Ervaring werken bij Logica, nu onderdeel van CGI (Deel 4) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 43 Laatste
Acties:
  • 428.150 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:35
Ik zat in Eindhoven en daar zat een flinke groep afstudeerders (die bij verschillende competences afstudeerden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Myagi schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:52:
[...]

Inmiddels e-mailcontact gehad met iemand van Working Tomorrow, die zegt dat je alleen in Arnhem, Rotterdam, Amstelveen en Groningen kan afstuderen.. Maar op de website staat inderdaad dat je op elke locatie kan afstuderen. Niet erg duidelijk, wie moet ik nu geloven?

De locaties die ik via de mail doorkreeg komen voor mij niet echt uit namelijk...
Ze hebben aantal locaties waar Working Tomorrow nog zit inderdaad terug gebracht (Nieuwegein, bijvoorbeeld niet meer en Eindhoven ook niet meer). Dus ik zou het contact persoon van Working Tomorrow geloven.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plus20
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
SithWarrior schreef op maandag 14 november 2011 @ 16:28:
[...]

Ze hebben aantal locaties waar Working Tomorrow nog zit inderdaad terug gebracht (Nieuwegein, bijvoorbeeld niet meer en Eindhoven ook niet meer). Dus ik zou het contact persoon van Working Tomorrow geloven.
Klopt. De bedoeling was dat ik in Eindhoven aan Working Tomorrow mee ging doen. Twee weken van te voren geannuleerd vanuit Logica. Mij zal je nooit meer terug zien bij Logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als bovenstaande opmerking een maatstaf is voor de opstelling van Logica t.o.v afstudeerders dan zou ik maar haast gaan maken met die billable practice managers, want zo houd men geen personeel meer over....

Gemiste kans dit...... Het past natuurlijk wel in het beleid dat er gekort wordt in de R&D....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:41

avotar

P0werd by Black Coffee

plus20 schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:05:
[...]

Klopt. De bedoeling was dat ik in Eindhoven aan Working Tomorrow mee ging doen. Twee weken van te voren geannuleerd vanuit Logica. Mij zal je nooit meer terug zien bij Logica.
Tja... vervelend. Heb je nog een alternatieve locatie gekregen?
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:53:
Als bovenstaande opmerking een maatstaf is voor de opstelling van Logica t.o.v afstudeerders dan zou ik maar haast gaan maken met die billable practice managers, want zo houd men geen personeel meer over....

Gemiste kans dit...... Het past natuurlijk wel in het beleid dat er gekort wordt in de R&D....
Tsssk, zo kun je bezig blijven.
Het is rot voor de afstudeerders dat ze niet op een kantoor kunnen zitten dat hen uitkomt.
Hou toch op, graag of niet zou je ook kunnen zeggen.

Het is niet korten op R&D, het is er verstandiger mee om gaan. En gelukkig maar, anders zou ik mijn bonus nog voor niets hebben ingeleverd.

[ Voor 19% gewijzigd door avotar op 14-11-2011 22:11 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:01
avotar schreef op maandag 14 november 2011 @ 22:07:
[...]
En gelukkig maar, anders zou ik mijn bonus nog voor niets hebben ingeleverd.
Dat heb je toch wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Zal de volgende keer wat sarcasme tags wegzetten :)

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plus20
  • Niet online
avotar schreef op maandag 14 november 2011 @ 22:07:
[...]
Tja... vervelend. Heb je nog een alternatieve locatie gekregen?

[...]
Nee geen alternatieve locatie. Werd geannuleerd en ik kon opzoek naar iets anders. Het is vooral de manier waarop het gecommuniceerd is waar ik niet zo over te spreken ben. Ben uiteindelijk bij een andere bedrijf terecht gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

plus20 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 19:30:
[...]
Nee geen alternatieve locatie. Werd geannuleerd en ik kon opzoek naar iets anders. Het is vooral de manier waarop het gecommuniceerd is waar ik niet zo over te spreken ben. Ben uiteindelijk bij een andere bedrijf terecht gekomen.
Jammer voor Logica helaas. Een communicatie cursus her en der zou geen kwaad kunnen ... vandaag ook weer mail van mijn groepslijder gehad dat ik denk, leer eens een gemotiveerde zin bouwen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
plus20 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 19:30:
[...]

Nee geen alternatieve locatie. Werd geannuleerd en ik kon opzoek naar iets anders. Het is vooral de manier waarop het gecommuniceerd is waar ik niet zo over te spreken ben.[...]
Slordig. Geen ander woord voor.

Ik begrijp ook niet precies waarom het aantal locaties omlaag moest (Eindhoven had 4 jaar geleden best een flinke groep afstudeerders en Eindhoven is bovendien een stad met een HBO en een TU opleiding). Maar goed, naar de redenen kan ik alleen speculeren dus dat heeft niet zoveel nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Het OR van Logica is dan ook niks anders dan een advies orgaan.
De personeelsraad van Logica, die zich bij Logica OR noemt, zal ongetwijfeld met de beste bedoelingen en met veel inzet de belangen van Logica behartigen. De raad is erg druk met de bestuurder, die de raad noodgedwongen moet gebruiken, om de besluiten van de bestuurder rechtsgeldig te maken.

Echter, met medezeggenschap zoals bedoeld in de Wet op de ondernemingsraad (WOR) heeft het weinig van doen. Essentiële zaken uit de WOR, waartoe een OR verplicht is, wordt door de Logica personeelsraad op grote schaal en structureel niet nagekomen.

