Ervaring werken bij Logica, nu onderdeel van CGI (Deel 4) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 43 Laatste
Acties:
  • 428.151 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-10 15:41

avotar

P0werd by Black Coffee

Testert schreef op woensdag 14 december 2011 @ 08:35:
Voor degenen die willen reageren op de e-mail van Andy Green:

[...]
Hij zal het druk hebben denk ik vandaag.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamP
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-09 19:51
1200 banen worden geschrapt, sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Ach als je kritisch reageert op zijn blog krijg je gewoon hem of 1 van het management aan de telefoon, eigenlijk een soort call me back systeem.
Andersom Peter00: Bedenk een alternatieve manier om toezichthouders & klanten ervan te overtuigen dat alle medewerkers waarvoor dat relevant is op de hoogte zijn van de mores en richtlijnen inzake ethiek, informatiebeveiliging en MVO. Liefst een manier die goedkoper is en minder irritant voor een aantal klagers die nog steeds tweakers gebruiken voor het uiten van ergernissen die beter op het interne forum (wat nauwelijks gebruikt wordt), of Yammer besproken kunnen worden. Ik weet vrij zeker dat als er betere manieren zijn, dat men daar wel oren naar heeft. Misschien ook niet, want deze trainingen zijn nu al ontwikkeld en wat is er nu makkelijker dan dit gewoon jaarlijks herhalen? Dan went het vanzelf. Zit je rustig op 1 januari met je kater dit soort dingen af te vinken. Jij blij, want je bent er weer vanaf. Je manager, practicedirector, Sake en Seamus blij, want die hebben allemaal groene vakjes. Tadaa!
Er zit toch vast wel 1 idle consultant ergens die even met een sql scriptje die database kan aanpassen zodat er bij iedereen true komt te staan? Dat is een nog efficientere en handigere methode om overal groene bolletjes te hebben. Klant en management blij, ze hebben groene bolletjes, consultants blij, ze hebben niets hoeven doen. Win-Win lijkt me. Helemaal als die consultant daarvoor nog SQL moet leren kan je het meteen als een training zien.

Overigens waarom zou iemand op een intern forum klagen waar je klacht desnoods wegehaald wordt, terwijl je dat ook hier kan doen waar er geen partijdige moderator is en waarbij het bedrijf ook weet dat impopulaire acties direct effect kunnen hebben op recruitment.
Toch vreemd dat ze aan de andere kant nog steeds mensen aangenomen hebben het afgelopen kwartaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Shadowhawk00 op 14-12-2011 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Shadowhawk00 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 08:49:
Toch vreemd dat ze aan de andere kant nog steeds mensen aangenomen hebben het afgelopen kwartaal.
Dat is niet vreemd; als er hele goede mensen aan je deur kloppen dan neem je die aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-10 18:04
Tussen de 450 en 550 banen in Nederland/Belgie volgens Nu.nl

Logica schrapt honderden banen
Laatste update: 14 december 2011 08:25 info
LONDEN - Automatiseerder Logica voert zijn reorganisatieplannen vanwege de verslechterende economische omstandigheden sneller uit dan gepland.

Het bedrijf schrapt in totaal 1300 banen. Dit maakte Logica woensdag bekend.

De ontslagen, waarvan er tussen de 450 en 550 in Nederland en België vallen, brengen dit boekjaar een kostenpost van 80 miljoen Britse pond met zich mee.

Vanaf de tweede helft van 2012 verwacht het bedrijf een structurele kostenbesparing van 25 tot 25 miljoen pond. In 2013 moet de reorganisatie structureel tussen de 50 en 60 miljoen pond opbrengen

[ Voor 84% gewijzigd door Roadman op 14-12-2011 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Hoeveel mensen werken er eigenlijk in NL voor Logica?

In ieder geval sterkte...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Motrax schreef op woensdag 14 december 2011 @ 09:21:
Hoeveel mensen werken er eigenlijk in NL voor Logica?

In ieder geval sterkte...
Ik meen iets van 4500.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

dat wordt een gezellige kerst als je op de bank zit.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
peter00 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 09:22:
dat wordt een gezellige kerst als je op de bank zit.
Zal wel weer op management niveau geschrapt worden, Consultants zullen net zoals andere jaren wel weer gespaart worden maar ook logisch want de kurk drijf daar nu eenmaal op he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Shadowhawk00 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 09:26:
[...]

Zal wel weer op management niveau geschrapt worden, Consultants zullen net zoals andere jaren wel weer gespaart worden maar ook logisch want de kurk drijf daar nu eenmaal op he.
Denk niet dat er genoeg managers zijn om die 450-550 FTE te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaffel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-10 11:38
Geen goed moment om over een kerstpakket te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-10 15:46

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

WilliamP schreef op woensdag 14 december 2011 @ 08:47:
Mja, moet je wel het hele verhaal er bij leggen..
De ontslagen, waarvan tussen de 450 en 550 in Nederland en België vallen,
Dus dat maakt het voor ons in NL alweer een stuk 'positiever'..
Roadman schreef op woensdag 14 december 2011 @ 09:27:
[...]

Denk niet dat er genoeg managers zijn om die 450-550 FTE te halen.
Nee, maar denk ook dat er nu naar mensen gekeken gaat worden die langdurig idle zitten en er zullen nu vast ook mensen gewieberd worden waar ze mss al langere tijd vanaf wouden..

[ Voor 34% gewijzigd door AngelDust op 14-12-2011 09:33 ]

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:23
AMSTERDAM (Dow Jones)--Automatiseerder Logica plc (LOG.LN) waarschuwt woensdag dat de omstandigheden de afgelopen maanden verder zijn verslechterd en kondigt een versnelde reorganisatie die tot GBP60 miljoen aan besparingen moet opleveren en meer dan 1.300 banen zal kosten.

Volgens Logica stellen klanten investeringen uit gezien de onzekere economische vooruitzichten.

Logica verwacht nu voor 2011 een omzetgroei van ongeveer 3% en een onderliggende winst van GBP240 miljoen tot GBP250 miljoen. Eerder rekende het Brits-Nederlandse bedrijf voor heel 2011 op een omzetgroei van meer dan 3%, met een aangepaste operationele marge uitkomt tussen de 6,5% en 7,0%.

De versnelde reorganisatie moet ervoor zorgen dat de operationele marge in 2013 boven de 6,5% uitkomt.

Om dit te bereiken pakt Logica met name zijn activiteiten in Nederland en Belgie aan, daar verdwijnen 450 tot 500 werknemers.

In Zweden en het Verenigd Koninkrijk verdwijnen nog eens zo'n 450 banen, vanwege het uitbesteden van het beheer van de IT-infrastructuur. Daarnaast gaan nog eens 200 banen in Zweden verloren en wordt in Nederland en Zweden bespaard op kantoorruimte.

Door de voorgenomen plannen moeten de activiteiten in de Benelux in 2012 weer winst maken en de marge in Zweden moet verbeteren.

In het derde kwartaal liet het Verenigd Koninkrijk na een aantal kwartalen van krimp weer groei zien - de sterkste groei van alle regio's waarin Logica actief is - bleef de omzet in de Benelux op autonome basis dalen.

Robin van Daalen; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5715200; robin.vandaalen@dowjones.com

AMSTERDAM (Dow Jones)--De winstwaarschuwing van Logica (LOG.LN) is een nieuwe klap voor de geloofwaardigheid van het management, dat toch al niet al te groot was, zegt analist Will Wallis van Numis Securities. Hij voegt toe dat het nieuws van woensdag daarnaast vragen zal oproepen over de ware lange termijn winstgevendheid van het bedrijf. Numis heeft een hold-advies op Logica. Omstreeks 9.10 uur noteert het aandeel 9,9% lager op EUR0,79, terwijl de Midkap met 1,3% daalt. (RVD)

Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

AngelDust schreef op woensdag 14 december 2011 @ 09:31:

[...]

Dus dat maakt het voor ons in NL alweer een stuk 'positiever'..
500 / 6000 is nog altijd 8%. Vind ik helemaal niet meevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Aandeel reageert ook lekker...

Logica - 11,8%
0,77 nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Laatst online: 03-10 15:46

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

peter00 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 09:43:
[...]

500 / 6000 is nog altijd 8%. Vind ik helemaal niet meevallen
Dat zeg ik ook niet.. 'dat het meevalt', maar het is wel zo dat er van de 1300 'maar' 450-550 in NL/BE vallen, en niet alle 1300.. :)

Begrijpend lezen is ook een vak ;) nofi :*

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10 15:25
MrFX schreef op woensdag 14 december 2011 @ 09:40:
In Zweden en het Verenigd Koninkrijk verdwijnen nog eens zo'n 450 banen, vanwege het uitbesteden van het beheer van de IT-infrastructuur.
Haha, omg! Atos zeker??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Nee india natuurlijk, je betaalt minder en krijgt dan ook minder ( alleen dat laastse wordt niet naar gekeken )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Shadowhawk00 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 10:53:
[...]

Nee india natuurlijk, je betaalt minder en krijgt dan ook minder ( alleen dat laastse wordt niet naar gekeken )
pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Row
  • Laatst online: 30-09 11:19

Row

Kortzichtigheid FTW :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dit licht is het wat beter te begrijpen dat de pilot voor de bonus gestopt is, zou heel erg krom overkomen. Toch jammer dat dit toen niet is gemeld.

Ben benieuwd of Logica nog een regeling gaat aanbieden waar je je vrijwillig voor kunt inschrijven. Zullen best mensen zijn die daar geïnteresseerd in zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 12:49

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 13:08:
Ben benieuwd of Logica nog een regeling gaat aanbieden waar je je vrijwillig voor kunt inschrijven. Zullen best mensen zijn die daar geïnteresseerd in zijn.
Dat lijkt me juist niet handig (voor Logica dan). Je wilt toch voornamelijk de goede (en/of goedkope) mensen binnen houden en de dure onverkoopbare mensen eruit wippen. Met een dergelijk vrijwillig beleid zijn het juist eerder de mensen die makkelijk ergens anders iets kunnen vinden degenen die van dit aanbod gebruik zullen maken. Dan blijf je uiteindelijk met alleen maar dure onverkoopbare mensen zitten en ben je nog verder van huis.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Laatst online: 03-03 05:57
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 13:08:
En of er mensen geïnteresseerd zullen zijn. Janoz verwoord het juist. De werknemers, die zeker weten makkelijk een andere job kunnen vinden en krijgen, zullen gretig gebruik maken van het aanbod. Die zien een win-win situatie voor zichzelf.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Donde schreef op woensdag 14 december 2011 @ 13:46:
[...]

En of er mensen geïnteresseerd zullen zijn. Janoz verwoord het juist. De werknemers, die zeker weten makkelijk een andere job kunnen vinden en krijgen, zullen gretig gebruik maken van het aanbod. Die zien een win-win situatie voor zichzelf.
Aan de andere kant kan het ook gewoon zijn dat je te veel van 1 type hebt, als je daar in moet ontslaan en mensen gaan op die manier weg is dat positiever voor logica, en het kost minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
IBM heeft ergens eind jaren 90 een regeling gehad waar men zich vrijwillig voor op kon geven. Het bedrijf is toen een hele hoop hele goede mensen kwijt geraakt. Dit is voor een hele hoop HR managers in de ICT als een voorbeeld hoe je niet moet downsizen.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Shadowhawk00 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 14:38:
[...]

Aan de andere kant kan het ook gewoon zijn dat je te veel van 1 type hebt, als je daar in moet ontslaan en mensen gaan op die manier weg is dat positiever voor logica, en het kost minder.
Dan maar hopen dat de goede mensen, van hetzelfde type, niet allemaal weg zullen lopen met een eventueel aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal wel gewoon afspiegelen worden, net zoals eerder bij OS ook gedaan werd. Geloof er niks van dat men met een regeling komt voor vrijwilligers om zich te melden.

Maar het staat iedereen natuurlijk altijd vrij om ontslag te nemen als men dat wil. En zo bespaar je weer gedwongen ontslagen.

Wat ik zo lees is dat het voornamelijk unbillables gaat treffen. Voor wat betreft de vestigingen die dicht moeten durf ik de weddenschap wel aan dat het hoogstwaarschijnlijk Groningen en Eindhoven gaan worden of wellicht ook Arnhem.

Ben overigens ook wel benieuwd naar het stuk omscholen van idle consultants. En dan vooral naar de competenties waar zoveel vraag naar zou zijn. Vraag me ook af of dit wel praktisch uitvoerbaar is. Van een senior Java programmeur maak je niet zomaar een senior SAP consultant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvH
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 12:05

BvH

Wat ik begrepen (maar ik kan het mis hebben) heb uit de webcast met Andy van vanmiddag is dat het vooral een "vast bulk of billable consultants" zal zijn die nu idle zitten voor een zeer lange periode. Met name op business consultancy betreft het een zeer grote groep. Daarnaast zal er in tegenstelling tot andere landen ook nog een stukje overhead mee gaan.

Er is immers in 2009 al een enorme groep mensen uit de non billables eruit gegaan, zoveel rek zit daar niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:14:

Wat ik zo lees is dat het voornamelijk unbillables gaat treffen. Voor wat betreft de vestigingen die dicht moeten durf ik de weddenschap wel aan dat het hoogstwaarschijnlijk Groningen en Eindhoven gaan worden of wellicht ook Arnhem.
Rijswijk samenvoegen met Rotterdam, Ballast met HQ en bye bye Nieuwegein, kom je al heel eind denk ik

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eén van de twee panden in Amstelveen kan trouwens ook wel dicht vind ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:53:
Eén van de twee panden in Amstelveen kan trouwens ook wel dicht vind ik..
Dat staat op de stapel voor Q1 en Q2 2012, dus je bent niet de enige die dat vind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Slaat wel in als een bom hier bij de klant waar ik zit, heb vandaag al meer dan 10 personen aan mijn buro gehad hierover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 00:09

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Logica 0,73 -17,05 %

Iemand zijn optieregelingen nog lopen?

Zie dat er in dit topic ook nog niet veel veranderd is..

Hoor hier wel regelmatig zeggen dat ze nu de mensen kunnen dumpen die ze niet willen.. Maar is bij een reorganisatie niet het UWV aanwezig om te zorgen dat de ontslagen vallen in verschillende groepen? Om zo discriminatie tegen te gaan? Dus zowel in de 50, vrouw, in de 30, goed in zijn werk, minder goed in zijn werk, duur of minder duur..? Of geldt dit niet voor bedrijven die als HQ UK hebben?

