"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Actief werknemertje pesten gebeurt i.h.a. niet, maar ik kon mij ook niet aan de indruk onttrekken dat er vele getroffen maatregelen niet in het voordeel van de werknemer waren. Voor mij was de reden om weg te gaan dat ik geen vertrouwen meer had in het hoger management. In communiceren in het bijzonder waren (zijn?) ze gewoon ronduit slecht! Ik heb in m'n exit-gesprek (te laat dus) dingen gehoord die gewoon veel eerder gecommuniceerd hadden moeten worden, zoals de reden waarom in juli 2010 de loonsverhoging niet door ging (voor mij de druppel toen). Vage beloften heb ik niets aan, een onderbouwd verhaal kan ik wat mee, maar dat kreeg je pas als je ging stampen en dat was ik helemaal zat. Daarnaast communiceren ze dingen (zoals flexibele arbeidsvoorwaarden en een vervoerskostenregeling i.p.v. leaseregeling) die ze gewoon al jaren niet waarmaken. M'n lijnmanagement kon ik het prima mee vinden, ik had leuke collega's en ook de klussen waren i.h.a. prima, dus dat was het probleem niet.avotar schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 07:58:
[...]
Nee, hij laat zich alleen maar uit hoe Logica zo'n enorm boevennest is van vrijbuiters en excel-lakeien wiens enige arbeidsvreugde komt uit de meest slecht mogelijke dingen verzinnen om hun werknemers dwars te zitten.
Daarom vraag ik me hardop af waarom hij nog bij ons werkt.
Enige nuance of realiteitszin is echt volledig absent...
Dat ik nog voor logica werk gaat ook veranderen.avotar schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 07:58:
Nee, hij laat zich alleen maar uit hoe Logica zo'n enorm boevennest is van vrijbuiters en excel-lakeien wiens enige arbeidsvreugde komt uit de meest slecht mogelijke dingen verzinnen om hun werknemers dwars te zitten.
Daarom vraag ik me hardop af waarom hij nog bij ons werkt.
Enige nuance of realiteitszin is echt volledig absent...
En het topic gaat toch echt over ervaringen bij logica en die zijn in mijn geval niet positief.
En als je al een tijd bezig bent om te zorgen dat jij ook van regelingen gebruik mag maken die letterlijk in de voorwaarden staan en je gewoon kan narekenen dat dit je de afgelopen maanden een paar 100 euro per maand gescheelt heeft dan ben je gewoon minder positief.
Dat niet iedereen daar last van heeft OK maar in mijn geval helaas wel zo. Dus inderdaad exit logica.
Succes verder!
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Recht hebben en recht krijgen zijn in soms heel verschillende dingen.avotar schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 18:07:
Vervelend dat je een verschil van mening hebt, maar als je het niet voor elkaar krijgt, heb je er misschien toch minder recht op dan je zou hopen?
Succes verder!
Ik zit nu al 4 maanden op een opdracht die niet echt bij me past. De manier van werken niet maar ook de werkzaamheden zelf niet. Ik ben een junior en wil veel programmeren en aan innovatieve oplossingen werken. In plaats daarvan zit ik meer documentatie te maken en protocollen te volgen voor een verouderd project. Het is mijn eerste grote opdracht en ik weet dat ik hier nog zo'n 9 maanden nodig zal zijn. De reistijd is ongeveer 3 uur per dag en na 2 maanden was de motivatie eigenlijk al weg. Ik had de hoop dat het beter zou worden maar dat is niet het geval. Tijdens een JC heb ik dit ook aangegeven maar elke keer wordt gezegd dat het in de toekomst wel beter wordt..
Aan de ene kant moet ik misschien blij zijn met een opdracht, aan de andere kant ben ik nog jong en zit ik voor mijn gevoel tijd te verdoen met zaken die mij helemaal niet interesseren. Heeft iemand hier ook wel eens in een dergelijke situatie gezeten en suggesties hoe ik hiermee om kan gaan en hoe Logica hier mee omgaat?
