Ervaring werken bij Logica, nu onderdeel van CGI (Deel 4) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 43 Laatste
Acties:
  • 428.151 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Edjaaah schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 12:02:
[...]

Dat heb ik vanmorgen ook al op NuZakelijk of Computable gelezen, niet schokkend dus...
Het staat inderdaad op NuZakelijk. Dus wat heeft ZeKKer nou voor gevoelige informatie gegeven...allemaal weer blablabla...
Logica krijgt overnamebod van CGI
Uitgegeven: 31 mei 2012 08:38
Laatst gewijzigd: 31 mei 2012 09:05

LONDEN - Automatiseerder Logica heeft een overnamebod ontvangen van het Canadese CGI Group, dat het bedrijf waardeert op 1,7 miljard pond (2,1 miljard euro). Dat maakte Logica donderdag bekend.
Het bod loopt via het dochterbedrijf CGI Holdings Europe. Aandeelhouders van Logica krijgen 105 pence per aandeel in contanten. Dat is een premie van bijna 60 procent op de slotkoers van Logica op woensdag.

Het bestuur van Logica vindt het bod van CGI ''eerlijk en redelijk'' en adviseert de aandeelhouders het bod te accepteren.

''We denken dat deze transactie grote mogelijkheden biedt voor de mensen van Logica. Voor onze aandeelhouders biedt het bod de mogelijkheid om een substantiële premie in contanten te realiseren op de huidige aandelenkoers'', aldus een verklaring van Logica.

Werkgelegenheid

Topman Andy Green van Logica verwacht weinig gevolgen voor de werkgelegenheid bij het Brits-Nederlandse bedrijf. ''Er zit weinig overlap in de activiteiten van beide bedrijven. CGI is vooral actief in Noord-Amerika, Logica in Europa. Het kost waarschijnlijk wat banen op het hoofdkantoor, maar in het veld verandert er weinig.''

Beide bedrijven verwachten de overname in september te kunnen afronden.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:18
Perenor schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:53:
Uhm mannen,

Willen jullie a.u.b. wat beter opletten met wat jullie hier allemaal te melden hebben over de overname?

Groet, P.
Wie denk jij dan wel niet dat je bent |:(

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
marcelmg2 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:00:
Ik denk dat ik toch maar op de 'Sell' knop ga drukken.
Ik ben heel benieuwd of er nog een 2e koper om de hoek komt zetten. Mocht dat zou zijn dan kan je je wel voor je hoofd slaan. :+

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04 14:37
Als het gaat om geen bedrijfsgevoelige, of -geheime informatie te geven hier, ben ik altijd de eerste die het roept :) Maar dit keer lees ik echt geen dingen, die niet al op verschillende sites staan. Dat is geen 'voorspellen' meer, maar quoten. :D

Verder maak ik me nog niet zo druk. We weten nog niet wat de aandeelhouders doen, hoewel dit ook wel te voorspellen is. En dan nog... er worden nu al zoveel aannames gedaan, maar niemand weet wat er gaat gebeuren ALS we worden overgenomen.

Waarom al die energie verspillen door je nu al druk te maken?
Wijnands schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 12:56:
[...]

Ik ben heel benieuwd of er nog een 2e koper om de hoek komt zetten. Mocht dat zou zijn dan kan je je wel voor je hoofd slaan. :+
Dacht ik ook al toen ik het las :)

[ Voor 20% gewijzigd door Xochiquetzal op 31-05-2012 13:14 ]

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Persoonlijk maak ik me hierover niet druk, zijn genoeg andere dingen om je druk over te maken.

Blijft wel interessant, dat was het ook met de vorige overname.
Ik zit nu naar Andy te luisteren en kan z'n manier van dit communiceren op zich wel waarderen eigenlijk. Open en eerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:04
Wijnands schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:15:
Persoonlijk maak ik me hierover niet druk, zijn genoeg andere dingen om je druk over te maken.

Blijft wel interessant, dat was het ook met de vorige overname.
Ik zit nu naar Andy te luisteren en kan z'n manier van dit communiceren op zich wel waarderen eigenlijk. Open en eerlijk!
Hoe weet jij of het open en eerlijk is als jij niet alles weet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:59
Wijnands schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 12:56:
[...]

Niet helemaal, de 'Sell' knop druk ik dan in 2013 en 2015 nog een keer in met de regelingen uit 2010 en 2012. De winst op de optieregeling 2009 heb ik nu gewoon zeker gesteld. In de huidige markt is niks meer zeker. Dus dit is binnen en die van 2013/15 zal dan met aandelen CGI zijn.....

Op zich is dit een mooie risicoloze optieregeling die Logica aan haar medewerkers biedt. Het grootste risico zit nu geloof ik in de euro zelf :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
marcelmg2 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:45:
[...]

Niet helemaal, de 'Sell' knop druk ik dan in 2013 en 2015 nog een keer in met de regelingen uit 2010 en 2012. De winst op de optieregeling 2009 heb ik nu gewoon zeker gesteld. In de huidige markt is niks meer zeker. Dus dit is binnen en die van 2013/15 zal dan met aandelen CGI zijn.....

Op zich is dit een mooie risicoloze optieregeling die Logica aan haar medewerkers biedt. Het grootste risico zit nu geloof ik in de euro zelf :-(
Als Logica wordt overgenomen verdwijnen ze waarschijnlijk 1 september 2012 van de beurs.
Dus dan valt er toch niks te verkopen in 2013 en 2015?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Las het vanmorgen.
Toch wel apart, ben net 2 maandjes weg.

Iedereen iig veel suc :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Roadman schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:20:
[...]

Hoe weet jij of het open en eerlijk is als jij niet alles weet? :+
Ik ken deze tent inmiddels vrij aardig en kan aanvoelen of men dingen verzwijgt. Hier wordt niet heel veel achter gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:33
Een update: Heb inmiddels mijn geld mogen ontvangen na wat mailwisseling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComPeter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:56

ComPeter

iddqd idkfa

Aangezien er nog voldoende oude logo's in de magazijnen liggen, zal dit het nieuwe logo op de verschillende gebouwen van CGI worden.
:9 :P

http://tinypic.com/r/mms7xc/6

[ Voor 3% gewijzigd door ComPeter op 31-05-2012 18:46 . Reden: link ]

iddqd idkfa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Lol, zou wel een sterke zijn oOo

of als je de oude i en de c en de a laat zitten. CGI.CA (aangezien ze canadees zijn) :+

[ Voor 57% gewijzigd door franssie op 31-05-2012 18:49 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComPeter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:56

ComPeter

iddqd idkfa

Wel leuk heb ik de de afgelopen jaren 4 werkgevers gehad, nl:
  1. CMG
  2. LogicaCMG
  3. Logica
  4. CGI

iddqd idkfa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ComPeter schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 18:45:
Aangezien er nog voldoende oude logo's in de magazijnen liggen, zal dit het nieuwe logo op de verschillende gebouwen van CGI worden.
:9 :P

http://tinypic.com/r/mms7xc/6
LOL, zoiets hadden wij ook al bedacht. Alle oude CMG-troep uit de magazijnen vissen, de M een beetje wegpoetsen, na de G een spatie en een i toevoegen en voila: C G I..... _/-\o_ Eigenlijk is de overname dus puur op kostenbesparing gegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Of gewoon Locgia, hoef je alleen de bestaande letters om te wisselen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Het was toch 'allang' bekend dat we overgenomen zouden worden door CGI.

Start eens NL weblinks...en wat staat daar op het einde van de URL welcome.cgi :+

[ Voor 7% gewijzigd door Donde op 01-06-2012 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donde schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:28:
Het was toch 'allang' bekend dat we overgenomen zouden worden door CGI.

Start eens NL weblinks...en wat staat daar op het einde van de URL welcome.cgi :+
Jij bent slim!!!! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Lol, ik vind hem wel leuk gevonden

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:35
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 13:57:
[...]

