Ervaring werken bij Logica, nu onderdeel van CGI (Deel 4) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 43 Laatste
Acties:
  • 427.915 views

Onderwerpen

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 13:32
Zwangere medewerkers ontslaan is niet makkelijk en zeker niet slim. Zo dom is HR niet hoor. Buiten dat, volgens mij was Xochiquetzal billable ingezet en heeft zij ook al weer zicht op een nieuwe klus. Lijkt me niet handig om zo iemand dan te ontslaan, dat kost omzet.

Gaan we met de nieuwe organisatie wel slagen maken? Misschien wel. Het wordt er wel weer wat simpeler op. Persoonlijk vraag ik me wel af of sollicitaties overal puur op competentie zijn gevoerd en niet op netwerk en vriendjes zijn met maar ja, daar kom je toch nooit achter.

Management wisseling? Ach ik heb tijdens de explosieve groei in de jaren 90 er ook een hoop versleten. Ik word er niet echt warm of koud van eigenlijk. Effect op ontwikkeling en carrièrepad zie ik ook niet zo eigenlijk, dat is al jaren heel constant.

Wat betreft criterium voor ontslag moeten we helaas toch nog even wachten.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Wat betreft criterium voor ontslag moeten we helaas toch nog even wachten.
Waarom??? Medewerkers waarvoor mogelijk ontslag dreigt hebben een direct belang bij deze informatie. Waarom wordt dit belang ondergeschikt gemaakt? Voor de medewerkers belangwekkende informatie (tijdelijk) achterhouden en 'publicabele' versies van documenten riekt naar censuur.

Je kunt je inderdaad afvragen of bij de managers is geselecteerd op competentie. De uitkomst is in ieder geval geen afspiegeling. Ik heb de indruk dat met name de managers die al wat langer meelopen, en over het algemeen meer verdienen, zijn afgedankt. Bij gelijke geschiktheid heeft men duidelijk voor de goedkoopste gekozen. Daar kun je makkelijk achter komen door een onderzoek te doen naar leeftijd en salaris.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

ESPACE schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 13:49:
[...]

Waarom??? Medewerkers waarvoor mogelijk ontslag dreigt hebben een direct belang bij deze informatie.
vind ik ook. Kom op met die info!
Ik heb de indruk dat met name de managers die al wat langer meelopen, en over het algemeen meer verdienen, zijn afgedankt.
Ik denk dat dit ontzettend waar is, als ik kijk wat er bij ons uitgegaan is. Dat geeft ook een beetje idee wat er volgende maand op stapel staat.

overigens vind ik al die vrolijke eindejaarswensen van andere managers dan je directe lijn, alsmede bedrijfsborrels, volkomen ongepast zolang de reorganisatie niet volledig achter de rug is

Ze hebben nog steeds t inlevingsvermogen van iemand met PDD-NOS daar in amstelveen. Dr zijn verdorie net een gros mensen met hart voor de zaak op straat gezet, vlak voor de Kerst...!

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dus omdat we in een reorganisatie zitten mogen ze je niet meer het beste wensen? Het overgrote deel van de ontvangers van die e-mails werkt volgend jaar nog steeds onder diezelfde managers, dus vind ik die mails weldegelijk gepast (zolang ze enigzins gematigd zijn)

[ Voor 7% gewijzigd door pagani op 21-12-2012 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
ESPACE schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 13:49:
[...]

Waarom??? Medewerkers waarvoor mogelijk ontslag dreigt hebben een direct belang bij deze informatie. Waarom wordt dit belang ondergeschikt gemaakt? Voor de medewerkers belangwekkende informatie (tijdelijk) achterhouden en 'publicabele' versies van documenten riekt naar censuur.
Misschien moet je even de HR helpdesk bellen? Ik ben het deels met je eens maar dit is nou een van die dignen die ik liever niet hier bespreek.

Borrels enzo... tja... ik heb er ook wat gemengde gevoelens bij. Aan de ene kant lijkt het wat ongepast in deze moeilijk tijd. Aan de andere kant, we moeten straks wel als team verder en echt de goede dingen doen. Dat geld voor de top, de mensen die verkopen en de mensen die ingezet worden. Als dat komend jaar niet lukt hebben we een nog veel groter probleem. Met die gedachte in het achterhoofd ben ik wel voor een gelegenheid om kennis te maken met mensen op nieuwe plekken en om met elkaar te delen hoe we de moeilijke weken hebben doorgemaakt.
Wat ik namelijk bij dit soort situaties zie (en ik heb ze de laatste jaren allemaal van knap dichtbij mee gemaakt) is dat het voor de achterblijvers toch ook belangrijk is om hun verhaal bij een collega te doen. De mensen die eruit moeten hebben een harde klap gekregen maar de mensen die mogen blijven hebben net zo goed een emotionele tik gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

pagani schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 14:19:
Dus omdat we in een reorganisatie zitten mogen ze je niet meer het beste wensen? Het overgrote deel van de ontvangers van die e-mails werkt volgend jaar nog steeds onder diezelfde managers, dus vind ik die mails weldegelijk gepast (zolang ze enigzins gematigd zijn)
Voor mij is het criterium: " hadden ze die ook rondgestuurd als ze de zak hadden gekregen?"

Zo niet dan mogen ze die houden.