Lastige... Vraag je manager iig waarom hij je op deze klus wil houden en wat er beter gaat worden. Niet onderbouwde beloftes heb je niets aan, dat is alleen pappen en nat houden. Uiteraard kun je LARA in de gaten houden (als dat nog bestaat) en eventueel met een andere klus naar je manager toestappen. Informeer je manager als je LARA gaat gebruiken, want daarmee geef je ook impliciet aan dat je echt weg wilt waar je nu zit. Informeer op meetings bij andere collega's waarvan je weet dat ze wel op een klus zitten die jou past, misschien dat daar een opening uit rolt. Mijn ervaring is dat managers soms ook gewoon met hun rug tegen de muur staan omdat er op dat moment geen ander werk is. Het is dus niet altijd een kwestie van willen maar ook van kunnen. En eigen initiatief tonen in deze helpt, ook al is dat officieel niet jouw werk.DjRex schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 09:50:
Ik ben benieuwd naar jullie mening over de volgende situatie:
Ik zit nu al 4 maanden op een opdracht die niet echt bij me past. De manier van werken niet maar ook de werkzaamheden zelf niet. Ik ben een junior en wil veel programmeren en aan innovatieve oplossingen werken. In plaats daarvan zit ik meer documentatie te maken en protocollen te volgen voor een verouderd project. Het is mijn eerste grote opdracht en ik weet dat ik hier nog zo'n 9 maanden nodig zal zijn. De reistijd is ongeveer 3 uur per dag en na 2 maanden was de motivatie eigenlijk al weg. Ik had de hoop dat het beter zou worden maar dat is niet het geval. Tijdens een JC heb ik dit ook aangegeven maar elke keer wordt gezegd dat het in de toekomst wel beter wordt..
Aan de ene kant moet ik misschien blij zijn met een opdracht, aan de andere kant ben ik nog jong en zit ik voor mijn gevoel tijd te verdoen met zaken die mij helemaal niet interesseren. Heeft iemand hier ook wel eens in een dergelijke situatie gezeten en suggesties hoe ik hiermee om kan gaan en hoe Logica hier mee omgaat?
Als je manager niet mee wil werken terwijl er wel mogelijkheden zijn kun je nog een stapje hoger gaan in de boom, maar hou er wel rekening mee dat dat niet in dank afgenomen wordt. In geval van nood kun je een andere manager vragen of een transfer naar een andere afdeling regelen, maar uiteraard geeft dat geen enkele garantie dat je probleem opgelost wordt.
Sterkte ermee!
Momenteel is het, zeker als junior, een gevalletje 'blijf zitten waar je zit' en wees vooral blij dat je wat hebt.
Zie het als een leermoment en iets waar je naar kan vissen bij een volgende intake. Is het dit en dit werk, dan weet je dat je daar gewoon niet blij van wordt.
Overigens, van de 15 jaar (grootste deel nog steeds buiten Logica) dat ik momenteel in het vak zit, heb ik me denk ik nog maar een jaar of 2 echt echt echt met innovatie bezig kunnen houden.
Dat argument kwam de manager ook mee aan, het houd natuurlijk geen stand als mijn situatie letterlijk op de HR pagina staat als voorbeeld waarvoor het WEL geld. Exact zelfde situatie.avotar schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 18:07:
Vervelend dat je een verschil van mening hebt, maar als je het niet voor elkaar krijgt, heb je er misschien toch minder recht op dan je zou hopen?
Succes verder!
Helaas gaat dat inderdaad de volgende stap worden, rechtsbijstand inschakelen om alsnog mijn geld te krijgen. Vervelend dat het zo moet maar blijkbaar heb ik net een aantal managers getroffen die alleen kijken naar logica en regels alleen toepassen als het logica uitkomt.Recht hebben en recht krijgen zijn in soms heel verschillende dingen. Daarnaast zijn dit soort akkefietjes i.h.a. niet goed voor de verstandhouding, want om je recht af te dwingen als je het niet krijgt zal er met aangetekende brieven / advocaten / rechtsbijstand gegooid moeten worden. Het is gewoon ellende die je niet wilt met je werkgever (en als werkgever eigenlijk niet met je werknemer), maar soms kun je gewoon niet anders en je hoeft niet alles klakkeloos te slikken. Het alternatief is weggaan
Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.
En dat betekend?Donde schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:41:
Net het bericht gelezen van Serge en Michael. Ik heb het gevoel dat we weer teruggaan naar de CMG tijdperk.
Even niets...
Ik haal het er niet echt uit..Donde schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:41:
Net het bericht gelezen van Serge en Michael. Ik heb het gevoel dat we weer teruggaan naar de CMG tijdperk.
Goh, vreemd dat dit niet openlijk gecommuniceerd is.BvH schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:54:
Kijk ook eens op de HR pagina op het intranet, daar vind je ook iets wat per 1 juli is ingegaan en heel erg anders is dan CMG..

Ik zit er even doorheen te bladeren maar snap het niet helemaal.
Is dat ding nu voor iedereen geldig die in dienst is na 1 juli 2012 of alleen voor medewerkers in dienst komen na 1 juli 2012
Omdat mij niks gevraagd is te tekenen.
[ Voor 4% gewijzigd door Roadman op 09-08-2012 15:27 ]
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
die zaken die :
- wettelijk anders geregeld zijn
- regelingen waarop de OR instemming gegeven heeft
- zaken die in een CAO geregeld zijn (valt Logica niet onder)
- en als je zo slim bent om een nieuw contract te tekenen waar dit voor geldt
Ok.Wijnands schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 15:33:
Denk dat het er ongelukkig staat en dat het alleen voor mensen is die na 1/7 getekend hebben. Als ik zo om me heen kijk kunnen dat er niet veel zijn
Maakt opzich ook niet zoveel uit.
Zag alleen dat de opzegtermijn verkort is naar 1 maand.
En daar ik nu net vorige maand ontslag heb genomen...
Er staan een paar hele rare dingen in en ik ga ervan uit dat de OR hierin niet heeft toegestemd.......Wijnands schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 15:33:
Denk dat het er ongelukkig staat en dat het alleen voor mensen is die na 1/7 getekend hebben. Als ik zo om me heen kijk kunnen dat er niet veel zijn
Dat hoeft dan ook niet als het geen wijziging betreft.ed73 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:04:
[...]
Er staan een paar hele rare dingen in en ik ga ervan uit dat de OR hierin niet heeft toegestemd.......
1. De ondernemer behoeft de instemming van de ondernemingsraad voor elk door hem voorgenomen besluit tot vaststelling, wijziging of intrekking van:
...
en dan volgt er een heel rijtje zaken die bijna allemaal voorkomen in de nieuw vastgestelde Logica Gele Gids - Arbeidsvoorwaarden en Regelingen voor medewerkers in dienst na 01 juli 2012.
Grote verschillen: In het eerste artikel wordt al duidelijk dat het niet meer gaat om een aanstelling voor onbepaalde tijd. De opzegtermijnen zijn gehalveerd. De lease-regeling ontbreekt. Anciënniteit dagen zijn vervallen. Bij de verhuiskostenregeling staat iets extra's over arbeidsongeschiktheid (dit lijkt een foutje in de redactie). Verder ontbreken Mobiele telefoonregeling, Rejoining en Jubilea.
It always seems impossible until it's done.
Verwijderd
Inderdaad, en het aantal vakantiedagen is gewijzigd van 25 naar 20..ESPACE schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 18:09:
Grote verschillen: In het eerste artikel wordt al duidelijk dat het niet meer gaat om een aanstelling voor onbepaalde tijd. De opzegtermijnen zijn gehalveerd. De lease-regeling ontbreekt. Anciënniteit dagen zijn vervallen. Bij de verhuiskostenregeling staat iets extra's over arbeidsongeschiktheid (dit lijkt een foutje in de redactie). Verder ontbreken Mobiele telefoonregeling, Rejoining en Jubilea.
