Ervaring werken bij Logica, nu onderdeel van CGI (Deel 4) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 43 Laatste
Acties:
  • 428.150 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

Wijnands schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:07:
De OR, er zijn trouwens 2 leden daarvan hier actief, doet nog steeds dapper z'n best en communiceert intern ook regelmatig.
een keer per minimaal 2 maanden is inderdaad regelmatig....maar niet voldoende, zeker niet nu dat cafetariamodel in aantocht is.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Och, het OR-lid bij mij in het team is ook wel bereid om buiten de nieuwsbrieven om vragen te beantwoorden.

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Testert schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:36:
Och, het OR-lid bij mij in het team is ook wel bereid om buiten de nieuwsbrieven om vragen te beantwoorden.
Dat zijn ze allemaal wel. En als je toevallig niet weet wie je kan aanspreken, mailtje naar NL OR is zo verstuurd.
peter00 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 23:02:
[...]

een keer per minimaal 2 maanden is inderdaad regelmatig....maar niet voldoende, zeker niet nu dat cafetariamodel in aantocht is.
Ik denk als daar wat concreets te melden is je het heus wel hoort. We hebben een drukke OR maar dit soort dingen zijn toch wel speciaal.

[ Voor 81% gewijzigd door Wijnands op 02-08-2011 15:26 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 15:24:
[...]

Dat zijn ze allemaal wel. En als je toevallig niet weet wie je kan aanspreken, mailtje naar NL OR is zo verstuurd.

[...]

Ik denk als daar wat concreets te melden is je het heus wel hoort. We hebben een drukke OR maar dit soort dingen zijn toch wel speciaal.
Ik ben benieuwd ... er zou meer informatie beschikbaar komen in de tweede helft van dit jaar... :-)

Iemand al contact gehad met het OR over bovenstaande... hoever zijn ze.. met het cafetariamodel? kan ook pas in december zijn van dit jaar ( ook nog steeds tweede helft van dit jaar)... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:00:
Iemand al contact gehad met het OR over bovenstaande... hoever zijn ze.. met het cafetariamodel? kan ook pas in december zijn van dit jaar ( ook nog steeds tweede helft van dit jaar)... 8)7
[cynicus]
ik denk tegelijk met de invoering van de vervanger van timenet... 8)7
of het moment dat ze bij HR begrijpen wat een mediaan en gemiddelde zijn :F
of dat verticale doorstroming mogelijk wordt (afgezien van L1 naar L2) :O

iets met pasen en pinksteren
[/cynicus]

op zn vroegst Juni 2012 gok ik zo

resultaten uit het verleden bieden wel degelijk een blik op de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:42
peter00 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 20:59:
[...]

ik denk tegelijk met de invoering van de vervanger van timenet... 8)7
Vervanging Timenet heb ik nooit gesnapt. Ten eerste was de oude situatie volgens mij wel werkbaar dus zag ik niet in waarom het pakket moest worden vervangen. Maar laat me aannemen dat andere gebruikersgroepen er anders over dachten en er dus een goede reden voor was.

Toen kwam het project, en toen liep er iets mis. Tot zover de realiteit van IT projecten. Maar het lijkt wel alsof men toen heeft besloten om het project maar te verlaten...? Anders zou je toch enkele weken of enkele maanden later een nieuwe go-live verwachten lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
Holy shit...

Edit: Rode lijn is AEX ter referentie trouwens. Schrale troost dat de rest ook onderuit gaat, maar dat Logica de grootste daler is na de halfjaarcijfers had ik niet verwacht. Waarom worden die zo slecht ontvangen?

Afbeeldingslocatie: http://img171.imageshack.us/img171/2200/logicavsaex.jpg

Koersval voor Logica
AMSTERDAM (AFN) - Automatiseerder Logica was vrijdagochtend de grootste verliezer aan een dieprood Damrak. Het aandeel kelderde bijna 18 procent na de publicatie van de halfjaarcijfers.

Logica boekte afgelopen halfjaar 5 procent meer omzet dan een jaar eerder en zag het ordeboek groeien tot een recordomvang. De winstgevendheid van het bedrijf stond echter onder druk door overheidsbezuinigingen, vooral in Nederland.

Logica verwacht dat de omzetgroei in de tweede helft van het jaar doorzet. De doelstelling van margeverbetering in 2011 werd echter expliciet afhankelijk gemaakt van de verbetering van de ontwikkelingen in de Benelux.

Gemengd beeld

De resultaten van Logica vertoonden afgelopen halfjaar een gemengd beeld, concludeerde SNS Securities. ,,De omzetgroei was hoger dan verwacht, maar de ontwikkeling van de marges viel tegen'', stelden de analisten. In de tweede helft van 2011 kunnen de marges echter worden geholpen doordat de effecten van besparingen dan merkbaar worden, voegden ze eraan toe.

Vrijdag om 9.33 uur noteerde het aandeel 16,9 procent lager op 0,99 euro. De MidKap stomnd op dat moment 6,4 procent in de min.

[ Voor 89% gewijzigd door Testert op 05-08-2011 11:58 ]

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Mooi moment om aandelen Logica te kopen! ;)

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Testert schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:54:
Holy shit...

Edit: Rode lijn is AEX ter referentie trouwens. Schrale troost dat de rest ook onderuit gaat, maar dat Logica de grootste daler is na de halfjaarcijfers had ik niet verwacht. Waarom worden die zo slecht ontvangen?
Waarschijnlijk omdat teleurstellende marges gaan resulteren in belabberde dividend noteringen. Hopen dat de kostenbesparende maatregelen inderdaad de winsten gaan brengen in H2 die ze op moeten leveren.