En ik ga niet leuk lopen doen op borrels. "gelukkig Nieuwjaar" klinkt wel een beetje wrang op de vestiging nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Misschien moet je even de HR helpdesk bellen? Ik ben het deels met je eens maar dit is nou een van die dignen die ik liever niet hier bespreek.
Nee, niet hier! Zet kort en bondig in een CommunicatOR wat precies is overeengekomen. Het heeft kort op de OR-website gestaan. Het is daar om onduidelijke redenen weggehaald. Als ik het aan een gekozen OR-vertegenwoordiger vraag, krijg ik als antwoord dat hij hierover geen uitlatingen mag doen. Je gelooft toch zelf niet dat de HR-helpdesk het wel vertelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Wijnands schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 14:45:
[...]

Misschien moet je even de HR helpdesk bellen?
Ja, top. Laat ieder individu dat doen... :)

Als het om de "OR Advies Kwalitatief Ontslagbeleid 2012" gaat. Die heb ik opgeslagen.

[ Voor 17% gewijzigd door Donde op 21-12-2012 15:16 ]

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Als het om de "OR Advies Kwalitatief Ontslagbeleid 2012" gaat.
Als dit de titel is van het geheime document, dan is deze titel misleidend. Het betreft geen advies maar instemming. Voor deze instemming is onderhandeld en overeenstemming is bereikt over condities en selectiecriteria. Bij Logica mag de OR als enige partij namens het personeel onderhandelen. De OR mag het onderhandelingsresultaat vervolgens niet delen met het personeel dat zij vertegenwoordigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Even voor de goede orde. Er was een adviesaanvraag en een instemmingsverzoek. Dat laatste heeft betrekking op een kleine groep billable consultants.
In de adviesaanvraag is de reorganisatie en bijbehorende management herverdeling geregeld.

Er heeft kort een OR document online gestaan wat enigszins prematuur gepubliceerd was. De redenen waarom dit vervolgens verwijderd is ga ik hier niet delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Er heeft kort een OR document online gestaan wat enigszins prematuur gepubliceerd was. De redenen waarom dit vervolgens verwijderd is ga ik hier niet delen.
Prematuur, op basis van wiens belang? Dit is dus bewust informatie achterhouden voor een grote groep belanghebbenden: Het Personeel!

Er is een groep collega’s die zich zorgen maakt. Er zijn selectiecriteria afgesproken. Met kennis daarvan zou iedere collega zelf kunnen bepalen of hij tot die 'kleine groep' billable consultants behoort. Vind je het niet vreemd dat de OR het onderhandelingsresultaat niet deelt met diegenen wiens belang zij exclusief behartigd?

[ Voor 8% gewijzigd door ESPACE op 21-12-2012 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik heb je dit al vaker uitgelegd maar het wil er niet echt in geloof ik.

Ik wil dit best uitleggen, best bespreken maar niet op een publiek forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 16:02

avotar

P0werd by Black Coffee

ESPACE schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 16:53:
[...]

Prematuur, op basis van wiens belang? Dit is dus bewust informatie achterhouden voor een grote groep belanghebbenden: Het Personeel!

Er is een groep collega’s die zich zorgen maakt. Er zijn selectiecriteria afgesproken. Met kennis daarvan zou iedere collega zelf kunnen bepalen of hij tot die 'kleine groep' billable consultants behoort. Vind je het niet vreemd dat de OR het onderhandelingsresultaat niet deelt met diegenen wiens belang zij exclusief behartigd?
Hoeveel mailtjes heb je hierover al naar HR gestuurd... en naar de OR?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Zelf stuur ik af en toe eens een mailtje. Maar een collega, die ons hierover tijdens een teammeeting informeerde, heeft dat al talloze keren gedaan. De antwoorden komen telkens op hetzelfde neer. Logica en OR maken afspraken om niet naar buiten te treden. Voor een onafhankelijke partij die het belang van het personeel behartigd vind ik dat hoogst opmerkelijk. Ik verwacht dat ze een onderhandelingsresultaat direct voorleggen aan het personeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dus... wat jou betreft gaat naar buiten treden boven alles? Boven een goed resultaat bereiken? Boven een werkbare relatie houden? Boven het belang van medewerkers en ons imago op de markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Het ligt natuurlijk genuanceerder. De afspraken worden waarschijnlijk opgelegd door Logica. Waak er voor dat die 'werkbare' relatie geen afhankelijke relatie wordt waarbij de OR gegijzeld wordt.

In het geval van de reorganisatie heeft de OR een dubbele rol. Zij is de enige partij die de belangen mag behartigen van het personeel. Daarmee zit het in een spagaat. Maar, gelukkig kan ze een onafhankelijke afweging maken. Dat is balanceren.

Als je de directe belangen van het personeel behartigd en een resultaat bereikt vind ik dat je daarover naar buiten moet treden. Als je dit wil verberen en het ten koste gaat van de relatie en het imago zegt dit iets over het onderhandelingsresultaat. Zou omgekeerd het naar buiten treden over een goed verdedigbaar resultaat niet goed kunnen werken voor de relatie en het imago?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Hoe kan het personeel nu controleren of de OR wel hun belangen goed behartigt heeft? Daarvoor is transparantie nodig en die heb je per definitie niet als je de afspraken geheim houd.

Geheim houden van afspraken die namens het personeel zijn gemaakt voor het personeel kan nooit positief zijn voor het imago van de OR en het bedrijf. Je geeft daarmee het signaal dat je iets te verbergen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nog 1 keer dan. Ik wil hier best iets meer over zeggen maar niet hier. Overigens is er maar een substantieel ding wat je mist en dat is het selectiecriterium/a voor de billables

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Het gaat niet om jou! Waar het om gaat is dat de OR nu de meest belangwekkende informatie achterhoudt en pas achteraf gecensureerd publiceert. Ik betwijfel of jij daar wel iets inhoudelijks over mag zeggen. Als dat echt zo is, waarom zegt de OR dat dan niet tegen al het personeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:57
Kijkend door de ogen van een buitenstaander, lijkt het alsof de OR acteert als een verlengstuk van de bestuurder.

