Ervaring werken bij Logica, nu onderdeel van CGI (Deel 4) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 43 Laatste
Acties:
  • 428.150 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Als je bij Logica de ontwikkelingen en de meetings volgt is de strategie wel duidelijk. Met de strategie is ook niets mis!

Echter, op de vraag hoe die strategie zich naar een ‘sustainable’ personeelsbeleid vertaald krijg je een antwoord dat uitblinkt in leugens en vage algemeenheden. Als je de antwoorden hoort en de geschiedenis kent, dan lijkt het erop dat de analyse van peter00 de spijker behoorlijk op zijn kop slaat. En om het op zijn Cruijffiaans te zeggen: pas als je het ziet, begrijp je het!

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvH
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:05

BvH

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:47:
[...]

Hoi BvH,

ben benieuwd naar de reactie vanuit de UK. Mijn ervaring is dat het nog wel even kan duren voordat je een reply krijgt.

Ik heb nog even in mijn overzicht gekeken en zie onder earned interest inderdaad 0,0 staan. Inderdaad vreemd, want er werd gepretendeerd dat je rente zou krijgen bij de Bank of Scotland.
Ik heb maandag eindelijk een response gehad. Het antwoord; de rente is variabel wat dus ook 0% kan inhouden, dit is dan ook gebeurd.

Helaas moet je een shortfall ook zelf persoonlijk overboeken naar Engeland, da's niet goedkoop maar gelukkig is er nog steeds winst te behalen met de verwachte toekomstige situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04 14:37
Shadowhawk00 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 09:25:
[...]

Ik ken de strategie van logica niet en met mij vele anderen.
Shadowhawk00 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:07:
[...]

Wow cool dat jij dat wel weet, ik heb overigens dit letterlijk aan leden van NLMT gevraagt en weet het nog steeds niet. Dus best wel wonderlijk dat jij iets weet wat zij niet weten :P
Net zo verwonderlijk als de personen hierboven mij, die het ook weten en dan ook nog eens weten te vertellen waar je het op intranet kunt vinden? Oh maar nee, nu bedoelde je zeker niet WAT de strategie is, maar hoe het tot uiting komt... Uh huh... right...

Ik werd er vandaag door collega's op geattendeerd dat ik hier persoonlijk werd aangevallen, maar ik zie alleen non-argumenten, dus erg serieus neem ik het niet... Wel jammer dat er wederom 'collega's' bezig zijn om de naam van Logica te grabbel te gooien.

Als ik zeg, dat het beter wordt, zodra we weer een beetje fatsoenlijk winst maken (wat volgens mij gewoon common sense is), zijn dat "aannames", maar er wordt net zo hard beweerd dat de leuke dingen nooit meer terugkomen. |:(

Iemand hierboven zei iets over protesteren? Prima. Is ieders goed recht en ik zie daar ook echt het nut wel van in. Maar doe dat dan ergens waar degenen die er iets aan kunnen doen, het horen/zien. Dit is niet de plek. Het enige nut wat het volgens mij heeft, is dat je je ei kwijt kunt hier, maar daar zijn andere topics voor.

En de rest... :N
Daar ga ik niet eens op in...

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:41

avotar

P0werd by Black Coffee

Xochiquetzal schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 22:00:

Ik werd er vandaag door collega's op geattendeerd dat ik hier persoonlijk werd aangevallen, maar ik zie alleen non-argumenten, dus erg serieus neem ik het niet... Wel jammer dat er wederom 'collega's' bezig zijn om de naam van Logica te grabbel te gooien.

Als ik zeg, dat het beter wordt, zodra we weer een beetje fatsoenlijk winst maken (wat volgens mij gewoon common sense is), zijn dat "aannames", maar er wordt net zo hard beweerd dat de leuke dingen nooit meer terugkomen. |:(
Het is ook de enige manier om er soms mee om te gaan... heb al heel vaak hele verhalen getypt richting die 'collega' om het vervolgens maar toch te verwijderen. Sommige mensen hebben een negatieve inborst... en zien in alles daarin bevestiging. Kijk maar een stukje terug over de ziektekostenverzekering. 'Nuf said.

En ja, ik geloof ook dat het weer gewoon beter wordt. Alle hens aan dek en ik moet zeggen dat ik weinig maatregelen voorbij heb zien komen, die niet logisch waren. Hoe graag ik bijvoorbeeld nog eens mijn vrouw en kind zou willen meenemen naar een achterban dag en ik een verjaardagsdiner best gezellig vond.
Nee, geen gratis soep en frisdrank meer om maar een voorbeeld te noemen is logisch. Ik zit normaal altijd bij een klant, daar is dat de normaalste zaak van de wereld. Bankwachter, prima. Smart Working, where have you been all my life.

En zo is het met heel veel dingen. Vergeet niet dat je ondanks alles nog steeds een behoorlijk markt-conform salaris hebt, goede secundaire voorwaardes en leuke collega's.
En als dat niet voldoende is, och, ga dan lekker liggen in het groene gras van de buurman. Maar, voordat je in witte overhemd er liggen gaat, bedenk je dan wel even hoe het komt dat het groen is...... 8)

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

je wordt hier echt niet persoonlijk aangevallen , alleen worden je argumenten ontkracht. Dat is heel wat anders. Persoonlijk aanvallen valt in de categorie trollen of flamen, dat mag je gewoon rapporteren.
Niemand gooit hier de naam van Logica te grabbel. Er wordt commentaar geleverd op wat er om ons heen gebeurt, zowel positief als negatief. Daarom heet dit topic oook "ervaring met werken bij Logica". Ondanks wat de financiele sector je wil doen geloven, bieden ervaringen uit het verleden wel degelijk zicht op de toekomst. Jij speculeert dat het "wel weer goed komt", een aantal collega's speculeren van niet. Het verschil tussen jouw en hun redenering is extrapolatie uit eerdere ervaringen. Ik zeg : CGI, verras ons.
Iemand hierboven zei iets over protesteren? Prima. Is ieders goed recht en ik zie daar ook echt het nut wel van in. Maar doe dat dan ergens waar degenen die er iets aan kunnen doen, het horen/zien. Dit is niet de plek. Het enige nut wat het volgens mij heeft, is dat je je ei kwijt kunt hier, maar daar zijn andere topics voor.
wat geeft je het idee dat dat niet gebeurt dan? Ik heb dit soort zaken ook al eens tegen Sake gehouden. Dat ie niet overal blij mee was, mag duidelijk zijn. Op een gegeven moment stop ik, ook met argumenteren. Hij is de baas en ik heb geen zin mn carriere om zeep te helpen.
En de rest... :N
Daar ga ik niet eens op in...
waarom niet ?

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
[...]

Ik herken dat wel een beetje. Er zijn hier wel degelijk mensen waar je een aardige discussie mee kan voeren maar er zijn ook mensen die alleen maar lijken over te lopen van venijn.
Daar zit wel een punt. Zelf begrijp ik nooit zo goed waarom men niet kan zeggen tegen de markt "nee, de komende 2 jaar draaien we in BNL met licht verlies maar daarna gaat het beter" maar goed, beurzen en aandelen enzo zijn mijn expertise ook niet.

