OutofFocus schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 10:11:
[...]
Bij keuze 1 en 2 krijg je niet voor de volle mep, 3 jr sparen, compensatie maar alleen tot de 'eerste verjaardag van de Effective date'.
En je kunt/mag alleen het aantal aandelen aankopen dat je tot de 1e of 2e datum bij elkaar gespaard hebt.
Ah, daar zit de catch! Bedankt, die had ik gemist. Voor de 2012 regeling zit daar een verschil met die van 2010. De laatste loopt binnen een jaar na overname gewoon af. Die van 2012 is dus beperkt tot 1 jaar na de overname, tenzij voor optie 3 gaat.
Ik ga toch maar voor optie 1 bij alle regelingen. Gegarandeerd cashen (2012 dus minder dan gehoopt) en geen verplichten meer. Denk er na deze laatste schoffering van hardwerkend personeel toch over om over te stappen. Ondanks jarenlang goed presteren (alweer) niet eens een inflatie correctie. Bij de klant hebben ze gewoon een cao, krijgt men standaard zo'n correctie (ja, is uitonderhandeld door de bonden) en ieder functiejaar een periodiek. Bovendien bij een functiewijziging ga je zoals het hoort over naar de bijbehorende schaal. Bij ons hoor je steeds: nu het slecht gaat is het wat minder, maar in goede tijden is het veel meer! Dat is kul, de hoogste verhoging was om een veel te laag salaris gelijk trekken, maar verder was het zeker nooit hoger dan de vergelijking met de cao (correctie en periodiek). Netto misschien niet zo heel veel minder als je auto en vergoedingen mee neemt, maar dat telt ook nog eens niet mee voor pensioen e.d. De vergelijkbare schaal bij de klant zit een stuk hoger, cao is gewoon overal in te zien. Vergelijkbare collega's bij Logica verdienen nagenoeg hetzelfde (intern bij ons dus wel eerlijk ondanks dat het nogal vaag is), het is dus structureel!
Begin me zelf af te vragen of me inmiddels niet veel te kort doe? Mijn manager is wel ok en qua werk vermaak ik me ook prima, maar dat kan ik elders ook prima vinden!
[
Voor 16% gewijzigd door
Vandaahl op 06-07-2012 15:24
]