De WOR is vrij duidelijk in het hoe en waarom medezeggenschap en vertegenwoordiging dient vorm te krijgen. Loop de WOR er maar eens op na en zie wat er bij Logica door de personeelsraad van gemaakt wordt en hoe ernstig de raad tekort schiet.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het schrappen van de bonusregeling is een 100% financiele beslissing. Daar heeft een OR volgens de WOR hooguit adviesrecht over (welk advies de bestuurder altijd naast zich neer mag leggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het schrappen van een pilot kan altijd eenzijdig gebeuren, het was immers nog geen arbeidsvoorwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

heb geen moeite met t schrappen van de bonusregeling. Kwestie van verwachtingsmanagement. Vwb de OR : dat is een wassen neus, vwb het vertegenwoordigen van werknemersbelangen. Ergens voor gaan liggen betekent exit bij de volgende ronde.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

ESPACE schreef op woensdag 16 november 2011 @ 09:19:
[...]
...
Essentiële zaken uit de WOR, waartoe een OR verplicht is, wordt door de Logica personeelsraad op grote schaal en structureel niet nagekomen.
...
Noem eens wat feiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Noem eens wat feiten?
Het is binnen Logica een feit dat, de informatie over wat, wanneer en op basis van welke overwegingen, de OR doet en besluit, tegen de spelregels van de WOR, aan de personeelsleden die de OR vertegenwoordigd, geheel wordt onthouden. Pas achteraf, na belsuitvorming, komt er af en toe iets naar buiten in een gecensureerde nieuwsbrief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Er is toch een workspace met o.a. agenda's en adviesaanvragen? Dat is toch iets meer als alleen een nieuwsbrief achteraf :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Er is toch een workspace met o.a. agenda's en adviesaanvragen?
De OR Workspace opent o.a. met:

Selectiecriteria mag de OR niet publiceren, maar mogen door iedereen individueel worden opgevraagd bij lijnmanager of HR ...

Welke zichzelf respecterende OR sluit, zoals de OR van Logica heeft gedaan, een convenant met de bestuurder dat de wettelijke rechten van de OR inperkt en de bestuurder de mogelijkheid biedt alle communicatie van de OR vooraf in te zien en te censureren?

En verder ontbreken er zelfs hele jaargangen op de OR Workspace!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-10 13:58
Heeft iemand problemen met de Logica laptop op een thuis netwerk?
Hier crasht mijn router zodra ik draadloos of bekabelt mijn Logica laptop op het netwerk hang.
Ik heb dan op geen enkele pc thuis nog internet! Als ik dan mijn laptop loskoppel en mijn router reset doet alles het weer. :S Op kantoor heb ik hier geen enkel probleem mee.

Ik heb de Tecra S11 laptop en als router de WNDR3700.

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:37
Thoraxx schreef op donderdag 17 november 2011 @ 19:35:
Hier crasht mijn router zodra ik draadloos of bekabelt mijn Logica laptop op het netwerk hang.
Ik heb dan op geen enkele pc thuis nog internet! Als ik dan mijn laptop loskoppel en mijn router reset doet alles het weer. :S Op kantoor heb ik hier geen enkel probleem mee.

Geen probleem (bekabeld en wireless). Ook de Tecra S11 samen met een Fritzbox 7340 (7170 was ook geen probleem).

• Thoraxx
Collega's hebben er ook geen problemen mee. Dacht misschien iemand met dezelfde router?
Rare is dat de router nog wel te benaderen is zie ik net. Echter alleen internet valt weg.
Nu laptop weer losgekoppeld en router uit/aan en internet doet het weer.

Heb meerdere malen het probleem kunnen herproduceren. Binnenkort eens op een andere router proberen en/of andere netwerkkaart drivers.

Vaag!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probeem gehad. Het is niet zo zeer dat de internet verbinding weg is, maar de DNS translatie tabel is vernaggeld. Een ping op ip-adres werkt prima, dezelfde ping naar het 'logische' adres werkt niet.

Een workaround is om gebruik te maken van de gastnetwerk morgelijkheid van de router en de Logica laptop via dit gastnetwerk draadloos te connecten. Wel ervoor zorgen dat het vlaggetje 'allow guest to my local network" uit staat, anders gaat het alsnog mis.

Ik heb een call bij Netgear aangemaakt en na diverse contacten met hun L3 supportteam heb ik een beta versie van de routersoftware ontvangen waarin dit probleem verholpen is. De software is alleen geschikt voor een WNDR3700 V2 versie van de router. Een collega van ons, met hetzelfde probleem, heeft deze beta versie op een V1 model geïnstalleerd, waarna hij enige dagen bezig geweest is de router uberhaupt weer aan de praat te krijgen....

Als je morgen even een berichtje op Logica Yammer zet zodat ik weet wie je bent, laat ik even weten hoe je aan deze beta versie kunt komen.

• nore1g1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-08 13:56
Thoraxx schreef op donderdag 17 november 2011 @ 19:35:

Ik heb exact hetzelfde probleem, zelfde laptop en zelfde router, nadeel is dat ik de v1 heb en helaas niet de v2 waarbij het probleem verholpen kan worden :-(

• Thoraxx
Logicaan, je bent een held!

Ik heb gebruik gemaakt van het gastnetwerk en inderdaad! Nu werkt het op de laptop en thuis verder blijft ook alles werken.
Het was inderdaad ook het DNS probleem. Internet Explorer gaf die melding ook tijdens de troubleshoot merkte ik net.

Waar kan ik zien welke versie router ik heb? Zag op het apparaat zelf zo gauw niks staan. In de routersetup vind ik enkel dit.

Hardwareversie WNDR3700
Firmwareversie V1.0.7.98
Taalversie interface V1.0.0.64

Verwijderd

Het moet op de achterkant van de router staan, naast de connectoren. Ben bang dat je een versie 1 hebt omdat bij mij bij status staat hardwareversie wndr3700V2.

Zag net op de netgear site dat voor de v2 nu de productie versie van de firmware staat met als opgeloste bug de tcp-dns Hang....

Je kunt een auto update van de firmware proberen, die pakt vast de juiste versie en als je daarna Versie 1.0.0.12 hebt, dan heb je een v2 versie van de router

Als je een v1 hebt dan zou ik gewoon een call bij netgear aanmaken met de opmerking dat de bug is opgelost in de firmware voor de v2 versie, dan zou het snel opgelost moeten zijn.

Verwijderd

nore1g1 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 21:37:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem, zelfde laptop en zelfde router, nadeel is dat ik de v1 heb en helaas niet de v2 waarbij het probleem verholpen kan worden :-(
Je kunt volgens mij bij een v1 wel gebruik maken van de.door mij beschreven workaround, is het probleem ook getackeld. Vervolgens een call aanmaken bij netgear, ik heb goede ervaring met hun support team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
Ik heb dan waarschijnlijk inderdaad V1. Aangezien ik al een auto update heb gedaan en dat de nieuwste versie is.
De workaround van Logicaan werkt perfect!

Ik ga nu even een call aanmaken. Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nore1g1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-08 13:56
Ik ben benieuwd of ze met een oplossing komen, het gastnetwerk werkt bij mij inderdaad ook maar eigenlijk heb ik dat liever niet open staan.

Leuk om te zien dat ik na verbinding gelijk wordt geconfronteerd met een melding dat ik een non genuine copy of window 7 draai...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gastnetwerk is op dezelfde wijze te beveiligen als het 'gewone' netwerk, dus dat is het probleem niet. Nadeel is alleen dat je via het gastnetwerk niet bij de rest van je netwerk kunt, zoals bijv een netwerkprinter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
ESPACE schreef op woensdag 16 november 2011 @ 09:19:
De WOR is vrij duidelijk in het hoe en waarom medezeggenschap en vertegenwoordiging dient vorm te krijgen. Loop de WOR er maar eens op na en zie wat er bij Logica door de personeelsraad van gemaakt wordt en hoe ernstig de raad tekort schiet.
Ook dit is weer lekker makkelijk. Kankeren vanuit een anonieme account zonder man en paard te noemen. Als jij vind dat de OR tekort schiet kun je ook gewoon de dialoog opzoeken

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Of je kunt je verkiesbaar stellen voor de OR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Wijnands schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 17:30:
[...]

Ook dit is weer lekker makkelijk. Kankeren vanuit een anonieme account zonder man en paard te noemen. Als jij vind dat de OR tekort schiet kun je ook gewoon de dialoog opzoeken
Daar heb je natuurlijk wel een punt, maar dat maakt zijn punt natuurlijk niet minder geldig.
Overigens zeker in deze tijd van crisis zullen mensen niet snel hun naam gaan gebruiken al is het alleen maar omdat er dan een eventuele negatieve reacite van logica zou kunnen komen, het is niet mijn ervaring dat deze niet komt hooguit een reactie waarin wat uitgelegt wordt. Dus dat mensen annoniem klagen is natuurlijk begrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Shadowhawk00 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 08:19:
Overigens zeker in deze tijd van crisis zullen mensen niet snel hun naam gaan gebruiken al is het alleen maar omdat er dan een eventuele negatieve reacite van logica zou kunnen komen
Espace spreekt hier de OR aan op het niet goed uitvoeren van hun taken, dat is waar Wijnands een opmerking over maakt. Logica zal echt niet zomaar iemand aanspreken op het publiekelijk aanvallen van de OR, maar Wijnands heeft natuurlijk volledig gelijk dat hij hier pissig van wordt. Met de OR kun je altijd een gesprek aangaan, dan hoor je waarschijnlijk ook meer over wat ze doen en hoe ze dat doen. Mocht je dan denken dat e er niet alles uithalen moet je je verkiesbaar stellen bij de volgende ronde.

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

hoe zit t eigenlijk met ontslagbescherming van OR leden? of is dat iets uit den ouden doosch? ik las bij de vorige "reorganisatie" nog dat een OR lid ook zijn biezen kon pakken.

Verwijderd

Ontslagbescherming geldt alleen om een OR-lid te beschermen tegen ontslag om zijn gedrag als OR-lid. Als iemand's functie wegbezuinigd wordt, dan geldt die bescherming uiteraard niet.

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:15:
Ontslagbescherming geldt alleen om een OR-lid te beschermen tegen ontslag om zijn gedrag als OR-lid. Als iemand's functie wegbezuinigd wordt, dan geldt die bescherming uiteraard niet.
zohee. da's lekker rekbaar. Kun je alle kanten mee op als Baas.... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Ik heb er voor de rest niet zo veel verstand van, maar dat klinkt toch redelijk logisch? Als je als OR lid never niet ontslagen kan worden, wil iedereen wel OR lid zijn neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Edjaaah schreef op woensdag 23 november 2011 @ 10:22:
[...]

Espace spreekt hier de OR aan op het niet goed uitvoeren van hun taken, dat is waar Wijnands een opmerking over maakt. Logica zal echt niet zomaar iemand aanspreken op het publiekelijk aanvallen van de OR, maar Wijnands heeft natuurlijk volledig gelijk dat hij hier pissig van wordt. Met de OR kun je altijd een gesprek aangaan, dan hoor je waarschijnlijk ook meer over wat ze doen en hoe ze dat doen. Mocht je dan denken dat e er niet alles uithalen moet je je verkiesbaar stellen bij de volgende ronde.
Juist! Dat bedoel ik dus.
peter00 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 15:19:
hoe zit t eigenlijk met ontslagbescherming van OR leden? of is dat iets uit den ouden doosch? ik las bij de vorige "reorganisatie" nog dat een OR lid ook zijn biezen kon pakken.
Vanwege bedrijfseconomische gronden kan dat gebeuren. Dan nog wordt er bij een OR lid extra goed gekeken of dit niet een manier is om van een lastig persoon af te komen.

[ Voor 32% gewijzigd door Wijnands op 25-11-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Bij het stoppen van de bonus had de OR instemmingsrecht. De OR heeft ook ingestemd. Maar wat hebben we daarvan gedurende de behandeling meegekregen?

Waar is het instemmingsverzoek? Hebben wij iets tijdens de behandeling te horen gekregen? Hebben we invloed gehad op de beeldvorming van de OR? Worden we geïnformeerd over vergaderingen? Wat weten we over wat er in vergaderingen is besproken? In welke overlegvergadering is het stoppen van de bonus behandeld? Waarom krijgen we geen agenda's en verslagen met deze onderwerpen? Waarom laat de OR de nieuwsbrief, het enige dat af en toe wel naar buiten komt, door Logica censureren?

En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Allemaal punten waar de OR een loopje neemt met medezeggenschap, de achterban van het overleg geheel buiten sluit en de bestuurder tegelijkertijd helpt zijn plannen te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
De OR publiceert notulen en agenda's. Een vergadering is in principe ook grotendeels openbaar. Raadplegingen onder de achterban worden regelmatig gedaan en wat daaruit komt wordt zeker meegenomen. Niet altijd is het mogelijk om de achterban in een vroeg stadium bij de besluitvorming te betrekken,

De rest van je punten wil ik best bespreken maar niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ESPACE schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 01:42:
Bij het stoppen van de bonus had de OR instemmingsrecht. De OR heeft ook ingestemd.
Dat roept de OR wel, maar volgens de WOR had de OR dat niet, en wel omdat het een bedrijfseconomische beslissing is. Zelfs al had de OR niet "ingestemd", dan had dhr. Keating dit besluit naast zich neer kunnen leggen (en vast en zeker ook gedaan!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens, we komen weer lekker in het nieuws:
http://www.nu.nl/internet...happen-loopt-debacle.html
De waterschappen beschouwen Logica als een geldbeluste organisatie
Ja, ik ben er zo trots op om voor Logica te werken 8)7
Zelfs damage control in de media lukt ons niet ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 16:24

Arfman

Drome!

Ligt niet aan jullie hoor. Ik werk zelf bij de overheid en ik heb bij elke grote ICT dienstverlener die we in hebben gehuurd vrijwel hetzelfde meegemaakt. Het enige wat goed werkt is kleine bureautjes met gespecialiseerde kennis inhuren en daar iemand van jezelf naast zetten die meekijkt en -ontwerpt.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:49

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Nu is het waterschaps verhaal ook niet helemaal eerlijk. Ordina had er een potje van gemaakt en Logica heeft vervolgens proberen te redden wat er te redden valt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehakt
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:29
Janoz schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 13:42:
Nu is het waterschaps verhaal ook niet helemaal eerlijk. Ordina had er een potje van gemaakt en Logica heeft vervolgens proberen te redden wat er te redden valt.
Dat is niet echt wat de media er van maakt. Daar komt Logica er een stuk minder positief vanaf en dat lijkt me toch wel slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
De OR publiceert notulen en agenda's.
Leugenachtig! Toon me de agenda's en verslagen van het afgelopen half jaar?!
Je wilt er verder hier niet op in gaan. Zelfcensuur? Wie zwijgt stemt toe!?

[ Voor 67% gewijzigd door ESPACE op 26-11-2011 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

ESPACE schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 18:02:
[...]

Nee hoor, Wijnands komt nu gewoon met de opmerking dat dit een publiek forum is en dat zulke zaken niet hier besproken gaan worden :)
Maar als je dit topic volgt en een beetje tussen de regels doorlees weet je allang hoe de vlag er ongeveer bijhangt.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

[...]

Je hebt gelijk, de laatste agenda's / notulen staan hier niet beschikbaar! Kwalijke zaak.

Voorheen werden deze altijd keurig via mail verspreid. Nu staan ze op de workspace (je kan je via rss/email laten weten dat er nieuwe items staan). Maar blijkbaar wordt dat niet zo netjes bijgehouden. Slordigheid of andere redenen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
[...]

Nee, ik hoef niet perse alle vuile was buiten te hangen. Ik ben best bereid om face to face of via de Logica mail een uitgebreide discussie te voeren. Dat ga ik niet doen met iemand die zich achter een alias verschuilt.

Als jij dat als "wie zwijgt stemt toe" wil uitleggen vind ik het ook prima, moet je zelf weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Wijnands schreef op zondag 27 november 2011 @ 09:23:
[...]

Nee, ik hoef niet perse alle vuile was buiten te hangen. Ik ben best bereid om face to face of via de Logica mail een uitgebreide discussie te voeren. Dat ga ik niet doen met iemand die zich achter een alias verschuilt.

Als jij dat als "wie zwijgt stemt toe" wil uitleggen vind ik het ook prima, moet je zelf weten
Hij vraagt niet om alle vuile was buiten te hangen.
Voor zover ik het begrijp bedoelt hij dat die vuile was niet eens binnen wordt gehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Roadman schreef op zondag 27 november 2011 @ 22:08:
[...]

Hij vraagt niet om alle vuile was buiten te hangen.
Voor zover ik het begrijp bedoelt hij dat die vuile was niet eens binnen wordt gehangen.
Dat is zijn perceptie, ik deel die niet. Ik wil met hem, of met wie dat wil die discussie best aangaan maar niet hier.

Positief berichtje over Logica, was donderdag in het ziekenhuis voor een kleine ingreep en toen ik thuis kwam was er een leuke fruitmand bezorgd. Zal geen dure mand zijn geweest maar ik vond 't gebaar wel erg leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Arfman schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 19:01:
[...]

Nee hoor, Wijnands komt nu gewoon met de opmerking dat dit een publiek forum is en dat zulke zaken niet hier besproken gaan worden :)
Wijnands schreef op zondag 27 november 2011 @ 22:28:
[...]

Dat is zijn perceptie, ik deel die niet. Ik wil met hem, of met wie dat wil die discussie best aangaan maar niet hier.
Told you so ;)

Begrijpelijk maar jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

da's lekker...waar gaat dat nou weer over..? ik krijg alleen maar succesverhalen in mn mailbox, maar vragen van klanten hierover kan ik niet beantwoorden...

nieuws: Tweede Kamer gaat onderzoek doen naar ict-problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Dat was een leuk artikel in de volkskrant zaterdag - ik kreeg ook veel vragen erover en heb naar alle eerlijkheid gezegd dat ik geen idee heb wat zich daar afgespeeld heeft en dat het vast aan beide partijen ligt. Maar logica komt zo wel verdomde slecht in het nieuws, onze opdrachtgevers lezen ook kranten.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Dat is zijn perceptie, ik deel die niet.
Het is een verifieerbaar feit dat de Logica OR met agenda en verslag (art14:2f,2g,2h) naar de collega's de WOR en het eigen reglement niet nakomt. Iedere Logicaan heeft recht op deze informatie en de OR is verplicht deze tijdig te verschaffen. Een zichzelf respecterende OR doet dat gewoon.

Hoezo mijn perceptie? En hoe kun je het daar als OR-lid mee oneens zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Doet webmail het bij jullie wel of niet? Ding blijft maar in het aanlogscherm staan. 't lijkt wel alsof de webmail het de laatste tijd vaker slecht doet.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
peter00 schreef op maandag 28 november 2011 @ 09:03:
da's lekker...waar gaat dat nou weer over..? ik krijg alleen maar succesverhalen in mn mailbox, maar vragen van klanten hierover kan ik niet beantwoorden...

nieuws: Tweede Kamer gaat onderzoek doen naar ict-problemen
Je dacht toch zeker niet dat je projecten die verknalt zijn doorgemailt worden, of op zijn minst niet opgeleukt worden. Eigenlijk hoor ik alleenmaar dat we projecten gewonnen hebben resultaat hoor ik meestal alleen in de media als het slecht gaat.
Overigens ken ik persoonlijk wel projecten waar we iets voor gedaan hebben die niet 100% succesvol zijn geweest ( niet zelf aan gewerkt maar via collega's gehoord wat ze doen en dan 1 jaar later de krant lezen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Tallguy schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:33:
Doet webmail het bij jullie wel of niet? Ding blijft maar in het aanlogscherm staan. 't lijkt wel alsof de webmail het de laatste tijd vaker slecht doet.
Klopt, ligt er de laatste tijd geregeld uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Shadowhawk00 schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:40:
[...]

Je dacht toch zeker niet dat je projecten die verknalt zijn doorgemailt worden, of op zijn minst niet opgeleukt worden. Eigenlijk hoor ik alleenmaar dat we projecten gewonnen hebben resultaat hoor ik meestal alleen in de media als het slecht gaat.
Overigens ken ik persoonlijk wel projecten waar we iets voor gedaan hebben die niet 100% succesvol zijn geweest ( niet zelf aan gewerkt maar via collega's gehoord wat ze doen en dan 1 jaar later de krant lezen )
ik verwacht bij dit soort f*ckups op zn minst een emailadres, contactpersoon of stukje algemene tekst waar we naar kunnen verwijzen. We zijn verdorie allemaal op zn minst hoger opgeleid,als men wil dat we ons ook in tijden van kommer en kwel als 1 blok opstellen (lees:One Logica), moet dat wel gefaciliteerd worden.

Ik wil me best professioneel opstellen, maar dan moet ik daar wel de middelen voor krijgen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Daar heb je wel gelijk in. Als bij een van mijn klanten iets gebeurd dat vragen kan oproepen (en dan komt voor want ik werk in de financiele sector) dan heb je 's ochtend een mail met daarin de antwoorden op de eerste vragen & een contact persoon waar je mensen naar door moet (!) verwijzen voor verdere vragen. Wel zo professioneel inderdaad.

edit: @zoetemeerman beneden - LOL, inderdaad zou dat wel helpen :F

[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 28-11-2011 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:19:
dan heb je 's ochtend een mail met daarin de antwoorden op de eerste vragen
Dan moet je wel een werkende e-mail functionaliteit ter beschikking krijgen... *facepalm doet*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Arfman schreef op maandag 28 november 2011 @ 08:44:
[...]

[...]

Told you so ;)

Begrijpelijk maar jammer.
Grappig hoe je dat soort dingen kan verdraaien om te horen wat je wil horen.
ESPACE schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:27:
[...]

Het is een verifieerbaar feit dat de Logica OR met agenda en verslag (art14:2f,2g,2h) naar de collega's de WOR en het eigen reglement niet nakomt. Iedere Logicaan heeft recht op deze informatie en de OR is verplicht deze tijdig te verschaffen. Een zichzelf respecterende OR doet dat gewoon.

Welk stuk hiervan was niet duidelijk:
Wijnands schreef op zondag 27 november 2011 @ 22:28:
, ik deel die niet. Ik wil met hem, of met wie dat wil die discussie best aangaan maar niet hier.
?
franssie schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:19:
Daar heb je wel gelijk in. Als bij een van mijn klanten iets gebeurd dat vragen kan oproepen (en dan komt voor want ik werk in de financiele sector) dan heb je 's ochtend een mail met daarin de antwoorden op de eerste vragen & een contact persoon waar je mensen naar door moet (!) verwijzen voor verdere vragen. Wel zo professioneel inderdaad.

edit: @zoetemeerman beneden - LOL, inderdaad zou dat wel helpen :F
Niet alleen bij financiele klanten, toen ik jaren geleden bij een olie maatschappij zat kregen we ook regelmatig dat soort mail, zelfs wat te doen als je op een verjaardag zat en tante Annie begon te klagen over de benzineprijzen.

Op de een of andere kunnen wij hier slecht mee omgaan terwijl zo'n mailtje met een korte herinnering aan waar je externe contacten naar verwijst helemaal niet zo veel moeite kost.

Dat dit de 2e maandag is dat webmail plat ging is inderdaad heel vervelend.

[ Voor 108% gewijzigd door Wijnands op 28-11-2011 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Wijnands schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:55:

Dat dit de 2e maandag is dat webmail plat ging is inderdaad heel vervelend.
Het systeem heeft gewoon last van een maandagochtend gevoel.
Of het wordt net zoals veel systemen beheerd door india, met andere woorden vergeet redelijke support maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Slecht in het nieuws of niet, de aandelenkoers is weer in de plus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

ESPACE schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:27:
[...]

Guys, serieus... don't feed the trolls m'kay.

Dit soort discussies hoor je hier niet te voeren. Je hebt je aandacht gehad, stuur Wijnands gewoon een PM om het er over te hebben. Dit soort nonsense discussies op een openbaar forum doen ons allemaal net zoveel kwaad als een artikeltje in de Volkskrant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
avotar schreef op maandag 28 november 2011 @ 18:44:
[...]
Dit soort discussies hoor je hier niet te voeren. Je hebt je aandacht gehad, stuur Wijnands gewoon een PM om het er over te hebben. Dit soort nonsense discussies op een openbaar forum doen ons allemaal net zoveel kwaad als een artikeltje in de Volkskrant.
Heb je wel een punt dat je dat hier niet zo moeten doen, hoewel we allemaal niet genoeg achtergrond kennen om daar over te oordelen. Hoewel in mijn ervaring mensen die klagen er meestal nog iets van proberen te maken zodra ze stoppen met klagen betekend dat meestal dat het ze niet meer interreseerd.

Dat One Logica werkt trouwens ook alleen maar op papier begin ik steeds meer te merken. Zodra je iets wilt doen wat niet standaard is dan is dat ineens lastig.
Ik mag lekker 2x een timesheet invullen (2verschillende ) terwijl ik op een intern logica project zit om maar eens een voorbeeld te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Shadowhawk00 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 08:40:
[...]

Heb je wel een punt dat je dat hier niet zo moeten doen, hoewel we allemaal niet genoeg achtergrond kennen om daar over te oordelen. Hoewel in mijn ervaring mensen die klagen er meestal nog iets van proberen te maken zodra ze stoppen met klagen betekend dat meestal dat het ze niet meer interreseerd.
Helemaal mee eens.. maar dit is geen klagen meer :)

En daarbij vind ik het buiten alle proporties om juist iemand als Wijnands aan te vallen...
Dat One Logica werkt trouwens ook alleen maar op papier begin ik steeds meer te merken. Zodra je iets wilt doen wat niet standaard is dan is dat ineens lastig.
Ik mag lekker 2x een timesheet invullen (2verschillende ) terwijl ik op een intern logica project zit om maar eens een voorbeeld te noemen.
Komt me erg niet-optimaal over... :)

[ Voor 5% gewijzigd door avotar op 29-11-2011 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

goed. maar wat antwoorden jullie nou als je een vraag krijgt over dat feestje bij de Waterschappen?
"geen idee" ; "daar mag ik niks over zeggen"; "niet mijn werkgebied"; "daarvoor moet u een mennadzjer hebben" ?

voor een project dat al jaren loopt, komt dat op zn minst nogal ongeinteresseerd over als blue-collar. Ik zou wel graag eens in mijn mailbox willen zien wat de policy is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:25
Niet gehinderd door enige inhoudelijke kennis, niet mijn project, feestje Waterschappen is voor mij een voorbeeld hoe een overheidsinstelling op hoog niveau opdrachten uitzet die beperkte draagvlak kennen bij de eindgebruikers. Het heeft impact op een hoop mensen. Het is een ingewikkeld traject om verschillende “klanten” met soortgelijke werkprocessen (maar net even anders) te centraliseren. Dat kan, mits voldoende ondersteuning en wilskracht vanuit de klant. Er zijn bedrijven die daar de vingers niet aan durven te branden, Logica durft dat wel en dat gaat niet altijd goed.
Geldt niet alleen voor dit project, veel overheidsprojecten zijn erg complex omdat regelgeving minimaal iedere vier jaar veranderd. En daar is niet het hele IT landschap op gebouwd.
Overigens kan het best zo zijn, dat deze hele uitloop projectmatig is goedgekeurd. We mogen aannemen dat er een projectboard is geïnstalleerd dat bevoegd is om sturing te geven en eindverantwoordelijk is..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
Met andere woorden: ik zou daar ook wel eens meer over willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

ik hoor net van (sommige) collega's dat er een mailing is uitgegaan. Ik , en met mij diverse collega's, heb deze NIET ontvangen. Zelfs dat gaat niet goed tegenwoordig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
BiLLY_daKid schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:20:
Niet gehinderd door enige inhoudelijke kennis, niet mijn project, feestje Waterschappen is voor mij een voorbeeld hoe een overheidsinstelling op hoog niveau opdrachten uitzet die beperkte draagvlak kennen bij de eindgebruikers.
Ach Overheid + ICT = Ramp is toch algemeen bekend. Zeker na de OV chipkaart afaire ( het antwoord is JA ) zal dat bij veel mensen wel zijn blijven hangen.
Ik heb er eigenlijk nog geen vragen over gehad maar het is niet mijn project en ik ben er niet mee bezig geweest dus ik weet van niets wordt mijn antwoord.
En daarbij vind ik het buiten alle proporties om juist iemand als Wijnands aan te vallen...
Waarom hij niet en iemand anders wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Shadowhawk00 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 08:40:
[...]
Al eens in Timenet bij de employee instellingen onder tabje Data gekeken? Daar kun je aanvinken dat je vanuit iBMS/PACE/MS Business kan importeren. Kan het leven iets comfortabeler maken :)

[ Voor 1% gewijzigd door Vandaahl op 29-11-2011 12:55 . Reden: kleine aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Voor IBMS werkt het ook nog. Dubbele boekhouding is niet vreemd, werk nu voor een klant die z'n eigen systeem hanteert. Vul dat eerst in, maak printje, klop 't in timenet en verzin wat creatiefs voor de overgebleven uren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

och, nog niet zo lang geleden mocht ik t VIER keer ingeven iedere periode: twee van de klant (verschillende bedrijfsonderdelen) en twee keer logica (timenet en contractspecifiek) . Is nu nog drie. Een hele vooruitgang. :-s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Wijnands schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 13:04:
Voor IBMS werkt het ook nog. Dubbele boekhouding is niet vreemd, werk nu voor een klant die z'n eigen systeem hanteert. Vul dat eerst in, maak printje, klop 't in timenet en verzin wat creatiefs voor de overgebleven uren
O voor een klant is het logisch natuurlijk die wil zijn uren administreren. Maar voor een Intern logica project? Er wordt altijd geroepen One-Logica begin dan op zijn minst eens met One-Timesheet en One-supportdesk zodat je bij elke logica vestigingen support kan krijgen niet alleen in je standplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Shadowhawk00 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 08:47:
O voor een klant is het logisch natuurlijk die wil zijn uren administreren. Maar voor een Intern logica project? Er wordt altijd geroepen One-Logica begin dan op zijn minst eens met One-Timesheet en One-supportdesk zodat je bij elke logica vestigingen support kan krijgen niet alleen in je standplaats.
iBMS is de voorloper van PACE (onderdeel van One Logica), waarvan Timenet een import ondersteund. iBMS is een EPM pakket waarmee de projectmanager de voortgang van zijn project op een mooie manier inzichtelijk heeft. Dit alles staat of valt natuurlijk bij het gebruik ervan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Wat was het leven vroeger toch makkelijk, alleen Timenet invullen en eventueel iets van de klant. Dat IBMS heb ik nog wel meegemaakt op een intern project. Maar structureel 2 Logica systemen...je zou er bijna digfoob van worden ;)

Aan de andere kant, vroeger moest je 300 mensen bellen om te vertellen wat je had gegeten. Tegenwoordig heb je Twitter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nou heb ik ook een tijdje op een klus met ibms gezeten. Heel simpel, uren in ibms, een keer de import functie in timenet aanzetten. Op import drukken en eventuele rest uren invullen en je km en klaar. Ik heb begrepen dat het voor ms business ook zo kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Het gaat er niet om of het makkelijk kan maar dat het gewoon gestoord is dat we als 1 bedrijf 2 of meer systemen nodig hebben voor hetzelfde. Vanuit hoger management wordt altijd geroepen One Logica nou doe dat dan ook.
Meerder systemen voor hetzelfde in 1 bedrijf is niet bepaald in lijn met het beeld van een bedrijf moet ik zeggen, hoe goed ze ook op elkaar aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
  • Laatst online: 01-04 21:14
Shadowhawk00 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 08:30:
Het gaat er niet om of het makkelijk kan maar dat het gewoon gestoord is dat we als 1 bedrijf 2 of meer systemen nodig hebben voor hetzelfde. Vanuit hoger management wordt altijd geroepen One Logica nou doe dat dan ook.
Het One Logica gedachtengoed zie ik meer als een doel waar we continue naartoe werken dan als een bereikt punt.

1 systeem voor het boeken van uren zou mooi zijn zeker internationaal gezien (daar hebben we namelijk nog veel meer systemen), ik betwijfel echter of dit het belangrijkste punt is om aan te werken in het kader van One Logica.

Voor mij uit zich One Logica in het feit dat we ons naar onze klanten kunnen opstellen als One Logica. Dat is voor mij velen malen sterker dan een paar minuten tijdwinst bij het schrijven van mijn uren. Door de projecten waar ik de afgelopen tijd aan heb gewerkt heb ik gezien dat we ons zowel binnen Nederland als internationaal als 1 bedrijf kunnen presenteren. Dat is in mijn ogen een sterk punt van ons bedrijf en blijkbaar vinden onze klanten dat ook belangrijk.

En voordat ik zo meteen allemaal voorbeelden krijg van dingen die niet goed zijn gegaan. Natuurlijk zijn die voorbeelden er. Ik hoop dat we er als bedrijf iets van leren en het de volgende keer beter doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
Er is vorig jaar een poging gedaan met (NL) Timesheets, de vervanger van Timenet. Toen kregen we daar die dreigmailtjes over dat we zsm een e-learning moesten volgen.
Die nieuwe applicatie is volgens mij binnen Europa uitgerold, maar onze Nederlands regeltjes waren te moeilijk (oa de leaseauto) om de koppeling te maken met backoffice. Dit was op basis van een Microsoft product en liet vwbt performance erg te wensen tijdens de pilot. Het zag er wel gelikt uit, maar behoorlijk ingewikkelder dan Timenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Hm leuk ben nu die verplichte trainingen aan het doen. Nou ja de antwoorden aan het geven.
Van wie kwam het idee van deze trainingen ook alweer, en kunnen we deze persoon per direct ontslaan, niet alleen zitten er fouten in maar de vragen en antwoorden zijn zo overduidelijk dat mijn moeder ze zelfs goed zou kunnen invullen ( en die krijgt nog maar net de PC aangezet )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vooral leuk om in december anoniem op een publiek forum te klagen over een verplichte cursus van zeg een half uurtje die je in augustus had moeten afronden. Doel van de cursus is ook zeker niet om je een totaal nieuw inzicht te geven, eerder een opfrisser van wat basisethiek e.d.

(jeetje, een cursus van een half uur, in de manufacturing sector krijg je bij vrijwel elk klantbezoek een veiligheidsinstructie van een half uur tot soms zelfs enkele uren, vaak 90% gesneden koek, maar toch de herinnering en misschien net wat puntjes die je nog niet wist)

Zelf vond ik de ethiektraining wel weer een keer goed. Zit vaak lange tijd in het buitenland bij klanten (waar eten, verblijf, vermaak e.d. altijd wel ergens ter sprake komt) en dan kan een opfrisser wat wel en niet kan geen kwaad.

[ Voor 50% gewijzigd door pagani op 07-12-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Joh die trainingen zijn er niet om bij jou wat zaken op te frissen. Die zijn er puur om ervoor te zorgen dat logica een of ander labeltje mag blijven voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat geldt toch voor elke training die je herhaalt om gecertificeerd te blijven? "een of ander labeltje" kan nog best weleens van belang zijn voor "een of andere klant" of "een of andere wet"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Wijnands schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:55:
[...]

Grappig hoe je dat soort dingen kan verdraaien om te horen wat je wil horen.
? :D
Er komt precies 1-op-1 uit wat ik al voorspeld had, ik verdraai niets.

Verder is het niet heel interessant voor mij (ben zowel geen klant als medewerker). Waarom ik hier dan zit? Ik wil gewoon het IT consultancy wereldje een klein beetje in de gaten houden, beetje op de hoogte blijven en hoe meer er hier wordt gepost hoe wijzer ik word, daar ben ik heel eerlijk in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
johnnyv.nl schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:10:
Dat geldt toch voor elke training die je herhaalt om gecertificeerd te blijven? "een of ander labeltje" kan nog best weleens van belang zijn voor "een of andere klant" of "een of andere wet"
Klopt ook wel, maar dan zou de "training" nogwel boven het niveau van huisvrouw mogen zijn.
En als je dan toch zo nodig wilt dat die vinkjes in een database staan is er vast wel een beter manier om die daar te krijgen, er zit vast wel iemand op de bank met sql kennis. Zelfde resultaat in minder werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik heb al mensen gesproken die daadwerkelijk wat nieuws hebben geleerd van de security training. Ja, die mensen lopen er ook rond. :)

Waar ik me persoonlijk aan ergerde is dat ik die "training" had gedaan en binnen een maand bij een klant zat waar een vrijwel identieke training ook verplichte kost was.

Shit happens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:37
Wijnands schreef op woensdag 07 december 2011 @ 22:01:
Ik heb al mensen gesproken die daadwerkelijk wat nieuws hebben geleerd van de security training. Ja, die mensen lopen er ook rond. :)

Waar ik me persoonlijk aan ergerde is dat ik die "training" had gedaan en binnen een maand bij een klant zat waar een vrijwel identieke training ook verplichte kost was.

Shit happens..
Het zou mij niet verbazen dat de desbetreffende training van ons hierop gebaseerd is; dacht ook "dat hebben we eerder gezien", zeker omdat dit soort trainingen op regelmatige basis herhaald dienen te worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-07 08:55
Ja alleen bij een normaal bedrijf doe je dat gewoon in de tijd van de baas, en bij logica als je het geluk hebt om bij een klant te zitten in je eigen tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

erinaceus schreef op woensdag 07 december 2011 @ 23:22:
Ja alleen bij een normaal bedrijf doe je dat gewoon in de tijd van de baas, en bij logica als je het geluk hebt om bij een klant te zitten in je eigen tijd
yep ... moet 'm ook nog doen, gelukkig voor logica zit ik de laatste twee weken op de bank (kerst en zo) en dan kunnen we dat soort dingen lekker afvinken :+ (zoals een review ...)
Ik zeg niet dat die trainingen geen nut hebben, ik heb ze ook bij mijn klant en er is echt noodzaak voor. Maar ik heb het thuis eens geprobeerd (geen laptop van de zaak en zo) en dat werkte niet.

[ Voor 19% gewijzigd door franssie op 07-12-2011 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
erinaceus schreef op woensdag 07 december 2011 @ 23:22:
Nee hoor dan doe je ze gewoon niet onder het mom van geen tijd.
En hey zolang er geen code is om je uren op te boeken in timenet is het niet belangrijk genoeg voor logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

gisteren alle "examens" ff erdoor gejast zonder naar de inhoud te kijken. Ik was langer bezig met de trainingspagina's te openen dan het examen.

Tip: het langste antwoord of "all of the above"
nivo: lagere sgool

als dit een serieus bedoelde training was, had het best iets meer nivo mogen hebben. Of nemen we }:O }:O aan tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

peter00 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 09:05:
<gezeur> Of nemen we }:O }:O aan tegenwoordig?
Tja.. lees het geklaag over het opofferen van 10 minuten voor en het niveau van die trainingen... en trek je eigen conclusie... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

avotar schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 09:08:
[...]

Tja.. lees het geklaag over het opofferen van 10 minuten voor en het niveau van die trainingen... en trek je eigen conclusie... >:)
overtuig jij me dan even van de toegevoegde waardevan dit vinkenlijstje voor mij dan wel het bedrijf , als je mijn verhaal zulk gezeur vindt. Misschien denk ik te moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Laatst online: 30-09-2024
Andersom Peter00: Bedenk een alternatieve manier om toezichthouders & klanten ervan te overtuigen dat alle medewerkers waarvoor dat relevant is op de hoogte zijn van de mores en richtlijnen inzake ethiek, informatiebeveiliging en MVO. Liefst een manier die goedkoper is en minder irritant voor een aantal klagers die nog steeds tweakers gebruiken voor het uiten van ergernissen die beter op het interne forum (wat nauwelijks gebruikt wordt), of Yammer besproken kunnen worden. Ik weet vrij zeker dat als er betere manieren zijn, dat men daar wel oren naar heeft. Misschien ook niet, want deze trainingen zijn nu al ontwikkeld en wat is er nu makkelijker dan dit gewoon jaarlijks herhalen? Dan went het vanzelf. Zit je rustig op 1 januari met je kater dit soort dingen af te vinken. Jij blij, want je bent er weer vanaf. Je manager, practicedirector, Sake en Seamus blij, want die hebben allemaal groene vakjes. Tadaa!

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Testert schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 10:03:
Andersom Peter00: Bedenk een alternatieve manier om toezichthouders & klanten ervan te overtuigen dat alle medewerkers waarvoor dat relevant is op de hoogte zijn van de mores en richtlijnen inzake ethiek, informatiebeveiliging en MVO. Liefst een manier die goedkoper is en minder irritant voor een aantal klagers die nog steeds tweakers gebruiken voor het uiten van ergernissen die beter op het interne forum (wat nauwelijks gebruikt wordt), of Yammer besproken kunnen worden. Ik weet vrij zeker dat als er betere manieren zijn, dat men daar wel oren naar heeft. Misschien ook niet, want deze trainingen zijn nu al ontwikkeld en wat is er nu makkelijker dan dit gewoon jaarlijks herhalen? Dan went het vanzelf. Zit je rustig op 1 januari met je kater dit soort dingen af te vinken. Jij blij, want je bent er weer vanaf. Je manager, practicedirector, Sake en Seamus blij, want die hebben allemaal groene vakjes. Tadaa!
okee. je hebt een punt. Ik ben ook niet tegen dit soort trainingen, zelfs niet eens dat het in je eigen tijd moet, maar ik vind wel dat het nivo omhoog moet. Als ik die examens als een blind paard kan maken zonder zelfs de vraagstelling te lezen, ben ik niet overtuigd van de toegevoegde waarde. Bij de klant hebben we ook dit soort trainingen en daar moet ik echt voor nadenken. Owja, bij een herexamen krijg je andere vragen dan de eerste keer. Dat soort upgrades hoeven echt niet veel meer te kosten dan wat er nu aan is uitgegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
Zie het ook als een vorm van commitment he, de verdediging "Wist ik veel dat dat niet mocht!" gaat niet op als de situatie zich voordoet dat een medewerker zich heeft laten verleiden tot persoonlijk gewin in ruil voor een dealtje.

Als het te moeilijk wordt voor een blind paard kost het meer tijd en moeite. Ik betwijfel of je daarmee het commitment vergroot. Ik vermoed zelfs dat de weerstand groter wordt als het op een echte training met een echte toetsing gaat lijken. En natuurlijk blijft (helaas) het doel: groene vlakjes in je excel sheet...

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
Voor degenen die willen reageren op de e-mail van Andy Green:
Please use my blog and TellAndy to share your views with me. I would be pleased to hear from you.

Pagina: 1 ... 20 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.