Jezus, ben ook een weekje weg, hoor!
Uurtje over gedaan om bij te lezen en te reageren waar ik het nodig vond.
LOLZ

Waarom meld je dat niet bij je manager? Misschien valt er wel wat te regelen en kan er iemand anders blijven, die hij liever ook had gehouden?
Don't worry, dat gaat straks als een lopend vuurtje.
Nu je het zegt, ja.
Dat is hier ook het geval. Ik weet dat ik me geen zorgen hoef te maken, want ik ben billable, zeker t/m juni, waarschijnlijk t/m september en zo niet, dan ben ik makkelijk inzetbaar. Zeer weinig idle geweest sinds mijn indiensttreding en altijd zeer goede beoordelingen van de klant.
Maar toch vind ik het ook spannend...
marcelmg2 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:46:
Ik denk echter dat de billables die in 2011 niet heel erg billable waren en die dat nu ook niet zijn en die dat in 2012-13 waarschijnlijk ook niet zullen zijn, niet zitten te wachten op al die mooie kansen buiten Logica.
Maar aan wie ligt dat dan? Als ze buiten Logica ook niet zelf aan een leuke job kunnen komen, dan kunnen ze ook niet de sales managers de schuld geven. Dan ligt het toch echt aan henzelf. En sorry, maar good riddance dan.

Prx schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:09:
Bij Capgemini is het topic inderdaad heel sterk extern georienteerd. Intern worden veel zaken op de Capgemini Yammer gewoon besproken. En het gevoelige spul houd je helemaal buiten de media (intern en extern).
Ze mogen wat mij betreft ook wel beter vanuit Logica enige controle proberen te houden op wat hun werknemers hier in dit topic zetten. Ik schaam me regelmatig rot om wat sommigen hier schrijven. En dan niet zozeer inhoudelijk, maar het feit dat het behoorlijk ontbreekt aan integriteit.
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:35:
Op de externe site staan nog 39 vacatures bij Logica open. Je zult maar bijvoorbeeld Test Analist zijn en maandagavond dat telefoontje krijgen.
Ondanks dat het misschien politiek is waarom die vacatures er staan vind ik het eerlijk gezegd een beetje ongepast (richting personeel) om deze vacatures op de site te laten staan.
Eens.
Ow, die battle heb ik ook al eens proberen te voeren...

Ik denk dat je daar de plank misslaat. Hoe ouder de werknemer en hoe langer in dienst, hoe duurder het wordt die persoon te ontslaan. (Google kantonrechtersformule). Daarnaast hebben ze al aangegeven om het op kwalitatieve basis te doen. En 'oud' kan ook betekenen 'veel ervaring'. Dus kan best wel een heel goede werknemer zijn. Daarnaast is meer werkervaring ook makkelijker voor een hoger tarief weg te zetten.
En dat is dus wat anders.

Maar daar is denk ik ook wel een reden te bedenken waarom die idle zitten.
Ten slotte: Nee, niet alle consultants/billables zijn ontevreden. Ik heb het nog steeds erg naar mijn zin. Heb tot nu toe leuke opdrachten gehad, heb een manager die met me meedenkt, heb leuke collega's waarvan de meesten het er in elk geval samen nog gezellig maken... En ja, er zijn ook voldoende tegenslagen. Zoals trainingen die ik wilde volgen, die niet doorgaan. Of een leuk business tripje die ik anders vast wel betaald had gekregen, maar nu dus niet. En ja, de laatste verhoging was niet echt veel. Maar ik ben niet dom en niet blind en ik zie ook wel dat het niet realistisch is om verschillende dingen te verwachten.
En ja, ik zie ook wel dat Logica een aantal fouten heeft gemaakt. Waaronder dus té laat inzien dat de maatregelen van 2010 en begin 2011 niet voldoende waren om de targets nog te halen en voldoende winstgevend te blijven. Want vergeet niet, mensen, het draait natuurlijk allemaal om winst. Het is naïef om dat niet in te zien. En het resultaat van die fout is het behoorlijk drastische plan wat er nu ligt.
Maar ik vraag me wederom af, waarom al die mensen die hier nu hun gal aan het spuien zijn over de sfeer en whatnot, niet allang opgestapt zijn? Er is werk zat! Ik word regelmatig benaderd door headhunters, ondanks dat ik niet in mijn LinkedIn profiel heb gezegd geïnteresseerd te zijn in carreer opportunities. Is het omdat Logica eigenlijk toch stiekem wel meer betaalt dan collega's? Is het omdat Logica eigenlijk stiekem toch wel meer groeimogelijkheden biedt? Of is het omdat ze eigenlijk helemaal niet zo goed zijn in hun vak en dus bij lange na niet zeker zijn van een leuke nieuwe baan? En dat is niet als sneer bedoeld, maar als serieuze afvraging... Wat doe je hier dan nog?
Verwelkom wat je niet kunt vermijden.