[Algemeen] nVidia Nieuwdiscussie Topic - Deel 47 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 37.188 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:36
Anoniem: 346499 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 09:39:
Is er hier overigens al iets vermeld over de GTX475 ? Die zou naar verluidt er binnenkort aankomen.
michaelvt schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:01:

[Rumour] NVIDIA to replace GTX 470 with fully enabled GF104

Release waarschijnlijk aan het einde van de zomer!

Geruchten over een vermeende GTX475 blijven aanhouden, waar rook is, is vuur >:)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-10-2024
Format-C schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 09:34:
LOL. Volgens mij is dit de eerste keer dat er hier een Quadro kaart besproken wordt in dit topic.

Eerlijk gezegd vind ik Quadro en FirePro kaarten totaal niet interessant, laat staan reviews daarvan... En ik kan me voorstellen dat dat voor 999.999 op de 1.000.000 mensen geldt. :P
Toch hebben heel veel mensen (een very low end) quadro kaartje in hun pc of laptop steken hoor. Dit komt vooral voor bij "professionele" desktops of laptops bij dell, hp, ...

Eerlijk is eerlijk, toen ik nog een zware qaudro kaart had (via mijn vorig werk) hebben we daar na een maand of 2 gewoon gaming drivers gaan op installeren, die quadro drivers zijn inderdaad totaal waardeloos als je ze niet nodig hebt voor specifieke doeleinden.
(En oh de ironie, de quadro drivers waren niet compatibel met folding@home.. :X )

Het enige grote voordeel (vooral voor systeembouwers) is dat ze vaak dezelfde cores hebben maar lager geklokt zijn == minder warmte generatie en hierdoor stukken langer meegaan tegenover "normale" GeForce kaartjes.
Dit lijkt misschien een no-issue, maar als ik rondkijk in het bedrijfsleven zie ik dat bv dell 5 (héél dure) jaren garantie aanbiedt voor hun pc's. Geloof me ze willen niet in het laatste jaar 50% van de kaartjes moeten vervangen die eventueel zelf op een verouderde aansluiting (AGP anyone?) zitten waar ze dus nog amper (low-end) kaartjes voor vinden...

Persoonlijk nota: Een bedrijf dat zich blauw betaald aan 5 jaar garantie voor zijn pc's is gewoon idioot bezig, na 3 jaar koop je voor hetzelfde geld als de garantie voor de laatste 2 jaar gewoon een nieuwe pc. Maarja de boekhouders met hun 5 jaar afschrijven ;(

**[Edit] enorm veel posts deze morgen :D **

[ Voor 13% gewijzigd door lightdestroyer op 29-07-2010 09:47 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346499

Allright, enkele posts boven mij stond dit blijkbaar :D Ik hoop dat ie nog voor oktober uitkomt (Ik ga upgraden in september), zo'n 2 in SLI moet hemels snel zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:56

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Uit zeer betrouwbare bronnen hebben wij vernomen dat de GeForce GTX 475 van nVidia, zoals al werd gedacht, 384 shaders krijgt. De klokfrequentie van de core is hoger dan 700MHz. Helaas hield de anonieme tipgever op bij de 256-bit geheugenbus.
(cvea.nl)

Alsjeblieft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Anoniem: 346499 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 09:45:
Allright, enkele posts boven mij stond dit blijkbaar :D Ik hoop dat ie nog voor oktober uitkomt (Ik ga upgraden in september), zo'n 2 in SLI moet hemels snel zijn 8)
Je bent niet de enige ;)
Maar daarvoor heb ik dit topic gemaakt: Het Nvidia GTX4xx series ervaringen topic
Dit is het nieuws topic :*)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiseguy1983
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-05 19:48
Weet iemand wanneer er weer nieuwe linux drivers uitkomen? Ik dacht dat ze net als bij Ati elke maand komen, maar gezien de geschiedenis klopt dit niet helemaal. Ik heb een GTX 460 aangeschaft en probeer daarmee in linux een aantal CUDA applicatie mee te draaien maar hij pakt hem niet lekker, terwijl mijn ION(tje) het prima doet..

GamerTag Live!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-05 18:58

Format-C

Tracing Rays

* Format-C kijkt even voor je...

Afbeeldingslocatie: http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT_UG3U3_QEgo95RwCCLfgji90sGONyL1Z0o2fV3Y3bPZbxGmM&t=1&usg=__Q93dkU9MphIPSJNTIWZK5tkOtxo=

Nee, ik zie het niet. ;)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
Ik dacht dat de linux drivers nu parallel gingen uitkomen met de windows drivers ... maar bon we hebben meer dan genoeg van zo'n beloftes al gehoord ;P

En parallel.. de drivers hebben nu hetzelfde nummer maar das vooral marketingtechnisch vrees ik >:)
PS: Ik zie dat de GTX460 nog geen linux 64 bit driver heeft, iemand heeft wss een foutje gemaakt bij nVidia.

Al bij al kan je toch moeilijk klagen, de laatste tijd komt er per maand 1 a 2 (al dan niet beta) linux drivers uit en de laatste driver is amper een weekje oud. Maw voldoet de huidige niet kan je best een maandje geduld uitoefenen vrees ik (ook al hebben ze deze maand der al 2 gelanceerd).
Je kan sowieso een nieuwe driver verwachten bij de lauch van de GTX475 ;)

Ik heb het al veel erger geweten qua grafische driver support voor de alternatieve OS'en. Recentelijk is er nu ook een 64-bit driver voor FreeBSD erbij gekomen.

*On Topic*
Tijdens het opstellen van de review lijst (ja ik ben eindelijk nog eens iets aan het doen voor de TS XD) kwam ik het volgende tegen:
KFA2 is the European premium brand of Galaxy, nothing to hide, proud to be a part of it.

Our aim is to be the extreme version of the already well established, tried and tested manufacturing facility that for over 16 years has produced cards for a number of graphics companies and now has its own brand.

KFA2 exists for 2 main reasons:

1. To bring the best quality and performing products to market
2. KFA2 is going to “Kick Friggin Ass” and take names later!

KFA are a sole European focused brand, providing European based support, warehousing and RMA facilities. Our primary goal is to provide products based upon two key elements "Performance and Quality" with peace of mind, knowing that all support related services are located within Europe.

Why we are different?

* We produce and manufacture our own Graphics Cards
* We only use non-reference fans and non-reference PCB’s
* Overclocked products as standard offering
* European only brand
* European Support Facilities
* Backed by GALAXY who have been established since 1994.
Blijkbaar gaat GALAXY nu ook nVidia kaart(en) verkopen maar dan wel onder een andere merknaam. Of toch tenminste proberen mee te liften met het eventuele verkoopssucces van de GTX460 en GTX475
Het is al reeds oud nieuws (ikzelf haal het uit een review daterend van de 22ste juni, maar ik zag het nog niet passeren in dit nieuws topic)

[ Voor 47% gewijzigd door lightdestroyer op 29-07-2010 14:26 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-05 11:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022

AMD passeert nVidia in videochips verkoop Q2

Check die moderatie ook weer op HWI omtrent dit nieuwsbericht 8)7 :F |:( ;w .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

madmaxnl schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 16:10:

AMD passeert nVidia in videochips verkoop Q2

Check die moderatie ook weer op HWI omtrent dit nieuwsbericht 8)7 :F |:( ;w .
Ik dacht dat ik vannacht nog netjes in het ATI topic had gepost zonder al deze bijval.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Klopt dat was jij, maar HWI pakt zo "mooi" uit met hun moderatie systeem daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
Nu we toch bezig zijn om naar nieuwsberichten van hwi te posten:

