Ervaring werken bij Logica, nu onderdeel van CGI (Deel 4) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 43 Laatste
Acties:
  • 428.151 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-10 18:04
Perenor schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 08:06:
Ik heb die desbetreffende mail ook gehad. De samenstelling van die mailing lijst klopt niet helemaal, me thinks :D .
Jawel, iedereen is manager.
4 uur cup a soup!

Ohnee, we hebben geen soep meer op de vestigingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb de desbetreffende mail ook gekregen. Ik verwacht dat men een verkeerde aanhef heeft gebruikt. That's all ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Kickasz schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 13:56:
Ik heb de desbetreffende mail ook gekregen. Ik verwacht dat men een verkeerde aanhef heeft gebruikt. That's all ;) .
Ach dan kunnen we hier nog wel lachen om de fout toch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Toch heeft niet iedereen die mail ontvangen. Een collega naast mij heeft m bijvoorbeeld niet gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Hoe staat het eigenlijk met het cafeteriamodel?
Waarom komt dit maar niet van de grond bij Logica?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:44

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Roadman schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:20:
Enige reden dat ik kan bedenken is geld. Het gaat Logica meer kosten, dan wat het nu kost..

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

En het kost geld om te implementeren neem ik aan. Dan moet je shiften met prioriteiten en belangen kan ik me zo voorstellen.

[ Voor 43% gewijzigd door SithWarrior op 11-05-2012 12:19 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-10 13:35
BadpunK schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:07:
[...]

Enige reden dat ik kan bedenken is geld. Het gaat Logica meer kosten, dan wat het nu kost..
Dat zou toch juist het voordeel van een cafetariamodel moeten zijn?

Slecht passende secundaire arbeidsvoorwaarden leveren minder waarde voor de werknemer dan ze de werkgever kosten. Denk aan een leaseauto. Voor sommige mensen de volle 7xx euro waard die Logica ervoor betaalt, maar een ander zou net zo lief 500 euro meer salaris hebben dan een leaseauto van 700. Die werknemer zou met een cafetariamodel dus 200 euro vooruit gaan, zonder dat het Logica een cent kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Op zich hoeft een cafetariamodel niet meer te kosten dan de implementatie. Ik vermoed dat men de handen vol heeft met andere dingen. Het zal er ooit wel van komen dnek ik.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Wijnands schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:18:
Op zich hoeft een cafetariamodel niet meer te kosten dan de implementatie. Ik vermoed dat men de handen vol heeft met andere dingen. Het zal er ooit wel van komen dnek ik.
Understatement van de week... :o

[ Voor 3% gewijzigd door Donde op 11-05-2012 13:24 ]

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 12:49

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

En toch mogen ze er wel eens een beetje mee opschieten. Als straks de plannen erdoor komen mbt het prive zijn van woonwerk verkeer dan is het daadwerkelijk echt zo dat ik beter mijn lease auto op de oprit kan laten staan en met mijn fiets naar het werk gaan. Ik rijd alleen zakelijk (mijn vrouw heeft een betere leaseregeling) en mijn auto is beneden budget.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Janoz schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:29:
En toch mogen ze er wel eens een beetje mee opschieten. Als straks de plannen erdoor komen mbt het prive zijn van woonwerk verkeer dan is het daadwerkelijk echt zo dat ik beter mijn lease auto op de oprit kan laten staan en met mijn fiets naar het werk gaan. Ik rijd alleen zakelijk (mijn vrouw heeft een betere leaseregeling) en mijn auto is beneden budget.
Nee, juist niet! Je betaalt dan toch belasting voor je auto, of je 'm nou alleen zakelijk of zakelijk+privé gebruikt. De enige manier om dat "terug te verdienen" is privé-kilometers maken. Met twee auto's op vakantie dus! :+ Het zou alleen voordeliger kunnen worden als je de leaseauto weg doet en zelf een kleine 2e-hands auto koopt en het volledige leasebedrag als brutoloon erbij krijgt, samen met kilometervergoeding. Maar goed, dat kan bij Logica nog niet. Dan blijft over een kleine auto waarbij het geld dat je terugkrijgt als brutoloon (helft van het verschil tussen leasevergoeding en leasebedrag) de bijtelling compenseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Parody schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:48:
[...]

Nee, juist niet! Je betaalt dan toch belasting voor je auto, of je 'm nou alleen zakelijk of zakelijk+privé gebruikt. De enige manier om dat "terug te verdienen" is privé-kilometers maken. Met twee auto's op vakantie dus! :+ Het zou alleen voordeliger kunnen worden als je de leaseauto weg doet en zelf een kleine 2e-hands auto koopt en het volledige leasebedrag als brutoloon erbij krijgt, samen met kilometervergoeding. Maar goed, dat kan bij Logica nog niet. Dan blijft over een kleine auto waarbij het geld dat je terugkrijgt als brutoloon (helft van het verschil tussen leasevergoeding en leasebedrag) de bijtelling compenseert.
Hm misschien eens voorstellen of logica niet gewoon mijn auto van mij wil leasen voor mij. Dan heb ik op papier een leaseauto logica betaald hetzelfde alleen dan aan mij en ik schiet er tenminste nog wat mee op.

Maar ze zijn nu al 6 of 7 jaar bezig hierover, het is niet alsof het echt moeilijk is om te implementeren ze kunnen het gewoon afkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Shadowhawk00 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 17:33:
[...]

Hm misschien eens voorstellen of logica niet gewoon mijn auto van mij wil leasen voor mij. Dan heb ik op papier een leaseauto logica betaald hetzelfde alleen dan aan mij en ik schiet er tenminste nog wat mee op.
:?

Dus je wilt:
- een auto kopen
- die auto aan Logica verhuren om daar een leaseauto te worden
- en zelf deze leaseauto gaan rijden?

