Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_AJ
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:56
Hulleman schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 10:36:
[...]

Combat met een hoger dan gemiddelde moeilijkheidsgraad. Lies of P is voor een souls-like simpel.
Mwua, er zit een bossfight in die een stuk moeilijker is dan de meeste Dark Souls bossfights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:48
link_AJ schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 10:49:
[...]

Mwua, er zit een bossfight in die een stuk moeilijker is dan de meeste Dark Souls bossfights
Eens, de 2e fase van de laatste boss (overigens een optionele boss) is significant moeilijker dan de rest van de game. Daar heb ik me wel op stuk gebeten, maar voor de rest is het helemaal prima te spelen voor soulslike beginners.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• link_AJ
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:56
Hulleman schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 10:59:
[...]

Eens, de 2e fase van de laatste boss (overigens een optionele boss) is significant moeilijker dan de rest van de game. Daar heb ik me wel op stuk gebeten, maar voor de rest is het helemaal prima te spelen voor soulslike beginners.
Ik heb die boss op de brug ook behoorlijk wat pogingen moeten geven,
spoiler: title
Laxasia
, en die is niet optioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe maandelijkse games zijn vanaf vandaag te downloaden.
2 opvallende tegenvallers:
* Voor het eerst sinds lang krijgen we slechts 1 PS5 game. Twee van de drie games hebben geen PS5-versie. Beetje vreemd gezien Sony een tijd geleden aangekondigd had te gaan focussen op PS5 en er volgend jaar zelfs geen PS4 games meer gaan weggegeven worden ?!
* DayZ. Nog nooit van gehoord, maar met 31 op Metacritic is dat de slechts scorende game die we ooit kregen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:48
Mooi, MK1 is proberen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:55
Spider Man 1 remastered ook zeker een aanrader, wat een verschil met het origineel.

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

PlayStation Granade heeft weer een mooie overzicht video gemaakt.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:53
Geraedus schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 19:36:
Spider Man 1 remastered ook zeker een aanrader, wat een verschil met het origineel.
Maar dit spel is zo gigantisch groot, als ik hem wil spelen dan wil ik ook alles doen(Side quest/rugzakjes vinden etc).
Nu speel ik in dat geval gelukkig niet veel spellen, maar hier ga ik dan wel ontzettend lang mee bezig zijn(Paar maanden).

Wel enige spel denk van ja leuk, op misschien eens een potje knokken met Mortal Kombat na)Alleen ben ik altijd wel weer snel op uitgekeken)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:07

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Geraedus schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 19:36:
Kan je de savegame van het origineel importeren of moet alles opnieuw en ziet Sony het als een nieuw spel (dus ook nieuwe trophies etc)?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bor schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 08:57:
[...]

Kan je de savegame van het origineel importeren of moet alles opnieuw en ziet Sony het als een nieuw spel (dus ook nieuwe trophies etc)?
Beide. Het is een nieuwe trophy lijst, maar je kunt je PS4 savegame importeren en verder gaan waar je gebleven was. Trophies worden dan automatisch unlocked die je in de PS4 versie al hebt gehaald.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Bor

Bor

Raem schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 09:25:
[...]

Beide. Het is een nieuwe trophy lijst, maar je kunt je PS4 savegame importeren en verder gaan waar je gebleven was. Trophies worden dan automatisch unlocked die je in de PS4 versie al hebt gehaald.
Ah, dat scheelt veel herspelen. Top :)

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:55
Bor schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 08:57:
[...]

Wordt gezien als een nieuw spel, wel kan ik me herinneren dat me save file aanwezig was en dat ik snel die thropies verdiende.

PSN : Geraedus

• Hulleman
Carlos0_0 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 08:49:
[...]
Maar dit spel is zo gigantisch groot
Mwoah, valt ook wel weer mee. Completionist kan in 40uur. Niet klein, maar toch zeker niet gigantisch groot.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Carlos0_0
Hulleman schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 12:45:
[...]

Mwoah, valt ook wel weer mee. Completionist kan in 40uur. Niet klein, maar toch zeker niet gigantisch groot.
Ligt er aan hoeveel je gamed wellicht ook :), mijn geval alleen in het weekend eens.
40 uur doe je dan best klang over :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Het weekend begint vrijdag om 1600 uur en duurt tot maandag 0800 uur, dat zijn 64 uren die je de tijd hebt.
Als je elke nacht keurig 8 uur slaap pakt hou je precies 40 uur over om de game te completen.
Ik zie het probleem niet :+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18:57
Hulleman schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 12:45:
[...]

17u alleen Hoofdstory en 25 als je wat zij missies erbij pakt. Wil je alles completen is het inderdaad rond de 40u. Maar als je zo weinig tijd hebt ga je toch niet alles completen?

https://howlongtobeat.com/game/44852

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Chelseamarre123 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 19:11:
[...]

17u alleen Hoofdstory en 25 als je wat zij missies erbij pakt. Wil je alles completen is het inderdaad rond de 40u. Maar als je zo weinig tijd hebt ga je toch niet alles completen?

https://howlongtobeat.com/game/44852
Jewel hoor aangezien er is maar weinig wat ik leuk vind, ik heb ook helemaal geen backlog aan games.
En het wil niet zeggen ik er geen tijd voor heb, ik heb wel wat beters te doen dan meerdere of elke dag in de week te gamen :).

Doordat ik niet zoveel spellen leuk vind(en niet veel game), kan ik gerust 2 of 3 maanden met 1 spel doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Carlos0_0 op 14-08-2025 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15:17
Carlos0_0 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 19:25:
[...]

Jewel hoor aangezien er is maar weinig wat ik leuk vind, ik heb ook helemaal geen backlog aan games.
En het wil niet zeggen ik er geen tijd voor heb, ik heb wel wat beters te doen dan meerdere of elke dag in de week te gamen :).

Doordat ik niet zoveel spellen leuk vind(en niet veel game), kan ik gerust 2 of 3 maanden met 1 spel doen.
Huh betere dingen te doen?…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:07

s0kkie

Cowabunga

Superkiwi schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 18:20:
Het weekend begint vrijdag om 1600 uur en duurt tot maandag 0800 uur, dat zijn 64 uren die je de tijd hebt.
Als je elke nacht keurig 8 uur slaap pakt hou je precies 40 uur over om de game te completen.
Ik zie het probleem niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Zorroberner schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 10:47:
[...]

Huh betere dingen te doen?…
Er bestaat meer in het leven dan gamen he ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Carlos0_0 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 11:45:
[...]

Er bestaat meer in het leven dan gamen he ;)
Ketterij dit }:|

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar met goed onderbouwde voorbeelden komen ho maar. Roeptoeterij, niks meer. Hij zou een goede Pingu zijn.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

The Rouge Prince of Persia is als extra game in PlayStation Plus verschenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Geraedus schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 09:36:
[...]

Wordt gezien als een nieuw spel, wel kan ik me herinneren dat me save file aanwezig was en dat ik snel die thropies verdiende.
Update: je dient de save uit de PS4 versie te exporteren met R1 in het hoofdmenu. Daarna start je de remaster voor de PS5 en importeer je de save met R1 vanuit het hoofdmenu. De trophies unlocken direct na het starten van de save. Er zijn extra trophies te halen in de remaster.

• Hulleman
Bor schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 08:13:
[...]

Update: je dient de save uit de PS4 versie te exporteren met R1 in het hoofdmenu. Daarna start je de remaster voor de PS5 en importeer je de save met R1 vanuit het hoofdmenu. De trophies unlocken direct na het starten van de save. Er zijn extra trophies te halen in de remaster.
'Gratis' Trophies dus :*)

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16-09 17:10
Vrijdag schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 10:01:
[...]

Ja, het eerste beest, in de eerste kamer, in pakweg de eerste minuut :') Ik wist niet wat ik moest doen, niks lukte en toen ben ik maar verder gegaan met Lego Jurassic Park :+

Wellicht dat ik het nog eens probeer. Volgens een collega is Bloodborne één van de beste spellen ooit en ik lees hier ook allemaal lovende woorden. Ik moet zeggen dat de setting van Bloodborne en Elden Ring me namelijk wél aan staat. Die bizarre donkere, enigszins Lovecraftiaanse fantasy setting en geweldig ontworpen wezens. Het is alleen die moeilijkheidsgraad die mij tegenhoudt. Ik heb niet zo veel tijd om te gamen en daarom heb ik liever een toffe ervaring dan onmeunig veel uitdaging.
Neem je tijd ervoor; als papa van 2 heb ik ook niet veel tijd maar heb dan toch +100u in Elden Ring gestoken (en eindbaas verslagen). Eens je erin zit zal je wel tijd vinden ;)

• Carlos0_0
Haha ja alleen jammer dat het voor ps stars geen zin meer heeft.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Amaze86
Afbeeldingslocatie: https://blog.playstation.com/tachyon/2025/08/f822292ea17f9c9f82b098e24ecb68a47e401556.png?resize=1088%2C612&crop_strategy=smart&zoom=1

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online
Sony een paar maanden geleden: We gaan PS4 spellen uitfaseren.
Sony nu: Hier, drie PS4 spellen.

:P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Vrijdag schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 17:59:

Haha nou ja 1 is ps4/ ps5 dan nog, maar de andere 2 zijn alleen ps4 deel zo te zien ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanaf januari 2026. Dus nu nog even vol gas erop. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:42

TDB

En het bijbehorend filmpje uiteraard:

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

4 oude PS4 spellen ook nog toch? PS+ wordt steeds minder interessant om nog te verlengen.

• Amaze86
Bor schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 20:50:
[...]

4 oude PS4 spellen ook nog toch? PS+ wordt steeds minder interessant om nog te verlengen.
Vanaf 2026 ps5 games op psn+

Amaze86 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:10:
[...]
Vanaf 2026 ps5 games op psn+
Niet echt… we hebben al geruime tijd PS5-only games gekregen. Wat ze aangekondigd hebben is dat ze vanaf 2026 geen PS4 games meer gaan geven (wat dus vooral voor PS4 bezitters slecht nieuws is). Zou me ook niet verbazen dat ze dan van 3 naar 2 games gaan.
Waar is de tijd dat ze er 6 gaven (2x Vita, 2x PS3, 2x PS4, met vaak dan nog crossbuy *zucht*).

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 18:33
Stardew Valley heb ik echt al grijsgespeeld. Iemand ervaring met die andere twee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Twixie schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:32:
[...]

Niet echt… we hebben al geruime tijd PS5-only games gekregen. Wat ze aangekondigd hebben is dat ze vanaf 2026 geen PS4 games meer gaan geven (wat dus vooral voor PS4 bezitters slecht nieuws is). Zou me ook niet verbazen dat ze dan van 3 naar 2 games gaan.
Waar is de tijd dat ze er 6 gaven (2x Vita, 2x PS3, 2x PS4, met vaak dan nog crossbuy *zucht*).
Dat was de tijd dat er meerdere consoles/ handhelds in omloop waren, deze zijn allemaal al lang end of life die jij opnoemt haha.
De ps4 kan ik ook prima nu eens snappen, dat ze hiermee gaan stoppen. Dan stoppen ze er naar 13 jaar mee toch netjes.
Ja niet iedereen zal de ps4 in 2013 hebben gekocht of 2014, maar wil niet zeggen dat console gelijk niet te gebruiken meer is en de store offline gaat(En je niks meer ermee kan doen).

Maar ik denk wel dat ze dan van 3 naar 2 games wellicht gaan ja. dat zal wel jammer zijn mocht dat gebeuren.

• Carlos0_0
Op zich wel leuke maand eens voor mij, 2 van de 3 spellen wil ik wel eens proberen.
Stardew Valley laat ik links liggen, dat is niks voor mij een stadje bouwen. ga ik dus ook niet claimen.

Maar Psychonauts 2 ziet er wel geinig uit, en misschien Viewfinder ook(Ga op ze minst even proberen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:53
Carlos0_0 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:46:
[...]

Op zich wel leuke maand eens voor mij, 2 van de 3 spellen wil ik wel eens proberen.
Stardew Valley laat ik links liggen, dat is niks voor mij een stadje bouwen. ga ik dus ook niet claimen.

Maar Psychonauts 2 ziet er wel geinig uit, en misschien Viewfinder ook(Ga op ze minst even proberen).
Stardew Valley is 1 van de beste (indie) games ooit... Het mooie is juist dat je niet hóeft te bouwen (je bouwt btw geen stadje, maar een boerderij), maar als je daar niet op wilt focussen is het ook gewoon een RPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfx32
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-09 13:28
Niet toegestaan.

[ Voor 91% gewijzigd door Mog op 06-09-2025 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:09
Voor mij wel de minste maand, dit abonnement kan voor mij niet uit. Aan het eind schroef ik hem weer terug naar standaard.

[ Voor 6% gewijzigd door mobygo76 op 10-09-2025 21:01 ]

• Bor

Bor

mobygo76 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 21:01:
Voor mij wel de minste maand, dit abonnement kan voor mij niet uit. Aan het eind schroef ik hem weer terug naar standaard.
Voor mij hetzelfde denk ik. Wat er de laatste tijd in de + selectie zit is voor mij echt niet interessant. Fillers met name.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Beetje later dan normaal, maar hier is alsnog de video door Playstation Granade voor de liefhebbers.

• Vrijdag
  • Nu online
En voor de mensen met haast, weinig tijd en FOMO, deze spellen verlaten PS+ per 16 september ;)

(ook van bovenstaande video)

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16-09 17:10
Het is geen vette deze maand maar met wat uitkomt zijn we toch weer ff zoet.
Ik hoop stiekem dat de traditie behouden blijft en farming simulator 25 in september erop staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 14:38
Green Hell lijkt mij nog best grappig (vooral omdat die coop is) maar zie ook dat die maar 6 euro kost in de store nu. Verder weinig erbij voor mij deze maand maar ben allang blij dat er niet weer iets uitgehaald wordt wat ik aan het spelen ben.
Pagina: 1 ... 96 97 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier te vragen naar PSN (cards) aanbiedingen. Weet je een goede aanbieding? Dan kun je die plaatsen in het Console Budget Gaming topic. Ook daar is het echter niet de bedoeling om naar aanbiedingen te vragen.