Klokfrequenties GeForce GTS 450 bekend?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelvt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:55

michaelvt

Tweaky Gonzalez

Gainward lanceert GTX 460 met 2GB

Gainward toont vol trots haar nieuwste 'Golden Sample' GeForce GTX 460 videokaart met 2GB aan videogeheugen. De kaart heeft een aangepast PCB ontwerp en een zogeheten 'Gainward Grand Prix' heatpipekoeling voor maximaal overklokpotentieel. De ventilator in het koelblok meet 8 centimeter en is uitgerust met dubbele ball-bearing lagers. Gainward levert deze nieuwe videokaart standaard al op hogere klokfrequenties van 700 MHz voor de core en 1400 MHz voor de 336 shaderunits. Dit is rspectievelijk 25 en 50 MHz sneller dan standaard. Het enorme GDDR5 geheugen op deze videokaart is via een 256-bits verbinding verbonden met de GPU en werkt op de standaard klokfrequentie van 3600 MHz effectieve snelheid.
Afbeeldingslocatie: http://images.hardware.info/news/gainward-gtx46-2gb-goldensample1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Zijn er nog andere aanpassingen? Want alleen een gig erbij plakken maakt volgens mij niet zo bijster veel uit.
Aangezien de GTX460 768MB en GTX460 1GB nog verschillen in ROP's, Memory Bandwidth en Memory Interface en zelfs dan is de 1GB niet echt veel sneller.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelvt

michaelvt

Tweaky Gonzalez

naaitsab schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 13:08:
Zijn er nog andere aanpassingen? Want alleen een gig erbij plakken maakt volgens mij niet zo bijster veel uit.
Aangezien de GTX460 768MB en GTX460 1GB nog verschillen in ROP's, Memory Bandwidth en Memory Interface en zelfs dan is de 1GB niet echt veel sneller.
Qua hardware is het dezelfde als de 1GB versie, maar dan met een extra GB erbij. En de klokfrequenties zijn wat hoger dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263922

Enkel de core (shaders gaan dan mee) is hoger geclockt, maar voor bijvoorbeeld gtaIV is dit wel een mooie kaart, kun je tenminste alles op max zetten, al gaat mij dat nu wat te ver voor zo'n slechte port :P

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 263922 op 30-07-2010 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Anoniem: 263922 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 17:48:
Enkel de core (shaders gaan dan mee) is hoger geclockt, maar voor bijvoorbeeld gtaIV is dit wel een mooie kaart, kun je tenminste alles op max zetten, al gaat mij dat nu wat te ver voor zo'n slechte port :P
Jij hebt zeker de afgelopen maanden geen GTA IV meer gespeeld op de PC neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
neliz schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 18:18:
[...]

Jij hebt zeker de afgelopen maanden geen GTA IV meer gespeeld op de PC neem ik aan?
idd met mn 9800gtx+ met 512mb kom ik ook een heel eind bij de gepatchde gta4, de release gta4 was idd triest maar nu loopt ie prima.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Jongens, kom op... dat verhaal zal die titel altijd blijven achtervolgen. Pak een modern spel om mee te benchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Jejking schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:59:
Jongens, kom op... dat verhaal zal die titel altijd blijven achtervolgen. Pak een modern spel om mee te benchen.
Meh
Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/img/gtaiv2010-04-0821-35-0zurw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Een HD-pack maakt van een oud spel niet opeens een benchwonder hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Jejking schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:53:
Een HD-pack maakt van een oud spel niet opeens een benchwonder hoor?
De GTX460 review benchde COD:MW2, hoe oud is die engine wel niet precies? GTA IV is grafisch een aardig hoogstandje, beter dan de dertien in een dozijn UE2/3 engine spellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 20:51

edward2

Schieten op de beesten

GTA4 leunt volgens mij vooral op de CPU (en vidmem) Ik vind het een geweldige game, maar de engine gaat niet zó effieciënt om met GPU's mi.

BTw, Neliz, custom car pack? (en enb dowbsampling aa mod?)

Ik blijf bij mijn standpunt dat ik GTX480SLI helemaal geweldig vind, heb nu 4xssaa AA in Stalker en Wolfenstein, (de nieuwe uiteraard) .

Overigens zou ATI meer perf leveren als ze ook wat flexibeler zouden zijn met AA forceren, dit leunt nog steeds op texture perf, en daarvan heeft de HD5870 er meer van.

Over oude games gesproken, de dichte wouden van Oblivion zijn nog een prima testcase hoor :P

[ Voor 58% gewijzigd door edward2 op 30-07-2010 23:38 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-05 10:15

Darkasantion

Just keep swimming!

Was da :o? Mod in de PM graag, eens proberen :)

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:23
[Offtopic]
@Neliz:
Ben ook wel benieuwd wat voor gta4 mod dat is, heb al lopen zoeken maar kan niks vinden???
Linkje?

Laat maar, is de EBN mod lees ik net van Bobnofski in GTA 4 forum:
Dat is de ENB mod.
[Offtopic]

[ Voor 42% gewijzigd door dr_dreey op 31-07-2010 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Op veler verzoek:

screenshots zijn niet van mij hoor, maar hier de. ehr.. "specs"
GTA IV, 2x2 Supersampling AA, ENBseries mod, Screen Space Ambient Occulsion (SSAO), Screen Space Indirect Ligthing (SSIL).

All screenshots captured at 1680x1050 resolution. No resizing.

Performance: 10-35 fps (fluctuates wildly), on a ATI 4870x2

EDIT: Also by having ENB series installed it is enabled in anyform regarding if you enable it by command or disable it it still is soaking up perfomance. You see by just having it installed it will make some buffers for game SSAA like post-processing and vegetation rendering res and more giving a quite big perfomance hit depsite you not enabling it ingame.

I have taken screenshots of several choke points, in action etc with settings menu and framerate some long time ago. Those screens are in this thread and might be used to gauge perfomance results.

Btw I found out some time ago that disabling shadows boosted perfomance so much on my 4890 I could do 2x2SSAA 1440x900 smoothly and almost full settings... of course shadows are important sooooo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263922

neliz schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 18:18:
[...]

Ik heb het toevallig nog een week terug gespeeld, het mag dan vakantie zijn maar ik zit niet echt vaak te gamen. En om even terug te komen op gtaIV, met mijn gtx295 is het prima te spelen, al moet de sli uit, geheugengebruik ligt rond de 750mb, dus het loopt allemaal lekker vloeiend op een resolutie van 1920x1080. En speciaal voor jou: het gaat hier om een pc ;) Met 2gb vram kun je echter vrijwel alle balkjes op 100 zetten, die vreten nu eenmaal geheugen, al ontgaat de toegevoegde waarde mij enigzins.

Mij ontgaat wel het nut van je reactie, zoals vaker heeft deze totaal geen toegevoegde waarde aan de discussie, en ga je geheel offtopic :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Anoniem: 263922 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 18:10:
Ik heb het toevallig nog een week terug gespeeld, het mag dan vakantie zijn maar ik zit niet echt vaak te gamen. En om even terug te komen op gtaIV, met mijn gtx295 is het prima te spelen, al moet de sli uit, geheugengebruik ligt rond de 750mb, dus het loopt allemaal lekker vloeiend op een resolutie van 1920x1080. En speciaal voor jou: het gaat hier om een pc ;) Met 2gb vram kun je echter vrijwel alle balkjes op 100 zetten, die vreten nu eenmaal geheugen, al ontgaat de toegevoegde waarde mij enigzins.

Mij ontgaat wel het nut van je reactie, zoals vaker heeft deze totaal geen toegevoegde waarde aan de discussie, en ga je geheel offtopic :O
Je hebt het over een slechte poort (en insinueert dus slechte performance/kwaliteit) en nu kraai je ineens van de daken hoe goed en fantastisch het wel allemaal niet draait.

Ik ben daarentegen van mening dat de ontwikkelaar uiteindelijk een goed product neer heeft gezet na de patches en ben het om die reden niet eens met jouw stelling dat het een slechte port is. Vanuit een objectief standpunt is die "slechte port" status verouderd en lokt jouw opmerking dus een reactie uit.

Vandaar.

*Mods, voel je vrij om de post boven mij en deze te deleten, dit had makkelijk een DM kunnen zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door neliz op 01-08-2010 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Sparkle geeft GTX465/470 alternatieve koeling

Maar waarom dat paars ipv Nvidia groen (bijvoorbeeld)? :|

Afbeeldingslocatie: http://images.hardware.info/news/Sparkle_GeForce_465_470-001.jpg

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Hun GTX465 en 470 waren ook al paars.

[ Voor 78% gewijzigd door neliz op 01-08-2010 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik wil even een andere discussie aanboren ipv dat game geweld hier, iets waar zeker veel mensen naar uitgekeken hebben en waar ik geen goede info over kan vinden eigenlijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.semiaccurate.com/static/uploads/2010/06_june/asus_at5iont-i_deluxe.jpg
Dit is dus een passief bordje met atom + ion2, een g218 als ik het goed heb.
Potentieel een erg leuk bordje met alles erop voor een htpc wat je wilt, alleen echt goede reviews ho maar. Ik kan wel wat vinden met game prestaties, maar zeg nu zelf, dat is totaal irrelevant.
Wat is dan wel een goede review? zoiets als dit van de ATI 5450:

http://www.guru3d.com/article/radeon-5450-review/1

Daar hebben ze het oa over filters voor upscaling, framerates, load etc.
En er zijn zo nog een aantal zeer goede reviews daarvan.
Maar de NV g218? ik zie niks wat hier in de buurt komt.

Ik vind dus dat upscalen interessant, omdat er nog genoeg SD zenders zijn en films/dvd's, plus ik wil ongeveer de efficiency weten. Nou waarom dan wel? dit soort bordjes komen vaak in kleine kastjes of kastjes waar je moeilijk warmte kan afvoeren... en die warmte bouwt dan op.

Nu is dit een zeer leuk bordje voor velen, maar ion2 wordt totaal ondergesneuwd de laatste tijd door ati en intel, en ik heb geen idee meer hoe ion2 zich tegenover deze 2 verhoudt. Dus anyone met wel bruikbare info of links?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Ion2 is volgens mij Langzamer dan Ion omdat de chipset connectie slechts PEG1x is

http://www.anandtech.com/...-better-worse-than-ion1/8
NVIDIA’s Next Generation ION isn’t exactly the follow on that we expected. While GPU performance has improved, in many cases it’s a bit slower than the original ION thanks to the anemic PCIe x1 connection to the chipset. This isn’t NVIDIA’s fault, it’s simply a reality that we have to deal with.

Thankfully there’s no impact to H.264 playback, so if you’re going to use it primarily a s a HTPC then you’ll get all of the benefits of the original ION with a slightly faster CPU. If you do care about gaming or CUDA performance then you might find yourself disappointed. It’s still way better than a bare Pine Trail platform, but it’s just not an improvement over the original ION.
Not only does gaming performance sometimes fall behind the original ION, but there’s an issue with GPU accelerated Flash playback. The current NVIDIA driver requires the decoded video data to be copied back and forth between system memory and the GPU frame buffer. Unfortunately at 1080p there’s not enough bandwidth over a single PCIe x1 lane to do that, and thus you get a lot of stuttering. Even 480p content won't play smoothly if you scale it up to too large of a window. GPU acceleration works for standard 480p videos, I measured anywhere from 15 - 25% CPU utilization while watching an episode of Lost on Hulu.

[ Voor 25% gewijzigd door neliz op 01-08-2010 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Duidelijk, hoef ik niet eens meer te zoeken naar upscale reviews. Ik moet dus een leuk AM2/3 bordje vinden met onboard 4200/4250. Erg jammer omdat dit het eerste bordje was wat exact aan mijn verwachtingen voldeed. Of misschien wel is dat issue inmiddels wel gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Of nog een kwartaaltje wachten op AMD's inbreng in deze markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Dat ga ik ook zeker doen hoewel deze ook niet verkeerd is:

Afbeeldingslocatie: http://www.semiaccurate.com/static/uploads/2010/06_june/asus_M488T-I_deluxe.jpg

Is aangekondigd, maar ik heb liever een mini pci-e kaartje voor wifi dat ik kan kiezen voor een atheros chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:58

XanderDrake

Build the future!

neliz schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 14:42:
Ion2 is volgens mij Langzamer dan Ion omdat de chipset connectie slechts PEG1x is

http://www.anandtech.com/...-better-worse-than-ion1/8
Aha, wat een Eye-opener...

Geldt dit (de PCI-E 1x verbinding) ook voor netbooks met nieuwe Atom D525?

[ Voor 3% gewijzigd door XanderDrake op 01-08-2010 15:24 ]

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Zal dan ook wel, dit bordje heeft ook een D525.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Donderstraaltje schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 15:24:
Zal dan ook wel, dit bordje heeft ook een D525.
Zucht, het gaat maar langzaam wat prestaties betreft als het om Atom gaat he? D525 is nou ook niet de grote stap voorwaarts tov de 330...

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Helaas wel, hoewel genoeg voor een htpc.
Ze komen hun beloftes niet echt na, nvidia ook al niet echt laatste jaren.
In de m-atx markt is nvidia eigenlijk met hun nv9400 helemaal van de markt gedrukt nu door intel en amd, zeer spijtig. Mijn fijnste htpc waar ik niks hoefde in te stellen war een oude op een NF630a chipset, en in al die tijd, 3 jaar tijd, hebben ze geen echt grote stappen voorwaarts gemaakt.
Toen kon je 1080p net niet op de chipset doen en nu net wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Donderstraaltje schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 15:42:
Ze komen hun beloftes niet echt na, nvidia ook al niet echt laatste jaren.
In de m-atx markt is nvidia eigenlijk met hun nv9400 helemaal van de markt gedrukt nu door intel en amd, zeer spijtig.
Inderdaad. Zeer smerige spelletjes worden er gespeeld door zowel Intel als AMD (en Intel speelt nog het viest) als het gaat om nVidia op moederborden. Gaat flink ten koste van de consument, dat lijkt me duidelijk.

Bah bah bah, ik baal er stevig van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
http://www.notebookcheck....N2-in-review.29021.0.html

Volgens deze review van een netbook met ion2, lijkt me een prototype, valt het wel mee.
Weet nu niet goed wat ik moet denken, die andere review is nieuwer en van een eindproduct...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Laatst online: 19:22

Edmin

Crew Council

get on my horse!

XanderDrake schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 15:56:
[...]

Inderdaad. Zeer smerige spelletjes worden er gespeeld door zowel Intel als AMD (en Intel speelt nog het viest) als het gaat om nVidia op moederborden. Gaat flink ten koste van de consument, dat lijkt me duidelijk.

Die smerige spelletjes hebben echter voor de consument tot nu toe niet heel veel gevolgen. Ja, SLi op AMD moederborden is bijna onmogelijk geworden. Als je echter gaat kijken naar de markt voor igp's, dan moet je concluderen dat nv op technologisch vlak niets te bieden heeft gehad het afgelopen jaar. De 9400 is nog steeds het topmodel en de desktoplijn heeft weinig opgeleverd dat tot een nieuwe igp had kunnen leiden. Hoe dan ook nu zowel Intel als AMD de gpu in de cpu integreren is de ruimte voor NV helemaal verdwenen. Het staat al jaren vast dat dit zou gebeuren en mag dus niet als verrassing komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Het is wel een verrassing dat ion2 gewoon crippled is door een technisch mankement.
Ion1 was zeer aardig alleen net niet krachtig genoeg, Ion2 zou het worden.
Dat SLI gebeuren heb ik niet meegekregen, en ik vind het zelf ook totaal niet nuttig, maar dat gerelable gedoe wel.

Als je het mij vraagt hebben ze dus vrij weinig gepresteerd en komt fermi eigenlijk gewoon wat te laat. De gevolgen zijn beperkt gebleven misschien, maar het feit is dat een perfecte htpc oplossing misschien nu ook weer net niet bruikbaar is, waar veel htpc en netbook gebruikers naar uit hadden gekeken. Dus ik durf te beweren dat de consument het nu begint te merken de komende maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Jij noemt het de perfecte htpc oplossing, maar ook ion heeft grote tekortkomingen op dat gebied. Hij is te zwak, te duur en biedt geen ondersteuning voor HD audio. De enige reden waarom je nu wel voor ion zou kiezen, is omdat de concurrentie nog niet de moeite heeft genomen om al hun eigen tekortkomingen weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Te zwak? Mijn ion1 kan bijna alles aan, ion2 zou ik niet te zwak willen noemen.
Te duur? Voor 150e heb je mobo+cpu+wlan, en dat passief? noem ik concurrerend.
HD audio? Geen idee er komt bij mij een andere geluidskaart in en ik gebruik alleen stereo/koptelefoon.

De enige tekortkoming is dat ik nu nog geen leuke amd based bordjes kan vinden, telkens op 1 a 2 punten voldoen ze niet.
Verder was ik van mening dat mijn Ion1 setup nu perfect "HD" ofwel multichannel audio doet, moet jij mij uitleggen wat het nu niet doet dan.

Sowieso gebruik ik een auzentech geluidskaart erop met opamps voor stereo, dus wat dat bordje dan ook niet kan in combinatie met deze kaart is het (misschien voor mij)de perfecte htpc oplossing.
Blijf bij mijn standpunt dat de consument het nu gaat merken indien ion2 echt crippled is.
Op papier is ion2 goed, het kan altijd beter, maar het biedt nu het minimale wat je allemaal nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Edmin schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 17:35:
Ja, SLi op AMD moederborden is bijna onmogelijk geworden. Als je echter gaat kijken naar de markt voor igp's, dan moet je concluderen dat nv op technologisch vlak niets te bieden heeft gehad het afgelopen jaar.
Het is niet alleen dat. nVidia Ion2 plus Intel CULV (de generatie vóór i5/i7) zou echt ge-ni-aal zijn. In plaats daarvan zitten we, als je een degelijke gpu wilt, al sinds sint juttemus vast aan HD 3200 varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
XanderDrake schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 15:56:
[...]

Intel speelt gewoon net zo vies als nVidia imo. En hoe kom je er bij dat AMD vies speelt ? Ze kommen net uit een zwart gat want ze hebben ATI voor te veel geld gekocht en zijn genaaid geworden door Intel succes sinds de Conroer CPU's. Daarvoor had AMD de overhand maar toen werden ze genaaid door de OEM's die leuke deals sloten met Intel en daardoor heeft AMD niet kunnen doorbreken met alle gevolgen van dien want ze hebben nog steeds geen cent te makken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

madmaxnl schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 20:22:
En hoe kom je er bij dat AMD vies speelt ?
Naja, wat ik observeer is dat er vroeger voor zowel Intel (nForce 680i) en voor AMD (NF4 SLI) uitstekende nVidia high end chipsets waren. Intel speelt vals met licenties, AMD doet dat niet. Het is ook logischer dat AMD niets meer doet met nVidia chipsets sinds dat ze ATi hebben gekocht, maar toch blijft er voor mij een nare smaak achter. Het moederbord landschap is een stuk minder divers geworden (en daardoor is erminder concurrentie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Donderstraaltje schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 18:09:
Te zwak? Mijn ion1 kan bijna alles aan, ion2 zou ik niet te zwak willen noemen.
Je zegt het zelf al 'bijna'. Voor eenvoudige no-nonsense 1080p playback is Ion prima geschikt. Wil je wat meer dan is het als platform moeilijk uitbreidbaar.
Te duur? Voor 150e heb je mobo+cpu+wlan, en dat passief? noem ik concurrerend.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 240€ 48,85€ 48,85
1MSI 785GM-E51€ 54,69€ 54,69
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 103,54

Geen WLAN, maar als je serieus met je htpc bezig bent (nofi), zrg je voor een netwerkaansluiting.
HD audio? Geen idee er komt bij mij een andere geluidskaart in en ik gebruik alleen stereo/koptelefoon.

De enige tekortkoming is dat ik nu nog geen leuke amd based bordjes kan vinden, telkens op 1 a 2 punten voldoen ze niet.
Verder was ik van mening dat mijn Ion1 setup nu perfect "HD" ofwel multichannel audio doet, moet jij mij uitleggen wat het nu niet doet dan.
Bitstreaming audio. STS-HD en Dolby TrueHD.
http://www.xpmediacentre....ll-bitstreaming-same.html
Alleen Intel core i cpu's, ATi Radeon HD5k gpu's en een paar dure geluidskaarten (Auzentech X-Fi HomeTheater HD bijv.) zijn daartoe in staat. Volgens mij heeft NV het met de GTX460 voor het eerst ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
XanderDrake schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 21:48:
Het is ook logischer dat AMD niets meer doet met nVidia chipsets sinds dat ze ATi hebben gekocht, maar toch blijft er voor mij een nare smaak achter. Het moederbord landschap is een stuk minder divers geworden (en daardoor is erminder concurrentie).
AMD heeft nog nooit zelf iets met nVidia chipsets gedaan. Verder is het voor zover ik weet nVidia zelf geweest die zich uit de markt van moederbord chipsets heeft teruggetrokken en mogen ze van AMD nog rustig doorgaan met het maken van dergelijke chipsets voor AMD CPU's. NVidia ziet blijkbaar gewoonweg geen business meer op dat vlak, wat weer jammer is voor de consument (minder keuze).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Ik blijf het concurrerend noemen, zeker voor een mini-itx bordje. Beschreven setje heb ik hier en dat wordt net te heet om passief te koelen, maar kan wel stil. Voor deze HTPC die in de planning staat moet het echt passief.

En die audio streams heb je alleen op blu-ray, dat nauwelijks dan wel niet beter is als de standaard multi-stream formaten die er nu zijn, danwel helemaal niet, alleen op papier.

Sorry maar ik kan het echt niet met je eens zijn, dit zal een populair platform kunnen worden alleen verzaken ze het een beetje. In mijn ogen en vele met mij is het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Laten we het er dan maar op houden dat we verschillen over de betekenis van het woord 'perfect'. Voor jou betekent dat zo te zien 'precies passend bij mijn wensen'; een mening die ik niet deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Ik vind Tru-HD en alles geen meerwaarde hebben, en daarom perfect. Daarbij sluit het niet bij mijn wensen aan maar wel met een extra geluidskaartje.

Om te noemen waarom ik liever stereo heb: Surround vind ik overweldigend, komt geluid van alle kanten, en zelden heb ik het goed uitgebalanceerd gezien.
Stereo echter, als je in de sweetspot zit, heb je mooi gefocust geluid en met een goed set en vooral goede bron kun je exact zang, instrument en effecten plaatsen. Ik en veel van mijn vrienden hebben nog altijd meer met stereo dan heel dat multi-channel gedoe.

Voor jou is het dus pas perfect als hij al die nieuwe standaarden aan kan die mits je een goede bron hebt niet te onderscheiden zijn, en 99,9% van de blu-rays die nu uit zijn hebben dat niet, daarvan is het geluid ook "geupscaled" of gewoonweg "gelijk" aan dvd. Er is maar een handjevol blu-ray's waar voor een kleine groep dit interessant is. Gezien dit feit noem ik het perfect tot er meer blu-ray's komen waar dit goed geregeld is. Ik noem me zelf geen audio-expert ofzo, maar er zijn zelfs dvd's waar de surround track beter van klinkt dan de blu-ray. En ik ben ook niet anti blu-ray, per definitie, wel vind ik dat er een hoop bagger uit is.

Zo ook met upscalen vs blu-ray maar dat verhaal laat ik ook maar achterwegen.
Wij hebben dus idd een andere definitie van perfect, en ik vind dat voor vandaag de dag wat blu-ray te bieden heeft het echt perfect is. De toekomst is anders, dan zal dit wel ondersteund moeten worden, en wil je het toch nu al geef je maar meer uit aan apparatuur die het wel kan voor die paar blu-rays.

Ben er ook voorstander van om de discussie hierover te staken, geen van beiden geeft zich hierin gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Edmin schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 17:35:
[...]Ja, SLi op AMD moederborden is bijna onmogelijk geworden.
Er zijn nog beste wel wat AM3 mobo's te vinden met nVidia (SLi) chipset anders.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
dahakon schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 22:44:
[...]

AMD heeft nog nooit zelf iets met nVidia chipsets gedaan. Verder is het voor zover ik weet nVidia zelf geweest die zich uit de markt van moederbord chipsets heeft teruggetrokken en mogen ze van AMD nog rustig doorgaan met het maken van dergelijke chipsets voor AMD CPU's. NVidia ziet blijkbaar gewoonweg geen business meer op dat vlak, wat weer jammer is voor de consument (minder keuze).
Het spijt me om u en mss sommige anderen hier op dit forum uit uw droomwereld te halen maar de enige reden waarom nVidia ook voor AMD geen chipsets meer bouwt is namelijk juist dezelfde reden als bij intel. nVidia vecht namelijk een juridisch gevecht uit om nieuwe licenties te bekomen zodat de R&D voor nieuwe chipsets zichzelf daadwerkelijk terug zal betalen. (Links hebben ooit in mijn TS of een post van mij gestaan ..)

Natuurlijk is het logisch dat AMD (en Intel) deze licenties niet meer willen geven, waarom zouden ze .. Hun cpu's specifiek gaan aanpassen zodanig dat hun concurrent een stuk van de markt kan inpikken ?
En inderdaad aanpassen daar de volgende generaties al de igp's geintigreerd zullen worden samen met de cpu.

Het enige dat nVidia kan (en zou moeten doen in mijn ogen) is kleine/passieve kaarten uitbrengen die bijna niets kosten en amper pci-e lanes nodig hebben. Zodanig dat iedereen voor een euro of 5 die erin zou kunnen steken en hierdoor plots een een dubbel zo goede video playback bekomen. Doen ze dat dan hebben ze nog een meerwaarde ... maar da ist dan ook.

Anyway hun chipset divisie heeft nu weer een harde doffer moeten verwerken met het mislukken van de MS kin telefoons (die hebben/hadden een tegra chipset in zich). Maar het is duidelijk dat nVidia zich meer op zo'n dingen gaat richten dan op igp's (btw de 9400 == 8300 ;p). nVida is al jaren gestaakt met het ontwikkelen van chipsets en de bijhorende igps. (Vanaf wanneer ze geen nieuwe licenties meer kregen in feite).

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

lightdestroyer schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 00:10:
[...]

Het spijt me om u en mss sommige anderen hier op dit forum uit uw droomwereld te halen maar de enige reden waarom nVidia ook voor AMD geen chipsets meer bouwt is namelijk juist dezelfde reden als bij intel. nVidia vecht namelijk een juridisch gevecht uit om nieuwe licenties te bekomen zodat de R&D voor nieuwe chipsets zichzelf daadwerkelijk terug zal betalen. (Links hebben ooit in mijn TS of een post van mij gestaan ..)
Die link wil ik wel zien. Het is ook idd zeer mogelijk dat AMD zegt jullie krijgen geen licentie of jullie moeten X betalen voor een licentie.
(btw de 9400 == 8300 ;p).
Afgezien van de dubbele hoeveelheid SPU's en kloksnelheid....edit: of was dat de 8200?: http://www.anandtech.com/print/2642

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 02-08-2010 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

-The_Mask- schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 23:41:
[...]

Er zijn nog beste wel wat AM3 mobo's te vinden met nVidia (SLi) chipset anders.
Een uitstervend ras, vandaar het woord 'bijna' en dat begrijp jij ook best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
Anoniem: 134818 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 00:15:
[...]

Die link wil ik wel zien. Het is ook idd zeer mogelijk dat AMD zegt jullie krijgen geen licentie of jullie moeten X betalen voor een licentie.
Ik zal morgen of wanneer ik nog eens tijd heb eens mijn posten overlopen.
Ik dacht in 1 van de berichtgevingen over de ruzie tussen intel en nVidia .. (en dat zijn er een hoop).
In ieder geval heeft snel google een (nogal onbekende site voor mij ) boven gebracht met dezelfde inhoud die ik mij herriner.
Ubergizmo
Namelijk AMD maakt geen ruzie om het feit dat nVidia momenteel een geldige licentie heeft maar zegt wel dat de huidige licentie niet geldig is voor de komende generatie(s). Eigenlijk net zoals Intel gezegt heeft bij de i3/i5/i7 DMI bus.

Let wel AMD en nVidia drijven het conflict minder hard op de spits dan de ruzie tussen Intel en nVidia zoals we uit het volgende statement van nVidia uit october 2009 kunnen afleiden:
quote: nVidia, 8oktober 2009
We've received a number of inquiries recently about NVIDIA's chipset (MCP) business. We'd like to set the record straight on current and future NVIDIA chipset activity.

On Intel platforms, the NVIDIA GeForce 9400M/ION brands have enjoyed significant sales, as well as critical success. Customers including Apple, Dell, HP, Lenovo, Samsung, Acer, ASUS and others are continuing to incorporate GeForce 9400M and ION products in their current designs. There are many customers that have plans to use ION or GeForce 9400M chipsets for upcoming designs, as well.

On AMD platforms, we continue to sell a higher quantity of chipsets than AMD itself. MCP61-based platforms continue to be extremely well positioned in the entry CPU segments where AMD CPUs are most competitive vs. Intel

We will continue to innovate integrated solutions for Intel's FSB architecture. We firmly believe that this market has a long healthy life ahead. But because of Intel's improper claims to customers and the market that we aren't licensed to the new DMI bus and its unfair business tactics, it is effectively impossible for us to market chipsets for future CPUs. So, until we resolve this matter in court next year, we'll postpone further chipset investments for Intel DMI CPUs.

Despite Intel's actions, we have innovative products that we are excited to introduce to the market in the months ahead. We know these products will bring with them some amazing breakthroughs that will surprise the industry, just as GeForce 9400M and ION have shaken up the industry this year.

We expect our MCP business for both Intel and AMD to be strong well into the future.
bron:
Ars Technica: Day of chipset reckoning arrives for NVIDIA
ZDNet: End of the line for NVIDIA chipsets, and that's official

Misschien enkel omdat nVidia zijn huidige licentie niet wil verbreken en bij Intel momenteel eigenlijk niets meer te verliezen heeft?
Mijn persoonlijk gok? AMD zal de kat uit de boom kijken en zien wat het resultaat is van de juridische strijd tussen Intel en nVidia. Wint Intel dan gebruiken ze dezelfde techniek. Verliest Intel dan kunnen ze het op een akkoord sluiten of misschien op een andere manier proberen ..
Anoniem: 134818 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 00:15:
[...]

Afgezien van de dubbele hoeveelheid SPU's....
SPU == Shader Processing Unit? If so moet ik u spijtig genoeg corrigeren (indien wikipedia juist is hé)
De Shaders zijn juist het zelfde (in beide gevallen 16). Echter de texture units zijn in de 9 reeks verdubbeld.
Maar je hebt gelijk het was de 8400GS ipv de 8300 mijn fout .. Ik was daarstraks aan het twijfelen en niet opgezocht (leken me allemaal hetzelfde .. blijkbaar dus niet kijken naar de texture units..). Je ziet jezelf het er gemakkelijk vanaf maken helpt toch niet.

Overzicht van de nVidia kaarten op Wikipedia, beste vergelijking op specs tussen de twee reeksen die ik kon vinden ..
De 9 reeks kreeg ook een upgedate memory controller naar het systeem geheugen toe (AMD supporte toen nog niet sneller DDR geheugen wanneer de 8xxx chipsets uitkwamen .)
Ik herriner mij dit nog omdat men indertijd ontgoocheld was dat nVidia die igp's "rebranded" had zonder echte meerwaarde. Ook bij hybrid sli support zie je dat beide igps als dezelfde reeks mogen behandeld worden.
Ikzelf ben diegene die zit te hamerenop het verschil tussen g92 en g92b XD en nu maak ik dezelfde fout

Ze zijn in essentie anders (de chipset moest aangepast worden voor een andere architectuur) maar mijn pointe was dat ze toen amper nog moeite gedaan hebben om een verbeterde igp neer te zetten.
Sinds de 8200/8300 igp is er amper een beter igp uitgekomen van nVidia en het erge is dat hij nog steeds 1 van de betere is op video gebied. Je zal ook zien dat deze igp vaak gebundeld werd met een andere audio chip op je moederbod. Dus snap ik niet echt goed het "nadeel" dat de nVidia chip niet zelf de audio doet ..
Nu ik ben dan ook een voorstander van losse onderdelen waar je dan als consument de keuze hebt (praktijk VIA of realtek) ipv alles op 1 chip.

**edit**
De 8200 (die ik nog veel gebruik) heeft dezelfde kloksnelheid maar zijn shaders lopen trager. In de praktijk kan je beide snelheden met gemak overklokken. De vraag is natuurlijk waarom zou je dat doen. Meer energie verbruik voor een paar extra fps???
In het overzicht op http://www.anandtech.com/print/2642 vind ik 8200: 8 shaders.
Echter als ik gpu-Z laat lopen (de laatste versie) vind die er toch 16 :')
Prentje

[ Voor 4% gewijzigd door lightdestroyer op 02-08-2010 01:47 . Reden: typo (wss zijn er nog meer).. 2 ipv 3 in de tekst gezet .. we vallen over de details ipv de essentie -__- ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Dat laatste noem ik gewoon relabelen als dat werkelijk waar zo is, of gewoon wat activeren en het als nieuwe tech verkopen. Owkee gebeurt wel eens vaker met producten maar je snapt mijn punt wel.
Het lijkt dus alsof zo'n mooi platform als ion de laatste stuiptrekkingen op igp gebied zijn en het nu ten dode is opgeschreven, wat jammer is. Ik wacht wel op leuke 4250/5400 bordjes hier, hopelijk niet te lang, anders pak ik tijdelijk een via epia ter overbrugging ofzo voor mijn muziek bak. En misschien bestel ik die ion alsnog wel, sowieso als een product niet bevalt kan je het terug sturen. Zal dat dan ook netjes melden van te voren. Misschien alsnog wel een leuke om hier een review van neer te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:26
Spreekt dit:
lightdestroyer schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 01:09:
Namelijk AMD maakt geen ruzie om het feit dat nVidia momenteel een geldige licentie heeft.
Dit niet tegen:
lightdestroyer schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 00:10:
Het spijt me om u en mss sommige anderen hier op dit forum uit uw droomwereld te halen maar de enige reden waarom nVidia ook voor AMD geen chipsets meer bouwt is namelijk juist dezelfde reden als bij intel.
:?
Waarom zou nV nu geen AMD chipsets meer ontwikkelen, terwijl ze nog een geldige licentie hebben?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Edmin schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 00:44:
[...]

Een uitstervend ras, vandaar het woord 'bijna' en dat begrijp jij ook best.
Nou ik begrijp het niet omdat er wel degelijk nog steeds AM3 mobo's met nVidia chipset bij komen en ze worden ook nog steeds verder ontwikkeld, Phenom II X6 ondersteuning is ook niet echt bijzonder bij AM3 mobo's met nVidia SLi chipset.
On AMD platforms, we continue to sell a higher quantity of chipsets than AMD itself. MCP61-based platforms continue to be extremely well positioned in the entry CPU segments where AMD CPUs are most competitive vs. Intel
Uit het linkje van lightdestroyer.

[ Voor 23% gewijzigd door -The_Mask- op 02-08-2010 10:16 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-The_Mask- schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 10:11:
[...]

Nou ik begrijp het niet omdat er wel degelijk nog steeds AM3 mobo's met nVidia chipset bij komen en ze worden ook nog steeds verder ontwikkeld, Phenom II X6 ondersteuning is ook niet echt bijzonder bij AM3 mobo's met nVidia SLi chipset.
Wow, wel 7 borden, wat een keuze /sarcasme. http://tweakers.net/price...kRZagsagljbN8C0XybRlhrrR8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Tuurlijk, die heeft alles 8)7 ...
Nederland=/ Wereld, dus er zal heus wel meer keuze zijn :)
Newegg heeft bijvoorbeeld al 13 mogelijkheden met Nvidia als je voor AM3 gaat:
http://www.newegg.com/Pro...07943&IsNodeId=1&name=AM3

[ Voor 27% gewijzigd door Darkasantion op 02-08-2010 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Darkasantion schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 10:23:
[...]

Tuurlijk, die heeft alles 8)7 ...
Nederland=/ Wereld, dus er zal heus wel meer keuze zijn :)
Newegg heeft bijvoorbeeld al 13 mogelijkheden met Nvidia als je voor AM3 gaat:
http://www.newegg.com/Pro...07943&IsNodeId=1&name=AM3
Wow wel 13 van de 141. Ik ben echt onder de indruk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Anoniem: 134818 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 10:30:
[...]

Wow wel 13 van de 141. Ik ben echt onder de indruk....
Je hoeft niet onder de indruk te zijn, er is niet veel keuze, dat klopt, maar ging mij er meer om dat de PW dus ook niet alles erin heeft staan, dus zeggen dat het er niet is omdat de PW niks heeft is een beetje fout :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Darkasantion schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 10:35:
[...]

Je hoeft niet onder de indruk te zijn, er is niet veel keuze, dat klopt, maar ging mij er meer om dat de PW dus ook niet alles erin heeft staan, dus zeggen dat het er niet is omdat de PW niks heeft is een beetje fout :P .
Jah, alsof ik dat niet snap 8)7 8)7 8)7 . Serieus, wat een onzin. Alsof je bewijst met die link dat er veel borden te krijgen zijn. Dat is niet zo, laat je zelf ook goed zien. Dus wat Ed zegt klopt gewoon, ze zijn bijna niet te krijgen. Dat is natuurlijk niet het zelfde als totaal niet te krijgen. Daarbij is het aanbord in Amerika natuurlijk niet te vergelijken met Nederland.

Maar ja als the mask zon domme vraag wil stellen, dan geef ik dom antwoord.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 02-08-2010 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 134818 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 10:38:
[...] Dus wat Ed zegt klopt gewoon, ze zijn bijna niet te krijgen.
Hij zei een uitstervend ras en SLi op een AM3 mobo is bijna onmogelijk en hierboven gaf ik al een quote dat dat dus niet zo is en SLi is ook prima te doen op een AM3 mobo. Wat in de toekomst gebeurt is afwachten maar het is nu iig nog niet zo en met de komst van de GTX460 kan de verkoop van nVidia SLi chipsets ook weer omhoog gaan.
Maar ja als the mask zon domme vraag wil stellen, dan geef ik dom antwoord.
Ik stel geen domme vragen, dom antwoord kan ik het wel mee eens zijn. :P

[ Voor 6% gewijzigd door -The_Mask- op 02-08-2010 10:49 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-The_Mask- schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 10:46:
[...]
Hij zei een uitstervend ras en hierboven gaf ik al een quote dat dat dus niet zo is. Wat in de toekomst gebeurt is afwachten maar het is nu iig nog niet zo en met de kost van de GTX460 kan de verkoop van nVidia SLi chipsets ook weer omhoog gaan.
Echt, wat ben je ook weer een mieren-neuker. Hier zegt Ed het Edmin in "[Algemeen] nVidia Nieuwdiscussie Topic -...".
Daar ga jij over miepen:
-The_Mask- in "[Algemeen] nVidia Nieuwdiscussie Topic -..."
Modbreak:Ook al is een ander minder handig bezig, blijf zelf altijd vriendelijk en behulpzaam. Een ander een "mieren-neuker" noemen is dat niet. Niet op de man spelen.

Je kan er niet om heen, de nvidia chipsets voor AMD zijn gewoon veel veel slechter verkrijgbaar. Gewoon weer een nagel aan de kist. Op het moment dat de echte Fusion chips er zijn, komt er geen nvidia chipset meer. Dus voor de toekomst staan ze gewoon op uitsterven.
Ik stel geen domme vragen, dom antwoord kan ik het wel mee eens zijn. :P
Je hebt voor vandaag toch de domste vraag gesteld die er is:

[ Voor 24% gewijzigd door dion_b op 04-08-2010 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
-The_Mask- schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 10:11:

Uit het linkje van lightdestroyer.
Let op dat is een uitspraak van de nVidia PR dienst én hij dateert dan nog eens van oktober vorig jaar. Persoonlijk denk ik dat de verkopen momenteel toch een stuk zullen gedaald zijn.
Puppetmaster schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 09:59:
Spreekt dit:

[...]

Dit niet tegen:

[...]

:?
Waarom zou nV nu geen AMD chipsets meer ontwikkelen, terwijl ze nog een geldige licentie hebben?
ik quote nu mijn eigen XD
Vidia vecht namelijk een juridisch gevecht uit om nieuwe licenties te bekomen zodat de R&D voor nieuwe chipsets zichzelf daadwerkelijk terug zal betalen.
Als een bedrijf niet meer zeker is dat zijn investering zullen afbetalen kunnen ze moeilijk naar hun aandeelhouders toe zich verdedigen de investeringen te doen hé.
Een extern bedrijf kan ook moeilijk inschatten tot wanneer AMD zal gebruik maken van de huidige techniek en vanaf wanneer ze gaan overstappen. Zelf intern moeten zo'n schemas constant aangepast worden.
Achteraf kan je natuurlijk altijd zeggen "Zie je wel ze hadden nog ruim 2 jaar hun investeringen kunnen terugverdienen". Daarbij indien nVidia met nieuwere chipsets zou afkomen binnen een paar maanden kan dat weer als motivatie dienen om sneller over te stappen, Nu kunnen ze op hun gemak verder doen daar de ati chipset niet echt veel concurrentie meer heeft (Op 13 moederbord types in de USA na dan).
Het zijn bedrijven waarover we spreken en deze moeten nu éénmaal winst maken.
(Btw vrijdagavond heb ik in "de tijd" gelezen dat het nVidia aandeel 10% van zijn waarde is verloren na het uitbrengen van de winst en omzetcijfers. Het was blijkbaar 1 van de grootste dalers dit kwartaal)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Donderstraaltje schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 23:09:
[...]
Voor jou is het dus pas perfect als hij al die nieuwe standaarden aan kan die mits je een goede bron hebt niet te onderscheiden zijn, en 99,9% van de blu-rays die nu uit zijn hebben dat niet, daarvan is het geluid ook "geupscaled" of gewoonweg "gelijk" aan dvd.
[...]
offtopic:
Dit is regelrechte nonsense, 99% van de recent uitgebrachte BD's hebben ofwel DTS-MA ofwel Dolby TruHD. Er zijn bijna geen BD's te bestellen zonder, behalve de "Discount versies".

En wat geluidskaart betreft kan jij net zogoed een ASUS Xonar HDAV Slim inbouwen (ik heb er één). Dan kan je met koptelefoon, stereo, whatever luisteren, maar ook HD audio streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
lightdestroyer schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:00:
[...]

Let op dat is een uitspraak van de nVidia PR dienst én hij dateert dan nog eens van oktober vorig jaar. Persoonlijk denk ik dat de verkopen momenteel toch een stuk zullen gedaald zijn.
Gedaald zijn ze sowieso, maar dat is niet zo vreemd er zijn immers maar weinig mensen die een AMD CPU wouden samen met twee GF100's.
Anoniem: 134818 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 10:48:
Op het moment dat de echte Fusion chips er zijn, komt er geen nvidia chipset meer. Dus voor de toekomst staan ze gewoon op uitsterven.
Fuzion zal niet het enige platform zijn in de toekomst, ik verwacht dan ook gewoon mobo's met een nVidia chipset die SLi aan kunnen volgend jaar.
En stop aub eens met dat user bashen. :/

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-The_Mask- schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 13:11:

Fuzion zal niet het enige platform zijn in de toekomst, ik verwacht dan ook gewoon mobo's met een nVidia chipset die SLi aan kunnen volgend jaar.
Ik betwijfel het. Zoals de geruchten ook gaat geeft AMD straks geen licentie aan Nvidia.
En stop aub eens met dat user bashen. :/
Ik bash geen users. Als dat zo zou zijn, betekend dat jij een troll bent, gezien ik op jouw reageer is het niet. Wie stelt hier nu van die zinloze vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alsof ik dat niet weet.... Maar nog steeds zijn het er maar 11. Oftwel: Keuze is gewoon ZEER laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Anoniem: 134818 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 13:40:
[...]

Alsof ik dat niet weet.... Maar nog steeds zijn het er maar 11. Oftwel: Keuze is gewoon ZEER laag.
ZEER laag is het niet, bijna 10% van alle mogelijkheden is een Nvidia chipset, dat vind ik niet zeer laag hoor! Eerder laag, maar er is ook genoeg andere meuk als chipset verkrijgbaar, dus vind ik het niet juist om het ZEER laag te noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:56

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
GeForce GTX 475 komt in september
28 juli schreven wij dat er een aantal specificaties waren uitgelekt aan ons door een anonieme bron. Deze bron heeft ons nu laten weten dat de GeForce GTX 475 van nVidia in september 2010 op de markt komt.

In ons eerdere gesprek met onze bron wist hij te melden dat er een 256-bit geheugenbus en 384 shaders geplaatst worden op de GTX 475. De klokfrequentie van de GTX 475 zou boven de 700MHz liggen.
http://cvea.nl/viewtopic.php?f=15&t=831

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Darkasantion schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 13:58:
[...]

ZEER laag is het niet, bijna 10% van alle mogelijkheden is een Nvidia chipset, dat vind ik niet zeer laag hoor! Eerder laag, maar er is ook genoeg andere meuk als chipset verkrijgbaar, dus vind ik het niet juist om het ZEER laag te noemen :)
Naja laag jij je zin. Het is en blijft gewoon niet zo veel als ze vroeger hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Anoniem: 100386 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:31:
[...]

offtopic:
Dit is regelrechte nonsense, 99% van de recent uitgebrachte BD's hebben ofwel DTS-MA ofwel Dolby TruHD. Er zijn bijna geen BD's te bestellen zonder, behalve de "Discount versies".

En wat geluidskaart betreft kan jij net zogoed een ASUS Xonar HDAV Slim inbouwen (ik heb er één). Dan kan je met koptelefoon, stereo, whatever luisteren, maar ook HD audio streamen.
Dit is _geen_ onzin.
Voor veel films is er (destijds) niet in een formaat opgenomen dat naar een vorm van DTS/whatever om te zetten is. Vooral de eerste blu-rays hadden hier last van en hebben ze gewoon geluid "geupscaled". Dat wil zeggen gewoon bijvoorbeeld een DTS track gepakt en er DTS-MA van gemaakt. Zou er best bronnen bij kunnen zoeken, maar dat zijn dan weer vooral andere fora.
De laatste tijd valt het wel mee en komen er steeds meer "echte" blu-rays uit. In het begin zo ook upscalde ze bijv. een dvd met filters om het als blu-ray te verkopen. Dat ziet er op zich prima uit, alleen sommige losse upscalers die je kan kopen doen dat beter. Ook hier weer kan ik bronnen bij zoeken en is destijds nog op tweakers besproken. HD audio is de officiële benaming voor 24bits/96-192kHz audio, niet specifiek multi-channel varianten. Er dus dus ook net zo goed stereo "HD-Audio". Dat hd-audio is een standaard van Intel om de onboard AC'97 chipset te vervangen.

Het grappige is dat geluid zowel subjectief als relatief is, je kunt meten of iets beter is door bereik enzo te meten, maar ook relatief door hoe het voor jou klinkt. Daarom had ik ook al gezegd dat we de discussie moeten beëindigen want niemand gaat hier aan toegeven.

Oh ja discussies over geluid horen niet hier, mocht je willen kan ik als ik wat meer tijd heb per pm wel een aantal bronnen omtrent het een en het ander zoeken, zodra ik vakantie heb ofzo. Het is werkelijk fascinerend, vind ik dan.

[ Voor 6% gewijzigd door Donderstraaltje op 02-08-2010 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:01
Darkasantion schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 13:58:
[...]

Een ding om ook nog in de gaten te houden is dat AMD het vooral van het budget sigment moet hebben en aan de NV chipsets hangen die leuke SLI licentie kosten wat borden meteen tientallen euro's duurder maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMOD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-04 11:06
Echt O-M-G!!! :|

ZIT IK HIER SERIEUS 2 HELE PAGINA'S TE LEZEN OVER HET VERSCHIL TUSSEN WEINIG en HEEL WEINIG????

Kom op zeg! Doe dit ergens anders, desnoods maak je er een speciaal topic voor aan, zodat we allemaal kunnen discusieeren over hoe je het beste -The-Mask- kunt bashen. :S Ik had toch wel iets volwassener gedrag van jullie verwacht. En waar is een mod als je hem nodig hebt? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

TheMOD schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 17:27:
Echt O-M-G!!! :|

ZIT IK HIER SERIEUS 2 HELE PAGINA'S TE LEZEN OVER HET VERSCHIL TUSSEN WEINIG en HEEL WEINIG????

Kom op zeg! Doe dit ergens anders, desnoods maak je er een speciaal topic voor aan, zodat we allemaal kunnen discusieeren over hoe je het beste -The-Mask- kunt bashen. :S Ik had toch wel iets volwassener gedrag van jullie verwacht. En waar is een mod als je hem nodig hebt? :|
Je snapt toch zeker zelf ook dat je nu lekker mee doet aan bashen? :z PM een modje als je er 1 nodig hebt.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelvt

michaelvt

Tweaky Gonzalez

Whispers say Mike Rayfield out at Nvidia

In the end, you have the General Manager in charge of Tegra out. The overwhelming majority of the design wins Nvidia PR crows about vanishing in a puff of smoke, and the ones that do come out, the less said the better. To make matters worse, we hear future 'big design wins' are also on the chopping block. Time to give up on the dream fellas, all those billions were never realistic to begin with.S|A
Charlie is weer eens aan het bashen :P , kijk daar doorheen en zie dat het niet zo goed gaat met de Tegra lijn bij Nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

michaelvt schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 20:35:
Charlie is weer eens aan het bashen :P , kijk daar doorheen en zie dat het niet zo goed gaat met de Tegra lijn bij Nvidia.
Wel leuk dat hij daar en passant meldt dat de totale omzet van de RSX en Tegra chips 3% van nvidia's kwartaalcijfer waren. Ik had er wel iets meer van verwacht (qua financiële impact dan.)

[ Voor 8% gewijzigd door neliz op 02-08-2010 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
Het enige bekende product dat gebruik maakt van de Tegra is de zuneHD.
• De telefoon is geflopt..
• Het is duidelijk dat de meeste telefoonfabricanten kiezen voor een intern product
• Zover ik het weet gaat geen enkele handheld console gebruik maken van de Tegra (nog geen enkel gerucht hierover gehoorde de laatste tijd).
• En ook de netbooks gebaseerd op de tegra chip breken niet echt door. Ik geloof dat er nu weer een concept uitgebracht is maar de previews waren verre van laaiend enthousiast. Veel kans dat deze dus ook nooit in massaproductie komt.
Het ziet er idd niet echt goed uit voor de tegra line. Buiten de zune gingen ze de chip nog in wagens slijten .. maar daarover heb ik de laatste tijd ook niet veel meer van gehoord.

Daar gingen mijn hoge verwachtingen (en wss ook nVidia's ..) Al bij al vind ik 3% nog veel rekening houdend met de bovenstaande tegenslagen. Ik vrees eigenlijk dat ze die 3% konden bereiken door de terugval op andere vlakken (mobo chipset productie, discrete gpu's, ...) en dus niet door de goede verkopen van Tegra zelf ..

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als RSX(PS3 GPU) en Tegra onder een vallen, verklaard nog wel waarom het nog een redelijke percentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelvt

michaelvt

Tweaky Gonzalez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 20:51

edward2

Schieten op de beesten

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GPU-Z haalt zijn info gewoon uit een database... Ik zeg fake.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 04-08-2010 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Is ook fake. Release date 26 maart?

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

GTS450
http://www.expreview.com/11602.html
Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img529/8449/gts450021.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door neliz op 04-08-2010 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287880

Hij schijnt een stuk kleiner te zijn dan GF104 en hij zal moeten concurreren met de 5770.
Nou ja, als dit hem werkelijk is, dan is dat leuk voor Nvidia maar ze zijn gewoon zo ontzettend laat. Tegen de tijd dat Nvidia hiermee uitkomt is het al ongeveer een jaar geleden dat ATI met de 5xxx serie kwam. Er zijn al heel veel mensen met een 5850 of een 5770. Nou ja, er komen tenminste weer goede producten uit in een belangrijk prijssegment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Guru3D komt met een stukje over een kaart die er blijkbaar aan gaat komen... De MSI N460GTX Hawk:
Oh dear, a little birdie just flew in with some information and photo's. Looks like the MSI GeForce GTX 460 Cyclone release was just a prologue. As you guys know the GeForce GTX 460 is a big success in terms of value for money. On launch date we have seen a couple of customized boards already.

...

This product will come with a custom PCB, from the looks of it follows the Military class component selection with the supa-dupa chokes and quality capacitors. The card comes with a single SLI connector thus allowing 2-way SLI and has two 6-pin power connectors to obtain its running juice from.
Afbeeldingslocatie: http://www.guru3d.com/imageview.php?image=25453

http://www.guru3d.com/news/msi-geforce-gtx-460-hawk/

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:32
CJ schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 14:52:
Guru3D komt met een stukje over een kaart die er blijkbaar aan gaat komen... De MSI N460GTX Hawk:

[...]

[afbeelding]

1000 mhz core .. hhmm 1 waanzinnig exemplaar of gegarandeerd vanaf de loopband. :)
Als dat zo is ..gaat mr piggy het spaarvarken er aan voor 2 way sli.

[ Voor 7% gewijzigd door MaXeRs op 07-08-2010 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Hoe lang stond Kombuster de stabiliteit te testen? 2 seconden? Niet veel langer zo te zien iig. ;)
Anoniem: 134818 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:58:
GPU-Z haalt zijn info gewoon uit een database... Ik zeg fake.
Waarom? Een GTX480 kan toch prima? nVidia zal er ook echt wel een paar ESjes van hebben lijkt mij.
Xenomorphh schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:30:
Is ook fake. Release date 26 maart?
Dat zegt 0,0, bios kan prima van die dag komen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-05 16:53

superwashandje

grofheid alom

-The_Mask- schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 11:20:
Hoe lang stond Kombuster de stabiliteit te testen? 2 seconden? Niet veel langer zo te zien iig. ;)
43 seconden als je naar het plaatje kijkt. nog steeds te kort om te laten zien dat ie stabiel genoeg is maar toch al 21.5 keer zo lang als 2 seconden :P

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

En nog 83.72x te weinig om fatsoenlijk een uurtje te kunnen gamen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-05 22:15
CJ schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 14:52:

[...]

[afbeelding]

43 seconden, met 0,2V exta. Een gpu bereikt vaak pas na 3 minuten zijn eindtemperatuur (of zit binnen 95% ervan). Als we zien hoe explosief de temperatuur stijgt, zelfs met de fan op 100%, durf ik te wedden dat die kaart niet stabiel was in Kombustor. Marketing at it's best.
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.