Ik heb werkelijk geen enkele clue waarom je daarop vooruit zou gaan, behalve dan de marge die je misschien in jouw rol van "kleine leasemaatschappij" zou kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-04 21:14
t_captain schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 19:14:
[...]
Dus je wilt:
- een auto kopen

Ik heb werkelijk geen enkele clue waarom je daarop vooruit zou gaan, behalve dan de marge die je misschien in jouw rol van "kleine leasemaatschappij" zou kunnen maken.
Feit is dat mensen die nu echt alleen zakelijk rijden of een privé autorijden wellicht wat creatieve oplossingen nodig hebben om er in netto inkomen niet te veel op achteruit te gaan.

Je zult vorig jaar maar een 25% auto uitgezocht hebben met de bedoeling deze alleen maar zakelijk te rijden. Dan heb je volgend jaar toch ineens een flink stuk minder te besteden.

Dit alles als deze belasting maatregelen doorgaan tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
[...]

:?

Dus je wilt:
- een auto kopen

Eh ik krijg dus de gehele leasevergoeding bruto en betaal daar dan de belasting over. Altijd nog meer dan ik nu krijg aangezien ik een eigen auto gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:34

franssie

Save the albatross

[...]

Reken het even na met een 14% auto.
Ik ben in de gelukkige positie dat ik het kan gaan doen (ik heb een BV en doe het zonder Logica).

of Logica zou met een fatsoenlijke mobiliteit regeling komen, maar dat is al nooit gelukt. Geloofwaardigheid...
De enige arbeidsvoorwaarde die wat uitmaakt zijn de vakantiedagen als je langer in dienst bent.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-10 15:41

avotar

P0werd by Black Coffee

franssie schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 00:41:
[...]

Reken het even na met een 14% auto.
Ik ben in de gelukkige positie dat ik het kan gaan doen (ik heb een BV en doe het zonder Logica).

of Logica zou met een fatsoenlijke mobiliteit regeling komen, maar dat is al nooit gelukt. Geloofwaardigheid...
De enige arbeidsvoorwaarde die wat uitmaakt zijn de vakantiedagen als je langer in dienst bent.
Je vergeet de ziektekostenverzekering.....
Een enorme slok op de spreekwoordelijke borrel.

En leuk om te lezen hoe de nieuwe belastingregels ook de schuld van Logica is.
*balt vuist in de lucht* ... Verdraaid Logica ... Verdraaid!!!
[/sarcasm]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Parody schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:48:
[...]

De laatste stand zoals ik gezien heb is dat alleen woon werk verkeer niet meer onder zakelijk valt, maar dat de 500km grens blijft bestaan. Als je er dus helemaal niet mee rijdt betaal je nog steeds geen bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Het laatste dat ik heb gelezen is dat de verklaring geen privegebruik gaat vervallen. Gevolg is altijd bijtelling.

Bij Logica is er dan slechts een alternatief voor bijtelling, de regeling eigen rijders. Maar deze regeling is voor veel werknemers niet zo interessant.

Logica betaalt voor de 1e 16000 kilometer per jaar een vergoeding van 27 cent per kilometer. Uitgaande van 42% IB en de huidige 19 cent belastingvrij, kom ik op een 23 a 24 cent per kilometer netto. Boven de 16000 kilometer betaalt Logica 19 cent vergoeding.

Eerste voorbeeld: Iemand die betrekkelijk weinig zakelijk rijdt (bijvoorbeeld omdat hij in een BU zit met lange detacheringsinzetten en in een plaats woont waar veel klanten zitten), houdt hier niet veel voordeel aan over. Bij 10.000 km/jaar zakelijk is de vergoeding een kleine 200 euro per maand netto. Tel daarbij de uitgespaarde kosten van een leaseauto en je hebt een bedrag ergens tussen de 300 en 600 euro, afhankelijk van de keuze van je auto (zeg maar een Yaris of een A3). Voor die 300 a 600 euro moet je zelf een auto rijden, 10k zakelijk + je prive-kilometers. Moet op zich wel lukken, maar je rijdt er zeker niet dezelfde auto van als de leaseauto.

Als straks die 19 cent belast wordt, gaat er nog 70 euro per maand van je netto budget af. Blijft er niet zo veel meer over.

Tweede voorbeeld: Iemand die wat meer op de weg is voor Logica, bijvoorbeeld 50.000 km/jaar zakelijk. De huidige vergoeding levert 850 euro netto op. Plus de besparing van de leaseauto kom je op iets tussen de 950 en 1250. Een boel geld, maar je moet er wel 50.000 + prive kilometers van rijden. Zelfs een dieseltje die 1:20 loopt kost al 350 euro per maand aan brandstof. Onderhoud, 2x per jaar een beurt, meer dan 1 set banden per jaar. > 1500 euro per jaar. Afschrijving, zelfs als je een tweedehands koopt voor 10.000 euro schrijf je er al een stuk of 4000 per jaar af door de enorme aantallen kilometers. Je speelt dus met moeite quitte op je reiskostenvergoeding, en dan rij je een zuinige tweedehands en zeker geen nieuwe A3.

Afschaffen van de reiskostenvergoeding kost in dit 2e voorbeeld nog eens 350 euro van je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
avotar schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 08:35:

En leuk om te lezen hoe de nieuwe belastingregels ook de schuld van Logica is.
*balt vuist in de lucht* ... Verdraaid Logica ... Verdraaid!!!
[/sarcasm]
Dat hoor je hier niemand zeggen, maar het gebrek aan het cafetariamodel is dat zeker wel.
Nu heb je 2 opties leaseauto of km vergoeding, waarbij je niets terugziet van je leasevergoeding. Het is nu dus inderdaad goedkoper om een heel goedkope auto te leasen, deze op je inrit te laten staan en naar je werk te fietsen. 8)7.

T-captain hm van die max 16000km wist ik zo niet maar ik had al berekend dat het voor mij altijd goedkoper is om zelf te rijden, zelfs al krijg ik netto nog maar 10ct/km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Shadowhawk00 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 11:31:
[...]

Dat hoor je hier niemand zeggen, maar het gebrek aan het cafetariamodel is dat zeker wel.
Nu heb je 2 opties leaseauto of km vergoeding, waarbij je niets terugziet van je leasevergoeding. Het is nu dus inderdaad goedkoper om een heel goedkope auto te leasen, deze op je inrit te laten staan en naar je werk te fietsen. 8)7.
Toch is die optie ook niet zo interessant.

Een oneerlijk aspect van de leaseregeling heb ik altijd gevonden dat je bij budget-onderschrijding maar de helft van het verschil krijgt uitbetaald. Stel, je least een Tata Nano voor 300 euro ;) Niet leverbaar, dus een Aygo van 450 euro. Bij een leasebudget van 750. Dan krijg je van de besparing slechts 150 euro bruto terug. De andere 150 houdt Logica in haar zak. Er komt dus 750 euro uit het budget voor arbeidsvoorwaarden en jij ziet er naast een ongebruikte Aygo slechts 150 euro van terug, bruto. Daarvan kun je natuurlijk prima fietsen. Maar tegelijk zou je bij een andere werkgever (met een vergelijkbaar budget voor arbeidsvoorwaarden en zonder leaseauto) heel wat beter af zijn.

Weer een ander aspect van de regeling is dat iedereen met dezelfde norm-kilometers moet rekenen. Dus ook iemand die kiest om niet prive te rijden. Het zou redelijk zijn als Logica 2 tarieven voor leaseauto's zou hanteren: 1 tarief o.b.v. 32.000 km/jaar voor wie prive rijdt, en 1 tarief o.b.v. bijvoorbeeld 20.000 km/jaar voor wie afziet van privegebruik. Want nu betaalt iedereen voor dat privegebruik uit zijn leasebudget (dus ten koste van de teruggaaf bij normonderschrijding of een eigen bijdrage bij normoverschrijding). Overigens heb ik een 2-tarieven systeem nog niet gezien, ook niet bij andere bedrijven.

Mijn evaluatie is dat de huidige leaseregeling alleen maar interessant is voor werknemers die (a) ook privekilometers rijden en (b) geen bezwaar hebben tegen een fiscaal gunstige auto die ongeveer in het leasebudget past:

* Rij je niet prive dan zie je niets terug van de besparing die jij voor Logica en/of de leasemaatschappij oplevert.
* Als de fiscale wijzigingen doorgaan dan betaal je ook nog eens belasting over inkomen waarvan je hebt afgezien. (inkomen in natura: privegebruik auto v/d zaak). Waardoor de gekke situatie ontstaat dat je zelfs beter af zou zijn bij een werkgever die net zo veel of weinig salaris betaalt maar dan zonder leaseauto. De werkgever besteedt 7xx euro minder aan arbeidsvoorwaarden en de werknemer houdt meer over dan de Logicaan.

* Wil je een supergoedkope auto, dan krijg je maar de helft van de besparing terug, de andere helft geef je weg.

* Wil je juist een dikke auto dan is het door de combinatie eigen bijdrage + cataloguswaarde + bijtellingspercentage al gauw minder interessant. Een BMW met zescilinder diesel kost je minimaal 1000 euro per maand netto.

* Wil je een afwijkende auto (GTI, cabrio, electrisch, bestelbus, Lexus, MB, ieder zijn ding), of een motor of scooter, dan is er meestal een artiken in het leaseregelement waarom het niet mag.

Ik was zelf een leasende Logicaan en voelde me in het begin redelijk op goed bediend met de leaeregeling. Maar ook in die tijd zou ik eigenlijk net zo goed zijn afgeweest met 500 euro extra flex-budget i.p.v. een leaseauto van 700 euro. Door de matige aansluiting van de leaseregeling op mijn persoonlijke wensen ging er dus 200 euro per maand verloren. Logica betaalde 700 voor iets wat voor mij maar 500 waard was.
Later kwamen de 14% en 20% auto's, waardoor de schoen van de leaseregeling wat meer ging knellen (kon niet zo gauw een echt leuke auto vinden met verlaagde bijtelling, in ieder geval toen). En Logica deed er zelf een paar scheppen bovenop door de benzine-hybrides uit te sluiten en een merkenbeleid in te voeren. Per saldo is het gat tussen de kosten van een leaseauto en de waarde die hij voor mij zou vertegenwoordigen alleen maar toegenomen.

En dat is het hele idee achter een cafetariamodel. Past een bepaalde arbeidsvoorwaarde niet goed bij de werknemer, liquideer hem de arbeidsvoorwaarde, niet de werknemer. Zo gaat het rendement van je salarisbudget omhoog en kun je je mensen beter belonen zonder meer uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

t_captain schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 12:20:
[En dat is het hele idee achter een cafetariamodel. Past een bepaalde arbeidsvoorwaarde niet goed bij de werknemer, liquideer hem de arbeidsvoorwaarde, niet de werknemer. Zo gaat het rendement van je salarisbudget omhoog en kun je je mensen beter belonen zonder meer uit te geven.
bijkomend voordeel: je kunt als werkgever veel makkelijker de kaasschaaf over een totaalpakket aan arbeidsvoorwaarden halen, in plaats van geconfronteerd te worden met een discussie per onderdeel.

Worden je pensioenuitgaven geindexeerd, betekent dat automatisch hogere bijdrage voor je auto. Opleiding? dan minder vrije dagen. of zoiets. Jonge werknemers zal t jeuken als ze minder pensioen inleggen. Leuk bij een beschikbare premieregeling. kom je alleen (te) laat achter.

