t_captain schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 11:59:
[...]
Je salaris gaat 20% omlaag om er risicodragend 16% van terug te krijgen (20% over 80%). Kortom, on target verlies je 4%. En je krijgt een stuk bedrijfsrisico bij toegestopt, neerwaarts risico tot 16% van het 'oude' loon.
Je mist vermoedelijk (?) ook de pensioenopbouw over dat flexibele loon. Dat zou best kwalijk zijn. Logica had immers al een zeer karige pensioenregeling waarin (a) de secundaire arbeidsvoorwaarden niet meetellen en (b) slechts een procent of 70 van de staffel werd gebruikt. Na een hele loopbaan zou je dus een pensioen opbouwen t.w.v. ongeveer 50% van je geindexeerd middelloon exclusief je leaseauto etc.
Correct, en correct. Daar komt ook nog eens bij een banken etc ook het variabele deel eigenlijk niet zien, dus als starter een leuk huisje zoeken zit er eigenlijk al niet meer in. Daarbij heb ik na 3 maanden er nog geen cent van gezien, administratief is het nieuwe contract dus sowieso een groot zooitje.
Ik ben dus per September begonnen bij Logica onder de nieuwe contractvoorwaarden. Moet eerlijk zeggen dat ik me tijdens het starten een beetje erop verkeken heb. De oude voorwaarden voor mijn mede afstudeerders een half jaartje eerder waren wel nog gewoon degelijk. Snap ook meteen waarom er nu opeens wel plek was. Voorlopig vind ik het prima, ik heb een baan, leuke job, huurauto waar ik 200 euro per maand aan kwijt ben >.< (gelukkig ben ik ruim 4x zoveel kwijt aan benzine op mijn tankpas vanwege de afstand voor mijn job, dus dat voelt al weer wat beter).
Grote voordeel wat ik dan wel heb is dat ik geen boete oid heb van mijn masterclass (of wat daar in de huidige geschrapte vorm van over is gebleven). Dus als ik het echt zat ben ben ik binnen een maandje weer weg. En als die contractvoorwaarden September volgend jaar niet weer een beetje op een normaal niveau zitten dan zal ik ook niet snel nog een keer tekenen denk ik.
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 19:51:
Er wordt een mobiliteitsbudget beschikbaar gemaakt van rond de 750 euro (bruto) en dan mag ik zelf bepalen hoe ik die gebruik. Verder werd mij verteld dat als ik bijvoorbeeld elke maand maar 500 euro opmaak van die 750, dat na de 3de maand die 750 euro bovenop mijn loon wordt gestort.
Mag ik vragen in welke practice jij terecht komt dan? (DM oid is prima

) Want ik krijg als starter van afgelopen September maar 500 euro mobiliteits vergoeding. En die gaat volgens de reactie op het OR ook niet verhoogt worden binnenkort....
Wat betreft je andere vragen.
- Klopt het dat ik elke 3 maanden het bedrag bovenop mijn loon krijg als ik het niet opmaak?
Alles wat je niet opmaakt van je mobiliteits vergoeding wordt bruto op je loonstrook erbij geschreven. Echter heb jij weer een ander contract als mij blijkbaar dus ik zou dit zeker nog even nachecken
- Als ik een lease auto kies voor 300 euro bijvoorbeeld, krijg ik ook het resterend bedrag bovenop mijn loon elke 3 maanden?
Ik in ieder geval wel. Heb in het begin 3 weken huurauto gehad ipv de volle 4 weken. Geld die maand nog terug bruto bijgeschreven.
- Als ik een lease auto kies, is de benzine onbeperkt of dient die 750 euro ook voor benzine en daarna uit mijn eigen zak betalen?
Onbeperkt tot x kilometer prive per jaar, daarna per kilometer zoveel cent. Daar is niet veel aan veranderd in vergelijking met de oude leasecontracten.
- Ik heb nu een 1 jarig contract gekregen, als ik een lease auto kies, wordt mijn lease termijn ook 1 jaar of 4 jaar?
Voor zover ik weet, 4 jaar. Als je net zoals mij twijfelt over of je nog wilt blijven zolang mogelijk je huurauto vasthouden. En anders eentje uit de pool halen, wat te doen moet zijn voor jou aangezien je vergoeding niet ~300 euro lager is als de rest van logica.
Wat betreft bonus, laat het alsjeblieft schriftelijk vastleggen, ik heb daar niet zo op gehamerd, en ik heb nog steeds niet kunnen achterhalen waar die bonus nou vanaf hangt. Alleen maar mondelinge toezeggingen gehad waar ik wel vertrouwen in heb, maar op papier hebben zou veel voor mijn gevoel schelen op het moment.
offtopic:
Volgens mij mijn langste t.net post ever... sorry voor de clutter
[
Voor 37% gewijzigd door
Sleepkever op 27-11-2012 13:30
]