Dit is gebeurd op de dag van de bekendmaking van de halfjaarcijfers. Toen kreeg het aandeel een domper en 4 dagen daarna storrte de hele beurs in, waardoor het aandeel nog een stuk meezakte.t_captain schreef op donderdag 22 september 2011 @ 11:21:
Ik denk dat bij de huidige aandelenkoers, de overnamekas van concurrenten een grotere factor is dan de koers van Logica.
Het valt me op dat de daling van een vrij stabiele 1.40 a 1.50 naar de 0.90 a 1.00 range heel plotseling heeft plaatsgevonden, een paar weken geleden. Is er toen iets aangekondigd, emissie, stock split o.i.d.?
Gerucht gaat dat straks maar uit 7 automerken gekozen kan worden voor de lease.
Iemand die dit kan bevestigen?
Leaseapplicatie is wel in onderhoud. Dus keuzes uit 7 automerken zou zo maar kunnen. Morgen zullen we het weten.Roadman schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:38:
Gerucht gaat dat straks maar uit 7 automerken gekozen kan worden voor de lease.
Ben ook benieuwd wat ze met het variabel bonusplan gaan doen.
Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.
Dan is er van de vrije autokeuze niet veel overgebleven.
Maarja, dat is de route die al een tijd geleden is ingezet, met de eerste aanzet van een merkenbeleid. Toen ging het om energielabels >E, en een paar merken die niet populair waren.
Maarja, dat is de route die al een tijd geleden is ingezet, met de eerste aanzet van een merkenbeleid. Toen ging het om energielabels >E, en een paar merken die niet populair waren.
.
[ Voor 99% gewijzigd door avotar op 18-10-2011 15:43 . Reden: let's not feed the trolls.. ]
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Na 3 keer ga ik er toch is echt wat van zeggen, de beste man heet Seamus, zonder de h.
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
God, wat een slechte interne dienstverlening... Leasesite er eerste een week(?) uit zonder dat vooraf aan te kondigen, gewoon die onderhoudsperiode nog eens verlengen met nog een week! Laat nu maar zitten suckers, van half november tot 1 januari worden er geen auto's uitgeleverd en binnen een maand je bestelling erdoor jassen zie ik niet gebeuren. Gevolg: ik zit nu nog maanden in een te dure, verspillende voorloopauto met te weinig ruimte! En voor de voorloopauto's gaat het leasebedrag per maand omhoog met een kleine € 100,- als je winterbanden of een trekhaak wilt!
Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat
Ik denk dat RoadMan gelijk heeft, maar dat Logica wederom bij aanpassingen van hun eigen IT problemen heeft, zie ook de invoering van de nieuwe timenet, anderhalf jaar geleden.
Je kan ook vragen om een voorloopauto met all weather banden bij de lease-maatschappij, of als je een grotere auto nodig hebt kan je volgens mij ook vragen om een auto in een andere categorie?Testert schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 13:39:
God, wat een slechte interne dienstverlening... Leasesite er eerste een week(?) uit zonder dat vooraf aan te kondigen, gewoon die onderhoudsperiode nog eens verlengen met nog een week! Laat nu maar zitten suckers, van half november tot 1 januari worden er geen auto's uitgeleverd en binnen een maand je bestelling erdoor jassen zie ik niet gebeuren. Gevolg: ik zit nu nog maanden in een te dure, verspillende voorloopauto met te weinig ruimte! En voor de voorloopauto's gaat het leasebedrag per maand omhoog met een kleine € 100,- als je winterbanden of een trekhaak wilt!
Waarom gaat het leasebedrag met 100 euro p/m omhoog als je winterbanden wilt bij een voorloopauto?
Dat is 10 keer meer dan normaal...
Omdat het een huurauto is.Roadman schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 19:39:
Waarom gaat het leasebedrag met 100 euro p/m omhoog als je winterbanden wilt bij een voorloopauto?
Ja dus?
De prijs keer 10, zelfs bij een huurauto, slaat toch nergens op.
Waarom moeite doen er zitten toch airbags in, als de verhuurder geen winterbanden wil leveren gratis loopt hij gewoon het risico dat de auto niet geheel hetzelfde terugkomt.Roadman schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 10:27:
[...]
Ja dus?
De prijs keer 10, zelfs bij een huurauto, slaat toch nergens op.
@Shadowhawk00, ik weet hiet hoe het bij jou zit, maar ik wil toch wel veilig op de weg rijden met mijn kinderen achterin.
De meerprijs van 100 euro(97,50 om precies te zijn) voor een huurauto is inderdaad belachelijk te noemen. Voor een leaseauto is de meerprijs 10 á 15 euro per maand.
De meerprijs van 100 euro(97,50 om precies te zijn) voor een huurauto is inderdaad belachelijk te noemen. Voor een leaseauto is de meerprijs 10 á 15 euro per maand.
[ Voor 3% gewijzigd door Donde op 10-10-2011 11:00 ]
Er worden véél minder huurauto's met winterbanden uitgerust omdat de meeste huurders ze toch niet hoeven voor die paar dagen dat ze hem normaal huren. Tevens zou je dan die auto de hele witner tegen een hoger tarief moeten aanbieden, want je gaat niet voor elke huurder de juiste banden er op leggen. Vraag vs aanbod, dat is de oorzaak van de veel duurdere huurauto bij winterbanden, idem met trekhaak.
En wat winterbanden betreft, er zijn ook collega's (zoals ik) die met enige regelmaat naar het buitenland gaan (ook voor het werk), in o.a. Duitsland zijn winterbanden verplicht, dus móet je wel.
En wat winterbanden betreft, er zijn ook collega's (zoals ik) die met enige regelmaat naar het buitenland gaan (ook voor het werk), in o.a. Duitsland zijn winterbanden verplicht, dus móet je wel.
[ Voor 14% gewijzigd door pagani op 10-10-2011 11:12 ]
De winterbanden regeling is 10 euro in de maand (pas afgesloten).. ingaande vanaf de maand van ingebruikname van de wagen (dus met terugwerkende kracht)Donde schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:00:
@Shadowhawk00, ik weet hiet hoe het bij jou zit, maar ik wil toch wel veilig op de weg rijden met mijn kinderen achterin.
[ Voor 8% gewijzigd door avotar op 10-10-2011 11:12 ]
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Dus moet je iets voorzichtiger rijden als ze er niet onder zitten...Donde schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:00:
Een huurauto staat voor een groot deel van zijn tijd stil, dus op de momenten dat deze rijdt moet het geld opleveren...De meerprijs van 100 euro(97,50 om precies te zijn) voor een huurauto is inderdaad belachelijk te noemen. Voor een leaseauto is de meerprijs 10 á 15 euro per maand.
Je kunt ook zeggen dat het vanuit Logica gek is dat ze zich niet om de veiligheid van haar werknemers bekommert...
Democratie kost een Fortuyn
Als het contract van de leaseauto al wat langer loopt en je beslist dat je in het 3de jaar winterbanden wilt hebben, dan betaal je met terugwerkende kracht eenmalig de extra bijdrage van winterbanden en daarna gewoon per maand weer die 10 euro. Vaak is het verstandiger om privé winterbanden aan te schaffen.avotar schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:11:
[...]
De winterbanden regeling is 10 euro in de maand (pas afgesloten).. ingaande vanaf de maand van ingebruikname van de wagen (dus met terugwerkende kracht)
Voorzichtiger rijden en winterbanden.Edjaaah schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:12:
[...]
Dus moet je iets voorzichtiger rijden als ze er niet onder zitten...
Klopt helemaal..Donde schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:30:
[...]
Als het contract van de leaseauto al wat langer loopt en je beslist dat je in het 3de jaar winterbanden wilt hebben, dan betaal je met terugwerkende kracht eenmalig de extra bijdrage van winterbanden en daarna gewoon per maand weer die 10 euro. Vaak is het verstandiger om privé winterbanden aan te schaffen.
Persoonlijk weet ik nog niet goed wat ik er van moet denken. Ga deze winter voor het eerst met winterbanden rijden. Misschien wil ik nooit meer anders, misschien ook wel.
Voorlopig vind ik het wel behoorlijk gehypet... maar een logisch gevolg van de afgelopen winter.
Een ander punt wordt het als je bv zakelijk veel naar Duitsland moet. Dan ben je bijkans verplicht ze te hebben en kan het een kostbaar grapje worden.
.
[ Voor 113% gewijzigd door Lekiame op 10-10-2011 11:41 ]
Is het een idee om je manager te vragen of Logica wil betalen als je ze huurt? Je moet er niet slechter op worden tov de leaserijders die wél een winterbandenregeling hebben lijkt me.
Iets vragen waarop je het antwoord al weet heeft niet zoveel zin toch?Tallguy schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:25:
Is het een idee om je manager te vragen of Logica wil betalen als je ze huurt? Je moet er niet slechter op worden tov de leaserijders die wél een winterbandenregeling hebben lijkt me.
Als je de winterbanden móet hebben om naar je werkplek te komen (in bijvoorbeeld Duitsland) dan kun je dat natuurlijk altijd bespreken met je manager. Die zal echter kunnen wijzen naar de 91 euro onkostenvergoeding die je per maand krijgt.
Op mijn privé auto heb ik all seasons banden liggen die ook goed gekeurd zijn als winterband (mits er een minimale profieldiepte is) (ook in duitsland). Ik vraag me eigenlijk af waarom dat niet op een lease auto zou kunnen. Zo zouden we die 10 euro per maand kunnen sparen die winterbanden nu ongeveer kosten.
Mensen die voor hun werk naar Duitsland moeten maar geen winterbanden hebben, vind ik een interessante discussie. Volgens mij kan je werkgever je niet dwingen de wet te overtreden (wat je doet als je onder winterse omstandigheden op zomerbanden naar Duitsland gaat).
Wat meer details over wat wel in niet mag in Duitsland m.b.t. winterbanden: http://www.dewijdewereld....interbanden-duitsland.htm
Het argument "je krijgt 91 euro onkosten vergoeding" vind ik een beetje onzin, want die is dus niet toereikend voor winterbanden op een huurauto.
Een Duitse auto huren zal wel geen optie zijn?
Die zullen vast standaard winterbanden hebben.
Mensen die voor hun werk naar Duitsland moeten maar geen winterbanden hebben, vind ik een interessante discussie. Volgens mij kan je werkgever je niet dwingen de wet te overtreden (wat je doet als je onder winterse omstandigheden op zomerbanden naar Duitsland gaat).
Wat meer details over wat wel in niet mag in Duitsland m.b.t. winterbanden: http://www.dewijdewereld....interbanden-duitsland.htm
Het argument "je krijgt 91 euro onkosten vergoeding" vind ik een beetje onzin, want die is dus niet toereikend voor winterbanden op een huurauto.
Een Duitse auto huren zal wel geen optie zijn?
Spaarloon? Dat is regeling, die loopt al jaren, sterker nog dit is laatste jaar dat je nog kan inleggen. Want volgend jaar is regeling er niet meer.
precies, wat je nu bruto inlegt krijg je volgend jaar netto op je rekening - zo'n rendement bij 'geen risico' haal je echt nergens anders!
[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 10-10-2011 15:11 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik was al opzoek naar een formulier om me aan te melden maar kan hem nergens vinden op intranet
http://ws2.global.logica.com/sites/011444/SSCF Intranet/Temp naar HR/Salaris A-Z/Spaarloonregeling Aanmeldingsformulier.docRoadman schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 19:05:
Ik was al opzoek naar een formulier om me aan te melden maar kan hem nergens vinden op intranet
thanks collega.
Iemand al contact gehad met Logica of ze bereid zijn dit te doen?
Het gerucht gaat dat voor de lease in ieder geval de merken Audi, BMW en SEAT uit de lijst verdwijnen.

Als Logica het beleid vergelijkbaar maakt aan dat van Atos, mogen er straks enkel nog extreem zuinige auto's gereden worden. Zelfs een 320d EffDyn voldoet niet aan de norm...BvH schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:02:
Het gerucht gaat dat voor de lease in ieder geval de merken Audi, BMW en SEAT uit de lijst verdwijnen.
Audi en BMW snap ik wel... dat zijn ook meer status auto's dan dat ze echt veel meerwaarde geven. Seat snap ik dan weer minder.. hoewel die hype natuurlijk weer een heel eind voorbij is.
Rijden we straks allemaal in Broekhuis auto's rond.... /zucht
Mocht het waar zijn, dan is het toch wel jammer van, Audi. Zijn toch mooie auto's en de A4 en A5(benzine) komen nu in de 20% bijtelling.BvH schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:02:
En ook Seat produceert toch wel leuke auto's met de FR.
Broekhuis heeft ook SEAT, dus dat snap ik dan weer niet. En de nieuwe Leon wordt vast een hypeavotar schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:45:
Audi en BMW snap ik wel... dat zijn ook meer status auto's dan dat ze echt veel meerwaarde geven. Seat snap ik dan weer minder.. hoewel die hype natuurlijk weer een heel eind voorbij is.
Roadman schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 21:52:
thanks collega.
Ik heb het gevoel dat alle secundaire arbeidsvoorwaarden langzaam maar zeker minder meerwaarde gaan bieden.Als jij en de ABN AMRO Bank mee werken kan jij de € 613 nog volstorten in november / december 2011, mits jij ook verder voldoet aan alle overige eisen (zie www.belastingdienst.nl)
Om over het cafetaria model nog maar te zwijgen
[ Voor 17% gewijzigd door Viper® op 11-10-2011 10:54 ]
Mercedes was vorig jaar al verdwenen. Lexus stond/staat niet in de lijst. Als je nu Audi en BMW zou weghalen, wat blijft er dan over in de duurdere klasse?
Wat betreft de opmerking van Viper: dat gevoel had ik ook.
Onkostenvergoeding werd jaar na jaar niet geindexeerd. Indexatie van de werkgevresbijdrage voor de collectieve zorgverzekering werd losgekoppeld van de premie en op de veel lagere CBS index gekoppeld. Eigen bijdrage voor een leaseauto is volgens mij in veel gevallen ook gestegen omdat de leasenorm achterbleef bij de leaseprijzen.
Uiteindelijk kwam het hierop neer: een flink deel van je inkomen bestaat uit secundaire arbeidsvoorwaarden. Deze inkomensdelen stijgen nauwelijks, waardoor de totale procentuele verandering van je inkomen lager is dan de ontwikkeling van je salaris. Tel daarbij op dat het salarisssteem alle ruimte biedt om in slechte jaren de loonsverhoging helemaal over te slaan (waar je in klassieke CAO's altijd wel iets van indexatie hebt en bovendien treden kan stijgen in je schaal).
Mijn conclusie was dat Logica vrij aardig betaalt als ze je aannemen maar dat je die winst vaak in de loop der jaren kwijtraakt.
Wat betreft de opmerking van Viper: dat gevoel had ik ook.
Onkostenvergoeding werd jaar na jaar niet geindexeerd. Indexatie van de werkgevresbijdrage voor de collectieve zorgverzekering werd losgekoppeld van de premie en op de veel lagere CBS index gekoppeld. Eigen bijdrage voor een leaseauto is volgens mij in veel gevallen ook gestegen omdat de leasenorm achterbleef bij de leaseprijzen.
Uiteindelijk kwam het hierop neer: een flink deel van je inkomen bestaat uit secundaire arbeidsvoorwaarden. Deze inkomensdelen stijgen nauwelijks, waardoor de totale procentuele verandering van je inkomen lager is dan de ontwikkeling van je salaris. Tel daarbij op dat het salarisssteem alle ruimte biedt om in slechte jaren de loonsverhoging helemaal over te slaan (waar je in klassieke CAO's altijd wel iets van indexatie hebt en bovendien treden kan stijgen in je schaal).
Mijn conclusie was dat Logica vrij aardig betaalt als ze je aannemen maar dat je die winst vaak in de loop der jaren kwijtraakt.
Roept Logica dat?Viper® schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:52:
[...]
[...]
Ik heb het gevoel dat alle secundaire arbeidsvoorwaarden langzaam maar zeker minder meerwaarde gaan bieden.
Om over het cafetaria model nog maar te zwijgen
ze roepen helaas niet veel. Afgelopen dinsdag een aankondiging dat er dingen gaan wijzigen en die de komende dagen bekend zouden worden gemaakt.
Inmiddels een week verder.....
komende dagen is natuurlijk wel een erg rekbaar begrip
Ik doelde op of je nog deel kunt nemen aan de spaarloon regeling.avotar schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:41:
[...]
ze roepen helaas niet veel. Afgelopen dinsdag een aankondiging dat er dingen gaan wijzigen en die de komende dagen bekend zouden worden gemaakt.
Inmiddels een week verder.....
komende dagen is natuurlijk wel een erg rekbaar begrip
Over dat andere.. slecht zaak inderdaad.
Ik ben toch van mening dat vnl. de consultant erbij inschiet. Minder keuze. Ook vraag ik me af hoe de mogelijke besparing tot stand komt:Donde schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:04:
[...]
Mocht het waar zijn, dan is het toch wel jammer van, Audi. Zijn toch mooie auto's en de A4 en A5(benzine) komen nu in de 20% bijtelling.
En ook Seat produceert toch wel leuke auto's met de FR.
Uiteindelijk zijn de extra kosten voor de consultant (Tenzij brandstofverbruik, verzekering e.d. veel meer is dan vooraf ingeschat. Maar ik ga er vanuit dat bij het bepalen daarvan wel een bepaalde risicofactor mee wordt genomen in de prijsbepaling.)Vandaahl schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 13:08:
[...]
...
Als de voorwaarden minder aantrekkelijk zijn (restwaarde, brandstofverbruik, verzekering, ..), dan volgt daar gewoon een hogere totaal leaseprijs uit. Alles boven de vergoeding zul je gewoon zelf bij moeten leggen (en dat is bij een beetje middenklasser al snel het geval). Risico ligt dus voor grootste deel bij de werknemer en niet bij leasemaatschappij/Logica. Die kan zelf kiezen of deze meer bij wil leggen. Dan zou het ook redelijk zijn een vrije keuze voor merk/type te hebben (mits representatief).
YupRoadman schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:53:
[...]
Ik doelde op of je nog deel kunt nemen aan de spaarloon regeling.![]()
Over dat andere.. slecht zaak inderdaad.
reactie van salarisverwerking.
Ik ga waarschijnlijk ergens vanmiddag met een collega nog even langs de ABN
Cool.Viper® schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:01:
[...]
Yup
reactie van salarisverwerking.
Ik ga waarschijnlijk ergens vanmiddag met een collega nog even langs de ABN
Maar je hoeft niet zelf naar de ABN toch?
Logica hoort dat aan te vragen
en hoe denken ze dat dan te gaan regelen voor reeds lopende contracten? Ik heb niet getekend voor 5 jaar.
Zal wel voor nieuwe contracten zijn.Tallguy schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:57:
en hoe denken ze dat dan te gaan regelen voor reeds lopende contracten? Ik heb niet getekend voor 5 jaar.
Je huidig contract kan trouwens ook zo met 6 maanden verlengd worden.
Ik begrijp van het formulier juist wel.Roadman schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:40:
[...]
Cool.
Maar je hoeft niet zelf naar de ABN toch?
Logica hoort dat aan te vragen
Maar die verlenging mag jij ook weigeren. Dan krijg je een huurauto(tegen een hogere EB).Roadman schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:15:
[...]
Zal wel voor nieuwe contracten zijn.
Je huidig contract kan trouwens ook zo met 6 maanden verlengd worden.
Ik ben net ook met 3 collega's bij de ABN geweest.
Ik snap niet dat mensen nu (pas) aan spaarloon beginnen, is iedereen hier net in dienst ofzo?
Ok, je moet dus zelf even een rekening openen.GaMbiNo schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:26:
[...]
Ik ben net ook met 3 collega's bij de ABN geweest.
Nee, maar even snel 257 euro's verdienen...SithWarrior schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:31:
Ik snap niet dat mensen nu (pas) aan spaarloon beginnen, is iedereen hier net in dienst ofzo?
Dat haal je toch niet..?Roadman schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:41:
Ik heb overigens ook gehoord dat het leasecontract naar 5 jaar gaat ipv 4 jaar.
De grens benzine/diesel ligt bij 32k.
Dus 5x32k is al boven de 140.000 km voor een benzine contract.
Ik kan me eerder voorstellen dat ze vanuit co2 overwegingen niemand meer benzine laten rijden.. .alleen nog hybride of diesel.
Dat zou pas eerlijk zijn.
Als je net in dienst bent, dan kan je niet meer gebruik maken van de spaarloonregeling voor de komende paar maanden las ik hier.
http://belastingdienst.nl...2_spaarregelingen-01.html
Een werknemer kan slechts bij 1 werkgever deelnemen aan de spaarloonregeling. Als een werknemer bij u wil sparen via de spaarloonregeling, dan moet worden voldaan aan de volgende 2 voorwaarden:
De werknemer is sinds 1 januari 2011 bij u in dienst.
U past voor die werknemer sinds 1 januari 2011 de algemene heffingskorting toe.
http://belastingdienst.nl...2_spaarregelingen-01.html
Een werknemer kan slechts bij 1 werkgever deelnemen aan de spaarloonregeling. Als een werknemer bij u wil sparen via de spaarloonregeling, dan moet worden voldaan aan de volgende 2 voorwaarden:
De werknemer is sinds 1 januari 2011 bij u in dienst.
U past voor die werknemer sinds 1 januari 2011 de algemene heffingskorting toe.
Ik vroeg me meer af waarom mensen niet gelijk aangemeld hebben toen ze begonnen waren bij Logica. Die regeling bestaat al 10 jaar, had je dus al 10 jaar kunnen pakkenRoadman schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:48:
[...]
Nee, maar even snel 257 euro's verdienen...
[ Voor 11% gewijzigd door SithWarrior op 11-10-2011 16:13 ]
Een bankrekening moet je toch altijd zelf openen? Legitimatieplicht e.d.Roadman schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:47:
[...]
Ok, je moet dus zelf even een rekening openen.
Post van leaseplan op de mat. Auto wordt 2e week van 2012 geleverd. En dat voor een aanvraag die ik begin september opgestuurd heb voor een auto met een levertijd van 2 weken........ Nu rijd ik 4 maanden extra in een veel duurdere auto. Tot nu toe al 2x gebeld omdat er helemaal niks met de aanvraag gebeurde. 1e keer was ik vriendelijk. 2e keer eiste ik excuses. Morgen maar eens even zien hoe het derde telefoontje gaat......,
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Mijn auto ook, eerst was het begin november, nu ook 2e week januari, ben benieuwd wat er met mijn huidige leaseauto gebeurd, wat ik ga over de 160.000 km heen binnen de vier jaar.Janoz schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:23:
Post van leaseplan op de mat. Auto wordt 2e week van 2012 geleverd. En dat voor een aanvraag die ik begin september opgestuurd heb voor een auto met een levertijd van 2 weken........ Nu rijd ik 4 maanden extra in een veel duurdere auto. Tot nu toe al 2x gebeld omdat er helemaal niks met de aanvraag gebeurde. 1e keer was ik vriendelijk. 2e keer eiste ik excuses. Morgen maar eens even zien hoe het derde telefoontje gaat......,
Jij moet gewoon met jouw auto blind de kruising overstekenwegbijcentric schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:59:
[...]
Mijn auto ook, eerst was het begin november, nu ook 2e week januari, ben benieuwd wat er met mijn huidige leaseauto gebeurd, wat ik ga over de 160.000 km heen binnen de vier jaar.
Mijn auto heeft vrij stevig onderhoud gehad (neem aan dat het deels onder garantie viel) maar per datum einde contract moest ik direct mijn auto inleveren. De leasemaatschappij wilde niet eens het contract verlengen tot er een nieuwe auto geleverd werd (wat nu dus standaard is tot max. 6 mnd, bestellen mag pas per eind van de maand waarin contract afloopt).wegbijcentric schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:59:
[...]
Mijn auto ook, eerst was het begin november, nu ook 2e week januari, ben benieuwd wat er met mijn huidige leaseauto gebeurd, wat ik ga over de 160.000 km heen binnen de vier jaar.
Rijd nu dus de komende maanden in een dure huurauto en mag nog niet eens bestellen! Ben benieuwd wanneer de site weer gebruikt kan worden...
Wie draait er dan op voor de extra kosten? Heel leuk dat een leasemaatschapij geen nieuwe auto's wil leveren maar dan moeten ze maar voor de extra kosten opdraaien.Vandaahl schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:02:
[...]
Mijn auto heeft vrij stevig onderhoud gehad (neem aan dat het deels onder garantie viel) maar per datum einde contract moest ik direct mijn auto inleveren. De leasemaatschappij wilde niet eens het contract verlengen tot er een nieuwe auto geleverd werd (wat nu dus standaard is tot max. 6 mnd, bestellen mag pas per eind van de maand waarin contract afloopt).
Rijd nu dus de komende maanden in een dure huurauto en mag nog niet eens bestellen! Ben benieuwd wanneer de site weer gebruikt kan worden...
Ik gok jullie klantenShadowhawk00 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:10:
[...]
Wie draait er dan op voor de extra kosten?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
De laatste 3 maanden leveren leasemaatschappijen dan ook liever geen auto's uit. Auto's die pas in januari op kenteken worden gezet zijn een jaar jonger dus meer restwaarde.
You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law
maar inderdaad wel meer kosten voor het bedrijf dat langer met een huurauto rond moet rijden. De vraag lijkt mij gerechtvaardigd of de leasemaatschappij dan niet voor de extra huurkosten op moet draaien. Zij pakken immers ook de extra restwaarde op de leaseauto bij einde contract.magneet schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 09:45:
De laatste 3 maanden leveren leasemaatschappijen dan ook liever geen auto's uit. Auto's die pas in januari op kenteken worden gezet zijn een jaar jonger dus meer restwaarde.
"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh
Dat is nou juist het leuke bureaucratische spelletje waarin een leasemaatschappij gewoon een levertijd van 3 maanden in zijn contract heeft staan... En allemaal clausules over dat zij mogen beslissen wanneer een auto uitgeleverd word...
Nothing we can do about that...
Nothing we can do about that...
Even niets...
Als de dealer voor 15 november 2011 (week 46) de auto kan afleveren mag hij er in de regel nog doorheen.
Als de leveringsdatum dicht tegen week 46 aanzit krijg je altijd een verwachte datum in januari 2012 maar dat is alleen maar een standaard regeltje om discussie te voorkomen.
Toevallig heb ik nu hetzelfde aan de hand, dealer levert vanuit voorraad en verwacht uiterlijk week 45 te leveren (afhankelijk van transport) maar waarschijnlijk eerder. Op de brief van Athlon staat dat de dealer aangegeven heeft in januari 2012 te leveren.
Een telefoontje leerde dat de dealer dat helemaal niet is gevraagd. Hij heeft van de leasemaatschappij de deadline van leveren voor 15 november of anders pas januari te horen gekregen.
Kortom, je hebt best kans dat je dit jaar nog je auto mag ophalen zolang het maar voor week 46 is. Aangezien het voor een dealer ook geen pretje is om een auto 8 weken te moeten vasthouden doen ze daar in de regel wel hun best voor.
Als de leveringsdatum dicht tegen week 46 aanzit krijg je altijd een verwachte datum in januari 2012 maar dat is alleen maar een standaard regeltje om discussie te voorkomen.
Toevallig heb ik nu hetzelfde aan de hand, dealer levert vanuit voorraad en verwacht uiterlijk week 45 te leveren (afhankelijk van transport) maar waarschijnlijk eerder. Op de brief van Athlon staat dat de dealer aangegeven heeft in januari 2012 te leveren.
Een telefoontje leerde dat de dealer dat helemaal niet is gevraagd. Hij heeft van de leasemaatschappij de deadline van leveren voor 15 november of anders pas januari te horen gekregen.
Kortom, je hebt best kans dat je dit jaar nog je auto mag ophalen zolang het maar voor week 46 is. Aangezien het voor een dealer ook geen pretje is om een auto 8 weken te moeten vasthouden doen ze daar in de regel wel hun best voor.
Weet iemand al iets meer over waarom de leasesite niet bereikbaar is?
Ja, omdat het aanbod drastisch ingekort wordt en dat moet erin gezet worden.Thoraxx schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 11:59:
Weet iemand al iets meer over waarom de leasesite niet bereikbaar is?
Niet zeker maar ook geen gerucht.Thoraxx schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 12:14:
Is dat al zeker? Of alleen geruchten?
Feit is dat de leaseregeling gaat veranderen.
You do the math
Hij zou toch 40 omhoog gaan, alleen voor nieuwe aflsuitingen. Dus als hij al bestelt is of al in je bezit is dan heb je pech.....
Leasebudget + 40, leasetermijn naar 5 jaar. Is interessant omdat je daarmee de eigen bijdrage aan een auto flink zou kunnen verlagen. Als echter het gerucht klopt dat nu bijna alle premium merken weg zijn, dan is de vraag wat het nut is
wat gaat het budget nu uiteindelijk worden dan?
Volgens mij is de lease site de 14e weer online met een beperkt aanbod, weet niet of het waar is maar dat is wat ik hoor
Leasesite:
Wegens werkzaamheden is de lease applicatie naar verwachting tot 14 oktober buiten gebruik. Er kunnen geen prijzen worden opgevraagd, lopende bestellingen worden gewoon behandeld.
Intern is er gisteren een toelichting geplaatst van de nieuwe leaseregeling.
Op dit moment is deze pagina weer "verdwenen".
Zie interne e-mail.
Kort samengevat, minder merken.
Alleen mogelijkheid tot het rijden van een hybride bij minder dan 32.000km per jaar.
iPad voor zuinigste rijder van het laatste kwartaal!
Op dit moment is deze pagina weer "verdwenen".
Kort samengevat, minder merken.
Alleen mogelijkheid tot het rijden van een hybride bij minder dan 32.000km per jaar.
iPad voor zuinigste rijder van het laatste kwartaal!
[ Voor 16% gewijzigd door S4b0 op 13-10-2011 15:47 . Reden: update ]
In de HR mail die net is rondgestuurd staat alle info, inclusief nieuwe richtlijnen en het merkenbeleid
Voortaan dus keuze uit: BMW, Ford, KIA, Opel, Peugeot, Renault, Toyota, Volkswagen en Volvo.
En dus de veel geleasde en goedkopere Skoda's de deur uit; klinkt niet logisch.....Roadman schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 15:51:
Voortaan dus keuze uit: BMW, Ford, KIA, Opel, Peugeot, Renault, Toyota, Volkswagen en Volvo.
De hybrid rijder, is de nieuwe vervuiler. Ik heb nog ergens een mailtje van de vorige CFO, waarin die het hybrid rijden aanprijst voor medewerkers, was nog van dit jaar. Kan snel gaan
Zo goedkoop zijn die Skoda's niet in de lease ivm de restwaarde.ed73 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 15:54:
[...]
En dus de veel geleasde en goedkopere Skoda's de deur uit; klinkt niet logisch.....
