Ervaring werken bij Logica, nu onderdeel van CGI (Deel 4) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 43 Laatste
Acties:
  • 428.151 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Wijnands schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:47:
Ik heb net een travel request ingediend volgens de nieuwe procedure. Ben benieuwd. Was over CWT toch al niet zo te spreken dus wat mij betreft kan het alleen maar beter gaan

EDIT: Hmm.. loopt vlot en ze quoten nu 20 euro minder dan de beste prijs die ik gevonden had.
Wonderbaarlijk gezien het via india gaat, maar hoe heb je dat request gedaan?
Gewoon aangegeven ik ga naar locatie X do fix of was het meer van boek even hotel X met telefoonnummer Y voor deze periode.
Ik bedoel laten we van elkaars ervaringen leren dan hoeven we niet elke keer het wiel opnieuw uit te vinden ( dan doen we toch al vaak genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Offtopic: Manilla is niet bepaald India ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 14:49:
Die SEE is trouwens heel makkelijk te verwijderen. Gewoon control panel->Programs and features->Symantec endpoint ding selecteren en uninstall klikken. En dan als hij om het wachtwoord vraagt het ctrl-alt-del en dan het installatie process, msiexec.exe killen. Dan gaat het wachtwoord schermpie weg, maar de uninstall gaat verder ;) daarn kan ook het symantec framework verwijderd worden en ben je verlost van deze draak.
TNX!!! Hier maak je een collega heeeeeeeeeel blij mee!!!! _/-\o_

Antwoord OneIS: nee, dat kan echt niet uit, alleen op geldig verzoek (te beoordelen door je manager).... en de reden die ik daar voor had vonden ze natuurlijk niet geldig.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04 14:37
peter00 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 08:31:
[...]

business class vliegen is niet zo raar hoor, net als 1e klas met de trein. Intercontinentaal is het toch wel prettig als je iets meer ruimte hebt. In mijn geval betaalt de klant. 8)
Ik mocht niet 1e klas met de trein reizen. Althans, niet declareren. Volgens mij was dat zelfs al afgevangen in de declaratie tool.

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
johnnyv.nl schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 09:38:
Met een beetje reiskennis weet je ook welke plekken je moet kiezen qua beenruimte en dan is een vluchtje van dertien uur best te doen.
Zoveel reiskennis heb ik niet, maar ook ik weet dat als je eerder incheckt (dus eerder op het vliegveld bent), je de stoelen bij de nooduitgang kunt kiezen. Die hebben extra beenruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Shadowhawk00 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:26:
[...]

Wonderbaarlijk gezien het via india gaat, maar hoe heb je dat request gedaan?
Gewoon aangegeven ik ga naar locatie X do fix of was het meer van boek even hotel X met telefoonnummer Y voor deze periode.
Ik bedoel laten we van elkaars ervaringen leren dan hoeven we niet elke keer het wiel opnieuw uit te vinden ( dan doen we toch al vaak genoeg.
DM me maar voor de goto link.
Nou.. ik ben gewend om voorwerk te doen maar ik had een gewenste tijd en bestemming opgegeven. Traveldesk zit echt in Manilla hoor, kreeg mail van een collega daar.

Ging verder eigenlijk echt heel soepel, had vandaag de tickets binnen. Vroeger ging dat alleen zo rap als je een secretaresse had die er echt bovenop zat.

Deze steekproef is niet helemaal representatief omdat het hotel al geregeld was maar het geeft me wel een positief gevoel, lijkt gewoon goed ingeregeld met de mensen daar.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:39

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Xochiquetzal schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 15:31:
[...]
Zoveel reiskennis heb ik niet, maar ook ik weet dat als je eerder incheckt (dus eerder op het vliegveld bent), je de stoelen bij de nooduitgang kunt kiezen. Die hebben extra beenruimte.
Tegenwoordig mag je daarvoor bijbetalen helaas :( Zelfs KLM heeft dat ontdekt, deze plaatsen zijn bij het online inchecken gemarkeerd en je mag dan een paar tientjes extra neerleggen voor die extra beenruimte :(

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SUPER die optie om SEE te verwijderen!!!!!!

Maar helaas nadat ik mijn SEE heb verwijderd en ook het mapje in de registry krijg ik thuis toch wel wat problemen. Zo kan ik niet meer printen (hij ziet de printer alleen offline). Printer verwijderd om opnieuw te installeren...maar add a new printer loopt vast... Windows update geeft een error...

Misschien heeft het niets met SEE te maken, maar toch wel toevallig ;-)

Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Microkid schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 21:22:
[...]

Tegenwoordig mag je daarvoor bijbetalen helaas :( Zelfs KLM heeft dat ontdekt, deze plaatsen zijn bij het online inchecken gemarkeerd en je mag dan een paar tientjes extra neerleggen voor die extra beenruimte :(
Hangt van de maatschappij af dan.
En och, een paar tientjes heeft iedereen er wel voor over. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 13:04:
SUPER die optie om SEE te verwijderen!!!!!!

Maar helaas nadat ik mijn SEE heb verwijderd en ook het mapje in de registry krijg ik thuis toch wel wat problemen. Zo kan ik niet meer printen (hij ziet de printer alleen offline). Printer verwijderd om opnieuw te installeren...maar add a new printer loopt vast... Windows update geeft een error...

Misschien heeft het niets met SEE te maken, maar toch wel toevallig ;-)

Iemand nog een idee?
ehm..je moet niet het hele mapje weghalen, maar alleen die ene key deleten/blank maken....

Ik heb m uit HKEY_LOCAL_MACHINE verwijderd. Verder heb ik ook alles waar het woord Symantec stond even beoordeeld en eventueel verwijderd.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-10 15:41

avotar

P0werd by Black Coffee

Andere mensen problemen met de VPN?
Ik krijg You are not allowed to sign in. Please contact your administrator.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Nee, ben gewoon ingelogd.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Als je mcafee niet bij is kan je vpn ontzegd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-08 21:24
avotar schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 15:00:
Andere mensen problemen met de VPN?
Ik krijg You are not allowed to sign in. Please contact your administrator.
Ik heb sinds de 17e problemen.
Ik heb McAfee al bijgwerkt (versie 8.8 gedownload via weblinks en daarna de nieuwe DAT opgehaald)
Ik heb al 1,5 uur aan de lijk gehangen met de supportdesk tot de verbinding verbroken werd.
En nog steeds geen resultaat.

Het lijkt erop dat de update van 17-2 toch wat meer problemen heeft veroorzaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 11:25:
[...]

TNX!!! Hier maak je een collega heeeeeeeeeel blij mee!!!! _/-\o_

Antwoord OneIS: nee, dat kan echt niet uit, alleen op geldig verzoek (te beoordelen door je manager).... en de reden die ik daar voor had vonden ze natuurlijk niet geldig.... O-)
Het kan zijn dat je ook nog een key uit het registry moet verwijderen, zie elders in dit topic. Ik zelf heb geen problemen gehad en niet deze key hoeven verwijderen. Heb ook niet gecontroleerd of die er bij mij nog staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Wijnands schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 21:58:
Als je mcafee niet bij is kan je vpn ontzegd worden
Dan zal dat bij mij het issue.
Interessant is dit wel. Heb de VPN nodig om mijn mcafee bij te werken volgens mij....

Nou ja.. kan nog wel een paar weken wachten met mijn laptop te updaten.
Zag dat er binnenkort weer een teammeeting lokatiemeeting was voor me. Neem ik hem wel weer eens mee.

[ Voor 24% gewijzigd door avotar op 26-02-2012 08:27 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

OutofFocus schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 23:46:
[...]

Ik heb sinds de 17e problemen.
Ik heb McAfee al bijgwerkt (versie 8.8 gedownload via weblinks en daarna de nieuwe DAT opgehaald)
Ik heb al 1,5 uur aan de lijk gehangen met de supportdesk tot de verbinding verbroken werd.
En nog steeds geen resultaat.

Het lijkt erop dat de update van 17-2 toch wat meer problemen heeft veroorzaakt..
En dat is het probleem weet je.
Ik zie het niet zitten om in mijn eigen tijd naar kantoor te gaan (wat me al een uur extra kost) om mijn banden met de support desk te intensiveren.
Aan de andere kant.. als je geen keuze hebt natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:58
avotar schreef op zondag 26 februari 2012 @ 08:28:
[...]
En dat is het probleem weet je.
Ik zie het niet zitten om in mijn eigen tijd naar kantoor te gaan (wat me al een uur extra kost) om mijn banden met de support desk te intensiveren.
Aan de andere kant.. als je geen keuze hebt natuurlijk...
De fout met de VPN kan komen door een oude McAfee (via hun website te updaten, staat in OneIS help) of door (verlopen/missende) certificaten. Deze laatste kun je alleen verkrijgen als je op het netwerk zit aangesloten.

Over die USB: Mijn broer (werkt bij Deloitte) heeft er ook last van. Heb aan hem geopperd om de GB grote DB dump in kleine rars op te splitsen en te mailen :+
Maar inderdaad raar dat ze niet denken dat "wij" er professioneel mee om zouden kunnen gaan.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Als VPN het niet doet doet OWA het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Wijnands schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 21:18:
[...]
Deze steekproef is niet helemaal representatief omdat het hotel al geregeld was maar het geeft me wel een positief gevoel, lijkt gewoon goed ingeregeld met de mensen daar.
Die vliegticket was eigenlijk ook niet mijn zorg maar juist dat hotel. Als je een hotel wilt hebben in londen is dat vrij ruim natuurlijk dus als je dan in noord londen je hotel hebt en je in zuid londen moet werken is dat vervelend.

Maar eh je hotel was al geboekt? Hoe wil je dat dan declareren aangezien dat alleen mag als manila het geboekt heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Maar eh je hotel was al geboekt? Hoe wil je dat dan declareren aangezien dat alleen mag als manila het geboekt heeft?
Dat komt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 08:19:
[...]

Het kan zijn dat je ook nog een key uit het registry moet verwijderen, zie elders in dit topic. Ik zelf heb geen problemen gehad en niet deze key hoeven verwijderen. Heb ook niet gecontroleerd of die er bij mij nog staat.
Klopt, key uit de registry moest ik ook nog verwijderen, want ik kreeg dezelfde foutmelding als Peter.
Maar euh....als ik de laptop weer in het netwerk hang, krijg ik SEE dan weer gepusht? Moet m'n wachtwoord updaten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Iedereen moet het uiteindelijk zelf weten mbt SEE, maar pas er mee op. Het is company policy dat het op je laptop moet staan tenzij(!) je een officiële/goedgekeurde reden hebt om het niet te draaien. Dan krijg je een uitzondering.

Regelmatig worden laptops nl gechecked of SEE erop staat en actief is. Zo niet en je hebt geen uitzondering, dan volgt volgende keer een mail naar jou incl een CC naar jouw manager en mag je tekst en uitleg gaan geven waarom je SEE hebt uitgeschakeld.

Oftewel: wil je het niet, meld het dan bij One IS met de reden en probeer het zo te doen. Zoals sommigen het hier nu oppakken lijkt me niet de meest 'professionele' manier en kan dus in je nadeel gaan werken.

just my €0,02

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Tallguy schreef op maandag 27 februari 2012 @ 12:14:
Iedereen moet het uiteindelijk zelf weten mbt SEE, maar pas er mee op. Het is company policy dat het op je laptop moet staan tenzij(!) je een officiële/goedgekeurde reden hebt om het niet te draaien. Dan krijg je een uitzondering.

Regelmatig worden laptops nl gechecked of SEE erop staat en actief is. Zo niet en je hebt geen uitzondering, dan volgt volgende keer een mail naar jou incl een CC naar jouw manager en mag je tekst en uitleg gaan geven waarom je SEE hebt uitgeschakeld.

Oftewel: wil je het niet, meld het dan bij One IS met de reden en probeer het zo te doen. Zoals sommigen het hier nu oppakken lijkt me niet de meest 'professionele' manier en kan dus in je nadeel gaan werken.

just my €0,02
En ergens hebben ze daar natuurlijk ook gelijk in, ze moeten natuurlijk kunnen aantonen dat ze er alles aan doen om gegevens te beschermen. En mensen dit soort tools ongestraft laten uitschakelen is dan niet echt handig.

Maar als je met die tool je werk niet kan doen lijkt me dat een vrij goed argument, zeker als je je manager al gemailt had dat je er problemen mee hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Je moet je manager niet mailen, je moet One IS mailen met een goede argumentatie. Je manager moet nl net zo goed als de consultants zijn.haar laptop met SEE hebben draaien. Je manager zal ook niet 1-2-3 toestemming mogen verlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tallguy schreef op maandag 27 februari 2012 @ 12:14:

just my €0,02
Mijn manager zie ik hooguit 4 keer per jaar, ik kom ongeveer 5 keer per jaar op kantoor en alleen als het ECHT moet hang ik mijn laptop in het netwerk voor updates en password change.... Dus, ach....
En dat ze m'n laptop checken dan, be my guest..... gaan we daar een leuke discussie over voeren..... :O

En ze mogen mijn manager altijd een mail sturen, hoor. Die zal dan een keer diep zuchten, mij voor de vorm waarschuwen en gaat vervolgens gewoon weer verder met wat hij eigenlijk moet doen. En ik vind nog steeds dat ik een goede reden heb..... O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2012 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 16:32

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik heb One IS gemaild, en daarnaast ook de security officer. Alleen van de Security Officer heb ik een reactie gekregen (maar van mijn reactie op zijn reactie (linux support) heb ik niks meer gehoord).

Iemand al eens geprobeert wat er gebeurt wanneer je je (android) telefoon eraan hangt vanwege het ontwikkelen van applicaties voor dat platform? De telefoon werkt immers ook (oa) als een mass storage device. Ik ben niet van plan om de (vast erg kleine) kans te lopen dat ik mijn prive telefoon brick oid....

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Janoz schreef op maandag 27 februari 2012 @ 13:32:
Ik heb One IS gemaild, en daarnaast ook de security officer. Alleen van de Security Officer heb ik een reactie gekregen (maar van mijn reactie op zijn reactie heb ik niks meer gehoord)..

Iemand al eens geprobeert wat er gebeurt wanneer je je (android) telefoon eraan hangt vanwege het ontwikkelen van applicaties voor dat platform? De telefoon werkt immers ook (oa) als een mass storage device. Ik ben niet van plan om de (vast erg kleine) kans te lopen dat ik mijn prive telefoon brick oid....
Begrijp ik het nou goed dat jij je privé telefoon voor het ontwikkelen van/voor applicaties (binnen Logica) gebruikt?

Ik zou namelijk denken dat als je vanuit Logica iets moet ontwikkelen voor dat platform, dat je ook een telefoon krijgt vanuit Logica om er op te testen / proberen of wat dan ook.

[ Voor 11% gewijzigd door SithWarrior op 27-02-2012 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik gebruik mijn Logica laptop om in mijn prive tijd met verder prive hardware mijn Android skills uit te breiden zodat ik nog beter inzetbaar wordt. Stuk competence ontwikkeling. Ik neem aan dat iedereen dat doet (niet specifiek Android, maar wel competence ontwikkeling).

Maar volgens mij is het inderdaad wel zo dat uit budget overwegingen binnen Mobile Development daadwerkelijk ook prive telefoons gebruikt worden om de software op te kunnen testen danwel ontwikkelen, maar pin me d'r niet op vast

[ Voor 31% gewijzigd door Janoz op 27-02-2012 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

S2K schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 12:10:
[...]

Als je een auto plaatst dan krijgt je manager daar automatisch een melding van door het systeem. Dus wel iets om rekening mee te houden.
Hoe plaats je zelf eigenlijk je auto daar? Loopt dat niet dmv een aanvraag via de wagenparkbeheerder? En als je nu je leaseauto 1 maand voor einde dienstverband overdraagt, krijg je dan alsnog de leasebijdrage op je salaris erbij die laatste maand? Je leased tenslotte niet maar zou nog wel recht hebben op die leasebijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Was het maar waar. Geen leaseauto betekent enkel kilometervergoeding. Als het zou kunnen had ik nooit mijn auto besteld (of ging hij nu de marktplaats op). Mijn klus, waar ik nog lang kan zitten, en mijn kantoor zijn (met een beetje goede wil) op fietsafstand. Voor mij is het goedkoper om enkel zakelijk in een lease auto te rijden die iets onder budget is. Dan krijg ik immers wel gewoon een paar tientjes in de maand extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
En dan lopen we tegen iets aan wat ik al tijden roep. Lease regeling is niet meer van deze tijd, we moeten naar een eerlijke mobiliteits regeling.

Iemand die een auto niet strikt nodig heeft houdt 'm toch omdat 'ie 's met vakantie wil en omdat het geld kost om de auto in t eleveren ipv dat het geld oplevert.

[ Voor 37% gewijzigd door Wijnands op 28-02-2012 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-10 19:15
Wijnands schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 07:49:
En dan lopen we tegen iets aan wat ik al tijden roep. Lease regeling is niet meer van deze tijd, we moeten naar een eerlijke mobiliteits regeling.

Iemand die een auto niet strikt nodig heeft houdt 'm toch omdat 'ie 's met vakantie wil en omdat het geld kost om de auto in t eleveren ipv dat het geld oplevert.
Tja.. cafeteriamodel he..
Iets wat ook al jaren geroepen wordt maar niet van de grond af komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Wijnands schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 07:49:

Daar zijn ze toch mee bezig met het cafetaria model. Laten we hopen dat het goed is maar aan de andere kant ze zijn er ook al jaren mee bezig. Misschien moeten ze bij inspire ( nee niet de meetings ) gaan praten die hebben namelijk ook eenzelfde regeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Shadowhawk00 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 08:53:
[...]

Daar zijn ze toch mee bezig met het cafetaria model. Laten we hopen dat het goed is maar aan de andere kant ze zijn er ook al jaren mee bezig. Misschien moeten ze bij inspire ( nee niet de meetings ) gaan praten die hebben namelijk ook eenzelfde regeling.
Bijna elke grote detacheerder heeft inmiddels al een dergelijke regeling hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
avotar schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 09:16:
[...]

Bijna elke grote detacheerder heeft inmiddels al een dergelijke regeling hoor ;)
Nou laten we dan als goed IT bedrijf dat idee gewoon copieren ipv het wiel zelf opnieuw uitvinden.
Beter goed gejat dan slecht verzonnen, scheelt ook weer want dan hebben we minder overhead nodig om het te verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Janoz schreef op maandag 27 februari 2012 @ 21:02:
Was het maar waar. Geen leaseauto betekent enkel kilometervergoeding. Als het zou kunnen had ik nooit mijn auto besteld (of ging hij nu de marktplaats op). Mijn klus, waar ik nog lang kan zitten, en mijn kantoor zijn (met een beetje goede wil) op fietsafstand. Voor mij is het goedkoper om enkel zakelijk in een lease auto te rijden die iets onder budget is. Dan krijg ik immers wel gewoon een paar tientjes in de maand extra.
Huh? Je krijgt toch de helft van de normale leasevergoeding bruto erbij als je geen leaseauto hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Xochiquetzal schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 19:32:
[...]

Huh? Je krijgt toch de helft van de normale leasevergoeding bruto erbij als je geen leaseauto hebt?
Nee.
Je krijgt de helft bruto terug als je onder de leasenorm leased.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
[...]

Als dat zo was dan hadden we een eerste belangrijke stap al gezet. Helaas zijn we nog lang niet zo ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-04 21:14
[...]
Dat zou mooi zijn als dat zo was, dan zou ik niet meer twijfelen tussen leaseauto en privéauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:32

franssie

Save the albatross

Dat is een van de redenen waarom ik Logica niet de werkgever vind die ze zeggen zeiden te zijn in de media. Als je niet een gouden strop om je nek laat leggen in de vorm van een lease contract (of erger een masterclass wat ik hier zo nu en dan lees) , heb je geen alternatief. Misschien ga ik eens een C1 leasen/overnemen, ergens in zeeland parkeren en laten wegrotten - want dat is waarschijnlijk lucratiever dan de kilometer vergoeding.... ik moet het nog eens uitrekenen.

edit:// en ja dat ik ruim 10+ jaar voor die tent werk is een combinatie van luiheid en lafheid om voor mijzelf te beginnen.

[ Voor 18% gewijzigd door franssie op 28-02-2012 21:45 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Dan vraag ik me toch af waarom een aantal collega's gewoon privé rijden. Volgens mij is dat helemaal zo slecht nog niet.

Ik vind het lease-contract echt geen strop, hoor. Ik had geen eigen auto toen ik voor Logica kwam werken en rijd nu een hele fijne auto. Die is beter dan onze privé auto (waar mijn man dus in rijdt) en we nemen ook altijd de mijne als we samen weg gaan. Niet alleen vanwege de kosten (though it helps), maar ook omdat het gewoon een heel fijne en ruime auto is. Ben er maar wat blij mee. En als ik wegga bij Logica, zal ik geen moeite hebben met de nieuwe werkgever het contract over te laten nemen. Dus het is ook niet dat ik door die auto wel moet blijven OF een hoge boete moet betalen.

En die Masterclass? Voor mij heeft die heel veel waarde gehad. Maar dat kan misschien per masterclass verschillen. En ook die boete kan een volgende werknemer gewoon overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:35

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Xochiquetzal schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 07:32:
En ook die boete kan een volgende werknemer gewoon overnemen.
Bedoel je niet werkgever?

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Wijnands schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 20:53:
[...]

Als dat zo was dan hadden we een eerste belangrijke stap al gezet. Helaas zijn we nog lang niet zo ver.
Tja het is eigenlijk ook best gestoord. Je leased dan toch een auto van 0 euro eigenlijk.

Eigen auto kan zinnig zijn als je eigenlijk een goede auto hebt en bijna geen prive km maakt. Dan is namelijk de leaseauto per prive KM best duur en de km vergoeding is wel redelijk als je een auto hebt die goedkoop rijd.

En je hebt natuurlijk de situatie dat mensen gewoon geen leaseauto krijgen van logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Wat eigenlijk krom is aan die regeling is dat een leaseauto eigenlijk gezien moet worden als een stuk salaris, want het is onderdeel van je arbeidsvoorwaarden.
Maak je er geen gebruik van, dan zou je alsnog dat stuk beloning mogen verwachten. Zo niet, dan snij je jezelf in de vingers...cq...Logica snijdt jouw in je vingers want zij bieden dat stuk beloning domweg niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Je kan die leaseauto zien als een stukje salaris, maar je kan 'm ook zien als noodzakelijk kwaad. Je hebt toch vervoer nodig om op je klus te komen. Als je geen leaseauto pakt krijg je riante km vergoeding, waarmee je (afhankelijk van je auto) nog wel op kunt verdienen...

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Xochiquetzal schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 07:32:
Dan vraag ik me toch af waarom een aantal collega's gewoon privé rijden. Volgens mij is dat helemaal zo slecht nog niet.
km vergoeding is goed. Het komt er dus op neer dat je bij lange reistijden beter een prive auto kunt nemen terwijl bij korte reistijd lease gunstiger is
.....En als ik wegga bij Logica, zal ik geen moeite hebben met de nieuwe werkgever het contract over te laten nemen. Dus het is ook niet dat ik door die auto wel moet blijven OF een hoge boete moet betalen.
Je doet de aanname dat de volgende werkgever geen moeite heeft om het contract over te nemen, maar wie zegt dat je die garantie hebt? Wie zegt dat die volgende werkgever uberhaupt leaseauto's heeft, of wat dacht je van ZZP-er worden. Er komt sowieso allerlei gedoe bij kijken. Gouden handboeitjes die toch weer een extra drempel(tje) opwerpen om te vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-04 21:14
Janoz schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 15:13:
[...]

km vergoeding is goed. Het komt er dus op neer dat je bij lange reistijden beter een prive auto kunt nemen terwijl bij korte reistijd lease gunstiger is

[...]
Klopt niet helemaal, bij lange reistijden rij je waarschijnlijk goedkoper in een lease auto, ik heb het dan over meer dan 16.000 km per jaar. Boven de 16.000 km gaat de kilometer vergoeding namelijk omlaag en neemt de afschrijving op de auto (natuurlijk afhankelijk van de auto) sterk toe.

Bij weinig kilometers rij je waarschijnlijk ook goedkoper in een leaseauto. Mits dat het een goedkope leaseauto is.

De "sweat spot" zal voor de privé rijder ergens tussen weinig en 16.000 km liggen. Waar precies dat zal iedereen voor zijn eigen situatie moeten uitrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Het hangt ook heel veel af van de verhouding prive / zakelijk rijden. Een leaseauto rijd je prive ook gratis ( nou ja dat heb je bij de bijtelling al betaald ) een prive auto moet je wel de brandstof over betalen.
Als je in verhouding veel prive gaat rijden is een leaseauto voordeliger, gebruik je de auto bijna alleen zakelijk is een priveauto ( zeker een wat oudere met minder afschrijving ) een aardig alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu we het toch over auto's hebben,

Iemand wist mij eens te vertellen dat de vergoeding voor het prive gebruik van de auto welke doorberekdn wordt als je de 13.500 prive kilometers overschrijdt aftrekbaar is van de belasting. Iemand enig referentiemateriaal daarover op de site van de belastingdienst ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:30:
Nu we het toch over auto's hebben,

Iemand wist mij eens te vertellen dat de vergoeding voor het prive gebruik van de auto welke doorberekdn wordt als je de 13.500 prive kilometers overschrijdt aftrekbaar is van de belasting. Iemand enig referentiemateriaal daarover op de site van de belastingdienst ?
Bel de SSC => salarisadministratie eens of stuur anders een mailtje naar ze toe. Het wordt namelijk via je salaris geregeld.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je mag ze mailen, maar als je een blik werpt op je salarisstroken waarin de kosten zijn verrekend zul je zien dat het al verrekend is met de bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Het grote voordeel van een leaseauto is dat je precies weet waar je aan begint. Voor de contract duur weet je precies wat je per maand aan je auto uitgeeft (of terug krijgt).

Ik heb mensen beter zien worden van een eigen auto rijden maar dat waren dan omstandigheden als een 10 jaar oude opel corsa op diesel en dan elke dag vanuit omgeving Apeldoorn naar omgeving Amstelveen. Woon je heel dichtbij, zeg minder dan 30km dan kom je met je km vergoeding al bepaald niet uit op belasting en verzekeringen alleen al.

Oorspronkelijk is de lease regeling bedoeld om ons comfortabel en veilig bij de klant te krijgen in iets wat niet genant stond op de parkeerplaats van die klant. Langzamerhand is het een verkapte beloning en een manier om mensen binnen te houden geworden. Wat mij betreft zijn we nu toe aan een regeling waar mobiliteit weer centraal staat.

[ Voor 25% gewijzigd door Wijnands op 01-03-2012 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:51:
Je mag ze mailen, maar als je een blik werpt op je salarisstroken waarin de kosten zijn verrekend zul je zien dat het al verrekend is met de bijtelling.
Klopt, was me nog niet eens opgevallen, thnxs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Weet iemand hoe het zit met part time werken en leaseauto bij Logica?
Als ik 4 * 9 ga werken heb je dan sowieso 10% minder lease budget?

En wat als je gewoon 5 dagen per week werkt en een halve dag vrij neemt?
Dan rij je net zoveel als iemand die gewoon 40 uur per week werkt. Dan ook 10% minder lease budget?

Of gaat dit pas ten koste van je lease budget wanneer je maar 80% werkt? (4 * 8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Ja :$
filerijder schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 20:53:
[...]

De "sweat spot" zal voor de privé rijder ergens tussen weinig en 16.000 km liggen. Waar precies dat zal iedereen voor zijn eigen situatie moeten uitrekenen.
Sweat spot?
Roadman schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:24:
Ja. Ik werk 4*8 en krijg dus ook maar 80% van het leasebedrag. Dus mijn eigen bijdrage is hoger.
Dan rij je net zoveel als iemand die gewoon 40 uur per week werkt. Dan ook 10% minder lease budget?
Grapjas. :) Je moet niet in dagen rekenen, maar in uur. 40 uur = 100%. 36 uur = 90%. 32 uur = 80%.
Hoe jij die uren indeelt, maakt niet uit qua beloning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Of gaat dit pas ten koste van je lease budget wanneer je maar 80% werkt? (4 * 8 )
Nope. 90% werken is 90% leasebudget. Het is compleet onafhankelijk van het aantal dagen dat je werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Janoz schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:04:
[...]

Nope. 90% werken is 90% leasebudget. Het is compleet onafhankelijk van het aantal dagen dat je werkt.
Matig. :)

En dan de bonusvraag. Wat als je ouderschapsverlof opneemt?
Dan blijf je gewoon op je 40 uur contract staan maar werk je er dus minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

90% = 90% (ikzelf neem 10% ouderschapsverlof en krijg idd slechts 90% leasebudget)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

En niet alleen je leasebudget overigens. Wat te denken van je ziektenkostenverzekeringvergoeding, pensioenpremie etc...
Heb het vorig jaar laten voorrekenen door HR. 10% minder werken kostte me bijna 25% netto salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
avotar schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:45:
[...]
10% minder werken kostte me bijna 25% netto salaris.
8)7
Niet echt aantrekkelijk dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Minder werken bij Logica hakt er inderdaad flink in ja. Ik heb een keer laten berekenen wat het kost om van 40u naar 36 of 32u te gaan. Dat is netto zoveel, dat je inderdaad gekort wordt op alles wat eraan gekoppeld is (vakantiedagen, leaseauto, onkostenvergoeding) dat je weinig netto overhoudt.

offtopic:
Er is deze week een mooie complete Skoda Yeti op de re-lease site bijgekomen :) * Tallguy heeft nl eind februari besloten ergens anders te gaan werken :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-08 21:24
SPee schreef op zondag 26 februari 2012 @ 15:10:
[...]

De fout met de VPN kan komen door een oude McAfee (via hun website te updaten, staat in OneIS help) of door (verlopen/missende) certificaten. Deze laatste kun je alleen verkrijgen als je op het netwerk zit aangesloten.

..
Blijft wel opvallend dat het probleem op 17-2 is ontstaan.
Ik kan nog steeds niet inloggen. Ben al weer gebeld door een Indiase collega (Ik was aan het werk bij de klant dus geen laptop bij de hand).
Als het inderdaad en missend certificaat is kan dat ook via mail geregeld worden (export en import in de certificaatstore).
Communiceren met de servicedesk blijft wel lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Roadman schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:09:
[...]

Matig. :)

En dan de bonusvraag. Wat als je ouderschapsverlof opneemt?
Dan blijf je gewoon op je 40 uur contract staan maar werk je er dus minder.
Ik dus 40 uur op mijn contract, 8 uur ouderschapsverlof in de week, dus naar 80%.
avotar schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:45:
[...]

En niet alleen je leasebudget overigens. Wat te denken van je ziektenkostenverzekeringvergoeding, pensioenpremie etc...
Heb het vorig jaar laten voorrekenen door HR. 10% minder werken kostte me bijna 25% netto salaris.
Ziektenkostenverzekeringvergoeding blijft gelijk!

Ik vind het wel heel veel wat je minder bent gaan verdienen. Ik kan vanavond wel even opzoeken hoeveel ik achteruit ben gegaan toen ik van 100% naar 80% ging.
Roadman schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:51:
[...]

8)7
Niet echt aantrekkelijk dus
Reken ook eens de kosten voor kinderopvang mee... Dat is even snel gerekend... ook 200 euro extra in de maand... Oke, daar krijgen de meesten ook toeslag voor. Maar dan nog... minimaal 100 euro voor 10 uur opvang (1 dag, van 7.30 tot 17.30 uur bijvoorbeeld.)
En daarnaast vind ik het ook niet fijn als mijn kind 5 dagen in de week naar de opvang zou moeten. Maar dat is een andere discussie.

[ Voor 61% gewijzigd door Xochiquetzal op 02-03-2012 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Oké, ik heb net gekeken hoeveel ik daadwerkelijk achteruit ging toen ik van 100% naar 80% ging, maar dat is dus erg lastig, omdat ik vanaf hetzelfde moment bruto omhoog ging.
Ik ging in totaal bruto 5% omhoog en daardoor kwam het neer op netto 80% van de maand ervoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Ziektekosten blijft idd het volle pond wat Logica vergoed. Alleen al het andere gaat mee omlaag (leasevergoeding, die €91 onkostenvergoeding ook, je vakantiedagen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Tallguy schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 17:12:
Ziektekosten blijft idd het volle pond wat Logica vergoed. Alleen al het andere gaat mee omlaag (leasevergoeding, die €91 onkostenvergoeding ook, je vakantiedagen...)
okay... ik ga over het eerste niet strijden. Ik zoek het nog even op. Heb het excelletje nog wel ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
En?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Klopt inderdaad wat Tallguy zegt. Ik zat er helemaal naast.
Als ik het naast elkaar leg, dan gaat inderdaad de vergoeding voor FB Leaseauto, onkostenvergoeding omlaag, maar blijft de Ziekteverzekering en de ZVW premie gelijk.

Bij mij hield in dat 80% gaan werken (let op: op basis van 1 dag in de week ouderschapsverlof) zou betekenen dat ik 74% van mijn netto fulltime salaris zou overhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Toch wel een flinke hap...

Zal eens een proefberekening aanvragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
avotar schreef op maandag 05 maart 2012 @ 08:42:

Bij mij hield in dat 80% gaan werken (let op: op basis van 1 dag in de week ouderschapsverlof)
Maakt niet uit waarom. Als je gewoon naar een contract van 32 uur gaat, is de berekening exact hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Als je ouderschapsverlof opneemt, dan vraag je toch gelijk ouderschapsverlofkorting aan?! :?
Op die manier kun je dan enigszins de terugval in loon een 'beetje' beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Ja, alleen die korting zie je niet terug op de loonstrookje. Die krijg je met je belastingteruggaaf, en of dat 1x per jaar is of maandelijks, is aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Logisch dat je het niet terugziet op je loonstrookje. Maar ik wil ermee aangeven dat het terugvallen in loon 'enigzins' wordt gecompenseerd door de ouderschapsverlofkorting aan te vragen.

[ Voor 3% gewijzigd door Donde op 05-03-2012 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Is het niet goedkoper om een deel vakantiedagen bij te kopen en dan die langzaam opmaken.
4 uur per week. en dan 4*9 te werken. Dan heb je ook 1 dag in de week vrij.
Heb het niet nagerekend maar dat kan natuurlijk gekoper worden, zeker als je wat meer bonusdagen hebt omdat je langer werkt. Je neemt effectief je vakantie dan gesprijd op.
Ja, alleen die korting zie je niet terug op de loonstrookje. Die krijg je met je belastingteruggaaf, en of dat 1x per jaar is of maandelijks, is aan jou.
Het maakt toch weinig uit hoe het geld binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Donde schreef op maandag 05 maart 2012 @ 10:51:
Logisch dat je het niet terugziet op je loonstrookje. Maar ik wil ermee aangeven dat het terugvallen in loon 'enigzins' wordt gecompenseerd door de ouderschapsverlofkorting aan te vragen.
Heb je helemaal gelijk in. Ik dacht dat ik dat ook al had benoemd hiervoor, maar dat ging over de kinderopvang en -toeslag. ;)
Shadowhawk00 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:10:
Is het niet goedkoper om een deel vakantiedagen bij te kopen en dan die langzaam opmaken.
Interessant om uit te zoeken. Ik ben geneigd te geloven dat vakantiedagen kopen duurder is, alleen omdat ik vakantiedagen kopen duur vind en (bij verkoop van vakantiedagen) de waarde van een vakantiedag hoger vind dan wat je er in geld voor terugkrijgt.
Shadowhawk00 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:10:

Het maakt toch weinig uit hoe het geld binnenkomt.
True, maar het ging over het opvangen/compenseren van terugval in salaris. Dan lijkt mij dat je dat per maand wil doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Heb een mailtje de deur uitgedaan.

Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Voor mij was het een behoorlijke terugval, maar dat kwam voornamelijk omdat ik mijn leaseauto had uitgekozen op mijn voltijd salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik ben, tegelijk met het opnemen van ouderschapsverlof, ook alleen maar zakelijk gaan rijden. Dan valt de terugval nog wel redelijk mee (maar zorgt op papier wel voor een enorm inkomens verlies (geen bijtelling meer) waardoor je altijd wel genoeg verschil hebt voor de compensatie).

Ik heb ergens echter gehoord dat je bij het tweede kind (ie, verder gaan met ouderschapsverlof door het saldo van kind twee aan te spreken) niet meer het laatst verdiende fulltime salaris mag gebruiken (daarmee bedoel ik die van voor het eerste ouderschapsverlof). Dat zou toch wel wat vervelend zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Iemand een idee waar, in ons nieuw HR systeem, je een proef berekening kunt maken mbt salaris?

Kastje-muur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 18:39
Waarom wil je dat zelf doen? Kan je manager volgens mij gewoon...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
FireDrunk schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:15:
Waarom wil je dat zelf doen? Kan je manager volgens mij gewoon...
Dacht zelf te schakelen met HR, beetje dom gedacht.
Dan maar manager lastig vallen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
[b][message=37795666,noline]Ik heb ergens echter gehoord dat je bij het tweede kind (ie, verder gaan met ouderschapsverlof door het saldo van kind twee aan te spreken) niet meer het laatst verdiende fulltime salaris mag gebruiken (daarmee bedoel ik die van voor het eerste ouderschapsverlof). Dat zou toch wel wat vervelend zijn...
:o (zwanger van de tweede)
Daar zou ik ook wel meer over willen weten! Nu heb ik wel een periode tussen het eind van ouderschapsverlof van kind 1 en begin van verlof kind 2 zitten... zou dat schelen?
Roadman schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:13:
Iemand een idee waar, in ons nieuw HR systeem, je een proef berekening kunt maken mbt salaris?

Kastje-muur...
Grrrrr@kastje-muur.
Salarisverwerking heeft daar gewoon een standaard excel bereken-sheet voor liggen, waarin ZIJ jouw gegevens invoeren en jij een versie zonder formules krijgt... Vind ik ook flauw, maar zo is het...

Eerste keer via onze secretaresse laten doen. Die deed het via salarisverwerking (=HR!). Tweede keer rechtstreeks met salarisverwerking contact gehad. Vreemd als zij nu zeggen dit niet te kunnen. Gewoon een proefberekening voor een contract van 80%...

[ Voor 11% gewijzigd door Xochiquetzal op 05-03-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Xochiquetzal schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:17:
[...]

Grrrrr@kastje-muur.
Salarisverwerking heeft daar gewoon een standaard excel bereken-sheet voor liggen, waarin ZIJ jouw gegevens invoeren en jij een versie zonder formules krijgt... Vind ik ook flauw, maar zo is het...

Eerste keer via onze secretaresse laten doen. Die deed het via salarisverwerking (=HR!). Tweede keer rechtstreeks met salarisverwerking contact gehad. Vreemd als zij nu zeggen dit niet te kunnen. Gewoon een proefberekening voor een contract van 80%...
Uiteindelijk ook secretaresse gemaild.
Zij helpt mij altijd goed op weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Xochiquetzal schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:17:
:o (zwanger van de tweede)
Daar zou ik ook wel meer over willen weten! Nu heb ik wel een periode tussen het eind van ouderschapsverlof van kind 1 en begin van verlof kind 2 zitten... zou dat schelen?
Dat scheelt. Ik ga het zelf verder ook nog uitzoeken (het komt er op neer dat ik dan eigenlijk over 2010 ook teveel terug gekregen heb) Eigenlijk komt het er dus op neer dat ik geen enkele compensatie krijg omdat er geen periode tussen zit (waardoor de terugval in salaris op het moment van het opnemen van ouderschapsverlof dus 0 is)

Als je wel even gewerkt hebt scheelt het, maar als de periode kort is dan heeft dat wel invloed aangezien het over het jaarinkomen berekend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

.

[ Voor 98% gewijzigd door Tallguy op 08-03-2012 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Oh, ik dacht: Leuk, er is weer wat gepost (ik zit me thuis te vervelen), maar dat valt even tegen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Tja, zo druk het hier was met de reductie bij de billable medewerkers, zo rustig is het hier met de reductie overhead...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
SithWarrior schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:19:
Tja, zo druk het hier was met de reductie bij de billable medewerkers, zo rustig is het hier met de reductie overhead...
We hebben toch al gezegt wat we ervan vinden. Blijkbaar zit er hier dus weinig lagere managers en veel consultants op tweakers. Ok zich niet vreemd aangezien het toch van origine een technisch forum is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb26
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:24
SithWarrior schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:19:
Dat is ook niet echt het publiek wat hier veel komt dunkt me.

overigens..wie nog een nieuwe auto zoekt...check releaseplaza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:50

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

mbb26 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:32:
[...]
overigens..wie nog een nieuwe auto zoekt...check releaseplaza
staan volgens mij alleen maar van die dure auto's op..

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJanssen
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-08 14:25
Aan de kenners, please:

Ik heb die SEE idd verwijderd en de Symantec entries in de registry verwijderd met de hand, maar ik krijg nog steeds 'onvoldoende systeembronnen' als ik naar mn USB stick probeer te schrijven.
In één van de berichten wordt gesproken over een specifieke registry key, welke is dat exact.....?

Of is er een andere oplossing om de USB stick weer geheel normaal toegankelijk te maken?

R/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
BadpunK schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 12:05:
[...]

Nee hoor, stond gisteren ook nog een simpele corsa en een paar priusen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
BadpunK schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 12:05:
[...]

Dan moet je toch echt even wat beter in de lijst kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

RHPJanssen schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 12:11:
Aan de kenners, please:

Ik heb die SEE idd verwijderd en de Symantec entries in de registry verwijderd met de hand, maar ik krijg nog steeds 'onvoldoende systeembronnen' als ik naar mn USB stick probeer te schrijven.
In één van de berichten wordt gesproken over een specifieke registry key, welke is dat exact.....?

Of is er een andere oplossing om de USB stick weer geheel normaal toegankelijk te maken?

R/
re-image...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Je kunt voor een auto toch ook veel beter op marktplaats kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Donde schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 12:24:
[...]

en een zeer complete (benzine) Yeti :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de kenners, please:

R/
Geen idee eigenlijk, ik heb zelf alleen SEE uninstall gedaan en alles werkte bij mij weer gewoon. Heb geen registry keys hoeven verwijderen. Ook niet toen SEE er opeens weer op stond toen ik na een paar maanden opeens weer op kantoor moest zijn. Zelfde procedure, uninstall en kan weer gewoon mijn externe schijf gebruiken.
Moet er wel bij vermelden dat ik nooit iets versleuteld heb met SEE. Mijn externe hd is een truecrypt volume en daar raakt SEE van in de war, vanaar dat ik hem er ook af gegooid heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Donde schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 12:24:
[...]

Misschien eens wat filters toepassen. Alleen aangeboden + diesel selecteren. Want benzine mag bijna niemand. Dan is de selectie een heel stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:59

Bozevkwa

The Falcons have landed

Aan de kenners, please:

R/
http://gathering.tweakers...message/37710696#37710696

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

Pagina: 1 ... 29 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.