Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:15
Canerooo schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:21:
Vorig jaar 8 juni heb ik een ps plus aangeschaft ivm days of play korting. Vanwege een grote storing afgelopen jaar heeft PlayStation 5 dagen extra ps plus gegeven. Nu val ik buiten de boot en moet ik 71€ betalen. Hoe kan ik alsnog niet gebruik maken van die 5 dagen extra die ik heb gekregen ? Ik wil hem weer voor dezelfde prijs 57€ kopen. Iemand tips? Of heb ik dikke pech ?
Je kan proberen contact op te nemen met de klantenservice en dit probleem voorleggen. Heel misschien, niet geschoten...., helpen ze je. Als je niks doet, is het inderdaad niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11:46
Deezers schreef op maandag 9 juni 2025 @ 12:00:
[...]

Je kan proberen contact op te nemen met de klantenservice en dit probleem voorleggen. Heel misschien, niet geschoten...., helpen ze je. Als je niks doet, is het inderdaad niet mogelijk.
De kans is vrij klein dat je antwoord krijgt

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Canerooo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 00:51
Deezers schreef op maandag 9 juni 2025 @ 12:00:
[...]

Ik heb ze gebeld en ze haalden de 5 dagen extra er vanaf zodat ik alsnog gebruik kon maken van de days of play actie. blij mee. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:17
Canerooo schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 18:18:
[...]

Ik heb ze gebeld en ze haalden de 5 dagen extra er vanaf zodat ik alsnog gebruik kon maken van de days of play actie. blij mee. _/-\o_
Dat is toch wel netjes, benieuwd of het nu uiteindelijk ook echt gebeurt :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canerooo
  • Laatst online: 24-08 00:51
Carlos0_0 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 18:21:
[...]

Dat is toch wel netjes, benieuwd of het nu uiteindelijk ook echt gebeurt :).
jazeker. Ze betreurden de situatie. Ze vroegen aan de tel om te controleren nu of de ps plus ervanaf is gehaald. Uiteindelijk bleek dat zo. Ik heb direct een nieuwe ps plus aangeschaft met korting. Top service van playstation :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:29
Canerooo schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 18:31:
[...]

jazeker. Ze betreurden de situatie. Ze vroegen aan de tel om te controleren nu of de ps plus ervanaf is gehaald. Uiteindelijk bleek dat zo. Ik heb direct een nieuwe ps plus aangeschaft met korting. Top service van playstation :D
Niet verwacht, top dat het gelukt is :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
Amaze86 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 18:37:
[...]

Niet verwacht, top dat het gelukt is :)
Ze plannen die gratis dagen altijd heel strategisch rond mei of november.. sowieso altijd bijzonder dat ze bij storing extra dagen geven. Dat is vaak niet nodig. Maar fijn dat het gelukt is :) ergens lopen de aantallen ook terug lees ik wereldwijd dus ze moeten ook wel meer aan binding doen de laatste tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

De extra en premium games zijn bekend.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
Tja, hopen op betere maanden dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Hopen maar op betere maanden eens voor extra, op gta3 Devine na(Welke ik al heb). allemaal in mijn ogen bah en saai :+ .
Scheelt in Augustus Mafia komt, dus binnenkort sowieso wel weer iets nieuws te spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06:24
Carlos0_0 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 20:40:
[...]

Hopen maar op betere maanden eens voor extra, op gta3 Devine na(Welke ik al heb). allemaal in mijn ogen bah en saai :+ .
Scheelt in Augustus Mafia komt, dus binnenkort sowieso wel weer iets nieuws te spelen.
We hopen al maanden op betere maanden qua games 🤡.
Maar goed je mag een gegeven paard niet in de bek kijken.

PSN : Geraedus

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geraedus schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 06:03:
[...]
Maar goed je mag een gegeven paard niet in de bek kijken.
Dat mag best. Je betaalt er gewoon voor hoor.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Carlos0_0 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 20:40:
[...]

Eind juni Death Stranding 2 bedoel je :+

Idd karige toevoegingen. Ik hoop dat de Horizon Lego game en Stellar Blade dit jaar nog in PS+/catalogue komen.

[ Voor 13% gewijzigd door Hulleman op 12-06-2025 08:33 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:38
Ik lees overal iedereen mopperen over PS+. Maar ik heb pas sinds een week of twee Premium en weet nu al niet meer welke spellen ik allemaal moet spelen. Het zijn er zoveel en ik heb zo weinig tijd :P En dan al de PS3 spellen die je kan streamen, dat zijn er ook nogal wat. Wel fijn dat ik nu eindelijk The Darkness spellen kan spelen, die kon ik nergens meer vinden.

Wel moet ik goed in de gaten houden dat er ook spellen weer verdwijnen. Monster Hunter Wilds wil ik ook nog wel spelen, dus daar moet ik vaart bij maken. En After Us lijkt me ook wel een interessante titel, ondanks dat die niet hele goede reviews krijgt.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:08
Vrijdag schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:53:
Ik lees overal iedereen mopperen over PS+. Maar ik heb pas sinds een week of twee Premium en weet nu al niet meer welke spellen ik allemaal moet spelen. Het zijn er zoveel en ik heb zo weinig tijd :P En dan al de PS3 spellen die je kan streamen, dat zijn er ook nogal wat. Wel fijn dat ik nu eindelijk The Darkness spellen kan spelen, die kon ik nergens meer vinden.

Wel moet ik goed in de gaten houden dat er ook spellen weer verdwijnen. Monster Hunter Wilds wil ik ook nog wel spelen, dus daar moet ik vaart bij maken. En After Us lijkt me ook wel een interessante titel, ondanks dat die niet hele goede reviews krijgt.
We mopperen allemaal wel eens toch :9 , ik klaag ook niet hoor. Tuurlijk de ene maand is beter als de ander, maar aanbod is gewoon goed en voldoende. Kom ook nooit door mijn backlog aan games heen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Hulleman schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:31:
[...]

Eind juni Death Stranding 2 bedoel je :+

Idd karige toevoegingen. Ik hoop dat de Horizon Lego game en Stellar Blade dit jaar nog in PS+/catalogue komen.
Haha Death Stranding is niet mijn spel, heb deel 1 geprobeerd te spelen. geen idee hoever ik meer gekomen ben.
Maar ik kwam er niet in, dus ja ook niks voor mij :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0

Haha ja, maar als je al jaren een playstation heb ps1,ps2,ps3,ps4,ps5, dan heb je de meeste spellen al wel eens gespeeld.
Uiteraard kan je eens wat nieuws ontdekken, wat je nooit gespeeld heb.

En helpt natuurlijk ook niet mee als je geen makkelijke gamer ben, en niet snel dingen leuk vind.
Ik houd bijv niet van

Race games
Shooters(In welke vorm dan ook)
Sport games
RPG ook niet echt fan van

Dus vallen er sowieso al snel veel spellen snel af, ik ben meer van Actie, adventure en platform.
En een beetje schieten is oke, zoals in een Uncharted/ Tomb Raider ofzo, maar dat is ook niet alleen een Shooter.
Dus de maandelijkse games in de plus categorieën spreken mij al snel niet aan, en ondertussen in al die jaren ken ik ook al wel veel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 14:38
Even een vraagje, hoe kun je zien of je PS Plus automatisch verlengd wordt (en waar zet je dat eventueel uit)?

Ik heb geen creditcardinformatie opgeslagen want ik gebruik altijd van die tegoedkaarten en normaal zou ik bij lange na niet genoeg saldo hebben om automatisch te verlengen maar nu kreeg ik laatst een cadeau kaart van iemand en bleek 100 euro op te staan dus nu heb ik meer dan de 126 euro staan voor een PS Plus Extra verlenging. Maar natuurlijk wil ik tzt (begin november) kijken of er niet ergens een deal te vinden is maar ik kan nergens vinden of hij automatisch gaat verlengen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

LordLynx schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:45:
Even een vraagje, hoe kun je zien of je PS Plus automatisch verlengd wordt (en waar zet je dat eventueel uit)?

Ik heb geen creditcardinformatie opgeslagen want ik gebruik altijd van die tegoedkaarten en normaal zou ik bij lange na niet genoeg saldo hebben om automatisch te verlengen maar nu kreeg ik laatst een cadeau kaart van iemand en bleek 100 euro op te staan dus nu heb ik meer dan de 126 euro staan voor een PS Plus Extra verlenging. Maar natuurlijk wil ik tzt (begin november) kijken of er niet ergens een deal te vinden is maar ik kan nergens vinden of hij automatisch gaat verlengen......
In je subscription menu:
https://www.playstation.c.../cancel-playstation-plus/

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
Ik had dat 'cancel' wel gezien maar ik dacht dat je dan je abo gelijk zou beëindigen maar dan blijft het dus tot de datum waar het nu op staat actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 23:07

Als ik de contente van de playstation afzet tegen xbox game pass en dan ook de kosten vergelijk, dan vind ik ps plus maar karig en achterhaald. Veel games die de afgelopen periode uitkwamen zijn vanaf day one te spelen op game pass. Als ik dan deze maand kijken en zie Bf2024, deze game is ook al een keer weggegeven op playstation plus essential, dan is het karig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

LordLynx schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:11:
[...]
Ik had dat 'cancel' wel gezien maar ik dacht dat je dan je abo gelijk zou beëindigen maar dan blijft het dus tot de datum waar het nu op staat actief?
Het is zoals beschreven op die pagina:
Which benefits will I lose if I cancel PlayStation Plus?

If you cancel your PlayStation Plus subscription you will continue to have access to all of your PlayStation Plus subscription benefits until the end of any previously purchased subscription payment period.

Once your PlayStation Plus subscription ends you will lose access to all PlayStation Plus benefits such as monthly games, online storage and online multiplayer.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
Ben echt precies één dag te laat voor de korting van PS plus :+ fuck me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 13:57:
Ben echt precies één dag te laat voor de korting van PS plus :+ fuck me
Je had twee weken de tijd.. :o of is je abonnement per vandaag verlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
Deezers schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:17:
[...]

Je had twee weken de tijd.. :o of is je abonnement per vandaag verlopen?
Ik had helemaal niet door dat er een actie was! Noem het onder een steen leven maar ik heb het echt niet meegekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:22
mobygo76 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:25:
[...]

Als ik de contente van de playstation afzet tegen xbox game pass en dan ook de kosten vergelijk, dan vind ik ps plus maar karig en achterhaald. Veel games die de afgelopen periode uitkwamen zijn vanaf day one te spelen op game pass. Als ik dan deze maand kijken en zie Bf2024, deze game is ook al een keer weggegeven op playstation plus essential, dan is het karig.
Helemaal eens.
Ik heb nu GP family met de vriendin en dat loont meer. (voor ons)
De PS5 is nu slechts voor exclusives, want voor PC komen veel dingen via gamepass of zijn ze aanzienlijk goedkoper bij steam en epic dan PS store.
Ook heb ik veel van die games al gratis gekregen via epic, steam of gog.

Heb bijna 15 jaar premium gehad, maar nu half jaar zonder en mis het totaal niet.
En 125 per jaar om online te gamen vind ik ook best gortig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
Carlos0_0 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:17:
[...]

Haha ja, maar als je al jaren een playstation heb ps1,ps2,ps3,ps4,ps5, dan heb je de meeste spellen al wel eens gespeeld.
Uiteraard kan je eens wat nieuws ontdekken, wat je nooit gespeeld heb.

En helpt natuurlijk ook niet mee als je geen makkelijke gamer ben, en niet snel dingen leuk vind.
Ik houd bijv niet van

Race games
Shooters(In welke vorm dan ook)
Sport games
RPG ook niet echt fan van

Dus vallen er sowieso al snel veel spellen snel af, ik ben meer van Actie, adventure en platform.
En een beetje schieten is oke, zoals in een Uncharted/ Tomb Raider ofzo, maar dat is ook niet alleen een Shooter.
Dus de maandelijkse games in de plus categorieën spreken mij al snel niet aan, en ondertussen in al die jaren ken ik ook al wel veel :).
Ik had (en heb nog steeds) een PS2 phat, PS3 superslim en zelfs een PSP maar ben pas echt met het merk begonnen ten tijde van de release van The Last of Us. Heb wel een flinke backlog van PS+ op de PS3, maar aangezien je die tegenwoordig dus ook kan streamen naar de PS5 doe ik met de PS3 vrijwel niks meer. Hooguit als veredelde blu-ray speler heel zelden.

Daarom vind ik het ook leuk om nu andere dingen te ontdekken waar ik eerder geen gelegenheid voor had, of gewoon over het hoofd zag :) Hoewel ik wel merk dat ik een spel maar heel kort de kans geef. Als ik het na een uurtje ofzo niet meer interessant vind, stop ik er gewoon mee.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
[...]

Dat nieuwe spellen meteen in GP komen is zeker een voordeel. Ik zit echter te ver in het PS ecosysteem om alsnog over te stappen en heb liever alles centraal op één platform. Ondanks dat ik ook nog een behoorlijk backlog heb op de pc (Steam en GoG) doe ik daar echt volledig niets meer mee. Mijn pc is te outdated en ik heb nog het geld, noch de tijd en energie om dat ook nog eens op te bouwen. En een tweede console heb ik geen behoefte aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobygo76
Vrijdag schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:45:
[...]

Dat nieuwe spellen meteen in GP komen is zeker een voordeel. Ik zit echter te ver in het PS ecosysteem om alsnog over te stappen en heb liever alles centraal op één platform. Ondanks dat ik ook nog een behoorlijk backlog heb op de pc (Steam en GoG) doe ik daar echt volledig niets meer mee. Mijn pc is te outdated en ik heb nog het geld, noch de tijd en energie om dat ook nog eens op te bouwen. En een tweede console heb ik geen behoefte aan.
Dat snap ik heel goed. Ik gebruik de PS alleen voor de games die niet op de xbox uitkomen. Daarnaast heb ik al sinds de Xbox 360 een Microsoft console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
mobygo76 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 15:31:
[...]
Dat snap ik heel goed. Ik gebruik de PS alleen voor de games die niet op de xbox uitkomen.
Over een tijdje kun je alles van Microsoft en van Sony op de Playstation spelen. Geen Xbox meer nodig :+

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 12-06-2025 17:10 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
[...]

Ik heb mijn series X nu bijna 2 jaar en het is echt van dit jaar dat ik Gamepass interessant vind. Goed gamepass jaar tot nu toe, ook voor third party games die PS+ niet heeft. Ik vond Gamepass en PS+ altijd gelijkwaardig (De MS exclusives vond ik over het algemeen echt niet te pruimen). Heb getwijfeld om de Series X weer weg te doen, maar dit jaar toch veel gebruik gemaakt van Gamepass. Hopelijk zet zich dat door :)

Het aanbod van PS+ is de laatste maanden, wellicht wel jaar, niet best nee. De laatste game die ik via PS+ gespeeld heb is TLOU Part 1.

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 12-06-2025 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
Hulleman schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 17:09:
[...]

Over een tijdje kun je alles van Microsoft en van Sony op de Playstation spelen. Geen Xbox meer nodig :+
Andere kant op net zo. Ik verwacht dat de volgende Xbox een Windows hybride console wordt. Die nieuwe handheld is het begin. Daarop kun je ook via Steam Spider-Man spelen.
Daarnaast is gamepass zoveel goedkoper dan los games kopen, dat ik mijn voorkeur voor Xbox heb. Ik speel games zelden een tweede keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
mobygo76 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 15:31:
[...]

Dat snap ik heel goed. Ik gebruik de PS alleen voor de games die niet op de xbox uitkomen. Daarnaast heb ik al sinds de Xbox 360 een Microsoft console.
Wel handig, heb je het beste van twee (drie met pc erbij) werelden :)

En hoewel ik nu dus in het PS kamp zit, ben ik toch best benieuwd naar de Gears remake. Daar (en deel twee) heb ik best veel tijd in gestoken, ook omdat je dat zo lekker locaal co-op kon spelen. Het wordt geen dag één aankoop, maar het heeft in elk geval mijn belangstelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:42
Sinds vandaag is mijn PlayStation Plus abonnement na 12 jaar afgelopen en voor €71,99 voel ik niet echt de prikkel deze weer te activeren. De prijs vind ik echt te hoog geworden, ik heb het afgelopen jaar eigenlijk geen enkele 'gratis' game gespeeld en zeer weinig online. Ik denk dat ik af en toe nog een maandje neem als ik veel vrije dagen heb. Ik heb twee weken geleden wel Nintendo Online + Expansion genomen met een paar andere Tweakers.

Weet iemand hoe lang je save games in de cloud bewaard blijven en of je een melding krijgt als ze verwijderd worden?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:42

TDB

Jumpman schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:50:
Sinds vandaag is mijn PlayStation Plus abonnement na 12 jaar afgelopen en voor €71,99 voel ik niet echt de prikkel deze weer te activeren. De prijs vind ik echt te hoog geworden, ik heb het afgelopen jaar eigenlijk geen enkele 'gratis' game gespeeld en zeer weinig online. Ik denk dat ik af en toe nog een maandje neem als ik veel vrije dagen heb. Ik heb twee weken geleden wel Nintendo Online + Expansion genomen met een paar andere Tweakers.

Weet iemand hoe lang je save games in de cloud bewaard blijven en of je een melding krijgt als ze verwijderd worden?
Bewaartermijn van cloud saves na afloop PS Plus:
Sony bewaart je cloud-savegames 6 maanden (180 dagen) nadat je abonnement is verlopen. Tijdens die periode kun je ze niet downloaden of uploaden zonder een actief abonnement, maar ze blijven wel veilig opgeslagen.
Krijg je een melding als ze worden verwijderd?
Nee, Sony stuurt geen expliciete melding dat je saves binnenkort worden verwijderd. Je moet dit dus zelf in de gaten houden als je ze later weer wilt gebruiken.

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:42
TDB schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 16:55:
[...]

Sony bewaart je cloud-savegames 6 maanden (180 dagen) nadat je abonnement is verlopen. Tijdens die periode kun je ze niet downloaden of uploaden zonder een actief abonnement, maar ze blijven wel veilig opgeslagen.
Nee, Sony stuurt geen expliciete melding dat je saves binnenkort worden verwijderd. Je moet dit dus zelf in de gaten houden als je ze later weer wilt gebruiken.
Top, bedankt voor je antwoord.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
Wanneer worden de games van de volgende maand bekend gemaakt meestal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:43:
Wanneer worden de games van de volgende maand bekend gemaakt meestal?
Voor Essential: laatste woensdag van de maand. Dus dat zou volgende week moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Vanaf januari 2026 worden PS4 games niet meer meegenomen in de maandelijkse / gratis game van de maand.

Bron: Gamerant Official.

Ze zijn de PS4 games al aan het uitfaseren zo te zien.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:45

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Agent47 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 22:52:
Vanaf januari 2026 worden PS4 games niet meer meegenomen in de maandelijkse / gratis game van de maand.

Bron: Gamerant Official.

Ze zijn de PS4 games al aan het uitfaseren zo te zien.
Wel logisch toch want de prijs is het niet meer waard als je alleen een ps4(pro) hebt, Voor mij in ieder geval niet. :o

Vake bei te bange

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
TDB schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 16:55:
[...]

Dat vind ik echt bizar klantonvriendelijk. Niet eens een melding en geen mogelijkheid om zonder abonnement je savegames te downloaden. Dat je niet meer kan uploaden vind ik nog daar aan toe.....

Anyway, goed om te weten. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:53
Weten jullie een betrouwbare (vergelijkings)site waar je goedkoop Plus Essential kunt kopen nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Vads schreef op zondag 22 juni 2025 @ 14:13:
Weten jullie een betrouwbare (vergelijkings)site waar je goedkoop Plus Essential kunt kopen nu?
Dat kan bij Sony zelf en nergens anders, je kan eventueel wel op zoek gaan naar Store te goed bonnen(En daarvan plus kopen).

[ Voor 3% gewijzigd door Carlos0_0 op 22-06-2025 17:31 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hulleman
Ps plus games voor juli al bekend gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9WGzM0VsV_UfTd9nPUOfzVYiH20=/800x/filters:strip_exif()/f/image/022vP2H1P9WKGu5oD01i0rhq.webp?f=fotoalbum_large

Diablo IV is een mooie toevoeging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Diablo is niet mijn type game, maar het is zeker eens een mooie toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Hulleman schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 14:26:
[Afbeelding]

Diablo heb ik ook al via Game Pass maar ik claim altijd alle games. Ik moet het zelf vooral van de Extra en Premium games hebben die ik nog niet heb gespeeld, de maandelijkse Essential games zijn meestal niet mijn smaak. Ik vind persoonlijk 70 euro voor Sonic Racing Crossworlds te veel, maar die zal voorlopig niet op PS+ komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
Hulleman schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 14:26:
[Afbeelding]

Ah kijk aan! Ik ben een tijdje terug weer eens begonnen met Diablo 3. Maar die heb ik inmiddels al zovaak gespeeld (meerdere karakters op de pc, PS4 én PS5) dat ik daar nu toch wel op uit ben gekeken. Moet eerlijk zeggen dat ik niet zo onder de indruk was van de open beta van D4, maar ach, nu kan ik in elk geval het volledige spel eens proberen. Misschien eens samenspelen met een vriend van me, die speelt het op de pc.

Jusant ziet er grafisch een beetje uit als Rime. Lijkt me wel een leuke, relaxende titel om mee af te wisselen tussen al dat geschiet, geknok, gehak en gebeuk en geëxplodeer wat ik normaal gesproken speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 11:52

s0kkie

Cowabunga

Weer een L maand ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Voor mij juist een van de beste maanden sinds tijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Diablo 4, slimme zet. De originele playerbase is behoorlijk afgehaakt en zo kunnen ze wellicht nog een sloot mensen verleiden tot microtransactions :+

In de basis een goede game, maar endgame is zwak. Wel leuk om je 10-20 uurtjes mee te vermaken.
Met deze toevoeging hoop ik stiekem wel dat de uitbreiding nu naar Game Pass komt ;)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Oh ik zie dat Jusant ook op Gamepass staat.. :+ blijft niet veel over komende maand haha. Maar goed, dat is het voor/nadeel van meerdere consoles hebben ... :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik heb Jusant gespeeld, hele aparte, maar vooral unieke game. Ik vond vooral de gameplay, muziek en sfeer wel leuk gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Playstation Granade heeft een mooie video overzicht gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Linksquest schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 17:19:
Ik heb Jusant gespeeld, hele aparte, maar vooral unieke game. Ik vond vooral de gameplay, muziek en sfeer wel leuk gedaan.
Ja Jusant ziet er op zich wel leuk uit, om eens tussendoor te proberen / spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Carlos0_0 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 19:47:
[...]

Ja Jusant ziet er op zich wel leuk uit, om eens tussendoor te proberen / spelen.
Het is voor mij alweer meer dan een jaar geleden dat ik hem gespeeld en reviewed heb, en dit vond ik toen bij de replay waarde.
De vraag die ik altijd graag beantwoord, heeft deze game voor mij een replay waarde? Dat antwoord vind ik een beetje lastig te beantwoorden. De sfeer, de muziek en alles eromheen is erg mooi gedaan. Echter vond ik de gameplay zelf leuk om eens te spelen, maar op bepaalde punten te eentonig voor mijn gevoel. Ik denk zeker dat ik de game nog een keer zou spelen, maar dan wel pas over een paar jaar. Als je me vraag of ik hem op kort termijn nog eens zou gaan spelen, dan zou ik nee zeggen.
Maar ik vond het hele bijzondere ervaring, dus zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 11:08
Neem ze alle 3 wel mee denk ik, diablo erg veel goede dingen over gehoord. Zelf nog nooit gespeeld, maar valt te proberen. Overige 2 zijn denk ik wel leuk om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
Kan Diablo niet claimen. Ik heb al een andere versie in bezit. Maar dat was alleen de server betatest. Maar kijken of het dan wel via de console kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11:23
Vrijdag schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 21:09:
Kan Diablo niet claimen. Ik heb al een andere versie in bezit. Maar dat was alleen de server betatest. Maar kijken of het dan wel via de console kan.
Het lukt via console, je moet wel even een andere versie selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Vrijdag schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 21:09:
Ging prima via de playstation app, kwam gek genoeg wel in het betaal menu(Dat je moet betalen).
Er stond dan alleen of ik 0,00 euro wou afrekenen, dus ja maar door gegaan. en hop geclaimd erna.

Alleen ja wel gek dat ik in het afreken menu kwam, dus lijkt nu meer of ik hem gekocht heb. dan gratis bij plus geclaimd heb.

[ Voor 12% gewijzigd door Carlos0_0 op 02-07-2025 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
MathieuT schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 21:18:
[...]

Het lukt via console, je moet wel even een andere versie selecteren.
Carlos0_0 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 21:45:
[...]

Ging prima via de playstation app, kwam gek genoeg wel in het betaal menu(Dat je moet betalen).
Er stond dan alleen of ik 0,00 euro wou afrekenen, dus ja maar door gegaan. en hop geclaimd erna.
Bedankt voor jullie tips!

Uiteindelijk kwam ik erachter dat ik gewoon de basegame in het winkelmandje moest doen, die kwam dan op € 0,00 te staan en dan afrekenen. Soms is het te makkelijk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comilion
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14-09 18:58
[...]

Alleen ja wel gek dat ik in het afreken menu kwam, dus lijkt nu meer of ik hem gekocht heb. dan gratis bij plus geclaimd heb.
Volgens mij krijg je er avatars ofzo bij, daar kwam ik in ieder geval bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Je ging/gaat altijd via het 'betaalmenu' voor PS Plus, alleen normaal is dan idd de tekst anders, dan staat er meestal 'Add to Library' ipv 'Betaal 0eu' :)
Maar over de jaren heen heb ik inderdaad wel veel varianten gezien, onder de streep komt het op hetzelfde neer :D

Maar het klopt dat de flows tussen app/console/website wel verschillen, wat verwarrend kan werken :)

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 03-07-2025 09:12 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11:46
Kan ik eindelijk eens cyberpunk testen.
Planet zoo zat er toch al in? Heb ik iig ooit eens gespeeld dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Laatst online: 12:10
Chelseamarre123 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 17:56:
die heb je toch altijd al kunnen testen
er is toch gewoon een test versie van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-09 22:42
Bluey! Daar doen we t voor! De kids zijn blij haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:01
DCNY schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 18:48:
Bluey! Daar doen we t voor! De kids zijn blij haha :)
Hier ook! Al lange tijd aan het loeren op een megadeal, want voor de prijs dat ie was ging ik 'm nooit kopen...

PSN: Redrafted

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Voor de mensen die graag clips willen zien van de games die eraan komen, hier weer en mooie video van Playstation Granade.

En voor de liefhebbers, hier nog een 15 jarige Anniversary Trailer van Playstation Plus.

[ Voor 28% gewijzigd door Linksquest op 09-07-2025 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordLynx
Wordt wel een beetje moedeloos van de games die ze elke keer eruit halen, Remnant 2 ben ikbijna aan het einde maar die ga ik nu dus ook weer niet kunnen uitspelen. Paar maanden terug hetzelfde met Tiny Tina gehad.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
Ik moet nu wel haast maken met Dying Light 2. Al ruim 30 uur maar ben volgens mij nog niet eens op de helft :{
Hopelijk dit weekend wat meer aan doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:59
LordLynx schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 09:02:
Wordt wel een beetje moedeloos van de games die ze elke keer eruit halen, Remnant 2 ben ikbijna aan het einde maar die ga ik nu dus ook weer niet kunnen uitspelen. Paar maanden terug hetzelfde met Tiny Tina gehad.....
Dat vind ik ook het grote minpunt van Ps Plus. Je weet niet hoe lang de games erop blijven. Ik koop liever games en dan kan ik alle tijd nemen die ik nodig heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

LordLynx schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 09:02:
Wordt wel een beetje moedeloos van de games die ze elke keer eruit halen, Remnant 2 ben ikbijna aan het einde maar die ga ik nu dus ook weer niet kunnen uitspelen.
Dat is inderdaad erg vervelend. Sommige games blijven lang, anderen zijn relatief gezien snel weer verdwenen. Balen als je de betreffende spellen nog wilde spelen maar dat niet meer kan.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Dit probleem is niet alleen bij PlayStation, Xbox doet dit ook, maar meen wel uit ervaring dat ik daar 2 weken van te voren, een popup krijg van een game die ik het spelen, dat hij gaat verdwijnen. Tegelijkertijd krijg ik ook een aanbod om de game met korting te kunnen kopen, zodat ik door kan spelen.

Weet niet of PlayStation ook zo iets aanbied, maar het is inderdaad erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Chelseamarre123 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 17:56:
Met premium kun je Planet Zoo 2 uur proberen. Ik ben wel een sucker voor dat soort managementgames, maar Planet Zoo was me te overweldigend.

Toffe lineup voor deze maand! Cyberpunk maar weer eens een kans geven. Die game heb ik al een aantal keer geprobeerd, maar kon er nooit inkomen. De game voelde altijd zo leeg, statisch en generiek aan. Dat is overigens van voor patch 2.xx waar de game en skilltree behoorlijk op de schop gegaan moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
Linksquest schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 09:56:
Dit probleem is niet alleen bij PlayStation, Xbox doet dit ook, maar meen wel uit ervaring dat ik daar 2 weken van te voren, een popup krijg van een game die ik het spelen, dat hij gaat verdwijnen. Tegelijkertijd krijg ik ook een aanbod om de game met korting te kunnen kopen, zodat ik door kan spelen.

Weet niet of PlayStation ook zo iets aanbied, maar het is inderdaad erg vervelend.
Het zit een beetje ver weggestopt. Op de site kan ik het niet vinden (hoewel ik dacht dat ik het daar ook heb gezien) maar op de console kan je als je naar de PS Plus tegel gaat, zien welke spellen er gaan verdwijnen. Staat iets van "laatste kans" of iets in die strekking.

Daarna kan je het spel "gewoon" kopen, er is geloof ik geen speciale korting oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
Ohja, deze verlaten PS Plus vanaf 15 juli:
* Crisis Core: Final Fantasy 7 Reunion
* Dying Light 2: Stay Human
* Job Simulator
* Mount and Blade 2: Bannerlord
* Remnant 2
* Vampire: The Masquerade - Swansong

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:59
Het zou beter zijn als er duidelijk van te voren gecommuniceerd wordt naar de klant hoe lang games erop blijven staan of Sony zegt bijvoorbeeld alle exclusives na een jaar op PS Plus Extra of Premium. Dan heb je een duidelijke boodschap en weet je als klant waar je aan toe bent. Nu wordt er waarschijnlijk per game een afspraak/deal gemaakt door Sony. Pure willekeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vrijdag schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 10:22:
[...]

Het zit een beetje ver weggestopt. Op de site kan ik het niet vinden (hoewel ik dacht dat ik het daar ook heb gezien) maar op de console kan je als je naar de PS Plus tegel gaat, zien welke spellen er gaan verdwijnen. Staat iets van "laatste kans" of iets in die strekking.

Daarna kan je het spel "gewoon" kopen, er is geloof ik geen speciale korting oid.
Iedere maand wanneer er nieuwe games toegevoegd worden, wordt dit lijstje ook geüpdatet. Je hebt dan nog een maand de tijd voordat ze eraf gaan. Afhankelijk van de game en hoeveel tijd je te besteden hebt zou dit toch wel genoeg moeten zijn.
Maar je moet het inderdaad wel zelf actief in de gaten blijven houden in de store.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 23:24
bRuud83 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 13:23:
Het zou beter zijn als er duidelijk van te voren gecommuniceerd wordt naar de klant hoe lang games erop blijven staan of Sony zegt bijvoorbeeld alle exclusives na een jaar op PS Plus Extra of Premium. Dan heb je een duidelijke boodschap en weet je als klant waar je aan toe bent. Nu wordt er waarschijnlijk per game een afspraak/deal gemaakt door Sony. Pure willekeur.
In het verlengde daarvan zou een (push) melding handig zijn in de trant van "Hey, we zien dat je game x speelt (of gespeeld hebt). Deze verdwijnt over 4 weken van PS+. Je kunt het nu nog met korting kopen als je wilt ".

Weet niet of ze dat al doen, maar zou wel tof zijn.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordLynx
Raem schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 14:14:
[...]

Iedere maand wanneer er nieuwe games toegevoegd worden, wordt dit lijstje ook geüpdatet. Je hebt dan nog een maand de tijd voordat ze eraf gaan. Afhankelijk van de game en hoeveel tijd je te besteden hebt zou dit toch wel genoeg moeten zijn.
Maar je moet het inderdaad wel zelf actief in de gaten blijven houden in de store.
Ik zie het eigenlijk altijd alleen maar in die filmpjes op youtube en net als nu heb je dan nog maar een paar dagen. Maar zelfs een maand is voor mij vaak niet genoeg om iets uit te spelen, Remnant bijvoorbeeld speel ik coop met iemand en we mogen al blij zijn als we 3 uurtjes in de week kunnen inplannen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
Toen ik afgelopen weekend Dying Light 2 opstartte, kreeg ik een melding dat het spel binnenkort van Plus zou verdwijnen. Nu is er een "sale" voor €20,99. Geen idee of dat ook voor ander Plus leden geldt, maar als je het alsnog wil kopen is dat op zich een prima prijs. Zelf doe ik het nog niet, wacht wel een andere sale af. Kan ik ondertussen mooi beginnen met Diablo 4 en Cyberpunk.

Twijfel ook nog over Ready or Not, maar die is net uit en nog wel aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

De prijs is best schappelijk, gezien hij 2de hands ook voor een €28,50 gemiddeld gaat, en nieuw nog voor €37,-, heb ik het wel over een fysiek exemplaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
Ja dat klopt, maar ik heb de prijs ook wel eens lager zien, soms is het spel rond de €19,- in een sale. Nuja, voorlopig geen haast er mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 20:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Weer niet veel soeps zo te zien, maar goed pas net bezig met death stranding 1.
En straks nog Mafia, dus ik voorlopig nog wel genoeg te doen :) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Lies of P had ik de vorige keer op Game Pass gemist, dus zeker eentje die ik deze keer ga claimen.

Voor de mensen die graag een video willen zien.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hulleman
Carlos0_0 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 20:07:
Weer niet veel soeps zo te zien, maar goed pas net bezig met death stranding 1.
En straks nog Mafia, dus ik voorlopig nog wel genoeg te doen :) .
Lies of P niet veel soeps noemen :')
Een van de beste soulslikes ooit gemaakt. Wellicht niet je ding, maar dat maakt niet dat het niet veel soeps is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Linksquest schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 20:17:
Lies of P had ik de vorige keer op Game Pass gemist, dus zeker eentje die ik deze keer ga claimen.
Zeker doen, echt steengoed! Een echte soulslike, maar niet zo frustrerend moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Hulleman schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 20:43:
[...]

Lies of P niet veel soeps noemen :')
Een van de beste soulslikes ooit gemaakt. Wellicht niet je ding, maar dat maakt niet dat het niet veel soeps is.
Of te wel zo gezegd dan, voor mij niet veel soeps :P.
Souls games vind ik echt niks aan, dus ja Lies of P ook niet(Heb effe trailer gekeken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Carlos0_0 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 21:06:
[...]

Of te wel zo gezegd dan, voor mij niet veel soeps :P.
Souls games vind ik echt niks aan, dus ja Lies of P ook niet(Heb effe trailer gekeken)
Dat kan. Lies of P is dan waarschijnlijk niet iets voor jou. Al vond ik die game best toegankelijk voor een Soulslike :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
Ooit heb ik op de Xbox360 Dark Souls gekocht. Dat leek me wel een toffe hack&slash. Ik ben nooit verder gekomen dan het eerste skelet :')
Jááááren later kwam Bloodborne in de PS+ op de PS4. Ik kwam niet voorbij de weerwolf.

Ik trek die moeilijkheidsgraad écht niet. Ik wil gewoon in "gamer-dad-mode" dingen slaan met een zwaard en als een über-1337-ninja-chapter-master-kontschop-badass overal overheen stoomwalsen.

Kan dat met Lies of P? Ik vraag dat voor mezelf 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Vrijdag schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 09:51:
Jááááren later kwam Bloodborne in de PS+ op de PS4. Ik kwam niet voorbij de weerwolf.
Bedoel je het eerste beest in de eerste kamer waar de bedoeling is dat je dood gaat? of de 1e boss fight? :D

/ontopic: Lies of P dus straks na DS2 om te spelen *O*

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 30-07-2025 09:56 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_AJ
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 13:21
Vrijdag schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 09:51:
Ooit heb ik op de Xbox360 Dark Souls gekocht. Dat leek me wel een toffe hack&slash. Ik ben nooit verder gekomen dan het eerste skelet :')

Ik trek die moeilijkheidsgraad écht niet. Ik wil gewoon in "gamer-dad-mode" dingen slaan met een zwaard en als een über-1337-ninja-chapter-master-kontschop-badass overal overheen stoomwalsen.

Kan dat met Lies of P? Ik vraag dat voor mezelf 8)
Nee, Lies of P is ook een souls-like, combat met hoge moeilijkheidsgraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
YakuzA schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 09:54:
[...]

Bedoel je het eerste beest in de eerste kamer waar de bedoeling is dat je dood gaat? of de 1e boss fight? :D

/ontopic: Lies of P dus straks na DS2 om te spelen *O*
Ja, het eerste beest, in de eerste kamer, in pakweg de eerste minuut :') Ik wist niet wat ik moest doen, niks lukte en toen ben ik maar verder gegaan met Lego Jurassic Park :+

Wellicht dat ik het nog eens probeer. Volgens een collega is Bloodborne één van de beste spellen ooit en ik lees hier ook allemaal lovende woorden. Ik moet zeggen dat de setting van Bloodborne en Elden Ring me namelijk wél aan staat. Die bizarre donkere, enigszins Lovecraftiaanse fantasy setting en geweldig ontworpen wezens. Het is alleen die moeilijkheidsgraad die mij tegenhoudt. Ik heb niet zo veel tijd om te gamen en daarom heb ik liever een toffe ervaring dan onmeunig veel uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Vrijdag schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 10:01:
[...]

Ja, het eerste beest, in de eerste kamer, in pakweg de eerste minuut :') Ik wist niet wat ik moest doen, niks lukte en toen ben ik maar verder gegaan met Lego Jurassic Park :+
Haha, ja, de 'bedoeling' is daar dus ook dat je dood gaat omdat je nog niks kan en dan begint het :+

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_AJ
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 13:21
[...]

Wellicht dat ik het nog eens probeer. Volgens een collega is Bloodborne één van de beste spellen ooit en ik lees hier ook allemaal lovende woorden. Ik moet zeggen dat de setting van Bloodborne en Elden Ring me namelijk wél aan staat. Die bizarre donkere, enigszins Lovecraftiaanse fantasy setting en geweldig ontworpen wezens. Het is alleen die moeilijkheidsgraad die mij tegenhoudt. Ik heb niet zo veel tijd om te gamen en daarom heb ik liever een toffe ervaring dan onmeunig veel uitdaging.
To be fair, die eerste weerwolf in die kamer hoef je eigenlijk niet te verslaan en is er meer om de toon van het spel te zetten. Het is eigenlijk de bedoeling dat je daar dood gaat zodat je in de Hunters Dream terecht komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
link_AJ schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 10:04:
[...]

To be fair, die eerste weerwolf in die kamer hoef je eigenlijk niet te verslaan en is er meer om de toon van het spel te zetten. Het is eigenlijk de bedoeling dat je daar dood gaat zodat je in de Hunters Dream terecht komt.
YakuzA schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 10:03:
[...]

Haha, ja, de 'bedoeling' is daar dus ook dat je dood gaat omdat je nog niks kan en dan begint het :+
Ja, daar kwam ik dus pas later achter, toen ik aan het mopperen was tegenover mijn collega over de moeilijkheidsgraad :P Nuja, misschien nog eens een kans geven :)

Ik las wel dat Lies of P ook een "slappe hap" mode heeft, dus ik ben daar wel in benieuwd: https://gamerant.com/lies...plained-change-easy-very/

En ohja, dit stemt mij dan ook wel blij: https://www.ggrecon.com/g...erformance-graphics-mode/
Aangezien ik een uitvoering: MSI G2712F Zwart gebruik icm mijn PS5 en dus mooi een hoge framerate op 1080p kan krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door Vrijdag op 30-07-2025 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
link_AJ schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 09:59:
[...]

Nee, Lies of P is ook een souls-like, combat met hoge moeilijkheidsgraad
Combat met een hoger dan gemiddelde moeilijkheidsgraad. Lies of P is voor een souls-like simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
[...]
Ik moet zeggen dat de setting van Bloodborne en Elden Ring me namelijk wél aan staat. Ik heb niet zo veel tijd om te gamen en daarom heb ik liever een toffe ervaring dan onmeunig veel uitdaging.
Elden Ring is veel toegankelijker dan Bloodborne. Bloodborne vond ik ook niet te doen.

Als je met een soulslike wil beginnen dan is Elden Ring prima om mee te beginnen. Nadeel, Elden Ring is onmeunig lang. Je 1e playthrough kost je makkelijk 100+ uur. Elden Ring vond ik zonder walkthroughs onspeelbaar. Niet zozeer de moeilijkheid, want je kunt makkelijk enorm overpowered worden, maar met name de overweldiging van de omvang van de game, en hoe je dat überhaupt te lijf moet gaan. Lies of P is lineair, veel behapbaarder, veel makkelijker en veel korter (ca 30uur) dan Elden Ring

Pagina: 1 ... 96 97 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier te vragen naar PSN (cards) aanbiedingen. Weet je een goede aanbieding? Dan kun je die plaatsen in het Console Budget Gaming topic. Ook daar is het echter niet de bedoeling om naar aanbiedingen te vragen.