[leeg]
[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2012 08:51 . Reden: Op verzoek van een oud-collega verwijderd ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2012 08:51 . Reden: Op verzoek van een oud-collega verwijderd ]
[ Voor 3% gewijzigd door bat266 op 06-11-2012 17:14 . Reden: precieze periode even gewijzigd gezien bovenstaande wijziging ]
Better to remain silent and be thought a fool then to speak out and remove all doubt.
Precies. En zo wordt er in de praktijk* ook mee omgegaan.bat266 schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:42:Deze beslissingen moeten echter wel altijd op persoonlijke basis bekeken worden. Generieke maatregelen passen natuurlijk niet in iedere situatie.
Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat
Ach bij mij stond er nog in de voorwaarden dat logica niet van haar medewerkers zou verlangen dat ze overuren zouden maken. En een 9-5 mentaliteit past toch perfect bij een uurtje-factuurtje mentaliteit.Xochiquetzal schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 23:14:
[...]
Een aantal dingen misschien wel. Consultants te lang bij een klant laten zitten bijvoorbeeld. Maar jij weet ook dat sommige klanten daar soms een stokje voor steken en dat als er even niet zoveel opdrachten zijn, ze liever mensen laten zitten, dan op de bank zetten, omdat er op korte termijn geen zicht is op een nieuwe job.
Er zijn echter ook mensen, die écht een 9-5 mentaliteit hebben en daarom niet naar meetings gaan. Die heb je er altijd wel bij zitten. Ik kan er een aantal opnoemen uit mijn team van een aantal jaar geleden. Die woonden nog dichtbij de vestiging ook, maar die zag je nooit. Dat waren mensen die 'gewoon hun ding' deden bij de klant en meer niet. Ook in cursussen hadden ze geen interesse, iets wat ik zelf nooit begrepen heb, want het is toch ook een deel persoonlijke ontwikkeling. Het was bij hen ook niet, dat ze niet op cursus mochten, want ik heb in diezelfde periode verschillende cursussen gedaan en certificaten behaald. Mocht ik bij Logica (now part of CGI) weg gaan, dan heb ik daar in elk geval een voorsprong door.
Dus nee, ik ben het er niet mee eens dat de dingen die ik noem puur aan Logica te wijten zijn.
Zomaar seniors uitwisselen voor een junior teneinde een hogere marge binnen te harken gaat CGI het raamcontract kosten waar ik zit. Bedrijfskennis is key, "kennissen is belangrijker dan kennis", met andere woorden, je dient de organisatie te kennen om produktief te worden. Hier worden dan ook mensen op naam gevraagd. Naar wat ik heb gehoord over het beleid van CGI staat zo'n ruilmanager zonder waarschuwing op straat. En TerechtShadowhawk00 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 18:59:
[<management modus>
Mensen wegsturen die billable zijn, dat zie je verkeerd. Die mensen hebben een aantal skills en als er mensen met dezelfde skills op de bank zitten die goedkoper zijn kan je dus beter de dure mensen ontslaan en vervangen door goedkopere mensen. Wat maakt het nou uit voor de klant ze krijgen wat ze willen ( iemand met een bepaalde skill ) en ze betalen daarvoor.
</management modus>
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Verwijderd
Verwijderd
Eens met verhaal.Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:00:
Erg goed verhaal, zat goed in elkaar en had er wel het gevoel bij dat de manier van werken van CGI actief zal worden gepushed naar iedereen. En dat is denk ik erg belangrijk om het een succes te maken. Ben normaal niet iemand die aandelen koopt, maar na deze presentatie zou ik er toch wel over nadenken. De presentatie gaf me het gevoel dat er ook daadwerkelijk een visie was voor de lange termijn. Vond het ook wel lichtelijk schokkend toen ze vertelden over de cashflow van Logica, het verklaarde veel.
Enige minpuntje (lost van het verhaal) was dat niet van tevoren aangegeven was hoeveel het parkeren kostte, vond 15,50 wel erg veel.