Maar dit is inderdaad een mooi moment om ze te kopen :)

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Kostenbesparende maatregelen kunnen de koers goed doen maar ze gaan hier ook weer het nodige geklaag brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:01

avotar

P0werd by Black Coffee

Wijnands schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:22:
Kostenbesparende maatregelen kunnen de koers goed doen maar ze gaan hier ook weer het nodige geklaag brengen
Ik zat het me inderdaad ook te bedenken.
De standaardset zal wel weer uit de la getrokken worden: geen grote dure meetings, geen trainingen, geen wan kok..

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

wat dacht je van binnenkort overgenomen worden door Tata, WIPRO of Infosys? Die hebben geld zat in de overnamekas, en ze willen allemaal een pied-a-terre in west europa. Worden jullie nooit gebeld door headhunters? SALE is een woord dat ze daar ook wel kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Wijnands schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:22:
Dat hangt ervan af waarop je gaat besparen, als alles weer te koste gaat van bestaand personeel is het logisch dat er geklaagd word. Je kan ook besparen op manieren waar het bestaande personeel voordeel van heeft maar dat kost natuurlijk wel wat creativiteit. En ach waarom zou je als je als manager over 3 jaar weer bij een andere toko werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
peter00 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 21:53:
wat dacht je van binnenkort overgenomen worden door Tata, WIPRO of Infosys? Die hebben geld zat in de overnamekas, en ze willen allemaal een pied-a-terre in west europa. Worden jullie nooit gebeld door headhunters? SALE is een woord dat ze daar ook wel kennen.
Ik word regelmatig gebeld door headhunters maar nooit door deze bedrijven. Wipro ken ik niet maar de andere twee zijn groot genoeg dat ze Logica bij wijze van spreken kunnen overnemen met wat ze in de kleine kas hebben. Blijkbaar zijn we toch niet interessant genoeg anders hadden ze dat wel gedaan.

Kan me trouwens nog herinneren dat er een paar jaar geleden een hardnekkig gerucht ging dat IBM ons zou kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Wijnands schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 16:01:
[...]

Ik word regelmatig gebeld door headhunters maar nooit door deze bedrijven. Wipro ken ik niet maar de andere twee zijn groot genoeg dat ze Logica bij wijze van spreken kunnen overnemen met wat ze in de kleine kas hebben. Blijkbaar zijn we toch niet interessant genoeg anders hadden ze dat wel gedaan.

Kan me trouwens nog herinneren dat er een paar jaar geleden een hardnekkig gerucht ging dat IBM ons zou kopen.
pardon? je kent wipro niet?? doe es goegel...
dat is notabene een van onze grootste concurrenten in offshoring. Die bellen me zo ongeveer maandelijks. Hier geldt echter dat t gras alleen maar groener is omdat er meer stront ligt. Dat zie je pas als je er bovenop casu quo middenin staat.

ik denk dat we wel degelijk overnamekandidaat zijn, alleen dat het economisch bekeken een beetje eb is, en ze hun kruit nog even droog houden. Een iets hogere prijs nemen ze dan voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Laatst online: 15:06
Waar kan ik die verplichte ethics en security training op boeken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk zal dit verplichte karakter weer een claim leggen op je EIGEN vrije tijd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik had vorige week even niks te doen, half uurtje en ik was door beide trainingen heen. Voor mij zat er maar een echt nieuw ding bij en dat is dat regels voor geschenk bedragen regio afhankelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Wijnands schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 11:30:
Ik had vorige week even niks te doen, half uurtje en ik was door beide trainingen heen. Voor mij zat er maar een echt nieuw ding bij en dat is dat regels voor geschenk bedragen regio afhankelijk zijn.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het hele punt van een verplichte e-learning tussendoor ook niet zo zie.
De enige kritiek die ik heb, is de training in combinatie met weblinks zich heel vreemd gedraagt. Het lijkt alsof weblinks heel instabiel wordt als het heel druk is die e-learnings.
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 09:08:
Waarschijnlijk zal dit verplichte karakter weer een claim leggen op je EIGEN vrije tijd....
Wat is je punt dan?
Filerijden legt die claim ook volgens mij.

Zo nu en dan moet je wel eens een uurtje opofferen. Het hoort er imho gewoon bij.

[ Voor 23% gewijzigd door avotar op 15-08-2011 12:54 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
O dan zal die cursus wel niet belangrijk zijn, dus is het geen ramp als je die doet als je een keer idle op kantoor zit. Geen geld = geen prioriteit = onbelangrijk dat geld in alle bedrijven zo dus waarom zou dat hier ook niet gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-04 21:14
Nog een filerijder op het Forum. Welkom :)

Ik heb de training ook nog niet gedaan. Had (ook) nog geen zin om er eigen vrije tijd aan op te offeren.

Ik worstel nog met de vraag of ik nu een prestatieverplichting heb of een aanwezigheidsverplichting. Om me even zwart wit uit te drukken. Als "uurtjes erbij" er gewoon bij horen, waarom staan er dan x uur op mijn contract en niet x en een beetje uurtjes?

Dit wordt volgens mij een van de cruciale vragen voor een succesvolle implementatie van HNW (Het nieuwe werken). Maar nu ga ik wellicht een beetje off topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
Je hebt beide, filerijders. Je hebt a) de verplichting om omzetmaximalisatie na te streven (wat voor veel van ons betekent: inzetbaar zijn) en b) de verantwoordelijkheid om je te gedragen als een goed werknemer. En als je ziet hoeveel shit er over Philips uitgestort wordt nav een corruptieschandaal in Polen, dan is best te begrijpen dat andere bedrijven 'iets' willen doen om er bij hun personeel in te rammen wat integer handelen is.

De laatste keer dat er iets in eigen tijd moest is alweer maanden geleden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Laatst online: 00:06
Testert.. is jou ook niet opgevallen dat corruptie met name in de bovelagen zit; in geval van Philips lijkt het zelfs opdracht te zijn geweest van de regionale directie ter plaatse. Kun je fijn de medewerkers een e-learning verplichten, maar volgens mij worden de dealtjes op de golbaan gesloten.

Als deze trainingen echt zo belangrijk zijn, waarom word ik dan niet door mijn eigen manager geattendeerd?

De toon vanuit centraal is vaker dirigerend geweest; eerder al het nieuwe NL Timesheets genoemd. Ik weet nog wel dat we daar twee, drie strenge mails over kregen met de direct verplichte e-learning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

BiLLY_daKid schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:48:

Als deze trainingen echt zo belangrijk zijn, waarom word ik dan niet door mijn eigen manager geattendeerd?
Ik ben het verder met je tegenwerpingen niet eens, maar wat ik wel vreemd vind is het punt wat ik even uit je reactie citeer.
Ik vind dat inderdaad ook erg opvallend.
Ik kreeg hier op mijn klus bij de klant waar ik met meer Logicanen zit ook vragende blikken toen ik die e-learning ter sprake bracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
BiLLY_daKid schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:48:
Testert.. is jou ook niet opgevallen dat corruptie met name in de bovelagen zit; in geval van Philips lijkt het zelfs opdracht te zijn geweest van de regionale directie ter plaatse. Kun je fijn de medewerkers een e-learning verplichten, maar volgens mij worden de dealtjes op de golbaan gesloten.
Ik vraag het me af. Ik heb ook wel 's een van de mensen van de klant zich zeer uitgebreid zien bemoeien met de keuze van de server leverancier. Die vent liep de volgende maand met een top model laptop van dezelfde leverancier en dat was gewoon een senior beheerder.

Vergeet niet dat de gemiddelde techneut best gevoelig is voor wat aandacht en een leuk uitstapje van een leverancier. En het kan heel goed voorkomen dat je projectleider dan naar jou luistert als het gaat om keuzes.
Is allemaal niet erg maar voor een aantal van ons is wat bewustwording over wat kan en wat niet meer kan best goed.
Vakantietijd?

Dit soort dingen komen direct vanuit group en dan kom je ook culturele problemen tegen. Vraag het een collega uit voormalig oostblok maar 's hoe die er tegenaan kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Als er toch eens iets geen excuus zou mogen zijn, is dat het wel.
Zeker jij zou dat ook niet als excuus mogen accepteren :)

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-09 11:19

Row

dexter18 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 16:00:
[...]

Tot 1 september in Rotterdam waarschijnlijk? Nog meer tweakers hier die de masterclass virtualisatie gaan doen per 1 september?
Moet 1 september in Rotterdam zijn idd, en dan 3 weken masterclass in Amstelveen. Zijn er (ook) nog tweakers die met een masterclass BMS starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Weet iemand eigenlijk al wanneer de volgende insp!re / practice meeting is? Is die pas weer in november?

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Wijnands schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:36:
[...]

Ik vraag het me af. Ik heb ook wel 's een van de mensen van de klant zich zeer uitgebreid zien bemoeien met de keuze van de server leverancier. Die vent liep de volgende maand met een top model laptop van dezelfde leverancier en dat was gewoon een senior beheerder.
Een functietitel geeft niet veel aan over de invloed van iemand, de senior beheerder die toevallig ook heel goede maatjes is met de CEO omdat zijn kinderen op dezelfde school zitten heeft meer invloed dan een projectmanager die geen enkele band heeft met de CEO.
Vergeet niet dat de gemiddelde techneut best gevoelig is voor wat aandacht en een leuk uitstapje van een leverancier. En het kan heel goed voorkomen dat je projectleider dan naar jou luistert als het gaat om keuzes.
Is allemaal niet erg maar voor een aantal van ons is wat bewustwording over wat kan en wat niet meer kan best goed.
Dan nog maakt het heel weinig uit qua omkoping en wordt het echt geen schandaal. De meeste mensen begrijpen heel goed wat wel en niet kan, ik denk zelfs dat iedereen dat wel weet. Die "verplichte"( ik doe het wel een keer als ik tijd heb en idle zit ) cursus is alleen voor het management om zichzelf in te dekken, maar wij hebben onze mensen een goede cursus gegeven hierover dus wij hebben het niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

SithWarrior schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 17:54:
Weet iemand eigenlijk al wanneer de volgende insp!re / practice meeting is? Is die pas weer in november?
Oktober/November volgens de mailing van Sake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Ja ik las het inderdaad gisteravond, word op mijn wenken bediend :P

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moeten jullie van jullie manager ook een PDP opstellen?

Ik moet dit namelijk wel doen van mijn manager. Ik moet in mijn PDP allerlei doelstellingen (SMART) opnemen
over hoe ik de overstap van level 2 naar 3 denk te gaan maken.

Weet iemand trouwens ook de salaris bandbreedte voor level 2 en 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 20:44:
Moeten jullie van jullie manager ook een PDP opstellen?

Ik moet dit namelijk wel doen van mijn manager. Ik moet in mijn PDP allerlei doelstellingen (SMART) opnemen
over hoe ik de overstap van level 2 naar 3 denk te gaan maken.

Weet iemand trouwens ook de salaris bandbreedte voor level 2 en 3?
Uiteraard, iedereen hoort een PDP te hebben :)

Ik heb de salaris bandbreedte niet .. en zoals elke keer dat iemand het vraagt, hoop ik dat ze niet hier weggezet worden.
Maar level 3 wordt je toch niet voor het salaris, maar voor de erkenning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Die salaris bandbreedte is ook wel aan een update toe.

Ik heb hem wel btw.

[ Voor 17% gewijzigd door Roadman op 03-09-2011 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avotar schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 20:48:
[...]

Uiteraard, iedereen hoort een PDP te hebben :)

Ik heb de salaris bandbreedte niet .. en zoals elke keer dat iemand het vraagt, hoop ik dat ze niet hier weggezet worden.
Maar level 3 wordt je toch niet voor het salaris, maar voor de erkenning?
Klopt, salaris en erkenning staan los van elkaar. Hoewel ik salaris persoonlijk belangrijker vindt. Wat heb je aan erkenning als daar geen beloning tegenover staat?

Hebben jullie nog tips voor een PDP. Wat kan ik daar allemaal in vermelden qua doelstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roadman schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 20:54:

Ik heb hem wel btw.
Kan je mij die gegevens d.m.v. een pm sturen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Roadman schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 20:54:

Ik heb hem wel btw.
Nog steeds anno 2007 ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night-Reveller
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-09 13:50
Heeft iemand een idee hoe dat zit met de mail van vrijdag van HR Communicatie over het vervallen van de vakantiedagen en de wettelijke normen?

Ik wil namelijk volgend jaar op vakantie naar Amerika, voor 5 weken. Daarvoor heb ik nu nog 10 dagen vakantie over, die heb ik zogezegd gespaard. Zoals ik de mail interpreteer, móet ik voor eind juni die 10 dagen opnemen én álle uren van volgend jaar, anders vervallen de dagen... klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:56

franssie

Save the albatross

Zo lees ik het niet direct, voor Juni 2013 denk ik (6 maanden na het jaar, ingaande 2012) dus je zit goed. Logica wil vooruit lopen (scheelt nogal vwb reservering op de balans) maar kan dat niet afdwingen.

edit: @wegbijcentric (lol-nick) hier beneden - super link, dank!
"Dit alles geldt niet voor vakantiedagen die vóór de wetswijziging zijn opgebouwd, daarvoor blijft 5 jaar gelden als vervaltermijn. Ook voor de bovenwettelijke vakantiedagen blijft de vervaltermijn van vijf jaar gelden."

[ Voor 42% gewijzigd door franssie op 05-09-2011 11:33 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wegbijcentric
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10-2017
Zie hier, meer informatie over dit onderwerp:

http://www.penoactueel.nl...-1-januari-2012-7282.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
Hoewel het erg richting OT gaat: hoe weet je nou over welk jaar je vakantiedagen hebt opgespaard? Ik neem ieder jaar ook een klein aantal dagen mee, maar nergens is gespecificeerd hoe lang mijn dagen al staan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 16:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Over het algemeen wordt dat gewoon via FIFO gedaan. Eerst worden de gespaarde dagen opgemaakt, en pas daarna wordt het tegoed van dat jaar aangebroken. Tenminste, dat lijkt me.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent_Smith
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07 10:54
Waar zou ik kwa salaris aan moeten denken als medior (technisch) projectleider? En watvoor opdrachten zou ik kunnen verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Janoz schreef op maandag 05 september 2011 @ 12:48:
Over het algemeen wordt dat gewoon via FIFO gedaan. Eerst worden de gespaarde dagen opgemaakt, en pas daarna wordt het tegoed van dat jaar aangebroken. Tenminste, dat lijkt me.
Dat is meestal niet zo. Je krijgt bij 25 dagen per jaar. Stel dat je 3 dagen van vorig jaar over hebt, maak je eerst de 25 dagen van dit jaar op voordat je de 3 dagen van vorig jaar opmaakt. Dus als je jaarlijks 3 dagen overhoudt, komen ze uiteindelijk een keer te vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:39
Agent_Smith schreef op maandag 05 september 2011 @ 12:53:
Waar zou ik kwa salaris aan moeten denken als medior (technisch) projectleider? En watvoor opdrachten zou ik kunnen verwachten
Dat ligt totaal aan ervaring, leeftijd en tak van sport...
Denk dat je haast meer in het "Wat verdient de gemiddelde ICT-er" topic vind qua informatie.

Logica wijkt niet substantieel af van het gemiddelde (uitzonderingen daargelaten)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent_Smith
FireDrunk schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:41:
[...]

Dat ligt totaal aan ervaring, leeftijd en tak van sport...
Denk dat je haast meer in het "Wat verdient de gemiddelde ICT-er" topic vind qua informatie.

Logica wijkt niet substantieel af van het gemiddelde (uitzonderingen daargelaten)
Nah

watvoor schaal / salaris bandbreedte moet ik aan denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-09 12:44
Agent Smith, met een vraag alleen, zonder enige informatie van jouw kennis/kunde en ervarig, kunnen wij niet veel substantieels zeggen.

Ik kan deze vraag omdraaien, wat verwacht jij voor een bedrag te zien voor jouw kennis en kunde? De titel medior zegt mij al heel lang niets meer!

Wat betreft wat voor een opdrachten jij kan verwachten, dit ligt natuurlijk aan welke ervaringen die jij hebt. Als je veel in de embedded sector hebt gewerkt zal je sneller op zulke opdrachten gezet kunnen worden.

Nochtans, met alleen een vraag zonder enige achtergrondinformatie krijg je gewoon geen goed antwoord. Misschien ben ik nu ook een beetje boud, maar jij komt me over als te lui om je vragen überhaupt goed te formuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Janoz schreef op maandag 05 september 2011 @ 12:48:
incorrect. het is LIFO.
Verder geldt dat de in hetzelfde jaar opgebouwde wettelijke vakantiedagen eerst worden opgenomen, voordat de bovenwettelijke vakantiedagen aan de beurt komen.

Doordat volgens de nieuwe wetgeving eerst de over het betreffende jaar opgebouwde wettelijke vakantiedagen worden opgenomen, vervallen de oudste vakantiedagen gaandeweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
zircondan schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:29:
Agent Smith, met een vraag alleen, zonder enige informatie van jouw kennis/kunde en ervarig, kunnen wij niet veel substantieels zeggen.

Ik kan deze vraag omdraaien, wat verwacht jij voor een bedrag te zien voor jouw kennis en kunde? De titel medior zegt mij al heel lang niets meer!

