Ervaring werken bij Logica, nu onderdeel van CGI (Deel 4) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 43 Laatste
Acties:
  • 428.150 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Om je performance nog beter te kunnen vaststellen en om nog beter te kunnen vaststellen in hoeverre je objectives gehaald zijn wil Logica het Mid Year Review invoeren en tussen 1 juli en 15 september alle medewerkers opnieuw beoordelen.

Januari jl. werd het Annual Review nog behoorlijjk uitgekleed en medling gemaakt van een compleet nieuw Group Performance Management Systeem in 2013.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Hier een collega die helemaal gelukkig is omdat hij bij de kleine groep hoorde. Heeft er € 50 bijgekregen. Lijkt mij niet zoveel (op een bruto salaris [meer een druppel op een gloeiende plaat]), maar het is natuurlijk wel een blijk van waardering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ESPACE schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 09:28:
Om je performance nog beter te kunnen vaststellen en om nog beter te kunnen vaststellen in hoeverre je objectives gehaald zijn wil Logica het Mid Year Review invoeren en tussen 1 juli en 15 september alle medewerkers opnieuw beoordelen.

Januari jl. werd het Annual Review nog behoorlijjk uitgekleed en medling gemaakt van een compleet nieuw Group Performance Management Systeem in 2013.
Ze kunnen van alles invoeren, maar welke motivatie is er om je objectives te halen als daar niets tegenover staat? Nog een extra review ronde kost meer tijd wat dus weer niet billable is. Sowieso vraag ik me af of met de overname dit uiteindelijk van de baan zal gaan en we gewoon het systeem dat bij CGI gebruikt wordt zullen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
ESPACE schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 09:28:

Grappig eigenlijk, dan zou ik mijn manager 2x zo veel gaan zien namelijk 2x per jaar iso 1x.
Maar goed maakt voor mij nu toch niets meer uit ik heb mijn conclusie getrokken, blijkbaar wil logica niet langer van mijn diensten gebruik maken en zijn er genoeg andere bedrijven die dat wel willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadowhawk00 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 09:40:
[...]
Grappig eigenlijk, dan zou ik mijn manager 2x zo veel gaan zien namelijk 2x per jaar iso 1x.
Wel kwalijk dat je manager zo weinig contact heeft (tenzij je dat zelf ook aangegeven hebt natuurlijk dat je er geen behoefte aan hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-08 21:24
Vandaahl schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:05:
[...]

Ik had het zo gelezen:

Keuze 1:
Direkt bij overname (20 aug) wordt spaartegoed gebruikt om een deel (ter waarde van je spaartegoed) van de toegekende opties om te zetten in aandelen die per direkt verkocht worden aan CGI.
Het nog niet gespaarde deel (geen volle 3 jaar kunnen sparen) wordt gecompenseerd met een vergoeding die gelijk is aan gemiste/nog niet gespaarde aantal x ( verkoop-koers - optie-koers).

Keuze 2:
Eigenlijk gelijk aan 1, maar na de overname spaar je nog 6 mnd door. Dus meer opties te verzilveren, maar minder compensatie. Financieel zelfde resultaat.

Keuze 3:
Doorsparen tot einde regeling. Volledige bedrag gespaard dus alle toegekende opties kunnen worden verzilverd. Natuurlijk geen compensatie. Financieel ook zelfde resultaat. Wel met eerder genoemde risico als je voor die tijd om redenen de looptijd niet kan/mag volmaken.

Waarom zou ik doorsparen zoals in 2 of 3? Enige verschil is dat het jaar waarin de inkomstenbelasting wordt geheven anders is.

Mis ik nu iets?
Na de trieste mededeling heb ik het ook gehad over het formulier. Daarna heb ik het nog een keer doorgelezen.
Bij keuze 1 en 2 krijg je niet voor de volle mep, 3 jr sparen, compensatie maar alleen tot de 'eerste verjaardag van de Effective date'.
En je kunt/mag alleen het aantal aandelen aankopen dat je tot de 1e of 2e datum bij elkaar gespaard hebt.
Ik denk dat ik dan toch maar voor optie 3 ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:59
Volgens mij haal je het maximale resultaat pas bij het volmaken van de 3 jaar. In de andere gevallen krijg je maar een deel waarbij wel enige compensatie is, maar niet de volle 100%.
Ik kies dus voor optie 3.
Bij de verdubbelaar (de Matching Award) lees ik het anders: ik krijg volgens mij de keuze om die Matching optie direct uit te oefenen, dus direct te verdubbelen en dan voor 105p te cashen. Heeft iemand ook die keuze zo geïnterpreteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 09:52:
Wel kwalijk dat je manager zo weinig contact heeft (tenzij je dat zelf ook aangegeven hebt natuurlijk dat je er geen behoefte aan hebt).
Bijzonder dat een manager met zo weinig contact zich 'manager' kan noemen. Wat doet hij dan in de overgebleven tijd? Hij moet toch zijn mensen managen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-10 07:59

Bozevkwa

The Falcons have landed

Woudloper schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 11:47:
[...]

Bijzonder dat een manager met zo weinig contact zich 'manager' kan noemen. Wat doet hij dan in de overgebleven tijd? Hij moet toch zijn mensen managen...
Waarom vraag je je manager niet wat hij/zij allemaal doet? Ik denk dat als je dat doet, je veel respect voor hem/haar zult krijgen en er achter komt dat het 'mensen managen' maar een gedeelte van zijn/haar taken is.

Vooral na de laatste reorganisatie is de druk op de meeste managers aardig toegenomen. En ja, dat vertaald zich in minder contact. Helaas.

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Bozevkwa schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 12:35:
[...]

Waarom vraag je je manager niet wat hij/zij allemaal doet? Ik denk dat als je dat doet, je veel respect voor hem/haar zult krijgen en er achter komt dat het 'mensen managen' maar een gedeelte van zijn/haar taken is.

Vooral na de laatste reorganisatie is de druk op de meeste managers aardig toegenomen. En ja, dat vertaald zich in minder contact. Helaas.
En dat is inderdaad zo. En daarbij treft ook die middenlaag van managers, net als wij "consultants", dat ze substantieel meer werk moeten doen voor hetzelfde geld. De laag daarboven, ik denk dat het daar andere koffie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

OutofFocus schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 10:11:
[...]
Bij keuze 1 en 2 krijg je niet voor de volle mep, 3 jr sparen, compensatie maar alleen tot de 'eerste verjaardag van de Effective date'.
En je kunt/mag alleen het aantal aandelen aankopen dat je tot de 1e of 2e datum bij elkaar gespaard hebt.
Ah, daar zit de catch! Bedankt, die had ik gemist. Voor de 2012 regeling zit daar een verschil met die van 2010. De laatste loopt binnen een jaar na overname gewoon af. Die van 2012 is dus beperkt tot 1 jaar na de overname, tenzij voor optie 3 gaat.

Ik ga toch maar voor optie 1 bij alle regelingen. Gegarandeerd cashen (2012 dus minder dan gehoopt) en geen verplichten meer. Denk er na deze laatste schoffering van hardwerkend personeel toch over om over te stappen. Ondanks jarenlang goed presteren (alweer) niet eens een inflatie correctie. Bij de klant hebben ze gewoon een cao, krijgt men standaard zo'n correctie (ja, is uitonderhandeld door de bonden) en ieder functiejaar een periodiek. Bovendien bij een functiewijziging ga je zoals het hoort over naar de bijbehorende schaal. Bij ons hoor je steeds: nu het slecht gaat is het wat minder, maar in goede tijden is het veel meer! Dat is kul, de hoogste verhoging was om een veel te laag salaris gelijk trekken, maar verder was het zeker nooit hoger dan de vergelijking met de cao (correctie en periodiek). Netto misschien niet zo heel veel minder als je auto en vergoedingen mee neemt, maar dat telt ook nog eens niet mee voor pensioen e.d. De vergelijkbare schaal bij de klant zit een stuk hoger, cao is gewoon overal in te zien. Vergelijkbare collega's bij Logica verdienen nagenoeg hetzelfde (intern bij ons dus wel eerlijk ondanks dat het nogal vaag is), het is dus structureel!

Begin me zelf af te vragen of me inmiddels niet veel te kort doe? Mijn manager is wel ok en qua werk vermaak ik me ook prima, maar dat kan ik elders ook prima vinden!

[ Voor 16% gewijzigd door Vandaahl op 06-07-2012 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

.

[ Voor 99% gewijzigd door Vandaahl op 06-07-2012 13:47 . Reden: dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaahl schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:30:
[...]

Begin me zelf af te vragen of me inmiddels niet veel te kort doe? Mijn manager is wel ok en qua werk vermaak ik me ook prima, maar dat kan ik elders ook prima vinden!
Kan nooit kwaad om ergens anders te gaan praten want als het enige positieve je werk en je directe manager zijn dan zijn dat zaken die je bij een ander bedrijf ook minstens zal kunnen krijgen. Met zo'n gesprek krijg je in ieder geval een gevoel hoe het er bij andere bedrijven aan toe gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:05

avotar

P0werd by Black Coffee

Woudloper schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 09:30:
Hier een collega die helemaal gelukkig is omdat hij bij de kleine groep hoorde. Heeft er € 50 bijgekregen. Lijkt mij niet zoveel (op een bruto salaris [meer een druppel op een gloeiende plaat]), maar het is natuurlijk wel een blijk van waardering.
Nee, dit is geen blijk van waardering.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-10 21:25
avotar schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 14:16:
[...]

Als dit geen blijk van waardering is wat moet niets krijgen dan wel niet zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Voyage schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 21:49:
[...]

Als dit geen blijk van waardering is wat moet niets krijgen dan wel niet zijn :P
Ik zou het bedrag niet als waardering zien, vindik het veel te laag voor ;)

Maar laat ik het anders zeggen, als dit de bedragen zijn die de happy few gekregen hebben, is het niet eens zo heel erg.... Na belasting niet eens voldoende om een keer met je gezin naar de Mac te gaan.

[ Voor 27% gewijzigd door avotar op 08-07-2012 07:47 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 17:42
avotar schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 14:16:
[...]

Inderdaad. Geld kan een sterke demotivator zijn.

Als er weinig budget is, kun je vaak beter iets anders (niet financieels) doen dan een heel kleine loonsverhoging. Werknemers willen zich meestal wel inleven in de werkgever en accepteren dat er een keer niets in het vat zit behalve de dank en prijs van je manager.

Een loonsverhoging van 50 euro van net zo snel slecht vallen als goed. Als een werknemer heel gelukkig is met zijn salaris dan is die 50 euro erbij waarschijnlijk wel okee. Maar als hij al het idee heeft dat hij 500 te weinig verdient en hoopt dat gat een beetje te dichten na een goede review, dan is 50 erg demotiverend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

t_captain schreef op zondag 08 juli 2012 @ 08:49:
Een loonsverhoging van 50 euro van net zo snel slecht vallen als goed. Als een werknemer heel gelukkig is met zijn salaris dan is die 50 euro erbij waarschijnlijk wel okee. Maar als hij al het idee heeft dat hij 500 te weinig verdient en hoopt dat gat een beetje te dichten na een goede review, dan is 50 erg demotiverend.
ik heb ook wel eens geopperd meer te gaan werken met soort bonus, ipv een structurele verhoging in slechtere tijden. Zoals je al zegt kan ook 50 soms slecht vallen. Als iedereen weet dat de broekriem moet aangehaald, is zo'n bonus op termijn niet alleen voordeliger, maar ook beter uitlegbaar voor de werkgever. Geef het lagere management daar wat ruimte in. Voor de beter betaalde consultants die iets moois hebben gepresteerd is dat tevens beter voor hun tarief, in tijden van crisis van het grootste belang.

voor consultants aan de onderkant is het uiteraard wel weer prettig iets met een structurele verhoging te doen. 50 euro is daar al gauw enkele procenten.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

peter00 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 11:00:
[...]

ik heb ook wel eens geopperd meer te gaan werken met soort bonus, ipv een structurele verhoging in slechtere tijden. Zoals je al zegt kan ook 50 soms slecht vallen. Als iedereen weet dat de broekriem moet aangehaald, is zo'n bonus op termijn niet alleen voordeliger, maar ook beter uitlegbaar voor de werkgever. Geef het lagere management daar wat ruimte in. Voor de beter betaalde consultants die iets moois hebben gepresteerd is dat tevens beter voor hun tarief, in tijden van crisis van het grootste belang.

voor consultants aan de onderkant is het uiteraard wel weer prettig iets met een structurele verhoging te doen. 50 euro is daar al gauw enkele procenten.
Ik denk ook oprecht dat je mensen blijer zal maken met eenmalig 600 euro dan structureel 50 euro.
Als je dan iets wil geven ter waardering....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Dat loongebouw van Logica moet na jaren vrijwel geen verhogingen toch zo krom zijn als een hoepel? Jongedienden die vakinhoudelijk gegroeid zijn en inmiddels op hetzelfde niveau staan als oudgedienden moeten met zo'n beloningsbeleid bijna wel honderden euro's per maand minder verdienen?