Arbeidsvoorwaardelijk is er ook weinig succes te melden.

Wie de afgelopen 4 jaar bij een grote niet-consultancy organisatie als Philips, Rijksoverheid, etc werkte, ontving gemiddeld anderhalve procent per jaar aan collectieve loonstijging. Daarboven heb je een vast systeem van prestatie-gekoppelde periodieken. Dat systeem is veelal jaren geleden overeengekomen per CAO en hoeft niet elk jaar heronderhandeld te worden. Wie netjes (conform verwachting of iets daarboven) presteert in een dergelijk schalensysteem kan (afhankelijk van positie in de loonschaal) rekenen op een individuele loonsverhoging van een procent of 3. Opgeteld over 4 jaar heb je het over een totale loonsverhoging van pakweg 19%.

Wat stellen de Logicanen daar tegenover? 2009, niet of nauwelijks loonsverhoging. 2010, een bescheiden loonsverhoging van een procent of 3. 2011 was volgens mij business as usual, 2012 is er niet veel aan loonsverhoging gedaan. In totaal denk ik dat een consultant in 4 jaar een tussen 8 en 10% loonsverhoging heeft gekregen. Qua koopkracht dus een jarenlange pas op de plaats en ten opzichte van bovengenoemde "niet-consultancy organisaties" een relatieve achteruitgang van 10%.

Dan zijn er de nieuwe secundaire arbeidsvoorwaarden. Naast flexibel zijn ze ook kaal geworden. Minder vakantiedagen, minder leasebudget, einde zorgverzekering, nog minder pensioenopbouw. De personeelsvertegenwoordiging heeft toegelaten dat er dus een tweedeling is ontstaan tussen de nieuw aangenomen (flexibele, goedkope) en eerder aangenomen (inflexibele, dure) werknemers. Ook als de bestaande werknemers niet direct iets hoeven te merken van de nieuwe arbeidsvoorwaarden, zou ik vrezen dat zij dit bij hun jaarlijkse beoordeling wel gaan voelen. Nieuwe Piet is gelijkwaardig aan Oude Jan qua presteren, maar Nieuwe Piet kost al met al 500 euro minder. Ik gok dat Nieuwe Piet de komende jaren de grotere helft van de loonsverhogingen gaat zien, totdat Oude Jan op gelijk kostenniveau is gebracht. Uiteindelijk gaan deze arbeidsvoorwaarden dus ook ten koste van het bestaande personeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Dat van de OR zie je verkeerd. Zij doen binnen de gegeven situatie hun uiterste best. Maken integere afwegingen en nemen oprechte besluiten. 'Wijnands' geeft daar een smoel aan! Echter, met Logica is er sprake van een gedwongen huwelijk. Huwelijksevoorwaarden moeten belangen van partijen in evenwicht houden. Dat Logica zich bij zaken niet altijd aan de regels houdt kun je niet de OR kwalijk nemen. Om binnen die situatie het maximale te bereiken moet ze kiezen voor de lieve vrede of vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Misschien ligt het ook aan de werknemers zelf. Er is van oudsher nauwelijks lidmaatschap van vakbonden en geen aktiebereidheid. Gevolg is dat je in 4 jaar tijd 10 procent inlevert ten opzichte van werknemers bij organisaties waar die factoren anders liggen, terwijl je nota bene in het segment van de arbeidsmarkt zit waar de grootste schaarste heerst. Je zaait wat je oogst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Schaarste varieert. Goede tibco of citrix mensen zijn nog steeds dun gezaaid en de tarieven zijn nog redelijk. Testers zijn een commodity geworden. PL's raak je erg moeilijk kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:07

franssie

Save the albatross

Met projectleiders kan je de grachten dempen zeg ik nu wel eens idd. Maar t_captain heeft wel een punt dat het personeel ook niet georganiseerd is, maar dat is aan de andere kant denk ik detachering eigen; iets waar logica nooit bovenuit heeft kunnen stijgen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:33

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Tot in hoeverre is Logica gerechtigd om mijn salaris in te houden? (1 januari verlaat ik namelijk Logica. Salarisadministratie zegt, dat ze het geld vast houden totdat wagenparkbeheer heeft aangegeven hoeveel de kosten zijn voor de leaseauto (i.v.m. mogelijke schade)).

Ik vind dit namelijk vrij opmerkelijk aangezien ik hiervoor nooit toestemming heb gegeven en niet hierover geinformeerd ben. Daarnaast kan ik dit ook niet terug vinden in mijn arbeidsvoorwaarden. Gezien de periode in het jaar vermoed ik niet dat ik in de eerste week van januari mijn geld heb.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-04-2024
Ze mogen een gedeelte inhouden, wettelijk zijn ze verplicht (ik dacht ten minste 70% van het minimum loon) uit te betalen, ook als de vordering hoger is dan je bruto maand salaris. Ze hebben dan de optie (wettelijk) om kwijt te schelden of een betalings-regeling te treffen. Maar zover ik weet zijn ze niet echt happig op kwijt schelden. In discussie gaan met Mannila heeft geen zin. Stuur een brief daarover naar HR (Nederland). Eventueel raadpleeg je vakbond ( ;) ) of jurist. Je kunt meer over het onderwerp vinden bij diverse vakbonden en fora (fnv, cnv, de unie etc.)

