Goed, het blijft heen en weer gaan tussen tweakers hier, die er wat meer verstand van hebben dan de gemiddelde speler/Nederlander

(tenminste, dat neem ik ff aan

)
Min punt blijft dat het een gevaarlijk iets is, om geforceerd met je RL naam te moeten posten. Ik kies heel bewust waar ik mijn gegevens achterlaat, als je mijn RL name googled vind je het maar terug op 2 onschuldige sites, verder is het blanco

.
Maar neem nou even een puber van 16 die vrolijk op het WoW-forum post, lekker aan de Facebook/Hyves is met vrienden en vriendinnen en daar, omdat het makkelijk voor hun allemaal is, daar hun gegevens achter laten.
Meneertje post iets wat een "troll" niet bevalt, die erna de naam van de puber door Google haalt, en dan zo weet wat ie woont, wat zijn nummer is, en wie zijn vrienden zijn. En dan kan die troll lekker gaan pesten/irriteren, terwijl de puber niks terug kan doen, omdat die niks van de troll zelf weet. En dat is niet de bedoeling lijkt me, trolls nog meer mogelijkheden geven jouw lastig te vallen.
Punt is ook, sommige landen hebben deze informatie gewoon openbaar staan, NL is niet de wereld en ik weet van een vriend van mij dat ie zo(voor de gein om de betreffende persoon leuk te klieren)het adres, thuisnummer en mobiele nummer van een zweeds jongetje zo kon achterhalen, omdat ie alleen de RL-naam wist. En wat was op een site van de overheid dacht ik

. En nee Papa/Mama werkten niet voor de overheid, was gewoon een overheidsdienst