Ervaring werken bij Logica, nu onderdeel van CGI (Deel 4) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 43 Laatste
Acties:
  • 428.150 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
t_captain schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 09:58:
[...]

Zo'n bonus dient natuurlijk alleen om het bedrijfsrisico te verleggen. Wat is nu redelijkerwijs de invloed die je als consultant hebt of (a) bedrijfsresultaat en (b) koers-winst verhouding op de beurs?
Er zijn eigenlijk 2 soorten bonussen: resultaatgebonden (van het bedrijf) en prestatiegebonden (van de werknemer)

Bij 't eerste hangt het gewoon af of de unit / bedrijf genoeg winst maakt.

Bij de tweede zijn het idealiter zaken die de werknemer in handen heeft en waar hij iets aan kan doen.
Dus klantentevredenheid lijkt me een correcte graadmeter.
Aantal dagen facturabel dan weer niet: omdat zo iets nogal vaak buiten handen van de werknemer valt.

1ste type van bonussen verlegt een deel van het bedrijfsrisico.
Bij het 2e zou dat niet mogen zijn - 't is nogal zuur dat als jij verdomd goed werkt, maar men in een andere afdeling wat in de neus staat peuteren waardoor jij je bonus zou mislopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Wijnands schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 08:24:
Ik heb inmiddels goede gesprekken gehad met een aantal mensen uit de top van CGI. Wat ik daar hoor is dat men bonussen eigenlijk alleen interessant vind voor een selecte groep mensen, overwegend sales.

De rest van de medewerkers moeten een "bonus" voor het goed lopen van het bedrijf krijgen via hun optie/aandelen regeling.

Als ik in de prut in mijn kopje koffie kijk vermoed ik dat het nieuwe arbeidsvoorwaarden pakket geen lang leven heeft. Verwacht dat het uiterlijk in Q3 geschiedenis is.
Dat vind ik toch goed om te horen, Wijnands, ook al is het een vermoeden van jouw kant. Dat hele nieuwe arbeidsvoorwaarden pakket vond ik absoluut niet markt conform en zeker niet uitnodigend voor het binnenhalen van nieuwe, goeie, ervaren mensen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:49
t_captain schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 11:59:
[...]

Je salaris gaat 20% omlaag om er risicodragend 16% van terug te krijgen (20% over 80%). Kortom, on target verlies je 4%. En je krijgt een stuk bedrijfsrisico bij toegestopt, neerwaarts risico tot 16% van het 'oude' loon.

Je mist vermoedelijk (?) ook de pensioenopbouw over dat flexibele loon. Dat zou best kwalijk zijn. Logica had immers al een zeer karige pensioenregeling waarin (a) de secundaire arbeidsvoorwaarden niet meetellen en (b) slechts een procent of 70 van de staffel werd gebruikt. Na een hele loopbaan zou je dus een pensioen opbouwen t.w.v. ongeveer 50% van je geindexeerd middelloon exclusief je leaseauto etc.
Correct, en correct. Daar komt ook nog eens bij een banken etc ook het variabele deel eigenlijk niet zien, dus als starter een leuk huisje zoeken zit er eigenlijk al niet meer in. Daarbij heb ik na 3 maanden er nog geen cent van gezien, administratief is het nieuwe contract dus sowieso een groot zooitje.

Ik ben dus per September begonnen bij Logica onder de nieuwe contractvoorwaarden. Moet eerlijk zeggen dat ik me tijdens het starten een beetje erop verkeken heb. De oude voorwaarden voor mijn mede afstudeerders een half jaartje eerder waren wel nog gewoon degelijk. Snap ook meteen waarom er nu opeens wel plek was. Voorlopig vind ik het prima, ik heb een baan, leuke job, huurauto waar ik 200 euro per maand aan kwijt ben >.< (gelukkig ben ik ruim 4x zoveel kwijt aan benzine op mijn tankpas vanwege de afstand voor mijn job, dus dat voelt al weer wat beter).

Grote voordeel wat ik dan wel heb is dat ik geen boete oid heb van mijn masterclass (of wat daar in de huidige geschrapte vorm van over is gebleven). Dus als ik het echt zat ben ben ik binnen een maandje weer weg. En als die contractvoorwaarden September volgend jaar niet weer een beetje op een normaal niveau zitten dan zal ik ook niet snel nog een keer tekenen denk ik.
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 19:51:
Er wordt een mobiliteitsbudget beschikbaar gemaakt van rond de 750 euro (bruto) en dan mag ik zelf bepalen hoe ik die gebruik. Verder werd mij verteld dat als ik bijvoorbeeld elke maand maar 500 euro opmaak van die 750, dat na de 3de maand die 750 euro bovenop mijn loon wordt gestort.
Mag ik vragen in welke practice jij terecht komt dan? (DM oid is prima :) ) Want ik krijg als starter van afgelopen September maar 500 euro mobiliteits vergoeding. En die gaat volgens de reactie op het OR ook niet verhoogt worden binnenkort....

Wat betreft je andere vragen.
- Klopt het dat ik elke 3 maanden het bedrag bovenop mijn loon krijg als ik het niet opmaak?
Alles wat je niet opmaakt van je mobiliteits vergoeding wordt bruto op je loonstrook erbij geschreven. Echter heb jij weer een ander contract als mij blijkbaar dus ik zou dit zeker nog even nachecken
- Als ik een lease auto kies voor 300 euro bijvoorbeeld, krijg ik ook het resterend bedrag bovenop mijn loon elke 3 maanden?
Ik in ieder geval wel. Heb in het begin 3 weken huurauto gehad ipv de volle 4 weken. Geld die maand nog terug bruto bijgeschreven.
- Als ik een lease auto kies, is de benzine onbeperkt of dient die 750 euro ook voor benzine en daarna uit mijn eigen zak betalen?
Onbeperkt tot x kilometer prive per jaar, daarna per kilometer zoveel cent. Daar is niet veel aan veranderd in vergelijking met de oude leasecontracten.
- Ik heb nu een 1 jarig contract gekregen, als ik een lease auto kies, wordt mijn lease termijn ook 1 jaar of 4 jaar?
Voor zover ik weet, 4 jaar. Als je net zoals mij twijfelt over of je nog wilt blijven zolang mogelijk je huurauto vasthouden. En anders eentje uit de pool halen, wat te doen moet zijn voor jou aangezien je vergoeding niet ~300 euro lager is als de rest van logica. |:(

Wat betreft bonus, laat het alsjeblieft schriftelijk vastleggen, ik heb daar niet zo op gehamerd, en ik heb nog steeds niet kunnen achterhalen waar die bonus nou vanaf hangt. Alleen maar mondelinge toezeggingen gehad waar ik wel vertrouwen in heb, maar op papier hebben zou veel voor mijn gevoel schelen op het moment.

offtopic:
Volgens mij mijn langste t.net post ever... sorry voor de clutter

[ Voor 37% gewijzigd door Sleepkever op 27-11-2012 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelliefhebber
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik kan me je wantrouwen goed voorstellen.
Van alle beloftes gedaan door Logica bij mijn overgang is men nagenoeg niets nagekomen.
Aan alle beloftes werd wel een of andere draai gegeven als je ernaar vroeg.
Zelfs afspraken op papier met handtekening eronder (overgangsmaatregelen) werden het liefst "vergeten" of gewoon niet nagekomen.
Op dit moment nog steeds in gevecht (via rechter en vakbonden) over een afgesproken maatregel mbt pensioenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-10 16:38

avotar

P0werd by Black Coffee

Sleepkever schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:11:
[...]

Correct, en correct. Daar komt ook nog eens bij een banken etc ook het variabele deel eigenlijk niet zien, dus als starter een leuk huisje zoeken zit er eigenlijk al niet meer in. Daarbij heb ik na 3 maanden er nog geen cent van gezien, administratief is het nieuwe contract dus sowieso een groot zooitje.
Ik zou je manager hier dagelijks over lastig vallen.. en zijn baas als hij te laks reageert.
Ik kan me namelijk in al mijn naïviteit niet voorstellen dat een declaratie binnen enkele dagen op je rekening kan staan, maar dit niet. Zeker niet omdat het feitelijk gewoon primair loon is.
En klim in de pen met de OR.
Vaak zijn dit soort dingen inderdaad kinderziektes... maar blijf piepen, anders gaan mensen snel over het hoofd zien waar het echt pijn doet.

Succes!

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
avotar schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:10:
[...]Ik zou je manager hier dagelijks over lastig vallen.. en zijn baas als hij te laks reageert.
Ik kan me namelijk in al mijn naïviteit niet voorstellen dat een declaratie binnen enkele dagen op je rekening kan staan, maar dit niet. Zeker niet omdat het feitelijk gewoon primair loon is.
Doe ik gelukkig ook wel, zeker met dit soort dingen. Na navraag zou het aangepast worden naar maandelijkse bijschrijvingen sinds deze maand, vrijdag niets ontvangen en gelijk achteraan gegaan. Nog geen reactie op terug natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 21:52
Sleepkever schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:11:
[...]

(over on-target salaris en het niet meetellen van de bonus in de pensioengrondslag)

Correct, en correct. Daar komt ook nog eens bij een banken etc ook het variabele deel eigenlijk niet zien, dus als starter een leuk huisje zoeken zit er eigenlijk al niet meer in. [...]
Om een fatsoenlijk huis te kunnen kopen bij de huidige hypothecaire verstrekkingsnormen moet je sowieso een stuk meer verdienen dan werkgevers in dit land willen betalen. Kennelijk is de krapte op de arbeidsmarkt nog niet zodanig dat werkgevers hun nieuwe aanwas van de andere kant van het land moeten halen - dan zou men immers voldoende moeten betalen om een verhuizing mogelijk te maken. Van Logica en andere detacheerders kun je in ieder geval zeggen dat ze je van een auto willen voorzien, dan maar rijden i.p.v. verhuizen dus ;)
[...]

[...]

Mag ik vragen in welke practice jij terecht komt dan? (DM oid is prima :) ) Want ik krijg als starter van afgelopen September maar 500 euro mobiliteits vergoeding. En die gaat volgens de reactie op het OR ook niet verhoogt worden binnenkort....
Hoewel dat rijden tegenwoordig ook niet overhoudt. Van 500 budget is leasen eigenlijk niet intereressant, tenzij de leaseprijzen flink omlaag zijn. Als de leaseprijzen nog hetzelfde zijn als voorheen, dan kost een eenvoudige Golf diesel je al >350 euro netto plus je reiskostenvergoeding.

Toch zou het pensioen voor mij het ernstigste probleem vormen. Laat me uitgaan van een medior software engineer met een jaar of 5 ervaring. Onder de oude voorwaarden zou die bij Logica om en nabij 3000 euro bruto verdienen. Onder de nieuwe voorwaarden zou dat kennelijk 20% lager liggen, blijft er dus slechts 2400 euro over. Gevolg is dat je pensioengevend salaris slechts 16k boven de AOW-franchise ligt.
Ter vergelijk, bij een andere werkgever buiten de detachering zou je salaris eerder 3500 euro bedragen, met een 13e maand, maar zonder omzetbonus, mobiliteitsbudget of onkostenvergoeding. Dan ligt bij die "andere werkgever" het pensioengevend salaris (excl de AOW-franchise) twee keer zo hoog als bij Logica. Omdat Logica ook niet de staffel gebruikt maar slechts een procent of 70 daarvan, kan de pensioenopbouw een factor 3 schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

t_captain schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:31:

Hoewel dat rijden tegenwoordig ook niet overhoudt. Van 500 budget is leasen eigenlijk niet intereressant, tenzij de leaseprijzen flink omlaag zijn. Als de leaseprijzen nog hetzelfde zijn als voorheen, dan kost een eenvoudige Golf diesel je al >350 euro netto plus je reiskostenvergoeding.
Nou noem je net een van de duursten die er zijn.. Opel Astra, Kia C'eed... mooie diesel alternatieven die je maar een euro of 200 netto kosten....
Maar inderdaad... zoals ik al vaak mijmerde... diesel is (te) duur.... je wordt feitelijk gestraft voor het aannemen van een opdracht op afstand... maar dat is bij bijna elke grote detacheerder het geval.. niet alleen bij Logica, nu onderdeel van CGI.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-10 18:38
Ik vraag me dan weer af, of mensen andere salarissen krijgen als ze een mobiliteitsvergoeding krijgen ipv een leasebudget. Als dat elkaar opheft...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
FireDrunk schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:36:
Ik vraag me dan weer af, of mensen andere salarissen krijgen als ze een mobiliteitsvergoeding krijgen ipv een leasebudget. Als dat elkaar opheft...
Startsalaris basis is omlaag gegaan. Als je de bonus van 20% mee rekent dan is het bruto heel ietsje meer als de oude contracten voor Juni. Maar bij mij staat hij vast op 12,5% tot januari, en daarmee komt het op hetzelfde uit.

Maar ziektekosten worden niet meer vergoed, en goedkoopste huurauto classe is ook 200 euro per maand bijleggen ipv niets, dus netto kom je een stuk lager uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Ze zijn weer lekker aan het husselen geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

avotar schreef op woensdag 05 december 2012 @ 07:25:
Ze zijn weer lekker aan het husselen geweest.
soort pivot-table van de management matrix. :+

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 19:04

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Ben overigens benieuwd of er uberhaupt iemand gebruik heeft kunnen maken van de vrijwillige vertrekregeling. Ik kreeg een kort e-mailtje, dat ik niet in aanmerking kwam (had ik overigens ook niet verwacht). Als ik meer informatie wilde moet ik dat maar bij HR opvragen.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BadpunK schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:46:
Ben overigens benieuwd of er uberhaupt iemand gebruik heeft kunnen maken van de vrijwillige vertrekregeling. Ik kreeg een kort e-mailtje, dat ik niet in aanmerking kwam (had ik overigens ook niet verwacht). Als ik meer informatie wilde moet ik dat maar bij HR opvragen.
Ja, een substantieel aantal heeft toestemming gekregen om van de VVR gebruik te maken. Dat jij geen toestemming krijgt is dus eigenlijk een compliment voor je ;) Ik zou meteen salarisverhoging vragen als ik jou was! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:43:
[...]

soort pivot-table van de management matrix. :+
Stoelendans op hoog niveau..... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 19:56

Reneger

Wie? IK?

Ben benieuwd wat er verder nog gaat volgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is om je leaseauto vanuit Logica mee te nemen naar je nieuwe werkgever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Ja, dat is mogelijk. Kunt 'm ook zelf blijven rijden. Hangt meer af van de leasemaatschappij dan van Logica denk ik.

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbinger
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-06 17:54
Nou, 9 januari weten we het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Misschien is het niet echt handig om interne communicatie op een publiekelijk beschikbaar forum te gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
CGI is niet beursgenoteerd, wel? In dat geval heb je gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWM007
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-09 09:03
CGI is niet beursgenoteerd in Nederland maar wel in de VS en Canada volgens mij.
Ik vind het geen stijl om publieklijk deze informatie te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Gelukkig is het inmiddels weggehaald.... het is inderdaad niet netjes... ookal ben je dan wellicht de pineut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Hulde aan de OR! Voor het eerst transparant door een overeengekomen Sociaal Plan volledig met de achterban te delen. Collega's kunnen het lezen op de OR-site.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

De Diamond Awards zijn ook opgeschort in het kader van de harmonisatie. Verwachting is dat daar wel wat anders voor in de plaats komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

dan heb ik m nog net op tijd gehad :-)

dank u sinterklaasje! <+:)

[ Voor 4% gewijzigd door peter00 op 07-12-2012 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Hulde aan de OR! Voor het eerst transparant door een overeengekomen Sociaal Plan volledig met de achterban te delen. Collega's kunnen het lezen op de OR-site.
In de berichtgeving van vandaag miste ik de uitwerking van het transparant en objectief maken van de selectiecriteria van het IV Kwalitatief Ontslagbeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04 14:37
ESPACE schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 16:48:
[...]

In de berichtgeving van vandaag miste ik de uitwerking van het transparant en objectief maken van de selectiecriteria van het IV Kwalitatief Ontslagbeleid.
Heeft weinig zin dat hier te plaatsen. Waarom leg je dit niet bij de OR of bij de bestuurders neer?

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Xochiquetzal schreef op zondag 09 december 2012 @ 19:04:
[...]

Heeft weinig zin dat hier te plaatsen. Waarom leg je dit niet bij de OR of bij de bestuurders neer?
Komt ook nog wel.
ESPACE schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:11:
Er wordt dus wel geluisterd naar de achterban!

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:28

franssie

Save the albatross

Hoe kan ik in hemelsnaam een vakantiedagenovericht maken zoals we dat ooit uit sap hadden? Fuck oracle. Ik wil een begin en eind met dagelijkse opname van vakantiedagen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-10 22:01

AJM

franssie schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 21:53:
Hoe kan ik in hemelsnaam een vakantiedagenovericht maken zoals we dat ooit uit sap hadden? Fuck oracle. Ik wil een begin en eind met dagelijkse opname van vakantiedagen.
Aan je secretaresse of manager vragen of ze zo'n overzicht kunnen emailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je je aan de normale werkwijze hebt gehouden (afwezigheid aangevraagd in Logica People System) kun je daar toch gewoon onder absence management zo'n overzicht zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

hmmm, lukt mij niet - tenminste niet met start en eind saldo. Eindsaldo en de mutaties zie ik wel, maar hoeveel vakantie uur ik per jaar heb staat er niet bij.

[ Voor 77% gewijzigd door franssie op 12-12-2012 11:18 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ah ok, ik zal eens kijken of mij dat lukt.

(het aantal resterende uren staat overigens bij entitlement balances)

Edit: Bij entitlement balances de datum op 1 januari zetten levert je het aantal uren op dat je dit jaar vrij kon nemen, dit kun je combineren met het afwezigheidsoverzicht om volgens mij jouw gewenste resultaat te krijgen.

Die entitlement balance is natuurlijk wel inclusief resterende uren van voorgaande jaren, voor je jaarlijkse hoeveelheid vakantiedagen kun je kijken in de arbeidsvoorwaarden.

[ Voor 146% gewijzigd door pagani op 12-12-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Die van 1 jan had ik nog niet bedacht, grote dank voor het meedenken! Vorig jaar had ik geen dagen meer over, dus lijkt alles mooi te kloppen. Vertrouwen is goed, controle is beter.
Ik ga het maar in excel zelf bijhouden vanaf nu. Leve de vooruitgang & Oracle.

[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 12-12-2012 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Sowieso kun je je entitlement balance op vandaag zetten en zie je dan hoeveel uren je nog hebt. Maar ik geef toe dat het niet de meest vriendelijke user interface is ;)

[ Voor 27% gewijzigd door pagani op 12-12-2012 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

franssie schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:51:
Die van 1 jan had ik nog niet bedacht, grote dank voor het meedenken! Vorig jaar had ik geen dagen meer over, dus lijkt alles mooi te kloppen. Vertrouwen is goed, controle is beter.
Ik ga het maar in excel zelf bijhouden vanaf nu. Leve de vooruitgang & Oracle.
Voorheen was je toch ook afhankelijk van je secretaresse om het saldo te weten?

(wie dat momenteel ook moge zijn, ik vind het angstvallig stil in de mail ...)

[ Voor 8% gewijzigd door avotar op 12-12-2012 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Avotar, ja klopt, ik had gehoopt dat dat niet meer nodig was - maar nee dus. Er worden wel eens uren niet gecommuniceerd omgeboekt dus zo tegen het einde van het jaar controleer ik liefst alles even voor de boeken dicht gaan. Dat is op deze manier redelijk veel werk. Secretaresse heb ik momenteel niet - die heeft zich bovcentallig laten verklaren - en om overal mijn manager voor te bellen ... ach dat moet dan maar. Maar ik vind het genânt dat een bedrijf die dit soort dingen verkoopt niet een simpele reconciliatie van de mutaties inbouwd (zowel Logica als Oracle). Ik zie mijn klant al bankafschriften versturen met alleen de mutaties en het eindsaldo ... hou je geen klant over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

pagani schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:20:

(het aantal resterende uren staat overigens bij entitlement balances)
Ja, geweldig systeem 8)7

Als ik daar op klik krijg ik:
Error Page
You have encountered an unexpected error. Please contact the System Administrator for assistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Vandaahl schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:41:
[...]

Ja, geweldig systeem 8)7

Als ik daar op klik krijg ik:
Error Page
You have encountered an unexpected error. Please contact the System Administrator for assistance.
Dan kun je het dus nog steeds niet zelf...
Dus perfect geconsolideerd :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Gewoon bellen. Het probleem leggen waar het hoort. Of gewoon UPH (wie ooit nog in het leger heeft gezeten weet waar dat voor staat). Ik ga zo ook ff kijken. Vorig jaar heb ik mn saldo bruto in mn pensioen gestort. Hoor je nu ook niks over trouwens.

mmmm...ik zie net dat ik nog 244 uur heb en sinds mei niks meer heb opgenomen. :z

prettige jaarwisseling allemaal !! ik neem wat dagen op .. oOo

[ Voor 23% gewijzigd door peter00 op 12-12-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pagani schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:58:
Sowieso kun je je entitlement balance op vandaag zetten en zie je dan hoeveel uren je nog hebt. Maar ik geef toe dat het niet de meest vriendelijke user interface is ;)
Als dat dan ook nog zou kloppen zou het fijn zijn.... Ik weet bijvoorbeeld heel zeker dat mijn resterende uren vele malen minder zijn dan wat LPS aangeeft.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:44:
Gewoon bellen. Het probleem leggen waar het hoort. Of gewoon UPH (wie ooit nog in het leger heeft gezeten weet waar dat voor staat). Ik ga zo ook ff kijken. Vorig jaar heb ik mn saldo bruto in mn pensioen gestort. Hoor je nu ook niks over trouwens.

mmmm...ik zie net dat ik nog 244 uur heb en sinds mei niks meer heb opgenomen. :z

prettige jaarwisseling allemaal !! ik neem wat dagen op .. oOo
Dan doe ik met je mee, want vogens LPS heb ik ook nog 288 uur..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Als dit de eerste keer is dat je deze waardes in LPS bekijkt kan dat ook prima kloppen, aangezien je al enige tijd zélf verantwoordelijk bent voor het invoeren van je vakantiedagen met behulp van LPS en je dit dus blijkbaar niet gedaan hebt :P

(idem voor ziekmeldingen)

[ Voor 5% gewijzigd door pagani op 12-12-2012 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

LPS is een kansloos systeem. Ben blij dat mijn manager gewoon iedere maand even een overzichtje doorstuurt. Wat mij betreft mag hij zijn baan direkt terughebben na het sollicitatie rondje deze week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

LPS is inderdaad redelijk kansloos, biedt geen oplossingen in een veld van problemen dat wel om oplossingen vraagt. Snap niet dat zo'n systeem geïmplementeerd kan worden zonder goed over requirements na de denken of je er aan te houden. Maar ik merk ook bij mijn klant en bij een groot uitzendbureau die met die suites werken dat het een kommer en kwel is. Misschien moet ik eens het oracle, oversell underdeliver topic openen maar dat kan eigenlijk niet zonder de bedrijfsnamen te noemen. Dus hier laat ik het bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Vandaahl schreef op woensdag 12 december 2012 @ 19:48:
LPS is een kansloos systeem. Ben blij dat mijn manager gewoon iedere maand even een overzichtje doorstuurt. Wat mij betreft mag hij zijn baan direkt terughebben na het sollicitatie rondje deze week!
Idem, op alle punten.

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

pagani schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:29:
Als dit de eerste keer is dat je deze waardes in LPS bekijkt kan dat ook prima kloppen, aangezien je al enige tijd zélf verantwoordelijk bent voor het invoeren van je vakantiedagen met behulp van LPS en je dit dus blijkbaar niet gedaan hebt :P

Mooie manier om jezelf extra dagen toe te kennen. " Nee hoor, het staat gewoon in LPS.Ik heb t zelf ingevoerd. En gecontroleerd " .

_O-

Voegt echt iets toe ten opzicht van een spreadsheet op je klantcomputer, dat LPS. :+

je vraagt twee dagen vakantie aan, je neemt er door onverwachte omstandigheden vier (registreert dat netjes in timenet uiteraard, we zijn geen fraudeurs), en niemand controleert aangevraagd/opgenomen, want een match tussen het aantal opgenomen dagen en goedgekeurde dagen is nergens anders te maken dan handmatig door je manager. Volgens mij heeft die wel wat anders te doen. Anticipated billing controleren bijvoorbeeld. ;-)

Systeemintegratie moeten we eerst maar eens op ons eigen primaire proces toepassen voor we t gaan verkopen. Daar hoort een helder, actueel overzicht van opgenomen vakantiedagen bij. Bij heel veel bedrijven staat dat gewoon op de salarisstrook, zoals het hoort.

Verwijderd

pagani schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:29:

Hmm, dat klopt inderdaad wel, ik doe nooit iets in LPS. Vakantiedagen schrijf ik in mijn timesheet en in de anticipated billing..... en ik hou mijn vakantiedagen en billable uren zelf lekker bij in een excel-spreadsheetje..... Lang leve excel!! _/-\o_

Ook zo iets: waarom kunnen we niet gewoon ieder moment dat je wilt een overzicht van je billable uren tot dan toe uitdraaien, inclusief welke codes wel/niet billable zijn, inclusief interne codes, etc. Scheelt een hoop uitzoeken als je dat niet, zoals ik, in een spreadsheet bijhoudt en je manager geen idee heeft wat je het hele jaar uitvoert. :?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2012 10:13 ]

Verwijderd

Iemand de Incompany al gelezen? Logica staat van de 141 bedrijven op plek 123 en de begeleidende tekst is niet erg positief (maar ook niet verbazingwekkend). Redenen die er genoemd worden:

"Werknemers hebben nog maar zeer weinig vertrouwen in hun 'carriere' (-0,62 naar 5,71) en klagen steen en been over de 'arbeidsvoorwaarden' (-0,48 naar 5,35)." Vervolgens wordt er gezegd dat de oorzaak hiervoor kan liggen in de recente overname. "De werknemers geven voor alle vijf carriereaspecten een onvoldoende en delen een 5,44 uit voor de 'waardering' die ze krijgen."

Gezien het afgelopen jaar zijn die scores begrijpelijk. Ben benieuwd wat ze volgend jaar zijn als de cultuur van CGI wat meer binnen het bedrijf leeft en de onduidelijkheid is verdwenen.

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 19:04

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:21:
"Werknemers hebben nog maar zeer weinig vertrouwen in hun 'carriere' (-0,62 naar 5,71) en klagen steen en been over de 'arbeidsvoorwaarden' (-0,48 naar 5,35)." Vervolgens wordt er gezegd dat de oorzaak hiervoor kan liggen in de recente overname. "De werknemers geven voor alle vijf carriereaspecten een onvoldoende en delen een 5,44 uit voor de 'waardering' die ze krijgen."
Komt wel overeen met mijn situatie, dat is ook de reden waarom ik per 01-01-2013 deze organisatie ga verlaten. (Met als belangrijkste reden weinig tot geen waardering krijgen voor mijn inzet (voor zowel interne trainingen, als volledig declarabel geweest de laatste jaren)).

[ Voor 12% gewijzigd door BadpunK op 13-12-2012 10:32 ]

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• franssie

franssie

Save the albatross

ROFL - we staan dan ook echt net boven de Aldi

• t_captain
Misschien is met net iets te lang doorgegaan met het uitknijpen van consultants.

Ik neem aan dat consultants geen onredelijke mensen zijn. De Logicanen waarmee ik heb samengewerkt waren dat tenminste niet :)
Een jaar geen loonsverhoging, een cursus die niet door mag gaan, het wordt allemaal best goed geaccepteerd. Maar als je loonsverhogingen al vijf jaar achterblijven, arbeidsvoorwaarden worden versoberd, cursussen voor het grootste deel van de afgelopen 5 jaar worden geblokkeerd, en er ook niet voldoende doorstroom in de organisatie zit om leuke L3 en L4 promoties mogelijk te maken, dan is het begrijpelijk dat mensen een keer gaan morren. Ik hoop dat Logica dat ook inziet en niet blijft hangen in een gedachte dat consultants alleen maar moeilijk doen ;)

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Als dat te lang blijft duren gaan de goede werkkrachten gewoon weg en blijf je als bedrijf zitten met mindere of middelmatige krachten (paar uitzondering nagelaten)
Vanaf dan kan het alleen nog maar bergaf gaan.

Combineer dit met een slechte reputatie die blijft plakken ... en zelfs als je terug zou kunnen groeien ga je problemen krijgen om goed vers volk aan te nemen - de reputatie zorgt er dan wel voor dat ze wegblijven.
(In België zit RealDomen in dat schuitje)

Besparen op personeel is iets dat op korte termijn misschien loont (alleen op papier, maar kom) maar op (middel)lange termijn is dat gewoon nefast.
Zeker als je er even bij stilstaat dat het enige dat Logica "verkoopt" ... personeel is

• ESPACE
Aan je secretaresse of manager vragen of ze zo'n overzicht kunnen emailen?
Bizar dat juist de managers en secretaresses hiermee belast moeten worden.

Ik heb zelf nog nooit iets in LPS hoeven invoeren. In het vorige syteem kon je wel degelijk je saldo vakantiedagen opvragen. Daar had je niemand voor nodig en het was redelijk actueel. Als ik nu in LPS kijk zie ik dat vakantiedagen aan het begin van 2012 wel zijn verwerkt maar de vakantiedagen van afglopen zomer en het najaar niet. LPS is een prima systeem. Maar, als het niet meer gevoed wordt met actuele gegevens uit andere systemen is het waardeloos.

[ Voor 18% gewijzigd door ESPACE op 13-12-2012 13:09 ]

Verwijderd

Heren,

Weten jullie hoe het bij Logica werkt?

Ik werk nu bijna anderhalf jaar bij Logica, heb in deze tijd heel wat certificaten behaald en de klant is blij met wat ik doe.

Waarom verdien ik nog steeds het start salaris van een masterclasser? Collega's bij de klant die minder opleiding hebben en ook nog jonger zijn verdienen 1100 euro per maand meer en krijgen ook nog bonussen. Ook salariswijzers geven aan dat ik (en meerdere masterclassers met 14 maanden ervaring) ver onder het gemiddelde zit?

Is het de bedoeling dat wij beginners (<2 jaar) moeten betalen voor de dure consultants en wij dus geen eurotje extra krijgen ofzo?

Ik vind het echt heel erg.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Trek je conclusie en zoek een andere baan?

https://niels.nu

• t_captain
Er moeten toch beoordelingsmomenten zijn vastgelegd? Ik weet niet hoe die voor masterclassers liggen (was zelf nooit masterclasser maar kwam met een jaar of vijf ervaring binnen). Ik vermoed dat een masterclasser de eerste jaren 2x per jaar wordt beoordeeld.

Staan nu alle loonsverhogingen stil?

Verwijderd

@ Hydra, betaal jij dan 10.000 studieschuld? Wat ik zit nu gevangen.......

• Rukapul
  • Laatst online: 07:49
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:44:
@ Hydra, betaal jij dan 10.000 studieschuld? Wat ik zit nu gevangen.......
Dat wist je natuurlijk van tevoren.

En de terugverdientijd op die 10k is relatief kort. Je geeft immers aan de je peers in een vergelijkbare job 1100 per maand meer verdienen.

Verwijderd

Klopt dat ik het van tevoren wist, ik wist alleen niet dat je in die periode helemaal geen verhoging krijgt en je zit ook met je lease auto..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2012 16:03 ]

Verwijderd

@ ictinfra, jij bent niet alleen. Men had tijdens contract aanbieding mooie verhalen over cafetariamodel (nooit meer wat op terug heb gehoord) en zoals T_Captain zegt 2x beoordeling met daarbij loonverhoging in eerste 2 jaar, daarna regulier systeem.

Voor sommigen hier is zo makkelijk te roepen van trek je conclusie en zoek een andere baan. Veel van hen zullen opnieuw moeten solliciteren.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Nogal wiedes dat je als je een andere baan zoekt moet solliciteren. Een dergelijke studieschuld is vaak met een nieuwe werkgever wel te regelen. Dus je kunt het altijd proberen. Nee heb je :)
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:00:
Klopt dat ik het van tevoren wist, ik wist alleen niet dat je in die periode helemaal geen verhoging krijgt en je zit ook met je lease auto..
Ook die kun je vaak overnemen. Als ze je graag willen hebben zijn zulke zaken vaak geen issue. Tenzij je bij een andere gigant gaat werken die alleen met auto's uit de eigen pool werkt.

https://niels.nu

Verwijderd

@ Error 2003, Dat is precies wat ik ook gehoord heb over verhoging en model. Logica/CGI is verder gewoon een top bedrijf waar ik nog jaren voor zou willen werken, maar dan wel voor een eerlijk salaris.

Maar aangezien alles al minder is geworden voor nieuwe mensen ben ik bang dat we niet verhoogd worden naar waar we eigenlijk horen....2600-2700 naar mijn mening.

• t_captain
Ik ben het met je eens dat Logica een top bedrijf is waar (ondanks al het geklaag) nog best veel goede en gemotiveerde consultants rondlopen. Ik heb er zelf met veel plezier en trots gewerkt en het was ook een heel leerzame tijd.

Aan de andere kant, je lijkt wel heel snel een salarisachterstand op te bouwen op deze manier. Ter vergelijk de salarissen bij een bedrijf als Philips, ASML of Rabobank in vaste dienst. HBO? euro of 2400 + 13e maand. Academisch, start rond de 2800. De eerste 3 a 4 jaar twee keer per jaar beoordeling en loonsverhoging, reken op een euro of 150 per jaar erbij, bovenop de collectieve indexatie. Mensen met een jaar of 4 ervaring zitten dus geheid boven de 3000 euro.

• ArthurDent2002
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-04 10:03
peter00 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 09:30:

Voegt echt iets toe ten opzicht van een spreadsheet op je klantcomputer, dat LPS. :+

je vraagt twee dagen vakantie aan, je neemt er door onverwachte omstandigheden vier (registreert dat netjes in timenet uiteraard, we zijn geen fraudeurs), en niemand controleert aangevraagd/opgenomen, want een match tussen het aantal opgenomen dagen en goedgekeurde dagen is nergens anders te maken dan handmatig door je manager. Volgens mij heeft die wel wat anders te doen. Anticipated billing controleren bijvoorbeeld. ;-)

Systeemintegratie moeten we eerst maar eens op ons eigen primaire proces toepassen voor we t gaan verkopen. Daar hoort een helder, actueel overzicht van opgenomen vakantiedagen bij. Bij heel veel bedrijven staat dat gewoon op de salarisstrook, zoals het hoort.
LPS is op zich een prima systeem, maar met een ontzettend slechte user interface,een support organisatie die niet weet wat global is, en een nog veel slechtere business implementatie. Daar zit de crux van alle pijn. De transformatie naar een global HR organisatie met bijbehorende global Shared Service center ging gebukt onder onrealistische deadlines, managers die daar niet tegen in durfde te gaan en technsiche slordigheden.

De OneIS organisatie heeft zich echt wel professioneel opgesteld maar daar is overheen gewalst...

Maar goed dat er nu wordt overwogen om naar CGI Peoplesoft over te stappen. Dan is de business transformatie achter de rug en kan er gewoon een goede systeem implementatie volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

tja dat is ook Oracle, maar misschien dat CGI wel een fatsoenlijke implementatie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 18:16:
@ Error 2003, Dat is precies wat ik ook gehoord heb over verhoging en model. Logica/CGI is verder gewoon een top bedrijf waar ik nog jaren voor zou willen werken, maar dan wel voor een eerlijk salaris.

Maar aangezien alles al minder is geworden voor nieuwe mensen ben ik bang dat we niet verhoogd worden naar waar we eigenlijk horen....2600-2700 naar mijn mening.
Met anderhalf jaar ervaring? Nog even.

Heb je wel eens naar buiten gekeken de laatste tijd. Wat jij hebt is gewoon een gevalletje pech. De goede stap op het verkeerde moment.
Praat voor de gein eens met iemand die net 1,5 jaar in dienst was toen die vliegtuigen het World Trade Center invlogen. Zelfde situatie.

En verder, ja we betalen allemaal voor de dure mensen (hoewel dat er een stuk minder zijn geworden). En dat is vervelend. Zelfde met mensen die je gaat tegenkomen die ouder zijn, meer verdienen en nog geen fractie kunnen van wat jij kan.

Ik weet dat ze erg bezig zijn geweest de laatste jaren om een groot deel van het verhogingsbudget juist aan de masterclassers te geven om de scheefgroei niet te gek te maken en de beginners die het echt verdienen zo een steuntje in de rug te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 17:46:
@ ictinfra, jij bent niet alleen. Men had tijdens contract aanbieding mooie verhalen over cafetariamodel (nooit meer wat op terug heb gehoord) en zoals T_Captain zegt 2x beoordeling met daarbij loonverhoging in eerste 2 jaar, daarna regulier systeem.

Voor sommigen hier is zo makkelijk te roepen van trek je conclusie en zoek een andere baan. Veel van hen zullen opnieuw moeten solliciteren.
Niet alleen tijdens contract aanbiedingen hebben ze mooie verhalen. In mijn ervaring neemt logica het niet zo nou met afspraken en contracten. Zowel met de medewerkers niet als met de klanten niet. Op zich geen probleem als je er geen last van hebt maar als je er zelf last van hebt is het gewoon kastje-muur in de hoop dat je het opgeeft.
Tja je zal altijd moeten soliciteren als je ergens anders heen wilt maar dat blijf je houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn CV op een website geupload en 10 min later kreeg ik een mail met een uitnodiging voor gesprek bij een ander groot en bekend IT detacheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
De ICT markt is ook verre van slecht, op HBO en WO niveau tenminste. Tel daarbij dat jonge werknemers met enkele jaren werkervaring van oudsher in de sweetspot van de detacheringsmarkt zitten: goed plaatsbaar en goede marges. Je moet niet verbaasd zijn als er nog een flink aantal reakties van bedrijven volgen.

Zet eerst eens op een rij wat je precies tegenstaat aan Logica, of je nog denkt dat je er in overleg uit kunt komen, en op welke manier het gras bij een andere werkgever groener zou zijn.
Je kunt ingaan op het aanbod van Cap, Sogeti, Atos etc, maar dat zijn nogal vergelijkbare bedrijven als Logica. Natuurlijk zullen ze een paar honderd euro op je loon bieden om je tot een overstap te verleiden, maar daarmee is nog niet gezegd dat je over enkele jaren niet opnieuw in hetzelfde schuitje zit als nu.
Begin bij jezelf, je eigen sterke en zwakke punten, je eigen ambities, je eigen normen en waarden, je verwachtingen van een werkgever. Zoek daar je ideale werkgever bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

bedenk dat het gras bij de buren wellicht groener lijkt dan het is. Van opzij ziet het er best aardig uit, maar als je er bovenop staat zie je meestal een hoop stront, en blijkt het groen toch wat dunnetjes te zijn.

en verder: wat t_c hierboven zegt. opschrijven, en rationeel blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tips. Het enige dat ik zoek is nog een eerlijk salaris en een job dat past bij mijn certificaten. Als ik dat ook heb dan ben ik de meest tevreden consultant

Ik stap dan ook evetueel alleen over als dit geboden kan worden. Het voordeel is dat ik niets te verliezen heb waardoor ik denk ik toch wel beter kan onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

gewoon onderhandelen, rondkijken, want als de markt erg goed is of erg slecht ... in beide gevallen loont het. Let wel op concurrentie bedingen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
peter00 schreef op zondag 16 december 2012 @ 12:49:
bedenk dat het gras bij de buren wellicht groener lijkt dan het is. Van opzij ziet het er best aardig uit, maar als je er bovenop staat zie je meestal een hoop stront, en blijkt het groen toch wat dunnetjes te zijn.

en verder: wat t_c hierboven zegt. opschrijven, en rationeel blijven.
Toen ik nog niet met verlof was, hoorde ik inderdaad ook vervelende geluiden bij concollega's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Wijnands schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:29:
[...] Komt ook nog wel.
[...] Er wordt dus wel geluisterd naar de achterban!
Te vroeg gejuicht. De reacties van de OR op het instemmingsverzoek, adviesaanvraag en selectiecriteria mogen we niet lezen :-( Ik hoorde net van een collega dat het op de OR-site heeft gestaan, maar op last van Logica weer is verwijderd. Klopt dat? En heeft iemand het gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
ESPACE schreef op maandag 17 december 2012 @ 10:40:
[...]

Te vroeg gejuicht. De reacties van de OR op het instemmingsverzoek, adviesaanvraag en selectiecriteria mogen we niet lezen :-( Ik hoorde net van een collega dat het op de OR-site heeft gestaan, maar op last van Logica weer is verwijderd. Klopt dat? En heeft iemand het gelezen?
Bedoel je het sociaal plan met allerlei handtekeningen eronder?

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
ESPACE schreef op maandag 17 december 2012 @ 10:40:
[...]

Volgens mij klopt dat niet wat je collega vertelde. De documenten die er over de organisatie wijziging en het ontslagbeleid zijn geplaatst, staan er nog steeds (twee per map). Ik heb een alert op die document libraries, en ik kan mij niet herinneren dat die documenten die jij noemt er op geplaatst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Volgens mij klopt dat niet wat je collega vertelde.
Volgens een aantal lieden hier heeft het echt wel een paar dagen op intranet gestaan. Misschien hebben ze het zo willen lekken ;)

Heel spannend was het niet. Je moet in 2012 een bepaald percentage billable zijn geweest, zo niet dan ben je binnenkort de klos. Daar doen ze nu geheimzinnig over. Ik ga het percentage hier niet noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Het lijkt mij bijzonder stug dat dat het enige selectiecriterium is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Ohw, het OR advies t.a.v. ontslagbeleid. Daar staat inderdaad een selectiecriteria met een percentage wat is aangepast n.a.v. OR overleg. De vraag is of Logica/CGI hier ook mee heeft ingestemd met het aanpassen van de selectiecriteria.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Benieuwd hoe het er na gisterenavond uit ziet bij ons bedrijf.... lijkt toch een behoorlijk slagveld te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demoric
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09-2024
avotar schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:09:
Benieuwd hoe het er na gisterenavond uit ziet bij ons bedrijf.... lijkt toch een behoorlijk slagveld te zijn.
Gisteren was toch de uitslag van de hersollicitaties? Ben inderdaad benieuwd wat dit voor het management betekent. Ben er wel wat huiverig voor. Ik was eigenlijk wel tevreden met mijn directe manager, dus hopen dat hij blijft.