Die leaseregeling zat al een tijdje in de lucht. Een leaseauto was voorheen een recht van iedere consultant, maar al een paar jaar geleden kon je merken dat Logica zocht naar mogelijkheden om er in sommige gevallen onderuit te kunnen. Toen was er ineens een norm van 16000 km/jaar verwachte zakelijke km's. Minder rijden zou betekenen dat je niet meer in aanmerking zou komen. Of ze dat ooit hebben kunnen doorzetten betwijfel ik, de leaseauto stond volgens mij zelfs in mijn contract.ESPACE schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 18:09:
Door de leaseregeling niet meer in de arbeidsvoorwaarden te noemen krijgt Logica meer mogelijkheden om de auto selectief toe te kennen.
Overigens, als ze vroeger al 20 dagen hadden gehad zonder uitzicht op meer, en geen leaseauto, dan was ik waarschijnlijk nooit Logicaan geworden, het zou bij de arbeidsvoorwaarden zijn stukgelopen.
Eigenlijk snap ik het ook niet helemaal, want je hoeft toch geen genie te zijn om arbeidsvoorwaarden als hierboven als niet bepaald concurrerend voor hoger opgeleiden te bestempelen.
Mocht de arbeidsmarkt aantrekken zullen degene met de slechtste arbeidsvoorwaarden als eerste hun heil elders zoeken.
Hoewel ik me kan voorstellen dat het ook als hefboom gebruikt kan worden om de arbeidsvoorwaarden (van de "geluksvogels") onder druk te zetten en te "harmoniseren".
De vraag is, is Logica voorloper, of gaan ze hiermee een doodlopende straat in.
[ Voor 0% gewijzigd door erinaceus op 09-08-2012 22:54 . Reden: wijziging tekstueel ]
1. Economische Recessie
2. Verandering van strategie door Logica/CGI wat o.a. t_captian schrijft over starters/juniors t.o.v. seniors
3. Alvast CGI voorwaarden overnemen en in de nieuwe arbeidsvoorwaarden opnemen voor nieuwe medewerkers.
We zullen zien.
Er staat alleen iets in hoofdstuk 3.8.8.3ESPACE schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 18:09:
Verder ontbreken Mobiele telefoonregeling
Die 16.000KM zakelijk was eigenlijk altijd al zo geweest, maar het het werd niet zo keihard gespeeld. Mocht je bijvoorbeeld niet aan de eis van 16.000KM voldoen, dan werd ook gekeken naar je privé KM. Maar in de nieuwe arbeidsvoorwaarden wordt er ook gesproken over een mobiliteitsbudget.Parody schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 22:20:
Als ze bij Logica nu ineens die 16Mm/jaar grens in gaan voeren gaan er weer mensen vertrekken.
Jammer dat ze dit niet communiceren naar alle medewerkers.
[ Voor 15% gewijzigd door Donde op 10-08-2012 08:21 ]
Maar wat voor juniors haal je zo binnen? Mijn ervaring is dat net afgestudeerden prima kunnen rekenen en vergelijken. Het is dan niet vergezocht te denken dat degenen met keus voor het betere package elders kiezen. Overigens verkocht ik in de eerste jaren gewoon een flink deel van m'n overgebleven dagen.t_captain schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 23:31:
Weinig vakantiedagen lijkt mij vooral een probleem voor werknemers met andere verplichtingen zoals een gezin. Misschien is dat ook wel de opzet, zo aantrekkelijk mogelijk zijn als werkgever voor starters en juniors, en niet te aantrekkelijk voor de seniors om te blijven plakken...?
Vervolgvraag is welk deel van de markt met dit personeel wil bedienen?
Daar ben ik ook benieuwd naar, want op dit moment willen bedrijven graag ervaren mensen en geen juniors/starters inhuren!Rukapul schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 08:40:
[...]
Maar wat voor juniors haal je zo binnen? Mijn ervaring is dat net afgestudeerden prima kunnen rekenen en vergelijken. Het is dan niet vergezocht te denken dat degenen met keus voor het betere package elders kiezen. Overigens verkocht ik in de eerste jaren gewoon een flink deel van m'n overgebleven dagen.
Misschien wil Logica het Peak-It voor HBO'ers worden.Rukapul schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 08:40:
[...]