Keuzevrijheid? keuzestress zul je bedoelen. Sommige dingen moeten gewoon goed geregeld zijn : pensioen, ziektekostenverzekering en dergelijke. Je begrijpt t, ik ben niet zondermeer voorstander van het cafetariamodel. Het lijkt veel mooier dan het is.

Waar ik wel voor zou pleiten is bijvoorbeeld een mobiliteitsvergoeding. Vast bedrag, ter grootte van de leasevergoeding. Of een eigen bijdrage gerelateerd aan je CO2 uitstoot (ook als je de auto al hebt). Er zijn al bedrijven waar ze dat toepassen. Kun je toch een grote, zuinige bak rijden.

Zo ga je vanzelf creatief worden.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Het cafetariamodel staat bij Logica al 10 jaar in de ijskast!
Dan zou het allemaal wel heel transparant worden en kunnen verslechterende maatregelen door Logica veel moeilijker (soms ongemerkt) worden doorgevoerd.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Logica zou ook de kilometervergoeding kunnen verhogen voor de privé rijders zodat de werknemer netto gelijk blijft..... Maar de kilometervergoeding is al in geen 12 jaar aangepast...(of nog langer maar dat weten de ouderen wel onder ons).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 14:32:
Logica zou ook de kilometervergoeding kunnen verhogen voor de privé rijders zodat de werknemer netto gelijk blijft..... Maar de kilometervergoeding is al in geen 12 jaar aangepast...(of nog langer maar dat weten de ouderen wel onder ons).
Logica zou ook gewoon kunnen stellen dat de afstand tot je base office woon werk is en alles daarboven zakelijker kilometers. Die laatste worden namelijk niet belast en ergens zou dat heel reeel zijn want als medewerker kan je er weinig aan doen als er geen opdrachten in de regio zijn.
Maar net als met het cafetaria model moeten ze daar moeite voor doen die logica zelf niets oplevert dus dat kunnen we wel weer vergeten. Het belang van de medewerkers is gewoon niet belangrijk voor logica, als ze dat wel belangrijk hadden gevonden hadden ze al lang een cafetaria model doorgevoerd het is niet dat ze de eerste zijn en het zelf moeten bedenken.
Je vergeet de ziektekostenverzekering.....
Een enorme slok op de spreekwoordelijke borrel.
Dat valt wel mee eigenlijk aangezien je verplicht de aanvullende verzekering moet betalen en over de ziektekosten nog verzekering ben je in bepaalde gevallen bijna even duur uit als je het zelf zou regelen.
Hangt natuurlijk erg af van je situatie maar als je nog jong/gezond en niet getrouwd bent kan het allemaal wel wat goedkoper.

[ Voor 4% gewijzigd door Shadowhawk00 op 19-05-2012 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Shadowhawk00 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 11:01:

Dat valt wel mee eigenlijk aangezien je verplicht de aanvullende verzekering moet betalen en over de ziektekosten nog verzekering ben je in bepaalde gevallen bijna even duur uit als je het zelf zou regelen.
Hangt natuurlijk erg af van je situatie maar als je nog jong/gezond en niet getrouwd bent kan het allemaal wel wat goedkoper.
Reken me dat dan eens voor als je wil.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Die verzekering van Logica is heel interessant voor de werknemer omdat je min of meer de hele premie vergoed krijgt, minus belasting is dik de helft. Alleen in bijzondere omstandigheden kun je met een andere verzekering (en dus zonder de werkgeversbijdrage) goedkoper uit zijn. Denk aan groot gebruik van bepaalde zorg die niet in de Logica polis valt.

Voor de partner is het veel minder interessant. Die vergoeding is netto slechts een euro of 15. Als de Logoca verzekering niet goed aansluit op je persoonlijke situatie ben je gauw elders beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

t_captain schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 16:54:
Die verzekering van Logica is heel interessant voor de werknemer omdat je min of meer de hele premie vergoed krijgt, minus belasting is dik de helft. Alleen in bijzondere omstandigheden kun je met een andere verzekering (en dus zonder de werkgeversbijdrage) goedkoper uit zijn. Denk aan groot gebruik van bepaalde zorg die niet in de Logica polis valt.

Voor de partner is het veel minder interessant. Die vergoeding is netto slechts een euro of 15. Als de Logoca verzekering niet goed aansluit op je persoonlijke situatie ben je gauw elders beter uit.
Dat laatste beaam ik volledig. Maar dat is niet wat onze collega stelde en daar ben ik juist zo nieuwsgierig naar, ik kan me niet voorstellen namelijk dat het voordeliger kan, zeker niet zoals hij het stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
avotar schreef op zondag 20 mei 2012 @ 06:41:
[...]

Dat laatste beaam ik volledig. Maar dat is niet wat onze collega stelde en daar ben ik juist zo nieuwsgierig naar, ik kan me niet voorstellen namelijk dat het voordeliger kan, zeker niet zoals hij het stelt.
Qua pakket kan het zeker goedkoper dan wat logica bied, dat logica daarvan een deel betaald maakt scheelt wel wat. Maar als je gewoon puur kijkt wat is deze verzekering waard ofwel. Wat moet ik betalen voor een verzekering die ik nodig heb en wat betaal ik voor de logica verzekering. Dat bedrag is niet zo heel interresant meer.
Een vergelijkbare verzekering heb je al voor 110 euro btw. Bij een volledige betaling van logica van die verzekering scheelt het maar 70euro/maand aangezien de verzekering een hogere premie heeft komt het verschil een heel stuk lager uit.
Ik kan zo de eigen bijdrage niet vinden maar die gaat nog van de 70euro af.

[ Voor 4% gewijzigd door Shadowhawk00 op 21-05-2012 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dus netto voor de werknemer nog steeds duurder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Tja, ik vind 70 euro een aanzienlijk verschil om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje voor alle mensen die in het verleden met de aandelenregelingen hebben meegedaan: Hoe zit het precies als je de aandelen niet meteen wilt verkopen?

