Ervaring werken bij Logica, nu onderdeel van CGI (Deel 4) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 43 Laatste
Acties:
  • 428.151 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04 14:37
Prx schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:26: 'Van harte gefeliciteerd met uw Polo BlueMotion, heer Prx". :)
Is het de 14% of de 20% bijtelling BlueMotion? (1.2 of 1.6 TDI?)

[ Voor 20% gewijzigd door Xochiquetzal op 19-01-2012 15:25 ]

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:01

Prx

Xochiquetzal schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 15:23:
[...]
Is het de 14% of de 20% bijtelling BlueMotion? (1.2 of 1.6 TDI?)
Ik heb mijn 14% Polo BlueMotion sinds augustus 2010. Wanneer je de 1.6 TDI neemt dan praten ze over BlueMotion Technology. Klein verschil dat niemand opmerkt.

Maar zoals het er nu naar uit ziet mag ik hem eind dit jaar weer inruilen op een nieuwe, want de kilometers gaan hard. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Ach ja, kun je in elk geval een auto met een betere motor uitzoeken. Die VW SLOWmotion 1.2 is niet vooruit te branden! Dezelfde motor zit er in de nieuwe 14% Fabia. Ik moest bijna huilen toen ik die ging proefrijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Xochiquetzal schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 15:34:
Ach ja, kun je in elk geval een auto met een betere motor uitzoeken. Die VW SLOWmotion 1.2 is niet vooruit te branden! Dezelfde motor zit er in de nieuwe 14% Fabia. Ik moest bijna huilen toen ik die ging proefrijden...
mwoah, maar net wat je gewend ben denk ik zo.

Heb iig meerdere collega's (incl ondergetekende) die met zo'n motortje heerlijk goedkoop rijden.
Was voor mij iig de makkelijkste manier om ca 200 extra netto per maand te krijgen in deze moeilijke tijden.

Goed, het is misschien geen snelheidsmonster, maar dat scheelt ook weer snelheidsbelasting :+

[ Voor 7% gewijzigd door J2pc op 19-01-2012 15:42 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-10 13:35
Xochiquetzal schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 15:10:
Het verrekenen van de zorgvergoeding is makkelijk. Dit is € 116,35 bruto per maand.
Of +- 140 als je een partner meeverzekert.

Toch is het niet 1:1 met salaris te verrekenen. De zorgbijdrage gaat namelijk niet mee omhoog met je loonsverhogingen, maar slechts met een prijsindex. Bovendien krijg je geen vakantiegeld over deze uitkering en valt deze vergoeding ook buiten je SV-loon en pensioengevend salaris (correct me if I'm wrong). Ik zou 80 a 100 euro aan brutoloon gelijk stellen met deze vergoeding.
Onkostenvergoeding is netto, dus alleen te vergelijken met netto vergoedingen, maar misschien kun je het voor het gemak vermenigvuldigen met 1,5? Dan zit je wel in de buurt van wat het bruto zou zijn, nietwaar?
Inderdaad netto, maar telt niet mee voor allerlei zaken (vakantiegeld, pensioen, WW, WIA/WGA). Per saldo ongeveer 125,- per maand bruto waard. Wordt bovendien al jaren niet geindexeerd.
Maar hoe zit het met de leaseauto? De leasevergoeding is nu € 787,- per maand. Mag je die dan ook zo bruto bij je salaris optellen? Of doe je dat na aftrek van eigen bijdrage en/of bijtelling?
Dit is heel persoonlijk. Het hangt af van je aantal privekilometers, je aantal zakelijke kilometers, de vergoeding die je elders voor deze zakelijke kilometers eventueel zou krijgen, je keuze leaseauto, je keuze eigen auto en de meer- of minderwaarde die je toekent aan het rijden in de leaseauto van je keuze t.o.v. de eigen auto van je keuze.

Ik schat dat een bedrag tussen de 400 en 600 euro aan brutoloon + een gemiddelde regeling voor reiskostenvergoeding voor de meesten gelijkwaardig zou zijn aan de leaseauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xochiquetzal schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 15:34:
Dezelfde motor zit er in de nieuwe 14% Fabia. Ik moest bijna huilen toen ik die ging proefrijden...
Jij rijdt graag vooraan in de file ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 19:56

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:07:
[...]

Hangt er maar vanaf waar je rijd he. Ik moet elke dag Duitsland in en ik moet over een poosje ook mijn Prius (3G) inleveren voor een (waarschijnlijk) Polo 1.2. Kun je lacherig doen over een prius, maar dan ga ik wel van zo'n 135pk naar (ik meen) 75pk. Maakt in de nederlandse file niet veel uit (al ga ik de CVT wel missen), maar op de Duitse autobahn toch echt wel.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:07:
[...]

Nee, ik ben graag snel weg als het groen wordt. ;)
Whuzz schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:41:
[...]
ik moet over een poosje ook mijn Prius (3G) inleveren voor een (waarschijnlijk) Polo 1.2. Kun je lacherig doen over een prius, maar dan ga ik wel van zo'n 135pk naar (ik meen) 75pk.
;w

[ Voor 42% gewijzigd door Xochiquetzal op 19-01-2012 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Ik vind het een erg prettige motor, maar wat vervelender is is dat vanaf 1 jan 2013 het beestje naar de 20% gaat. Dat houdt ook in dat de wegenbelasting en de BPM terug komt. Ik schat dat de Polo dan, bij de lease constructie van mijn werkgever, toch zo'n 100 euro per maand duurder wordt voor mij om te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
t_captain schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:07:
[...]

Toch is het niet 1:1 met salaris te verrekenen. De zorgbijdrage gaat namelijk niet mee omhoog met je loonsverhogingen, maar slechts met een prijsindex. Bovendien krijg je geen vakantiegeld over deze uitkering en valt deze vergoeding ook buiten je SV-loon en pensioengevend salaris (correct me if I'm wrong). Ik zou 80 a 100 euro aan brutoloon gelijk stellen met deze vergoeding.

[...]

Inderdaad netto, maar telt niet mee voor allerlei zaken (vakantiegeld, pensioen, WW, WIA/WGA). Per saldo ongeveer 125,- per maand bruto waard. Wordt bovendien al jaren niet geindexeerd.

[...]

Dit is heel persoonlijk. Het hangt af van je aantal privekilometers, je aantal zakelijke kilometers, de vergoeding die je elders voor deze zakelijke kilometers eventueel zou krijgen, je keuze leaseauto, je keuze eigen auto en de meer- of minderwaarde die je toekent aan het rijden in de leaseauto van je keuze t.o.v. de eigen auto van je keuze.

Ik schat dat een bedrag tussen de 400 en 600 euro aan brutoloon + een gemiddelde regeling voor reiskostenvergoeding voor de meesten gelijkwaardig zou zijn aan de leaseauto.
Weet niet of ik het helemaal eens ben met de verrekening van de zorgvergoeding, maar goed, dat terzijde.

Wordt er wel vakantiegeld, pensioen, etc gerekend over de 13e maand?

Even concreet kun je qua vergoedingen omgezet dus ongeveer € 700,- bruto salaris bij je kale salaris optellen, als je alleen een kaal salaris hebt om mee te vergelijken.

Ik denk dat dit nuttige info is.

Eerlijk gezegd, ik ben ook wezen shoppen vorig jaar en de vergelijkbare bedrijven (denk aan een Cap, Sogeti, Ordina, Atos) boden destijds echt veel minder. Bij een kleiner ICT-bedrijfje boden ze wel een wat hoger salaris (na gedegen vergelijk), maar omdat ik op dat moment op een leuke, uitdagende opdracht zat, op een half uur rijden van huis, en ik niet zeker was wat voor opdracht dat andere bedrijf me kon bieden, ben ik gebleven (en uiteraard omdat ik het helemaal niet zo slecht heb bij Logica). En ik zit nog steeds op diezelfde opdracht en nog steeds met veel plezier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Prx schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 17:08:
Ik vind het een erg prettige motor,
De mensen achter jou bij het stoplicht, denken daar anders over. >:)
Oke, genoeg gepest nu ;) Nee joh, als jij blij bent met je auto, moet je daar vooral in blijven rijden. Ik rijd ook 'maar' een Octavia. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 18:08

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik vind het een erg prettige motor, maar wat vervelender is is dat vanaf 1 jan 2013 het beestje naar de 20% gaat. Dat houdt ook in dat de wegenbelasting en de BPM terug komt. Ik schat dat de Polo dan, bij de lease constructie van mijn werkgever, toch zo'n 100 euro per maand duurder wordt voor mij om te rijden.
Voor zover ik begrepen heb geld de aanpassing alleen voor nieuwe auto's. Wanneer je nu al in die auto rond rijd kun je gewoon de complete looptijd vol maken met de 14%.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:02
Ik heb een paar vragen over de leaseauto regelingen.
- moet je minimaal een auto voor 4 jaar nemen, of mag je ook voor 2 jaar?
- als ik het goed begrijp vindt er een brandstof nacalculatie plaats. Hoe werkt dit in de praktijk? Valt dit vaker hoger of lager uit?
- Als je een 1 jarig contract krijgt, en deze wordt niet verlengt, wie betaald de auto dan af?
- hoe bepaal je het aantal kilometer dat je jaarlijks gaat rijden?

[ Voor 8% gewijzigd door Opperhoof op 20-01-2012 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Opperhoof schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 00:36:
Ik heb een paar vragen over de leaseauto regelingen.
- moet je minimaal een auto voor 4 jaar nemen, of mag je ook voor 2 jaar?
- als ik het goed begrijp vindt er een brandstof nacalculatie plaats. Hoe werkt dit in de praktijk? Valt dit vaker hoger of lager uit?
- Als je een 1 jarig contract krijgt, en deze wordt niet verlengt, wie betaald de auto dan af?
- hoe bepaal je het aantal kilometer dat je jaarlijks gaat rijden?
- Dat hangt af van de auto, een nieuwe auto wordt standaard voor 4 jaar een contract afgesloten. Je kunt er ook voor kiezen om een auto over te nemen van een collega met een kortere looptijd.
- De kosten voor de leaseauto worden bij aflevering bepaald en worden gedurende looptijd niet aangepast. Ook de bijdrage vanuit Logica wordt gedurdende de looptijd niet aangepast.
- Als je contract niet wordt verlengd heb je volgens mij ook geen kosten voor de auto. Wanneer jij kiest Logica te verlaten is er een boete clausule van toepassing. Hoe korter de looptijd hoe lager de boete.
- De stamregel die ik destijds moest nemen was 222 dagen * het gemiddelde aantal kilometers van woonplaats naar Amsterdam, naar Utrecht en naar Den Haag en dat delen door drie. Maar wellicht dat er andere managers zijn die andere criteria nemen. Daarbij opgeteld moet je nog het volledige aantal privé kilometers bij optellen van 13.500km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-10 15:41

avotar

P0werd by Black Coffee

Kickasz schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 07:09:
[...]

- Dat hangt af van de auto, een nieuwe auto wordt standaard voor 4 jaar een contract afgesloten. Je kunt er ook voor kiezen om een auto over te nemen van een collega met een kortere looptijd.
Niet helemaal. Standaard is het inderdaad 4 jaar, maar als blijkt uit je kilometer "voorspelling" die je inlevert bij je bestelling dat je minder dan 4 jaar nodig hebt om aan je 180.000 te komen dan passen ze de looptijd aan. Ik meen dat mijn auto een contract heeft voor 35 maanden.
- De kosten voor de leaseauto worden bij aflevering bepaald en worden gedurende looptijd niet aangepast. Ook de bijdrage vanuit Logica wordt gedurdende de looptijd niet aangepast.
- Als je contract niet wordt verlengd heb je volgens mij ook geen kosten voor de auto. Wanneer jij kiest Logica te verlaten is er een boete clausule van toepassing. Hoe korter de looptijd hoe lager de boete.
Jup.. en maar binnen een jaar is de boete erg hoog: nameljik het verschil tussen aanschafwaarde en dagwaarde op het moment van je ontslagname.
Maar inderdaad, als je geen nieuw contract krijgt, dan heb je verder geen extra kosten (behalve wellicht als je over je prive kilometers heen bent.
- De stamregel die ik destijds moest nemen was 222 dagen * het gemiddelde aantal kilometers van woonplaats naar Amsterdam, naar Utrecht en naar Den Haag en dat delen door drie. Maar wellicht dat er andere managers zijn die andere criteria nemen. Daarbij opgeteld moet je nog het volledige aantal privé kilometers bij optellen van 13.500km.
Er is een sheet die je moet invullen.
222 dagen * het aantal kilometers heen en terug naar je huidige opdracht
+
aantal kilometers wat je verstookt naar verwachte meetings
+
13.500 prive kilomters

Zit dan dan onder de 32.000 .. dan mag je hybride of benzine rijden.
Anders diesel.

En dan nog kan je practice director of zijn baas beslissen dat je alsnog diesel moet rijden als ze bv verwachten dat je heel binnenkort verder weg moet zijn.
Maar dat heb ik nog nooit van iemand gehoord.

Maar goed.. ik zit op de 60k per jaar... so what do i know.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Xochiquetzal schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 17:08:
[...]

Weet niet of ik het helemaal eens ben met de verrekening van de zorgvergoeding, maar goed, dat terzijde.

Wordt er wel vakantiegeld, pensioen, etc gerekend over de 13e maand?
Een vaste 13e maand telt mee als loon voor de werknermersverzekeringen en voor de pensioenopbouw.
Verder gaat hij altijd met je salaris omhoog. Misschien ook belangrijk, het is een primaire arbeidsvoorwaarde en geen secundaire. Wie zich kan herinneren wat er op 1-1-06 gebeurde met de vergoeding zorgverzekering, zal de waarde daarvan inzien :)

Overigens vergeleek ik de zorgvergoeding met extra bruto maandsalaris, niet met een 13e maand.
Even concreet kun je qua vergoedingen omgezet dus ongeveer € 700,- bruto salaris bij je kale salaris optellen, als je alleen een kaal salaris hebt om mee te vergelijken.

Ik denk dat dit nuttige info is.
Dat zal in grote lijnen kloppen. Betekent dus dat Logica aan een starter iets betaalt dat grosso modo overeenkomt met 2700,- per maand. Voor een HBO schoolverlater een dik aanbod, voor een universitair schoolverlater een concurrerend aanbod.

Kijk je 10 jaar verder in je loopbaan, dan zit de gemiddelde consultant rond de 3.5 k bruto, dus met de secundaire arbeidsvoorwaarden erbij ongeveer rond de 4200. Dat is nog steeds niet slecht, maar het is zeker niet de top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
t_captain schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:07:
[...]

en valt deze vergoeding ook buiten je SV-loon (correct me if I'm wrong).
De ziektekostenvergoeding telt wel mee voor je SV-loon.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 19:56

Whuzz

Dodgeball!

Maar dat geld alleen voor nieuwe contracten in 2013 toch? Als je de auto in 2012 afneemt bij 14%, dan blijft het 14% tijdens de looptijd? Of wordt dat dan in 2013 omgezet naar 20%?
In dat geval zou ik mooi voor een niet-14% motor gaan :X

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Whuzz schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:04:
[...]

Maar dat geld alleen voor nieuwe contracten in 2013 toch? Als je de auto in 2012 afneemt bij 14%, dan blijft het 14% tijdens de looptijd? Of wordt dat dan in 2013 omgezet naar 20%?
In dat geval zou ik mooi voor een niet-14% motor gaan :X
Als de auto in de 2012 wordt geleverd met 14%, dan blijft deze het gehele leasecontract 14%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Donde schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:26:
[...]

Als de auto in de 2012 wordt geleverd met 14%, dan blijft deze het gehele leasecontract 14%.
Wut?

Lijkt me niet. Het bijtellingspercentage heeft helemaal niets van doen met het leasecontract.

Begin deze eeuw is het bijtellingspercentage voor leasewagens ook een aantal keer veranderd, van 20% naar 25% naar 22% naar nu weer 25%.... Maar mooi dat de belastingdienst je gewoon weet te vinden hoor.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
avotar schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:50:
[...]

Wut?

Lijkt me niet. Het bijtellingspercentage heeft helemaal niets van doen met het leasecontract.

Begin deze eeuw is het bijtellingspercentage voor leasewagens ook een aantal keer veranderd, van 20% naar 25% naar 22% naar nu weer 25%.... Maar mooi dat de belastingdienst je gewoon weet te vinden hoor.
Zoals de belasting plannen(CO2 uitstoot en datums waarin ze veranderen) er nu voor staan blijft de 14%/20% gewoon staan voor het gehele leasecontract voor leaserijders.

Waar jij het over hebt is een regeling waar ze 'misschien' nog naartoe zouden kunnen gaan... ;). En dan is iedereen de de Sjaak. Nieuw of oud leasecontract... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Donde schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:07:
[...]

Zoals de belasting plannen(CO2 uitstoot en datums waarin ze veranderen) er nu voor staan blijft de 14%/20% gewoon staan voor het gehele leasecontract voor leaserijders.

Waar jij het over hebt is een regeling waar ze 'misschien' nog naartoe zouden kunnen gaan... ;). En dan is iedereen de de Sjaak. Nieuw of oud leasecontract... :X
Ach.. ik zit er wellicht iets anders in omdat ik per se diesel moet rijden en dus nergens van kan profiteren. Zelfs mijn Opel Meriva 1.3 CDti Eco met amper 80pk zit gewoon in de 25% .... Dus je wordt dubbel gepakt: Meer Kilometers, Duurdere Auto, Hogere Kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Er zijn genoeg 20% diesels hoor, ook in de grotere klassen.

Mijn Bluemotion Polo wordt als het goed is in week 11 geleverd en ja, ik moet elke week diep Duitsland in voor m´n huidige klus, maar het ding kan 170+ halen en veel harder hoeft het echt niet in een Polo :p

Met het geld wat ik bespaar op zeg een BMW 1-serie leasen koop ik over 2-3 jaar een tweedehands Porsche Boxster of BMW Z4 prive :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wegbijcentric
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10-2017
Op dit moment op je zelfs een Renault Megane 110 estate PK met 14% bijtelling in Diesel.
Deze moet dan wel voor 30 juni op jouw naam staan/geleverd zijn en dan blijft de bijtelling gewoon op 14% durende het hele leasecontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@johnnyv.nl: Polo? What happened to the 500? ;)
Prive hebben we sinds een week ook een Polo, en die loopt toch 229 volgens het boekje. Scheelt je een uur op de "volgas-naar-berlijn" :p

@avotar:
Volgens mij kun je zelfs een 320d in de 20% catagorie rijden.
Of je dat ook wilt is de vraag, maar dat heeft dus meer met het leasebudget van Logica te maken dan met de bijtellingsregels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Kickasz schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 07:09:
[...]
- Ik heb nog nooit gehoord van consultants die geen vast contract krijgen... Is dit nieuw?
- Hangt af van vestiging en manager. Ik kom uit het zuiden, dus lijkt me sterk dat bij mij diezelfde berekening heeft gegolden.

[ Voor 20% gewijzigd door Xochiquetzal op 20-01-2012 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
t_captain schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:55:
Prive hebben we sinds een week ook een Polo, en die loopt toch 229 volgens het boekje. Scheelt je een uur op de "volgas-naar-berlijn" :p
Een nieuwe Polo GTI is ook een megabak in zijn categorie! En helemaal voor leaserijders als ze deze nog voor 20% kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
johnnyv.nl schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:42:
Er zijn genoeg 20% diesels hoor, ook in de grotere klassen.

Met het geld wat ik bespaar op zeg een BMW 1-serie leasen koop ik over 2-3 jaar een tweedehands Porsche Boxster of BMW Z4 prive :)
Oja, een Polo en BMW 1-serie.... daar zit ook helemaal niks tussen, he :P
Donde schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 13:01:
[...]

Een nieuwe Polo GTI is ook een megabak in zijn categorie! En helemaal voor leaserijders als ze deze nog voor 20% kunnen krijgen.
d:)b

[ Voor 25% gewijzigd door Xochiquetzal op 20-01-2012 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

t_captain schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:55:
@johnnyv.nl: Polo? What happened to the 500? ;)

@avotar:
Volgens mij kun je zelfs een 320d in de 20% catagorie rijden.
Of je dat ook wilt is de vraag, maar dat heeft dus meer met het leasebudget van Logica te maken dan met de bijtellingsregels.
Nou ja.. .. bizar veel meer eigen bijdrage of bijtelling.... voor mij blijven het kosten... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Xochiquetzal schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:59:
[...]

- Ik heb nog nooit gehoord van consultants die geen vast contract krijgen... Is dit nieuw?
Nee, maar tijdelijke contracten zijn wel behoorlijk zeldzaam.

Ik vermoed echter dat men hier bedoelde te zeggen "als Logica aan jou vraagt om te vertrekken".

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Wijnands schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 13:28:
[...]

Nee, maar tijdelijke contracten zijn wel behoorlijk zeldzaam.

Ik vermoed echter dat men hier bedoelde te zeggen "als Logica aan jou vraagt om te vertrekken".
Dan mag ik hopen dat die kosten voor het bedrijf zijn. Denk niet dat het juridisch haalbaar is om de boetes voor cursussen (masterclass) en inleveren leaseauto enzo op de ontslagen medewerker te verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Donde schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 13:01:
[...]

offtopic:
Hoe werkt eigenlijk prive? Moet ik nu bijtellen bij het zakgeld van mijn vrouw? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
t_captain schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 13:58:
[...]

offtopic:
Hoe werkt eigenlijk prive? Moet ik nu bijtellen bij het zakgeld van mijn vrouw? :)
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
t_captain schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 13:58:
[...]

offtopic:
offtopic:
Zou ik wel doen. Minder geld voor haar om te shoppen... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Xochiquetzal schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 13:39:
[...]

Dan mag ik hopen dat die kosten voor het bedrijf zijn. Denk niet dat het juridisch haalbaar is om de boetes voor cursussen (masterclass) en inleveren leaseauto enzo op de ontslagen medewerker te verhalen.
Zo slim zijn ze ook wel dat ze dat niet proberen. Zelf opstappen kan je geld kosten, als je gevraagd wordt op te stappen heb je een goeie kans dat je wat geld mee krijgt.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Wijnands schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 14:54:
[...]

Zo slim zijn ze ook wel dat ze dat niet proberen. Zelf opstappen kan je geld kosten, als je gevraagd wordt op te stappen heb je een goeie kans dat je wat geld mee krijgt.,
Je hebt recht op geld mee. Afhankelijk van het aantal dienstjaren, je leeftijd en je maandsalaris geloof ik. je hebt kans op extra geld mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

avotar schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:22:
[...]

Ach.. ik zit er wellicht iets anders in omdat ik per se diesel moet rijden en dus nergens van kan profiteren. Zelfs mijn Opel Meriva 1.3 CDti Eco met amper 80pk zit gewoon in de 25% .... Dus je wordt dubbel gepakt: Meer Kilometers, Duurdere Auto, Hogere Kosten.
ook al niet waar :p

Zeker, voor de oudere auto's (mijnes ging ook tijdens de looptijd naar 25%, en ik had nog wel expres iets met een roetfilter genomen, dom dom dom) nu echter een 14% dieseltje

Afgelopen zomer werd duidelijk dat ze jaarlijks de normen willen aanscherpen, omdat het blijkbaar helpt (meer zuinige/schone auto's verkocht) en ze steeds schoner/zuiniger willen.
Echter, om te voorkomen dat mensen er niet aan mee doen om 1 jaar voordelig te rijden ipv 4 jaar leuk (laten we eerlijk zijn) hebben ze gezegd dat met ingang van 1/6/2012 de bijtelling voor 60 maanden vast ligt vanaf het eerste moment dat de auto op de weg komt (of vanaf 1/6 60 maanden voor al geleasde auto's).
Ook bij het overdragen van je leaseauto (bv release).

eerste linkje wat ff snel op google vond

Enig pech is dat we die goedkope stations (fabia combi/ibiza st) niet meer mogen leasen :X

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4b0
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Een collega van mij gaat over een paar maanden toch echt een Renault Mégane Eco2 met 14% bijtelling rijden.
Helaas stond dit model maar 1 hele dag op de leasesite voordat deze plat ging.

Zoals J2pc hierboven al aangeeft. Zolang de auto maar voor 1 juli op kenteken staat kan 60 maanden lang geprofiteerd worden van de 14% bijtelling, ook als de norm in de tussentijd omlaag/omhoog gaat.

Ben wel benieuwd hoeveel weken/maanden de leasesite op zwart blijft staan. Erg veel keuze is er ook niet op re-leaseplaza. :| En deze enigzins up-to-date houden is er ook niet bij volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
[b][message=37537319,noline]
Ben wel benieuwd hoeveel weken/maanden de leasesite op zwart blijft staan. Erg veel keuze is er ook niet op re-leaseplaza. :| En deze enigzins up-to-date houden is er ook niet bij volgens mij.
Re-leaseplaza (update per 09-01-2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4b0
  • Niet online
Xochiquetzal schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:47:
[...]
Re-leaseplaza (update per 09-01-2012)
Precies, en op 10 januari was 90% van de lijst al weg. Alleen de duurdere auto´s waren nog over. BMW 520D Touring anyone?

Ondanks dat inmiddels misschien alle auto's al in gebruik zijn genomen staan er maar 2 op status 'ingezet'.
Vandaar mijn punt, 'enigzins up-to-date houden is er ook niet bij'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Het klopt inderdaad dat het bijtellingspercentage aan het begin van je contract voor het hele contract geldt. Ik hadeerder echter het volgende geplaatst:
Prx schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 15:31:
[...]

Maar zoals het er nu naar uit ziet mag ik hem eind dit jaar weer inruilen op een nieuwe, want de kilometers gaan hard. ;(
Vandaar dus ook mijn opmerking. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

J2pc schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:00:
[...]

ook al niet waar :p

Zeker, voor de oudere auto's (mijnes ging ook tijdens de looptijd naar 25%, en ik had nog wel expres iets met een roetfilter genomen, dom dom dom) nu echter een 14% dieseltje

Afgelopen zomer werd duidelijk dat ze jaarlijks de normen willen aanscherpen, omdat het blijkbaar helpt (meer zuinige/schone auto's verkocht) en ze steeds schoner/zuiniger willen.
Echter, om te voorkomen dat mensen er niet aan mee doen om 1 jaar voordelig te rijden ipv 4 jaar leuk (laten we eerlijk zijn) hebben ze gezegd dat met ingang van 1/6/2012 de bijtelling voor 60 maanden vast ligt vanaf het eerste moment dat de auto op de weg komt (of vanaf 1/6 60 maanden voor al geleasde auto's).
Ook bij het overdragen van je leaseauto (bv release).

eerste linkje wat ff snel op google vond

Enig pech is dat we die goedkope stations (fabia combi/ibiza st) niet meer mogen leasen :X
Maar dat is inderdaad precies mijn punt. Met een gezin heb je gewoon iets meer dan een polo nodig.. of.. nochthans .. ik dan toch...
Ik heb 10 jaar met een polo het hele land doorgecrossed.. daar niet van...
Misschien dat een kia c'eed st over 2,5 nog wel interessant is
en mijn wagen staat van 29/6 op kenteken...................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Hybride mag toch ook i.p.v. diesel?

Tegenwoordig heb je de keuze uit allerlei hybrides met gereduceerde bijtelling, en niet alleen kleintjes. GS450h anyone? Niet te klein voor een gezin, geen truttenschudder, en toch maar 20% bijtelling.

1600 euro per jaar belastingvoordeel!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

GS450... Dan moet je die wel voor 1 juli geleverd zien te krijgen. Succes, met het slotje op de deur van de leasesite ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

t_captain schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 17:26:
Hybride mag toch ook i.p.v. diesel?

Tegenwoordig heb je de keuze uit allerlei hybrides met gereduceerde bijtelling, en niet alleen kleintjes. GS450h anyone? Niet te klein voor een gezin, geen truttenschudder, en toch maar 20% bijtelling.

1600 euro per jaar belastingvoordeel!
:)
Nee, hyrbride mag niet meer als je diesel moet rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Buiten dat, lexus is al een tijd uit het assortiment. En een G450 mag dan wel 20% bijtelling zijn, blijft een knap dure auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Volgens mij kijken er hier een paar mensen enkel op de releaseplaza (die vrijwel leeg is) terwijl bij vraag en aanbod op intranet er tientallen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Wijnands schreef op zondag 22 januari 2012 @ 11:08:
Buiten dat, lexus is al een tijd uit het assortiment.
Net nu ze een enorm belangrijke auto in de leaseklasse hebben geintroduceerd?

Zijn er onderhand nog wel merken in het assortiment? Of moet straks iedereen VW of BMW rijden? :)
En een G450 mag dan wel 20% bijtelling zijn, blijft een knap dure auto.
Dat moet je zo zien: het voordeel van een verlaagd bijtellingspercentage neemt toe met de cataloguswaarde. 20% bijtellen = 5% besparen. 5% van 70k is meer dan 5% van 20k *O*

/me gaat slapen, serieuze posts lukken niet meer zo goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
t_captain schreef op zondag 22 januari 2012 @ 23:00:
[...]

Nee, een aantal maanden daarvoor al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
johnnyv.nl schreef op zondag 22 januari 2012 @ 22:56:
Volgens mij kijken er hier een paar mensen enkel op de releaseplaza (die vrijwel leeg is) terwijl bij vraag en aanbod op intranet er tientallen staan.
Vraag en aanbod is alleen niet up to date, veel mensen halen de post niet weg als de auto al weg is zodat je door de bomen het bos niet meer kan zien.

Trouwens jammer dat er niet verder dan de komende maand vooruit gedacht word.

[ Voor 8% gewijzigd door Shadowhawk00 op 23-01-2012 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Gewoon de standaard sortering houden en kijken in de afgelopen maand? Dan kom je nog op een tiental auto´s. Heb zo in 4,5 jaar tijd al een keer of zes van auto gewisseld :P
Xochiquetzal schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 13:04:
[...]
Oja, een Polo en BMW 1-serie.... daar zit ook helemaal niks tussen, he :P
[...]

d:)b
Als je niet Frans wilt rijden zit er met de huidige bestellijst zeer weinig tussen. Tussen de 70-250 euro aan totale kosten per maand (70 euro de Polo Bluemotion met aardig wat opties) heb je dan enkel wat Toyota´s, een Volvo C30 (die ik niet wil) en basismodellen golf. Een golf word ik net zo blij van als een polo, dus dan neem ik liever een polo :P

[ Voor 61% gewijzigd door pagani op 23-01-2012 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
t_captain schreef op zondag 22 januari 2012 @ 23:00:
[...]

Zijn er onderhand nog wel merken in het assortiment? Of moet straks iedereen VW of BMW rijden? :)
Tjah, jammer dat je nu wordt verplicht om een bepaald merk te rijden.
johnnyv.nl schreef op maandag 23 januari 2012 @ 09:29:
Gewoon de standaard sortering houden en kijken in de afgelopen maand? Dan kom je nog op een tiental auto´s. Heb zo in 4,5 jaar tijd al een keer of zes van auto gewisseld :P
Met iedere keer en bonus! Dat zijn leuke bonussen om te incasseren... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

moet er niet aan denken zo vaak te wisselen. Ben iedere keer een dag of drie/vier bezig mn geluidsinstallatie te pimpen.. 8) Uitbouwen gaat een stuk sneller gelukkig..

als ik dan toch lang in de auto zit, mag t best een beetje aangenaam.. :9~

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:15
Jammer dat de OR meeting morgen zo short notice is....
Maar toch belangrijk genoeg om er heen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Het is toch gewoon een informatie meeting waarbij er informatie gegeven wordt? Tenminste dat lees ik eruit dus als je er niet heenkan dan moet het toch mogelijk zijn om deze informatie op de OR site terug te vinden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wegbijcentric
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10-2017
Wellicht komt de informatie op de OR site, maar ik vind het wel vreemd om dit 1 dag van tevoren rond te mailen. Het gaat wellicht toch om je baan, je weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Iemand die gisterenavond geweest is en mij een DM kan sturen?
Ben erg nieuwsgierig naar wat er allemaal besproken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelliefhebber
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
@Roadman
Zou je dit ook even naar mij willen sturen.
Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Bij het versturen van een DM kun je toch meerdere mensen tegelijk doen?
Ik ben ook benieuwd wat er allemaal is gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donde schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 08:55:
Bij het versturen van een DM kun je toch meerdere mensen tegelijk doen?
Ik ben ook benieuwd wat er allemaal is gezegd.
Ik ook, bij voorbaat hartelijk dank daarvoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Ik wil best informatie toesturen, maar alleen van Donde en avotar weet ik zeker dat ze bij Logica werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:26
Ik zou ook graag de reeds beschikbare info willen ontvangen.
Je kunt de mail op personeelsnummer sturen naar de Logica mailbox.....
dan weet je zeker dat het een Logicaan is.
Mijn nummer is 196763

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Eh het is toch niet zo erg dat we nu via een publiek forum moeten gaan vragen wat er in een interne meeting verteld is toch?
Maar goed aangezien dat blijkbaar de procedure is geworden ( hint ) weer er iemand wanneer dat nieuwe intranet volledig doorgevoerd gaat worden? want de hoeveelheid broken links begint irritant te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Shadowhawk00 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 09:26:
Eh het is toch niet zo erg dat we nu via een publiek forum moeten gaan vragen wat er in een interne meeting verteld is toch?
Maar goed aangezien dat blijkbaar de procedure is geworden ( hint ) weer er iemand wanneer dat nieuwe intranet volledig doorgevoerd gaat worden? want de hoeveelheid broken links begint irritant te worden.
Dus eerst zeuren dat het gevraagd wordt, maar het dan vervolgens zelf ook doen?

Die broken links worden vaak heel snel gerepareerd als je ze meldt is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Inderdaad, gewoon mensen per DM hun logica e-mail adres laten doorgeven en de informatie op die manier communiceren. Dit soort gevoelige informatie hoort hier niet echt thuis, zelfs niet in een DM. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Of de volgende keer de moeite nemen om wel langs de meeting te gaan? Ik ben gisteravond langs gegaan in Amstelveen. Helaas is nog een hoop onduidelijk, maar ik heb wel meer waardering gekregen voor het werk wat de OR verzet. En de lastige keuzses die zij moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:27
Kickasz schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 10:30:
Of de volgende keer de moeite nemen om wel langs de meeting te gaan? Ik ben gisteravond langs gegaan in Amstelveen. Helaas is nog een hoop onduidelijk, maar ik heb wel meer waardering gekregen voor het werk wat de OR verzet. En de lastige keuzses die zij moeten maken.
Niet iedereen kan op zo'n korte termijn zijn plannen omgooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik had graag de extra 120 km gereden naar een kantoor vanaf de klant als ik voor mijn kleine een oppas had kunnen regelen.
Niet iedereen kan op zo'n termijn van alles omgooien, collega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Maak daar maar 220 kilometer (enkele reis, dus even op een avond 440km heen en weer rijden :P ) van in mijn geval...

[ Voor 40% gewijzigd door pagani op 26-01-2012 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Donde schreef op maandag 23 januari 2012 @ 10:41:
[...]

Tjah, jammer dat je nu wordt verplicht om een bepaald merk te rijden.
Ik snap je niet, hoor. Er is nog steeds keuze tussen 9 merken. (BMW, Ford, KIA, Opel, Peugeot,
Renault, Toyota, Volkswagen en Volvo). Ja, dat is minder dan voorheen, maar je hebt nog steeds een keuze. Bij ieder merk heb je grotere en kleinere modellen. Ik ken ook iemand die bij een grote concurrent werkte en WEL verplicht werd een bepaalde auto te rijden. Merk & model. Weet niet of hij wel keuze had qua opties of motor, maar ik denk het niet. Was ook een consultant.
Roadman schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 08:59:
Ik wil best informatie toesturen, maar alleen van Donde en avotar weet ik zeker dat ze bij Logica werken...
En ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Prx schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 09:50:
Inderdaad, gewoon mensen per DM hun logica e-mail adres laten doorgeven en de informatie op die manier communiceren. Dit soort gevoelige informatie hoort hier niet echt thuis, zelfs niet in een DM. :)
Ik vond Marcel wel slim, met zijn p.nummer :) Ik heb je een mailtje gestuurd, Marcel! Dan kun je me de info die je krijgt doorsturen, als je zou willen. :)
Thx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Xochiquetzal schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:35:
[...]

Ik snap je niet, hoor. Er is nog steeds keuze tussen 9 merken. (BMW, Ford, KIA, Opel, Peugeot,
Renault, Toyota, Volkswagen en Volvo). Ja, dat is minder dan voorheen, maar je hebt nog steeds een keuze. Bij ieder merk heb je grotere en kleinere modellen. Ik ken ook iemand die bij een grote concurrent werkte en WEL verplicht werd een bepaalde auto te rijden. Merk & model. Weet niet of hij wel keuze had qua opties of motor, maar ik denk het niet. Was ook een consultant.
M.a.w. je wordt verplicht om BMW, Ford, KIA, Opel, Peugeot, Renault, Toyota, Volkswagen of Volvo te rijden. Laat dit nou net merken zijn die ik niet zou willen rijden. Waar is Citroën (DS5 :9~ ), Audi(nieuwe A3 / 20% A4/A5), Seat(nieuwe Leon), Skoda (vRS), etc.. gebleven.

offtopic:
Ongetwijfeld dat rijders van één van de 9 merken hetzelfde zou zeggen als hun merk was verdwenen. Je kunt het dus nooit goed of fout doen als je een keuze moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:26
Xochiquetzal schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:42:
[...]

Ik vond Marcel wel slim, met zijn p.nummer :) Ik heb je een mailtje gestuurd, Marcel! Dan kun je me de info die je krijgt doorsturen, als je zou willen. :)
Thx alvast!
Inmiddels hebben Xochiquetzal en ik elkaar op de Logica mail gevonden. Ik heb zelf geen info ontvangen, dus kan zelf ook nog niks delen. Ik wacht dan maar af wat er op de OR site komt. Nu staat er in ieder geval nog niks recents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Xochiquetzal schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:42:
[...]

Thx alvast!
Waarom is dat slim. Het idee van annoniem kunnen posten hier ben je dan ook kwijt. Handig als je kritisch bent geweest en een manager leest het hier door. Is natuurlijk makkelijk het lijstje van 350man vol krijgen he.

Ik vind het ergens best kwalijk dat we het via tweakers moeten regelen dat we aan informatie komen die ook intern beschikbaar zou moeten zijn. Maar aan de andere kant als ze het niet normaal beschikbaar willen stellen dan moet het maar via een publiek forum. Krijgen we straks weer mailtjes dat ze het jammer vinden dat het via een publieke site gaat terwijl we eigenlijk geen goed alternatief hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
marcelmg2 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 13:03:
[...]

Inmiddels hebben Xochiquetzal en ik elkaar op de Logica mail gevonden. Ik heb zelf geen info ontvangen, dus kan zelf ook nog niks delen. Ik wacht dan maar af wat er op de OR site komt. Nu staat er in ieder geval nog niks recents.
Jaja, er moet ook gewerkt worden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Jij kan geen berichten ontvangen }:|

Dacht trouwens dat jij allang weg was bij Logica?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
De presentaties van afgelopen woensdag staan op de OR site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Laatst online: 30-09-2024
Shadowhawk00 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 13:12:
[...]

Waarom is dat slim. Het idee van annoniem kunnen posten hier ben je dan ook kwijt. Handig als je kritisch bent geweest en een manager leest het hier door. Is natuurlijk makkelijk het lijstje van 350man vol krijgen he.

Ik vind het ergens best kwalijk dat we het via tweakers moeten regelen dat we aan informatie komen die ook intern beschikbaar zou moeten zijn. Maar aan de andere kant als ze het niet normaal beschikbaar willen stellen dan moet het maar via een publiek forum. Krijgen we straks weer mailtjes dat ze het jammer vinden dat het via een publieke site gaat terwijl we eigenlijk geen goed alternatief hebben.
Waarom het niet duidelijker gecommuniceerd wordt weet ik niet. Waarom het niet gebruikt wordt ook niet.

Maar...

Zoek eens op 'Forum' in de Workspaces...

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Testert schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:22:
[...]

Waarom het niet duidelijker gecommuniceerd wordt weet ik niet. Waarom het niet gebruikt wordt ook niet.

Maar...

Zoek eens op 'Forum' in de Workspaces...
of gewoon goto\forum

hoef je niet te zoeken, maar kom je er gewoon zeker weten ;)

idd jammer dat het zo weinig gebruikt wordt, terwijl mensen hier roepen behoefte te hebben aan een intern medium.

[ Voor 23% gewijzigd door J2pc op 27-01-2012 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Kijk, da's toch leuk om ook 's te lezen.
wegbijcentric schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 12:21:
Wellicht komt de informatie op de OR site, maar ik vind het wel vreemd om dit 1 dag van tevoren rond te mailen. Het gaat wellicht toch om je baan, je weet het niet.
Denk je nou echt dat er op die manier door de OR wordt aangekondigd wie eruit gaan? ;)
[...]

Ik vind het ergens wat teleurstellend dat er mensen voor kiezen om het op deze manier te benaderen. Mensen in de OR doen ook wat ze kunnen in beperkte tijd tussen en naast een normale assigment.

Als je zo benieuwd bent bel je toch een collega die waarschijnlijk wel is geweest? Of je vraagt het aan het OR lid voor jouw locatie.

[ Voor 123% gewijzigd door Wijnands op 27-01-2012 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Wijnands schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 20:14:
[...]

Ik vind het ergens wat teleurstellend dat er mensen voor kiezen om het op deze manier te benaderen. Mensen in de OR doen ook wat ze kunnen in beperkte tijd tussen en naast een normale assigment.

Als je zo benieuwd bent bel je toch een collega die waarschijnlijk wel is geweest? Of je vraagt het aan het OR lid voor jouw locatie.
Ik DM je even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman

Denk je nou echt dat er op die manier door de OR wordt aangekondigd wie eruit gaan? ;)
Hij doelt op de nogal korte termijn van uitnodigen en presenteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Oh, ja, dat was inderdaad niet zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Ben ik niet helemaal met je eens. De informatie van jullie had toch wel gekomen. Ik zocht juist naar een interpretatie. En aangezien ik nooit op kantoor kom en mijn directe collega's bij de klant niet gegaan zijn, heb ik de collega's hier maar benaderd. Expres via DM om alles maar zoveel mogelijk uit de openbaarheid te hebben.

Maar goed.. sommige mensen zeuren ook om het zeuren natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Laatst online: 07-07 08:55
Een van de problemen waar OR leden tegen aan lopen is dat ze nog in dit soort forums, nog in Logica interne forums alles kunnen zeggen. Sommige zaken vallen simpel onder geheimhouding, omdat het beurs gevoelige informatie betreft.

Volgende puntje een OR gaat niet over individuele gevallen, dat geld ook voor OR leden die ontslagen zijn of worden. Dat wil niet zeggen dat er niet gekeken wordt of er iets te doen valt (nee niet ALLEEN voor OR leden)

Een OR lid zit niet op die stoel om het belang van de medewerkers of het bedrijf te dienen, maar om een goede afweging te maken tussen bedrijfs-belang en het belang van de medewerkers.

Het volgende geld voor veel OR-en :
- veel gebeurt achter de schermen, en successen/succesjes kunnen niet altijd in de openbaarheid gebracht worden.
- vaak is de tekst van eerste aanvraag (of opzet) sterk gewijzigd als je de definitieve tekst te zien krijgt.
- bedenk OR leden zitten met een medewerkers pet en een bedrijf pet op. De keuzes die gemaakt moeten worden zijn vaak tussen hangen of geschoten worden.
- gezien de lage vertegenwoordiging van vakbonden zitten OR leden daar te onderhandelen, en ook die denken weleens aan hun baan, en het strekt velen tot eer dat ze vaak het algemeen belang laten prevaleren boven hun eigen belang.
- ik ben me ervan bewust dat het resultaat voor de individuele medewerkers altijd onvoldoende is.
- het verhaal ik kan/weet het beter kent ieder OR lid, kom stel je verkiesbaar en laat het zien.

Bij het bovenstaande verhaal kun je zonder problemen de naam van diverse andere bedrijven invullen.

Ik wens al die OR-en veel wijsheid en sterkte toe, dat zullen ze de komende maanden zeker nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Goed gesproken, erinaceus!
Donde schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:57:
[...]

M.a.w. je wordt verplicht om BMW, Ford, KIA, Opel, Peugeot, Renault, Toyota, Volkswagen of Volvo te rijden. Laat dit nou net merken zijn die ik niet zou willen rijden. Waar is Citroën (DS5 :9~ ), Audi(nieuwe A3 / 20% A4/A5), Seat(nieuwe Leon), Skoda (vRS), etc.. gebleven.

offtopic:
Ongetwijfeld dat rijders van één van de 9 merken hetzelfde zou zeggen als hun merk was verdwenen. Je kunt het dus nooit goed of fout doen als je een keuze moet maken.
Naja, mijn punt was... 9 > 1.
[...]

[...]

Krijgen we straks weer mailtjes dat ze het jammer vinden dat het via een publieke site gaat terwijl we eigenlijk geen goed alternatief hebben.
Mijn vorige manager wist dat ik hier zat en als mijn huidige manager aan mijn vraagt of ik Xochiquetzal ben, dan zeg ik het gewoon. Ik heb niks te verbergen voor mijn collega's. Eerder voor andere creeps die op fora mensen gaan zoeken en IRL lastig gaan vallen. Als ik kritisch ben op dit forum, dan ben ik dat ook richting mijn manager, dus wat dat betreft heb ik niks te vrezen.

Er is dus schijnbaar een intern forum, maar dat is niet bekend genoeg.
Roadman schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 13:24:
[...]

Dacht trouwens dat jij allang weg was bij Logica?
Nope. Waarom dacht je dat?
J2pc schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:55:
[...]

of gewoon goto\forum

hoef je niet te zoeken, maar kom je er gewoon zeker weten ;)

idd jammer dat het zo weinig gebruikt wordt, terwijl mensen hier roepen behoefte te hebben aan een intern medium.
Goeie! Ik kende die ook niet. Ik zal eens gaan kijken. Maar het is ook wel handig hoor, als je hier toch al zit bij Tweakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

@erinaceus

Bij ons is het zo dat een OR lid beschermd is tegen ontslag. Zo'n medewerker moet namelijk vanuit zijn/haar OR functie uitspraken doen tegen de werkgever waar men racune om kan hebben. Is dit bij Logica dan niet het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
Wat het verhaal betreft dat OR leden beschermd zijn tegen ontslag, dat licht enigszins genuanceerd.

Vroeger kon je niet ontslagen worden. Als echter bij een reorganisatie een OR lid ook in de groep zit die ontslagen wordt, dan is het voor hem exit, met een verschil. Een OR lid gaat altijd exit in dat soort gevallen via de rechter.

Door wat te spelen met de randvoorwaarden kan een OR lid alsnog wel of niet exit zijn. Het hangt dan sterk af van hoeveel moeite ze willen doen. In dat geval kan je als OR lid wel roepen ligt aan mijn OR werk, maar dat wordt wel erg lastig. Vaak rest het OR lid niet meer dan zo snel mogelijk een andere baan elders aan nemen, een dergelijke juridische strijd kost veel energie en je trekt meestal aan het kotste eind.

Dus ja je hebt gelijk (maar of je het krijgt .... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Binnen Logica is de bescherming van OR leden eigenlijk gewoon normaal geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

nou ja..."normaal".... OR leden worden bij een reorganisatie gewoon meegenomen. Daar zijn voorbeelden van. Ik heb nog ergens in een heel oud archief een afscheidsmail staan van een OR lid die boventallig was bergin deze eeuw. Dus maak je geen illusies. Nee, ontslag vanwege je opmerkingen in de OR mag niet, maar je komt toch op een lijstje, want ik kan me niet herinneren dat OR werk een billable code heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
O-)
Ik wil geen discussie starten over correct ontslag voor OR leden (voor welk bedrijf dan ook). Als OR leden boventallig zijn worden ze ontslagen, dat geldt ook als ze onvoldoende presteren en daar dossier van is net als iedere gewone werknemer.

Dat was ooit anders maar is al een tijd geleden verandert. Hier geld alle medewerkers zijn gelijk, en ook alle bedrijven, voor de wet. (All are equal .... Orwell)

De enige bescherming die een OR lid heeft is dat zijn ontslag langs de kanton rechter gaat. De vraag is wil je dat en wat levert het op. Zoals ik al zei gelijk hebben en gelijk krijgen.

Het lijkt me niet verstandig daar verder op in te gaan en waar of wanneer dat ooit bij welk bedrijf gebeurt is .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

ik ga dr echt niet dieper op in hoor...alleen de cynicus in me zegt hier dat unbillable OR werk niet goed is voor je carriere, evenmin voor het garanderen van zekerheid. Je bent dus als OR lid nooit onafhankelijk. Quod Erat Demonstrandum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
peter00 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 22:12:
ik ga dr echt niet dieper op in hoor...alleen de cynicus in me zegt hier dat unbillable OR werk niet goed is voor je carriere
Ik zou niet weten waarom niet. Je krijgt slechts enkele uren per maand om OR werk te verrichten, dit houdt in dat er ook veel in eigen tijd gedaan moet worden. Daarnaast doe je bij de OR vaardigheden op die je als consultant/manager verder kunnen helpen.

Daarnaast zijn er weinig carriere mogelijkheden bij Logica op dit moment...

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Weinig carrieremogelijkheden? De talent development programs gaan nog gewoon door, zij het met wat vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
johnnyv.nl schreef op zondag 29 januari 2012 @ 18:08:
Weinig carrieremogelijkheden? De talent development programs gaan nog gewoon door, zij het met wat vertraging.
Level 3 en hoger... talent begint niet bij level 3. Er zit ook veel potentieel in levels 1 en 2, daar wordt niets mee gedaan.

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Edjaaah schreef op zondag 29 januari 2012 @ 20:40:
[...]

Level 3 en hoger... talent begint niet bij level 3. Er zit ook veel potentieel in levels 1 en 2, daar wordt niets mee gedaan.
Wel interessant dat ik dan in het level 2 TDP zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

johnnyv.nl schreef op zondag 29 januari 2012 @ 23:44:
[...]

Wel interessant dat ik dan in het level 2 TDP zit ;)
Wat overigens een gigantische aanslag is op je vrije tijd, aangezien alles, maar dan ook alles in eigen tijd is en volledig in Amstelveen... (behalve dan het innovatie weekend)

[ Voor 4% gewijzigd door avotar op 30-01-2012 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4b0
  • Niet online
avotar schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:15:
[...]

Wat overigens een gigantische aanslag is op je vrije tijd, aangezien alles, maar dan ook alles in eigen tijd is en volledig in Amstelveen... (behalve dan het innovatie weekend)
Daar is toch niets mis mee?

Als je graag wilt groeien en extra kennis op wil doen, mag dat best in eigen tijd gebeuren. Je kiest er zelf voor om mee te doen aan het TDP, niemand die je dwingt. Als je ambitieus bent betekend dat ook vaak wat extra meters maken, net een stapje harder lopen dan je collega's en net wat service gerichter zijn bij de klant. De meeste talenten hebben volgens mij sowieso geen 9 tot 5 mentaliteit. ;)
Pagina: 1 ... 24 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.