LOL - je zou het zo denken inderdaad.Roadman schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 08:49:
[...]
Misschien wil Logica het Peak-It voor HBO'ers worden.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik denk dat het te maken heeft met de financials. Een starter kost aan totale loonkosten ergens tussen de 40 en 45k. Bij een klanttarief van 45 of 50 euro maak je reeds een leuke winst.wegbijcentric schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 08:41:
[...]
Daar ben ik ook benieuwd naar, want op dit moment willen bedrijven graag ervaren mensen en geen juniors/starters inhuren!
Om een senior (L2 + een aantal jaar ervaring in dat level) te binden zul je al gauw 65 tot 80k aan loonkosten kwijt zijn. Dat is pas bij een klanttarief van boven de 80 euro even interessant als die starter.
Het is inderdaad zo dat seniors veel makkelijker te plaatsen zijn in de detacheringsmarkt, maar aan de andere kant is er de laatste jaren wel tariefdruk. Ik denk dat een bedrijf als Logica makkelijker de 50 euro voor een starter overschrijdt dan de 80 euro voor een senior.
Ik denk dat het voornamelijk met risico temaken heeft. Mensen met mindere voorwaarden kosten minder en met maar 1 maand opzegtermijn voor beide partijen kan je makkelijk van mensen af.
Voorheen had logica 4 maanden dat is een groter risico.
Voor Logica is de opzegtermijn 2 maanden.Shadowhawk00 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:48:
met maar 1 maand opzegtermijn voor beide partijen kan je makkelijk van mensen af.
Hebben ze dat erin gezet? ik heb het niet gelezen in detail.
Alleen weet ik dat normaal er een opzegtermijn is van 1 maand als daarvan afgeweken word dan is de opzegtermijn voor de werkgever 2* die van de werknemer.
Verwelkom wat je niet kunt vermijden.
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat
Moet ik je uit de droom helpen, wat ik gehoord heb hierover is dat joiners minder bruto salaris krijgen en dat er een soort van bonus bij komt. Een beetje wat hierboven voorspeld was alleen dan voor nieuwe mensen.Testert schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 08:00:
Een positieve collega verwacht dat dit gedaan wordt om zo meer brutoloon te kunnen bieden aan joiners. Vergelijken met concurrerende aanbiedingen wordt dan makkelijker.
Wat trouwens wel interresant is want hoe wist die persoon dat ??
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Nee ik had het erover dat een pagina of 2 terug iemand de verwachting uitsprak dat logica mensen ging vragen minder salaris te accepteren en dat ze daar dan een bonus tegenover krijgen.SithWarrior schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 09:11:
Al heeft dat volgens mij niks met die opmerking te maken, testert heeft het over dat een collega iets verwacht / dacht dat heeft niks met weten te maken omdat je in het MT zit, ik denk ook wel is wat
Vond het wel grappig dat logica dat ook echte doet bij nieuwe joiners.
Verwijderd
Dat was ik. Ben gewoon errrrrug goed geïnformeerd....Shadowhawk00 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 09:35:
[...]
Nee ik had het erover dat een pagina of 2 terug iemand de verwachting uitsprak dat logica mensen ging vragen minder salaris te accepteren en dat ze daar dan een bonus tegenover krijgen.
Vond het wel grappig dat logica dat ook echte doet bij nieuwe joiners.
Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat
Verwijderd
Ik??? No way, voor mij geen spreadsheet-geneuzel...... Er zijn andere manieren om goed geïnformeerd te worden.Testert schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:57:
Feli, met je promotie tot manager!
Verwijderd
Nope..... Roken=bah!!!Testert schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:03:
Roken zeker...?
Ik ben wel van mening dat het onaantrekkelijker is geworden voor joiners, met die nieuwe voorwaarden. Vind ik erg jammer, aangezien het binnen de Software Development best wel druk is, en nieuwe mensen nodig zijn...
Ben wel benieuwd wat CGI gaat brengen.
Dan wat anders:
Ik word een beetje horendol van de recruiters die via de centrale naar je bellen.. "Het is een beetje stormachtig binnen Logica, en er komen meer veranderingen, zit je te overwegen om van baan te wisselen?"... Zojuist nog iemand vanuit london...
Is hier iets aan te doen?! Als het echt overduidelijk een recruiter is, vraag ik aan de centrale om maar te melden dat ik in vergadering zit ofzo, maar dat is een lapmiddel...
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Democratie kost een Fortuyn
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Over dat laatste kan ik niets zeggen, maar ook hiervoor werden ze gewoon doorverbonden hoor.Royz schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 21:19:
De receptie zou deze recruiters gewoon nier door moeten verbinden. Tot een half jaar geleden had nooit iemand er last van volgens mij. Toen is er een nieuw bedrijf gekomen die de receptie deed toch?
Hiervoor werden ze ook gewoon doorverbonden hoor. Zolang ze niet zeggen dat ze van een recruiter zijn kan de receptie ook weinig doen toch? Misschien is het wel familie die belt of een vriend/vriendin ofzo, of gewoon een ander bedrijf wat met een andere reden belt. Je kan vrij moeilijk beoordelen of iemand wel of niet doorgeschakeld moet worden zonder dat je daarvoor heel veel prive informatie en projectinformatie moet hebben.Royz schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 21:19:
De receptie zou deze recruiters gewoon nier door moeten verbinden. Tot een half jaar geleden had nooit iemand er last van volgens mij. Toen is er een nieuw bedrijf gekomen die de receptie deed toch?
'Ervaring werken bij CGI (voorheen Logica)' of iets dergelijks?
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
"Ervaringen werken bij Logica, nu onderdeel van CGI"
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Haha, oke oke.. en dan mid-november weer een titelchange naar 'Werken bij CGI'Janoz schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:11:
Kom kom, wel even goed je mail lezen hoor
"Ervaringen werken bij Logica, nu onderdeel van CGI"
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Niet via weblinks.avotar schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:14:
Is het iemand gelukt om op een van de gemailde sites te komen als je niet intern zit?
In de mail met de gemailde sites staat ook dat je de VPN moet gebruiken (laptop afstoffen dus

Kan me wel voorstellen dat niet het complete CGI netwerk nog via weblinks benaderbaar is.
On the plus side:
itt de berichtgeving kon ik wel gewoon m'n email sig aanpassen zonder via VPN outlook op te moeten starten
"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh
Oh, ja... Dat ding wat ik vroeger gebruikte om trainingen te geven...J2pc schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:18:
[...]
Niet via weblinks.
[b]In de mail met de gemailde sites staat ook dat je de VPN moet gebruiken (laptop afstoffen dus)
Welke laptop precies?J2pc schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:18:
[...]
Niet via weblinks.
In de mail met de gemailde sites staat ook dat je de VPN moet gebruiken (laptop afstoffen dus)
Maargoed, ben over enkele weken toch uit dienst dus ga al die moeite niet eens nemen...
sja, ik heb ook al eens overwogen om dat ding in te leveren (zou eigenlijk niet eens meer weten welk ww hij in z'n endpoint gecached heeft staanRoadman schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:00:
[...]
Welke laptop precies?
Maargoed, ben over enkele weken toch uit dienst dus ga al die moeite niet eens nemen...

Anyway, suc6 bij je nieuwe job
"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh
Whoops, dan heb ik het toch niet helemaal goed gelezen.J2pc schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:18:
[...]
Niet via weblinks.
In de mail met de gemailde sites staat ook dat je de VPN moet gebruiken (laptop afstoffen dus)
Kan me wel voorstellen dat niet het complete CGI netwerk nog via weblinks benaderbaar is.
On the plus side:
itt de berichtgeving kon ik wel gewoon m'n email sig aanpassen zonder via VPN outlook op te moeten starten
Nou ja, ik gebruik mijn laptop redelijk intensief eigenlijk, alleen nooit/amper via de VPN eigenlijk. Ik werk voor de klant vanuit huis, maar gebruik dan de citrix omgeving van de klant. Daar heb ik dan weer geen vpn voor nodig.
Even niets...
Daarvoor heb ik een laptop van de klantavotar schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:19:
[...]
Whoops, dan heb ik het toch niet helemaal goed gelezen.
Nou ja, ik gebruik mijn laptop redelijk intensief eigenlijk, alleen nooit/amper via de VPN eigenlijk. Ik werk voor de klant vanuit huis, maar gebruik dan de citrix omgeving van de klant. Daar heb ik dan weer geen vpn voor nodig.
En voor overige zaken heb ik een pc-tje staan (

Ben benieuwd!franssie schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:50:
Ik heb dat mailtje inderdaad verstuurd.
[ Voor 13% gewijzigd door J2pc op 21-08-2012 11:54 ]
10 euri (netto) per maand.Reneger schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:00:
De hoogte van die vergoeding heb ik zo geen idee van.
Even niets...
Is het bedrag de afgelopen jaar dan aangepast? Ik kreeg altijd 10 euri als vergoeding.FireDrunk schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:10:
Ik hoorde laatst 25? Heb jij hem zelf?
Even niets...
Van een consultancy firma mag je toch wel verwachten dat een laptop in de standaard bagage zit.
Komt een beetje raar over om bij wijze van spreken met je aldi/lidl laptop bij een klant te gaan zitten werken.
Logica begint zo meer op een detacheerder te lijken dan een consultancy firma.
Krijg je ook een vergoeding als je je eigen visitekaartjes doet printen?
[ Voor 21% gewijzigd door willemvdvliet op 21-08-2012 20:16 ]
Als je een UK-token hebt...dan werkt het wel....J2pc schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:18:
[...]
Niet via weblinks.
On the plus side:
Ben nog geen klant tegengekomen, waarbij dat überhaupt kon, met een 'vreemde' laptop op hun netwerk.willemvdvliet schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:10:
Komt een beetje raar over om bij wijze van spreken met je aldi/lidl laptop bij een klant te gaan zitten werken.
Staat hier ook uit, en toch bellen ze dan. Inderdaad gewoon via het algemene nummer. Maar volgens mij staat mijn eigen mobiel niet op het netwerk, dus daar kan de centrale niet aankomen. Ik kreeg wel een keer een mailtje met daarin dat die-en-die had gebeld, met nummer, en of ik dan terug kon bellen. Er werd nog bijgezegd dat het ging over een eerder contact, maar dat was er dus nooit geweest. En gezien ik het hondsbrutaal vind om iemand VIA z'n huidige werkgever te benaderen voor een andere baan, heb ik ook niet terug gebeld.Edjaaah schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 17:51:
Waar je even naar kunt kijken, iets wat veel mensen over het hoofd zien, zijn je Contact Settings onderaan je LinkedIn profiel. Vaak staat hier Career Opportunities tussen, mijn ervaring is dat ze makkelijker bellen dan wanneer dat er niet staat...
Ik vind al die recruiters die willen linken via LinkedIn ook irritant, trouwens. Ze komen ook NOOIT met een concrete job.
Het in het n/w prikken zal niet snel gebeuren, maar volgens mij wil je als Logica organisatie toch enige cohesie aantonen richting je klant. Ziet er een beetje raar uit als er drie consultants zitten bij die klant met 3 verschillende merken van laptops.Xochiquetzal schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 22:23:
[...]
Ben nog geen klant tegengekomen, waarbij dat überhaupt kon, met een 'vreemde' laptop op hun netwerk.
Bij ons kunnen externe consultants in ieder geval gewoon op het netwerk met hun laptop. Je mag ook van consultant verwachten dat hun werklaptop zonder virussen/spyware draait.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Mocht dat op de "werklaptop" niet zo zijn en het een grote impact hebben wie stel je dan aansprakelijk Logica of de Consultant? Volgens mij moet Logica je in de behoefte voorzien om je werk goed uit te kunnen voeren. Daarnaast zullen s/w developers bij Logica eerder een laptop nodig hebben dan het mgmt dat op kantoor zit is dit dan eerlijk? Ik vind het persoonlijk geen sterke regeling.Bij ons kunnen externe consultants in ieder geval gewoon op het netwerk met hun laptop. Je mag ook van consultant verwachten dat hun werklaptop zonder virussen/spyware draait.
Ik heb liever meer loon
Even niets...
Goeie deal, na een jaar of 10 heb je die er wel uit...FireDrunk schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:54:
Ik hoef voor geen goud die oude T61 van Logica, ik heb zelf een Thinkpad T420, en die is 200x zo snel (SSD).
Ik heb liever meer loon
Hoezo lijken?willemvdvliet schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:10:
Logica begint zo meer op een detacheerder te lijken dan een consultancy firma.
IMHO is Logica een detacheerder.
Laat ik het dan anders stellen: Ik heb het nog niet meegemaakt dat er consultants bij de klant zitten en werken op een andere laptop of PC dan die van de klant zelf.willemvdvliet schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 22:34:
[...]
Het in het n/w prikken zal niet snel gebeuren, maar volgens mij wil je als Logica organisatie toch enige cohesie aantonen richting je klant. Ziet er een beetje raar uit als er drie consultants zitten bij die klant met 3 verschillende merken van laptops.
Dat is een goed punt. Maar dan vind ik dat Logica maar iets moet regelen voor me.avotar schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 07:10:
Zonder laptop kun je toch niet meer op een vestiging werken...
[ Voor 19% gewijzigd door Xochiquetzal op 23-08-2012 10:00 ]
Ik heb juist al jaren bij diverse klanten gewoon altijd mijn eigen zakelijke laptop (van de werkgever) gebruikt. Ik geloof ook dat met het steeds gangbaarder worden van BYOD-achtige constructies het eerder regel dan uitzondering gaat wordenXochiquetzal schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 09:58:
Laat ik het dan anders stellen: Ik heb het nog niet meegemaakt dat er consultants bij de klant zitten en werken op een andere laptop of PC dan die van de klant zelf.
Dat hebben ze toch al gedaan voor je?Xochiquetzal schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 09:58:
[...]
Dat is een goed punt. Maar dan vind ik dat Logica maar iets moet regelen voor me.
Je hebt een laptop gekregen
Gaat dit nu ook spelen voor reeds lopende contracten?Tot slot zal in 2014 een verhoogde houderschapsbelasting worden ingevoerd op een bepaalde categorie auto’s. Deze verhoging zal per direct in de leaseprijs worden verwerkt, waarbij de verhoging wordt gemiddeld over de looptijd van je contract, zodat de impact hiervan wordt uitgesmeerd.
Denk t niet. dat noemen ze contractbreuk. Lever ik m meteen in.BvH schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:55:
Zojuist het goede nieuws dat de lease site weer aangezet zal worden. Wel een opvallend stukje:
[...]
Gaat dit nu ook spelen voor reeds lopende contracten?
En dan nog wat: alle auto's met meer dan 143 gr/km uitstoot zitten er niet meer bij, het hele NL management in een golf 1.4

Carbon footprint, da's iets voor het werk
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Golf 1.4 mag alleen in de TSI-variant met DSG-versnellingsbak, anders zit ie boven de 143 gr/km. De Audi A6 3.0 TDI met 200pk blijft er wel ruim onder trouwens. Misschien was dat een beter voorbeeld geweest.peter00 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:24:
[...]
Denk t niet. dat noemen ze contractbreuk. Lever ik m meteen in.
En dan nog wat: alle auto's met meer dan 143 gr/km uitstoot zitten er niet meer bij, het hele NL management in een golf 1.4Yeah right.
Carbon footprint, da's iets voor het werk![]()
![]()
. Slot Keesomlaan heeft vast een aparte regeling.
Jammer dat de uitstootnormen voor de lagere bijtellingspercentages per 1 januari weer naar beneden gaan. Mág ik binnenkort gaan kijken naar een nieuwe auto, valt bijna alles bij voorbaat af omdat de prijs flink omhoog gaat. Ach ja...
Verwijderd
wel even CO2 uitstoot op 140g/km zetten.
Dit topic is gesloten.