[ Voor 3% gewijzigd door Demoric op 19-12-2012 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Het geluid wat ik te horen heb gekregen is dat je er vanuit moet gaan dat iedereen een nieuwe manager krijgt. Wat daarvan waar is moeten we de komende dagen maar zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

De muziek is gestopt, de stoelen zijn bezet (Sake zat al).
Voorzover ik kan beoordelen zijn er goede keuzes gemaakt. Op persoonlijk vlak ga ik zeker een aantal mensen missen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 30-09 16:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Donde schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:58:
Het geluid wat ik te horen heb gekregen is dat je er vanuit moet gaan dat iedereen een nieuwe manager krijgt. Wat daarvan waar is moeten we de komende dagen maar zien.
jeuh, manager nr 8 in 5 jaar.... :X

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-10 18:38
Die van mij heeft juist net te horen gekregen dat hij mag blijven... Of is dat raar ofzo? :+

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Janoz schreef op woensdag 19 december 2012 @ 11:05:
[...]

jeuh, manager nr 8 in 5 jaar.... :X
Bij mij is het manager nr 5 in 5 jaar...
Ben benieuwd wie er nu voor de klas komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Nou, ik heb nog niet gehoord dat mijn manager weg moet, maar mocht ik een andere manager krijgen dan zou het de 8ste in 5 jaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-09 09:40

El Martino

Zo niet, dan toch.

Voor mij nummer 13 in ruim 12 jaar... Voor zover ik me kan herinneren dus wellicht nog eentje vergeten? Pfff...

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Of je manager nou mag blijven of niet, je krijgt allemaal een team lead toch die het direct management gaat doen, zoals ik hier boven dus al las, in feiten krijgt iedere consultant dus een nieuwe/andere directe people manager

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Herstel.. Mijn huidige manager is inderdaad boventallig verklaard. Welkom nummer 8. Vaarwel al lang verdwenen continuïteit in ontwikkeling, afspraken en carrière pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

De mijne is ook boventallig verklaard. Gaat hard zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik snap dat Logica wil besparen op de overhead. De veranderde markt dicteert dat nu eenmaal, tussen de klant die niet teveel wil uitgeven en de IT-er die wel netjes betaald wil worden zit steeds minder ruimte.

Maar gaat het onderhand niet een beetje ver? Ik kan me herinneren dat vijf jaar geleden de eerste (toen nog voorzichtige) ronde werd uitgevoerd. De teams moesten iets groter, iets minder managers op iets meer consultants. In 2008 nogmaals. Sindsdien volgens mij nog een keer of 2, 3. Hoeveel consultants zitten er inmiddels onder de hoede van 1 manager?

De directie en de direct leidinggevenden zijn de enige onmisbare managementlagen. De eerste omdat ze wettelijk vereist zijn, de tweede omdat ze de waarden van het bedrijf uitdragen onder het werkvolk. De reaktie van Janoz lezende, vrees ik dat Logica inmiddels in de gevarenzone is gekomen met deze bezuinigingsdrift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Zonder er al te veel op in te gaan, Logica had per werknemer/team drie matrix-managers (man mgt, sale, delivery) en dat wordt er nu grotendeels één, dus vwb span of control valt het nog wel mee denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
ESPACE schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:18:
[...]
Je moet in 2012 een bepaald percentage billable zijn geweest, zo niet dan ben je binnenkort de klos. Daar doen ze nu geheimzinnig over. Ik ga het percentage hier niet noemen.
Lekker, ben 16 weken met zwangerschapsverlof geweest... ;)
Maar serieus, lijkt me sterk dat ze dat rekenen onder niet billable zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@franssie: dan hebben ze volgens mij een oplossing gevonden waarin er nog iets overblijft van de band tussen consultant en manager. Klinkt als de beste oplossing.

@Xochiquetzal: meetellen van je zwangerschapsverlog zou onwettig zijn. Je kan dan worden ontslagen door het opnemen van dat verlof en dat is strijdig met onze wetten tegen discriminatie.

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

franssie schreef op woensdag 19 december 2012 @ 21:29:
Zonder er al te veel op in te gaan, Logica had per werknemer/team drie matrix-managers (man mgt, sale, delivery) en dat wordt er nu grotendeels één, dus vwb span of control valt het nog wel mee denk ik.
Hoe vervelend ook voor iedereen die het getroffen heeft, feitelijk was het het enige wat ze konden doen. Het voelt inderdaad als de zoveelste ronde, maar deze snijdt diep... erg diep.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Deze operatie doet pijn, wordt overal gevoeld, maar is feitelijk zo hard nodig geweest.
En waarom ook niet? CGI komt binnen en zegt, wij maken 30% winst elk jaar en dit is de organisatie waarmee we het doen. Dus get in or get tf out.

Hebben we het dan al die tijd verkeerd gedaan? Wellicht... maar ik moet oprecht bekennen dat ik er in elk geval nu een goed gevoel bij heb. Dat we niet aan een dood paard aan het trekken zijn, maar echt meters gaan maken.

• t_captain
avotar schreef op donderdag 20 december 2012 @ 06:36:
[...]

Hebben we het dan al die tijd verkeerd gedaan? [...]
Het meest objectieve antwoord op die vraag ligt in de aandelenkoers. Die is na een lange periode met moeizame successen en af en toe een flinke tegenslag op een niveau gekomen waarbij Logica een overnameprooi werd voor bedrijven die opkopen en saneren.

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

t_captain schreef op woensdag 19 december 2012 @ 22:07:
@franssie: dan hebben ze volgens mij een oplossing gevonden waarin er nog iets overblijft van de band tussen consultant en manager. Klinkt als de beste oplossing.

@Xochiquetzal: meetellen van je zwangerschapsverlog zou onwettig zijn. Je kan dan worden ontslagen door het opnemen van dat verlof en dat is strijdig met onze wetten tegen discriminatie.
nou, gezien de botte bijl die nu gehanteerd wordt zou ik daar niet al teveel op vertrouwen. Met een Canadese bril op zullen ze de grenzen van de wetgeving echt wel gaan opzoeken. Heb je al uitzicht op een nieuwe klus? zo niet, dan wordt dat wel als argument gebruikt. Ik wil je niks aanpraten, maar ik zou toch wat aan risicodekking gaan doen. Vertrouwen is goed, controle is beter

Zie ook mijn onderschrift...

Pagina: 1 ... 40 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.