Ervaring werken bij Logica, nu onderdeel van CGI (Deel 4) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 43 Laatste
Acties:
  • 428.150 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[leeg]

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2012 08:51 . Reden: Op verzoek van een oud-collega verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bat266
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 06:41
Als bovenstaande waar zou zijn (kan ik niet controleren) vind ik dat niet eens zo verschrikkelijk raar. Een lange periode geen of weinig opbrengst voor een bedrijf als Logica is gewoon een probleem.

Uitzendbureas houden een termijn van 1-3 maanden aan afhankelijk van arbeidsverleden.

Deze beslissingen moeten echter wel altijd op persoonlijke basis bekeken worden. Generieke maatregelen passen natuurlijk niet in iedere situatie.

[ Voor 3% gewijzigd door bat266 op 06-11-2012 17:14 . Reden: precieze periode even gewijzigd gezien bovenstaande wijziging ]

Better to remain silent and be thought a fool then to speak out and remove all doubt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
bat266 schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:42:Deze beslissingen moeten echter wel altijd op persoonlijke basis bekeken worden. Generieke maatregelen passen natuurlijk niet in iedere situatie.
Precies. En zo wordt er in de praktijk* ook mee omgegaan.

* Persoonlijk referentiekader natuurlijk

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Xochiquetzal schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 23:14:
[...]

Een aantal dingen misschien wel. Consultants te lang bij een klant laten zitten bijvoorbeeld. Maar jij weet ook dat sommige klanten daar soms een stokje voor steken en dat als er even niet zoveel opdrachten zijn, ze liever mensen laten zitten, dan op de bank zetten, omdat er op korte termijn geen zicht is op een nieuwe job.

Er zijn echter ook mensen, die écht een 9-5 mentaliteit hebben en daarom niet naar meetings gaan. Die heb je er altijd wel bij zitten. Ik kan er een aantal opnoemen uit mijn team van een aantal jaar geleden. Die woonden nog dichtbij de vestiging ook, maar die zag je nooit. Dat waren mensen die 'gewoon hun ding' deden bij de klant en meer niet. Ook in cursussen hadden ze geen interesse, iets wat ik zelf nooit begrepen heb, want het is toch ook een deel persoonlijke ontwikkeling. Het was bij hen ook niet, dat ze niet op cursus mochten, want ik heb in diezelfde periode verschillende cursussen gedaan en certificaten behaald. Mocht ik bij Logica (now part of CGI) weg gaan, dan heb ik daar in elk geval een voorsprong door. :)

Dus nee, ik ben het er niet mee eens dat de dingen die ik noem puur aan Logica te wijten zijn.
Ach bij mij stond er nog in de voorwaarden dat logica niet van haar medewerkers zou verlangen dat ze overuren zouden maken. En een 9-5 mentaliteit past toch perfect bij een uurtje-factuurtje mentaliteit.
Weet je ook waar die collega aan het werk was voor logica, dat je dicht bij je vestiging werkt betekend niet dat je daar ook in de buurt werkt. Als iemand al 2uur per dag in de auto zit of meer is het niet meer dan normaal dat hij dat wel genoeg vind en thuis wil zitten.

<management modus>
Mensen wegsturen die billable zijn, dat zie je verkeerd. Die mensen hebben een aantal skills en als er mensen met dezelfde skills op de bank zitten die goedkoper zijn kan je dus beter de dure mensen ontslaan en vervangen door goedkopere mensen. Wat maakt het nou uit voor de klant ze krijgen wat ze willen ( iemand met een bepaalde skill ) en ze betalen daarvoor.
</management modus>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

Shadowhawk00 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 18:59:
[<management modus>
Mensen wegsturen die billable zijn, dat zie je verkeerd. Die mensen hebben een aantal skills en als er mensen met dezelfde skills op de bank zitten die goedkoper zijn kan je dus beter de dure mensen ontslaan en vervangen door goedkopere mensen. Wat maakt het nou uit voor de klant ze krijgen wat ze willen ( iemand met een bepaalde skill ) en ze betalen daarvoor.
</management modus>
Zomaar seniors uitwisselen voor een junior teneinde een hogere marge binnen te harken gaat CGI het raamcontract kosten waar ik zit. Bedrijfskennis is key, "kennissen is belangrijker dan kennis", met andere woorden, je dient de organisatie te kennen om produktief te worden. Hier worden dan ook mensen op naam gevraagd. Naar wat ik heb gehoord over het beleid van CGI staat zo'n ruilmanager zonder waarschuwing op straat. En Terecht

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk ook dat die 9-5 mentaliteit langzaam ontstaan is door alle maatregelen van de afgelopen jaren. Wanneer je je als consultant inzet om je targets te halen en goede beoordelingen krijgt en er vervolgens niets voor terugziet, dan kan ik begrijpen dat bepaalde consultants geen zin hebben om vervolgens nog in hun vrije tijd naar kantoor te gaan.

Met het huidige economische klimaat zijn bepaalde acties volledig te begrijpen (andere weer niet :)), maar je moet als consultant wel het gevoel hebben dat het allemaal van twee kanten komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

wat vonden jullie van het CGI verhaal gisteravond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg goed verhaal, zat goed in elkaar en had er wel het gevoel bij dat de manier van werken van CGI actief zal worden gepushed naar iedereen. En dat is denk ik erg belangrijk om het een succes te maken. Ben normaal niet iemand die aandelen koopt, maar na deze presentatie zou ik er toch wel over nadenken. De presentatie gaf me het gevoel dat er ook daadwerkelijk een visie was voor de lange termijn. Vond het ook wel lichtelijk schokkend toen ze vertelden over de cashflow van Logica, het verklaarde veel.

Enige minpuntje (lost van het verhaal) was dat niet van tevoren aangegeven was hoeveel het parkeren kostte, vond 15,50 wel erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:00:
Erg goed verhaal, zat goed in elkaar en had er wel het gevoel bij dat de manier van werken van CGI actief zal worden gepushed naar iedereen. En dat is denk ik erg belangrijk om het een succes te maken. Ben normaal niet iemand die aandelen koopt, maar na deze presentatie zou ik er toch wel over nadenken. De presentatie gaf me het gevoel dat er ook daadwerkelijk een visie was voor de lange termijn. Vond het ook wel lichtelijk schokkend toen ze vertelden over de cashflow van Logica, het verklaarde veel.

Enige minpuntje (lost van het verhaal) was dat niet van tevoren aangegeven was hoeveel het parkeren kostte, vond 15,50 wel erg veel.
Eens met verhaal.

Dat van parkeerkosten is gewoon op de website van Rai te vinden trouwens.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWM007
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-09 09:03
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:00:
Had dit al gezien op de website heb aan de Europa boulevard geparkeerd 2,97 moest alleen wel 10 min lopen...

Verder goed verhaal idee dat er weer richting wordt gegeven aan het bedrijf. Maar ik wacht het eerst even af voor ik aandelen ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik heb het verhaal gisteren in Reading gezien (Newbury Racecourse), ik werk in Engeland (KP en Reading), en tsja... de sfeer is hier wat... spannend. Zeker in het graduate straatje. Zeker als je niet SC-clearable bent is er blijkbaar een hoop reden om te vrezen: ik kan onderschrijven dat er 700 redundancies zijn, tussen nu en januari zullen er brieven worden verstuurd. Ik moet bekennen dat ik zelf ook een beetje in spanning zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:01

avotar

P0werd by Black Coffee

Jeetje, dat zijn er behoorlijk wat.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Informatie over de reorganisatie is op de OR site te vinden. Dit keer kan Logica de regels voor collectief ontslag niet omzeilen en zullen de plannen aan de vakbonden voorgelegd moeten worden. Ook moeten de vakbonden geraadpleegd worden. Ik ben benieuwd hoe de OR en de bonden deze rol samen bij de aanstaande reorganisatie van Logica gaan vormgeven.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

ESPACE schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:37:
Informatie over de reorganisatie is op de OR site te vinden. Dit keer kan Logica de regels voor collectief ontslag niet omzeilen en zullen de plannen aan de vakbonden voorgelegd moeten worden. Ook moeten de vakbonden geraadpleegd worden. Ik ben benieuwd hoe de OR en de bonden deze rol samen bij de aanstaande reorganisatie van Logica gaan vormgeven.
Aan de vakbonden? Sinds wanneer zijn die partij bij ons?
En als de vakbonden erbij betrokken zijn, houdt dat vaak in elk geval dat alles veel en veel langer gaat duren dan nodig is.