Logica doet het nu niet bepaald goed op de beurs en de aandelen zijn nu nog maar ongeveer de helft waard van wat het vorig jaar was. Het lijkt me beter om gewoon te wachten met verkopen, maar in de gegevens van de aandelenregeling staat alleen dat ik binnen 6 maanden een keuze moet maken.

Stel dat ik de aandelen neem, maar niet verkoop, wat dan? Houden ze dan mijn aandelen voor mij vast of krijg ik dan de aandeelcertificaten thuisgestuurd of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Inmiddels mijn eindafrekening binnen.
Alles netjes uitbetaald. Vakantiedagen + Vakantiegeld. Leaseauto had ik ingeleverd en dat was blijkbaar allemaal ok.

Mag ook even vermeld worden vind ik :)

Allemaal nog veel plezier gewenst. Ik heb bijna 7 jaar met leuke collega's gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
  • Laatst online: 16-04 14:37
Het gaat je goed, Viper!
Shadowhawk00 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 10:02:
[...]

Een vergelijkbare verzekering heb je al voor 110 euro btw. Bij een volledige betaling van logica van die verzekering scheelt het maar 70euro/maand aangezien de verzekering een hogere premie heeft komt het verschil een heel stuk lager uit.
Ik kan zo de eigen bijdrage niet vinden maar die gaat nog van de 70euro af.
Ik volg het nu echt niet meer....
De verzekering kost: € 129,61
Logica betaalt daarvan: € 116,35
Dus het deel wat ik helemaal zelf moet betalen is: € 13,26

Over het deel dat Logica betaalt (€ 116,35), betaal ik belasting. Hoeveel is dat? Laten we even voor het gemak 50% nemen... Dat is dan € 58,18.

€ 58,18 + € 13,26 = € 71.44

Ik betaal dus netto € 71.44 voor een Basis + aanvullende verzekering. (Is al bijna € 40,- per maand minder dan de door jou genoemde vergelijkbare verzekering). Waar kan ik een vergelijkbare verzekering krijgen? En eigen bijdrage... die is toch wettelijk? Dus die zit toch bij ALLE verzekeringen in het pakket?

[ Voor 3% gewijzigd door Xochiquetzal op 25-05-2012 23:12 ]

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 13:33
Heb tot de dag van vandaag geen salaris ontvangen van Logica sinds de 23e.
Dat terwijl ik wel een digitale salarisstrook heb staan op het intranet. Iemand dit eerder ervaren?

Niet echt handig met een hypotheek... :X

[ Voor 3% gewijzigd door original4u op 26-05-2012 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

De 24e (donderdag) is het bij mij bijgeschreven. (ING) - dus dinsdag even bellen?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• original4u
franssie schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 11:44:
De 24e (donderdag) is het bij mij bijgeschreven. (ING) - dus dinsdag even bellen?
Ik ga dinsdag zeker even bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

original4u schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 12:11:
[...]

Ik ga dinsdag zeker even bellen!
Ik herinner me dat er ergens in het (mijn) contract staat dat ze het uiterlijk de 25e bijschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Heb je toevallig je ontslag ingediend?

Ze mogen het zelfs op de laatste dag van de maand uitbetalen, zolang het salaris maar betaald wordt in de maand dat je ervoor werkt.

[ Voor 13% gewijzigd door Edjaaah op 27-05-2012 13:27 ]

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Wettelijk heb je gelijk, laatste werkdag van de maand. Maan ik meen ook dat Logica inderdaad iets in mijn arbeidsovereenkomst had staan over de 25e. Als dat in je contract staat moeten ze zich er wel aan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Ik denk dat er ergens iets mis is gegaan. Logischerwijze wordt iedereen op dezelfde dag uitbetaald. Dit gaat automatisch, neem ik aan.
Balen dat je er nu net in een lang weekend achterkomt en dus tot dinsdag moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Is/was het niet zo dat het ook afhankelijk is van de eigen bank.
Dus dat als je een rekening hebt bij een andere bank dan een collega het 1-2 dagen langer kan duren.
Weet de details zo even niet maar ik meen me te herinneren dat daar iets in zat.

@Xochiquetzal 40euro per maand vind ik nou niet bepaald een groot verschil/bedrag. Ik reageerde voornamelijk er op dat mensen die ziektekosten "een slok op een borrel" vinden schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• original4u
Edjaaah schreef op zondag 27 mei 2012 @ 13:26:
Heb je toevallig je ontslag ingediend?

Ze mogen het zelfs op de laatste dag van de maand uitbetalen, zolang het salaris maar betaald wordt in de maand dat je ervoor werkt.
Ja ik heb mijn ontslag ingediend. Dit was de laatste maand dus ik verwacht ook nog een eindafrekening. Kan iemand al bevestigen dat de laatste maandsalaris uitbetaald wordt op de laatste dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Nee, de eindafrekening vindt plaats in de maand dat je uit dienst bent. Ik zou er achterna gaan. Toen ik mijn ontslag heb ingediend, heb ik mijn op 1 na laatste maand geen salaris gehad, omdat HR niet wist van mijn afspraken rondom de financiële afwikkeling van mijn lease auto. Als HR niets doorgeeft aan Salarisadministratie betalen zij gewoon niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
[b][message=38308536,noline]@Xochiquetzal 40euro per maand vind ik nou niet bepaald een groot verschil/bedrag. Ik reageerde voornamelijk er op dat mensen die ziektekosten "een slok op een borrel" vinden schelen.
Sja, wat is een slok op een borrel... Ik vind € 40,- per maand (NETTO) wel veel geld. Da's (ongeveer) het dubbele al wat een concurrent bruto meer moet geven om dit onderdeel te compenseren.

Slok op een borrel is misschien overdreven, maar het is geen post die je bij een salarisvergelijk moet vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

original4u schreef op maandag 28 mei 2012 @ 10:43:
[...]