En 5 tientjes in de maand als groeiverhoging, tja, dat scoor je elders in de industrie nog als je ondergemiddeld scoort, om nog maar niet te spreken van de inflatiecorrectie die waarschijnlijk nog hoger ligt.

Als je het me als buitenstaander zou vragen dan zou ik zeggen dat ergens het business model niet (meer) klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Rukapul schreef op zondag 08 juli 2012 @ 13:58:

Als je het me als buitenstaander zou vragen dan zou ik zeggen dat ergens het business model niet (meer) klopt.
Ik vrees dat ik me bij je moet aansluiten. De markt is de afgelopen 10 jaar langzaam veranderd. In de time&material business is er 1 hele duidelijke trend: dunnere overhead.

We zitten in een economische situatie met structureel minder groei dan voorheen. Globalisering is een beweging die ook langzaam maar zeker doorgaat. Klanttarieven staan permanent onder enige druk, vaak zijn het kleine stapjes omhoog en dan in de volgende crisis alle winst in 1 a 2 jaar inleveren.
Aan de inkoopkant is er een min of meer permanente schaarste aan goede consultants. Zelfs nu, in de 2e crisis binnen 5 jar tijd, is er nog aanzienlijke krapte op de arbeidsmarkt voor HBO- en WO- geschoold personeel in technische en exacte richtingen.

Dan zie ik twee manieren om de puzzel te leggen.
Optie 1: je schuift weg van de uur-factuur markt in de richting van echte outsourcing en management consultancy. In dat deel van de markt is de tariefdruk kleiner. Denk aan Accenture.
Optie 2: lean en mean detacheren. Denk aan TMC of de talloze kleinere detacheerders. Of aan freelancers, die hebben de minste overhead van iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

t_captain schreef op zondag 08 juli 2012 @ 17:19:
[...]
Dan zie ik twee manieren om de puzzel te leggen.
Optie 1: je schuift weg van de uur-factuur markt in de richting van echte outsourcing en management consultancy. In dat deel van de markt is de tariefdruk kleiner. Denk aan Accenture.
Optie 2: lean en mean detacheren. Denk aan TMC of de talloze kleinere detacheerders. Of aan freelancers, die hebben de minste overhead van iedereen.
is dit vanuit het klantperspectief? dan ga ik wel mee in je redenering. Probleem is zoals ik al eerder aangaf, dat een "grote jongen" geen rechtstreeks zaken wil doen met kleinere detacheerders of freelancers. De overhead van 50 keer contractonderhandelingen willen/kunnen ze niet. Wellicht dat een soort externe "HR-broker" met lage overhead de toekomst is. In de bouw hadden ze dat ook. Noemen ze daar een koppelbaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
peter00 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 17:32:
[...]

is dit vanuit het klantperspectief? dan ga ik wel mee in je redenering. Probleem is zoals ik al eerder aangaf, dat een "grote jongen" geen rechtstreeks zaken wil doen met kleinere detacheerders of freelancers. De overhead van 50 keer contractonderhandelingen willen/kunnen ze niet. Wellicht dat een soort externe "HR-broker" met lage overhead de toekomst is. In de bouw hadden ze dat ook. Noemen ze daar een koppelbaas.
Die koppelbazen zijn er al lang in de IT. Een paar grote en een heleboel kleintjes. Vooral Headfirst is vrij groot in Nederland. Verschil tussen een contract broker en Logica is dat de eerste een overhead van 10% introduceert en de 2e een overhead van 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
peter00 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 17:32:
[...]

Ik werk bij een groot bedrijf (100k+ medewerkers) en software engineers worden vanuit diverse bronnen ingehuurd. Bij mijn bedrijfsonderdeel (1000-1500 werknemers) worden regelmatig software engineers ingehuurd en dat gaat gewoon via een interne afdeling die vervolgens het merendeel extern inhuurt via een preferred supplier model. Jouw 'HR-broker' is dus gewoon een interne afdeling. En qua contractonderhandelingen mag je waarschijnlijk een kruisje zetten bij de inkoopvoorwaarden.

Eenpitters passen niet in dit model, maar goedkope detacheerders wel. En laten we wel wezen: de toegevoegde waarde van een detacheringsorganisatie zelf is vaak beperkt. Kwaliteit van het personeel (door selectie en opleiding) is eigenlijk het enige en zelfs dat is soms nog moeilijk te verkopen (omdat het uiteindelijk toch neerkomt op de individuele werknemer).

M.i. heeft een flink aantal organisaties te lang detachering verkocht als consultancy (met bijbehorende overhead en tarieven) en is dat nu niet meer houdbaar. Dit ligt in lijn met wat t_captain hierboven al aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Rukapul schreef op zondag 08 juli 2012 @ 19:05:
[...]
M.i. heeft een flink aantal organisaties te lang detachering verkocht als consultancy (met bijbehorende overhead en tarieven) en is dat nu niet meer houdbaar. Dit ligt in lijn met wat t_captain hierboven al aangeeft.
dat klopt. ik heb dat ook al eens eerder aangehaald in dit topic. we zijn een detacheerder geworden , en inmiddels geen consultancybedrijf meer. Al willen we dat onze klanten wel laten geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
peter00 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 22:00:
[...]

dat klopt. ik heb dat ook al eens eerder aangehaald in dit topic. we zijn een detacheerder geworden , en inmiddels geen consultancybedrijf meer. Al willen we dat onze klanten wel laten geloven.
Tja dat roep ik al jaren maar dat wil niemand geloven. Maar goed als je core business is mensen uitlenen dan en de main broker een start of randstad is dan kom je er eigenlijk toch niet omheen dat je een uitzendbureau bent. En een heel duur uitzendbureau ook omdat de toegevoegde waarde van logica ( trainingen , kennisdeling ) eigenlijk op veel plaatsen tot het verleden behoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 25-09 12:41
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:34:
Dit is in ieder geval voor één van ons een salarisverhoging waard toch??? _/-\o_

http://www.consultancy.nl...ica-amstelveen-kronenburg
Echt Vincent weer hoor, die doet dat gewoon. Mooie actie! _/-\o_
t_captain schreef op zondag 08 juli 2012 @ 08:49:
[...]

