Dus als ik het goed begrijp worden leaseovereenkomsten wel degelijk "persoonlijk" gemaakt. M.a.w. er wordt gekeken naar hoeveel kilometer je waarschijnlijk gaat rijden? Want waar ik natuurlijk geen trek in heb is om een overeenkomst te hebben voor 40000 kilometer per jaar (en daar dan ook voor te betalen) terwijl ik eind van de rit misschien maar tot 25000 per jaar kom. Wat ik trouwens niet begrijp is dat er werd gezegd dat het waarschijnlijk geen Passat oid zou worden vanwege de 80%. Maar als het even tegenzit wordt het niet eens een Golfje
Tot op zekere hoogte. en zover ik weet alleen naar "boven'Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 22:22:
Dus als ik het goed begrijp worden leaseovereenkomsten wel degelijk "persoonlijk" gemaakt. M.a.w. er wordt gekeken naar hoeveel kilometer je waarschijnlijk gaat rijden? Want waar ik natuurlijk geen trek in heb is om een overeenkomst te hebben voor 40000 kilometer per jaar (en daar dan ook voor te betalen) terwijl ik eind van de rit misschien maar tot 25000 per jaar kom. Wat ik trouwens niet begrijp is dat er werd gezegd dat het waarschijnlijk geen Passat oid zou worden vanwege de 80%. Maar als het even tegenzit wordt het niet eens een Golfje
Maar goed, als jij weet dat je niet boven de 32k per jaar gaat komen (en dat is incl. de 13,5k prive die je mag rijden), kun je gewoon benzine rijden.. en dus een erg goedkope auto rijden..
Helaas als je heel veel km maakt in een jaar, kost je dat niet alleen tijd, maar ook geld..
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Er zit een onderscheid tussen de leaseovereenkomst die Logica met ING of Athlon o.i.d. sluit en de leasenorm waarmee de eigen bijdrage wordt berekend.
De diesel-norm (verwachte km's > 32000 == verplicht diesel of 14% hybride) bestaat al langer. In geval van een diesel werkt die een paar tientjes in het nadeel van de concultant, de fiscale waarde van een diesel is typisch 4000 tot 5000 euro hoger dan van een vergelijkbare benzine. Als je dus veel gaat rijden ben je voor die paar tientjes erbij. (of je moet een Prius/Civic/CT200h gaan rijden).
Ik heb nog geen duidelijke post gezien waarin wordt gesteld dat ook het leasebedrag (en daarmee de eigen bijdrage) wordt bepaald o.b.v. de werkelijke km's in het leasecontract. Bij mijn weten wordt de EB altijd gebaseerd op 48 maanden/32.000 km/jaar.
De diesel-norm (verwachte km's > 32000 == verplicht diesel of 14% hybride) bestaat al langer. In geval van een diesel werkt die een paar tientjes in het nadeel van de concultant, de fiscale waarde van een diesel is typisch 4000 tot 5000 euro hoger dan van een vergelijkbare benzine. Als je dus veel gaat rijden ben je voor die paar tientjes erbij. (of je moet een Prius/Civic/CT200h gaan rijden).
Ik heb nog geen duidelijke post gezien waarin wordt gesteld dat ook het leasebedrag (en daarmee de eigen bijdrage) wordt bepaald o.b.v. de werkelijke km's in het leasecontract. Bij mijn weten wordt de EB altijd gebaseerd op 48 maanden/32.000 km/jaar.
Hoe zit het eigenlijk met de leaseauto's, worden deze ingekocht bij een dealer naar keuze (Dealer waar de offerte wordt verkregen), of hebben ze hun eigen dealers?
Bij mij was het zo dat ik een auto kreeg van de dealer waar de offerte van was.Reneger schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 17:51:
Hoe zit het eigenlijk met de leaseauto's, worden deze ingekocht bij een dealer naar keuze (Dealer waar de offerte wordt verkregen), of hebben ze hun eigen dealers?
Lijkt me ook wel logisch anders hebben ze geen offerte nodig als ze al een prijs afspraak hebben met 1 partij toch.
True, wilde het alleen zeker weten, een dealer vroeg ernaar (Logisch). Hij had geen zin om er veel tijd en moeite in te steken, en dat de auto dan ergens anders wordt aangeschaft...
T wordt straks alleen nog een klus om mijn eigen auto kwijt te raken.. :-|
T wordt straks alleen nog een klus om mijn eigen auto kwijt te raken.. :-|
Ik heb altijd begrepen dat de auto's centraal ingekocht worden. De dealer kan dan bepalen of ze voor diezelfde (lage) prijs kunnen/willen leveren. In de praktijk doen ze dat altijd, al verdienen ze er helemaal niets op. Je haalt namelijk wel een klant binnen en op onderhoud halen ze het wel weer terug.
De dealer die ik sprak wilde echt verkopen. Daar draaien ze ook genoeg marge op, laat staan dat ze een bepaalde hoeveelheid auto's moeten verkopen... Onderhoud boeide hem niet echt eigenlijk...
Wist ie dat je van Logica was? In mijn ervaring scheelt dat namelijk nog wel is. Toen ik vertelde dat het een lease auto moest worden kon de dealer nog wel wat doen, toen ik er bij vertelde dat ik het voor logica was, was het echter ook gelijk afgelopen met de korting.
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Ik geef dat altijd meteen aan bij de dealer eigenlijk. Wel zo eerlijk toch dan heeft die persoon tenminste ook geen valse verwachtingen. Aan de andere kant ken ik de dealer die mijn volgende auto mag gaan leveren persoonlijk en de service voor mijn vorige auto was goed dus ik gun hun die opdracht gewoon zonder dat ze er problemen mee krijgen.
Ik heb wel gemeld dat het een leaseauto is.
Maar, even terug naar mn vraag (Het is mij een beetje onduidelijk geworden..): Ik kies de dealert dus?
Maar, even terug naar mn vraag (Het is mij een beetje onduidelijk geworden..): Ik kies de dealert dus?
Toen ik mijn leaseauto ging bestellen kon ik zelf de dealer kiezen. Inmiddels wel 5 jaar geleden maar waarschijnlijk is dit nog steeds het geval.
De dealer mag je zelf kiezen. Bij de dealer laat je een offerte maken, let op deze moet op naam van Logica zijn. Deze offerte stuur je dan ook naar de wagenparkbeheerder als je de auto bestelt.
Deze procedure heb ik ik doorlopen, 3 jaar geleden toen ik mijn auto mocht kiezen. Volgens mij is dit niet verandert.
Deze procedure heb ik ik doorlopen, 3 jaar geleden toen ik mijn auto mocht kiezen. Volgens mij is dit niet verandert.
Procedure is inderdaad nog steeds hetzelfde.zircondan schreef op maandag 25 april 2011 @ 12:46:
De dealer mag je zelf kiezen. Bij de dealer laat je een offerte maken, let op deze moet op naam van Logica zijn. Deze offerte stuur je dan ook naar de wagenparkbeheerder als je de auto bestelt.
Wat ik altijd had begrepen was dat de dealers op nieuwe leaseauto's vrij weinig marge hebben (een paar procent oid) maar dat ze op onderhoud (manuren vooral) de winst maken.
Alleen wie zegt dat jij voor het onderhoud daar weer terugkomt
Risico van het vakViper® schreef op maandag 25 april 2011 @ 16:02:
Wat ik altijd had begrepen was dat de dealers op nieuwe leaseauto's vrij weinig marge hebben (een paar procent oid) maar dat ze op onderhoud (manuren vooral) de winst maken.
Even niets...
Verwijderd
Je kunt altijd nog voor een hybride auto kiezen. Dan heb je sowieso benzine, ongeacht je kilometeronderbouwing.
Tegenwoordig zit je niet meer vast aan een "lelijke" hybride auto zoals de Prius. (Of de Civic wat interieur betreft.)
Een leuk alternatief is bijvoorbeeld de Toyota Auris Full Hybrid.
Waarbij het laagste model rond de 100 euro netto kost per maand.
En de Auris is een stuk ruimer en luxer dan de Volkswagen Polo.
Tegenwoordig zit je niet meer vast aan een "lelijke" hybride auto zoals de Prius. (Of de Civic wat interieur betreft.)
Een leuk alternatief is bijvoorbeeld de Toyota Auris Full Hybrid.
Waarbij het laagste model rond de 100 euro netto kost per maand.
En de Auris is een stuk ruimer en luxer dan de Volkswagen Polo.
Volgens mij geldt dit alleen maar voor de hybrides die in de 14% categorie vallen. De wat snellere/grotere hybrides tellen gewoon als benzine. Denk aan de Honda CR-Z of de Lexus GS450h.Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:17:
Je kunt altijd nog voor een hybride auto kiezen. Dan heb je sowieso benzine, ongeacht je kilometeronderbouwing.
Verder moet je even informeren over de levertijd. Logica mag een bestelling weigeren als de levertijd extreem lang is. In hoeverre ze dat beleid ook daadwerkelijk naleven weet ik niet. Maar het zou roet in het eten kunnen gooien als je een Lexus CT200h wil rijden (levertijd 10 maanden).
Verwijderd
Voor zover ik weet is 6 maanden inderdaad de grens. Niet dat Logica zo ongeduldig is, maar de huurauto is volgens mij duurder dan de leaseauto. Daardoor zit er inderdaad een limiet op. Maar er is een heleboel bespreekbaar, dus dat kun je altijd nog in overleg met je Practice Manager regelen.t_captain schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:40:
[...]
Volgens mij geldt dit alleen maar voor de hybrides die in de 14% categorie vallen. De wat snellere/grotere hybrides tellen gewoon als benzine. Denk aan de Honda CR-Z of de Lexus GS450h.
Verder moet je even informeren over de levertijd. Logica mag een bestelling weigeren als de levertijd extreem lang is. In hoeverre ze dat beleid ook daadwerkelijk naleven weet ik niet. Maar het zou roet in het eten kunnen gooien als je een Lexus CT200h wil rijden (levertijd 10 maanden).
Er is inderdaad een hoop bespreekbaar, maar ik mocht mijn prive auto niet rijden toen ik 4 maanden moest wachten op mijn bestelde auto. Als ik kijk wat een huurauto per dag kost en wat dus het positieve verschil voor Logica was geweest

Je mag toch altijd je prive auto rijden? Dan ben je gewon eigen rijder, daar is ook eeen regeling voor.
Of is, als je kiest om een leaseauto te bestellen, ook de voorloopauto verplicht?
Of is, als je kiest om een leaseauto te bestellen, ook de voorloopauto verplicht?
In mijn tijd, dat laatste. Kiezen voor lease-auto is ontvangen voorloper en dus geen eigen auto met declaraties.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Zekers, maar de dames van Sogeti en Capgemini maakten het me wel moeilijk
Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat
Ik ga niet stemmen op iemand omdat het "onze eigen" is, als ik al ga stemmen dan stem ik wel op degene die ik de titel het meest waard vind (wat alsnog "onze eigen" zou kunnen zijn, maar ik heb me er niet in verdiept).
dat zijn de enige dames die er normaal uitzien ;P de rest heb ik maar snel weggedrukt
je kunt wel zien wat de meesten hier bezighoudt: FeestenMeetings, Auto'sLeaseregeling en vrouwenbedrijfspromotie...daar gaat t nu al een aantal pagina's over.

Even een retorische vraag: Gaat t ons te goed?

Even een retorische vraag: Gaat t ons te goed?
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Ik hoop het voor jullie!
Ik kwam vandeweek de manager van m'n manager tegen, en die groette puur uit beleefdheid terug (zo van: "wie is die vent die me zojuist gedag zei eigenlijk?"). De oude MD's (later D's) kende tenminste alle consultants iig van gezicht. Kortom, ik heb weer een turfje dat het een goede beslissing was om iets anders te zoeken...
Eh waarom zouden ik op iemand moeten stemmen die ik niet ken voor een verkiezing waar ik eigenlijk ook weinig informatie over heb.Janoz schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 22:07:
Trouwens, hebben we allemaal al voor onze eigen Young Professional gestemd?
http://logica.nl/ypy
Die van mij ken ik gelukkig wel persoonlijk maar ik kan me voorstellen als er iemand is die van een heel andere afdeling komt of zelfs van een heel ander bedrijf dat je inderdaad geen enkel benul hebt van wie je consultants zijn of wat voor bedrijf je eigenlijk voor werkt.Ik hoop het voor jullie!Ik kwam vandeweek de manager van m'n manager tegen, en die groette puur uit beleefdheid terug (zo van: "wie is die vent die me zojuist gedag zei eigenlijk?"). De oude MD's (later D's) kende tenminste alle consultants iig van gezicht. Kortom, ik heb weer een turfje dat het een goede beslissing was om iets anders te zoeken...
[ Voor 48% gewijzigd door Shadowhawk00 op 20-05-2011 21:06 ]
Hij heeft het ook over de manager van van zijn Manager. Practice Director neem ik aan dat hij bedoelt. Ik kan me van sommige practices best voorstellen dat die niet iedereen onder hem kent, om een voorbeeld te noemen de T&QM practice telt geloof ik over de 400 / 500 consultants. Dan kan ik me voorstellen dat de PD niet iedereen bij naam en gezicht kent, vooral de gene die niet op meetings / gelegenheden komen waar de PD ook komt.
Dat ligt misschien ook aan de consultants zelf. Toen ik weg ging werd ik door 3 PDs gevraagd waarom ik weg ging... Ik was een level 1 consultant en 2 jaar in dienst...
Democratie kost een Fortuyn
Een maat van mij werkt als docent en krijgt ieder jaar ruim 100 nieuwe studenten. Na een maand kent hij ze allemaal bij naam en gezicht. En op het moment dat een oud student langs komt, dan weet hij 9 van de 10 keer de klas en lichting nog.
Ik vind dat je als PD wel degelijk alle namen moet (proberen) te kennen. De meeste hebben ook een Linked-in profiel met 500+ connecties, dus onthouden moet het probleem niet zijn.
Ik vind dat je als PD wel degelijk alle namen moet (proberen) te kennen. De meeste hebben ook een Linked-in profiel met 500+ connecties, dus onthouden moet het probleem niet zijn.
Geen idee, maar de link geeft iig wel een boel informatie over de kandidaat, andere kandidaten en de verkiezing in zijn geheel. Daarnaast vroeg ik niet om te stemmen, maar of er al gestemd wasShadowhawk00 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 21:04:
Eh waarom zouden ik op iemand moeten stemmen die ik niet ken voor een verkiezing waar ik eigenlijk ook weinig informatie over heb.
Dat is toch een hele andere setting, je docent ziet je zo nu en dan neem ik aan. Of je je PD vaak ziet hangt van veel factoren af, zit je intern of kantoor, of bij de klant bijvoorbeeld. Als je bij de klant zit en je gaat niet alle meetings zie je hem op zn hoogst 2 / 3 keer per jaar in een setting waarin je iedereen ziet.BiLLY_daKid schreef op maandag 23 mei 2011 @ 10:34:
Een maat van mij werkt als docent en krijgt ieder jaar ruim 100 nieuwe studenten. Na een maand kent hij ze allemaal bij naam en gezicht. En op het moment dat een oud student langs komt, dan weet hij 9 van de 10 keer de klas en lichting nog.
Ik ben het trouwens me tEdjaaah eens, dat het vooral van de consultant zelf afhangt of hij je kent of niet. Vooral in de setting bij Logica is de setting er niet naar dat je PD je "moet" kennen. Het enige wat ie echt moet doen is handtekening zetten onder je leaseauto aanvraag.
En reviews lezen. De kans is levensgroot dat hij je van gezicht niet kent, maar wel weet wat je doet.
Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat
Ja, dus nummertje 16899. Die met die Seat Leon.
Nee, ik ben blij dat ik uit de tijd kom dat de vestigingdirecteur wist wie je was.
Nee, ik ben blij dat ik uit de tijd kom dat de vestigingdirecteur wist wie je was.
Ik kwam met grote regelmaat bij meetings (overslaan was een zeldzaamheid, want ik vond het altijd wel gezellig om m'n collega's weer te zien) en kroop daar niet in een hoekje weg. Daarnaast ben ik 'm ook wel tegengekomen als ik aan het einde van de dag iets met collega's afgesproken had voor een cursus o.i.d. Maar heb de laatste jaren inderdaad niet op een opdracht op de vestiging gezeten, dus dat maakt waarschijnlijk een hoop uit. En uiteraard heb ik m'n exit-gesprek met hem gehad. M.a.w. er zijn meerdere momenten van indirect of direct contact geweest. Dat hij m'n naam dan niet meer weet vind ik tot daar aan toe, maar m'n gezicht had hij toch wel mogen herkennen. Zo veel ben ik nou ook weer niet veranderd in een half jaar...
Het zijn natuurlijk altijd de lastige gevallen die je je herinnert, dus blijkbaar ben ik niet lastig (genoeg) geweest.
Misschien een stomme vraag;
Maar stel dat iemand met 4 jaar werk ervaring bij Logica zou solliciteren.
Hoeveel zou hij ongeveer gaan verdienen?
Maar stel dat iemand met 4 jaar werk ervaring bij Logica zou solliciteren.
Hoeveel zou hij ongeveer gaan verdienen?
Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H
Ligt aan de ervaring natuurlijk... putjesschepper of salesmanager?
Even niets...
Sorry, ik bedoelde een Java ontwikkelaar.(4 jaar werk ervaring met allerlei gerelateerde frameworks)FireDrunk schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 08:45:
Ligt aan de ervaring natuurlijk... putjesschepper of salesmanager?
[ Voor 11% gewijzigd door Tijgertje84 op 26-05-2011 08:58 ]
Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H
Waarschijnlijk begin level 2 en ergens tussen de €2750 en €3000
Ben ik niet met je eens, als je toevallig langer op kantoor zit voor een opdracht en dat toevallig het kantoor is waar je PD zit dan heb je grote kans dat hij je wel kent, zit je toevallig aan de andere kant van het land bij een klant wordt het een heel stuk onwaarschijnlijker. Ja meetings doen wel wat maar als je elkaar dagelijks bij het koffieautomaat tegenkomt of in een kantine is dat wel anders dan 3x per jaar eventjes op een meeting.SithWarrior schreef op maandag 23 mei 2011 @ 21:01:
[Ik ben het trouwens me tEdjaaah eens, dat het vooral van de consultant zelf afhangt of hij je kent of niet. Vooral in de setting bij Logica is de setting er niet naar dat je PD je "moet" kennen. Het enige wat ie echt moet doen is handtekening zetten onder je leaseauto aanvraag.
Misschien wat voorbaarig... Ga het lekker toch plaatsen.
Afgelopen dinsdag bij een erg gezellige en informatieve borrel geweest van Young Logica. Top georganiseerd, verschillende speed-dates gehad met mensen die verschillende vakken uitoefenen. Heb daar gelijk geleerd wat ik wel en absoluut niet wil doen! Erg leerzaam dus.
Maar wel benaderd of ik mijn CV wil opsturen voor BI. Wat mijn interesse heeft en waar ik onder andere voor ben opgeleid. Dus gedaan!
Hopelijk wordt het een sollicitatiegesprek!
Afgelopen dinsdag bij een erg gezellige en informatieve borrel geweest van Young Logica. Top georganiseerd, verschillende speed-dates gehad met mensen die verschillende vakken uitoefenen. Heb daar gelijk geleerd wat ik wel en absoluut niet wil doen! Erg leerzaam dus.
Maar wel benaderd of ik mijn CV wil opsturen voor BI. Wat mijn interesse heeft en waar ik onder andere voor ben opgeleid. Dus gedaan!
Hopelijk wordt het een sollicitatiegesprek!
Opper-prutser
Mag je misschien naar Zweden ook nog 's. (http://www.logica.nl/we-a...solliciteren-in-de-cloud/) da's trouwens een actie die echt heel diep m'n verkeerde keelgat in geschoten is.
Anyway, als jij graag bij Logica wil gaan werken moet je dat doen.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Ja mensen, soms is het weer net de .com bubble. Sollicitanten mogen weer mee in vliegtuigen en geheid dat er binnenkort weer een bedrijf met sollicitaties in de showroom begintWijnands schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 08:23:
Mag je misschien naar Zweden ook nog 's. (http://www.logica.nl/we-a...solliciteren-in-de-cloud/) da's trouwens een actie die echt heel diep m'n verkeerde keelgat in geschoten is.
Dan toch wel voor een Toyota Prius, Nissan Leaf of Opel Ampera hoop ik
Ik zou toch hopen voor een Tesla of Fisker...crisis voorbij toch?
Nou als dat er vanaf kan verwacht ik ook een fixe salarisverhoging dit jaar, want er is blijkbaar veel geld te veel.
Of anders wordt het misschien toch tijd om dat jobhoppen eens te proberen, niet dat ik weg wil maar als je daardoor meer geld krijgt tja.
Of anders wordt het misschien toch tijd om dat jobhoppen eens te proberen, niet dat ik weg wil maar als je daardoor meer geld krijgt tja.
Als het om geld te doen is, moet je helemaal niet in loondienst werken
Maar ik begrijp je gevoel en ik denk dat meer van je collega's dat zo zullen ervaren. De laatste goede loonsverhoging was 3 jaar geleden, terwijl mensen die werken in loonschalen er wel ieder jaar op vooruit zijn gegaan, collectief 0.5 a 1.5% per jaar + drie periodieken telt toch op tot >10%.
Hoe past dit in het straatje van vorige week, de Future Proof Week waarin we even tot corporate bezinning komen? Oh wacht, dat was vorige week

Het gaat meer om het idee dat ze geld genoeg hebben voor leuke solicitatie procedures enzo dus dan moet er ook geld zijn voor bestaand personeel. Aan de andere kant anders heeft recruitment minder te doen en dan kunnen ze van het mooie weer genieten en dat kunnen we natuurlijk niet hebben.t_captain schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 20:34:
Als het om geld te doen is, moet je helemaal niet in loondienst werkenMaar ik begrijp je gevoel en ik denk dat meer van je collega's dat zo zullen ervaren. De laatste goede loonsverhoging was 3 jaar geleden, terwijl mensen die werken in loonschalen er wel ieder jaar op vooruit zijn gegaan, collectief 0.5 a 1.5% per jaar + drie periodieken telt toch op tot >10%.
Tja, het probleem is dat een salaris verhoging nogal doortikt. Een dergelijk recruiting event is een eenmalige onkost. Een salarisverhoging is een maandelijks terugkerende uitgave die daarnaast ook nog doortelt in de pensioenpremies en andere reserveringen. En als ik er heel zwart tegenaan kijk: Tegenover aandeelhouders is 'We hebben bedrag x geïnvesteerd om extra mensen aan te trekken' een stuk prettiger dan 'We hebben bedrag x moeten uitgeven om onze mensen vast te houden'.
Maar goed, ik ben benieuwd waar ze mee komen.
Maar goed, ik ben benieuwd waar ze mee komen.
Het behouden van een medewerker garandeert continuïteit (zowel intern als bij de klant). Het vervangen van een medewerker kost over het algemeen ongeveer een jaarsalaris. Daarnaast zijn vertrekkende medewerkers vaak mensen die goed in de markt liggen en die je dus eigenlijk zou willen behouden.Janoz schreef op maandag 06 juni 2011 @ 20:15:
En als ik er heel zwart tegenaan kijk: Tegenover aandeelhouders is 'We hebben bedrag x geïnvesteerd om extra mensen aan te trekken' een stuk prettiger dan 'We hebben bedrag x moeten uitgeven om onze mensen vast te houden'.
Dat ligt er maar aan. Er zijn in de afgelopen twee jaar bij onze afdeling een aantal mensen vertrokken, waarvan een groot deel de "chronische bankzitter" betrof (chronisch bankzitten als in >50% van de tijd idle). Als die vertrekken komt dat alleen maar positief in je cijfers naar voren (minder idleness, lagere kosten, wat ze in de toekomst voor je hadden kunnen betekenen weet je niet).
Verder ben ik het er zeker wel mee eens dat goede (non idle) krachten die vertrekken kapitalen kosten.
Verder ben ik het er zeker wel mee eens dat goede (non idle) krachten die vertrekken kapitalen kosten.
[ Voor 11% gewijzigd door pagani op 07-06-2011 16:30 ]
Dan nog kan het zijn dat die bankzitter heel specifieke kennis heeft die heel veel opbrengt als hij weggezet word.johnnyv.nl schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 16:29:
Dat ligt er maar aan. Er zijn in de afgelopen twee jaar bij onze afdeling een aantal mensen vertrokken, waarvan een groot deel de "chronische bankzitter" betrof (chronisch bankzitten als in >50% van de tijd idle). Als die vertrekken komt dat alleen maar positief in je cijfers naar voren (minder idleness, lagere kosten, wat ze in de toekomst voor je hadden kunnen betekenen weet je niet).
Er zijn genoeg mensen die in 3maanden evenveel opleveren dan dat ze kosten ( aan directe kosten overhead veranderd namelijk niet als iemand verdwijnt ) als zo iemand normaal 5 maanden ingezet is kan je die toch echt beter houden hoor.
Oh, en voor de duidelijkheid, ik weet ook wel hoe duur het is om iemand in dienst te nemen en dat retentie veel belangrijker (en uiteindelijk goedkoper) is dan recruitment. Het is meer een cynische 'hoe leg je het de aandeelhouders uit' benadering.
Ik heb een sollicitatie gedaan voor de functie java ontwikkelaar bij Logica en een aanbod gekregen. Het salaris dat hierin vermeld staat is echter zo'n 22% lager dan mijn huidige salaris (wat bruto redelijk hoog is, maar geen secundaire arbeidsvoorwaarden heeft). Daarnaast zou ik ook mee moeten/mogen doen met de java masterclass waardoor ik in principe 3 jaar vast zou zitten aan deze baan.
Mijn werkervaring is tot nu meer dan een jaar fulltime ervaring als Java developer, voornamelijk opgedaan in het ontwikkelen van webapplicaties bij mijn huidige werkgever (klein bedrijf). Daarnaast al zo'n 3 jaar als parttime ontwikkelaar in diverse andere programmeertalen.
Ik twijfel persoonlijk nog een beetje over dit aanbod. Op zich lijkt werken bij Logica mij natuurlijk interessant, aangezien de projecten groter en afwisselender zijn dan bij mijn huidige werk. Het verschil in salaris lijkt me alleen wel veel. Weet iemand hoe lang het gemiddeld zou duren om mijn oude salaris te evenaren?
Mijn werkervaring is tot nu meer dan een jaar fulltime ervaring als Java developer, voornamelijk opgedaan in het ontwikkelen van webapplicaties bij mijn huidige werkgever (klein bedrijf). Daarnaast al zo'n 3 jaar als parttime ontwikkelaar in diverse andere programmeertalen.
Ik twijfel persoonlijk nog een beetje over dit aanbod. Op zich lijkt werken bij Logica mij natuurlijk interessant, aangezien de projecten groter en afwisselender zijn dan bij mijn huidige werk. Het verschil in salaris lijkt me alleen wel veel. Weet iemand hoe lang het gemiddeld zou duren om mijn oude salaris te evenaren?
signature has expired
Ik weet niet hoeveel waarde je persoonlijk toekent aan de leaseauto (netto kosten eigen auto - evt kilometervergoeding andere werkgever - netto kosten leaseauto, bruteren). Voor mij kwam deze berekening indertijd uit op 450 a 500 euro brutoloon. Verder heb je een pensioenrgeling (met een vrij lage inleg maar beter dan niets), zorgverzekering en overlijdensrisicoverzekering en een onkostenvergoeding. In totaal denk ik dat het aanbod gelijkwaardig is met je huidige situatie.
Meestal zou je echter tijdens de eerste jaren van je loopbaan een stapje omhoog moeten maken, zeker bij een baanwissel. Daarom zou ik waarschijnlijk 200 euro hoger inzetten. Inlopen van het oude brutoloon zal vanaf het huidige aanbod ongeveer 3 jaar kosten.
Meestal zou je echter tijdens de eerste jaren van je loopbaan een stapje omhoog moeten maken, zeker bij een baanwissel. Daarom zou ik waarschijnlijk 200 euro hoger inzetten. Inlopen van het oude brutoloon zal vanaf het huidige aanbod ongeveer 3 jaar kosten.
Als je als starter binnen komt, dan moet je even vragen wat het startbeleid is. Bij ons was instroom tegen bepaald salaris en dan een half jaar later +100 en een jaar later +100. Daarna normale ranking cyclus.
Secundair moet je inderdaad wel meetellen met je vergelijking, als het goed is heb je een uitdraai gehad van de employee benefits? Als starter zou ik nog niet al te veel vast houden aan salaris eisen, wat je nodig hebt om te groeien zijn een aantal mooie klanten op je CV.
Secundair moet je inderdaad wel meetellen met je vergelijking, als het goed is heb je een uitdraai gehad van de employee benefits? Als starter zou ik nog niet al te veel vast houden aan salaris eisen, wat je nodig hebt om te groeien zijn een aantal mooie klanten op je CV.
De "standaard" manier is om alle secundaire arbeidsvoorwaarden in geld om te zetten en dan te vergelijken. Hou er wel rekening mee dat ze je niet kunnen korten op primaire arbeidsvoorwaarden (bijv. salaris dus), maar wel gemakkelijk kunnen schuiven met secundaire arbeidsvoorwaarden.
De ziektekostenvergoeding tikt bijvoorbeeld al aardig aan, zeker als je ook een partner hebt (daar wordt meebetaald voor het aanvullende deel v/d verzekering). Ten opzichte van de concurrentie nog steeds één van de betere regelingen, hoewel deze aardig uitgekleed is in de afgelopen jaren omdat de kosten de spuigaten uitliepen. Werd (wordt?) jaarlijks geïndexeerd en die index loopt niet per definitie mee met de daadwerkelijke wijziging in de tarieven. Indexering is wel mooi in de zin dat het kan voor komen dat de stijging van de vergoeding hoger is dan de stijging van de ziektekosten (is gebeurd), maar dat is natuurlijk geen garantie voor de toekomst.
Voor de kosten van een leaseauto kun je zelf geen 13.500km in een (nieuwe en vergelijkbare!) auto rijden. Tweedehands is een ander verhaal, hoewel zelfs dan een 14% Aygo o.i.d. slecht te verslaan is met een bijtelling van rond de €1200 euro per jaar. Dit kost je bij 42% belasting dus €42 per maand aan bijtelling, maar je krijgt weer geld terug van Logica omdat je niet het hele leasebudget gebruikt, waardoor je per saldo geld toe krijgt door een (zo goedkoop mogelijke) leaseauto te nemen. Je zit wel 4 jaar aan een leasecontract "vast", dus da's wel iets om in je achterhoofd te houden.
Je kunt eens vragen of ze voor je uit willen rekenen wat je netto overhoudt met het aangeboden salaris. Bruto is leuk, maar netto kun je uitgeven...
Over secundaire arbeidsvoorwaarden gesproken: is er al meer duidelijk over de flexibilisering daarvan? Dat zou zo rond april/mei ingevoerd worden, maar ik heb er hier verder niks meer over gelezen...
De ziektekostenvergoeding tikt bijvoorbeeld al aardig aan, zeker als je ook een partner hebt (daar wordt meebetaald voor het aanvullende deel v/d verzekering). Ten opzichte van de concurrentie nog steeds één van de betere regelingen, hoewel deze aardig uitgekleed is in de afgelopen jaren omdat de kosten de spuigaten uitliepen. Werd (wordt?) jaarlijks geïndexeerd en die index loopt niet per definitie mee met de daadwerkelijke wijziging in de tarieven. Indexering is wel mooi in de zin dat het kan voor komen dat de stijging van de vergoeding hoger is dan de stijging van de ziektekosten (is gebeurd), maar dat is natuurlijk geen garantie voor de toekomst.
Voor de kosten van een leaseauto kun je zelf geen 13.500km in een (nieuwe en vergelijkbare!) auto rijden. Tweedehands is een ander verhaal, hoewel zelfs dan een 14% Aygo o.i.d. slecht te verslaan is met een bijtelling van rond de €1200 euro per jaar. Dit kost je bij 42% belasting dus €42 per maand aan bijtelling, maar je krijgt weer geld terug van Logica omdat je niet het hele leasebudget gebruikt, waardoor je per saldo geld toe krijgt door een (zo goedkoop mogelijke) leaseauto te nemen. Je zit wel 4 jaar aan een leasecontract "vast", dus da's wel iets om in je achterhoofd te houden.
Je kunt eens vragen of ze voor je uit willen rekenen wat je netto overhoudt met het aangeboden salaris. Bruto is leuk, maar netto kun je uitgeven...
Over secundaire arbeidsvoorwaarden gesproken: is er al meer duidelijk over de flexibilisering daarvan? Dat zou zo rond april/mei ingevoerd worden, maar ik heb er hier verder niks meer over gelezen...
Daar is niks meer over gecommuniceerd. Ik had verwacht dat ze half april zouden communiceren over de mobiliteitsvergoeding die ze willen introduceren, maar helaas.Parody schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 18:39:
Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.
Dat cafetariamodel... net zo'n stille dood als het nieuwe tijdschrijfsysteem.
De lease-constructie is tijdens na een avondje stevig blowen op kantoor afgetikt. Standaard lease-contract wordt afgesloten voor een periode van 48 maanden. Zo ook bij Logica. Keerzijde is wel dat er daarna een jaartje aan vast wordt geknoopt.Parody schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 18:39:
Aangezien dit een verandering in de contract voorwaarden is zou een nieuwe contract moet worden opgesteld. Er is door deze verandering recht op ontbinding van het contract. Het contract wordt stilzwijgend verlengd. Terwijl je een vreugde dansje doet (je mag nog een jaartje in een afgeschreven auto rijden) omdat je een lager lease tarief verwacht. Helaas maandelijkse kosten blijven ongewijzigd.
Helemaal super is de tankkaart. Dit juweeltje biedt de mogelijkheid om alleen te tanken bij de Shell. Het idee dat er andere (soms goedkopere) stations op jouw route liggen is niet door gedrongen in het hoger kader. De kans is dus groot dat je een (klere-)eind mag omrijden om een pomp te vinden. Je mag je brandstofkosten declareren, maar na een paar keer hangt er al iemand van uit Amstelveen aan de lijn 'dat dit niet de bedoeling is'. Kort daarna stoppen ook de vergoedingen van je brandstof. Toch maar omrijden dan...
Reken je niet rijk met de ziektekostenvergoeding. Het klinkt aardig, we vergoeden de kosten voor de medewerker 100% en de partner 50%. In de beschrijving van Logica ontbreekt een klein puntje. Over deze vergoeding wordt belasting afgedragen. De vergoeding valt dus een stuk lager uit. Dat is met name erg fijn omdat van het netto loon de kosten van de ziektekostenverzekering gaan.Parody schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 18:39:
De ziektekostenvergoeding krijg je alleen als je mee doet aan de collectieve verzekering. Er zijn legio andere verzekeringsmaatschappijen die gunstiger pakketten hebben tegen een lager tarief. Hiervan mag je gebruik maken maar je krijgt geen vergoeding vanuit Logica.
Denk goed na of je dit wilt. De markt trekt behoorlijk aan en er zijn meer werkgevers. Het zal je een aantal jaar kosten om de 22% weg te werken bij Logica.Sihaya schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 13:25:
Ik heb een sollicitatie gedaan voor de functie java ontwikkelaar bij Logica en een aanbod gekregen. Het salaris dat hierin vermeld staat is echter zo'n 22% lager dan mijn huidige salaris (wat bruto redelijk hoog is, maar geen secundaire arbeidsvoorwaarden heeft). Daarnaast zou ik ook mee moeten/mogen doen met de java masterclass waardoor ik in principe 3 jaar vast zou zitten aan deze baan.
De Java masterclass zal de enige cursus zijn die je zal genieten. Wil je na de Masterclass iets aan opleidingen doen, zal dat veelal op eigen initiatief en in eigen uren gebeuren. Logica is een bodyshopper en verwacht daarom (terecht) dat je aantal billable uren zo hoog mogelijk zijn.
Hoe zijn jullie ervaringen met de standaard Toshiba laptops bij Logica?
Ik heb er problemen mee sinds ik het ding in gebruik genomen heb. Een echt serieuze crash gehad, toen is er een nieuw image opgezet, maar ik blijf ook last hebben van tijdelijk hangups (na enkele seconden reageerd de laptop dan weer alsof er niks aan de hand is), slechte performance in vmware, en sinds enkele dagen houd de wifi kaart het een paar keer per dag voor gezien waarna een reboot nodig is.
En aangezien een reboot ook een paar minuten kost denk ik dat ik per dag al snel een uurtje aan productiviteit verlies door dit gezeur.
Hoe zijn jullie ervaringen? oplossingen? heb ik gewoon een maandag morgen exemplaar?
Ik heb al eens aangeklopt bij support, maar daar sluiten ze liever tickets dan dat ze iets oplossen.
Ik heb er problemen mee sinds ik het ding in gebruik genomen heb. Een echt serieuze crash gehad, toen is er een nieuw image opgezet, maar ik blijf ook last hebben van tijdelijk hangups (na enkele seconden reageerd de laptop dan weer alsof er niks aan de hand is), slechte performance in vmware, en sinds enkele dagen houd de wifi kaart het een paar keer per dag voor gezien waarna een reboot nodig is.
En aangezien een reboot ook een paar minuten kost denk ik dat ik per dag al snel een uurtje aan productiviteit verlies door dit gezeur.
Hoe zijn jullie ervaringen? oplossingen? heb ik gewoon een maandag morgen exemplaar?
Ik heb al eens aangeklopt bij support, maar daar sluiten ze liever tickets dan dat ze iets oplossen.
@ filerijder > Je hebt (denk ik) een maandagmorgenmodel. Denk ik, want je gebruikt 'm vast heel anders dan ik en veel collega's om me heen. Daarvan hoor ik alleen klachten over dattie dik is.
@ David Webb > Jeetje, wat een verschil in benadering!
- Mijn benadering mbt tankkaart: Blijkbaar zat Shell tankstations in mijn regio, want ik tank enkel eens bij een andere pomp. Je zult maar een tankkaart van Q8 hebben! Shell is een belangrijke klant dus die gun je de omzet ook wel als dat een paar procent meer is: reciprociteit. Helemaal super vind ik dat ik ook gewoon in het buitenland kan tanken zonder voorschieten.
- Mijn benadering mbt zorgverzekering: Het aanbod is niet perfect, maar nog steeds te aantrekkelijk om te weigeren. Wil de collega die dat wel doet opstaan en uitleggen waarom?
- Mijn benadering mbt trainingen: Als je bij je review gesprek wat trainingen afspreekt, je aanmeldt en af gaat zitten wachten tot je opgeroepen wordt, komt er inderdaad niks van. Zelfs in afgelopen crisisjaren zijn al mijn verzoeken en declaraties ingewilligd!
Weet je zeker dat jij voor hetzelfde Logica werkt als ik?
- Mijn benadering mbt tankkaart: Blijkbaar zat Shell tankstations in mijn regio, want ik tank enkel eens bij een andere pomp. Je zult maar een tankkaart van Q8 hebben! Shell is een belangrijke klant dus die gun je de omzet ook wel als dat een paar procent meer is: reciprociteit. Helemaal super vind ik dat ik ook gewoon in het buitenland kan tanken zonder voorschieten.
- Mijn benadering mbt zorgverzekering: Het aanbod is niet perfect, maar nog steeds te aantrekkelijk om te weigeren. Wil de collega die dat wel doet opstaan en uitleggen waarom?
- Mijn benadering mbt trainingen: Als je bij je review gesprek wat trainingen afspreekt, je aanmeldt en af gaat zitten wachten tot je opgeroepen wordt, komt er inderdaad niks van. Zelfs in afgelopen crisisjaren zijn al mijn verzoeken en declaraties ingewilligd!
Yep, de vestiging in Arnhem.Testert schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:23:
Interessante insteek. Je suggereert dat ik heb zitten afwachten. Kan me niet herinneren dat ik dat ooit heb gedaan. Hoe dan ook, deze level 4 zoekt een andere werkgeverTestert schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:23:
[ Voor 51% gewijzigd door David Webb op 10-06-2011 14:28 ]
Die tankkaart is gewoon irritant en onnodig, er zijn genoeg tankkaarten die je bij elk tankstation ook in het buitenland laten tanken zonder problemen. Ik had de mazzel dat ik toevallig langs verschillende tankstations van shell moest maar als je daarvoor echt moet omrijden wordt het toch vervelend. Ik heb het zelf nog wel eens dat ik wat weinig diesel heb en ineens een ritje van 30km moet maken om te tanken ( dat is blijkbaar goedkoper dan een ritje van 1 km om te tanken )Testert schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:23:
@ filerijder > Je hebt (denk ik) een maandagmorgenmodel. Denk ik, want je gebruikt 'm vast heel anders dan ik en veel collega's om me heen. Daarvan hoor ik alleen klachten over dattie dik is.
Die trainingen zo zou dat eigenlijk wel moeten kunnen want waarom maak je anders afspraken in een review gesprek als je er toch zelf achteraan moet gaan, dan kan je net zo goed niets afspreken toch? Zeker als je bij een klant zit hoor je niet zo heel veel over mogelijke trainingen die handig zouden kunnen zijn. In crisistijd heb ik met 3 verschillende lagen managers moeten bellen om een training van 30euro goedgekeurt te krijgen.
Ja, dat is behoorlijk duidelijk.David Webb schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:50:
[...]
Interessante insteek. Je suggereert dat ik heb zitten afwachten. Kan me niet herinneren dat ik dat ooit heb gedaan. Hoe dan ook, deze level 4 zoekt een andere werkgever

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
De Shell-kaart was best wel een verademing als je naar het buitenland moest (al dan niet voor vakantie
). Er was al langer vraag naar een internationale tankpas, welke ze ingewilligd hebben met de invoering van de Shell-pas. Uiteraard moest e.e.a. budgetneutraal, ook toen al...
En zeker met de komst van de navigatiesystemen is het geen enkel probleem meer om het dichtstbijzijnde Shell-station te vinden. Lukte zelfs in Polen zonder problemen.
Zeker met de niet onaanzienlijke actieradius van de gemiddelde diesel heb je iha geen probleem om ergens tussen een halve en een lege tank een Shell-station op je route te vinden... Ja, ook voor mij was de BP dichterbij en Freebees zijn de betere spaarregeling, maar om nou te zeggen dat de Shell-kaart een enorme verslechtering was... Kan het beter? Vast, maar waarschijnlijk tegen hogere kosten die we dan uiteindelijk zelf op hadden moeten brengen.
Zeker met de niet onaanzienlijke actieradius van de gemiddelde diesel heb je iha geen probleem om ergens tussen een halve en een lege tank een Shell-station op je route te vinden... Ja, ook voor mij was de BP dichterbij en Freebees zijn de betere spaarregeling, maar om nou te zeggen dat de Shell-kaart een enorme verslechtering was... Kan het beter? Vast, maar waarschijnlijk tegen hogere kosten die we dan uiteindelijk zelf op hadden moeten brengen.
Jammer dat je vertrekt; van een level 4 kunnen velen nog wat leren. Anyway, dat afwachten en vervolgens over gebrek aan trainingen klagen is wat ik om me heen zie. Ik had een eenvoudig certificaat nodig, aangemeld bij de University en vervolgens wachten op de toetsuitnodiging. Na een paar maanden toch gewoon Exin gebeld en vervolgens gedeclareerd; no problemo. Ik kan me ook voorstellen dat het in jouw geval niet meer gaat om een intern traininkje ITILv3 van een paar avonden... Dat is dus precies wat ik bedoel met 'verschil in benadering'. Heeft ook te maken met jouw specifieke situatie: tarieven, ontwikkeling, teammanager en zo. Succes met je zoektocht!David Webb schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:50:
Interessante insteek. Je suggereert dat ik heb zitten afwachten. Kan me niet herinneren dat ik dat ooit heb gedaan. Hoe dan ook, deze level 4 zoekt een andere werkgever
Verwijderd
In België is het gebruikelijk dat afhankelijk met welke leasingmaatschappij je in zee gaat een kaart krijgt die slechts bij 1 of enkele merken van stations bruikbaar is. Vaak hebben deze leasingmaatschappijen overeenkomsten met deze tankstations waardoor ze aanzienlijke kortingen genieten op de prijs die jij aan de pomp (denkt) te betalen.David Webb schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:06:
[...]
Helemaal super is de tankkaart. Dit juweeltje biedt de mogelijkheid om alleen te tanken bij de Shell. Het idee dat er andere (soms goedkopere) stations op jouw route liggen is niet door gedrongen in het hoger kader. De kans is dus groot dat je een (klere-)eind mag omrijden om een pomp te vinden. Je mag je brandstofkosten declareren, maar na een paar keer hangt er al iemand van uit Amstelveen aan de lijn 'dat dit niet de bedoeling is'. Kort daarna stoppen ook de vergoedingen van je brandstof. Toch maar omrijden dan...
Ik veronderstel dat gelijkaardige constructies in Nederland bestaan. Jouw opmerking is denk ik dus wat kort door de bocht.
Bij Logica worden de auto's exclusief brandstof en verzekering geleased. Logica koopt deze apart in.
Shell geeft Logica ongetwijfeld een behoorlijke korting geeft op de adviesverkoopprijs. De prijs die Logica uiteindelijk betaalt komt daarmee overeen met de prijs die je als consument ook zou betalen bij een derderangs witte pomp. Natuurlijk is het dan niet de bedoeling dat je de afdeling declaraties opzadelt met tankbonnen van andere oliemaatschappijen.
Ik heb hier ook ontzettende problemen met die Toshiba. Performance is echt om te huilen.filerijder schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:50:
Hoe zijn jullie ervaringen met de standaard Toshiba laptops bij Logica?
Opstarten is bizar traag en netwerk lookups als ik niet op het Logica netwerk zit ook. Lijkt haast wel of ie continue naar een domain controller op zoek is ofzo.
@testert: ik was qua design toch al meer voor die IBM
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
Ben wel benieuwd welke toshiba jullie dan hebben, er zijn namelijk 2 types uitgeleverd.
De zilvere (afgelopen zomer geleverd geloof ik) zijn idd bagger. Dat najaar heb ik echter een tecra (zwart) gekregen, en die zijn toch best rap.
De zilvere (afgelopen zomer geleverd geloof ik) zijn idd bagger. Dat najaar heb ik echter een tecra (zwart) gekregen, en die zijn toch best rap.
"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh
De wifi kaart gebruik ik niet echt.. maar een minuut of 10 om volledig opgestart te zijn als hij niet op het Logica netwerk zit moet ik toch altijd wel nemen.MTWZZ schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 10:13:
[...]
Ik heb hier ook ontzettende problemen met die Toshiba. Performance is echt om te huilen.
Opstarten is bizar traag en netwerk lookups als ik niet op het Logica netwerk zit ook. Lijkt haast wel of ie continue naar een domain controller op zoek is ofzo.
Ik merk ook dat hij heel warm wordt als hij een hele dag draait, terwijl ik hem niet heel intensief gebruik. Een citrix connectie en een firefox sessie, maar meer ook niet echt.
Heb ook het gevoel dat het PGP deel hem nogal vertraagd gedurende de dag.
Maar al met al werkt hij beter dan mijn vorige laptop, heowel ik hem probeer elke week via de VPN een nacht verbonden te laten zijn met het Logica netwerk om alle updates binnen te slurpen en zo, aangezien ik gewoon fulltime bij een klant zit en dus niet op kantoor kom (en ik hem altijd vergeet mee te nemen als ik er wel kom voor een meeting oid).
Wanneer je niet op het logica netwerk zit moet je even de proxy settings aanpassen van 'automatisch configureren' naar geen proxy. Wanneer je op het logica netwerk inlogd (door fysiek aanwezig te zijn of via VPN) dan gaat die setting vanzelf weer aan.MTWZZ schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 10:13:
[...]
Ik heb hier ook ontzettende problemen met die Toshiba. Performance is echt om te huilen.
Auto detect staat uit (kende dat "trucje" al) maar de vertraging treed ook op bij het benaderen van netwerk shares, inloggen whatever dus het is redelijk irritant.Janoz schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 10:53:
[...]
Wanneer je niet op het logica netwerk zit moet je even de proxy settings aanpassen van 'automatisch configureren' naar geen proxy. Wanneer je op het logica netwerk inlogd (door fysiek aanwezig te zijn of via VPN) dan gaat die setting vanzelf weer aan.
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
Verwijderd
t_captain schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 08:05:
Bij Logica worden de auto's exclusief brandstof en verzekering geleased. Logica koopt deze apart in.
Inderdaad, zelfs als deze tankkaarten niet van de leasingmaatschappij zelf worden afgenomen, is er vaak een overeenkomst met fikse korting van een bepaald merk.Sleepybag schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:18:
Shell geeft Logica ongetwijfeld een behoorlijke korting geeft op de adviesverkoopprijs. De prijs die Logica uiteindelijk betaalt komt daarmee overeen met de prijs die je als consument ook zou betalen bij een derderangs witte pomp. Natuurlijk is het dan niet de bedoeling dat je de afdeling declaraties opzadelt met tankbonnen van andere oliemaatschappijen.
Elke Logica laptop heeft een beetje tuning nodig. Wat overigens al scheelt is als je een SD kaartje in de lezer stopt en als readyboost geheugen gebruikt.
Iemand al geruchten gehoord over een eventuele salarisronde? Of wordt deze weer uitgesteld tot augustus oktober?
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Grappig - dat zat ik me net ook af te vragen. Momenteel is iedereen druk met de halfjaarscijfers lijkt het dus die beslissing zal nog wel genomen moeten worden?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Je zou toch denken dat ze van de vorige keer geleerd hebben, zeker omdat ze met allemaal stunts proberen mensen te werven. De vorige keer dat ze de salarisronde hadden vertraagt zorgde dat nou ook niet bepaald voor positieve geluiden.AngelDust schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 14:21:
Iemand al geruchten gehoord over een eventuele salarisronde? Of wordt deze weer uitgesteld tot augustus oktober?
Ik verwacht sinds die recruitement in de cloud ( of zoiets ) actie wel dat er ook wel geld is voor bestaand personeel.
Ik vraag me ook af waarom dit jaar niet gewoon 1-7 zou gelden. In 2009 was er eigenlijk helemaal geen salarisronde. In 2010 was het lange tijd de vraag of er ruimte was en is een tijd de kat uit de boom gekeken; toen duidelijk was dat het herstel van de IT-markt doorzette, werd besloten om toch iets te doen van een salarisronde per 1-10.
Dit jaar is toch weer business as usual lijkt me.
Dit jaar is toch weer business as usual lijkt me.
Begreep dat Sheamus K. had gesteld dat hij per 1/7 duidelijkheid zou hebben. En dat de aanvragen opgestuurd zijn naar de plc en het grote onderhandelen begonnen is.
Hij zit natuurlijk wel aanzienlijk dichter bij de plc dan zijn voorgangers.
Wat me overigens wel opviel aan het mailtje van Sake A., was dat hij veel te veel in metaforen sprak met betrekking tot de donkere wolken etc. Word daar altijd lichtelijk nerveus van...
Hij zit natuurlijk wel aanzienlijk dichter bij de plc dan zijn voorgangers.
Wat me overigens wel opviel aan het mailtje van Sake A., was dat hij veel te veel in metaforen sprak met betrekking tot de donkere wolken etc. Word daar altijd lichtelijk nerveus van...
[ Voor 28% gewijzigd door avotar op 25-06-2011 14:26 ]
Natuurlijk zijn er allemaal economische onzekerheden. Maar het feit is dat de IT deze crisis tot nu bijzonder goed is doorgekomen en dat we het afgelopen jaar weer behoorlijke krapte op de markt voor IT-ers is ontstaan. Als je nu de bank niet leegverkocht weet te krijgen, zegt dat imho meer over positionering en operationele uitvoering dan over de markt. In NL tenminste, elders in Europa is de situatie anders.
Ondanks betere makrt, voorspel ik toch een tientjesronde.. van mijn manager begreep ik dat onze practice bezig is met het afronden van de ranking; ik verwacht deze week een telefoontje
Ik ben benieuwd naar de redenatie waarom je denkt dat als er budget is om nieuwe krachten aan te nemen er ook automatisch budget is om bestaande salarissen op te hogen, dat zijn twee compleet van elkaar los staande zaken (plus het feit dat het uit dezelfde pot geld moet komen, geld gebruikt voor nieuwe collega's kun je niet aan bestaande collega's uitdelen).Shadowhawk00 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 17:48:
[...]
Ik verwacht sinds die recruitement in de cloud ( of zoiets ) actie wel dat er ook wel geld is voor bestaand personeel.
Ik vermoed dat je trouwens met "die recruitement in de cloud ( of zoiets )" insp!re bedoelt. Dat is veel meer een showcase dan een recruitment event. Ik ben bij die in Eindhoven geweest, érg leuke en informatieve avond gehad. Naast het feit dat we er nieuwe mensen mee aantrekken was het ook een goede gelegenheid om eens te zien waar de andere practices mee bezig zijn. Ook leuke (nieuwe) projecten en techniek gezien (elektrisch autootje (helaas geen Tesla) met laadpaal, IBOR)
[ Voor 28% gewijzigd door pagani op 27-06-2011 10:47 ]
Zal even voor hem antwoorden, want verder ben ik het 100% met je eens... maar je moet even een pagina of wat terugkijken in het topic ... daar ging het over een recruitment actie voor naar ik het me herinner Mickeysoft professionals die een leuke dag in Stockholm kregen... maar feitelijk ook in de Insp!re gedachte.johnnyv.nl schreef op maandag 27 juni 2011 @ 10:36:
[...]
Ik vermoed dat je trouwens met "die recruitement in de cloud ( of zoiets )" insp!re bedoelt. Dat is veel meer een showcase dan een recruitment event. Ik ben bij die in Eindhoven geweest, érg leuke en informatieve avond gehad. Naast het feit dat we er nieuwe mensen mee aantrekken was het ook een goede gelegenheid om eens te zien waar de andere practices mee bezig zijn. Ook leuke (nieuwe) projecten en techniek gezien (elektrisch autootje (helaas geen Tesla) met laadpaal, IBOR)
Vanuit mijn manager wordt er 0,0 feedback gegeven over de salarisronde.. dus we weten niet eens of het überhaupt wel of niet doorgaat hier.. maar goed.. ik wacht het wel af..BiLLY_daKid schreef op maandag 27 juni 2011 @ 09:24:
Ondanks betere makrt, voorspel ik toch een tientjesronde.. van mijn manager begreep ik dat onze practice bezig is met het afronden van de ranking; ik verwacht deze week een telefoontje
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Waarom zouden dat 2 verschillende dingen moeten zijn? Er is geld voor personeel dus moet dat geld er ook zijn voor bestaand personeel. Het is natuurlijk compleet gestoord om te proberen te recruiten als aan de andere kant je personeel wegloopt omdat de concurent een beter salaris kan bieden. Ontevreden personeel heeft niet bepaald een positieve invloed op je recruitement, tevreden personeel heeft dat wel.johnnyv.nl schreef op maandag 27 juni 2011 @ 10:36:
[...]
Ik ben benieuwd naar de redenatie waarom je denkt dat als er budget is om nieuwe krachten aan te nemen er ook automatisch budget is om bestaande salarissen op te hogen, dat zijn twee compleet van elkaar los staande zaken (plus het feit dat het uit dezelfde pot geld moet komen, geld gebruikt voor nieuwe collega's kun je niet aan bestaande collega's uitdelen).
Je zegt het zelf al, "er is geld dus moet dat geld er ook zijn". Dat geld is er maar één keer. Geef je het uit aan bestaand personeel, dan groei je niet (maar blijf je mogelijk even groot), geef je het uit aan nieuw personeel dan groei je wel (maar kan het zijn dat je na een tijdje x medewerkers verliest) Verlies je echter x medewerkers dan heb je ook weer x budget.Shadowhawk00 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 14:45:
[...]
Waarom zouden dat 2 verschillende dingen moeten zijn? Er is geld voor personeel dus moet dat geld er ook zijn voor bestaand personeel. Het is natuurlijk compleet gestoord om te proberen te recruiten als aan de andere kant je personeel wegloopt omdat de concurent een beter salaris kan bieden. Ontevreden personeel heeft niet bepaald een positieve invloed op je recruitement, tevreden personeel heeft dat wel.
Uiteindelijk is het gewoon de keuze tussen recruitment en retention.
Voor de meeste organisaties is retention veel interessanter, omdat de kosten van verloop van kennis en ervaring erg hoog kunnen zijn. Denk aan inwerktijd, coaching, training, kosten t.g.v. kwaliteitsverlies en fouten (vanwege het gemis verschil van ervaring), achteruitgang van relaties met klanten en leveranciers (bij sales en procurement functies).
Voor detacheringsposities spelen veel van deze zaken niet of minder. Kwestie van slim de nieuwe werknemer infaseren in het project waar de oude vertrekt en klaar. Nadelen zijn frictieleegloop en soms een tijdelijke korting die je de klant moet geven, maar dat is te overzien. Voordelen zijn dat je door dit verloop de skillset van je bedrijf dichtbij de markt kunt houden. Laat de ene groep specialisten wegstromen en trek een andere groep aan met iets andere specialisatie waar meer vraag naar is.
Voor de meeste organisaties is retention veel interessanter, omdat de kosten van verloop van kennis en ervaring erg hoog kunnen zijn. Denk aan inwerktijd, coaching, training, kosten t.g.v. kwaliteitsverlies en fouten (vanwege het gemis verschil van ervaring), achteruitgang van relaties met klanten en leveranciers (bij sales en procurement functies).
Voor detacheringsposities spelen veel van deze zaken niet of minder. Kwestie van slim de nieuwe werknemer infaseren in het project waar de oude vertrekt en klaar. Nadelen zijn frictieleegloop en soms een tijdelijke korting die je de klant moet geven, maar dat is te overzien. Voordelen zijn dat je door dit verloop de skillset van je bedrijf dichtbij de markt kunt houden. Laat de ene groep specialisten wegstromen en trek een andere groep aan met iets andere specialisatie waar meer vraag naar is.
Maar, daarbij doe je de aanname dat het voornamelijk de "oninteressante" mensen zijn die weglopen. De praktijk is eerder dat het juist de courante mensen zijn die snel de overstap kunnen maken. Je blijft, kort door de bocht, voornamelijk met het kaf zitten.
Goed punt. Ik ging eigenlijk uit van de aanname dat de weglopers een afspiegeling zouden zijn van het huidige personeelsbestand, en dus een afspiegeling van de werving uit voorgaande jaren. Op die manier heb je dus met het verloop en de nieuwe werving een instrument om je organisatie geleidelijk aan te passen aan de tijd.Janoz schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:25:
Maar, daarbij doe je de aanname dat het voornamelijk de "oninteressante" mensen zijn die weglopen. De praktijk is eerder dat het juist de courante mensen zijn die snel de overstap kunnen maken. Je blijft, kort door de bocht, voornamelijk met het kaf zitten.
Maar als je gelijk hebt en de courante profielen vaker vertrekken dan de incourante, levert deze strategie niet zoveel op.
Je gaat er overigens wel vanuit dat de salarisronde voor heel veel mensen een make or break moment is. Toegeven, het zal invloed hebben op je sentiment, maar je kan je oprecht afvragen welke percentage van de mensen voor wie het een break moment zal blijken te zijn, sowieso niet binnen een jaar weg zouden zijn.
Verwijderd
Houdt Logica zich ook met UNIX/LINUX Consultancy bezig?
Bij welke zaken kopen jullie je pakken en overhemden in startfuncties?
Bij welke zaken kopen jullie je pakken en overhemden in startfuncties?
geen idee.lijkt me van wel?Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 23:21:
Houdt Logica zich ook met UNIX/LINUX Consultancy bezig?
Suit supply, C&A, itailor, zie ook de pakken en overhemden topics. Merk pak en de kosten zijn niet zo belangrijk, dat het past des te meer - althans in mijn omgeving maar die is met business consultancy (of hoe dat nu heet) wat anders dan een linux omgeving. Pak is niet meer verplicht (dat was met CMG ooit zo - been there) dus ... no worries: Kleed je niet slechter bij een sollicitatie of intake dan je zou doen als je je schoonouders voor het eerst zou ontmoeten*, lijkt me een aardige benchmark.Bij welke zaken kopen jullie je pakken en overhemden in startfuncties?
*) ervanuitgaande dat je die bij de eerste ontmoeting te vriend wilt houden
[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 30-06-2011 00:06 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Dit topic is gesloten.