Zoooow, weer even bijgelezen. Man, je moet eigenlijk wel dagelijks (of meermaal daags) hier inloggen om bij te blijven ...
Maar ik ga toch even reageren op een aantal oude opmerkingen.
1) Logica doet niks voor de werknemer, het moet van één kant komen: Niet mee eens. Ze doen nog wat ze kunnen. En deze ontslagronde is niet alleen goed voor het bedrijf, maar ook voor de mensen die (mogen/willen) blijven. Even heel hard gezegd, het wegsnijden van de minder winstgevende delen (functies, werknemers) komt ten goede aan de gezondheid van het bedrijf. Zodra we weer goed op koers zitten, en dus meer winst gaan maken, komt er vanzelf ook meer financiële ruimte voor andere zaken, die ten goede komen aan de werknemer.
2) Salarisverhoging: Ja, daar ga ik ook vanuit. Dit is één van de dingen waar straks weer ruimte voor is. Ik denk niet dat dat naïef is, maar realistisch. En wat ik al eerder in deze discussie heb gezegd, is dat op het moment dat blijkt dat die ruimte er wél weer is, maar we krijgen er niks voor terug (al die dingen die 'ons afgenomen zijn'), dan ben ik ook weg.
3) Business class vliegen? Nee, dat zou niet moeten kunnen. Dit zou ook iets moeten zijn waarop bezuinigd moet worden. Geen soep, geen business class. Maar ik heb echt geen idee of er momenteel wel of niet business class gevlogen/gedeclareerd wordt.
Verwelkom wat je niet kunt vermijden.