Ik ben een groot voorstander van de aanstaande reorganisatie. We sluiten aan en conformeren ons aan een erg succesvol model bij CGI. Als er woensdag iets duidelijk werd, was dat het echt niet zo had verder kunnen met Logica zoals het ging. Ik zei nog grappend tegen mijn buurman... nu heeft iedereen het nog over de goeie ouwe tijd bij CMG, waarop dan steevast een opmerking terugkomt a la "ja, maar als logica je niet had overgenomen, had CMG failliet gegaan." ... dat zeggen ze over 10 jaar ook over Logica.
Het is natuurlijk erg pijnlijk voor een ieder die met deze reorganisatie ons bedrijf moet verlaten, maar minder overhead is minder overhead.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-08 21:24
Niks "voorleggen aan de vakbonden".
Bij collectief ontslag moet een vergunning bij het UWV worden aangevraagd.
Vakbonden hebben alleen inspraak indien ze in de OR vertegenwoordigd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Volgens mij komt er geen vakbond bij kijken? Lees het namelijk nergens.

[ Voor 21% gewijzigd door SithWarrior op 09-11-2012 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Kreeg net een alert dat er een reactie is geweest op de vragen van de OR i.v.m. de nieuwe arbeidsvoorwaarden. Ik zal hier niet ingaan op die reactie.

Waar ik echter wel benieuwd naar ben - vinden jullie die nieuwe arbeidsvoorwaarden wel marktconform? Volgens mij zijn ze namelijk niet meer concurrerend genoeg met de voorwaarden bij onze directe concurrenten (Atos, Cap Gemini). En zeker niet met die van kleinere bedrijven. De oude arbeidsvoorwaarden zijn dat overigens wel. Maar als je nieuwe medewerkers wilt recruiten met skills waar wel nog vraag naar is in de markt zul je toch met een concurrerend arbeidsvoorwaarden pakket moeten komen.

Er werd heel veel nadruk gelegd op de "Members" afgelopen woensdag ("enjoying your work"). Maar zijn "goede" arbeidsvoorwaarde daar ook geen onderdeel van?

Overigens vond ik het zeker een goed verhaal wat er verteld werd. Maar ik ben wel benieuwd hoe een en ander in de praktijk gaat uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
In de mail van Ido staat een link naar Questions and Answers. Uit een van de antwoorden blijkt dat de Wet Melding Collectief Ontslag (WMCO) van toepassing is.

Per 1 maart 2012 is de wet melding collectief ontslag (WMCO) gewijzigd. De belangrijkste wijziging is, dat ontslag door middel van een beëindigingsovereenkomst ook onder de WMCO valt. Tot 1 maart 2012 kon Logica nog onder de verplichtingen van de WMCO uitkomen.

Bij een collectief ontslag moet uw werkgever zich houden aan de wetgeving voor collectief ontslag (WMCO). De belangrijkste regel uit die wet is, dat de werkgever zijn plannen voor een collectief ontslag moet melden bij de vakbond en het UWV WERKbedrijf. Daarnaast is uw werkgever verplicht om met de vakbond te overleggen over een sociaal plan. Vanaf 1 maart 2012 is uw werkgever tevens verplicht de belanghebbende vakabonden te raadplegen. Er hoeft geen overeenstemming te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Waarschijnlijk is het de bedoeling dat het membership laat zich financieel meer laat uitbetalen via aandelen en minder via arbeidsvoorwaarden. Afgelopen woensdag kreeg ik het gevoel dat we binnenkort ook de vraag zullen krijgen om salaris en arbeidsvoorwaarden in te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
ESPACE schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:03:
Waarschijnlijk is het de bedoeling dat het membership laat zich financieel meer laat uitbetalen via aandelen en minder via arbeidsvoorwaarden. Afgelopen woensdag kreeg ik het gevoel dat we binnenkort ook de vraag zullen krijgen om salaris en arbeidsvoorwaarden in te leveren.
Daar hoop ik toch niet op. Ik wil mijn onkostenvergoeding, betaalde pensioenregeling en ziektekostenverzekering, verlofdagen, ancienniteitsdagen en leaseauto niet kwijt. En op mijn salaris wil ik ook niet inleveren. En wat moet ik met aandelen, als ik er bestaande primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden voor moet inleveren. Aandelen leveren mij geen directe financiele voordelen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Ik hoop dat CGI inziet dat 't veel meer zin heeft om in het stuk te snijden dat blijkbaar meer dan 70% van m'n tarief opeet....
(lara rate vs klant tarief)

Die ~30% die ik nu 'zelf' overhoud zorgt ervoor dat de overige 70% ook binnenkomt. Als ze daar nog verder in gaan snijden is die 70% ook zo weg.

Maar ik heb wel 't idee dat CGI dat weet. Een van de dingen die woensdag gemeld werd, was dat retentie een ding is waar ze mee bezig gaan, omdat mensen die vertrekken gewoon geld kosten (no shit!) en ze willen groeien.

Ik had eigenlijk wel een goed gevoel over Woensdag. Duidelijke visie en hoe we daar gaan komen.
Zie 't wel positief in :)

[ Voor 13% gewijzigd door J2pc op 09-11-2012 16:09 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04 14:37
[...]

Ach bij mij stond er nog in de voorwaarden dat logica niet van haar medewerkers zou verlangen dat ze overuren zouden maken.
Wow, van welk jaar was jouw contract dan? Wat ik me van overuren kan herinneren, is dat ze gezegd hebben, dat je best wel eens een keertje over moet kunnen worden, als dat noodzakelijk is voor de job, maar dat het niet structureel moet zijn. In dat geval, moet de klant dit officieel aanvragen, moet er een hoger tarief betaald worden EN krijgt de consultant ook meer geld voor die overuren.
[...]

Weet je ook waar die collega aan het werk was voor logica, dat je dicht bij je vestiging werkt betekend niet dat je daar ook in de buurt werkt. Als iemand al 2uur per dag in de auto zit of meer is het niet meer dan normaal dat hij dat wel genoeg vind en thuis wil zitten.
Vestiging in zelfde stad als huis. Bij de ander lag de vestiging langs de route werk-huis.
[...]

</management modus>
Moet je eerst ruzie gaan maken met de klant, want de persoon die al bij ze zit, heeft specifieke kennis. Van de organisatie, van het product, etc. Een nieuw persoon moet ingewerkt worden enzo. Mijn ervaring is, dat de klant heel moeilijk gaat doen, als de consultant weg wil en Logica dat ook wil.
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 08:46:
Denk ook dat die 9-5 mentaliteit langzaam ontstaan is door alle maatregelen van de afgelopen jaren. Wanneer je je als consultant inzet om je targets te halen en goede beoordelingen krijgt en er vervolgens niets voor terugziet, dan kan ik begrijpen dat bepaalde consultants geen zin hebben om vervolgens nog in hun vrije tijd naar kantoor te gaan.
Daar ben ik het ook wel mee eens.

Ik zit thuis en krijg héél weinig mee. Maandag komt mijn manager langs en ik hoop dat hij me wat meer duidelijkheid kan geven. Maar als iemand me hier kan vertellen waar ik nuttige informatie kan vinden, die voor mij van toepassing zijn (dus niks over nieuwe arbeidsvoorwaarden, tenzij mijn huidige gaan veranderen), dan zou ik dat heel fijn vinden. De info hier neerzetten, is niks. Maar een verwijzing naar ons intranet zou fijn zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Xochiquetzal op 10-11-2012 11:22 ]

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Xochiquetzal schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 11:15:

[...]

Daar ben ik het ook wel mee eens.

Ik zit thuis en krijg héél weinig mee. Maandag komt mijn manager langs en ik hoop dat hij me wat meer duidelijkheid kan geven. Maar als iemand me hier kan vertellen waar ik nuttige informatie kan vinden, die voor mij van toepassing zijn (dus niks over nieuwe arbeidsvoorwaarden, tenzij mijn huidige gaan veranderen), dan zou ik dat heel fijn vinden. De info hier neerzetten, is niks. Maar een verwijzing naar ons intranet zou fijn zijn.
Dat is ook het probleem als je full time bij de klant zit. Je informatie is op dat moment hetzelfde. Schijnbaar staat het nieuwe intranet boordevol info, maar ik heb het nog niet kunnen vinden.
Ben ook niet zo handig met computers en zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

avotar schreef op zondag 11 november 2012 @ 07:32:
[...]

Dat is ook het probleem als je full time bij de klant zit. Je informatie is op dat moment hetzelfde. Schijnbaar staat het nieuwe intranet boordevol info, maar ik heb het nog niet kunnen vinden.
Ben ook niet zo handig met computers en zo :+
joh. ik dacht al dat ik de enige was die al die informatie niet kon vinden.... :+

ik wens de bank- en thuiszitters overigens veel wijsheid en steun toe de komende tijd. Ik kijk met angst en beven naar de dag dat mijn tarief (of leeftijd) te hoog gevonden wordt om me in te huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:49
peter00 schreef op zondag 11 november 2012 @ 12:17:
Ik kijk met angst en beven naar de dag dat mijn tarief (of leeftijd) te hoog gevonden wordt om me in te huren.
Leeftijd omdat de pensioenpremie stijgt met de leeftijd en dus je kostenbasis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Rukapul schreef op zondag 11 november 2012 @ 20:36:
[...]

Leeftijd omdat de pensioenpremie stijgt met de leeftijd en dus je kostenbasis?
correct. ik kreeg weer zo'n overzichtje van KB met de maandelijkse premies tot aan mn pensioendatum, en daar word ik niet vrolijk van. Dat gaat zn weerslag op t tarief hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
M'n manager is gisteren langs geweest (met een grote bos bloemen, heel attent) en het blijkt dat de informatie die ik heb, toch wel zo ongeveer alle informatie is die hij ook heeft, dus zover loop ik niet achter. Alleen die meeting laatst van de plannen van CGI heb ik gemist en die heeft hij even kort samengevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Xochiquetzal schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 09:26:
M'n manager is gisteren langs geweest (met een grote bos bloemen, heel attent) en het blijkt dat de informatie die ik heb, toch wel zo ongeveer alle informatie is die hij ook heeft, dus zover loop ik niet achter. Alleen die meeting laatst van de plannen van CGI heb ik gemist en die heeft hij even kort samengevat.
waarom zit je thuis? ZiekZwakMisselijk? Zwanger? of op de bank? Denk t eerste, anders zijn die bloemen wel erg wreed ;)

Die meeting heb ik alleen maar positieve geluiden over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Voor de mensen die niet bij de tour waren, de presentaties (video's) staan inmiddels op het intranet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Ik had de tour meegepakt in Madrid. Ga 's kijken wat er aan Nederland is verteld.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Er is hier een survey rondgestuurt over wat we van de tour vonden. Ineens komen een hoop collega's er achter dat ze nog nooit op CGI's intranet hebben rondgekeken. Hoe is dat bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 19:56

Reneger

Wie? IK?

Umbrah schreef op woensdag 14 november 2012 @ 16:13:
Er is hier een survey rondgestuurt over wat we van de tour vonden. Ineens komen een hoop collega's er achter dat ze nog nooit op CGI's intranet hebben rondgekeken. Hoe is dat bij jullie?
Ik gebruik CynerGI best wel regelmatig. Bevalt erg goed, in no-time heb je de eerste reacties te pakken.

De rest van het CGI intranet heb ik niet echt bezocht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

ik kijk net zo vaak op t CGI net als op t Logica intranet. Alleen als ik t echt nodig heb. bij de klant gaan zitten browsen doen we maar niet, en thuis heb ik er geen zin in.

• ESPACE
Enig minpuntje (los van het verhaal) was dat niet van tevoren aangegeven was hoeveel het parkeren kost, vond 15,50 wel erg veel.
Welkom in de Randstad ;-)

Een groot pluspunt: Je kunt het declareren en je krijgt het gewoon vergoed. Logica vergoed zakelijke parkeerkosten. Was je met het openbaar vervoer gekomen en had je de lease-auto thuis laten staan, dan worden de kosten voor openbaar vervoer ook vergoed.

Bij Cap Gemini is dat tegenwoordig heel anders. Als je daar met een lease-auto zakelijk rijdt, worden zowel zakelijke parkeerkosten en kosten voor het openbaar vervoer niet meer vergoed.
Een kennis van mij werkt bij Cap, voor een klant in het centrum van Den Haag naast het station. Als hij met de lease-auto gaat worden de parkeerkosten niet vergoed en als hij met de trein gaat wordt het kaartje ook niet vergoed. Cap zegt: wees blij dat je een opdracht hebt en die kosten betaal je maar van je bonus?!

Ik vind het normaal dat Logica de zakelijke parkeerkosten vergoed. Maar toen ik het verhaal van Cap hoorde ben ik het wel meer gaan waarderen. Ik vind het geweldig dat Logica de kosten voor openbaar vervoer vergoedt, ook als je met een lease-auto rijdt. Ik reis geregeld met de trein om het drukke verkeer en files te ontwijken. Logica pluspunten!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Tsja, dat soort tarieven kan je inderdaad verwachten binnen de ring! Staat gewoon aangegeven op de site van de RAI.

Vraag het me af of het wordt vergoed? Meen toch ergens (dacht bij de aanmelding) duidelijk te hebben gelezen dat het parkeren in de RAI niet zou worden vergoed? Lijkt me ook logisch aangezien er een alternatief was om met de bussen mee te gaan die men had geregeld vanaf kantoor (respect voor de collega's uit het zuiden, dat zal wel een latertje zijn geworden).

Bovendien is er gewoon de mogelijkheid om op 10 minuten lopen van de RAI gratis te parkeren. Voor een maar paar euro (tot 19:00) zelfs iets dichterbij. Genoeg alternatieven volgens mij, als je maar even de moeite neemt om dat uit te zoeken.
Aan de andere kant zijn het gewoon zakelijke parkeerkosten voor een zakelijke meeting, zonder fun elementen!

Wat Cap doet vindt ik echt niet kunnen! Die kosten moeten ze maar aan de klant doorberekenen, die kiest voor zo'n locatie!

• ESPACE
In de communicatie stond dat er geen uitrijkaarten uitgereikt zouden worden en dat je een uitrijkaart kon kopen bij de aanwezige automaten.Het is aan mij inmiddels via een declaratie vergoed :)

[ Voor 3% gewijzigd door ESPACE op 15-11-2012 15:14 ]

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

ESPACE schreef op donderdag 15 november 2012 @ 15:13:
In de communicatie stond dat er geen uitrijkaarten uitgereikt zouden worden en dat je een uitrijkaart kon kopen bij de aanwezige automaten.Het is aan mij inmiddels via een declaratie vergoed :)
Inderdaad, dat was wat er was gecommuniceerd. Zo had ik het nog niet gezien, maar valt het ook heel goed te duiden. :)
Vergoeden lijkt mij ook niet meer dan logisch.

Zelf had ik na een dag werken wel even behoefte aan een loopje voor ik die bedompte hal in ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
We kunnen mopperen wat we willen maar sinds we TEM hebben lopen declaraties vlotter dan ooit tevoren. De paar Nederlanders die nog in dat proces zitten doen hun werk ook prima.

Cynercgi, ik heb er in September wat op zitten neuzen en toen was het nog erg traag, hoop dat we inmiddels een betere verbinding hebben, had de indruk dat er nogal wat latency in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Wijnands schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:49:
We kunnen mopperen wat we willen maar sinds we TEM hebben lopen declaraties vlotter dan ooit tevoren. De paar Nederlanders die nog in dat proces zitten doen hun werk ook prima.
eens. werkt als een speer. wordt ook vlot uitbetaald is mijn ervaring. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ja, meeste declaraties staan binnen 5 werkdagen op de rekening, een enkele keer duurt het iets langer maar binnen 2 weken is het altijd geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Aangeboden regeling gezien in de mail? Ik mis alleen de 'what's in it for me?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

ik denk niet dat ze je laten gaan als je langdurig billable zit. Logica gaat echt niet zn pluimvee met de gouden eieren slachten, casu quo weggeven. Dooie mus deze regeling, gok ik zo. Net mn assignment verlengd tot eind 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij staat dat in de pdf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Laatst online: 07:01
Beetje jammer ook dat je maar tot 1 december hebt om te beslissen.
Iets met oude en nieuwe schoenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 11:28

franssie

Save the albatross

het moet idd wel allemaal weer snel zeg. Komt er nieuwe wetgeving aan oid?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Roadman schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:07:
Beetje jammer ook dat je maar tot 1 december hebt om te beslissen.
Iets met oude en nieuwe schoenen...
Als je wat ouder bent en overtuigd van eigen kunnen, heb je nog wat maanden om daar op je gemak naar te kijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Dat bedoel ik: "what's in it for me?"

Dit is gewoon de standaard ontslag regeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 21:52
Ik vraag me af waarom hier op GoT over een vertrekregeling wordt gesproken. Je zou verwachten dat zo'n regeling individueel wordt aangeboden, nu lijkt het of ze een algemeen asnbod hebben gedaan...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt t_captain. Ze hebben een algemeen aanbod gedaan. Iedereen mag zich hier voor aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Zoekt men dan een aanzienlijke reductie van omvang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

t_captain schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 16:36:
Dat moet je aan je oud-collega's vragen lijkt me.. niet hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Wat noem jij aanzienlijk?
Mensen de kans geven vrijwillig op te stappen heeft wat voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben nieuw op de forum en ik heb aardig wat dingen gelezen maar ik heb toch wat vragen en hopelijk kan iemand mij helpen of tips geven.

Ik ga binnenkort afstuderen in deeltijd (doe business IT & management aan de HHS) en ik heb binnenkort een gesprek bij Logica om in dienst te komen.

Ik vroeg mij af of iemand mij kon vertellen wat een startsalaris is voor een HBO-er bij Logica? Zit dat rond de 2500 bruto? Ik wil goed voorbereid gaan naar het gesprek en dan onderhandelen over het salaris.

Ik hoorde dat er op dit moment geen nieuwe lease auto's meer worden gegeven, klopt dit? Dat er wat gebruikte auto's ergens in een lot staan.

Als ik bijvoorbeeld 2500 euro bruto aangeboden krijg en daarbij een optie voor een (gebruikte) lease auto (ben al tevreden met een Polotje of zo), hoeveel zou ik ongeveer overhouden?? 2100/2200 bruto??

Alle info is welkom, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik denk dat je eerder aan 2000 a 2100 bruto moet denken. Plus een leaseauto.

Zoek even op Raet Proforma Lite en vul je gegevens in, dan zie je wat je precies netto overhoudt en waarom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi t_captain,

Bedankt voor je reactie en je tip, ik zal het opzoeken.

Ik ben vergeten te melden dat ik geen starter ben, ik heb al jaren werkervaring, moest nog enkel mijn HBO afmaken. Ik werk al een tijdje in de detachering en zit nu al hoger dan die 2000/2100.

Ik was eerder benieuwd naar wat ik kon vragen nu ik mijn HBO ga afronden, dus de meerwaarde ervan.

Ik denk dat ik voor de 2500 ga onderhandelen, kijken wat daar uitkomt.

In ieder geval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Aanzienlijk is relatief. Men zoekt wel een reductie. "What's in it for me?" is dat bepaalde mensen die toch al van plan waren om elders groen gras te gaan zoeken dat nu kunnen doen met een beetje geld mee. En nee, mensen die voorlopig nog op een klus zitten zullen waarschijnlijk niet in aanmerking komen.

@lobo81: Onderhandelen kan je altijd proberen. Weet wel dat Logica sinds deze zomer een ander pakket arbeidsvoorwaarden heeft voor nieuwkomers dan wat ze jaren gehanteerd hebben. Voor zover ik weet zit daar standaard geen leaseauto meer bij maar een mobiliteitsvergoeding.

[ Voor 22% gewijzigd door Wijnands op 21-11-2012 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:55:
[...]

@lobo81: Onderhandelen kan je altijd proberen. Weet wel dat Logica sinds deze zomer een ander pakket arbeidsvoorwaarden heeft voor nieuwkomers dan wat ze jaren gehanteerd hebben. Voor zover ik weet zit daar standaard geen leaseauto meer bij maar een mobiliteitsvergoeding.
Ha Wijnands,

Ja, ik heb dit topic doorgenomen en zag de "klachten" van ouwe/nieuwe medewerkers over de verandering in de arbeidsvoorwaarden. Ik zie inderdaad op de site van Logica staan:

* Het premievrije pensioen waarbij je zelf het door jouw gewenste pakket kunt samenstellen
* De gratis kapitaalverzekering
* Een hoge netto maandelijks onkostenvergoeding
* Mobiliteitsbudget – geeft de vrijheid om je eigen vervoer te kiezen. Reis je bij voorkeur met de auto of liever met openbaar vervoer, de keuze kan je zelf maken
* Variabele beloning
* Vakantietoeslag van 8,33%
* Het Nieuwe Werken –wij faciliteren thuiswerken
* 22 vakantiedagen met mogelijkheid om extra vakantiedagen te kopen
* De flexibele collectieve zorgverzekering
* De grote mate van flexibiliteit, onder meer door vrijheid in de keuze van je, pensioenpakket, aantal vakantiedagen, werktijden, vervoer en verlof (sabbatical)

Aan het begin van dit topic staan de arbeidsvoorwaarden en ik zie al wat verschillen inderdaad. Neem ook de vakantiedagen, nu 22, eerst 25 + 2 Logica dagen.

Ik sprak gisteren een ouwe collega van me die bij Logica werkt en die zei dat ik wel gewoon voor een lease auto kan vragen. Even kijken wat ze me aanbieden eerst......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Dat lijkt heel erg op wat Engeland bied. Ik ben als starter hier begonnen (ze hebben me na m'n afstudeeropdracht aangenomen) voor £27k/jr. Lease auto's doen ze al jaren niet meer. Het verschil zit hem een beetje in de mobiliteit. Dat is hier niet aanwezig, geen budget, geen auto niks... je mag reizen en dan declareren. Maar dat betekent wel zelf voorschieten, doodnormaal hier (Reading - Londen retourtje met tube kaart kost je zo'n £45,50/dag, 10 dagen of meer per maand en het is £430,95 voor een maandkaart).

Ondanks dat ik vrij ben van de congestion charge (milieubelasting rond Londen) en wegenbelasting (van m'n spaargeld maar een hybride gekocht, je moet toch een auto hebben) kies ik voor Londen toch voor het OV. De hele rest van het land (Engeland dan, Schotland vlieg ik wel...) pak ik de auto voor. Een kleine berekening leert me dat ze genoeg geven voor wear & tear dat als ik die bak drie jaar rijd zoals ik hem nu rijd dat ik hem er haast helemaal uit heb. Een trip die me £2,50 in benzine kost betalen ze me £10 voor als ik zuinig rijd, en dan trek ik per trip zo'n £1 aan de garage er bij, de rest is voor afschrijving auto.

Nah, ik geloof dat er in totaal zo'n 10-20 man zijn in Logica UK die nog een leasebak hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ten opzichte van de oude arbeidsvoorwaarden zou je salaris een stuk omhoog moeten:

* Ik heb in dit topic gelezen dat de mobiliteitsvergoeding een paar honderd euro lager is dan het aloude leasebudget. Impact is sterk afhankelijk van je persoonlijke situatie. Geef je niets om een auto dan zit hier geen verslechtering. Wil je een leaseauto zoals vrowger, dan zul je een EB hebben die evenredig hoger ligt, dat moet je in salaris goedmaken.
* Bijkopen van 22 naar de oude 27 vakentiedagen kost je ongeveer 60,- bruto per maand bij een salaris van 2500,-
* Zorgverzekering, ook wijzigingen in de werkgeversbijdrage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd naar de mobiliteitsvergoeding dan.

Ik denk dat ik wel kan leven met die 22 dagen, zijn toch 4 weken en 2 dagen....is te doen en anders zal ik bijkopen.

Geen idee mbt de zorgverzekering. Heb wel hier in dit topic ergens gelezen dat het vroeger volledig vergoed werd en zelfs een gedeelte van je partner, blijkbaar nu een collectieve zorgverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:04:

Geen idee mbt de zorgverzekering. Heb wel hier in dit topic ergens gelezen dat het vroeger volledig vergoed werd en zelfs een gedeelte van je partner, blijkbaar nu een collectieve zorgverzekering.
Dan snap je het niet.
Een collectieve zorgverzekering houdt in dat onze werkgever met een zorgverzekering afspraken heeft gemaakt over de hoogte van de premie en de inhoud van aanvullende pakketen.

Heeft niets met eventuele vergoedingen te maken mbt betaling van de premie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Vroeger... :)

Tot 1-1-2006 had je een particuliere verzekering. Logica betaalde de hele premie voor werknemer en gezin. Dit was waardevast: als de premie steeg, steeg de vergoeding mee.

Toen kwam het nieuwe zorgstelsel en werd de vergoeding behoorlijk teruggedraaid. Hele premie voor werknemer werd betaald en een tegemoetkoming voor de partner t.h.v. de aanvullende premie (+- 20 euro per maand). Deze nieuwe vergoeding werd echter geindexeerd i.p.v. waardevast. Als de CPI bijvoorbeeld 2% steeg in een jaar en de zorgpremie 8%, ging je vergoeding met 2% omhoog i.p.v. 8%. As gevolg van die andere indexatie is het principe van "hele premie + aanvullende premie" vervaagd. Uiteindelijk bleef een vergoeding van +- 140 euro per maand over met een indexate van 1.5 a 2%.

De nieuwe regeling ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avotar schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:29:
[...]

Dan snap je het niet.
Een collectieve zorgverzekering houdt in dat onze werkgever met een zorgverzekering afspraken heeft gemaakt over de hoogte van de premie en de inhoud van aanvullende pakketen.

Heeft niets met eventuele vergoedingen te maken mbt betaling van de premie.
ik bedoelde dus wat t_captain verteld.....dat heb ik ergens in dit topic gelezen. Vroeger werd je zorgpremie vergoed door Logica, nu hebben ze een collectieve zorgverzekering waardoor het waarschijnlijk goedkoper is dan als je zelf een zorgverzekering neemt. Ik heb nu ook een collectieve zorgverzekering, ben benieuwd naar die van Logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Wijnands schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:55:
[...]
"What's in it for me?" is dat bepaalde mensen die toch al van plan waren om elders groen gras te gaan zoeken dat nu kunnen doen met een beetje geld mee. En nee, mensen die voorlopig nog op een klus zitten zullen waarschijnlijk niet in aanmerking komen.
Dus alleen als ze toch al van je af willen, maak je het wel heel makkelijk?
En als je kansen buiten de deur ziet, mag je niet... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Vandaahl schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:04:
[...]

Tuurlijk mag je dat wel.
Niemand houdt je tegen om je ontslag in te dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

En daarbij... als je 62 of 63 bent met heel wat jaren al bij Logica... kun je je voorstellen dat er een omslag punt is waarbij je gewoon nu vrijwillig met de VUT kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Vandaahl schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:04:
[...]

Sorry, ik vind dit een vrij simpel glas half vol/leeg standpunt.

Bij elke reorganisatie tot nu toe was er altijd vraag naar een vrijwillige regeling. Dankzij IBM's inspanningen op dat gebied kwam die er nooit.

Nu ligt er eindelijk wel eentje en die zie ik vrij simpel. Als jij mogelijkheden voor jezelf elders ziet kan je gewoon vragen of je ook mag. Is het antwoord ja dan krijg je wat geld mee en "red" je ook nog een collega die er anders uit zou gaan. Is het antwoord nee dan kan je zelf alsnog kiezen of je gaat of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Dat bedoel ik dus: Als ze je liever wel houden, laten ze je niet zomaar gaan. Simpelweg uitruilen van iemand die ze graag houden voor iemand die ze liever zouden laten gaan, geloof je toch zelf ook niet in?
En vragen of je in aanmerking komt? Dan heb je meteen een goede relatie met je manager! Weet die ook dat je weg wilt!

Vertrekken kan natuurlijk altijd, maar dan zonder oprotbonus.

[ Voor 36% gewijzigd door Vandaahl op 21-11-2012 15:32 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
peter00 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 09:44:
[...]

waarom zit je thuis? ZiekZwakMisselijk? Zwanger? of op de bank? Denk t eerste, anders zijn die bloemen wel erg wreed ;)
Bevallen :)
Zat ook een leuk kraamcadeautje bij, maar da's normaal. Die bloemen waren extra. :)
Wijnands schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:49:
We kunnen mopperen wat we willen maar sinds we TEM hebben lopen declaraties vlotter dan ooit tevoren.
Nee hoor. Duurt hier nog steeds maanden (en nog steeds omdat ik continu vergeet die formulieren op te sturen. 8)7 )

[ Voor 6% gewijzigd door Xochiquetzal op 21-11-2012 23:21 ]

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Gefeliciteerd :)F
avotar schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:32:
En daarbij... als je 62 of 63 bent met heel wat jaren al bij Logica... kun je je voorstellen dat er een omslag punt is waarbij je gewoon nu vrijwillig met de VUT kan.
Hoeveel collega's in die leeftijdscategorie ken jij ? Dat omslagpunt ligt btw steeds verder weg. Dat compenseer je niet met deze oprotregeling

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Xochiquetzal schreef op woensdag 21 november 2012 @ 23:20:
[...]

Bevallen :)
Zat ook een leuk kraamcadeautje bij, maar da's normaal. Die bloemen waren extra. :)
[...]
Nee hoor. Duurt hier nog steeds maanden (en nog steeds omdat ik continu vergeet die formulieren op te sturen. 8)7 )
Tja... wat dat betreft kunnen ze wat leren van leaseplan. Het aantal declaraties zal daar wel minder zijn, maar het is een kwestie van je bon inscannen, uploaden en klaar. Komt geen envelop meer aan te pas.
Het enige punt is, is dat je bonnetje een aantal jaar moet bewaren in je administratie.
peter00 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 05:04:

Hoeveel collega's in die leeftijdscategorie ken jij ? Dat omslagpunt ligt btw steeds verder weg. Dat compenseer je niet met deze oprotregeling
Ondanks het feit dat ik amper op kantoor kom, kan ik er zo een stuk of 5 opnoemen.

Dat het omslagpunt verder weg gaat liggen bestrijd ik niet, maar dat is NU met deze regeling niet aan de orde. Kijk maar eens goed naar de kantonrechtersformule. Hoe ouder je bent, hoe zwaarder je ervaringsjaren gaan meetellen.
Ik heb samen met een collega de vorige ronde zitten rekenen, hij zou niet helemaal toekomen, maar dat was een kwestie van een maand of 4. Toch niet slecht.

En oprotregeling... tjonge jonge wat een zure opmerking.
Je moet niets, je mag vertrekken... het verbaasde me al vaker dat dit niet werd aangeboden maar begrijp uit de post een stukje terug nu wat beter waarom.

[ Voor 25% gewijzigd door avotar op 22-11-2012 06:50 ]

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

avotar schreef op donderdag 22 november 2012 @ 06:48:

Ondanks het feit dat ik amper op kantoor kom, kan ik er zo een stuk of 5 opnoemen.
dabedoelik. Op kantoor. zijn allemaal non-billable spreadsheettijgers. Ik heb t over de billable populatie. Boven de 55 is die virtual nonexistent.
avotar schreef op donderdag 22 november 2012 @ 06:48:
En oprotregeling... tjonge jonge wat een zure opmerking.
Je moet niets, je mag vertrekken... het verbaasde me al vaker dat dit niet werd aangeboden maar begrijp uit de post een stukje terug nu wat beter waarom.
"Plaats maken voor een collega" zoals dat in de regeling staat . Yeah right. Alsof dat voor 1 iemand ooit een beweegreden zou zijn zn baan op te geven. We worden overgehaald om te vertrekken. Als je geld oplevert mogen ze dr voor gaan liggen, de mensen die geld kosten mogen weg met een zak geld. Dat noem ik een oprotregeling. Als die regeling nou eens voor iedereen zou gelden, ongeacht je opbrengsten.. maar nee, dat voorbehoud staat r expliciet in. Hoezo zuur ? Vertel maar waar het niet klopt.

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

peter00 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 07:51:
[...]

dabedoelik. Op kantoor. zijn allemaal non-billable spreadsheettijgers. Ik heb t over de billable populatie. Boven de 55 is die virtual nonexistent.
Daar doel ik nu juist niet op. Ik heb het niet over de overhead. Daar ken ik er heulemaal niet veel van. Ik heb het gewoon over normale consultants op leeftijd.
En met op kantoor komen.. op vestigingen wordt er ook billable gewerkt hoor ;)
[...]

"Plaats maken voor een collega" zoals dat in de regeling staat . Yeah right. Alsof dat voor 1 iemand ooit een beweegreden zou zijn zn baan op te geven. We worden overgehaald om te vertrekken. Als je geld oplevert mogen ze dr voor gaan liggen, de mensen die geld kosten mogen weg met een zak geld. Dat noem ik een oprotregeling. Als die regeling nou eens voor iedereen zou gelden, ongeacht je opbrengsten.. maar nee, dat voorbehoud staat r expliciet in. Hoezo zuur ? Vertel maar waar het niet klopt.
8) Dit is precies wat ik met zuur bedoel, ik had het niet beter kunnen verwoorden. Mijn punt is, of wat ik probeerde te maken, is dat als je er eenmaal negatief inzit, je de goede kanten er niet van ziet.

Vertel nou eens waar je zo verontwaardigd over bent?
Wil je weg en zie je nu al in dat dat niet gaat kunnen? Heb je het al gevraagd?

En ik geef hierboven juist aan voor wie dat wel zou kunnen gelden, maar van die mensen ontken je het bestaan. Ze zijn er hoor.. de mensen die hiervan gebruik willen maken. En het is toch mooi dat dat misschien iemands carrière binnen Logica, nu onderdeel van CGI, kan redden?

En natuurlijk kunnen ze ervoor gaan liggen en natuurlijk zullen klanten het niet leuk vinden, maar bekijk het van de andere kant. Wil je bv overstappen naar de klant, dan is dit de ultieme mogelijkheid om dit in goed overleg te doen en een zakcentje mee te nemen. Het kan ten koste van de klantrelatie gaan om weg te gaan, maar als je relatie goed genoeg is met de klant kan het juist ten koste van de klantrelatie gaan om jou verbieden weg te gaan. Quid pro quo.

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Wijnands schreef op woensdag 21 november 2012 @ 14:41:
[...]
Dankzij IBM's inspanningen op dat gebied kwam die er nooit.
Wat bedoel je hier eigenlijk mee?
avotar schreef op donderdag 22 november 2012 @ 08:30:
[...]
Wil je bv overstappen naar de klant, ...
Het is leuk om voor de klant te werken, maar net zo leuk om weer eens over te stappen of eens een project te doen. Daarom ben ik ooit consultant geworden. Het zou goed zijn als Logica CGI het aantrekkelijk houdt/maakt om te blijven. Er zijn ook heel veel goede en leuke kanten van ons bedrijf. Laten we het vooral verbeteren en dat het een bedrijf mag zijn waar je trots op bent en graag voor werkt!

[ Voor 57% gewijzigd door Vandaahl op 22-11-2012 12:54 ]

• t_captain
Van harte! En veel sterkte en plezier natuurlijk met je baby!

• Wijnands
Vandaahl schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:28:

En vragen of je in aanmerking komt? Dan heb je meteen een goede relatie met je manager! Weet die ook dat je weg wilt!
Daarom is er ook de mogelijkheid om je manager buiten de loop te houden als je vraagt of je mag.
Vandaahl schreef op donderdag 22 november 2012 @ 12:48:
[...]

Wat bedoel je hier eigenlijk mee?
IBM heeft een jaar of 10 geleden een reductie gedaan met vrijwillige inschrijving. Mooie regeling, ruim budget. Ding trok behoorlijk wat mensen. Achteraf kwam men erachter dat dat een hele hoop goede mensen heeft gekost waarvan een behoorlijk aantal naar de concurrent gingen. Sindsdien is men in IT land niet heel vaak meer met een vrijwillige regeling gekomen.

[ Voor 44% gewijzigd door Wijnands op 22-11-2012 14:18 ]

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Wijnands schreef op donderdag 22 november 2012 @ 14:16:
IBM heeft een jaar of 10 geleden een reductie gedaan met vrijwillige inschrijving. Mooie regeling, ruim budget. Ding trok behoorlijk wat mensen. Achteraf kwam men erachter dat dat een hele hoop goede mensen heeft gekost waarvan een behoorlijk aantal naar de concurrent gingen. Sindsdien is men in IT land niet heel vaak meer met een vrijwillige regeling gekomen.
Linksom of rechtsom zijn de meeste van de mensen die weggaan de goeie mensen. Die hebben de keuze namelijk. Bij de eerste geruchten van reorganisaties zullen de high potentials de jobboards aanzwengelen en rond gaan kijken. Een paar sollicitaties later ben je er wel achter dat het gras aan de overkant best wel eens groener kan zijn.

De mensen die blijven zitten zijn de mensen die echt niet wegwillen. En dat is meestal niet vanwege de leuke collega's ofzo. Of je nu met een vrijwillige regeling ofzo komt maakt niet heel veel uit.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uien Cornflakes
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-09 11:40
Nieuwe arbeidsvoorwaarden, voor mensen die per 1 juli 2012 in dienst komen:
"- Incentive plan obv individuele doelstellingen (on target 20% met een maximum van 40%)"

Betekent dat dan dat nieuwe mensen niet meer 2100 of 2500 euro bruto krijgen, maar 20% minder? Over welke doelstellingen hebben we het hier? Aantal uren ingezet bij klant, omzet? Als je niet ingezet bent, of tegen een te laag tarief, dan ben je dus zelf de klos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:49
Nieuwe salaris ligt inderdaad rond de 20% lager, komt natuurlijk nog wel een stukje lager uit met alle secundaire arbeidsvoorwaarden waar in gesnoeid is.

Waar die 20% van af hangt is voor mij ook nog steeds een raadsel. Vervelende is dat dit ook nergens duidelijk opgeschreven staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Maar waarom gaat een starter dan nog voor LogicaCGI werken?

Blijkbaar ben je een soort van halve ZZP-er die voor een mager salaris allemaal risico's mag dragen.

CMG/Logica hadden een aantal duidelijk (unique) selling points als werkgever, maar ik lees hier nu dingen die me doen afvragen of het uberhaupt nog marktconform is, laat staat iets extra's biedt.

[ Voor 37% gewijzigd door Rukapul op 23-11-2012 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Als ik dit zo lees... ja... ook voor mij is het wat lastig. Laat ik het zo zeggen, Logica Engeland heeft het een en ander afgelopen tijd erg slecht gedaan, en vandaag was er weer een "All hands" call aan de hand van onze annual tour die wéér een hoop vragen stelde. De aantekeningen van de afgelopen employee council sessions zijn ook... nouja... wat beangstigend en in de lijn van: we roepen dit met z'n allen al jaren maar hebben nooit iets gedaan. Vandaar dat we vandaag dus een tweede "annual tour" hadden maar er kwam niet heel veel uit eigenlijk.

