[PC MMORPG] Haven & Hearth

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184982

Topicstarter
About Haven & Hearth
Haven & Hearth is a MMORPG (Massive Multiplayer Online Roleplaying Game) set in a fictional world loosely inspired by Slavic and Germanic myth and legend. The game sets itself apart from other games in the genre in its aim to provide players with an interactive, affectable and mutable game world, which can be permanently and fundamentally changed and affected through actions undertaken by the players. Our fundamental goal with Haven & Hearth is to create a game in which player choices have permanent and/or lasting effects and, thus, providing said players with a meaningful and fun gaming experience.

Players start the game surrounded by a vast and somewhat unforgiving wilderness, with only the most basic tools of survival at their disposal. The use of fire is a thematic focal point of the game's mythos, and an early and important task will be the simple lighting of one. As the first hearth fires disperse the darkness of the surrounding wilderness, more pressing questions will present themselves to the players: Who are they? Where are they? And, most importantly, where are they going? From this point on, players will have to blaze trails of their own into the unknown, the wilderness and the future, and explore and affect the world of Haven & Hearth using only their own best judgment and a chipped stone axe. Trust us, the stone axe is the shit.

As players progress, they will be able to acquire new skills and abilities, allowing them to perform a variety of tasks—such as the claiming of land, the construction of buildings and the cultivation of crops—each step forward making the basic task of survival somewhat easier. Having progressed far enough, players will, in time, be able to organize themselves into societies, from simple tribes and villages, progressing through republics, nation states and, ultimately, empires.

At least, those are our lofty ambitions.

// The Seatribe team

Kort samengevat
Haven & Hearth is een grote wereld waarop jij je eigen settlement begint en kan doen en laten wat jij wilt. Het is een complete sandbox game. Je begint met vrijwel niets, maar door dingen te bouwen verdien je Learning Points (LP) waarmee je nieuwe skills kunt leren. Je kan je hierna focussen op bepaalde dingen, zoals farmen, en door te ruilen alles verzamelen, of proberen alles zelf te regelen. Je kunt ook samen met een vriend/vreemde een settlement starten of starten in een grote stad waar al een tiental spelers zitten.

Features

•Permadeath - Death has lasting consequences and makes for a completely different atmosphere than
most games. People care what happens to them and others.
•Extensive Crafting - Possible to make large amounts of varied objects.
•Alpha - You get new features to play around with about once a week.
•Combat System - Not just click and attack; there are several combat options.
•No restraints on player vs player combat.
•Limited Terraforming - Boulders and trees disappear once used. Planted grass and paved stone.

Screenshots
http://www.havenandhearth.com/portal/media
(vanwege wat probleempjes doorgelinkt naar de screenshot pagina)

Links
http://www.havenandhearth.com/portal/ (officiële site)

http://havenandhearth.wikia.com/wiki/Haven_and_Hearth_Wiki (wikipedia. Hier is bijna alles te vinden)

http://www.havenandhearth...m/viewtopic.php?f=7&t=900 (mIrc)

http://www.havenandhearth.../viewtopic.php?f=2&t=3196 (Start Guide)

http://www.havenandhearth...viewtopic.php?f=7&t=12570 (Link naar de worldmap, word constant ge-update door de community)

Extra Info
Voeg mijn kin toe als je vrienden wilt worden en/of hulp nodig hebt bij van alles en nog wat.

hopsa / hopsaq

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 184982 op 02-01-2011 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Het begin van de TS is er al, wel wil ik je vragen echte thumbnails te maken van de screens want nu laden ze extreem traag en overschrijden de maximale toegestane resolutie.

Voor de rest d:)b, de grafische stijl ziet er erg leuk uit moet ik zeggen :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 09:59
Geprobeerd om te registeren, maar ik merk gelijk dat het inloggen geen naam met hoofdletters accepteert. (Althans, bij mij niet)
Je moet het spel eerst downloaden en vervolgens via java openen.

Eerst wat lastig, maar je komt er vanzelf :) ziet er zeker leuk uit!

*edit*
Character aangemaakt en nu loop ik bij jou rond, ik heet Zhalix

[ Voor 12% gewijzigd door ItMeAedri op 07-07-2010 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-05 16:11
Ik heb het nu even geprobeert, maar het irriteert mij enorm dat er enorm veel input lag is :S
Na enkele tientallen minuten heb ik het dus weer even afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
Ik snap het spel nu wel ongeveer en het valt wel mee hoeveel lag erin zit, als je dingen gelijk uit je inventory pakt, dan zit het spel er even moeilijk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zhalix, heb je vast access gegeven op mijn terrein. Probeer farm voorlopig zoveel mogelijk te laten staan, rest moet je maar kijken.

Lag valt verder ook best mee. Is meestal niet merkbaar, slechts af en toe dat het echt vervelend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
We zijn nu begonnen aan onze muur! Ben druk bezig om nu genoeg houtblokken te verzamelen om het startpunt van de muur te maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ondertussen met Zhalix een heel eind met onze muur. Ondertussen ook al wat meerdere got'ters gespot, is dus allemaal erg gezellig. Zhalix en ik ook begonnen met het houden van kippen en verder heb ik mijn farm weer uitgebreid.

Volgende opbject is het maken van een loom en het afmaken van onze muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Ik dacht waarom ook niet ik verveel me... Natuurlijk zoals bekend bij VraatJ ga ik niet even een how to lezen en doen :+ dus ik starten na 10min klikken naakt naar boven gelopen bij ene isenguard huuuggee town. Is er een manier om terug te kruipen in dat hol of m'n char te deleten zodat ik een nieuwe kan aanmaken met deze nick dat jullie bekend is ? O-)

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
daves2hd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 07:52:
Ik dacht waarom ook niet ik verveel me... Natuurlijk zoals bekend bij VraatJ ga ik niet even een how to lezen en doen :+ dus ik starten na 10min klikken naakt naar boven gelopen bij ene isenguard huuuggee town. Is er een manier om terug te kruipen in dat hol of m'n char te deleten zodat ik een nieuwe kan aanmaken met deze nick dat jullie bekend is ? O-)
Je zou even swimming skill kunnen leren en dan de zee inlopen. Ben je zo verdronken. Kan je daarna weer beginnen met zelfde naam als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Het probleem is dat ik compleet niet kan lopen. Elke klik die ik zet krijg ik alleen "this land is owned by someone else"... waar ik ook klik m'n manneke verzet geen stap, mja heel soms een vooruit en daarna weer terug :'). Maar ik kan nergens heen dus :P Genoeg stamina en food ed lijkt me om door te kunnen, maar ik kan gewoon niets doen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
Voor de nieuwe tweakers in Haven & Hearth hebben we het de hearth fire verplaatst, zodat je daar ten minste geen problemen mee krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63800

Zhalix schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 16:58:
Voor de nieuwe tweakers in Haven & Hearth hebben we het de hearth fire verplaatst, zodat je daar ten minste geen problemen mee krijgt.
Ik loop er nu rond

Mijn naam is natuurlijk Semmy

Maar ik zie niemand en kan nergus komen d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115490

Same here. Ik word zelfs aangevallen door een wild zwijn....
Naam: Heronitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Misschien is het voor de meeste ook leuker om niet bij mij te beginnen maar gewoon random te spawne. Dan moet je alles zelf bouwen en leer je ook veel meer. (Of gewoon weg lopen van mijn boerderij en een stuk verderop beginnen, waardoor je nog steeds dingen kan komen lenen/trade bij mij.

Ben zelf op het moment niet veel online omdat ik deze week weer full-time moet werken, maar vanaf volgende week 6 weken vakantie dus dan zal ik weer wat meer online te vinden zijn.

Game blijft gewoon erg de moeite waard.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 184982 op 14-07-2010 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Anoniem: 115490 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 14:28:
Same here. Ik word zelfs aangevallen door een wild zwijn....
Naam: Heronitas
Ach ik kop minimaal 3 zwijnen per dag. hp down to 69 :P

Ben ook idd maar opnieuw begonnen Vraat. Alleen niet bij je in de buurt, zit met een andere GoTer samen een stadje op te bouwen nu. Gaat vrij goed, farmpjes beginnen al te komen, wat rondgelopen bootje gevonden en wat achtergelaten spullen. Je had in ieder geval gelijk, als je de game een kans geeft is het wel echt leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat vraagjes...

hoe kom ik aan bone om zo'n zaag te maken??

hoe krijg ik een grotere inventory??

hoe krijg ik genoeg ruimte voor een cabin vrij? (hij past nergens)

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 63800 op 15-07-2010 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303104

Ik ben nu ook begonnen (naam: bennieboy)
Voeg me even toe ofzo, ik begin gewoon in the middle of nowhere dat lijkt me leuker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303104 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 11:28:
Ik ben nu ook begonnen (naam: bennieboy)
Voeg me even toe ofzo, ik begin gewoon in the middle of nowhere dat lijkt me leuker!
ik ben zelf naast het dorp van andere tweakers begonnen.
Gewoon voor het makkelijk contact hebben (-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

bennieboyy anders eten TS lezen als je dat niet gedaan hebt hoe je bij tweakers kan starten.

Semmy, op IRC kun je makkelijk veel vragen stellen, doe het zelf ook veel. Link staat in de TS.
Verder kun je veel vinden op wiki.
1: Het makkelijkste voor het moment is een konijn OF je moet het geluk hebben een ander dood beest te vinden als een vos maar die kans is kleiner. Om een konijn te vangen moet je eerst er tegen aan gaan staan (met links klikken dus), en echt tegen het konijn aan waar hij stilstaat. Daarna met rechter muisknop klikken op het konijn, als je er niet tegenaan staat rent hij weg en dat haal je niet in :). Wanneer je het konijn hebt nek breken en slachten. Daar krijg je 1 bot van.
Konijnen spawnen op alle veld types alleen soms zijn ze best zoeken.

2: Grotere inventory moet je je nog geen zorgen over maken, dat red je nog niet. Je kan met een backpack je inventroy vergroten en later nog eens een travellerssack. Voor de backpack heb je 4 stukken leer nodig en de juiste skills.

3: Cabin moet je op betegeld grond leggen. Dat betekend dat je eerst een gebied moet omploegen, dan stenen chippen, stenen met landscaping tool plaatsen in het omgeploegde veld. Tot je een groot genoeg vlak hebt voor het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303104

Nou ik ben aardig op weg nu, me naam is bennieboyy ingame en ik zit vlakbij het 'Tweaker' hearthding.
zit zeg maar iets zuid-oost ervan aan de rivier.
Heb al een cabin opgestart (ben nu materials aan het verkrijgen ervoor, best veel!)
Voeg me even toe! (geen idee hoe ik mensen toe voeg :S)
Groetjes
bennieboyy (2 y's)

Edit:

Ik ga toch liever bij een grote village beginnen en daar een main opstarten en zie ik wel of ik later nog een alt start :)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 303104 op 16-07-2010 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
Zijn er nog steeds mensen mee bezig?

het lijkt wel interessant. Maar is het na een maandje of twee ook nog interessant ?

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Dat verschilt per persoon denk ik. Zelf log ik nog wel een aantal keren per dag in om m'n town te onderhouden, muur repareren, dieren eten geven en andere dingen repareren enzo. Ik kan geen mijn vinden dus kan niet echt verder in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
daves2hd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:12:
Dat verschilt per persoon denk ik. Zelf log ik nog wel een aantal keren per dag in om m'n town te onderhouden, muur repareren, dieren eten geven en andere dingen repareren enzo. Ik kan geen mijn vinden dus kan niet echt verder in het spel.
Moet je volgens mij zelf bouwen, heb je eerst de mining skill voor nodig en vervolgen een prosprecting skill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Je moet prospecting hebben om mijnen te kunnen vinden. Hier voor heb je rustroot extract nodig en daar voor genoeg exploration*perception. Als je die 2 hebt kun je prospecten biij elke prospect "verken" je een gebied van 1000*1000 tegels. Om een idee te geven hoeveel dit is, je minimap is 50*50.
Emaal een plek gevonden waar een minerals liggen kun je er idd een mijn in bouwen, altijd een paar logs mee nemen om er gelijk een bouw bordje te kunnen plaatsen en houden anders ben je de locatie zo weer kwijt.

Flink wat aan het varen geweest maar no luck so far en om een uur te reizen alleen om bij m'n mijn te komen elke keer, nee dankje :P Ik zal dus wanneer ik wel een mijn vind daar een nieuw dorp moeten bouwen en alles mee slepen.

[ Voor 16% gewijzigd door daves2hd op 20-08-2010 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Maar wat is nu het doel van het spel? Dat is me niet echt duidelijk

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
JA dat wilde ik ook net gaan vragen. Bij Dwarf fortress is het me duidelijk.. een groot fort maken en daarna al je dwergen verdrinken in de lava (is dat verdrinken)

moet zeggen dat hier wel een beetje moeite heb om in te komen. Het enige wat ik een beetje kon doen was vuurtjes stoken, had ook nog een bed gemaakt en een slaapding. maar wat moet ik er mee? Ik kon nog geen land claimen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Blijven groeien. Het is een sandbox game, het doel is wat jij er van maakt. Skills leren, dingen blijven maken, meer leren dat je huizen, boten, karren, kan maken, farmen, dieren houden, voedsel bakken van eeen combinatie van dieren en farming, tools maken, kleren, etc, etc. het spel heeft geen doel ala objectives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik wil dit topic toch nog een keer aanslingeren aangezien ik hoop wat meer mensen aan het spelen te krijgen.
Ben zelf paar weken geleden ook weer begonnen en zou wat gezelschap niet vervelend vinden.

Heb ondertussen een mine gevonden en heb zo'n beetje access tot alle resources. Zit zelf rond de central grids en je bent altijd welkom bij mij, al is het misschien leuker om gewoon zelf te beginnen zodat je game wat meer onder de knie krijgt en zelf ook alles nog moet bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Mja ik heb het toen der tijd vrij lang gespeeld en een aardig dropje opgezet met een vriend. Maar we konden geen mijn vinden in kilometers omtrek. Toen inneens een gat in de muur en bijna alles wat we hadden was geplunderd en gesloopt, ik had niets richting muder gestoken dus ik kon ook geen wraak nemen. Ik mis mn kipjes en koetjes wel :( Overigns nog niet zo lang geleden gestopt ergens eind augustus/mid oktober denk ik.

Heb er plezier aan gehad hoor maar ik kwam een beetje in het "so now what" omdat ik niet echt iets kon doen zonder iron/mine en ik elke dag maar moest inloggen om mn farms en dieren te onderhouden maar daar kon ik ook niets mee want mn kasten zaten al vol :D oh mn silk production :'( Ik wilde die eikel die mn spullen gemold had zo graag afmaken :P

Grappig dat je er mee komt, dacht gistere nog even ingame checken of ik nog leef ^^ maar eens doen dan ;) btw staat http://www.havenandhearth...0bf40d292c4bd901957db7413 die al in het topic? een irc capable client maar ook hogere resolutie, want op een 1920 x 1200 ben je 800x600 snel beu :D bah lijkt niet meer te werken, hier niet in ieder geval :P

[ Voor 5% gewijzigd door daves2hd op 02-01-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
daves2hd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 22:21:
Mja ik heb het toen der tijd vrij lang gespeeld en een aardig dropje opgezet met een vriend. Maar we konden geen mijn vinden in kilometers omtrek. Toen inneens een gat in de muur en bijna alles wat we hadden was geplunderd en gesloopt, ik had niets richting muder gestoken dus ik kon ook geen wraak nemen. Ik mis mn kipjes en koetjes wel :( Overigns nog niet zo lang geleden gestopt ergens eind augustus/mid oktober denk ik.

Heb er plezier aan gehad hoor maar ik kwam een beetje in het "so now what" omdat ik niet echt iets kon doen zonder iron/mine en ik elke dag maar moest inloggen om mn farms en dieren te onderhouden maar daar kon ik ook niets mee want mn kasten zaten al vol :D oh mn silk production :'( Ik wilde die eikel die mn spullen gemold had zo graag afmaken :P

Grappig dat je er mee komt, dacht gistere nog even ingame checken of ik nog leef ^^ maar eens doen dan ;) btw staat http://www.havenandhearth...0bf40d292c4bd901957db7413 die al in het topic? een irc capable client maar ook hogere resolutie, want op een 1920 x 1200 ben je 800x600 snel beu :D bah lijkt niet meer te werken, hier niet in ieder geval :P
Heb nu zelf wel een mijn, en goede "relatie" met grote town heel dichtbij en kan dus redelijk makkelijk aan goed spul komen. Vooral die mijn heeft er voor gezorgd dat ik toch weer even vooruit kan.

Zit zelf ook nog regelmatig met het gevoel van: what's next? Maar vind meestal toch altijd wel iets wat nog gebeuren moet.

Ook steel/silk production zorgt ervoor dat je altijd wel even in moet loggen omdat je anders al die zooi kwijt bent, en dat is zonde ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Laatste kans voor dit topic:

Door een fresh-found dupe-bug hebben de devs een reset aangekondigt. Reset is binnen 2 dagen, en dus een goede kans voor iedereen om opnieuw te beginnen. Servers gaan normaal +-1 jaar mee, dus je hoeft niet bang te zijn dat dit spel elke keer weer werd gereset ofzo.

Kans om mines te vinden is nu dus ook weer stuk groter, en hoop dus dat er mensen zijn die samen met mij willen beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rove
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06-2022
klinkt wel grappig, might give it a shot..

@vraatj: wat is het voordeel om samen te beginnen ipv alleen?

dunno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singelaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-05 13:28
Het klinkt inderdaad grappig. Ik zal ook eens kijken of het iets voor mij is.

Oké ik heb het twee dagen geprobeerd, maar het lukt me niet om echt op te starten. Ik kan maar geen konijn vinden. Zonder konijn geen zaag en zonder zaag zeg maar niets.. :)

[ Voor 53% gewijzigd door Singelaar op 29-01-2011 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry voor de late reactie, had niet verwacht dat nog iemand hier naar zou kijken ;$.
Singelaar schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:36:
Het klinkt inderdaad grappig. Ik zal ook eens kijken of het iets voor mij is.

Oké ik heb het twee dagen geprobeerd, maar het lukt me niet om echt op te starten. Ik kan maar geen konijn vinden. Zonder konijn geen zaag en zonder zaag zeg maar niets.. :)
Een bone vinden zou geen probleem moeten zijn, het klopt dat rabbits wat minder voorkomen als eerst, maar met een beetje zoeken moet je toch redelijk snel of een kudden chickens kunnen vinden of een rabbit.

Denk dat het ook niet zo moeilijk moet zijn om een voorbijganger om een bone te vragen. Meeste zullen je graag helpen op het begin.
rove schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 13:05:
klinkt wel grappig, might give it a shot..

@vraatj: wat is het voordeel om samen te beginnen ipv alleen?
Samen kan je de rollen verdelen en krijg je dus meer gedaan. Eén iemand kan farme, en de ander kan bv minen (door de belief sliders kan je met 1 char niet beide doen, omdat je dan of minder seeds krijgt van plants, of minder kans op ore bij minen). Oplossing hiervoor is natuurlijk gewoon 2 chars maken, met als nadeel dat je 2 minder sterke chars krijgt inplaats van 1 waar je al je tijd in stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singelaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-05 13:28
Hmm ik heb een half uur rond gelopen zonder kippen of konijnen te zien. Uiteindelijk vond ik een everzwijn, of eigenlijk hij vond mij :)
Ik heb het er maar bij laten zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Singelaar schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 20:58:
Hmm ik heb een half uur rond gelopen zonder kippen of konijnen te zien. Uiteindelijk vond ik een everzwijn, of eigenlijk hij vond mij :)
Ik heb het er maar bij laten zitten..
zonde, je weet niet wat je mist imo :p.

Maar ik moet zeggen dat learning curve redelijk stijl is inderdaad. Zelfs mensen die al 3 jaar spelen gebruiken nog regelmatig de wiki omdat het spel zo uitgebreid is.

Als je het wellicht toch nog een kans wil geven, pm me maar even ofzo. Kan je in ieder geval stukje op weg helpen met basic tools etc. Dit geldt natuurlijk ook voor andere ;).

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 184982 op 01-02-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mamoritai
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-03-2021
Ook begonnen met spelen, in de wildernis gespawned, kon nergens de hearthsecret in het topic vinden om bij 'Tweakers' te spawnen.

heb nu 2 cabins, wat fresh furs, ga bezig met boatbuilding... werd door 4 man gewaarschuwd dat odditown binnenkort eilandje waar ik op zit komt raiden.. :P

Ik zit vlak bij York, maar kom eigenlijk weinig andere spelers tegen, best grote wereld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
Mamoritai schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 11:21:
Ook begonnen met spelen, in de wildernis gespawned, kon nergens de hearthsecret in het topic vinden om bij 'Tweakers' te spawnen.

heb nu 2 cabins, wat fresh furs, ga bezig met boatbuilding... werd door 4 man gewaarschuwd dat odditown binnenkort eilandje waar ik op zit komt raiden.. :P

Ik zit vlak bij York, maar kom eigenlijk weinig andere spelers tegen, best grote wereld :P
Odditown lol ik zat bij die village, ben gevlucht toen ik erin zat. De leider houd van communisme dus is niet heel gezellig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
het blijft me toch intrigeren dit spel. Al een keer eerder geprobeerd en snapten er toen weinig van (ter referentie Dwarf Fortress en EvE online snap ik wel :) )
maar heb niet heel erg veel moeite gedaan het wel te snappen. Als ik het zo lees is het toch best te moeite om nog een keer in te duiken.

vooral omdat ik nog al een fan ben van sandbox games. en dit is natuurlijk een verschikkelijk leuke sandbox game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn
  • Laatst online: 18-05 17:47

Moortn

Hallo

Vandaag ben ik begonnen met dit spel, en na wat dingen lezen in de wiki ben ik druk bezig met het krijgen van LP. Nu heb ik voor een zaag bone material nodig, en moet dus een konijn of kip vinden. Na een half uur rondlopen heb ik alleen een rat gevangen. Waar kan ik het beste kijken voor die beesten?

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
Trollen doen we maar ergens anders, niet op tweakers.

[ Voor 75% gewijzigd door psychoclown op 10-03-2011 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
Nou, blijkbaar wel! Ik heb H&H een tijdje gespeeld en het spel is zo gigantisch! Daarmee bedoel ik niet alleen qua map grootte, maar ook hoe je de build-up process moet doen!

Nee, door reacties zoals die van jou denk ik gelijk aan iemand die games puur voor de glitters, niet voor de bang!

Hier laat ik het maar bij, zodat het topic niet te erg de-railed.

[ Voor 18% gewijzigd door psychoclown op 10-03-2011 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Noem maar een f2p indie game met betere graphics en zelfde diepgang.

of van mijn part een betaalde AAA met dezelfde opties. Of een AAA mmo sandbox hoeft van mij dan niet eens dezelfde setting te zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door psychoclown op 10-03-2011 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn
  • Laatst online: 18-05 17:47

Moortn

Hallo

Er is vanacht een reset geweest met grote updates. Je krijgt nu geen LP meer door veel dingen te craften, maar door nieuwe dingen te maken (?).

http://www.havenandhearth...viewtopic.php?f=6&t=16847

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben ook weer van de partij natuurlijk.

Weet niet watk nu moet denken van de reset. 2 maanden weg gegooid, maar aan de andere kant toch blij met het nieuwe systeem want het oude was gewoon zwaar kut.

Ben in ieder geval Sodom gejoined. Grootste faction van W3 zo'n beetje samen met AD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 424978

Zijn er nog mensen die het spelen/speelden en die zin hebben een dorpje te stichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daankes
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-10-2023
Even een mega grote kick, omdat dit spel meer aandacht verdient en tevens erg veel is veranderd in de laatste jaren.

Een korte samenvatting voor mensen die de OP niet lezen:
Haven & Hearth (Hafen) is een MMO sandbox game waarbij 99% van de wereld door spelers wordt gebouwd. Vergelijk het met bijvoorbeeld Rust. Daarnaast is het een open PVP game met perma-death, waardoor je op elk moment door zowel andere spelers als dieren kan worden omgelegd (indien je bepaalde risico's neemt uiteraard). Hierna blijf je je basis behouden, maar moet je je character grotendeels opnieuw opbouwen. Je basis kan in principe ook volledig worden vernietigd, maar hiertegen kun je je best goed verdedigen.

Om een indruk te geven van het spel, hierbij een foto van een stukje van mijn huidige basis:
Foto basis

De grootste verandering is het omgaan van 2D naar 3D. Het maakt het spel wat overzichtelijker en het ziet er mijns inziens ook behoorlijk wat beter door uit.

Daarnaast is er de afgelopen jaren ook gewoon ontzettend veel content toegevoegd aan de game en zijn er momenteel nog steeds standaard elke week updates met nieuwe content.

Haven & Hearth werkt met 'worlds', wat betekent dat alles om de zoveel tijd een keer wordt gereset. Iedereen begint hierna weer op 0. Momenteel zitten we in world 10 (al ruim een jaar) en is er ook nog geen planning voor een nieuwe world. Meestal volgt een reset alleen op game brekende bugs of hele grote make-overs van de game. Dit betekent wel dat sommige mensen dus al ruim een jaar actief zijn op deze wereld en het zo goed als onmogelijk is om ooit nog de 'beste' te worden in deze wereld. Dit is echter ook totaal niet nodig om dit spel op een leuke manier te spelen.

Payment model
De game is volledig F2P, maar heeft wel de mogelijkheid om maandelijks een 'subscription' aan te schaffen of eenmalig je game te verifiëren. Voordeel hiervan is dat je meer learning points krijgt bij een subscription en een iets grotere inventory. Verder zijn er in de shop 'hats' te kopen (puur cosmetisch) en in-game subscription tokens welke verhandeld kunnen worden.

Een subscription is in mijn ogen absoluut niet nodig om het spel op een normale manier te spelen.

Custom clients
Er bestaat een officiële client voor het spel, maar deze mist eigenlijk een hoop functionaliteit. Vanaf het begin van het spel is er dus altijd gewerkt met custom clients, welke ook worden geaccepteerd door de devs. Deze bevatten veel meer functies, wat het spel een stuk makkelijker en leuker maakt om te spelen.
De meest gebruikte client is 'Amber', welke ook eenvoudig is terug te vinden op het forum.

Mocht je het spel willen spelen, raad ik altijd aan om gebruik te maken van een custom client. Het maakt het spel gewoon een heel stuk leuker.

Mocht er interesse zijn wil ik nog wel wat uitgebreidere info verschaffen en wellicht de OP een make-over geven, maar eerst maar even afwachten of uberhaupt iemand geinteresseerd raakt :D

Voor vragen kun je mij altijd ingame toevoegen d.m.v. hearth secret 'Tweakers' of toevoegen op Discord: Goande#8609

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fionelle
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-12-2022
Ziet er leuk uit, misschien eerdaags is even gaan kijken of het ook daadwerkelijk haalbaar is het te installeren en te proberen. Nu alleen even in een drukke periode thuis. Zal na volgend weekend worden op zijn vroegst
Pagina: 1