Je bent niet de eerste die hier tegen aanloopt, en vermoedelijk ook niet de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-06 15:37
Vraagje betreft de billable periode. Ik heb vanaf 1 feb tot 1 jul op de bank gezeten, ik heb me suf applied op LARA jobs (door delivery steeds afgewezen op tarief) en alle mogelijke pacemaker trainingen gedaan in die periode.

Nu lees ik elders in de thread dat ik me dus zorgen moet gaan maken omdat mijn target bij lange niet is gehaald. is dit waar? Ondanks dat ik nu op een klus zit die minimaal 2 jaar gaat duren?

Zou wel heel vreemd en kortzichtig zijn lijkt mij!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
BadpunK schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 08:14:
Tot in hoeverre is Logica gerechtigd om mijn salaris in te houden? (1 januari verlaat ik namelijk Logica. Salarisadministratie zegt, dat ze het geld vast houden totdat wagenparkbeheer heeft aangegeven hoeveel de kosten zijn voor de leaseauto (i.v.m. mogelijke schade)).

Ik vind dit namelijk vrij opmerkelijk aangezien ik hiervoor nooit toestemming heb gegeven en niet hierover geinformeerd ben. Daarnaast kan ik dit ook niet terug vinden in mijn arbeidsvoorwaarden. Gezien de periode in het jaar vermoed ik niet dat ik in de eerste week van januari mijn geld heb.
Correct. Ze gaan voor de laatste maand een afrekening maken i.v.m. de leaseauto. Helaas betekent dit dat het iets langer duurt voordat je het geld ontvangt. Ook krijg je eventueel opgespaarde vakantiedagen uitbetaald. Hiervan krijg je netjes een overzicht opgestuurd.

De leasemaatschappij (Athlon) kwam de auto bij mij thuis ophalen. Dit hebben ze ook weer uitbesteed aan een ander bedrijf en die jongen heeft alle schades en afwijkingen genoteerd en hiervoor dien je te tekenen. Op dat moment doen ze geen uitspraak over eventuele schades die wel of niet binnen de normen vallen.

Dit alles was bij mij zonder problemen netjes geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-06 01:34
rikoos schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 13:35:
Vraagje betreft de billable periode. Ik heb vanaf 1 feb tot 1 jul op de bank gezeten, ik heb me suf applied op LARA jobs (door delivery steeds afgewezen op tarief) en alle mogelijke pacemaker trainingen gedaan in die periode.

Nu lees ik elders in de thread dat ik me dus zorgen moet gaan maken omdat mijn target bij lange niet is gehaald. is dit waar? Ondanks dat ik nu op een klus zit die minimaal 2 jaar gaat duren?

Zou wel heel vreemd en kortzichtig zijn lijkt mij!!
Je hebt een bericht in je Logica email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wegbijcentric
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10-2017
Bij kwam het salaris 1 week later, nadat alles rond was met leasemaatschappij e.d.
Aan het eind van de 1e maand uit dienst kreeg ik de eindafrekening op mijn bankrekening gestort.

Echter heb ik tot op heden geen schrijven/loonstrook gehad van Logica om de eindafrekening te controleren of Logica het daadwerkelijk goed heeft uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Sinds 2010 werkt Logica met digitale loonstroken. Deze gaan naar de Logica e-mail, vandaar dat ook problemen kunnen ontstaan bij een eindafrekening. Ik zou contact zoeken met mijn secretaresse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:51
Ik heb mijn loonstrook van deze maand weer (nog) niet gehad. Het gaat nog steeds lekker, valt nog steeds te merken dat die nieuwe contracten totaal niet ingespeeld zijn binnen logica. Om nog maar te zwijgen over de beloofde bonussen waar ik al 4 maanden angstaanjagend weinig over hoor. En het mailtje over de zorgverzekering van een paar weken terug, een vergoeding die vermeld wordt die ik totaal nooit zou krijgen.

Nee, echt blij wordt ik er niet van op deze manier. Administratief is het echt een grote rotzooi krijg ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-06 17:05
t_captain schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:49:
Sinds 2010 werkt Logica met digitale loonstroken. Deze gaan naar de Logica e-mail, vandaar dat ook problemen kunnen ontstaan bij een eindafrekening. Ik zou contact zoeken met mijn secretaresse.
Beetje knullig om zoiets te mailen als je geen toegang meer hebt tot je mailbox.
Ik heb het zelfde probleem als wegbijcentric.
Mijn manager van toen is boventallig verklaard.
Zal in januari maar eens uitvinden of mijn secretaresse van toen er nog werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

wegbijcentric schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:33:
Aan het eind van de 1e maand uit dienst kreeg ik de eindafrekening op mijn bankrekening gestort.
tijd om je nick aan te passen wegbijcentric wegbijlogica wegbijCGI :+
Sleepkever schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 16:03:

Nee, echt blij wordt ik er niet van op deze manier. Administratief is het echt een grote rotzooi krijg ik het idee.
Da's ook niet zo raar met het wegbezuinigen van de overhead. Wen er voorlopig maar aan.

krijgen jullie je strookje in de email? ik moet dat ding ergens op intranet opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Nu je het zegt, ik kan me niet herinneren of het op een website of email was. Maar wel dat ik er na vertrek niet meer bij kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04 14:37
Staat op intranet.

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wegbijcentric
Ik heb half december mijn manager gemaild en die heeft contact opgenomen met HR.
Vandaag heb ik mijn salarisstrook van de eindafrekening gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Vanaf deze week zijn we allemaal leden. Ik blijf t een rare benaming vinden van je werknemers: "Member". Een lid heeft meerdere betekenissen, ook in t Engels. Wat mij betreft dekt (what's in a name) t de lading ook niet.

