Ervaring werken bij Logica, nu onderdeel van CGI (Deel 4) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 43 Laatste
Acties:
  • 428.151 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roadman schreef op maandag 19 december 2011 @ 15:05:
Even wachten tot de economie weer aantrekt en wegwezen dan maar als “In 2013 zal Logica Nederland gehalveerd zijn in grootte en zal de winstgevendheid boven de 15% liggen” waar is.
Vraag is of je de kans krijgt om af te wachten.... Ik denk zelf dat het allang tijd is om wat proactiever te zijn met zoeken naar externe mogelijkheden voordat men eruit bezuinigd gaat worden. Een crisis biedt namelijk ook kansen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 15:23:
[...]

Vraag is of je de kans krijgt om af te wachten.... Ik denk zelf dat het allang tijd is om wat proactiever te zijn met zoeken naar externe mogelijkheden voordat men eruit bezuinigd gaat worden. Een crisis biedt namelijk ook kansen...
Je inderdaad, ik vraag me eigenlijk af hoe je juist bovenaan de lijst met boventallig personeel kan komen.
Alleen jammer dat het weer 3 maanden moet duren voordat je wat hoort, daar kan een mensen toch niet op sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:56
Shadowhawk00 schreef op maandag 19 december 2011 @ 15:41:
[...]

Je inderdaad, ik vraag me eigenlijk af hoe je juist bovenaan de lijst met boventallig personeel kan komen.
Alleen jammer dat het weer 3 maanden moet duren voordat je wat hoort, daar kan een mensen toch niet op sturen.
Begin eens met plaats te nemen op de bank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en als je op de bank zit vooral kritiek spuien op Logica en het gevoerde beleid bij de blog van Andy, met vermelding van naam en toenaam. Noem daarbij vooral het woord bonus.. :+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2011 15:55 . Reden: wat toevoegingen in de tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
... Maar hoe je consultants tevreden kan houden lijkt het bedrijf niet altijd te snappen.
Zelfs in tijden van crises ervaar ik bij Logica (Groningen) nog veel blijk van waardering van het management.

Vandaag nog een traktatie op gebak voor alle consultants bij een klant nadat Logica op de service delivery maximaal gepresteerd heeft.

Kort geleden ontving ik persoonlijk een ‘Diamond Award’ (initiatief van Andy Green) voor een klantevaluatie ‘boven verwachting’. Vroeger kreeg je daarvoor een fles champagne. Nu 200 euro! En ook andere collega’s op andere projecten zijn beloond met nog hogere bonussen. Je kan hiervoor worden voorgedragen en als deze voordracht terecht is (je voor Logica toegevoegde waarde lervert), volgt er een beloning. Ik heb niet de indruk dat daarop bezuinigd wordt.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
wegbijcentric schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 14:04:
Kreeg vandaag ook mail van management, dat als je geen opdracht heb de laatste twee weken van december, dat je dan verplicht verlof (vakantiedagen opnemen) moet nemen.
Dit soort dingen komen wel 's wat rottig de mond uit bij de laagste management lagen. Komt elk jaar voor, gewoon de dialoog opzoeken.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Roadman schreef op maandag 19 december 2011 @ 15:50:
[...]

Begin eens met plaats te nemen op de bank ;)
Tja ik kan er toch niets aan doen dat ik goed lig bij de klanten :).
Maar dus op andere vestigen kan er blijkbaar wel wat terwijl er op andere vestigingen bijna wetten overtreden worden om te bezuinigen.
Leuk die diamond awards maar daar kan je alleen door collega's voor voorgedragen worden dus als je de pech hebt met weinig logica collega's te werken dan heb je 0 kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
ESPACE schreef op maandag 19 december 2011 @ 16:57:
[...]

Zelfs in tijden van crises ervaar ik bij Logica (Groningen) nog veel blijk van waardering van het management.

Vandaag nog een traktatie op gebak voor alle consultants bij een klant nadat Logica op de service delivery maximaal gepresteerd heeft.

Kort geleden ontving ik persoonlijk een ‘Diamond Award’ (initiatief van Andy Green) voor een klantevaluatie ‘boven verwachting’. Vroeger kreeg je daarvoor een fles champagne. Nu 200 euro! En ook andere collega’s op andere projecten zijn beloond met nog hogere bonussen. Je kan hiervoor worden voorgedragen en als deze voordracht terecht is (je voor Logica toegevoegde waarde lervert), volgt er een beloning. Ik heb niet de indruk dat daarop bezuinigd wordt.
Een bonus omdat je voor een klantevaluatie boven verwachting scoort?
Weet je zeker dat we bij hetzelfde bedrijf werken?

Wat is dat voor een regeling waar je het over hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Shadowhawk00 schreef op maandag 19 december 2011 @ 17:36:
[...]

Leuk die diamond awards maar daar kan je alleen door collega's voor voorgedragen worden dus als je de pech hebt met weinig logica collega's te werken dan heb je 0 kans.
Dus iedereen kan iedereen aandragen en zo kun je gezamenlijk een bonus scoren? Of hoe werkt het?

Wel vreemd trouwens dat hij in deze tijden uitgekeerd wordt...

[ Voor 11% gewijzigd door Roadman op 19-12-2011 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Staat ergens op het intranet. In principe kan iedereen iedereen voordragen, heb 't ook wel 's geprobeerd maar raakte het spoor bijster toen het over budget codes ging. Dat er uberhaupt wat uitgedeeld worden is bijzonder, niet veel mensen snappen het proces om ze aan te vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ESPACE schreef op maandag 19 december 2011 @ 16:57:
[...]
Kort geleden ontving ik persoonlijk een ‘Diamond Award’ (initiatief van Andy Green) voor een klantevaluatie ‘boven verwachting’. Vroeger kreeg je daarvoor een fles champagne. Nu 200 euro! En ook andere collega’s op andere projecten zijn beloond met nog hogere bonussen. Je kan hiervoor worden voorgedragen en als deze voordracht terecht is (je voor Logica toegevoegde waarde lervert), volgt er een beloning.
Ik scoor al zes jaar op rij boven verwachting bij de klanten, maar heb daarvoor nog nooit een extraatje van Logica gehad (ironisch genoeg wel van de klanten). Ken deze hele regeling ook niet. Is ook van de zotte dat je voor zoiets "voorgedragen" moeten worden. "Boven verwachting" zou standaard in extra salaris of minimaal een bonus moeten resulteren, daar moet geen ingewikkeld proces aan hangen. Momenteel is er voor mij geen enkele incentive meer om "boven verwachting" te gaan presteren; wat dat betreft ben ik na al deze MT-acties compleet murw geslagen en is van al mijn enthousiasme en binding voor Logica(CMG) niks meer over. Voorheen leefde ik tot op zekere hoogte om te werken, maar nu werk ik alleen nog maar om te leven. Jammer.
Inmiddels ben ik druk aan het kijken of ik een werkgever kan vinden die werknemers wél enthousiast weet te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 08:11:
[...]

Ik scoor al zes jaar op rij boven verwachting bij de klanten, maar heb daarvoor nog nooit een extraatje van Logica gehad (ironisch genoeg wel van de klanten). Ken deze hele regeling ook niet. Is ook van de zotte dat je voor zoiets "voorgedragen" moeten worden. "Boven verwachting" zou standaard in extra salaris of minimaal een bonus moeten resulteren, daar moet geen ingewikkeld proces aan hangen. Momenteel is er voor mij geen enkele incentive meer om "boven verwachting" te gaan presteren; wat dat betreft ben ik na al deze MT-acties compleet murw geslagen en is van al mijn enthousiasme en binding voor Logica(CMG) niks meer over. Voorheen leefde ik tot op zekere hoogte om te werken, maar nu werk ik alleen nog maar om te leven. Jammer.
Inmiddels ben ik druk aan het kijken of ik een werkgever kan vinden die werknemers wél enthousiast weet te houden.
En daar kan ik me alleen maar bij aansluiten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-04 21:14
[...]
Ik scoor al zes jaar op rij boven verwachting bij de klanten, maar heb daarvoor nog nooit een extraatje van Logica gehad
De bonus zoals ESPACE genoemd wordt is ook niet primair bedoeld om de mensen te belonen die boven verwachting presteren. Zoals Wijnands ook al zei. In principe kan iedereen iedereen voor dragen. Er is geloof ik ook een variant waar geen financiële bonus aan vast zit. Naar ik me heb laten vertellen werkt die variant binnen NL niet zo goed, maar zijn er landen waar ook dit zeer gewaardeerd wordt.
[...]
Is ook van de zotte dat je voor zoiets "voorgedragen" moeten worden.
Dat moet ook helemaal niet. Het KAN. Zoek anders de regeling even op dan kun je het zelf even lezen.
[...]
"Boven verwachting" zou standaard in extra salaris of minimaal een bonus moeten resulteren,
Ik ben het met je eens dat Boven verwachting in iets extra's zou moeten resulteren. Ik geloof niet dat het per se in extra salaris of een bonus uitgedrukt moet worden, maar op de een of andere manier zou het fijn zijn als het gewaardeerd zou worden. En mijn ervaring is dat dit sterk afhankelijk is van je manager.
[...]
wat dat betreft ben ik na al deze MT-acties compleet murw geslagen en is van al mijn enthousiasme en binding voor Logica(CMG) niks meer over. Voorheen leefde ik tot op zekere hoogte om te werken, maar nu werk ik alleen nog maar om te leven. Jammer.
Leven om te werken is denk ik per definitie een verkeerde hobby waar je ooit in teleurgesteld zult worden, ongeacht voor welke baas je leeft. Als collega vind ik het echter wel jammer dat je murw geslagen voelt.
[...]
Persoonlijke ervaring is dat je voor dit enthousiasme zelf voor moet zorgen, want de meeste werkgevers doen dit niet voor je. Ook het afstemmen van de verwachting ten aanzien van je manager/werkgever helpt. Mocht je toch een werkgever vinden die jou meer dan 5 jaar enthousiast weet te houden, laat het me weten, dan kom ik daar ook werken. Tot die tijd probeer ik er zelf proactief voor te zorgen dat ik goed ik de markt en bij mijn klanten lig en hoop ik zo een prettige carrière te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Boven verwachting" zou standaard in extra salaris of minimaal een bonus moeten resulteren, daar moet geen ingewikkeld proces aan hangen. Momenteel is er voor mij geen enkele incentive meer om "boven verwachting" te gaan presteren;
Het proces mag best ingewikkeld zijn, maar het moet wel zwart-wit zijn, en open worden gecommuniceerd. Ooit bij een werkgever meegemaakt dat de methode van Hay werd geimplementeerd dat vind ik nog steeds een ideaal systeem.

Kort samengevat, iedere funcie heeft een gemiddeld salarisniveau.
Afhankelijk van je relatieve positie van dat salarisniveau en je prestaties wordt je salarisverhoging vastgesteld.

Dus zoiets als
80%90%100%110%120%
A3%2.5%2%1.5%1%
B2.5%2%1.5%1.5%0.5%
C2%1.5%1%1.5%0%
D1.5%1%0.5%0.0%0%
E1%0.5%0%0%0%

Dus:
Je functie heeft een 100% salaris van 2000 euro, jij zit op 1800 euro, dus 80%
Je krijgt een performancerating van B, Salarisverhoging is dan dus 2.5%

De tabel wordt ieder jaar geeijkt, op basis van bedrijfsresultaat, en daarbij wordt enkel het 100% - C niveau vastgesteld, de rest wordt daarvan afgeleid op basis van vaste factoren.

Systeem doet precies wat het moet doen, als je te lang in een zelfde functie zitwordt je gestimuleerd om door te groeien naar een andere functie. Want enkel als je een erg goede performance rating krijgt, krijg je nog een salarisverhoging. Een nieuwe functie zal je dan weer onder het 100% niveau komen en weer door kunnen groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 09:48:
De tabel wordt ieder jaar geeijkt, op basis van bedrijfsresultaat
En nu geen grapjes over het resultaat van Logica ! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

[...]

Systeem doet precies wat het moet doen, als je te lang in een zelfde functie zitwordt je gestimuleerd om door te groeien naar een andere functie. Want enkel als je een erg goede performance rating krijgt, krijg je nog een salarisverhoging. Een nieuwe functie zal je dan weer onder het 100% niveau komen en weer door kunnen groeien.
Groeien bij Logica. Yeah right. _O-

Door middel van
Trainingen
Promotie in de lijn
Projectrollen
Projecten

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 10:49:
[...]
Groeien bij Logica. Yeah right. _O-
Het systeem is zwart-wit en duidelijk, maar maakt geen wonderen mogelijk
Waarom dacht je dat ik morgen een briefje in ga leveren bij mijn manager....
Per 1 mrt ga ik groeien, echter niet bij Logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 10:52:
[...]

Het systeem is zwart-wit en duidelijk, maar maakt geen wonderen mogelijk
Waarom dacht je dat ik morgen een briefje in ga leveren bij mijn manager....
gefeliciteerd! have fun, en hou ons op de hoogte van de kleur van het gras bij de buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 10:58:
[...]
gefeliciteerd! have fun, en hou ons op de hoogte van de kleur van het gras bij de buren.
In de huidige tijd overal groen-bruin...
Maar andere collegae/management en andere klanten/projecten doet motiveren.
En financieel verschil van 20% doet ook motiveren, hoewel dat zeker niet de belangrijkste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
[...]
Have fun on the other side of the fence :)
[...]
Ooit bij een werkgever meegemaakt dat de methode van Hay werd geimplementeerd dat vind ik nog steeds een ideaal systeem.
Ik heb ook ooit voor een werkgever gewerkt die met een zelfde systeem werkt. (Ik wist niet dat het systeem een naam had) Ik kan beamen dat het inderdaad best aardig werkt. Al werd bij die werkgever in tijden van crisis ook het grootste deel van de matrix op 0% gezet. Enerzijds begrijpelijk, anderzijds is het dan meteen wel heel transparant dat het vuur uit je sloffen lopen geen zin heeft.

Bij Logica mis ik die transparantie wel. Crisis of niet. (of heb ik nu een pagina op het intranet gemist?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:32
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 11:14:
[...]

In de huidige tijd overal groen-bruin...
Maar andere collegae/management en andere klanten/projecten doet motiveren.
En financieel verschil van 20% doet ook motiveren, hoewel dat zeker niet de belangrijkste is.
Ik ook mijn brief afgegeven, 18% en een bonusconstructie op het facturabel tarief; secundair niets minder. Gezond bedrijf dat weer wil investeren in personeel en zichzelf wil positioneren.
Wat ik ga missen zijn de collega's die altijd bereid zijn om je bij te praten over hun vakgebied, kennisdeling buiten je eigen compentie wordt een stuk moeilijker. Ach ja, ik zoek wel een praatclubje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
[...]

Hmm.. is dit op hoofdlijnen niet het salarishuis wat in 2007 ofzo werd ingevoerd en vervolgens door actualiteiten werd ingehaald en een stille dood is gestorven? Officieel schijnt met de salarisrondes nog steeds ongeveer zo te gaan trouwens.

Ach, het zal wel. Ook dit jaar zal ik vast wel weer van een flink aantal collega's afscheid moeten nemen. Helaas zitten daar eigenlijk nooit de mensen bij waarvan je denkt "he, he, ben blij dat jij nou eindelijk ophoepelt, had je jaren eerder moeten doen eikel!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Wijnands schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 22:21:
<> Helaas zitten daar eigenlijk nooit de mensen bij waarvan je denkt "he, he, ben blij dat jij nou eindelijk ophoepelt, had je jaren eerder moeten doen eikel!"
Zie ook de dalende marge ;)
Maar dat gaat nu denk ik wel gebeuren.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
franssie schreef op woensdag 21 december 2011 @ 00:28:
[...]

Zie ook de dalende marge ;)
Maar dat gaat nu denk ik wel gebeuren.
Dat hoeft niet, je kan best goed kunnen opschieten met collega's die veel idle zitten en een rothekel hebben aan die collega die altijd bij de klant zit en waar de klanten dol op zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-10 15:41

avotar

P0werd by Black Coffee

Wijnands schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 22:21:
[...]

Hmm.. is dit op hoofdlijnen niet het salarishuis wat in 2007 ofzo werd ingevoerd en vervolgens door actualiteiten werd ingehaald en een stille dood is gestorven? Officieel schijnt met de salarisrondes nog steeds ongeveer zo te gaan trouwens.
Dat is in elk geval wel wat de bedoeling is, begreep ik ook volgend jaar. Maar er is altijd nog iemand van HR of een manager die het laatste woord heeft.... wat het meer een "dit systeem gebruiken we, tenzij... " maakt.
Maar goed.. het blijft natuurlijk subjectief. Ik heb al 5 jaar op rij een boven verwachting. Wordt het dan volgens verwachting dat ik een boven verwachting scoor?
I'm confused ;P
Ach, het zal wel. Ook dit jaar zal ik vast wel weer van een flink aantal collega's afscheid moeten nemen. Helaas zitten daar eigenlijk nooit de mensen bij waarvan je denkt "he, he, ben blij dat jij nou eindelijk ophoepelt, had je jaren eerder moeten doen eikel!"
Och, ik herinner me nog wel een bepaalde directeur vorig jaar... ;)

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 12:49

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik kijk gewoon naar de (waarschijnlijk bekende) 6x12 matrix. Daarin staat wat voor elk level verwacht wordt van de 12 in te vullen onderdelen. Vervolgens kijk ik naar het ijkpunt van mijn level en bepaal op basis van mijn salaris wat van mij verwacht kan worden. Vervolgens kijk ik in de matrix hoe ik werkelijk presteer en op basis daarvan vul kan ik zo ongeveer overal boven verwachting of nog veel hoger invullen. En nee, zolang de salarisverhogingen zo dramatisch blijven als dat ze de afgelopen tijd waren dan is het nooit mogelijk dat de boven verwachting ineens een volgens verwachting moet worden.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
avotar schreef op woensdag 21 december 2011 @ 09:11:
[...]

Dat is in elk geval wel wat de bedoeling is, begreep ik ook volgend jaar. Maar er is altijd nog iemand van HR of een manager die het laatste woord heeft.... wat het meer een "dit systeem gebruiken we, tenzij... " maakt.
Maar goed.. het blijft natuurlijk subjectief. Ik heb al 5 jaar op rij een boven verwachting. Wordt het dan volgens verwachting dat ik een boven verwachting scoor?
I'm confused ;P
Tja het is natuurlijk zeer subjectief dat volgens verwachting en boven/onder verwachting. Het zegt meer over de persoon die dat uitspreekt dan over de consultant. Ik krijg ook wel eens mailtjes waarin een verwachting uitgesproken wordt waarbij ik de neiging heb om terug te mailen "om teleurstelling te voorkomen lijkt het me beter de verwachting aan te passen", mensen moeten gewoon een realistische verwachting hebben.
Als ik verwacht een 10% salarisverhoging te krijgen dit jaar en ik ben uiteindelijk teleurgesteld was dan mijn verwachting te hoog of(de code variant van of ) de verhoging te laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

kan me voorstellen dat als je hetzelfde werk blijft doen ook hetzelfde blijft verdienen, met hooguit een lichte inflatiecorrectie zo nu en dan. Wat mij betreft is boven of onder verwachting niet zo relevant als je jaaaaaren hetzelfde doet

Waar ik echter wel een broertje aan dood heb is dat door het volslagen gebrek aan ontwikkelingsmogelijkheden en het ontbreken van perspectief te kunnen groeien in een projectorganisatie , je ook geen enkele andere kans krijgt aan je uitzendbaan te ontworstelen dan op te stappen.

In dit bedrijf lijkt het alsof ambitie volkomen wordt doodgeknuppeld. Ambitie vergt investeren en risico nemen. Je moet omzet genereren, je klep houden en anders maar opzouten. Alles ondergeschikt aan de korte termijn marge. Werkt t model niet dan is het uber-management na vier jaar weer ergens anders horizontaal ingestroomd en laat ie de puinhoop aan een vriend van de golfbaan

Gelukkig zit ik bij een ZEER prettige klant waar ik mn eigen weg wel kan vinden, maar ik vrees de dag dat ik ooit weer op de bank kom te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 10:24:
In dit bedrijf lijkt het alsof ambitie volkomen wordt doodgeknuppeld. Ambitie vergt investeren en risico nemen. Je moet omzet genereren, je klep houden en anders maar opzouten. Alles ondergeschikt aan de korte termijn marge.
Een van de redenen van mijn vertrek. In 2010 veel prive tijd geinvesteerd in nieuwe dingen naast 100% billable bij de klant. Het is leuk, motiveert, en is een investering in jezelf (want prive tijd)

In 2011 wordt het commercieel en gaat Logica er geld mee verdienen.., maar budget beschikbaar stellen voor hardware/uren om voort te borduren op de ontwikkelde kennis ?, nee... doe dat maar bij de klant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 15:14:
[...]

Een van de redenen van mijn vertrek. In 2010 veel prive tijd geinvesteerd in nieuwe dingen naast 100% billable bij de klant. Het is leuk, motiveert, en is een investering in jezelf (want prive tijd)

In 2011 wordt het commercieel en gaat Logica er geld mee verdienen.., maar budget beschikbaar stellen voor hardware/uren om voort te borduren op de ontwikkelde kennis ?, nee... doe dat maar bij de klant....
Herkenbaar. Ik heb veel tijd besteed aan salesondersteuning en training verzorgen tot ik er achter kwam dat die mijn idlenesspercentage vergrootten als ik die onder werktijd deed en me niets opleverden als ik ze daarbuiten deed. Ineens stond ik ook weer op de pacemaker distributielijst. Met beiden ben ik dus acuut gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
peter00 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 10:24:

Waar ik echter wel een broertje aan dood heb is dat door het volslagen gebrek aan ontwikkelingsmogelijkheden en het ontbreken van perspectief te kunnen groeien in een projectorganisatie , je ook geen enkele andere kans krijgt aan je uitzendbaan te ontworstelen dan op te stappen.
Hmm.. als ik een manager was zou ik je wijzen op alle online mogelijkheden van de online trainingen. Perspectief is er ook wel maar je moet er echt keihard voor werken, en dat is het soort werk waar veel mensen die wel heel goed zijn in hun vak heel slecht in zijn.

Dan nog.. ik zou heel graag zien dat er iets van een langere termijn planning is waar opdrachten en opleidingen worden afgestemd op jouw carriere doel. Helaas lijkt de actualiteit daar steeds een stokje voor te steken. Verder is dat sterk afhankelijk van je manager en die zijn daar lang niet allemaal even goed in.
In dit bedrijf lijkt het alsof ambitie volkomen wordt doodgeknuppeld. Ambitie vergt investeren en risico nemen. Je moet omzet genereren, je klep houden en anders maar opzouten. Alles ondergeschikt aan de korte termijn marge. Werkt t model niet dan is het uber-management na vier jaar weer ergens anders horizontaal ingestroomd en laat ie de puinhoop aan een vriend van de golfbaan
Nee.. dat ben ik niet met je eens. Ja, omzet genereren is belangrijk en helaas ja, korte termijn denken speelt een grote rol. Echter als je bereid bent om tijd van jezelf ergens in te steken kan er nog steeds een hoop.

[ Voor 3% gewijzigd door Wijnands op 21-12-2011 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Wijnands schreef op woensdag 21 december 2011 @ 21:01:

Nee.. dat ben ik niet met je eens. Ja, omzet genereren is belangrijk en helaas ja, korte termijn denken speelt een grote rol. Echter als je bereid bent om tijd van jezelf ergens in te steken kan er nog steeds een hoop.
Natuurlijk in je vrije tijd kan je alles doen en elke training volgen die je wilt zolang jij de kosten zelf draagt en logica er geen last van heeft. Maar dat is bij elk bedrijf zo natuurlijk.
Trainingen verder dan beginner niveau heb ik nog niet gezien eigenlijk dus tenzij je een compleet ander vakgebied in wilt heb je vrij weinig aan die trainingen.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]

Dan nog.. ik zou heel graag zien dat er iets van een langere termijn planning is waar opdrachten en opleidingen worden afgestemd op jouw carriere doel.
Dat is er in de vorm van het Talent Development Program voor de diverse levels.

Verwijderd

Wijnands schreef op woensdag 21 december 2011 @ 21:01:Echter als je bereid bent om tijd van jezelf ergens in te steken kan er nog steeds een hoop.
Vind het niet meer dan vanzelfsprekend dat je, als je verder wilt groeien, ook tijd van jezelf er insteekt.
Investeren in je eigen toekomst moet je zelf doen, niet gaan zitten wachten tot je baas dat voor je doet.

Echter een investering van prive tijd moet op enig moment wel terugbetaald worden. Dat kan in de vorm van salaris, maar vooral ook in de vorm van andere opdrachten, meer erkenning, investering van Logica voor software/hardware etc. Als dat uitblijft...

(kan je natuurlijk ook in het verkeerde geinvesteerd hebben.... da's waar, maar hoort er ook weer bij, had je dat op tijd moeten inzien :F)

• vogelliefhebber
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Iemand de OR adviesaanvraag al gezien?
Men vraagt toestemming voor een “versneld kwalitatief ontslagbeleid”

Dus helemaal geen afspiegelingsbeginsel.
Logica wil mensen selecteren waarvan Logica vindt dat ze "niet langer een match met Logica hebben".

Vraagt zich af of dit juridisch gezien wel kan?

• Roadman
vogelliefhebber schreef op donderdag 22 december 2011 @ 10:54:

Vraagt zich af of dit juridisch gezien wel kan?
Ja dat kan sinds CMG destijds bij de rechter ervoor heeft kunnen zorgen dat CMG (en nu dus Logica) een verkapt uitzendbureau is

• vogelliefhebber
  • Niet online
In de constructie van CMG, kon men dus een uitzondering maken door alleen bankzitters te selecteren.
Via die constructie, waren mensen die bij een klant zaten namelijk "onmisbaar"
Met de nu voorgestelde constructie probeert Logica vrijstelling te krijgen voor het over de gehele linie selecteren van mensen waarvan Logica vindt dat ze geen match meer hebben met Logica.
Ongeacht of dit nu bankzitters zijn of niet, dit is dus echt wel iets anders dan de uitzendbureau constructie.

Verwijderd

Als ze nu vragen welke consultants "niet langer een match met Logica hebben" denk ik dat ze daarna een stuk minder selectie hoeven te doen ;)

• vogelliefhebber
  • Niet online
Het gaat waarschijnlijk over de medewerkers waarvan Logica vindt dat ze geen match hebben,
niet over de medewerkers die vinden dat ze geen match meer hebben met Logica
(vanwege het belonings/motiveringsbeleid) ;)

• Shadowhawk00
vogelliefhebber schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:12:
Het gaat waarschijnlijk over de medewerkers waarvan Logica vindt dat ze geen match hebben,
niet over de medewerkers die vinden dat ze geen match meer hebben met Logica
(vanwege het belonings/motiveringsbeleid) ;)
Maakt toch weinig uit, de eerste groep doen je er zelf uit en de 2e groep gaat uit zichzelf weg.
Resultaat is dat er gewoon mensen weggaan.

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Shadowhawk00 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:20:
[...]

Maakt toch weinig uit, de eerste groep doen je er zelf uit en de 2e groep gaat uit zichzelf weg.
Resultaat is dat er gewoon mensen weggaan.
[cynimode on]
weer een KPI gehaald: "reduktie in 2013 met de helft" (zie OR poll)
[cynimode off]
[...]
Hmm.. als ik een manager was zou ik je wijzen op alle online mogelijkheden van de online trainingen.
ik gaf vroeger zelf training. Online trainingen zijn vrijwel uitsluitend gericht op technische truukjes, persoonlijke ontwikkeling of managementtechnieken ho maar. Die kosten geld. De beste trainingen zijn klassikaal, niks online, en zeker niet die voor persoonlijke vaardigheden.
Perspectief is er ook wel maar je moet er echt keihard voor werken, en dat is het soort werk waar veel mensen die wel heel goed zijn in hun vak heel slecht in zijn.
ik hoop niet dat je insinueert dat ik me niet de tiefus werk. Er zijn jaren geweest dat ik de helft (!) van mn weekends heb overgewerkt.
Dan nog.. ik zou heel graag zien dat er iets van een langere termijn planning is waar opdrachten en opleidingen worden afgestemd op jouw carriere doel. Helaas lijkt de actualiteit daar steeds een stokje voor te steken. Verder is dat sterk afhankelijk van je manager en die zijn daar lang niet allemaal even goed in.
Opdrachten gaat prima. zoals eerder gememoreerd, ik zoek mn eigen weg wel bij de klant. Er zit een opgaande lijn in. Daar loop ik ook graag een stukje harder voor, omdat ik er erg veel voor terug krijg (van die klant dan).
...dat merken we, zoals Daoth al memoreerde....

[ Voor 72% gewijzigd door peter00 op 22-12-2011 11:53 ]

Verwijderd

Roadman schreef op donderdag 22 december 2011 @ 10:57:
[...]

Ja dat kan sinds CMG destijds bij de rechter ervoor heeft kunnen zorgen dat CMG (en nu dus Logica) een verkapt uitzendbureau is
Als dat zo is dan zou Logica onder de CAO voor uitzendbureaus moeten vallen, toch?

Verwijderd

overigens heb ik ook ergens het onderstaande gelezen naar aanleiding van de uitspraak van de rechter in 2002:

"Aanpassing Ontslagbesluit:
Inmiddels heeft de Minister van Sociale Zaken het Ontslagbesluit en Bijlage B aangepast zodat werkgevers die werknemers detacheren alleen nog bij uitzondering kunnen afwijken van de anciënniteitregels. Alleen wanneer de klant er belang bij heeft dat de werkzaamheden door die specifieke werknemer worden verricht, zal de laatst aangenomen werknemer er niet als eerste uitgaan. Daarnaast zullen alleen de echte uitzendorganisaties aanspraak kunnen maken op de soepele ontslagregels."

Zie ook deze link:
http://www.uwv.nl/werkgev...sule%20-%20dec%202009.pdf

Ik hoop dat de OR iets doet met deze informatie (en eea goed uitzoekt!) en niet zomaar akkoord gaat met de wijze waarop men deze reorganisatie wil doorvoeren.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2011 12:30 ]

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-10 18:09
Aanvraag staat op de OR workspace in de folder "adviesaanvragen en instemmingsverzoeken", maar geeft nog geen duidelijkheid.......

[ Voor 19% gewijzigd door ed73 op 22-12-2011 12:01 ]

• Wijnands
Even voor de duidelijkheid, ik insinueer niet dat iemand hier niet hard werkt.

Waar ik op doelde is dat kleine groepje mensen wat helemaal los gaat op een bepaald aandachtsgebied. Mensen die seminars enzo aflopen, zich echt in de materie verdiepen en dat ook uitdragen naar collega's.Daar gaat een hoop tijd in zitten maar het bedrijf steekt daar ook wel 's een handje toe.

Mensen die de adviesaanvraag hebben gelezen.. je kan hier of bij de koffieautomaat mopperen maar je kan ook je op en aanmerkingen naar de OR mailen.

Verwijderd

Zag net de aankondiging van de People Survey. Hoop er op dat het resultaat ervan deze keer resulteert in meer dan alleen beloften...er is na de vorige keer veel aangekondigd, maar uiteindelijk weinig van terecht gekomen (bv. cafetariamodel, de bonus pilot).

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Ho Ho Ho Het is nog niet het einde van het jaar.... het kan nog... :+

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 13:17:
Zag net de aankondiging van de People Survey. Hoop er op dat het resultaat ervan deze keer resulteert in meer dan alleen beloften...
ik zie de verhalen nu alweer voor me hoe *O* we allemaal zijn. Allemaal groene balkjes. Vooral die in India. Anoniem in te vullen. Met persoonlijke inlogcode. _O-

Ik zeg :" invullen als de 550 bekend zijn" })

Verwijderd

filerijder schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 09:39:
Leven om te werken is denk ik per definitie een verkeerde hobby waar je ooit in teleurgesteld zult worden, ongeacht voor welke baas je leeft.
Dat is niet wat ik zeg. Ik zei "tot op zekere hoogte". Als je niet meer met plezier naar je werk komt, dan klopt er iets niet. En bij mij is dat plezier inmiddels omgeslagen in tegenzin.
filerijder schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 09:39:Persoonlijke ervaring is dat je voor dit enthousiasme zelf voor moet zorgen, want de meeste werkgevers doen dit niet voor je. Ook het afstemmen van de verwachting ten aanzien van je manager/werkgever helpt. Mocht je toch een werkgever vinden die jou meer dan 5 jaar enthousiast weet te houden, laat het me weten, dan kom ik daar ook werken. Tot die tijd probeer ik er zelf proactief voor te zorgen dat ik goed ik de markt en bij mijn klanten lig en hoop ik zo een prettige carrière te hebben.
Alle initiatieven die ik zelf aandraag, worden afgeslagen wegens gebrek aan budget en billabillity die in gevaar komt. En aangezien ik, na jarenlang belangenloos avond na avond in eigen tijd te werken, nooit iets daarvoor heb terug gezien, is wat mij betreft de maat vol, en krijgt Logica nog maar erg weinig eigen tijd van mij kado.

Even wat anders. Vorig jaar hadden we zelfs nog een (kleine) kerstattentie, iets van chocola en kaart. Dit jaar niks, zelfs geen kerstkaart. Schrijnend.

• Roadman
Ik heb wel een digitale kerstkaart gehad!

• filerijder
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 19:23:
[...]
Als je niet meer met plezier naar je werk komt, dan klopt er iets niet. En bij mij is dat plezier inmiddels omgeslagen in tegenzin.
Daar kan ik je alleen maar gelijk in geven. Plezier in je werk (al is het maar een beetje) is wel nodig om jezelf elke dag naar je bureau te krijgen.
[...]
En aangezien ik, na jarenlang belangenloos avond na avond in eigen tijd te werken, nooit iets daarvoor heb terug gezien, is wat mij betreft de maat vol, en krijgt Logica nog maar erg weinig eigen tijd van mij kado.
Misschien dat daar dan een verschil tussen ons zit. Ik ben zeer zuinig met de "eigen tijd" die ik aan mijn werkgever cadeau doe. Jaren geleden tot de conclusie gekomen dat de RIO daarvan beperkt is. :)
[...]
Even wat anders. Vorig jaar hadden we zelfs nog een (kleine) kerstattentie, iets van chocola en kaart. Dit jaar niks, zelfs geen kerstkaart. Schrijnend.
Ik snap je punt, maar ik ben bang dat je de Logica medewerkers op dit punt in 2 kampen kunt verdelen. 1 kamp dat van mening is dat iets kleins er toch wel vanaf zou moeten kunnen en het andere kamp dat vind dat zelfs dat geen pas heeft gezien de huidige omstandigheden. Ik doe het dit jaar voor de mondelinge kerst en nieuwjaarswensen van mijn manager.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Return On Investment is inderdaad zeer laag (ik ben er ook mee gestopt, vrije tijd moet vrij zijn).
Wat ik kwalijker vind is dat mijn opdrachtgevers klagen over het tegenovergestelde; voor een consultancy tarief zien ze wel gemotiveerde werknemers (die het tarief ook wel waard zijn, anders zaten we er niet) maar weinig tot niets van het bedrijf zelf - geen toegevoegde (laat staan onderscheidende) waarde. Deze klacht betreft niet alleen Logica overigens, ook CAP, Ordina, etc, etc, detacheren werknemers onder het mom van consultancy terwijl dat niet wordt waar gemaakt.
Uiteindelijk werken jij en ik voor een uitzendbureau, maar dan in vaste dienst - hou daar in je review ook rekening mee als je iets van je vragen, geef dan ook vriendelijk aan dat je alleen meetbare doelen wilt vastleggen als Logica (of welke werkgever dan ook) dat ook doet vwb opbrengsten van die inspanningen ...
Nou werk ik er 10+ jaar dus dan doe je dat wat makkelijker dan als je net komt kijken natuurlijk ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is nog erger dan wat hierboven geschetst wordt....

Meetings in eigen tijd minder volgen ivm onacceptabel lange reistijd (3+ uur enkele reis van de klantlocatie naar de locatie van de meeting en ik moet daarna ook nog terug. Dat wordt heel wat compenseren om je 40+ uur te maken bij de klant!) wordt je dus snoeihard aangerekend zo blijkt uit het zonet van mijn manager ontvangen review......

Argument van te lange reistijd telt blijkbaar niet....

Degenen die nu nog roepen dat de meetings in eigen tijd vrijwillig zijn hebben het dus glashard mis.

Klantreview en ook die van mijn collega's zijn goed. Bij deze staat mijn manager op de nominatie voor de prestigieuze titel van eikel van de eeuw....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Kun je op dat soort dingen niet inbellen? Ik ben niet bekend met Logica, maar dat zou een optie zijn. Dan hoor je alles (min of meer) en hoef je je ook niet in bochten te wurmen.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks dat Logica al jaren met veel bombarie propageert dat ze voorlopen op Het Nieuwe Werken (en alles wat erbij hoort), is het blijkbaar niet mogelijk om meetings dusdanig te faciliteren zodat je remote "aanwezig" kunt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 08:56:
Ondanks dat Logica al jaren met veel bombarie propageert dat ze voorlopen op Het Nieuwe Werken (en alles wat erbij hoort), is het blijkbaar niet mogelijk om meetings dusdanig te faciliteren zodat je remote "aanwezig" kunt zijn.
Onze afdeling doet niet anders (ook logisch met consultants over heel Nederland en een aantal in het buitenland), dus om nou gelijk het beeld (weer) te schetsen dat het voor heel Logica geldt...

(ik zie hier sowieso vaak kritiek op "Logica" in het algemeen terwijl in veel gevallen wel duidelijk is dat het hem zit in de relatie consultant-directe manager in plaats van het hele bedrijf, of het dan aan de anoniem op tweakers gal spuiende consultant ligt of aan de manager laat ik in het midden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 08:56:
Mijn ervaring is toch wel anders. Ik ben een fan van het nieuwe werken (mede door mijn woon-werkafstand), maar ik word zelfs gestimuleerd om toch ook vooral maar deels mijn werkzaamheden thuis te doen.
En ook met afspreken etc is goed rekening te houden met mijn bloktijden.

[ Voor 6% gewijzigd door avotar op 23-12-2011 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Logica vraagt - conform de WOR - aan de OR om instemming over de regeling “versneld kwalitatief ontslagbeleid”. Echter, in het instemmingsverzoek ontbreekt wettelijk verplichte informatie als een beschrijving van de regeling en een beschrijving van de personele gevolgen.

Het lijkt me redelijk dat wanneer de OR antwoord en verduidelijking krijgt op alle in de OR-nieuwbrief gestelde open issues, de OR de van Logica verkregen antwoorden en duidelijkheid ook gaat publiceren!

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 01:35:

Meetings in eigen tijd minder volgen ivm onacceptabel lange reistijd (3+ uur enkele reis van de klantlocatie naar de locatie van de meeting en ik moet daarna ook nog terug. Dat wordt heel wat compenseren om je 40+ uur te maken bij de klant!) wordt je dus snoeihard aangerekend zo blijkt uit het zonet van mijn manager ontvangen review......
Als mijn manager het lef heeft dat in het review te zetten komt er niet eens een gesprek voor het review. Als er niet constructief gedacht kan worden heeft een reviewgesprek helemaal geen zin kan je die tijd beter gebruiken. Hoewel ik niet van mijn manager verwacht dat hij dom genoeg is om dit te doen.

Ik ken vrij veel collega's die eigenlijk niet of bijna nooit op meetings komen waarbij voor de verplichte practicemeeting de rede "prive" redelijk populair blijkt te zijn.
Ander heel goed argument is trouwens de klant zelf, ik wil best komen hoor als jij de klant even opbelt en uit wil leggen waarom zijn project en deadline minder belangrijk zijn dan de meeting van logica. Werkt heel goed als er ook een deadline aankomt maar ik kan me niet indenken dat een manager iets anders gaat doen dan accepteren.

Je kan je review gewoon nooit accepteren kijken wat dat voor gevolgen heeft aangezien je manager daar op afgerekend word ( mocht die van mij dit aandragen als minpunt zal ik tzt mijn ervaring omtrend de gevolgen hier wel neerzetten )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 01:35:

Argument van te lange reistijd telt blijkbaar niet....

Degenen die nu nog roepen dat de meetings in eigen tijd vrijwillig zijn hebben het dus glashard mis.

Klantreview en ook die van mijn collega's zijn goed. Bij deze staat mijn manager op de nominatie voor de prestigieuze titel van eikel van de eeuw....
Jammer. Ik dacht dat we dit soort gedoe onderhand wel kwijt waren. Als dit mij overkwam liet ik het er niet bij zitten en ging ik de dialoog aan met de volgende management laag en/of HR.
ESPACE schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 10:50:
Logica vraagt - conform de WOR - aan de OR om instemming over de regeling “versneld kwalitatief ontslagbeleid”. Echter, in het instemmingsverzoek ontbreekt wettelijk verplichte informatie als een beschrijving van de regeling en een beschrijving van de personele gevolgen.
En dat heb je ook aan de OR gemaild neem ik aan? Dan nemen ze je opmerking vast mee.
Het lijkt me redelijk dat wanneer de OR antwoord en verduidelijking krijgt op alle in de OR-nieuwbrief gestelde open issues, de OR de van Logica verkregen antwoorden en duidelijkheid ook gaat publiceren!
Traject loopt nog maar net, reken er maar op dat er heus nog wel het e.e.a. gepubliceert gaat worden.

[ Voor 38% gewijzigd door Wijnands op 23-12-2011 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
johnnyv.nl schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 09:22:
[...]
(ik zie hier sowieso vaak kritiek op "Logica" in het algemeen terwijl in veel gevallen wel duidelijk is dat het hem zit in de relatie consultant-directe manager in plaats van het hele bedrijf
Dit beeld heb ik ook vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Hillie schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 06:53:
Kun je op dat soort dingen niet inbellen? Ik ben niet bekend met Logica, maar dat zou een optie zijn. Dan hoor je alles (min of meer) en hoef je je ook niet in bochten te wurmen.
Verder dan excel komen de meeste kantoortijgers niet. En dan alleen met voorgebakken macro's

Mijn huidige manager is een uitzondering. De beste people-manager die ik bij dit bedrijf heb gehad. Echt een topvent. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 09:22:
[...]
(ik zie hier sowieso vaak kritiek op "Logica" in het algemeen terwijl in veel gevallen wel duidelijk is dat het hem zit in de relatie consultant-directe manager in plaats van het hele bedrijf, of het dan aan de anoniem op tweakers gal spuiende consultant ligt of aan de manager laat ik in het midden)
De relatie met mijn directe manager is uitstekend. Maar company meetings, team meetings, inter team meetings e.d. worden bij ons slechts uitermate zelden voorzien van de mogelijkheid om remote aanwezig te zijn. Video is er nooit, en als er al geluid is, dan moet dat via inbellen op een telefoonnummer. Wat ik anno 2011 niet meer van deze tijd vind. Wat ik van de managers begrepen heb ligt het aan technische beperkingen, gebrek aan budget (is'ie weer), en gebrekkige ondersteuning vanuit de organisatie (OneIS?).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2011 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
OneIS loopt inderdaad knap achter. Ik heb de indruk dat budget daar nog niet eens zo heel beperkend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 09:37:
[...]

De relatie met mijn directe manager is uitstekend. Maar company meetings, team meetings, inter team meetings e.d. worden bij ons slechts uitermate zelden voorzien van de mogelijkheid om remote aanwezig te zijn. Video is er nooit, en als er al geluid is, dan moet dat via inbellen op een telefoonnummer. Wat ik anno 2011 niet meer van deze tijd vind. Wat ik van de managers begrepen heb ligt het aan technische beperkingen, gebrek aan budget (is'ie weer), en gebrekkige ondersteuning vanuit de organisatie (OneIS?).
Terwijl je met de meeste allstaff dingen van Andy en Seamus juist weer wel wordt verzocht zoveel mogelijk in te loggen via een pc en zo weinig mogelijk via een telefoonnummer.
Waarop ik dan vaak weer denk, dat vind mijn klant sowieso niet zo prettig.
Plus vind ik dan weer dat je het de volgende dag altijd nog kan terug luisteren.

Maar waarom idd wel de audio, maar niet de video?

Ik ga ook niet naar een teammeeting om mensen te horen, maar om ze te zien :D

[ Voor 3% gewijzigd door avotar op 24-12-2011 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
avotar schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 12:15:
Ik ga ook niet naar een teammeeting om mensen te horen, maar om ze te zien :D
Volgens mij is dat ook gedachte achter de meeste meetings... Zorgen dat je je collega's een keertje ziet, ze face to face spreekt en om enige vorm van binding te creëren/behouden tussen personeel en bedrijf.

Persoonlijk vind ik dat je als medewerker graag naar deze meetings moet willen gaan en dat je als bedrijf je personeel moet stimuleren om ze te bezoeken (lees: 2 unbillable uren moet accepteren).

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Beetje stil hier nu er nog een hoog percentage aan overhead (bovenop de 500 andere ontslagen) ontslagen gaan worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Roadman schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:24:
Beetje stil hier nu er nog een hoog percentage aan overhead (bovenop de 500 andere ontslagen) ontslagen gaan worden....
Wist ik eigenlijk nog niet eens dat er nog even een paar ontslagen worden.
Kunnen we niet gewoon op CEO niveau gaan snoeien gaat wat sneller qua salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wegbijcentric
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10-2017
Shadowhawk00 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:00:
[...]

Wist ik eigenlijk nog niet eens dat er nog even een paar ontslagen worden.
Kunnen we niet gewoon op CEO niveau gaan snoeien gaat wat sneller qua salaris.
Op intranet staat een extra aanvraag voor de OR om te snijden in overhead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Roadman schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:24:
Wat valt er over te zeggen? Het zullen, helaas, een paar spannende maanden worden voor een aantal collega's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Wijnands schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:14:
[...]

Wat valt er over te zeggen? Het zullen, helaas, een paar spannende maanden worden voor een aantal collega's.
Ik vind het jammer dat het zolang moet duren voor die collega's ik zou ook niet maanden willen wachten om te horen of ik wel of niet ontslagen word. Liever asap zodat je weet waar je aan toe bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Shadowhawk00 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:41:
Ik vind het jammer dat het zolang moet duren voor die collega's ik zou ook niet maanden willen wachten om te horen of ik wel of niet ontslagen word. Liever asap zodat je weet waar je aan toe bent.
Naast dat het vervelend is voor de mensen, heeft het uitstellen van duidelijkheid zeer negatieve gevolgen voor de motivatie. Ik verwacht dat, net als bij de vorige reorganisatie, Logica weer maanden stil staat. Niemand wil/gaat nog iets starten als hij/zij niet weet of het afgemaakt kan/zal worden...

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Laatst online: 03-03 05:57
Edjaaah schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:46:
[...]

Naast dat het vervelend is voor de mensen, heeft het uitstellen van duidelijkheid zeer negatieve gevolgen voor de motivatie. Ik verwacht dat, net als bij de vorige reorganisatie, Logica weer maanden stil staat. Niemand wil/gaat nog iets starten als hij/zij niet weet of het afgemaakt kan/zal worden...
Binnenkort starten weer de review gesprekken. Lijkt mij lullig als je alle formulieren hebt ingevuld en je vervolgens te horen krijgt dat je mag vertrekken.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Donde schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:00:
[...]

Binnenkort starten weer de review gesprekken. Lijkt mij lullig als je alle formulieren hebt ingevuld en je vervolgens te horen krijgt dat je mag vertrekken.
Nou ja, ik hoorde dat je bij je review de key capabilities al niets eens meer (kan/mag) invult.
Dus waar het dan nog op gebaseerd is..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wegbijcentric
avotar schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:01:
[...]

Nou ja, ik hoorde dat je bij je review de key capabilities al niets eens meer (kan/mag) invult.
Wij hebben te horen gekregen dat alleen de overall summary en de sterke en verbeterpunten ingevuld moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
avotar schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:01:
[...]

Ze kunnen het alleen maar baseren op klant beoordeling want meer valt er niet te beoordelen aan input.
Niet dat het veel zal uitmaken voor je salarisverhoging dit jaar vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Shadowhawk00 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:59:
[...]
Ze kunnen het alleen maar baseren op klant beoordeling want meer valt er niet te beoordelen aan input.
En je tips aan de account manager om extra collega's aan het werk te krijgen bij de klant...
En het voormaseren van de klant om meer collega's nodig te hebben...
En je tips aan de sales manager om nieuwe klanten te winnen...
En het voormaseren van je netwerk om toch maar eens bij Logica te winkelen...
...

Alleen is dat wel wat lastig met de nieuwsberichten van de laatste tijd :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

wat is het doel van je review? wat is het nog waard? maakt toch geen ruk uit wat er in staat zolang je billable bent.

Wanneer komt de vakbond eens buurten bij ons uitzendbureau annex zzp-collectief? Krijgen we tenminste nog een periodiekje en kunnen we eens terugleunen bij ontslagen.

t wordt copy-paste dit jaar. Ennuh..waar mag ik t op boeken? I ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

peter00 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:09:
Wanneer komt de vakbond eens buurten bij ons uitzendbureau annex zzp-collectief?
Welke vakbond?

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Het staat mensen gewoon vrij om lid te worden van een bond. Er zijn er maar weinig die die stap ook zetten. Zolang dat zo blijft zullen bonden geen rol van betekenis spelen. Gaan ze dat wel doen dan vraag ik me af of je daar zoveel beter van wordt.

[ Voor 42% gewijzigd door Wijnands op 05-01-2012 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

deze bijvoorbeeld : http://www.cnvflex.nl/
of deze:
http://www.fnvbondgenoten.nl/mijnbranche/bedrijven/
Wijnands schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 09:48:
Gaan ze dat wel doen dan vraag ik me af of je daar zoveel beter van wordt.
waarom werkt t dan wel bij ATOS, ASML en Getronics?

[ Voor 33% gewijzigd door peter00 op 05-01-2012 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Voor een vakbond moeten er natuurlijk wel een groot aantal mensen lid zijn anders valt er weinig collectief te onderhandelen natuurlijk. Collectief voor 10 mensen onderhandelen is een beetje zinloos.
Overigens past ASML niet in je rijtje van ATOS en getronics aangezien ASML geen uitzendbureau is en logica atos getronics dit wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-10 13:35
peter00 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:56:
[...]

In NL is een groot deel van Atos afkomstig van het vroegere Origin (lang heette het bedrijf ook Atos-Origin). Origin komt voort uit Philips. Philips = industrie = bedrijf met actieve vakbondscultuur.

ASML is geen IT bedrijf maar een machinefabriek (met een grote R&D afdeling).

Getronis, zou niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

[...]

of deze:

[...]

Ik weet niet of je bij een van die bedrijven gewerkt hebt.. .maar ik was in mijn tijd bij een van die bedrijven (PR) lid van De Unie. En dus kreeg je mee hoe het ging met de CAO's.
Steevast werd de COA een jaar later of nog later vastgesteld dan voor het jaar waarvoor hij eigenlijk zou moeten gelden.
De vakbonden blokkeerden continue alles, met als gevolg dat er ook echt helemaal niets gebeurden.
En in de tijd dat je ze hard nodig had (in massa reorganisatie van PinkRoccade) legden ze de werkgever juist geen stro-breed in de weg.

Dus werkte het.... Meh, ik vond eigenlijk van niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
[...]

of deze:

[...]

Getronics = KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

tja, berusting met alles wat door de strot gedrukt wordt is ook een manier om er mee om te gaan. Dat is ook precies wat steeds meer uitgebuit wordt. Verdeel en heers. Machiavelli, Sun-Tzu et al. komen regelmatig langs bij managementseminars, lijkt het. Het plebs mag iig niet te mondig worden. Je enige stem zit in je voeten; echter, juist als het slecht gaat kun je nergens heen. Geef mij maar het Rijnlandse model, met overleg en onderhandelen in plaats van die fokking Angelsaksische neofeodale cultuur. Als het gevolg is dat ik geen idiote bonussen kan opstrijken, soit. We weten allemaal waar dat toe kan leiden

Ik kom uit de industrie, wellicht dat mijn drang tot organisatie daar vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Waren er nog mensen die een nieuwe lease auto wouden uitzoeken? ;)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
SithWarrior schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:34:
Van 18 merken naar 9 naar 0... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

release your staff, re-lease your cars O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Laatst online: 30-09-2024
Ik probeer al vanaf oktober een geschikte auto te vinden! Vanmorgen mijn bestelling geplaatst...

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb26
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-10 18:22
Ja. Heb afgelopen weken diverse proefritten gemaakt en na lang wikken en wegen ben ik er eindelijk uit. Ik heb vanochtend een offerte aangevraagd bij de dealer, en wou vanavond het geheel indienen bij wagenparkbeheer. En nu dit weer. Ik ben op zijn zachtst gezegd not amused. :'( Er gaat toch redelijk wat tijd inzitten. Nu moet ik gaan kijken of er toevallig een auto beschikbaar komt die mij wel past qua grootte en comfort....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
mbb26 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:49:
[...]
mij wel past qua grootte en comfort....
....en budget... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb26
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-10 18:22
Klopt, die zooi die op release plaza gezet wordt is soms zo achterlijk duur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Testert schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:49:
[...]

Ik probeer al vanaf oktober een geschikte auto te vinden! Vanmorgen mijn bestelling geplaatst...
Das pech hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 19:56

Reneger

Wie? IK?

Blij dat ik mn focus al een tijdje heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was ook net aan het kijken voor een nieuwe auto en nu dit weer. Heb geen zin om een auto van het release plaza te kiezen. Wordt dus weer een aantal maanden geduld hebben (of niet natuurlijk afhankelijk van wat er in de komende ronde gaat gebeuren (en wat je in de all staff survey hebt ingevuld ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wegbijcentric
Wat zal het volgende worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

laten we ze niet op ideëen brengen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Hm scheelt me weer nu ik geen auto mag bestellen kunnen ze niet klagen dat ik er geen bestel want dat mag niet.
Marktplaats staan inderdaad veel te dure auto's op en releaseplaza ook nou ja dan maar een huurauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wegbijcentric
Shadowhawk00 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 16:15:
Hm scheelt me weer nu ik geen auto mag bestellen kunnen ze niet klagen dat ik er geen bestel want dat mag niet.
Marktplaats staan inderdaad veel te dure auto's op en releaseplaza ook nou ja dan maar een huurauto.
Ik denk niet dat je dat er makkelijk gaat doorkrijgen.
Wellicht dat ze gewoon dan auto's gaan toewijzen.
Pagina: 1 ... 22 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.