Ik heb in de bijna 15 jaar bij deze club heel veel zien veranderen en ook veel besparingsmaatregelen gezien. De enige die wel weer terug gedraaid werd was het verjaardagsdiner. Verder blijven dingen vaak weg. Tja, het is niet anders.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik herken dat wel een beetje.
...
Verder blijven dingen vaak weg. Tja, het is niet anders.
Goede reactie

Jij hebt veel ervaring en inzichten bij de firma. Hoe zie jij het loopbaanperspectief van een consultant bij Logica die jarenlang succesvol is, maar op een gegeven moment 45 jaar of mogelijk zelfs 55 jaar oud wordt. Kent Logica een actief beleid om hun competenties bij de tijd te houden en hun inzetbaarheid te borgen?

[ Voor 3% gewijzigd door ESPACE op 25-06-2012 12:40 ]

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik denk dat je daar een verschil moet maken tussen de consultants die besluiten om hun hele leven in de techniek te blijven en zij die een managementfunctie gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelliefhebber
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
ESPACE schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 14:33:
[...]

Jij hebt veel ervaring en inzichten bij de firma. Hoe zie jij het loopbaanperspectief van een consultant bij Logica die jarenlang succesvol is, maar op een gegeven moment 45 jaar of mogelijk zelfs 55 jaar oud wordt. Kent Logica een actief beleid om hun competenties bij de tijd te houden en hun inzetbaarheid te borgen?
Wat ik gezien en meegemaakt heb (dus mijn persoonlijke ervaring, op 1 afdeling!)
Nee, dus :X
Als je in de techniek zit en wilt blijven dan is het beleid van Logica om van deze mensen af te komen.
Als ze veel dienstjaren hebben is ontslag duur, en zoekt men een oplossing in het pesten van de medewerker waardoor mensen zelf gaan. Tegelijkertijd probeert men stokjes klaar te leggen om iemand een vaststellingsovereenkomst onder de neus te kunnen schuiven waarbij de schuld bij de medewerker gelegd wordt, waardoor men met een lage vergoeding deze mensen alsnog te kunnen laten afvloeien.
Een andere methode die gebruikt wordt is om te proberen die mensen door te laten schuiven naar een andere werkplek (bv bij de klant) en dan helemaal geen of een heel kleine vergoeding mee te geven.
Wat dat betreft zal het Lente-akkoord Logica wel als muziek in de oren klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Haha, vorig jaar rond deze tijd:
AngelDust schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 14:21:
Iemand al geruchten gehoord over een eventuele salarisronde? Of wordt deze weer uitgesteld tot augustus oktober? :P

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Testert schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:19:
Haha, vorig jaar rond deze tijd:

[...]
Good times... :)

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 18:39
Mogen we niet meer hopen/dromen? :+

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
FireDrunk schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:43:
Mogen we niet meer hopen/dromen? :+
Dat mag wel maar meestal heb je toch wat gebruikt als je dit soort waanbeelden ziet, en dat is niet altijd legaal :D.

Maar goed misschien krijgen we er wat bij dit jaar, misschien winnen we het EK nog wel ook :D.

Overigens merk ik wel dat het bij logica heel erg is wie je manager is en welk team je zit hoe je logica ervaart en wat er mogelijk is. Sommige collega's krijgen van hun manager sugesties voor het volgen van trainingen terwijl anderen niets horen of zelfs moeite moeten doen om een boek te mogen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ESPACE schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 14:33:
[...]

Volgens mij moet hier de vraag zijn: ken jij je eigen actieve beleid om je competenties bij de tijd te houden en je inzetbaarheid te verhogen???? Heeft niets met je leeftijd te maken, maar vooral ook met het nemen van je eigen verantwoordelijkheid in dat soort zaken. En nou niet aankomen met 'ja, maar ik mag geen training doen'..... Er zijn naast trainingen ook nog andere mogelijkheden om jezelf bij de tijd en inzetbaar te houden! :Y

En voor jouw informatie: we hebben genoeg consultants van 45+ die nog steeds erg bij de tijd zijn, dat ook blijven en succesvol inzetbaar zijn! :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vogelliefhebber schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:22:
[...]

Wat ik gezien en meegemaakt heb (dus mijn persoonlijke ervaring, op 1 afdeling!)
Nee, dus :X
Als je in de techniek zit en wilt blijven dan is het beleid van Logica om van deze mensen af te komen.
Als ze veel dienstjaren hebben is ontslag duur, en zoekt men een oplossing in het pesten van de medewerker waardoor mensen zelf gaan. Tegelijkertijd probeert men stokjes klaar te leggen om iemand een vaststellingsovereenkomst onder de neus te kunnen schuiven waarbij de schuld bij de medewerker gelegd wordt, waardoor men met een lage vergoeding deze mensen alsnog te kunnen laten afvloeien.
Een andere methode die gebruikt wordt is om te proberen die mensen door te laten schuiven naar een andere werkplek (bv bij de klant) en dan helemaal geen of een heel kleine vergoeding mee te geven.
Wat dat betreft zal het Lente-akkoord Logica wel als muziek in de oren klinken.
Al eens naar de werkelijke reden gevraagd waarom deze mensen ontslagen worden? En mensen wijzen op hun verantwoordelijkheid, ze aanspreken op het niet halen van resultaten en op moeilijk inzetbaar zijn: sinds wanneer heet dat 'mensen pesten'? 8)7

En waarom als je van werk-naar-werk gaat moet je dan zo nodig een vergoeding mee hebben? Als je salaris structureel lager is, vind ik het wat anders, maar vaak is dat niet zo. Je hebt dan toch weer gewoon een baan? Nou dan?? |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2012 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelliefhebber
  • Niet online
Nou als Logica zo nodig deals wil aangaan met andere bedrijven om mensen over te nemen, en als dat dan gebeurd is zich naar de overgenomen mensen alleen maar negatief opstelt omdat men die mensen dan te duur vindt, en vervolgens allerlei normale afspraken niet wil nakomen (bv leaseauto weigeren, overgangsmaatregelen niet nakomen, opleidingen weigeren, CV niet aanbieden om de mensen bewust op de bank te houden etc.....) dan lijkt me dat toch wel behoorlijk op werknemer pesten.

Oh ja, als je van werk naar werk gaat raak je dus WEL je dienstjaren kwijt, ook al zou je hetzelfde salaris houden.

[ Voor 14% gewijzigd door vogelliefhebber op 26-06-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vogelliefhebber schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:31:
Nou als Logica zo nodig deals wil aangaan met andere bedrijven om mensen over te nemen, en als dat dan gebeurd is zich naar de overgenomen mensen alleen maar negatief opstelt omdat men die mensen dan te duur vindt, en vervolgens allerlei normale afspraken niet wil nakomen (bv leaseauto weigeren, opleidingen weigeren, CV niet aanbieden om de mensen bewust op de bank te houden etc.....) dan lijkt me dat toch wel behoorlijk op werknemer pesten.
Nee, dan hebben we het over mensen die met de salarisvoorwaarden van hun vorige werkgever zijn overgekomen. Dus dat ze nooit verder dan x km of x minuten hoeven te reizen naar hun werk, dat ze vrolijk hun 13e en 14e maand mogen behouden (die jij en ik niet hebben), dat ze hun verworven vakantierechten en recht op studiedagen mogen houden, etc.
Het niet of nauwelijks mogen volgen van opleidingen geldt voor allemaal, dus ook voor mensen die we overgenomen hebben. En een lease-auto is geen arbeidsvoorwaarde die voor iedereen geldt, die wordt toegekend op basis van de verwachting dat je veel moet reizen naar een klant.

Welke dienstjaren raak je kwijt? Voor je vakantiedagen?? Voor de mensen die Logica van andere bedrijven heeft overgenomen geldt overigens wel dat ze hun dienstjaren behouden.
Andersom misschien niet. Als dat nou het ergste is dat je kan overkomen....??? :')

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2012 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelliefhebber
  • Niet online
En daar valt dagelijks reizen naar een klant op 30 km afstand niet onder, terwijl al je collegas die op 3 km afstand van de klant wonen wel een leaseauto krijgen.
Dat vindt jij dan wel normaal??

En het is een illusie dat wanneer Logica je overneemt dat je dan al je "oude" rechten behoudt, niets is namelijk minder waar.
Ok, bij de overgang wordt je salaris omgezet naar een Logica salaris (om vervolgens direct op een keiharde 0-lijn gezet te worden) en je behoudt je dienstjaren, wat dan weer gunstig is voor je recht op vakantiedagen.
Maar voor de rest heb je dus helemaal niets voor op de normale Logica regeling.
En mag je nog tot aan de rechter toe vechten om de afspraken die gemaakt zijn tijdens de overgang, en gewoon keihard op papier staan, afgedwongen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vogelliefhebber schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:45:
En daar valt dagelijks reizen naar een klant op 30 km afstand niet onder, terwijl al je collegas die op 3 km afstand van de klant wonen wel een leaseauto krijgen.
Dat vindt jij dan wel normaal??

Ja, dat vind ik normaal, want op de ene opdracht werk je op 3 km afstand van huis en op de volgende opdracht 150 km van huis. Zo gaat dat bij mij al jaren. Nogmaals: je lease-auto wordt toegekend op basis van de verwachting (!) dat je een bepaald aantal kilometers moet maken naar een klant. Dus als jouw vaste adres een Logica-locatie is (wat voor veel overgenomen werknemers geldt) krijg je vaak geen lease-auto. Maar als jij kan aantonen dat je minstens 12.000 km per jaar (of zoiets, zie daarvoor de lease-regeling) aan zakelijke kilometers (is niet woon-werk) verkeer kwijt bent, heb je gegronde redenen om een lease-auto toegekend te krijgen. Zo niet: helaas, pindakaas.

En het is een illusie dat wanneer Logica je overneemt dat je dan al je "oude" rechten behoudt, niets is namelijk minder waar.
Ok, bij de overgang wordt je salaris omgezet naar een Logica salaris (om vervolgens direct op een keiharde 0-lijn gezet te worden) en je behoudt je dienstjaren, wat dan weer gunstig is voor je recht op vakantiedagen.
Maar voor de rest heb je dus helemaal niets voor op de normale Logica regeling.
En mag je nog tot aan de rechter toe vechten om de afspraken die gemaakt zijn tijdens de overgang, en gewoon keihard op papier staan, afgedwongen te krijgen.

Je oude rechten worden vaak (niet altijd) overgenomen met een overgangstermijn. Dan wordt per 'recht' bepaald hoe lang dat nog voor jou geldt (kan dus ook voor onbepaalde tijd zijn). Als Logica daarin haar afspraken niet nakomt heb je een terecht punt. Mijn ervaring is dat overgenomen medewerkers vaak niet van de 'nadere bepalingen' op de hoogte (willen) zijn, maar wel van de rechten die ze zouden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelliefhebber
  • Niet online
Ik hoop voor jou dat wanneer CGI straks de Logica mensen overneemt, men jou niet zo behandeld zoals Logica haar overgenomen mensen behandeld(e).
Van de groep van ruim 30 waar ik ook bij hoorde is het Logica gelukt om in 5 jaar tijd nog slecht 1 persoon in dienst te hebben bij de afdeling waar wij terechtkwamen.
Ondanks de woorden (bij overgang) dat Logica zo ontzettend blij was met het binnenhalen van die groep.
Zegt volgens mij wel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vogelliefhebber schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 15:10:
Ik hoop voor jou dat wanneer CGI straks de Logica mensen overneemt, men jou niet zo behandeld zoals Logica haar overgenomen mensen behandeld(e).
Van de groep van ruim 30 waar ik ook bij hoorde is het Logica gelukt om in 5 jaar tijd nog slecht 1 persoon in dienst te hebben bij de afdeling waar wij terechtkwamen.
Ondanks de woorden (bij overgang) dat Logica zo ontzettend blij was met het binnenhalen van die groep.
Zegt volgens mij wel genoeg.
Zou het prettig vinden als je even inhoudelijk ingaat op de argumenten en of dat klopt of niet. Of iemand zich 'slecht behandeld' voelt is persoonlijk.
En ik zie de overname door CGI vooral als 'nieuwe kansen'. Zo niet, ga ik toch ergens anders werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelliefhebber
  • Niet online
Je argumenten kloppen inderdaad niet.
Als je gewoon gedetacheerd zit, zonder bijzondere rechten op 30 km afstand van de huidige klant, weigert men die mensen gewoon een leaseauto, ondanks dat er geen enkele rede is om aan te nemen dat de volgende detachering dicht bij zal zijn. Sterker nog, men eist van je dat je een nieuwe job op 1,5 uur reistijd enkele reis accepteert, doe je dat niet dan is het werkweigering en vlieg je er meteen uit.

Als je op de bank zit, en je reageert op jobs die in LARA beschikbaar komen, en men weigert je CV naar de klant op te sturen, dan kom je nooit aan een nieuwe job, tenzij je zelf maar bij klanten direct gaat shoppen.
En dan nog probeert men om de plek die jezelf vindt een andere jongere kracht naar binnen te schuiven omdat men daar meer winst op maakt.

Tijdelijke overgangsmaatregelen niet nakomen, ondanks dat ze keihard op papier staan is gewoon niet netjes.
Dat men dan gewoon weigert te spreken met de vakbonden, waar de afspraken mee gemaakt zijn, omdat Logica vindt dat ze niks met vakbonden te maken hebben, laat je dan geen andere keus dan de weg naar de rechtbank.

etc. etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vogelliefhebber schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 15:33:
Als je gewoon gedetacheerd zit, zonder bijzondere rechten op 30 km afstand van de huidige klant, weigert men die mensen gewoon een leaseauto, ondanks dat er geen enkele rede is om aan te nemen dat de volgende detachering dicht bij zal zijn. Sterker nog, men eist van je dat je een nieuwe job op 1,5 uur reistijd enkele reis accepteert, doe je dat niet dan is het werkweigering en vlieg je er meteen uit.

In deze tijd is iedere job een job, dus ook op 1,5 uur reistijd. Voor je in dienst komt van Logica, weet je dat dat kan gebeuren dat je op 1,5 uur van de opdracht af woont. Wil je dat niet, moet je niet voor Logica gaan werken (ook niet al je overgenomen wordt). Fact of life.

Als je op de bank zit, en je reageert op jobs die in LARA beschikbaar komen, en men weigert je CV naar de klant op te sturen, dan kom je nooit aan een nieuwe job, tenzij je zelf maar bij klanten direct gaat shoppen.
En dan nog probeert men om de plek die jezelf vindt een andere jongere kracht naar binnen te schuiven omdat men daar meer winst op maakt.

Ik ken niemand die door LARA een job heeft gevonden. Alle jobs heb ik zelf geregeld en voor collega's om mij heen geldt hetzelfde verhaal.
Overigens: waarom weigert men jouw CV naar de klant op te sturen? Da's vast niet zomaar....

Tijdelijke overgangsmaatregelen niet nakomen, ondanks dat ze keihard op papier staan is gewoon niet netjes.
Dat men dan gewoon weigert te spreken met de vakbonden, waar de afspraken mee gemaakt zijn, omdat Logica vindt dat ze niks met vakbonden te maken hebben, laat je dan geen andere keus dan de weg naar de rechtbank.

Inderdaad, Logica heeft niets met vakbonden te maken en dat moeten we maar houden ook zo!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:11
ajb op de juiste wijze inline quoten door de quote eerst te sluiten, reageren, quote openen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

quote-break tip hierbij is dit icoontje in je edit scherm: Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/toolbar/quote_onderbreker.gif
Die maakt ruimte op de plek waar je cursor staat.

[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 26-06-2012 15:58 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelliefhebber
  • Niet online
@Tarda,
Als ik zo je antwoorden lees denk ik dat jij het binnen Logica nog ver gaat schoppen.
Je hebt precies de juiste mentaliteit/instelling die past bij het management van Logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vogelliefhebber schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 16:15:
@Tarda,
Als ik zo je antwoorden lees denk ik dat jij het binnen Logica nog ver gaat schoppen.
Je hebt precies de juiste mentaliteit/instelling die past bij het management van Logica.
Tnx!!! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
vogelliefhebber schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 15:33:
Mooie is dat veel van de mensen die overgenomen zijn ook te horen gekregen hebben dat ze bij logica een leaseauto zouden krijgen. Dat is ze dus mondeling toegezegt, dus ze vervolgens geen auto geven is op zijn minst niet netjes. Overigens hoort de auto wel bij de arbeidsvoorwaarden je hebt daar namelijk voor getekend en logica ook.
etc. etc. etc.
Niet netjes, dat is gewoon contractbreuk. Dat vakbonden verhaal kan ik wel begrijpen aangezien deze namelijk geen partij zijn bij een overeenkomst tussen medewerkers en logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Laatst online: 30-09-2024
Nou, ik moet wel degelijk toegeven dat ondanks een schijnbaar passende match het voorkomt dat je cv niet op de shortlist komt. Sommige delivery managers lijken erg terughoudend in het aanbieden van nieuwe gezichten. Daar staat tegenover dat andere delivery managers gek op jou en je cv zijn, omdat het bij hun klanten garant staat voor een intake gesprek. En omdat ze je kennen weten ze op voorhand ook dat je niet bevriest bij een intake.

Tweede factor van invloed op shortlisten of niet schijnt inderdaad je *CR te zijn en de verhouding tov de verwachte tarieven.

Tot slot heb ik geconstateerd dat wat in Lara als omschrijving gegeven wordt niet altijd is wat de delivery manager verwacht te gaan leveren. Blijkt je cv geleverd te zijn bij een klus waar je volledig overheen gekeken hebt... Heb je gereageerd op een aanvraag die je passend lijkt, krijg je te horen dat je bepaalde ervaring mist die niet in de omschrijving gevraagd werd. Dat is àls het al in Lara terechtkomt, want veel haalt dat stadium niet eens. Ik heb wel gehoord over collega's die langere tijd beschikbaar waren dat die daar knettergek van werden. Bij wijze van spreken stampvoetend bij de teammanager om erover te klagen dat een nieuwe opdracht alweer ingevuld was voor hij ervan kon weten :)

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelliefhebber
  • Niet online
Shadowhawk00 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 16:51:
Dat vakbonden verhaal kan ik wel begrijpen aangezien deze namelijk geen partij zijn bij een overeenkomst tussen medewerkers en logica.
Niet helemaal waar in dit/veel geval(len), waar sprake is van een overname.
Wanneer de "oude" werkgever wel een CAO heeft, worden de overgangsmaatregelen afgesproken in overleg met Logica, de "oude" werkgever, én de vakbonden.
De vakbonden zijn in dat geval de partij die de werknemers vertegenwoordigen.
Daar ontstaat dan ook een overeenkomst uit die door alle partijen ( Logica, "oude werkgever", en vakbonden)ondertekend is.
Als dan de afspraken niet nagekomen worden is het toch wel erg vreemd dat je als Logica dan weigert
om met de partij waar je die overeenkomst mee gemaakt hebt (de vakbonden dus) te praten.

Dat is hetzelfde als een contract maken met een klant, en dan vervolgens te weigeren om met die klant te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 16:24

Arfman

Drome!

Trek het je niet aan vogelliefhebber, kijk gewoon even naar de posthistory van Tarda, en met name in welk(e) topic(s) hji/zij post, dan weet je genoeg ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
vogelliefhebber schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 08:21:

Niet helemaal waar in dit/veel geval(len), waar sprake is van een overname.
Wanneer de "oude" werkgever wel een CAO heeft, worden de overgangsmaatregelen afgesproken in overleg met Logica, de "oude" werkgever, én de vakbonden.
De vakbonden zijn in dat geval de partij die de werknemers vertegenwoordigen.
Daar ontstaat dan ook een overeenkomst uit die door alle partijen ( Logica, "oude werkgever", en vakbonden)ondertekend is.
Als dan de afspraken niet nagekomen worden is het toch wel erg vreemd dat je als Logica dan weigert
om met de partij waar je die overeenkomst mee gemaakt hebt (de vakbonden dus) te praten.
Appart ik had begrepen dat de vakbonden wel overleg pleegde met de oude werkgever maar geen partij waren bij de nieuwe aangezien logica geen CAO heeft. Overigens moet je dan ook met je vakbond gaan praten als zij namelijk een partij zijn kunnen ze er ook een zaak van maken. Eigenlijk komt de vakbond dan ook niet echt op voor haar leden.
Logica speelt zoals veel bedrijven gewoon blufpoker zo van we geven niet toe en hopen dat de andere partij geen zin heeft om er moeilijk over te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelliefhebber
  • Niet online
Als medewerker ga je eerst met Logica praten over het niet (juist) nakomen van de (ondertekende) maatregelen. Als je dan daar geen gehoor vindt, ga je praten met je vakbond die immers die afspraken namens de medewerkers gemaakt heeft.
Die proberen dan met Logica te gaan praten over de samen ondertekende overeenkomst.
Logica smijt dan gewoon de deur dicht, en weigert elk gesprek!
Bij gesprekken met de medewerkers over dit onderwerp, staat men zelfs niet toe dat daar iemand van de vakbond bij is als toehoorder.
Uiteindelijk rest de vakbond(en) dan niets anders dan maar een rechtszaak aan te spannen.