Ja ik heb mijn ontslag ingediend. Dit was de laatste maand dus ik verwacht ook nog een eindafrekening. Kan iemand al bevestigen dat de laatste maandsalaris uitbetaald wordt op de laatste dag?
Ik zit in dezelfde situatie. Heb gebeld en er is me verteld dat er vandaag wordt uitbetaald.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Royz schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:30:
[...]

Ik zit in dezelfde situatie. Heb gebeld en er is me verteld dat er vandaag wordt uitbetaald.
Dat ze het vandaag overmaken, of dat het vandaag op je rekening staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• original4u
Vandaag wat telefoontjes gedaan en wat opviel is dat er meerder collega's die uit dienst gaan dit probleem hebben. Lijkt me een gevalletje slechte administratie. Het is iig nog niet geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Xochiquetzal schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 17:31:
[...]

Dat ze het vandaag overmaken, of dat het vandaag op je rekening staat?
Interbank is het er meestal direct (dus als je dezelfde bank hebt als Logica)
Intrabank is het meestal dezelfde dag, of uiterlijk een dag later.
Ze zullen het vandaag ws pas gecorrigeerd hebben en hopelijk voor jullie ook verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

franssie schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 19:17:
[...]

Interbank is het er meestal direct (dus als je dezelfde bank hebt als Logica)
Intrabank is het meestal dezelfde dag, of uiterlijk een dag later.
Ze zullen het vandaag ws pas gecorrigeerd hebben en hopelijk voor jullie ook verzonden.
Volgens mij is het omgekeerd, interbank is tussen banken en intra bank is tussen accounts binnen 1 bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
SithWarrior schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 22:00:
[...]

Volgens mij is het omgekeerd, interbank is tussen banken en intra bank is tussen accounts binnen 1 bank.
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook per 1 mei (vaststellingsovereenkomst) uit dienst en heb mijn eindafrekening een van deze dagen verwacht. Rond 20 mei contact gehad met HR om te vragen hoe de procedure wordt afgerond. Mij was toen verteld dat je salarisstrook met eindafrekening de 25ste wordt verzonden en de betaling rond de 30ste. Ik dacht keurig, de manier waarop de aanzegging was gedaan ging ook nettjes.

Vandaag contact gehad met salarisverwerking en die geven aan dat er helemaal niet wordt uitbetaald omdat zij niet weten wat zij met het geld moeten doen. Huh? In ons vaststellingsovereenkomst staat keihard dat als je geen keuze doorgeeft (stamrecht, spaarpolis etc) dan wordt het bedrag binnen een maand op je rekening - na aftrek van belasting en premies - gestort. Salarisverwerking: "Ja, dat kan overeengekomen zijn maar wij hanteren andere regels".

Maar goed dat ik me heb voorbereid op ontslag en gezorgd voor inkomen want de uitbetaling volgt nu eind juni!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelliefhebber
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Vreemd allemaal.
Ik ben ook betrokken bij de ontslagronde, en ben dus ook per 1-mei uit dienst.
Heb doorgegeven wat Logica met een deel van mijn ontslagvergoeding moet doen (stamrecht), de rest zou zo uitbetaald moeten worden. Verder moesten mijn vakantiedagen en mijn kilometeres van april nog uitbetaald worden.
Vakantiegeld over 2012, had men al betaald met het salaris van april.
Normaal gesproken had ik mijn salaris altijd op de 24ste op mijn rekening (ABN).
En inderdaad deze maand was er de 24ste niets.
Dus de 25ste 's morgens gebeld, en daar kreeg ik heel netjes te horen dat mijn salarisbetaling niet automatisch ging vanwege de opsplitsing. Men had echter op de 24ste de betaling de deur uitgedaan (met de hand).
Kreeg ook te horen dat dit inderdaad de kilometervergoeding, de vakantiedagen en het overige deel ontslagvergoeding betrof. Kreeg ook netjes het bedrag te horen wat gestort was (en dat lijkt me wel ongeveer te kloppen). Salarisstrook komt later met de post is mij verzekerd (nog niet binnen overigens)
Diezelfde dag was het geld inderdaad op mijn rekening te zien.
Het deel wat naar de stamrecht moet, zou men pas op 31-mei overboeken, netjes zoals afgesproken binnen 1 maand.
Dat wordt nog even afwachten dus.

PS: Ik had geen leaseauto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Dat was te zien aan je km vergoeding ;)

Maarre, dat je geen lease auto hebt is waarschijnlijk waarom het wel goed gaat. Zolang salarisadmin niet te horen krijgt wat er met de restschuld van je auto gebeurd, betalen ze niet uit. Overigens zou ik verwachten dat bij een vaststellingsovereenkomst de boete voor rekening van Logica komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelliefhebber
  • Niet online
Klopt, die kosten zijn inderdaad voor Logica, dus dat zou geen belemmering hoeven te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vogelliefhebber schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 11:04:
Klopt, die kosten zijn inderdaad voor Logica, dus dat zou geen belemmering hoeven te zijn.
In mijn geval heeft dat niets met eventuele inhoudingen te maken. Salarisverwerking heeft niet uitbetaald omdat zij niet wisten wat zij met het geld moesten doen werd mij vertelt. In mijn overeenkomst staat echter in vrij helder Nederlands dat als je geen keuze maakt voor stamrecht of andere constructie dan wordt het bedrag uitbetaald. Dat moet dus gewoon conform contract binnen 1 maand na beëindiging. En daar is geen discussie over mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Laatst online: 03-10 15:25
ALs je uit dienst treed, mag Logica niet je salaris achter houden. Na circa vijf dagen heb je recht op een rente vergoeding en: weet dat Logica ook niet minder mag betalen dan het minimum loon (voor als ze op voorhand kosten inhouden ivm lease-auto).
Ik heb zelf duidelijk gecommuniceerd dat ze eventuele kosten maar moesten verrekenen met de openstaande vakantiedagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BiLLY_daKid schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 11:18:
ALs je uit dienst treed, mag Logica niet je salaris achter houden. Na circa vijf dagen heb je recht op een rente vergoeding en: weet dat Logica ook niet minder mag betalen dan het minimum loon (voor als ze op voorhand kosten inhouden ivm lease-auto).
Ik heb zelf duidelijk gecommuniceerd dat ze eventuele kosten maar moesten verrekenen met de openstaande vakantiedagen.
Ik werd in dit ontslagtraject bijgestaan door een jurist. Zij geeft nu aan dat ik tot en met morgen (31 ste) moet wachten en als ik geen geld krijg Logica schriftelijk in gebreke stellen en in ieder geval de wettelijke rente aanzeggen. Voor de volledigheid: hoewel het om ontslag ging was ik zeer te spreken over de manier waarop het allemaal was geregeld en aan mij gecommuniceerd. Maar hier kan ik wel ontzettend kwaad om worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik heb mijn salaris ontvangen vanmorgen. Wellicht jullie nu ook. Volgens mij zit er nog geen vakantiegeld bij alleen.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelliefhebber
  • Niet online
Kijk even naar je salarisstrookje van april, mijn vakantiegeld is daarmee al verrekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vakantiegeld was in april al binnen idd. Maar mijn ontslag vergoeding helemaal niet en daar gaat het mij om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelliefhebber
  • Niet online
Dat is inderdaad verre van netjes, bovendien zou je deze maand ook nog niet in aanmerking komen voor WW, en ben je voor inkomen dus afhankelijk van deze betaling. Ik zou per direct met ze contact opnemen om ervoor te zorgen dat ze uiterlijk morgen het geld overmaken, zoniet deurwaarder op de stoep. Desnoods kunnen ze ook een grove berekening doen en op basis daarvan een voorschot betalen, en het verekenen in Juni.
Niet bij laten zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

vogelliefhebber schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 12:25:
Kijk even naar je salarisstrookje van april, mijn vakantiegeld is daarmee al verrekend.
Ik heb in maart, april en mei hetzelfde salaris ontvangen :). Wellicht komt het mee met de reguliere uitbetaling in juni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Ehh, wie of wat is CGI en wat komen ze doen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Laatst online: 03-10 15:46

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Royz schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 14:26:
[...]

Ik heb in maart, april en mei hetzelfde salaris ontvangen :). Wellicht komt het mee met de reguliere uitbetaling in juni
Vakantiegeld wordt bij Logica normaal gesproken altijd in juni uitbetaald.. althans, in de 6 jaar dat ik hier werk was dat altijd zo :p

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Roadman schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 08:38:
Ehh, wie of wat is CGI en wat komen ze doen?!
De boel overnemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
CGI to acquire Logica creating a global technology champion with significant presence throughout the Americas, Europe and Asia
Today’s media schedule

Montreal, Quebec, May 31, 2012 - CGI Group Inc. (TSX: GIB.A) (NYSE: GIB), a leading global provider of IT and business process services, has announced an offer to acquire Logica, a leading business and IT service firm headquartered in the United Kingdom. CGI will hold a press conference today, May 31, 2012 in Montréal at 9:30 a.m. (EDT).
5:15 a.m. (EDT) media press release (www.cgi.com/newsroom)
9:30 a.m. (EDT) press conference with Serge Godin, Founder and Executive Chairman of the Board and Michael E. Roach, President and Chief Executive Officer, CGI. (French and English)

Location : CGI, 1350 René-Lévesque ouest, 25th Floor, Montréal (Québec), Canada.

What: Cargo to acquire Lone Star – Press conference

When: Thursday, May 31, 2012 at 9:30 a.m. (EDT)

Where: CGI offices (1350 René-Lévesque West, Montréal – 25th floor)

Who: Mr. Serge Godin, Founder and Executive Chairman of the Board, CGI

Mr. Michael E. Roach, President and CEO, CGI (from London, UK)

About CGI
Founded in 1976, CGI Group Inc. is one of the largest independent information technology and business process services firms in the world. CGI provides end-to-end services with approximately 31,000 professionals located in offices and centres of excellence in Canada, the United States, Europe and Asia Pacific. As at March 31, 2012, CGI's annualized revenue was approximately $4.3 billion and its order backlog was approximately $13.1 billion. CGI shares are listed on the TSX (GIB.A) and the NYSE (GIB) and are included in both the Dow Jones Sustainability Index and the FTSE4Good Index. Website: www.cgi.com.
CGI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Gezellig. :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Logica opent 55% hoger op EUR1,29 na bod van CGI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet echt verbazingwekkend na het "lean and mean" maken. Nu afwachten wat het effect gaat zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 09:13:
Niet echt verbazingwekkend na het "lean and mean" maken. Nu afwachten wat het effect gaat zijn...
Logica Benelux verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Laatst online: 30-09-2024
Het gerucht gaat hier dat USG de PS tak wel wil hebben ;)

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

LogicaCGI wordt straks CGI . Zo weten de Logicanen van het eerste uur ook eens hoe dat voelt })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Roadman schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 09:05:
Logica opent 55% hoger op EUR1,29 na bod van CGI
WTF +55%?

Dat is een forse overnamepremie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
t_captain schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 09:31:
[...]

WTF +55%?

