was. Tenminste zo had ik het ooit begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Be wagens moeten geen bijtelling betalen hee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Gave younglogica activiteit zeg aankomende maand :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
En nog eens een keer op een locatie die te bereiken is ipv ergens midden in de randstad, en nog op een redelijk tijdstip ook.
What is happening to the world ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
Shadowhawk? Het is ook nooit goed he? Ik weet het niet, volgens mij is Gorichem nou niet echt MIDDEN in de randstad!? Het is weliswaar nog eens te bereiken ook vanuit Eindhoven!

Het klinkt in iedere geval super! Ik denk dat ik van de partij zal zijn, desnoods dan maar wat CL uren inleveren ;). YL heeft goed werk verricht met deze acitiviteit! Hulde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
zircondan schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:48:
Shadowhawk? Het is ook nooit goed he? Ik weet het niet, volgens mij is Gorichem nou niet echt MIDDEN in de randstad!? Het is weliswaar nog eens te bereiken ook vanuit Eindhoven!

Het klinkt in iedere geval super! Ik denk dat ik van de partij zal zijn, desnoods dan maar wat CL uren inleveren ;). YL heeft goed werk verricht met deze acitiviteit! Hulde!
Eh ik was positief hoor, beter lezen volgende keer.
Ja ik weet dat dat enigzins verrassend is maar het komt dus wel voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 20:21:
Als je NL bedrijf (je werkgever) je wagen in BE voor jou leased weldegelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 21:52
Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 20:21:
Het voordeel van leasen in BE is dat auto's daar veel goedkoper zijn in aanschaf. Omdat afschrijving en rente belangrijke factoren zijn in de leaseprijs, liggen de leaseprijzen ook lager.

Voor de bijtelling is het niet van belang of de auto op NL of BE kenteken staat. Als je in NL inkomstenbelasting betaalt over de betreffende baan, dan valt de leaseauto ook onder de NL belasting. Bijtelling wordt gebaseerd op de gebruikelijke tarieven 14/20/25% en op de Nederlandse cataloguswarde incl BTW/BPM.

Als je in BE belasting betaalt, dan valt de auto onder het Belgische regime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
Shadowhawk00 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 16:14:
[...]

Eh ik was positief hoor, beter lezen volgende keer.
Ja ik weet dat dat enigzins verrassend is maar het komt dus wel voor!
Oh ik schaam mij rot ;). Het is inderdaad verrassend :P. Ik neem aan dat jij ook van de partij zal zijn bij deze event?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

zircondan schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:48:

Meh... leuk evenement, niet erg handig gepland. Het is net in de week dat er overal kerstborrels gedaan worden, allerlei laatste meetings van 2010 gepland worden.
Maar goed, ik hoop voor YL dat het lekker druk wordt.. inderdaad eindelijk eens een event dat niet in de randstad gehouden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
zircondan schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 20:07:
[...]

Oh ik schaam mij rot ;). Het is inderdaad verrassend :P. Ik neem aan dat jij ook van de partij zal zijn bij deze event?
Ik zit te overwegen hier ook naartoe te gaan, het kan mooi vanuit mijn werk dus het kost me nog niet eens uren, en een Mc-donalds kan ik wel vinden tussendoor om te eten ( mag wel voor 1 keertje toch ).
Moet alleen even de kalender erbij nemen want zoals iemand anders hierboven ook al aangaf is het ook net in de tijd van de kerstborrels en netwerken bij klanten is ook leuk. Maar ik heb nog ruim 2 weken om te besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4b0
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Zeker leuk initiatief van YL!

Zoeken onderweg naar een Mc Donalds is niet nodig. Direct naast A15 Karting hal ligt een Mickey D's.

Foto van de hal + Mc Donalds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Zo, eerste dag in vernieuwde ballast zit er bijna op. Net even een mail naar facilities gestuurd emt wat er allemaal nog ontbreekt en mis is. Wel positief, een nieuwe stoel, een buro wat makkelijk op hoogte te zwengelen is en overal voldoende stroom en ethernet.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Wijnands schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:35:
Zo, eerste dag in vernieuwde ballast zit er bijna op. Net even een mail naar facilities gestuurd emt wat er allemaal nog ontbreekt en mis is. Wel positief, een nieuwe stoel, een buro wat makkelijk op hoogte te zwengelen is en overal voldoende stroom en ethernet.
Staan er eigenlijk nog vaste pc's?

• Wijnands
Roadman schreef op woensdag 10 november 2010 @ 21:59:
[...]

Staan er eigenlijk nog vaste pc's?
Op de tweede best wel een paar

• Shadowhawk00
Wijnands schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:35:
Wat was er mis met de vorige locatie waardoor er verhuist is ? Het is niet echt mijn regio dus de kantoren kom ik nooit.

@s4bo : dat scheelt me weer zoeken, hoewel ik op de route ernaartoe ook al enkele M-etjes heb zien staan.

• Roadman
Shadowhawk00 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 10:32:
[...]

Wat was er mis met de vorige locatie waardoor er verhuist is ? Het is niet echt mijn regio dus de kantoren kom ik nooit.
Stond half leeg.

• Shadowhawk00
(sarcasm )
Het is ook nooit goed he, is het kantoor vol zitten ze te zeuren over idleness, dan zitten we bij de klant is het kantoor weer te leeg.

Ik vraag me bij half leeg pand altijd af of het verhuizen nu echt goedkoper is, je huurcontract moet je openbreken en je moet de hele zooi verhuizen. Ach aan de andere kant op papier is het inhuren van contractors zoals wij goedkoper dan eigen personeel bij sommige bedrijven dus het zal rekentechnisch wel goedkoper zijn.

Hoop voor de personen die er zitten dat alles goed gaat met de verhuizing.

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Shadowhawk00 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:36:
[...]

(sarcasm )
Het is ook nooit goed he, is het kantoor vol zitten ze te zeuren over idleness, dan zitten we bij de klant is het kantoor weer te leeg.

Ik vraag me bij half leeg pand altijd af of het verhuizen nu echt goedkoper is, je huurcontract moet je openbreken en je moet de hele zooi verhuizen. Ach aan de andere kant op papier is het inhuren van contractors zoals wij goedkoper dan eigen personeel bij sommige bedrijven dus het zal rekentechnisch wel goedkoper zijn.

Hoop voor de personen die er zitten dat alles goed gaat met de verhuizing.
Ik heb begrepen dat he contract niet is opengebroken, maar dat Kronestede wordt onderverhuurd totdat het contract afloopt.
Voorzover ik weet, hebben we nu een kleiner pand/kleiner gedeelte. Dit scheelt gewoon in de kosten ten opzichte van Kronestede wat grootdeels leeg stond.

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Leegstand of niet ga ik niet hier over discussieren. Wat ik weet is het een weloverwogen beslissing geweest.
Positief vind ik dat men zeker moeite heeft gedaan om het een aantrekkelijke werkplek te maken. Paar dingen zijn nog niet af maar ik heb vertrouwen dat dat wel goed gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Wijnands schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 10:51:
Leegstand of niet ga ik niet hier over discussieren. Wat ik weet is het een weloverwogen beslissing geweest.
Positief vind ik dat men zeker moeite heeft gedaan om het een aantrekkelijke werkplek te maken. Paar dingen zijn nog niet af maar ik heb vertrouwen dat dat wel goed gaat komen.
En ook wel logisch dat ze dat proberen... Amstelveen begint meer en meer het middelpunt van Nederland te worden... :X
Als het daar niet gebeurt, is het niet belangrijk.
Dus al die belangrijke mensen, moeten een beetje gepamperd worden.

[ Voor 5% gewijzigd door avotar op 12-11-2010 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen jammer dat YL allemaal activiteiten heeft gepland die aantrekkelijker zijn voor de heren als voor de dames :{ Ik moet nog eens goed nadenken of ik hier heenga.
Wel leuk dat YL zulke evenementen organiseert! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
Karten is vrouwvriendelijk ;). Geloof mij maar, ik ben geen held op de karts, maar het plezier telt uiteindelijk.
Tevens blijkt het uitverkocht te zijn, mocht er genoeg animo zijn dan wordt de dag erna nog eentje gehouden.

Het is sowieso leuk om met je mede collega's te netwerken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb wel eens gekart en vervolgens kwam ik terug met een blauwe rug van de o zo fijne stoeltjes :)
Maar dat maakt de keuze dan makkelijk. Achteraf toch wel jammer eigenlijk.
Pagina: 1 ... 9 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.