Laten we dan iets van "Genosse" of "товарищ" gebruiken....Ownee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 15:54

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Hoezo specifiek van deze week dan? De overname van CGI is al een tijdje afgerond toch, en het nieuwe brand platform is pas vanaf de 14 de.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Member klinkt leuk. Klinkt als vennoot. Klinkt naar meedelen in de winst en inspraak in de bedrijfsvoering. Als de daad bij het woord wordt gevoegd, heb je iets moois te pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Als je vasthoudt aan termen en bedrijfsstructuren van voor de val van de muur kan ik me indenken dat de term vreemd lijkt ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387370

pagani schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 16:54:
Als je vasthoudt aan termen en bedrijfsstructuren van voor de val van de muur kan ik me indenken dat de term vreemd lijkt ja...
Ik moest lachen..... :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 09:45
Dus jullie werken nu bij de co-op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387370

Rukapul schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 22:38:
Dus jullie werken nu bij de co-op :P
Op naar de eerste 'global' ledenvergadering.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-04 21:14
peter00 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 10:36:
Vanaf deze week zijn we allemaal leden. Ik blijf t een rare benaming vinden van je werknemers: "Member".
Zolang we geen contributie hoeven te betalen kan ik er wel aan wennen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Zou die fokke & sukke artiest nog bij Logica werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurDent2002
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-04 10:03
Wijnands schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 12:58:
Zou die fokke & sukke artiest nog bij Logica werken?
Ik weet het al jaren zeker dat het zo is. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Laatst online: 14-06 19:36
Anoniem: 387370 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 22:44:
[...]

Op naar de eerste 'global' ledenvergadering.... :+
Iemand het telco inbelnummer? :+

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
ArthurDent2002 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 21:35:
[...]

Ik weet het al jaren zeker dat het zo is. :*)
Die moet toch wat met dat hele member idee kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Akelig stil. Stilte voor de storm?
Zijn er al collega's die zich zorgen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Donde schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 09:40:
[...]

Akelig stil. Stilte voor de storm?
Zijn er al collega's die zich zorgen maken?
Tja.. niet alleen hier is de stilte oorverdovend. Ik vind ook mijn mailbox akelig rustig. Vreemd met zoveel onduidelijkheid. :?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online

Reneger

Wie? IK?

Zorgen? Nee. Maar het is hier wel erg rustig op de Keesom qua geluiden of wat dan ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
avotar schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 11:14:
[...]

Tja.. niet alleen hier is de stilte oorverdovend. Ik vind ook mijn mailbox akelig rustig. Vreemd met zoveel onduidelijkheid. :?
Onduidelijkheid waarover. Nieuwe organisatie? Ontslagronde?

Het vreemde is dat een aantal collega's van een oude practice manager(is nu boventallig verklaard) al te horen hebben gekregen dat ze een telefoontje kunnen verwachten... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelliefhebber
  • Niet online
Ik weet niet of ik nu straks degenen die moeten vertrekken of degenen die mogen blijven moet feliciteren.
Zelf was ik betrokken bij de ronde begin 2012.
En uiteindelijk ben ik daar heel blij mee.
Natuurlijk baal je op dat moment, maar achteraf is dat toch het beste geweest wat me kon overkomen.
Ik heb (nog steeds) leuk werk, en een werkgever waar ik wel vertrouwen in heb.
Dat vertrouwen was bij Logica intussen heel ver te zoeken.

Dat is dan ook meteen waarom ik niet weet of je degenen die mogen blijven wel kan feliciteren.
Maar hopelijk hebben die mensen voldoende vertrouwen in een toekomst bij deze werkgever, en
vooral: gaat dat ook waar gemaakt worden.
Ik hoop het van harte voor degenen die (mogen) blijven.

Misschien kan ik maar beter daarom iedereen alvast heel veel sterkte wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Donde schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 11:39:
[...]

Het vreemde is dat een aantal collega's van een oude practice manager(is nu boventallig verklaard) al te horen hebben gekregen dat ze een telefoontje kunnen verwachten... :?
Nieuwe manager, nieuw team.... je sais pas...

Dat is wel apart inderdaad ja. Zit je in een team met veel idleness dan oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Donde schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 11:39:
[...]

Prutswerk is er altijd. Helaas.
vogelliefhebber schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 12:19:
Ik weet niet of ik nu straks degenen die moeten vertrekken of degenen die mogen blijven moet feliciteren.
Zelf was ik betrokken bij de ronde begin 2012.
En uiteindelijk ben ik daar heel blij mee.
Natuurlijk baal je op dat moment, maar achteraf is dat toch het beste geweest wat me kon overkomen.
Ik heb (nog steeds) leuk werk, en een werkgever waar ik wel vertrouwen in heb.
Dat vertrouwen was bij Logica intussen heel ver te zoeken.
Leuk om te horen! Voor een aantal mensen is dit natuurlijk ook zo, nieuwe kans om echt wat beters te vinden.

[ Voor 46% gewijzigd door Wijnands op 09-01-2013 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Nu online

Reneger

Wie? IK?

Overigens: De belronde is vanaf 1800 pas. Ving ik op bij de receptie.

Ik verwacht trouwens niet dat er binnen onze stream/unit/hoe het maar heet veel gebeld wordt, de Software Development hoek draaide vorig jaar best goed.
Vraag me wel af waar de klappen dan vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Reneger schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 15:33:
Vraag me wel af waar de klappen dan vallen...
PM, SAP & testen. Gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
avotar schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:44:
[...]