Wat betreft wat voor een opdrachten jij kan verwachten, dit ligt natuurlijk aan welke ervaringen die jij hebt. Als je veel in de embedded sector hebt gewerkt zal je sneller op zulke opdrachten gezet kunnen worden.

Nochtans, met alleen een vraag zonder enige achtergrondinformatie krijg je gewoon geen goed antwoord. Misschien ben ik nu ook een beetje boud, maar jij komt me over als te lui om je vragen überhaupt goed te formuleren.
Wat hij zegt... ^^

Kom eerst maar eens met je leeftijd, ervaring, diploma's, doelstellingen, speciale kwaliteiten, woonplaats...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

peter00 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 09:36:
[...]

incorrect. het is LIFO.

[...]
Maar dit geld dus alleen voor de wettelijke vakantiedagen (20 bij voltijd geloof ik?)
Alles daarboven blijft dus gewoon 5 jaar geldig.

Wel vreemd. Als je dus 3 weken (15 dagen) vakantie opneemt in jaar X, heb je 5 dagen over voor jaar X+1 dus in totaal 25 wettelijke dagen. en moet je voor juli 5 weken openemen om je dagen niet te verliezen, terwijl de meeste mensen toch in de zomer langere tijd op vakantie gaan.

Lijkt me onredelijk, zou je niet eerst je wettelijke dagen van vorig jaar opnemen?
(Verder, wat betekent 'vervallen'? Neem aan dat ze niet verdwijnen, maar gewoon worden uitgekeerd?)

/edit
Als ik een beetje rond-google lijkt het erop dat de wettelijke dagen het eerst moeten worden opgenomen.

bijv
Volgens de oude wetgeving moesten de oudste vakantiedagen het eerst worden opgenomen. Ook dit gaat veranderen. Aangezien wettelijke vakantiedagen voortaan heel snel verjaren, moeten die als eerste worden afgeboekt. Pas als die op zijn, zijn de bovenwettelijke vakantiedagen aan de beurt. Die vervallen immers pas na vijf jaar.
Wettelijke dagen krijgen een termijn van 1,5 jaar (of 0,5 jaar na het jaar dat ze zijn opgebouwd)
Bovenwettelijke dagen krijgen een termijn van 6 jaar (of 5 jaar na het jaar dat ze zijn opgebouwd)

Voor het gemak schaar ik wettelijke dagen van voorgaande jaren even onder bovenwettelijk, omdat ze onder dezelfde regels blijven vallen.

De volgorde waarin dagen dan moeten worden opgenomen zou volgens mij zijn (uitgaande van situatis op 1/1/2013):
1) Wettelijke dagen vorig jaar (6 maanden houdbaar)
2) Wettelijke dagen dit jaar (1,5 jaar houdbaar)
3) Bovenwettelijk 5 jaar terug (1 jaar houdbaar)
4) Bovenwettelijke dagen 4 jaar terug (2 jaar houdbaar)
5) Bovenwettelijke dagen 3 jaar terug (3 jaar houdbaar)
6) Bovenwettelijke dagen 2 jaar terug (4 jaar houdbaar)
7) Bovenwettelijke dagen 1 jaar terug (5 jaar houdbaar)
8) Bovenwettelijke dagen dit jaar (6 jaar houdbaar)

Maar het is allemaal niet heel duidelijk...
Ik zou zelf 2 & 3 omdraaien, en gewoon de eerst verjarende dagen het eerste opnemen.... Dat is ook in lijn met de oude wetgeving, waarin de oudste dagen (toen was alles 5 jaar) het eerste moesten worden opgenomen om verjaring te voorkomen.

Maargoed, ik ben wel vaker beticht van te praktisch/logisch redeneren. :+

[ Voor 59% gewijzigd door J2pc op 07-09-2011 10:13 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

J2pc schreef op woensdag 07 september 2011 @ 09:51:
[...]

Lijkt me onredelijk, zou je niet eerst je wettelijke dagen van vorig jaar opnemen?
(Verder, wat betekent 'vervallen'? Neem aan dat ze niet verdwijnen, maar gewoon worden uitgekeerd?)
Tja, in Duitsland is het bijvoorbeeld zo dat ze inderdaad gewoon komen te vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent_Smith
FireDrunk schreef op woensdag 07 september 2011 @ 09:46:
[...]

Wat hij zegt... ^^

Kom eerst maar eens met je leeftijd, ervaring, diploma's, doelstellingen, speciale kwaliteiten, woonplaats...
Goed.

Hogere Informatica diploma (HTS), 33, +- 4 jaar ervaring met projectleiding, echter als rol, niet als functie. Omdat projetcleiding mijn doel is heb ik IPMA (D) en PRINCE2 (foundation helaas) certificaten, Mijn doelstelling is om ICT projectmanager te worden. Ik woon in het Noorden des lands.

Ik heb technische kennis van o.a. VMWare (VCP4, onlangs vSPhere5 training gevolgd) en WIndows. SPecialiteiten liggen op gebied van Virtualisatie en mobiele communicatie/devices.

Wat wilt u nog meer weten? Op korte termijn praat ik met Logica, ben benieuwd wat ik kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Ik denk tussen 3000 en 3250...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
Aangezien je nog geen ervaring hebt met projectleiding/projectmanagement functie hebt lijkt mij het bedrag wat Edjaaah zegt niet al te onrealistisch.

Verder heeft het ook te maken met hoe goed Logica jou denkt in te kunnen zetten in deze rol, mocht er veel vraag zijn naar Project Management rollen in het noorden (Groningen/Friesland ??) dan zijn klanten bereid 'nieuwe' Project Managers aan te nemen. Je moet jezelf als het ware nog bewijzen in deze rol, voor Logica is dit dus ook een 'risico' om jou aan te nemen als Project Manager.

Bij Logica werkt men niet zozeer met loonschalen. Jij komt hoogstwaarschijnlijk binnen als een Level 2 consultant. Levels zeggen de laatste tijd niet zoveel meer over je loon maar eerder over je verantwoordelijkheden ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent_Smith
Bedrag zou me meevallen. Maargoed, eerst eens praten en dan zien wat er uit komt.

Thanks in ieder geval.

• Shadowhawk00
Weet iemand of dat van die vakantiedagen een maximum is of een minimum?
Zijn de dagen minimaal 6 jaar geldig en mag een bedrijf ze dan laten vervallen of zijn ze wettelijk maximaal 6 jaar geldig. In het eerste geval kan je natuurlijk gewoon bij je volgende baan in je arbeidscontract een langere termijn laten opnemen :P

Ook in situaties dat je bijvoorbeeld dagen wilt sparen voor een langere periode verlof kan je het dan op papier met je manager gaan regelen.

• Agent_Smith
Goed. Bakkie koffie bij Logica is goed gegaan, binnkort 'het traject' in...

Verwijderd

Vraag me af bij Logica hoe dat werkt met de bijtelling als je een auto mag kiezen van Logica.

Als er op het intranet een min staat krijg je wat terug, maar ik wil graag weten of daar dan ook je bijtelling vanaf is.

Word de bijtelling nu wel of niet van je salaris afgehaald als er een min staat?

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als je een negatief bedrag van je salaris af haalt krijg je meer salaris. Wanneer je de percentages goed ingevuld hebt (bijtelling, partime en belastingschaal) dan is dat netto bedrag precies datgeen het je netto scheelt. Het negative bedrag is al gehalveerd (je krijgt 50% van wat je minder uitgeeft) en de belasting is er ook al vanaf gehaald (42%).

• Shadowhawk00
Janoz schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:04:
Als je een negatief bedrag van je salaris af haalt krijg je meer salaris. Wanneer je de percentages goed ingevuld hebt (bijtelling, partime en belastingschaal) dan is dat netto bedrag precies datgeen het je netto scheelt. Het negative bedrag is al gehalveerd (je krijgt 50% van wat je minder uitgeeft) en de belasting is er ook al vanaf gehaalt (42%).
Weet iemand hoe het zit met overnemen van een bestaande leaseauto? Want ik zie maar heel weinig auto's beschikbaar op dit moment en die zijn nog vrij duur ook. Zijn dit auto's waar logica al voor betaald zonder dat ze nu gebruikt worden of zijn dit gewoon auto's van mensen die sneller van hun contract afwillen ?

• AJM
  • Laatst online: 22:12

AJM

Shadowhawk00 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 10:36:
[...]

Weet iemand hoe het zit met overnemen van een bestaande leaseauto? Want ik zie maar heel weinig auto's beschikbaar op dit moment en die zijn nog vrij duur ook. Zijn dit auto's waar logica al voor betaald zonder dat ze nu gebruikt worden of zijn dit gewoon auto's van mensen die sneller van hun contract afwillen ?
Ik zie op dit moment zo'n 80 leaseauto's op v&a, waarvan toch wel een aantal goedkopere auto's zoals Civic hybride, Auris hybride, Seat Ibiza, Peugeot 207, een Citroen C1 etc.

Dit zijn auto's die door collega's worden aangeboden omdat ze van hun auto/contract af willen ja.

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

[...]

Ik denk dat je de re-lease plaza bedoeld. Wat ik altijd begrepen heb, zijn dat auto's van collega's die "in goed overleg" hun carriere buiten Logica hebben of gaan voortzetten.
Er is een tijd geweest dat die poule zo groot was, dat je die auto's kon nemen zonder de eigen bijdrage. Maar dat was heel tijdelijk volgens mij.
Je kan inderdaad beter op V&A kijken op het intranet. Daar staan vaak de auto's van mensen die gewoon wat anders willen gaan rijden of die ontslag genomen hebben.
Janoz schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:04:
Als je een negatief bedrag van je salaris af haalt krijg je meer salaris. Wanneer je de percentages goed ingevuld hebt (bijtelling, partime en belastingschaal) dan is dat netto bedrag precies datgeen het je netto scheelt. Het negative bedrag is al gehalveerd (je krijgt 50% van wat je minder uitgeeft) en de belasting is er ook al vanaf gehaalt (42%).
Serieus? Ik dacht dat dat bedrag nog bruto was, dus voor belasting.

* avotar rijdt diesel en heeft een kind, dus onder budget leasen was niet mogelijk.

• FireDrunk
Uh, hoezo? 1 kind past toch in elke 4 deurs auto?

Even niets...

• BiLLY_daKid
Ik zou mijn kind niet in een Peugeot of Renault type koekblik willen vervoeren.. ik zit teveel op de weg om te zien wat er gebeurt na een goede aanrijding als je geen kofferbak of station hebt :)

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

What he says ;-)

• FireDrunk
Ja, wel je kind, maar jezelf niet? Dan verklaar je iedereen met een kleine auto voor gek :)
Maar ok, dan moet je Kia gaan rijden :P

Even niets...

• Donde
avotar schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:56:
[...]

Ik denk dat je de re-lease plaza bedoeld. Wat ik altijd begrepen heb, zijn dat auto's van collega's die "in goed overleg" hun carriere buiten Logica hebben of gaan voortzetten.
[...]
Haal dat "goed" maar weg, tegenwoordig zijn het collega's die zijn ontslagen... ;)

Wellicht staat de lijst op re-leaseplaza weer vol bij de volgende reorganisatie.

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

avotar schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:56:
Serieus? Ik dacht dat dat bedrag nog bruto was, dus voor belasting.

* avotar rijdt diesel en heeft een kind, dus onder budget leasen was niet mogelijk.
Met een Polo diesel bluemotion kom je anders een heel eind. En zo heel klein is die auto nu ook weer niet.

• AJM
  • Laatst online: 22:12

AJM

Donde schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:26:
[...]

Haal dat "goed" maar weg, tegenwoordig zijn het collega's die zijn ontslagen... ;)

Wellicht staat de lijst op re-leaseplaza weer vol bij de volgende reorganisatie.
Of collega's die met pensioen gaan.

• FireDrunk
Janoz schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:31:
Met een Polo diesel bluemotion kom je anders een heel eind. En zo heel klein is die auto nu ook weer niet.
Ik rij zelf Fiesta, goedkoper en groter dan een Polo, met meer opties...

Even niets...

• Donde
AJM schreef op donderdag 15 september 2011 @ 16:52:
[...]

Of collega's die met pensioen gaan.
Hebben we collega's die tot aan hun pensioen voor Logica werken? :o

Zeker 90% is ontslagen(lees: reorganisatie). Bron: wagenparkbeheer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

FireDrunk schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:55:
Ja, wel je kind, maar jezelf niet? Dan verklaar je iedereen met een kleine auto voor gek :)
Maar ok, dan moet je Kia gaan rijden :P
ook een kia is boven budget als je een paar extraatjes wil hebben.
Maar het wordt wel heel erg off topic nu..

over polo's en fiesta'tjes en zo ga ik niet eens meer wat zeggen... hoewel ik er jaaaaaren in gereden heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
[...]

Twee kanalen:

- releaseplaza (link op de lease pagina) --> dit zijn de auto's die door HR worden aangeboden, omdat de berijder op initiatief van Logica is vertrokken (ontslagen, overgeplaatst buiten NL etc).
- Vraag&aanbod pagina --> de auto's die mensen zelf aanbieden omdat ze iets anders willen gaan rijden, eigen rijder willen worden of uit dienst willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
BiLLY_daKid schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:24:
Ik zou mijn kind niet in een Peugeot of Renault type koekblik willen vervoeren.. ik zit teveel op de weg om te zien wat er gebeurt na een goede aanrijding als je geen kofferbak of station hebt :)
Om even mee te doen met de offtopic discussie over automerken: ik denk dat je in een 508 veiliger zit dan in een Fox :)

In het algemeen zijn alle nieuwe auto's redelijk veilig bij aanrijdingen. Anno 2011 zit je vaak beter in een nieuwe auto in het B-segment dan 15 jaar geleden in een D- of E-segment. Bijna alle nieuwe modellen hebben 5 NCAP sterren, of 4 als je de meest recente meetmethode neemt waarin ook voetgangersveiligheid wordt meegenomen.

Waar je wel voor moet uitkijken zijn aanrijdingen die niet in de test zitten. Notoir gevaarlijk is een aanrijding van achteren (geen onderdeel NCAP test), en dan vooral in een auto waar de achterste zitrij dicht op de achterbumper zit (Grand Scenic etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:12
Wat vinden we van de Lexus CT200 ik vind het iig een mooie hybride maar niet op de leasesite:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Logica heeft sinds enkele jaren een merkenbeleid. Volgens mij staat Lexus daar niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Bij meer compentences de trainingen voor Q4 weer op on hold gezet?

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Roadman schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 21:18:
Bij meer compentences de trainingen voor Q4 weer op on hold gezet?
Jup

maar zeg nou niet dat je dat niet uit het mailtje van Sheamus had gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Zag in onze de nieuwsbrief dat we nu een forum op het intranet hebben.
Iemand daar al gekeken?

Vond het nog erg leeg, maar wel een aardig initiatief.
Hopelijk gaat OR/HR en zo daar ook kijken. Misschien kunnen we dan zo'n vakantiedagen vraag etc. gewoon daar beantwoord krijgen.
(intranet ff zoeken naar nl forum)

[ Voor 54% gewijzigd door J2pc op 19-09-2011 09:43 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
J2pc schreef op maandag 19 september 2011 @ 09:41:
Zag in onze de nieuwsbrief dat we nu een forum op het intranet hebben.
Iemand daar al gekeken?

Vond het nog erg leeg, maar wel een aardig initiatief.
Hopelijk gaat OR/HR en zo daar ook kijken. Misschien kunnen we dan zo'n vakantiedagen vraag etc. gewoon daar beantwoord krijgen.
(intranet ff zoeken naar nl forum)
Op zich wel een aardig alternatief maar goed je kan daarvoor ook HR mailen lijkt me, Bovendien is een forum alleen zinnig als genoeg mensen het lezen en beantwoorden en hier wordt nu eenmaal veel gelezen en gepost.
Zal waarschijnlijk zijn in de hoop dat als ze negatieve dingen doen dat we dan daar posten ipv op een publiek forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Shadowhawk00 schreef op maandag 19 september 2011 @ 10:29:
[...]

Op zich wel een aardig alternatief maar goed je kan daarvoor ook HR mailen lijkt me, Bovendien is een forum alleen zinnig als genoeg mensen het lezen en beantwoorden en hier wordt nu eenmaal veel gelezen en gepost.
Zal waarschijnlijk zijn in de hoop dat als ze negatieve dingen doen dat we dan daar posten ipv op een publiek forum.
Ik gok dat dat ijdele hoop is ;)
Als mensen met naam-en-toenaam willen bitchen kunnen ze dat op de blogs van desbetreffende managers doen. Wel een beetje gebeurd vorig jaar, maar de meeste hebben daar toch de ballen niet voor.

Tuurlijk kan je HR direct mailen, maar een centraal antwoord lijkt me handiger? Maar dat was maar een ideetje.

Naja, ben benieuwd waar het heen gaat. Je hebt idd mensen nodig die het vullen. Maar ik denk dat er best ruimte is voor zoiets (al zou je een ander platform willen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
Ik zou ook niet zomaar klagen op onze interne fora, ik weet van twee mensen uit mijn omgeving dat signalen op blogs niet altijd worden gewaardeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

wat vinden jullie van onze nieuwe blotebuiken-met-tattoo campagne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Persoonlijk vind ik dat geld dat nu in wervingscampagne gestopt wordt beter besteed had kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Viper®: doe nog eens de mail lezen die hierover werd gestuurd vanaf NL Communicatie, daar staat namelijk iets anders hierover ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Gezien de verdeling van de borden en onze klanten, ben ik nieuwsgierig hoeveel business we in Loenga hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Korakal schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 11:17:
Viper®: doe nog eens de mail lezen die hierover werd gestuurd vanaf NL Communicatie, daar staat namelijk iets anders hierover ;)
Zou ik ook zeggen wanneer je aan de andere kant aan het bezuinigen bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Korakal schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 11:17:
Mail nog niet gelezen inderdaad.

Maar reactie kwam meer gezien het verleden, m.b.t. campagnes en werving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-04 21:14
peter00 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 10:33:
wat vinden jullie van onze nieuwe blotebuiken-met-tattoo campagne?
Persoonlijk vind ik de uitingen niet passen bij het imago van Logica en de woordspeling vind ik ook niet echt niveau hebben, maar ik weet hopelijk meer van IT dan van marketing en wellicht is deze campagne dan ook wel zeer effectief.

Ik laat me graag verassen door de cijfers van deze campagne.

• franssie
  • Laatst online: 22:56

franssie

Save the albatross

ik ben al even op zoek naar (ik dacht) een dilbert grap over een machine met 1 knop, die ze dan ook alvast voor je indrukten (maar verder dan niets deed) en kan 'm niet vinden.
Aan mij totaal niet besteed deze campagne ... te simpel en van alle opdrachtgevers die ik de afgelopen jaren gezien heb, kan ik me niet voorstellen dat er ook maar één echt gecharmeerd is van het idee, hooguit een glimlach - hoop dat ie intern blijft.

... net even dat mailtje bekeken - is extern dus succes Logica ;) -O-

edit://
pfffffff - na 800 dilberts sinds gisteren (geen straf) http://dilbert.com/strips/comic/1995-03-25/

Afbeeldingslocatie: http://dilbert.com/dyn/str_strip/000000000/00000000/0000000/000000/20000/0000/900/20930/20930.strip.gif

[ Voor 25% gewijzigd door franssie op 21-09-2011 00:33 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Shadowhawk00
BiLLY_daKid schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 09:35:
Ik zou ook niet zomaar klagen op onze interne fora, ik weet van twee mensen uit mijn omgeving dat signalen op blogs niet altijd worden gewaardeerd :)
Ach soms heeft het ook wel nut om kritische texten daar te plaatsen, dan is het tenminste duidelijk hoe je erover denkt. En als de desbetreffende manager ( of CEO) niet tegen kritiek kan had hij maar geen blog met reactie mogelijkheid moeten maken.

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

filerijder schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 19:41:
[...]

Persoonlijk vind ik de uitingen niet passen bij het imago van Logica en de woordspeling vind ik ook niet echt niveau hebben, maar ik weet hopelijk meer van IT dan van marketing en wellicht is deze campagne dan ook wel zeer effectief.

Ik laat me graag verassen door de cijfers van deze campagne.
hoezo woordspeling? Ik zie blote buiken en ik zie een tattoo. kennelijk zijn dat de publieks-trekkers.

Ook ik vraag me af wat dat te maken heeft met ons vak of imago. Kan ik geen koek van bakken, niet uit het klantperspectief en niet uit het perspectief van een sollicitant.

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:59

Bozevkwa

The Falcons have landed

peter00 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 12:28:
[...]

hoezo woordspeling? Ik zie blote buiken en ik zie een tattoo. kennelijk zijn dat de publieks-trekkers.
[uitleg modus]
Navel (waarvan we er één hebben) is in het engels belly button.
[/uitleg modus]
Overigens mag het van mij ook wel wat minder bloot. De klant zal het toch echt niet waarderen als we zo gekleed zouden komen werken.

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

• Edjaaah
Alsof de gemiddelde mannelijke Logicaan zijn buik- en/of schaamhaar scheert... Ik snap de boodschap, maar vind de manier waarop deze gebracht wordt niet passen bij Logica

• Roadman
Gaat lekker met de aandelenkoers. Onder de 90 cent nu.
Hoeveel lager moet het nog worden voordat we een serieuze overname kandidaat zijn?

• t_captain
Ik denk dat bij de huidige aandelenkoers, de overnamekas van concurrenten een grotere factor is dan de koers van Logica.

Het valt me op dat de daling van een vrij stabiele 1.40 a 1.50 naar de 0.90 a 1.00 range heel plotseling heeft plaatsgevonden, een paar weken geleden. Is er toen iets aangekondigd, emissie, stock split o.i.d.?

• Testert
Nope, niets anders dan de combinatie van een slecht beursklimaat samen met slecht ontvangen halfjaarcijfers (onvoldoende marge op de omzet). Voor zover ik weet althans. Kan me niet voorstellen dat het herfinancieren van leningen veroorzaker kan zijn. Verder vooral positief nieuws: goede nieuwe orders en omzetgroei. Alleen die marges he... Blij dat ik in mei een flinke pluk verkocht heb!

• zircondan
Logica is een Europees bedrijf. De investeerders verwachten een slechte tijd voor Europa, dit zal een reden kunnen zijn dat de aandelenkoers zo snel gedaald is.

Verder zijn alle bedrijven hard gedaald zonder enige echte reden. We praten elkaar allemaal een (dubbele) dip aan ;).

Ik had echter bijna 3 jaar geleden via Logica aandelen gekocht, toen stonden ze op 0.73 cent. Het kan dus weer naar dat niveau dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 23:20
Modbreak:Dit topic is aan een nieuw deel toe. Binnen nu en een week krijgt dit deel een slotje. Indien er iemand is die een nieuwe topicstart wil verzorgen dan verneem ik dat graag :)
Pagina: 1 ... 16 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.