Wat Hydra zegt is iets wat hier ook speelt, maar interne mobiliteit zal altijd mijn eerste keuze zijn, of dat nou lokaal, nationaal, of internationaal is. Zo werkt het nou eenmaal met een Synergy oefening. Internationaal zou voor mij Nederland een logische stap zijn, maar als ik dit zo lees is dat wel een hele stap terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Sleepkever schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 17:27:
Nieuwe salaris ligt inderdaad rond de 20% lager, komt natuurlijk nog wel een stukje lager uit met alle secundaire arbeidsvoorwaarden waar in gesnoeid is.

Waar die 20% van af hangt is voor mij ook nog steeds een raadsel. Vervelende is dat dit ook nergens duidelijk opgeschreven staat.
Je salaris gaat 20% omlaag om er risicodragend 16% van terug te krijgen (20% over 80%). Kortom, on target verlies je 4%. En je krijgt een stuk bedrijfsrisico bij toegestopt, neerwaarts risico tot 16% van het 'oude' loon.

Je mist vermoedelijk (?) ook de pensioenopbouw over dat flexibele loon. Dat zou best kwalijk zijn. Logica had immers al een zeer karige pensioenregeling waarin (a) de secundaire arbeidsvoorwaarden niet meetellen en (b) slechts een procent of 70 van de staffel werd gebruikt. Na een hele loopbaan zou je dus een pensioen opbouwen t.w.v. ongeveer 50% van je geindexeerd middelloon exclusief je leaseauto etc.

Ik heb met plezier bij Logica gewerkt en heb er ook veel geleerd. Om die redenen zou ik Logica ook aan anderen aanraden, vooral aan mensen die on het begin van hun loopbaan zitten. Maar op deze manier wordt het gat wel erg groot. Als het zo doorgaat kan ik mijn kennissen misschien beter gaan adviseren om hun heil te zoeken in het talentprogramma van een bank of ander groot bedrijf, of in de detachering bij de kleinere bedrijven, de Lumini, Soltegri en TMC's van ons land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Het risico lijkt me vooral dat je steeds minder de 'toppers' in de sector aan je bindt. Want als je echt goed bent dan wil je ook wel de waardering voor krijgen die daarbij hoort.

Tel daar bij op dat veel van de 'toppers' als ZZP'er aan de slag gaan, of bij kleine gespecialiseerde bedrijven met lage overhead gaan werken. Gevolg is dat de prijs/kwaliteit verhouding van Logica en vergelijkbare detacheerders onder druk komt te staan want die kleine specialist doet het voor veel minder en is waarschijnlijk ook veel flexibeler.

Risico bij de werknemer neerleggen lijkt me zeker verdedigbaar, maar zorg er dan ook voor dat je bij het halen van je target er ook meer aan over kunt houden dan nu... :N

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
t_captain schreef op donderdag 22 november 2012 @ 13:40:
[...]

Van harte! En veel sterkte en plezier natuurlijk met je baby!
Bedankt! :)

Waarom moet een starter dan nog bij ons komen werken? Ik weet het niet, met die nieuwe salarissen en nieuwe arbeidsvoorwaarden. Ik weet niet hoe het zit bij de concurrenten. Ik weet ook nog niet goed wat CGI ons straks te bieden heeft. Maar daar wil ik wel achter komen als ik na mijn verlof weer ga werken. Ik weet wel dat ik jaren met trots voor Logica heb gewerkt en dat telt toch zeker ook mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Plezier, ontwikkeling en trots tellen natuurlijk ook mee. Aan die factoren heeft het mij bij Logica niet ontbroken.

Ik liep wel tegen een salarisplafond aan. Ik zit graag in een consultancy rol en ben graag (deels) met techniek bezig. Voor een leuk leven samen met mijn gezin streef ik naar een inkomen op het niveau van een huisarts; bij Logica is dat vrijwel alleen haalbaar als je de in de management posities doorstijgt. Dan groei je dus uit elkaar met je werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Vanaf 01-01-2013 treed ik in dienst bij Logica en ik vroeg me af of jullie me alvast iets konden vertellen over de mobiliteitsbudget want na het lezen van de Gele Gids, kom ik er nog niet uit. Ik ben sowieso van plan om het aan het HR te vragen, maar ff kijken wat jullie mij kunnen vertellen.

Wat ik nu heb begrepen na mijn gesprek bij Logica:

Er wordt een mobiliteitsbudget beschikbaar gemaakt van rond de 750 euro (bruto) en dan mag ik zelf bepalen hoe ik die gebruik. Verder werd mij verteld dat als ik bijvoorbeeld elke maand maar 500 euro opmaak van die 750, dat na de 3de maand die 750 euro bovenop mijn loon wordt gestort.

Dit laat mij met veel vragen:

- Klopt het dat ik elke 3 maanden het bedrag bovenop mijn loon krijg als ik het niet opmaak?
- Als ik een lease auto kies voor 300 euro bijvoorbeeld, krijg ik ook het resterend bedrag bovenop mijn loon elke 3 maanden?
- Als ik een lease auto kies, is de benzine onbeperkt of dient die 750 euro ook voor benzine en daarna uit mijn eigen zak betalen?
- Ik heb nu een 1 jarig contract gekregen, als ik een lease auto kies, wordt mijn lease termijn ook 1 jaar of 4 jaar?

Verder heb ik vragen over de jaarlijkse bonus:

- Er is mij verteld dat de bonus contractueel vast wordt gezet en dat ik dus gegarandeerd aan het einde van het jaar een bonus krijg van ongeveer 1 1/2 keer mijn maandloon. Klopt dit?? Ik moet mijn contract nog ondertekeken en voorlopig staat er niks van de bonus erin. Wel wordt genoemd dat na het checken van de referenties etc, dat alle voorwaarden in het schriftelijk contract komen (heb nu een versie via de mail gekregen). Wat tevens de vraag bij mij opbrengt, als ik nu dit teken en ik stuur het terug.....is dit dan definitief of is de papieren versie met aanvullende voorwaarden definitief??

Hoop vragen, ik weet het......sorry. Ik zal sowieso deze vragen aan Logica stellen......maar een mening van een medewerker vind ik ook belangrijk.

Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 11:28

franssie

Save the albatross

sowieso is er niets definitief totdat er onder een contract twee handtekeningen staan en de proeftijd (controleren! een tijdelijk contract hoeft geen proeftijd te hebben en dat wil je wel) verstreken is.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-04 21:14
Welkom aan boord!
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 19:51:
Hoop vragen, ik weet het......sorry. Ik zal sowieso deze vragen aan Logica stellen......maar een mening van een medewerker vind ik ook belangrijk.
Helaas voor jou zijn dit de nieuwe arbeidsvoorwaarden. Er zullen dus niet heel veel mensen antwoord kunnen geven. Voor antwoord zul je dus waarschijnlijk toch echt even contact op moeten nemen met je contact persoon bij Logica.
- Als ik een lease auto kies voor 300 euro bijvoorbeeld, krijg ik ook het resterend bedrag bovenop mijn loon elke 3 maanden?
Een leaseauto van 300 euro ben ik nog nooit tegen gekomen. Incl. brandstof begint het voor picanto zo'n beetje bij een 500 euro als ik me niet vergis. We kunnen het even niet precies opzoeken, maar op die manier heb je een richtbedrag.
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 19:51:- Ik heb nu een 1 jarig contract gekregen, als ik een lease auto kies, wordt mijn lease termijn ook 1 jaar of 4 jaar?
Mijn ervaring is: Als ze je contract verlengen zit je 4 jaar aan de auto vast. Als ze je contract na een jaar niet verlengen, dan blijft Logica met de auto zitten.
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 19:51:-
Wat tevens de vraag bij mij opbrengt, als ik nu dit teken en ik stuur het terug.....is dit dan definitief of is de papieren versie met aanvullende voorwaarden definitief??
Tot aan het einde van je proefperiode is niets definitief zoals franssie al zegt. Als je geen proefperiode hebt is er tot je eerste dag niets definitief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

t_captain schreef op zondag 25 november 2012 @ 13:08:
Plezier, ontwikkeling en trots tellen natuurlijk ook mee. Aan die factoren heeft het mij bij Logica niet ontbroken.

