gevonden. dat 'mapje' gewoon uit de registry weggooien?
het eveneens GE (GEProtection geloof ik) mapje niet blijkbaar, omdat je alleen die ene noemt...
Bedankt voor de vlotte reacties !
R/
[ Voor 52% gewijzigd door RHPJanssen op 08-03-2012 15:59 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 52% gewijzigd door RHPJanssen op 08-03-2012 15:59 ]
nee. mapje niet weggooien. key leegmaken. mapje weggooien krijg je ellende van.RHPJanssen schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:51:
[...]
het eveneens GE (GEProtection geloof ik) mapje niet blijkbaar, omdat je alleen die ene noemt...
Bedankt voor de vlotte reacties !
R/
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Verwijderd
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat
Democratie kost een Fortuyn
Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat
It always seems impossible until it's done.
Da's geen specifiek Logica probleem helaas.ESPACE schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:44:
Als Logica wil dat ook oudere werknemers het verschil kunnen maken zal het aan de employabillity moeten werken.
Hm, dat zie ik niet zo. Het technische carriere pad is nog steeds dusdanig ingericht dat het vrijwel ophoudt bij level 3. Denk dat als we in NL 20 man in T-4 hebben het veel is. Level 4 en up is vooral het terrein van ons eigen management en BC en MC en dat soort gebieden. Ik ken wel wat 45+ techneuten, over het algemeen harde werkers met een hoop verstand van zaken maar toch level 2 of 3.Edjaaah schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 18:06:
Ergens is het vrij logisch dat die groep het zwaarst getroffen is. Level 1 ongeveer 3-4 jaar, level 2 ongeveer 4-5 jaar, level 3 ongeveer 7-10 jaar. Als je dan op je 25e begonnen bent met werken dan moet je voor je 45e toch wel in level 4 kunnen zitten. Als je op de 45e nog in level 3 zit, biedt je waarschijnlijk niet "the difference" die Logica graag ziet.
[ Voor 61% gewijzigd door Wijnands op 13-03-2012 21:46 ]
Kan ik hieruit ook voorzichtig concluderen dat, omdat men om deze reden makkelijk blijft 'steken' in level 3, dat deze groep relatief ook groot is? En dat het dus ook niet vreemd is dat er in deze groep absoluut gezien meer mensen zijn ontslagen?Wijnands schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 21:40:
[...]
Hm, dat zie ik niet zo. Het technische carriere pad is nog steeds dusdanig ingericht dat het vrijwel ophoudt bij level 3. Denk dat als we in NL 20 man in T-4 hebben het veel is. Level 4 en up is vooral het terrein van ons eigen management en BC en MC en dat soort gebieden. Ik ken wel wat 45+ techneuten, over het algemeen harde werkers met een hoop verstand van zaken maar toch level 2 of 3.
Verwelkom wat je niet kunt vermijden.
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Ik kan me daar iets bij voorstellen. Level 3 zijn in het algemeen billable posities (projectleider, software architect etc). Een projectleider van 45 zal als het goed is tenminste 4500 of 5000 euro per maand verdienen. Dat betekent dat er pas enige winst wordt gemaakt bij een uurtarief rond de 100 euro.ESPACE schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:44:
Bij de reorganisatie blijkt een groter aantal getroffen te zijn in de Level 3 groep en de leeftijd categorie 45 tot 65. Is dat wat Logica verstaat onder 'Be the Difference!'
denk dat dat juist is. doorstromen naar L4 kan ook niet eens, want dan zouden we een waterhoofd organisatie krijgen van "all Chiefs, no Indians". L4's zitten over het algemeen op practice- en delivery functies. L4's zijn ook bijna niet billable te verkopen.Xochiquetzal schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 07:39:
Kan ik hieruit ook voorzichtig concluderen dat, omdat men om deze reden makkelijk blijft 'steken' in level 3, dat deze groep relatief ook groot is?
Hier nog niet.Roadman schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:28:
Meer mensen mail gekregen dat aanvragen voor vakantiedagen voor in maart voor billable consultants per heden direct geweigerd worden?
Dat is strijdig met de wet...Roadman schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:28:
Meer mensen mail gekregen dat aanvragen voor vakantiedagen voor in maart voor billable consultants per heden direct geweigerd worden?
Lijkt mij ook.
YesRoadman schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:28:
Welke wet?