[ Voor 7% gewijzigd door Bl4ckviper op 14-12-2011 18:02 ]

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ blackviper: dat bedoel ik met afspiegelen.... Dat zal ook wel gebeuren, gezien mijn eerdere ervaringen met reorganisaties binnen Logica.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-10 13:35
Bl4ckviper schreef op woensdag 14 december 2011 @ 18:01:
Logica 0,73 -17,05 %

Iemand zijn optieregelingen nog lopen?
Volgende keer dat je ergens in dienst treedt moet je mischien puts i.p.v. calls bedingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:28
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 18:47:
@ blackviper: dat bedoel ik met afspiegelen.... Dat zal ook wel gebeuren, gezien mijn eerdere ervaringen met reorganisaties binnen Logica.....
Logica's voorganger CMG was echter de eerste die het uitzendbureau-uitgangspunt van stal haalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 00:09

Bl4ckviper

BlaBlaBla

t_captain schreef op woensdag 14 december 2011 @ 19:53:
[...]

Volgende keer dat je ergens in dienst treedt moet je mischien puts i.p.v. calls bedingen ;)
Ik werk er niet meer ;)

Be fast .... Be furious....

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 18:47:
Ik denk dat ze dat juist alleen maar voor de non-billables kunnen doen.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat klanten er erg blij van worden als Pietje, al 3 jaar ingezet tot volle tevredenheid, ineens vervangen wordt door Kees, alleen maar omdat Pietje net boventallig is geworden.

Aan de andere kant zullen het cijfers zijn die je misschien nooit te horen zult krijgen. Hoe lang zitten er bepaalde mensen idle. Langer dan een half jaar? Dan kun je toch ook niet meer volhouden dat net die ene klus nog niet voorbij is gekomen.
Hoorde toevallig van de week iemand van Ordina vertellen dat zij na 3 maanden idle zitten gewoon de mededeling krijgen dat ze toch wel erg snel aan de bak weer moeten komen, omdat het anders gewoon einde verhaal is.

[ Voor 29% gewijzigd door avotar op 15-12-2011 06:38 ]

• Shadowhawk00
avotar schreef op donderdag 15 december 2011 @ 06:36:
Ik denk dat ze dat juist alleen maar voor de non-billables kunnen doen.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat klanten er erg blij van worden als Pietje, al 3 jaar ingezet tot volle tevredenheid, ineens vervangen wordt door Kees, alleen maar omdat Pietje net boventallig is geworden.
Gezien wat ik wel eens gelezen heb klinkt dat helemaal niet zo vreemd hoor. Er wordt op hoger niveau alleen maar in nummers gedacht en ze hebben daar 1 persoon ingezet dus als ze die vervangen hebben ze nog steeds maar 1 persoon ingezet. Dus geen verschil toch.

Logica heeft zich aan de NL wet te houden als ze hier zaken willen doen dus zullen ze moeten afspiegelen, kan dus best grappig worden als de situatie zich voordoet dat je bij klanten mensen weghaalt om ze te ontslaan. Kan best zijn dat die mensen dan gewoon vast in dienst komen van die klanten :)

• Donde
Shadowhawk00 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 08:59:
[...]

Gezien wat ik wel eens gelezen heb klinkt dat helemaal niet zo vreemd hoor. Er wordt op hoger niveau alleen maar in nummers gedacht en ze hebben daar 1 persoon ingezet dus als ze die vervangen hebben ze nog steeds maar 1 persoon ingezet. Dus geen verschil toch.

Logica heeft zich aan de NL wet te houden als ze hier zaken willen doen dus zullen ze moeten afspiegelen, kan dus best grappig worden als de situatie zich voordoet dat je bij klanten mensen weghaalt om ze te ontslaan. Kan best zijn dat die mensen dan gewoon vast in dienst komen van die klanten :)
Hangt van de positie van de medewerker af. Persoon X is niet zomaar te vervangen door persoon Y. Als je bijboorbeeld persoon X wilt vervangen, die al een geruime tijd bij een klant in de finance hoek zit, dan vervang je hem/haar niet zomaar voor persoon Y. Iets met finance kennis...

En als persoon Y zich nog moet inwerken binnen het domein, dan kan de klant ook aangeven dat ze eerst weer zelf op zoek gaan naar personeel om de functie te vervullen. Of ze kiezen ervoor om persoon X indienst te nemen... ;)

• Shadowhawk00
Donde schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:20:
[...]

Hangt van de positie van de medewerker af. Persoon X is niet zomaar te vervangen door persoon Y. Als je bijboorbeeld persoon X wilt vervangen, die al een geruime tijd bij een klant in de finance hoek zit, dan vervang je hem/haar niet zomaar voor persoon Y. Iets met finance kennis...
Dat is ook zo en dat weten de mensen op de werkvloer ook wel. Maar ik heb wel eens mailtjes voorbij zien komen van resourcing waaruit duidelijk bleek dat ze echt denken dat iedereen met kennis van een techniek direct vervangen kan worden door iemand anders met die techniek en dat inwerktijd niet bestaat.

• t_captain
Shadowhawk00 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 08:59:
[...]

Er is een uitzondering op deze wet. Uitzendburo's mogen ontslaan wie op de bank zitten, maar in dienst houden wie billable zijn. CMG heeft (alweer bijna 10 jaar geleden) met succes geclaimd dat IT-detacheringswerk ook onder uitzendwerk valt.

Verder kan ik niet met zekerheid stellen dat een relatiebeding eindigt wanneer je arbeidsovereenkomst wordt opgezegd (collectief ontslag met ontslagvergunning van het UWV) of ontbonden (ontslag via kantonrechter).
avotar schreef op donderdag 15 december 2011 @ 06:36:
[...]

Hoorde toevallig van de week iemand van Ordina vertellen dat zij na 3 maanden idle zitten gewoon de mededeling krijgen dat ze toch wel erg snel aan de bak weer moeten komen, omdat het anders gewoon einde verhaal is.
Opgeteld levert dit de volgende tijdswinst op:
- 3 maanden idle, voordat je "de mededeling" krijgt
- 1 a 2 maanden tussen "de mededeling" en de ontslagaanvraag
- enkele weken tot 1 maand voordat je ontslagzaak bij de kantonrechter op de rol staat
- ontslagvergoeding, afhankelijk van leeftijd en lengte dienstverband, maar meestal ook iets tussen de 1 en 6 maanden salaris.

Grosso modo is het voordeel van werken in loondienst dus dat je je salaris krijgt doorbetaald gedurende een periode van 6 tot 12 maanden zonder opdracht.

Als alternatief zou je kunnen freelancen. Geen opdracht, geen geld. Maar je verdient alles netto bij elkaar opgeteld (nettoloon + vervangingswaarde secundaire arbeidsvoorwaarden en verzekeringen) gauw 50% meer dan in loondienst. In 1 a 2 jaar als zelfstandige heb je dus een buffer waarmee je dezelfde inkomenszekerheid hebt als een Ordinees. Geen wonder dat het aantal ZZP-ers in de lift zit.

• SithWarrior

SithWarrior

Hmm de call van 12 uur joinen is niet mogelijk, ik hoop dat het nog ergens terug te luisteren is straks...

Verwijderd

SithWarrior schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:15:
Hmm de call van 12 uur joinen is niet mogelijk, ik hoop dat het nog ergens terug te luisteren is straks...
Was ook laat, maar het joinen was geen probleem...

• Donde
SithWarrior schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:15:
Volgende dag wordt het online geplaatst

• SithWarrior

SithWarrior

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:17:
[...]

Was ook laat, maar het joinen was geen probleem...
Denk toch dat er iets niet helemaal goed ging, al 3 keer update gehad met nummer en passcode (is nu wel gelukt met nieuwe nummer)

Verwijderd

Heb de call niet kunnen volgen. Iemand updates?

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 19:56

Reneger

Wie? IK?

Het lijkt me niet handig om dat soort zaken op een publiekelijk toegankelijk forum te zetten. Je kan beter met collegae schakelen die de call wel hebben gehoord.

Just my 2 cents.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 13:22:
Heb de call niet kunnen volgen. Iemand updates?
De call is opgenomen en zal later vandaag te beluisteren zijn. Er zal op intranet ook een soort FAQ verschijnen.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
SithWarrior schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:51:
[...]

Rijswijk samenvoegen met Rotterdam, Ballast met HQ en bye bye Nieuwegein, kom je al heel eind denk ik
Vind ik persoonlijk wel jammer. De werkplekken in Ballast zijn veel prettiger dan die in HQ.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 19:56

Reneger

Wie? IK?

Eens, daarnaast vraag ik me sowieso af of er op HQ genoeg ruimte is om iedereen vanuit Ballast te plaatsen. Ik vermoed dat ze het op meer thuiswerken willen gaan gooien.

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

met 8% kantoorpersoneel op straat maak je vanzelf meer ruimte. ik denk dat je dan behoorlijk kunt indikken

Verwijderd

t_captain schreef op donderdag 15 december 2011 @ 11:29:
[...]

Als alternatief zou je kunnen freelancen. Geen opdracht, geen geld. Maar je verdient alles netto bij elkaar opgeteld (nettoloon + vervangingswaarde secundaire arbeidsvoorwaarden en verzekeringen) gauw 50% meer dan in loondienst. In 1 a 2 jaar als zelfstandige heb je dus een buffer waarmee je dezelfde inkomenszekerheid hebt als een Ordinees. Geen wonder dat het aantal ZZP-ers in de lift zit.
Ik zou toch uitkijken met wat je beweert: Op dit moment zit 1 op de 2 ZZP'ers thuis.

• t_captain
De helft van de ZZP-ers? Misschien in de bouw, maar imho niet in de IT.

Ik ken een redelijk aantal mensen met een eigen zaak (zowel ZZP als ZMP). Allemaal aan het werk en volgeboekt, de ZMP-ers vaak ook op zoek naar nieuwe medewerkers. Ook zie ik de laatste weken een flink aantal aanvragen langskomen.

Eerlijk is eerlijk: er zit wel wat dreiging in de lucht. Denk aan de vrij plotselinge daling van de beurs rond 1-8 en dalingen in de industriele orderactiviteit sinds 15-8, dienstensector sinds eind september, doen een beetje denken aan de situatie in 2008. Toen was het echter een daling van veel grotere omvang (zowel de beurs als de ISM-I en ISM-D). We zullen zien, maar op dit moment valt tot mijn grote vreugde er nog niets te merken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De afgelopen twee jaar heb ik een vijftal vrienden/collega's ZZP'er zien worden. Inmiddels zijn ze allemaal weer ergens in loondienst omdat ze totaal niet aan de bak kwamen, ondanks goede papieren en aantoonbare ervaring.

Weer on-topic.
Ik vind deze actie van Andy Green uiterst kwalijk. Als het oorspronkelijke doel het verbeteren van de organisatie was (om het een gezonder bedrijf te maken), ja, dan zou ik 100% staan achter het ontslaan van de "rotte appels". Maar de echte reden is gewoon weer winstmaximalisatie en geforceerd opkrikken van het divident. Blijkbaar snapt Andy Green niet dat je op deze manier al je goede werknemers kwijt raakt, en de geloofwaardigheid van je klanten verliest.
Investeer weer in kennis, organiseer leuke en leerzame activiteiten waar zowel medewerker als bedrijf van profiteren. Dat kost je nu x euro, maar dat verdien je als 10 maal x euro weer terug aan motivatie, inzet, en respect van klanten. Maar ja, zaken als inzet en motivatie zijn niet te kwantificeren op de balans; mensen er uit schoppen, opleidingen annuleren en panden opdoeken natuurlijk wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Wat Valcon zegt.

Maargoed, voorlopig ligt er een plan bij de OR en gaat het sales model (weer) op de schop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:48
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 07:59:
De afgelopen twee jaar heb ik een vijftal vrienden/collega's ZZP'er zien worden. Inmiddels zijn ze allemaal weer ergens in loondienst omdat ze totaal niet aan de bak kwamen, ondanks goede papieren en aantoonbare ervaring.

Weer on-topic.
Ik vind deze actie van Andy Green uiterst kwalijk. Als het oorspronkelijke doel het verbeteren van de organisatie was (om het een gezonder bedrijf te maken), ja, dan zou ik 100% staan achter het ontslaan van de "rotte appels". Maar de echte reden is gewoon weer winstmaximalisatie en geforceerd opkrikken van het divident. Blijkbaar snapt Andy Green niet dat je op deze manier al je goede werknemers kwijt raakt, en de geloofwaardigheid van je klanten verliest.
Investeer weer in kennis, organiseer leuke en leerzame activiteiten waar zowel medewerker als bedrijf van profiteren. Dat kost je nu x euro, maar dat verdien je als 10 maal x euro weer terug aan motivatie, inzet, en respect van klanten. Maar ja, zaken als inzet en motivatie zijn niet te kwantificeren op de balans; mensen er uit schoppen, opleidingen annuleren en panden opdoeken natuurlijk wel...
Ik sluit hier me hier volledig bij aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _HugoBoss_
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 22:57
Tallguy schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:33:
Doet webmail het bij jullie wel of niet? Ding blijft maar in het aanlogscherm staan. 't lijkt wel alsof de webmail het de laatste tijd vaker slecht doet.
Ik merk het bij Chrome wel, maar bij Internet Explorer niet.
Chrome heeft wat ze noemen een SSL False Start om ssl pagina's sneller te laden. Volgens mij is dat waar de OWA of de Forefront Threat Management Gateway moeite mee heeft.
Volgens mij gaat het beter als je Chrome start met de optie -disable-ssl-false-start

Whatever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 07:59:

Weer on-topic.
Tja uiteindelijk draait het gewoon om de bonus van het management en het divident van de aandeelhouders. Alleen proberen ze het leuk te verpakken ( dat past dan wel weer leuk bij de kerst 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou ze sieren naar die 1300 mensen die ontslagen worden, als het management die bonus eens zou inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 13:04:
Het zou ze sieren naar die 1300 mensen die ontslagen worden, als het management die bonus eens zou inleveren.
Hebben ze toch ook gedaan toen de bonusregeling pilot werd gestopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze hebben wat vakantiedagen ingeleverd, maar over een bonus is niks gerept (of ik heb het mis...) . Daarnaast heb ik het UK management nog geen gebaar zien doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Ja en nu wordt de vergoeding voor de ziektenkostenverzekering weer aangepast.
Sneaky even een aanpassing van de arbeidsvoorwaarden ergens halverwege een mailtje proppen.

We zouden een collectieve verzeking hebben die geheel door logica betaald word maar dat is er dus niet meer je mag nu dus mooi een deel zelf betalen. Maar kiezen voor een goedkopere verzekering kan dan weer niet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Er is geen aanpassing. Dat is in jou ogen het probleem juist ;) Dat de premie van ziektekosten verzekering omhoog gaat, is evident, hij stijgt overal (check het nieuws zou ik zeggen) in 2012. Dat Logica daar niks aan kan doen is ook nog evident, dat bepaald een / de zorgverzekeraar (in dit geval Agis).

Wat Logica dan kan doen, en volgens eigen communicatie ook gedaan heeft, is rond gekeken naar een beter aanbod van andere partijen, en kennelijk is dat er niet / is dit het beste.

Logica verhoogd meestal (de afgelopen jaren) de "vergoeding" (er staat namelijk nergens in je voorwaarden dat Logica (collectief) je hele zorg premie betaald) zodat de vergoeding in de praktijk net zo hoog was als de (basis) premie. Dat doen ze nu dus niet nee, dus als je het strikt bekijkt veranderd Logica je arbeidsvoorwaarden dus niet. (je vergoeding blijft het zelfde)

Je gaat meer betalen, (net als rest van NL trouwens) en als je de economische staat waar in Logica zich in bevind mee neemt, valt het ook nog wel enigszins te begrijpen. (Om het trouwens in perspectief te zetten, de gemiddelde basis premie gaat volgend jaar 30 euro stijgen, bij Logica 25 euro. Ja ik generaliseer, en het zegt nog niks over de invulling, of er bv minder dekking is op bepaalde vlakken tav vorig jaar heb ik nog niet bekeken maar toch mag je zelf bepalen of ze goede deal hebben gemaakt)

Je hebt overigens wel degelijk uit verschillende vormen kunnen kiezen: Basis, Extra en uitgebreid. Niet bij andere verzekeraars nee, maar dat komt dus omdat Logica anders geen collectiviteits korting krijgt.

[ Voor 31% gewijzigd door SithWarrior op 16-12-2011 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wegbijcentric
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10-2017
Kreeg vandaag ook mail van management, dat als je geen opdracht heb de laatste twee weken van december, dat je dan verplicht verlof (vakantiedagen opnemen) moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wegbijcentric schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 14:04:
Kreeg vandaag ook mail van management, dat als je geen opdracht heb de laatste twee weken van december, dat je dan verplicht verlof (vakantiedagen opnemen) moet nemen.
Lijkt me heel sterk dat ze je daartoe kunnen verplichten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Jij weet net als ik dat daar niks verplichts aan is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Verplicht je vakantiedagen laten opnemen is niet mogelijk. Zou lekker zijn: moet je verplicht vakantiedagen gaan kopen als je dagen al op zijn! Ik kan me wel voorstellen dat ze je niet op kantoor willen hebben, maar da's dan hun probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
SithWarrior schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 13:58:

Logica verhoogd meestal (de afgelopen jaren) de "vergoeding" (er staat namelijk nergens in je voorwaarden dat Logica (collectief) je hele zorg premie betaald) [...]
Toch komt dat idee dat Logica de premie betaalt niet uit de lucht vallen.

Tot en met 2005 betaalde Logica de hele premie voor werknemer + partner.

Vanaf 2006 werd Logica geconfronteerd met de inkomensafhankelijke bijdrage ZVW die de werkgever moet betalen. Toen werd het ze iets te duur en hebben ze 2 wijzigingen gemaakt:

1. partner krijgt alleen maar de aanvullende verzekering van Logica, niet meer de hele premie.
2. Logica verhoogt de bijdrage conform CPI. Dus die wordt bijvoorbeeld slechts 2% per jaar verhoogd, ook als de zorgpremie 8% stijgt. Op die manier raak je langzaam maar zeker de "gratis" zorgverzekering kwijt.

Na het eerste jaar in het nieuwe stelsel hadden de werknemers geluk: Logica stapte collectef over van ONVZ naar Agis. De premie werd iets lager en de werkgeversbijdrage werd door de indexatie iets hoger. Maar sindsdien is de verhouding tussen werkgeversbijdrage en premie aardig achteruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach gut.....

Helaas zie ik echter wel heel erg weinig practice development activiteiten ontplooid worden vanuit de populatie van idle mensen. Wil je niet vrijnemen, ben dan in ieder geval op kantoor en doe iets nuttigs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 15:01:
[...]

Ach gut.....

Helaas zie ik echter wel heel erg weinig practice development activiteiten ontplooid worden vanuit de populatie van idle mensen. Wil je niet vrijnemen, ben dan in ieder geval op kantoor en doe iets nuttigs...
Zonder budget valt er heel weinig practice te developpen he, het enige wat idle consultants kunnen doen is zelf iets nieuws bijleren voor de practice maar dat zie jij natuurlijk niet. Niet dat het idee van een practice bij een bedrijf als deze meer een marketingiets is dan iets waar je daadwerkelijk iets mee kan doen, zeker zonder budget.
Alsof mensen die idle zitten niet iets zinnigs doen of willen doen en maar een beetje zitten te niksen, erg kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Logica vindt het fijn als idle consultants werken aan hun skillset. Intern project, paar e-learning curssussen, goed voor de inzetbaarheid.

Echt investeren in projecten is niet naar de aard van de organisatie. Logica wordt door het senior management geleid als een detacheringsbedrijf: een beperkt werkkapitaal wat vooral dient om de salarissen te voorfinancieren. WM Data had ten tijde van de acquisitie een goedlopend product (een of ander pakket voor logistiek management in havens). Dat heeft Logica afgestoten. Verwacht dus niet teveel van practice development zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 01:34

franssie

Save the albatross

deels met ˆ^^ t_captain, een gebrek aan visie kan je het management niet verwijten helaas. Hard roepen dat ze geen detachering meer willen doen, er niet in imvesteren (in 5 jaar tijd geen manager op de vloer bij de klant gehad, projecten moesten het worden) en nog steeds worden de verliesgevende projecten gefinancierd door een steeds kleiner wordend groepje hardwerkende gedetacheerden. Met acties die op hooguit twee maanden gericht zijn, zaai je geen 5 jaren resultaat.
Dus het wordt geeneens helemaal geleid al een detacheringsclub, dat deel is van star, via cow, naar dog gegaan - maar er is geen nieuwe cow of star voor in de plaats gekomen... Veel vraagtekens zijn er ook niet meer, zie ook een historisch oud maar nog steeds geldig stukje bedrijfskunde in dit wiki artikel: Wikipedia: Growth-share matrix Pas dit bijvoorbeeld eens toe op de ooit succesvolle producten (sms, salaris, dat WM Data ding, etc) en je ziet de stappen.

Nu zijn hier wel een paar (goede en rechtvaardige) redenen voor te bedenken, maar dat wordt me te speculatief.

edit:// en terecht staat er in het wiki artikel dat het gebruik om een strategie hiermee te vormen niet tot aantoonbaar resultaat leidt, maar het analyseren van een huidig aanbod lukt er aardig goed mee.

[ Voor 38% gewijzigd door franssie op 16-12-2011 20:32 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
franssie schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 20:25:
met ˆ^^ t_captain, een gebrek aan visie kan je het management niet verwijten helaas. Hard roepen dat ze geen detachering meer willen doen, er niet in imvesteren (in 5 jaar tijd geen manager op de vloer bij de klant gehad, projecten moesten het worden) en nog steeds worden de verliesgevende projecten gefinancierd door een steeds kleiner wordend groepje hardwerkende gedetacheerden. Met acties die op hooguit twee maanden gericht zijn, zaai je geen 5 jaren resultaat.
Nu zijn hier wel een paar (goede en rechtvaardige) redenen voor te bedenken, maar dat wordt me te speculatief.
Iedere IT-club wil projecten doen.

Projecten hebben meer status; detacheren van goede vakmensen niet langer geen onderscheidende meerwaarde voor grote IT dienstverleners.

Bovendien worden projecten beter betaald. Je zet een percentage bovenop de manuren om de risico's mee af te dekken en als het goed is zit er een lucratief supportcontract achteraan.

Als je echter kijkt naar de track record van Logica op grote projecten dan is er van die lucratieve, statusverhogende deals niet veel overgebleven.

Deels kun je dat Logica verwijten. Het bedrijf wordt geleid als een detacheerder, met alle focus op het maximaliseren van de inzetbaarheid en overeind houden van de marge op de uurtarieven. Om complexe projecten op een voorspelbare en herhaalbare manier tot een goed einde te brengen, zul je moeten investeren in standaard-oplossingen en in je project delivery organisatie. Dat zijn investeringen die niet binnen enkele maanden resultaat opleveren en dan wordt er al gauw gesneden. De initiatieven leven zeker in de organisatie, maar vaak op lokaal niveau en ze moeten vaak worden uitgevoerd door consultants die idle zitten (en dus door een steeds wisselende ploeg). Zonder echte investeringen in de project delivery wordt het aannemen van een groot fixed price project als een schoenmaker die ook kleding gaat verstellen.

Voor een ander deel mag je ook naar de klanten wijzen. Als er op de achtergrond van het aanbesteden van een groot project allemaal interne conflicten spelen, en er aan de zijde van de klant meerdere bazen zijn die allemaal hun eigen ideeen erbij proberen te schuiven, dan is het de klant die requirements drift introduceert. Requirements drift is een van de factoren die je terugziet bij alle grote, ambitieuze projecten die ver over budget zijn gegaan.

Logica zou er goed aan doen om te kiezen:
Snij een stuk dieper in de overheadkosten en ga ouderwets detacheren, maar durf dan ook nee te zeggen tegen de verleidingen van projecten.
Of durf de vlucht vooruit te maken en zet écht in op projecten, Accenture style.

De huidige mix leidt niet tot het juiste zakelijk succes. En dat is jammer, want Logica is diep van binnen wel een mooi bedrijf. Ik denk altijd met plezier terug aan mijn jaren aldaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 01:34

franssie

Save the albatross

Ben het met je eens.
Bovendien worden projecten beter betaald. Je zet een percentage bovenop de manuren om de risico's mee af te dekken en als het goed is zit er een lucratief supportcontract achteraan.
Maar het zit niet goed als er geconcurreerd wordt op prijs icm onmogelijke beloftes/verwachtingen. En dat valt de hele IT sector te verwijten overigens. Ooit was het een innovatieve sector, en toen werd het volwassen. En ook acenture en dat soort grote bedrijven kom ik vaak tegen en of die het nou goed doen - daar wordt ook verschillend over gedacht. 150 man op een project, nog geen 30 (soms 3) op de vloer bij de opdrachtgever ...

[ Voor 0% gewijzigd door franssie op 16-12-2011 20:51 . Reden: oke 500 was wat veel, maar 150 realistischer ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:11

Prx

franssie schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 20:50:
Ben het met je eens.

[...]

Maar het zit niet goed als er geconcurreerd wordt op prijs icm onmogelijke beloftes/verwachtingen. En dat valt de hele IT sector te verwijten overigens. Ooit was het een innovatieve sector, en toen werd het volwassen. En ook acenture en dat soort grote bedrijven kom ik vaak tegen en of die het nou goed doen - daar wordt ook verschillend over gedacht. 150 man op een project, nog geen 30 (soms 3) op de vloer bij de opdrachtgever ...
Tjah, de opdrachtgever van het project waar ik op dit moment op zit heeft gewoon aangegeven dat we maar lekker bij ons op kantoor moeten gaan zitten. Ze zijn zelf ook allemaal druk bezig met die verschrikkelijke trend van 'het nieuwe werken' en proberen ook zoveel mogelijk mensen op zo min mogelijk vierkante meters te douwen.

Ik werk zelf niet bij Logica, maar ook wij ervaren dat klanten gewoon niet meer de tarieven willen betalen die men gewend is. Vooral nu met die cloud hype krijgt elk organisatie onderdeel het gevoel dat ze de IT weer zelf in de handen kunnen nemen. Het feit dat tools tot hun beschikking staan (zoals dat salesforce enzo), wil nog niet zeggen dat ze het gelijk goed kunnen implementeren en gebruiken. Maar dat is helaas wel steeds meer het beeld wat ik zie.

Ook wijzelf praten steeds vaker met de 'business' over IT, omdat ze de interne IT afdeling gewoon voorbij gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Parody schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 14:25:
Verplicht je vakantiedagen laten opnemen is niet mogelijk. Zou lekker zijn: moet je verplicht vakantiedagen gaan kopen als je dagen al op zijn! Ik kan me wel voorstellen dat ze je niet op kantoor willen hebben, maar da's dan hun probleem.
Dat laatste is natuurlijk niet de reden van die mededeling, hoewel het opnemen geen verplichting was maar een verzoek in het mailtje dat ik kreeg (niet dat ik de laatste jaren ook maar een minuut idle geweest ben).
Vrije dagen zijn net als de bonus gewoon een reservering, in dit geval voor omzet die niet gemaakt wordt.
Dus als je geen omzet maakt, neem dan vrije dagen op. Dat verlicht het allemaal weer wat meer en is dus afgedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
t_captain schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 20:44:
Voor een ander deel mag je ook naar de klanten wijzen. Als er op de achtergrond van het aanbesteden van een groot project allemaal interne conflicten spelen, en er aan de zijde van de klant meerdere bazen zijn die allemaal hun eigen ideeen erbij proberen te schuiven, dan is het de klant die requirements drift introduceert.
Dit probleem kun je ondervangen door die bedrijven fatsoenlijk te adviseren in de blueprint-fase en capabele projectmanagers op dit soort moeilijke projecten te zetten, die met de delivery manager samen werken aan het succes van het project i.p.v. elk hun eigen belangen behartigen.

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
avotar schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 05:40:
[...]

Dat laatste is natuurlijk niet de reden van die mededeling, hoewel het opnemen geen verplichting was maar een verzoek in het mailtje dat ik kreeg (niet dat ik de laatste jaren ook maar een minuut idle geweest ben).
Vrije dagen zijn net als de bonus gewoon een reservering, in dit geval voor omzet die niet gemaakt wordt.
Dus als je geen omzet maakt, neem dan vrije dagen op. Dat verlicht het allemaal weer wat meer en is dus afgedekt.
Waarom zou ik nu mijn vrije dagen opnemen als ik bijvoorbeeld in februarie op vakantie wil? Dan kan ik ze veel beter gewoon meenemen naar volgend jaar. Dat maakt ook helemaal niets uit ( ja op papier ) en als je op langere termijn denkt moet het geen probleem zijn.
Een bedrijf als logica moet gewoon x% incalculeren voor idleness en dat zit in de marge berekend er is al een reservering voor idleness en een voor vakantie. Dus tenzij het jou als persoon goed uitkomt om de uren op te nemen moet je het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Laatst online: 30-09-2024
Omdat je in het nieuwe jaar weer nieuwe vrije dagen krijgt. Lijkt me niet de bedoeling om voor joker naar kantoor te gaan, terwijl je liever vrij bent, zodat je vrij kunt nemen als er bij een nieuwe klus gefactureerd kan worden ?! Logisch volgens mij: geen klus, dagen over = lekker vrij nemen tussen kerst & nieuwjaar.

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Hangt er dus helemaal vanaf. Als het gewoon overlegd wordt kan er natuurlijk een hoop, maar als ik zo'n een mailtje kreeg gingen gelijk m'n nekharen omhoog... Ze hebben er wel vaker een handje van om "verplichtingen" op te willen leggen. Je moeten verdedigen als je 's avonds andere verplichtingen hebt dan een meeting bijvoorbeeld. Communicatie is een vak, zal ik maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]Shadowhawk00 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 15:56:[
Zonder budget valt er heel weinig practice te developpen he,
Welk budget heb je nog nodig, naast de bijvoorbeeld 2x 40u salaris die betaald wordt ?
het enige wat idle consultants kunnen doen is zelf iets nieuws bijleren voor de practice maar dat zie jij natuurlijk niet.
Idle zijn is vervelend, maar houdt simpel in dat jij niet kan waar de klant om vraagt, dat maakt jou niet ongeschikt of overbodig verder. De klant kan je als consultant niet snel veranderen, maar je kan wel je eigen kwaliteiten aanscherpen waardoor je kennis aansluit op die wat de klant vraagt.
Niet dat het idee van een practice bij een bedrijf als deze meer een marketingiets is dan iets waar je daadwerkelijk iets mee kan doen, zeker zonder budget. Alsof mensen die idle zitten niet iets zinnigs doen of willen doen en maar een beetje zitten te niksen, erg kort door de bocht.
Zoals ik aangaf, geef eens aan waar je dan precies budget voor nodig hebt ?
Kennis verbreden, opzetten best practices, trial versies van software gebruiken om daar kennis van op te oen, jouw kennis verspreiden over andere collegae door in de avonduren trainingen te geven.

Als je dan na een tijdje iets te pakken hebt wat de moeite waard is en uitbreiding behoeft, heb je ongetwijfeld een verzameling argumenten en cijfers weten te verzamelen om misschien wel budget te krijgen.
En ja, ik weet ook dat Logica geen schoonheidsprijs verdient en iets meer zou mogen investeren, maar dat neemt niet weg dat als er mensen beschikbaar zijn, er heel veel moois uit kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Testert schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 20:35:
Omdat je in het nieuwe jaar weer nieuwe vrije dagen krijgt. Lijkt me niet de bedoeling om voor joker naar kantoor te gaan, terwijl je liever vrij bent, zodat je vrij kunt nemen als er bij een nieuwe klus gefactureerd kan worden ?! Logisch volgens mij: geen klus, dagen over = lekker vrij nemen tussen kerst & nieuwjaar.
Laten we het anders formuleren, wat schiet ik ermee op om vakantiedagen op te nemen als ik er niets mee kan op dat moment.

Leuk dat je redenen geeft waarom logica liever heeft dat iemand ze opneemt maar je heb nog geen enkele goede reden gegeven waarom IK dat zou willen.

Als je idle zit betekend niet dat je voor joker naar kantoor komt, hoewel je de dingen die je daar doet net zo goed thuis kan doen, en dat je dus niets te doen hebt, en ik ben per definitie liever vrij dus dat argument slaat nergens op natuurlijk. En het maakt mij niets uit of ik op een klus zit of niet vakantiedagen komen me op dat moment wel of niet uit, ik ga ze niet sparen zodat ik ze kan opnemen als het logica slecht uitkomt maar het tegenovergestelde ga ik ook niet doe als het mij slecht uitkomt.
Idle zijn is vervelend, maar houdt simpel in dat jij niet kan waar de klant om vraagt, dat maakt jou niet ongeschikt of overbodig verder. De klant kan je als consultant niet snel veranderen, maar je kan wel je eigen kwaliteiten aanscherpen waardoor je kennis aansluit op die wat de klant vraagt.
Klopt maar dat gaan anderen die niet idle zitten niet snel merken, jou post kwam heel erg over als mensen die idle zitten doen geen flikker.

[ Voor 15% gewijzigd door Shadowhawk00 op 18-12-2011 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
...Logica verhoogd meestal (de afgelopen jaren) de "vergoeding" (er staat namelijk nergens in je voorwaarden dat Logica (collectief) je hele zorg premie betaald) zodat de vergoeding in de praktijk net zo hoog was als de (basis) premie. Dat doen ze nu dus niet nee, dus als je het strikt bekijkt veranderd Logica je arbeidsvoorwaarden dus niet. (je vergoeding blijft het zelfde)
Dit is onzin en ik begrijp niet waarom je ons dit wil doen geloven. Om dit verhaal te ontkrachten ben ik even in mijn mail archief gedoken. Op 11-1-2006 ontvingen we van LogicaCMG een nieuwsbrief met onder andere informatie over de nieuwe vergoedingsregeling.

Vergoedingsregeling LogicaCMG
Als gevolg van de nieuwe zorgverzekering verandert per 1 januari 2006 de manier waarop LogicaCMG bijdraagt in de kosten van de zorgverzekering. LogicaCMG gaat over op een regeling waarbij de vergoeding in 2006 voor de medewerker gelijk is aan de te betalen premie. De vergoeding van de partner is gelijk is aan de premie voor de aanvullende verzekering. Voor de toekomst wordt een loon- of prijsindex afgesproken; de vergoeding van LogicaCMG volgt niet automatisch de kosten van de zorgverzekeringpremie.

De vergoeding is de afgelopen jaren wel eens verhoogd. Maar er zijn ook jaren voorbij gegaan dat deze niet werd verhoogd omdat de premie niet of nauwelijks steeg?! Dit staat haaks op de afspraak. Wie het interreseert moet de loon- prijsindex van de afgelopen jaren maar eens op de vergoeding van 2006 loslaten. Ik vermoed dat het hoger uitkomt dan dat de vergoeding nu is.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadowhawk00 schreef op zondag 18 december 2011 @ 17:37:
jou post kwam heel erg over als mensen die idle zitten doen geen flikker.
In de laatste e-note, staan meer dan 100 ilde consultants vermeld, binnen een SAP consultants divisie van pakweg 600 is dat een hoog aantal. En als ik op kantoor ben voor meetings, trainingen, wat over het algemeen wekelijks voorkomt, zie ik deze mensen niet.

Ik scheer niemand over een kam, en er zijn zeker mensen die zich goed inzetten thuis of op kantoor.
Het is ook zeker de taak van Logica om verwachtingen te verwoorden naar de idle consultants, dat gebeurt ook veel te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-04 21:14
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 19:42:Ik
Het is ook zeker de taak van Logica om verwachtingen te verwoorden naar de idle consultants, dat gebeurt ook veel te weinig.
Ik heb zelf gelukkig weinig ervaring met idle zijn, maar het zou zeker helpen als de verwachting ten aanzien van idle consultants wat beter werd geformuleerd. Maar daarin kun je natuurlijk zelf ook een rol in spelen. Ga je manager uithoren wat gevraagd wordt in de markt. Kijk hoe je hier meer kennis over kunt vergaren. Ga een paar keer per week bij verschillende collega's op "werkbezoek". De meeste collega's die al dan niet bij een klant zitten kunnen wel een half uurtje tijd maken voor een idle collega om even bij te praten. Bespreek dan vooral hoe de vlag erbij hangt bij die klant. Welke thema's belangrijk zijn bij die klant / binnen die sector etc. Zo speel je jezelf als idle collega wat meer in de picture, onderhoud je je contanten een beetje, doe je waardevolle kennis op en het breekt ook nog eens de sleur waar je als idle consultant in terecht kunt komen.

Ga desnoods voor een billable consultant hand en spandiensten verrichten (misschien eerst overleggen met je manager). Er is altijd wel iets uit te zoeken. De idle consultant leert ervan en de billable consultant heeft tijdelijk wat adem ruimte. win win lijkt me zo.

Maar ga vooral zelf eens proactief aan de slag in plaats van achterover leunen en te roepen dat je manager / de sales / het hoger management zijn werk niet doet of je onvoldoende ondersteund.

Het zijn moeilijke tijden. Dat is niet uniek voor Logica. Maar we zullen er met zijn allen het beste van moeten gaan maken, en daar kan iedereen volgens mij zijn grote of kleine steentje aan bijdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

ESPACE schreef op zondag 18 december 2011 @ 19:19:
[...]

Dit is onzin en ik begrijp niet waarom je ons dit wil doen geloven. Om dit verhaal te ontkrachten ben ik even in mijn mail archief gedoken. Op 11-1-2006 ontvingen we van LogicaCMG een nieuwsbrief met onder andere informatie over de nieuwe vergoedingsregeling.

Vergoedingsregeling LogicaCMG
Als gevolg van de nieuwe zorgverzekering verandert per 1 januari 2006 de manier waarop LogicaCMG bijdraagt in de kosten van de zorgverzekering. LogicaCMG gaat over op een regeling waarbij de vergoeding in 2006 voor de medewerker gelijk is aan de te betalen premie. De vergoeding van de partner is gelijk is aan de premie voor de aanvullende verzekering. Voor de toekomst wordt een loon- of prijsindex afgesproken; de vergoeding van LogicaCMG volgt niet automatisch de kosten van de zorgverzekeringpremie.

De vergoeding is de afgelopen jaren wel eens verhoogd. Maar er zijn ook jaren voorbij gegaan dat deze niet werd verhoogd omdat de premie niet of nauwelijks steeg?! Dit staat haaks op de afspraak. Wie het interreseert moet de loon- prijsindex van de afgelopen jaren maar eens op de vergoeding van 2006 loslaten. Ik vermoed dat het hoger uitkomt dan dat de vergoeding nu is.
Ik begrijp je punt niet helemaal, dat is toch ook wat ik zeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik begrijp je punt niet helemaal, dat is toch ook wat ik zeg?
Volgens jou redenering hoeft Logica de vergoeding volgens de regeling niet te veranderen. Je betoog eindigt met: “je vergoeding blijft het zelfde”. Echter, de regeling schrijft indexering van de zorg vergoeding voor. De loonindex is ook het afgelopen jaar gestegen. De afgelopen 6 jaar sinds de start van de vergoedingsregeling was de stijging ongeveer 13%. Volgens de regeling zou je vergoeding verhoogd moeten worden.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
ESPACE schreef op maandag 19 december 2011 @ 07:50:
[...]

Volgens jou redenering hoeft Logica de vergoeding volgens de regeling niet te veranderen. Je betoog eindigt met: “je vergoeding blijft het zelfde”. Echter, de regeling schrijft indexering van de zorg vergoeding voor. De loonindex is ook het afgelopen jaar gestegen. De afgelopen 6 jaar sinds de start van de vergoedingsregeling was de stijging ongeveer 13%. Volgens de regeling zou je vergoeding verhoogd moeten worden.
Volgens mij was de vergoeding gekoppeld aan de consumentenprijzen en niet aan de loonindex. (bovendien, welke loonindex? Logica kent geen collectieve loonsverhodingen per CAO).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Een index van 0% is toch ook een index? Zelfs negatieve indexen zijn niet verboden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Weet er ook iemand iets van kerstpakketen. Niet dat ik er veel van verwacht maar helemaal niets is wel heel erg weinig. Hoewel ik me trouwens van vorig jaar ook niet veel kan herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Zelfs toen het geld de oren uitspoot bij Logica NL deden ze daar niet aan, zat een filosofie achter trouwens. En laatste jaren al helemaal niet, dus ik denk dat je heel lang naar die brievenbus kan staren tm 1 jan ;)

Vorig jaar hebben we mooie kerstkaart gehad met je practice MT in kerstoufit als goed is. Als ze nu iets met kerst zouden doen, zou ik het wel heel stuitend vinden, begin volgend jaar moeten er collega's uit, dan bied het geen pas om nu met cadeaus te gaan lopen smijten vind ik persoonlijk.

[ Voor 40% gewijzigd door SithWarrior op 19-12-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Oh wees maar niet bang hoor. Met kerst krijg je van Logica niks.
Er kon dit jaar niet eens een chocolade letter er vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Laatst online: 03-10 15:25
Vorig jaar kreeg Billy een goede fles wijn van de concurrent bij de klant, die kwam met een halve rolcontainer aanzetten als bedankje richting de klant.

Zou dat niets zijn voor onze idle consultants, klantbezoek met een flesje wijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

BiLLY_daKid schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:41:
Vorig jaar kreeg Billy een goede fles wijn van de concurrent bij de klant, die kwam met een halve rolcontainer aanzetten als bedankje richting de klant.

Zou dat niets zijn voor onze idle consultants, klantbezoek met een flesje wijn.
* avotar mompelt iets over een 20% banketstaaf vorig jaar.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al jaren krijg je inderdaad niets met de kerst. Er zijn hier en daar nog wat borrels, maar dat is het. Kleine gebaren doet Logica bijna niet aan...als ze zelfs het Sinterklaasfeest door laten gaan en zelf de kids teleurstelt moet je helemaal niets meer verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Ach het is wel tekenend.
Zulke kleine dingen hoeven toch helemaal niet veel te kosten.
Maar aan de andere kant wel lopen zeuren dat je consultants geen binding meer hebben met het bedrijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, hoeft inderdaad niet te veel te kosten, terwijl je er een hoop goodwill vanuit de consultants voor terug zou kunnen krijgen. Maar hoe je consultants tevreden kan houden lijkt het bedrijf niet altijd te snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

de strategie wordt hoe langer hoe duidelijker. En die is niet in het voordeel van de consultant, maar overduidelijk alleen in dat van de aandeelhouders en de bonusregeling van de spreadsheetridders:

“In 2013 zal Logica Nederland gehalveerd zijn in grootte en zal de winstgevendheid boven de 15% liggen”.

Als dit beleid is of gaat worden, kan ik wel raden wat dat voor gevolgen heeft voor carrieremogelijkheden en arbeidsvoorwaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Even wachten tot de economie weer aantrekt en wegwezen dan maar als “In 2013 zal Logica Nederland gehalveerd zijn in grootte en zal de winstgevendheid boven de 15% liggen” waar is.
Pagina: 1 ... 21 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.