Ik liep wel tegen een salarisplafond aan. Ik zit graag in een consultancy rol en ben graag (deels) met techniek bezig. Voor een leuk leven samen met mijn gezin streef ik naar een inkomen op het niveau van een huisarts; bij Logica is dat vrijwel alleen haalbaar als je de in de management posities doorstijgt. Dan groei je dus uit elkaar met je werkgever.
Wel benieuwd: Wat versta jij onder een huisartseninkomen? Daar zijn de meningen tussen de LHV en de minister namelijk ook nogal over verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Volgens het CBS doet een huisarts ongeveer een brutoloon van 70 a 80k in loondienst of 130k aan winst als zelfstandige. Geen toegangskaart naar de jetset, wel genoeg om leuk te wonen, een leuke auto te rijden en af en toe een mooie vakantie te genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uien Cornflakes
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-09 11:40
Verder heb ik vragen over de jaarlijkse bonus:

- Er is mij verteld dat de bonus contractueel vast wordt gezet en dat ik dus gegarandeerd aan het einde van het jaar een bonus krijg van ongeveer 1 1/2 keer mijn maandloon. Klopt dit?? Ik moet mijn contract nog ondertekeken en voorlopig staat er niks van de bonus erin. Wel wordt genoemd dat na het checken van de referenties etc, dat alle voorwaarden in het schriftelijk contract komen (heb nu een versie via de mail gekregen). Wat tevens de vraag bij mij opbrengt, als ik nu dit teken en ik stuur het terug.....is dit dan definitief of is de papieren versie met aanvullende voorwaarden definitief??
Er wordt verteld dat de bonus 1,5 maandloon is, terwijl ik zelf een quote had gevonden (even naar boven scrollen) dat nieuwe medewerkers een bonus van 20% ontvangen als ze on-target zijn, en dat dit kan oplopen tot 40%. Hoe dat berekend wordt weet ik niet. Maar 20% van een jaarsalaris zou uitkomen op een bonus van 2,4 maandsalarissen.
En je moet ook goed laten vastleggen waar de bonus van af hangt. Bijvoorbeeld het aantal uren dat je was ingezet, of de omzet die je gerealiseerd hebt. En hoe je 40% bonus zou kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demoric
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09-2024
Wat ik wel uitermate vreemd vind aan deze nieuwe arbeidsvoorwaarden is dat er dus een mogelijkheid is voor de nieuwe werknemers om 20% extra salaris te krijgen (bij 40% bonus), terwijl de oude werknemers nog steeds geen enkel bonussysteem hebben?

Of mis ik nu iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

t_captain schreef op maandag 26 november 2012 @ 08:12:
Volgens het CBS doet een huisarts ongeveer een brutoloon van 70 a 80k in loondienst of 130k aan winst als zelfstandige. Geen toegangskaart naar de jetset, wel genoeg om leuk te wonen, een leuke auto te rijden en af en toe een mooie vakantie te genieten :)
En nu? Als zzp'er begonnen? Of toch een werkgever gevonden die je een artsensalaris kan bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
ZZP'er ben ik inmiddels tweeeneenhalf jaar. En die werkgever heb ik ook gevonden, al heb ik besloten dat ik vooralsnog liever zelfstandige dan werknemer ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Er zijn heel weinig mensen op nieuwe voorwaarden, kans dat je ze hier treft is niet heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Demoric schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:57:
Wat ik wel uitermate vreemd vind aan deze nieuwe arbeidsvoorwaarden is dat er dus een mogelijkheid is voor de nieuwe werknemers om 20% extra salaris te krijgen (bij 40% bonus), terwijl de oude werknemers nog steeds geen enkel bonussysteem hebben?

Of mis ik nu iets?
Dat is niet zo gek. Zou anders helemaal scheef worden.

wij 'oudgedienden' krijgen onder/op/boven target 100%/100%/100%
nieuwe mensen krijgen (Grofweg) onder/op/boven target 80%/100%/120%

Geen bonus, zonder malus in dit geval ;)

CGI heeft volgens mij aangegeven niet in bonussen te golven, dus ben benieuwd hoe lang dit stand houdt.

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Een inzetbonus voor (langdurige) detachering is m.i. geen motiverend middel maar puur een verschuiving van het risico. Het komt typisch neer op een verborgen acquisitietarget (naast een 100% productietarget) danwel mazzel om op langlopende projecten te zitten of tijdig tegen nieuwe projecten aan te lopen.

Zeker als het 20% uitmaakt dan ben je al een halve ZZP-er (en dan reken ik niet eens het verschil van 50% (!) wat hierboven aangegeven wordt wat heel wat biefstukken per maand verschil uitmaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Tja, het is een businessmodel waar wat voor en wat tegen te zeggen is.

Bij sommige bedrijven ligt het in het DNA, denk aan TMC of Bergler. Dat zijn pure detacheerders, proberen de overhead zo klein mogelijk te houden en keren een (forse) bonus uit op basis van je persoonlijke omzet of winst. Werknemers vinden dat prettig omdat ze de zekerheid van een redelijk salaris behouden, maar toch in gunstige zin meedelen in het succes.

Er zijn ook dingen tegen te zeggen. Zo vind ik het model meer bij een detacheerder passen dan bij een consultancybedijf. Dit soort bonussen is immers vooral transparant bij een uur-factuur model. Hoe zou je een bonus geven bij een fixed price project? Onderschrijding van de gecalculeerde uren voor realisatie van het project? Minder uren kwijt rond en na de oplevering om bugs te repareren en andere support te leveren? Dat zijn natuurlijk mele mooie targets, maar ze zijn moeilijk transparant te maken. Je kunt onder de uren uitkomen door hard te werken of door hoog te schatten :) Bovendien zijn deze targets moeilijk aan individuele werknemers toe te rekenen.

En als je nu in 1 bedrijf engineers hebt die SLA's moeten nakomen in een serviceorganisatie, engineers die voornamelijk projecten doen en engineers die voornamelijk in de uur-factuur handel zitten, dan wordt het helemaal moeilijk. Je zou je kunnen afvragen of een bonusmodel dan nog wel transparant, fair en in lijn met de bedrijfsdoelstellingen is.

Daarnaast speelt een hele andere factor een rol. Een bonus is vooral motiverend als het een extra is, een beloning. Je moet dus zonder bonus een goed salaris bieden, met daarbovenop een bonus. Van de bedrijven die ik ken doet TMC dat best leuk. Hun aanbod een aantal jaar geleden was exclusief de bonus al bijna vergelijkbaar met wat ik bij Logica verdiende. De eerste 15 a 20% van de on-target bonus zou ik nodig hebben om quitte te spelen met wat ik gewend was, de bovenste 80 a 85% zou extra zijn.
Als je de hele bonuspot uit de salarispot haalt, dan wordt het voor veel werknemers een kwestie van noodzakelijk inkomen. Gevoelsmatig verandert daarmee de zaak: in plaats van een beloning voor overschrijden van targets, wordt het een straf voor tekortschieten. Ik ben geen psycholoog, maar naar ik heb begrepen werkt angst niet heel motiverend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik heb inmiddels goede gesprekken gehad met een aantal mensen uit de top van CGI. Wat ik daar hoor is dat men bonussen eigenlijk alleen interessant vind voor een selecte groep mensen, overwegend sales.

De rest van de medewerkers moeten een "bonus" voor het goed lopen van het bedrijf krijgen via hun optie/aandelen regeling.

Als ik in de prut in mijn kopje koffie kijk vermoed ik dat het nieuwe arbeidsvoorwaarden pakket geen lang leven heeft. Verwacht dat het uiterlijk in Q3 geschiedenis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Wijnands schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 08:24:
De rest van de medewerkers moeten een "bonus" voor het goed lopen van het bedrijf krijgen via hun optie/aandelen regeling.
Zo'n bonus dient natuurlijk alleen om het bedrijfsrisico te verleggen. Wat is nu redelijkerwijs de invloed die je als consultant hebt of (a) bedrijfsresultaat en (b) koers-winst verhouding op de beurs?
Pagina: 1 ... 39 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.