Ervaring werken bij Logica, nu onderdeel van CGI (Deel 4) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 43 Laatste
Acties:
  • 428.151 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

johnnyv.nl schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:36:
[...]
Er mag (naar mijn mening) best wat meer ook vanuit de consultants komen. Als je je collega´s nooit ziet gewoon even overleggen met de klant dat je af en toe een keer op kantoor gaat werken, eventueel gestroomlijnd met andere collega´s. Of zelf een funmeeting organiseren, een voorstel voor een cursus doen, naar een van de vele niet verplichte bijeenkomsten gaan...
Helemaal mee eens, maar op dit moment komt de liefde wel erg van 1 kant.
En stappen doe ik liever met mijn eigen vrienden dan met collega's die ik verder nooit zie. Misschien is dat anders als je gezellig met andere Logicanen bij de klant zit.

(En op ons eigen kantoor werken voor de klant is soms wel wat moeilijk als het zo'n ouderwetse klant is die verwacht dat je van 8 tot 5 je ding komt doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Vandaahl schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:45:
(En op ons eigen kantoor werken voor de klant is soms wel wat moeilijk als het zo'n ouderwetse klant is die verwacht dat je van 8 tot 5 je ding komt doen)
En ik denk dat je daar nou eens met je DM of een sales manager over moet praten. Hier ligt namelijk een hele mooie opportunity om HNW te introduceren, waarbij je een hoop collega's ingezet kan krijgen.

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04 14:37
Ik hoor goede dingen, hier!

Nog wat anders, over je collega's nooit zien... Ik zie altijd dezelfde gezichten bij de teammeetings en ook altijd dezelfde gezichten niet. Dat de meetings niet (meer) verplicht zijn, vind ik aan de ene kant niet erg, maar aan de andere kant krijg je dan zoiets. Ik heb bij 2 mannen in het team gezeten die allebei niet ver van de vestiging woonden en echt nooit kwamen. Verbaast me ook niet dat die inmiddels niet meer bij ons werken. Het moet inderdaad van 2 kanten komen. Maar daar vind ik dan ook een beetje een taak van de manager, om de mensen niet te verplichten, maar te motiveren om toch af en toe te komen.

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Ik vraag me af in hoeverre we hier een verschillend verwachtingspatroon zien aan de hand van leeftijd/dienstjaren.

Sommige mensen verwachten meer activiteit van Logica als het gaat om het wij gevoel houden, andere mensen hebben meer zoiets van "dat regel ik zelf wel".

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Of het puur aan leeftijd/dienstjaren ligt geen idee. Je ziet het ook terug in het "hoe kom je op een klus" stuk. Tot nu toe heb ik eigenlijk bij elk project waar ik op kwam zelf aangegeven dat dat nieuwe project wat er aan kwam mij wel wat leek. Anderen zijn weer afwachtender en wachten tot ze door hun manager gevraagd worden voor een klus.

Ik denk ook dat het aan je instelling ligt, welk doel heb je voor ogen, hoe is je balans vrije tijd/gezin versus werk, hou je van vastigheid of de ik-reis-de-wereld-over/expat lifestyle, etc. Nu is het gemiddeld genomen zo dat oudere collega´s een gezin hebben, dus ik kan me prima voorstellen dat je dan meer verwacht van je werkgever en minder zin hebt om zelf achter zaken aan te jagen, meer vastigheid wil etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Weet niet of dat te maken heeft met leeftijd/dienstjaren. (Hier is het 32/5)
Misschien heeft het meer te maken met de verwachtingen die geschept worden door o.a.:
1) Zaken die verteld worden bij de sollicitatieprocedure/indiensttreding (kan ook liggen aan wie je spreekt)
2) Afspraken die gemaakt worden met je directe manager (kan ook per persoon schelen)
3) Ervaringen uit het verleden (bijvoorbeeld bij de vorige werkgever, OF als je al een tijdje bij Logica werkt, de gang van zaken tot nu toe.... OF mensen die al ZO lang in dienst zijn, dat ze nog steeds vergelijken met het oude CMG :F)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
johnnyv.nl schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:25:
Of het puur aan leeftijd/dienstjaren ligt geen idee. Je ziet het ook terug in het "hoe kom je op een klus" stuk. Tot nu toe heb ik eigenlijk bij elk project waar ik op kwam zelf aangegeven dat dat nieuwe project wat er aan kwam mij wel wat leek. Anderen zijn weer afwachtender en wachten tot ze door hun manager gevraagd worden voor een klus.
Tell me about it! Ik was met zwangerschapsverlof en een paar weken voor het einde van mijn verlof was ik al in LARA aan het kijken (omdat ik niet meer terug wilde bij mijn vorige klant, i.v.m. de afstand). Ik zag een opdracht voorbij komen die HEEL dichtbij was en ben meteen gaan mailen. Uiteindelijk zelfs nog 1 of 2 dagen voor het einde van mijn wettelijke verlof op intake gegaan, de opdracht uiteraard binnengesleept en sindsdien zit ik bij die klant. :D
Uiteraard was dit vooral in eigenbelang, want hoe groot is de kans dat je een opdracht 'om de hoek' in je schoot geworpen krijgt, dus ik wilde het niet aan anderen overlaten. Ik was natuurlijk al een maand of drie buiten beeld en ze zouden je maar vergeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-10 22:01

Prx

De personen die een telefoontje hebben ontvangen zijn ook per direct vrijgesteld van werk? We hadden hier namelijk 2 personen van logica op het project zitten (betaald) en 1 daarvan is gisteren gebeld. Vandaag is hij ook niet op komen dagen en zijn we vanuit zijn manager geïnformeerd dat hij ook niet terug komt.

Handig, als die persoon wel werk op zijn naam heeft staan en contact onderhoud met enkele personen bij onze gezamelijke klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 10:50

T-8one

take it easy, take a sisi

Prx schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:33:
De personen die een telefoontje hebben ontvangen zijn ook per direct vrijgesteld van werk? We hadden hier namelijk 2 personen van logica op het project zitten (betaald) en 1 daarvan is gisteren gebeld. Vandaag is hij ook niet op komen dagen en zijn we vanuit zijn manager geïnformeerd dat hij ook niet terug komt.

Handig, als die persoon wel werk op zijn naam heeft staan en contact onderhoud met enkele personen bij onze gezamelijke klant.
Bel hem op om hem als zelfstandige in te huren ;)

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-10 19:15

Ook lekker voor de klant.
Die zal ook wel blij zijn (NOT) wanneer een medewerker van het ene op het andere moment niet meer komt opdagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Da's een uitzondering lijkt me. Kan me zo voorstellen dat die persoon er geestelijk een klap van heeft gekregen. Normaal moet zo'n klus natuurlijk netjes afgebouwd worden en over gedragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is aan Logica om dit probleem op te lossen denk ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Op niveau zal er ondertussen vast besproken worden over de manier hoe hier het beste mee om kan worden gegaan. De beste man was sinds 1 januari actief, dus de hoeveelheid werk viel nog wel mee (aardige ramping up tijd hier).

Toch jammer, vind het een geweldige kerel om mee te werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-10 15:41

avotar

P0werd by Black Coffee

Wijnands schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:41:
Da's een uitzondering lijkt me. Kan me zo voorstellen dat die persoon er geestelijk een klap van heeft gekregen. Normaal moet zo'n klus natuurlijk netjes afgebouwd worden en over gedragen
Ik neem aan dat de delivery managers al in alle vroegte aan het bellen zijn geslagen om projectleiders en managers te vertellen (of instrueren als ze van ons zijn) hoe ze met de ontstane situatie om moeten aan.

Daarbij lijkt het me interessant om meer informatie te krijgen. Heb eigenlijk nog niemand gesproken die wel gebeld is.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:43:
Opzich wel, maar op goede voet staan met de klant is, wellicht, in de toekomst ook wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=37672674,noline]en funmeetings organiseren we gewoon zelf (thanks voor de reminder, zou nog een stapavond in Utrecht organiseren, zo even een mailtje rondsturen)

Er mag (naar mijn mening) best wat meer ook vanuit de consultants komen. Als je je collega´s nooit ziet gewoon even overleggen met de klant dat je af en toe een keer op kantoor gaat werken, eventueel gestroomlijnd met andere collega´s. Of zelf een funmeeting organiseren, een voorstel voor een cursus doen, naar een van de vele niet verplichte bijeenkomsten gaan...
Prima idee, maar moeten we het dan zelf betalen? Want wij krijgen niks van Logica voor dit soort zaken...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2012 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Ik ben ook van mening dat de balans op allerlei gebieden toch erg veel richting de consultant is doorgeslagen (alleen nog maar?). Ik heb bijvoorbeeld al sinds 2007 alleen nog maar cursussen en dergelijke in eigen tijd kunnen doen. Wel cursussen en trainingen aangevraagd. Maar geen enkele gehonoreerd gekregen, helaas. En een ander voorbeeld dat ook boven genoemd werd - kerstdiners zijn alleen nog maar binnenshuis gehouden. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen. Toch wel jammer, vind ik persoonlijk. En ja, ik ben van oudsher een CMG'er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roadman schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:11:
[...]

Opzich wel, maar op goede voet staan met de klant is, wellicht, in de toekomst ook wat waard.
Ik kan me zo voorstellen dat de persoon in kwestie daar even niet aan denkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:30:
[...]

Prima idee, maar moeten we het dan zelf betalen? Want wij krijgen niks van Logica voor dit soort zaken...
Nee, die 90 euro onkostenvergoeding per maand krijgen we natuurlijk ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
T-8one schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:35:
[...]
Bel hem op om hem als zelfstandige in te huren ;)
Ik vraag mij dus als je gisteren bent gebeld en je gaat akkoord met de vastellingsovereenkomst. Of je relatiebeding dan vervalt.

offtopic:
Vanochtend mijn manager gebeld(als grapje) waarom ik gisteren geen telefoontje van hem heb ontvangen. Zijn reactie: als ik jou had moeten bellen, dan was ik waarschijnlijk zelf ook ontslagen. Jij bent in je hele dienstverband voor Logica nog nooit idle geweest! Van collega's zoals jou blijven ze wel af.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xochiquetzal schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:09:
Maar daar vind ik dan ook een beetje een taak van de manager, om de mensen niet te verplichten, maar te motiveren om toch af en toe te komen.
Spijker op de kop. Als je je afmeldt voor een meeting dan vraagt de manager wat de reden is om niet te komen, zonder zich af te vragen of hij mij wel genoeg reden heeft gegeven om *wel* te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

Vandaahl schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 08:30:

Dat toch wel: Bij diverse klanten al een slechte plek, een oud bureau dat niet goed op hoogte staat, een te kleine monitor voor het werk, een te langzaam systeem (afdankertje). Je moet bij de klant (gelukkig niet alle) echt wel even moeite doen om daar wat aan te doen.
Correct.( En tevens juist). Ik heb bij een grootbank eens gezeten naast een kleurenprinter, gedurende drie maanden, met de ozon vol in je snufferd. Het kleinste buro ooit(70*50 cm), de rotste stoelen ("niet meer verstellen hoor! dan gaat ie stuk."). De gaarste pc. Plek zonder daglicht was ook geen uitzondering (verzekeraars, industrie). Reclamegoodies, winstdeling ,kerstpakketten, -bonussen,-diners worden om je heen uitgedeeld en besproken, net als kortingen op van alles (verzekeringen,hypotheek, brandstof) en 150000 vakantiedagen per jaar (ex ADV). "ja maar jij hebt een dikke leaseauto". Meestal is je tarief ook bekend en denkt men dat je bijna alles in je zak steekt. Leg dat maar eens uit zonder het over de ORR te hebben. Het hoort erbij bij consultancy, ik weet t, maar t is niet altijd leuk. Je moet wel een hele dikke huid hebben om daar niet af en toe door geraakt te worden.

Gelukkig zit ik nu bij een klant waar je WEL fair wordt behandeld en waar ik t tot mn pensioen wel kan uithouden. Ik loop graag een meter meer voor die klant.Elke dag fluitend naar mn werk.:-) En daar doe ik t voor.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal

Lijkt me ook niet handig. Alleen is hij vanuit Logica vrijgesteld van werk, of zou hij zelf gezegd hebben: Regel het maar met de klant, ik kom niet meer?
Volgens mij is er tegen de mensen gezegd iets van: We zijn voornemens om je contract per 01-04-2012 (ofzo????) te beëindigen. Dus niet per direct.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:43:
Klopt ook.
Perenor schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:30:
Ik ben ook van mening dat de balans op allerlei gebieden toch erg veel richting de consultant is doorgeslagen (alleen nog maar?). Ik heb bijvoorbeeld al sinds 2007 alleen nog maar cursussen en dergelijke in eigen tijd kunnen doen. Wel cursussen en trainingen aangevraagd. Maar geen enkele gehonoreerd gekregen, helaas. En een ander voorbeeld dat ook boven genoemd werd - kerstdiners zijn alleen nog maar binnenshuis gehouden. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen. Toch wel jammer, vind ik persoonlijk. En ja, ik ben van oudsher een CMG'er.
Jammer, ja. Maar onbegrijpelijk? Ik denk het niet.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:49:
[...]

Spijker op de kop. Als je je afmeldt voor een meeting dan vraagt de manager wat de reden is om niet te komen, zonder zich af te vragen of hij mij wel genoeg reden heeft gegeven om *wel* te komen.
Een vorige manager vroeg niet eens om de reden. Mijn huidige manager doet wel erg zijn best om de meetings interessant te houden en vraagt ook om input. We hebben ook een vakinhoudelijk stukje waarbij een collega iets vertelt over een techniek of zijn opdracht.
peter00 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:58:
[...]

Ik loop graag een meter meer voor die klant.Elke dag fluitend naar mn werk.:-) En daar doe ik t voor.
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:46:
[...]

Nee, die 90 euro onkostenvergoeding per maand krijgen we natuurlijk ook niet...
Meen je dat nou echt serieus? :X (kijk maar eens in je arbeidsvoorwaarden waarvoor die onkostenvergoeding bedoeld is)
Als er Logica-medewerkers zijn die serieus fun-meetings en cursussen uit eigen zak gaan betalen, dan is het bedrijf verder gezakt dan ik gedacht had.
[...]
Gelukkig zit ik nu bij een klant waar je WEL fair wordt behandeld en waar ik t tot mn pensioen wel kan uithouden. Ik loop graag een meter meer voor die klant.Elke dag fluitend naar mn werk.:-) En daar doe ik t voor.
Ik ook. Gelukkig word ik bij de klant wél nog gewaardeerd. Heb ik zelfs een kerstpakket gehad, en mag ik als externe medewerker zelfs mee op "fun" activiteiten. En daar doe ik het dan voor, voor die klant. Niet meer voor Logica.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 13:33:
[...]

Meen je dat nou echt serieus? :X (kijk maar eens in je arbeidsvoorwaarden waarvoor die onkostenvergoeding bedoeld is)
Als er Logica-medewerkers zijn die serieus fun-meetings en cursussen uit eigen zak gaan betalen, dan is het bedrijf verder gezakt dan ik gedacht had.
Verteringen, lunches & diners? (naast de "Consumpties tijdens werktijd"). Ik had het niet over cursussen, cursussen zijn een investering in jezelf dus is het mijns inziens logisch dat daar een flink stuk eigen tijd in gaat zitten.

(wel mooi dat je verwijst naar de arbeidsvoorwaarden waar letterlijk in staat dat de onkostenvergoeding daarvoor is :) )

[ Voor 9% gewijzigd door pagani op 14-02-2012 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
[...]

Correct.( En tevens juist). Ik heb bij een grootbank eens gezeten naast een kleurenprinter, gedurende drie maanden, met de ozon vol in je snufferd. Het kleinste buro ooit(70*50 cm), de rotste stoelen ("niet meer verstellen hoor! dan gaat ie stuk."). De gaarste pc. Plek zonder daglicht was ook geen uitzondering (verzekeraars, industrie). Reclamegoodies, winstdeling ,kerstpakketten, -bonussen,-diners worden om je heen uitgedeeld en besproken, net als kortingen op van alles (verzekeringen,hypotheek, brandstof) en 150000 vakantiedagen per jaar (ex ADV). "ja maar jij hebt een dikke leaseauto". Meestal is je tarief ook bekend en denkt men dat je bijna alles in je zak steekt. Leg dat maar eens uit zonder het over de ORR te hebben. Het hoort erbij bij consultancy, ik weet t, maar t is niet altijd leuk. Je moet wel een hele dikke huid hebben om daar niet af en toe door geraakt te worden.
Dikke huid is een ding, dat hoort bij ons vak. Een ongezonde werkplek is wat anders, dat hoef je niet te accepteren.

Doet me aan iets denken, jaren terug. Kwam terug bij een klant waar ik al eerder had gezeten. Eerst ochtendje mensen weer handjes geschud en koffie gedronken. Toen naar m'n buro, bleek aan een blok te zijn tussen wat collega's die Lotus ontwikkelwerk deden. Stond keurig een werkstation voor me klaar maar van een nogal oud type. 1 woordje met werkplekbeheer en binnen een uur stond er een top of the line werkstation voor me klaar. (had nou ook weer niet gehoeven, 1 model sneller was prima geweest maar wel heel aardig van ze)
De Lotus collega's stonden wel heel vreemd te kijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 13:40:
[...]

Verteringen, lunches & diners? (naast de "Consumpties tijdens werktijd").
(...)
(wel mooi dat je verwijst naar de arbeidsvoorwaarden waar letterlijk in staat dat de onkostenvergoeding daarvoor is :) )
Je verdraait de waarheid en vertelt maar een stukje:
  • Representatiekosten, relatiegeschenken
  • Verteringen, lunches & diners
  • Kosten aanschaf kleine materialen (schrijfwaren, rekenmachine, e.d.)
  • Vakliteratuur, boeken, abonnementen, contributies
  • Kleine kosten onderweg
  • Autokosten
  • Consumpties tijdens werktijd
Fun-meetings vallen echt niet onder 'Verteringen, lunches & diners". Kleding, parkeren, telefoonkosten (krijg uiteraard geen telefoon van de zaak), e.d. De onkostenvergoeding is niet bedoeld voor zakelijke lunches, diners e.d., die kun je gewoon declareren.
[...]

Ik had het niet over cursussen, cursussen zijn een investering in jezelf dus is het mijns inziens logisch dat daar een flink stuk eigen tijd in gaat zitten.
Precies, "een stuk". Niet "100%". Daarbij heb ik de laatste jaren geen enkele cursus gedaan die ik als een investering in mezelf zie, maar meer als verkoopverhogende waarde op het Logica CV. Zonder uitzondering cursussen waar ik buiten Logica niks aan heb.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2012 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ah, dus ik verdraai de zaak.
Representatiekosten, relatiegeschenken (hoeveel relatiegeschenken koop jij per maand?
Verteringen, lunches & diners (géén zakelijke diners, die zijn declarabel, dus fun...)
Kosten aanschaf kleine materialen (schrijfwaren, rekenmachine, e.d.) (alles op voorraad bij Logica en/of klant)
Vakliteratuur, boeken, abonnementen, contributies (alles op kosten van Logica, of koop je voor twintig euro per maand aan vakliteratuur die je echt nodig hebt?)
Kleine kosten onderweg (ok, als je onderweg eens een keer een marsje bij het tanken koopt)
Autokosten (welke autokosten? Hooguit de wasstraat en af en toe wat ruitensproeiervloeistof)
Consumpties tijdens werktijd (ok, een marsje hier en daar)

Verder zijn zakelijke telefoonkosten en parkeren gewoon te declareren en vallen hier dus ook niet onder. Kleding draag ik normaal gesproken thuis ook, ok, als de klant een pak wenst is het een andere zaak, maar ik heb al geen jaren meer een klant bezocht waar een pak de dresscode was (wel een nette broek met overhemd) Vereiste werkkleding als in bijvoorbeeld veiligheidsschoenen zijn weer gewoon declareerbaar.

Als iemand op basis van wat hierboven staat aan 50 euro per maand komt (laat staan 90) vind ik dat knap. Om dan te gaan klagen dat Logica een avondje uit met m´n collega´s moet gaan vergoeden vind ik ongepast (al heb ik in het verleden nog wel eens wat vergoedingen gekregen voor georganiseerde funmeetings).

[ Voor 19% gewijzigd door pagani op 14-02-2012 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
[...]

Verteringen, lunches & diners? (naast de "Consumpties tijdens werktijd"). Ik had het niet over cursussen, cursussen zijn een investering in jezelf dus is het mijns inziens logisch dat daar een flink stuk eigen tijd in gaat zitten.

V.w.b. die cursussen ben ik het toch niet helemaal met je eens. Die investering moet niet alleen uit eigen tijd komen. Wat nu dus wel het geval is. Ik heb de laatste jaren alleen nog maar cursussen in eigen tijd kunnen volgen. Een consultancy bedrijf heeft ook een verantwoordelijkheid op dit gebied. En niet alleen in middelen, zeer zeker ook in tijd. Een bedrijf heeft er ook baat bij dat de kennis van haar consultants up to date blijft. En moet daar ook in investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Representatiekosten, relatiegeschenken -> je kleding. Reken eens voor het gemaak 25 euro per maand. Ja, ik vind dat terecht, je bent tenslotte visitekaartje voor het bedrijf.
Verteringen, lunches & diners -> geen, klopt
Kosten aanschaf kleine materialen (schrijfwaren, rekenmachine, e.d.) -> hier schaar ik dan maar even de telefoon onder. Want ik kan je verzekeren dat mijn baas heel stom zal kijken als ik 'm vertel dat ik geen mobiele telefoon meer heb waarop ik voor het werk bereikbaar ben. Ik maak zeker 15 euro belkosten per maand die ik niet kan/mag declareren (is een gruwelijk gedoe). Dan heb ik het nog niet over internet, wat ook als een gegeven wordt beschouwd. Dus gemakshalve ken ik zelf een gedeelte van de onkostenvergoeding toe aan "persoonlijke ICT infrastructuur".
Vakliteratuur, boeken, abonnementen, contributies -> vakliteratuur en boeken krijg je momenteel lastig gedeclareerd, abonnementen al helemaal niet, idem voor contributies. Zeker 20 euro per maand
Kleine kosten onderweg (ok, als je onderweg eens een keer een marsje bij het tanken koopt) > paar euro per maand, verwaarloosbaar
Autokosten (welke autokosten? Hooguit de wasstraat en af en toe wat ruitensproeiervloeistof) -> niks
Consumpties tijdens werktijd (ok, een marsje hier en daar) -> 15 euro per maand

Totaal kom ik op ongeveer 75 euro per maand. Dus daar hou ik 16 euro van over. Goh, ik voel me opeens zo rijk.

Maar ik vind de discussie eigenlijk niet spannend, we dwalen af:
- jij vertelt cursussen in eigen tijd, en eigen geld fun-meeting is normaal
- ik vertel dat ik dat niet normaal vind
- vervolgens beweer jij dat de onkostenvergoeding daarvoor bedoeld is
- nu lijkt het opeens of ik moet verantwoorden waarom ik het idioot vind dat men als werknemer zelf fun-meetings moet betalen, en alle cursussen in eigen tijd doen. Dat vind ik de omgedraaide wereld, en vervolgens roep je opeens dat de onkostenvergoeding daarvoor bedoeld is.. Dat jij dat prima vind moet je zelf weten. Maar wta mij betreft gaat die discussie helemaal nergens meer over :?

Ik zie in dit topic vooral twee extremen:
- hij/zij die nog extreem enthousiast is over Logica, en blijkbaar nog dingen gedaan krijgt bij het MT, ofwel zelf alles bekostigt (in tijd of geld)
- hij/zij die door de veranderingen van de afgelopen jaren niet meer enthousiast is, en het gevoel heeft uitgebuit te worden. Vooral mensen uit het (Logica)CMG-tijdperk.

Ik behoor tot de laatste groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Wanneer we met het projectteam wat organiseren dan kijken we de baas lief aan, maar alles wat we dan krijgen is gewoon mooi meegenomen. We betalen de uitjes dan gewoon met zijn allen zelf.

Wanneer er iets georganiseerd wordt voor het gehele cluster (dat is zo'n 2 keer per jaar informeel en nog eens 2-4 keer per jaar formeel) dan worden deze kosten geheel door de werkgever gedragen.

Het zijn gewoon dit soort 'perks' waar ik het eerder ook over had. Ze zijn in dit soort dingen bij alle organisaties gewoon flink aan het snijden... en dat is jammer. Het stimuleert niet om ook nog eens gezellig met collega's wat te doen buiten het werk om. Ik heb het dan vooral over meetings waarbij je collega's terug ziet die je al enige tijd niet meer hebt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ik krijg in dit topic vooral het "het gras is groener" idee bij enkele klagers. Die klagers zitten waarschijnlijk nog bij Logica omdat na wat rekenwerk je er al snel achter zult komen dat je een aanzienlijke sprong in basissalaris moet maken wil je het verlies aan alle secundaire arbeidsvoorwaarden op kunnen vangen (tenzij je weer voor een detacheerder gaat, maar dat gras is vergelijkbaar groen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is mij ook duidelijk, een van de redenen waarom ik nog bij Logica werk, is dat de beloning an sich niet verkeerd is. Echter, al vijf jaar worden de arbeidsvoorwaarden steeds verder uitgehold (geen loonsverhoging, geen indexering ziektekostenverzekering, geen partnerverzekering), zijn alle cursussen (in billable tijd) stopgezet, moet alles in eigen tijd, is het niet meer toegestaan om commentaar op het NL management te geven (heb al waarschuwingen gehad van de manager van mijn manager) en is de communicatie over ingrijpende bedrijfsvoering elke keer weer een nieuw dieptepunt wat betreft knulligheid waarmee we elke keer ook weer de headlines van de Nederlandse ICT-publicaties halen.

Bij de buren het gras groener? Ja, wat betreft waardering, opleiding, activiteiten e.d. ben je bij de meeste bedrijven beter uit dan Logica, zelfs als je kijkt in de detacheringsbranche. Maar ondanks alle bovengenoemde verslechtering ben ik puur qua cijfermatige beloning nog steeds iets beter uit bij Logica dan bij de meeste concurrenten of klanten. En dat is dan ook een reden waarom ik er zit (naast het feit dat ik het momenteel geen arbeidsmarkt zit om van baan te wisselen, vooral omdat vrouw en kinderen ook moeten eten, en de hypotheek betaald moet worden), anders was ik al lang bij een klant of concurrent gaan solliciteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valcon,

Ik zou gewoon gaan solliciteren, zeker als je dat doet vanuit de (relatieve) zekerheid van een andere baan. Wat heb je te verliezen? Er is nog steeds genoeg werk, maar het kost flink wat geduld voor je de juiste baan gevonden hebt.....

Heb zelf gemerkt dat je dan ook anders tegen reorganisaties aankijkt. Je valt als je eruit moet niet in zo'n zwart gat. Overigens is dat laatste bij mij niet het geval.

Bovendien...weer met plezier naar je werk gaan is ook wat waard.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:34:
Bij de buren het gras groener? Ja, wat betreft waardering, opleiding, activiteiten e.d. ben je bij de meeste bedrijven beter uit dan Logica, zelfs als je kijkt in de detacheringsbranche. Maar ondanks alle bovengenoemde verslechtering ben ik puur qua cijfermatige beloning nog steeds iets beter uit bij Logica dan bij de meeste concurrenten of klanten.
Je kiest voor het geld boven je persoonlijke geluk. Dan vind ik ook niet dat je mag klagen. Als je een stap(je) terug kunt accepteren en je vind waardering en plezier belangrijker dan de Euro's snap ik niet wat je nog bij Logica doet...

Niet persoonlijk op jou bedoeld

Ik snap ook de discussie over die kosten niet helemaal. Je werkt voor Logica, Logica werkt niet voor jou. Het probleem met Logica is dat ze buitengewoon gedrag niet durven belonen, maar liever veel mensen een klein beetje geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Jammer dat je NIET de laatste regel van Valcon quote want dan lees je dat het niet over persoonlijk geluk Of geld gaat maar om verantwoording naar zijn gezin. Wel een heel belangrijk "detail"!

[ Voor 14% gewijzigd door rikoos op 14-02-2012 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Edjaaah schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:55:
[...]

Je kiest voor het geld boven je persoonlijke geluk
Hij kiest ervoor om zijn gezin te onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Jammer dat jullie beide niet lezen dat het niet over zozeer over hem gaat, maar over zijn afweging. Er zijn namelijk 2 afwegingen, geld en plezier/waardering. Valcon kiest voor geld (om zijn gezin te onderhouden).

Zoals double_whopper al zegt is er genoeg werkgelegenheid. Als hij een goed gesprek aangaat met de klant waar hij nu zit is het risico minimaal. Je kunt risico's niet uitsluiten, je had ook gisteren gebeld kunnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Edjaaah schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:56:
Jammer dat jullie beide niet lezen dat het niet over zozeer over hem gaat, maar over zijn afweging. Er zijn namelijk 2 afwegingen, geld en plezier/waardering. Valcon kiest voor geld (om zijn gezin te onderhouden).

Zoals double_whopper al zegt is er genoeg werkgelegenheid. Als hij een goed gesprek aangaat met de klant waar hij nu zit is het risico minimaal. Je kunt risico's niet uitsluiten, je had ook gisteren gebeld kunnen zijn...
Risico's zijn niet uit te sluiten nee. Maar de risico's niet willen opzoeken wel. En dat is precies wat hij doet IMHO door gewoon te blijven zitten waar hij momenteel zit. Niet zo vreemd als je een gezin te onderhouden hebt. Dat hij daarbij dan voor het geld kiest (en naar jouw mening niet mag klagen) big deal. Dat doe ik ook.

[ Voor 16% gewijzigd door Roadman op 14-02-2012 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Logica blijven is ook een risico. Wie zegt dat dit de laatste reorganisatie wordt?

Mijn eigen ervaring is dat je beter het heft in eigen handen kunt houden. Dat is ook veel beter voor de eigen gemoedsrust.

Maar Valcon is uitstekend in staat zijn eigen afwegingen te maken (lijkt me zo) en die kun je alleen maar respecteren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rikoos schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:00:
Jammer dat je NIET de laatste regel van Valcon quote want dan lees je dat het niet over persoonlijk geluk Of geld gaat maar om verantwoording naar zijn gezin. Wel een heel belangrijk "detail"!
Jij snapt 'm. Mijn "thuisgeluk" is belangrijker dan mijn "werkgeluk".

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2012 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Roadman schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:59:
door gewoon te blijven zitten waar hij momenteel zit
Dit is nou precies het probleem waarmee Logica te kampen heeft. Het stikt er van de mensen die (al dan niet ingezet) elke dag naar hun werk gaan, om hun tijd uit te zitten.

No offence, maar als je iets kunt en van jezelf overtuigd bent is het maken van een overstap meer kans dan risico. Er zitten nog enkele mensen als johnnyv.nl, die blij zijn met hun opdrachten, tevreden zijn met de beloning die er tegenover staat en bereid zijn iets extra's te doen. Daarnaast zitten en veel afwachtende, risicomijdende "ambtenaren". Dit zijn echt niet alleen consultants, maar ook sales, delivery en algemeen management.

Ik ben 1,5 jaar geleden bij Logica gestopt, omdat ik me ondergewaardeerd voelde en dacht dat het gras elders groener zou zijn. Dit is flink tegengevallen, met alle risico's van een hypotheek e.d. Maar de afgelopen 1,5 jaar zijn wel zeer leerzaam geweest. Als ik was blijven zitten was ik nu ook zo'n azijnpisser geweest, die door z'n collega's aangesproken zou worden. Als je goed omgaat met slechte keuzes kun je daar IMHO alleen maar sterker/beter uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edjaaah schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:18:
[...]

Dit is nou precies het probleem waarmee Logica te kampen heeft. Het stikt er van de mensen die (al dan niet ingezet) elke dag naar hun werk gaan, om hun tijd uit te zitten.
Probleem? Altijd 95(+)% billable, nooit ziek, altijd top-reviews bij de klant, regelmatig gelauwerd door manager dat je een visitekaartje bent voor Logica(CMG). Dat zijn juist de mensen waar je bedrijf op draait! Om mensen die klagen voor "uitzittende ambtenaren" zijn, is niet terecht (en wat mij betreft zelfs uiterst kwetsend).

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2012 17:01 . Reden: toch maar weer aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 13:33:
[...]

Ik ook. Gelukkig word ik bij de klant wél nog gewaardeerd. Heb ik zelfs een kerstpakket gehad, en mag ik als externe medewerker zelfs mee op "fun" activiteiten. En daar doe ik het dan voor, voor die klant. Niet meer voor Logica.
Amen! Dat is ook de reden waarom ik nog steeds bij Logica ben; loyaliteit tov de klant die bovendien dik betaalt aan Logica voor jouw inzet (en waar jij als consultant nog geen 10% van terug ziet in je salaris).
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:41:
[...]
[edit] Toch maar andere woorden gekozen, want nu word ik echt boos. Ik ga niet meer reageren in dit topic. Op het moment dat mensen die klagen blijkbaar altijd "uitzittende ambtenaren" zijn, is voor mij de lol er af. Dat is ronduit kwetsend.
Groot gelijk Valcon. Zodra je maar een beetje kritiek hebt op Logica, word je door sommigen in dit forum verrot gescholden en met de vraag waarom je dan niet oprot en een nieuwe baan zoekt. Dit forum lijkt wel beheerd te worden door practice managers (die hebben meestal wel tijd om te internetten)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:18:
[...]

Jij snapt 'm. Mijn "thuisgeluk" is belangrijker dan mijn "werkgeluk".
Thnx en als dat niet het geval zo zijn, zou er iets goed mis zijn met je ;-)

Het cliché is dan ook werk om te leven en niet leef om te werken. Doet er niets aan af dat je werk NATUURLIJK ook leuk moet zijn. Dit omdat je het anders op termijn niet zou volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Edjaaah schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:18:
[...]

No offence, maar als je iets kunt en van jezelf overtuigd bent is het maken van een overstap meer kans dan risico. Er zitten nog enkele mensen als johnnyv.nl, die blij zijn met hun opdrachten, tevreden zijn met de beloning die er tegenover staat en bereid zijn iets extra's te doen. Daarnaast zitten en veel afwachtende, risicomijdende "ambtenaren". Dit zijn echt niet alleen consultants, maar ook sales, delivery en algemeen management.

Ik ben 1,5 jaar geleden bij Logica gestopt, omdat ik me ondergewaardeerd voelde en dacht dat het gras elders groener zou zijn. Dit is flink tegengevallen, met alle risico's van een hypotheek e.d. Maar de afgelopen 1,5 jaar zijn wel zeer leerzaam geweest. Als ik was blijven zitten was ik nu ook zo'n azijnpisser geweest, die door z'n collega's aangesproken zou worden. Als je goed omgaat met slechte keuzes kun je daar IMHO alleen maar sterker/beter uitkomen.
Ging mij er alleen om dat jij niet zomaar hier en daar wat aannames kunt doen en iemand zijn persoonlijke situatie af te schilderen als risicomijdend, azijnpissers, etc.

Voor de rest ben ik het wel met je eens. Je bent 100% verantwoordelijk voor je eigen succes. Alleen speelt iedereen zijn persoonlijke situatie mee in de keuzes die je, momenteel, maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 13:50:
[...]

Je verdraait de waarheid en vertelt maar een stukje:
  • Representatiekosten, relatiegeschenken --> Heb ik kunnen declareren
  • Verteringen, lunches & diners --> Heb ik kunnen declareren
  • Kosten aanschaf kleine materialen (schrijfwaren, rekenmachine, e.d.) --> Haal ik uit de kast op de vestiging of bij de klant
  • Vakliteratuur, boeken, abonnementen, contributies --> Heb ik kunnen declareren
  • Kleine kosten onderweg --> Nooit gehad
  • Autokosten --> Nooit gehad
  • Consumpties tijdens werktijd --> Koffie/thee altijd gratis geweest. Dat ik blikjes en chocobars zelf moet betalen, vind ik verre van vreemd.
Fun-meetings vallen echt niet onder 'Verteringen, lunches & diners". Kleding, parkeren, telefoonkosten (krijg uiteraard geen telefoon van de zaak), e.d. De onkostenvergoeding is niet bedoeld voor zakelijke lunches, diners e.d., die kun je gewoon declareren.
Zie vetgedrukte stukjes.
Verder: Heb ik AL mijn parkeerkosten tot nu toe kunnen declareren

Het enige wat er bij mij uit die vergoeding komt is kleding en telefoonkosten. Dat laatste beperk ik zelf zoveel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:10:
Bij Logica blijven is ook een risico. Wie zegt dat dit de laatste reorganisatie wordt?
Wie zegt dat je er dan bij de volgende reorganisatie uitvliegt?
Wie zegt dat je bij een nieuwe werkgever een vast contract krijgt i.p.v. een jaarcontract? (Bij de meeste kleinere het geval)
Wie zegt dat er niet een maand later bij je nieuwe werkgever een reorganisatie plaatsvindt?

Oh maar wacht... Het is na werktijd... ik zal waarschijnlijk moeten wachten tot morgen, als de mensen weer aal het 'werk' zijn, voor er weer gereageerd wordt?

Ik snap echt niet waar jullie de tijd vandaan halen om onder werktijd complete discussies te houden...

[ Voor 21% gewijzigd door Xochiquetzal op 14-02-2012 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:41:
Probleem? Altijd 95(+)% billable, nooit ziek, altijd top-reviews bij de klant, regelmatig gelauwerd door manager dat je een visitekaartje bent voor Logica(CMG). Dat zijn juist de mensen waar je bedrijf op draait!
Tuurlijk draait een bedrijf als Logica op dit soort mensen, maar het probleem blijft dat er weinig mensen zo professioneel zijn als jij zegt te zijn. Dat blijkt bijv. ook uit de constatering van Xochiquetzal dat ze op elke meeting dezelfde gezichten mist... En dat zijn de mensen die ik bedoel, waarvan Logica ze beter kwijt dan rijk kan zijn.

Ik heb enkel op fixed price projecten meegedraaid, slechts enkele weken detachering (wellicht scheelt dit). Wat mij opviel is de houding van mensen op die projecten, het verbaast me dan ook niet dat Logica met enige regelmaat slecht in het nieuws komt met een falend project.

Het enige wat ik bedoel te zeggen is dat je (niet Valcon specifiek) gek bent als iedereen zo positief over je is, maar je hier weinig tot geen waardering voor krijgt, je blijft zitten. En dan ook nog niet eens in harde Euros, maar ook amper een schouderklopje. Aangezien ik het beu was om onder deze omstandigheden de benen uit mn lijf te lopen ben ik vertrokken.

Daarnaast blijf ik erbij dat als je waarmaakt wat je (Valcon) hier pretendeert het risico van een overstap zeer summier is en een overstap lang niet zo tricky is als het lijkt. Het is absoluut niet mijn bedoeling je te beledigen of in elk ander opzicht aan te vallen, als ik dat wel gedaan heb spijt me dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Edjaaah schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 19:19:
[...]

Tuurlijk draait een bedrijf als Logica op dit soort mensen, maar het probleem blijft dat er weinig mensen zo professioneel zijn als jij zegt te zijn. Dat blijkt bijv. ook uit de constatering van Xochiquetzal dat ze op elke meeting dezelfde gezichten mist... En dat zijn de mensen die ik bedoel, waarvan Logica ze beter kwijt dan rijk kan zijn.
Toch sla je hier ook weer behoorlijk de plank mis! Ze zullen er vast bij zitten, maar er zijn er ook waarvan ik weet dat dit professionals zijn en al heel veel jaren met veel overgave en hart voor de zaak werken. Maar 's avonds een andere tijdbesteding hebben. En toch draait Logica ook op deze mensen.

Of je ergens blijft zitten of vertrekt hangt van veel factoren af, dat is voor ieder persoon anders en ieder zal zijn eigen conclusie trekken.
Mijn balans slaat nog steeds de kant uit van Logica. Ik ben van mening dat met wat wijzigingen in de management laag :Y) het bedrijf zomaar van een goed bedrijf een geweldig bedrijf kan worden. Maar dan moet daar bij de grootgrutters bovenin wel het juiste besef doordringen en eens aan een heldere (lange termijn) visie worden gewerkt die men ook vast wil houden. En ook daar kun je aandeelhouders blij mee maken.

[ Voor 0% gewijzigd door Vandaahl op 14-02-2012 20:41 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Wilde net zeggen... je aanwezigheid op meetings, in je eigen vrije tijd (let op!) als graadmeter nemen voor je professionaliteit. Het moet niet gekker worden zeg. Als ze dan als graadmeter hadden genomen voor de reorganisatie was het personeelsbestand zo in een klap met 70% geslonken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Die discussie was er al in de laatste dagen van CMG. Ik kan er nooit zo mee zitten, als sommige mensen niet willen komen dan doen ze het niet. Ik kom regelmatig maar ik ga er ook geen prive afspraken voor af zeggen. Het is een aardige gelegenheid om weer mensen te zien die je al een tijdje niet gesproken hebt.

Verder hoop ik af en toe ook wel 's dat er management mee leest. Naast de chronische mopperpotten en de stokpaardjes die regelmatig uit de stal komen valt het me op dat er ook wel rake dingen gezegd worden.
Ik denk dat er weer meer aandacht moet komen voor binding met het bedrijf. En volgens mij moet dat ook wel kunnen zonder er meteen (veel) geld tegenaan te gooien.
Er is vast wel ergens een opleiding met een of meer studenten die hier op af kunnen studeren. Laat ze 's wat mensen gaan interviewen en met een plan komen, zelf lijken we er te dicht op te zitten om de oplossing echt te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Correct me if I'm wrong, maar was het vanaf het begin niet duidelijk dat er van je verwacht werd om in eigen tijd o.a. meetings bij te wonen?
Ik vind derhalve niet dat je daar dan nu mee aan moet komen als excuus om niet te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
True. Tenminste, in mijn tijd wel en ik heb het ook wel aan sollicitanten uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Xochiquetzal schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:52:
Correct me if I'm wrong, maar was het vanaf het begin niet duidelijk dat er van je verwacht werd om in eigen tijd o.a. meetings bij te wonen?
Ik vind derhalve niet dat je daar dan nu mee aan moet komen als excuus om niet te komen.
Is ook geen excuus.
Ik ben graag bereid vrije tijd te investeren in Logica. Alleen snijdt het mes aan twee kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Ik werk al bijna 12 jaar voor Logica(CMG). En ik ben altijd met hoge regelmaat naar company meetings, lokatie meetings, team meetings of hoe je t ook wilt noemen gegaan. En ik heb ook veel deelgenomen aan trainingen in de avonduren. Mijn eerste .Net training was bijv. in 2001 (!) 3 dagen lang van half 9 tot 9 uur 's avonds (waardoor een training van 5 dagen in drie dagen gehouden kon worden). En de laatste 4,5 a 5 jaar waren het alleen nog maar trainingen in de avonduren.

En als 't gaat over de waarde van Logica als bedrijf. Ook daar zie ik nog positieve kanten. Leuke collega's, leuke, uitdagende klussen, mijn directe management. Maar er zijn ook de nodige zaken die ik minder positief vind (geworden). En dat heeft o.a. te maken met de beloning - of dat nu financieel is, of in andere secundaire arbeidsvoorwaarden. De Logicanen hier op het forum weten allemaal waarop ik doel. Maar daaronder valt bij mij ook de mogelijkheid tot het volgen van opleidingen. Waarbij zowel ik zelf maar ook Logica een investering in tijd mag doen. En dat laatste is helaas niet meer het geval. Het mes snijdt te veel aan één kant. Ik heb er altijd begrip voor gehad dat dit in moelijke tijden niet anders kan. Maar het moet niet te zeer doorslaan. Er moeten ook weer betere tijden komen. En ik hoop er ten zeerste op dat er dan weer verandering in komt. De tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Wijnands schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:51:
Verder hoop ik af en toe ook wel 's dat er management mee leest. Naast de chronische mopperpotten en de stokpaardjes die regelmatig uit de stal komen valt het me op dat er ook wel rake dingen gezegd worden.
Ik denk dat er weer meer aandacht moet komen voor binding met het bedrijf. En volgens mij moet dat ook wel kunnen zonder er meteen (veel) geld tegenaan te gooien.
Er is vast wel ergens een opleiding met een of meer studenten die hier op af kunnen studeren. Laat ze 's wat mensen gaan interviewen en met een plan komen, zelf lijken we er te dicht op te zitten om de oplossing echt te zien.
Drie keer raden wat een bevriende studente net bij onze afdeling heeft gedaan, een cultuuronderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Perenor schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 22:54:
Ik werk al bijna 12 jaar voor Logica(CMG). En ik ben altijd met hoge regelmaat naar company meetings, lokatie meetings, team meetings of hoe je t ook wilt noemen gegaan. En ik heb ook veel deelgenomen aan trainingen in de avonduren. Mijn eerste .Net training was bijv. in 2001 (!) 3 dagen lang van half 9 tot 9 uur 's avonds (waardoor een training van 5 dagen in drie dagen gehouden kon worden). En de laatste 4,5 a 5 jaar waren het alleen nog maar trainingen in de avonduren.

En als 't gaat over de waarde van Logica als bedrijf. Ook daar zie ik nog positieve kanten. Leuke collega's, leuke, uitdagende klussen, mijn directe management. Maar er zijn ook de nodige zaken die ik minder positief vind (geworden). En dat heeft o.a. te maken met de beloning - of dat nu financieel is, of in andere secundaire arbeidsvoorwaarden. De Logicanen hier op het forum weten allemaal waarop ik doel. Maar daaronder valt bij mij ook de mogelijkheid tot het volgen van opleidingen. Waarbij zowel ik zelf maar ook Logica een investering in tijd mag doen. En dat laatste is helaas niet meer het geval. Het mes snijdt te veel aan één kant. Ik heb er altijd begrip voor gehad dat dit in moelijke tijden niet anders kan. Maar het moet niet te zeer doorslaan. Er moeten ook weer betere tijden komen. En ik hoop er ten zeerste op dat er dan weer verandering in komt. De tijd zal het leren.
Ik ben het helemaal met je eens. Er worden de laatste tijd inderdaad veel dingen wegbezuinigd, maar dat komt dus door de economische situatie. Ik ben ervan overtuigd dat het beter wordt. Maar dan moet het bedrijf (BNL) eerst zelf 'gezond' worden. En het klinkt heel hard, maar snoeien kan daar voor zorgen.

Op het moment dat dat het geval is, maar er komt niets voor de werknemer terug, dan ga ik ook eens goed achter mijn oor krabben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Dat is ook gewoon het hele punt.. buiten de fixed price projecten die ik voorbij heb zien komen, halen we het grootste gedeelte van het geld volgens mij gewoon nog steeds uit de detachering. En elk uur dat niet gewerkt wordt, is geen inkomen.
Zo werkt het hier en zo werkt het overal, zeker in deze economische tijden. Volg de andere bedrijven maar in deze topics, overal werkt het bij de grote detacheerders gewoon hetzelfde: Ordina, Accenture, het oude PinkRoccade, Sogeti, Atos.....

En welgenomen, Logica betaalt gewoon zijn werknemers gewoon erg goed. Daar mag je toch wel even wat extra's voor verwachten. Trainingen zijn nog steeds mogelijk, alleen momenteel niet voor de leuk, maar wel als het echt echt nodig is voor je directe klus. Plus er zijn ook nog zat e-learnings. Natuurlijk zijn die dan in je eigen tijd als je ingezet bent, maar laten we wel wezen.... beter dan dat je thuis 2 avonden zit dan dat je ervoor naar Amstelveen moet.

Ik moet zeggen, ik werk inmiddels 7 jaar bij het bedrijf, maar nog altijd met veel plezier. Natuurlijk zie ik het de laatste jaren minder worden, maar ik weet uit ervaring dat dit bij andere bedrijven net zo is. Ik kwam van een andere grote af, die 2 keer fuseerde in 3 jaar met het laatste jaar alleen al 4(!) verschillende reorganisaties. En je ging naar elke meeting, want je werd er direct op afgewezen.

Bij Logica zijn ze nog heel lief wat dat betreft.
Natuurlijk zouden ze in theorie veel meer kunnen doen voor de consultants momenteel, maar zo gaat het nu eenmaal niet. Ik ben best bereid nog een jaar of twee jaar de spreekwoordelijke broekriem aan te halen, zolang we er maar wel het resultaat van zien, zoals Xochiquetzal hierboven ook al zei.

En nu ga ik snel de file in richting 010 :O

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

inderdaad. bedenk goed dat het gras bij de buren waarschijnlijk alleen groener is omdat er meer stront over heen is gegaan. Dat is slecht te zien vanaf de zij-lijn, dat zie je dat pas als je er bovenop staat. Na 23 jaar betaald werk in dit vak meen ik dat ik redelijk weet waar ik t over heb.

*muziekje opzetten doet en aan t werk gaat met de emailbrij en projectplannen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Nog wat anders, over je collega's nooit zien...
Ik zie altijd dezelfde gezichten bij de teammeetings en ook altijd dezelfde gezichten niet.
Dat de meetings niet (meer) verplicht zijn, vind ik aan de ene kant niet erg, maar aan de andere kant krijg je dan zoiets.
Ik heb bij 2 mannen in het team gezeten die allebei niet ver van de vestiging woonden en echt nooit kwamen.
Verbaast me ook niet dat die inmiddels niet meer bij ons werken. Het moet inderdaad van 2 kanten komen.
Maar daar vind ik dan ook een beetje een taak van de manager, om de mensen niet te verplichten, maar te motiveren om toch af en toe te komen.
Die meetings zijn nooit verplicht geweest naar wat ik weet, als die mensen op die avond wat beters te doen hebben dan staat het ze geheel vrij wat anders te doen. Je hebt logica ook niet te verantwoorden wat je op je vakantie of in het weekend doet.
De personen die een telefoontje hebben ontvangen zijn ook per direct vrijgesteld van werk?
We hadden hier namelijk 2 personen van logica op het project zitten (betaald) en 1 daarvan is gisteren gebeld.
Vandaag is hij ook niet op komen dagen en zijn we vanuit zijn manager geïnformeerd dat hij ook niet terug komt.
Waarschijnlijk wel ja, lijkt me ook heel lastig uitleggen tja we hebben de mensen die we moeilijk kunnen inzetten eruit gezet maar ze zijn wel onmisbaar. Logica haalt zijn eigen positie dan wel heel erg onderuit he.
Maar dat is dacht ik standaard als jij ontslagen wordt dan hoef je niet meer te komen.
Da's een uitzondering lijkt me. Kan me zo voorstellen dat die persoon er geestelijk een klap van heeft gekregen.
Normaal moet zo'n klus natuurlijk netjes afgebouwd worden en over gedragen
Als je nog in dienst bent of zelf ontslag neemt wel ja. Als jij zomaar op staat gezet wordt lijkt me de motivatie om dit te doen toch redelijk overeen te koment met de buitentemperatuur van vorige week ( rond het 0 punt ).
is het niet meer toegestaan om commentaar op het NL management te geven
Dat mag wel doe je gewoon hier als je daar behoefte aan hebt, je hebt dan meteen een goede reden om dat hier te doen namelijk ergens anders kan/mag het niet.
Wilde net zeggen... je aanwezigheid op meetings, in je eigen vrije tijd (let op!) als graadmeter nemen voor je professionaliteit.
Het moet niet gekker worden zeg. Als ze dan als graadmeter hadden genomen voor de reorganisatie was het personeelsbestand zo in een klap met 70% geslonken.
Lijkt mij een heel apparte manier van professionaliteit meten aan de hand van wat jij in je eigen tijd prive doet. Je bent dus minder professioneel als jij een kind thuis hebt die je nog graag 's avonds ziet voordat hij/zij naar bed moet. Als logica het belangrijk vind dat consultans met elkaar socializen dan moeten ze daar maar de mogelijkheid voor geven overdag. Het is tegenwoordig bij alle bedrijven zo als het maar belangrijk genoeg is dan is er wel geld voor en voor minder belangrijke dingen is gewoon geen budget en die projecten worden afgestoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
johnnyv.nl schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 23:32:
[...]

Drie keer raden wat een bevriende studente net bij onze afdeling heeft gedaan, een cultuuronderzoek.
Als dat intern Logica was dan zie ik graag wat details in een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb inmiddels ontslag genomen bij Logica.

De uiteindelijk beslissing is gekomen door het feit dat de richting die Logica opgaat m.b.t. keuzes en maatregelen niet aansluiten op de richting die ik op wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Viper® schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:30:
Ik heb inmiddels ontslag genomen bij Logica.

De uiteindelijk beslissing is gekomen door het feit dat de richting die Logica opgaat m.b.t. keuzes en maatregelen niet aansluiten op de richting die ik op wil.
Toch niet ook aan de slag bij Kodision? ;)

Verwijderd

Klopt, maar dat is in mijn geval meer dan 10 jaar geleden. Toen kwam het nog van twee kanten. "Work hard, play hard" en dat soort kreten.
Sindsdien is de wederzijdse interesse aardig afgenomen en is het niet meer vanzelfsprekend dat ik op meetings kom.

• Shadowhawk00
Eh nee daar is tijdens de solicitatie nergens over gesproken, er staat zelfs ergens dat er niet van consultants verwacht word dat ze overuren maken. Dus dat impliceerd het tegenovergestelde want ze verwachten wel dat je overuren maakt, sterker nog ze verwachten dat je onbetaald overuren maakt.

• Edjaaah
Roadman schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:44:
Wilde net zeggen... je aanwezigheid op meetings, in je eigen vrije tijd (let op!) als graadmeter nemen voor je professionaliteit.
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 08:25:
Sindsdien is de wederzijdse interesse aardig afgenomen en is het niet meer vanzelfsprekend dat ik op meetings kom.
Je loopt weg van iets wat er van je verwacht wordt en hebt een passend excuus gevonden om het voor jezelf te verantwoorden. Moet ik hier nog iets over professionaliteit zeggen? Dit is, naar mijn mening, gewoon kinderachtig gedrag...

• Prx

Prx

Iemand die geen deel wil nemen aan meetings omdat deze in de avonduren gehouden worden, heeft er schijnbaar geen behoefte aan om in contact te blijven met de organisatie en collega's waar men al jaren mee werkt.

Daar valt weinig aan op te merken, aangezien dat een beslissing is die eenieder voor zichzelf moet maken. Iemand kan mijns inziens behoorlijk professioneel zijn en toch niet bij dit soort meetings aanwezig zijn. Je moet jezelf wel afvragen of je dan nog uberhaupt binding hebt met de organisatie. Maar als jij en de organisatie zich beiden kunnen vinden in deze manier van omgang, dan moet dat toch geen probleem zijn? Is er wel een mis-match... tjah... dan moeten beide partijen nog maar eens goed nadenken of zij nog bij elkaar passen.

• Roadman
Edjaaah schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 09:31:
[...]

[...]

Je loopt weg van iets wat er van je verwacht wordt en hebt een passend excuus gevonden om het voor jezelf te verantwoorden. Moet ik hier nog iets over professionaliteit zeggen? Dit is, naar mijn mening, gewoon kinderachtig gedrag...
Wat is er precies kinderachtig aan bepalen wat je in je eigen vrije tijd doet?
Dit heeft niks met professionaliteit te maken.

• Shadowhawk00
Hij heeft helemaal geen excuss nodig om te verantwoorden wat hij in zijn eigen tijd doet. Je aan gemaakte afspraken houden is gewoon professioneel gedrag en dat doet hij, ik neem aan dat hij een afspraak heeft met logica waarin staat dat hij 40uur per werk verricht. Het is eerder onprofessioneel om op gemaakte afspraken terug te komen en opeens andere dingen te verwachten.

• Janoz
  • Laatst online: 16:32

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wie vind het eigenlijk 'handig' om symantect endpoint encryption op onze laptopts te pushen?? Ik zit nu bij een klant en kan niet meer fatsoenlijk mijn bestanden overzetten :|(

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Janoz schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:27:
Wie vind het eigenlijk 'handig' om symantect endpoint encryption op onze laptopts te pushen?? Ik zit nu bij een klant en kan niet meer fatsoenlijk mijn bestanden overzetten :|(
De CSO neem ik aan.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Kan ik de tijd die ik hiermee verlies dan ook aan hem doorfactureren?

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

ik heb de installatie van dat spul halverwege afgebroken. Nou denkt ie dat het er wel op zit. >:) ben wel de sjaak bij een update vrees ik.

bestanden overzetten via een usb stick kun je anders wel schudden. emailen of via de cloud, zou ik zeggen

• Shadowhawk00
Janoz schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:33:
Kan ik de tijd die ik hiermee verlies dan ook aan hem doorfactureren?
Als ik de tijd die ik kwijt ben door verbeteringen zou kunnen doorfactureren naar de verantwoordelijke afdeling gaat er iemand van het MT waarschijnlijk wit wegtrekken :P

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Uit nieuwsgierigheid.... encrypt dat ook alles... dus incl bv het SD kaartje van mijn camera dat ik op mijn laptop zou aansluiten?
Zit al dagen te denken dat ik hem weer eens aan het office netwerk moet hangen, maar herinner me door jouw post weer waarom ik dat nog niet gedaan heb.

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

avotar schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:47:
[...]

Uit nieuwsgierigheid.... encrypt dat ook alles... dus incl bv het SD kaartje van mijn camera dat ik op mijn laptop zou aansluiten?
Zit al dagen te denken dat ik hem weer eens aan het office netwerk moet hangen, maar herinner me door jouw post weer waarom ik dat nog niet gedaan heb.
volgens mij blijven mediabestanden buiten schot

• pagani
  • Niet online
Shadowhawk00 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 09:29:
[...]
Eh nee daar is tijdens de solicitatie nergens over gesproken, er staat zelfs ergens dat er niet van consultants verwacht word dat ze overuren maken. Dus dat impliceerd het tegenovergestelde want ze verwachten wel dat je overuren maakt, sterker nog ze verwachten dat je onbetaald overuren maakt.
Dat ligt dan aan de manager/HR die je hebben gesproken, bij mij werd destijds duidelijk gemeld dat er minimaal elk kwartaal een teammeeting in de avond was in eigen tijd, waarvan toch wel uitdrukkelijk gewenst was dat ik er aanwezig zou zijn, gezien het wel zo lekker is voor het contact met je collega´s, je afdeling en Logica zelf.

• Shadowhawk00
[...]

Je kan het blijkbaar via OneIS laten uitzetten, dan kan je per file aangeven of je deze wil decrypten of encrypted wil laten. Gewoon OneIs mailen en dan komt het wel goed, werkte destijds nog vrij snel ook.
Dat ligt dan aan de manager/HR die je hebben gesproken, bij mij werd destijds duidelijk gemeld dat er minimaal elk kwartaal een teammeeting in de avond was in eigen tijd, waarvan toch wel uitdrukkelijk gewenst was dat ik er aanwezig zou zijn, gezien het wel zo lekker is voor het contact met je collega´s, je afdeling en Logica zelf.
Dat is dan vrij onprofessioneel van logica aangezien het in de arbeidsvoorwaarden toch echt anders staat. Overuren kan je betaalt krijgen of in tijd voor tijd krijgen dat staat daar letterlijk in, werken buiten de standaard werktijden (40uur/week afhankelijk van contract kan ook ander getal zijn ) is overwerk.

[ Voor 35% gewijzigd door Shadowhawk00 op 16-02-2012 11:02 ]

• pagani
  • Niet online
Geen idee of dat "onprofessioneel" is, Logica is echt bij lange na niet het enige bedrijf waar ik dergelijke constructies zie (winkels waar opgeruimd wordt na sluitingstijd, bankwezen waar buiten kantoortijden verwacht wordt dat je komt opdagen voor klantevenementen etc.)