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Had dit al gezien op de website heb aan de Europa boulevard geparkeerd 2,97 moest alleen wel 10 min lopen...Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:00:
Enige minpuntje (lost van het verhaal) was dat niet van tevoren aangegeven was hoeveel het parkeren kostte, vond 15,50 wel erg veel.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
It always seems impossible until it's done.
Aan de vakbonden? Sinds wanneer zijn die partij bij ons?ESPACE schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:37:
Informatie over de reorganisatie is op de OR site te vinden. Dit keer kan Logica de regels voor collectief ontslag niet omzeilen en zullen de plannen aan de vakbonden voorgelegd moeten worden. Ook moeten de vakbonden geraadpleegd worden. Ik ben benieuwd hoe de OR en de bonden deze rol samen bij de aanstaande reorganisatie van Logica gaan vormgeven.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Niks "voorleggen aan de vakbonden".ESPACE schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:37:
Informatie over de reorganisatie is op de OR site te vinden. Dit keer kan Logica de regels voor collectief ontslag niet omzeilen en zullen de plannen aan de vakbonden voorgelegd moeten worden. Ook moeten de vakbonden geraadpleegd worden. Ik ben benieuwd hoe de OR en de bonden deze rol samen bij de aanstaande reorganisatie van Logica gaan vormgeven.
Volgens mij komt er geen vakbond bij kijken? Lees het namelijk nergens.ESPACE schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:37:
[ Voor 21% gewijzigd door SithWarrior op 09-11-2012 11:39 ]
Daar hoop ik toch niet op. Ik wil mijn onkostenvergoeding, betaalde pensioenregeling en ziektekostenverzekering, verlofdagen, ancienniteitsdagen en leaseauto niet kwijt. En op mijn salaris wil ik ook niet inleveren. En wat moet ik met aandelen, als ik er bestaande primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden voor moet inleveren. Aandelen leveren mij geen directe financiele voordelen op.ESPACE schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:03:
Waarschijnlijk is het de bedoeling dat het membership laat zich financieel meer laat uitbetalen via aandelen en minder via arbeidsvoorwaarden. Afgelopen woensdag kreeg ik het gevoel dat we binnenkort ook de vraag zullen krijgen om salaris en arbeidsvoorwaarden in te leveren.
[ Voor 13% gewijzigd door J2pc op 09-11-2012 16:09 ]
"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh
Wow, van welk jaar was jouw contract dan? Wat ik me van overuren kan herinneren, is dat ze gezegd hebben, dat je best wel eens een keertje over moet kunnen worden, als dat noodzakelijk is voor de job, maar dat het niet structureel moet zijn. In dat geval, moet de klant dit officieel aanvragen, moet er een hoger tarief betaald worden EN krijgt de consultant ook meer geld voor die overuren.Shadowhawk00 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 18:59:
[...]
Ach bij mij stond er nog in de voorwaarden dat logica niet van haar medewerkers zou verlangen dat ze overuren zouden maken.
Vestiging in zelfde stad als huis. Bij de ander lag de vestiging langs de route werk-huis.Shadowhawk00 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 18:59:
[...]
Weet je ook waar die collega aan het werk was voor logica, dat je dicht bij je vestiging werkt betekend niet dat je daar ook in de buurt werkt. Als iemand al 2uur per dag in de auto zit of meer is het niet meer dan normaal dat hij dat wel genoeg vind en thuis wil zitten.
Moet je eerst ruzie gaan maken met de klant, want de persoon die al bij ze zit, heeft specifieke kennis. Van de organisatie, van het product, etc. Een nieuw persoon moet ingewerkt worden enzo. Mijn ervaring is, dat de klant heel moeilijk gaat doen, als de consultant weg wil en Logica dat ook wil.Shadowhawk00 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 18:59:
[...]
Mensen wegsturen die billable zijn, dat zie je verkeerd. Die mensen hebben een aantal skills en als er mensen met dezelfde skills op de bank zitten die goedkoper zijn kan je dus beter de dure mensen ontslaan en vervangen door goedkopere mensen. Wat maakt het nou uit voor de klant ze krijgen wat ze willen ( iemand met een bepaalde skill ) en ze betalen daarvoor.
</management modus>
Daar ben ik het ook wel mee eens.Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 08:46:
Denk ook dat die 9-5 mentaliteit langzaam ontstaan is door alle maatregelen van de afgelopen jaren. Wanneer je je als consultant inzet om je targets te halen en goede beoordelingen krijgt en er vervolgens niets voor terugziet, dan kan ik begrijpen dat bepaalde consultants geen zin hebben om vervolgens nog in hun vrije tijd naar kantoor te gaan.
[ Voor 19% gewijzigd door Xochiquetzal op 10-11-2012 11:22 ]
Verwelkom wat je niet kunt vermijden.
Dat is ook het probleem als je full time bij de klant zit. Je informatie is op dat moment hetzelfde. Schijnbaar staat het nieuwe intranet boordevol info, maar ik heb het nog niet kunnen vinden.Xochiquetzal schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 11:15:
[...]
Daar ben ik het ook wel mee eens.
Ik zit thuis en krijg héél weinig mee. Maandag komt mijn manager langs en ik hoop dat hij me wat meer duidelijkheid kan geven. Maar als iemand me hier kan vertellen waar ik nuttige informatie kan vinden, die voor mij van toepassing zijn (dus niks over nieuwe arbeidsvoorwaarden, tenzij mijn huidige gaan veranderen), dan zou ik dat heel fijn vinden. De info hier neerzetten, is niks. Maar een verwijzing naar ons intranet zou fijn zijn.
joh. ik dacht al dat ik de enige was die al die informatie niet kon vinden....avotar schreef op zondag 11 november 2012 @ 07:32:
[...]
Dat is ook het probleem als je full time bij de klant zit. Je informatie is op dat moment hetzelfde. Schijnbaar staat het nieuwe intranet boordevol info, maar ik heb het nog niet kunnen vinden.
Ben ook niet zo handig met computers en zo
Leeftijd omdat de pensioenpremie stijgt met de leeftijd en dus je kostenbasis?peter00 schreef op zondag 11 november 2012 @ 12:17:
Ik kijk met angst en beven naar de dag dat mijn tarief (of leeftijd) te hoog gevonden wordt om me in te huren.
correct. ik kreeg weer zo'n overzichtje van KB met de maandelijkse premies tot aan mn pensioendatum, en daar word ik niet vrolijk van. Dat gaat zn weerslag op t tarief hebben.Rukapul schreef op zondag 11 november 2012 @ 20:36:
[...]
Leeftijd omdat de pensioenpremie stijgt met de leeftijd en dus je kostenbasis?
waarom zit je thuis? ZiekZwakMisselijk? Zwanger? of op de bank? Denk t eerste, anders zijn die bloemen wel erg wreedXochiquetzal schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 09:26:
M'n manager is gisteren langs geweest (met een grote bos bloemen, heel attent) en het blijkt dat de informatie die ik heb, toch wel zo ongeveer alle informatie is die hij ook heeft, dus zover loop ik niet achter. Alleen die meeting laatst van de plannen van CGI heb ik gemist en die heeft hij even kort samengevat.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Ik gebruik CynerGI best wel regelmatig. Bevalt erg goed, in no-time heb je de eerste reacties te pakken.Umbrah schreef op woensdag 14 november 2012 @ 16:13:
Er is hier een survey rondgestuurt over wat we van de tour vonden. Ineens komen een hoop collega's er achter dat ze nog nooit op CGI's intranet hebben rondgekeken. Hoe is dat bij jullie?
Welkom in de Randstad ;-)Enig minpuntje (los van het verhaal) was dat niet van tevoren aangegeven was hoeveel het parkeren kost, vond 15,50 wel erg veel.