Dat is een forse overnamepremie..
Ach, 55% van niks... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:01
Ik denk dat ik toch maar op de 'Sell' knop ga drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Nu moet de winstgevendheid nog 55% omhoog om de gestegen aandelenkoersen te rechtvaardigen. Hoe gaat Logica dat doen? Komt er weer aandacht voor groei of zou het de zoveelste sanering worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwacht dat er nog wel meer zal worden gesneden. In de video van Andy zei hij al dat er mogelijk impact zou zijn op centrale functies, maar CGI zal best ook naar andere bedrijfsonderdelen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:22:
Verwacht dat er nog wel meer zal worden gesneden. In de video van Andy zei hij al dat er mogelijk impact zou zijn op centrale functies, maar CGI zal best ook naar andere bedrijfsonderdelen kijken.
Ik geloof dat ze op de kantoren al sabbatical hebben aangevraagd... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:22:
Zal niet vreemd opkijken wanneer hele bedrijfsonderdelen verkocht gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Uhm mannen,

Willen jullie a.u.b. wat beter opletten met wat jullie hier allemaal te melden hebben over de overname?

Groet, P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

AngelDust schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 08:39:
[...]

Vakantiegeld wordt bij Logica normaal gesproken altijd in juni uitbetaald.. althans, in de 6 jaar dat ik hier werk was dat altijd zo :p
Jawel, maar vandaag is mijn laatste dag, dus in juni werk ik er niet meer ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Goh, heeeeel toevallig zo'n aandelenplaatsing die uitsluitend is uitgetrokken om te verdelen onder het management.

Er wordt maar een heel select gezelschap sprinkhanen beter van deze overname. ikzelf mag blij zijn als ik quitte speel met mn laatste plukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
En b.t.w. er is nog helemaal geen video geweest. Hoe kun je daar dan in godsnaam al uitspraken over doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Laatst online: 03-10 15:46

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Royz schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:54:
[...]

Jawel, maar vandaag is mijn laatste dag, dus in juni werk ik er niet meer ;).
Ah, oke.. dan moet je salarisadministratie ff bellen :P

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Laatst online: 30-09-2024
Perenor schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:59:
En b.t.w. er is nog helemaal geen video geweest. Hoe kun je daar dan in godsnaam al uitspraken over doen :(
a) In je e-mail zit een link naar een filmpje.

b) Chill out, degenen die hier posten realiseren zich wel dat het een publiek forum is. Wat er gepost wordt moet je dan ook met een korreltje zout nemen.

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Testert schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:10:
[...]

a) In je e-mail zit een link naar een filmpje.

b) Chill out, degenen die hier posten realiseren zich wel dat het een publiek forum is. Wat er gepost wordt moet je dan ook met een korreltje zout nemen.
Ik zie hier dan ook niks anders gepost worden dan dingen die overal al te lezen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Perenor schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:53:
Uhm mannen,

Willen jullie a.u.b. wat beter opletten met wat jullie hier allemaal te melden hebben over de overname?

Groet, P.
Eh die informatie moet toch publiek zijn als wij hem weten dus maakt het niets uit.
Als wij hier als medewerkers zonder een NDA informatie zouden kunnen plaatsen is er toch al iets goed fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Tot zover een zelfstandig Logica. En nu maar weer afwachten wat het nu weer wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Shadowhawk00 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:26:
[...]

Eh die informatie moet toch publiek zijn als wij hem weten dus maakt het niets uit.
Als wij hier als medewerkers zonder een NDA informatie zouden kunnen plaatsen is er toch al iets goed fout.
Lees de Logica Gele Gids, artikel 1.9 eens. Zover ik weet zit er in iedere arbeidsovereenkomst bij Logica een geheimhoudingsclausule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
pagani schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:42:
[...]

Lees de Logica Gele Gids, artikel 1.9 eens. Zover ik weet zit er in iedere arbeidsovereenkomst bij Logica een geheimhoudingsclausule.
Wat wordt hier geroepen dan wat al niet op DFT.nl, FD, Computable en tweakers.net staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Zekker gaat onder andere in op een interne video van Andy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
pagani schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:46:
Is gewoon een logische conclusie die je kunt trekken uit een overnamen.
Niks schokkends dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Sorry, maar de CEO die intern informatie geeft over het te verwachten effect is interne informatie, hoe "voorspelbaar" ook, je overtreedt hiermee je arbeidsovereenkomt.

(af en toe vraag ik me af of mensen de ethics cursus, hoe "voorspelbaar" de meeste zaken daar in waren dan ook, wel gevolgd hebben :p)

[ Voor 29% gewijzigd door pagani op 31-05-2012 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
pagani schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:46:
Dat heb ik vanmorgen ook al op NuZakelijk of Computable gelezen, niet schokkend dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

pagani schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:49:
Sorry, maar de CEO die intern informatie geeft over het te verwachten effect is interne informatie, hoe "voorspelbaar" ook, je overtreedt hiermee je arbeidsovereenkomt.

(af en toe vraag ik me af of mensen de ethics cursus, hoe "voorspelbaar" de meeste zaken daar in waren dan ook, wel gevolgd hebben :p)
hou nou toch op. hij moet eerst zn grootaandeelhouders en zn toezichthouders bijpraten voordat ie maar iets naar de blue collars stuurt. Niks overtreding. Pas als jij iets vertelt over een een groot project dat naar de kl*te gaat, wat potentieel van invloed is op de koers, ben je pas de sjaak. En dan voordat het publiek is geworden via de officiele kanalen.

doe mij eens 1 geval waar iemand daarvoor op zn lazer heeft gekregen..ik ken ze niet en ik werk al heeeeeel lang bij dit bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Het gaat om ethics en principes, niet om op je lazer krijgen. Maar ik kap maar weer met de discussie, de sfeer hier is weer lekker positief.

Anyway, ik zie juist weer leuke kansen, zeker qua internationaal werk. Zo'n vijftig kantoren in de VS, vier in Australië, een aantal in Azië en natuurlijk Canada nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

pagani schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 12:11:
Het gaat om ethics en principes, niet om op je lazer krijgen.
Volgens mij begon jij net over de arbeidsovereenkomt. Dat heeft niets met principes te maken... O-) Hou ik me niet aan de overeenkomst, dan krijg ik op mn lazer.

Pagina: 1 ... 32 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.