Inderdaad. Geld kan een sterke demotivator zijn.

Als er weinig budget is, kun je vaak beter iets anders (niet financieels) doen dan een heel kleine loonsverhoging. Werknemers willen zich meestal wel inleven in de werkgever en accepteren dat er een keer niets in het vat zit behalve de dank en prijs van je manager.
Dat er dit jaar uberhaupt geld was verbaasde me.

Ik kan me nog herinneren een van de vorige slechte momenten, begin van de eeuw ergens. Toen was er ook totaal geen budget maar wilde onze MD toch wat doen. De best scorende mensen kregen een belletje dat we prima gepresteerd hadden maar dat er helaas geen enkel budget was en dat we bij wijze van schouderklopje onze partner mee uit eten mochten nemen op kosten van Logica. Hij vertelde eerlijk dat hij ook wel snapte dat we liever een salarisverhoging hadden gehad maar dat het helaas echt niet ging.
Leuk gebaar, prima communicatie, viel goed bij de mensen.

[ Voor 59% gewijzigd door Wijnands op 09-07-2012 10:47 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Dat huidige MD's dat niet meer doen geeft aan dat ze voornamelijk met zichzelf bezig zijn i.p.v. met Logica...

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Edjaaah schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:21:
Dat huidige MD's dat niet meer doen geeft aan dat ze voornamelijk met zichzelf bezig zijn i.p.v. met Logica...
De MD van toen bestaat niet meer binnen Logica... ;)

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Leuk mailtje weer vandaag.
Ja we zijn echt bezig met de flexibilisering van de arbeidsvoorwaarden.

Hoeveel jaar kan je dat volhouden totdat het niet meer betrouwbaar overkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadowhawk00 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:30:
Leuk mailtje weer vandaag.
Ja we zijn echt bezig met de flexibilisering van de arbeidsvoorwaarden.

Hoeveel jaar kan je dat volhouden totdat het niet meer betrouwbaar overkomt?
Geloof me, ik denk dat de vraag die ze jou/ons gaan stellen einde jaar in het kader van de flexibilisering van de arbeidsvoorwaarden een andere is dan waar je op gehoopt had.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Donde schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:27:
[...]

De MD van toen bestaat niet meer binnen Logica... ;)
De functie is uitgehold of omgevormd, doorstrepen wat je het minst van toepassing vindt.

Nu gaat het om managen, toezien op de uitvoering van het beleid. Het beleid komt van het hoofdkantoor, zoals het een traditionele hierarchische organisatie betaamt. Tien jaar geleden was een MD een soort van ondernemer met een eigen bedrijfje binnen CMG en de AD's waren zijn sparring partners en rechterhanden. Budget was er niet, dat maakte je.

Dat waren de functies van toen. Overigens is er niet alleen iets voor te zeggen, maar ook iets tegen. Zo waren er allerlei teams met eigen agenda', was het moeilijk om grotere deals te vormen waarbij meerdere competenties betrokken zouden zijn en en was CMG soms zichzelf aan het beconcurreren.

Dat waren de functies. Dan de mensen die op die functies zaten. Opmerkelijk veel daarvan hebben nieuwe bedrijven opgezet waar ze weer aan het ondernemen zijn geslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanf20
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-09 20:27
Effe vraagje over het sharesave plan. Betalen we straks belasting over de gemaakte winst? Of ook nog over het gespaarde bedrag wat in de aandelen is gestopt?

Deze vraag is omdat we dus straks voor de verkregen aandelen een X bedrag overmaken naar Logica toe. Vervolgens krijgen we dit bedrag incl winst weer terug via de salarisstrook. (Zo heb ik het begrepen)

[ Voor 39% gewijzigd door stefanf20 op 11-07-2012 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
t_captain schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 18:08:
[...]

Nu gaat het om managen, toezien op de uitvoering van het beleid. Het beleid komt van het hoofdkantoor, zoals het een traditionele hierarchische organisatie betaamt. Tien jaar geleden was een MD een soort van ondernemer met een eigen bedrijfje binnen CMG en de AD's waren zijn sparring partners en rechterhanden. Budget was er niet, dat maakte je.
Zo ervaar ik het ook, het is jammer maar het is beleid. Maakt het allemaal veel bureaucratischer je moet veel meer papier en managment lagen door voordat er iets gedaan kan worden.

[ Voor 29% gewijzigd door Shadowhawk00 op 12-07-2012 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

t_captain schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 18:08:
[...]

De functie is uitgehold of omgevormd, doorstrepen wat je het minst van toepassing vindt.

Dat waren de functies van toen. Overigens is er niet alleen iets voor te zeggen, maar ook iets tegen. Zo waren er allerlei teams met eigen agenda', was het moeilijk om grotere deals te vormen waarbij meerdere competenties betrokken zouden zijn en en was CMG soms zichzelf aan het beconcurreren.

Dat waren de functies. Dan de mensen die op die functies zaten. Opmerkelijk veel daarvan hebben nieuwe bedrijven opgezet waar ze weer aan het ondernemen zijn geslagen.
het verschil met vroegah is dat de management lagen beneden country-level alleen nog Taken en Verantwoordelijkheden hebben (spreadsheetmanagement), maar nul Bevoegdheden (budgettaire speelruimte en ondernemersvrijheid). Bij CMG waren die B's nadrukkelijk aanwezig. Zoals je al aanhaalt, had dat voor- en nadelen. Belangrijkste nadeel waren inderdaad het gebrek aan grotere deals, want iedere MD bewaakte zijn vestiging/competences als een haan z'n kippenren. Er was nauwelijks synergie. Positief waren uiteraard het werkklimaat en de kans op persoonlijke ontplooiing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Mijn voorbeeld was voornamelijk om te laten zien dat je ook in krappe tijden wel degelijk een leuk schouderklopje uit kan delen. Niet om een rondje sentiment uit te lokken. De CMG tijd had goede en slechte punten. Ik vraag me af of het bedrijfsmodel wat we toen hanteerden nu nog mogelijk zou zijn.

