Ervaring werken bij Logica, nu onderdeel van CGI (Deel 4) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 43 Laatste
Acties:
  • 428.151 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJanssen
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-08 14:25
gevonden. dat 'mapje' gewoon uit de registry weggooien?
het eveneens GE (GEProtection geloof ik) mapje niet blijkbaar, omdat je alleen die ene noemt...

Bedankt voor de vlotte reacties !

R/

[ Voor 52% gewijzigd door RHPJanssen op 08-03-2012 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

RHPJanssen schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:51:
[...]

gevonden. dat 'mapje' gewoon uit de registry weggooien?
het eveneens GE (GEProtection geloof ik) mapje niet blijkbaar, omdat je alleen die ene noemt...

Bedankt voor de vlotte reacties !

R/
nee. mapje niet weggooien. key leegmaken. mapje weggooien krijg je ellende van.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mail Logica Reward and Recognition - an invitation to join the 2012 International Sharesave and Employee Share Match Plans ontvangen. Denk eraan om mee te doen. Heeft iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Ja. Loopt heel netjes. Wel je login onthouden. Een jaar nadat ik deelnam moest ik de insider trading code tekenen. Daarna is eventueel verkopen van die dingen wel een ontzettend gedoe.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
ISS is vrijwel risicoloos en voor EPP moet je maar net de pech hebben dat de koers halveert. Dat laatste is vette pech, maar niet uitgesloten. Met een all time high van 270 GBP zo'n 12 jaar geleden en een all time low van onder de 60 pence in december 2011. Een half jaar eerder stond het nog op 140 pence, dus het kan ALTIJD lager. Maar goed, de inleg is beperkt, dus je weet wat je er maximaal op kunt verliezen.

Wijnands' ervaring met de insider trading code is volgens mij alleen van toepassing op OR-leden. Het verkopen van wat ik kwijt wilde verliep wat gek. Je geeft op een gegeven moment een verkoopopdracht, bestens en vervolgens duurt het nog een paar dagen voordat die order afgehandeld wordt. Dat doen ze elke donderdag ofzo...

Wat ik me afvraag is of mensen die eruit geknikkerd worden en bijna 3 jaar geleden aan EEPP gestart zijn nu hun 'matching shares' ook mislopen...

Anyway, gewoon sparen met misschien de keuze voor winst is nooit verkeerd :)

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Laatst online: 04-10 19:15
Heb de berekening binnen. Duurde even, maar dan heb je ook wat.
Moet zeggen, valt mij erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:17
In overleg kun je bij ontslag je bonusaandelen meenemen.

Ik ben er mee gestopt toen ik uit dienst ging: de hele mikmak verkocht. Het vervelende van het EEP, is dat je batches aankoopt. Ik heb twee jaar meegedaan, dat zijn dus vier batches (2x aangekocht, 2x bonus, en een setje dividend). Als je gaat verkopen kost je dat 7 Euri per batch. Je moet dus de volle 500 Euro inleggen, om procentueel niet teveel kosten te maken :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Als je dat soort dingen wilt doen kun je beter een beleggingsrekening openen en zelf wat aandelen kopen. Je hebt meer vrijheid en ej transactiekosten zijn waarschijnlijk lager :)

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
Klopt ja, maar dat weegt niet op tegen de aandelen die je erbij kado krijgt, mits je doet wat Billy boven je adviseert.

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Bij de reorganisatie blijkt een groter aantal getroffen te zijn in de Level 3 groep en de leeftijd categorie 45 tot 65. Is dat wat Logica verstaat onder 'Be the Difference!'

Als Logica wil dat ook oudere werknemers het verschil kunnen maken zal het aan de employabillity moeten werken.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Ergens is het vrij logisch dat die groep het zwaarst getroffen is. Level 1 ongeveer 3-4 jaar, level 2 ongeveer 4-5 jaar, level 3 ongeveer 7-10 jaar. Als je dan op je 25e begonnen bent met werken dan moet je voor je 45e toch wel in level 4 kunnen zitten. Als je op de 45e nog in level 3 zit, biedt je waarschijnlijk niet "the difference" die Logica graag ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
ESPACE schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:44:

Als Logica wil dat ook oudere werknemers het verschil kunnen maken zal het aan de employabillity moeten werken.
Da's geen specifiek Logica probleem helaas.
Edjaaah schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 18:06:
Ergens is het vrij logisch dat die groep het zwaarst getroffen is. Level 1 ongeveer 3-4 jaar, level 2 ongeveer 4-5 jaar, level 3 ongeveer 7-10 jaar. Als je dan op je 25e begonnen bent met werken dan moet je voor je 45e toch wel in level 4 kunnen zitten. Als je op de 45e nog in level 3 zit, biedt je waarschijnlijk niet "the difference" die Logica graag ziet.
Hm, dat zie ik niet zo. Het technische carriere pad is nog steeds dusdanig ingericht dat het vrijwel ophoudt bij level 3. Denk dat als we in NL 20 man in T-4 hebben het veel is. Level 4 en up is vooral het terrein van ons eigen management en BC en MC en dat soort gebieden. Ik ken wel wat 45+ techneuten, over het algemeen harde werkers met een hoop verstand van zaken maar toch level 2 of 3.

[ Voor 61% gewijzigd door Wijnands op 13-03-2012 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04 14:37
Wijnands schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 21:40:
[...]

Hm, dat zie ik niet zo. Het technische carriere pad is nog steeds dusdanig ingericht dat het vrijwel ophoudt bij level 3. Denk dat als we in NL 20 man in T-4 hebben het veel is. Level 4 en up is vooral het terrein van ons eigen management en BC en MC en dat soort gebieden. Ik ken wel wat 45+ techneuten, over het algemeen harde werkers met een hoop verstand van zaken maar toch level 2 of 3.
Kan ik hieruit ook voorzichtig concluderen dat, omdat men om deze reden makkelijk blijft 'steken' in level 3, dat deze groep relatief ook groot is? En dat het dus ook niet vreemd is dat er in deze groep absoluut gezien meer mensen zijn ontslagen?

ESPACE, hoe kom jij aan die cijfers? (En waarom zet je ze op een publiek forum?)