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

johnnyv.nl schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 11:05:
Geen idee of dat "onprofessioneel" is, Logica is echt bij lange na niet het enige bedrijf waar ik dergelijke constructies zie (winkels waar opgeruimd wordt na sluitingstijd, bankwezen waar buiten kantoortijden verwacht wordt dat je komt opdagen voor klantevenementen etc.)
en wat is het verschil tussen een normale meeting en een fun meeting of verjaardagsdiner oid.. (buiten de inhoud dan)

• Wijnands
Ik was op zich wel blij met pgp, mocht mijn laptop nou 's gejat worden is de data in ieder geval beschermd. Maar die symantec zooi doe ik niet aan mee, het moet wel werkbaar blijven.

• Shadowhawk00
Wijnands schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 11:47:
[...]

Ik was op zich wel blij met pgp, mocht mijn laptop nou 's gejat worden is de data in ieder geval beschermd. Maar die symantec zooi doe ik niet aan mee, het moet wel werkbaar blijven.
Dan ga je er al vanuit dat iemand die de laptop jat deze gaat gebruiken en er niet gewoon standaard een nieuwe installatie overheen gooit en doorverkoopt.
Maar belangrijke data zou gewoon op een netwerkschijf moeten staan anders ben je deze als je laptop gejat wordt ook kwijt.

Verwijderd

Wie zou die rommel nou willen jatten? Ik zie zelfs studenten met een gloednieuwe Macbook Air rondlopen....

• SithWarrior

SithWarrior

Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 12:10:
Wie zou die rommel nou willen jatten? Ik zie zelfs studenten met een gloednieuwe Macbook Air rondlopen....
Niet zo zeer om de hardware, maar er zijn ook mensen die de gegevens wel heel interessant zouden vinden die er mogelijk op staan.

• Shadowhawk00
SithWarrior schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 13:08:
[...]

Niet zo zeer om de hardware, maar er zijn ook mensen die de gegevens wel heel interessant zouden vinden die er mogelijk op staan.
Volgens mij is het dan gemakkelijker om proberen de server te hacken of anders de betreffende medewerker vriendelijk ( met een geweer tegen het voorhoofd ) te verzoeken de gegevens te overhandigen. Diefstal is een stuk lastiger aangezien je niet weet welke laptop en of er wel wat opstaat.

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 12:10:
Werkend voor de klant in een van de Aziatische landen genoeg mensen, gezien een laptop die misschien nog 400 euro waard is daar staat voor een half jaarinkomen.

• Edjaaah
johnnyv.nl schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:57:
Hier idem, het stond de eerste jaren zelfs in mijn "targets" voor mijn review. Iets wat m.i. niet eens slecht is, want het zegt wel e.e.a. over je persoonlijkheid.

Ik heb nog nooit ergens gelezen dat een medewerker geen overuren mag maken, maar wel gehoord dat Logica ernaar wil streven dat medewerkers geen overuren hoeven te maken. Het grootste probleem met die overuren is de administratie en verwerking ervan via Timenet 8)7

• SithWarrior

SithWarrior

Shadowhawk00 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 13:13:
[...]

Volgens mij is het dan gemakkelijker om proberen de server te hacken of anders de betreffende medewerker vriendelijk ( met een geweer tegen het voorhoofd ) te verzoeken de gegevens te overhandigen. Diefstal is een stuk lastiger aangezien je niet weet welke laptop en of er wel wat opstaat.
Ik bedoel ook meer het concept, stel de schoonmaker komt in de lunchpauze langs en neemt @ random een laptop mee. Dan ben je als Logica bezorgder dat gegevens pleitos zijn (Weet jij als Logica veel wat mensen op hun locale schijf hebben gezet). Dan om die hardware die weg is.

Servers staan in een data center, die kun je (gecontroleerd) beveiligen op verschillende mogelijkheden. Logica laptops, staan niet alleen op kantoor en bij mensen thuis. (Denk aan klant locaties, mensen die er mee werken in de trein, etc etc).

Dan zwijg ik maar over, als je data van klant op je laptop hebt/had staan en Logica de klant moet gaan vertellen dat die gegevens en weg zijn, en niet beveiligd waren (dus gecompromitteerd / gejat)... (Of je klant gegevens op laptop moet willen staan, is weer hele andere discussie, daar zijn ook policies voor, maar mensen zijn soms net mensen ;) )

• Edjaaah
Ik heb diverse keren "gezeurd" om een anti-inkijk filter voor m'n scherm i.v.m. werken in de trein, nooit gehad... Vraag me dan af waarom die encryptiesoftware wel allemaal zo nodig geïnstalleerd moet worden...

Verwijderd

Het meekijken op een scherm door iemand in een random trein is toch anders dan iemand die met opzet je laptop jat om vervolgens de gegevens er af te halen...

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 19:56

Reneger

Wie? IK?

Die SEE is ook heerlijk als je VM's op een externe disk hebt draaien... Ik heb getracht het zelf uit te schakelen, maar ik denk dat ik het toch officieel via OneIS nu ga proberen.

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

och, alle beveiliging is betrekkelijk. Ik heb eens toen ik in Holendrecht werkte elke avond moeten wachten tot er een bewaker gereed stond voordat ik naar mn auto ging, die verderop op een publieke parkeerplaats stond.

Collega had een pistool tegen zn hoofd gehad, met het vriendelijke verzoek zn laptop in te leveren. Andere collega, ander bedrijf, zelfde regio, vond in Zuidoost zn auto terug met kogelgaten erin. Mocht ie even uitleggen op het buro.

Enige vorm van gegevensbeveiliging is prima (zoals die disk-beveiliging), maar Symantec end-point is echt over the top. Voegt niks toe.

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Precies. Doe het dan facultatief en gooi er een integriteitcursus achteraan om de mensen op te voeden wanneer gegevens beveiligd zouden moeten worden. Dan bied je de mensen wel de tools mocht het nodig zijn, maar frustreer je de rest niet in hun dagelijkse bezigheden.

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Janoz schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 14:05:
Precies. Doe het dan facultatief en gooi er een integriteitcursus achteraan om de mensen op te voeden wanneer gegevens beveiligd zouden moeten worden. Dan bied je de mensen wel de tools mocht het nodig zijn, maar frustreer je de rest niet in hun dagelijkse bezigheden.
Ehm... dat zat in die Ethics cursus toch O-)

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Precies.

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-08 21:24
[...]

Elke 'removable' schijf wordt opgepakt door SEE dus ook de SD kaart van een camera of een navigatiesysteem.
Maar ook een netwerkschijf die via NDAS werkt (en die daarna niet meer te benaderen is). En schijven van een Virtual box systeem... zeer vervelend en irritant.
Alleen met mijn Xperia Neo gaat het goed. Die wordt blijkbaar als een apart apparaat herkend en niet 'beschreven' met de software van SEE.
Het zou een stuk beter zijn indien het niet standaard aan stond.
Ik heb al een USB stick met een beveiligde partitie maar die durf ik niet meer te koppelen.

• Wijnands
Shadowhawk00 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 13:13:
[...]

Kan wel zijn maar ik vind dat ik voor mezelf moet kunnen zeggen dat ik mijn best heb gedaan om eventuele vertrouwelijke informatie die op mijn laptop staat te beschermen.

USB sticks gebruikt ik heel zelden en die veeg ik ook na gebruik.

[ Voor 6% gewijzigd door Wijnands op 16-02-2012 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je loopt weg van iets wat er van je verwacht wordt en hebt een passend excuus gevonden om het voor jezelf te verantwoorden. Moet ik hier nog iets over professionaliteit zeggen?
Moet je zelf weten.

Niet alleen Logica heeft verwachtingen. In datzelfde gesprek krijg je ook te horen wat je van Logica terug mag verwachten. Als dat van beide kanten niet waargemaakt wordt kunnen beide kanten niet echt klagen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Wijnands schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 17:23:
[...]

Kan wel zijn maar ik vind dat ik voor mezelf moet kunnen zeggen dat ik mijn best heb gedaan om eventuele vertrouwelijke informatie die op mijn laptop staat te beschermen.

USB sticks gebruikt ik heel zelden en die veeg ik ook na gebruik.
Klopt je moet mensen de mogelijkheid bieden om het te doen, maar je moet ze het werk niet onmogelijk maken. USB sticks kan je normaal niet gebruiken met je logica laptop dus als je data moet overzetten of doorgeven aan een collega kan dat niet.
Moet het via een 3th party webservice of dat het nu veiliger maakt betwijfel ik eigenlijk. Schiet je dan niet je doel voorbij en maak je het juist minder veilig? Als mensen wel gewoon USB sticks kunnen gebruiken kunnen ze de data tenminste nog intern houden, wat is beter onbeveiligde data op een server van een 3th party of onbeveiligde USB sticks in een afgesloten ruimte in een gebouw.

[ Voor 12% gewijzigd door Shadowhawk00 op 17-02-2012 10:56 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.