Wat die flexibilisering betreft. Je moet de mail wel goed lezen. Degene die de mail schreef wil 't graag en gaat er op aandringen.

[ Voor 24% gewijzigd door Wijnands op 12-07-2012 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
peter00 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:48:
[...]

het verschil met vroegah is dat de management lagen beneden country-level alleen nog Taken en Verantwoordelijkheden hebben (spreadsheetmanagement), maar nul Bevoegdheden (budgettaire speelruimte en ondernemersvrijheid). Bij CMG waren die B's nadrukkelijk aanwezig. Zoals je al aanhaalt, had dat voor- en nadelen. Belangrijkste nadeel waren inderdaad het gebrek aan grotere deals, want iedere MD bewaakte zijn vestiging/competences als een haan z'n kippenren. Er was nauwelijks synergie. Positief waren uiteraard het werkklimaat en de kans op persoonlijke ontplooiing.
Dat probleem van ieder zijn eigen hokje heb je nu nog steeds. Aangezien managers nog steeds worden afgerekend op hun eigen targets en het alleen maar spreadsheets zijn zullen ze eerst bij zichzelf kijken en dan pas naar anderen. Bepaalde opdrachten zijn dus alleen maar beschikbaar als je bij een bepaalde manager zit tenzij het moeilijk in te vullen is.
De synergie die ze van bovenaf roepen te hebben het One Logica is een leuke marketing term maar praktisch zie je er maar heel weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 17:18:
[...]

Geloof me, ik denk dat de vraag die ze jou/ons gaan stellen einde jaar in het kader van de flexibilisering van de arbeidsvoorwaarden een andere is dan waar je op gehoopt had.... :/
Wat verwacht je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Wijnands schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 10:03:
Mijn voorbeeld was voornamelijk om te laten zien dat je ook in krappe tijden wel degelijk een leuk schouderklopje uit kan delen. Niet om een rondje sentiment uit te lokken. De CMG tijd had goede en slechte punten. Ik vraag me af of het bedrijfsmodel wat we toen hanteerden nu nog mogelijk zou zijn.
van mij is ook geen vals sentiment, want je hebt gewoon gelijk hoor. ik denk ook niet dat het bedrijfsmodel houdbaar was gebleven. Ik gebruikte alleen de CMG tijd als referentiekader. Ook deel ik je mening over die schouderklopjes die weinig hoeven te kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-12-2024
Ik meen me te herinneren dat wanneer je werkt voor logica en je niet kiest voor een leaseauto, je extra salaris ontvangt. Weet iemand hoeveel extra dit is?

[ Voor 8% gewijzigd door Franck op 12-07-2012 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nul, dat is namelijk niet zo. Sterker nog, als ik géén leaseauto zou hebben zou ik anderhalve euro minder salaris ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 16:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Precies. Doordat ik mijn leaseauto heb krijg ik E25 meer salaris. Ondertussen heb ik sinds oktober nog maar 3000 km gereden.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was dat maar zo dat je het gehele leasebedrag kreeg. Het blijft gek dat het beter is om een extreem goedkope auto onder het leasebudget te kiezen (zodat je nog de helft van het het verschil tussen het maandbedrag en het leasebudget terug krijgt) dan met het openbaar vervoer te gaan, vooral als je je bedenkt dat een OV-kaart per jaar waarschijnlijk goedkoper is.

Het cafetaria model zou zoiets tot het verleden kunnen laten behoren, maar tot nu toe is daar maar weinig mee gedaan (ondanks dat het over de jaren heen meerdere malen genoemd is). Ik zie het ook niet snel gebeuren omdat (vooral met de huidige focus op de cijfers) het best wel eens zo zou kunnen zijn dat het Logica meer zou gaan kosten.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2012 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Niet dat de Logica kantoren (om nog maar niet te spreken over de klanten waar ik heen ga) met het OV goed te bereizen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pagani schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 15:37:
Niet dat de Logica kantoren (om nog maar niet te spreken over de klanten waar ik heen ga) met het OV goed te bereizen zijn...
Dat is iets wat iedere consultant af moet wegen bij de keuze om wel of geen leaseauto te nemen. Als er bijvoorbeeld wel een vergoeding was bij geen leaseauto (natuurlijk betaalt Logica wel je OV/eigen auto kilometers als je daarvoor kiest) dan zou de keuze makkelijker te maken zijn om bijvoorbeeld "groener" te reizen. Maar bij geen vergoeding zien mensen dat toch als een achteruitgang in hun arbeidsvoorwaarden. Het voelt toch alsof Logica meer aan je verdient als je er voor kiest een andere manier van vervoer te nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2012 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
stefanf20 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 19:14:
Effe vraagje over het sharesave plan. Betalen we straks belasting over de gemaakte winst? Of ook nog over het gespaarde bedrag wat in de aandelen is gestopt?

Deze vraag is omdat we dus straks voor de verkregen aandelen een X bedrag overmaken naar Logica toe. Vervolgens krijgen we dit bedrag incl winst weer terug via de salarisstrook. (Zo heb ik het begrepen)
Ik heb dit nagevraagd bij de salarisadministratie. Je betaald belasting over de winst (dus niet over het gespaarde bedrag want dat betaal je van je netto inkomsten), Daarom wordt de opbrengst ook via je salaris overgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 15:46:
[...]

Dat is iets wat iedere consultant af moet wegen bij de keuze om wel of geen leaseauto te nemen. Als er bijvoorbeeld wel een vergoeding was bij geen leaseauto (natuurlijk betaalt Logica wel je OV/eigen auto kilometers als je daarvoor kiest) dan zou de keuze makkelijker te maken zijn om bijvoorbeeld "groener" te reizen. Maar bij geen vergoeding zien mensen dat toch als een achteruitgang in hun arbeidsvoorwaarden. Het voelt toch alsof Logica meer aan je verdient als je er voor kiest een andere manier van vervoer te nemen.
Het voelt helemaal verkeerd omdat je niet eens een eigen leaseauto mag uitzoeken, ja je kan er 1 uit de pool krijgen en als daar niets normaals tussen zit dan ben je gewoon genaait. Je krijgt dan geen extra vergoeding dus ga je er eigenlijk 700 euro op achteruit in salaris, en eigenlijk zonder keuze.
Of als je toevallig minder dan 16000 gaat rijden dat jaar kan je manager nog moeilijk doen over de leaseauto ook.

Ze roepen al jaren we gaan de arbeidsvoorwaarden flexibiliseren, zo moeilijk is het niet en anders kunnen ze het afkijken bij andere bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanf20
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-09 20:27
OutofFocus schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 16:19:
[...]

Ik heb dit nagevraagd bij de salarisadministratie. Je betaald belasting over de winst (dus niet over het gespaarde bedrag want dat betaal je van je netto inkomsten), Daarom wordt de opbrengst ook via je salaris overgemaakt.
Ah! Nu snap ik hem. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:59
OutofFocus schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 16:19:
[...]

En welk % is dat dan? Is dat een vast % of afhankelijk van je inkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flexibilisering arbeidsvoorwaarden kan ook betekenen: wil jij x% salaris inleveren tegen een bonusregeling.......? En dan vooral als je zelf geen invloed hebt op het behalen van die bonustarget (omzet/winst NL) of ze draaien halverwege het jaar die regeling weer de nek om en jij hebt wel braaf je x% ingeleverd.... dat worden vast zeer boeiende discussies.... ;w

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2012 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadowhawk00 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 17:47:
[...]

Ze roepen al jaren we gaan de arbeidsvoorwaarden flexibiliseren, zo moeilijk is het niet en anders kunnen ze het afkijken bij andere bedrijven.
Zo moeilijk is het wel, want met het flexibiliseren van de arbeidsvoorwaarden willen ze bij Logica voornamelijk kosten gaan besparen en is de insteek niet om de werknemer meer keuze of vrijheid geven. En met op die manier kosten besparen tast je al snel iemands juridische arbeidsvoorwaarden aan en in Nederland mag dat niet zomaar. Dus, tja, hoe gaan we het dan inkleden dat het lijkt op flexibiliering, maar we wel kosten kunnen besparen.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2012 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 15:22:
Was dat maar zo dat je het gehele leasebedrag kreeg. Het blijft gek dat het beter is om een extreem goedkope auto onder het leasebudget te kiezen (zodat je nog de helft van het het verschil tussen het maandbedrag en het leasebudget terug krijgt) dan met het openbaar vervoer te gaan, vooral als je je bedenkt dat een OV-kaart per jaar waarschijnlijk goedkoper is.

Het cafetaria model zou zoiets tot het verleden kunnen laten behoren, maar tot nu toe is daar maar weinig mee gedaan (ondanks dat het over de jaren heen meerdere malen genoemd is). Ik zie het ook niet snel gebeuren omdat (vooral met de huidige focus op de cijfers) het best wel eens zo zou kunnen zijn dat het Logica meer zou gaan kosten.
Maar je kunt dan wel gewoon precies berekenen wat het kost. Daarnaast is het eerlijker.
Waarom zou iemand die een duurdere auto kiest meer moeten krijgen als iemand die een goedkopere auto kiest?

Ik snap dat "de helft van het restant budget uitbetalen" niet. Wat een onzin.
Het volledige budget is beschikbaar voor de medewerker. Als die toch kiest voor een kleinere auto, die vaak ook nog eens zuiniger is, waarom ga je dan maar de helft van het restant uitbetalen!?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:14
x% inleveren tegen een bonusregeling noem ik geen bonusregeling maar een sigaar uit eigen doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Laatst online: 30-09-2024
Omdat Logica geen peak-IT is en liever niet heeft dat een te groot deel in een Aygo het parkeerterrein opkart?

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Testert schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:20:
Omdat Logica geen peak-IT is en liever niet heeft dat een te groot deel in een Aygo het parkeerterrein opkart?
Heeft de keizer zo weinig kleren?

Buiten dat betwijfel ik of het een steekhoudend argument is. Er zijn massa's dienstverleners die per OV, kleine auto of zelfs motor naar klanten gaan. En dat zijn dan regelmatig nog 'echte' consultants en geen ingehuurde medewerkers ('detachering').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk ook niet dat het voor een klant ook maar iets uitmaakt hoe je op je werk aankomt. Het gaat er om dat je er bent en hoe je je werk uitvoert.

Waar het meer omgaat is dat het erg onduidelijk is waarom je wel de helft van dat verschil terugkrijgt, maar niets als je geen leaseauto hebt.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2012 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 16:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik denk dat het in de nederlandse cultuur zelfs eerder zo is dat een dikke bak meer frictie bij de klant oplevert dan een Aygo. Ik ken zelf iig verschillende ondernemers die expres een kleinere auto kopen dan ze eigenlijk zouden willen en kunnen, puur omdat het ze anders klanten zou kosten.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 16:24

Arfman

Drome!

Als klant zou het me zelfs niet interesseren als iemand op een pakezel aan zou komen, als hij/zij z'n werk maar goed doet.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
marcelmg2 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 21:49:
[...]

En welk % is dat dan? Is dat een vast % of afhankelijk van je inkomen?
Als je het belastingtarief bedoeld : het tarief dat ook toegepast wordt bij de inhouding op je vakantiegeld.
En dat is afhankelijk van je bruto jaarinkomen. Maar dat kun je op de komende strook zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Testert schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:20:
Als peak-It het beter voor elkaar heeft als logica is het inderdaad zo dat peak-it > logica.
Of dat ook is wat jij bedoelt weet ik niet maar zo interpreteer ik jou stelling :)

De meeste detacheerders ( uitzendbureaus ) hebben wel een flexbudget voor werknemers dat logica dat niet kan invoeren geeft gewoon aan dat ze dat niet willen. En dan moeten ze zich niet verschuilen achter het is moeilijk dan moeten ze gewoon zeggen, "we willen zo veel mogelijk op jullie besparen en we hebben nog geen manier gevonden om dit in te vullen zodat jullie er hard op achteruit gaan", dan is het tenminste eerlijk,
Flexibilisering arbeidsvoorwaarden kan ook betekenen: wil jij x% salaris inleveren tegen een bonusregeling.......? En dan vooral als je zelf geen invloed hebt op het behalen van die bonustarget (omzet/winst NL) of ze draaien halverwege het jaar die regeling weer de nek om en jij hebt wel braaf je x% ingeleverd.... dat worden vast zeer boeiende discussies....
Lijkt me niet dat iemand daarmee gaat instemmen dus dat ze dat soort plannen net zo goed niet kunnen maken.

