Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.
Hmmm, een Paul Schuyt gedachte...Edjaaah schreef op woensdag 04 april 2012 @ 14:14:
Wellicht hebben al die jaren inmiddels zijn tol geeist, misschien heeft hij persoonlijk moeite met het uitvoeren van een grootschalige ontslagronde, wie weet.
Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.
Dat siert je. Misschien toch 's tijd voor een rondje discussie in yammer?BadpunK schreef op woensdag 04 april 2012 @ 15:04:
Misschien ben ik wat sceptisch, maar er zijn de nodige keuzen gemaakt die ik niet allemaal even goed kan plaatsen. Maar dat zal ik hier allemaal niet gaan spuien, aangezien dit een (openbare) forum is.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
[ Voor 68% gewijzigd door franssie op 05-04-2012 09:08 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Democratie kost een Fortuyn
Yammer had ik mij toentertijd snel weer voor afgemeld. Werd gek van alle spam wat voorbij kwam. Ik weet niet of er andere (goede) alternatieven zijn.Wijnands schreef op woensdag 04 april 2012 @ 17:28:
[...]
Dat siert je. Misschien toch 's tijd voor een rondje discussie in yammer?
Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.
Zoiets zat ik wel aan te denken ja.Edjaaah schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:43:
Je kunt een Yammer groep aanmaken voor Tweakers, dan kun je de interne discussies intern met dezelfde mensen voeren als hier
Helaas zie je in sommige regio's inderdaad tijden die doen denken aan de gemiddelde betaald voetbal coach. En ook de parallel aan de 3 enveloppen grap komt wel 's bij me boven.peter00 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 06:44:
is het normaal dat mensen in topposities gemiddeld een jaar of drie, vier in dienst zijn? Zijn dit soort "turnover rates" voor executives standaard? komt mij een beetje over als : een vinkje in mijn cv en anders "Apres nous la deluge". Had verwacht dat er meer binding met het bedrijf zou zijn, ook op dat nivo.
Toch zie je binnen Logica ook mensen die langere tijd blijven zitten. Andy zelf zit er al weer een tijdje. De CEO van Finland loopt ook al een behoorlijke tijd mee. Duitsland had ook een redelijk stabiel team.
Ik denk dat de oorzaak lang niet alleen een CV vinkje is. Zeker de mensen die vanuit intern omhoog klimmen hebben een zware tijd in die hoogste positie. Ik heb Paul Schuyt in die paar jaar dat hij er zat flink zien verouderen.
[ Voor 66% gewijzigd door Wijnands op 05-04-2012 15:51 ]
Verwijderd
ik zit nog steeds te pielen met die endpoint encryptie. Als ik gebruik wil maken van een externe hardeschijf voor mijn vmwarez (en ja workrelated) encrypt ik mijn schijf. Hetzelfde voor de update van de TomTom.
Als ik naar programs and features ga heb ik 2 entries:
SEE Framework Client
SEE Removable storage
Ik moet eerst de removable storage neem ik aan verwijderen en kan het ww scherm omzeilen maar ik krijg dan een soort van rollback waardoor de de-installatie niet voltooid kan worden. Vlak voor het einde gaat de groene voortgangsbalk vrolijk terug. Geen meldingen of dergelijke.
Ik heb het getest met een internet verbinding lokaal en ingelogd via VPN op het logica netwerk. Wat doe ik fout?
Thanks alvast
Verwijderd
Ik kan het niet meer terug vinden. Helaas ben ik al 5 maanden idle en het liefst wil ik ontslag nemen.
Moet ik dan terug betalen?
Ja.Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:05:
Beste mensen weten jullie hoe dat zit met een masterclass studie contract bij Logica?
Ik kan het niet meer terug vinden. Helaas ben ik al 5 maanden idle en het liefst wil ik ontslag nemen.
Volgens de amorisatie regeling die ik destijds had, binnen 1 jaar ontslag 100% vergoeden, na 2 jaar 50%, daarna vrij om te gaan en staan waar je wilt.
[ Voor 18% gewijzigd door Roadman op 10-04-2012 16:08 ]
Als je ontslag wilt nemen omdat je al een andere baan hebt, dan zal je nieuwe werkgever dit wellicht willen betalen. Je kunt ook voorleggen aan Logica dat je 5 maanden idle bent en dat je werkgever je nu niet biedt wat ze je hadden beloofd toen je kwam werken. Dat je voorstelt dat Logica het arbeidscontract ontbindt, en jou daarbij je studieschuld kwijtscheldt. Als je nu ontslag neemt, heb je geen recht op een WW uitkering, als Logica het contract ontbindt wel (goed uitzoeken hoe het precies zit in deze).Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:05:
Beste mensen weten jullie hoe dat zit met een masterclass studie contract bij Logica?
Als je al 5 maanden idle bent, zal Logica misschien wel openstaan voor een regeling waarbij je zonder studieschuld vertrekt.Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:05:
Lijkt me sterk, aangezien hij alleen nog maar geld gekost heeft...(er even vanuit gaande dat hij nog niet ingezet is geweest...)t_captain schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:18:
[...]
Als je al 5 maanden idle bent, zal Logica misschien wel openstaan voor een regeling waarbij je zonder studieschuld vertrekt.
De keuze of je een werknemer laat gaan of probeert binnen te houden, heeft als het goed is meer te maken met de vooruitzichten dan met het verleden.mbb26 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:36:
[...]
Lijkt me sterk, aangezien hij alleen nog maar geld gekost heeft...(er even vanuit gaande dat hij nog niet ingezet is geweest...)
Verwijderd
Bedoel je dat je dat hele ding wilt deïnstalleren?Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 19:34:
Hey collega's
ik zit nog steeds te pielen met die endpoint encryptie. Als ik gebruik wil maken van een externe hardeschijf voor mijn vmwarez (en ja workrelated) encrypt ik mijn schijf. Hetzelfde voor de update van de TomTom.
Als ik naar programs and features ga heb ik 2 entries:
SEE Framework Client
SEE Removable storage
Ik moet eerst de removable storage neem ik aan verwijderen en kan het ww scherm omzeilen maar ik krijg dan een soort van rollback waardoor de de-installatie niet voltooid kan worden. Vlak voor het einde gaat de groene voortgangsbalk vrolijk terug. Geen meldingen of dergelijke.
Ik heb het getest met een internet verbinding lokaal en ingelogd via VPN op het logica netwerk. Wat doe ik fout?
Thanks alvast
Doe je zo (je moet beide stappen uitvoeren):
stap 1)
• Control panel->Programs and features->Symantec Removable Storage selecteren en uninstall klikken.
• En dan als hij om het wachtwoord vraagt: ctrl-alt-del en dan het installatie process, msiexec.exe killen.
• Dan gaat het wachtwoordschermpje weg, maar de uninstall gaat verder
• daarna kan ook het symantec framework verwijderd worden
stap 2)
• Type bij search: regedit
• ga naar: Local Machine
• en verwijder \SYSTEM\CurrentControlSet\Services\GEFilter
Klaar!!!!! (mogelijk bij update dat SEE weer gepusht wordt, maar dan gewoon procedure herhalen...
En nee, het mag niet, maar eh.....lekker boeiend.

lolVerwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:31:
Verwijderd
Ben ik niet zo bang voor met mijn billability en uurtarief..... En hierom word je echt niet ontslagen....pagani schreef op woensdag 11 april 2012 @ 16:00:
Zeker lol, tot je er om ontslagen wordt...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2012 17:06 ]
Ik had het niet specifiek over jou en ook niet om puur en alleen ontslagen worden door het omzeilen van de beveiliging, maar mocht een medewerker in een conflict met de werkgever belanden en de werkgever weet dat de medewerker de beveiliging heeft omzeilt dan staat die werknemer wettelijk er een stuk minder sterk voor.Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 17:00:
[...]
Ben ik niet zo bang voor met mijn billability en uurtarief..... En hierom word je echt niet ontslagen....
(overigens durf ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te stellen dat een rechter die een zaak voor zich krijgt met een werkgever die een werknemer wil ontslaan vanwege het moedwillig omzeilen van de bedrijfsbeveiliging vierkant achter het bedrijf zal gaan staan)
Daarnaast is het een overschrijding van een ethische/security grens die mijns inziens niet op zijn plaats is binnen een bedrijf. Geen enkel excuus wat dit gedrag kan rechtvaardigen toch?
[ Voor 30% gewijzigd door pagani op 11-04-2012 17:14 ]
vragen kan altijd.t_captain schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 17:16:
[...]
De keuze of je een werknemer laat gaan of probeert binnen te houden, heeft als het goed is meer te maken met de vooruitzichten dan met het verleden.
[ Voor 53% gewijzigd door Wijnands op 11-04-2012 17:17 ]
Zeg, Johnny, ik ben wel benieuwd in welke wet dit staat?pagani schreef op woensdag 11 april 2012 @ 17:09:
[...]
Ik had het niet specifiek over jou en ook niet om puur en alleen ontslagen worden door het omzeilen van de beveiliging, maar mocht een medewerker in een conflict met de werkgever belanden en de werkgever weet dat de medewerker de beveiliging heeft omzeilt dan staat die werknemer wettelijk er een stuk minder sterk voor.
[ Voor 3% gewijzigd door Donde op 11-04-2012 17:17 ]
Check je arbeidsvoorwaarden, daar staat immers je handtekening onder.Donde schreef op woensdag 11 april 2012 @ 17:16:
[...]
Zeg, ......, ik ben wel benieuwd in welke wet dit staat?
Voor de werkgever worden als dringende redenen in de zin van lid 1 van artikel 677 beschouwd zodanige daden, eigenschappen of gedragingen van de werknemer, die ten gevolge hebben dat van de werkgever redelijkerwijze niet kan gevergd worden de arbeidsovereenkomst te laten voortduren.
2. Dringende redenen zullen onder andere aanwezig geacht kunnen worden:
a. wanneer de werknemer bij het sluiten van de overeenkomst de werkgever heeft misleid door het vertonen van valse of vervalste getuigschriften, of deze opzettelijk valse inlichtingen heeft gegeven omtrent de wijze waarop zijn vorige arbeidsovereenkomst is geëindigd;
b. wanneer hij in ernstige mate de bekwaamheid of geschiktheid blijkt te missen tot de arbeid waarvoor hij zich heeft verbonden;
c. wanneer hij zich ondanks waarschuwing overgeeft aan dronkenschap of ander liederlijk gedrag;
d. wanneer hij zich schuldig maakt aan diefstal, verduistering, bedrog of andere misdrijven, waardoor hij het vertrouwen van de werkgever onwaardig wordt;
e. wanneer hij de werkgever, diens familieleden of huisgenoten, of zijn medewerknemers mishandelt, grovelijk beledigt of op ernstige wijze bedreigt;
f. wanneer hij de werkgever, diens familieleden of huisgenoten, of zijn medewerknemers verleidt of tracht te verleiden tot handelingen, strijdig met de wetten of de goede zeden;
g. wanneer hij opzettelijk, of ondanks waarschuwing roekeloos, eigendom van de werkgever beschadigt of aan ernstig gevaar blootstelt;
h. wanneer hij opzettelijk, of ondanks waarschuwing roekeloos, zich zelf of anderen aan ernstig gevaar blootstelt;
i. wanneer hij bijzonderheden aangaande de huishouding of het bedrijf van de werkgever, die hij behoorde geheim te houden, bekendmaakt;
j. wanneer hij hardnekkig weigert te voldoen aan redelijke bevelen of opdrachten, hem door of namens de werkgever verstrekt;
k. wanneer hij op andere wijze grovelijk de plichten veronachtzaamt, welke de arbeidsovereenkomst hem oplegt;
l. wanneer hij door opzet of roekeloosheid buiten staat geraakt of blijft de bedongen arbeid te verrichten.
Verwijderd
En dus......?Wijnands schreef op woensdag 11 april 2012 @ 17:20:
En dan, kies er maar 1tje uit:
Voor de werkgever worden als dringende redenen in de zin van lid 1 van artikel 677 beschouwd zodanige daden, eigenschappen of gedragingen van de werknemer, die ten gevolge hebben dat van de werkgever redelijkerwijze niet kan gevergd worden de arbeidsovereenkomst te laten voortduren.
2. Dringende redenen zullen onder andere aanwezig geacht kunnen worden:
a. wanneer de werknemer bij het sluiten van de overeenkomst de werkgever heeft misleid door het vertonen van valse of vervalste getuigschriften, of deze opzettelijk valse inlichtingen heeft gegeven omtrent de wijze waarop zijn vorige arbeidsovereenkomst is geëindigd;
b. wanneer hij in ernstige mate de bekwaamheid of geschiktheid blijkt te missen tot de arbeid waarvoor hij zich heeft verbonden;
c. wanneer hij zich ondanks waarschuwing overgeeft aan dronkenschap of ander liederlijk gedrag;
d. wanneer hij zich schuldig maakt aan diefstal, verduistering, bedrog of andere misdrijven, waardoor hij het vertrouwen van de werkgever onwaardig wordt;
e. wanneer hij de werkgever, diens familieleden of huisgenoten, of zijn medewerknemers mishandelt, grovelijk beledigt of op ernstige wijze bedreigt;
f. wanneer hij de werkgever, diens familieleden of huisgenoten, of zijn medewerknemers verleidt of tracht te verleiden tot handelingen, strijdig met de wetten of de goede zeden;
g. wanneer hij opzettelijk, of ondanks waarschuwing roekeloos, eigendom van de werkgever beschadigt of aan ernstig gevaar blootstelt;
h. wanneer hij opzettelijk, of ondanks waarschuwing roekeloos, zich zelf of anderen aan ernstig gevaar blootstelt;
i. wanneer hij bijzonderheden aangaande de huishouding of het bedrijf van de werkgever, die hij behoorde geheim te houden, bekendmaakt;
j. wanneer hij hardnekkig weigert te voldoen aan redelijke bevelen of opdrachten, hem door of namens de werkgever verstrekt;
k. wanneer hij op andere wijze grovelijk de plichten veronachtzaamt, welke de arbeidsovereenkomst hem oplegt;
l. wanneer hij door opzet of roekeloosheid buiten staat geraakt of blijft de bedongen arbeid te verrichten.
Door SEE te verwijderen gedraag ik me roekeloos en breng eigendommen van de werkgever in gevaar? Ja, ja......

Of geef ik me daarmee over aan liederlijk gedrag?
Zoals ik zei, puur op basis hiervan zul je niet ontslagen worden bij een gezonde werkrelatie, maar bij een al foute relatie zal het zeker niet meehelpen...
(tevens zal er natuurlijk wel eerst een waarschuwing moeten komen, maar het verbaast me al dat er nog geen controletooltje overheen is gedraaid)
[ Voor 62% gewijzigd door pagani op 11-04-2012 17:44 ]
Verwijderd
Ik durf hier het woord 'redelijk' te betwisten....pagani schreef op woensdag 11 april 2012 @ 17:42:
Dat, en je weigert hardnekkig te voldoen aan redelijke bevelen en opdrachten ("Gebruik deze beveiligingstool")
Zoals ik zei, puur op basis hiervan zul je niet ontslagen worden bij een gezonde werkrelatie, maar bij een al foute relatie zal het zeker niet meehelpen...
Verwijderd
Dat is ook mijn argument, een privé-apparaat. Heb via India verzocht om dat ding dan wel via dat SEE gebeuren te kunnen laten praten met mijn laptop, maar dat kan dus niet.pagani schreef op woensdag 11 april 2012 @ 17:48:
De argumenten die ik tot nu toe gehoord heb waren vooral "ik sluit privé-apparaat X aan op m´n laptop". Ik ben het er natuurlijk wel mee eens dat, mocht er een noodzaak zijn om puur voor het werk apparatuur aan te sluiten die níet gecodeerd kan/mag/moet worden, er een andere oplossing gezocht moet worden (anders dan zelf de security omzeilen)
Dus vandaar SEE er maar af.
Overigens werkt dat ook ff net wat makkelijker met USB-sticks als je bij de klant op lokatie zit, om gewoon een SEE-vrije USB-stick te hebben.
Het maakt sneakernet onmogelijk. Bij een klant kan ik niet zomaar mijn laptop in het netwerk hangen en met deze prachtige tool wordt het voor mij vervolgens ook ontiegelijk lastig om mijn gegevens over te zetten. Ten eerste is decrypting op linux niet mogelijk (en dat zie je bij servers best vaak). Daarnaast is het soms ook helemaal niet toegestaan om executables van usb-sticks te starten.pagani schreef op woensdag 11 april 2012 @ 17:48:
De argumenten die ik tot nu toe gehoord heb waren vooral "ik sluit privé-apparaat X aan op m´n laptop". Ik ben het er natuurlijk wel mee eens dat, mocht er een noodzaak zijn om puur voor het werk apparatuur aan te sluiten die níet gecodeerd kan/mag/moet worden, er een andere oplossing gezocht moet worden (anders dan zelf de security omzeilen)
En ja, ik heb bij een klant al een paar uur verloren door dit geklooi. Daar heb ik het uiteindelijk opgelost door dropbox te gebruiken. Ik heb gelijk maar even bij de security officer van logica gevraagd of dat nu werkelijk het beoogde resultaat van deze actie is.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Verwijderd
Helaas. het ww scherm gaat wel weg maar het grone balkje die de vootgang aangeeft loopt terug en floep niks verwijderd. Ik zit gewoon op mijn eigen internetverbinding. Maakt dat nog wat uit?Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:31:
[...]
Bedoel je dat je dat hele ding wilt deïnstalleren?
Doe je zo (je moet beide stappen uitvoeren):
stap 1)
• Control panel->Programs and features->Symantec Removable Storage selecteren en uninstall klikken.
• En dan als hij om het wachtwoord vraagt: ctrl-alt-del en dan het installatie process, msiexec.exe killen.
• Dan gaat het wachtwoordschermpje weg, maar de uninstall gaat verder
• daarna kan ook het symantec framework verwijderd worden
stap 2)
• Type bij search: regedit
• ga naar: Local Machine
• en verwijder \SYSTEM\CurrentControlSet\Services\GEFilter
Klaar!!!!! (mogelijk bij update dat SEE weer gepusht wordt, maar dan gewoon procedure herhalen...)

[ Voor 98% gewijzigd door avotar op 12-04-2012 07:20 ]
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 23:21:
[...]
Helaas. het ww scherm gaat wel weg maar het grone balkje die de vootgang aangeeft loopt terug en floep niks verwijderd. Ik zit gewoon op mijn eigen internetverbinding. Maakt dat nog wat uit?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2012 08:58 ]
Dropbox is leuk voor thuis, school of klein zakelijk gebruik, maar ik geloof niet dat het voor grote bedrijven als Logica, maar ook haar klanten, wenselijk is om Dropbox te gaan gebruiken voor filesharing/-exchange. Dan is ook meteen het hele gebeuren rondom veiligheid ver te zoeken...Janoz schreef op woensdag 11 april 2012 @ 23:12:
Daar heb ik het uiteindelijk opgelost door dropbox te gebruiken.
Is het op je eigen laptop in elkaar draaien van een deployment hier dan niet al het probleem?Janoz schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:10:
Mijn gedachte ook, maar ik kan moeilijk op mijn handen gaan zitten uren bij de klant verbranden omdat ik de op mijn eigen laptop in elkaar gedraaide deployment niet op een andere manier op de linuxserver van de klant kan krijgen.
Waarom is die deployment niet in elkaar gedraaid op apparatuur van de klant?
Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat
Verwijderd
Raar..collega's op het werk hebben ook deze issues niet gehad. Kan het misschien te maken hebben dat ik een externe HD gekoppeld heb die toen de SEE software eropgezet kreeg alvorens ik wist wat voor crap tool dit is? Misschien moet ik deze weer aanhangen en het dan nog eens proberen.Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 08:57:
[...]
Je internetverbinding heeft niks met het deïnstalleren van SEE te maken, die heb je daar helemaal niet voor nodig.
Wil je soms zeggen dat ik die Laptop die ik van Logica gekregen heb eigenlijk alleen maar moet gebruiken om in te loggen op VPN om mijn mail te lezen? Die laptop is toch om mij in mijn werkzaamheden te ondersteunen? Maar ja, blijkbaar worden die beveiligingsmaatregelen bedacht door mensen die alleen maar een beetje met word en excel lopen te klooien. Nee, dan merek je de pijn waarschijnlijk niet zo.Roadman schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:15:
[...]
Is het op je eigen laptop in elkaar draaien van een deployment hier dan niet al het probleem?
Waarom is die deployment niet in elkaar gedraaid op apparatuur van de klant?
Maar goed, het kon niet omdat de klant die apparatuur niet heeft.
Het gaat hier om een interne maatwerk applicatie die ooit ontwikkeld is, maar nog steeds wordt gebruikt. De klant organisatie is ondertussen opgesplitst (vanwege NMA regels moest dit deel verkocht worden om een grote fusie mogelijk te maken). Daarbij is de ontwikkelafdeling niet meegenomen waardoor er intern eigenlijk alleen nog maar systeembeheer gedaan wordt. De maatwerk applicatie staat al 5 jaar op de rol om vervangen te worden door (bv) SAP, maar hij werkt nog uitstekend en iedereen is tevreden.
Door een upgrade echter werkte de signel sign on niet meer. En toen ben ik ingevlogen om dat in 2 dagen te fixen. Klant is ongeveer 150km van waar ik woon en ik kon veel thuis voorbereiden.
Als je een verzoek indient, krijg je een formulier 'CISO security concession'. Je moet het invullen met een valide business case. Als deze wordt geautoriseerd, wordt SEE op legale wijze verwijderd.
Ik zou geen risico nemen door het er zelf af te halen.
It always seems impossible until it's done.
Als ik hier tegenaan liep zou ik meteen de relevante manager inlichten. Een mogelijke optie die je dan hebt is dat je aangeeft dat je de hinderlijke software er wel tijdelijk af kan slopen maar dat je graag een mailtje hebt dat hij dat een goede oplossing vind.
Maar goed. dat probleem speelde maanden terug en op dit moment hoef ik niks op mijn USB stick te zetten. Android development doe ik dan ook maar gewoon op mijn prive laptop...
Dat is altijd een van de grote problemen binnen dit soort organisaties... en Logica is geen uitzondering. Het zijn dit soort dingen waaruit zo duidelijk blijkt dat je twee groepen hebt: Mensen vast op kantoor (en die dus inderdaad hun laptop full time als werkstation gebruiken en een klant altijd maar van veraf zien) en Mensen die bij klanten rondlopen.Janoz schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:05:
[...]
Wil je soms zeggen dat ik die Laptop die ik van Logica gekregen heb eigenlijk alleen maar moet gebruiken om in te loggen op VPN om mijn mail te lezen? Die laptop is toch om mij in mijn werkzaamheden te ondersteunen? Maar ja, blijkbaar worden die beveiligingsmaatregelen bedacht door mensen die alleen maar een beetje met word en excel lopen te klooien. Nee, dan merek je de pijn waarschijnlijk niet zo.
Ik gebruik mijn logica laptop om thuis (smart working) te werken voor mijn klant. Dus ik ga niet eerst de VPN opstarten van logica om vervolgens een citrix omgeving op te starten van de klant. Buiten het feit dat ik niet meer op VPN kan en de servicedesk mij niet kan helpen omdat ik steeds netjes mijn thuiswerkdagen opgeef (bij de klant op locatie heb ik nooit mijn laptop bij) en ze mij steevast niet op die momenten bellen....
Probleem is wel dat ik wat documenten nodig heb van de klant, doe ik normaal via usb, wat dus niet meer zou gaan met de nieuwe beveiliging (die nog niet op mijn laptop staat, omdat ik niet op vpn kan inloggen dus en de laatste keer dat ik met een laptop op kantoor was de dag was dat ik hem ging ophalen om voor het eerst te gebruiken)
(leuk hoe ik een punt kan maken en kan klagen over "one is")
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Tja dat is de keuze die gemaakt is op hoger niveau, dat je het daar niet mee eens bent is vervelend maar je zal het er mee moeten doen. Er worden regelmatig keuzes gemaakt die hun doel geheel voorbij schieten dan wel een totaal verkeerde uitwerking hebben.Edjaaah schreef op donderdag 12 april 2012 @ 10:51:
[...]
Dropbox is leuk voor thuis, school of klein zakelijk gebruik, maar ik geloof niet dat het voor grote bedrijven als Logica, maar ook haar klanten, wenselijk is om Dropbox te gaan gebruiken voor filesharing/-exchange. Dan is ook meteen het hele gebeuren rondom veiligheid ver te zoeken...
uiteindelijk zijn wij de profs die dan bij de klant moeten gaan zeuren dat zij hun security op orde moeten brengen. Het mag niet de standaard worden dat wij direct ons niveau verlagen naar dat van de klant. Al moet dat laatste uit noodzaak soms, het is terecht dat Logica enige veiligheid afdwingt, en ja er zijn mensen om ontslagen.pagani schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 03:34:
En je klant heeft natuurlijk geen sftp, sharepoint of een van de andere tientallen secure transfer tools
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Eh nee uiteindelijk zijn wij de mensen die door de klant ingehuurd worden om zijn probleem op te lossen. Als de klant wil dat wij zijn systeem volledig open gooien moeten wij hem hooguit van zijn beslissing op de hoogste stellen en het vervolgens alsnog uitvoeren als de klant het echt wil.franssie schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 09:25:
[...]
uiteindelijk zijn wij de profs die dan bij de klant moeten gaan zeuren dat zij hun security op orde moeten brengen. Het mag niet de standaard worden dat wij direct ons niveau verlagen naar dat van de klant. Al moet dat laatste uit noodzaak soms, het is terecht dat Logica enige veiligheid afdwingt, en ja er zijn mensen om ontslagen.
Wie zegt er namelijk dat de klant geen goede argumenten heeft om geen security op het systeem waar jij aan werkt te hebben.
Logica mag bij zijn mensen afdwingen wat ze willen zolang dit binnen de wet blijft maar zodra de inzetbaarheid van mensen bij bepaalde klanten daardoor in gevaar komt moeten ze dan ook zelf de gevolgen dragen.
Als klant zou ik mensen die niet met mijn omgeving om kunnen gaan direct terugsturen. Je huurt iemand in die zijn eigen laptop heeft dan moet je ook kunnen verwachten dat deze zijn werk gaat doen met die laptop.
Weet er trouwens iemand of er een procedure is als je van manager wilt wisselen?
[ Voor 3% gewijzigd door Shadowhawk00 op 15-04-2012 09:52 ]
Jup.... maar voor mij was het niet zo'n groot difference om eerlijk te zijn... Nuance verschillen...Wijnands schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:41:
Iemand al bij een "be the difference" sessie geweest
Overigens lijkt het er heel erg op dat je manager het verschil maakt voor hoe je het bedrijf ziet, toch grappig als we one logica zijn.
Het is altijd de moeite om te gaan, al is het maar om weer eens wat van je collega's te zien.Shadowhawk00 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:07:
Is het de moeite om te gaan dan? Of is het er 1 die ze eigenlijk net zo goed per mail kunnen versturen?
Overigens lijkt het er heel erg op dat je manager het verschil maakt voor hoe je het bedrijf ziet, toch grappig als we one logica zijn.
En je tweede statement snap ik niet.
Managers zijn ook net mensen, dus die zullen niet allemaal gelijk zijn. Toch lijkt het me sterk dat je hetzelfde bedrijf onder 2 verschillende managers anders ziet. Ik denk wel dat je deels anders naar het bedrijf kijkt, want je manager maakt deel uit van het totaalplaatje van "het bedrijf".Shadowhawk00 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:07:
Alle risico's voor Logica zijn afgekocht. Maar waarom moet dit gedwongen met rampzalige producten bij zakkenvullers als KB & Zwitserleven? Logica kent de huidige beschikbare premieregeling inmiddels 15 jaar. Het resultaat van al die jaren pensioensparen is rampzalig. Met grote pensioengaten tot gevolg!
De Logica pensioenregeling lijkt op een gedwongen woekerpolis. Ik hoor er bij Logica nooit iemand over. Ben ik de enige die me zorgen maakt over het pensioen?
[ Voor 22% gewijzigd door ESPACE op 27-04-2012 14:29 ]
Dat lijkt niet zo, het is zo! Gisteren nog een brief in het kader van de hele woekerpolisaffaire dat Zwitserleven het nog niet gaat lukken om de compensatieberekening op tijd klaar te hebben.ESPACE schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:02:
De Logica pensioenregeling lijkt op een gedwongen woekerpolis.
Ik krijg er ook niet echt een Zwitserlevengevoel bij
Ook voor de zakelijke rijder zal het nu een klap zijn om, ongeacht de privékilometers, om bijtelling te betalen.
Zal inderdaad best een klap zijn als je een flink dure auto in de 25% klasse enkel zakelijk rijdt. Nu ken ik zelf geeneen collega die de leaseauto alleen zakelijk rijdt, maar ze zullen er vast zijn. De bezuinigingen waren echter al jaren voorspeld, dus heel gek is het niet dat ze nu doorgevoerd worden. Het was echter wel netter geweest om dit in te laten gaan voor auto´s die vanaf nu geleased worden.Donde schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:57:
Ook voor de zakelijke rijder zal het nu een klap zijn om, ongeacht de privékilometers, om bijtelling te betalen.
(ik vind overigens de regeling wel logisch, immers stimuleren ze zo dat het woon-werkverkeer meer gaat bestaan uit zuinige compacte auto´s, waarom zou iemand immers voor woon-werk waar je vrijwel altijd alleen in de auto zit een ruime en snelle auto moeten hebben)
Een bij-effect van het ontmoedigen van de eigen-auto-regeling is dat het wagenpark een stuk schoner wordt, ken genoeg voorbeelden van "een zo oud mogelijke en goedkoop mogelijke auto" om maar winst te maken op de kilometervergoeding. Dat komt het milieu niet echt ten goede.
[ Voor 31% gewijzigd door pagani op 27-04-2012 15:27 ]
Inderdaad. De hoeveelheid kostenposten die ze op durven voeren...ik heb m niet bij de hand hier bij de klant, maar ik meen iets van bijna 300 euro aan netto kosten te hebben zien staan, met een bijzonder slecht rendement. Beheerkosten, Aankoopkosten, KrollerBoomkosten, Vaste Kosten, ze geven dr wat namen aan.ESPACE schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:02:
Hebben jullie vandaag ook het jaarlijks waardeoverzicht van Zwitserleven ontvangen? Voor mij zeker geen Zwitserleven gevoel! Het verbaast me elk jaar weer hoeveel er aan kosten bij Zwitserleven en Kröller Boom aan de strijkstok blijft hangen en wat er verdwijnt in een bodemloze put. Zou Logica geen enkele verantwoordelijkheid voelen voor de gebrekkige pensioenopbouw van haar medewerkers?
Alle risico's voor Logica zijn afgekocht. Maar waarom moet dit gedwongen met rampzalige producten bij zakkenvullers als KB & Zwitserleven? Logica kent de huidige beschikbare premieregeling inmiddels 15 jaar. Het resultaat van al die jaren pensioensparen is rampzalig. Met grote pensioengaten tot gevolg!
De Logica pensioenregeling lijkt op een gedwongen woekerpolis. Ik hoor er bij Logica nooit iemand over. Ben ik de enige die me zorgen maakt over het pensioen?
Volgens mij is storten in een fonds en gewoon rente trekken nog steeds t meest rendabel. Vooral als je t zelf mag beheren.
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Het ligt eraan wie er voor de groep staat. Als het een persoon is die lekker vlot kan presenteren dan kan het zeker een interessante ervaring zijn.Shadowhawk00 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:07:
Is het de moeite om te gaan dan? Of is het er 1 die ze eigenlijk net zo goed per mail kunnen versturen?
Sowiso vind ik het nuttig om te weten hoe men de nieuwe strategie denkt te implementeren
Ben ik helemaal met je eens. Ik vond het wel boeiende sessie trouwens.Wijnands schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 17:17:
[...]
Sowiso vind ik het nuttig om te weten hoe men de nieuwe strategie denkt te implementeren
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Eh is er binnen logica wat gebeurt dan waar niet iedereen een mail over gehad heeft.Donde schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:57:
Daar ga je dan als eigen rijder met je onbelaste reiskostenvergoeding. Zijn er collega's die nu nadenken om over te stappen naar een leaseauto?
Bij mijn weten is er namelijk niets veranderd, maar het kan natuurlijk zijn dat dit niet voor iedereen geld.
Ik zeg ook niet dat ik het niet nuttig vind maar veel van die dingen kan je natuurlijk ook per e-mail uitleggen. Dat scheelt logica toch weer in de kosten.Sowiso vind ik het nuttig om te weten hoe men de nieuwe strategie denkt te implementeren
[ Voor 19% gewijzigd door Shadowhawk00 op 27-04-2012 18:50 ]
Dat ligt er zeker aan! De sessie die ik in A'veen bijwoonde vond ik weinig inspirerend gebracht. Van dat niveau management verwacht ik wel wat meer.Wijnands schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 17:17:
[...]
Het ligt eraan wie er voor de groep staat. Als het een persoon is die lekker vlot kan presenteren dan kan het zeker een interessante ervaring zijn.

Stuur dan maar een mail rond met het verhaal, kan ik mijn avond nog nuttig besteden...
Denk groter dan Logica, de belastingregels voor leasewagens en kilometervergoedingen worden aangepast.Shadowhawk00 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 18:45:
[...]
Eh is er binnen logica wat gebeurt dan waar niet iedereen een mail over gehad heeft.
Bij mijn weten is er namelijk niets veranderd, maar het kan natuurlijk zijn dat dit niet voor iedereen geld.
[...]
Ik zeg ook niet dat ik het niet nuttig vind maar veel van die dingen kan je natuurlijk ook per e-mail uitleggen. Dat scheelt logica toch weer in de kosten.
Bij ons deed Sake het verhaal. Die doet dit soort dingen vaker.Vandaahl schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 19:36:
[...]
Dat ligt er zeker aan! De sessie die ik in A'veen bijwoonde vond ik weinig inspirerend gebracht. Van dat niveau management verwacht ik wel wat meer.![]()
Stuur dan maar een mail rond met het verhaal, kan ik mijn avond nog nuttig besteden...
Het enige storende was, was dat ze constant bezig waren te overleggen wat te skippen omdat we nogal uit liepen. Verder vind ik het vreselijk flauw, die vreselijke 1-2tjes met strategisch in de zaal geplaatste handlangers.
Maar goed..... dat is een "verschil"
Ik ben zelf bijna ex-logicaan en heb nu een werkgever gevonden waar ik binnenkort ga beginnen die een middelloon regeling op het pensioen heeft. Dat scheelt stukken! Je weet beter waar je aan toe bent in vergelijk met het slechte pensioen bij Logica.
En nee Espace, er zijn meer mensen die de term woekerpensioen al hebben genoemd en het nodige bij de OR gaan (of hebben?) aangekaart.
Middenloon pensioen is een aantrekkelijke variant, alleen het vrijwel uitgestorven eindloon is nog mooier.
[ Voor 28% gewijzigd door Wijnands op 28-04-2012 18:59 ]
Dan heb jij zeker de brief van Zwitserleven nog niet gehad:Wijnands schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 18:55:
Ik denk dat de OR heel graag met iemand zou willen spreken die goed kan onderbouwen waarom het hier om een woekerpolis/pensioen zou gaan
Dit gaat toch echt over compensatie van een woekerpolis!Geachte Vandaahl,
U heeft via uw werkgever een Zwitserleven pensioenverzekering waarvoor mogelijk compensatie geldt. Wij hebben u laten weten dat u begin 2012 zou horen of u voor compensatie in aanmerking komt.
Tot onze spijt gaat dat niet lukken, omdat wij de berekening van de eventuele compensatiebedragen nog niet klaar hebben. Wij bieden u onze excuses hiervoor aan. Deze vertraging heeft geen invloed op de eventuele compensatie.
...
Logica pensioen is toch ook op basis van middenloon?Wijnands schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 18:55:
Ik denk dat de OR heel graag met iemand zou willen spreken die goed kan onderbouwen waarom het hier om een woekerpolis/pensioen zou gaan
Middenloon pensioen is een aantrekkelijke variant, alleen het vrijwel uitgestorven eindloon is nog mooier.
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Nee op basis van beschikbare premie, dus aan het einde van de looptijd kijk je hoeveel geld is het waard en daar koop je dan een uitkering van bedrag X per maand voor.SithWarrior schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 19:46:
[...]
Logica pensioen is toch ook op basis van middenloon?
Er staat toch dat ze gaan kijken "OF u voor compensatie in aanmerking komt."Vandaahl schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 19:33:
[...]
Dan heb jij zeker de brief van Zwitserleven nog niet gehad:
[...]
Dit gaat toch echt over compensatie van een woekerpolis!
Lijkt me een standaard brief voor alle pensioenproducten... dat ze dus voor alle producten gaan kijken OF het een woekerpolis is en zo ja OF iemand in aanmerking komt voor compensatie?
Verwelkom wat je niet kunt vermijden.
Je hebt helemaal gelijk! Het is een standaard brief voor beleggingsverzekeringen.Xochiquetzal schreef op zondag 29 april 2012 @ 12:48:
[...]
Lijkt me een standaard brief voor alle pensioenproducten... dat ze dus voor alle producten gaan kijken OF het een woekerpolis is en zo ja OF iemand in aanmerking komt voor compensatie?
Goh, ben toch benieuwd, gezien de hiervoor al genoemde kosten die in rekening worden gebracht door de verzekaar en KB.
Grootste probleem is natuurlijk het rendement in deze tijden. In 2011 bijv. een behoorlijk negatief rendement! Je mag hopen dat het op lange termijn een beetje bijdraait.
[ Voor 14% gewijzigd door Vandaahl op 29-04-2012 14:48 ]
Nooit geweest.SithWarrior schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 19:46:
[...]
Logica pensioen is toch ook op basis van middenloon?
Logica, of CMG in ieder geval, heeft tot midden jaren 90 een eindloon regeling gedaan waarbij je pensioen gebaseerd was op je laatst verdiende loon. Heel prettig voo de werknemer, nogal prijzig voor de werkgever. Dat is toen vervangen door een beschikbare premie waarbij het bedrijf elk jaar geld in een fonds stort, weinig als je jong bent, steeds een beetje meer als je ouder wordt. Je hebt zekerheid over de inleg, niet over de uitkering.
Probleem wat we nu zien is eigenlijk 2 financiële crisissen achter elkaar waardoor het pensioenfonds al een aantal jaren niet echt lekker rendeert.
Eigenlijk zou je zeker als je jong bent alvast wat bij moeten storten. Echter, de procedure daarvoor is bepaald niet heel simpel. Verder kunnen een hoop collega's die 100 euro per maand niet missen.
Daarnaast is er nu ook nog de (vooralsnog vermeende) woekerpolis.... het wordt niet simpeler en ik wordt er ook niet vrolijk van.
Als je de hele staffel gebruikt, kun je een regeling opzetten die vergelijkbaar is met geindexeerd middelloon, zonder dat je op een oneealistisch rendement hoeft te rekenen. Zo'n regeling kost aan premie iets tussen de 15 en 20 procent van het pensioengevend salaris boven de franchise. Daarop is de staffel berekend.
Op zich is een regeling met een premiepercentage van bijvoorbeeld 18%, met een 70/30 verdeling werkgever/werknemer, niet verkeerd. Maar je moet het niet brengen als een premievrij pensioen. Breng het liever als een pensioen waarbij de werknemerspremie flexibel is.
A propos staffel, je moet je ook beseffen dat Logica veel arbeidsvoorwaarden buiten het pensioengevend salaris heeft. Zorgverzekering, Auto, onkostenvergoeding: zelfs als je 70% van je midelloon zou opbouwen is het nog maar 70% van je loon en 0% van je auto, zorgverzekering etc.
[ Voor 18% gewijzigd door Wijnands op 29-04-2012 22:05 ]
Daarin wordt gerekend alsof je gelden een rendement maken van 4% per jaar, en dat de rentestand 4% is op het moment dat je 65 wordt, en een pensioen aan moet kopen.
Verder rekent men nog met een opbouw tot aan je pensioen zonder rekening te houden met de inhoudingen voor bv partner/nabestaanden-pensioen.
Je krijgt dus een te verwachten pensioen-aanspraak voorgeschoteld die veel te optimistich is.
EN!!!
het is een pensioenaanspraak die je gaat krijgen op je 65ste en verder tot aan je overlijden gelijk blijft (dus zonder indexatie)
Iedereen denkt dan direct dat hij wel een goed pensioen heeft, omdat hij dat vergelijkt met zijn huidige salaris.
Maar als je bv 35 bent, krijg je wel nog 30 jaar inflatie voor je kiezen.
Reken dat even op gemiddeld 2% per jaar (behoorlijk optimistisch) dan zullen je lasten minimaal 60% hoger zijn, en dan kom je met je pensioenaanspraak dik te kort.
Ergens sprak iemand al over de staffel.
Dat behoeft misschien wat toelichting.
Er is een staffeltabel opgesteld door de belastingdienst.
Deze staffeltabel geeft aan wat je belastingvrij MAG sparen in je pensioen.
Die tabel is (voor beschikbare premiepensioenen) opgesteld zodanig dat je een normaal pensioen op zou bouwen.
Logica stort echter slechts zo'n 60% in je pensioen dan wat volgens die staffel zou mogen.
Dat geeft al aan dat je in het gunstigste geval slechts 60% van een normaal pensioen opbouwt bij Logica.
Daarbij wordt ook in de beleggingsvarianten nog een heel slecht rendement gehaald de laatste jaren.
Het is daarom ook verstandiger om NIET voor beleggen te kiezen, maar voor bestedingsdoel 3, wat een rentevariant is. De gegarandeerde rente is dan weliswaar slechts 3%, maar nog altijd veel beter dan wat ZL haalt met hun beleggingen (de laatste jaren).
Wil je dus later van een goed pensioen kunnen genieten, zorg dan voor aanvullende stortingen/regelingen.
Want met het standaard door Logica opgebouwde pensioen, ga je het later echt niet redden.
En het mag duidelijk zijn dat je dit vanaf het begin dat je bij Logica in dienst komt moet doen, als je dat nog wilt corrigeren op 40ste gaat je dat enorm veel geld kosten.
Goed stuk
Op één ding na: geef geen beleggingsadvies, dat wil je niet, dat mag je niet en daar wordt niemand blijer van. Dat de afgelopen jaren de investeringen in aandelen slecht waren (raar he) betekent niet dat je nu in de vastrentende waarden moet gaan zitten. Check even wat de waarde van een lange oblgatie met een rentstijging van 2% doet, dat is ook droog en oud brood eten. Niemand kan in de toekomst kijken, laat mensen hun eigen keuze maken, hoe slecht die vaak ook zal zijn
1) Je spaargeld terughalen.
2) Aandelen kopen en direct weer verkopen tegen koers vandaag.(Snel cashen en in pensioenpot stoppen)
3) Aandelen kopen en wachten, max 1/2 jaar, en dan verkopen tegen koers van dan.
Met direct een poll: wat ga jij doen? Ik denk 3. Er zit nog meer in denk ik. (En dit is geen beleggingsadvies
Zoals pagani schreef, de nieuwe belastingregels van Dhr. de Jager en FC Kunduz.Shadowhawk00 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 18:45:
[...]
Eh is er binnen logica wat gebeurt dan waar niet iedereen een mail over gehad heeft.
De keuze tussen 2 en 3 is vooral een afweging of een bepaalde hoeveelheid aandelen Logica in je portefeuille passen. Als je op dit moment onderwogen bent in aandelen en je gelooft in de toekomst van Logica, kan optie 3 interessant zijn.
Je hoeft geen geleerde te zijn om de hoge kosten voor KB en Zwitserleven te onderkennen. Ook het negatieve rendement kun je gewoon uit de overzichten aflezen! Laat de OR maar eens de balans opmaken na 15 jaar beschikbare premieregeling!Ik denk dat de OR heel graag met iemand zou willen spreken die goed kan onderbouwen waarom het hier om een woekerpolis/pensioen zou gaan.
P.S. De OR heeft de laatste door Logica doorgevoerde wijziging in de pensioenverzekering gewoon zonder instemming voorbij laten gaan. Welke betekenis heeft de OR dan voor de achterban?
Moet dit niet zijn:marcelmg2 schreef op maandag 30 april 2012 @ 12:32:
3) Aandelen kopen en wachten, max 1/2 jaar, en dan verkopen tegen koers van dan.
3) Wachten, max 1/2 jaar, Aandelen kopen en en dan verkopen tegen koers van dan.
Wat zijn overigens de kosten waar je mee te maken krijgt?
En wat een onoverzichtelijke site!
[ Voor 14% gewijzigd door Vandaahl op 01-05-2012 19:32 ]
Verwijderd
Het Logica pensioen kent de beschikbare premie financiering. In het pensioenreglement staat bij welke leeftijd hoeveel premie wordt gestort, je kunt zelf kiezen hoe dat belegd wordt. Er zit een progressiviteit naar leeftijd in die premiestelling. Maar als je op je 55e ontslagen wordt heb je nauwelijks wat opgebouwd bij Logica. En er zijn er al veel ontslagen...Overweeg om zelf nog iets te regelen, als je jong bent.marcelmg2 schreef op maandag 30 april 2012 @ 12:32:
Nu we het toch over geld hebben, hoe zit het ook al weer met de optieregeling van 2009? Morgen mag je die verzilveren. 3 mogelijkheden toch?
1) Je spaargeld terughalen.
2) Aandelen kopen en direct weer verkopen tegen koers vandaag.(Snel cashen en in pensioenpot stoppen)
Met direct een poll: wat ga jij doen? Ik denk 3. Er zit nog meer in denk ik. (En dit is geen beleggingsadvies)
Ja, denk het ook, maar weet het niet zeker.Vandaahl schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 19:28:
Moet dit niet zijn:
3) Wachten, max 1/2 jaar, Aandelen kopen en en dan verkopen tegen koers van dan.
Wie wel?
Als je eenmaal aandelen hebt verkregen kun je zelf bepalen wat je op welk moment daarmee doet.
Vorige week heb ik contact opgenomen en toen werd aangegeven dat dit een maand na je uitdienst treding komt.
Weet iemand dit toevallig ?
Maar goed ik geef het nog even
Vakantiegeld heeft men automatisch al gedaan met het salaris van april (keurig toch)
Ik heb/had geen lease-auto, maar moet nog wel mijn kilometervergoeding van april
en uitbetaling van resterende vakantiedagen krijgen.
Ik ga er even van uit dat dit komt in mei (de 24ste)
Hoop wel dat ze dan dat salarisstrookje daarvan even per mail naar mijn prive-mail sturen, of per post.
Want mijn Logica account was per direct op 1 mei afgesloten, dus daar kan ik het niet meer vandaan halen.
Ook moet de ontslagvergoeding nog betaald worden, en die moet volgens het contract betaald worden binnen
1 maand na einde dienstverband, dus in mijn geval vóór 1-juni.
Ik verwacht dat men die afspraak gewoon netjes na zal komen.
Hm wel een mail gehad met "beste manager" maar dat was alles.Wijnands schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:07:
Zijn er al mensen benanderd voor dat "beste werkgever 2012" onderzoek?
Wel grappig dat ze ons niet mogen beinvloeden maar wel een mail sturen met het belang van het onderzoek

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat
Dit topic is gesloten.