Nieuwe manager, nieuw team.... je sais pas...

Dat is wel apart inderdaad ja. Zit je in een team met veel idleness dan oid?
Je weet in ieder geval wie je nieuwe practice lead is. Nieuwe manager(lees: teamlead) is nog aan het solliciteren... ;)

Ik 'zat' niet in een team waar er veel idleness was.
Testen? Ik had juist het gevoel dat ze tekort kwamen aan testers.

[ Voor 20% gewijzigd door Donde op 09-01-2013 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Reneger schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 15:33:
Overigens: De belronde is vanaf 1800 pas. Ving ik op bij de receptie.
Dat stond ook in de mail, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Nu online

Reneger

Wie? IK?

Wijnands schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:06:
[...]

Dat stond ook in de mail, toch?
Als het goed is wel, zat een vakantie tussen, heb een behoorlijke reset gehad. ;) (Moest zelfs diep nadenken wat mijn wachtwoord ook alweer was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uien Cornflakes
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-05 12:15
Alleen "members" die minder dan 25% van de tijd extern billable waren in 2012 komen in aanmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-06 17:05
Sleepybag schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 20:19:
Alleen "members" die minder dan 25% van de tijd extern billable waren in 2012 komen in aanmerking.
Dan wordt je geroyeerd als lid ofzo?
Wat is dat hele members gedoe nu weer voor een onzin? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Sleepybag schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 20:19:
Nu het percentage bekend is kunnen we ook wel vertellen dat dit werd gecommuniceerd op de OR workspace en opeens verdwenen was.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
25% lijkt me best een schappelijk percentage.

Als je minder dan een kwart van de uren declarabel bent dan ben je sowieso een kostenpost voor het bedrijf lijkt me...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik zie dat de all clear mail er al om 2010 uit was. Dan hebben ze het snel gedaan. Nou morgen nog de OR nieuwsbrief nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

iemand die trouwens weet hoe je een kopie van je arbeidscontract kan opvragen? Ik heb 'm wel ergens, maar waar (wel de originele CMG gevonden, en mijn Radio Telecom vertificaat), heb het ook aan mijn manager gevraagd. Maar aangezien ik de afgelopen twee ontslagrondes niet ontslagen ben moet mijn marktwaarde wel dermate hoog zijn dat het interessant is om te verhuizen >:)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Zou in gescande vorm in een van de 2 personeels informatie systemen moeten staan. Meeste contracten heb je 2 maanden opzeg. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

dacht ik ook ;-) nog eens kijken welk systeem dat nu dan weer is.
2 maanden is ook wel OK naar de klant toe.
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Roadman schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 20:37:
[...]

Dan wordt je geroyeerd als lid ofzo?
Wat is dat hele members gedoe nu weer voor een onzin? :/
Bij CGI ben je geen werknemer, maar je bent een member. Een lid van de organisatie. Vergeet niet dat dit een Canadees, maar vooral erg US georiënteerd bedrijf is. Men gelooft heilig in het feit dat een betrokken medewerker lid van de organisatie net even dat stapje extra doet. Of zoals ik het in één van de vele presentaties voorbij heb zien komen: "You don't wash a rental car, but you buff your own."

Als je eenmaal voorbij je eigen primaire reacties heen bent (in de trant van 8)7 / :z / :F / |:( ) en je er wat dieper over nadenkt, kun je tot de conclusie komen dat het goed hout snijdt.
En laten we wel wezen, CGI is een ontzettend groot en ontzettend succesvol bedrijf. Wie zijn wij om te twijfelen aan de principes die hen zo groot gemaakt hebben? Ik zag via via social media foto's van de CGI 101 van vorige week. Een zaal vol management, volledig uniform gekleed met rode stropdas en gouden speldje.

Ze krijgen van mij het voordeel van de twijfel, ondanks de jeuk die ik krijg van al die gevleugelde uitspraken. Ik krab wel even als niemand het ziet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
avotar schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 06:09:
[...]

Als je eenmaal voorbij je eigen primaire reacties heen bent (in de trant van 8)7 / :z / :F / |:( ) en je er wat dieper over nadenkt, kun je tot de conclusie komen dat het goed hout snijdt.
En laten we wel wezen, CGI is een ontzettend groot en ontzettend succesvol bedrijf. Wie zijn wij om te twijfelen aan de principes die hen zo groot gemaakt hebben?
Wij zijn Europeanen. Andere cultuur. Voor vele van ons werken de huidige technieken, methodes en benamingen misschien niet. Ik onderschrijf het willen betrekken volledig maar heb wel m''n twijfels bij hoe dat gebeurt. Wat er dan wel moet komen ben ik nog niet helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Wijnands schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 07:14:
[...]

Wij zijn Europeanen. Andere cultuur. Voor vele van ons werken de huidige technieken, methodes en benamingen misschien niet. Ik onderschrijf het willen betrekken volledig maar heb wel m''n twijfels bij hoe dat gebeurt. Wat er dan wel moet komen ben ik nog niet helemaal uit.
Bij accenture lijkt dat anders ook wel aardig te werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

En de OR brief is er, kort, krachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Laatst online: 10:32
Heeft iemand een idee van de aantallen? Hoeveel zijn er gisteren in de belronde benaderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

franssie schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 09:12:
En de OR brief is er, kort, krachtig.
Vind dat de boodschap erg ontkracht wordt door het "het biedt voor iedereen kansen" ...
Dat zie ik toch niet als je voor bv teamlead toch weer level 3 moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Dat hoeft dan ook niet.

(al is het logischerwijs wel zo dat je alleen voor de rol in aanmerking komt als de verwachting is dat je je richting level 3 ontwikkelt, gezien de gestelde eisen voor het behalen van level 3 aardig in de buurt komen van wat een teamlead moet gaan doen)

[ Voor 84% gewijzigd door pagani op 10-01-2013 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

pagani schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 09:43:
Dat hoeft dan ook niet.

(al is het logischerwijs wel zo dat je alleen voor de rol in aanmerking komt als de verwachting is dat je je richting level 3 ontwikkelt, gezien de gestelde eisen voor het behalen van level 3 aardig in de buurt komen van wat een teamlead moet gaan doen)
had over het woordje oms heen gelezen...
slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:51
Wel weer jammer dat het 25% extern billable is dan. Mensen zoals oud WorkingTomorrow team leiders vallen daar dus ook onder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markieman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-06 11:37
"Ook is een aantal uitsluitingsgronden gehanteerd..."

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Nu online

Reneger

Wie? IK?

Er zijn met een ronde hier in Amstelveen een aantal WT leiders geraakt. Helaas.

Verder heb ik hier nog niet gehoord of wat dan ook of er mensen zijn gebeld gisteren. Wel gemerkt dat het netwerk er vanmorgen uit lag, de koffieconsumptie steeg de pan uit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
avotar schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 07:21:
[...]

Bij accenture lijkt dat anders ook wel aardig te werken..
Interessant. Heb je daar wat meer over?
Reneger schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 13:15:
Er zijn met een ronde hier in Amstelveen een aantal WT leiders geraakt. Helaas.
Ik kan me zo voorstellen dat die mensen inderdaad heel weinig billable zijn geweest. Wellicht dat een aantal er toch nog in slagen om elders in het bedrijf een klus te vinden.

Aantallen heb ik nog niet gehoord.

[ Voor 48% gewijzigd door Wijnands op 10-01-2013 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Als je een aanzegging hebt ontvangen, kun je het beste een juridisch adviseur of belangenbehartiger raadplegen. Die kan de redelijkheid van je aanzegging veel objectiever voor jou specifieke situatie beoordelen en je eventueel adviseren om de vaststellingsovereenkomst niet te tekenen. Je hoeft niet te tekenen!

Er zijn verschillende collega's die dat niet gedaan hebben. Die zijn bijvoorbeeld gaan onderhandelen over een hogere ontslagvergoeding.

En mocht je er met Logica niet uitkomen, dan kan in het uiterste geval een kantonrechter een oordeel vellen. De kans dat je er via de kantonrechter slechter uitkomt dan het sociaalplan is nihil. Het is je goed recht om een rechter te laten oordelen. En dat kan mogelijk in jou specifieke situatie beter uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelliefhebber
  • Niet online
Even een ervaring delen van mijn vorige aanzegging, denk dat ze nu hetzelfde doen.
Logica probeert je een vaststellingovereenkomst te laten tekenen, iets wat je normaal in goed overleg samen doet.
Maar ze brengen het alsof je ontslag krijgt.
Ik heb vorige keer expliciet gevraagd aan mijn toenmalige manager en aan HR of het nu een ontslag betrof of een vaststellingsovereenkomst.
Mijn manager kwam met de stomme opmerking dat het "ontslag via een vasstellingsovereenkomst" was.
(Manager snapte er dus echt de ballen niet van, maar dat idee had ik wel vaker :) )
Ido heeft mij later hetvolgende gemeld.
Men probeert eerst in overeenstemming samen tot een oplossing te komen via een vasstellingsovereenkomst.
Teken je die niet voor de gestelde termijn (wat je dus niet verplicht bent) dan zal men daarna ontslag voor je aanvragen via de kantonrechter.
Duidelijk dus.

Teken je niet dan vervallen dus alle afspraken uit het sociaal plan, en ben je afhankelijk van de willekeur van de kantonrechter.
Logica zal dan uiteraard proberen alle schuld bij de medewerker te leggen (daarvoor maakt men dan gebruik van de stokjes die men in de loop der tijd voor je klaargelegd heeft) om een zo klein mogelijke ontslagvergoeding te moeten betalen.
De vraag is dus wat jij daar zelf tegenover kunt stellen, heb jezelf intussen genoeg tegenargumenten verzameld?
Weet je dat ze de stokjes niet hebben, dan is het dus gewoon een doodordinaire reorganisatie,
en dient Logica het afspiegelingsbeginsel te hanteren. Waarschijnlijk zal de rechter dat ook beoordelen dan, en dik kans, dat men op die gronden dan geen toestemming geeft voor ontslag.
Of je daar vrolijk van wordt weet ik niet, Logica zal je het daarna zo zuur mogelijk gaan maken, en vooral proberen je per direct eruit te gooien op bv grond van werkweigering (opdracht op 200 km afstand bv).
Je krijgt dan uiteraard helemaal niets mee.

Het kan ook zijn dat de rechter tot de conclusie komt dat het ondanks dat je wel gelijk hebt men concludeert dat de werkrelatie intussen verstoord is, en daarom toch toestemming voor ontslag geeft.
In ieder geval wordt de ontslagvergoeding nu bepaald door de kantonrechter.
En dan heb je zowiezo te maken met de onvoorspelbaarheid van de nederlandse rechtspraak.
De kans dat je meer krijgt dan een kantonrechtersformule met factor 1 is zeer klein.
Vorige keer was het sociaal plan goed, naar mijn idee beter dan wat ik bij een kantonrechter zou krijgen.
Voor mij reden genoeg om akkoord te gaan met het voorstel van Logica.
En heb daar tot op heden ook geen spijt van.