[ Voor 23% gewijzigd door Shadowhawk00 op 16-07-2012 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
TT kan wel aangepast worden naar: "Ervaring werken bij CGI" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-10 07:59

Bozevkwa

The Falcons have landed

Roadman schreef op maandag 16 juli 2012 @ 18:30:
TT kan wel aangepast worden naar: "Ervaring werken bij CGI" :)
Ik denk dat een nieuw topic beter op zijn plek is. Maar pas nadat de overname officieel is natuurlijk ;)

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Bozevkwa schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 07:57:
[...]

Ik denk dat een nieuw topic beter op zijn plek is. Maar pas nadat de overname officieel is natuurlijk ;)
Uiteindelijk wel.... maar voorlopig zijn we nog geen CGI ... en trust me, dat gaat nog wel even duren ook hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wegbijcentric
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10-2017
Het is gister toch officieel geworden, dat we per half augustus van Logica naar CGI gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
wegbijcentric schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 08:39:
Het is gister toch officieel geworden, dat we per half augustus van Logica naar CGI gaan?
Dat wil nog niet zeggen dat we dan ook CGI heten in Nederland. Zou ook kunnen dat de eerste stap een ondertitel wordt. Zoiets:

Logica
A CGI company

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Uiteindelijk is het toch gewoon hetzelfde bedrijf met een nieuwe naam.
Zo veel zal er in het begin echt niet veranderen en veel kan je ook niet veranderen zonder aan de arbeidsvoorwaarden te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nou, dat vraag ik me af. De nieuwe eigenaar kan bijvoorbeeld het bid proces flink op de schop nemen en besluiten dat we bepaalde dingen niet meer gaan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Shadowhawk00 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:20:
Uiteindelijk is het toch gewoon hetzelfde bedrijf met een nieuwe naam.
Zo veel zal er in het begin echt niet veranderen en veel kan je ook niet veranderen zonder aan de arbeidsvoorwaarden te komen.
Dat hoop ik eigenlijk niet voor everyone's sake.
Zo goed gaat het niet met Logica, ik hoop dat er flinke veranderingen komen.
Maar hier gaat normaal gezien maanden tot jaren overheen....
Alhoewel... wat is het franse woord voor botte bijl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
:-)

De positie van Seamus is nog steeds maar a.i. ingevuld. Misschien stuurt CGI wel een van hun reorganisatie mensen.

Ach, het blijft koffiedik kijken, we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Ik vond wel de mail van de OR gisteren interessant. Hetgeen dat ze daar over Bankwachter meldden, had ik overigens ook al in de OR notulen gelezen. Kijken hoe dat verder gaat. Verder las ik laatst de notulen van een management meeting (die vrij te lezen zijn). Ook daar stonden opmerkelijke zaken in. M.n. de houding van het divisie leidende management t.o.v. HR. Op zich wel positieve signalen. Maar ik wil eerst zien wat er allemaal van gaat komen. Zo ook v.w.b. de overname.

In de tussentijd heb ik toch eens gepolst bij een aantal ex-collega's, die hier bij een kleiner bedrijf in de buurt werken, hoe het hun daar bevalt (salarisverhogingen, projecten, opleidingen etc.). Informeren kan nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
Perenor schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 08:00:

In de tussentijd heb ik toch eens gepolst bij een aantal ex-collega's, die hier bij een kleiner bedrijf in de buurt werken, hoe het hun daar bevalt (salarisverhogingen, projecten, opleidingen etc.). Informeren kan nooit kwaad.
Daar ben ik ook benieuwd naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Wijnands schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:58:
:-)

De positie van Seamus is nog steeds maar a.i. ingevuld. Misschien stuurt CGI wel een van hun reorganisatie mensen.

Ach, het blijft koffiedik kijken, we gaan het zien.
Congrats, vice voorzitter of was je dat al?
Voyage schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 08:05:
[...]

Daar ben ik ook benieuwd naar!
+1

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

mmm..alsof ze t doorhebben..krijg ineens weer calls van koppensnellers. Net al de tweede in een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:56
peter00 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:31:
mmm..alsof ze t doorhebben..krijg ineens weer calls van koppensnellers. Net al de tweede in een week.
Koppensnellers lezen ook het nieuws ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Weet er iemand hier toevallig of er een soort van geschillencommisie is binnen logica.

Situatie : Ik ben van mening dat ik onder een bepaalde regeling val, directe manager reageert gewoon niet op vragen daarover en als ik andere mensen ga vragen gaat het van kastje naar muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
Shadowhawk00 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 09:52:
Weet er iemand hier toevallig of er een soort van geschillencommisie is binnen logica.

Situatie : Ik ben van mening dat ik onder een bepaalde regeling val, directe manager reageert gewoon niet op vragen daarover en als ik andere mensen ga vragen gaat het van kastje naar muur.
Sowieso vraag ik me af wat de directe 'manager' nog voor de 'consultant' kan betekenen. Dat is in mijn ervaring het afgelopen jaar zo uitgedund dat het niets meer voorstelt. Wat is jullie ervaring hier in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Als je echt hard gaat stampen kunnen ze vaak nog wel iets (dreigen met weggaan bijvoorbeeld). En als ze je graag kwijt willen is het gras elders vast wel iets beter onderhouden. Het is sowieso geen gek idee om af en toe eens rond te kijken wat je waard bent voor een ander bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Shadowhawk00 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 09:52:
Mijn tactiek was (toen ik er nog werkte) gewoon telkens een stapje hoger in de boom klimmen, en alle tussenliggende lagen blijven CC-en. Op een gegeven moment gaat er echt wel iemand actie ondernemen.

Ik ben op een gegeven moment na zo'n traject wel op een wat onprettige manier weggegaan, maar effectief was het wel..

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 11:04
Er is volgens mij geen geschillencommissie binnen het bedrijf. Daarvoor moet je denk naar de rechtsbijstand moet stappen?

Ligt een beetje aan het discussiepunt. Je zou ook direct met bijvoorbeeld HR kunnen mailen om de voorwaarden op te vragen van een bepaalde regeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb26
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-10 14:21
Voyage schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:48:
[...]

Sowieso vraag ik me af wat de directe 'manager' nog voor de 'consultant' kan betekenen. Dat is in mijn ervaring het afgelopen jaar zo uitgedund dat het niets meer voorstelt. Wat is jullie ervaring hier in?
Ik heb er nog weinig andere mensen over horen klagen, maar ik ben het volledig met je eens. En dan heb ik nog niks gezegd over de wassen neus die 'Review' heet. 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door mbb26 op 01-08-2012 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 18:39
Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar nou juist niet zoveel over te klagen heb.
Mijn manager staat voor me klaar, heeft geen problemen met onverwachtse telefoontjes, is eerlijk, en geeft duidelijk aan wat hij van mij (vanuit Logica) verwacht...

Watvoor toegevoegde waarde ben je naar op zoek? Iemand die je auto wast? :+

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wegbijcentric
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10-2017
Dat zal af en toe wel makkelijk zijn. Autowassen en uitzuigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of ze die leaseregeling nou weer eens gaan vrijgeven? Het wagenpark met huurwagens neemt met de dag toe, de pool is (bijna) leeg.

Kan me niet voorstellen dat het hebben rondrijden van zoveel huurauto's goedkoper is dan de leaseregeling weer vrijgeven.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Hoe lang staat de bestel-optie inmiddels dicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 11:35:
Hoe lang staat de bestel-optie inmiddels dicht?
Half januari... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:12

AJM

Op de V&A site op het intranet worden ook nog redelijk wat auto's aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Het blijft natuurlijk wel krom, je mag namelijk een auto uitkiezen maar dat mag je nu niet.
Veel auto's die op V&A staan zijn meestal of zo weg of gewoon heel erg duur. En een vergoeding als je geen leaseauto hebt krijg je ook niet.
Dus de werknemer levert hier weer op in want een huurauto moet je extra voor bijbetalen omdat je maar een leaseauto zou moeten bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Voor een huurauto betaal je toch gewoon een vast bedrag zonder eigen bijdrage, of zijn de regels veranderd? Vroegah (toen het gras nog groen was) kon je kiezen tussen een gewone en een duurdere huurauto, en voor de gewone hoefde je niets bij te betalen. Je hebt alleen geen invloed op je bijtelling, en dat kan inderdaad wel behoorlijk schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Parody schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 10:47:
Voor een huurauto betaal je toch gewoon een vast bedrag zonder eigen bijdrage, of zijn de regels veranderd? Vroegah (toen het gras nog groen was) kon je kiezen tussen een gewone en een duurdere huurauto, en voor de gewone hoefde je niets bij te betalen. Je hebt alleen geen invloed op je bijtelling, en dat kan inderdaad wel behoorlijk schelen.
Dat geld alleen als je net in dienst komt. Als je een leaseauto had en je gaat dan naar een huurauto moet je een vast bedrag bijtelling betalen. Dit om mensen aan te moedigen een auto op tijd te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Shadowhawk00 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 12:46:
[...]

Dat geld alleen als je net in dienst komt. Als je een leaseauto had en je gaat dan naar een huurauto moet je een vast bedrag bijtelling betalen. Dit om mensen aan te moedigen een auto op tijd te bestellen.
Lekker dan! M.a.w. je leasecontract loopt af, je wordt in een huurauto geduwd die je niet zelf mag kiezen en vervolgens mag je er ook nog eens een soort van boete voor betalen waar je niets aan kunt doen. Hoe pest ik m'n werknemers weg... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Volgens mij zijn er 2 situaties, op het moment dat het jouw schuld is dat je in een huurauto moet rijden dan betaal je extra inderdaad. Op het moment dat de leaseauto afgelopen is dan betaal je dat volgens mij niet.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 18:39
Voor een huurauto na aflopen van je contract betaal je naar mijn herinnering alleen maar bijtelling... En al helemaal vanwege de leasestop...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Royz schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:10:
Volgens mij zijn er 2 situaties, op het moment dat het jouw schuld is dat je in een huurauto moet rijden dan betaal je extra inderdaad. Op het moment dat de leaseauto afgelopen is dan betaal je dat volgens mij niet.
Zo is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Ik help ex-collega's graag ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Shadowhawk00 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 12:46:
Als je een leaseauto had en je gaat dan naar een huurauto moet je een vast bedrag bijtelling betalen.
Dit kan sowieso niet, tenzij elke huurauto dezelfde fiscale waarde heeft :+

Daarnaast kan een werknemer nooit de dupe worden van regels, wanneer de werkgever de werknemer in een dergelijke situatie dwingt. Dit geldt niet enkel voor lease auto's, maar voor alles.

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Edjaaah schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:55:
[...]

Dit kan sowieso niet, tenzij elke huurauto dezelfde fiscale waarde heeft :+

Daarnaast kan een werknemer nooit de dupe worden van regels, wanneer de werkgever de werknemer in een dergelijke situatie dwingt. Dit geldt niet enkel voor lease auto's, maar voor alles.
Moah, als zoiets al in de arbeidsvoorwaarden staat kan het een lastig verhaal worden. Je moet dan officieel bezwaar maken. Dat wordt waarschijnlijk wel toegekend, maar veel mensen nemen die moeite gewoon niet. Er moet dus een persoon opstaan om de procedure te starten, en dat kan in een gefragmenteerd bedrijf als Logica wel eens lastig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Parody schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:14:
[...]

Moah, als zoiets al in de arbeidsvoorwaarden staat kan het een lastig verhaal worden. Je moet dan officieel bezwaar maken. Dat wordt waarschijnlijk wel toegekend, maar veel mensen nemen die moeite gewoon niet. Er moet dus een persoon opstaan om de procedure te starten, en dat kan in een gefragmenteerd bedrijf als Logica wel eens lastig zijn.
Alsof logica zich aan de arbeidsvoorwaarden houd. Ja alleen als het beter uitkomt voor logica wel ja komt het toevallig goed uit voor de werknemer dan is logica niet thuis. En het is best lastig verhaal halen bij een bedrijf waarbij niemand verantwoordelijkheid heeft over die voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Shadowhawk00 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:36:
[...]

Alsof logica zich aan de arbeidsvoorwaarden houd. ......
Wow... soms vraag ik me echt af waarom wij nog collega's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
avotar schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 20:22:
[...]

Wow... soms vraag ik me echt af waarom wij nog collega's zijn.
Misschien idd eens tijd om het gras bij de buren van dichtbij te gaan bewonderen?!?!?
Pagina: 1 ... 35 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.