[ Voor 15% gewijzigd door pagani op 14-03-2012 15:01 ]
Het arbeidsrecht en specifiek de bepalingen die zijn opgenomen onder: verlof
[ Voor 16% gewijzigd door Roadman op 14-03-2012 15:03 ]
Je zou maar 1 dag vrij nodig hebben om <insert reden>johnnyv.nl schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:01:
Kan me voorstellen dat dit is ivm het einde van het kwartaal. Maar ja, wie van de billables kan er op deze termijn bij de klant nog een week vakantie krijgen in maart? Als ik dat hier zou voorstellen word ik vierkant uitgelachen...
(naast dat ik m´n vakantiedagen al heb uitgeplanned voor de rest van het jaar)
Verwijzing naar boek en artikel graag.Roadman schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:01:
[...]
Het arbeidsrecht en specifiek de bepalingen die zijn opgenomen onder: verlof
Nummertje 7Xochiquetzal schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:04:
[...]
Verwijzing naar boek en artikel graag.
[ Voor 57% gewijzigd door Roadman op 14-03-2012 15:13 ]
Verwijderd
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2012 15:22 ]
Nou, ik was toch niet van plan om deze maand vrij te nemen.Xochiquetzal schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:27:
Sorry, maar ik vind het weer mierenneukerij...
[ Voor 25% gewijzigd door Roadman op 14-03-2012 15:30 ]
Verwijderd
Ach kom op. Kruip eens niet zo in die slachtoffersrol...Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:34:
Mierenneukerij of niet, ik vind het in elk geval weer een vorm van pesterij richting de werknemers
[ Voor 17% gewijzigd door Xochiquetzal op 14-03-2012 15:38 ]
Verwijderd
[cynimode]Xochiquetzal schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:36:
Staat ook in de mail (die ik inmiddels geforward heb gekregen, maar nog niet zelf heb gehad), dat betere cijfers voor Q1 direct effect hebben op de salarisruimte voor de verhogingen in juli.
Ook hier geen mail ontvangen en in maart heb ik al vrije dagen opgenomen. Dat merken ze morgen wel als ik mijn timesheet moet accorderen...Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:51:
Zit hier met vijf collega's op de kamer en geen van hun heeft dat mailtje gehad. Geldt het dan alleen voor een deel van Logica?
Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.
Geld voor heel PS, de ene manager is sneller met mailen dan de andere. en @ Donde, het gaat over als je het nu nog wil aanvragen, dus niet voor mensen die het al hebben opgenomen, of al eerder hebben aangevraagd voor de maand maart.Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:51:
Zit hier met vijf collega's op de kamer en geen van hun heeft dat mailtje gehad. Geldt het dan alleen voor een deel van Logica?
[ Voor 14% gewijzigd door ESPACE op 14-03-2012 16:04 ]
1 Als je elk jaar dezelfde week neemt, waarom dan een week voor de tijd pas de vakantie aanvragen?peter00 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:52:
[...]
nou, ik was nog wel van plan een week vrij te nemen, die is elk jaar in dezelfde week, je raadt t al, de laatste van Maart. Als ik die mag inleveren, wordt er niemand beter van. De klant niet, ik niet en logica ook niet. Dan maak ik liever een deal om een paar te verkopen om de winst op te krikken
Sterker nog, ik heb nog nooit vrije dagen aangevraagd. Als ik langer dan 1 week op vakantie ga, dan doe ik altijd een mededeling dat ik er in periode x niet ben. Als ik een paar dagen vrij wil zijn, dan doe ik daar nooit een mededelingen van en dat zien ze wel terug in mijn timesheet. Zo lang ik mijn vrije dagen/vakantie maar met de klant heb afgestemd is mij altijd aangegeven.SithWarrior schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:57:
[...]
Geld voor heel PS, de ene manager is sneller met mailen dan de andere. en @ Donde, het gaat over als je het nu nog wil aanvragen, dus niet voor mensen die het al hebben opgenomen, of al eerder hebben aangevraagd voor de maand maart.
Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.
[ Voor 5% gewijzigd door SithWarrior op 14-03-2012 16:12 ]
Alleen punt 2 is correct. Dat staat er idd al maanden in. Ik vraag t nooit bij Logica aan, wel zorg ik uiteraard dat bij de klant alles geregeld is en bekend bij stakeholders. Die gaan er ook van uit dat ik er niet ben.johnnyv.nl schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:03:
1 Als je elk jaar dezelfde week neemt, waarom dan een week voor de tijd pas de vakantie aanvragen?
2 Als het goed is heb je dan die week ook al een aantal maanden in je anticipated billing op P staan
Verwijderd
ESS/MSS werd imho niet echt meer hiervoor gebruikt.johnnyv.nl schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:11:
Voorheen was het: Vakantie aanvragen bij manager, bij goedkeuring zet secretaresse het in SAP. Een tijdje geleden kon je de aanvraag ook zelf in SAP zetten met ESS/MSS ter goedkeuring van je manager, nu is daar LPS voor in de plaats gekomen. In principe weinig aan veranderd dus.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Nu meer inkomsten? Achterlijk natuurlijk, de reservering voor de vakantiedagen blijft gewoon bestaan. Ga je gewoon een volgende kwartaal weer minder scoren...Xochiquetzal schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:36:
[...]
Ja, het is een kwestie van toch nog zo mooi mogelijke cijfertjes willen halen voor Q1...
Ja verrassend genoeg is mijn manager ook slim genoeg om dit niet door te mailen, als logica dit soort flexibiliteit naar mij toe heeft dan doe ik natuurlijk hetzelfde terug, en dat weet hij ook.ESPACE schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:02:
Ik vermoed dat mijn manager (en zo te lezen ook veel andere managers) zo verstandig zijn geweest om dit bericht niet door te sturen.
Een half jaar geleden werd door Logica nog aangedrongen op de volgende actie:
Dat van die meldingen had ik ook, je moet even de link openen, een vinkje voor het bericht zetten en dan op een knop er boven klikken (iets met close)avotar schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 18:01:
[...]
ESS/MSS werd imho niet echt meer hiervoor gebruikt.
Zodra ik het verzoek krijg het via LPS te doen, gaan we dat gewoon doen.
Voorlopig lijkt het nog niet helemaal lekker te werken.
Ik probeerde mijn burgerlijke staat te veranderen en mijn partner te registreren. Sindsdien krijg ik om de dag allerlei vage status mails en weet ik eigenlijk niet of het gedaan is.
Vrije dagen stem ik af met de klant en deel ze daarna feitelijk mee aan mijn manager.
Mailtje overigens nog niet gehad. Maar SD1 en SD2 .. zijn die onderdeel van PS? Ik verlies me de laatste tijd een beetje in de afkortingen geloof ik.
Dit heeft geen invloed op winst, enkel op de balans.peter00 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:52:
Dan maak ik liever een deal om een paar te verkopen om de winst op te krikken
Hier heb je alvast een reactie van een collega: IK vind het niet leuk dat je dit soort onzin op een publiek forum zet. Je geeft een compleet verkeerd beeld van het bedrijf en ik, als mede-Logicaan, schaam me hier serieus voor. Ik snap dat je gefrustreerd bent, maar welk weldenkend mens denkt nou werkelijk dat ze hier bezig zijn met medewerkers pesten?Shadowhawk00 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 18:08:
[...]
En nu is het wachten op de mail dat ze het niet leuk vinden dat we dit soort dingen op een publiek forum zetten
Hey, thanks!johnnyv.nl schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 18:23:
[...]
Dat van die meldingen had ik ook, je moet even de link openen, een vinkje voor het bericht zetten en dan op een knop er boven klikken (iets met close)
Helemaal mee eens.Xochiquetzal schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 19:09:
[...]
Hier heb je alvast een reactie van een collega: IK vind het niet leuk dat je dit soort onzin op een publiek forum zet. Je geeft een compleet verkeerd beeld van het bedrijf en ik, als mede-Logicaan, schaam me hier serieus voor. Ik snap dat je gefrustreerd bent, maar welk weldenkend mens denkt nou werkelijk dat ze hier bezig zijn met medewerkers pesten?
Dit is geen kwestie meer van 'ervaringen werken bij Logica', maar gewoon het bedrijf te kakken zetten.
Hier een mooie 'ervaring werken bij Logica' van mijzelf dan: Ik zou willen dat ik kon zeggen dat Logicanen integer waren, maar helaas blijkt hier weer eens dat dat niet het geval is...
[ Voor 58% gewijzigd door avotar op 15-03-2012 07:06 ]
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
het heeft in de periode van Q1 wel invloed op de winst. Je vakantieuren staan tegen BCR in de boeken. Een reeds gemaakt, maar nog te factureren consultancy-uur staat tegen klanttarief in de boeken. Vakantie opbouwen door extra uren te werken draagt dus bij aan de winst.Edjaaah schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 18:45:
[...]
Dit heeft geen invloed op winst, enkel op de balans.
Punt is: Hoe gaat Logica om met dit probleem. Hier heeft Logica een verantwoordelijkheid. Vraag is: Hoe is het gesteld met de competenties van de 45 plussers en wat heeft Logica bijgedragen om deze up-to-date te houden? Dit is een belangrijk punt van een evenwichtig personeelsbeleid.Da's geen specifiek Logica probleem helaas.
De cijfers worden geheim gehouden, maar van dit gegeven kan iedere Logicaan kennis nemen.Hoe kom jij aan die cijfers?
[ Voor 7% gewijzigd door ESPACE op 15-03-2012 08:51 ]
ESPACE schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 08:31:
[...]
Punt is: Hoe gaat Logica om met dit probleem. Hier heeft Logica een verantwoordelijkheid. Vraag is: Hoe is het gesteld met de competenties van de 45 plussers en wat heeft Logica bijgedragen om deze up-to-date te houden? Dit is een belangrijk punt van een evenwichtig personeelsbeleid.
[...]
De cijfers worden geheim gehouden, maar van dit gegeven kan iedere Logicaan kennis nemen.
Dit forum gaat over werken bij Logica. Om het toekomstperspectief van een 45-plusser bij Logica te snappen, zul je de geschiedenis moeten kennen. Logica wil dat haar medewerkers een positief verschil maken. Ik hoop ook dat Logica een positief verschil maakt bij de aanpak van dit probleem! Dan snijdt het mes aan twee kanten.
Wat betekent dit?Logica wil aandelen plaatsen in Londen
LONDEN (AFN) - Automatiseerder Logica wil op de beurs in Londen 7,5 miljoen aandelen plaatsen. Dat meldde het bedrijf vrijdag.
De emissie vindt plaats in het kader van een beloningsprogramma.
[ Voor 12% gewijzigd door Rukapul op 17-03-2012 12:14 ]
NopeTestert schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 02:20:
Dat het bedrijf investeerders zoekt?
Helaas pindakaas. Op basis van het combineren van wat informatie her en der valt te bepalen dat dit allemaal naar het senior management gaat.Lijkt te refereren aan onze shares programmas voor personeel, dus dat zijn wij!
0.47% . Leuk voor de aandeelhouders (not), maar die zullen het inmiddels wel gewend zijn dat zijn bedrijf onder hun ogen weggejat wordt. Totale verwatering in 2010 jaarverslag met uitstaande opties en aandelen etc is 3% om een indicatie te geven en dat is dus nog los van wat toegekend danwel uitgeoefend is in het verleden.Die 7,5 miljoen betekent dan een verwatering van 75.000.000 / 1.600.000.000 = 0,047%?
Ik ben bepaald geen held in dat soort dingen dus.. kun je een hint geven hoe je tot die conclusie komt?Rukapul schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 11:38:
[...]
Nope
[...]
Helaas pindakaas. Op basis van het combineren van wat informatie her en der valt te bepalen dat dit allemaal naar het senior management gaat.
Wijnands schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 15:28:
[...]
Ik ben bepaald geen held in dat soort dingen dus.. kun je een hint geven hoe je tot die conclusie komt?
(via http://www.logica.com/we-...regulatory-announcements/)The 7,500,000 shares are being listed in connection with share awards relating to the Company's Long Term Incentive Plan.
(meer info in 2010 rapport door te zoeken op 'ltip' of 'Long Term Incentive Plan'; hier vind je ook beschrijvingen van de rest van de eindeloze rij share programs)Long Term Incentive Plan
The LTIP is a discretionary benefit offered by the Group for the benefit of its senior employees
[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 23-03-2012 17:18 ]
[ Voor 75% gewijzigd door Wijnands op 24-03-2012 10:54 ]
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Nee, dat is hij niet. Of je moet met begrijpelijk bedoelen dat het logisch is als anderen in een organisatie maar al te graag hun verantwoordelijkheden een op een doorschuiven (in plaats van inhoudelijk slimme maatregelen te nemen). Als je er over nadenkt is het ook alleen maar een negatieve incentive, bedoeld om een stok te creeren om mee te slaan of bedrijfsrisico's deels af te wentelen.Janoz schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 13:12:
maar hij is wel begrijpelijk
[ Voor 15% gewijzigd door Rukapul op 24-03-2012 16:17 ]
Toen ik zelf bij Logica werkte, heb ik nooit een target over billable uren gekregen. Ik heb het wel aangevoerd in mijn eigen review input. Vind het wel prettig om een stuk verantwoordelijkheid / eigenaarschap te dragen over gerealiseerde omzet.Wijnands schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 10:51:
Ah, mijn fout, ik keek niet goed
Ik zat gisteren laat nog even mijn review input te schrijven. Zie dat voor het eerst mijn manager al wat ingevuld heeft. Nog meer mensen die als target een x-aantal billable dagen hebben gekregen?
Vooral dat laatste maak je je dan toch heel kwetsbaar voor vind ik.erinaceus schreef op zondag 25 maart 2012 @ 09:34:
Ik vermoed eerder dat er geroepen gaat worden je hebt toch akkoord gegeven op n% inzet, niet gehaald dus geen loonsverhoging, ontslag etc.
[ Voor 6% gewijzigd door Wijnands op 25-03-2012 13:08 ]
Verwijderd
Dat is de bekende spagaat waar ik momenteel ook in zit. Ik heb ook al een paar keer meetings etc (die ik voorheen voorbeeldig bezocht) tbv mijn gezin. Zo gaat het nu eenmaal.Wijnands schreef op zondag 25 maart 2012 @ 11:15:
[...]
In mijn eigen tijd trainen en bijblijven is voor mij lastig, ik heb een gezin en behoefte aan ontspanning. Trainingen kunnen volgen blijft erg lastig en dus ben ik niet zo bij als ik graag zou zijn.
Persoonlijk vind ik jezelf en het bedrijf waarvoor je werkt verkopen een vaardigheid is die elke consultant zou moeten bezitten.avotar schreef op zondag 25 maart 2012 @ 17:53:
[...]
Maar wat ik me wel zat te bedenken: Is het verkopen van jezelf niet een van de vaardigheden die hoort te bezitten als level 3-consultant? ( oprechte vraag, geen sarcastische opmerking)
Bij ons zijn dit soort targets ook afgesproken, maar dat is puur om de medewerker te stimuleren om zoveel mogelijk eigen initatief te ontplooien en het commerciele in de medewerker naar boven te halen. Ik vind persoonlijk dat dat ook hetgeen is wat een Consultancy organisatie (ook al ben ik het wel met Rukapul eens) onderscheid van een uitzendbureau/detacheerder. Er zitten er bij ons ook wel eens bij die van mening zijn dat wanneer de organisatie geen werk voor ze heeft, ze ook niets hoeven te doen. Dat gaat er gewoon niet meer in.Dan houd je 84% billable dagen over, in mijn optiek houd je dan geen tijd meer over om aan acquisitie te doen, tenzij (net als bijscholen in je vrije tijd) en over die acquisitie vang je als Level 3 geen procentjes, bovendien is er geen bonus schema voor level 1,2 en 3 consultants.
Achterover zitten als er geen klus is is iets heel anders vind ik. Uiteraard ga je dan je best doen om ergens een nuttige bijdrage te leveren. Echter, bij Logica zijn er genoeg mensen die het netwerk en de vaardigheden niet hebben om zichzelf extern te verkopen. Die zijn afhankelijk van de klussen die er centraal binnen komen. Enige wat je daarmee kan doen is de best passende eruit zoeken en je best doen om te zorgen dat jouw CV ook bij de klant komt.Prx schreef op maandag 26 maart 2012 @ 07:34:
[...]
Bij ons zijn dit soort targets ook afgesproken, maar dat is puur om de medewerker te stimuleren om zoveel mogelijk eigen initatief te ontplooien en het commerciele in de medewerker naar boven te halen. Ik vind persoonlijk dat dat ook hetgeen is wat een Consultancy organisatie (ook al ben ik het wel met Rukapul eens) onderscheid van een uitzendbureau/detacheerder. Er zitten er bij ons ook wel eens bij die van mening zijn dat wanneer de organisatie geen werk voor ze heeft, ze ook niets hoeven te doen. Dat gaat er gewoon niet meer in.
Dat klopt, het is op level gebaseerd (niet op dienstjaren). De verschillen zijn ook wel logisch trouwens. (debat over überhaupt zin & onzin van targets daar gelaten).peter00 schreef op maandag 02 april 2012 @ 15:46:
targets zijn verschillend per level of per aantal dienstjaren begreep ik. Ook ik heb een target gekregen. Ik meen dat hoe lager het level, des te hoger het target.
[ Voor 5% gewijzigd door SithWarrior op 02-04-2012 17:28 ]
15 maanden dat hij ook CEO van de Benelux is misschien, maar hij zit al veel langer (15 jaar oid) bij Logica.Sikkek schreef op woensdag 04 april 2012 @ 08:54:
Seamus zit er nog maar 15 maanden.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
http://www.logica.com/we-...t-logica/management-team/peter00 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:09:
ik vond Seamus zelf wel een geschikte kerel. Jammer dat ie gaat. wat weten jullie van de (voorlopige) vervangers van Seamus? zitten die al lang bij de zaak, of komen ze van een ander bedrijf?
Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.
Onderschrijf ik volledig.Wijnands schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:13:
Dat je dat gevoel bij Kieboom had kan ik me voorstellen, bij Seamus zie ik dat echt niet.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq