Niet helemaal. Standaard is het inderdaad 4 jaar, maar als blijkt uit je kilometer "voorspelling" die je inlevert bij je bestelling dat je minder dan 4 jaar nodig hebt om aan je 180.000 te komen dan passen ze de looptijd aan. Ik meen dat mijn auto een contract heeft voor 35 maanden.
- De kosten voor de leaseauto worden bij aflevering bepaald en worden gedurende looptijd niet aangepast. Ook de bijdrage vanuit Logica wordt gedurdende de looptijd niet aangepast.
- Als je contract niet wordt verlengd heb je volgens mij ook geen kosten voor de auto. Wanneer jij kiest Logica te verlaten is er een boete clausule van toepassing. Hoe korter de looptijd hoe lager de boete.
Jup.. en maar binnen een jaar is de boete erg hoog: nameljik het verschil tussen aanschafwaarde en dagwaarde op het moment van je ontslagname.
Maar inderdaad, als je geen nieuw contract krijgt, dan heb je verder geen extra kosten (behalve wellicht als je over je prive kilometers heen bent.
- De stamregel die ik destijds moest nemen was 222 dagen * het gemiddelde aantal kilometers van woonplaats naar Amsterdam, naar Utrecht en naar Den Haag en dat delen door drie. Maar wellicht dat er andere managers zijn die andere criteria nemen. Daarbij opgeteld moet je nog het volledige aantal privé kilometers bij optellen van 13.500km.
Er is een sheet die je moet invullen.
222 dagen * het aantal kilometers heen en terug naar je huidige opdracht
+
aantal kilometers wat je verstookt naar verwachte meetings
+
13.500 prive kilomters
Zit dan dan onder de 32.000 .. dan mag je hybride of benzine rijden.
Anders diesel.
En dan nog kan je practice director of zijn baas beslissen dat je alsnog diesel moet rijden als ze bv verwachten dat je heel binnenkort verder weg moet zijn.
Maar dat heb ik nog nooit van iemand gehoord.
Maar goed.. ik zit op de 60k per jaar... so what do i know.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD