Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:46

Snippertje

Light up your life

knny schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 10:50:
[...]

Als ik mijn iPhone neerleg en de speedtest app gebruik haal ik zo'n 12,5 Mbit aan snelheid en 5 Mbit upload (wifi) Bij het vasthouden in de linkerhand ondervind ik geen snelheidsverlies.

Wel bij het vasthouden soms een paar streepjes bereik minder, maar nog nooit een wegvallend gesprek gehad.
Je moet dan ook geen wifi gebruiken, die valt niet weg.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Apple geeft vrijdag persconferentie over iPhone 4 [16 juli 2010]
http://www.iphoneclub.nl/...er-iphone-4-16-juli-2010/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:13
Oeps, ja het moest natuurlijk via 3G :)

Hier de resultaten;
iPhone liggend op vlakke ondergrond
- download 0,53 Mbps, upload 0,19 Mbps

iPhone in linkerhand
speed is goed, totdat ik hem in de linkerhand houd. Het 3G signaal valt zelfs soms weg, haal je de hand weg dan is er weer een boost.

Ziet ernaar uit dat ik ook een probleem iPhone heb :) Dus hoop op een recall.

Maar wegvallende gesprekken heb ik geen last van

[ Voor 6% gewijzigd door knny op 15-07-2010 11:10 ]

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

graceful schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 10:10:
Of ze gaan de levertijd voor de andere landen melden / vertellen dat deze buiten Juli ligt..

Edit: want 'verkrijgbaar in Juli' staat er zo groot niet meer op;
http://www.apple.com/nl/iphone/

Edit 2: ook hier staat niet meer "Vanaf Juli".

Edit 3: Of juist geen uitstel.. maar aankondiging in NL etc.
Dit stond er volgens mij ook al niet op. Alleen bij de iPad, niet bij de iPhone.

Kijk maar in het cache geheugen van Google, daar staat de pagina van 8 juli nog op. En daar is ook nergens een verwijzing naar de leverdatum te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 11:10:
[...]

Dit stond er volgens mij ook al niet op. Alleen bij de iPad, niet bij de iPhone.

Kijk maar in het cache geheugen van Google, daar staat de pagina van 8 juli nog op. En daar is ook nergens een verwijzing naar de leverdatum te vinden.
Had gekeken bij Google inderdaad, maar er stond wel degelijk op een van de pagina's "Vanaf Juli". Dat werd nog hier en daar als bewijs gebruikt dat het deze maand moest zijn. Daar ben ik 100% zeker van.

Edit: nah, ik kan ook niks meer vinden in dit (overigs veel te lang) topic, last gehad van hallucinaties? Nee toch?

Correctie: wel dus. Trexznl heeft gelijk, ben door de war met de iPad pagina :F

[ Voor 15% gewijzigd door graceful op 15-07-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Bah bah, mijn 3GS zuigt echt zwaar sinds ik IOS4 heb, telkens raak ik de verbinding kwijt als ik aan het bellen ben, mij carkit gaat soms over de zeik en die vernieuwde functies zijn ook niet geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
Is er al is geprobeerd om een stukje tape over een hoek van de simkaart te doen bij de iPhone 4? Ik heb berichten gelezen dat het bereik probleem ligt aan het feit dat de simkaart de simkaart-tray aanraakt.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

Wat een tendentieus artikel weer op de FP:
nieuws: Apple brengt updates uit die 'death grip' moeten verhelpen

Er is toch niet door Apple beweerd dat die updates de problemen verhelpen? Alleen de manier waarop de bereikstreepjes worden weergegeven is veranderd waardoor deze nu een realistischer beeld geven van het werkelijke bereik.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tourniquet schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 14:40:
Wat een tendentieus artikel weer op de FP:
nieuws: Apple brengt updates uit die 'death grip' moeten verhelpen

Er is toch niet door Apple beweerd dat die updates de problemen verhelpen? Alleen de manier waarop de bereikstreepjes worden weergegeven is veranderd waardoor deze nu een realistischer beeld geven van het werkelijke bereik.
Uuum nee. Apple heeft gezegd dat het probleem juist wordt veroorzaakt omdat de streepjes verkeerd worden weergegeven. Als je even kijkt bij gerelateerde content:

nieuws: Apple: signaalproblemen iPhone liggen aan weergave streepjes

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2010 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 15:17
Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 14:42:
[...]

Uuum nee. Apple heeft gezegd dat het probleem juist wordt veroorzaakt omdat de streepjes verkeerd worden weergegeven. Als je even kijkt bij gerelateerde content:

Tourniquet heeft wel een punt. Ook die titel klopt niet echt. Helaas neemt vrijwel niemand de moeite om ook echt de brief te lezen: http://www.apple.com/pr/library/2010/07/02appleletter.html. Niet dat het veel uitmaakt, aangezien het onwaarschijnlijk is dat Apple morgen hetzelfde gaat zeggen als al in de brief staat :P

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Laatst online: 17-09 07:49
Hoedje schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 14:46:
[...]

Tourniquet heeft wel een punt. Ook die titel klopt niet echt. Helaas neemt vrijwel niemand de moeite om ook echt de brief te lezen: http://www.apple.com/pr/library/2010/07/02appleletter.html. Niet dat het veel uitmaakt, aangezien het onwaarschijnlijk is dat Apple morgen hetzelfde gaat zeggen als al in de brief staat :P
Er zullen sowieso wel vragen over die brief komen en waarom zoveel mensen er geen last van hebben terwijl andere weer wel. Maar goed we wachten het af.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

[...]

Ze hebben gezegd dat de ontvangst van het toestel oké is, maar dat er in sommige gevallen bij weinig bereik te veel streepjes werden weergegeven door een verkeerd algoritme. Dát is verholpen met de update. Dat staat dus los van het probleem dat de ontvangst sterk kan verminderen door het op een bepaalde manier vasthouden.

edit: zie de link bij Hoedje hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 14:46:
[...]

Mwah nee hoor. Apple heeft in dit geval zeer duidelijk gezegd dat de "death grip" zich voor doet op elke telefoon en dat de reden waarom de verbinding ineens schijnt weg te vallen (van volle naar geen verbinding) is omdat de Iphone 4 de streepjes verkeerd weergeeft. Ik denk niet dat je begrijpt wat het woord tendentieus inhoudt. tendentieus wil zeggen een moedwillige leugen om de waarheid te verdraaien. Ik zie niet wat er tendentieus is aan dat bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tourniquet schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 14:52:
[...]

Ze hebben gezegd dat de ontvangst van het toestel oké is, maar dat er in sommige gevallen bij weinig bereik te veel streepjes werden weergegeven door een verkeerd algoritme. Dát is verholpen met de update. Dat staat dus los van het probleem dat de ontvangst sterk kan verminderen door het op een bepaalde manier vasthouden.

Mwah... dat heb je bij elke telefoon en ik zie niet hoe Apple dat even 1, 2, 3 gaat oplossen. Ik begrijp ook niet hoe een telefoon met een antenne welke rondom zit ineens dit probleem kan hebben, zou het ding toch stiekem ergens een gelocaliseerde antenne hebben ipv die hele band zoals Apple on wil doen geloven?

In het artikel staat ook nog eens:
De update verhelpt niet het probleem dat gesprekken wegvallen, meldt Cnet. Mobilecrunch komt tot dezelfde conclusie. Wel is duidelijk dat de streepjes die het bereik aangeven groter worden weergegeven. Cnet meldt bovendien dat een gesprek wegviel terwijl het toestel twee streepjes aangaf. Dat is opvallend omdat na de update juist minder streepjes zouden worden weergegeven, waardoor een bereik van twee streepjes wijst op een sterker signaal dan voorheen.
Dan begrijp ik niet wat er tendentieus aan is.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
batumulia schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 14:31:
Is er al is geprobeerd om een stukje tape over een hoek van de simkaart te doen bij de iPhone 4? Ik heb berichten gelezen dat het bereik probleem ligt aan het feit dat de simkaart de simkaart-tray aanraakt.
Complete onzin.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 14:54:
[...]

Mwah... dat heb je bij elke telefoon en ik zie niet hoe Apple dat even 1, 2, 3 gaat oplossen. Ik begrijp ook niet hoe een telefoon met een antenne welke rondom zit ineens dit probleem kan hebben, zou het ding toch stiekem ergens een gelocaliseerde antenne hebben ipv die hele band zoals Apple on wil doen geloven?