LOL, zoiets hadden wij ook al bedacht. Alle oude CMG-troep uit de magazijnen vissen, de M een beetje wegpoetsen, na de G een spatie en een i toevoegen en voila: C G I..... _/-\o_ Eigenlijk is de overname dus puur op kostenbesparing gegaan!
Misschien kun je van de M een I maken? 8)

Op een serieuze noot, iemand de analyse van IDC gelezen? Die was niet mals, eigenlijk was de uitkomst dat Logica zichzelf precies in die plek heeft gepositioneerd waar dr. Read voor vreesde. De middelgrote partij die de echte schaalvoordelen van de wereldspelers mist en aan de andere kant de customer intimacy van een kleinschalige partij.

http://www.computable.nl/...akers&utm_medium=tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik denk dat die conclusie ook door veel Logica medewerkers gedeeld wordt en dat daarom er zo weinig kritiek op, en angst voor, de overname is.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:41

avotar

P0werd by Black Coffee

franssie schreef op zondag 03 juni 2012 @ 15:48:
Ik denk dat die conclusie ook door veel Logica medewerkers gedeeld wordt en dat daarom er zo weinig kritiek op, en angst voor, de overname is.
Weet ik niet. Het is meer een mededeling zonder al te veel informatie.
Er is volgens mij nog weinig om angst op te hebben .. of kritiek.

De geruchten van een mogelijke overname waren er natuurlijk al jaren.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dat stukje van die IDC man is wel hard!

• Zal deze overname een werkelijk geïntegreerde wereldspeler opleveren met de kracht om de concurrentie aan te gaan met een HP, IBM of Accenture? In eerste instantie zeker niet. Uiteindelijk wel, dan? Dat valt te betwijfelen, tenzij CGI snel en zonder scrupules weet in te grijpen, zonder het grootste deel van de Logica-medewerkers van zich te vervreemden.

Da's een aardige handschoen. Ben wel bang dat die analyst gelijk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Wel typisch dat dat stuk van IDC op Computable geplaatst wordt. Die hebben nooit wat positiefs over ons te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Perenor schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:08:
Wel typisch dat dat stuk van IDC op Computable geplaatst wordt. Die hebben nooit wat positiefs over ons te melden.
Dat geldt over het algemeen over de computable eigenlijk.
Vroeger was het nog erger.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ja. Meestal lees ik het ook niet meer. Hooguit even controleren of informatie al publiek is geworde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Don’t shoot the messenger!
Computable doet vooral verslag van het nieuws dat door Logica zelf gegenereerd wordt. En in betreffend artikel gaat het niet om een opinie van een Computable redacteur, maar van onderzoeker Douglas Hayward van IDC. Als we zelf de goede dingen doen, komt het goede nieuws vanzelf in Computable!

31-05-12 CGI koopt Logica voor 2,1 miljard euro
11-05-12 Reorganisatie Logica ligt op schema
20-04-12 Logica levert systeem Europees Patentbureau
04-04-12 Seamus Keating verlaat per direct Logica
08-03-12 Logica Benelux wijzigt managementteam
22-02-12 Reorganisatiekosten drukken winst Logica
14-12-11 Logica schrapt 450 tot 550 banen in Benelux
09-08-11 Logica krijgt eindelijk Galileo-opdrachten
08-08-11 Logica sluit grote order met Ahold

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Sjongejonge... Er gaan heel veel geruchten de wereld in, voornamelijk door mensen die er niks van snappen. Zo kreeg ik van een oud-collega door dat zij hoorde dat Logica al overgenomen IS.

Dus nog even voor de duidelijkheid:
- Er is een bod gedaan
- Het ligt nu bij de aandeelhouders om het al dan of niet te accepteren (weet nu even niet uit mijn hoofd welk percentage akkoord moet gaan...)
- Logica heeft de aandeelhouders geadviseerd om akkoord te gaan
- Als de aandeelhouders akkoord gaan, wordt het proces pas in werking gesteld en zal het nog enkele maanden duren voor we daadwerkelijk overgenomen zijn
- Zolang dat proces nog niet afgerond is, is Logica nog gewoon Logica en dus geen CGI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Het bod bevatte een premie van 55 a 60% bovenop een (zijwaarts bewegende) aandelenkoers. Die overname komt er wel. Je hebt gelijk dat mensen hier wat op vooruitlopen, maar het is niet zomaar speculatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

KB geeft aan dat ik geen compensatie krijg voor de woekerpoliskosten...allemaal netjes binnen de toegestane marge. Says who ?

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Die marge is ook best ruim. Daar zal het aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Xochiquetzal schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 17:19:
Sjongejonge... Er gaan heel veel geruchten de wereld in, voornamelijk door mensen die er niks van snappen. Zo kreeg ik van een oud-collega door dat zij hoorde dat Logica al overgenomen IS.

Dus nog even voor de duidelijkheid:
- Er is een bod gedaan
- Het ligt nu bij de aandeelhouders om het al dan of niet te accepteren (weet nu even niet uit mijn hoofd welk percentage akkoord moet gaan...)
- Logica heeft de aandeelhouders geadviseerd om akkoord te gaan
- Als de aandeelhouders akkoord gaan, wordt het proces pas in werking gesteld en zal het nog enkele maanden duren voor we daadwerkelijk overgenomen zijn
- Zolang dat proces nog niet afgerond is, is Logica nog gewoon Logica en dus geen CGI.
Het percentage hangt af van wat ze willen. Ze moeten dacht ik boven de 90% hebben om de rest te kunnen dwingen hun aandelen te verkopen. Maar als een aantal grote jongens hun aandelen verkopen en het bedrijf meer dan 50% van de aandelen heeft hebben ze eigenlijk het bedrijf in handen.
Als je zonder inspraak de directie kan benoemen dan heb je het bedrijf wel redelijk in handen, formeel niet maar technisch gezien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
t_captain schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 19:40:
Het bod bevatte een premie van 55 a 60% bovenop een (zijwaarts bewegende) aandelenkoers. Die overname komt er wel. Je hebt gelijk dat mensen hier wat op vooruitlopen, maar het is niet zomaar speculatief.
Nee oke, maar ik krijg nu van verschillende kanten al de vraag of ik er al wat van merk. Nee, natuurlijk niet! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

wat doe ik nu met mn Brand Champion certificaat? :+

straks krijgen we weer een hele CGI-onboarding-branding-awareness-training-traject met beperkte houdbaarheid, tot we per onderdeel verkocht worden a la Getronics....Lijkt inmiddels op een soort jobhoppen, maar dan anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Xochiquetzal schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:20:
[...]

Nee oke, maar ik krijg nu van verschillende kanten al de vraag of ik er al wat van merk. Nee, natuurlijk niet! :D
In de Global staff anouncement van vandaag staat een linkje "CGI offer – all you need to know". Kijk daar eens rond, vindt je FAQ's en hoe je naar klanten e.d. kan/moet reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
KB geeft aan dat ik geen compensatie krijg voor de woekerpoliskosten...allemaal netjes binnen de toegestane marge. Says who ?
Voordat er iets van de premie naar Zwitserleven gaat, wordt er eerst maar liefst 4% van de premie afgeroomd. Dat deel gaat naar Kröller Boom. Daarna begint het zakkenvullen door ZL met veel te hoge premies voor verplichte verzekeringen en veel te hoge kosten voor beleggen in fondsen. Je wordt dus eerst door KB gepakt en daarna gaat ZL er nog eens dik overheen. Men zal wel denken, dubbel genaaid houdt beter?!

Het zal Logica een rotzorg zijn. De kosten voor alle diensten van KB zijn afgewenteld op de medewerkers en in het kader van reprocivieteit sluit men mooie deals met ZL. Voor Logica dus win-win, betaald uit het budget primaire arbeidsvoorwaarden. Best slim toch!?

Tot en met een paar jaar geleden werkte ik bij een ander software bedrijf met een vergelijkbare pensioenregeling maar wel veel beter voor de medewerker. Dit na een aanbesteding:
- kosten tussenpersoon slechts 0,5%
- kosten beleggen waren een fractie van ZL
Ik heb ook gehoord dat ex-Logicanen t.o.v. ex-CMG veel minder betalen aan KB. Klopt dat?

Een overstap naar Logica is de moeite waard. Maar je hebt wel een behoorlijk pensioengat dat je moet bijverzekeren. Hou daar rekening mee! En als je zelf gaat bijverzekeren en vergelijkt wat je zelf als particulier op de markt kunt krijgen zie je pas echt hoe absurd duur de combinatie KB/ZL is. Je moet daar wel een heel hoog rendement halen om de kosten te dekken. Jammer dat Logica KB/ZL zo laat doorwoekeren!

[ Voor 33% gewijzigd door ESPACE op 06-06-2012 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
peter00 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:25:

straks krijgen we weer een hele CGI-onboarding-branding-awareness-training-traject met beperkte houdbaarheid, tot we per onderdeel verkocht worden a la Getronics....Lijkt inmiddels op een soort jobhoppen, maar dan anders.
Soort van collectief job-hoppen inderdaad. Maar goed voorlopig gaat er niet veel veranderen en eigenlijk is het natuurlijk maar een stukje text dat veranderd. Op hoog niveau weet met toch al niet wat er op de werkvloer precies gebeurd dus dat zal wel niet anders worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:25:
Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht!!! |:( En ik heb hem nog wel ingelijst boven m'n bed hangen!!! :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Vandaahl schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:50:
[...]

In de Global staff anouncement van vandaag staat een linkje "CGI offer – all you need to know". Kijk daar eens rond, vindt je FAQ's en hoe je naar klanten e.d. kan/moet reageren.
Wat geeft jou het idee dat ik niet weet hoe dat moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Het feit dat op de dag van de bekendmaking zelf al een beleidsmail rond is gegaan met de instructie niet met de klant (wat in mijn ogen dus ook hier inhoudt) te speculeren over de overname en onder andere jij die instructie blijkbaar niet hebt gelezen/gebruikt? In de eerder genoemde FAQ staat letterlijk wat je nu met klantvragen móet doen...

[ Voor 13% gewijzigd door pagani op 07-06-2012 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Uitleggen dat de overname nog niet heeft plaatsgevonden en dat je er niets van merkt is geen speculeren naar mijn mening maar gewoon delen van feiten?

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 07-06-2012 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Alles wat niet valt binnen de genoemde "deel dit mee aan je klant" is toch meer informatie geven dan gewenst? Het melden dat je niet meer weet dan een ander, of niks merkt is óók informatie verstrekken.

Een simpele "Daar mag ik nu geen uitlatingen over doen" zou moeten volstaan.

[ Voor 16% gewijzigd door pagani op 07-06-2012 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

pagani schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 15:32:
Een simpele "Daar mag ik nu geen uitlatingen over doen" zou moeten volstaan.
of beter: " Daar wil/kan ik geen uitlatingen over doen" O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
pagani schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 15:25:
Het feit dat op de dag van de bekendmaking zelf al een beleidsmail rond is gegaan met de instructie niet met de klant (wat in mijn ogen dus ook hier inhoudt) te speculeren over de overname en onder andere jij die instructie blijkbaar niet hebt gelezen/gebruikt? In de eerder genoemde FAQ staat letterlijk wat je nu met klantvragen móet doen...
Eh gezien die informatie publiek was voordat die mail er was heeft hij helemaal niets verkeerds gedaan.
Wat ze niet willen is dat je met de klant gaan praten over de mogelijke gevolgen als die er al zouden zijn.

En dan nog is iedereen vrij om publieke informatie op een forum te zetten en zijn mening daarover te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
pagani: Alles wat niet valt binnen de genoemde "deel dit mee aan je klant" is toch meer informatie geven dan gewenst?
De wens is hier de vader van de gedachte. Vrije meningsuiting, het vergaren en delen van informatie is een grondrecht dat Logica niet zomaar kan inperken. Klanten en medewerkers zijn stake holders met een belang die hier met iedereen vrij over mogen praten!

Of dat in alle gevallen gewenst of verstandig is, is een andere discussie. Er mag in ieder geval meer dan pagani wenst!

[ Voor 14% gewijzigd door ESPACE op 07-06-2012 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Gelukkig boeit het mij vrij weinig wat pagani wenst. :)

De info die ik boven heb neergezet, komt gewoon van internet. Niks geen eigen mening, niks uit Logica mails, niks gespeculeerd. Enkel dat ik er dus nog helemaal niks van merk, als medewerker zijnde.

Ik weet zeker dat het mailtje m.b.t. welke info wel en niet naar buiten te brengen NIET inhield dat je niet mag zeggen dat je er nog niks van merkt. Ik denk juist dat je een heel vreemde indruk geeft als je de vraag "Merk je er al iets van?" beantwoord met "Daar mag ik niets over zeggen" en verwijst naar de PR... Dáár komen juist speculaties van! Het enige wat ik met mijn eerdere bericht duidelijk wil maken is: Mensen, wacht nou toch gewoon even af tot het daadwerkelijk zover is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

precies, dat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvH
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:05

BvH

Even een vraagje mbt de sharesave optieregeling 2009 die 1 mei 2012 is afgelopen.

Ik kreeg het bericht dat ik een shortfall heb van een paar honderd GBP omdat de euro/GBP koers een stuk ongunstiger is geworden. Je spaart op in euro's en pas aan het einde word het naar GBP omgezet om daarna Logica plc aandelen te kopen tegen de optiewaarde.

Dat dit kan gebeuren staat ook in de documentatie maar toen viel me wel iets anders op.

Het is mij onduidelijk of je nu variabele rente hoort te krijgen over je spaarrekening bij de bank of scotland.
Je moet bij aanvang een R105 formulier voor inleveren zodat de rente niet door de UK belast word. Terugkijkend op mijn jaarlijkse saldo info van computershare zie ik nu dat ik geen rente heb gekregen op het spaarsaldo gedurende de looptijd. Is dit correct of had ik wel rente horen te ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 11:04
BvH schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 02:31:
Even een vraagje mbt de sharesave optieregeling 2009 die 1 mei 2012 is afgelopen.

Ik kreeg het bericht dat ik een shortfall heb van een paar honderd GBP omdat de euro/GBP koers een stuk ongunstiger is geworden. Je spaart op in euro's en pas aan het einde word het naar GBP omgezet om daarna Logica plc aandelen te kopen tegen de optiewaarde.

Dat dit kan gebeuren staat ook in de documentatie maar toen viel me wel iets anders op.

Het is mij onduidelijk of je nu variabele rente hoort te krijgen over je spaarrekening bij de bank of scotland.
Je moet bij aanvang een R105 formulier voor inleveren zodat de rente niet door de UK belast word. Terugkijkend op mijn jaarlijkse saldo info van computershare zie ik nu dat ik geen rente heb gekregen op het spaarsaldo gedurende de looptijd. Is dit correct of had ik wel rente horen te ontvangen?
Volgens mij als je inlogt op de site van de aandelen en je kijkt naar Transactions, dan zie je daar dat er extra geld is bijgeschreven. Volgens mij is dat de rente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvH
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:05

BvH

Ik zie wel dividend shares maar geen interest. Ook in de jaarlijkse SAYE statements (onder briefwisselingen) staat er in de kolom "interest earned" €0.00. Staat daar bij jou een ander bedrag?

Voor de zekerheid heb ik zojuist onze contactpersoon in de UK maar eens gemaild of ze daar iets over kunnen zeggen.

Onder 'bijdragen' zie ik wel een bonus bedrag maar dat heeft te maken met de nominale bonusregel ten aanzien van gelijkwaardige behandeling t.a.v UK collega's.

[ Voor 20% gewijzigd door BvH op 11-06-2012 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexter18
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-09 20:33
Hoi allemaal,

Ik heb gehoord dat het mogelijk is om een creditcard via logica aan te vragen. Weet iemand hoe je dit moet doen en wat hier de voorwaarden van zijn?

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 18:39
Aan je secretaresse of manager vragen. Formulier invullen, tekenen en opsturen en je ontvangt hem na ~3 weken. Het is een creditcard op Logica's naam, maar direct gekoppeld aan jou rekening. Als je dus iets niet declareert binnen een maand word het automatisch van jou rekening afgeschreven.

[ Voor 45% gewijzigd door FireDrunk op 11-06-2012 14:21 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BvH schreef op maandag 11 juni 2012 @ 10:23:
Ik zie wel dividend shares maar geen interest. Ook in de jaarlijkse SAYE statements (onder briefwisselingen) staat er in de kolom "interest earned" €0.00. Staat daar bij jou een ander bedrag?

Voor de zekerheid heb ik zojuist onze contactpersoon in de UK maar eens gemaild of ze daar iets over kunnen zeggen.

Onder 'bijdragen' zie ik wel een bonus bedrag maar dat heeft te maken met de nominale bonusregel ten aanzien van gelijkwaardige behandeling t.a.v UK collega's.
Hoi BvH,

ben benieuwd naar de reactie vanuit de UK. Mijn ervaring is dat het nog wel even kan duren voordat je een reply krijgt.

Ik heb nog even in mijn overzicht gekeken en zie onder earned interest inderdaad 0,0 staan. Inderdaad vreemd, want er werd gepretendeerd dat je rente zou krijgen bij de Bank of Scotland.

Ook ik heb 2 weken terug op de sell knop gedrukt, na de 55% stijging. (liever zeker voor onzekere) Het vervelende wat ik aan de huidige constructie vindt, is dat je voor vrijdag 12.00 uur het verzoek ingediend moet hebben, wil je het de donderdag erna verwerkt hebben. (zie eerder verzonden mail vanuit UK) De koers kan natuurlijk binnen dit termijn veranderen (en is in mijn geval ook gebeurd, 7 cent gezakt :/ ). Meteen een mail gestuurd naar UK met de vraag welke koers wordt aangehouden. Dit was hun reactie:

Dear Participant

Thank you for your enquiry.
The trade takes place every Thursday, therefore the the transaction is based on the share price on the Thursday.
If you have any further queries please do not hesitate to contact us.

Kind regards

Houdt dus feitelijk in dat je eigenlijk nooit zeker ben van je koers op het moment dat je het indient. Kan in 6 dagen nog hoop gebeuren!

Heeft iemand overigens enig idee/ervaring hoe het met de belasting zit? M.a.w. hoeveel gaat er nog van je winst af??

En hoeveel tijd gaat er overheen voordat het op je rekening staat?

Gr. Gio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Klinkt als een aparte constructie die Logica heeft. Ten eerste een optieconstructie waar verlies op kan worden geleden (euh, dan oefen je de optie toch niet uit?). Ten tweede een plan met wisselkoersrisico anders dan puur de koers van het aandeel uitgedrukt in een andere valuta.

Dat van die verkooporders klinkt overigens bekend in de oren. Bij mijn werkgever moet ik bij UBS een verkooporder inleggen en dan maar afwachten wanneer het doorgevoerd wordt. De ene keer is het een dag, de andere keer bijna een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
FireDrunk schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:20:
Aan je secretaresse of manager vragen. Formulier invullen, tekenen en opsturen en je ontvangt hem na ~3 weken. Het is een creditcard op Logica's naam, maar direct gekoppeld aan jou rekening. Als je dus iets niet declareert binnen een maand word het automatisch van jou rekening afgeschreven.
Ook als je wel declareert binnen een maand hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb26
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:22
Heb destijds ook zo'n creditcard gekregen voor hotelovernachtingen. Hoef je niet alles voor te schieten, en kun je in de tussentijd declareren. Prima constructie op zich.

Nog mooier was destijds met de masterclass, toen ging de rekening direct naar Logica. Hoef je er helemaal niet naar om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
mbb26 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:06:
Heb destijds ook zo'n creditcard gekregen voor hotelovernachtingen. Hoef je niet alles voor te schieten, en kun je in de tussentijd declareren. Prima constructie op zich.

Nog mooier was destijds met de masterclass, toen ging de rekening direct naar Logica. Hoef je er helemaal niet naar om te kijken.
Ja het is wel jammer dat zoiets niet gewoon kan, ik snap dat eten /drinken lastig te doen is maar voor hotelrekening zou het een stuk makkelijker zijn als de rekening direct naar logica zou gaan.
Blijkbaar is dat lastig hoewel ik van collega's hoor dat het niet onmogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:47:
[...]

Ook ik heb 2 weken terug op de sell knop gedrukt, na de 55% stijging. (liever zeker voor onzekere) Het vervelende wat ik aan de huidige constructie vindt, is dat je voor vrijdag 12.00 uur het verzoek ingediend moet hebben, wil je het de donderdag erna verwerkt hebben. (zie eerder verzonden mail vanuit UK)
Heb je alleen "bestens" orders of kun je ook met limiet handelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Shadowhawk00 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:35:
[...]

Ja het is wel jammer dat zoiets niet gewoon kan, ik snap dat eten /drinken lastig te doen is maar voor hotelrekening zou het een stuk makkelijker zijn als de rekening direct naar logica zou gaan.
Blijkbaar is dat lastig hoewel ik van collega's hoor dat het niet onmogelijk is.
Hotels/reisorganisaties rekenen daar (schandalig veel) extra kosten voor. Het kan (ook binnen Logica) wel, heb het voor een van mijn hotels een keer uitgezocht, maar dan verdubbelde ineens het hoteltarief 8)7

(ben wel heel blij met de per diem regelingen, bespaart een enorme bonnetjesellende)

[ Voor 6% gewijzigd door pagani op 11-06-2012 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
pagani schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:32:
[...]

Hotels/reisorganisaties rekenen daar (schandalig veel) extra kosten voor. Het kan (ook binnen Logica) wel, heb het voor een van mijn hotels een keer uitgezocht, maar dan verdubbelde ineens het hoteltarief 8)7

(ben wel heel blij met de per diem regelingen, bespaart een enorme bonnetjesellende)
Wist niet dat een hotel extra koste rekende voor een rekening te sturen ipv direct de betalen.

Ja die bonnetjes ben ik zelf denk ik bijna 1 uur per keer mee kwijt om het allemaal in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Shadowhawk00 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 17:17:
[...]

Wist niet dat een hotel extra koste rekende voor een rekening te sturen ipv direct de betalen.
Sommige wel, anderen niet. Ik weet dat we bezig zijn om het hele hotel gebeuren op groep niveau op orde te krijgen. Nu heeft elk land eigen afspraken.
Ja die bonnetjes ben ik zelf denk ik bijna 1 uur per keer mee kwijt om het allemaal in te vullen.
Kwestie van handigheid krijgen denk ik. Van mijn trip naar Finland was ik meer tijd kwijt met het ontcijferen waar de bonnetjes voor waren dan met het invoeren zelf.

We mopperen hier vaak genoeg maar dit is iets wat Logica echt netjes heeft geregeld. Transacties met een Logica CC staan binnen 48 uur in total expense. Je hoeft dan alleen nog maar in te vullen wat het was en op welke code het moet. De credit card wordt pas na 2 maanden afgeschreven zodat je ruim de tijd hebt om je declaratie te regeln. Ik heb regelmatig dat ik op vrijdagmiddag een declaratie indien en de envelop op de bus doe. De volgende vrijdag heb ik m'n geld dan binnen.

De logica kaart mag je overigens ook voor prive aankopen gebruiken, moet je in TEM wel een vinkje zetten dat het een prive transactie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Wijnands schreef op maandag 11 juni 2012 @ 17:27:
[...]

Sommige wel, anderen niet. Ik weet dat we bezig zijn om het hele hotel gebeuren op groep niveau op orde te krijgen. Nu heeft elk land eigen afspraken.

[...]

Kwestie van handigheid krijgen denk ik. Van mijn trip naar Finland was ik meer tijd kwijt met het ontcijferen waar de bonnetjes voor waren dan met het invoeren zelf.

We mopperen hier vaak genoeg maar dit is iets wat Logica echt netjes heeft geregeld. Transacties met een Logica CC staan binnen 48 uur in total expense. Je hoeft dan alleen nog maar in te vullen wat het was en op welke code het moet. De credit card wordt pas na 2 maanden afgeschreven zodat je ruim de tijd hebt om je declaratie te regeln. Ik heb regelmatig dat ik op vrijdagmiddag een declaratie indien en de envelop op de bus doe. De volgende vrijdag heb ik m'n geld dan binnen.

De logica kaart mag je overigens ook voor prive aankopen gebruiken, moet je in TEM wel een vinkje zetten dat het een prive transactie was.
Het werkt inderdaad best lekker hoor, maar met veel bonnetjes ben je toch wel veel tijd kwijt. Maar het werkt verder best goed. Soms duurt het approven wat lang maar goed als een manager toevallig een weekje weg is kan dat natuurlijk. Maar tot nu toe weinig problemen gehad met de betaling.
Moet je in TEM eigenlijk iets aangeven voor prive aankoop? ik bedoel als je gewoon niet declareerd ben je toch ook meteen klaar?

Helaas is er wel een probleem dat de wisselkoers niet altijd helemaal klopt en dat je dus zelf moet berekenen of je meer zou moeten krijgen ( is altijd meer ) en dat moet je dan nog los declareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Shadowhawk00 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 17:53:
[...]

Het werkt inderdaad best lekker hoor, maar met veel bonnetjes ben je toch wel veel tijd kwijt. Maar het werkt verder best goed. Soms duurt het approven wat lang maar goed als een manager toevallig een weekje weg is kan dat natuurlijk. Maar tot nu toe weinig problemen gehad met de betaling.
Moet je in TEM eigenlijk iets aangeven voor prive aankoop? ik bedoel als je gewoon niet declareerd ben je toch ook meteen klaar?

Helaas is er wel een probleem dat de wisselkoers niet altijd helemaal klopt en dat je dus zelf moet berekenen of je meer zou moeten krijgen ( is altijd meer ) en dat moet je dan nog los declareren.
Volgens mij isd at inderdaad voldoende ....
En werkt het dus precies andersom als wat Wijnands zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:37:
[...]

Heb je alleen "bestens" orders of kun je ook met limiet handelen?
Naar mijn weten alleen bestens order.
Maar verder dus niemand ervaringen met de voorgaande optieregelingen van Logica?
Ben benieuwd naar de belasting die je wellicht moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelliefhebber
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik zou hier nog even laten weten of het met mijn afrekening en loonstrookje allemaal goed zou gaan.
Nou, Nee dus :-(
In mei-2012 wel netjes betaald gekregen, maar loonstrookje bleef maar achterwege, ondanks de toezegging dat dit per post zou komen.
Gebeld, gemaild etc.
Uiteindelijk vandaag mijn loonstrookje van de eindafrekening die in mei-2012 betaald is ontvangen.
En hij klopt ook niet.
1) Het aantal vakantiedagen wat ik nog tegoed had klopt niet (lijkt of men de dagen die ik over had
van 2011 maar even "vergeten" is) ;w
2) Men voert voor mei-2012 een ZVW werkgeversbijdrage op, waarover de werknemer dan weer
belasting is verschuldigd. Maar in mei-2012 was ik helemaal niet meer in dienst van Logica,
dus dat is niet juist. 8)7

Vandaag maar even een mailtje richting HR gestuurd.
Benieuwd of men dit snel gaat oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
De H1 cijfers komen er weer aan. En in de wandelgangen(collega zit naast mij) wordt er alweer gesproken...hoe ging het in Q1 ook alweer... :+

[ Voor 20% gewijzigd door Donde op 12-06-2012 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
vogelliefhebber schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:55:

Uiteindelijk vandaag mijn loonstrookje van de eindafrekening die in mei-2012 betaald is ontvangen.
En hij klopt ook niet.
[...]
2) Men voert voor mei-2012 een ZVW werkgeversbijdrage op, waarover de werknemer dan weer
belasting is verschuldigd. Maar in mei-2012 was ik helemaal niet meer in dienst van Logica,
dus dat is niet juist. 8)7
[...]
Volgens mij klopt dat wel. Een werkgever verrekent inkomensafhankelijke bijdage ZVW over de 1e X euro die je in een jaar verdient. Zolang de eindafrekening daar nog onder zit, wordt er ook over dat inkomen verrekend.

Vervolgens gaat de werknemer ergens anders werken. In de betreffende maand is dan door 2 werkgevers IAB ZWV afgedragen. Krijg je bij je aangifte IB 2012 weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Wijnands schreef op maandag 11 juni 2012 @ 17:27:
[...]

Het grootste probleem is de wisselkoers, die mag je zelf gaan bijhouden en het verschil moet je vervolgens nog terug zien te krijgen. Aangezien je pas aan het einde de gebruikte koeers weet kan je het dan pas declareren. Maakt weinig uit als je maar paar 100 euro uitgeeft, maar loopt best wel snel op als je veel uitgeeft.

Verder werkt het natuurlijk prima hoor en zolang je binnen euro zone blijft en dus niet dit probleem hebt is het declareren kinderspel. In tegenstelling tot het hotel geboekt krijgen want daar gaat nog wel eens het een en ander mis.

Trouwens wat vinden mensen van de nieuwe regeling die deze week per mail is medegedeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb26
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:22
Shadowhawk00 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 16:53:
[...]

Het grootste probleem is de wisselkoers, die mag je zelf gaan bijhouden en het verschil moet je vervolgens nog terug zien te krijgen. Aangezien je pas aan het einde de gebruikte koeers weet kan je het dan pas declareren. Maakt weinig uit als je maar paar 100 euro uitgeeft, maar loopt best wel snel op als je veel uitgeeft.

Verder werkt het natuurlijk prima hoor en zolang je binnen euro zone blijft en dus niet dit probleem hebt is het declareren kinderspel. In tegenstelling tot het hotel geboekt krijgen want daar gaat nog wel eens het een en ander mis.

Trouwens wat vinden mensen van de nieuwe regeling die deze week per mail is medegedeeld?
doel je daarmee op de bankzittersregeling? Die was er naar mijn weten altijd al, alleen nooit zo geformaliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Ik vond het allemaal behoorlijk logisch. Dat het nu geformaliseerd is, is misschien ook wel goed voor de bewustwording van de medewerkers.

Ik denk dat deze afspraken goed zijn voor zowel bedrijf als werknemers.

Maar ik hoop dat we er hier niet inhoudelijk op ingaan, maar de discussie op het intranet gaan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Xochiquetzal schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 08:43:
Ik vond het allemaal behoorlijk logisch. Dat het nu geformaliseerd is, is misschien ook wel goed voor de bewustwording van de medewerkers.

Ik denk dat deze afspraken goed zijn voor zowel bedrijf als werknemers.

Maar ik hoop dat we er hier niet inhoudelijk op ingaan, maar de discussie op het intranet gaan houden.
Helemaal mee eens. En van wat ik om me heen hoor, zijn we meer een van de laatsten die het formaliseren, dan dat het nieuws is.
Kun je eigenlijk ergens op intranet vinden wat de idleness cijfers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-10 21:25
Stap 7 van de regeling vind ik wel tricky. Begrijpelijk, vanuit het oogpunt van de werkgever, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

zucht.... moet ik weer eerst gaan kijken ;)

Tja, dat is volgens mij inderdaad hetgeen wat het meeste zal blijven hangen bij mensen... maar het is wel goed dat alles wederzijds ook netjes wordt vast gelegd.
Ik moet toegeven, het is al weer een jaar of 7 geleden dat ik idle ben geweest, maar je bent wel behoorlijk aan het zwemmen. Goed dat dat nu minder is.

[ Voor 79% gewijzigd door avotar op 15-06-2012 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Ik vraag me af hoe Logica haar verantwoordelijkheid, om de inzetbaarheid van de billable medewerker te borgen door tijdig vaktechnische trainingen/opleidingen beschikbaar te stellen, gaat vormgeven? Ik vind dat Logica voor veel consultants daar al jaren tekort schiet. Ik mis een lange termijn loopbaanbeleid.

Er is nauwelijks budget voor training en ontwikkeling van ervaren consultants in nieuwe zaken en nieuwe ICT-ontwikkelingen. Hun bestaande competenties worden zolang mogelijk billable uitgemolken. In het opdoen van nieuwe kennis en vaardigheden met nieuwe producten wordt bij de meeste ervaren consultants nauwelijks geïnvesteerd. En als de houdbaarheid van je bestaande competenties is verlopen, moet je afvloeien omdat er geen match meer is. Bij de laatste ontslagronde noemde Logica dit "business ass usual".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
ESPACE schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 15:29:
[...]

Ik vraag me af hoe Logica haar verantwoordelijkheid, om de inzetbaarheid van de billable medewerker te borgen door tijdig vaktechnische trainingen/opleidingen beschikbaar te stellen, gaat vormgeven? Ik vind dat Logica voor veel consultants daar al jaren tekort schiet. Ik mis een lange termijn loopbaanbeleid.

Er is nauwelijks budget voor training en ontwikkeling van ervaren consultants in nieuwe zaken en nieuwe ICT-ontwikkelingen. Hun bestaande competenties worden zolang mogelijk billable uitgemolken. In het opdoen van nieuwe kennis en vaardigheden met nieuwe producten wordt bij de meeste ervaren consultants nauwelijks geïnvesteerd. En als de houdbaarheid van je bestaande competenties is verlopen, moet je afvloeien omdat er geen match meer is. Bij de laatste ontslagronde noemde Logica dit "business ass usual".
In de regeling staat letterlijk dat Logica dit kan doen door online trainingen beschikbaar te stellen via de University of door training-on-the-job te faciliteren.