Verder wil ik alle betrokkenen veel sterkte wensen in deze toch voor velen moeilijke periode.
Maar ook wil ik alle niet betrokkenen veel sterkte en succes wensen.
Hopelijk was dit de laatste noodzakelijke reorganisatie, en wordt het bedrijf nu eindelijk weer gezond, waardoor ook voor jullie het zonnetje weer kan gaan schijnen, en jullie weer kunnen genieten van het werken bij deze werkgever.
ESPACE schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 14:59:
De kans dat je er via de kantonrechter slechter uitkomt dan het sociaalplan is nihil.
Zoals ik hierboven al beschreven heb is dit dus absoluut niet waar.
Zeker als de factor in het sociaalplan hoger dan 1 is, is de kans dat je dat bij een kantonrechter ook krijgt bijna nihil.

[ Voor 6% gewijzigd door vogelliefhebber op 11-01-2013 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik heb een hele hoop mensen gesproken die via een vaststellingsovereenkomst gevraagd is het bedrijf te verlaten. Een behoorlijk deel, zeker 1 op 5, is in eerste instantie zo kwaad dat ze naar de rechter willen.
Een heel klein deel ervan komt daadwerkelijk zo ver, de meeste kiezen niet voor deze rompslomp.
Vogelliefhebber geeft het stuk rechtsgang aardig weer, ik weet niet of dat zuur maken echt zo gaat.

Overigens is er intern ook nog een beroepscommissie. Dat is toch een belangrijke stap voor mensen die het niet eens zijn met het feit dat ze geselecteerd zijn voor een vaststellingsovereenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Wijnands schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:45:
Ik heb een hele hoop mensen gesproken die via een vaststellingsovereenkomst gevraagd is het bedrijf te verlaten. Een behoorlijk deel, zeker 1 op 5, is in eerste instantie zo kwaad dat ze naar de rechter willen.
Een heel klein deel ervan komt daadwerkelijk zo ver, de meeste kiezen niet voor deze rompslomp.
Vogelliefhebber geeft het stuk rechtsgang aardig weer, ik weet niet of dat zuur maken echt zo gaat.

Overigens is er intern ook nog een beroepscommissie. Dat is toch een belangrijke stap voor mensen die het niet eens zijn met het feit dat ze geselecteerd zijn voor een vaststellingsovereenkomst.
<.....laat ook maar...>

[ Voor 19% gewijzigd door avotar op 11-01-2013 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Laatst online: 14-06 19:36
Heeft iemand het OneIs Helpdesk nummer bij de hand? Mijn password is weer eens gereset/verlopen/whatever.

(mag via DM uiteraard ;) )

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wegbijcentric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Nu online

Reneger

Wie? IK?

Goh, verbaast me niks dat ze dit al weten. De webcast was compleet niet beveiligd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

toch denk ik dat dit soort info ook gewoon via een persbericht wordt verspreidt.

[ Voor 39% gewijzigd door franssie op 14-01-2013 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Ik kan me goed voorstellen dat media niet citeren uit dat persbericht. Wat een gedrocht van aan elkaar geplakte euphemismen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Reneger schreef op maandag 14 januari 2013 @ 21:23:
Goh, verbaast me niks dat ze dit al weten. De webcast was compleet niet beveiligd.
CGI is veel minder van de geheimhouding dan we gewend zijn hoor. Staan ook een aantal clipjes van Michael Roach gewoon op youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Het is niet dat er een groot geheim van gemaakt werd natuurlijk.

Misschien moet het topic ook maar van naam veranderen.....

En ik moest dan toch weer even gniffelen na het lezen van het commentaar op het artikel van iemand die vond dat er een Nederlands tintje verdween met het verdwijnen van de naam Logica....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Nu online

Reneger

Wie? IK?

Wijnands schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 08:50:
[...]

CGI is veel minder van de geheimhouding dan we gewend zijn hoor. Staan ook een aantal clipjes van Michael Roach gewoon op youtube.
True, maar dan nog, aangezien er nog interviews gegeven moeten worden, is dit een beetje het nieuws prematuur naar buiten brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Kun je eigenlijk nog via weblinks je signature aanpassen in outlook... of gaat dat niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
avotar schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 12:23:
Kun je eigenlijk nog via weblinks je signature aanpassen in outlook... of gaat dat niet meer?
In Webmail (dus zonder Weblinks) is dit ook prima mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Vandaag post! Stickervel, twee visitekaartjes (mijn functie is functietitel haha). Best leuk.
Enige enge vind ik het speldje, krijg daar een beetje eng Iquip-sekte gevoel bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Modbreak:huishoudelijke mededeling: topictitelchange zal niet doorgevoerd worden voor deel 4. Het is namelijk allang tijd voor een nieuw deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Hoor net op BNR dat in navolging van Cap ook CGI aan zijn 'oudere' medewerkers gaat vragen om salaris in te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Donde schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 07:07:
Hoor net op BNR dat in navolging van Cap ook CGI aan zijn 'oudere' medewerkers gaat vragen om salaris in te leveren.
Ja, ik hoorde het ook net inderdaad. Ook werd het heel subtiel gesteld door onze nieuwe leider: de functie is dan wel gegroeid, de productiviteit niet. Steekt dat maar in Uw zak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Op computable wordt er ook met geen één woord gerept over het inleveren van salaris voor oudere medewerkers.

[ Voor 3% gewijzigd door Donde op 16-01-2013 08:35 ]

Pagina: 1 ... 41 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.