[ Voor 3% gewijzigd door ESPACE op 15-11-2012 15:14 ]
Inderdaad, dat was wat er was gecommuniceerd. Zo had ik het nog niet gezien, maar valt het ook heel goed te duiden.ESPACE schreef op donderdag 15 november 2012 @ 15:13:
In de communicatie stond dat er geen uitrijkaarten uitgereikt zouden worden en dat je een uitrijkaart kon kopen bij de aanwezige automaten.Het is aan mij inmiddels via een declaratie vergoed
eens. werkt als een speer. wordt ook vlot uitbetaald is mijn ervaring.Wijnands schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:49:
We kunnen mopperen wat we willen maar sinds we TEM hebben lopen declaraties vlotter dan ooit tevoren. De paar Nederlanders die nog in dat proces zitten doen hun werk ook prima.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Als je wat ouder bent en overtuigd van eigen kunnen, heb je nog wat maanden om daar op je gemak naar te kijken.Roadman schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:07:
Beetje jammer ook dat je maar tot 1 december hebt om te beslissen.
Iets met oude en nieuwe schoenen...
Dat bedoel ik: "what's in it for me?"
Verwijderd
Dat moet je aan je oud-collega's vragen lijkt me.. niet hier..t_captain schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 16:36:
Zoekt men dan een aanzienlijke reductie van omvang?
Wat noem jij aanzienlijk?t_captain schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 16:36:
Verwijderd
Verwijderd
Aanzienlijk is relatief. Men zoekt wel een reductie. "What's in it for me?" is dat bepaalde mensen die toch al van plan waren om elders groen gras te gaan zoeken dat nu kunnen doen met een beetje geld mee. En nee, mensen die voorlopig nog op een klus zitten zullen waarschijnlijk niet in aanmerking komen.t_captain schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 16:36:
[ Voor 22% gewijzigd door Wijnands op 21-11-2012 09:57 ]
Verwijderd
Ha Wijnands,Wijnands schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:55:
[...]
@lobo81: Onderhandelen kan je altijd proberen. Weet wel dat Logica sinds deze zomer een ander pakket arbeidsvoorwaarden heeft voor nieuwkomers dan wat ze jaren gehanteerd hebben. Voor zover ik weet zit daar standaard geen leaseauto meer bij maar een mobiliteitsvergoeding.
Verwijderd
Dan snap je het niet.Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:04:
Geen idee mbt de zorgverzekering. Heb wel hier in dit topic ergens gelezen dat het vroeger volledig vergoed werd en zelfs een gedeelte van je partner, blijkbaar nu een collectieve zorgverzekering.
Verwijderd
ik bedoelde dus wat t_captain verteld.....dat heb ik ergens in dit topic gelezen. Vroeger werd je zorgpremie vergoed door Logica, nu hebben ze een collectieve zorgverzekering waardoor het waarschijnlijk goedkoper is dan als je zelf een zorgverzekering neemt. Ik heb nu ook een collectieve zorgverzekering, ben benieuwd naar die van Logica.avotar schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:29:
[...]
Dan snap je het niet.
Een collectieve zorgverzekering houdt in dat onze werkgever met een zorgverzekering afspraken heeft gemaakt over de hoogte van de premie en de inhoud van aanvullende pakketen.
Heeft niets met eventuele vergoedingen te maken mbt betaling van de premie.
Dus alleen als ze toch al van je af willen, maak je het wel heel makkelijk?Wijnands schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:55:
[...]
"What's in it for me?" is dat bepaalde mensen die toch al van plan waren om elders groen gras te gaan zoeken dat nu kunnen doen met een beetje geld mee. En nee, mensen die voorlopig nog op een klus zitten zullen waarschijnlijk niet in aanmerking komen.
Tuurlijk mag je dat wel.Vandaahl schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:04:
[...]
Dus alleen als ze toch al van je af willen, maak je het wel heel makkelijk?
En als je kansen buiten de deur ziet, mag je niet...
Sorry, ik vind dit een vrij simpel glas half vol/leeg standpunt.Vandaahl schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:04:
[...]
Dus alleen als ze toch al van je af willen, maak je het wel heel makkelijk?
En als je kansen buiten de deur ziet, mag je niet...
[ Voor 36% gewijzigd door Vandaahl op 21-11-2012 15:32 . Reden: aanvulling ]
Bevallenpeter00 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 09:44:
[...]
waarom zit je thuis? ZiekZwakMisselijk? Zwanger? of op de bank? Denk t eerste, anders zijn die bloemen wel erg wreed
Nee hoor. Duurt hier nog steeds maanden (en nog steeds omdat ik continu vergeet die formulieren op te sturen.Wijnands schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:49:
We kunnen mopperen wat we willen maar sinds we TEM hebben lopen declaraties vlotter dan ooit tevoren.