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Volgens mij is de grootste groep consultants bij Logica level 2. Maar 3 zal relatief wel het grootst zijn bij mensen die er al relatief lang werken ja

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-10 13:35
ESPACE schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:44:
Bij de reorganisatie blijkt een groter aantal getroffen te zijn in de Level 3 groep en de leeftijd categorie 45 tot 65. Is dat wat Logica verstaat onder 'Be the Difference!'
Ik kan me daar iets bij voorstellen. Level 3 zijn in het algemeen billable posities (projectleider, software architect etc). Een projectleider van 45 zal als het goed is tenminste 4500 of 5000 euro per maand verdienen. Dat betekent dat er pas enige winst wordt gemaakt bij een uurtarief rond de 100 euro.

Met de tariefdruk van de afgelopen jaren is dat in sommige takken van sport een hele opgave geworden. Bovendien zijn L3 posities soms moeilijker verkoopbaar, er is in de klassieke detacheringsmarkt meer plaats voor blauwe boorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Xochiquetzal schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 07:39:
Kan ik hieruit ook voorzichtig concluderen dat, omdat men om deze reden makkelijk blijft 'steken' in level 3, dat deze groep relatief ook groot is?
denk dat dat juist is. doorstromen naar L4 kan ook niet eens, want dan zouden we een waterhoofd organisatie krijgen van "all Chiefs, no Indians". L4's zitten over het algemeen op practice- en delivery functies. L4's zijn ook bijna niet billable te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Meer mensen mail gekregen dat aanvragen voor vakantiedagen voor in maart voor billable consultants per heden direct geweigerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-10 12:27
Roadman schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:28:
Meer mensen mail gekregen dat aanvragen voor vakantiedagen voor in maart voor billable consultants per heden direct geweigerd worden?
Hier nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Komt uit PS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:37
Dat is strijdig met de wet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Rukapul schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:36:
[...]

Lijkt mij ook.
De reden die aangehaald wordt lijkt mij alles behalve zwaarwichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Rukapul schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:36:
[...]

Welke wet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kan me voorstellen dat dit is ivm het einde van het kwartaal. Maar ja, wie van de billables kan er op deze termijn bij de klant nog een week vakantie krijgen in maart? Als ik dat hier zou voorstellen word ik vierkant uitgelachen...

(naast dat ik m´n vakantiedagen al heb uitgeplanned voor de rest van het jaar)

[ Voor 15% gewijzigd door pagani op 14-03-2012 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Het arbeidsrecht en specifiek de bepalingen die zijn opgenomen onder: verlof

[ Voor 16% gewijzigd door Roadman op 14-03-2012 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
johnnyv.nl schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:01:
Kan me voorstellen dat dit is ivm het einde van het kwartaal. Maar ja, wie van de billables kan er op deze termijn bij de klant nog een week vakantie krijgen in maart? Als ik dat hier zou voorstellen word ik vierkant uitgelachen...

(naast dat ik m´n vakantiedagen al heb uitgeplanned voor de rest van het jaar)
Je zou maar 1 dag vrij nodig hebben om <insert reden>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Roadman schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:01:
[...]

Het arbeidsrecht en specifiek de bepalingen die zijn opgenomen onder: verlof
Verwijzing naar boek en artikel graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Xochiquetzal schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:04:
[...]

Verwijzing naar boek en artikel graag.
Nummertje 7
Artikel ergens in de 63x

Weet zo precies het juiste artikel even niet, moet ik opzoeken.

Edit:

Art. 638

Punt 2:

Voorzover in de vaststelling van de vakantie niet is voorzien bij schriftelijke overeenkomst dan wel bij of krachtens collectieve arbeidsovereenkomst of regeling door of namens een daartoe bevoegd bestuursorgaan of de wet, stelt de werkgever de tijdstippen van aanvang en einde van de vakantie vast overeenkomstig de wensen van de werknemer tenzij gewichtige redenen zich daartegen verzetten. Indien de werkgever niet binnen twee weken nadat de werknemer zijn wensen schriftelijk heeft kenbaar gemaakt, schriftelijk aan de werknemer gewichtige redenen heeft aangevoerd, is de vakantie vastgesteld overeenkomstig de wensen van de werknemer.

Het mailtje is dus 2 dagen te vroeg verzonden :P

[ Voor 57% gewijzigd door Roadman op 14-03-2012 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze?

http://www.wetboek-online...tboek%20Boek%207/638.html

Heb het mailtje zelf (nog) niet gehad. Vraag me wel af wat de gewichtige reden is die Logica opvoert om vakantieaanvragen voor maart te weigeren.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2012 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Daar staat én niets over het feit dat de werkgever de wet overtreedt bij het niet inwilligen van een vakantieaanvraag in de komende weken plús dat de werkgever twee weken (lees: eind maart) ná de aanvraag pas een eventuele goedkeuring hoeft te geven.

Kijk, als het half december was en je zat nog niet aan je minimum aantal vakantiedagen waar je recht op hebt in een jaar, dán heb je een punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Precies. En ook vakanties die al gepland en goedgekeurd waren, mogen gewoon doorgaan, tenzij de werkgever gewichtige redenen aan kan geven en dan zijn eventuele annuleringskosten voor de werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Punt is. Logica heeft geen gewichtige redenen.
Daarnaast, theoretisch gezien kun je nu nog vrij vragen voor 29 en 30 maart. Er staat niet na 2 weken. Er staat binnen 2 weken. Een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Sorry, maar ik vind het weer mierenneukerij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Xochiquetzal schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:27:
Sorry, maar ik vind het weer mierenneukerij...
Nou, ik was toch niet van plan om deze maand vrij te nemen.

En dan mag je mij een mierenneuker noemen (dat ben jij trouwens ook, mede tester :P ), maar het gaat mij in dit geval puur om het principe. Ik laat niet zo een twee drie mijn rechten opzij schuiven. What's next? Leaseauto inleveren?

[ Voor 25% gewijzigd door Roadman op 14-03-2012 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mierenneukerij of niet, ik vind het in elk geval weer een vorm van pesterij richting de werknemers, die de afgelopen maanden een hoop te verduren hebben gehad (en nog hebben, want er komt nog een ronde aan).

Typisch weer zo'n actie van zo'n spreadsheetridder die zijn cellen allemaal op groen wil hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:34:
Mierenneukerij of niet, ik vind het in elk geval weer een vorm van pesterij richting de werknemers
Ach kom op. Kruip eens niet zo in die slachtoffersrol...
Ja, het is een kwestie van toch nog zo mooi mogelijke cijfertjes willen halen voor Q1, maar om nou te denken dat deze maatregel (en alle voorgaande) genomen wordt om de werknemers te pesten.... :N

Staat ook in de mail (die ik inmiddels geforward heb gekregen, maar nog niet zelf heb gehad), dat betere cijfers voor Q1 direct effect hebben op de salarisruimte voor de verhogingen in juli.

[ Voor 17% gewijzigd door Xochiquetzal op 14-03-2012 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit hier met vijf collega's op de kamer en geen van hun heeft dat mailtje gehad. Geldt het dan alleen voor een deel van Logica?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Xochiquetzal schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:36:
Staat ook in de mail (die ik inmiddels geforward heb gekregen, maar nog niet zelf heb gehad), dat betere cijfers voor Q1 direct effect hebben op de salarisruimte voor de verhogingen in juli.
[cynimode]
en jij gelooft dat...? staat er ook welk jaar?
[/cynimode]

nou, ik was nog wel van plan een week vrij te nemen, die is elk jaar in dezelfde week, je raadt t al, de laatste van Maart. Als ik die mag inleveren, wordt er niemand beter van. De klant niet, ik niet en logica ook niet. Dan maak ik liever een deal om een paar te verkopen om de winst op te krikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Laatst online: 03-03 05:57
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:51:
Zit hier met vijf collega's op de kamer en geen van hun heeft dat mailtje gehad. Geldt het dan alleen voor een deel van Logica?
Ook hier geen mail ontvangen en in maart heb ik al vrije dagen opgenomen. Dat merken ze morgen wel als ik mijn timesheet moet accorderen... :o

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:51:
Geld voor heel PS, de ene manager is sneller met mailen dan de andere. en @ Donde, het gaat over als je het nu nog wil aanvragen, dus niet voor mensen die het al hebben opgenomen, of al eerder hebben aangevraagd voor de maand maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Ik vermoed dat mijn manager (en zo te lezen ook veel andere managers) zo verstandig zijn geweest om dit bericht niet door te sturen.

Een half jaar geleden werd door Logica nog aangedrongen op de volgende actie:

Actie
Voor de medewerkers is het gaandeweg vervallen van de oudste vakantiedagen een onwenselijk resultaat. Anticipeer daarom nu al op op de nieuwe wet. Logica biedt je de mogelijkheid om je huidige saldo zo snel mogelijk te reduceren, zodat je het verval van deze rechten kan voorkomen.

[ Voor 14% gewijzigd door ESPACE op 14-03-2012 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
peter00 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:52:
[...]
nou, ik was nog wel van plan een week vrij te nemen, die is elk jaar in dezelfde week, je raadt t al, de laatste van Maart. Als ik die mag inleveren, wordt er niemand beter van. De klant niet, ik niet en logica ook niet. Dan maak ik liever een deal om een paar te verkopen om de winst op te krikken
1 Als je elk jaar dezelfde week neemt, waarom dan een week voor de tijd pas de vakantie aanvragen?
2 Als het goed is heb je dan die week ook al een aantal maanden in je anticipated billing op P staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Laatst online: 03-03 05:57
SithWarrior schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:57:
[...]
Geld voor heel PS, de ene manager is sneller met mailen dan de andere. en @ Donde, het gaat over als je het nu nog wil aanvragen, dus niet voor mensen die het al hebben opgenomen, of al eerder hebben aangevraagd voor de maand maart.
Sterker nog, ik heb nog nooit vrije dagen aangevraagd. Als ik langer dan 1 week op vakantie ga, dan doe ik altijd een mededeling dat ik er in periode x niet ben. Als ik een paar dagen vrij wil zijn, dan doe ik daar nooit een mededelingen van en dat zien ze wel terug in mijn timesheet. Zo lang ik mijn vrije dagen/vakantie maar met de klant heb afgestemd is mij altijd aangegeven.

offtopic:
De vrije dagen/vakantie staan wel ruim van te voren in mijn anticipated billing

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Ik deed ongeveer het zelfde, maar het moet nu allemaal in LPS worden aangevraagd en ingevoerd.

[ Voor 5% gewijzigd door SithWarrior op 14-03-2012 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Voorheen was het: Vakantie aanvragen bij manager, bij goedkeuring zet secretaresse het in SAP. Een tijdje geleden kon je de aanvraag ook zelf in SAP zetten met ESS/MSS ter goedkeuring van je manager, nu is daar LPS voor in de plaats gekomen. In principe weinig aan veranderd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

johnnyv.nl schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:03:
1 Als je elk jaar dezelfde week neemt, waarom dan een week voor de tijd pas de vakantie aanvragen?
2 Als het goed is heb je dan die week ook al een aantal maanden in je anticipated billing op P staan
Alleen punt 2 is correct. Dat staat er idd al maanden in. Ik vraag t nooit bij Logica aan, wel zorg ik uiteraard dat bij de klant alles geregeld is en bekend bij stakeholders. Die gaan er ook van uit dat ik er niet ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf vraag ik het ook nooit bij Logica aan, maar er wordt volgens mij nu wel verwacht dat je dat nieuwe systeem daarvoor gebruikt. Heb zelf nog niet de mail gehad, dus weet niet wat de reden is die wordt aangedragen. Als ik zelf nog vrije dagen zou moeten opnemen voor het einde van de maand (of dit nu voor iets belangrijks is of niet) en het wordt geweigerd dan zou ik er een heel erg groot probleem van maken. Kan me niet voorstellen dat een paar vrije dagen van een consultant zo'n enorm impact hebben op resultaten. Lijkt weer een typisch geval van een hele korte termijn visie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-10 15:41

avotar

P0werd by Black Coffee

johnnyv.nl schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:11:
Voorheen was het: Vakantie aanvragen bij manager, bij goedkeuring zet secretaresse het in SAP. Een tijdje geleden kon je de aanvraag ook zelf in SAP zetten met ESS/MSS ter goedkeuring van je manager, nu is daar LPS voor in de plaats gekomen. In principe weinig aan veranderd dus.
ESS/MSS werd imho niet echt meer hiervoor gebruikt.
Zodra ik het verzoek krijg het via LPS te doen, gaan we dat gewoon doen.
Voorlopig lijkt het nog niet helemaal lekker te werken.
Ik probeerde mijn burgerlijke staat te veranderen en mijn partner te registreren. Sindsdien krijg ik om de dag allerlei vage status mails en weet ik eigenlijk niet of het gedaan is.

Vrije dagen stem ik af met de klant en deel ze daarna feitelijk mee aan mijn manager.

Mailtje overigens nog niet gehad. Maar SD1 en SD2 .. zijn die onderdeel van PS? Ik verlies me de laatste tijd een beetje in de afkortingen geloof ik.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Xochiquetzal schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:36:
[...]
Ja, het is een kwestie van toch nog zo mooi mogelijke cijfertjes willen halen voor Q1...
Nu meer inkomsten? Achterlijk natuurlijk, de reservering voor de vakantiedagen blijft gewoon bestaan. Ga je gewoon een volgende kwartaal weer minder scoren...

Vakantie gewoon in overleg met de klant. Die akkoord, dan ook mijn manager akkoord. Zo niet, tijd om conclusies te gaan trekken?

Maar zoals eerder al gezegd: gewoon weer een aktie van een spreadsheetridder. Laat je er niet door afleiden, gaat wel weer voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
ESPACE schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:02:
Ik vermoed dat mijn manager (en zo te lezen ook veel andere managers) zo verstandig zijn geweest om dit bericht niet door te sturen.

Een half jaar geleden werd door Logica nog aangedrongen op de volgende actie:
Ja verrassend genoeg is mijn manager ook slim genoeg om dit niet door te mailen, als logica dit soort flexibiliteit naar mij toe heeft dan doe ik natuurlijk hetzelfde terug, en dat weet hij ook.

Het zou kunnen dat hij alsnog die mail doorstuurt maar goed dat zien we dan wel weer. Het is weer eens een actie van personeel pesten niets meer of minder. Dit soort kinderachtige acties horen gewoon niet in een professioneel bedrijf thuis. Het maakt namelijk helemaal niets uit of je nu in maart of juni een week vakantie pakt.

En nu is het wachten op de mail dat ze het niet leuk vinden dat we dit soort dingen op een publiek forum zetten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
avotar schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 18:01:
[...]

ESS/MSS werd imho niet echt meer hiervoor gebruikt.
Zodra ik het verzoek krijg het via LPS te doen, gaan we dat gewoon doen.
Voorlopig lijkt het nog niet helemaal lekker te werken.
Ik probeerde mijn burgerlijke staat te veranderen en mijn partner te registreren. Sindsdien krijg ik om de dag allerlei vage status mails en weet ik eigenlijk niet of het gedaan is.

Vrije dagen stem ik af met de klant en deel ze daarna feitelijk mee aan mijn manager.

Mailtje overigens nog niet gehad. Maar SD1 en SD2 .. zijn die onderdeel van PS? Ik verlies me de laatste tijd een beetje in de afkortingen geloof ik.
Dat van die meldingen had ik ook, je moet even de link openen, een vinkje voor het bericht zetten en dan op een knop er boven klikken (iets met close)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
peter00 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:52:
Dan maak ik liever een deal om een paar te verkopen om de winst op te krikken
Dit heeft geen invloed op winst, enkel op de balans.

Billable consultants die vakantie opnemen brengen geen geld (omzet en winst) in het laadje. Waarbij je er vanuit moet gaan dat een billable consultant winst maakt natuurlijk :+

Idle consultants die vakantie opnemen komt ten gunste van de balans, heeft geen effect op omzet en/of winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Shadowhawk00 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 18:08:
[...]

En nu is het wachten op de mail dat ze het niet leuk vinden dat we dit soort dingen op een publiek forum zetten 8)
Hier heb je alvast een reactie van een collega: IK vind het niet leuk dat je dit soort onzin op een publiek forum zet. Je geeft een compleet verkeerd beeld van het bedrijf en ik, als mede-Logicaan, schaam me hier serieus voor. Ik snap dat je gefrustreerd bent, maar welk weldenkend mens denkt nou werkelijk dat ze hier bezig zijn met medewerkers pesten?

Dit is geen kwestie meer van 'ervaringen werken bij Logica', maar gewoon het bedrijf te kakken zetten.

Hier een mooie 'ervaring werken bij Logica' van mijzelf dan: Ik zou willen dat ik kon zeggen dat Logicanen integer waren, maar helaas blijkt hier weer eens dat dat niet het geval is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
[nerd-grapje]
Ik geloof inderdaad dat er Logicanen zijn die iets missen (!= integer).
[/nerd-grapje]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

johnnyv.nl schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 18:23:
[...]

Dat van die meldingen had ik ook, je moet even de link openen, een vinkje voor het bericht zetten en dan op een knop er boven klikken (iets met close)
Hey, thanks!
Xochiquetzal schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 19:09:
[...]

Hier heb je alvast een reactie van een collega: IK vind het niet leuk dat je dit soort onzin op een publiek forum zet. Je geeft een compleet verkeerd beeld van het bedrijf en ik, als mede-Logicaan, schaam me hier serieus voor. Ik snap dat je gefrustreerd bent, maar welk weldenkend mens denkt nou werkelijk dat ze hier bezig zijn met medewerkers pesten?

Dit is geen kwestie meer van 'ervaringen werken bij Logica', maar gewoon het bedrijf te kakken zetten.

Hier een mooie 'ervaring werken bij Logica' van mijzelf dan: Ik zou willen dat ik kon zeggen dat Logicanen integer waren, maar helaas blijkt hier weer eens dat dat niet het geval is...
Helemaal mee eens.

[ Voor 58% gewijzigd door avotar op 15-03-2012 07:06 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Edjaaah schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 18:45:
[...]

Dit heeft geen invloed op winst, enkel op de balans.
het heeft in de periode van Q1 wel invloed op de winst. Je vakantieuren staan tegen BCR in de boeken. Een reeds gemaakt, maar nog te factureren consultancy-uur staat tegen klanttarief in de boeken. Vakantie opbouwen door extra uren te werken draagt dus bij aan de winst.

Verderop in de tijd zullen de consuitants hun uren echter alsnog gaan opnemen. Dan zul je het voordeel weer moeten afboeken, wat dat betreft is dit gewoon het oppoetsen van de kwartaalcijfers.

Tenzij je de consultants zo ver krijgt dat ze hun uren willen verkopen. Als dat ongeveer tegen BCR gebeurt, kun je de eerder geboekte extra winst in je zak houden i.p.v. dat deze later in het jaar weer wordt verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Da's geen specifiek Logica probleem helaas.
Punt is: Hoe gaat Logica om met dit probleem. Hier heeft Logica een verantwoordelijkheid. Vraag is: Hoe is het gesteld met de competenties van de 45 plussers en wat heeft Logica bijgedragen om deze up-to-date te houden? Dit is een belangrijk punt van een evenwichtig personeelsbeleid.
Hoe kom jij aan die cijfers?
De cijfers worden geheim gehouden, maar van dit gegeven kan iedere Logicaan kennis nemen.

Dit forum gaat over werken bij Logica. Om het toekomstperspectief van een 45-plusser bij Logica te snappen, zul je de geschiedenis moeten kennen. Logica wil dat haar medewerkers een positief verschil maken. Ik hoop ook dat Logica een positief verschil maakt bij de aanpak van dit probleem! Dan snijdt het mes aan twee kanten.

[ Voor 7% gewijzigd door ESPACE op 15-03-2012 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

ESPACE schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 08:31:
[...]

Punt is: Hoe gaat Logica om met dit probleem. Hier heeft Logica een verantwoordelijkheid. Vraag is: Hoe is het gesteld met de competenties van de 45 plussers en wat heeft Logica bijgedragen om deze up-to-date te houden? Dit is een belangrijk punt van een evenwichtig personeelsbeleid.

[...]

De cijfers worden geheim gehouden, maar van dit gegeven kan iedere Logicaan kennis nemen.

Dit forum gaat over werken bij Logica. Om het toekomstperspectief van een 45-plusser bij Logica te snappen, zul je de geschiedenis moeten kennen. Logica wil dat haar medewerkers een positief verschil maken. Ik hoop ook dat Logica een positief verschil maakt bij de aanpak van dit probleem! Dan snijdt het mes aan twee kanten.
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Logica wil aandelen plaatsen in Londen
LONDEN (AFN) - Automatiseerder Logica wil op de beurs in Londen 7,5 miljoen aandelen plaatsen. Dat meldde het bedrijf vrijdag.

De emissie vindt plaats in het kader van een beloningsprogramma.
Wat betekent dit?

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
Dat het bedrijf investeerders zoekt? Lijkt te refereren aan onze shares programmas voor personeel, dus dat zijn wij! Die 7,5 miljoen betekent dan een verwatering van 75.000.000 / 1.600.000.000 = 0,047%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Schijnbaar geeft het genoeg vertrouwen, de aandelenkoers is de afgelopen week gigantisch gestegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Plaatsing van aandelen voor niet-investeringsdoeleinden kan nooit en te nimmer vertrouwen geven.

Sterker nog het roept massa's vragen op. Zoals waarom er nieuwe aandelen geplaatst worden terwijl deze voor bijvoorbeeld het Logica ESOP trust normaal gesproken in de markt gekocht worden? (Zie jaarverslag over 2010.) edit: deze uitgifte gaat over LTIP wat een ander programma is

Het heeft er alle schijn van dat Logica mooi weer wil spelen: een flink dividend aankondigen (=geld uitkeren aan aandeelhouders; zie nieuws 21 feb), maar tegelijkertijd aandelen plaatsen (=geld ophalen bij aandeelhouders; zie nieuws 16 mrt). Dat doe je alleen als bedrijf als je cash liquiditeit krap is en je dat niet wilt toegeven.

Voor de rest is het een beetje gissen, want de financiele rapportage van Logica is ondermaats en traag.

[ Voor 12% gewijzigd door Rukapul op 17-03-2012 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Testert schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 02:20:
Dat het bedrijf investeerders zoekt?
Nope
Lijkt te refereren aan onze shares programmas voor personeel, dus dat zijn wij!
Helaas pindakaas. Op basis van het combineren van wat informatie her en der valt te bepalen dat dit allemaal naar het senior management gaat.
Die 7,5 miljoen betekent dan een verwatering van 75.000.000 / 1.600.000.000 = 0,047%?
0.47% . Leuk voor de aandeelhouders (not), maar die zullen het inmiddels wel gewend zijn dat zijn bedrijf onder hun ogen weggejat wordt. Totale verwatering in 2010 jaarverslag met uitstaande opties en aandelen etc is 3% om een indicatie te geven en dat is dus nog los van wat toegekend danwel uitgeoefend is in het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Rukapul schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 11:38:
[...]

Nope

[...]

Helaas pindakaas. Op basis van het combineren van wat informatie her en der valt te bepalen dat dit allemaal naar het senior management gaat.
Ik ben bepaald geen held in dat soort dingen dus.. kun je een hint geven hoe je tot die conclusie komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Wijnands schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 15:28:
[...]

Ik ben bepaald geen held in dat soort dingen dus.. kun je een hint geven hoe je tot die conclusie komt?
The 7,500,000 shares are being listed in connection with share awards relating to the Company's Long Term Incentive Plan.
(via http://www.logica.com/we-...regulatory-announcements/)
Long Term Incentive Plan
The LTIP is a discretionary benefit offered by the Group for the benefit of its senior employees
(meer info in 2010 rapport door te zoeken op 'ltip' of 'Long Term Incentive Plan'; hier vind je ook beschrijvingen van de rest van de eindeloze rij share programs)

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 23-03-2012 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ah, mijn fout, ik keek niet goed

Ik zat gisteren laat nog even mijn review input te schrijven. Zie dat voor het eerst mijn manager al wat ingevuld heeft. Nog meer mensen die als target een x-aantal billable dagen hebben gekregen?

[ Voor 75% gewijzigd door Wijnands op 24-03-2012 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Ik, maar ik werk niet meer bij Logica. Op zich vind ik dat niet zo gek, het is wel wat jouw salaris betaalt. Gelukkig staat er voor mij wat tegenover als ik voldoende uurtjes boek! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Aan de andere kant.. mijn invloed erop is heel beperkt. Ik ben knap afhankelijk van mijn sales en matching & resourcing collega's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 09:12

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je kunt jezelf natuurlijk gewoon goed verkoopbaar maken, maar dat is vervolgens weer afhankelijk van de mogelijkheid tot het volgen van de juiste trainingen.

Ik ben het wel eens met Wijnands. Het is meer een kpi voor sales dan voor de consultant zel, maar hij is wel begrijpelijk. Wat ik eigenlijk zou willen zien is dat je ook objectives de andere kant op kunt doen. Dit is wat ik verwacht van Logica over dit jaar. Het is natuurlijk raar dat ik een objective heb om een bepaald certificaat te halen, maar dat er vervolgens geen budget is voor het examen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
  • Laatst online: 04-10 12:27
Ik heb wel een objective gehad om een utilisation van 85% of hoger te behalen. Zag ik toevallig, vind ik wel een beetje vreemd dat het niet eerst naar mij toe wordt gecommuniceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Nee, dat is hij niet. Of je moet met begrijpelijk bedoelen dat het logisch is als anderen in een organisatie maar al te graag hun verantwoordelijkheden een op een doorschuiven (in plaats van inhoudelijk slimme maatregelen te nemen). Als je er over nadenkt is het ook alleen maar een negatieve incentive, bedoeld om een stok te creeren om mee te slaan of bedrijfsrisico's deels af te wentelen.

Doelstellingen als 85+% hebben ook weinig meer met het bijhouden van skills of capabilities te maken. Als een werkgever dat echter niet gevuld krijgt dan moet je eerder denken aan een acquisitie-, sales- of misschien wel een productportfolioprobleem. Dat los je heel anders op dan het een op een doorschuiven van een financieel target naar de werknemer. En als het al te maken heeft met de skills van werknemers dan is een inhoudelijk individueel target te preferen boven een nietszeggend algemeen quantitatief target, bijvoorbeeld door specifieke werknemers een omscholingstraject te bieden naar skills met meer vraag.

[ Voor 15% gewijzigd door Rukapul op 24-03-2012 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik denk dat ik dit jaar echt niet akkoord ga met m'n review. Ben benieuwd wat er dan gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Wijnands schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 10:51:
Ah, mijn fout, ik keek niet goed

Ik zat gisteren laat nog even mijn review input te schrijven. Zie dat voor het eerst mijn manager al wat ingevuld heeft. Nog meer mensen die als target een x-aantal billable dagen hebben gekregen?
Toen ik zelf bij Logica werkte, heb ik nooit een target over billable uren gekregen. Ik heb het wel aangevoerd in mijn eigen review input. Vind het wel prettig om een stuk verantwoordelijkheid / eigenaarschap te dragen over gerealiseerde omzet.

Natuurlijk is het een wisselwerking met sales. Over je uurtarief heb je niets te zeggen en de hoeveelheid projecten in de pijplijn is ook voor een deel buiten jouw verantwoordelijkheid. Wellicht is de success rate van intakes en de efficiency die je eenmaal op een project weet te boeken een betere target.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-07 08:55
IK denk dat je op je inzet en tarief weinig invloed kunt uitoefenen, anders dan :

- als je op intake komt zorgen dat je de klus krijgt
- tussen je intake en jouw verschijnen zitten veel schijven waar je geen invloed op hebt
- sales (onvoldoende aanbod te hoge tarieven etc)
- matching en resourcing (wordt je wel aangeboden)
- managers (die je liever op een andere klus tegen hoger tarief wegzetten)

Wat betreft scholing en training en het verwerven van certificering zou je iets kunnen doen, maar ik ga er vanuit dat de meeste mensen niet naast hun werk wonen, en een sociaal leven hebben. ook ligt daar een verantwoording van de werkgever (zeker gezien de eisen die hij stelt en de tarieven die gerekend worden). Niet investeren in je personeel (ook boven de 45) vindt ik bepaald geen voor beeld van verantwoord maatschappelijk ondernemen. Maar ja dat staat niet in de eisen van de Engelse wet, en zit dus ook niet in onze verplichte trainingen (eigen tijd als je bij de klant zit uiteraard).

Ik vermoed eerder dat er geroepen gaat worden je hebt toch akkoord gegeven op n% inzet, niet gehaald dus geen loonsverhoging, ontslag etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
erinaceus schreef op zondag 25 maart 2012 @ 09:34:
Ik vermoed eerder dat er geroepen gaat worden je hebt toch akkoord gegeven op n% inzet, niet gehaald dus geen loonsverhoging, ontslag etc.
Vooral dat laatste maak je je dan toch heel kwetsbaar voor vind ik.

Ik heb dit jaar al een (erg interessante) klus gemist omdat iemand te laat was met CV's aan leveren. Heb onnodig lang niks zitten doen omdat mijn nieuwe manager ook delivery manager is voor de klant waar ik nu zit en me perse daar wilde inzetten. Andere klant had ik bijna een maand eerder al aan de bak kunnen zijn (en het waarschijnlijk ook een stuk meer naar m'n zin gehad).
Zolang dit soort verschijnselen nauwelijks door mij te beinvloeden zijn heb ik weinig zin om dergelijke targets af te spreken

In mijn eigen tijd trainen en bijblijven is voor mij lastig, ik heb een gezin en behoefte aan ontspanning. Trainingen kunnen volgen blijft erg lastig en dus ben ik niet zo bij als ik graag zou zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Wijnands op 25-03-2012 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is Logica nog altijd werkgever en moet zorgen dat er werk is. Ik zou dan niet accepteren dat een utilisatie ratio in mijn doelstellingen wordt opgenomen.

Gelukkig heb ik met deze onzin niet meer te maken omdat ik Logica verlaten heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Wijnands schreef op zondag 25 maart 2012 @ 11:15:
[...]

In mijn eigen tijd trainen en bijblijven is voor mij lastig, ik heb een gezin en behoefte aan ontspanning. Trainingen kunnen volgen blijft erg lastig en dus ben ik niet zo bij als ik graag zou zijn.
Dat is de bekende spagaat waar ik momenteel ook in zit. Ik heb ook al een paar keer meetings etc (die ik voorheen voorbeeldig bezocht) tbv mijn gezin. Zo gaat het nu eenmaal.

Maar wat ik me wel zat te bedenken: Is het verkopen van jezelf niet een van de vaardigheden die hoort te bezitten als level 3-consultant? ( oprechte vraag, geen sarcastische opmerking 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Even los van Logica: vanaf een bepaald niveau is het in veel beroepen normaal om (een deel van het) werk zelf binnen te halen. Dat staat dan echter wel in het functieprofiel en typisch ook doelstellingen (acquisitie, projectdefinitie, etc). Wat hierbij wel een grote rol speelt is dat de functie er zich toe moet lenen. Ik weet niet hoe het bij Logica is maar het lijkt me zo op het oog beschouwd dat consultants (=verkeerde functiebenaming als je het mij vraagt) relatief lang op een klus zit en dan ook nog typisch eens 100% (=niet wat je verwacht bij een echte consultancyrol). In zo'n model is het erg lastig om acquisitie te doen, jezelf te profileren, actief breed te netwerken, etc. Zet je dit af tegen andere consultancy waar men min of meer geacht wordt 80% billable te zijn en de overige 20% kan spenderen aan zelfontwikkeling, acquisitie, etc. en waarbij individuele klussen typisch ook niet fulltime zijn en van heel kort (paar dagen) tot heel lang (jaren) lopen. Vergelijk je dit laatste met het eerste dan is ook meteen het pijnpunt duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Als ik m'n gesprek eenmaal binnen heb dan moet het wel heel raar lopen wil ik niet gevraagd worden om over een paar weken te beginnen. Punt is alleen dat het tegenwoordig steeds lastiger wordt om met je directe leidinggevende bij de klant iets te rgelen. Zelfs al willen ze je (weer) hebben dan nog moet het via inkoop.
En, ik geef 't eerlijk toe, ik ben geen held in sales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-04 21:14
avotar schreef op zondag 25 maart 2012 @ 17:53:
[...]
Maar wat ik me wel zat te bedenken: Is het verkopen van jezelf niet een van de vaardigheden die hoort te bezitten als level 3-consultant? ( oprechte vraag, geen sarcastische opmerking 8) )
Persoonlijk vind ik jezelf en het bedrijf waarvoor je werkt verkopen een vaardigheid is die elke consultant zou moeten bezitten.

Maar ik kan niet ontdekken dat Logica het ook ergens heeft opgeschreven. Tenminste niet bij level 2, level 3 of level 4. Of iemand van HR zou aan een bepaalde tekst een handige draai moeten geven en zeggen "maar dat bedoelen we er wel mee" :)

Ik vind het echter een nogal groot risico om als consultant een billability target af te spreken omdat je hier maar in beperkte mate invloed op kunt uit oefenen. Persoonlijk kijk ik dan liever hoe ik mijn kans op billability zelf kan verhogen en maak daar dan doelstellingen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-07 08:55
80% billable klink leuk, maar bedenk, je hebt grofweg 52 x 5 werkdagen = 260 dagen. Ik ga voor het gemak uit merendeel van het personeel meer dan 5 jaar in dienst dus 30 vrije dagen, grof weg 5 vrije dagen (Hemelvaart, pinkster maandag Paas maandag, Kerst, Koninginnedag, er zijn mensen (voornamelijk managers) die nooit ziek zijn, maar laten we uitgaan van 5 dagen ziek/bijzonder verlof gaan er dus van die 260 dagen 40 dagen af.

Dan houd je 84% billable dagen over, in mijn optiek houd je dan geen tijd meer over om aan acquisitie te doen, tenzij (net als bijscholen in je vrije tijd) en over die acquisitie vang je als Level 3 geen procentjes, bovendien is er geen bonus schema voor level 1,2 en 3 consultants.

O ja dan hebben we nog een verplichte jaar meeting (vorig jaar geschrapt) en de afdelings-meetings.

Ben je dus nog niet lang in dienst en nooit ziek dan heb je tijd om aan acquisitie te doen als je target (al dan niet terecht) op 84% staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Tja het is eigenlijk hetzelfde als die bonus regeling. Mensen verantwoordelijk maken voor iets waar ze bijna geen invloed op hebben. Zit je toevallig op een klus die het hele jaar duurt haal je de target zonder dat je er iets voor moet doen. Heeft je huidige klant toevallig geen budget meer en komen er weinig aanvragen voor je binnen haal je het gewoon niet.
Aangezien je 0 invloed hebt op de budgetten van klanten en je 0 invloed hebt op de aanvragen die binnen komen is deze target ook gewoon onzin.

Ik heb ze nog niet gezien in mijn review mocht mijn manager ze nadat ik het geaccepteerd heb alsnog toevoegen mag hij ze gewoon weer weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-10 22:01

Prx

Dan houd je 84% billable dagen over, in mijn optiek houd je dan geen tijd meer over om aan acquisitie te doen, tenzij (net als bijscholen in je vrije tijd) en over die acquisitie vang je als Level 3 geen procentjes, bovendien is er geen bonus schema voor level 1,2 en 3 consultants.
Bij ons zijn dit soort targets ook afgesproken, maar dat is puur om de medewerker te stimuleren om zoveel mogelijk eigen initatief te ontplooien en het commerciele in de medewerker naar boven te halen. Ik vind persoonlijk dat dat ook hetgeen is wat een Consultancy organisatie (ook al ben ik het wel met Rukapul eens) onderscheid van een uitzendbureau/detacheerder. Er zitten er bij ons ook wel eens bij die van mening zijn dat wanneer de organisatie geen werk voor ze heeft, ze ook niets hoeven te doen. Dat gaat er gewoon niet meer in.

Onze targets worden overigens berekend op basis van wat wij URVE noemen, wat zich vertaalt naar Utilisation Rate Vacation Excluded. Vakanties worden dus van het totaal afgetrokken en wat dan overblijft, daar wordt dan je facturabele uren van berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Prx schreef op maandag 26 maart 2012 @ 07:34:
[...]

Bij ons zijn dit soort targets ook afgesproken, maar dat is puur om de medewerker te stimuleren om zoveel mogelijk eigen initatief te ontplooien en het commerciele in de medewerker naar boven te halen. Ik vind persoonlijk dat dat ook hetgeen is wat een Consultancy organisatie (ook al ben ik het wel met Rukapul eens) onderscheid van een uitzendbureau/detacheerder. Er zitten er bij ons ook wel eens bij die van mening zijn dat wanneer de organisatie geen werk voor ze heeft, ze ook niets hoeven te doen. Dat gaat er gewoon niet meer in.
Achterover zitten als er geen klus is is iets heel anders vind ik. Uiteraard ga je dan je best doen om ergens een nuttige bijdrage te leveren. Echter, bij Logica zijn er genoeg mensen die het netwerk en de vaardigheden niet hebben om zichzelf extern te verkopen. Die zijn afhankelijk van de klussen die er centraal binnen komen. Enige wat je daarmee kan doen is de best passende eruit zoeken en je best doen om te zorgen dat jouw CV ook bij de klant komt.

Of Logica nou een uitzendburo is of een echte consultancy club.. daar heb ik geen eenduidig antwoord op, sommige stukken zijn puur detachering, anderen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

targets zijn verschillend per level of per aantal dienstjaren begreep ik. Ook ik heb een target gekregen. Ik meen dat hoe lager het level, des te hoger het target.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

peter00 schreef op maandag 02 april 2012 @ 15:46:
targets zijn verschillend per level of per aantal dienstjaren begreep ik. Ook ik heb een target gekregen. Ik meen dat hoe lager het level, des te hoger het target.
Dat klopt, het is op level gebaseerd (niet op dienstjaren). De verschillen zijn ook wel logisch trouwens. (debat over überhaupt zin & onzin van targets daar gelaten).

[ Voor 5% gewijzigd door SithWarrior op 02-04-2012 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Van: http://www.telegraaf.nl/d...topman_pakt_biezen__.html

wo 04 apr 2012, 08:26
Logica-topman pakt biezen
door Theo Besteman
AMSTERDAM - Topman Seamus Keating van automatiseerder Logica vertrekt. Hij noemt persoonlijke omstandigheden als reden voor zijn vertrek. Dat maakt het bedrijf vandaag bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 10:37
Dat was onverwacht... Seamus zit er nog maar 15 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Sikkek schreef op woensdag 04 april 2012 @ 08:54:
Seamus zit er nog maar 15 maanden.
15 maanden dat hij ook CEO van de Benelux is misschien, maar hij zit al veel langer (15 jaar oid) bij Logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 09:12

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

sinds 1999

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uien Cornflakes
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-09 11:40
Het verbaast me dat Seamus met onmiddellijke ingang weg gaat. En dat meteen nadat de herstructurering is afgerond. In de interne mail rept hij over persoonlijke redenen, zoals een lange reistijd, die de aanleiding zijn om deze functie neer te leggen. Maar waarom verlaat hij dan maar meteen het bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Denk dat 'ie toe is aan wat anders, hij zit ook al zo'n 20 jaar bij het bedrijf waarvan meer dan 10 jaar aan de top en da's hard werk en lange dagen.

Zou me niks verbazen als 'ie terug wil naar de UK of Ierland en een relatief rustig baantje zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

ik vond Seamus zelf wel een geschikte kerel. Jammer dat ie gaat. wat weten jullie van de (voorlopige) vervangers van Seamus? zitten die al lang bij de zaak, of komen ze van een ander bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

peter00 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:09:
ik vond Seamus zelf wel een geschikte kerel. Jammer dat ie gaat. wat weten jullie van de (voorlopige) vervangers van Seamus? zitten die al lang bij de zaak, of komen ze van een ander bedrijf?
http://www.logica.com/we-...t-logica/management-team/

en dan Serge Dubrana, die is de nieuwe executive die verantwoordelijk wordt voor de Benelux (Of dat op interim basis is, staat trouwens nergens).

De uitvoerende taken voor Benelux, die worden wel voorlopig ad interim ingevuld door Steve Burnett, de huidige Vice President Operations Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Ik vraag mij af of we daar veel van zullen merken, nu Seamus weggaat. Er zal niet veel veranderen in de weg waarop we nu ingeslagen zijn.

Heb trouwens te horen gekregen dat een van de secretaresses uit onze vestiging ontslagen is. Terwijl de resterende secretaresses volgens mij part-time werken. Apart. Ik vraag mij af wat hiervan de gevolgen voor ons consultants zullen zijn qua secretariële ondersteuning. Plus wat nu landeiljk de verhouding consultants-secretaresses is, maar ook de verhouding consultants-managers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:10

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Ik krijg persoonlijk het gevoel, dat Seamus zijn trucje gedaan heeft en nu weer weg gaat. Dat gevoel had ik bij Kieboom namelijk ook. We zullen wel zien wie de vervanger wordt en welke koers er gevaren gaat worden.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dat je dat gevoel bij Kieboom had kan ik me voorstellen, bij Seamus zie ik dat echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Ik kan me ook niet voorstellen dat je 15 jaar ergens werkt, waarvan een groot gedeelte in hooggepaatste functies, en dan opstapt na een reorganisatie. Wellicht hebben al die jaren inmiddels zijn tol geeist, misschien heeft hij persoonlijk moeite met het uitvoeren van een grootschalige ontslagronde, wie weet. Ik heb wel het idee dat het voor velen als verrassing komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Wijnands schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:13:
Dat je dat gevoel bij Kieboom had kan ik me voorstellen, bij Seamus zie ik dat echt niet.
Onderschrijf ik volledig.

Pagina: 1 ... 30 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.