Zoals ik al zei dit is hetzelfde als: "Je maakt een contract met een klant, en vervolgens weiger je met die klant te praten over dat contract, omdat de klant van mening is dat het opgeleverde niet volgens het contract is."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Je kunt je afvragen natuurlijk hoeveel Logicanen er uberhaupt lid van een vakbond.
Ik moet overigens zeggen dat, toen ik nog bij PinkRoccade werkte, de aanwezigheid van de vakbonden er ook vaak voor zorgde dat beslissingen over arbeidsvoorwaarden maar niet genomen konden en maar uitgesteld en uitgesteld werden. Totdat daar in 2002 een massa-ontslag kwam, toen kon het ineens wel snel.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leovries
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-10-2016
Verwachten jullie dat er deze week nog gecommuniceerd gaat worden over een eventuele salarisronde? Ook als er niets te vergeven is zou een berichtje wel op z'n plaats zijn lijkt mij.
Ben overigens wel benieuwd wat er gaat gebeuren (met het aantal FTE's binnen NL) op het moment dat de nullijn wordt aangehouden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-10 21:25
Ik verwacht niks wat betreft een eventuele salarisronde. Het is zuur, vooral als je boven verwachting beoordeeld wordt. Maar goed, wat kun je doen :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
leovries schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 22:11:
Verwachten jullie dat er deze week nog gecommuniceerd gaat worden over een eventuele salarisronde? Ook als er niets te vergeven is zou een berichtje wel op z'n plaats zijn lijkt mij.
Ben overigens wel benieuwd wat er gaat gebeuren (met het aantal FTE's binnen NL) op het moment dat de nullijn wordt aangehouden....
Ik verwacht dat het aantal FTE naar beneden zal gaan en dat de goed inzetbare mensen logica zullen verlaten omdat ze ergens anders iets beters kunnen krijgen en logica overblijft met mensen die niet makkelijk weg kunnen ( leasecontract, studieovereenkomst )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik heb vorig jaar al eigenlijk geweigerd om dit jaar een review te houden omdat ik het zonde van mijn en de klant zijn tijd vind ... het hele circus is in mijn ogen totaal ongeloofwaardig dus mochten mensen een verhoging krijgen; het zij U gegund, ik verwacht er geen of nauwelijks ;)

edit:// wat Shadowhawk00 zegt dus :+

Als zelfs mijn klant bij de laatste ontslagronde zegt "als ze je ontslaan dan huur ik je in, beter voor beiden" ... tja faal voor Logica.

lease auto - leuk als starter dus die moeten blijven, maar als je wat senior bent en niet sales, kan je beter zonder.

[ Voor 38% gewijzigd door franssie op 28-06-2012 00:22 . Reden: r=!w sorry ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Voyage schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 22:46:
Ik verwacht niks wat betreft een eventuele salarisronde. Het is zuur, vooral als je boven verwachting beoordeeld wordt. Maar goed, wat kun je doen :)?
Die beoordeling heeft in mijn ervaring een veel kleinere invloed op een verhoging dan je zou willen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
avotar schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 06:36:
[...]

Die beoordeling heeft in mijn ervaring een veel kleinere invloed op een verhoging dan je zou willen. :+
Dan vraag ik me toch sterk af wat het nut er van is. Volgens mij is Logica alleen maar bezig om zoveel mogelijk geld te persen uit haar medewerkers. Dit baseer ik op de verhalen die ik hier lees, op de werkvloer en eigen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:35
leovries schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 22:11:
Verwachten jullie dat er deze week nog gecommuniceerd gaat worden over een eventuele salarisronde?
Begint bekend te klinken.
2009: geen reguliere salarisverhogingen toegekend.
2010: drie maanden vertraagd en naar ik heb gehoord hebben de meesten slechts een inflatiecorrectie gekregen.
2011: business as usual (?)
2012: ?

Als men dit jaar ook met een laag budget gaat werken, dan is het resultaat dat de salarissen bij Logica in de afgelopen 4 jaar een kleine 10% zijn gedaald ten opzichte van die bij "de klant". Met "de klant" bedoel ik gevestigde bedrijven buiten de consultancy, die er een functiehuis en een salarismodel met schalen en collectieve verhogingen op nahouden. Van Philips tot Rijksoverheid zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Voyage schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 07:41:
[...]

Dan vraag ik me toch sterk af wat het nut er van is. Volgens mij is Logica alleen maar bezig om zoveel mogelijk geld te persen uit haar medewerkers. Dit baseer ik op de verhalen die ik hier lees, op de werkvloer en eigen ervaring.
Natuurlijk doen ze dat... niet alleen nu en niet alleen Logica, maar dat is toch gewoon het streven van elk groot detacherings / IT bedrijf?
Het zo efficiënt en optimaal inzetten van het productie-kapitaal, zijnde de consultants? 8)

Maar als je het op deze manier weg zet, lijkt het net of we hier met z'n allen onder de meest barre omstandigheden tegen een absoluut hongerloontje in een werkkamp zitten.

Onzin. Bij welke van de grote IT-bedrijven werkt het niet net zo?
t_captain schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 08:23:
[...]

Als men dit jaar ook met een laag budget gaat werken, dan is het resultaat dat de salarissen bij Logica in de afgelopen 4 jaar een kleine 10% zijn gedaald ten opzichte van die bij "de klant". Met "de klant" bedoel ik gevestigde bedrijven buiten de consultancy, die er een functiehuis en een salarismodel met schalen en collectieve verhogingen op nahouden. Van Philips tot Rijksoverheid zeg maar.
Zo gaat het al de kleine 15 jaar dat ik nu in het vak zit.

Op het moment dat het goed gaat in de branche, zit je binnen de consultancy perfect. Je hebt niets te maken met functiehuizen en collectieve verhoging en stijgt per saldo veel sneller dan bij "de klant".
Op het moment dat het slecht gaat, haalt "de klant" je weer in.

En dat is heel zuur op als die periode net even wat langer duurt dan je zou willen.

[ Voor 36% gewijzigd door avotar op 28-06-2012 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

in niet-beursgenoteerde IT bedrijven is echt nog wel mogelijkheid voor groei en salarisstijging hoor. Daar mag de winst naar de medewerkers in plaats van de aandeelhouders. Zie ook mijn eerdere posts over margegericht werken.

Probleem is dat (grote) klanten vooral graag een grote resourcepool zien en dus alleen raamcontracten afsluiten met de grote jongens, tenzij je als klein bedrijf in een nichemarkt opereert. Die grote bedrijven worden vroeg of laat megalomaan en gaan naar de beurs. Waarom gaan "normale" bedrijven meestal naar de beurs? om te te investeren! Wat volgens mij echt zou helpen is als Logica van de beurs verdwijnt.

dat is de spagaat waar we met zn allen inzitten. Ik bof dat ik al jaren leuke klussen heb bij dezelfde klant, mede dankzij mijn eigen inspanningen en trackrecord. Veel klanten met repeterende vraag, heb ik gemerkt, huren in op individuele vaardigheden, niet op generieke skills. Ben je afhankelijk van Logica dan ben je de sigaar als ervaren kracht met een fors zwart gat tussen kosten en tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
avotar schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 08:32:
[...]

Natuurlijk doen ze dat... niet alleen nu en niet alleen Logica, maar dat is toch gewoon het streven van elk groot detacherings / IT bedrijf?
Het zo efficiënt en optimaal inzetten van het productie-kapitaal, zijnde de consultants? 8)

Maar als je het op deze manier weg zet, lijkt het net of we hier met z'n allen onder de meest barre omstandigheden tegen een absoluut hongerloontje in een werkkamp zitten.

Onzin. Bij welke van de grote IT-bedrijven werkt het niet net zo?

[...]

Zo gaat het al de kleine 15 jaar dat ik nu in het vak zit.

Op het moment dat het goed gaat in de branche, zit je binnen de consultancy perfect. Je hebt niets te maken met functiehuizen en collectieve verhoging en stijgt per saldo veel sneller dan bij "de klant".
Op het moment dat het slecht gaat, haalt "de klant" je weer in.

En dat is heel zuur op als die periode net even wat langer duurt dan je zou willen.
Natuurlijk is het doel van elk commercieel bedrijf winst maken 8)7. Maar het gaat om de manier waarop Logica met haar medewerkers omgaat. Als een beoordeling puur schijn is en het enige waar het om gaat (indruk die ik dan heb) alleen maar geld verdienen is dan geeft dat je niet een goed gevoel. Het geeft mij toch een beetje een leeg gevoel als alles top is bij de beoordeling maar er geen beloning volgt. Je hebt dan niet echt een incentive om verder je best doen. Ik vind het demotiverend.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat Logica redelijk goed betaalt en ik heb verder geen problemen. Ik denk dat we ons allemaal gelukkig mogen prijzen dat we een baan hebben in deze tijd. Waar Logica aan moet werken m.i. is employee intimacy ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Voyage schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 09:02:

Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat Logica redelijk goed betaalt en ik heb verder geen problemen. Ik denk dat we ons allemaal gelukkig mogen prijzen dat we een baan hebben in deze tijd. Waar Logica aan moet werken m.i. is employee intimacy ;).
Nou ja employee intimacy laten we eerst rustig beginnen met kleine simpele dingen die eigenlijk al aangekondigt zijn.
Cafetaria model bijvoorbeeld, simpel ( je kan het afkijken ) en goedkoop ( kost weinig voor logica )
Je kan wel hard roepen maar als je na 6 jaar nog steeds iets niet hebt geregeld heeft dat toch wel enige invloed op hoe betrouwbaar je overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
Shadowhawk00 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 09:33:
[...]

Nou ja employee intimacy laten we eerst rustig beginnen met kleine simpele dingen die eigenlijk al aangekondigt zijn.
Cafetaria model bijvoorbeeld, simpel ( je kan het afkijken ) en goedkoop ( kost weinig voor logica )
Je kan wel hard roepen maar als je na 6 jaar nog steeds iets niet hebt geregeld heeft dat toch wel enige invloed op hoe betrouwbaar je overkomt.
Ik denk dat de dingen die jij noemt nog verder op de lange baan geschoven zullen worden als CGI het voor het zeggen krijgt. Ik weet verder niet hoe CGI in elkaar zit, maar goed, we zullen het wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
franssie schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 00:16:
Als zelfs mijn klant bij de laatste ontslagronde zegt "als ze je ontslaan dan huur ik je in, beter voor beiden" ... tja faal voor Logica.
Gewoon ervoor zorgen dat je in de bankwachter procedure terechtkomt en in stap 7 lekker overstappen... ;)

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Wat CGI betreft...een hoop informatie is nu openlijk beschikbaar.

http://www.logica.com/we-...012/rule-27-announcement/ en dan naar beneden scrollen en op "I Accept" drukken. Vervolgens vind je hier een hoop informatie. Document 37 is wel interessant om even naar te kijken. Meeste niet-financiele informatie is echter te vinden in het stuk wat gelinkt staat onder: Download the full release bovenaan de pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Wijnands schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:33:
Wat CGI betreft...een hoop informatie is nu openlijk beschikbaar.

http://www.logica.com/we-...012/rule-27-announcement/ en dan naar beneden scrollen en op "I Accept" drukken. Vervolgens vind je hier een hoop informatie. Document 37 is wel interessant om even naar te kijken. Meeste niet-financiele informatie is echter te vinden in het stuk wat gelinkt staat onder: Download the full release bovenaan de pagina.
thanks! interessant inderdaad. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ja.. en het is nu publiekelijke informatie dus wat mij betreft kan het hier gewoon gedeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Hmmm. Las net dat artikel 37. Wat er bovenaan stond vond ik wel opmerkelijk. Over de OR's die hun mening gegeven hebben. En de voorlaatste alinea in de terugkoppeling van de Engelse OR.

[ Voor 21% gewijzigd door Perenor op 02-07-2012 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Iemand al de 3 keuzes van Sharesave voorgelegd gekregen?

Wat is nu effectief het verschil tussen de drie alternatieven? Alleen bij keuze 3 is me duidelijk dat daar een risico inzit bij bijvoorbeeld een voortijdig vertrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:46

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Het blijft wel erg stil rondom de (niet door mij verwachte) salarisrondes ... Had toch wel een mail verwacht met daarin weer een *$insert smoes* om de salarisrondes op te schorten dan wel volledig achterwege te laten.. :?

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Laatst online: 12:01
AngelDust schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:22:
Het blijft wel erg stil rondom de (niet door mij verwachte) salarisrondes ... Had toch wel een mail verwacht met daarin weer een *$insert smoes* om de salarisrondes op te schorten dan wel volledig achterwege te laten.. :?
Juli is nog niet voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is in ieder geval voor één van ons een salarisverhoging waard toch??? _/-\o_

http://www.consultancy.nl...ica-amstelveen-kronenburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Roadman schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:24:
[...]

Juli is nog niet voorbij.
Augustus ook niet... -O- .. wat wil je hier nu mee zeggen dan? ;) :P

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:34:
Dit is in ieder geval voor één van ons een salarisverhoging waard toch??? _/-\o_

Nou ja hij had in ieder geval schaapjes op het droge, alleen niet van hemzelf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-08 21:24
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:34:

Ze kunnen hem op z'n minst een nieuwe smartphone geven als de oude nat geworden is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
Vandaahl schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 07:41:
Iemand al de 3 keuzes van Sharesave voorgelegd gekregen?

Wat is nu effectief het verschil tussen de drie alternatieven? Alleen bij keuze 3 is me duidelijk dat daar een risico inzit bij bijvoorbeeld een voortijdig vertrek.
Ik heb de bijlage gelezen.
Wat ik er van lees maakt het niet zoveel uit welke keuze je maakt. De optie-koers en de verkoop-koers staan al vast dus kun je de evt. opbrengst direct berekenen (aantal x verkoop-koers - aantal x optie-koers).
De vraag is nu alleen of je de aankoopkosten (aantal x optie-koers) nu al kunt ophoesten of pas over 3 jaar.

Overigens indien je het formulier niet teug stuurt kies je automatisch voor keuze 3 (over 3 jaar).

Over de winst (het verschil tussen de verkoop en de aankoop) van de opties ben je wel inkomstenbelasting e.d. verschuldigd. Daarom wordt de opbrengst via de salarisadministratie verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

OutofFocus schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:41:
[...]

Wat ik er van lees maakt het niet zoveel uit welke keuze je maakt. De optie-koers en de verkoop-koers staan al vast dus kun je de evt. opbrengst direct berekenen (aantal x verkoop-koers - aantal x optie-koers).
De vraag is nu alleen of je de aankoopkosten (aantal x optie-koers) nu al kunt ophoesten of pas over 3 jaar.
Ik had het zo gelezen:

Keuze 1:
Direkt bij overname (20 aug) wordt spaartegoed gebruikt om een deel (ter waarde van je spaartegoed) van de toegekende opties om te zetten in aandelen die per direkt verkocht worden aan CGI.
Het nog niet gespaarde deel (geen volle 3 jaar kunnen sparen) wordt gecompenseerd met een vergoeding die gelijk is aan gemiste/nog niet gespaarde aantal x ( verkoop-koers - optie-koers).

Keuze 2:
Eigenlijk gelijk aan 1, maar na de overname spaar je nog 6 mnd door. Dus meer opties te verzilveren, maar minder compensatie. Financieel zelfde resultaat.

Keuze 3:
Doorsparen tot einde regeling. Volledige bedrag gespaard dus alle toegekende opties kunnen worden verzilverd. Natuurlijk geen compensatie. Financieel ook zelfde resultaat. Wel met eerder genoemde risico als je voor die tijd om redenen de looptijd niet kan/mag volmaken.

Waarom zou ik doorsparen zoals in 2 of 3? Enige verschil is dat het jaar waarin de inkomstenbelasting wordt geheven anders is.

Mis ik nu iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
Vandaahl schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:05:
[...]

Ik had het zo gelezen:

Keuze 1:
Direkt bij overname (20 aug) wordt spaartegoed gebruikt om een deel (ter waarde van je spaartegoed) van de toegekende opties om te zetten in aandelen die per direkt verkocht worden aan CGI.
Het nog niet gespaarde deel (geen volle 3 jaar kunnen sparen) wordt gecompenseerd met een vergoeding die gelijk is aan gemiste/nog niet gespaarde aantal x ( verkoop-koers - optie-koers).

Keuze 2:
Eigenlijk gelijk aan 1, maar na de overname spaar je nog 6 mnd door. Dus meer opties te verzilveren, maar minder compensatie. Financieel zelfde resultaat.

Keuze 3:
Doorsparen tot einde regeling. Volledige bedrag gespaard dus alle toegekende opties kunnen worden verzilverd. Natuurlijk geen compensatie. Financieel ook zelfde resultaat. Wel met eerder genoemde risico als je voor die tijd om redenen de looptijd niet kan/mag volmaken.

Waarom zou ik doorsparen zoals in 2 of 3? Enige verschil is dat het jaar waarin de inkomstenbelasting wordt geheven anders is.

Mis ik nu iets?
Ik zal het nog eens goed doorlezen.
Maar indien de overname doorgaat wordt het aandeel van de beurs gehaald en zal de verkoop-koers dus ook niet meer wijzigen.
Ik denk dat ik maar voor de 1e ga kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga ook voor optie 1. Dan ben ik er zo snel mogelijk van af... De uitkomst veranderd toch niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Is uitoefenen van je calls met stock conversie naar aandelen CGI geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

AngelDust schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:22:
Normaal is dat toch op vrijdag ;)

Oh dat bedacht iemand zich al.... recall... :+

[ Voor 7% gewijzigd door avotar op 05-07-2012 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
avotar schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 13:12:
[...]

Normaal is dat toch op vrijdag ;)

Oh dat bedacht iemand zich al.... recall... :+
Net inderdaad een mailtje gehad met de management update voor de zomer van 2012. Die werd net wel weer gerecalled. Maar de tekst heb ik nog kunnen lezen.

En is net weer binnengekomen. Helaas, pindakaas :(. Behalve voor een kleine groep (hoe groot zou die groep zijn?)

[ Voor 14% gewijzigd door Perenor op 05-07-2012 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Perenor schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 13:18:
[...]

Net inderdaad een mailtje gehad met de management update voor de zomer van 2012. Die werd net wel weer gerecalled. Maar de tekst heb ik nog kunnen lezen.

En is net weer binnengekomen. Helaas slecht nieuws :(. Behalve voor een kleine groep (hoe groot zou die groep zijn?)
Had niet anders verwacht eerlijk gezegd.. dus dat scheelt weer.. :P

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
AngelDust schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 13:22:
[...]

Had niet anders verwacht eerlijk gezegd.. dus dat scheelt weer.. :P
Tja. Maar is wel het zoveelste jaar met 0% (CMG en LogicaCMG meetellend). Toch wel een beetje een teleurstelling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Kunnen ze de mededeling over een salarisverhoging niet beter in een apart mailtje vermelden. Het komt nu ‘zo sneaky’ over om het ergens tussen alle andere berichten te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
Het is vooral zuur omdat sommige practices slecht draaien en daardoor de rest ook niets krijgt. En zeggen ze nog dat er zoveel deals binnen zijn. Die deals moeten toch wat opleveren?

Ik ben zeer teleurgesteld, en mijn collega's ook.

[ Voor 12% gewijzigd door Voyage op 05-07-2012 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb26
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-10 14:21
Donde schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 13:29:
Kunnen ze de mededeling over een salarisverhoging niet beter in een apart mailtje vermelden. Het komt nu ‘zo sneaky’ over om het ergens tussen alle andere berichten te plaatsen.
Eensch. Ben ook benieuwd wat de exacte criteria zijn om in aanmerking te komen voor de verhoging die sommige mensen wel gaan krijgen. Zou een 'boven verwachting' score met lovende kritieken van de klant voldoende zijn?

zal wel niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Laatst online: 12:01
Geen leuk bericht, maar ook niet echt onverwacht.
Had mijn conclusies al eerder getrokken... maar eens kijken wat voor stront ze bij de buren over het gras gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
mbb26 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 13:39:
[...]

Eensch. Ben ook benieuwd wat de exacte criteria zijn om in aanmerking te komen voor de verhoging die sommige mensen wel gaan krijgen. Zou een 'boven verwachting' score met lovende kritieken van de klant voldoende zijn?

zal wel niet...
Dat is niet voldoende :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Zou je dat kunnen/willen toelichten? :)
Ben wel benieuwd wat dan wel de criteria zijn?

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 12:49

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het is mij verteld iig. >99% billable, lovende kritiken en boven verwachting was niet genoeg....

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

.

[ Voor 101% gewijzigd door Facer op 05-07-2012 15:00 . Reden: Inhoud was niet meer van toepassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

ik bof dit jaar, ondanks mijn gezever op dit forum. Zal dus wel iets goed doen dacht ik zo ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
AngelDust schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 14:04:
[...]

Zou je dat kunnen/willen toelichten? :)
Ben wel benieuwd wat dan wel de criteria zijn?
Nou, wat hier boven ook staat. Boven verwachting beoordeeld, veel reizen, 100% billable en geen verhoging. Tja, wat moet je dan anders dan diep teleurgesteld zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Voyage schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 14:14:
[...]