[ Voor 6% gewijzigd door Xochiquetzal op 21-11-2012 23:21 ]
Gefeliciteerd
Hoeveel collega's in die leeftijdscategorie ken jij ? Dat omslagpunt ligt btw steeds verder weg. Dat compenseer je niet met deze oprotregelingavotar schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:32:
En daarbij... als je 62 of 63 bent met heel wat jaren al bij Logica... kun je je voorstellen dat er een omslag punt is waarbij je gewoon nu vrijwillig met de VUT kan.
Tja... wat dat betreft kunnen ze wat leren van leaseplan. Het aantal declaraties zal daar wel minder zijn, maar het is een kwestie van je bon inscannen, uploaden en klaar. Komt geen envelop meer aan te pas.Xochiquetzal schreef op woensdag 21 november 2012 @ 23:20:
[...]
Bevallen
Zat ook een leuk kraamcadeautje bij, maar da's normaal. Die bloemen waren extra.
[...]
Nee hoor. Duurt hier nog steeds maanden (en nog steeds omdat ik continu vergeet die formulieren op te sturen.)
Ondanks het feit dat ik amper op kantoor kom, kan ik er zo een stuk of 5 opnoemen.peter00 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 05:04:
Hoeveel collega's in die leeftijdscategorie ken jij ? Dat omslagpunt ligt btw steeds verder weg. Dat compenseer je niet met deze oprotregeling
[ Voor 25% gewijzigd door avotar op 22-11-2012 06:50 ]
dabedoelik. Op kantoor. zijn allemaal non-billable spreadsheettijgers. Ik heb t over de billable populatie. Boven de 55 is die virtual nonexistent.avotar schreef op donderdag 22 november 2012 @ 06:48:
Ondanks het feit dat ik amper op kantoor kom, kan ik er zo een stuk of 5 opnoemen.
"Plaats maken voor een collega" zoals dat in de regeling staat . Yeah right. Alsof dat voor 1 iemand ooit een beweegreden zou zijn zn baan op te geven. We worden overgehaald om te vertrekken. Als je geld oplevert mogen ze dr voor gaan liggen, de mensen die geld kosten mogen weg met een zak geld. Dat noem ik een oprotregeling. Als die regeling nou eens voor iedereen zou gelden, ongeacht je opbrengsten.. maar nee, dat voorbehoud staat r expliciet in. Hoezo zuur ? Vertel maar waar het niet klopt.avotar schreef op donderdag 22 november 2012 @ 06:48:
En oprotregeling... tjonge jonge wat een zure opmerking.
Je moet niets, je mag vertrekken... het verbaasde me al vaker dat dit niet werd aangeboden maar begrijp uit de post een stukje terug nu wat beter waarom.
Daar doel ik nu juist niet op. Ik heb het niet over de overhead. Daar ken ik er heulemaal niet veel van. Ik heb het gewoon over normale consultants op leeftijd.peter00 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 07:51:
[...]
dabedoelik. Op kantoor. zijn allemaal non-billable spreadsheettijgers. Ik heb t over de billable populatie. Boven de 55 is die virtual nonexistent.
[...]
"Plaats maken voor een collega" zoals dat in de regeling staat . Yeah right. Alsof dat voor 1 iemand ooit een beweegreden zou zijn zn baan op te geven. We worden overgehaald om te vertrekken. Als je geld oplevert mogen ze dr voor gaan liggen, de mensen die geld kosten mogen weg met een zak geld. Dat noem ik een oprotregeling. Als die regeling nou eens voor iedereen zou gelden, ongeacht je opbrengsten.. maar nee, dat voorbehoud staat r expliciet in. Hoezo zuur ? Vertel maar waar het niet klopt.
Wat bedoel je hier eigenlijk mee?Wijnands schreef op woensdag 21 november 2012 @ 14:41:
[...]