Vrij vertaald: kijk eens rond op intranet of loop een dagje mee met iemand die wél is ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Vrij vertaald: kijk eens rond op intranet of loop een dagje mee met iemand die wél is ingezet.
Vaktechnische trainingen over de nieuwste ICT ontwikkelingen vind je helaas niet op het Intranet. En hier moet je zeker niet mee wachten tot je niet meer bent ingezet. Probeer eens vooruit te denken en als ingezette consultant, met een competentie die meer commodity wordt (kwestie van tijd), aandacht te vragen voor je ontwikkeling om toegevoegde waarde te kunnen blijven leveren en tijd/geld te krijgen voor een training of seminar om iets vernieuwends bij te leren ...

Tegelijkertijd missen we opdrachten omdat we de nieuwste kennis waarin klanten willen investeren niet in huis hebben en alleen maar commodity (met nadruk op offshore) kunnen aanbieden. En de tijd dat de klant de training op de job betaalde is al lang geleden vervlogen. Het is ook in het belang van Logica om te investeren in mensen om bij de klanten toegevoegde waarde te kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Dat zou betekenen dat je als bedrijf moet gaan investeren in je medewerkers, alvast gaat opleiden voor een toekomstige vraag van klanten en zo je medewerkers aan je bindt en risico's moet durven te nemen, en dat je echt weer echt gaat ondernemen! Ik vind dat je als degelijk 'ICT' bedrijf gewoon moet wachten tot deze crisis voorbij is en dan weer gewoon verder moet gaan met hoe je het bedrijf de afgelopen jaren hebt geleid. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
marcelmg2 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 18:01:
Dat zou betekenen dat je als bedrijf moet gaan investeren in je medewerkers, alvast gaat opleiden voor een toekomstige vraag van klanten en zo je medewerkers aan je bindt en risico's moet durven te nemen, en dat je echt weer echt gaat ondernemen! Ik vind dat je als degelijk 'ICT' bedrijf gewoon moet wachten tot deze crisis voorbij is en dan weer gewoon verder moet gaan met hoe je het bedrijf de afgelopen jaren hebt geleid. Toch?
Mee eens... En Logica heeft veel geïnvesteerd in de medewerkers, qua cursussen enzo. In elk geval voor de crisis. Ik ben pas een jaartje of 5 in dienst, maar heb echt al veel interne en externe cursussen gevolgd. Ik kreeg onlangs weer groen licht voor een opvolgcursus (eentje met officieel examen en certificaat, die ook nog daadwerkelijk waarde heeft, dus geen PRINCE2 foundation of zo), maar helaas laat mijn thuissituatie het momenteel niet toe om buiten mijn inzet bij de klant ver(der) van huis te gaan voor die cursus. ;(
Maar dat komt ook wel weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Dat hing toch wel sterk af van waar je zat, hoor! Bij mij (en mijn directe collega's) is het jarenlang alleen bij plannen gebleven: iedere keer dat een externe cursus wat concreter leek te worden kwam er weer een stop en kon ik weer een jaar wachten, net als m'n directe collega's met dezelfde plannen. De cursussen die gegeven werden konden alleen in eigen tijd. Prima, maar dat betekent dus dat de investering grotendeels van de werknemer af komt. Het waren alleen interne cursussen die ook door de "leraren" (lees: collega's met hart voor de zaak!) in eigen tijd gegeven werden. De laatste keer dat ik een uurtje op Training geschreven heb was op het moment dat ik weg ging meer dan 7 jaar geleden... Als je 100% billable was kreeg je gewoon geen fatsoenlijke kans, want cursussen overdag werden gewoon knalhard geblokkeerd, of je mocht een dag vrij nemen. Op een gegeven moment had ik het gehad en ben ik o.a. om deze reden weggegaan. Investeren moet wel van twee kanten af komen, want LogicaCGI heeft ook baat bij goed opgeleide medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

ik ben al 11 jaar 99% factureerbaar en een cursus, congres of wat dan ook van vakontwikkeling was er niet. Ik zie (in het onmogelijke geval dat ik op de bank kom) die nieuwe regeling met plezier tegemoet, eindelijk een stuk hout om hard mee te slaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik denk dat jullie hier wel een van de meest essentiele punten raken waar werknemers mee zitten. Groeien in je vak is een van de voornaamste redenen om als werknemer te kiezen voor een groot consultancybedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

wat ik ook wel een punt vind is dat ik als zelfstandige ooit bewust heb gekozen om voor een consultancybedrijf te gaan werken omdat een broertje dood heb aan sales en vooral cold sales. Op de een of andere manier zie ik die verantwoordelijkheid weer terugkomen in de nieuwe bank regeling. Iets met "netwerk aanspreken" . Daar was die ORR toch voor?

Bij CMG zei een manager ooit: "jij kunt er niks aan doen dat je op de bank zit. Als jij idle bent, hebben wij ons werk niet gedaan.Opleiding, strategie of sales"

owja, ook ik heb al jaaaren geen training meer gehad. Geloof dat Prince de laatste was. Training geven ben ik mee gestopt toen bleek dat het ten koste ging van mn billability bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
peter00 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 10:33:
Iets met "netwerk aanspreken" . Daar was die ORR toch voor?
Niet mee eens. Ik vind het een hele lakse houding als je zelf helemaal niks doet om aan een klus te komen als je idle zit, en alles af laat hangen van wat er via LARA in je mailbox terecht komt.
peter00 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 10:33:Bij CMG zei een manager ooit: "jij kunt er niks aan doen dat je op de bank zit. Als jij idle bent, hebben wij ons werk niet gedaan.Opleiding, strategie of sales"
Deels mee eens. De meeste consultants komen op de bank, omdat er vanuit de klant geen werk meer is. Maar ik vind het ook jouw taak om, als je weet dat je opdracht afloopt, binnen de klant te kijken of je geen andere opdracht kunt binnenhalen. Hierbij speelt uiteraard klanttevredenheid een grote rol. Als de klant niet tevreden is met jouw inzet/houding/resultaten of wat anders waar jij wel degelijk invloed op hebt, dan is dat deels ook aan jou te wijten (uitzonderingen daargelaten, want er zijn klanten bij, die het gewoon makkelijk vinden om een externe de schuld te geven van eigen falen).

Er zijn helaas ook gevallen, waarbij er bij de klant voldoende werk is, maar dat ze een bepaalde consultant gewoon niet meer willen hebben. Helaas zijn we niet allemaal professionals... Die komen ook op de bank terecht en dan vind ik dat de consultant er wel wat aan kan doen. Ja, misschien heeft Logica dan haar werk niet goed gedaan, op het gebied van het aannemen van de juiste mensen...

Geldt precies zo voor bankzitters. Iedereen kan op de bank komen, helemaal als klanten de hand op de knip houden en massaal alle externen buiten gooien. Dan is het vaak niet de schuld van de werknemer, maar ook niet van de werkgever. Want je kunt nog zo goed je best doen op sales etc, maar als er geen vraag is, dan wordt het moeilijk.
Als je echter als je al een jaar op de bank zit, wel op intake gaat, maar keer op keer niet wordt uitgekozen en je collega's wel, dan zou ik mijzelf ook eens achter de oren krabben. Als het dan inderdaad niet aan je CV ligt, want daar ligt dan wel een stukje gedeelde verantwoordelijkheid van werkgever en -nemer. Een CV kun je opvijzelen. Ik ken ook iemand, die gewoon niet meer aan de bak kwam, omdat ie het bij een andere klant verprutst had. De testwereld is klein, dus hij kwam bij andere grote klanten ook niet binnen, omdat hij inmiddels een reputatie had.

Dus nee, ik ben het er absoluut niet mee eens dat een werkgever als enige verantwoordelijk is dat mensen op de bank zitten. Die uitspraak was misschien valide in de tijd, dat er zoveel vraag was, dat je iedere prutser wel ergens kon plaatsen, maar in deze tijd zijn de klanten (gelukkig!) een stuk kieskeuriger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Xochiquetzal schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 11:23:
Dus nee, ik ben het er absoluut niet mee eens dat een werkgever als enige verantwoordelijk is dat mensen op de bank zitten. Die uitspraak was misschien valide in de tijd, dat er zoveel vraag was, dat je iedere prutser wel ergens kon plaatsen, maar in deze tijd zijn de klanten (gelukkig!) een stuk kieskeuriger.
je moet natuurlijk niet de boel verdraaien. Wat ik bedoel is dat ik wat terug verwacht voor dat "ORR-kostenplaatje". Ik wil best meewerken aan een nieuwe klus, sterker: volgens mij heb ik mezelf de laatste jaren aan werk geholpen.

"What's in it for me?" is wat ik me steeds afvraag als ik ergens voor moet " betalen" . doet de klant ook. In deze tijd van alles financialiseren wordt dat ook van ons verwacht. Overal hangt een kostenplaatje aan. De opslag op mijn tarief verwacht ik derhalve iets voor terug, bijvoorbeeld sales, strategie (waar ik wat aan heb), training in lijn met die strategie, sturing, etc. Laat ik daarbij stellen dat ik daar heel lang uiterst tevreden over ben geweest. De laatste jaren wordt het echter snel minder, en dat is jammer.

Vind het erg leuk voor je dat je zo positief in je vak staat. Was ik vroeger ook. Wil je ook graag nog een keer horen als je tien, vijftien jaar verder bent. Hopelijk heb je een goede fallback zoals een partner die goed verdient in een andere sector. In ons vak ben je namelijk snel "te oud", althans wel bij de groep die onze werkgever voor ogen heeft. De ideale werknemer is namelijk een die een beperkte werkervaring heeft ( hoef je niet ALLES meer aan uit te leggen), maar ook een die nog niet al te hoge (pensioen)kosten heeft. Dat is de leeftijdsgroep 30-40.

Wij zijn geen consultancybedrijf, maar een detacheerder. Dat is een fundamenteel verschil. Bij een consultancybedrijf kun je desnoods tot je pensioen blijven. Een detacheerder zend je uit tot je te duur bent, en vertelt je dan dat je skills "niet meer gevraagd worden in de markt", eufemistisch gezegd. Korte cycli. Het is veel goedkoper om een voorgekookte resource binnen te halen dan om zittende op te leiden of om te scholen.

ik zou graag zien dat we weer richting consultancy gingen. Ik ben dan ook benieuwd wat CGI ons gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Als ik in mijn eigen team kijk, zijn daar een handjevol medewerkers, die behoorlijk wat jaartjes ervaring hebben, ook al best lang bij Logica zitten (sommigen zelfs nog uit de CMG tijd) en nog gewoon ingezet worden.Uiteraard is hun tarief hoger dan die van de mensen met 'beperkte werkervaring', maar ook daar is vraag naar. Misschien net een ander soort opdracht.

Ik heb ook wel eens bij de klant in een team met allemaal 'jonkies' gezeten. Deel van mijn job was dan ook om als aanspreekpunt/vraagbaak te fungeren qua vakspecifieke kennis, tips m.b.t. tot techniek en processen. De klant die alleen jonkies wil, komt al gauw van een koude kermis thuis, want die hoef je misschien niet meer alles te vertellen, ze maken nog wel een hoop beginnersfouten, dus een risico. Een beetje sales/account manager weet dit wel uit te leggen en kan er zo een senior bijzetten.

In ons vakgebied dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

maar ik ben het wel met Peter00 eens dat logica puur een detacheerder is, en nul consultancy. Zelfs mijn klanten zeggen dat ze het vreemd vinden voor mij een consultancy tarief te moeten betalen (wat ze in mijn geval het wel waard vinden) maar geen enkele toegevoegde waarde van Logica te zien (!). Om maar wat grootbanken te noemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Dat is een zorgwekkende zaak voor Logica (en sectorgenoten zoals Cap en Atos). Als je klanten geen andere waarde herkennen dan de mensen die je levert, is er niet voldoende motivatie om het forse gat tussen klanttarief en BCR te betalen. In de T&M vraagt de markt om efficientere ketens en voorlopig lijken die vooral uit de hoek van de contract brokers te komen. "goede, ervaren, specialisten voor een redelijk uurtarief", dat idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
franssie schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 01:11:
ik ben al 11 jaar 99% factureerbaar en een cursus, congres of wat dan ook van vakontwikkeling was er niet. Ik zie (in het onmogelijke geval dat ik op de bank kom) die nieuwe regeling met plezier tegemoet, eindelijk een stuk hout om hard mee te slaan ;)
Klopt en als je al een maandje idle zit moet je nog veel moeite doen om die tijd in een cursus te mogen steken die logica niets kost. En de trainingen op intranet zijn van een dusdanig bedroevend niveau dat het gewoon niet de moeite is. De vorige verplichte veiligheids cursus zaten gewoon fouten in.

Als ik trainingen voor eigen kosten in mijn eigen tijd moet doen komen ze ook niet op mijn logica CV terecht als logica er geen waarde aan hecht dan maakt dat vast niet uit.
"What's in it for me?" is wat ik me steeds afvraag als ik ergens voor moet " betalen" . doet de klant ook. In deze tijd van alles financialiseren wordt dat ook van ons verwacht. Overal hangt een kostenplaatje aan. De opslag op mijn tarief verwacht ik derhalve iets voor terug, bijvoorbeeld sales, strategie (waar ik wat aan heb), training in lijn met die strategie, sturing, etc. Laat ik daarbij stellen dat ik daar heel lang uiterst tevreden over ben geweest. De laatste jaren wordt het echter snel minder, en dat is jammer.
Strategie is lange termijns planning. Dan moet je die wel hebben natuurlijk en lange termijns planning is niet de volgende maand dat is waar wil je over 5-10 jaar staan. Ik ken de strategie van logica niet en met mij vele anderen.

[ Voor 31% gewijzigd door Shadowhawk00 op 18-06-2012 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

zolang de houdbaarheidsdatum van de meeste van onze bestuurders (flink) beneden de 4 jaar ligt gok ik dat
  • de planningshorizon nooit meer is dan die vier jaar
  • ze datzelfde ook van hun werknemers verwachten. Na vier jaar word je geacht iets nieuws te hebben.
  • opleiden zonde geld is, want meestal pas rendabel na vier jaar. Training alleen als er korte termijn gewin is, bijv direct hoger tarief, liefst bij zelfde kosten (lees: salaris)
  • trainen alleen zonder veries aan billabillity mogelijk is en blijft, zelfs indien training betaald wordt door de klant; het beste bewijs voor onwil te investeren in het melkvee, en uitsluitend als doel te hebben de marge te maximaliseren.
  • we nog meer van die rare regeltjes krijgen zoals het op de dag schatten hoeveel snipperdagen je de komende maand gaat opnemen;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
franssie schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 01:11:
Jeemig, en ik dacht dat ik lang zonder training zat. Dit is wel heel erg. Wat is jouw vakgebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 12:49

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

peter00 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:11:
...
• we nog meer van die rare regeltjes krijgen zoals het op de dag schatten hoeveel snipperdagen je de komende maand gaat opnemen;
..
Op heb anders eind vorige week al door moeten geven hoeveel snipperdagen ik in september denk op te moeten nemen....

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

11 jaar is misschien overdreven, maar 8 a 9 jaar denk ik wel. Ik werk in de financiële sector, en heb nogal veel met regelgeving te maken. Gelukkig pakt de klant dat wel op. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik van andere consultancy-detacheerders ook niet heel veel betere verhalen hoor (maar niet slechter :+ )
Tools en vaardigheden zijn belangrijk (en daar werd terecht in het begin van je loopbaan aandacht aan geschonken) maar kennis en netwerk zijn juist in deze tijden onderscheidend. Nu pak ik dat samen met mijn klanten prima op, maar wat dan nu nog de toegevoegde waarde is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Shadowhawk00 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 09:25:
[...]

Als ik trainingen voor eigen kosten in mijn eigen tijd moet doen komen ze ook niet op mijn logica CV terecht als logica er geen waarde aan hecht dan maakt dat vast niet uit.
Wow...

Ik mag hopen dat je een andere houding aanneemt als je idle komt te zitten. Zo'n instelling werkt dus je inzetbaarheid alleen maar tegen.
Shadowhawk00 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 09:25:
Ik ken de strategie van logica niet en met mij vele anderen.
Dat is puur aan jezelf te wijten, want er wordt voldoende over gecommuniceerd. Maar ik heb het idee dat het je ook weinig interesseert? Lees je die mailtjes wel en ga je naar de meetings? Zo ja, dan weet ik ook niet waarom je het niet weet...
peter00 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:11:
• opleiden zonde geld is, want meestal pas rendabel na vier jaar. Training alleen als er korte termijn gewin is, bijv direct hoger tarief, liefst bij zelfde kosten (lees: salaris)
Daar klopt ook niks van. Ik snap niet dat men hier niet schijnt te begrijpen, dat we nu eenmaal krap zitten en dat dat de reden is, dat er bezuinigd moet worden. Dus ook op cursussen. In de maatschappij is dat niet anders. Iedereen zeurt over bezuinigingen, maar ze schijnen niet te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn. En voor beide geldt: Als de markt/economie weer aantrekt, de mensen en bedrijven (klanten) niet meer de hand op de knip houden, er weer meer banen/opdrachten komen, er ook weer meer winst gemaakt wordt... dat er dán ook weer ruimte is voor 'leuke' dingen. Dus in ons geval cursussen, funmeetings, gratis soep en weet ik veel wat nog meer.
Janoz schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:46:
[...]

Op heb anders eind vorige week al door moeten geven hoeveel snipperdagen ik in september denk op te moeten nemen....
Snipperdag <> Vakantiedag :F
Overigens hebben we altijd al 'anticipated billing' gehad, dus dat is niks nieuws. Dat het gros erg laks was in het goed invullen van die data... sja, da's een tweede. En nu dat er wél beter op gelet en gestuurd wordt, geeft toch geen reden om er ineens over te klagen?

Ik moet echter wel toegeven, dat ik het op dit moment ook stom geregeld vind. Je moet EN je ant. billing invullen (heb ik altijd al netjes gedaan) EN in LPS je afwezigheid invullen EN nog eens apart een mail naar je eigen manager... Driedubbel? Kies er dan gewoon één uit en zorg ervoor dat iedereen die goed bijhoudt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Xochiquetzal schreef op maandag 18 juni 2012 @ 18:40:
Als de markt/economie weer aantrekt, de mensen en bedrijven (klanten) niet meer de hand op de knip houden, er weer meer banen/opdrachten komen, er ook weer meer winst gemaakt wordt... dat er dán ook weer ruimte is voor 'leuke' dingen. Dus in ons geval cursussen, funmeetings, gratis soep en weet ik veel wat nog meer.
Hoe weet je dat ? Hoeveel van dit soort cycli heb jij al meegemaakt? Geef eens wat voorbeelden uit je eigen ervaring alsjeblieft,als je zo zeker weet dat dit inderdaad gebeurt.

de leuke dingen die we ooit hadden waren een overblijfsel uit de tijd dat we nog bestonden uit twee relatief kleine bedrijven, Logica en CMG, waarin ontplooiing van mensen gelijke tred hield met de ontplooiing en groei van het bedrijf. Nu we geconsolideerd zijn en organische groei geen optie is, is er uitsluitend oog voor marge.

Zolang wij niet protesteren (met de voeten of met de mond) verandert er helemaal niets. Geen werkgever van een margegericht bedrijf gaat ooit vrijwillig uitdelen. Wie ben je nu voor de gek aan t houden ??
Precies, alleen worden snipperdagen (" hee, 't is mooi weer buiten!") nu wel hetzelfde behandeld als een vankantie van drie weken.
Overigens hebben we altijd al 'anticipated billing' gehad, dus dat is niks nieuws. Dat het gros erg laks was in het goed invullen van die data... sja, da's een tweede. En nu dat er wél beter op gelet en gestuurd wordt, geeft toch geen reden om er ineens over te klagen?
Hoe weet je dat het gros zo laks is? Hoe groot is die afwijking? Als je daar cijfers van hebt horen we dat graag. Of is dat van horen zeggen? Dat noemen we ook wel Aannames. En je weet dat aannames gezien worden als "the mother of f*ckups" ?

Waar ik een probleem mee heb is dat ik per kalendermaand zo nauwkeurig moet zijn. Waar is de eigen verantwoordelijkheid? Sturen over een half of heel jaar is wat anders: " je moet eens wat nauwkeuriger zijn". Dit is je reinste boekhoudkundige mierenn**kerij . Een snipperdag neem ik op als het mij en mn klant uitkomt, niet omdat de billing- en boekhoudmachine niet kan omgaan met een maandje flexibiliteit. Ik doe wel mee, maar vooral omdat mijn directe management zulke goeie gasten zijn, die voeren ook alleen maar beleid uit.
Ik moet echter wel toegeven, dat ik het op dit moment ook stom geregeld vind. Je moet EN je ant. billing invullen (heb ik altijd al netjes gedaan) EN in LPS je afwezigheid invullen EN nog eens apart een mail naar je eigen manager... Driedubbel? Kies er dan gewoon één uit en zorg ervoor dat iedereen die goed bijhoudt...
Daar ben ik het roerend mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
[...]
Wow...

Ik mag hopen dat je een andere houding aanneemt als je idle komt te zitten. Zo'n instelling werkt dus je inzetbaarheid alleen maar tegen.
Als de training mijn inzetbaarheid niet vergroot maakt dit niet uit. En als deze mijn inzetbaarheid wel zou vergroten waarom zou ik het dan zelf moeten betalen?
Dat is puur aan jezelf te wijten, want er wordt voldoende over gecommuniceerd. Maar ik heb het idee dat het je ook weinig interesseert? Lees je die mailtjes wel en ga je naar de meetings? Zo ja, dan weet ik ook niet waarom je het niet weet...
Wow cool dat jij dat wel weet, ik heb overigens dit letterlijk aan leden van NLMT gevraagt en weet het nog steeds niet. Dus best wel wonderlijk dat jij iets weet wat zij niet weten :P
Eh nee hoor je vult anticipated billing in wat aangeeft wat je verwacht maar geen details. Vervolgens vul je het in op die website en je manager krijgt automatisch een email van het systeem. Dat mailtje naar je manager is eigenlijk overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Oh? en welke code heeft de snipperdag dan?

Ja, ik doe ook altijd mijn best om de anticipated zo goed mogelijk in te vullen. Maar sinds kort is het iig hier zo dat je geen vrije dag op mag nemen wanneer je het niet drie maand terug in je anticipated billing gezet heb. Ook ben ik al eens gebeld om te vragen of het aantal vakantieuren wel correct was ingevuld.

Het klagen gaat dan ook voornamelijk over dit soort kortzichtige spreadsheetmanagement. Het is toch belachelijk dat ik straks een klein conflict met mijn manager krijg omdat ik straks een droger geleverd krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Tja, het resultaat is dan uiteindelijk dat mensen zich zoek gaan melden om kleine onverwachtte dingen te kunnen regelen, lijkt me ook niet de bedoeling 8)7

Idd spreadsheet management - het word per maand erger dus ik hoop dat die overname snel doorgaat en dat het dan wat verbeterd want met het huidige hogere management ben ik wel klaar.

Maar ik boek dus nu standaard twee vrije dagen per maand in mijn anticipated om dit soort discussies te vermijden.

[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 19-06-2012 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Ach de dagen gaan op of ze gaan mee, dus hoe later het in het jaar word hoe makkelijker de dagen goedgekeurd worden, immers afkeuren = meer dagen mee aan het einde van het jaar. En afkeuren geeft aan dat jij niet in de gelegenheid gesteld bent om de dagen op te nemen.

Overigens ben ik wel blij dat ik een manager heb die niet zo heel moeilijk doet of blijkbaar geaccepteerd heeft dat ik niet te managen val qua vakantiedagen. Het klopt altijd wel redelijk maar als je je vakantie niet veel eerder dan 4 weken van tevoren bedenkt is het gewoon lastig dit 3 maanden eerder in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Laatst online: 30-09-2024
Shadowhawk00 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 09:25:Ik ken de strategie van logica niet en met mij vele anderen.
Voor iedereen die het niet kent, maar wel geïnteresseerd is: Op de frontpage van ons intranet staat een dikke, roterende banner, waarvan de posities 2 t/m 5 gericht zijn op deze strategie.

Veel leesplezier!

O-)

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Strategie is niet een leuk verhaaltje in een mailtje of een mooie presentatie door het hoger management. Strategie moet je ook concreet in je dagelijkse bezigheden terug zien komen.

Pagina: 1 ... 33 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.