Ervaring werken bij Logica, nu onderdeel van CGI (Deel 4) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 43 Laatste
Acties:
  • 428.151 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-10 15:41

avotar

P0werd by Black Coffee

S4b0 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:34:
[...]

Daar is toch niets mis mee?

Als je graag wilt groeien en extra kennis op wil doen, mag dat best in eigen tijd gebeuren. Je kiest er zelf voor om mee te doen aan het TDP, niemand die je dwingt. Als je ambitieus bent betekend dat ook vaak wat extra meters maken, net een stapje harder lopen dan je collega's en net wat service gerichter zijn bij de klant. De meeste talenten hebben volgens mij sowieso geen 9 tot 5 mentaliteit. ;)
Oh nee hoor.... dat hoor je me niet zeggen :)
Ik heb er met veel plezier aan deelgenomen... Alleen hoop ik wel uiteindelijk te kunnen profiteren van de investering.. want die was echt heel groot (buiten mijn gem. 55 uur incl reistijd die ik al per week maak)... Investering in jezelf. Het is goed dat dat toch nog gebeurd in deze tijd.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je zoals ik vrijwel continu in het buitenland aan de slag bent voor Logica is het begrip eigen tijd sowieso nogal rekbaar ;)

(en ik sluit me er bij aan dat de 9-5 mentaliteit niet direct aansluit bij het TDP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
TDP.. ik weet nog steeds niet goed wat ik ervan moet denken..

Constant in het buitenland? Nog hulp nodig? Lijkt me leuk om weer de hort op te gaan.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-10 19:15
Wijnands schreef op maandag 30 januari 2012 @ 20:31:

Constant in het buitenland? Nog hulp nodig? Lijkt me leuk om weer de hort op te gaan.
Volgens mij heb jij het druk genoeg op dit moment (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
johnnyv.nl schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:51:
Als je zoals ik vrijwel continu in het buitenland aan de slag bent voor Logica is het begrip eigen tijd sowieso nogal rekbaar ;)

(en ik sluit me er bij aan dat de 9-5 mentaliteit niet direct aansluit bij het TDP)
Hangt er natuurlijk vanaf hoe continue je in dat buitenland bezig bent he. Als je in het weekend naar huis gaat en je nog wat kan regelen valt het verlies van eigen tijd redelijk te beperken. Hangt er natuurlijk ook vanaf of je in de hotelkamer kan doen wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeyenl9393
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-04 11:18
Shadowhawk00 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 08:40:
[...]

Hangt er natuurlijk vanaf hoe continue je in dat buitenland bezig bent he. Als je in het weekend naar huis gaat en je nog wat kan regelen valt het verlies van eigen tijd redelijk te beperken. Hangt er natuurlijk ook vanaf of je in de hotelkamer kan doen wat je wilt.
mijn ervaring is juist dat als je elk weekend naar huis kan je heel weinig eigen tijd over houdt. als je in het buitenland bent kun je beter daar een stad ofzo gaan verkennen, ipv 10 uur kwijt te zijn elk weekend met naar_vliegveld - wachten_op_vliegtuig - vliegen - naar huis rijden (en dan zondag nog een keer he)

EDIT: daarvoor zit je toch (deels) in het buitenland lijkt me, andere culturen opsnuiven en dingen doen/zien die je in nederland niet hebt...

[ Voor 9% gewijzigd door hawkeyenl9393 op 31-01-2012 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Het wisselt per project. Heb een tijd in Azie gezeten (dus ook de weekenden) en daar bouw je dan vanzelf een sociaal leven op buiten je 70-80 urige werkweek (ook niet iedereen, ken consultants die naast het werken alleen eten en slapen :p), zit nu in Duitsland en ben op de vrijdagavond pas tegen achten thuis als er géén file staat. Dan is je vrijdagavond in feite al half weg, je hebt de hele zaterdag maar de zondag moet je het weer niet te gek maken want maandag tussen vijf en zes zit je alweer in de auto.

Het gaat alsnog om de vraag of tijd die ik in land X besteedt ´s avonds beschouwd kan worden als eigen tijd. Mijn definitie van "eigen tijd" houdt over het algemeen in dat ik die doorbreng met vrienden of familie.

Maar, we drijven off-topic.

(edit: Ja, het andere culturen opsnuiven is inderdaad zo´n beetje m´n grootste motivatie om internationaal te werken :) (plus de uitdaging van het werken in/met compleet andere culturen))

[ Voor 11% gewijzigd door pagani op 31-01-2012 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
hawkeyenl9393 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 09:03:
[...]

mijn ervaring is juist dat als je elk weekend naar huis kan je heel weinig eigen tijd over houdt. als je in het buitenland bent kun je beter daar een stad ofzo gaan verkennen, ipv 10 uur kwijt te zijn elk weekend met naar_vliegveld - wachten_op_vliegtuig - vliegen - naar huis rijden (en dan zondag nog een keer he)

EDIT: daarvoor zit je toch (deels) in het buitenland lijkt me, andere culturen opsnuiven en dingen doen/zien die je in nederland niet hebt...
Hangt van het land af, als je bijvoorbeeld 4*10 werkt en in 4 uurtjes weer thuis bent met de auto valt het mee. Als je dan in je hotelkamer nog wat dingen kan doen die je thuis ook zou doen, Boek lezen/ TV kijken/ gamen valt het wel mee. Het is natuurlijk minder dan thuis maar goed.
Als je verder weg zit wil je inderdaad niet naar huis nee dan ga je liever de stad/land verkennen maar het is allemaal afhankelijk van waar je zit hoe lang je daar zit en wat je zelf wilt. Zijn ook best plaatsen waar indien ik er zou werken ik er niet op zit te wachten om naar huis te gaan elk weekend zorg maar voor een auto dan ga ik die 2 dagen wel de toerist uithangen.
(edit: Ja, het andere culturen opsnuiven is inderdaad zo´n beetje m´n grootste motivatie om internationaal te werken (plus de uitdaging van het werken in/met compleet andere culturen))
Ja hier eigenlijk ook. Zat vorig jaar meer buiten nederland dan in nederland. Misschien als target stellenn voor dit jaar :D

[ Voor 12% gewijzigd door Shadowhawk00 op 31-01-2012 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-10 12:27
Voor de mensen die graag in het buitenland zitten. Hebben jullie ook een gezin? Zo ja, hoe denken die er over dat jullie zolang van huis zijn? Persoonlijk zou ik het verschrikkelijk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:12

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Met Voyage. En in mijn gezin heeft mijn vrouw ook nog een interessante, maar ook wel veeleisende baan.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

het vergt wel een paar aderlatingen in het gezin, dat klopt. Kwestie van goede afspraken maken. En heeeeel veel regelwerk. Gelukkig zijn er tegenwoordig goede communicatiemiddelen , waar je je ook bevindt

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeyenl9393
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-04 11:18
hoef momenteel alleen rekening te houden met partner; bij opdrachten verder weg/langer vind ze het goed zolang ze ook (tijdje) mee mag :) bij opdrachten op kortere afstand op zich niet zo'n probleem (lees: binnen europa)

als er eenmaal kleine hawkeyes komen hoeft het van mij ook niet zo nodig :)

[ Voor 3% gewijzigd door hawkeyenl9393 op 31-01-2012 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Voyage schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 10:46:
Voor de mensen die graag in het buitenland zitten. Hebben jullie ook een gezin? Zo ja, hoe denken die er over dat jullie zolang van huis zijn? Persoonlijk zou ik het verschrikkelijk vinden.
Ik ben vrijgezel, dat maakt het geheel inderdaad een stuk makkelijker. Maar dit gaat zo ver off-topic dat het misschien praktisch is een "Internationaal werken" topic te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

zelfs de daklozen krijgen nog soep in deze tijden van bittere kou.

rekent u even mee? 1000 unbillables maal 5 zakjes soep per week = 5000 / 3 (per doosje) * 0.81 (retail bij Nettorama ), maakt een TOTALE besparing van 1350, ex bulkkorting, inclusief BTW per week.Waar hebben we het over ???

Volgens mij zijn we een beetje het doel aan het voorbijschieten...

edit: waarom vallen Amstelveen / Rotterdam hierbuiten? hebben die een eigen regeling?

[ Voor 10% gewijzigd door peter00 op 03-02-2012 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

peter00 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:11:
zelfs de daklozen krijgen nog soep in deze tijden van bittere kou.

rekent u even mee? 1000 unbillables maal 5 zakjes soep per week = 5000 / 3 (per doosje) * 0.81 (retail bij Nettorama ), maakt een TOTALE besparing van 1350, ex bulkkorting, inclusief BTW per week.Waar hebben we het over ???

Volgens mij zijn we een beetje het doel aan het voorbijschieten...

edit: waarom vallen Amstelveen / Rotterdam hierbuiten? hebben die een eigen regeling?
Ehm, ongetwijfeld mis ik iets hier? Is de cup-a-soup op waar je zit?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

avotar schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:22:
[...]

Ehm, ongetwijfeld mis ik iets hier? Is de cup-a-soup op waar je zit?
ja. Als je tenminste op de Logica mail zit aangesloten. soep in ARN/GRO/NGN wordt wegbezuinigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

peter00 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:24:
[...]

ja. Als je tenminste op de Logica mail zit aangesloten. soep in ARN/GRO/NGN wordt wegbezuinigd.
Zit ik, maar ik heb er geen bericht van gehad. Maar ik van dan ook niet onder een van die drie vestigingen. Dat zal het wellicht verklaren.

Ergens nog niet zo heel vreemd. Het is natuurlijk wisselgeld, aan de andere kant, ik heb de laatste jaren bij geen enkele klant gezien dat soep gewoon gratis / aanwezig was.
Het voelt als net zo'n logische maatregel als dat van de blikjes destijds.

[ Voor 25% gewijzigd door avotar op 03-02-2012 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ik vond het eigenlijk al jaren vreemd dat de soep gratis was, bij m´n huidige klant moet ik zelfs voor de koffie betalen :p

Nu weet ik dat we in het verleden zijn verwend met gratis frisdrank, maar die tijden zijn logischerwijs nu wel voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-10 13:35
avotar schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:28:
[...]

Zit ik, maar ik heb er geen bericht van gehad. Maar ik van dan ook niet onder een van die drie vestigingen. Dat zal het wellicht verklaren.

Ergens nog niet zo heel vreemd. Het is natuurlijk wisselgeld, aan de andere kant, ik heb de laatste jaren bij geen enkele klant gezien dat soep gewoon gratis / aanwezig was.
Het voelt als net zo'n logische maatregel als dat van de blikjes destijds.
Dit soort maatregelen gaat niet over het geld. Het is een manier om aan de werknemers te communiceren dat het moeilijk gaat en dat er bezuinigd moet worden.

Het grappige is, als je deze kleine bezuinigingen niet doet maar wel moet reorganiseren, zullen sommige werknemers gaan klagen. "X ontslagen? Kunnen ze niet eerst de verspilling van gratis blikjes drinken aanpakken?". Je kunt op deze geluiden wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Aan de andere kant.. dit soort bezuinigingen wordt eigenlijk nooit terug gedraaid als het weer beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

t_captain schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:40:
[...]

Dit soort maatregelen gaat niet over het geld. Het is een manier om aan de werknemers te communiceren dat het moeilijk gaat en dat er bezuinigd moet worden.

Het grappige is, als je deze kleine bezuinigingen niet doet maar wel moet reorganiseren, zullen sommige werknemers gaan klagen. "X ontslagen? Kunnen ze niet eerst de verspilling van gratis blikjes drinken aanpakken?". Je kunt op deze geluiden wachten ;)
ik vond gratis blikjes ook raar. Zeker als een stel apen van collega's even drie blikjes chocomel "pinnen" voor onderweg. Daar wordt t snel duur van. Heb ik ook wat van gezegd overigens. Net als bij de collega die zn thermoskan bij de klant stond te vullen aan de koffieautomaat. Ook voor onderweg. Dergelijk anti-sociaal gedrag kan en mag wat mij betreft niet getolereerd worden.

Maar soep?? sorry hoor. Het enige signaal dat je afgeeft is dat het echt onprettig is op kantoor. Maar dat wisten we al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
  • Laatst online: 16-04 14:37
Voyage schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 10:46:
Sja...

Ikzelf blijf juist thuis, omdat mijn man regelmatig voor een week of twee weken naar het buitenland moet. En ook nog kans op een opdracht van 4-6 maanden (maar die hebben we in de afgelopen 8 jaar pas 1x gehad). We hebben nog een kleine, dus als we allebei weg zouden moeten, is dat een groot probleem. ;)
En ja, ik vind het ook niet leuk als mijn man weg is (verschrikkelijk is een overstatement). Maar hij vindt zijn werk heel leuk en dit hoort erbij. Wie ben ik dan om hem niet te steunen? Maar ik wist ook van tevoren dat dit bij zijn baan hoorde en als ik voor hem koos, koos ik voor het 'pakketje', dus inclusief zijn periodieke afwezigheid.
peter00 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:52:
[...]
Maar soep?? sorry hoor. Het enige signaal dat je afgeeft is dat het echt onprettig is op kantoor. Maar dat wisten we al.
Waar maak je je druk om!?!?
Het enige signaal wat ik hier krijg is dat je ieder pietluttige dingetje aan het aangrijpen bent om te zeuren...
Neem dan gewoon een doosje cup-a-soup van thuis mee. Of regel met een groepje collega's dat jullie samen voor een doosje cup-a-soup lappen. Of mag het absoluuuuuuut niet uit eigen zak komen?
Sjonge, als de sfeer op de werkvloer afhangt van soep...

In het zuiden is het wel gezellig.
(Logica zit niet alleen in GRO/ARN/NGN/AMS/ROT)

[ Voor 4% gewijzigd door Xochiquetzal op 03-02-2012 11:01 ]

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-10 12:27
Xochiquetzal schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:55:
[...]

Sja...

Ikzelf blijf juist thuis, omdat mijn man regelmatig voor een week of twee weken naar het buitenland moet. En ook nog kans op een opdracht van 4-6 maanden (maar die hebben we in de afgelopen 8 jaar pas 1x gehad). We hebben nog een kleine, dus als we allebei weg zouden moeten, is dat een groot probleem. ;)
En ja, ik vind het ook niet leuk als mijn man weg is (verschrikkelijk is een overstatement). Maar hij vindt zijn werk heel leuk en dit hoort erbij. Wie ben ik dan om hem niet te steunen? Maar ik wist ook van tevoren dat dit bij zijn baan hoorde en als ik voor hem koos, koos ik voor het 'pakketje', dus inclusief zijn periodieke afwezigheid.
Nee oke, snap ik. Wel goed dat je je man steunt in datgene wat hij leuk vindt! Toch blijf ik het een akelig idee vinden om zolang ver weg te zijn van huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Voyage schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:04:
[...]

Nee oke, snap ik. Wel goed dat je je man steunt in datgene wat hij leuk vindt! Toch blijf ik het een akelig idee vinden om zolang ver weg te zijn van huis.
Dat is voor iedereen anders. De een is wat huiselijker dan de ander. Maar gelukkig is het bij Logica nog altijd een optie om een job in het buitenland te nemen. Dus een mogelijkheid voor de geïnteresseerden en de mogelijkheid om te weigeren voor degenen die liever 's avonds in hun eigen bed slapen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Xochiquetzal schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:55:
[...]
Waar maak je je druk om!?!?
Het enige signaal wat ik hier krijg is dat je ieder pietluttige dingetje aan het aangrijpen bent om te zeuren...
Neem dan gewoon een doosje cup-a-soup van thuis mee. Of regel met een groepje collega's dat jullie samen voor een doosje cup-a-soup lappen. Of mag het absoluuuuuuut niet uit eigen zak komen?
als er tegen me aan wordt gezeken, zeik ik terug.

wat ik hiermee wil zeggen is dat het grote plaatje uit het oog wordt verloren naar mijn bescheiden mening. Een brand blus je niet met een waterpistool, maar met een brandblusser. Wil je bijvoorbeeld ORR omlaag brengen dan kijk je niet naar soep maar naar een organisatievorm, managementlagen, SSC's en inderdaad, unbillables. Dit soort berichten geeft me het gevoel dat we op de rand van de afgrond staan. En dat doen we zeker niet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
peter00 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:18:
[...]

Wil je bijvoorbeeld ORR omlaag brengen dan kijk je niet naar soep maar naar een organisatievorm, managementlagen, SSC's en inderdaad, unbillables. Dit soort berichten geeft me het gevoel dat we op de rand van de afgrond staan. En dat doen we zeker niet!!
Wat geeft jou het idee dat er NIET gekeken is naar bovengenoemde punten?

Hierboven is ook al gezegd wat ik ook voel: Je kunt het niet maken om een hoop mensen te ontslaan, maar wel gratis dingen te blijven verstrekken. Ik vind het lijken op klagen dat het regent, als je al tot je kin in de rivier staat.

Maar goed, schijnbaar verschillen de meningen daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ondertussen zijn we hier aan het zeuren over soep terwijl er straks honderden mensen (voornamelijk mensen op de bank/unbillables, dus mensen veelal op kantoor die ook daadwerkelijk de soep nuttigen) hun baan kwijtraken.

Het is maar waar je je druk om maakt...

(daarnaast hebben we nog de maandelijkse onkostenvergoeding, die moet wel een soepje per dag dekken lijkt me zo)

[ Voor 18% gewijzigd door pagani op 03-02-2012 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:11
Ik zie dat het aandeel van Logica binnen 1h na het mailtje van de soep snel 2% gestegen is. Ik stel voor dat we nu ook gaan kijken naar het gratis toiletpapier (je kunt je eigen rolletje gewoon meenemen). Wie heeft hier nog meer (serieuze) kleine bezuinigingen die, opgeteld over een paar duizend consultants, over een heel jaar, toch tonnen opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
peter00 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:11:

Waarschijnlijk zitten daar veel van het hogere management en die willen natuurlijk hun gratis soepje niet afgeven. Bezuinigen doe je alleen op de onderste laag zodat de laag daarboven wel gewoon zijn bonus en extra's kan blijven houden.

Besparing was maar iets van 30-50k per jaar dus dat is best veel ongeveer 1 FTE
Ik zie dat het aandeel van Logica binnen 1h na het mailtje van de soep snel 2% gestegen is. Ik stel voor dat we nu ook gaan kijken naar het gratis toiletpapier (je kunt je eigen rolletje gewoon meenemen). Wie heeft hier nog meer (serieuze) kleine bezuinigingen die, opgeteld over een paar duizend consultants, over een heel jaar, toch tonnen opleveren?
Soep in overige vestigingen Amstelveen en Rotterdam ook afschaffen en overal de koffie ook voortaan niet meer gratis doen lijkt me ook een aardige materegel.
En idle consultans nog maar maximaal 2 dagen in de week op kantoor om benzine/stroom/ruimte te besparen

[ Voor 37% gewijzigd door Shadowhawk00 op 03-02-2012 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Iemand die niet in Rotterdam/Amstelveen zit mag mijn soep wel hebben.

(Die zooi is toch niet te drinken, je kunt beter een halve kilo zout oplossen in kokend water)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Hoezo vallen R'dam en A'veen erbuiten dan? Is het niet gewoon een kwestie van de liggende voorraad opmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Shadowhawk00 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:39:
[...]

En idle consultans nog maar maximaal 2 dagen in de week op kantoor om benzine/stroom/ruimte te besparen
Goeie! Ik heb nooit begrepen dat je verplicht iedere dag naar kantoor moet komen als je idle zit. Dit zou een mooie zijn.

Verder even heel flauw, maar onnodige lichten uit. Geldt ook voor die grote gevelverlichting bij de gebouwen.
En geen ramen openzetten als er een geautomatiseerd airco/verwarmings-systeem in gebruik is. En de deuren goed sluiten. In de winter moet er anders harder gestookt worden en in de zomer moet de airco harder werken, doordat er door de open ramen juist warmte binnen komt.

Wat je ook met de lichten kunt doen: Meer geclusterd gaan zitten op de werkvloer. Zeg maar 'aanschuiven'. Kan zijn dat er aan de andere kant van de ruimte (of op een andere verdieping) dan niemand zit en dan kan daar het licht uitblijven.

Er mag ook eens kritisch gekeken worden naar de parkeerkosten. Bij voorbeeld, parkeerabonnementen zijn veel goedkoper dan iedere dag een los kaartje halen bij de parkeergarage.

En ook iets wat maar een klein beetje oplevert, maar toch... neem de trap i.p.v. de lift! En wacht even als er nog iemand aankomt die mee wil ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Xochiquetzal op 03-02-2012 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Xochiquetzal schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:47:
[...]
Goeie! Ik heb nooit begrepen dat je verplicht iedere dag naar kantoor moet komen als je idle zit. Dit zou een mooie zijn.
die regeling is er al jaren, tenzij je een manager hebt die directief is ingesteld. Gewoon goede afspraken maken
[...]
Verder even heel flauw, maar onnodige lichten uit. Geldt ook voor die grote gevelverlichting bij de gebouwen.
Helemaal eens. heb ik me ook vaak aan geergerd.Is wat mij betreft niet zo flauw hoor. Die gevelverlichting zit bij de huur in. Daar kun je weinig mee. Is verantwoordelijkheid verhuurder, en die heeft andere motieven. Logica heeft bijna alles gehuurd
Er mag ook eens kritisch gekeken worden naar de parkeerkosten. Bij voorbeeld, parkeerabonnementen zijn veel goedkoper dan iedere dag een los kaartje halen bij de parkeergarage.
ook helemaal eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ik hoef in Rotterdam, Amstelveen, Eindhoven én Arnhem geen parkeerkaartje te kopen? (Nieuwegein misschien wel, maar dat is een flexwerkplekkantoor en wordt afgebouwd) Nieuwe locatie in Maastricht ben ik nog niet geweest, maar dat was ook zonder parkeerkaartje.

[ Voor 22% gewijzigd door pagani op 03-02-2012 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Bij de klant bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ehrm, parkeren bij de klant bij langdurige projecten lijkt mij een zaak van de klant en niet van Logica. (en anders dienen die kosten in je tarief te worden meegerekend)

[ Voor 23% gewijzigd door pagani op 03-02-2012 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Laatst online: 30-09-2024
Was het maar zo makkelijk :)

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Hangt er vanaf wat er afgesproken is met de klant.
Bij de twee grote klanten waar ik bij gewerkt heb, waren parkeerkosten niet factureerbaar. Gemaakte kilometers ook niet. Kosten voor OV ook niet. Dit heb ik allemaal bij Logica gedeclareerd (en teruggekregen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Als dan de saleskant goed voorwerk heeft gedaan zitten die kosten in je uurtarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Ja, dus hoeft de klant niet alsnog apart te betalen voor jouw reis- en parkeerkosten. De klant betaalt dan (middels het tarief) aan Logica en Logica vergoedt jouw kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Wel weer apart te lezen dat we weer 2 Logica's zijn: vestigingen waar méér bezuinigd wordt dan andere vestigingen. Als je dan per se wilt bezuinigen op coup-a-soup, doe dat dan ook meteen op ALLE vestigingen ipv een scheve situatie te maken.
Niet dat ik me druk maak over die soepies, maar wel om het feit dat er altijd weer een reden wordt bedacht waarom A'veen er (oa) weer eens buiten zou moeten vallen. Dit werkt het 'wij' en 'zij' gevoel alleen maar verder in de hand.
One Logica? my @ss!

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Punt is wel dat het wel 's voorkomt dat niemand bereid is tot de extra rompslomp om wat abonnementen te regelen en men ervoor kiest om de consultant dag kaartjes te laten declareren.

Wat je in zo'n geval kan doen is zelf uitzoeken wat een abonnement kost en in overleg met je manager zo'n ding aanschaffen en declareren. Initieel iets meer werk voor jezelf maar daarna spaar je jezelf werk uit en Logica een paar euros.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Klopt, Wijnands. Maar als het initiatief zou liggen bij Logica, denk ik dat er meer mensen gebruik van zouden maken.

Tallguy: Ik heb het alleen nog maar hier gelezen dat Amstelveen WEL gratis cup-a-soup houdt. Zoals ik al zei: Is het niet een kwestie van de liggende voorraad opmaken?

We zijn hier alweer aan het klagen en moeilijk doen, terwijl er (wat mij betreft) nog geen feiten op tafel liggen. Nee, dat geeft een eerlijke indruk van het bedrijf! Allerlei speculaties en aannames... Ik denk niet dat dit topic daarvoor bedoeld is. Oftewel: goto/forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Nou ja, ik zit gewoon billable bij de klant, dus hoef me over soepjes in het geheel niet druk te maken!

Maar even wat anders: Zijn jullie bekend met de winterbandenregeling?

Ik heb nog pas een nieuwe auto en heb besloten om deze keer de winterbanden maar mee te leasen. Helaas net te laat gezien het weer 8)7

Mijn auto is van Athlon, wat voor keuze aan merken heb je daar? Gewoon een knap merk, of de budget band van de dag? Ben evt. wel bereid om een eurootje meer neer te leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 17:56
Per vanmiddag inderdaad ook een mail gekregen van Facilities Rijswijk dat de soepverstrekking is stopgezet door Logica. Moet overigens zeggen dat ik het maar een vreemd verhaal vind en dat de sfeer & indruk die inderdaad gewekt wordt die is dat het bedrijf aan de afgrond staat...

Kan nu niet echt zeggen dat ik vertrouwen heb in de staat van het bedrijf...

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Vandaahl schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:48:
Nou ja, ik zit gewoon billable bij de klant, dus hoef me over soepjes in het geheel niet druk te maken!

Ik heb nog pas een nieuwe auto en heb besloten om deze keer de winterbanden maar mee te leasen. Helaas net te laat gezien het weer 8)7

Mijn auto is van Athlon, wat voor keuze aan merken heb je daar? Gewoon een knap merk, of de budget band van de dag? Ben evt. wel bereid om een eurootje meer neer te leggen...
Er staat een staatje op het intranet.. maar waar het op neer komt is dat je geen keuze hebt uit bandenmerk, maar uit leveranciermerk (dus kwikfit, euromaster en nog 1tje meen ik). Ik neem aan dat je in overleg met hen wel een merk zal kunnen kiezen?
Zeker weten doe ik het niet, doe er nu ook voor het eerst aan mee ... en pas nadat ze erop lagen begreep dat het nog best wel kan uitmaken wat voor winterbanden ze eronder leggen.
Weet ik dat ook weer.
Clueless schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:54:
Per vanmiddag inderdaad ook een mail gekregen van Facilities Rijswijk dat de soepverstrekking is stopgezet door Logica. Moet overigens zeggen dat ik het maar een vreemd verhaal vind en dat de sfeer & indruk die inderdaad gewekt wordt die is dat het bedrijf aan de afgrond staat...

Ook Rotterdam doet er aan mee.
Ik deel overigens je conclusie niet, sterker nog.. vind het onzinnig.
Het is een volkomen logische stap zoals het uitgelegd wordt.

Oh noes.... we are all getting fired cuz the soup iz gone!

[ Voor 23% gewijzigd door avotar op 03-02-2012 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb26
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:25
Clueless schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:54:

Ik sluit me hier bij aan. Ondanks dat die soep me gestolen kan worden, geeft dit soort berichtgeving geen goed gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:39

AJM

Vandaahl schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:48:

Ligt eraan met welke bandenboeren Athlon afspraken heeft, ik zit zelf bij Leaseplan en heb via Euromaster mijn winterbanden geregeld. Bij de Euromaster krijg je volgens mij altijd Michelin winterbanden, dat heeft Leaseplan weer afgesproken met Euromaster. Ik heb zelf Michelin Alpin A4 winterbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

avotar schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 15:35:
[...]
Er staat een staatje op het intranet.. maar waar het op neer komt is dat je geen keuze hebt uit bandenmerk, maar uit leveranciermerk (dus kwikfit, euromaster en nog 1tje meen ik). Ik neem aan dat je in overleg met hen wel een merk zal kunnen kiezen?
[...]
Dat lijstje ken ik, voor Athlon zijn dat Kwikfit, Euromaster en Profile. Zelfde voor Leaseplan, bij Alphabet kun je niet naar Euromaster.

Profile ligt voor mij het meest gunstig, dus daar deze middag maar eens langs gereden. Daar werd me verteld dat Athlon een bepaald merk laat omleggen (kende het merk niet en ben het dan ook al weer vergeten welk ) Volgens hen wel ok.

Mijn eigen keuze zou ook de Michelin Alpin A4 zijn geweest. Bij Profile hadden ze het er echter over dat ze van Athlon geen Michelin banden meer mochten aanbrengen.

Jammer dat je blijkbaar zo afhankelijk bent van de aangewezen leasemaatschappij. In de huidige tijd van beknibbelen op soepjes zal ik de komende 4 winters dus wel op cheap-ass banden rond moeten rijden. Ik wacht het af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-10 22:01

Prx

Ik zit via Alphabet bij Profile en bij mij werd er dunlop op gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Toch een beetje het spanningsveld van leasen: voor de berijder is het "zijn auto", voor de leasemaatschappij de hunne. Wordt duidelijk als je speciale wensen hebt zoals een bepaald type band.

Is er nog voortgang gemaakt met de flexibilisering van de secundaire arbeidsvoorwaarden, waar Logica een paar jaar geleden mee bezig was? If so, misschien is een mobiliteitsbudget een interessant alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 17:56
avotar schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 15:35:
Ook Rotterdam doet er aan mee.
Ik deel overigens je conclusie niet, sterker nog.. vind het onzinnig.
Het is een volkomen logische stap zoals het uitgelegd wordt.

Oh noes.... we are all getting fired cuz the soup iz gone!
mbb26 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 15:36:
[...]

Ik sluit me hier bij aan. Ondanks dat die soep me gestolen kan worden, geeft dit soort berichtgeving geen goed gevoel.
Net als mbb26 kan die soep me gestolen worden en zeker als ik de afgelopen 4 jaar al bij een klant heb doorgebracht. Het gaat mij om het beeld dat naar de medewerkers wordt gepresenteerd. En dan heb ik het niet eens alleen over de soep, maar ook opleidingsbudgetten, aanpassingen op het ontslagbeleid, etc.

Het gaat mij om het plaatje dat gepresenteerd wordt.

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<verwijderd nav indirecte verzoek van mede collega's>

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2012 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|:(

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2012 15:29 . Reden: verwijderd ondanks dat er geen kip dit forum leest behalve logica medewerkers met teveel tijd .. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb26
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:25
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:16:
Een nieuwe VP in Benelux Leadership Team... dat verklaart de besparing op de soepen en de massa ontslagen. Het 6 cijferige salaris van mijnheer moet ergens van betaald worden. 8)7
Hoezo stemmingmakerij? . Erg naar dat de niet-billables nog een maand langer in onzekerheid zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door mbb26 op 09-02-2012 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
* Roadman telefoon uitzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Je kan hem ook nog doorschakelen naar andere collega op dat tijdstip ;)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor deze ene keer zit ik in een situatie dat ik hoop dat ik gebeld wordt... Ik kan er nu niet teveel over zeggen maar het zou me uitstekend uitkomen.

Maar het blijft nog steeds rot voor alle anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

.....

[ Voor 126% gewijzigd door avotar op 09-02-2012 12:35 . Reden: Reactie verwijderd.... de dag en tijden lekken is niet netjes! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelliefhebber
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Wat ik vreemd vind is dat het sociaal plan niet bekend gemaakt mag worden.
Dat wordt alleen ter beschikking gesteld aan de betrokken medewerkers :X
Het lijkt er nu ook op (als ik het zo lees) dat het sociaal plan afhankelijk is van het selectiecriteria, dus er zijn verschillende sociale plannen. Dat komt bij mij wel heel erg discriminerend over. O-)

Had trouwens vanuit de OR ook wel een melding verwacht, ipv alleen via HR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Laatst online: 03-10 15:46

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Je kunt natuurlijk op basis van de gestelde criteria wel enigszins inschatten of je in de gevarenzone zit of niet... maar toch blijft het klote omdat je het nooit zeker weet... :s

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
vogelliefhebber schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 12:41:
Wat ik vreemd vindt is dat het sociaal plan niet bekend gemaakt mag worden.
Dat wordt alleen ter beschikking gesteld aan de betrokken medewerkers :X
Sociaal plan met geheimhouding? Da's een first...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Heb de mail nog eens gelezen mbt dat sociale plan en krijg daar wel hele nare gevoelens bij ... ook voor de overblijvers niet goed als dat de sfeer wordt/is.

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 09-02-2012 13:17 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
franssie schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 13:16:
Heb de mail nog eens gelezen mbt dat sociale plan en krijg daar wel hele nare gevoelens bij ... ook voor de overblijvers niet goed als dat de sfeer wordt/is.
Hoezo?
Hoe had je de aankondiging dan willen zien?
Het is en blijft geen leuk nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

mbt tot het niet openbaar zijn van het sociale plan en de afspraken. De openbaring is verder geen verassing en voor Logica (en mij) ook niet negatief - het moet gewoon. Alternatief is slechter.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Wat heb je eraan om het sociaal plan nu al te openbaren dan?
De mensen die ontslagen worden weten het nog niet eens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Het nu openbaren zou alleen nut hebben als er een regeling zou zijn waarbij iemand de keus krijgt om uit zichzelf te vertrekken vóór de gedwongen ontslagronde (bijvoorbeeld in het geval van double_whopper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelliefhebber
  • Niet online
Bij de vorige ronde is het sociaal plan gewoon wel bekend gemaakt.
Was op zich ook een eerlijk sociaal plan.
Nu mag het blijkbaar niet bekend gemaakt worden, behalve aan de betrokkenen.
Ik heb het sterke vermoeden dat dit plan nooit bekend gemaakt gaat worden.
Dat doet vermoedden dat dit plan (veel) slechter is dan het sociaal plan wat vorige keer (voor
hoofdzakelijk de managers) gebruikt werd.

En dat voelt gewoon niet goed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Wat stond er in de brief? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Laatst online: 03-10 15:46

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

vogelliefhebber schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 13:32:
Bij de vorige ronde is het sociaal plan gewoon wel bekend gemaakt.
Was op zich ook een eerlijk sociaal plan.
Nu mag het blijkbaar niet bekend gemaakt worden, behalve aan de betrokkenen.
Ik heb het sterke vermoeden dat dit plan nooit bekend gemaakt gaat worden.
Dat doet vermoedden dat dit plan (veel) slechter is dan het sociaal plan wat vorige keer (voor
hoofdzakelijk de managers) gebruikt werd.

En dat voelt gewoon niet goed :(
Roep nooit nooit, iemand die gedwongen ontslag krijgt en logica "een hak wil zetten" zal het mss wel doorspelen aan iemand anders en dan lekt het toch wel uit...

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelliefhebber
  • Niet online
In de vaststellingsovereenkomsten van Logica neemt men altijd op dat afspraken niet openbaar gemaakt mogen worden onder straffe van ......
Dus als men dat hier ook doet, komt dit dus niet naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<verwijderd nav indirecte verzoek van mede collega's>

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2012 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Als je ook maar enigzins betrokken bent bij het bedrijf weet je wel ongeveer hoeveel collega´s er in de Benelux voor Logica werken (en maak je geen kloonaccount aan op GoT om een beetje ongefundeerde stemmingmakerij te uiten, maar dat terzijde), en anders kan een collega/je manager je dat prima vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Sjongejonge...

OK.. er is een sociaal plan, niet meerdere. Logica heeft een lange traditie van het willen geheimhouden van die dingen. Heb ik ook nooit zo goed begrepen, alleen die van Groningen in 2003 ofzo was geloof ik openbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien moet je eens leren lezen...
Ik vroeg hoeveel billables er zijn, niet alle medewerkers (zo'n 4000 in NL). Ik wilde graag een nauwkeuriger antwoord hebben, maar blijkbaar weet je het zelf niet en zoek je je toevlucht tot newbie bashen.
FYI, mijn manager weet het ook niet, ik zoek wel zelf op in het intranet oerwoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 14:05:
misschien moet je eens leren lezen...
Ik vroeg hoeveel billables er zijn, niet alle medewerkers (zo'n 4000 in NL). Ik wilde graag een nauwkeuriger antwoord hebben, maar blijkbaar weet je het zelf niet en zoek je je toevlucht tot newbie bashen.
FYI, mijn manager weet het ook niet, ik zoek wel zelf op in het intranet oerwoud.
Gaat het niet om. Het gaat erom dat je veel te snel veel te specifieke informatie openbaar maakt.
Niet netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Feit is dat er in dit topic een aantal mensen met (anonieme) kloonaccounts zit danwel accounts welke alleen gebruikt worden voor dit topic en zich uitermate negatief (en vaak schadelijk) uitlaten over het bedrijf. Zo ontstaat er op dit publieke (!) forum een compleet vertekend beeld van het bedrijf Logica.

Je anoniem dermate negatief uitlaten op een publiek forum over het bedrijf waarvoor je werkt vind ik al zeer discutabel, ga je dan óók nog bedrijfsgevoelige informatie posten dan ga je toch echt tien stappen te ver.

Wil je dit soort zaken wél bespreken, dan is er het forum op intranet. Ja, daar ben je niet anoniem, dus je zult dan toch echt enigzins normaal moeten communiceren, maar dat verwacht ik eigenlijk ook van m´n collega´s.

[ Voor 18% gewijzigd door pagani op 09-02-2012 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Johnnyv.nl

Besef je wel dat veel mensen hier anoniem kritisch posten omdat het bedrijf deze kritiek niet tolereert. De wijze waarop deze reorganisatie wordt doorgevoerd/gecommuniceerd verdient m.i. niet de schoonheidsprijs.

Kritisch wil niet zeggen dat mensen niet de positieve kanten van Logica zien. Die zijn er namelijk wel. Maar helaas is de laatste jaren er behoorlijk wat (ten nadele van de werknemers) veranderd. En het management heeft of oogkleppen op of ze tolereren geen enkele vorm van kritiek. Nogal wiedes dus dat mensen andere kanalen zoeken om hun kritiek te spuien.

Ik deel wel je mening overigens dat het niet past om hier prematuur bedrijfsgevoelige informatie te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Er is echter een klein nuanceverschil tussen gefundeerde kritische uitspraken en stemmingmakerij/het bedrijf neersabelen. Verder doet hoe Logica met kritiek om gaat of zou kunnen gaan niets af aan het feit dat je bedrijf schaden door je zo uit te laten op een publiek forum in mijn ogen not done is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier heb je wel gelijk in, maar door op deze wijze (van de laatste jaren) met hun werknemers om te gaan roept Logica dit toch wel enigszins over zich af. Of, als ik eerlijk ben: veel mensen hebben de perceptie niet goed behandeld te worden. En Logica doet er niks aan om deze perceptie om te buigen.

En dat is denk ik uiteindelijk schadelijk voor het bedrijf.

Dit wil niet zeggen dat ik het goedkeur, maar ergens begrijpen kan ik het wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik zie dit als een symptoom. Intern zal er toch ook weer 's wat goeds gedaan moeten worden om de stemming om te buigen. Als er een aantal mensen het nodig vind om op deze manier hun frustratie te uiten dan zit er iets niet goed,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad Wijnands. De spijker op z'n kop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Toen er bij de vorige reorganisatie bekend werd hoe er gerekend zou gaan worden, wisten de meesten al wat ze konden verwachten. Wat me destijds niet is ontgaan, is de houding van de boventallige mensen. Zij accepteerde dat hun ontslag nodig was om Logica meer richting het rechte pad te krijgen. Mijns inziens kwam dat vanwege hun betrokkenheid bij Logica.

Nu er billables in terecht komen lijkt dit anders ontvangen te worden. Je merkt dat billables er vaak emotioneler in staan en hier slechter mee om kunnen gaan. Komt dit omdat billables zichzelf ook als melkkoeien zien? Zijn ze bang dat de wereld vergaat na hun ontslag? Ik snap dat het moeilijk en vervelend is, maar komop zeg... Je gaat er niet dood van (and if it doesn't kill you, it makes you stronger).

Word je ontslagen, dan is dat zo. Je krijgt voor elk arbeidsjaar (meer dan 52 dagen p/j gewerkt) 1 maand WW en je krijgt je ontslagvergoeding van Logica. Je kunt gaan solliciteren, je kunt voor jezelf beginnen, de wereld ligt aan je voeten. Wie weet op welke mooie plek je terecht komt :)

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Edjaaah schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:03:
<> Je merkt dat billables er vaak emotioneler in staan en hier slechter mee om kunnen gaan. Komt dit omdat billables zichzelf ook als melkkoeien zien?
Ja dat denk ik wel.
Zijn ze bang dat de wereld vergaat na hun ontslag? Ik snap dat het moeilijk en vervelend is, maar komop zeg... Je gaat er niet dood van (and if it doesn't kill you, it makes you stronger).

<> Je kunt gaan solliciteren, je kunt voor jezelf beginnen, de wereld ligt aan je voeten. Wie weet op welke mooie plek je terecht komt :)
Wat mij betreft mogen ze bellen maandag - ik vind wel weer een nieuwe baan en een schop onder mijn kont kan ook zo nu en dan geen kwaad ;)
Kan me voorstellen als je (al dan niet terecht) minder zelfverzekerd bent het heel naar kan/zal zijn.

Ik ben dus nogal billable en mis de aandacht vanuit Logica, en vwb communicatie doen ze te weinig aan om er een club van te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 09-02-2012 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Klassiek bij dit soort dingen is boosheid, rouw, acceptatie en dan inderdaad inzien dat er ook kansen in zitten. Sommige mensen doen dat heel snel, anderen hebben er wat meer tijd voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edjaaah schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:03:
Komt dit omdat billables zichzelf ook als melkkoeien zien?
De billables wiens door de klant betaalde facturen de salarissen van alle idle-billables moeten betalen...
DAT zijn de melkkoeien.

De laatste tijd is er een erg groot percentage aan idleness... heel vervelend, maar dan is de nu genomen stap toch niet heel vreemd verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:24:
De laatste tijd is er een erg groot percentage aan idleness... heel vervelend, maar dan is de nu genomen stap toch niet heel vreemd verder...
Als je lang idle zit, ga je toch zelf ook opzoek naar iets anders? :?

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:11
Zelf ben ik 2x zonder werk komen te zitten en 2x ben ik er beter van geworden door in nieuwe omgevingen te gaan werken.

Ik denk echter dat de billables die in 2011 niet heel erg billable waren en die dat nu ook niet zijn en die dat in 2012-13 waarschijnlijk ook niet zullen zijn, niet zitten te wachten op al die mooie kansen buiten Logica.

Maar we moeten ons richten op de >3000 die wel blijven werken bij Logica. Als deze reorganisatie niet met de kwalitatieve selectiecriteria gedaan wordt dan staat Logica volgend jaar met 800 man bij het UWV, en het jaar erop met de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcelmg2 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:46:
Ik denk echter dat de billables die in 2011 niet heel erg billable waren en die dat nu ook niet zijn en die dat in 2012-13 waarschijnlijk ook niet zullen zijn, niet zitten te wachten op al die mooie kansen buiten Logica.
waar zitten ze dan op te wachten... tot ze slapend rijk worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelliefhebber
  • Niet online
Wijnands schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 14:02:
Sjongejonge...

OK.. er is een sociaal plan, niet meerdere. Logica heeft een lange traditie van het willen geheimhouden van die dingen. Heb ik ook nooit zo goed begrepen, alleen die van Groningen in 2003 ofzo was geloof ik openbaar.
Op de OR-site staat het sociaal plan van 2009 wel gewoon hoor.
Zou een OR-lid toch horen te weten.
Waarom dan nu zo geheimzinnig hiermee omgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Er zijn momenten dat ik me afvraag waar jullie de tijd vandaan halen om overdag te blaten hier op tweakers?

Misschien niet zo billable? Moet je niet eens te rade gaan of je deze tijd niet beter kan besteden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ah, het oeroude idee dat ik acht uur per dag aaneengesloten 100% met m'n werk bezig moet zijn, afgezonderd van een lunchpauze van exact 30 minuten zodat ik exact van 8:30 tot 17:00 op kantoor ben. Als ik eigenlijk dagelijks een uur of 10 zonder overuren te schrijven bij de klant zit maar zeg een minuut of tien tot vijftien daarvan gebruik om af en toe eens nu.nl, dit topic en Facebook (we hebben zelfs een afdelingsfacebook) te checken is dat dus fout ;)

* pagani mompelt iets van moderne tijden gecombineerd met het nieuwe werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

ben zelf twee keer weggereorganiseerd. Een keer bij een massa-ontslag en een keer bij een faillisement. Beide keren ben ik er op vooruitgegaan.

Het klinkt als een cliche, en misschien is dat ook zo, maar ook in een aantal lezingen en trainingen is benadrukt dat ontslag helemaal niet slecht hoeft te zijn. Je kunt je zelfs afvragen of je niet beter af bent dan de achterblijvers. Dat zal beslist niet voor iedereen gelden, dat ben ik me bewust.

ik wens alle practice managers en betroffen collega's veel wijsheid respectievelijk sterkte. Omdat ik chronisch billable ben gok ik er op dat ik er niet bij zit (famous last words..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Laatst online: 30-09-2024
Bij Sogeti hoeven we waarschijnlijk niet aan te kloppen na een telefoontje:
http://www.computable.nl/...eens-110-medewerkers.html

Wel typisch, dat er bij Logica in het topic zo'n leven is. Bij Capgemini ook wel, maar daar gaat het (vrijwel) alleen maar over de toelatingstoetsen...

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-10 22:01

Prx

Bij Capgemini is het topic inderdaad heel sterk extern georienteerd. Intern worden veel zaken op de Capgemini Yammer gewoon besproken. En het gevoelige spul houd je helemaal buiten de media (intern en extern).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
johnnyv.nl schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 14:29:
Er is echter een klein nuanceverschil tussen gefundeerde kritische uitspraken en stemmingmakerij/het bedrijf neersabelen. Verder doet hoe Logica met kritiek om gaat of zou kunnen gaan niets af aan het feit dat je bedrijf schaden door je zo uit te laten op een publiek forum in mijn ogen not done is.
Het wordt logica alleen lastiger om nieuwe mensen aan te nemen als het hier negatief uit de verf komt, maar aan de andere kant schep je tenminste geen verkeerd beeld als je de PR informatie naast de informatie hier legt.
Als het management vind dat dit negatief is voor hun bonus ( waar we het uiteindelijk over hebben ) zullen we eerder gemotiveerd worden om beslissingen te nemen die niet negatief voor de werknemer zijn.

Vroeger hadden we vakbonden die dit soort acties bij bedrijven tegenging, nu hebben we publiciteit dit effectief hetzelfde doet. Als medewerkers staken is dat blijkbaar beter geaccepteerd dan je negatief uitlaten over het bedrijf. Noem het dan maar virtueel staken zonder dat de klant er last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de externe site staan nog 39 vacatures bij Logica open. Je zult maar bijvoorbeeld Test Analist zijn en maandagavond dat telefoontje krijgen.

Ondanks dat het misschien politiek is waarom die vacatures er staan vind ik het eerlijk gezegd een beetje ongepast (richting personeel) om deze vacatures op de site te laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Nu moet alleen het besef nog komen dat het met ongegronde kritiek voorkomen dat een goede meteen inzetbare consultant bij Logica komt werken net zo schadelijk kan zijn als een consultant die al in dienst is en 100% idle is.

Er zijn genoeg afdelingen die nog nieuwe collega´s kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou misschien dat er bij de consultants die ontslagen gaan worden er best een aantal zullen zijn die graag een van de 39 vacatures wil invullen. De vacatures die daarna nog over zijn mogen m.i. best op de site blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 09:12

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Testert schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 10:55:
Bij Sogeti hoeven we waarschijnlijk niet aan te kloppen na een telefoontje:
http://www.computable.nl/...eens-110-medewerkers.html
Wat ik vooral typisch aan dit stukje vind is
...maar vooral de Cobol-programmeurs, ...
,en dat zou heel misschien nog best wel eens een beetje te maken kunnen hebben met het feit dat Logica het contract gewonnen heeft voor WSF bij DUO (ten koste van Sogeti)

[ Voor 11% gewijzigd door Janoz op 10-02-2012 11:47 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1 ... 25 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.