Dankzij IBM's inspanningen op dat gebied kwam die er nooit.
Het is leuk om voor de klant te werken, maar net zo leuk om weer eens over te stappen of eens een project te doen. Daarom ben ik ooit consultant geworden. Het zou goed zijn als Logica CGI het aantrekkelijk houdt/maakt om te blijven. Er zijn ook heel veel goede en leuke kanten van ons bedrijf. Laten we het vooral verbeteren en dat het een bedrijf mag zijn waar je trots op bent en graag voor werkt!avotar schreef op donderdag 22 november 2012 @ 08:30:
[...]
Wil je bv overstappen naar de klant, ...
[ Voor 57% gewijzigd door Vandaahl op 22-11-2012 12:54 ]
Van harte! En veel sterkte en plezier natuurlijk met je baby!
Daarom is er ook de mogelijkheid om je manager buiten de loop te houden als je vraagt of je mag.Vandaahl schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:28:
En vragen of je in aanmerking komt? Dan heb je meteen een goede relatie met je manager! Weet die ook dat je weg wilt!
IBM heeft een jaar of 10 geleden een reductie gedaan met vrijwillige inschrijving. Mooie regeling, ruim budget. Ding trok behoorlijk wat mensen. Achteraf kwam men erachter dat dat een hele hoop goede mensen heeft gekost waarvan een behoorlijk aantal naar de concurrent gingen. Sindsdien is men in IT land niet heel vaak meer met een vrijwillige regeling gekomen.
[ Voor 44% gewijzigd door Wijnands op 22-11-2012 14:18 ]
Linksom of rechtsom zijn de meeste van de mensen die weggaan de goeie mensen. Die hebben de keuze namelijk. Bij de eerste geruchten van reorganisaties zullen de high potentials de jobboards aanzwengelen en rond gaan kijken. Een paar sollicitaties later ben je er wel achter dat het gras aan de overkant best wel eens groener kan zijn.Wijnands schreef op donderdag 22 november 2012 @ 14:16:
IBM heeft een jaar of 10 geleden een reductie gedaan met vrijwillige inschrijving. Mooie regeling, ruim budget. Ding trok behoorlijk wat mensen. Achteraf kwam men erachter dat dat een hele hoop goede mensen heeft gekost waarvan een behoorlijk aantal naar de concurrent gingen. Sindsdien is men in IT land niet heel vaak meer met een vrijwillige regeling gekomen.
https://niels.nu
[ Voor 37% gewijzigd door Rukapul op 23-11-2012 17:54 ]
Je salaris gaat 20% omlaag om er risicodragend 16% van terug te krijgen (20% over 80%). Kortom, on target verlies je 4%. En je krijgt een stuk bedrijfsrisico bij toegestopt, neerwaarts risico tot 16% van het 'oude' loon.Sleepkever schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 17:27:
Nieuwe salaris ligt inderdaad rond de 20% lager, komt natuurlijk nog wel een stukje lager uit met alle secundaire arbeidsvoorwaarden waar in gesnoeid is.
Waar die 20% van af hangt is voor mij ook nog steeds een raadsel. Vervelende is dat dit ook nergens duidelijk opgeschreven staat.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Bedankt!t_captain schreef op donderdag 22 november 2012 @ 13:40:
[...]
Van harte! En veel sterkte en plezier natuurlijk met je baby!
Verwijderd
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Helaas voor jou zijn dit de nieuwe arbeidsvoorwaarden. Er zullen dus niet heel veel mensen antwoord kunnen geven. Voor antwoord zul je dus waarschijnlijk toch echt even contact op moeten nemen met je contact persoon bij Logica.Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 19:51:
Hoop vragen, ik weet het......sorry. Ik zal sowieso deze vragen aan Logica stellen......maar een mening van een medewerker vind ik ook belangrijk.
Een leaseauto van 300 euro ben ik nog nooit tegen gekomen. Incl. brandstof begint het voor picanto zo'n beetje bij een 500 euro als ik me niet vergis. We kunnen het even niet precies opzoeken, maar op die manier heb je een richtbedrag.Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 19:51:
- Als ik een lease auto kies voor 300 euro bijvoorbeeld, krijg ik ook het resterend bedrag bovenop mijn loon elke 3 maanden?
Mijn ervaring is: Als ze je contract verlengen zit je 4 jaar aan de auto vast. Als ze je contract na een jaar niet verlengen, dan blijft Logica met de auto zitten.Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 19:51:- Ik heb nu een 1 jarig contract gekregen, als ik een lease auto kies, wordt mijn lease termijn ook 1 jaar of 4 jaar?
Tot aan het einde van je proefperiode is niets definitief zoals franssie al zegt. Als je geen proefperiode hebt is er tot je eerste dag niets definitief.Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 19:51:-
Wat tevens de vraag bij mij opbrengt, als ik nu dit teken en ik stuur het terug.....is dit dan definitief of is de papieren versie met aanvullende voorwaarden definitief??
Wel benieuwd: Wat versta jij onder een huisartseninkomen? Daar zijn de meningen tussen de LHV en de minister namelijk ook nogal over verdeeld.t_captain schreef op zondag 25 november 2012 @ 13:08:
Plezier, ontwikkeling en trots tellen natuurlijk ook mee. Aan die factoren heeft het mij bij Logica niet ontbroken.
Ik liep wel tegen een salarisplafond aan. Ik zit graag in een consultancy rol en ben graag (deels) met techniek bezig. Voor een leuk leven samen met mijn gezin streef ik naar een inkomen op het niveau van een huisarts; bij Logica is dat vrijwel alleen haalbaar als je de in de management posities doorstijgt. Dan groei je dus uit elkaar met je werkgever.
Er wordt verteld dat de bonus 1,5 maandloon is, terwijl ik zelf een quote had gevonden (even naar boven scrollen) dat nieuwe medewerkers een bonus van 20% ontvangen als ze on-target zijn, en dat dit kan oplopen tot 40%. Hoe dat berekend wordt weet ik niet. Maar 20% van een jaarsalaris zou uitkomen op een bonus van 2,4 maandsalarissen.Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 19:51:
Verder heb ik vragen over de jaarlijkse bonus:
- Er is mij verteld dat de bonus contractueel vast wordt gezet en dat ik dus gegarandeerd aan het einde van het jaar een bonus krijg van ongeveer 1 1/2 keer mijn maandloon. Klopt dit?? Ik moet mijn contract nog ondertekeken en voorlopig staat er niks van de bonus erin. Wel wordt genoemd dat na het checken van de referenties etc, dat alle voorwaarden in het schriftelijk contract komen (heb nu een versie via de mail gekregen). Wat tevens de vraag bij mij opbrengt, als ik nu dit teken en ik stuur het terug.....is dit dan definitief of is de papieren versie met aanvullende voorwaarden definitief??
En nu? Als zzp'er begonnen? Of toch een werkgever gevonden die je een artsensalaris kan bieden?t_captain schreef op maandag 26 november 2012 @ 08:12:
Volgens het CBS doet een huisarts ongeveer een brutoloon van 70 a 80k in loondienst of 130k aan winst als zelfstandige. Geen toegangskaart naar de jetset, wel genoeg om leuk te wonen, een leuke auto te rijden en af en toe een mooie vakantie te genieten
Dat is niet zo gek. Zou anders helemaal scheef worden.Demoric schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:57:
Wat ik wel uitermate vreemd vind aan deze nieuwe arbeidsvoorwaarden is dat er dus een mogelijkheid is voor de nieuwe werknemers om 20% extra salaris te krijgen (bij 40% bonus), terwijl de oude werknemers nog steeds geen enkel bonussysteem hebben?
Of mis ik nu iets?
"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh
Zo'n bonus dient natuurlijk alleen om het bedrijfsrisico te verleggen. Wat is nu redelijkerwijs de invloed die je als consultant hebt of (a) bedrijfsresultaat en (b) koers-winst verhouding op de beurs?Wijnands schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 08:24:
De rest van de medewerkers moeten een "bonus" voor het goed lopen van het bedrijf krijgen via hun optie/aandelen regeling.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq