Ervaring werken bij Logica, nu onderdeel van CGI (Deel 4) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 43 Laatste
Acties:
  • 428.151 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 08:54:
In datzelfde gesprek krijg je ook te horen wat je van Logica terug mag verwachten.
Maar jij werkt voor Logica, Logica niet voor jou... Logica zou iedereen graag het salaris/training/soep geven wat hij/zij wil, maarja in deze tijden is het allemaal wat krapper.

Als het in je huwelijk iets minder gaat laat je die ander toch ook niet vallen?

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een huwelijk komt van 2 kanten..... Ik mis de commitment van de andere kant. Daarom heb ik besloten te scheiden. Tijd voor een nieuwe bruid.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-10 19:15
Edjaaah schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 11:30:
[...]

Maar jij werkt voor Logica, Logica niet voor jou... Logica zou iedereen graag het salaris/training/soep geven wat hij/zij wil, maarja in deze tijden is het allemaal wat krapper.

Dat doet Logica in feiten toch ook?
Ik zie het probleem niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die opmerking over "een huwelijk" doet me denken aan een documentaire die laatst op TV was over mensen met een burnout. Het mooie daaraan vond ik de uitspraak van een therapeut die zei dat mensen het idee hebben dat ze een relatie hebben met een bedrijf en dat juist die instelling resulteert in problemen en teleurstellingen. Je hebt een simpele overeenkomst, niets meer en niets minder.

Mensen stoppen extra tijd in zaken omdat ze zoveel voor het bedrijf voelen, maar een bedrijf kijkt voornamelijk naar de cijfers. Als er bijvoorbeeld ontslagen vallen wordt er door het bedrijf niet gekeken "Goh, die persoon kan dan z'n hypotheek niet meer betalen en z'n kinderen te eten geven" zoals dat in een relatie zou worden gedaan.
Als medewerker is de beste instelling (in ieder geval voor de gemoedsrust) om er ook alleen zakelijk in te zitten en dus puur te kijken naar je contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik werk voor Logica, Logica niet voor mij,en dan met een huwelijk als analogie komen...
Die analogie gaat wat mij betreft flink mank, maar ik weet natuurlijk niet hoe jouw huwelijk inelkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 12:24:
Die opmerking over "een huwelijk" doet me denken aan een documentaire die laatst op TV was over mensen met een burnout. Het mooie daaraan vond ik de uitspraak van een therapeut die zei dat mensen het idee hebben dat ze een relatie hebben met een bedrijf en dat juist die instelling resulteert in problemen en teleurstellingen. Je hebt een simpele overeenkomst, niets meer en niets minder.
Burnouts zijn vaak hele trieste verhalen. Helaas komen ze nogal 'ns voor. Ik heb ook de indruk dat geestelijke klachten wel de beroepskwaal zijn voor mensen in ons vak.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Dat is volgens mij ook wel een van de gevolgen van het nieuwe werken. Doordat de grens tussen werk en privé steeds grijzer wordt, zijn een hoop mensen minder goed in staat zichzelf af te sluiten en/of het werk naast zich neer te leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

[...]

Als we dezelfde analogie aanhouden : in dit huwelijk scheiden de echtgenoten zodra de kostwinner niet meer genoeg op de gezamenlijke rekening heeft gestort. Het initiatief daarvoor ligt bij degene die thuis zit.....

Vroeger was een huwelijk voor t leven. ^) Schijnt ook niet meer zo te zijn, en Logica heeft dat goed begrepen

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:33
Of je nou 'getrouwd' bent met je baan of het puur als een contract ziet, in beide gevallen zul je energie in die relatie moeten stoppen. En dan heb ik het niet over die 40h. Als je gewoon je werkt doet, gewoon presteert, gewoon meedoet, dan zul je ook gewoon behandeld worden. Als je anders dan gewoon behandeld wil worden dan zul je dus die extra stap(pen) moeten/willen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcelmg2 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 14:31:
...Als je anders dan gewoon behandeld wil worden dan zul je dus die extra stap(pen) moeten/willen zetten.
Niks van gemerkt de laatste jaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 14:39:
[...]

Niks van gemerkt de laatste jaren...
Je hebt gelijk, het gaat erom dat je de juiste extra stappen zet. Op het juiste moment ook nog. In de juiste situatie. Met de juiste mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je ook nog de juiste manager hebben die ziet wat je doet en dat ook waardeert en dan ook nog de juiste economische omstandigheden meehebben...

Al met al nogal wat variabelen, waardoor je tomeloze inzet meestal niet wordt opgemerkt en gewaardeerd... Al dan niet monetair....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die SEE is trouwens heel makkelijk te verwijderen. Gewoon control panel->Programs and features->Symantec endpoint ding selecteren en uninstall klikken. En dan als hij om het wachtwoord vraagt het ctrl-alt-del en dan het installatie process, msiexec.exe killen. Dan gaat het wachtwoord schermpie weg, maar de uninstall gaat verder ;) daarn kan ook het symantec framework verwijderd worden en ben je verlost van deze draak.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2012 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 14:49:
Die SEE is trouwens heel makkelijk te verwijderen. Gewoon control panel->Programs and features->Symantec endpoint ding selecteren en uninstall klikken. En dan als hij om het wachtwoord vraagt het ctrl-alt-del en dan het installatie process, msiexec.exe killen. Dan gaat het wachtwoord schermpie weg, maar de uninstall gaat verder ;) daarn kan ook het symantec framework verwijderd worden en ben je verlost van deze draak.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Beetje basiskennis windows kan je collega's nog steeds blij mee maken. Da's al jaren zo.

Which reminds me, veel managers kennen nog steeds de toetsencombinatie windows+P niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:17

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Oeh, we komen ook op een andere plek op GoT langs....

RobIII in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2"

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-10 15:41

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 14:49:
krijg je hem dan later niet alsnog gepushed?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ook daar zijn oplossingen voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

doe es vertellen dan. Zoiets kan ik ook wel roepen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Details via dm maar.. als je sms het niet meer doet kan er ook niks gepusht worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Edjaaah schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 13:28:
Ik heb diverse keren "gezeurd" om een anti-inkijk filter voor m'n scherm i.v.m. werken in de trein, nooit gehad...
Zo'n ding kost toch een paar tientjes? Kan je dat niet gewoon kopen en declareren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

te vroeg gejuicht..SEE heeft kennelijk iets achtergelaten, want ik krijg nu 0x800705AA: Insufficient system resources. kopieren naar een USB gekoppelde stick of disk werkt niet, voor geen enkel bestand. Iemand een tip? anders moet ik nog even verder zoeken

edit: gevonden. Moest nog een key uit de registry gehaald worden die niet meegenomen was in het de-installatieproces.

Alles werkt :-)

[ Voor 21% gewijzigd door peter00 op 19-02-2012 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Laatst online: 24-09 19:56

Reneger

Wie? IK?

Welke key is dat? :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

zal ik vanavond ff opzoeken, ben alweer bij de klant. staat ook in je system logs. een search doen op symantec, en dan de errors eruit vissen. heb je m zo te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels besloten dat ik bij Logica weg wil, en ben al in gesprek met twee bedrijven. Dat gaat Logica een dikke ton netto winst kosten...

Waar ik nog een beetje mee zit, is de "boete" voor het voortijdig inleveren van de leaseauto. Volgens de arbeidsovereenkomst is dat, in het tweede jaar, 6x de "Keuze Leaseprijs", in mijn geval een idioot hoog bedrag van een paar duizend euro voor een auto van plusm. 25.000.

Wordt dit inderdaad door Logica in rekening gebracht? En is dat bruto of netto? Eventueel fiscaal aftrekbaar?
Re-lease loopt blijkbaar momenteel voor geen meter, dus ik acht de kans op overname door een collega minimaal. En hoe zit het met die boete als je de auto zelf zou kopen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2012 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

dat is dus de reden dat ik nooit in een nieuwe lease auto gereden heb, altijd twee jaar of ouder, nu zelfs eigen auto.
Wat je kan doen is proberen de auto mee te nemen naar je nieuwe baan - dus betrekken in de onderhandelingen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:18
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 10:25:
Ik heb inmiddels besloten dat ik bij Logica weg wil, en ben al in gesprek met twee bedrijven. Dat gaat Logica een dikke ton netto winst kosten...

Waar ik nog een beetje mee zit, is de "boete" voor het voortijdig inleveren van de leaseauto. Volgens de arbeidsovereenkomst is dat, in het tweede jaar, 6x de "Keuze Leaseprijs", in mijn geval een idioot hoog bedrag van een paar duizend euro voor een auto van plusm. 25.000.

Wordt dit inderdaad door Logica in rekening gebracht? En is dat bruto of netto? Eventueel fiscaal aftrekbaar?
Re-lease loopt blijkbaar momenteel voor geen meter, dus ik acht de kans op overname door een collega minimaal. En hoe zit het met die boete als je de auto zelf zou kopen?
Je kan ook de auto meenemen naar de nieuwe werkgever. Om er achter te komen wat dit kost moet de nieuwe werkgever contact opnemen met de lease maatschappij. Hun kunnen dan een berekening doen om te zien wat het gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10 10:17
Wat ik links en rechts heb gehoord over zelf overnemen: 2e hands via autotrader is goedkoper.
Ik heb er zelf ook voor gekozen om het nieuwe bedrijf de auto over te laten nemen, mijn nieuwe werkgever heeft bij verschillende leasemaatschappijen auto's lopen (het is niet rendabel om 1 supplier te nemen). Dus ik zou zeker informeren bij je toekomstige werkgever, ik had ook fors kunnen lappen (3mnd oud) en nu kostte contractovername mij helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de nieuwe werkgevers betreft het geen detacheerders, dus ook geen leaseauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Staat de auto op de interne marktplaats? Ik ben daar ook al een tijdje aan het zoeken maar de meeste auto's zijn daar of veel te duur of ze zijn al weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, want ik heb bij Logica nog niet geventileerd dat ik weg ga, dat doe ik pas als ik een getekend contract heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 10:51:
Nee, want ik heb bij Logica nog niet geventileerd dat ik weg ga, dat doe ik pas als ik een getekend contract heb ;)
Alsof dat wat uit maakt? Gewoon erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

BiLLY_daKid schreef op maandag 20 februari 2012 @ 10:40:
Wat ik links en rechts heb gehoord over zelf overnemen: 2e hands via autotrader is goedkoper.
Ik heb er zelf ook voor gekozen om het nieuwe bedrijf de auto over te laten nemen, mijn nieuwe werkgever heeft bij verschillende leasemaatschappijen auto's lopen (het is niet rendabel om 1 supplier te nemen). Dus ik zou zeker informeren bij je toekomstige werkgever, ik had ook fors kunnen lappen (3mnd oud) en nu kostte contractovername mij helemaal niets.
correct. is verschrikkelijk duur via overname. Heb ik zelf ook geprobeerd. Ze zitten boven de ANWB waardering.

Mijn zus is wagenparkbeheerder en die kwam met de volgende verklaring: buitenlandse bedrijven krijgen de BPM terug, wat verschrikkelijk veel geld is. Zo kunnen buitenlandse bieders/exporteurs boven de hoogste NL bieding gaan zitten. Vooral jonge ex-lease autos zijn daarvoor interessant.

overigens:bij LP worden de meeste auto's via schermenhandel gekocht. Wordt niet eens naar de auto gekeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 10:51:
Er zijn genoeg collega's die een auto weg doen omdat ze een grotere/kleinere auto willen dus dat je auto daar staat zegt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Shadowhawk00 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:31:
[...]

Er zijn genoeg collega's die een auto weg doen omdat ze een grotere/kleinere auto willen dus dat je auto daar staat zegt niets.
Wel als er een bestelstop is en er verder alleen maar duurdere auto´s op staan ;)

De eerste keren dat ik er auto´s op zette had m´n manager dat binnen een paar uur in de gaten, nu hij weet dat dat altijd voor "de wissel" is is het geen reden tot een gesprek meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb26
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:24
johnnyv.nl schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:33:
[...]

Wel als er een bestelstop is en er verder alleen maar duurdere auto´s op staan ;)

De eerste keren dat ik er auto´s op zette had m´n manager dat binnen een paar uur in de gaten, nu hij weet dat dat altijd voor "de wissel" is is het geen reden tot een gesprek meer ;)
Gewoon erop zetten, zeggen dat je groter of goedkoper wil gaan rijden of iets dergelijks. Heeft je manager niks beters te doen dan op de vraag&aanbod site te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Dat gaat over het algemeen vrij snel via-via, genoeg collega´s die er regelmatig op kijken. (plus dat ik wel wat niet-standaard auto´s heb gereden die opvallen tussen de Focussen en Renaults)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Van wat ik hoorde wordt dat inderdaad netto in rekening gebracht. Geen idee hoe het zit met de aftrekbaarheid.
Is het geen optie om je leasecontract te laten overnemen door een toekomstig werkgever?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avotar schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:45:
[...]

Van wat ik hoorde wordt dat inderdaad netto in rekening gebracht. Geen idee hoe het zit met de aftrekbaarheid.
Is het geen optie om je leasecontract te laten overnemen door een toekomstig werkgever?
Om mezelf te quoten:
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 10:43:
Bij de nieuwe werkgevers betreft het geen detacheerders, dus ook geen leaseauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Mja, had gemist dat er nog een pagina was al |:(

Maar ja.. moet je ons ook maar niet willen verlaten :+

[ Voor 12% gewijzigd door avotar op 20-02-2012 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Laatst online: 03-03 05:57
Gewoon op V&A zetten en als iemand erom vraagt, dan zeg je dat je een grotere/kleinere auto wilt rijden. En anders plaats je een advertentie dat je ook wilt ruilen, maar de voorkeur uitgaat naar overname... ;)

offtopic:
Over wat voor type auto hebben we het? Misschien heb ik wel interesse.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ennas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-06 18:21
Je kunt ook aan je nieuwe werkgever vragen of zij deze kosten willen dragen. Dat is helemaal niet raar. Als je zonder tussenliggend werving en selectie bureau binnen komt bij je nieuwe werkgever, is die ruimte er vast wel. Voor je nieuwe werkgever zijn het eenmalige kosten, waar geen sociale lasten en premies over betaald hoeven te worden. Als je het prive moet betalen moet je er heel lang voor werken.

Misschien heb je nog heel veel Logica vakantiedagen over. En kun je afspreken dat je (als tegemoetkoming naar je nieuwe werkgever) een aantal van die dagen vast bij je nieuwe werkgever gaat werken.

Toen ik wegging bij Logica heeft mijn nieuwe werkgever de boete betaald (was 2500 euro). Let wel op met je afrekening. Bij mij kwam logica eerst met een te hoog bedrag, alles dat wagenparkbeheer doet moet je narekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Collega's, niet dat ik jullie advies niet waardeer (heel welkom!), maar jullie beantwoorden vragen die niet gesteld worden, eigenlijk precies zoals het altijd gaat bij de interne mailing groepen ;)
Dat ik bv. zelf kan proberen te onderhandelen bij een nieuwe werkgever e.d., dat is natuurlijk logisch en het moge duidelijk zijn dat ik dat uiteraard altijd als optie heb. Heb er inmiddels 7 werkgevers (4 detacheerders) en een hele vloot leaseauto's opzitten, dus ik ben behoorlijk bedreven in het laten omzetten van leasecontracten, onderhandelen en zo :*)

Ik zal m'n vragen nogmaals herhalen ;) Het gaat mij vooral erom in hoeverre zo'n contractuele boete nageleefd wordt en wat de financiele impact is.

Ik vermoed dat vooral de ex-Logicanen dit kunnen beantwoorden. Heeft iemand ervaring met de genoemde punten?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2012 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
Natuurlijk wordt die boete doorbelast (duh). Dit doet men dmv minimaal de laatste loonbetaling in te houden (dit is overigens niet wettelijk toegestaan, voor zover ik kan vinden).
De leaseprijs is een bruto bedrag en lijkt mij ook bruto te worden verrekend; ik verwacht dat er weinig ervaring is bij ex-Logicanen met het daadwerkelijk kiezen voor een boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dat is nou precies het probleem: ik ken geen enkele ex-collega die ervaring heeft met die boete. Wil dat zeggen dat men de auto dan altijd wel op enige andere wijze kwijtraakt (re-lease, overnemen e.d.) omdat die boete zo akelig hoog is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Logica gaat zeker die boete bij jou innen.
Of het bruto/netto is geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ00
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-07 15:40
Als ex-Logicaan (al bijna 2 jaar) heb ik bij mijn vertrek wel moeten kiezen voor de boete. Overname lukte niet en de overname prijs die de leasemaatschappij vroeg was belachelijk hoog.
Gelukkig heeft mijn nieuwe werkgever de boete overgenomen. Deze heeft de boete zelfs rechtstreeks aan Logica-wagenparkbeheer betaald zodat ik dat niet zelf hoefde voor te schieten (er waren niet zoveel vakantiedagen te verrekenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 13:39:
Maar dat is nou precies het probleem: ik ken geen enkele ex-collega die ervaring heeft met die boete. Wil dat zeggen dat men de auto dan altijd wel op enige andere wijze kwijtraakt (re-lease, overnemen e.d.) omdat die boete zo akelig hoog is?
Ik ook niet, en ik ken best een aantal ex-collega's. Allen hebben de auto meegenomen danwel over laten nemen.
Als je niet mee kan nemen, gaat het sowiezo kosten: ofwel een bonus om de interne overname makkelijker te maken (maar ik heb signalen dat er niet erg wordt meegewerkt, wanneer de auto niet meer op de lease-lijst staat) ofwel afkoop van het gehele contract bij de leasemij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
BiLLY_daKid schreef op maandag 20 februari 2012 @ 13:46:
(maar ik heb signalen dat er niet erg wordt meegewerkt, wanneer de auto niet meer op de lease-lijst staat)
Wat bedoel je?
Wagenparkbeheer werkt niet mee aan een overnamen wanneer hetzelfde merk/model niet in de huidige te leasen auto's lijst voorkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\GEFilter
staat ergens in Local Machine in de registry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Laatst online: 24-09 19:56

Reneger

Wie? IK?

Thx, zal morgen even kijken, geen zin om de toshiba uit de tas te vissen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 13:39:
Mijn boete werd destijds 50/50 gedaan, het deel wat ik moest betalen kon ik voor een groot deel met vakantiedagen invullen. Wat er overblijft werd volgens mij wel netto verrekend...

Er is echter wel een punt(je) van aandacht. Zorg dat je manager afspraken rondom de leaseboete op tijd communiceert met salarisverwerking, want als zij er niets van afweten kan het zomaar zijn dat je geen salaris meer ontvangt. Logica verrekent de boete namelijk met je salaris en als de boete meer dan 1 maandsalaris is, heb je dus je op een na laatste maand al geen salaris meer. Dat kan best vervelend zijn met hypotheken e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2K
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-09 09:15

S2K

Donde schreef op maandag 20 februari 2012 @ 12:44:
Gewoon op V&A zetten en als iemand erom vraagt, dan zeg je dat je een grotere/kleinere auto wilt rijden. En anders plaats je een advertentie dat je ook wilt ruilen, maar de voorkeur uitgaat naar overname... ;)
Als je een auto plaatst dan krijgt je manager daar automatisch een melding van door het systeem. Dus wel iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
S2K schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 12:10:
[...]

Als je een auto plaatst dan krijgt je manager daar automatisch een melding van door het systeem. Dus wel iets om rekening mee te houden.
Ik heb dus nog nooit gehoord dat er een melding uitgaat naar je manager bij het plaatsen van een advertentie op V&A. En dan nog als er een melding uitgaat naar je manager. Je kunt nog altijd aangeven dat je kleiner/groter/zuiniger/sneller/goedkoper/geen leaseauto/etc.. wilt rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edjaaah schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 11:45:
[...]

Mijn boete werd destijds 50/50 gedaan, het deel wat ik moest betalen kon ik voor een groot deel met vakantiedagen invullen. Wat er overblijft werd volgens mij wel netto verrekend...

Er is echter wel een punt(je) van aandacht. Zorg dat je manager afspraken rondom de leaseboete op tijd communiceert met salarisverwerking, want als zij er niets van afweten kan het zomaar zijn dat je geen salaris meer ontvangt. Logica verrekent de boete namelijk met je salaris en als de boete meer dan 1 maandsalaris is, heb je dus je op een na laatste maand al geen salaris meer. Dat kan best vervelend zijn met hypotheken e.d.
Dank je voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me wel afvraag is of die boete (als je er niet onderuit komt) fiscaal op een of andere manier is af te trekken. Zou behoorlijk wat schelen als dat mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het lijkt me aannemelijk dat je het op mag voeren als kosten privegebruik eigen auto en het dus af kunt trekken van de bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het voor de zekerheid toch maar even aan een bevriende fiscalist gevraagd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Janoz schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 14:13:
Het lijkt me aannemelijk dat je het op mag voeren als kosten privegebruik eigen auto en het dus af kunt trekken van de bijtelling.
Het lijken me geen kosten privegebruik, want ook als je je leaseauto enkel zakelijk rijdt krijg je met deze kosten te maken wanneer je je auto vroegtijdig inlevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat is niet veel anders met andere 'prive bijdragen'. Toen ik nog een duurdere auto reed kon ik de eigen bijdrage ook niet aftrekken terwijl dit wel het geval is wanneer ik ook prive zou rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:25
In het algemeen geldt: kosten die de werknemer maakt in relatie tot privegebruik van een leaseauto, mogen van de bijtelling worden afgetrokken.

Dat betekent bijvoorbeeld dat een eigen bijdrage voor privegebruik of een eigen bijdrage vanwege extra privekilometers aftrekbaar is.

Een eigen bijdrage wegens overschrijding van de leasenorm moet volgens de regels worden verdeeld in een stuk dat betrekking heeft op privegebruik en een stuk dat betrekking heeft op zakelijk gebruik. Het "prive" deel is verrekenbaar met de bijtelling. De belastingdienst is echter flexibel in deze, en Logica heeft een afspraak met de inspecteur dat de hele eigen bijdrage mag worden afgetrokken.

Een boete wegens voortijdige beeindiging kun je zien als een extra hoog leasebedrag, met als gevolg een extra hoge eigen bijdrage.Conform het belastingconvenant kan dit met de bijtelling worden verrekend.

A propos Edjaah: als je niet prive rijdt, heb je geen bijtelling. Dan kun je ook geen kosten verrekenen met de bijtelling; deze kan immers niet lager dan 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Over hoeveel dagen is het de 28e...?
7 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't is een schrikkeljaar dus je hebt deze keer tot de 29e ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 15:11:
't is een schrikkeljaar dus je hebt deze keer tot de 29e ;-)
Heh heh.... ehm... het was een sarcastisch bedoelde vraag nav een mailtje dat rondgestuurd werd.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
avotar schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 07:13:
[...]

Heh heh.... ehm... het was een sarcastisch bedoelde vraag nav een mailtje dat rondgestuurd werd.. :)
Hopenlijk rekenen ze andere dingen wel juist uit bij HR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Het jaarverslag over 2011 is goed gevallen, beleggers hebben er flink vertrouwen in.

Wellicht komt die soep volgend jaar weer terug! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Edjaaah schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 10:32:
Wellicht komt die soep volgend jaar weer terug! :P
Erg optimistisch, misschien dat we een salarisverhoging krijgen dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:50

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Shadowhawk00 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 10:41:
[...]

Erg optimistisch, misschien dat we een salarisverhoging krijgen dit jaar.
Een woord: "Utopie" ;w

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Ach als ik de mailtjes van hoger management af en toe langs zie komen heb ik ook zoiets van, wat hebben die gebruikt. Dus in lijn van die mailtjes klinkt een verwachte salarisverhoging nog niet eens zo vreemd toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Nounou, het lijkt hier af en toe wel of Logica de afgelopen jaren geen enkele loonsverhoging heeft gegeven, terwijl we één jaar in juni geen loonsverhoging hebben gehad en er toen uiteindelijk aan het einde van het boekjaar nog wat verhogingen zijn uitgedeeld.

Misschien ben ik een utopist, maar ik verwacht dit jaar wel weer wat omhoog te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verhoging? Inflatiecorrectie zul je bedoelen, en dat was dan eigenlijk ook alleen voor degenen die 'boven het gemiddelde' zaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Janoz schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 11:19:
Verhoging? Inflatiecorrectie zul je bedoelen, en dat was dan eigenlijk ook alleen voor degenen die 'boven het gemiddelde' zaten...
Ik ken genoeg collega´s die wel (heel) wat meer dan inflatiegecorrigeerd gestegen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil dus ook zeggen dat er genoeg zijn die er niets bij hebben gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
0,75% is letterlijk wel een verhoging. Na inflatiecorrectie ging ik er dus 1.5% op achteruit. Of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
marcelmg2 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 11:27:
0,75% is letterlijk wel een verhoging. Na inflatiecorrectie ging ik er dus 1.5% op achteruit. Of zo.
En je hebt de afgelopen 5 jaar in totaal 0,75% erbij gekregen?

(dan kan ik ook zeuren dat ik die ene juni 0% erbij kreeg en dus 2,5% er op achteruit ging, maar dat is compleet onterecht)

[ Voor 18% gewijzigd door pagani op 22-02-2012 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:50

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Shadowhawk00 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 11:12:
[...]

Ach als ik de mailtjes van hoger management af en toe langs zie komen heb ik ook zoiets van, wat hebben die gebruikt. Dus in lijn van die mailtjes klinkt een verwachte salarisverhoging nog niet eens zo vreemd toch.
mwah, ik verwacht niet teveel. Er gingen ook meerdere e-mails rond betreffende de pilot van de bonus (van vorig jaar) en iedereen weet hoe dat afgelopen is.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Tijd voor wat serieuzere vraag.
Weet iemand wat dat nieuwe HR systeem gaat doen? Is het straks de bedoeling dat als ik ziek ben ik ga inloggen om mezelf ziek te melden? Tenmiste zo lees ik het dan.

Is het tegenwoordig toegestaan om persoonsgegevens aan 3den te verstrekken zonder toestemming van de eigenaar daarvan?

Hm weet er hier iemand bij welke afdeling ik moet zijn voor meer informatie hierover? Want er staat namelijk geen for questions mail xxx onder en de website zelf geeft niet de informatie die ik wil hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door Shadowhawk00 op 22-02-2012 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Shadowhawk00 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 14:12:

Is het tegenwoordig toegestaan om persoonsgegevens aan 3den te verstrekken zonder toestemming van de eigenaar daarvan?
Waaruit blijkt dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Hoezo aan derden, het is gewoon een Logica tool? Daarnaast vervangt het grotendeels een tiental SAP applicaties die je al jaren ook zelf kunt gebruiken (ESS/MSS onder andere)

Ik zie in ieder geval nergens dat er méér info wordt opgeslagen.

Plus er staat gewoon duidelijk op de pagina met welke afdeling je contact kan opnemen bij vragen.

[ Voor 33% gewijzigd door pagani op 22-02-2012 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
johnnyv.nl schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 14:24:
Hoezo aan derden, het is gewoon een Logica tool? Daarnaast vervangt het grotendeels een tiental SAP applicaties die je al jaren ook zelf kunt gebruiken (ESS/MSS onder andere)

Ik zie in ieder geval nergens dat er méér info wordt opgeslagen.

Plus er staat gewoon duidelijk op de pagina met welke afdeling je contact kan opnemen bij vragen.
Eh mannila.
Volgens mijn kennis van aardrijkskunde is dat een locatie buiten de EU, welke dus persoonsgegevens gaat verwerken van medewerkers.

Dus wil ik naar aanleiding daarvan de juiste persoon een aantal vragen stellen. Lijkt me niet onreeel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Shadowhawk00 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 14:45:
[...]

Eh mannila.
Volgens mijn kennis van aardrijkskunde is dat een locatie buiten de EU, welke dus persoonsgegevens gaat verwerken van medewerkers.

Dus wil ik naar aanleiding daarvan de juiste persoon een aantal vragen stellen. Lijkt me niet onreeel toch?
Scherp d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik weet wat je gaat vragen, ik weet ook wat de antwoorden zijn. Maar, ik kan me voorstellen dat je je vragen wilt stellen en dat zou ik ook zeker doen.
Begin 's met je HR persoon, je manager kan je vertellen wie dat is (mocht je dat niet weten). Recentelijk heeft de OR ook informatie gepubliceerd over de global data protection policy en da's in dit verband ook wel interessant om door te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter info.

Mbt de leaseboete zegt een bevriende fiscalist het volgende:
"Dit zou dan in de loonadministratie verwerkt moeten worden als eigen bijdrage voor prive gebruik auto om het te effectueren. Eigenlijk kan dit niet, want het is geen eigen bijdrage. Ik denk dat ze daar niet aan mee willen werken. Bovendien is het bedrag veel te groot voor één salarisstrook. Ik zou het toch op de een of andere manier in je jaaropgaaf laten verwerken zodat het een negatieve loonbestanddeel is. Dan kan het in je aangifte inkomstenbelasting verwerkt worden. Je zou kunnen vragen om het te verrekenen met je bruto-vakantiegeld en laatste loon, dan ruil je dus bruto tegen netto. Dat kan wel, vraag om het cafetariastelsel toe te passen."

Doe er je voordeel mee zou ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Shadowhawk00 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 14:45:
[...]

Eh mannila.

Ik kan je het antwoord nu al melden: One Logica. In principe maakt het weinig verschil waar je collega die het systeem beheert vandaan komt natuurlijk. (al kijk ik ook niet uit naar de dag waarop ik m´n reizen via Manilla moet regelen, maar dat is meer omdat ik het liever zelf regel)

[ Voor 11% gewijzigd door pagani op 22-02-2012 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 16:01:
vraag om het cafetariastelsel toe te passen."
Uhhh, welke cafetariastelsel?
johnnyv.nl schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 16:21:
[...]

Ik kan je het antwoord nu al melden: One Logica. In principe maakt het weinig verschil waar je collega die het systeem beheert vandaan komt natuurlijk. (al kijk ik ook niet uit naar de dag waarop ik m´n reizen via Manilla moet regelen, maar dat is meer omdat ik het liever zelf regel)
Jij, als internationale, medewerker zou toch moeten weten dat de wet- en regelgeving per land verschillen. Ook op het gebied van privacy gegevens. Ook al werk je voor hetzelfde bedrijf.

[ Voor 14% gewijzigd door Donde op 22-02-2012 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Ik heb in het kader van One Logica aan de zijlijn van een klein projectje in Duitsland mogen staan, dat was lachen, gieren, brullen. De Betriebsrat (Duitse OR) liep daar behoorlijk tegen te werken en ik heb begrepen dat als Betriebsrat iets niet wil, het er niet komt...

• hawkeyenl9393
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-04 11:18
johnnyv.nl schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 16:21:
[...]
(al kijk ik ook niet uit naar de dag waarop ik m´n reizen via Manilla moet regelen, maar dat is meer omdat ik het liever zelf regel)
dat zal inderdaad een feest zijn; ik had bij de vorige reisagent al vaak het idee dat ze niet verder keken dan hun neus lang was; in bijna alle gevallen was het goedkoper & sneller als ik zelf even een vlucht op zocht en dan precies vertelde wat ze moesten boeken!

• Shadowhawk00
hawkeyenl9393 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 08:09:
[...]

dat zal inderdaad een feest zijn; ik had bij de vorige reisagent al vaak het idee dat ze niet verder keken dan hun neus lang was; in bijna alle gevallen was het goedkoper & sneller als ik zelf even een vlucht op zocht en dan precies vertelde wat ze moesten boeken!
Ik ga het 1x proberen zodra het nodig is en als dat niet werkt mag HR een uitzondering gaan maken waardoor ik het zelf mag doen of is het einde inzet daar. De hele week van huis zijn is niet ideaal dus dan mag het op zijn minst goed geregeld zijn. Misschien gaat het wel goed natuurlijk dat is ook een optie.

• pagani
  • Niet online
De optie van hawkeye werkt voor mij altijd prima, ook voor reisagentschappen van de klant. Gewoon uitzoeken wat je zelf wil en doorgeven dat ze dat moeten boeken.

• Wijnands
Ik heb net een travel request ingediend volgens de nieuwe procedure. Ben benieuwd. Was over CWT toch al niet zo te spreken dus wat mij betreft kan het alleen maar beter gaan

EDIT: Hmm.. loopt vlot en ze quoten nu 20 euro minder dan de beste prijs die ik gevonden had.

[ Voor 21% gewijzigd door Wijnands op 23-02-2012 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

johnnyv.nl schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 09:45:
De optie van hawkeye werkt voor mij altijd prima, ook voor reisagentschappen van de klant. Gewoon uitzoeken wat je zelf wil en doorgeven dat ze dat moeten boeken.
precies. Werkt best vlot. Binnen enkele dagen alles geregeld, zolang je het formulier maar volledig hebt ingevuld (dus idd zelf je vlucht en in mijn geval ook hotel hebt uitgezocht).

nu alleen nog business- ipv cattle-class.. }:O }:O }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

peter00 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 06:05:
[...]

precies. Werkt best vlot. Binnen enkele dagen alles geregeld, zolang je het formulier maar volledig hebt ingevuld (dus idd zelf je vlucht en in mijn geval ook hotel hebt uitgezocht).

nu alleen nog business- ipv cattle-class.. }:O }:O }:O
wait..... wut... business class...? echt waar?
Er kan geen soepie vanaf, maar we vliegen wel business class.
Wow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
  • Laatst online: 16-04 14:37
Zoooow, weer even bijgelezen. Man, je moet eigenlijk wel dagelijks (of meermaal daags) hier inloggen om bij te blijven ... ;)

Maar ik ga toch even reageren op een aantal oude opmerkingen.

1) Logica doet niks voor de werknemer, het moet van één kant komen: Niet mee eens. Ze doen nog wat ze kunnen. En deze ontslagronde is niet alleen goed voor het bedrijf, maar ook voor de mensen die (mogen/willen) blijven. Even heel hard gezegd, het wegsnijden van de minder winstgevende delen (functies, werknemers) komt ten goede aan de gezondheid van het bedrijf. Zodra we weer goed op koers zitten, en dus meer winst gaan maken, komt er vanzelf ook meer financiële ruimte voor andere zaken, die ten goede komen aan de werknemer.

2) Salarisverhoging: Ja, daar ga ik ook vanuit. Dit is één van de dingen waar straks weer ruimte voor is. Ik denk niet dat dat naïef is, maar realistisch. En wat ik al eerder in deze discussie heb gezegd, is dat op het moment dat blijkt dat die ruimte er wél weer is, maar we krijgen er niks voor terug (al die dingen die 'ons afgenomen zijn'), dan ben ik ook weg.

3) Business class vliegen? Nee, dat zou niet moeten kunnen. Dit zou ook iets moeten zijn waarop bezuinigd moet worden. Geen soep, geen business class. Maar ik heb echt geen idee of er momenteel wel of niet business class gevlogen/gedeclareerd wordt.

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeyenl9393
Xochiquetzal schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 08:09:
3) Business class vliegen? Nee, dat zou niet moeten kunnen. Dit zou ook iets moeten zijn waarop bezuinigd moet worden. Geen soep, geen business class. Maar ik heb echt geen idee of er momenteel wel of niet business class gevlogen/gedeclareerd wordt.
mijn ervaring is dat business class vliegen echt geen optie is; volgens mij was een eerdere opmerking over business class vliegen bedoeld als humor :)

de prijs/kwaliteit verhouding van business class slaat echt nergens op, 1000,- ipv 250 euri betalen om op hetzelfde tijdstip aan te komen is onzin. Op langere vluchten (>10 uur) ben je toch al brak en heb je een dag of 2 nodig om bij te komen, daar verandert business class niet zoveel aan volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

2) Salarisverhoging: Ja, daar ga ik ook vanuit. Dit is één van de dingen waar straks weer ruimte voor is. Ik denk niet dat dat naïef is, maar realistisch.
Denk wel dat t naïef is. Ruimte? die is nodig voor een sociaal plan. Wat denk je dat zo'n ontslagronde kost? Nee, ruimte op zn vroegst volgend jaar. Ik maak me geen enkele illusie
business class vliegen is niet zo raar hoor, net als 1e klas met de trein. Intercontinentaal is het toch wel prettig als je iets meer ruimte hebt. In mijn geval betaalt de klant. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeyenl9393
peter00 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 08:31:
[...]
business class vliegen is niet zo raar hoor, net als 1e klas met de trein. Intercontinentaal is het toch wel prettig als je iets meer ruimte hebt. In mijn geval betaalt de klant. 8)
als de klant betaalt zal Logica er natuurlijk geen probleem van maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 08:31:
[...]

Denk wel dat t naïef is. Ruimte? die is nodig voor een sociaal plan. Wat denk je dat zo'n ontslagronde kost? Nee, ruimte op zn vroegst volgend jaar. Ik maak me geen enkele illusie

[...]

1. De ontslagronde is zo ver ik weet al betaald uit een grote zak geld dat Logica beschikbaar gesteld heeft. Ik meen mij zelfs iets te herinneren dat ze die al voor een deel bij de resultaten van vorig jaar hebben neer gezet. Dit weet ik echter niet meer zeker. Daarbij komt het feit dat het in januari boven verwachting goed ging met (mijn practice binnen) Logica. Als ik mijn manager moet geloven tenminste. Een salaris verhoging sluit ik dan ook niet uit, maar ik verwacht hem niet :P Dan kan het niet tegenvallen ;)

2. Het zou toch echt wel heel raar zijn als Logica wel bezuinigd op kleine dingen zoals soep en dan toch de medewerkers business class laat vliegen. Leuk dat jou klant dat wel doen daar heb je dan best mazzel mee. De vergelijking 1e klas met de trein of business class met het vliegtuig is niet erg realistisch aangezien er nogal een verschil tussen zit. Bij 1e klas trien en 2e klas zit een euro of 5 (afhankelijk van de lengte van je reis). Bij het vliegtuig praat je al snel over honderden euro's per persoon per vlucht.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2012 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 08:49:
[...]
1. De ontslagronde is zo ver ik weet al betaald uit een grote zak geld dat Logica beschikbaar gesteld heeft. Ik meen mij zelfs iets te herinneren dat ze die al voor een deel bij de resultaten van vorig jaar hebben neer gezet. Dit weet ik echter niet meer zeker. Daarbij komt het feit dat het in januari boven verwachting goed ging met (mijn practice binnen) Logica. Als ik mijn manager moet geloven tenminste. Een salaris verhoging sluit ik dan ook niet uit, maar ik verwacht hem niet :P Dan kan het niet tegenvallen ;)
noem mij maar een cynicus, dan kan het alleen maar meevallen. Heb al een aantal reorganisaties meegemaakt.
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 08:49:
2. Het zou toch echt wel heel raar zijn als Logica wel bezuinigd op kleine dingen zoals soep en dan toch de medewerkers business class laat vliegen. Leuk dat jou klant dat wel doen daar heb je dan best mazzel mee. De vergelijking 1e klas met de trein of business class met het vliegtuig is niet erg realistisch aangezien er nogal een verschil tussen zit. Bij 1e klas trien en 2e klas zit een euro of 5 (afhankelijk van de lengte van je reis). Bij het vliegtuig praat je al snel over honderden euro's per persoon per vlucht.
nou, op lokatie maak ik gemakkelijk 50 uur per week waar 40 gefactureerd wordt, al was t alleen omdat er meestal toch weinig te beleven valt. Wat ik wil zeggen: als men aardig is voor mij, ben ik aardig terug. uiteindelijk zul je zien dat "Penny wise, Pound foolish" een waarheid als een koe is.

overigens: ik heb gezien dat sommige medereizigers hun eigen business class creeren in een half leeg vliegtuig...gewoon de leuningen omhoog bij drie lege stoelen naast elkaar en lekker horizontaal..:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Er zijn gewoon regels opgesteld (zie (volgens mij, anders even zoeken op intranet) de arbeidsvoorwaarden).

Voor lange medewerkers (zoals ik :p ) zijn er extra regels m.b.t business class vliegen, maar omdat de klant altijd mijn vluchten heeft geboekt is het tot nu toe altijd economy class geweest. En om dat nou cattle class te noemen, nee. Veel interessante contacten opgedaan en over het algemeen een wat lossere sfeer (dus gewoon leuke gesprekken met je buurman/-vrouw) Met een beetje reiskennis weet je ook welke plekken je moet kiezen qua beenruimte en dan is een vluchtje van dertien uur best te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

johnnyv.nl schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 09:38:
<>Met een beetje reiskennis weet je ook welke plekken je moet kiezen qua beenruimte en dan is een vluchtje van dertien uur best te doen.
offtopic: En voor die zonder reiskennis: http://www.seatguru.com/ ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1 ... 28 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.