In het artikel staat ook nog eens:

[...]

Dan begrijp ik niet wat er tendentieus aan is.
"Apple heeft een bètaversie uitgebracht van iOS 4.1. Die zou het probleem van signaalverlies dat klanten met de iPhone 4 ervaren moeten verhelpen. Ook iOS 4.0.1, een update die donderdag moet uitkomen, zou het probleem oplossen."

Ik vind dit tendentieus, omdat het suggereert dat Apple het signaalverlies als probleem heeft onderkend en heeft verholpen met een software-update. Tot nu toe heeft Apple nog niet onderkend dat het signaalverlies een probleem is (misschien morgen bij de persconferentie?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tourniquet schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:36:
[...]

"Apple heeft een bètaversie uitgebracht van iOS 4.1. Die zou het probleem van signaalverlies dat klanten met de iPhone 4 ervaren moeten verhelpen. Ook iOS 4.0.1, een update die donderdag moet uitkomen, zou het probleem oplossen."

Ik vind dit tendentieus, omdat het suggereert dat Apple het signaalverlies als probleem heeft onderkend en heeft verholpen met een software-update. Tot nu toe heeft Apple nog niet onderkend dat het signaalverlies een probleem is (misschien morgen bij de persconferentie?).
Ik weet niet misschien zitten we op verschillende golf lengten ofzo maar Apple heeft al gezegd dat het een software probleem is en dat ze het met een update zouden fixen.
Upon investigation, we were stunned to find that the formula we use to calculate how many bars of signal strength to display is totally wrong. Our formula, in many instances, mistakenly displays 2 more bars than it should for a given signal strength. For example, we sometimes display 4 bars when we should be displaying as few as 2 bars. Users observing a drop of several bars when they grip their iPhone in a certain way are most likely in an area with very weak signal strength, but they don’t know it because we are erroneously displaying 4 or 5 bars. Their big drop in bars is because their high bars were never real in the first place.

To fix this, we are adopting AT&T’s recently recommended formula for calculating how many bars to display for a given signal strength. The real signal strength remains the same, but the iPhone’s bars will report it far more accurately, providing users a much better indication of the reception they will get in a given area. We are also making bars 1, 2 and 3 a bit taller so they will be easier to see.

We will issue a free software update within a few weeks that incorporates the corrected formula. Since this mistake has been present since the original iPhone, this software update will also be available for the iPhone 3GS and iPhone 3G.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2010 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 22:44
Eerste stuk is een heel geloofwaardig verhaal, maar dan de laatste drie regels...
We will issue a free software update within a few weeks that incorporates the corrected formula. Since this mistake has been present since the original iPhone, this software update will also be available for the iPhone 3GS and iPhone 3G.
Waren er hiervoor ook problemen van ineens wegvallende streepjes dan, nooit iets van gehoord. Probleem blijft volgens mij nog steeds bestaan dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:38:
[...]

Ik weet niet misschien zitten we op verschillende golf lengten ofzo maar Apple heeft al gezegd dat het een software probleem is en dat ze het met een update zouden fixen.

[...]
Apple zegt dat de berekening van de signaalsterkte niet klopt. Dat is natuurlijk heel wat anders dan het wegvallen van signaal, waar de '4' last van heeft.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
mbr01 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:50:
Eerste stuk is een heel geloofwaardig verhaal, maar dan de laatste drie regels...

[...]

Waren er hiervoor ook problemen van ineens wegvallende streepjes dan, nooit iets van gehoord.
Nee, maar dat was ook niet het punt.
Probleem blijft volgens mij nog steeds bestaan dan.
Klopt. Het is alleen nu zo dat het probleem erger lijkt dan 't is, omdat je van vijf streepjes naar een kunt gaan terwijl je eigenlijk van twee naar een zou moeten gaan (of van vijf naar vier, dat soort gein.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Waren er hiervoor ook problemen van ineens wegvallende streepjes dan, nooit iets van gehoord. Probleem blijft volgens mij nog steeds bestaan dan.
http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1602608

Vindt het eigenlijk grappig om dit te zien. Aan de ene kant zeggen de Apple liefhebbers dat Apple nooit heeft toegegeven dat het een probleem is en aan de andere kant zeggen de Anti-Apple's dat het een hardware probleem is wat je nooit kan oplossen met software.

Deze discussie begint echt idioten vormen aan te nemen. Ik vindt het trouwens ook frappant dat iedereen op het net ineens expert is op het gebied van elektromagnetisme en telecommunicatie. In mijn bachelor tijden vondt ik de lessen over elektromagnetisme toch zeer pittig (zeker omdat men over een groot deel nog niet uit is hoe het werkt) en die theorieën over modulatie en dynamic range zijn zo complex dat je daar nooit in je eentje uitkomt. Maar toch zijn er mensen die precies weten te vertellen wat het probleem is. Het verbinden van twee antennen kan zoveel effecten hebben dat je dat nooit achter kan komen zonder dat je indepth informatie hebt over de design dus je kan ook niet weten of het probleem daadwerkelijk het verbinden van de antennen is. Aan de andere kant is het toch nu overduidelijk dat er een probleem is en dat er een fix moet komen.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2010 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:38:
[...]

[...]
Daar zie ik ook niet staan dat het signaalverlies door de update wordt gefixt. Alleen de weergave van het aantal streepjes wordt aangepast. Hoe ik die brief lees is dat het signaalverlies "normaal" is maar dat het "erger" lijkt dan dat het is door het verkeerde algoritme.

Feit is natuurlijk wel dat er klachten zijn over compleet wegvallen van de verbinding en dat dat bij andere toestellen niet voorkomt, ben daarom wel benieuwd wat er morgen bekend wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tourniquet schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:56:
[...]

Daar zie ik ook niet staan dat het signaalverlies door de update wordt gefixt. Alleen de weergave van het aantal streepjes wordt aangepast. Hoe ik die brief lees is dat het signaalverlies "normaal" is maar dat het "erger" lijkt dan dat het is door het verkeerde algoritme.

Feit is natuurlijk wel dat er klachten zijn over compleet wegvallen van de verbinding en dat dat bij andere toestellen niet voorkomt, ben daarom wel benieuwd wat er morgen bekend wordt gemaakt.
For example, we sometimes display 4 bars when we should be displaying as few as 2 bars. Users observing a drop of several bars when they grip their iPhone in a certain way are most likely in an area with very weak signal strength, but they don’t know it because we are erroneously displaying 4 or 5 bars. Their big drop in bars is because their high bars were never real in the first place.
Vast pakken van je telefoon resulteert altijd in een signaal verlies. Het probleem, volgens Apple, is dat ze de signaal sterkte verkeerd weergegeven waardoor het lijkt alsof je van vol tot geen bereik gaat terwijl je eigenlijk al slecht signaal had welke nu compleet wegvalt. Ik denk dat jij te veel vast zit aan het verlies gedeelte van dat woord en denkt dat ze daarmee suggereren dat het signaal compleet wegvalt. signaalverlies is een term welke wordt gebruikt om een amplitude verlies in dB's weer te geven. Het signaal zal er altijd zijn alleen is het te zwak om door je telefoon of door de mast opgepikt te worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2010 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 12:52
Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:02:
[...]

Vast pakken van je telefoon resulteert altijd in een signaal verlies. Het probleem, volgens Apple, is dat ze de signaal sterkte verkeerd weergegeven waardoor het lijkt alsof je van vol tot geen bereik gaat terwijl je eigenlijk al slecht signaal had welke nu compleet wegvalt.
Alleen is dat niet het werkelijke probleem. Alle telefoons hebben dit probleem, maar alleen de iPhone 4 heeft het probleem van het verbinden van de twee antennes.

Dat laatste wordt een beetje doodgezwegen, al weten we daarover morgen waarschijnlijk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:04:
[...]

Alleen is dat niet het werkelijke probleem. Alle telefoons hebben dit probleem, maar alleen de iPhone 4 heeft het probleem van het verbinden van de twee antennes.

Dat laatste wordt een beetje doodgezwegen, al weten we daarover morgen waarschijnlijk meer.
Ik zeg ook, volgens Apple. Als je een paar berichten boven dat bericht leest dan zie je ook.
Deze discussie begint echt idioten vormen aan te nemen. Ik vindt het trouwens ook frappant dat iedereen op het net ineens expert is op het gebied van elektromagnetisme en telecommunicatie. In mijn bachelor tijden vondt ik de lessen over elektromagnetisme toch zeer pittig (zeker omdat men over een groot deel nog niet uit is hoe het werkt) en die theorieën over modulatie en dynamic range zijn zo complex dat je daar nooit in je eentje uitkomt. Maar toch zijn er mensen die precies weten te vertellen wat het probleem is. Het verbinden van twee antennen kan zoveel effecten hebben dat je dat nooit achter kan komen zonder dat je indepth informatie hebt over de design dus je kan ook niet weten of het probleem daadwerkelijk het verbinden van de antennen is. Aan de andere kant is het toch nu overduidelijk dat er een probleem is en dat er een fix moet komen.
Ik had op de FP al het volgende gezet alleen is het nu helemaal naar beneden gedrukt vanwege de onzin discussies die je in elke Apple thread ziet.
Mwah doet hoeft niet zo te zijn. Misschien dat ze nog iets anders hebben gedaan. De baseband processor is een ARM core en een FPGA gecombineerd. Als ze in de FPGA van de baseband processor een filter hebben ingebakken om het signaal van WIFI weg te filteren dan is het probleem ook opgelost. Puur softwarematige oplossing maar het werkt. Als het werkt dan werkt het en of het goedkoop of duur is maakt dan verder ook niks uit.
Ik heb ook zo het idee dat veel mensen hopen op een recall. Een beetje iets psychologische ofzo. Er is blijkbaar iets mis met het toestel wat ze hebben gekregen dus hebben ze recht op een nieuwe. Alleen dan begrijp ik niet waarom mensen hier in Nederland zo reageren.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:01
[...]

Dat is natuurlijk een regelrechte leugen van Apple. Ze hebben in het verleden iedereen voor de gek gehouden door een andere formule te gebruiken voor berekening van de hoeveelheid streepjes om zo te laten lijken dat je vol bereik had. Alleen nu dondert er zoveel van het bereik omlaag dat ze nu weer minder streepjes laten willen laten zien zodat het net lijkt alsof je maar een of twee streepjes bereik verliest. Dus je begint dan al met een slecht bereik. Dat is het enigste wat ze hebben veranderd in de software. Intussen is al gebleken dat ondanks de update gesprekken nog steeds wegvallen als de antennes worden verbonden (logisch natuurlijk).

Apple probeert keihard er onderuit te komen. En morgen zullen ze vast beweren dat de software het probleem verhelpt. Maar Apple kan de borst nat maken, want ik denk dat ze dit keer niet wegkomen met de makkelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:02:
[...]

[...]

Vast pakken van je telefoon resulteert altijd in een signaal verlies. Het probleem, volgens Apple, is dat ze de signaal sterkte verkeerd weergegeven waardoor het lijkt alsof je van vol tot geen bereik gaat terwijl je eigenlijk al slecht signaal had welke nu compleet wegvalt. Ik denk dat jij te veel vast zit aan het verlies gedeelte van dat woord en denkt dat ze daarmee suggereren dat het signaal compleet wegvalt. signaalverlies is een term welke wordt gebruikt om een amplitude verlies in dB's weer te geven. Het signaal zal er altijd zijn alleen is het te zwak om door je telefoon of door de mast opgepikt te worden.
Helemaal mee eens. Het ging mij om de manier waarop het in het artikel op de FP staat. Als je dat leest, (Die [update] zou het probleem van signaalverlies dat klanten met de iPhone 4 ervaren moeten verhelpen), lijkt het net of het signaalverlies/vermindering niet meer voorkomt door het installeren van een update en dat klopt dus niet. Hopelijk snappen we elkaar nu? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dangerpaki schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:10:
[...]

Dat is natuurlijk een regelrechte leugen van Apple. Ze hebben in het verleden iedereen voor de gek gehouden door een andere formule te gebruiken voor berekening van de hoeveelheid streepjes om zo te laten lijken dat je vol bereik had. Alleen nu dondert er zoveel van het bereik omlaag dat ze nu weer minder streepjes laten willen laten zien zodat het net lijkt alsof je maar een of twee streepjes bereik verliest. Dus je begint dan al met een slecht bereik. Dat is het enigste wat ze hebben veranderd in de software. Intussen is al gebleken dat ondanks de update gesprekken nog steeds wegvallen als de antennes worden verbonden (logisch natuurlijk).

Apple probeert keihard er onderuit te komen. En morgen zullen ze vast beweren dat de software het probleem verhelpt. Maar Apple kan de borst nat maken, want ik denk dat ze dit keer niet wegkomen met de makkelijke oplossing.
Ja maar dat wil niet zeggen dat ze in dit geval niet gelijk hebben. Ik ben trouwens geen Apple fanboy en heb ook (behalve die iPod nano 2g) ook nooit een Apple product gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ondanks de antenne problemen ga ik de iphone 4 halen als hij uit is in belgie, Ik hoop stiekem op een verbeterde batch maar ik heb mn voorzorgsmaatregelen genomen en heb een vapor 4 case besteld heeft iemand deze al?

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loopezz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-09 22:41
Ik heb gister eens nieuwe Apple oordopjes gekocht (MB770G/A), omdat de oude was versleten na 1 jaar te hebben gebruikt.
Ik kwam er echter achter dat de bediening van de nieuwe oordopjes niet 100% werkt. Als ik de oordopjes inplug, dan doet ie het niet. Maar als ik de plug een beetje draai in de iPhone, dan doet hij het opeens wel goed. Als ik de plug dan weer terugdraai hoe hij er in zat, dan doet ie het weer niet. Onder dat draaien van de plug gaat de volume van de iPod functie ook omhoog en omlaag (afwisselend).
De oude doet het wel gewoon normaal.

Weet iemand hier iets meer over af?

-----------
Gegevens:
iPhone 3GS
iOS 4.0
Apple oordopjes (MB770G/A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 16:03
Toch maar mijn scherm laten maken..
Kan ik daarna altijd nog de telefoon verkopen of goed gebruiken..
Daarnaast... de iPhone 4 zal worden uitgesteld? Ik zal hem sowieso niet meer voor volgende week zondag in mijn handen hebben gok ik..

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
mafiatounes schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 17:08:
Ondanks de antenne problemen ga ik de iphone 4 halen als hij uit is in belgie, Ik hoop stiekem op een verbeterde batch maar ik heb mn voorzorgsmaatregelen genomen en heb een vapor 4 case besteld heeft iemand deze al?
Het lijkt me niet dat een case van aluminium goed zal zijn voor een evt. ontvangstprobleem.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
@ Hoedje, ik heb ergens gelezen dat de binnenkant uit zacht materiaal(memoryfoam) is gemaakt om krassen + ontvangst problemen te voorkomen

http://www.slashgear.com/...slashgear+%28SlashGear%29

Ik vind hem er echt geil uitzien met de case + ik kan hem nog altijd in mn autohouder gebruiken _/-\o_

[ Voor 56% gewijzigd door mafiatounes op 15-07-2010 18:05 ]

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ik vind die vapor nogal belachelijk duur (en de tekst op de zijkant lelijk, maar dat is smaak). Wat is er mis met de bumper van Apple zelf bijvoorbeeld? Die passen superstrak en zijn erg mooi afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mafiatounes schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 18:02:
@ Hoedje, ik heb ergens gelezen dat de binnenkant uit zacht materiaal(memoryfoam) is gemaakt om krassen + ontvangst problemen te voorkomen

http://www.slashgear.com/...slashgear+%28SlashGear%29

Ik vind hem er echt geil uitzien met de case + ik kan hem nog altijd in mn autohouder gebruiken _/-\o_
Juh uitgaande van dat ze de $1 = €1 vindt ik 80 euro voor een case toch wel iets te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb geen idee waar ik dit anders kwijt moet maar 4.0.1 is uit. Op het moment van schrijven download hij met volle snelheid.

Edit: De bars zijn duidelijk verandert (niet alleen qua lengte). Momenteel vijf bars in haarlem (snelheid over 3g is ongeveer 1800kbps) maar ik zag ze zojuist zakken naar 4/3 dus ze zijn zeker gevoeliger. Zal t-mobile leuk vinden :P Overigens heb ik een 3g

[ Voor 51% gewijzigd door rockmanz op 15-07-2010 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tourniquet schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 14:52:
[...]

Dat klopt niet helemaal, de problemen zijn nauw met elkaar verbonden en staan dus beslist niet los van elkaar. Mensen houden de telefoon op een bepaalde wijze vast waardoor het signaal aanzienlijk omlaag gaat en velen hebben dan ineens last van verbindingen die wegvallen. Volgens Anandtech en die Consumer Reports gaat het om een drop tot wel 20 dB. Op moment dat jij 5 streepjes ziet staan dan ga je er als consument van uit dat de ontvangst helemaal super is. Als dat echter niet zo is dan betekent die drop van 20 dB ineens dat er geen 3G verbinding meer is. Mensen denken ten onrechte door een foutieve weergave dat hun ontvangst prima is terwijl dat in werkelijkheid helemaal niet het geval hoeft te zijn. Daardoor houden ze ook geen rekening dat hun verbinding weg kan vallen. Die drop van 20 dB is overigens normaal in de zin dat iedere hedendaagse telefoon zoiets heeft alleen die hebben eerder een drop van rond de 10 dB. Die drop is dus niet een gigantisch probleem en maakt dat ook niet als hoofdoorzaak van het hele probleem. In de brief haalt Apple dat ook aan alleen gebruikt men daar geen harde cijfers voor. Het feit dat mensen ten onrechte wordt wijsgemaakt dat ze een goede verbinding hebben terwijl ze eigenlijk een ontzettend slechte verbinding hebben is wat juist wel de hoofdoorzaak zou zijn aldus Apple. Met de huidige 4.0.1 update en de toekomstige 4.1 is het algoritme bijgeschaafd zodat deze een beter en realistischere uitkomst geeft wat aantal streepjes betreft. Daardoor zien mensen sneller dat hun verbinding zuigt en dat ze kunnen verwachten dat het weg kan vallen.

M.a.w. het is een stukje psychologie wat hier de boventoon voert. Mensen denken al snel "meer = beter" waardoor ze een bepaald verwachtingspatroon scheppen waarbij men niet verwacht dat de verbinding wegvalt. Als dan de verbinding wegvalt zal men het niet bij de streepjesweergave of de verbinding zelf zoeken, nee dan wordt er gekeken naar het toestel ("die antenne is slecht!") en/of de telco ("t-mobile heeft slecht bereik!"). Bij een minder aantal streepjes is het verwachtingspatroon anders, men houdt er ineens rekening mee dat de verbinding er wel eens uit kan knallen. In dat geval haalt men de schouders op en/of wijst men naar de telco; het toestel e.d. krijgt dan geen schuld. En zie hier ook de reden waarom deze 2 problemen nauw met elkaar verbonden zijn. Apple gaat nog een stapje verder en noemt de foutieve streepjesweergave als oorzaak van de terugname in aantal streepjes en de wegvallende verbindingen. Ik denk dat dat technisch gezien iets te ver gaat.

Men vergeet dat psychologie bij apparaten en gebruikers een zeer belangrijk onderdeel van het verhaal is, eigenlijk draait het hele design daar omheen.
Zoals ik inmiddels al wel vaker heb gezegd klaagden gebruikers vroeger met de iPhone 3G over de slechte ontvangst. Men deed dat puur en alleen door te kijken naar het aantal streepjes. Apple heeft daarop gereageerd door de formule die het aantal streepjes berekend aan te passen zodat er nu meer worden weergegeven. Gevolg zijn de huidige problemen met de fikse terugval in signaalsterkte en zelfs wegvallende verbindingen. Die zijn weer de oorzaak van een foutieve formule waardoor mensen een ander verwachtingspatroon hebben dan de werkelijkheid. Eigenlijk heeft Apple met deze update hun eerdere geknutsel aan die formule teruggedraaid. Doordat de streepjesmethode gigantisch onnauwkeurig is zullen we helaas deze discussie voor de gehele levensduur van die streepjesmethode blijven voeren.
Bosmonster schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:04:
[...]

Dat laatste is verzonnen door wat mensen die een 1+1 sommetje hebben gemaakt. Tot dusver is er niet bepaald goed wetenschappelijk onderzoek en bijbehorend bewijs die dat ook onderbouwd. Anandtech heeft er volgens mij niet eens naar gekeken en dat onderzoek van Consumer Reports is al helemaal niks waard omdat men daar helemaal niets uit de doeken doet wat ze hebben getest. Het is alleen een verhaaltje die ze vertellen, ze laten niets zien van de test qua plaatjes, tabellen, videomateriaal van de test, etc. Die van Anandtech doet dat in ieder geval nog wel en waarschuwt zelfs nog dat het niet superwetenschappelijk is. Het is dus zeker niet vastgesteld dat er een probleem is met het verbinden van twee antennes. Tot dusver bestaat er alleen nog maar een vermoeden. Dat men zich wat vermoedens betreft hult in stilzwijgen zou ik eerder willen bestempelen als correct. Je moet roddel en achterklap zeker niet gaan lopen voeden, je kunt beter met een goede onderbouwing komen.
Tourniquet schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:16:
Helemaal mee eens. Het ging mij om de manier waarop het in het artikel op de FP staat. Als je dat leest, (Die [update] zou het probleem van signaalverlies dat klanten met de iPhone 4 ervaren moeten verhelpen), lijkt het net of het signaalverlies/vermindering niet meer voorkomt door het installeren van een update en dat klopt dus niet. Hopelijk snappen we elkaar nu? :P
Het artikel is gewoon correct en geheel in lijn met de officiële reactie van Apple. Jij hebt het over "lijkt net", Apple zegt gewoon dat het de oplossing is, volgens Apple klopt het dus wel. Als tweakers.net dat laatste overneemt is dat niet tendentieus, incorrect, etc. Voor een titel kun je het niet anders doen maar in het artikel zelf kun je duidelijk maken dat het om de mening van Apple gaat. Daarbij kun je vermelden dat een aantal anderen dat kunnen beamen en weer een aantal anderen juist niet (blijkt uit diverse berichtgeving over deze update). Wat had er dan volgens jou moeten staan en waarom klopt dat verhaal dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Zijn er meer mensen die problemen ondervinden met een headset op de iPhone 4? Ik heb een NuForce NE-7M die op de 3G prima werkte. Met de knop opnemen of muziek starten/stoppen en nummer skippen. Nu gaat het volume constant omhoog en omlaag en werkt de knop helemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer vervelend probleem met mijn iphone 3GS: Als ik het draadje van mijn oortjes vlakbij waar hij de jackaansluiting ingaat van men iphone beweeg heb ik storing en/of gaat het geluid zachter of harder. Heb al andere oortjes geprobeerd met hetzelfde probleem en de oortjes werken wel perfect in mijn macbook pro dus het ligt zeker aan mijn iphone. Bekend softwareprobleem of is dit hardwarematig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Btw, mooi plaatje die het verschil tussen iOS 4 en 4.1 (en daarmee ook 4.0.1) laat zien wat betreft de signaalstreepjes:

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/gadgets/apple/iPhone4/part2/iPhoneSignal_both.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 22:48:
Zeer vervelend probleem met mijn iphone 3GS: Als ik het draadje van mijn oortjes vlakbij waar hij de jackaansluiting ingaat van men iphone beweeg heb ik storing en/of gaat het geluid zachter of harder. Heb al andere oortjes geprobeerd met hetzelfde probleem en de oortjes werken wel perfect in mijn macbook pro dus het ligt zeker aan mijn iphone. Bekend softwareprobleem of is dit hardwarematig ?
Ok, dat is bijzonder. Ik zie boven mij iemand met een soortgelijk probleem en ik heb er met mijn '4' ook last van. iOS4 bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 22:53:
[...]

Ok, dat is bijzonder. Ik zie boven mij iemand met een soortgelijk probleem en ik heb er met mijn '4' ook last van. iOS4 bug?
Mijn knoppen werken wel van de standaard iphone oortjes maar als ik de aansluiting ronddraai of aan het kabeltje friemel dan heb ik felle storing en gaat het geluid harder of zachter. Maar lijkt idd een soortgelijk probleem als hierboven. Hopelijk softwarematig idd. 4.0.1 biedt alvast geen soelaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:46

Snippertje

Light up your life

Met iOS 4.01 ben ik van 5 streepjes naar 3 streepjes gegaan. De death grip zorgt zorgt ervoor dat ik terugval naar 1 streepje. Voorheen ging hij dus van 5 naar 1 en nu van 3 naar 1. Lijkt mij dat de weergave inderdaad beter is. Overigens is dit 3G bereik.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Kunnen waarschijnlijk beter gewoon wachten tot de pers conferentie van morgen, maar alsnog, dit klonk wel interessant;
http://www.macrumors.com/...nal-issue-being-deployed/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen week 2 iphone 4's in mijn handen gehad. 1 sim unlocked uit engeland, met een NL vodafone simkaart. En 1 in duitsland met origineel T-mobile abbonnement. Heb de zogenoemde ''death grip'' uitgeprobeert op beide toestellen, maar kon serieus geen verschil in signaalsterkte opmerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een aantal weken voor de introductie van de iPhone 4 gingen er geruchten dat Apple 3G(s) behuizingen stand-by hield, met vergelijkbare hardware als die van de iPhone 4, voor het geval er problemen zouden komen.

Ik zou er dan ook niet van opkijken als ze morgen zeggen:
"Het ontwerp van de iPhone 4 is gewoon het ontwerp, als er mensen ontevreden zijn dan kunnen zij hun iPhone kosteloos inruilen tegen een iPhone 4r(etro)".

Pure speculatie, uiteraard.

Bron:
http://www.macrumors.com/...ration-iphone-in-reserve/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 23:29:
Een aantal weken voor de introductie van de iPhone 4 gingen er geruchten dat Apple 3G(s) behuizingen stand-by hield, met vergelijkbare hardware als die van de iPhone 4, voor het geval er problemen zouden komen.

Ik zou er dan ook niet van opkijken als ze morgen zeggen:
"Het ontwerp van de iPhone 4 is gewoon het ontwerp, als er mensen ontevreden zijn dan kunnen zij hun iPhone kosteloos inruilen tegen een iPhone 4r(etro)".

Pure speculatie, uiteraard.

Bron:
http://www.macrumors.com/...ration-iphone-in-reserve/
Ah joh, komt wel goed. Ze lossen het wel weer op, gewoon even door de zure appel heen bijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 23:24:
Ik heb afgelopen week 2 iphone 4's in mijn handen gehad. 1 sim unlocked uit engeland, met een NL vodafone simkaart. En 1 in duitsland met origineel T-mobile abbonnement. Heb de zogenoemde ''death grip'' uitgeprobeert op beide toestellen, maar kon serieus geen verschil in signaalsterkte opmerken.
Ik kon het ook niet direct reproduceren. Echter bij dagelijks gebruik en vooral in gebieden met iets minder ontvangst heb je er wel last van helaas.

[ Voor 58% gewijzigd door CrashOne op 15-07-2010 23:38 ]

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Laatst online: 21:13
knny schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 11:10:
Oeps, ja het moest natuurlijk via 3G :)

Hier de resultaten;
iPhone liggend op vlakke ondergrond
- download 0,53 Mbps, upload 0,19 Mbps

iPhone in linkerhand
speed is goed, totdat ik hem in de linkerhand houd. Het 3G signaal valt zelfs soms weg, haal je de hand weg dan is er weer een boost.

Ziet ernaar uit dat ik ook een probleem iPhone heb :) Dus hoop op een recall.

Maar wegvallende gesprekken heb ik geen last van
Na de update 4.01 op me iPhone nog steeds hetzelfde verhaal :( Bij het vastpakken van mijn iPhone knalt ineens de 3G weg en boem terug op GPRS met 1 of 2 balkjes. Nu maar hopen dat Apple me niet naar de UK laat komen voor een omruiling :S

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
ppl schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 22:03:
[...]

[...]

Dat laatste is verzonnen door wat mensen die een 1+1 sommetje hebben gemaakt. Tot dusver is er niet bepaald goed wetenschappelijk onderzoek en bijbehorend bewijs die dat ook onderbouwd.
Eh? Je mag wel even komen kijken hoor :P Dit is toch echt een probleem en geen verzinsel :P

Genoeg filmpjes van te vinden ook.

[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 15-07-2010 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Apple heeft een risico genomen met dit antenne ontwerp. Het signaal fluctueert meer, maar de iPhone 4 doet het toch echt beter dan de 3GS.

Interessante tests van AntennaSys, aanrader om helemaal te lezen: iPhone 4 Meets The GripOfDeathInator

Afbeeldingslocatie: http://www.antennasys.com/storage/thumbnails/4960738-7713050-thumbnail.jpg?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1279080996861
We can make several interesting observations.

1) Gripping the Naked iPhone 4 certainly had a strong negative effect on the data rates, both upload and download.

2) The effect of the grips on the iPhone 3G is much smaller. But, the Full-Grip still reduces the data rate on upload.

3) Use of the Apple "Bumpers" has a very positive effect on performance. It mitigates much of the effect of the grips at our signal strength level.

4) The iPhone 4 data rates still beat the iPhone 3GS data rates under all grip conditions.

5) There was a large spread in the data during the Full-Grip, in both upload and download. This highlights the sensitivity of the antenna design to direct contact by the hand.
& update van Anandtech The iPhone 4 Redux: Analyzing Apple's iOS 4.0.1 Signal Fix & Antenna Issue. Daar komt het plaatje van hierboven vandaan. Op zich interessant, maar hij zegt zelf ook dat streepjes en zelf nummers weinig zeggen. Daarom heeft AntennaSys ook gekozen voor de datatest.

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/gadgets/apple/iPhone4/part2/iPhoneSignal_both.jpg[/]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

ppl schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 22:03:
[...]
Het artikel is gewoon correct en geheel in lijn met de officiële reactie van Apple. Jij hebt het over "lijkt net", Apple zegt gewoon dat het de oplossing is, volgens Apple klopt het dus wel. Als tweakers.net dat laatste overneemt is dat niet tendentieus, incorrect, etc. Voor een titel kun je het niet anders doen maar in het artikel zelf kun je duidelijk maken dat het om de mening van Apple gaat. Daarbij kun je vermelden dat een aantal anderen dat kunnen beamen en weer een aantal anderen juist niet (blijkt uit diverse berichtgeving over deze update). Wat had er dan volgens jou moeten staan en waarom klopt dat verhaal dan niet?
Het zal wel aan mijn interpretatie van de tekst liggen, maar Apple zegt in die brief toch dat de update alleen de weergave van de streepjes aanpast, puur cosmetisch dus? Het daadwerkelijke, meetbare, signaalverlies treedt dan toch nog steeds op?

Stel je hebt voor de update 5 streepjes en bij vasthouden blijft er 1 over.
Na de update heb je bij precies dezelfde signaalsterkte 3 streepjes en blijft er 1 over met vasthouden. Dan is het signaalverlies toch niet 'opgelost'? Hooguit lijkt het voor de gebruiker minder erg te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Tourniquet schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 00:11:
[...]

Na de update heb je bij precies dezelfde signaalsterkte 3 streepjes en blijft er 1 over met vasthouden. Dan is het signaalverlies toch niet 'opgelost'? Hooguit lijkt het voor de gebruiker minder erg te zijn.
Of het is een realistische weergave van wat er gebeurd. Het is namelijk dat alle toestellen last hebben van signaalverlies bij vasthouden. De oude situatie gaf te veel streepjes (zie afbeelding hier een paar posts boven).

Zie het als een auto die gaat remmen:

Auto rijdt 100 km/h, trapt een x aantal secondes op de rem, en rijdt vervolgens 60 km/h.

Het verschil is dus 40 km/h.

Stel dat de teller van de auto bij 40 km/h het juiste geijkte aantal km/h weergeeft, maar als je 100 km/h (geijkt) rijdt, en je teller geeft 150 km/h aan (dus 50 km/h te veel, wat je nooit werkelijk gereden hebt!). Nu hetzelfde aantal x seconde remmen, en viola. Dan heb je in diezelfde aantal secondes opeens een verschil van 90 km/h. It's amazing! Dit is feitelijk wat je iPhone ook doet (ik kan zo snel geen ander voorbeeld bedenken).

Enige verschil is, dat bij deze vergelijking het remmen opeens met meer kracht lijkt te gaan, wat dus niet goed is. Ik ontken niet dat er een probleem is (want mensen kunnen het meten, er is genoeg bewijs voor), maar ik zeg alleen maar dat Apple volledig in zijn recht staat het aantal streepjes goed weer te laten geven. Dat er verder naar een oplossing gezocht moet worden is zeker nodig. Maar daar horen we morgen meer over. Speculaties zijn als het goed is over na morgen 19:00 uur.

[ Voor 17% gewijzigd door Nik op 16-07-2010 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loopezz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-09 22:41
Shiver23 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 22:53:
[...]

Ja, maar gelukkig heb ik dat probleem niet met mijn oude oordopjes, dus ik denk dat ik maar terug ga met de nieuwe oordopjes voor om te ruilen.
http://www.apple.com/nl/s...hones/replacementprogram/

edit:
Ik zal, als ik tijd heb in het weekend, eens kijken of ik het ook heb op iOS 3.1.2 (downgraden).

[ Voor 18% gewijzigd door loopezz op 16-07-2010 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
[...]

Het zal wel aan mijn interpretatie van de tekst liggen, maar Apple zegt in die brief toch dat de update alleen de weergave van de streepjes aanpast, puur cosmetisch dus? Het daadwerkelijke, meetbare, signaalverlies treedt dan toch nog steeds op?
Yep, klopt.
Yep, klopt.

En dat is precies het idee. Het hele probleem is zo enorm overtrokken omdat mensen niet weten waar de fuck ze het over hebben, maar wel het bereik ('bars') terug zien vallen van 5 naar 1 als ze de telefoon vasthouden. Dat is voor de leek die de gemiddelde mens is een terugval van 100% bereik naar bijna niets. Met andere woorden: tijd om, door kennis van zaken niet gehinderd, oeverloos te gaan zeiken.

Fatsoenlijke nerds weten dat balkjes niets zeggen en hebben 't liever over dBm. En dan wordt 't opeens een stuk minder spannend.

Wat ook niet helpt is die duizenden Nederlanders die nu denken, en dat na-praten, dat de iPhone 4 kutbereik heeft. En dat terwijl er slechts enkele tientallen tot inmiddels mischien een paar honderd iPhone 4 gebruikers in Nederland zijn. En daar hoor je gek genoeg niets van. Waarom niet? Omdat die nergens last van hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 16-07-2010 03:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoedje schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 23:53:
Apple heeft een risico genomen met dit antenne ontwerp. Het signaal fluctueert meer, maar de iPhone 4 doet het toch echt beter dan de 3GS.

Interessante tests van AntennaSys, aanrader om helemaal te lezen: iPhone 4 Meets The GripOfDeathInator

[afbeelding]

[...]

& update van Anandtech The iPhone 4 Redux: Analyzing Apple's iOS 4.0.1 Signal Fix & Antenna Issue. Daar komt het plaatje van hierboven vandaan. Op zich interessant, maar hij zegt zelf ook dat streepjes en zelf nummers weinig zeggen. Daarom heeft AntennaSys ook gekozen voor de datatest.

[afbeelding][/]
Conclusie, het 'niets vasthoudende bereik' van de 4 is zoveel verbeterd dat het lijkt alsof je een pruts-bereik hebt als je hem vast houd, terwijl je dan normaal bereik hebt. En over de hele linie, inc vasthouden is het bereik beter dan de vorige toestellen.

Verwacht om eerlijk te zijn ook geen recall ofzo, we zullen zien.

De 3G en 3GS zouden bij launch ook slecht bereik volgens velen hebben gehad volgens mij.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:56

Oxigeon

En zo is dat!

Laten we zo zeggen. De problemen lijken erger dan dat ze zijn. Anders had je geen wachtrijen van 9 weken voor een Iphone 4. Als dit ding werkelijk zo slecht is koopt niemand hem, toch?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
CyBeR schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 03:25:
[...]

Wat ook niet helpt is die duizenden Nederlanders die nu denken, en dat na-praten, dat de iPhone 4 kutbereik heeft. En dat terwijl er slechts enkele tientallen tot inmiddels mischien een paar honderd iPhone 4 gebruikers in Nederland zijn. En daar hoor je gek genoeg niets van. Waarom niet? Omdat die nergens last van hebben.
De problemen worden overdreven door de media as usual, maar moeten mijnsinziens wel opgelost worden.

Nu met een bumper heb ik idd nergens last meer van, maar zonder bumper moet ik op plekken met minder bereik wel echt nadenken over hoe ik hem vasthoud. Dat is niet zo heel vaak (waarschijnlijk een stuk minder dan met AT&T), maar wel aanwezig.

Maar ik moet ook zeggen dat (met de bumper iig) het bereik stukken beter is dan mijn 3GS. Zowel wifi als 3G.

[ Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 16-07-2010 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik weet nog niet wat ik van de update moet vinden.

Gisteren had ik op de locatie waar ik momenteel werk nog 1 streepje maar wel de 3G-indicator. Nu nog steeds 1 streepje maar 3G is weg. Hij ligt gewoon op het bureau.
Op mijn Nokia E72 die ernaast ligt heb ik 5 van de 7 streepjes, dat valt terug naar 3 als ik hem echt stevig tussen twee handen vasthoud, 3G blijft gewoon staan. Beide met Vodafone.

[ Voor 3% gewijzigd door Canaria op 16-07-2010 09:37 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=Arjan=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-12-2021
Als dat gezemel over de antenne, het bereik, tests, reviews, grote bars, kleine bars, persconferentie, updates..........

Afbeeldingslocatie: http://usera.imagecave.com/webloafer/please.jpg

I think there is a world market for maybe five computers ... six tops. Thomas Watson, chairman IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

[b]CyBeR schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 03:25

Hoor je niets van? Ik heb er wel degelijk last van. Na een week nog lastig te zeggen hoeveel maar alleen al het feit dat ik er over nadenk hoe ik mijn telefoon vastheb vind ik vervelend. Met minder bereik heb je snel last van traag/geen internet en wegvallende verbinding door de verboden plek aan te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

-=Arjan=- schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 10:09:
Als dat gezemel over de antenne, het bereik, tests, reviews, grote bars, kleine bars, persconferentie, updates..........

[afbeelding]
Waar moet er dan over gesproken worden :? Je hebt nu ongeveer alles uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=Arjan=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-12-2021
PWM schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 10:51:
[...]

Waar moet er dan over gesproken worden :? Je hebt nu ongeveer alles uitgesloten.
:) Ik bedoel enkel en alleen dat gedoe over de antenne en het bereik.

I think there is a world market for maybe five computers ... six tops. Thomas Watson, chairman IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 16:19
Na ruim een jaar mijn iPhone 3GS teruggebracht voor reparatie naar een T-Mobile shop. Het glas zat scheef en ik kwam er steeds met mijn nagel tegen aan wat erg irritant was, verder had ik een haarscheurtje en de home knop deed niet altijd precies wat ik wilde.

Binnen 8 dagen had ik een nieuwe in huis! Enige minpuntje is dat hij FW 3.1.3 erop had staan en ik hem dus niet meteen kun herstellen met mijn backup.

Straks nog even simlock vrij laten maken en dan kan ik hem doorgeven aan mijn vrouw als ik met haar abbo de nieuwe iPhone ga aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

CyBeR schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 03:25:
En dat is precies het idee. Het hele probleem is zo enorm overtrokken omdat mensen niet weten waar de fuck ze het over hebben, maar wel het bereik ('bars') terug zien vallen van 5 naar 1 als ze de telefoon vasthouden. Dat is voor de leek die de gemiddelde mens is een terugval van 100% bereik naar bijna niets. Met andere woorden: tijd om, door kennis van zaken niet gehinderd, oeverloos te gaan zeiken.

Fatsoenlijke nerds weten dat balkjes niets zeggen en hebben 't liever over dBm. En dan wordt 't opeens een stuk minder spannend.

Even tussendoor, een telefoon heeft geen bereik. Een telecomprovider heeft een netwerk dat een bereik heeft. Een telefoon heeft ontvangst. Het bereik hier is bijvoorbeeld vrij slecht, maar de iPhone heeft prima ontvangst. De streepjes geven een combinatie van het bereik en de ontvangst weer.

4.0-situatie: slecht bereik, prima ontvangst -> 5 streepjes mogelijk; slecht bereik, slechte ontvangst (door afdekken van de antenne) -> 1 streepje; goed bereik, prima ontvangst -> 5 streepjes; goed bereik, slechte ontvangst -> 1 streepje

4.01-situatie: slecht bereik, prima ontvangst -> 3-4 streepjes; slecht bereik, slechte ontvangst -> 1 streepje; goed bereik, prima ontvangst -> 5 streepjes; goed bereik, slechte ontvangst -> 3 streepjes mogelijk

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bosmonster schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 23:40:
[...]

Eh? Je mag wel even komen kijken hoor :P Dit is toch echt een probleem en geen verzinsel :P

Genoeg filmpjes van te vinden ook.
Dan begrijp je me verkeerd. Dat er een probleem is waarbij het signaal naar beneden valt is wel duidelijk, Anandtech heeft dat enigszins wetenschappelijk kunnen onderbouwen plus dat dit ook gewoon gedrag is. Het probleem ligt 'm op interpretatie vlak. We hebben niet-technische mensen die absoluut geen verstand hebben van meet & regeltechniek, antennes, draadloze communicatie technieken, etc. die nu op die vlakken wel een oordeel gaan lopen vellen. Daardoor krijg je gewoon verkeerde interpretaties en dat begint al bij het puur en alleen kijken naar hoeveel streepjes je hebt. Door een foutieve weergave zie je er 5 en kan de boel terugvallen naar 1. Lijkt een gigantisch probleem totdat blijkt dat je signaal eigenlijk al vrij bagger was en je maar 2 of 3 streepjes zou moeten hebben. De val van 3 naar 2 of 1 streep is helemaal niet spectaculair waardoor het allemaal wel meevalt, in veel gevallen dermate dat je het onder "normaal gedrag" kunt scharen. Juist in die gevallen is het dus wel degelijk een verzinsel. Verder vergeten mensen dat die streepjes er zijn om aan te kunnen zien of het signaal de oorzaak is van je problemen. Het hoeft dus niet altijd op 5 stuks te zitten, met 3 werkt het allemaal ook wel prima.
[...]

Ja maar er treedt altijd signaalverlies op door het vastpakken van het apparaat. Niet iets waar Apple de enige in is. Wat ze zeggen is dat de formule voor de weergave niet goed is, daardoor krijgen mensen de verkeerde verwachtingen van het signaal.
Nee dat klopt. Het punt hier is echter dat je altijd signaalverlies hebt en dat het signaal nooit 100% is. De val van 5 naar 1 streep is nogal rigoureus, dan lijkt het meer alsof je de stekker uit de umts mast trekt. De val van bijv. 2 of 3 streepjes naar 1 is een stuk minder groot waardoor je het in sommige gevallen onder "normaal gedrag" kunt scharen. Signaalverlies bij draadloze technieken is niet oplosbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plurk. schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 10:57:
Na ruim een jaar mijn iPhone 3GS teruggebracht voor reparatie naar een T-Mobile shop. Het glas zat scheef en ik kwam er steeds met mijn nagel tegen aan wat erg irritant was, verder had ik een haarscheurtje en de home knop deed niet altijd precies wat ik wilde.

Binnen 8 dagen had ik een nieuwe in huis! Enige minpuntje is dat hij FW 3.1.3 erop had staan en ik hem dus niet meteen kun herstellen met mijn backup.

Straks nog even simlock vrij laten maken en dan kan ik hem doorgeven aan mijn vrouw als ik met haar abbo de nieuwe iPhone ga aanschaffen.
Hoe scheef. Bij mij ligt ie er ook al vanaf het begin een beetje scheef in. Viel dit trouwens allemaal onder de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:54
PWM schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 10:51:
[...]

Lekker weertje ofniet? Ik denk dat ik vanavond de BBQ maar eens aansteek. Alhoewel, gisteren ook al de kooltjes wit-heet laten worden, vandaag maar eens overslaan. Het is niet zo dat ik niet van de BBQ houd, maar het moet niet teveel worden, snap je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
ppl schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 11:04:
[...]

Dan begrijp je me verkeerd.
Nee, jij begrijpt de hele situatie verkeerd.

Als je grofweg 20% bereik kunt verliezen met alleen maar je vinger tussen de twee antennes te leggen, is er een ontwerpfout. Dat je hier niet altijd last van hebt is niet belangrijk, waar het omgaat is dat je er serieus wel last van kunt hebben als je bereik al minder is.

Combineer deze issue met het normale afscherm-verlies dat alle telefoons hebben en je hebt de "death grip" waar vaak over gesproken wordt. Je schermt af EN verbindt de antennes met de palm van je duim.

Dit zijn gewoon reproduceerbare feiten en in het geval van het eerst ook een designfout. Tuurlijk is er enige interpretatie, aangezien veel mensen geen verstand hebben van het probleem. Als je alleen kijkt naar balkjes is er niet altijd een probleem te constateren. Maar dit geeft geen reden de issue te bagatelliseren.

[ Voor 37% gewijzigd door Bosmonster op 16-07-2010 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Ben ik de enige die vandaag regelmatig de t-mobile site, tweakers en iphoneclub aan het refreshen is omdat ik verwacht dat we vandaag de iPhone 4 kunnen pre-orderen? ;)

Antenne-problemen of niet... Ik wil hem, en zo snel mogelijk! :9

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Denk dat een hoop mensen juist uitstel verwachten, aangezien de levertijden in de huidige landen al opgelopen zijn tot enkele weken (Duitsland zelfs 9 weken).

Weinig zin om in tig nieuwe landen te releasen als ze niks kunnen leveren.

[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 16-07-2010 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Laatst online: 19:01
ppl schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 22:48:
Btw, mooi plaatje die het verschil tussen iOS 4 en 4.1 (en daarmee ook 4.0.1) laat zien wat betreft de signaalstreepjes:

[afbeelding]
In andere woorden wat ik al zei: vroegah dus mensen voor de gek gehouden. En nu dus weer proberen voor de gek te houden. Het daadwerkelijke verlies in db is dus precies gelijk en daar is dus niets aan veranderd, behalve aan de streepjes. Aan het feit (uit verschillende tests gebleken) dat de iphone4 veel meer signaalverlies heeft dan andere telefoons verandert dus niets.
Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 23:24:
Over het algemeen heb je in Nederland ook veel sterker signaal als in sommige andere landen. Dat je geen streepjes ziet omlaag gaan betekent niet dat je geen signaalverlies hebt. Probeer het eens ergens waar je al slecht bereik hebt.
Hoedje schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 23:53:

[afbeelding]

[...]

[afbeelding][/]
Het probleem waar mensen overheen kijken is dat het niet alleen om de signaalsterkte gaat, maar om de hoeveelheid verlies van signaal bij het beetpakken van de telefoon. Als je goed kijkt zie je dus dat dat bij de iphone 4 veel groter is. En aangezien een telefoon toch beetgepakt moet worden gaat het hier dus om een design flaw. Je ziet al dat bij de iphone 4 bij een 'half' grip de snelheid significant daalt, terwijl de oudere 3g daar geen last van heeft op dat moment. Dus de conclusie dat de iphone het toch iets beter doet is niet helemaal waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:05

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

(jarig!)
Ik vind de iphone4 wel beter qua antenne.
Wat heb je liever, een grasmachine die 1000m2 in een halve dag doet, maar dan opgeladen moet worden de rest van de dag. Of een grasmaaier die 24uur door kan maaien, maar per dag slechts 500m2 doet.

Dan kan je zeggen, de tweede maaier kan langer doorgaan, maar feit blijft dat je meer kan maaien met de eerste op 1 dag.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:42
Nomad schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 12:29:
Wat heb je liever, een grasmachine die 1000m2 in een halve dag doet, maar dan opgeladen moet worden de rest van de dag. Of een grasmaaier die 24uur door kan maaien, maar per dag slechts 500m2 doet.

Dan kan je zeggen, de tweede maaier kan langer doorgaan, maar feit blijft dat je meer kan maaien met de eerste op 1 dag.
Goeie vergelijking 8)7

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ik ben nog aan het bedenken met wat die welke bedoelt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e

hmm, ik heb je post drie keer doorgelezen maar ik kan de link nog steeds niet leggen tussen gras, grasmaaiers, antennes en iPhones :? :P

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan jij mij uitleggen hoe jij de iPhone beter kan vinden qua antenne? Heb jij soms beschikking over performance cijfers die wij niet hebben? Ennuh... grasmaaiers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:05

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

(jarig!)
Mijn iphone maait ook gras, die van jullie niet?

Wat ik dacht te zien in de grafieken die ik langs zag komen is dat de iphone4 een grotere drop heeft (dan de 3gs) bij verkeerd vast houden, maar dat de absolute sterkte telkens hoger ligt. Hoe dat zich verhoud met grasmachines is me nu ook iets ontgaan, maar het resultaat is bij beiden redelijk hetzelfde, namelijk dat je zoveel mogelijk bereik wilt (cq zoveel mogelijk wil grasmaaien) en zodoende heb je liever een iphone4?
sense, it makes only to me :).

Puur hypothetisch gezien wil ik wel toegeven dat de grasmaaier vergelijking niet voor elke simpele geest te doorzien is en zodoende bied ik mijn excuses aan :+
Praktisch gezien, my bad!

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Hou het maar ff bij fotografie ok? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Laatst online: 17:06
Waarom. Worden Folders niet gesynchroniseerd als je je iPhone update / herstelt. Bah. Het is telkens zoveel werk om je Springboard(s) te organiseren. 8)7 :(

[ Voor 3% gewijzigd door autoreverse op 16-07-2010 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomad schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:58:
Mijn iphone maait ook gras, die van jullie niet?
Juh ik zie het al gebeuren: "And one more thing, it does your garden". Ja, dat kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
autoreverse schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 14:28:
Waarom. Worden Folders niet gesynchroniseerd als je je iPhone update / herstelt. Bah. Het is telkens zoveel werk om je Springboard(s) te organiseren. 8)7 :(
Das gewoon onderdeel van je backup toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
  • Laatst online: 16-02-2021
Een beetje offtopic.
Was die press conference vandaag niet om 10.00 uur nl tijd of is het 22.00uur?

43% of all statistics are worthless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

19.00 nederlandse tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
  • Laatst online: 16-02-2021
Thanks ;)

43% of all statistics are worthless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
autoreverse schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 14:28:
Dat wordt 't wel, maar alleen als 't in een backup zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Ja hier is alles gewoon netjes "teruggezet" van 4.0 naar 4.0.1...

Ook dus de Folders e.d.

(3G 16GB trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ik heb wel dat mn 3G ineens niet meer werkt (heb wel 3G, maar internet werkt niet meer), sinds de update gisteren. Weet alleen niet of het aan Vodafone ligt of aan iets anders...

Alle instellingen staan gewoon nog goed.

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 16-07-2010 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:39:
[...]
Kan jij mij uitleggen hoe jij de iPhone beter kan vinden qua antenne? Heb jij soms beschikking over performance cijfers die wij niet hebben? Ennuh... grasmaaiers?
Dat blijkt ook uit mijn ervaring. Maar n=1 is niet voldoende. Dus daarom de tests die ik aanhaal op de vorige pagina. Maar sommige mensen zoals Dangerpaki hebben liever constant slechtere resultaten, dan betere maar iets meer wisselende resultaten. Daar snap ik helemaal niets van, maar goed ieder z'n ding.

En Nomad, grasmaaiers? Really :F :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Bosmonster schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 15:32:
Ik heb wel dat mn 3G ineens niet meer werkt (heb wel 3G, maar internet werkt niet meer), sinds de update gisteren. Weet alleen niet of het aan Vodafone ligt of aan iets anders...

Alle instellingen staan gewoon nog goed.
Iemand op mijn twitter meld ook dat zijn internet het niet meer doet sinds de update. Alleen had hij t-mobile. Zal dalijk eens via zijn twitter vragen of hij het opgelost heeft gekregen. Hij is er namelijk mee langs de t-mobile shop geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Vanavond is om 19:00 de persconferentie. Ik heb met de topicstarter afgesproken dat er morgen een nieuw topic komt. Dus hier is slowchat toegestaan tijdens de persconferentie (met mate) en dan is er morgen weer een verse start. Mocht het in het volgende topic ook weer vooral over de iPhone 4 antenne gaan, dan krijgt dat een apart topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Oxigeon schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 15:38:
[...]

Iemand op mijn twitter meld ook dat zijn internet het niet meer doet sinds de update. Alleen had hij t-mobile. Zal dalijk eens via zijn twitter vragen of hij het opgelost heeft gekregen. Hij is er namelijk mee langs de t-mobile shop geweest.
Thanks, ben benieuwd. Het is aardig vervelend, aangezien ook pushberichten via 3G gaan en ik dus geen bericht meer krijg over nieuwe email bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin van de middag hoorde ik op de radio via BNR dat het management van Apple schijnbaar al wist van de problemen VOOR de introductie... Als dat waar is... :o
Nah, we zullen zien rond 19:00...

edit: Het bericht:

'Apple wist van problemen iPhone 4'
16 juli 2010, 10:19 | ANP

NEW YORK (ANP) - Apple heeft zijn nieuwste versie van de iPhone veel te snel op de markt gebracht. Binnen het bedrijf bestonden voor de lancering al zorgen over de signaalontvangst van de iPhone 4. Ook is er te weinig tijd genomen om de bereikbaarheid van het apparaat goed te testen. Dat schrijft The Wall Street Journal vrijdag op basis van betrouwbare bronnen.

Sinds de lancering van de nieuwe iPhone stromen bij Apple de klachten binnen over het bereik van het toestel. Apple geeft vrijdag een persconferentie over de problemen met de iPhone 4. Bronnen spreken geruchten tegen dat het computerbedrijf zal besluiten tot een terugroepactie.

Bron: http://www.bnr.nl/artikel...e-wist-problemen-iphone-4

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2010 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 15:50:
Begin van de middag hoorde ik op de radio via BNR dat het management van Apple schijnbaar al wist van de problemen VOOR de introductie... Als dat waar is... Nah, we zullen zien rond 19:00...
Ik denk niet dat we dat zullen zien om 19:00. Zelfs als ze iets zouden zeggen als we hebben een designfout gemaakt, wat ik eerlijk gezegt niet verwacht. Vertellen dat ze dat wisten voor de release zou geen enkel bedrijf toegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Tuurlijk geven ze dat niet toe. Iedereen krijgt een gratis bumper of iedereen moet hem terugsturen. Krijgt iedereen een gratis bumper dan zal de release wel gewoon eind juli zijn. Worden er 1,7 miljoen iphones teruggeroepen zal het wel een paar weken vertraagd worden.

Alle niewe iPhones zullen wel voorzien worden van een laagje of iets dergelijks over de rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
+-17,5% van de bevolking is linkshandig
Grote kans dat alle testers rechthandig waren.

Is natuurlijk geen excuus, maar zou wel een reden kunnen zijn.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
funk-e schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 16:32:

Er zijn heel veel rechtshandigen die hun telefoon linkshandig gebruiken, zoals ik.

Dat links/rechtshandig is beetje onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Niet online
funk-e schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 16:32:

Zelfs rechtshandige zouden (met iets grotere handen) de vinger op de zere plek kunnen leggen, letterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 16:19
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 11:09:
[...]

Hoe scheef. Bij mij ligt ie er ook al vanaf het begin een beetje scheef in. Viel dit trouwens allemaal onder de garantie?
Yep viel onder de garantie, de medewerker van de shop zette wel eeerst de haarscheurtjes op de bon aangezien dit zeker binnen de garantie viel maar volgens hem was mijn glas dusdanig ver gezakt dat dit ook onder de garantie viel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstyle_nl
  • Laatst online: 08-09 14:28
Nou ik wacht in spanning af, hoop toch echt wel dat ik volgende maand mijn iPhone 4 op kan halen.
Zie het zo gebeuren dat ik nog 3 maand moet gaan wachten ofzo :(

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 10
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 3
[iPhone] Levertijden

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.