En de dieselrijders kunnen ineens een hele sloot aan Skoda, Mini en Audi modellen met 20% bijtelling niet meer leasen, toch ook jammer...
Och ja, dat wordt dan waarschijnlijk een Polo BlueMotion o.i.d. in de release en met het geld dat ik bespaar sparen voor een leuke privé-auto (zonder milieubeperkingen).
Och ja, dat wordt dan waarschijnlijk een Polo BlueMotion o.i.d. in de release en met het geld dat ik bespaar sparen voor een leuke privé-auto (zonder milieubeperkingen).
[ Voor 3% gewijzigd door pagani op 13-10-2011 16:03 ]
Tja... ik ben blij dat ik net een nieuwe auto heb. Wedden dat die inkoopvoordeel voor Logica is, en jij als consultant gewoon de volle mep betaald als je over je lease bedrag gaat? Ik heb wel eens gehoord (bron?) dat ieder bedrijf met groter aantal lease-auto's een vergoeding vanuit het automerk kan krijgen.
Anyway. Het gaat weer goed
Anyway. Het gaat weer goed
Ach, ik heb een Ford en ben er blij mee, waarschijnlijk volgende ook, dus ik ben wel tevreden 
Had het net met collega over thuiswerken tijdens idleness... Ze roepen heel hard dat je moet besparen.
Dus tijdens idle word het altijd thuiswerken
Had het net met collega over thuiswerken tijdens idleness... Ze roepen heel hard dat je moet besparen.
Dus tijdens idle word het altijd thuiswerken
Even niets...
Hey johnnyv, ik ben het eens met jou: zelf ben ik ruim een half jaar geleden overgestapt van diesel naar een hybride. Nadeel: de functionaliteit van je auto wordt ingeperkt: geen planken of kasten meer achterin, omdat de achterbank vast zit, geen trekhaak mogelijk enz.
Dit zijn eigenlijk de zaken die je privé goed kunt gebruiken, en waar de meeste collega's ook (terecht) voor willen betalen dmv de eigen bijdrage. Ik heb het gevoel dat ze gewoon weer de diesel-rijder aanpakken, wat m.i.al een oneerlijke constructie (ivm duurdere aanschaf) was.
Dit zijn eigenlijk de zaken die je privé goed kunt gebruiken, en waar de meeste collega's ook (terecht) voor willen betalen dmv de eigen bijdrage. Ik heb het gevoel dat ze gewoon weer de diesel-rijder aanpakken, wat m.i.al een oneerlijke constructie (ivm duurdere aanschaf) was.
Ik ben benieuwd of het inkoopvoordeel ook voor de consultants merkbaar zal zijn. Ik denk dat de leaseprijzen gelijk zullen blijven.
Daar heb je geen last van, met Toyota. Daar zit de accu / batterij anders dan bij bv Honda. Dus kunnen achterbanken wel plat. Nu is de auris natuurlijk wel klein voor kast. Maar in Prius heb je dan wel zeeën van ruimte.BiLLY_daKid schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 16:06:
Nadeel: de functionaliteit van je auto wordt ingeperkt: geen planken of kasten meer achterin, omdat de achterbank vast zit
Maar er gaan dus nogal wat hybrides uit de lijst verdwijnen, dus het is nog maar de vraag of een Prius mogelijk blijft (laat staan de Prius Plus die er aan komt).
Da's niet veel keuze.Roadman schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 15:51:
In de budgetmerken is Hyundai de opvallende afwezige (net nu ze een i40 op de markt hebben). En natuurlijk Skoda.
In de volumemerken zou ik Honda en Seat missen.
En premium is het met alleen Volvo en BMW wel een heel kort rijtje.
Kun je wel alle modellen van deze merken rijden?
t_captain, dit lijstje is bij mijn weten nog uit de lucht gegrepen, ik heb iig nergens dit lijstje zien staan (behalve hier
). De site zelf is nog steeds een placeholder.
Edit: Hij doet het nu wel.
Zo te zien zijn alle types nog wel te bestellen, maar de eerste die ik check is zelfs duurder geworden
Edit: Hij doet het nu wel.
Zo te zien zijn alle types nog wel te bestellen, maar de eerste die ik check is zelfs duurder geworden
[ Voor 42% gewijzigd door pagani op 13-10-2011 17:46 ]
Dus het nieuwe merkenbeleid wordt op een extern forum bepaald 
Wel zo makkelijk voor de HR mensen natuurlijk. Zullen we het een buzz-naam geven? Social HR management
Alles goed verder?
Wel zo makkelijk voor de HR mensen natuurlijk. Zullen we het een buzz-naam geven? Social HR management
Alles goed verder?
Johnnyv,
Er is een interne mail over verstuurd en de leasesite is alweer in de lucht.
Het aantal merken is dus idd terug gebracht. Wel kun je volgens mij bijna elk type auto van het merk rijden als je budget het toelaat.
Wat ik wel jammer vind is dat de interne site waarop deze mededeling al eerder op stond uit de lucht is. Daarop stonden al wat reactie van medewerkers over het nieuwe beleid. Nu is er gecommuniceerd via e-mail waarbij er geen mogelijkheid geboden word om hier intern met de collega's over te debatteren.
Gemiste kans in mijn optiek.
Het aantal merken is dus idd terug gebracht. Wel kun je volgens mij bijna elk type auto van het merk rijden als je budget het toelaat.
Wat ik wel jammer vind is dat de interne site waarop deze mededeling al eerder op stond uit de lucht is. Daarop stonden al wat reactie van medewerkers over het nieuwe beleid. Nu is er gecommuniceerd via e-mail waarbij er geen mogelijkheid geboden word om hier intern met de collega's over te debatteren.

Kunnen ze beter BMW en Volvo eruit halen en vervangen door merken als Citroen, Seat, Skoda. BMW/Volvo is amper te betalen en dus totaal niet interessant voor de leaserijder. Skoda wel: veel auto voor weinig geld. Vreemde gedachtengang bij Logica.Roadman schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 15:51:
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Ja, haal vooral álle premiummerken er uit. Ik zat net te kijken naar de Audi A1, de A3 of een mini. Dat wordt hem dus niet meer
Er is nu, afgezien van de auto's waar je >200 euro per maand aan eigen bijdrage mag bijleggen (met vaak equivalent hoge bijtelling) eigenlijk alleen nog maar eenheidsworst te rijden (de Fransen, Ford en de standaard Volkswagens en Opels)
En seriously, kent er hier iemand een consultant bij Logica die in een Kia rijdt?
Volvo is trouwens wel te betalen (de C30 met 20% bijtelling), maar het is mijn merk (nog) niet.
En seriously, kent er hier iemand een consultant bij Logica die in een Kia rijdt?
Volvo is trouwens wel te betalen (de C30 met 20% bijtelling), maar het is mijn merk (nog) niet.
[ Voor 9% gewijzigd door pagani op 13-10-2011 19:16 ]
Eigenlijk is leasen vooral aantrekkelijk bij de goedkopere auto's. Die passen in je leasebudget, hebben meestal slechts 14% of 20% bijtelling over een niet zo hoge cataloguswaarde en schrijven betrekkelijk langzaam af (waardoor de verhouding leaseprijs/koopprijs relatief gunstig is). Zo rij je voor 100 euro netto in een nieuwe Polo ofzo.johnnyv.nl schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 19:13:
Ja, haal vooral álle premiummerken er uit. Ik zat net te kijken naar de Audi A1, de A3 of een mini. Dat wordt hem dus niet meerEr is nu, afgezien van de auto's waar je >200 euro per maand aan eigen bijdrage mag bijleggen (met vaak equivalent hoge bijtelling) eigenlijk alleen nog maar eenheidsworst te rijden (de Fransen, Ford en de standaard Volkswagens en Opels)
Maar bij de duurdere klasse (3-serie en daarboven) tellen zo'n beetje alle factoren in je nadeel. Hoge cataloguswaarde, 25% bijtelling, relatief snelle afschrijving in de eerste jaren. Een 530i rij je onderhand goedkoper zelf dan via de lease (als je het niet erg vindt om tweedehands te rijden tenminste). En dan houdt je baas ook nog een euro of 800 in zijn zak.
EDIT: is de mogelijkheid om tegen vergoeding zelf te rijden ook verbeterd? Of is het nog steeds de bekende regeling?
[ Voor 4% gewijzigd door t_captain op 13-10-2011 19:56 ]
Wel lullig dat er op de leasesite staat dat je nog een Mazda en Seat met korting kunt bestellen bij Broekhuis.
Ook lullig dat ze je leasecontract stilzwijgend gaan verlengen, terwijl ze dat toch echt hebben afgeschaft.
Ook lullig dat ze je leasecontract stilzwijgend gaan verlengen, terwijl ze dat toch echt hebben afgeschaft.
Ach dan gaan we dat hier toch gezellig doenS4b0 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 17:57:
Johnnyv,
Het aantal merken is dus idd terug gebracht. Wel kun je volgens mij bijna elk type auto van het merk rijden als je budget het toelaat.![]()
Wat ik wel jammer vind is dat de interne site waarop deze mededeling al eerder op stond uit de lucht is. Daarop stonden al wat reactie van medewerkers over het nieuwe beleid. Nu is er gecommuniceerd via e-mail waarbij er geen mogelijkheid geboden word om hier intern met de collega's over te debatteren.![]()
Gelukkig staat mijn merk er nog wel tussen maar het is wel weer zuur want de consultant mag weer inleveren en logica gaat weer cashen natuurlijk.
Ben benieuwd wanneer het volgende tevredenheidsonderzoek er komt.
Toen ik 11 jaar geleden begon konden we zelfs nog een Porsche, Lotus of Ford USA kiezen hehe, maargoed dat was natuurlijk ook wel weer het ander uiterste.
Vond alleen de stelling dat we t.a.v andere bedrijven een ruimere keuze hadden wel een beetje onverstandig. Dan vraag je erom dat mensen gaan uitzoeken hoe de regelingen bij concurrenten zich verhouden, zo raak je de ervaren mensen wel kwijt ja..
Toen ik 11 jaar geleden begon konden we zelfs nog een Porsche, Lotus of Ford USA kiezen hehe, maargoed dat was natuurlijk ook wel weer het ander uiterste.
Vond alleen de stelling dat we t.a.v andere bedrijven een ruimere keuze hadden wel een beetje onverstandig. Dan vraag je erom dat mensen gaan uitzoeken hoe de regelingen bij concurrenten zich verhouden, zo raak je de ervaren mensen wel kwijt ja..

Dit topic is gesloten.