Nou, wat hier boven ook staat. Boven verwachting beoordeeld, veel reizen, 100% billable en geen verhoging. Tja, wat moet je dan anders dan diep teleurgesteld zijn?
Tja, ik ben niet eens teleurgesteld meer merk ik.
Blijkbaar ben ik eindelijk murw.... (of heet dat realistisch :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
avotar schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 14:16:
[...]

Tja, ik ben niet eens teleurgesteld meer merk ik.
Blijkbaar ben ik eindelijk murw.... (of heet dat realistisch :+ )
Dat heet gewenning :p. Ik weet niet of dat heel positief is in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk moet ik zeggen dat het nooit went en dat het al helemaal niet motiveert om je hard te blijven inzetten als de waardering daarvoor ontbreekt (want realistisch gezien zijn er weinig andere manieren waarop Logica waardering laat merken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
Roadman schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 13:47:
Geen leuk bericht, maar ook niet echt onverwacht.
Had mijn conclusies al eerder getrokken... maar eens kijken wat voor stront ze bij de buren over het gras gooien.
Bij de buren is het gras even bruin.. maar soms groeit het wat harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Vooral als je collega's hebt die vergelijkbaar werk doen, zelfde aantal jaren werkervaring, (veel) minder billable zijn geweest afgelopen anderhalf jaar en een heel stuk (paar honderd euro) meer verdienen dan jou...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
OutofFocus schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 14:54:
[...]

Bij de buren is het gras even bruin.. maar soms groeit het wat harder.
vooral als die buren kleiner van schaal zijn en vooral, niet beursgenoteerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 14:45:
Persoonlijk moet ik zeggen dat het nooit went en dat het al helemaal niet motiveert om je hard te blijven inzetten als de waardering daarvoor ontbreekt (want realistisch gezien zijn er weinig andere manieren waarop Logica waardering laat merken).
Ik ben al gebeld met de trieste mededeling...
Gelukkig heb ik m'n opties 2009 op het juiste moment uitgeoefend zodat dat nog wat extra oplevert
En zit er nog wat in het vat van de opties 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
t_captain schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:50:
Is uitoefenen van je calls met stock conversie naar aandelen CGI geen optie?
Dat is geen keuze op het formulier.
En ook niet mogelijk want dan moet je eerst de aandelen Logica hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als je opties uitoefent, heb je aandelen. Vaak worden die direct verkocht zodat de optieregeling als cach wordt geincasseerd, maar dat hoeft in feite niet.

Stap 2 is het converteren van aandelen Logica naar aandelen CGI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

t_captain schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 15:46:
Als je opties uitoefent, heb je aandelen. Vaak worden die direct verkocht zodat de optieregeling als cach wordt geincasseerd, maar dat hoeft in feite niet.
Normaal gesproken niet nee, maar in dit geval worden bij alle drie de keuzes (na overname) de verkregen aandelen automatisch verkocht aan CGI voor de overnemeprijs van 105 pence.

Er is dus wel een compensatie regeling voor niet te sparen opties, maar de keuze om opties/aandelen CGI te verkrijgen is niet aan de orde. Eigenlijk vreemd als je weet dat volgens de eigen site 85% vande aandelen van CGI in handen is van de werknemers.

CGI heeft ook eigen shareplans en een 'ownership culture', dus na de overname zal er vast een nieuw plan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Tja. De manier van business doen, vooral in de publieke sector, heeft Logica eindelijk in z'n 'ass' gebeten.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Ook n telefoontje gehad. 0%. Ben ik helemaal niet tevreden mee. Denk dat ik ook eens rond ga kijken. Zijn nog wat opties hier in de buurt. Wel kleinere bedrijven. Maar daar hoor ik nou nooit van dat de collega's die daar naar toe zijn overgegaan geen salarisverhogingen krijgen. Integendeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ach, bij die kleine bedrijven ben je tenminste weer een persoon, en niet een nummertje welke vooral zijn anticipated billing moet bijhouden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ah de welbekende 'salarisronde' :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik weet dat grote IT dienstverleners het moeilijk hebben. Kleine bedrijven (en de overtreffende trap ZZP-ers) hebben niet zo'n dikke overhead waardoor er een lager uurtarief bij de klant terecht komt en toch mer inkomen bij de consultant.

De markt vraagt om scherpe tarieven (ik denk dat we momenteel op ongeveer hetzelfde prijspeil zitten als in 2005).

Maar aan de andere kant is Logica al meer dan 4 jaar bezig met het verkleinen van de ORR. Dat begon al eind 2007, met een toename van de norm consultants/manager. Later volgden een aantal kleinere maatregelen en een paar reorganisaties om de overhead uit te dunnen. Overigens is het effect van die maatregelen me nooit duidelijk geworden. De "officiele" ORR die je in LARA kon vinden (UCR/BCR) is nooit gewijzigd en de voortgang met de kostenbesparingen op de ORR is ook nooit gecommuniceerd aan het personeel. Ik vond dat tekenend voor een cultuurverandering van "open en democratisch CMG" naar "vertrouw de directie Logica".

Als je niet heel openhartig bent over de problemen en uitdagingen en de toestand hoe het bedrijf ervoor staat, en tegelijk sla je in 4 jaar tijd 2 salarisrondes over en doe je er 1 heel bescheiden, dan loop je wel het risico om je consultants te vervreemden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Een collega, ex-INGer, is toch wel weer blij met zijn verhoging. Bij de overname, van ex-INGers, schijnt dit namlijk in de contracten te zijn afgesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWM007
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-09 09:03
Ik heb gisteren ook een telefoontje gehad en een goede verhoging gekregen. Ik ben tevreden en ben geen ex-INGer dus andere hebben die verhoging ook gekregen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
MWM007 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 07:21:
Ik heb gisteren ook een telefoontje gehad en een goede verhoging gekregen. Ik ben tevreden en ben geen ex-INGer dus andere hebben die verhoging ook gekregen..
Ik zeg niet dat alleen ex-INGers een verhoging hebben gekregen. Die collega vertelde namelijk ook dat de mensen die bij hun review boven de 3(boven verwachting) hebben gescoord een verhoging hebben gekregen.

[ Voor 6% gewijzigd door Donde op 06-07-2012 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Donde schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 07:27:
[...]

Ik zeg niet dat alleen ex-INGers een verhoging hebben gekregen. Die collega vertelde namelijk ook dat de mensen die bij hun review boven de 3(boven verwachting) hebben gescoord een verhoging hebben gekregen.
Buiten mijn eerstgeborene naar Andy vernoemen, weet ik niet zo heel goed meer hoe ik een nog betere review kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avotar schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 08:22:
[...]

Buiten mijn eerstgeborene naar Andy vernoemen, weet ik niet zo heel goed meer hoe ik een nog betere review kan krijgen.
Natuurlijk wel, gewoon een gedeelte van je salaris inleveren om de resultaten van Logica te verhogen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Hij vroeg wat we nog meer konden doen. Salaris inleveren gebeurt al jaren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is inderdaad zo, maar dat is blijkbaar onvoldoende....
Pagina: 1 ... 34 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.