Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik maak gebruik van zo'n hack om je iPhone op meerdere pc's te kunnen syncen met iTunes (editten van een bestandje in je itunes library).

Heeft ook iemand ervaring om op deze manier apps te updaten? Ben nu nl. niet achter mijn eigen pc en wil Navigon updaten (dat wil niet via de iPhone zelf, omdat te groot). Als ik iTunes start dan laat ie allemaal heel oude apps zien die ik ooit eens geinstalleerd heb en allang weer via de iPhone zelf verwidjerd heb. Ik ben bang dat ie die allemaal weer terug gaat zetten als ik mn iPhone ga syncen met iTunes op deze (2e) computer. Wat is de beste manier om slechts 1 app te updaten op deze manier? Of is dit vragen om problemen...?

[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 12-07-2010 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Even iets waar ik dankzij de factuurspecificatie van Vodafone achter kwam: als je FaceTime aanzet, wordt er in de achtergrond een sms verstuurd naar een activatieserver van Apple, in mijn geval een nummer in de UK (+447786205094), waar de iPhone vandaan komt.

Ik heb FaceTime in de Settings dezelfde dag aangezet (waarbij de eerste sms ongemerkt werd verstuurd) en de volgende dag weer uit en aan, om even te kijken of het echt zo was dat de Hold-button vervangen was door de FaceTime-button. Op dat moment is er weer een sms richting de UK gegaan, dus ik kan het afraden om die FaceTime-switch onder Settings->Phone heen en weer te blijven zwiepen.

Waar ik nog wel m'n twijfels over had bleek overigens goed te zijn gegaan. De gespreksduur loopt gewoon door in het scherm en in Settings->Usage->Call Time tijdens een FaceTime gesprek, maar ik zag op de factuur gewoon alleen de twee korte gesprekken rondom FaceTime staan (je betaalt dus wel weer starttarief, in ieder geval bij Vodafone). Overigens kun je ook direct een FaceTime-gesprek opstarten, dus zonder eerst normaal te bellen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28
Zit dat nummer van die FaceTime activatieserver dan ingebakken in de iPhone? Of wordt dat automatisch een nederlandse server zodra die hier uit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Die zit ingebakken in het Carrier Profiel.

Canaria: mijn iPhone vertelde mij bij 't activeren dat dat mijn carrier me daar mogelijk kosten voor zou berekenen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canaria schreef op maandag 12 juli 2010 @ 23:09:
Even iets waar ik dankzij de factuurspecificatie van Vodafone achter kwam: als je FaceTime aanzet, wordt er in de achtergrond een sms verstuurd naar een activatieserver van Apple, in mijn geval een nummer in de UK (+447786205094), waar de iPhone vandaan komt.

knip knip
Dat zal wel een setting zijn welke ergens in een bestand verborgen is. Voor Nederlandse iPhones zal er wel een Nederlands nummer komen wat gratis is en wat je ook niet terug zult zien op je factuur. Tis dat jij een Buitenlandse IP gebruikt. Trouwens wel heelerg onhandig voor als je ooit in het buitenland bent ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Kan iemand met een iPhone 4 uit de UK me vertellen wat z'n Model Number is? Settings -> General -> About -> Model. 16 of 32GB maakt niet uit, 't gaat om de laatste letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

MC605B

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

CyBeR schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 00:28:
Kan iemand met een iPhone 4 uit de UK me vertellen wat z'n Model Number is? Settings -> General -> About -> Model. 16 of 32GB maakt niet uit, 't gaat om de laatste letters.
MC603B

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dank. Zoals verwacht (als ik 't plistje goed begrijp) heeft die geen volume limiet zoals de franse wel heeft. Mischien toch 's ruilen :P

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 13-07-2010 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:16

Snippertje

Light up your life

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoefert
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-10-2024
Canaria schreef op maandag 12 juli 2010 @ 23:09:

Ik heb FaceTime in de Settings dezelfde dag aangezet (waarbij de eerste sms ongemerkt werd verstuurd) en de volgende dag weer uit en aan, om even te kijken of het echt zo was dat de Hold-button vervangen was door de FaceTime-button. Op dat moment is er weer een sms richting de UK gegaan, dus ik kan het afraden om die FaceTime-switch onder Settings->Phone heen en weer te blijven zwiepen.

Waar ik nog wel m'n twijfels over had bleek overigens goed te zijn gegaan. De gespreksduur loopt gewoon door in het scherm en in Settings->Usage->Call Time tijdens een FaceTime gesprek, maar ik zag op de factuur gewoon alleen de twee korte gesprekken rondom FaceTime staan (je betaalt dus wel weer starttarief, in ieder geval bij Vodafone). Overigens kun je ook direct een FaceTime-gesprek opstarten, dus zonder eerst normaal te bellen.
Als ik jouw verhaal goed begrijp stuurt je iPhone maar 1x een SMS richting de servers van Apple?
Dus stel dat je Facetime aanzet, je belt 5 x iemand met FT dan wordt er maar 1x een SMSje verstuurd, en niet 5 keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 19:01
Stoefert schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 08:26:
[...]

Als ik jouw verhaal goed begrijp stuurt je iPhone maar 1x een SMS richting de servers van Apple?
Dus stel dat je Facetime aanzet, je belt 5 x iemand met FT dan wordt er maar 1x een SMSje verstuurd, en niet 5 keer?
Als ik het goed begrijp alleen elke keer als je facetime in je opties aan of uitzet. Eenmaal aangezet kan je dus bij elk gesprek gewoon facetime opstarten. Heb je de optie uitstaan dan kan je niet bij gesprekken facetime opstarten. Het in de instellingen aan of uit zetten van facetime kost dus denk ik een smsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 19:24
Sinds een paar dagen met de iPhone van mijn vriendin een probleem (16GB 3G) gisteren naar bed met 95% accu vol vanmorgen LEEG.... gewoon helemaal leeg, kreeg connectcharger schermpje, sluit lader aan en hij ging aan en gaf aan dattie voor een kwart vol zat.

Ik ga hem vanavond even een full restore geven zonder dingen terug te zetten uit de backup en kijken wat dat oplevert.

En anders moet ik maar eens op zoek naar een adresje voor een nieuwe accu denk ik zo ;(

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Zo Apple is behoorlijk van slag door de report van Consumer Reports. Maar goed ook dat die gasten de test hebben gedaan. Want Apple was al van plan om de consument in de maling te nemen en het op software te gooien en gewoon de hoeveelheid streepjes te veranderen onder het mom dat zat fout. Alle discussies op hun forum erover worden verwijderd. Dwingt ze alleen maar tot een goede oplossing. Waarschijnlijk zijn ze daar al mee bezig geweest en zal iemand binnenkort wel opmerken dat er een tussenstuk ofzo tussen zit nu. Ze zullen alleen niet hard roepen dat er een nieuwe versie is want dan gaan mensen massaal naar de winkel om om te ruilen.

[ Voor 188% gewijzigd door dangerpaki op 13-07-2010 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het antenneprobleem wordt steeds kwalijker:

http://blogs.consumerrepo...ngth-att-network-gsm.html

Edit: ah, was dus al bekend..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2010 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Het wordt niet steeds kwalijker, het is altijd kwalijk geweest, maar ook zwaar overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
SpoekGTi schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:00:
Sinds een paar dagen met de iPhone van mijn vriendin een probleem (16GB 3G) gisteren naar bed met 95% accu vol vanmorgen LEEG.... gewoon helemaal leeg, kreeg connectcharger schermpje, sluit lader aan en hij ging aan en gaf aan dattie voor een kwart vol zat.

Ik ga hem vanavond even een full restore geven zonder dingen terug te zetten uit de backup en kijken wat dat oplevert.

En anders moet ik maar eens op zoek naar een adresje voor een nieuwe accu denk ik zo ;(
Geef een wat meer info: iOS4? iOS3?
Wel / geen jailbreak?

Als ze iOS4 heeft, moet ze eens kijken of er bovenin de statusbar een pijltje staat. Dat is dan een teken dat er een GPS-functie aan staat.
Ik had hetzelfde probleem en heb ontdekt dat Cerebro in combinatie met iOS4 de boosdoener is. Die gaat ondanks alle instellingen zomaar ineens om de zoveel seconden GPS-info doorsturen.
Tja en dan wil de iPhone wel leeg.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

dangerpaki schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:16:
Zo Apple is behoorlijk van slag door de report van Consumer Reports. Maar goed ook dat die gasten de test hebben gedaan. Want Apple was al van plan om de consument in de maling te nemen en het op software te gooien en gewoon de hoeveelheid streepjes te veranderen onder het mom dat zat fout. Alle discussies op hun forum erover worden verwijderd. Dwingt ze alleen maar tot een goede oplossing. Waarschijnlijk zijn ze daar al mee bezig geweest en zal iemand binnenkort wel opmerken dat er een tussenstuk ofzo tussen zit nu. Ze zullen alleen niet hard roepen dat er een nieuwe versie is want dan gaan mensen massaal naar de winkel om om te ruilen.
En terecht dat mensen dan terug gaan toch? Ik heb de 4 net een paar dagen en zie dat ik hem vaak verkeerd vasthoud zodat het bereik wegvalt.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:35:
Het wordt niet steeds kwalijker, het is altijd kwalijk geweest, maar ook zwaar overdreven.
Klopt, het wordt niet kwalijker, bedoel dat de gevolgen steeds groter worden. Als de consumentenbond het toestel gaat afraden, dan is het toch niet best. De test die ze hebben gedaan, zag er behoorlijk professioneel uit. Goed beschouwd is het toch bizar dat je de telefoon op een bepaald manier moet vasthouden of met ducktape moet werken om te kunnen bellen. De enige reden dat dit wordt geaccepteerd, is dat er 100 andere features op zitten die fantastisch zijn en een grote voorsprong bieden op andere smartphones. Als een simpel nokiatje een antenneprobleem had, was er niet 1 toestel van verkocht (bij wijze van spreken). Dus ik vind het absoluut niet overdreven. Er is immers ook veel aandacht voor de positieve kenmerken en Apple gooit 'm met veel bombarie op de markt. Dan kan je ook verwachten dat er veel aandacht is voor de minpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Diezelfde test geeft de iPhone 4 ook de hoogste score van alle smartphones.

Alleen raden ze hem af door dat ene probleem, waar ik persoonlijk niet of nauwelijks last van heb in de praktijk na inmiddels zo'n 3 weken gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
funske schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:42:
[...]

Geef een wat meer info: iOS4? iOS3?
Wel / geen jailbreak?

Als ze iOS4 heeft, moet ze eens kijken of er bovenin de statusbar een pijltje staat. Dat is dan een teken dat er een GPS-functie aan staat.
Ik had hetzelfde probleem en heb ontdekt dat Cerebro in combinatie met iOS4 de boosdoener is. Die gaat ondanks alle instellingen zomaar ineens om de zoveel seconden GPS-info doorsturen.
Tja en dan wil de iPhone wel leeg.
Ow my bad :)

Ze heeft een 3G met iOS4 non jailbroken en officieel simlockvrij. Geen rare apps erop dus, het laatste wat ik heb gezien gisteren is dat ze Google Maps open had en had gesloten, nu las ik wel dat er meerdere mensen zijn die daar dus soms een probleem mee hebben omdat maps dus niet goed sloot en dus GPS bleef uitsturen.....na een quick restore was alles weer top.

Ga vanavond iig even kijken hoe en wat

Ik heb zelf een identieke iPhone 3G met iOS4 en ik heb nergens last van gisteren de hele dag kunnen internetten/twitteren op 3G en rond 11 uur 's avonds was hij pas op 15%

[ Voor 8% gewijzigd door SpoekGTi op 13-07-2010 11:05 ]

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Zonder jailbreak is de kans dat het een app is erg klein. Ook kan het niet aan multitasking liggen met de 3G.

Overigens kan ik je met de 3G sowieso aanraden te blijven bij 3.1.3. iOS4 voegt niks toe dan problemen voor de oude 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Bosmonster schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 11:09:
Zonder jailbreak is de kans dat het een app is erg klein. Ook kan het niet aan multitasking liggen met de 3G.

Overigens kan ik je met de 3G sowieso aanraden te blijven bij 3.1.3. iOS4 voegt niks toe dan problemen voor de oude 3G.
Nou het rare is dus dat ik op de mijne dus geen problemen heb/ervaar, zelfs het vaak genoemde traag worden niet. En beide iPhones worden op dezelfde Mini gesynced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Goed, dat de antenne een zwak punt heeft is duidelijk: het signaal wordt minder sterk. Duidelijk minder sterk, zodra je hem op een bepaalde manier vasthoudt.

Ik "heb het ook", zodra ik in aanraking kom met de scheiding tussen de 2 antennes.

Maar ik heb er totaal geen last van. Telefoongesprekken blijven mogelijk zonder merkbaar kwaliteitsverschil, internet over 3G blijft prima. Nog niet tegengekomen dat ik geen ontvangst had / niet gebruik kon maken van het netwerk. Zowel thuis, waar ik heel goede ontvangst heb, dicht bij een mast, als bij familie, waar de ontvangst met mijn oude telefoon (Nokia E61i) om te janken was. (Vodafone overigens)

Misschien dat 't op slechtere netwerken / locaties met nog slechtere ontvangst wel een echt probleem is, bij mij is het meer een "visueel" dingetje dan een probleem. Ik zou graag alleen een "netwerk bruikbaar" of "geen bruikbaar netwerk" weergave hebben, en niet 5 verspringende balkjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Shiver23 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:43:
[...]

En terecht dat mensen dan terug gaan toch? Ik heb de 4 net een paar dagen en zie dat ik hem vaak verkeerd vasthoud zodat het bereik wegvalt.
Zeker terecht, maar Apple zal het liefst zo min mogelijk mensen terug hebben en zal niet van daken af gaan schreeuwen als eventueel sprake zal zijn van een hardware revisie. Hiermee hopen ze dan alleen de telefoons om te wisselen van mensen die echt last hebben. Dat scheelt ze namelijk behoorlijk veel aan kosten. Mensen die het niet merken blijven komen dan niet voor omwisseling. Als het algemeen bekend zou worden dan rent straks bijna iedereen naar de winkel om het om te wisselen. Het zou me dan ook niet verbazen als ze straks met een hardwarematige oplossing komen waarvan aan de buitenkant niets te merken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

dangerpaki schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 11:32:
[...]

Zeker terecht, maar Apple zal het liefst zo min mogelijk mensen terug hebben en zal niet van daken af gaan schreeuwen als eventueel sprake zal zijn van een hardware revisie. Hiermee hopen ze dan alleen de telefoons om te wisselen van mensen die echt last hebben. Dat scheelt ze namelijk behoorlijk veel aan kosten. Mensen die het niet merken blijven komen dan niet voor omwisseling. Als het algemeen bekend zou worden dan rent straks bijna iedereen naar de winkel om het om te wisselen. Het zou me dan ook niet verbazen als ze straks met een hardwarematige oplossing komen waarvan aan de buitenkant niets te merken is.
Het zou ze sieren als ze dat wel doen. Een terugroepactie zoals bij auto's ook regelmatig het geval is. Apple kennende zie ik het helaas niet gebeuren. Dat ik uberhaupt moet nadenken hoe ik mijn toestel vastpak vind ik een behoorlijke dealbreaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Shiver23 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 11:36:
[...]

Het zou ze sieren als ze dat wel doen. Een terugroepactie zoals bij auto's ook regelmatig het geval is. Apple kennende zie ik het helaas niet gebeuren. Dat ik uberhaupt moet nadenken hoe ik mijn toestel vastpak vind ik een behoorlijke dealbreaker.
Het feit dat ze alles eerst proberen te coveren door de leugen dat het ligt aan de firmware en de formule die de streepjes berekent zegt denk ik genoeg over de intenties van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 15:49
Als het "antenne-probleem" je zo stoort, koop je het toestel toch niet.
Blijven er genoeg over voor de mensen die hem wel graag willen hebben :+

Alle gekheid op een stokje. Het valt me op dat probleempjes van Apple altijd enorm breed worden uitgemeten in de pers. Dit "nieuws" haalt zelfs de frontpage van nu.nl
Lijkt wel een sport om Apple te bashen. Nee, ik ben geen fanboy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

loyske schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 12:06:

Alle gekheid op een stokje. Het valt me op dat probleempjes van Apple altijd enorm breed worden uitgemeten in de pers. Dit "nieuws" haalt zelfs de frontpage van nu.nl
Je hebt recht op een deugdedelijk product. Heeft niets met Apple bashen te maken, maar als er fundamenteel iets mis is moet dat opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, maar dat geldt ook voor alle positieve dingen. Het is ook niet normaal hoeveel de introductie van de iPhone en alle features in het nieuws komt. Nu ook weer: "De witte iPhone komt eraan!!!!!" Apple is er zelf ook debet aan. Ze presenteren de iPhone als de grootste stap tot nu toe, de beste smartphone die bestaat. Tsja, als er dan ook een stap terug wordt gedaan, kan je wachten op reacties. Al met al denk ik dat alle persaandacht (positief en negaties) per saldo behoorlijk positief uitvalt voor Apple. En wat betreft de negatieve reacties op het probleem van mensen hier: die doen niets af aan hoe geweldig zij het toestel verder vinden. Tis vrij simpel: Mensen die zo'n bedrag neerleggen voor een telefoon verdienen een oplossing van het probleem als ze dat ervaren. Althans, vind ik... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki

Ik stoor me altijd aan opmerkingen als "als je het niets vindt dan koop je het toch niet". Ja duh natuurlijk koop ik het niet als het me niet aanstaat. Het gaat om het idee dat een bedrijf een slecht werkend product op de markt brengt. Of ik het nou wel of niet koop, dat verandert nog steeds niets aan het feit dat als zo'n bedrijf adverteert met een bepaald product dat ze dat ook moeten leveren met de functies.
Apple heeft nou eenmaal een groot aantal users, dus dan wordt het groot en breed uitgebeeld, net zoals security issues op windows keihard worden bekritiseerd. En laten we nou eerlijk zijn, als een lab concludeert dat er wel echt wat mis is hardwarematig en Apple met leugens komt als het is een softwarefout, dan valt er eigenlijk niets meer goed te praten.

En ik vind de iPhone een prima apparaat, heb de 3GS, zou graag de 4 willen mits deze goed functioneert. Juist omdat ik dat wil bekritiseer ik dit onredelijk gedrag vanuit Apple, want ik hoop dat er wat aan gedaan gaat worden zodat ik hem ook kan kopen en ook gewoon mee kan bellen op plekken waar er slecht bereik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Als je nu eens afgaat op daadwerkelijke gebruikers ipv al die wilde verhalen op internet, dan zul je zien dat het allemaal weer eens sterk overdreven wordt.

Het bereik van mijn iPhone 4 is stukken beter dan die van mijn 3GS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 15:14:
Het bereik van mijn iPhone 4 is stukken beter dan die van mijn 3GS.
Waar gaat dit over? N=1 zou een onderzoeker zeggen |:(

Beetje in de trant van:
Wist je dat je dik wordt van bier?
Nou, ik heb anders een oom, die drinkt heul veul bier, en hij is niet dik!

Het is duidelijk dat heel veel mensen het probleem wel ervaren. Die "wilde verhalen" haal ik vooral van dit forum, maar ook van uitvoerige, professionele tests. Dus ik zou zeggen: prijs jezelf gelukkig!

Ps. Ik val jou niet aan, alleen je opmerking :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2010 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ehh.. Het bereik van de iPhone 4 is in basis beter dan de 3GS. Ook dit is door "professionele tests" uitgewezen.

Je hebt alleen de bug dat als je de twee antennes verbindt, je bereik verliest. Het is jammer dat daar continu zo op gehamerd wordt, want dit is iets waar je in de praktijk dus nauwelijks echt last van hebt, tenzij je bereik al behoorlijk belabberd was om mee te beginnen.

En of dit met software op te lossen is moet nog blijken. Apple heeft zelf ook aangegeven dat er een bug in iOS 4 zit die ervoor zorgt dat er te traag op frequentie-wijzigingen wordt gereageerd.

Heb je zelf een iPhone 4? Of ben je gewoon een van de mensen die graag meepraat zonder zelf daadwerkelijk ervaring opgedaan te hebben?

ps. ik val jou niet aan hoor, alleen je opmerking :)

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 13-07-2010 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Op mijn iPhone 4 heb ik er echt geen problemen mee, ik hou er dan ook geen rekening mee met het vasthouden van de telefoon.

Afgelopen week heb ik tijdens een gesprek de telefoon in de "grip of death" houding vast gehouden en ik kreeg het niet voor elkaar om het gesprek te laten verbreken, maakte niet uit hoe ik hem vast hield. Heb inmiddels al uren met mijn iPhone 4 gebeld, en ik heb nog geen enkele keer gehad dat de verbinding werd verbroken.

Ik kan het probleem alleen maar demonstreren als het signaal op dat moment al heel zwak is (ongeveer 2/3 streepjes) en zelfs dan duurt het nog een tijdje voor het signaal weg valt. (maar dit is me in de praktijk nog nooit voorgekomen)

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha!

Wat ik bedoel is dat je zegt dat het bereik van JOUW iPhone 4 beter is dan van JOUW iPhone 3GS. En hoewel het idd met het verbinden van de antennes te maken heeft en de iPhone 4 in principe een beter bereik heeft, betekent dat niet dat mensen er geen last van hebben. Ik ga er vanuit dat mensen hem niet expres zo vasthouden zodat ze kunnen klagen, maar dat zij er in de praktijk wel echt last van hebben. Hoe je het wendt of keert, moeten nadenken over hoe je je telefoon vasthoudt, is vreemd.

Nee, ik heb geen iPhone 4, zelfs geen eerdere versie. Juist omdat nog steeds niet geheel duidelijk is wat de oorzaak is en of het kan en zal worden opgelost, wacht ik met de aanschaf. Ik praat ook niet mee uit eigen ervaring, maar over wat ik vind van het probleem (mede gebaseerd op gebruikers van de iPhone op dit forum) en de manier waarom Apple ermee omgaat. Als ik er goed over nadenk, vind ik "Just don't hold it that way" een schandalige reactie als mensen zo veel geld neerleggen voor een (verder overigens schitterend) product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:16

Snippertje

Light up your life

Om eerlijk te zijn heb ik nog niemand in Nederland over het probleem gehoord. Ik heb zelf ook geen last van wegvallende verbindingen. Het enige dat ik merk is dat ik wat minder 3G in de trein heb. Maar dat was 1x, dus ook niet echt een wetenschappelijke test. Ik ga de telefoon ook zeker niet terugsturen mocht er een terugroep actie komen. Hij bevalt mij meer dan prima :)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Snippertje schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 16:08:
Om eerlijk te zijn heb ik nog niemand in Nederland over het probleem gehoord. Ik heb zelf ook geen last van wegvallende verbindingen. Het enige dat ik merk is dat ik wat minder 3G in de trein heb. Maar dat was 1x, dus ook niet echt een wetenschappelijke test. Ik ga de telefoon ook zeker niet terugsturen mocht er een terugroep actie komen. Hij bevalt mij meer dan prima :)
Er is helaas al eerder iemand in dit topic(?) langsgekomen die het probleem had in NL, terwijl een collega van hem het niet had. Zelfde locatie, zelfde netwerk, als ik het me goed herinner. Ligt nu dus meer rond, geluk of niet. Al denk ik (eerder hoop ik) dat Apple 'stiekem' in z'n nieuwste productie dit probleem heeft opgelost. Maar het modelnummer is nog niet veranderd zover als bekend, dustja.. gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ik heb die van mij nog niet zo lang maar heb er ook wel last van. Ik lijk er meer last van te hebben met zweethandjes die ik met dit weer en een spannende WK-finale nog wel eens heb (gehad). Het wordt lastig als je sowieso al laag bereik hebt. Ik kan het nu ook prima reproduceren.

Ik leg de iphone met de 'verboden plek' naar boven, laad een grote internetpagina. Zodra ik mijn vinger op de plek tussen de twee antennes leg stopt de pagina met laden. Haal ik mijn vinger weg, gaat hij vrolijk verder met laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 16:30:
Ik leg de iphone met de 'verboden plek' naar boven, laad een grote internetpagina. Zodra ik mijn vinger op de plek tussen de twee antennes leg stopt de pagina met laden. Haal ik mijn vinger weg, gaat hij vrolijk verder met laden.
Ok, maar het is de vraag of dat 'normaal' gedrag is. Houd je hem standaard zo vast of leg je je vinger erop om te kijken wat er gebeurt? Als alleen dat laatste het geval is, moet ik het gevaarlijke Bosmonster wel gelijk geven. Dan is het dus niet iets praktisch, maar een test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snippertje schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 16:08:
Toch fijn om dit soort positieve reacties te zien :)
Het is natuurlijk ook verschillend per persoon vanwege de omgeving ect.

Maar toch jammer hoe Apple hiermee omgaat. Ze geven een onacceptabele reactie aan de consument en doen er voor de rest niks mee. (tot nu toe)

Zelf heb ik nog geen idee om de iPhone 4 in huis te halen... Het is en blijft natuurlijk wel een leuk toestel :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 16:34:
[...]

Ok, maar het is de vraag of dat 'normaal' gedrag is. Houd je hem standaard zo vast of leg je je vinger erop om te kijken wat er gebeurt? Als alleen dat laatste het geval is, moet ik het gevaarlijke Bosmonster wel gelijk geven. Dan is het dus niet iets praktisch, maar een test.
Dit is een test om het probleem makkelijk uit te proberen. Ik heb hem vaak in mijn linkerhand vast en heb ik met normaal gebruik er ook wat problemen mee gehad. Vooral op plekken waar sowieso al weinig 3G-bereik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kethij
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 15:22:
[...]

Beetje in de trant van:
Wist je dat je dik wordt van bier?
Nou, ik heb anders een oom, die drinkt heul veul bier, en hij is niet dik!
Of:

Er is een vliegtuig met honderden mensen neergestort.
-Onzin! Ik ben al tig keer veilig geland, dus er is niks mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 15:58:
Haha!

Wat ik bedoel is dat je zegt dat het bereik van JOUW iPhone 4 beter is dan van JOUW iPhone 3GS.
Kethij schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 17:32:
Er is een vliegtuig met honderden mensen neergestort.
-Onzin! Ik ben al tig keer veilig geland, dus er is niks mis.
Stomme vergelijkingen natuurlijk. Een iPhone 4 is een iPhone 4 en een 3GS is een 3GS. De toestellen zijn identiek. Als ik bijvoorbeeld in de lift geen bereik meer had met een 3GS en dat nu met een iPhone 4 wel heb, is dat een verbetering in het toestel.

Tests onderbouwen dit ook. De antennes van de iPhone 4 zijn krachtiger dan die in de 3GS, waarschijnlijk doordat ze groter en extern zijn.

Ik kon het idd visueel ook reproduceren als ik al mindere verbinding had door de antennes te verbinden. Het heeft echter nooit tot een wegvallende verbinding geleid.

Desalniettemin heb ik nu een bumper (wat trouwens een bijzonder strak ding is) en heb ik er zelfs visueel geen last meer van.

Het is al een paar keer eerder gezegd, maar de mensen zonder iPhone 4 in dit topic schreeuwen het hardst moord en brand, wat toch opvallend te noemen is.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 16:35:
[...]

Maar toch jammer hoe Apple hiermee omgaat. Ze geven een onacceptabele reactie aan de consument en doen er voor de rest niks mee. (tot nu toe)
Ze zullen er vast druk mee bezig zijn. Vraag blijft of ze er iets aan kunnen doen als het een designfout is.

Dat ze het niet helemaal netjes behandelen kan ik niet meer dan met je eens zijn natuurlijk.

[ Voor 33% gewijzigd door Bosmonster op 13-07-2010 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Laatst online: 13:38
@ hierboven

Al heeft er maar 5% last van dat de verbinding wegvalt door het kortsluiten van de antennes vind ik dat toch erg veel.

Kortom, er zullen best heel veel mensen tevreden zijn over de ontvangst, maar er zijn ook heel veel mensen ontevreden over. Met name in die situaties dat het bereik minder is, is het vervelend dat je door het kortsluiten van de antennes gewoonweg geen verbinding meer kunt maken.

Apple heeft er gewoonweg een handje van om problemen in de doofpot te stoppen. Met alle respect, maar er wordt in mijn optiek toch door genoeg gebruikers aangegeven dat zij hinder ervaren bij het kortsluiten van de telefoons.

Grote problemen of negatieve publiciteit, bij Apple doen ze er alles aan om dat te voorkomen. Heb hier nog een brief liggen ondertekend door Cathy Kearney, problemen afkopen zijn ze goed in bij Apple. Vooral net doen of er niks aan de hand is (had overigens betrekking op een Macbook en niet op de iPhone).

Wel jammer overigens, want ik vind het verder een pracht telefoon. Als deze problemen er niet waren geweest had ik er zeker een gehaald. Als ze de service van Apple nu net zo mooi maken als de producten, kortom doe een recall en fix het probleem, zou ze dat enorm sieren.

[ Voor 30% gewijzigd door tm030614 op 13-07-2010 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Als 5% er last van heeft koopt die 5% toch een bumper? ;)

Ik ontken overigens ook niet dat er een probleem is, want dat is er natuurlijk wel degelijk. Ik zeg alleen dat het nogal zwaar overdreven wordt. Neem nou deze belachelijke quote van een of andere "professor":
"Apple will be forced to do a recall of this product," said Professor Matthew Seeger, an expert in crisis communication. "It's critically important. The brand image is the most important thing Apple has. This is potentially devastating."

Crisis communication experts contacted by CultofMac.com, including Chris Lehane, former Clinton White House "Master of Disaster," agree: the iPhone 4 reception issue presents a Toyota-style PR crisis for Apple, and the company must respond with a more meaningful fix than a software patch."
Dit probleem gaan vergelijken met de Toyota PR-crisis.. right. Door de iPhone zijn honderden mensen tegen een boom te pletter gereden, same thing! En dat noemt zich dan een professor crisiscommunicatie.

Het lijkt onderhand wel of iedereen er een zegje over wil doen.

[ Voor 93% gewijzigd door Bosmonster op 13-07-2010 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De manier hoe Apple hier mee omgaat is idd schandalig, eerst ontkennen dat er een er receptie probleem is, daarna de consument de schuld geven (you are holding it wrong). Voor zo'n duur apparaat zou je mogen verwachten dat techs v. Apple hier van om te hoogte hadden moest zijn gedurende de testfase.
Misschien was dit ook het geval, want waarom met een hoesje (bumper)komen, als er nog nog noot eerder een iPhone gelanceerd is met een standaard hoesje, en dan ook nog eens een hoesje die alleen de antenne (zijkanten) beschermd? Is dit om het probleem te maskeren, aangezien de afleveringsdatum naderde? Dan had Mr Jobs ook problemen tijdens de presentatie om met internet contact te maken, zogenaamd lag het eraan dat het (wifi) netwerk overbelast was geraakt door alle journalisten is de zaal.
Nu is het dus een software probleem waar voor over een paar weken een update gaat uitkomen. Ik gok dat Apple nu als een gek dit probleem hardware technisch aan het oplossen is, en deze "nieuwe"toestellen langzaam in het productieproces verwerkt. Deze verbetering zal niet zichtbaar zijn aan de buitenkant. Zo zullen de mensen met problemen nu (hardcore Apple fans)de telefoon niet meer om kunnen ruilen. En zullen nieuwe eigenaars niet of nauwelijks problemen meer ondervinden in de toekomst. En zo zal Apple claimen dat het "probleem" opgelost is na een geweldige software-update.....echt waar Apple , is dat de manier???? let it not be so... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
@Matt777

Je trekt wel even een enorm blik suggestie open. Ik weet dat sommige mensen vatbaar zijn voor conspiracy theories, maar je kunt ook overdrijven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

En dan heeft een Nokia of een Nexus One hetzelfde probleem. Blijkbaar is gewoon een slechte dekking het werkelijke probleem en daar haal je een 5%-faal wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Apple mag onderhand trouwens wel is wat bekend gaan maken wat betreft de release-datum in Nederland.
En T-mobile de prijzen...

Krijg sterk het vermoeden dat het geen juli meer gaat worden namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:14
het is wel zo dat de media de boel behoorlijk aan het opblazen is, met de 3G waren er ook probleem in het begin, en daar hoorde je al snel niets meer van na een firmware update.

http://www.iphoneclub.nl/...tel-analist-naar-chipset/

wetenschappers waren er heilig van overtuigd dat de iPhone niet goed werkte en een software updat onmogelijk dit kon verhelpen.

alle fora puilen uit met iPhone problemen, maar let wel dat klagers zoeken eerder een forum op dan van diegene waarvan de iPhone prima werkt.

Apple heeft altijd de boel opgelost, en ik wacht geduldig af !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
absrnd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 19:05:
het is wel zo dat de media de boel behoorlijk aan het opblazen is, met de 3G waren er ook probleem in het begin, en daar hoorde je al snel niets meer van na een firmware update.

http://www.iphoneclub.nl/...tel-analist-naar-chipset/

wetenschappers waren er heilig van overtuigd dat de iPhone niet goed werkte en een software updat onmogelijk dit kon verhelpen.

alle fora puilen uit met iPhone problemen, maar let wel dat klagers zoeken eerder een forum op dan van diegene waarvan de iPhone prima werkt.

Apple heeft altijd de boel opgelost, en ik wacht geduldig af !
Met alle respect, maar alle mensen die ik ken hebben in een gebouw waar ik 100% prima bereik heb, geen bereik. Ik bel nog vrolijk weg, waar hun staan te klagen en vragen 'mag ik even met jouw telefoon bellen'.

iPhone in zijn algemeen staat nu niet bekend om super ontvangst voor zover mij bekend is.

Tuurlijk elk probleem heeft last van het verminderen van het signaal door een hand of wat ook, maar de laatste iPhone is er wel stukken meer gevoeliger voor dan andere telefoons en dat kan soms net het verschil maken in wel of niet kunnen bellen in een gebied met minder bereik.

Overigens lijkt Apple Support toe te geven dat de aankomende software update het probleem niet gaat fixen

[ Voor 7% gewijzigd door tm030614 op 13-07-2010 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 19:00:
@Matt777

Je trekt wel even een enorm blik suggestie open. Ik weet dat sommige mensen vatbaar zijn voor conspiracy theories, maar je kunt ook overdrijven :+
Misschien is het laatste stukje een beetje suggestief, maar je moet toegeven dat de feiten er niet om liegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Net telefoon van mijn vriendin gerestored mbt het accu draining probleem, we gaan het zien. i'll keep you posted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:14
tm030614 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 19:17:
[...]

Met alle respect, maar alle mensen die ik ken hebben in een gebouw waar ik 100% prima bereik heb, geen bereik. Ik bel nog vrolijk weg, waar hun staan te klagen en vragen 'mag ik even met jouw telefoon bellen'.
heb ik ook maar dan met mijn t-mobile en telfort van mijn vriendin, de ene keer ik geen verbinding, de andere keer heeft zij geen verbinding, dat is de goede samenwerking van providers :)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Tja, is dit trouwens niet met elke iPhone versie? Klagen dat het bereik slecht is. Ik snap trouwens ook niet waarom mensen door blijven hameren op het "You are holding it wrong"-mailtje. Die kan net zo goed nep zijn.

Maar goed. Het enige wat er dus eigenlijk is, is dat als je de verbinding tussen de twee antenne's verstoort het aantal streepjes wat omlaag gaat (wat weer heel dramatisch lijkt te zijn omdat je heel lang op 5 streepjes blijft hangen, maar er zit maar weinig verschil tussen 4, 3, 2 of 1 streepjes). Natuurlijk wel balen, maar niemand gaat zijn telefoon vast knijpen tijdens het bellen.

Vele Nokia's en Sony Ericsson's hebben het zelfde probleem, en zoals iemand hierboven ook al zei: Google's Nexus One ook. Alleen omdat Apple extra heeft gehamerd op het nieuwe design wat het bereik moet verbeteren, gaat iedereen van alles uitproberen (zoals de death grip waarbij de meeste mensen die het na doen gewoon helemaal de telefoon vast knijpen (en zoals je in de filmpjes ziet gaat het dan ook nog heel traag)).

Ik kan in ieder geval niet wachten op de iPhone 4! :D Het antenne probleem lijkt erger dan het is.

[ Voor 4% gewijzigd door Uniciteit op 13-07-2010 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:08

aex351

I am the one

Bosmonster schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 11:04:
Diezelfde test geeft de iPhone 4 ook de hoogste score van alle smartphones.

Alleen raden ze hem af door dat ene probleem, waar ik persoonlijk niet of nauwelijks last van heb in de praktijk na inmiddels zo'n 3 weken gebruik.
De weging op een basis kenmerk is groter dan op een feature. Een telefoon is om te bellen. Het is dan ook logisch dat om die ene probleem (niet kunnen bellen) er een negatieve advies wordt gegeven. Vergelijk het met een auto. Je kan een mooie, goed uitgeruste en snelle auto hebben, zonder vier goede wielen heb je er weinig aan.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 19:22:
[...]

Misschien is het laatste stukje een beetje suggestief, maar je moet toegeven dat de feiten er niet om liegen
Als je met "het laatste stukje" alles behalve de eerste 3 regels bedoelt moet ik je gelijk geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Squatjj schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 20:59:
Vele Nokia's en Sony Ericsson's hebben het zelfde probleem, en zoals iemand hierboven ook al zei: Google's Nexus One ook. Alleen omdat Apple extra heeft gehamerd op het nieuwe design wat het bereik moet verbeteren, gaat iedereen van alles uitproberen (zoals de death grip waarbij de meeste mensen die het na doen gewoon helemaal de telefoon vast knijpen (en zoals je in de filmpjes ziet gaat het dan ook nog heel traag)).
Maar de Nokia's, SE en Nexus hebben er in veel mindere mate last van dan de iPhone... daar waar andere telefoons verbinding hebben, ongeacht de wijze van vasthouden, verlies de iPhone de verbinding op het moment dat je hem dus 'verkeerd' vasthoud.
Buiten dat, als je de telefoon gewoon vasthoud, waarbij je dus kortsluiting maakt, daalt ook de verbindingssnelheid enorm.

Ik ben van mening dat een telefoon die zo duur is, een dergelijke grote hoeveelheid signaalverlies door de wijze van vasthouden, dit 'probleem' niet zou moeten vertonen. Ik heb het dan niet over de balkjes die verdwijnen, maar over het aantal dB.

Overigens denk ik wel dat het probleem in NL minder zal zijn dan in bijvoorbeeld de VS. Het netwerk schijnt daar van mindere kwaliteit te zijn dan hier waardoor het probleem zich makkelijker uit. Ook de mate van zwetende handen zal zeker een rol spelen. Als je kurkdroge handen hebt hoef je je denk ik weinig zorgen te maken. Heb je vochtige handen zal het probleem eerder optreden.

Edit: Ik vraag me wel af waarom Apple er niet voor heeft gekozen om de scheiding van de antenne niet onderaan het toestel te maken. Is er een speciale reden dat de scheiding net op die ene plek aan de zijkant zit? Kan me voorstellen dat wanneer de antennes onderaan samenkomen je veel minder kans hebt op kortsluiting.

Overigens, het mailtje van Steve is echt. Daar is door Boy Genius Report al het een en ander over geschreven. Ik heb in het verleden zelf zeer veel problemen gehad met een Macbook Pro en heb destijds uit frustratie ook een email gestuurd naar Steve himself. Tot mij verbazing binnen 24 uur een reply en een paar uur later werd er door Executive Relations contact opgenomen, vanuit Ierland. De beste man vertelde mij dat Steve er intern bij Apple bekend om staat al zijn email zelf te lezen en daar bijzonder veel tijd in te steken.

[ Voor 7% gewijzigd door tm030614 op 14-07-2010 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 17:54
Ik heb even een vraagje, heb sinds vandaag een iPhone 3Gs.
De iPhone is gejailbreaked en geunlocked (waar ik afhankelijk van ben). iPhone zit op firmware 3.1.2 en heeft volgens mij de nieuwe bootrom?

Ik heb een paar vraagjes, want ik zie door de bomen het bos niet meer.

Is het (al?) mogenlijk om hem zo te jailbreaken dat je hem ook aan en uit kunt zetten zonder dat je hem opnieuw moet jailbreaken met blackrain?

Als ik de iPhone opnieuw opstart (door middel van jailbreak) en geen simcode invul kan ik wel wifi vinden en gebruiken, als ik deze wel invul doet die dat geloof ik niet. Is dit een bekend probleem?

Ik las iets van dat het slim was een bepaald bestand op te slaan voor als er iets mis gaat met jailbreaken of updaten of iets. Hoe doe ik dit?

Is er nog iets anders waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-09 19:44
Tjah zou inderdaad fijn zijn, maar ik vraag me dan af of ze het probleem ook daadwerkelijk hebben verholpen, of dat ze enkel die antennebar hebben gemaskeerd om het te doen lijken dat er geen problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Engadget heeft net dit artikel gepubliceerd:
http://www.engadget.com/2...e-iphone-4-is-not-broken/

Wat daar besproken wordt door de verschilllende mensen met hun ervaring komt overeen met wat ik hoor van mensen om me heen die een iPhone 4 hebben. Als je bereik al bagger is, dan kan er iets wegvallen, maar het valt reuze mee.

Als dat zo is, wordt het nog lachen zodra t-mobile de iphone gaat uitleveren....ontvangst van t-mobile is relatief vaker bagger dan dat van kpn/vodafone , tenminste , dat is mijn persoonlijke ervaring.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=Arjan=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-12-2021
Dat verhaal rond die antenne begint zo onderhand een lange baard te krijgen... :O

I think there is a world market for maybe five computers ... six tops. Thomas Watson, chairman IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Beetje zinloze test als die niet een oude 4 ernaast heeft. Iedereen weet inmiddels dat je het alleen ziet als je verbinding ook al minder is, wat hier blijkbaar niet het geval is.

Ik kan hier met max bereik ook met een 4 van 24 juni een zelfde filmpje maken :+

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 14-07-2010 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:11
Igor92 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 00:14:
Ik heb even een vraagje, heb sinds vandaag een iPhone 3Gs.
De iPhone is gejailbreaked en geunlocked (waar ik afhankelijk van ben). iPhone zit op firmware 3.1.2 en heeft volgens mij de nieuwe bootrom?

Ik heb een paar vraagjes, want ik zie door de bomen het bos niet meer...............
Kijk anders in dit topic, daar staat alles erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Ik heb goed nieuws, na de restore van de iPhone van mijn vriendin lijkt alles weer A OK te zijn met de accu, hij is iig niet meer na een nachtje leeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Bosmonster schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 08:27:
[...]

Beetje zinloze test als die niet een oude 4 ernaast heeft. Iedereen weet inmiddels dat je het alleen ziet als je verbinding ook al minder is, wat hier blijkbaar niet het geval is.

Ik kan hier met max bereik ook met een 4 van 24 juni een zelfde filmpje maken :+
Mwah, misschien, maar in combinatie met dit;
http://gizmodo.com/558625...ecalling-the-iphone-4-now
en het feit dat veel van jullie in de eerste instantie er geen last van hadden; klinkt goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 22:13

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Ik heb een 3Gs die als originele OS 3.1.3 had. Deze heb ik bij het uitkomen van de iOS 4.0 geupdate. Nu speelt er sinds die tijd ook dat ik eigenlijk helemaal nergens meer internet heb, alleen thuis via WIFI, maar niet via 3G oid. Om uit te sluiten dat het aan de crappe dekking van t-mobile ligt (bij mij maakt het niet uit of ik buiten, binnen, in een dorp of een stad sta: internet werkt niet) wil ik mijn 3Gs weer in zijn oude staat krijgen. Dus naar 3.1.3. Kan dat gewoon via de DFU mode met iTunes? Dat ik de nieuwste baseband blijf houden is mij bekend, maar jailbreaken hoeft van mij ook niet zonodig.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Mag schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 10:58:
[...]

Mwah, misschien, maar in combinatie met dit;
http://gizmodo.com/558625...ecalling-the-iphone-4-now
en het feit dat veel van jullie in de eerste instantie er geen last van hadden; klinkt goed
Daar is wederom _geen_ vergelijking van een "oude" en een "nieuwe", als er al zoiets bestaat. Zolang niemand daadwerkelijk twee 4's naast elkaar heeft en verschillen kan aantonen, is er wat mij betreft niks veranderd.

Je laatste zin snap ik niet zo goed wat je daar in deze context mee wilt zeggen :) Het probleem is altijd reproduceerbaar, maar alleen onder de juiste omstandigheden. Het enige waar we naar kunnen kijken is het verminderen van streepjes en dat zie je alleen als je verbinding al minder is.

[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 14-07-2010 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Bosmonster schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:10:
[...]
Het enige waar we naar kunnen kijken is het verminderen van streepjes en dat zie je alleen als je verbinding al minder is.
Er zijn wel meer dingen waarnaar je kan kijken. Zo zijn er apps die de netwerksterkte laten zien of je kan het aan de snelheid van het dataverkeer zien bij het laden van een groot bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Shiver23 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:16:
[...]

Er zijn wel meer dingen waarnaar je kan kijken. Zo zijn er apps die de netwerksterkte laten zien of je kan het aan de snelheid van het dataverkeer zien bij het laden van een groot bestand.
Ok. Maar dat filmpje kijkt wederom alleen naar de streepjes. Zinloze test dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:53
Misschien zit matt77 er toch niet zo ver naast :P

http://www.macrumors.com/...-non-conductive-antennas/

http://www.ifixit.com/blo...e-iphone-4-antenna-issue/

en ja dit zijn geruchten blablabla.

Ben nieuwsgierig naar resultaten wanneer ze er eentje te pakken krijgen, zou mooi zijn wanneer het gedoe opgelost is. (de één vindt het geen gedoe de ander weer wel, boei)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

bosaap22 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 15:01:
[...]

Ik wacht toch liever op een mooie case van SwitchEasy. Weet ik in ieder geval zeker dat de kwaliteit van die hoesjes ook in orde is. Die zullen binnenkort toch snel met iPhone4 cases komen lijkt me.
SwitchEasy NUDE voor de iPhone 4 is aangekondigd!Afbeeldingslocatie: http://www.2moso.com/site/media/products/switcheasy/nude/iphone4/all-nude-iphone4.jpg
Daarnaast ook al een preview op iLounge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ben wel benieuwd of de iPhone 4 met die hoesjes met gesloten achterkant zn warmte nog een beetje kwijt kan. Hij kan namelijk flink warm worden bij gamen/opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Ik weet het nooit zo met die hoesjes, toch zonde van het iPhone design :|

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die doorzichtige vind ik dan nog wel mooi, zoiets zit ook om m'n iPod Nano V4, maar de rest.. ugly....

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Kees_frl schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:47:
Misschien zit matt77 er toch niet zo ver naast :P

http://www.macrumors.com/...-non-conductive-antennas/

http://www.ifixit.com/blo...e-iphone-4-antenna-issue/

en ja dit zijn geruchten blablabla.

Ben nieuwsgierig naar resultaten wanneer ze er eentje te pakken krijgen, zou mooi zijn wanneer het gedoe opgelost is. (de één vindt het geen gedoe de ander weer wel, boei)
Die berichten bevestigen alleen maar dat het niet zo is :P
We did manage to track down a week 28 (manufactured this week) iPhone 4 and found no difference in conductivity compared to the original iFixit measurements.
edit: mijn iPhone 4 is van week 23! Een ouwetje :P
Joepv schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:12:
Ik weet het nooit zo met die hoesjes, toch zonde van het iPhone design :|
Ik ook niet, maar kan de Apple bumper wel aanraden. Die is wel erg nice.

[ Voor 20% gewijzigd door Bosmonster op 14-07-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Ja maar dan zie je de "metalen" rand niet meer en dat vind ik zelf erg mooi aan het ontwerp ;)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Bosmonster schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:14:
[...]

Die berichten bevestigen alleen maar dat het niet zo is :P
Ja dat dacht ik dus ook, maar voor de goede moed maar even gepost :P

Ze zullen er snel genoeg achter zijn, in het artikel stond ook nog iets over een onderscheid in productie locaties. Mogelijk dat dat nog iets uitmaakt.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Bosmonster schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:10:
[...]

Daar is wederom _geen_ vergelijking van een "oude" en een "nieuwe", als er al zoiets bestaat. Zolang niemand daadwerkelijk twee 4's naast elkaar heeft en verschillen kan aantonen, is er wat mij betreft niks veranderd.

Je laatste zin snap ik niet zo goed wat je daar in deze context mee wilt zeggen :) Het probleem is altijd reproduceerbaar, maar alleen onder de juiste omstandigheden. Het enige waar we naar kunnen kijken is het verminderen van streepjes en dat zie je alleen als je verbinding al minder is.
Wat ik wilde zeggen is;
Ik wil zelf ook graag de iPhone4 halen, maar vond het jammer toen ik over die antenne hoorde/las. Daarom is het goed dat ik hier van jou en andere die al een iPhone4 hebben hoor dat het niet een (noemenswaardig) probleem is én dat er geruchten zijn over recalls en een verbeterde nieuwe iPhone batch etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
men moet ook niet kijken naar die ontvangst indicator.

Gewoon de speedtest app pakken en dan eens kijken wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Voor zover ik weet hoeft de snelheid niet per definitie te lijden onder een verminderd ontvangst. Als de verbinding al goed was zul je daar nauwelijks iets van merken volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Bosmonster schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 18:39:
Voor zover ik weet hoeft de snelheid niet per definitie te lijden onder een verminderd ontvangst. Als de verbinding al goed was zul je daar nauwelijks iets van merken volgens mij.
Zag op internet wat filmpjes waarbij de snelheid heel erg daalde, dacht misschien leuk te testen met NL providers en bereik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bi3
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-08 11:56
ik probeer al de hele dag uit te vissen hoe je van iOS4 downgrade naar 3.13 op een 3gs zonder enige geluk.
eimand enige idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Laatst online: 07:33
Bpow schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 00:31:
[...]

Tjah zou inderdaad fijn zijn, maar ik vraag me dan af of ze het probleem ook daadwerkelijk hebben verholpen
Ik denk dat ik toch maar even op de iPhone 5 wacht..

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/07/14/1279127760-250.jpg

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 20:26
Grappig... vandaag tijdens storm had mijn iPhone 3G opeens totaal geen bereik meer voor zeker een a twee uur. Kon niet bellen of gebeld worden. m'n iPhone 4 had echter vol bereik (met 3G zelfs). Beide vodafone netwerk en totaal geen problemen met bellen e.d.

Moet ook zeggen dat ik onder normaal gebruik totaal geen probleem heb met wegvallende verbindingen. Pas als ik echt hard m'n hand om m'n iPhone 4 lijkt het optisch effect te hebben. Nog nooit last gehad van een dropped call ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 19:00:
@Matt777

http://www.iphoneclub.nl/...ing-iphone-4-met-coating/

Lijkt erop dat iemand nu uit hetzelfde "blikje" staat te tappen.....lol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de ervaringen van de eerste miljoen beta testers hebben tot resultaat geleid:

http://gizmodo.com/558702...-confirm?skyline=true&s=i

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben heel benieuwd. Het is toch redelijk uniek voor Apple om eerst al een open brief te sturen en dan een persconferentie te houden.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Maarja, ze weten dus zelf dat er iets aan de hand is ;). Ik denk dat ze nu met een andere Iphone bezig zijn. Daardoor de levertijd is vertraagd (of nog moet vertragen). En dat iedereen die nu een Iphone heeft hem terug moet brengen om hem te laten "repareren" of ze kunnen een bumpercase voor niks krijgen.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Of ze gaan de levertijd voor de andere landen melden / vertellen dat deze buiten Juli ligt..

Edit: want 'verkrijgbaar in Juli' staat er zo groot niet meer op;
http://www.apple.com/nl/iphone/

Edit 2: ook hier staat niet meer "Vanaf Juli".

Edit 3: Of juist geen uitstel.. maar aankondiging in NL etc.

[ Voor 65% gewijzigd door graceful op 15-07-2010 10:30 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Hmmz hoop niet dat ik straks terug naar de UK moet om mijn iPhone om te ruilen als ze een recall doen :(

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
knny schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 10:30:
Hmmz hoop niet dat ik straks terug naar de UK moet om mijn iPhone om te ruilen als ze een recall doen :(
Als hij in NL uit is moet dat hier ook lukken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Nu online
Jpjedi schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 10:34:
[...]

Als hij in NL uit is moet dat hier ook lukken hoor.
Mja wil wel weer een simlockvrije terug natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Nu online
Kees_frl schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 18:11:
men moet ook niet kijken naar die ontvangst indicator.

Gewoon de speedtest app pakken en dan eens kijken wat er gebeurt.
Als ik mijn iPhone neerleg en de speedtest app gebruik haal ik zo'n 12,5 Mbit aan snelheid en 5 Mbit upload (wifi) Bij het vasthouden in de linkerhand ondervind ik geen snelheidsverlies.

Wel bij het vasthouden soms een paar streepjes bereik minder, maar nog nooit een wegvallend gesprek gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Heb je nu last van het probleem? Zo nee, dan bij een recall gewoon je toestel houden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:52
knny schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 10:50:
[...]

Als ik mijn iPhone neerleg en de speedtest app gebruik haal ik zo'n 12,5 Mbit aan snelheid en 5 Mbit upload (wifi) Bij het vasthouden in de linkerhand ondervind ik geen snelheidsverlies.

Wel bij het vasthouden soms een paar streepjes bereik minder, maar nog nooit een wegvallend gesprek gehad.
Probeer die Speedtest zonder wifi!! het gaat namelijk om de mobiele verbinding van de provider en niet jou wifiverbinding ;) je belt tog ook niet via wifi?

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knny schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 10:50:
[...]

Hoever zit je van je AP af, ? :)
Edit: Zou je eens een 3G speedtest willen uitvoeren ?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2010 10:58 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 10
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 3
[iPhone] Levertijden

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.